johncons

Stikkord: Steffen Heegaard

  • Jeg sendte en e-post til Steffen

    Erik Ribsskog


    Sinnsyk

    Erik Ribsskog Tue, Jul 15, 2014 at 12:01 AM

    To: she
    Cc:
    “larvik.tingrett” ,
    “agder.lagmannsrett” , “HRET
    (postmottak)” , “drammen.tingrett”
    ,
    Postmottak@domstoladministrasjonen.no
    Bcc: Rahel Savoldelli , isajenta@msn.com, dagny holmsen

    Kære halv-onkel Steffen,

    er Ellen syg, måske?

    Hun skiver en mengde ånsvage e-poster dagligt.

    Måske om hun skulle være en lille stund på det nerve-saniatorium?

    (Det som Bente Holte er på?).

    Kan du be din kusine Ellen om å være vennlig og igge sende alle disse
    e-mails hele dagen.

    (E-mails som ingen normale mennesker forstår noe av).

    Mvh.

    Erik Ribsskog, (din avdøde kusine Karen sin eldste sønn, som igge får
    sin arv, etter bestemor Ingeborg, (din faster), av disse (Johan)
    Martin og Ellen, (din fetter og kusine), og den Laurvig Tingredt).

    Men min mor var dog den eldste av disse tre, (Karen, Ellen og Martin).

    Og jeg er Karen eldste sønn.

    Så jeg skulle ha delt boet efter Ingeborg, mener jeg.

    Selv om dere kanskje ikke liker dette, i DK, siden Ingeborg var
    dansfødt, riktignok.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Ellen Ribsskog <ripsen@gmx.ch>
    Date: 2014-07-14 18:51 GMT+01:00
    Subject: Sinnsyk
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei igjen.

    Håper du snart tar imot behandling for dine svært alvorlige sinnslidelser.

    Hilsen Tante

  • Jeg sendte en e-post til min mor, (Karen Ribsskog), sin danske fetter Steffen Heegaard


    Gmail – To: Jan Leschlye/Fwd: Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand




    Gmail
    Erik Ribsskog


    To: Jan Leschlye/Fwd: Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand



    Erik Ribsskog


    Sun, Feb 9, 2014 at 4:16 PM

    To:
    she@topdanmark.dk
    Cc:
    info@carecapital.com
    Hei Steffen, du er jo dansk. Kjenner du denne Herr Toldbetjent Leschlye? Er det riktig å sende det til Jan Leschly? Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2014-02-09 16:01 GMT+00:00 Subject: To: Jan Leschlye/Fwd: Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand To: info@carecapital.com Cc: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, post@filtvetfyr.no Hei, jeg driver med den slektsforskning. Jeg fant at din slektning, Herr Toldbetjent Leschlye, var fadder, i min tipptippoldefar, (Sander Magnus Madsen), sin dåp. Jeg undrer om du har noe kennskap til denne Hurum-slekt. For jeg finner ikke bestefedrene til Sander Madsen, i de norske digitalarkiver. Sender med siste kopi av slektsforskning. På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh. Erik Ribsskog ———- Forwarded message ———- From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2014-02-09 15:26 GMT+00:00 Subject: Toldbetjent Lechlye, Filtved Strand To: Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no> Cc: Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, hakabli@online.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, post@filtvetfyr.no, oslo@toll.no Hei, jeg driver med noe slektsforskning, og finner ikke i kirkebøkene, hvor min tipptipptippoldefar, (min farfars farfars farfar, blir det vel), Mats Olsen, var fra. Jeg prøver å finne giftemålet hans, med Ingeborg Olsdatter, (også kalt Ingeborg John.), i kirkebøkene, for Hurum, men klarer ikke å finne det. En toldbetjent Leschlye, var fadder, i min tipptippoldefar, (Sander Magnus Madsen), sin dåp. Vet dere mer om disse? Var de fra Hurumlandet? (Siden tolleren deres var med i dåpen, mener jeg). På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh. Erik Ribsskog Jeg vedlegger skjermbilde-kopi. Linken hos Digitalarkivet er forresten: http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000006104474



    2 attachments
    sander født.JPG
    97K
    slektsforskning 8. februar 2014.jpg
    209K
    PS. Her er vedleggene: sander født slektsforskning 8. februar 2014

  • Jeg sendte en ny e-post til Steffen Heegaard, (som er min avdøde mors danske fetter, som jobber, som direktør, i forsikring)


    Gmail – Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Tue, Sep 17, 2013 at 9:01 PM



    To:
    she@topdanmark.dk






    Hei,
    i denne forsikringssaken, så er det nordmennene, (og ikke britene), som tuller Steffen.

    Du får se på det hvis du har tid.

    (Siden du er min avdøde mors fetter og jobber som direktør i forsikring, mener jeg).
    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/5/3
    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>
    Hei,
    jeg får ikke noe svar fra Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet her.
    Jeg ber de bare bekrefte hvilket forsikringsselskap som er riktig.


    Det er vanskelig for meg å gå videre, i denne saken, før de har svar på den e-posten.


    Kan dere ‘banke dem opp’ litt, og få dem til å bekrefte hvilket selskap som er det riktige? På forhånd takk for svar! Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/2/25
    Subject: Påminnelse/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: RoMa@tilsynet.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse, om dette.

    Håper dette er i orden! Mvh. Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/17
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>
    Cc: Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@fd.dep.no
    Hei,
    jeg sjekket det igjen nå, og jeg klagde første gang på Rukke, til Tilsynsrådet for advokatvirksomhet, i juni:
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/6/21
    Subject: Klage på tre advokater/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
    To: post@tilsynet.no
    Og ettersom jeg har forstått nå, (fra deres siste e-post), så bytta Rukke til IF, i august.

    Så da blir det Tryg som er riktig selskap likevel, (virker det som for meg nå).
    Så hun IF hadde vel da rett.

    (Selv om hun kanskje ikke forklarte den paragrafen riktig).
    Er dere hos Tilsynsrådet for advokatvirksomhet enig i at det er Tryg som er riktig selskap, for å si det sånn?

    (Sorry at jeg surrer litt, men jeg er ikke vant til å drive med sånt her.

    Min fetter Tommy A. L. Olsen jobber visst nå i Borg forsikring, og har Tryg e-post-adresse, så jeg på nettet.


    Men jeg har ikke snakket med han siden rett etter jeg var i bryllupet hans, i 2002 vel.
    Så dette var nytt for meg.

    Men han er kanskje da inhabil hos både IF og Tryg?).

    Vennligst bekreft at Tryg er riktig selskap.
    (Som jeg vel ba dere om å gjøre i min forrige e-post.

    Så tar vi en ting av gangen liksom, i den her saken da, hvis det er greit).


    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/17
    Subject: Oppdatering om tull fra IF/Fwd: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: post <post@finanstilsynet.no>
    Cc: postmottak@fd.dep.no
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/17
    Subject: Re: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>
    Cc: Bjorge.Skjeldestad@tryg.no
    Hei,
    ok, da fikk jeg klarhet i dette.
    Da virker det for meg som om IF har forsøkt å lure meg.

    Jeg sender derfor kopi til IF og Tryg.

    Så håper jeg at IF skjerper seg.

    For det her syntes jeg at var rimelig sleipt.

    Jeg har som sagt en fetter i IF, som heter Tommy Løff Olsen.

    (Hvis han jobber der enda da).
    Og har overhørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’.


    Så her kan det være mafia i IF, frykter jeg.
    Så dette er også en formell klage på lureri fra IF.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2013/1/17 Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>

    Det vises til dine e-poster av 12. desember 2012 og 12. januar 2013 hvor De ønsker å klage på saksbehandlingen til Tilsynsrådet for advokatvirksomhets medarbeider Jonas Haugsvold.

    Tilsynsrådet for advokatvirksomhet kan ved forespørsel informere om advokaters sikkerhetsstiller. I dette tilfellet ønsket De informasjon om sikkerhetsstiller for advokat Ida Valen Rukke. På det tidspunktet De ønsket denne informasjonen var IF sikkerhetsstiller for advokat Rukke. Det informerte Jonas Haugsvold Dem om.

    De ønsker nå å få opplyst hvem som var sikkerhetsstiller for advokat Rukke før hun tegnet sikkerhetsstillelse hos If Skadeforsikring.

    Fra 16. februar 2009 og frem til 1. august 2012 har Tryg vært sikkerhetsstiler for advokat Rukke.

    Til Deres informasjon følger det av advokatforskriften § 2-4 første ledd at:    ”Den sikkerhetsstilleren som advokaten har når skadelidte fremsetter krav om erstatning, er ansvarlig overfor skadelidte. Dette gjelder selv om tapet ble forårsaket mens advokaten hadde en annen sikkerhetsstiller”.


    Med vennlig hilsen

    Robin Mackenzie-Robinson
    Rådgiver
    Tilsynsrådet for advokatvirksomhet
    Postboks 720 Sentrum, 0106 Oslo | Rådhusgt. 23
    Tlf: 22 00 75 03 | Sentralbord: 22 00 75 00
    *  post@tilsynet.no   þ  www.tilsynet.no  




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 12. januar 2013 20:03
    Til: Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet
    Kopi: Bjorge.Skjeldestad@tryg.no
    Emne: Klage/Fwd: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    Hei,
    jeg vil klage på deres medarbeider Haugsvold, for å ha villedet meg.


    Først så opplyste han ikke om sikringsstiller, for advokaten, enda jeg mener at det burde ha fremgått av mine e-poster, at det var det jeg ønsket at han skulle opplyse meg om.

    Den andre klagen går på at deres nevnte medarbeider så skrev at IF var riktig sikringsstiller, men IF sier at Tryg var riktig selskap.


    Jeg mener at det fremgikk av min korrespondanse, med deres medarbeider, at dette gjaldt et forhold da advokat Rukke jobbet for Advokat.no.
    Så her mener jeg at deres medarbeider Haugsvold ved to anledninger har vært ‘vrang’ og bevisst har prøvd å lure meg.

    Jeg skal kopiere den første e-posten jeg sendte dere om dette, i denne e-posten, så burde dette da være mulig å se.

    Jeg ser frem til å motta deres kommentar om dette.

    Kan dere også bekrefte det som IF sier at Tryg var riktig sikringsstiller for denne saken, som var fra da Rukke jobbet hos Advokat.no, med min sak, som var fra 16. april til 18. juni, som jeg har skrevet til Tryg.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:

    2012/9/3 Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>

    Det vises til dine e-poster av 22.6.2012 og 1.9.2012.


    Tilsynsrådet for advokatvirksomhet fører tilsyn med landets praktiserende advokater og rettshjelpere, bl.a. ved gjennomgang av deres regnskaper og behandling av betrodde midler. Tilsynsrådet er tillagt ansvaret for å påse at den som driver advokat- og øvrig rettshjelpvirksomhet har stillet lovbestemt sikkerhet for sin virksomhet. Som et av sine hovedmål skal Tilsynsrådet gjennom aktiv tilsynsvirksomhet søke å forebygge ansvarsskader.

    Tilsynsrådet kan ikke bistå deg i denne saken. Det vises til at Tilsynsrådet, ut fra sin kompetanse, verken har anledning til å anbefale særskilte advokater eller til å ta nærmere stilling til konkrete rettstvister mellom private parter. Tilsynsrådet kan heller ikke bistå med et skifte.

    Dersom du mener at en advokat har opptrådt i strid med gjeldende regler for god advokatskikk, gjør vi oppmerksom på at klage eventuelt kan fremsettes skriftlig til Disiplinærnemnden for advokater på følgende adresse:

    Disiplinærnemnden
    Kr. Augustgt. 9
    0164 Oslo

    Vennlig hilsen


    Jonas Haugsvold

    Rådgiver

    Tilsynsrådet for advokatvirksomhet
    Postboks 720 Sentrum, 0106 Oslo | Rådhusgt. 23
    Tlf: 22 00 75 02 | Sentralbord: 22 00 75 00
    *  post@tilsynet.no   þ  www.tilsynet.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 1. september 2012 14:50
    Til: Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet
    Emne: Påminnelse/Fwd: Klage på tre advokater/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen


    Hei,
    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/6/21
    Subject: Klage på tre advokater/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
    To: post@tilsynet.no
    Cc: larvik.tingrett@domstol.no
    Hei,
    min mormor døde for tre år siden, på tirsdag neste uke.


    Jeg har bare fått tre tusen i arv, enda hun var etter dansk adel og kongelige og hadde malerier fra Højris slott på veggen, da hun døde, og også mange andre artige ting, som brev og møbler og alt mulig, fra sine adelige slektninger, (Gjedde, Nyholm, Fog, Adeler, etc).

    Jeg ville først at advokat Erik Øvergård, i Hurum, skulle selge min eiendom der, (del av sameie), sånn at jeg kunne betale 30.000 til Tingretten i Larvik, for offentlig skifte.


    Øvergård sluttet plutselig å svare meg.

    Så jeg kontaktet Tingretten i Drammen, (via Namsmannen i Hurum/Røyken), og de villedet meg om salg av sameie, (Høysæter der), så jeg fikk ikke ordnet dette, for man måtte betale gebyr, og sånn, og Høysæter bare lot som om hun skulle ordne det, så mange måneder gikk tapt da, og etter dette så har jeg fått en umøblert leilighet, så jeg har ikke hatt penger til gebyr for salg av sameie.

    Jeg fikk derimot dekke litt fri rettshjelp for en barnevernssak mot Svelvik kommune, av Fylkesmannen i Oslo og Akershus.


    Jeg sendte dette til Advokat.no og spurte om jeg kunne få en advokat i Drammen, siden dette er den nærmeste store byen, fra Svelvik.


    Jeg fikk en advokat i Oslo, og tenkte at det var greit.

    Men nå så jeg senere at hun Ida Valen Rukke, som jeg ble tildelt som advokat av Advokat.no, ikke har barnevern som hovedfelt.

    Og at syv andre advokater hos Advokat.no hadde barnevern som hovedfelt.

    Da jeg klagde på at Rukke var ineffektiv, antagelig siden hun ikke var vant til å jobbe med barnevernsaker, så slutten hun i jobben, (av en eller annen grunn), og jeg ble ikke tilbudt ny advokat, av Advokat.no.

    Og dette var etter at Rukke hadde opplyst meg om at hun hadde en timelønn på over 2000, og etter at jeg hadde bedt henne om å ordne med det offentlige skiftet, i Larvik, for meg, samt oppløsing av sameie, i Holmsbu, og andre saker.

    Jeg sendte så e-post til en advokat Bille, i Drammen, som ikke har svart meg.

    Jeg mister nå antagelig den arven, etter min mormor, morfar og mor, (siden min mor og morfar døde før min mormor).

    For fristen der er mandag eller tirsdag, neste uke, å be om offentlig skifte.

    Og jeg har vært arbeidsledig i England, under finanskrisen, så jeg har ikke klart å spare opp penger, og salget av sameiet i Holmsbu har jo ikke latt seg gjennomføre grunnet sabotasje, (må jeg kalle det), fra Øverland og Tingretten i Drammen.

    Jeg ønsker jo selvfølgelig først og fremst at jeg får innvilget offentlig skifte, etter min mormor, hos Tingretten i Larvik.

    Kanskje kan gjøre dette for meg?

    Sender kopi til Tingretten i Larvik og advokat Bille i Drammen.


    Jeg ønsker også erstatning på grunn av tullet fra de nevnte advokatene.

    Jeg har måttet gått rundt i Newcastle, en hel natt, med alt jeg har hatt av eiendom her borte, (City Self Storage vil ikke sende meg de ‘norske’ tingene mine), og nesten fryst ihjel, fordi jeg ikke har fått solgt eiendom i Norge og vært prislagt diverse lugubre britiske hosteller, osv.

    Så disse advokatene kan man få billig av meg, og jeg håper dere lar de miste bevilgningen.


    Jeg blir systematisk tullet med, synes jeg det virker som, og jeg ønsker å få mye penger i erstatning, for at det skal være enklere for meg, å beskytte meg mot slik systematisk tulling og jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’, som var grunnen til at jeg flytta fra Norge, i 2004.

    Så jeg håper på amerikansk metode her, med mye erstatning til folk som er offer for maktmisbruk, osv.


    Fikk også noen dokumenter etter de kjente slektningene mine Anders Gjedde Nyholm, en general og en dommer i Haag, Didrik Nyholm, av min mormor, på 80-tallet.


    Men så skulle Ingeborg ha tilbake dette.

    Og hu var jo gammel allerede da, så jeg sa det var greit.

    Men nå som hun er død, så er jo dette egentlig mitt, mener jeg, man kan jo ikke ta tilbake en gave.

    Og min mormor hadde også masse andre artige brev fra Maren Gjedde, mm., som jeg syntes at virker interessant både for meg selv og også historisk.

    Og jeg er den eneste som har interesse for sånt, i slekta, sa min mormor, mens hun levde.

    Også skal jeg liksom bare få 3000 i arv, enda min mormor og morfar hadde det største huset i Nevlugnhavn, på 80-tallet, og de så ut som en antikkforretning eller museum.


    Hvor har det blitt av verdiene? Det er ikke riktig at jeg bare skal få 3000 etter min mor, mormor og morfar, mener jeg.


    Her er det noe alvorlig tull.

    Hvorfor skal ikke jeg få offentlig skifte? Kan dere ordne det? Pluss erstatning også for det andre tøyset.


    Men offentlig skifte-fristen går visst ut på mandag eller tirsdag neste uke.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Mona Mjøen McKiernan <mmm@advokatforeningen.no>
    Date: 2012/6/21
    Subject: Din henvendelse til Advokatforeningen
    To: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>
    Erik Ribsskog,


    Det vises til din henvendelse av 20.juni 2012, vedrørende klage på advokat.

    Av henvendelsen fremgår det at du ønsker å klage på advokat.no.
    Vi viser til vårt tidligere svar av 18.juni 2012, der det fremgår at en klage må sendes per post og gjelde en navngitt advokat.
    All informasjon om hvordan du skriver en klage finner du her: http://www.advokatenhjelperdeg.no/artikler/kan-jeg-klage-pa-advokaten/
    Vedrørende hva en klage kan føre til finner du informasjon om dette her:http://www.advokatenhjelperdeg.no/artikler/kan-jeg-klage-pa-advokaten/#hvafrerklagenetil
    Til ditt spørsmål om hva du skal gjøre med det offentlige skiftet minner vi om at Advokatforeningen ikke kan tilby juridisk rådgivning. Vi kan heller ikke tildele en advokat til deg.
    Vi råder deg til å ta kontakt med en advokat for å få hjelp med dette. Din advokat finner du her:
    http://www.advokatenhjelperdeg.no/finn-advokat/
    Alle som praktiserer som advokat, er lovpålagt å gi sine klienter økonomisk trygghet for eventuelle feil de gjør som advokat. Du finner mer informasjon om erstatning og hvordan du kan rette et erstatningskrav mot advokaten her: http://www.advokatenhjelperdeg.no/artikler/kan-jeg-klage-pa-advokaten/#kanjegferstatning

    Med vennlig hilsen

    Mona Mjøen McKiernan

    ADVOKATFORENINGEN / THE NORWEGIAN BAR ASSOCIATION

    Kristian Augusts gate 9, N-0164 Oslo T +47 22 03 50 50 E mmm@advokatforeningen.no
    www.advokatforeningen.no www.advokatenhjelperdeg.no  

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 20. juni 2012 20:57
    To: Mona Mjøen McKiernan
    Cc: Disiplinærnemnden for advokater
    Subject: Re: Din henvendelse til Advokatforeningen
    Hei,
    ok, jeg videresender denne korrespondansen til dem, så får jeg håpe at de tar kontakt.
    Også ønsker jeg samtidig å klage på Advokat.no.


    Som tidligere nevnt, så ba jeg om en advokat i Drammen, siden dette er den nærmeste store byen, fra Bergeråsen, hvor omsorgssvikten fant sted.

    (Etter at jeg ble innvilget Fri Rettshjelp, fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus).


    Jeg ble tilbudt en advokat i Oslo.

    Og jeg tenkte at det var greit.

    Men da jeg sjekket nettsidene til Advokat.no nærmere, så så jeg det, at Advokat.no hadde syv advokater i Oslo, som var spesialister på barnevern.
    Og selv om min sak er en barnevernssak, (min far lot meg bo alene fra jeg var ni år, og jeg fikk fri rettshjelp til en barnevernssak mot Svelvik kommune).

    Så ble jeg gitt en advokat som _ikke_ hadde barnevern som hovedfelt.


    Og så, her om dagen, slutter plutselig den advokaten.

    Advokat.no skulle jo da selvfølgelig ha tilbudt meg en ny advokat.

    Men det gjorde de ikke.


    De bare sa at de var ferdig med saken.

    Og dette etter at jeg hadde forklart for hun Rukke der, at jeg blir snytt for arv også, og trenger hjelp av en advokat, til å få Tingretten i Larvik, til å ha offentlig skifte, etter min mormor, og fristen der er 26. juni, altså på tirsdag neste uke.

    Så at Advokat.no bare sluttet å jobbe med sakene mine, det kan koste meg arven etter min mor, (som døde i 1999), og min mormor som var fra danske kongelige og adelige.

    Så jeg synes Advokat.no oppfører seg så besynderlig, at jeg ønsker å klage.


    Samtidlig så lurer jeg på hva vitsen er med å klage, for Øvergård fikk bare 2000 i bot, og jeg fikk ingenting i erstatning.


    Og dette gjaldt salg av min del av et sameie i Holmsbu, som jeg ville selge for å ha råd til det nevnte offentlige skiftet da.

    For meg så virker det som at jeg bare blir systematisk tullet med av norske advokater, (er det mafian som trekker i tråder, jeg har overhørt i 2003 at jeg er forfulgt av dem).


    Hvordan skal jeg liksom få ordnet med det offentlige skiftet da.

    Hvorfor kan liksom ingen i Norge hjelpe meg med det, nå er det bare noen dager igjen til fristen går ut.

    Men Advokatforeningen er så idiotisk organisert at dere ikke gir erstatning til ofre for deres mafia-advokater, og kun gir mindre enn en timelønn i bot til disse mafia-advokatene så det er jo helt håpløst.


    Det burde vært som i USA hvor folk får store erstatninger.

    Ellers så kommer de aldri av flekken.
    Jeg blir litt kvalm her jeg sitter i England av dette mafia-opplegget som foregår i Norge.

    Så nå må dere forte dere å gi Advokat.no 2000 i bot, de også.

    Hva skal liksom løse seg da, tenker dere?

    Dette er jo helt meningsløst egentlig.
    Kan dere ikke tilby meg advokathjelp, eller noe, i det minste? Hvordan skal jeg få ordnet med dette offentlige skiftet hvor fristen går ut 26. juni.

    Det kan jo være at den egentlige grunnen til at Advokat.no oppførte seg så besynderlig var for at jeg skulle miste kontrollen over det arveoppgjøret, pga. at en mafia står bak, og trekker i tråder.

    Jeg rekker jo ikke nå å få en ny advokat til å ordne med dette.


    Så om dere kan ordne med det.

    Jeg har skrevet om disse problemene på blogg i tre år nå, og ingen i Norge gjør en dritt, så jeg er rimelig oppgitt, for å si det sånn.

    Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/12/10
    Subject: Re: Skadenummer: SA59484-001-BIK (H163117989M)
    To: ansvarskade@if.no
    Cc: arne.einar.brun@tryg.no
    Hei,
    ok, det var en ‘premie-idiot’, hos Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet, som sa at IF var riktig selskap, skjønner du.


    Jeg sender nå e-post til en i Tryg, så håper jeg at jeg får erstatning tilsvarende det denne nå ødelagte saken, (må man vel si), ville vært verdt, etter å ha vunnet den, i retten.


    Takk for deres forklaring om dette! Og hils min fetter Tommy.

    Dere må ikke glemme å bytte ut Audi-en hans, med jevne mellomrom, sånn at han slipper å kjøre rundt i et gammelt vrak som snart må kondemneres.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    2012/12/10 <ansvarskade@if.no>
    [image]





    Vedr. erstatningskrav mot Advokat.no/Ida Valen Rukke

    Det vises til mottatt erstatningskrav under sikkerhetsstillelsen/forsikringen til advokat Ida Valen Rukke. På bakgrunn av denne henvendelsen har vi opprettet et referansenummer SA59484-BIK. Jeg ber om at det vises til dette referansenummeret ved henvendelser vedrørende saken.

    Ida Valen Rukke sluttet i Advokat.no og tegnet ny forsikring og sikkerhetsstillelse hos If Skadeforsikring 01.08.12 gjennom ny arbeidsgiver. Det fremgår av forsikringsbeviset hos oss at et krav må være reist mot sikrede eller forsikringsselskapet i forsikringstiden for å falle inn under ordningen.

    Ut fra dokumentasjonen vi har mottatt synes kravet i nærværende sak å være rettet mot Advokat.no/Rukke i perioden før If Skadeforsikring tegnet forsikringen/sikkerhetsstillelsen. Kravet må således gjøres gjeldende mot det forsikringsselskapet der Advokat.no/Rukke hadde sin forsikring tidligere. Jeg har fått opplyst at dette er Tryg.

    Ut fra ovenstående vil forholdet ikke bli behandlet videre hos If skadeforsikring.


    Vennlig hilsen

    If


    Birgitte Knudtzon
    Advokat – Ansvar Skade

    Telefon: 21495821

  • Jeg sendte en e-post, til min avdøde mor, (Karen Ribsskog), sin danske fetter, Steffen Heegaard, som jobber som direktør, i et dansk forsikringsselskap


    Gmail – Problemer med forsikring

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>


    Problemer med forsikring



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Tue, Mar 12, 2013 at 5:11 AM

    To:
    she@topdanmark.dk

    Cc:
    Lars Aasen <lbf@lbf.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>

    Hei steffen,

    du som er min avdøde mors fetter og direktør i et dansk forsikringsselskap.

    Stemmer det at jeg ikke skal få forsikring, for alt dette tullet, som har skjedd, på en av mine tidligere adresser, her i England?

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    25 attachments
    barclays forsikring svar.jpg
    74K
    barclays 1.jpg
    84K
    barclays 2.jpg
    125K
    barclays 3.jpg
    112K
    barclays 4.jpg
    109K
    barclays 5.jpg
    100K
    barclays 6.jpg
    103K
    barclays 7.jpg
    119K
    barclays 8.jpg
    111K
    barclays 9.jpg
    96K
    barclays 10.jpg
    92K
    barclays 11.jpg
    112K
    barclays 12.jpg
    107K
    barclays 13.jpg
    103K
    barclays 14.jpg
    89K
    vedlegg 1.jpg
    56K
    vedlegg 2.jpg
    99K
    vedlegg 3.jpg
    48K
    vedlegg 4.jpg
    111K
    vedlegg 5.jpg
    78K
    vedlegg 6.jpg
    24K
    vedlegg 7.jpg
    130K
    vedlegg 8.jpg
    49K
    vedlegg 9.jpg
    47K
    vedlegg 10.jpg
    47K

  • Jeg sendte en e-post til min mors fetter Steffen Heegaard


    Gmail – Anders Gjedde Nyholm/Fwd: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Anders Gjedde Nyholm/Fwd: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Oct 4, 2012 at 7:35 PM

    To:
    she@topdanmark.dk

    Cc:
    gedde@tdcadsl.dk

    Hei Steffen,

    han Ove Gedde er visst i slekt med din oldefar, (og vel min tippoldefar), Anders Gjedde Nyholm.

    For han sier at han er etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar.

    Og bestemor Ingeborg sa jo at hennes oldemor Maren Gjedde, var etter fin gammel dansk adel.

    Og Ove Gedde tror ikke at Marens Gjeddes far kun var en ‘bondesøn’, som de skriver i Årbog for Thy og Mors, fra 1970, vel, og som Thisted Museum har publisert på nettet.
    Kanskje din mor Unse vet mer om dette, (hvis hun lever enda)?
    Har hun e-post, så kanskje hu kan forklare mer om Maren Gjedde, osv?

    For han Ove Gedde er jo dansk, som dere, så det blir litt vanskelig for meg, som er fra Norge.


    Selv om de visst sier at jeg er innvandrer i Norge nå, siden jeg har en danskfødt mormor.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/10/4
    Subject: Re: johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden
    To: Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>
    Cc: “Nils G. Bartholdy” <ngb@ra.sa.dk>

    Hei,

    ok, så din onkel var 13 x tipp-oldebarn etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar.
    (Og at du selv vel da er 14 x tipp-oldebarn etter Ove Gjedde som koloniserte Trankebar).


    Det tror jeg at jeg forstod selv om jeg er fra Norge.

    Jeg sender kopi av denne e-post til Rigsarkivet i Danmark, Dansk Adelsforening, osv.

    For jeg har søkt om å bli baron, for bestemor Ingeborg arvet jo også Adeler.
    Som jeg har skrevet om her:
    Jeg vet at jeg svarer for raskt.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, i Norge, og får ikke mine rettigheter fra politiet, så er kanskje litt utålmodig på grunn av at jeg ikke får rettighetene mine fra myndighetene, osv.

    Bestemor Ingeborg, (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard), hun sa til en slekt-forsker i Ribsskog-familien, (Bjørn Ribsskog), at hennes besteforeldre het Heegaard, Hagerup, Nyholm og Fog.

    Men jeg tror at min mormor var mest stolt av sin oldemor, Maren Gjedde, som liksom fikk en spesiell tone, når hun pratet om.
    Og hun fortalte også en gang om Maren Gjedde og L.C. Nyholm sine barn.


    Deres eldste sønn, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm var visst som en far, for sine elleve yngre søsken, sa min mormor.
    Didrik Galtrup Gjedde Nyholm ble jo dommer i Egypt og folkedomstolen i Haag, osv.


    Og hans lillebror, (min oldefar), Anders Gjedde Nyholm, han ble jo chef for generalkommandoen, (en slags forsvarssjef vel), i Danmark, i begynnelsen av 1930-årene.
    Og da jeg var i slutten av tenårene, så fikk jeg masse sirlige skrevne ‘skriverier’, etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.


    Og bilder etter Anders Gjedde Nyholm, (generalen).

    Jeg hadde ikke tid å lese skriveriene etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som student, på slutten av 80-tallet.
    Men en gang min yngre halvbror, Axel Thomassen, var med meg, for å besøke min farmor, Ågot Mogan Olsen, på Sand, i Svelvik, (hvor den sorte mappen med disse gamle dokumentene lå).


    Så ville Axel ha noen mynter jeg hadde fått av bestemor Ågot, som barn.

    Og så ble Ågot lei seg.
    For hun ville vel at jeg skulle ha myntene.
    (For Axel har en annen far, nemlig Arne Thomassen.


    Mens min far heter Arne Mogan Olsen).
    Og så ga jeg Axel noen fotografier, av Anders Gjedde Nyholm og muligens danskekongen, osv.
    (For at bestemor Ågot skulle kanskje skjønne at det ikke var fordi jeg ikke brydde meg om de myntene, at jeg ga de til Axel.


    Sånn at hun skulle slutte å være lei seg).
    Så det er mulig at Axel har dette enda.
    For like etter så sa min far at bestemor Ingeborg ville ha de nevnte dokumentene tilbake.


    Så jeg så aldri dette igjen.

    Selv om bestemor Ingeborg døde, for 3-4 år siden.


    Men min mor, (som døde i 1999), sine yngre søsken Ellen og Martin, (som pleide å besøke  baron Adeler og Meme, (Magna Adeler f. Nyholm), som var som min mors moster, sier Unse Trock Jansen Heegaard, (Ingeborgs svigerinne, som bor i Danmark), under oppveksten.

    De har ikke gitt meg noe arv etter bestemor Ingeborg.

    Så jeg har ikke fått disse dokumentene etter Gjedde Nyholm-brødrene.

    Selv om bestemor Ingeborg var litt skrullete, hvis det min far sa var riktig.


    For man kan jo liksom ikke ta tilbake en gave.
    Men et brev, fra danskekongen til general Anders Gjedde Nyholm.

    (Må det vel ha vært).

    Det syntes jeg var så gjevt, så det la jeg sammen med mine frimerke-førstdagsbrev.


    Som jeg samlet på, som barn.
    Og derfor så har jeg det enda.

    For det forsvant ikke sammen med de andre dokumentene, fra noen skuffer jeg fikk disponere, i reolen, til bestemor Ågot.

    Men problemet er at dette brev/kort, fra danskekongen til Anders Gjedde Nyholm.
    Det er hos City Self Storage i Oslo.

    Og de nekter å sende meg mine ting.

    For de satt opp leien veldig mye plutselig, etter at jeg flyktet til England.


    Så jeg skylder de penger da, selv om jeg har klagd til forbrukermyndighetene på at det ikke var lov for dem å øke leien uten varsel, i en telefonsamtale.

    Og banken Nordea tullet også.

    For de slettet min konto, enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle sende penger fra min engelske konto og så til Nordea-kontoen min.
    For så å sende til City Self Storage.


    Men uansett hva jeg klage på som har skjedd av urett mot meg, i Norge, så får jeg ikke medhold.

    Så jeg sier sånn at det noen bønder i Norge, som tuller med meg, eller noe.

    Noe sånt.

    Igjen takk for informasjon om Gjedde-slekten!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/10/4 Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>

    Tak for din hurtige besvarelse,

    jeg vil vende tilbage til hvad du spørger om senere, jeg kan
    dokumenterer hvad det måtte være med hensyn til Gedde via
    Kerteminde (dem fra Møn, som du skriver)!
    Internettet er en frygtelig speeded hurtighed, så der er dårlig
    tid til at tænke!

    Venlig hilsen,
    Ove Gedde

    Ps. Min farbror (han er død nu) besøgte Trankebar flere gange
    sammen med min bror, her, indenfor de sidste 5-10 år, og een af de
    gange (dog den rejse var uden min bror?), gjorde han visit hos
    Maharajaen (det besøg bør ligge et eller andet sted på nettet –
    har ligget der)? Min farbror fik lavet et specielt stykke porcelæn
    her i København, som gave til Maharajaen!
    Det beviser bare, at det ukritisk accepteres, at en tip (13’ende,
    vist nok?) af den omtale ove gedde, kan optræde på nettet,
    postulerende han er den sande efterkommer (det er han måske også,
    men der var ingen kontrol, ved besøget, der forlangte
    dokumentation! Modsat var der heller ingen kontrol med Maharajaen,
    han boede der bare?)!
    Jeg kan ikke finde linket længere?

    Den 03-10-2012 20:31, Erik Ribsskog skrev:

    Hei,

    jeg har ikke klart å spore Anders ‘Gammelgjedde’ Gjedde, noe

    tilbake, på Gjedde-linjen.

    Men min mormor Ingeborg Ribsskog, nevnte i et brev, at en Gjedde
    hadde en tønne gull i kjelleren, på Højriis.

    Bartholdy ved dansk rigsarkiv sier at den adelige slekten

    Gjedde er dødd ut.

    Men det er også snakk om en Charlotte von Gelderen, (eller noe),
    som brakte kurlandsk adel inn i en ny Gjedde-slekt.

    Men dette er nok ikke da etter Ove Gjedde, kolonisatoren av

    Trankebar.

    Men jeg kan jo ikke si dette sikkert.

    Min mormor sa at Gjedde var gammel dansk adel.

    Men hun surra litt i testamentet sitt, og kalte L. C. Nyholm

    for Lauritz Gjedde Nyholm, osv.

    Men ‘C’ stod jo egentlig for Christoffer, (eller noe), og

    ikke Gjedde.

    Har jeg sett på nettet.

    Det hadde vært artig om du kunne verifisere at du er en ekte
    person.

    Jeg får så mye rare e-poster.

    Så kunne jeg brukt mer tid på det her svaret eventuelt.

    Hvor kan jeg lese mer om deg på nettet, sånn at jeg vet at du er
    en virkelig person, for eksempel?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/10/3 Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>

    Hej Erik

    Ribsskog,
    jeg fandt dine kommentarer på “nettet” omkring familie
    relationer mellem Gedde – Gjedde – sande/falske m.m., hm ret
    interessant læsning!

    Har du stadig din mail adresse (så læser du nok denne mail)?

    Ifald ikke, så er det nok også lige meget???

    Du rammer ganske korrekt, når du kommenterer den tåbelighed
    der i 1882, af en arkivar, blev bestemmende for at der ingen
    forbindelse er mellem den “rigtige” Gedde familie og dem
    der, fra Møn, bl.a. – al den stund arkivaren havde et
    bekendtskab, der samlede på signet segl, og i sin samling
    havde et sådant signet segl, der var brugt at Samuel
    Christoffer G. og det segl havde ingen lighed med den
    “rigtige” families våbenskjold at gøre? Og det på trods af,
    at arkivaren samtidig fremhævede at begge familier både
    havde navn og våbenskjold til fælles???
    Samtidig  kommenterer du også Anders G. som bondesøn, der
    slår sig op, først som forpagter, for så senere at købe både
    gods og guld????
    Næe, jeg tror det er samme familie der tales om, i flere
    afgreninger godt nok!
    Selv har jeg aner fra Møen (via Kerteminde), så vidt jeg kan
    forstå (Men det kan jo være uheldigt, kan jeg så også forstå
    (på verdensfreden forstås?))!

    Du er velkommen til at bruge denne mail til, hvad du mener
    bedst!

    Håber da at høre fra dig!

    Venlig hilsen,
    Ove Gedde

    Ingen virus

    fundet i denne meddelelse.
    Kontrolleret af AVG – www.avg.com
    Version: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5307 –
    Udgivelsesdato: 03-10-2012

  • Jeg sendte en e-post til en leder i Sande Sportsklubb







    Gmail – Vinn Sande-cup, på 80-tallet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vinn Sande-cup, på 80-tallet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 11, 2011 at 10:38 AM





    To:

    ottogalleberg@hotmail.com



    Hei,

    kan dere bekrefte at jeg var med å vinne Vinn Sande-cup, i fotball, med Berger IL, aldersbestemte lag, en gang på 80-tallet.
    (Jeg brukte vel antagelig min fars etternavn Olsen).
    Jeg har kontaktet Berger IL, om dette, men har ikke fått noe svar.
    (Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og har flykta til England, etter et mordforsøk i Kvelde, mot meg, fra min slekt og noe Bandidos, eller Spetsnaz, eller noe vel.

    Og fikk ikke med papirene mine.
    Og faren min rydda leiligheten jeg bodde i, på Bergeråsen, i fylla, da han solgte den, i 1989, så jeg tror han kasta den premien vi fikk, antagelig).

    Så på nettet at dere nå er slått sammen med Selvik, (som vi vel også slo i den cupen, mener jeg å huske, hvis det ikke ble uavgjort).
    Håper dere kan klare å finne ut av dette!

    (Ettersom at jeg har en tremenning, i Danmark, som skriver om på CV-en sin, at han har vunnet klubbmesterskap i tennis, (en som er direktør i et forsikringsfirma der, Steffen Heegaard, min mors fetter. er han vel egentlig.

    Så tenkte jeg at jeg kunne ha med på CV-en, (hvis noen spørr om jeg har drevet med sport), at jeg har vunnet Vinn Sande-cup.
    Det var noe av det eneste vi vant.
    Selv om vi også slo et lag fra 'Dalom' en gang, på Berger, og det kanskje kan regnes som cup.

    Da var det også A-lags-kamp og håndballkamp.
    Hvem vet.
    Det var jeg som redda frispark, på slutten av det som i praksis ble en slags finale, mot Vinn Sande, på den banen dere hadde da.

    (Hvis du så den kampen).
    Jeg redda vel også på streken, mer eller mindre.
    Odd Einar Pettersen, fra Nord-Norge, scorte vel seiersmålet.
    (Vi vant vel 1-0).

    Så dette må ha vært mens vi gikk på ungdomsskolen, fra 1983 til 1986, for han bodde i Nord-Norge før 7. klasse vel.
    Mener jeg å huske, siden mange av oss på det laget gikk i samme klasse.

    For før vi begynte på videregående, så var det mange som slutta, på Berger IL, så da var det bare Ole Kristian Skjellsbekk vel, og kanskje Erland Borgen, som fortsatte å spille på Svelvik IF, mener jeg å huske, på Guttelaget, eller om det kan ha vært Juniorlag).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere får hilsen han Søren Larsen, som jeg gikk i samme klasse som, første året på VGS.

    Faren hans var direktør på fabrikken i Selvik, så han bodde på det 'Slottet' deres der.
    Eller herregård, eller villa, eller hva man skal kalle det.
    Dem hadde vinkjeller, husker jeg, for jeg og Jan Tore fra Svelvik, fra klassen, vi fikk være med å spille bordtennis hjemme hos han Søren Larsen da.

    Men det neste året, som jeg gikk økonomilinja, og han på noe andre greier, så hilste han ikke engang.
    Så det er mulig at det var noe gæernt.
    Men dere får hilse åkke som, hvis han bor der enda.

    (Det er han som prater sørlandsdialekt.
    Den direktørfamilien hadde vel nettopp flytta dit fra Sørlandet vel.
    Men men).
    Bare noe jeg tenkte på.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!






  • Ringte Unse i Danmark

    Det er min grandtante der, i Vedbæk, (på Sjælland vel).

    (Unse Heegaard f. Trock-Jansen.

    Som altså er enkekone av E. Anker Heegaard, (som ordnet med boet etter Holger og Magna Adeler, som jeg har skrevet om på bloggen).

    Og E. Anker Heegaard, det var min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sin bror.

    Hennes storebror, mener jeg at Anker var, også var Louis hennes lillebror vel.

    Noe sånt.

    Men men).

    Hun sa at min grandonkel Louis, hadde to barn, Anders og Benedikte.

    Louis var han som var stiftamtmann på Fyn, og bodde i Odense Slott.

    (Som Unse ikke nektet for, da jeg sa at han hadde bodd i Odense Slott.

    Men men).

    Jeg fortalte at jeg ikke hadde fått min arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog.

    Av tante Ellen og onkel Martin.

    Og Unse fortalte at hun ikke hadde noen kontakt, med hverken tante Ellen eller onkel Martin.

    Hun visste ikke engang hvor tante Ellen bodde nå.

    (Jeg fortalte at jeg bodde i England).

    Unse pratet veldig klart dansk syntes jeg, og var hyggeligere nå, syntes jeg, enn da jeg møtte henne i bestemor Ingeborg sin 85-års dag, var det vel, i Nevlunghavn, i sommeren 2002 vel.

    Men men.

    Hun sa at Magna Adeler var min mormors ‘moster’, og også min mors ‘moster’.

    Hun var gift med Holger Adeler.

    (Og hun jobbet på kontor).

    Og Unse sa, at Ravn, som arvet Holger Adeler, de kjente hun ikke.

    Hun kjente ikke til en Bente Holte f. Ravn.

    Men Erling Fin Poulsen hadde hun hørt om.

    (Han som arvet den ekekisten, etter Magna Adeler f. Nyholm.

    Som Holger Adeler hadde sagt, til Erling Fin Poulsen, at Magna Nyholm hadde sagt, at hun ønsket at Erling Fin Poulsen skulle arve, ifølge et brev fra Erling Fin Poulsen, til Holger Adeler sitt bo).

    Hun visste ikke om hennes sønner, Steffen og Thomas, (direktørene), hadde noe kontakt med Martin.

    Hun visste ikke at hun var etter Odin og Løvenbalk, og sånn, tror jeg.

    Hun tok det med fatning liksom.

    Hun mistet ikke bakkekontakten av den grunn liksom.

    Men hun syntes det var flott da.

    Kanskje hun visste det fra før?

    Hvem vet.

    Men men.

    Men vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Unse skjønte ikke hva jeg mente, da jeg pratet om en Carl Heegaard, i USA, (som har kontaktet meg på internett).

    (På irc).

    Og hun skjønte heller ikke hva jeg mente, da jeg sa ‘Meme’.

    Men Magna, (uttalt ‘Mauna’), Adeler, det skjønte hun.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Jeg tror også at jeg skal skrive Unse, som min ‘Emergency Contact’, neste gang.

    For jeg syntes at hun virka ganske normal.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her kan man se hvordan Unse er i slekt med meg, på Geni:

    unse geni

    PS 4.

    Jeg sendte en Facebook-melding til Louis Heedgaard, sin sønn, Anders Heegaard:

    sønn av louis heegaard

    PS 5.

    Her er mer om dette:




    Hei,

    Erik Ribsskog 26. februar kl. 12:36

    er det du som er min avdøde mor, Karen Ribsskog, sin fetter Anders Heegaard, sønn av stiftamtmann i Fyn, (og boende på Odense Slott), min grandonkel, Louis Heegaard?

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', og ble forsøkt drept på din fetter Martin sin gård, i Larvik, i 2005, og har flyktet til England.

    Jeg får ikke arv etter min mormor, (din tante), Ingeborg, som døde i 2009, av din fetter Martin og kusine Ellen, som fikk arven fra Larvik Tingrett, så nå har de engelskmenn advart meg om utkastelse, siden det er nedgangstider her og jeg er arbeidsledig.

    Du er visst yngre enn dine norske søskenbarn.

    Jeg ville bare advare mm.

    Jeg tror jeg såvidt så din far i Ingeborgs 70-års dag, i Stavern, i 1987.

    Hadde han glattstrøket/vannkjemmet og litt mørkt hår?

    Ikke så farlig kanskje, det er jo mange år siden.

    Jeg var 16-17 år, og var begeistret for at bestemor Ingeborg hadde fri bar, med bardame, i sitt selskap, på hotell Wasiloff, i Stavern.

    Du er altså min 'halv-onkel', tror jeg, som dere vel sier i Danmark.

    (Selv om det kanskje ikke høres så fint ut med 'halv-onkel' og 'halv-fetter', osv)?

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en ny e-post, til Bo Holte, i Danmark







    Gmail – Re: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stifta







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stifta





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Feb 24, 2011 at 11:47 AM





    To:

    Holtech Medical <holtech@email.dk>


    Cc:

    redaktion@villabyerne.dk



    Hei,

    ok, jeg burde kanskje ha talt med hun Bente Holte f. Ravn.
    Men hun hadde visst noen problemer, som gjorde at hun ikke oppholdt seg på sin Folkeregister-adresse, (hvor du har kontor).

    Måske jeg skal forsøke å sende et brev, vil det så havne hos riktig adressat, (dvs. Bente Holte)?
    Takk for svar uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg kan også prøve å ringe min grandtante Unse Heegaard f. Trock-Jansen.
    Men sist jeg prøvde det, så var det bare en rar 'gubbe', (som vi sier i Norge), som svarte.

    Jeg har også forsøkt å sende e-poster, til min (avdøde) mor, Karen Ribsskog, sine danske fettere, Steffen og Thomas Heegaard, (direktører i Top Danmark forsikring og Disney).
    Men de svarer ikke.

    Så det er bra at noen svarer, ihvertfall, det er helt sikkert.

    Igjen takk for svar!

    2011/2/24 Holtech Medical <holtech@email.dk>

    Desværre, jeg har ingen ide. Det er ikke min familie eller

    slægt.

    Mvh

    Bo Holte

    —– Original Message —–

    Sent: Thursday, February 24, 2011 12:17

    PM

    Subject: Til Bo Holte/Fwd: Vedr.:

    Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtma

    Hei,

    da jeg ringte deg i går, så sa du det, at Palle Ravn døde for mange år

    siden.

    Vet du hvor han døde, og hvem som arvet våpensamlingen etter Cort/Holger

    Adeler, osv?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2011/2/24
    Subject: Re: Vedr.: Påminnelse – opplysninger Palle Ravn/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om

    deres tidligere stiftamtmann, (min grand
    To: BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    ja nå har jeg fått opplyst, av Bo Holte, (en slektning av Palle Ravns

    søster vel, Bente Holte), at Palle Ravn døde for mange år siden.

    Og jeg bor i England, så det blir litt kronglete.

    Men jeg får se, hvis jeg får bedre råd for eksempel, så kommer jeg

    kanskje til å dobbeltsjekke dette, siden jeg driver med slektforskning,

    osv.

    Synes det var rart at du har svart om Palle Ravn tidligere, uten å

    forlange penger, men nå skal ha penger.

    Det blir litt vinglete, synes jeg.

    Har man sagt A må man også si B, sier et ordtak vi har i Norge.

    Men i Odense, så har dere vel mer at ting forrandrer seg.

    Sånn som at en Grim Ælling blir til en svane osv., som min mormor,

    Ingeborg Ribsskog, fortalte om, på dansk, til meg og min søster, på

    70-tallet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/24 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>

    Til Erik Ribsskog

    For at vi kan besvare din

    folkeregisterforespørgsel, skal jeg bede dig om at overføre 52 Dkr. til

    vores konto 3574 10137950. Indbetalingen bedes mærket med oplysning om, hvem

    forespørgslen vedrører.

    Du vil

    snarest efter at vi kan se at beløbet er indbetalt, få oplyst nuværende

    adresse på den pågældende, såfremt denne ikke har navne- og

    adressebeskyttelse i cpr-registret. Er dette tilfældet, vil adressen IKKE

    blive oplyst.

    Venlig

    hilsen

    Bente Skytthe
    folkeregistret

    Påminnelse –

    opplysninger Palle Ravn/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Lou

    Erik Ribsskog

    til: folkeregister

    21-02-2011

    12:34


    Hei,

    jeg kan ikke se at

    jeg har mottatt noe svar på denne e-post, så jeg forsøker å sende den

    igjen.

    (Jeg kan godt betale 58 kroner hvis det

    er de pengene det står på.


    Selv om jeg ikke har

    så utrolig god råd).


    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/19
    Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Od
    To:
    folkeregister@odense.dk


    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/19
    Subject: Oppdatering/Fwd: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense
    To:
    folkeregister@odense.dk

    Hei,

    husket jeg forresten å

    si at Palle Ravn, ble født 12. maj 1932, i Frederiksberg?

    (Se vedlagte dokument fra Holger baron Adelers

    testamente).


    Beklager at det blir så mange

    e-poster!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog



    ———-

    Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2011/2/18
    Subject: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.:

    Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs:

    Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense slott
    To: BSC – Folkeregister <
    folkeregister@odense.dk>

    Hei,

    men da skal jeg ikke

    plage deg mer.


    Mange takk for hjelp!


    Ha en fin helg etterhvert.


    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2011/2/18 BSC – Folkeregister

    <
    folkeregister@odense.dk>
    Hej


    Som jeg skrev tidligere, så kan jeg

    ikke finde nogle oplysninger om Palle Ravn, uanset om du betaler eller

    ikke.


    Venlig hilsen

    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    18-02-2011

    12:05



    Ok,

    jeg forstår det nå, når du forklarer

    det på den måten.

    Jeg betaler gjerne 58 kroner for å få adressen til

    Palle Ravn.

    (Som jeg har oppgitt deg to tidligere adresser for).

    Det er i forbindelse med en arvesak, som gjelder våpen etter den

    norske nasjonalhelt Cort Adeler, mm.

    Så dette er ikke bare noe tøys

    og tull.

    Jeg kan sende de pengene med PayPal, eller i værste fall

    fra min bank her i England.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Jeg nævnte ikke noget om gebyret, fordi det i

    starten kun var 1 person du spurgte om. Og fordi jeg vidste, at det ville

    være besværligt for dig at betale gebyret, når du bor i England. Jeg ville

    bare være hjælpsom…..men nu er det ved at blive for meget.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann

    Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott


    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    18-02-2011

    08:42



    Hei,

    ja, det var merkelig at man ikke kunne

    finne Palle Ravn, på de adressene som står i testamentet, til Holger baron

    Adeler.

    Jeg synes også det var merkelig at du ikke sier fra om dette

    gebyr, på forhånd.

    Men sånn var det også da jeg bestilte testamentet

    til Holger baron Adeler.

    Det er sånn det er i Danmark.

    Men du

    fant jo adressen til hans søster, Bente Holte, og jeg har sendt e-post til

    hennes sønn, tror jeg det er, Bo Holte.

    Så får jeg slutte å mase på

    dere i Odense.

    Så jeg får jeg tenke litt her i England, før jeg

    bestemmer meg om hva jeg skal gjøre videre, i forbindelse med de tingene

    etter baron-paret Adeler, osv.

    Mange takk for deres svar ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte også til

    dere om en Poulsen, men han bor visst på samme adresse enda, i

    Charlottenlund, var det vel.

    Så den forespørselen kan dere bare se

    bort fra.

    Hvis han ikke er død nå da.

    Igjen mange takk for

    deres hjelp!

    2011/2/18 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Jeg kan ikke finde Palle Ravn på den adresse i

    Gilleleje heller.

    Det hjælper ikke at give mig en adresse i udlandet, dem

    kan jeg ikke søge på.

    Jeg håber at dette var tilstrækkeligt. Normalt

    koster en adresseoplysning 52 kr. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, må

    jeg bede dig om at overføre 52 kr. pr. forespørgsel til vores konto 3574

    10137950. Kvittering for betalingen bedes vedhæftet eventuelle fremtidige

    henvendelser.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe

    folkeregistret

    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt

    (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    17:42



    Hei,

    ok, det lykkes meg å finne en annen

    adresse her, på Palle Ravn, i Holger baron Adelers testamente.



    scan 23, fra Landsarkivet på Sjælland, så står det følgende adresse, for

    Palle Ravn:

    Øster Alle 135, 3250 Gilleleje.

    (Det samme

    postnummer som Larvik i Norge hadde på den tiden, husker jeg, for der bodde

    jeg noen år under oppveksten 🙂

    Det skal også være en adresse i

    Elfenbenkysten her, husker jeg, på han.

    Jeg kan eventuelt også se om

    jeg finner den, hvis den forrige ikke matcher med folkeregister-databasen.

    Beklager hvis det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej


    Det lykkedes mig at finde

    den nuværende adresse på Bente Holte, men Palle Ravn kan jeg ikke finde

    oplysninger om på den adresse. Muligvis fordi det var en c/o adresse, så han

    bare har haft postadresse der.

    17.02.2011

    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Bente Holte


    Stilling: Jordemoder


    har været tilmeldt

    følgende adresse siden den 01.12.2002

    Søbakken

    22

    2920

    Charlottenlund

    Kommune: Gentofte (Gentofte

    (157))

    Retskreds: Lyngby Ret (Lyngby Ret

    (1104))

    Venlig hilsen


    Bente Skytthe


    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Re: Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd:

    Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min

    grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    17:00



    Hei igjen,

    det er mulig det du skrev der

    ble litt vel dansk for meg 🙂 , men jeg forsøker likevel.

    Adressen

    til Bente Holte, var i 1979, Klampenborgvej 7A, 2930 Klampenborg.

    Adressen til Palle Ravn, var også i 1979, c/o Henning Ravn,

    Engbakken 40, 2830 Virum.

    (Palle Ravn flyttet visst senere til Cote

    de Ivory, eller Elfenbenskysten, stod det også i Holger baron Adeler, sitt

    testamente).

    Håper jeg klarte å gjøre meg forståelig på norsk/dansk

    nå.

    Igjen mange takk for Deres svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Hej

    Vi må ikke give oplysninger om eventuelle

    slægtninge, idet du skal kunne oplyse os navn og fødselsdato, eller navn og

    en tidligere adresse, på disse.

    Af samme årsag kan vi ikke oplyse om de andre personer,

    da du kun kender deres navne.

    Venlig hilsen
    Bente Skytthe

    Re: Vedr.: Re:

    Vedr.: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs:

    Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),

    Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    14:58



    Hei,

    mange takk for Deres svar!

    Stod det ikke noe om eventuelle etterkommere forresten?

    Vel,

    det er kanskje ikke så farlig.

    Er det lov å spørre om disse jordmor

    Bente Holte, Palle Ravn, (og Henning Ravn lever enda)?

    Det gjelder

    slektsforskning, og jeg lurer også på den arven etter Adeler, om det var

    noen ugler i mosen der, så og si.

    Min andre grandonkel Anker var

    visst ikke så glad i Norge, og heller ikke min mormor ville nok at jeg

    skulle bli baron, etter en diskusjon vi hadde, da jeg var syv år gammel.

    Så her har de nok forfalsket, for jeg tror nok at Meme ønsket at jeg

    skulle bli baron, siden hun testamenterte en ring til min mor.

    Men

    men.

    Jeg møtte hun Bente Holte, i et middagsselskap, hos min mor,

    1993, (jeg tror ihvertfall at det var henne), og hun var litt uhøflig, og

    snakket om Grønland, da jeg sa jeg hadde vært på tøff vinterøvelse, og sovet

    i snøhule, på Lillehammer.

    Men men.

    Så jeg skulle gjerne ha

    snakket med Fru Hulte, eller eventuelt Hr. Holte, hvis han lever.

    Bestemor Ingeborg, sa at han var i live, i 2005, var det vel, da

    hennes 'halv-fetter, fra Klampenborg', besøkte henne i Nevlunghavn, i Norge.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister <folkeregister@odense.dk>


    Oplysning om adresse

    Som svar på Deres henvendelse, kan det oplyses, at:

    Steffen Peter

    Louis Anker Heegaard

    Stilling: Stiftamtmand


    er død den

    27.12.1990
    Sidst registrerede adresse var


    Stejlbjergvej

    22

    Tåsinge

    5700 Svendborg

    Kommune: Svendborg

    (Svendborg (479))

    Retskreds: Svendborg Ret (Svendborg Ret

    (1137))

    Med venlig hilsen

    Bente Skytthe
    folkeregistret

    Re: Vedr.:

    Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål

    om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis

    Heegaard, som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: BSC –

    Folkeregister

    17-02-2011

    14:13



    Hei,

    ja, det står det som adresse, for min

    grandonkel, i hans tante baronesse Adeler f. Nyholm aka. Meme, og hans

    fille-onkel, Holger baron Adeler, at hans adresse er, Odense slott, 5000

    Odense.

    Jeg skal se om jeg finner en scan av dokument, som de sendte

    meg fra Landsarkivet på Skjælland.

    Hvis ikke det er nok så kan jeg

    sikkert finne hans fødselsdato.

    Det skal være 15. juni 1919, i

    Fredriksværk.

    Håper dette ble i orden nå.

    Er det forresten

    ingen som kjenner denne grandonkelen min, Louis Heegaard, på Fyn.

    Hvis han var stiftamtmann, så var han vel nesten som en greve, eller

    noe slikt, hadde det kanskje hett i gamle dager?

    Men men.

    Mange takk for deres e-post uansett ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/2/17 BSC – Folkeregister

    <
    folkeregister@odense.dk>


    Hej

    For at vi i folkeregistret kan finde oplysninger

    om en person skal du oplyse os om enten

    navn og fødselsdato


    eller

    navn og en tidligere adresse


    på den person du leder

    efter.

    Til

    orientering kan oplyses, at Odense slot ikke er en beboelsesejendom, men

    ejes af Odense kommune og bliver brugt til administration.

    Venlig

    hilsen

    Bente

    Skytthe

    folkeregistret

    BorgerServiceCenter

    Skulkenborg 1
    5000 Odense C

    Tidligere

    stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres

    tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som

    visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: folkeregister

    16-02-2011

    19:13

    Cc: "kontakt@regionsyddanmark.dk"



    Hei,

    vet dere noe om min grandonkel, Louis

    Heegaard, fikk han noen etterkommere?

    Lurer også fælt på om han var

    i Johanitterordenen, (eller var forfulgt av disse, siden jeg har de i

    slekta), men det står kanskje ikke i Folkeregisteret, så sender dette også

    til Region Syddanmark, siden de visst har tatt over for stiftamtmannen for

    Fyn.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Historienshus <
    historienshus@odense.dk>
    Date:

    2011/2/16
    Subject: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann,

    (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott
    To:

    eribsskog@gmail.com

    Kære Erik Ribsskog,

    Vi kan ikke svare på spørgsmålene

    om Louis, da det er for nyt til arkivet. Jeg må foreslå, at du henvender dig

    til Folkeregisteret:
    folkeregister@odense.dk.

    Med venlig hilsen

    Claus Thøgersen
    Arkivar

    Odense

    Kommune
    Stadsarkivet
    Historiens Hus
    Klosterbakken 2
    5000 Odense

    C

    Tlf. 6551

    1030
    E-mail:
    historienshus@odense.dk
    www.historienshus.dk

    Åbningstider: man-tir 12-16, ons

    10-16, tor 14-19, fre-søn lukket.

    Mikkel Skou Pedersen

    <
    mspe@odense.dk>

    16-02-2011 11:24

    Til
    stadsarkivet.bmf@sepo.odense.dk

    cc

    Emne
    Vs: Spørsmål om deres tidligere

    stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok

    bodde på Odense slott

    Venlig hilsen

    Mikkel

    Skou Pedersen
    Juridisk Kontor, Borgmesterforvaltningen
    Flakhaven

    2

    5000 Odense

    C

    Direkte tlf.

    65 51 10 18
    Mail:
    mspe@odense.dk
    http://www.odense.dk


    —– Videresendt af

    Mikkel Skou Pedersen/MSPE/BMF/Odense den 16-02-2011 11:23 —–

    Spørsmål om

    deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard,

    som visstnok bodde på Odense

    slott

    Erik Ribsskog til: odense

    16-02-2011

    04:09

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Til: odense@odense.dk



    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog

    f. Heegaard, søster til deres tidligere stiftamtmann, Louis Heegaard.

    Min mormor og hennes brødre, Louis og Anker, arvet Holger baron

    Adeler, og deres tante baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm aka. Meme,

    i 1979 vel.

    Og jeg fikk Adelers testamente tilsendt fra Landsarkivet

    for Sjælland, for min mormor nevnte at min mor, Karen Ribsskog, hadde fått

    hennes penger etter Adeler.

    (Min mor var også nevnt i testamentet

    til Meme, men ikke min onkel Martin og tante Ellen).

    Jeg overhørte

    at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, enda jeg er

    kriminell, jeg har kun jobbet som butikksjef i Rimi, og studert data på HiO

    IU, mm.

    Jeg ble også forsøkt drept på en gård, eiet av min onkel

    Martins samboer, Grete Ingebrigtsen, i 2005.

    Etter det har jeg levet

    som flyktning, i Liverpool.

    Jeg får ingen av mine rettigheter fra

    norske myndigheter.

    De vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, og

    de vil ikke fortelle meg hvem den her 'mafian' er.

    Jeg var i min

    mormors 70-års dag, i 1987, og da synes jeg at Louis oppførte seg litt

    besynderlig, og satt seg ned, (vekk fra de andre), like ved der jeg satt

    ganske full, siden det var fri bar, noe en 16-17 åring syntes var morsomt.

    Så tok jeg med min søster, Pia, på diskoteket i kjelleren der, for å

    markere at vi var fra Larvik-området kanskje, (dette var hotell Wasiloff i

    Stavern).

    Men jeg har ingen kontakt med noen i familien.

    Jeg

    driver også med slektsforskning, og har Johanitterordenen, i min fars nye

    familie.

    Min far, Arne Mogan Olsen, lot meg bo alene fra jeg var ni

    år.

    Jeg har jobbet med å aktivere Windows på vegne av Micrsoft, her

    i Liverpool, og da var det en gang en hyggelig dame, fra Odense, som ringte,

    husker jeg, som hadde stått på ski, på Geilo vel.

    Kanskje hun jobbet

    i Odense kommune forresten, isåfall får dere hilse.

    Men men.

    Jeg lurte på om Louis fikk noen etterkommere?

    Var han med i

    Johanitterordenen, eller ble han eventuelt jaget av disse, eller noen andre?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    PS.

    Her er en link til min arbeidssak mot

    Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandianvian Product Activation:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    [bilaget "dokument fra testamentet til

    holger baron adeler louis.JPG" blev fjernet af Bente Hegaard

    Skytthe/BHSK/SAF/Odense]

    [bilaget "054.jpg" blev fjernet

    af Bente Hegaard Skytthe/BHSK/SAF/Odense]






  • Mer fra #blablabla



    Session Start: sø feb 20 00:10:16 2011
    Session Ident:#blablabla
    [00:10] * kak (kak@ti0015a380-1119.bb.online.no) has joined #blablabla
    [00:10] * kak (kak@ti0015a380-1119.bb.online.no) has left #blablabla

    [00:10] * kak (kak@ti0015a380-1119.bb.online.no) has joined #blablabla
    [00:10] * kak (kak@ti0015a380-1119.bb.online.no) has left #blablabla

    [00:56] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [00:56] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [01:26] * riffen (~gauder@202.98.202.84.customer.cdi.no) has joined #blablabla

    [01:26] <riffen> her ern oe for deg _cons_awa
    [01:26] * riffen (~gauder@202.98.202.84.customer.cdi.no) has left #blablabla
    [03:57] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [03:57] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [06:58] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [06:58] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [09:59] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [10:00] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [13:01] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [13:01] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [16:02] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [16:02] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [17:29] * Wizzo (~Wizzo@118.80-203-99.nextgentel.com) has joined #blablabla
    [17:29] <Wizzo> hallo igjen cons
    [17:29] <Wizzo> så du hadde kjøpt deg noe godt å drikke på. Det var hyggelig lesning

    [17:56] * Wizzo is now known as wiz_away
    [19:03] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [19:03] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [20:47] ->> You are now known as _cons
    [20:50] * valentin (d818aef5@edebris.com) has joined #blablabla
    [20:50] <valentin> hejsa erik

    [20:51] <@_cons> hvem er du valentin?
    [20:51] <@_cons> (dette er en kanal for meg og mine kjente)
    [20:51] <valentin> jeg er din slægtning
    [20:51] <valentin> fra heegaard i danmark

    [20:51] <@_cons> jøss
    [20:51] ->> valentin is d818aef5@edebris.com ([d818aef5] I <3 EFnet)
    [20:51] ->> valentin is on: #blablabla

    [20:51] ->> valentin using chat.efnet.org (slower traffic keep right)
    [20:51] ->> valentin :End of /WHOIS list.
    [20:51] <@_cons> jeg visste ikke at noen het valentin av dem

    [20:51] <@_cons> hm
    [20:52] ->> edebris.com resolved to 216.24.174.245
    [20:52] <valentin> nej det er kun mit "nick"
    [20:52] <@_cons> åkey i c

    [20:52] <valentin> jeg hedder carl
    [20:52] <@_cons> carl ja hm
    [20:52] <@_cons> er du sønn av steffen eller thomas?
    [20:52] <@_cons> eller er du lenger ut i slekta?

    [20:52] <valentin> ingen af dem
    [20:52] <valentin> min mors mor hed heegaard
    [20:53] <@_cons> åja såpass ja
    [20:53] <@_cons> det står du er i usa:
    [20:53] <@_cons> 216.24.174.245 US UNITED STATES GEORGIA MONTICELLO BROADRIVER COMMUNICATION CORP

    [20:53] <valentin> ja jeg bor i usa
    [20:53] <@_cons> du er i slekt med anker heegaard da
    [20:53] <@_cons> fabrikkeieren
    [20:53] <@_cons> fra københavn
    [20:53] <valentin> ja det er jeg

    [20:53] <@_cons> og hans kone
    [20:53] <@_cons> louise feilberg
    [20:53] <@_cons> ok, det var hyggelig
    [20:54] <valentin> jeg tror han var min mors grandonkel måske

    [20:54] <@_cons> lenge siden jeg har snakket med noen i mormors slekt
    [20:54] <@_cons> åkey
    [20:54] <@_cons> ja jeg leste at noen i heegaard-slekten dro til usa
    [20:54] <@_cons> det stemmer det

    [20:54] <@_cons> du snakker dansk likevel
    [20:54] <@_cons> ikke dårlig
    [20:54] <@_cons> jeg får ikke kontakt med min mors fettere steffen og thomas
    [20:55] <@_cons> i danmark

    [20:55] <@_cons> de som er direktører
    [20:55] <@_cons> så du får hilse de hvis du prater med de
    [20:55] <valentin> måske på grund af din blog?
    [20:55] <@_cons> ja, det vet jeg ikke

    [20:55] <@_cons> de svarer ikke så
    [20:55] <@_cons> det er vanskelig for meg å si
    [20:55] <valentin> man siger i familjen du har har psykose
    [20:55] <@_cons> det er en rettighets-blogg

    [20:55] <@_cons> hvem i familien er det som sier det?
    [20:56] <valentin> flere, mine fættere skrev om det
    [20:56] <@_cons> dine fettere, er det steffen og thomas?
    [20:56] <@_cons> isåfall skal jeg anmelde dem for æreskrenkelse

    [20:56] <valentin> nej, jeg tror de må være mine tremenninge
    [20:56] <@_cons> man kan ikke bare si sånt
    [20:57] <@_cons> jaja, men det i såfall en æreskrenkelse
    [20:57] <@_cons> så hvis du gir meg navnene

    [20:57] <@_cons> så kan jeg anmelde de for æreskrenkelse
    [20:57] <@_cons> så det var ikke noe hyggelig
    [20:57] <valentin> jeg ved ikke om jeg får lov at give ud deres navne

    [20:58] <@_cons> nei men du får hilse de at de får slutte å baksnakke da
    [20:58] <@_cons> jeg vet ikke hvem dine fettere er engang
    [20:58] <valentin> de sagde du har problemer med hele familjen

    [20:58] <@_cons> man kan jo ikke bare gulpe opp sånt
    [20:58] <@_cons> ja, jeg ble forsøkt myrdet på min onkel martin ribsskog sin gård, i norge, i 2005
    [20:59] <valentin> hvorfor er du så sint på din familje?

    [20:59] <@_cons> man kan kanskje kalle det 'problemer med familien'
    [20:59] <@_cons> altså, de gir meg jo ikke min arv, etter min mormor, ingeborg ribsskog f. heegaard
    [20:59] <@_cons> som døde i 2009

    [20:59] <@_cons> (min mor døde jo i 1999)
    [20:59] <@_cons> så jeg skulle ha fått en tredel av hennes arv
    [20:59] <valentin> var ingeborg din bedstemor?
    [21:00] <@_cons> ja presis

    [21:00] <@_cons> lige presis
    [21:00] <@_cons> hun var min mormor
    [21:00] <valentin> hun giftede sig med en nordmand der var fra en "simpel familje" sagde min mor

    [21:00] <@_cons> simpel og simpel
    [21:00] <@_cons> hans grandonkel var skoleinspektør i oslo
    [21:01] <@_cons> (bernhof ribsskog)
    [21:01] <@_cons> og reformerte hele den norske grunnskole etter krigen

    [21:01] <valentin> hm siger du det
    [21:01] <@_cons> og hans andre grandonkel var på stortinget
    [21:01] <@_cons> ja et øyeblikk
    [21:02] <@_cons> det her er min morfars grandonkel:

    [21:02] <valentin> javel
    [21:02] <@_cons> og det her var min morfars andre grandonkel:

    [21:02] <valentin> hvad har du imod Johanitterordenen?

    [21:03] <valentin> min far var medlem af Johannitterordenen
    [21:03] <@_cons> nei, jeg lurer på hva de har mot meg, hadde jeg nær sagt
    [21:03] <@_cons> åja
    [21:03] <@_cons> jeg har hatt de i min fars nye slekt

    [21:03] <@_cons> uten å vite om
    [21:03] <@_cons> så leste jeg det tilfeldigvis i aftenpostens tekstarkiv
    [21:03] <@_cons> og fikk litt sjokk
    [21:04] <@_cons> at min fars nye stedatter, christell humblen, hadde en halvbror på vestlandet

    [21:04] <valentin> er du sikker på, at det ikke er din "psykose", der spilder dig et lille pus?
    [21:04] <@_cons> som var med i den ordenen
    [21:04] <@_cons> nei jeg kan jo finne en link

    [21:04] <@_cons> et sec
    [21:05] <valentin> men hvorfor skriver du så meget om vores familje på din blog?

    [21:05] <@_cons> det står da svart på hvitt, at bjørn humblen er i johanitterordenen
    [21:06] <@_cons> altså, jeg skriver vel ikke noe mer om heegaard-familien, enn om ribsskog-familien, og olsen-familien

    [21:06] <@_cons> det er da også min slekt
    [21:06] <@_cons> og du kan ikke bare si at folk har 'psykose'
    [21:06] <valentin> men dit navn er jo ikke Heegaard
    [21:06] <@_cons> det skal du være forsiktig med

    [21:06] <valentin> dit navn er Ribsskog
    [21:06] <@_cons> ja, men likevel, så var min mormors navn heegaard
    [21:07] <@_cons> så det er derfor jeg skriver om heegaard
    [21:07] <@_cons> ikke på grunn av deg og dine fettere

    [21:07] <@_cons> dere har jeg jo ikke engang møtt
    [21:07] <valentin> min fætter siger Heegaard-familjen i Danmark har advaret mod dig fordi du har paranoid psykose
    [21:07] <@_cons> okey men det er altså ikke sant dessverre

    [21:07] <@_cons> er det steffen og thomas som har 'advaret'
    [21:07] <@_cons> eller er det unse?
    [21:08] <valentin> de ved det alle sammen såvidt jeg ved
    [21:08] <valentin> der har været et circulære om dig i familjen

    [21:08] <@_cons> ja men en løgn blir da ikke sand selv om flere sier det
    [21:08] <@_cons> åja, det var jeg ikke klar over
    [21:08] <@_cons> jeg får sende om det til politiet

    [21:08] <valentin> hvorfor det?
    [21:08] <@_cons> for det er en løgn og æreskrenkelse
    [21:09] <@_cons> det er da kriminelt
    [21:09] <@_cons> sånne løgnaktige rykter vil jeg da ikke ha på meg

    [21:09] <valentin> du har jo publiceret din diagnose på internettet
    [21:09] <@_cons> ja, men det var bare en arbeidsdiagnose
    [21:10] <valentin> fra Vestfold Psykiatri

    [21:10] <@_cons> det var ingen riktig diagnose dessverre
    [21:10] <@_cons> ja lige presis
    [21:10] <valentin> er det ikke?
    [21:10] <valentin> hvad er forskellen?

    [21:10] <@_cons> nei, det var det ikke dessverre
    [21:10] <@_cons> altså om man går til en psykolog, og sier at man har overhørt at man er forfulgt av 'mafian'
    [21:10] <@_cons> så vil den psykolog i utgangspunktet tro at man er paranoid etc

    [21:10] <@_cons> og sette opp en 'arbeidsdiagnose'
    [21:11] <valentin> et øjeblik jeg skal like tage en telefon
    [21:11] <@_cons> og så gjøre undersøkelser/tester i forhold til den diagnose

    [21:11] <@_cons> ok np
    [21:14] <@_cons> (min morfar, johannes ribsskog, hadde også en kjent fetter, som var komponist:

    [21:18] <valentin> Altså jeg har nu talt med din hyggelige far Hr. Olsen
    [21:18] <valentin> Han siger du har paranoid psykose og at din familje i Norge har forsøkt at få dig på sygehus som din mor

    [21:19] <valentin> Din familje har bedt os i Heegaard-familjen om at hjælpe
    [21:19] <@_cons> ja altså, jeg har ingenting med min far å gjøre
    [21:19] <valentin> fordi du ødelegger så meget for os alle med dine skriverier

    [21:19] <@_cons> altså har du møkk i ørene?
    [21:19] <valentin> nej, men du har paranoid psykose og trænger hjælp for at komme på anstalt for sindslidende
    [21:20] * _cons sets mode +b *!*@edebris.com for #blablabla

    [21:20] * valentin was kicked by _cons (~v_beider@host86-145-46-8.range86-145.btcentralplus.com) Reason (valentin)
    [21:39] * wiz_away is now known as wizzo

    [21:40] <wizzo> hei cons
    [21:40] <@_cons> heisann
    [21:40] <@_cons> hva skjer?
    [21:41] <wizzo> ikke noe spes.. drikker noen øl og ser på star trek som vanlig

    [21:41] <wizzo> har stressa mye på jobben i det siste så har ikke fått vært på irc
    [21:41] <@_cons> okey np
    [21:41] <wizzo> bare gått og lagt meg når jeg har kommet hjem

    [21:42] <@_cons> du er som han glenn hesler jeg kjente, han så på star trek hele tida
    [21:42] <wizzo> sliten..
    [21:42] <@_cons> men han drakk ikke øl da
    [21:42] <@_cons> åkey i c

    [21:42] <@_cons> jeg får rydde litt her ser jeg
    [21:42] <wizzo> han valentin var en frekk fyr syns jeg
    [21:42] <@_cons> så du jeg postet regnskap for donasjonen du sendte?

    [21:42] <wizzo> jeg så det
    [21:43] <wizzo> hyggelig at du fikk deg noe godt å drikke

    [21:43] <@_cons> jaja 🙂
    [21:43] <@_cons> hehe, de hadde sånne bokser med bacardi og cola i en butikk her
    [21:43] <@_cons> kosta bare 2 pund for 4 bokser
    [21:43] <@_cons> så da slo jeg til

    [21:43] <wizzo> det selger de ikke i norge
    [21:44] <@_cons> har glutenallergi
    [21:44] <wizzo> hørtes godt ut
    [21:44] <@_cons> så har kutta ut øl midlertidig ihvertfall

    [21:44] <@_cons> men whiskey osv går ned da
    [21:44] <@_cons> jepp
    [21:44] <@_cons> ja han var frekk ja
    [21:44] <@_cons> er litt vant til å ha rare folk i slekta

    [21:44] <@_cons> min mormor var også ganske spesiell
    [21:44] <wizzo> finnes det medisiner man kan ta mot glutenalergi?
    [21:45] <@_cons> og kunne få 'mase-anfall' noen ganger osv

    [21:45] <@_cons> nei, man må kutte ut gluten, dvs. korn
    [21:45] <@_cons> kun havre er greit
    [21:45] <@_cons> så spiser havregrøt til frokost osv
    [21:45] <@_cons> og sånne ting

    [21:45] <@_cons> fikk så jævlig vondt i magan av det engelske brødet
    [21:45] <wizzo> shit.. jeg kunne aldri ha kuttet ut øl
    [21:45] <@_cons> skjønte ikke hva det kom av

    [21:46] <@_cons> nei, altså, så lenge det finnes whiskey og cola og vodka osv, så overlever jeg nok
    [21:46] <@_cons> kanskje det finnes glutenfritt øl
    [21:46] <@_cons> jeg får se

    [21:46] <wizzo> hehe.. det er bra
    [21:46] <@_cons> nei jeg får rydde litt her
    [21:47] <wizzo> viktig med litt alkohol innimellom. som en kompis av meg sa "da får man fri fra sin egen hjerne"

    [21:47] <@_cons> ja, jeg klarer å skrive på bloggen selv om jeg tar meg en sånn boks
    [21:47] <@_cons> og det gjør nok at man slapper av litt kanskje
    [21:47] <@_cons> noe sånt

    [21:47] <@_cons> et det er bra med en dram i ny og ne kanskje
    [21:47] <@_cons> det er nok ikke umulig
    [21:47] <@_cons> men men
    [21:48] <@_cons> jeg får ta meg en bytur snart og

    [21:48] <@_cons> det er en stund siden jeg har vært på byen her
    [21:48] <@_cons> har hatt en del å gjøre
    [21:48] <@_cons> vi får se
    [21:48] <wizzo> jepp. og jeg syns det er digg å slappe av og koble helt ut nå som jeg har en stressende jobb og unger og det hele

    [21:48] <@_cons> sier til de andre, at dem bare får henge på #blablabla, hvis det er noe spes
    [21:48] <wizzo> ikke ofte jeg har sjangs til det
    [21:48] <@_cons> ok i c
    [21:49] <@_cons> jeg er opptatt så det holder jeg og

    [21:49] <@_cons> mange prosjekter
    [21:49] <@_cons> prøver å få fart i den nettbutikken og
    [21:49] <@_cons> får se om jeg klarer det
    [21:49] <@_cons> har mange ting jeg skulle ha gjort og

    [21:49] <wizzo> sjekka ut det med adwords forresten?
    [21:49] <@_cons> nei det kan jeg prøve nå
    [21:49] <@_cons> kanskje m&m's er populært
    [21:49] <@_cons> jeg har tenkt på det

    [21:49] <@_cons> et sec
    [21:50] <@_cons> god ide
    [21:52] <@_cons> Keyword Competition Global Monthly Searches Local Monthly Searches Local Search Trends

    [21:52] <@_cons> m&m’s
    [21:52] <@_cons> 201,000 140

    [21:52] <@_cons> 140 søk i måneden i norge
    [21:52] <@_cons> det er mer enn isbre-mint tror jeg
    [21:52] <@_cons> et sec
    [21:52] <wizzo> du bruker google keyword eller?

    [21:53] <@_cons> jeg brukte keyword-search vel
    [21:53] <@_cons> isbre mint
    [21:53] <@_cons> 12 12

    [21:53] <@_cons> isbre-mint hadde bare 12 søk i måneden
    [21:53] <@_cons> virker som at det er bedre salgspotensiale på m&m's
    [21:54] <@_cons> 'keyword tool', heter den funksjonen

    [21:54] <@_cons> hos google adds
    [21:54] <@_cons> google adwords
    [21:54] <@_cons> som jeg testa
    [21:54] <@_cons> Find keywords
    [21:54] <@_cons> Based on one or both of the following:

    [21:55] <@_cons> mars planets
    [21:55] <@_cons> 6,600 < 10

    [21:55] <@_cons> mars planets var bare cirka 10 søk
    [21:55] <@_cons> men jeg kan jo bare ha en annonse for hvert produkt jeg selger
    [21:55] <@_cons> også linke til nettbutikken

    [21:55] <@_cons> det var en god ide
    [21:56] <wizzo> prøv å søk selv på google etter mat/godteri og se hvordan konkurrenter gjør det
    [21:56] <@_cons> jeg lurte også på å flytte alt over på godtebutikken.net

    [21:56] <@_cons> ja, det var smart
    [21:56] <wizzo> da får du mye tips gratis
    [21:56] <@_cons> nå har jeg jo tre nettbutikker
    [21:56] <@_cons> men hvis jeg flytter alt over på en

    [21:56] <@_cons> så kan jeg rette all markedsføringen mot en nettbutikk
    [21:57] <@_cons> for jeg har jo markedføringsmuligheter fra bloggen min og
    [21:57] <wizzo> det har du

    [21:57] <@_cons> med ca. 1000 lesere hver dag
    [21:57] <@_cons> så hvis jeg retter både google adwords og blogg-reklamen
    [21:57] <@_cons> mot f.eks. godtebutikken.net

    [21:57] <@_cons> så blir det kanskje litt fart på buisnissen
    [21:57] <wizzo> prøv og selg godteri men en personlig hilsen fra deg. det kunne du tatt bedre betalt for
    [21:57] <@_cons> hvis jeg får inn mer varer, og jobber med google adwords, osv

    [21:57] <wizzo> du har jo mange fans
    [21:58] <@_cons> hehe
    [21:58] <@_cons> ja kanskje det
    [21:58] <wizzo> jeg kødder ikke
    [21:58] <@_cons> det blir litt rart, synes jeg

    [21:58] <wizzo> det er en god ide
    [21:58] <@_cons> men men
    [21:58] <@_cons> ja jeg får ha det litt i bakhue
    [21:58] <wizzo> jeg er sikker på at folk hadde betalt for der

    [21:58] <@_cons> får rydde litt her osv
    [21:58] <wizzo> det*
    [21:58] <@_cons> ja det blir litt 'sell out' synes jeg
    [21:59] <@_cons> har ikke tenkt å selge sjela mi heller

    [21:59] <@_cons> for å si det sånn
    [21:59] <@_cons> men jeg får tenke på det
    [21:59] <@_cons> men det var god ide det med google keyword tool
    [21:59] <@_cons> det var smart

    [22:00] <@_cons> kommer nok til å få en del salg hvis jeg legger inn annonser for m&m's og lion pop choc osv
    [22:00] <wizzo> det er ikke snakk om og selge sjela si.. se heller på det som en mulighet til å gi de faste leserne dine noe ekstra

    [22:00] <@_cons> ja jeg får tenkte på det
    [22:00] <@_cons> jeg synes det blir litt 'klissete'
    [22:00] <@_cons> hvis jeg skal skrive personlige brev osv
    [22:00] <@_cons> til folk jeg ikke kjenner

    [22:01] <@_cons> men men
    [22:01] <@_cons> samme det
    [22:01] <@_cons> jeg tenker jeg går for den å øke vareutvalget
    [22:01] <@_cons> rette markedsføringen mot kun en nettbutikk

    [22:01] <@_cons> og bruke keywoord tool
    [22:01] <@_cons> da blir det kanskje litt fart på den nettbutikken
    [22:02] <@_cons> jeg prøver det først i hvertfall
    [22:02] <@_cons> så får jeg se det an seinere

    [22:02] <@_cons> men mange takk for gode forslag ihvertfall!
    [22:02] <wizzo> bra plan
    [22:02] <@_cons> stakk for å rydde litt her jeg
    [22:02] <@_cons> kult

    [22:02] <@_cons> bbl
    [22:02] <wizzo> jo takk i lige måte
    [22:02] ->> You are now known as _cons_awa
    [22:04] * Einstein2 sets mode -bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [22:04] * Quizzie2 sets mode +bbbb *!*@c27375AC1.dhcp.bluecom.no *!~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no *!*@ti0083a340-dhcp0288.bb.online.no *!*@*.ktv.no for #blablabla

    [22:22] * wizzo (~Wizzo@118.80-203-99.nextgentel.com) Quit ( )