johncons

Stikkord: Talkmore

  • Nå har jeg visst fått noen penger fra Nettbonus.no. Det passer bra siden at Walley tuller

    PS.

    Jeg har jo visst om disse bonuspoengene/bonuspengene.

    Men jeg har ikke turt å ta dette, for god fisk.

    For det første, så har Nettbonus.no-utbetalingene, vært veldig på etterskudd, etter sommerferien.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Og dette var bonus-utbetalinger, fra Cheap Energy.

    Men det er ikke sånn, at jeg får strøm, fra Cheap Energy.

    (Jeg får strøm fra Ishavskraft.

    For å si det sånn).

    Men det var sånn, da jeg flytta inn her, i 2018.

    At jeg hadde strøm fra Hafslund.

    Og denne strøm-avtalen fulgte leiligheten.

    (Må man vel si).

    Så det var enten Bærum kommune eller den forrige beboeren, som hadde inngått den avtalen.

    (For å si det sånn).

    Og siden at Nav betalte strømmen, så rørte jeg ikke den strøm-avtalen.

    (Må jeg innrømme).

    Den bare durte og gikk.

    (For å si det sånn).

    Men så var det sånn, at noen nett-troll.

    De ‘porterte’ strømmen, til Norgesenergi.

    (Var det vel).

    Og de tagget også mail-adressen min, med et stygt ord.

    (Noe som spredde seg (via Norgesenergi) til Elvia.

    Var det vel).

    Og jeg kontakte hele strøm-bransjen (Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbukerrådet og DNV GL) for å få hjelp.

    Men ingen av disse ville hjelpe meg med å rydde opp.

    Så hvem disse nett-trollene var.

    Det veit jeg ikke.

    (For å si det sånn).

    Og så tenkte jeg etterhvert, at jeg burde kanskje ta/vise ‘eierskap’ (som de sier) for den strøm-avtalen (som nå var min).

    (Da ville kanskje strøm-firmaene skjønne, at det ikke var jeg, som bytta, de første gangene (tenkte jeg).

    Noe sånt.

    Og da fant jeg ut, at strømfirma-kvinnfolka hadde løyet til meg.

    De manet meg, og sa, at disse nett-trollene viste jo om mitt strøm-måler-nummer.

    Hvordan kunne nett-trollene vite dette (terget strøm-bransje-damene meg ved å skrive).

    Men det viste seg, at strøm-måler-nummeret kommer opp automatisk.

    Når man taster inn adressen.

    For å si det sånn).

    Og så begynte jeg, å bytte strøm-selskap selv.

    (Husker jeg.

    Jeg tenkte vel først, at Nav da kanskje ‘steila’ hvis man bytta strøm-avtale, uten å si fra til dem.

    For jeg har aldri bodd i kommunal leilighet før.

    For å si det sånn).

    Og så er det sånn, at hvis man bytte strøm-leverandør, så får man noen ganger for eksempel Trumf-poeng eller gavekort fra Elkjøp.

    (Det er muligens derfor (har jeg tenkt) at noen ‘porterte’ mitt strøm-abonnement (den første tida jeg bodde her).

    At de da kanskje klarte, å tuske til seg, et gavekort, eller noe.

    Hm).

    Og dette kan man gjøre, et par ganger i året.

    (Man regnes som ny kunde igjen, etter et halvt år.

    Er det vel).

    Men hvem som har disse kampanjene.

    Det varierer litt.

    Så man må liksom følge med.

    Og siden at Nav noen ganger har nektet å betale mine strøm-regninger.

    Så har jeg fått betalingsanmerking.

    Og derfor er det sånn, at jeg noen ganger blir nekta, å bytte strøm-avtale (eller mobil-leverandør).

    Og sånn var det, i august.

    Jeg ble nekta å bytte til Cheap Energy (som hadde 200 kroner, i velkomstbonus, gjennom Nettbonus.no).

    Og da tenkte jeg, at det muligens var på grunn av, at jeg hadde på kredittsperre.

    Så da slo jeg av begge kredittsperrene (hos Experian og Dun & Bradstreet).

    (Noe som tar litt tid.

    For man må vente, en halvtime, for at kredittsperren skal gå bort.

    Og man må også sette på kredittsperren igjen, etter at man er ferdig med å shoppe, osv.

    Så man må logge inn, tilsammen fire ganger, med Bank ID.

    Så det er litt tungvint (å ha sånn kredittsperre).

    For å si det sånn.

    Men det er noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så derfor må jeg nesten ha dette.

    For å si det sånn).

    Men da (når jeg slo av kredittsperrene) så ble jeg også nekta, å bytte strøm-firma (av Cheap Energy).

    Men likevel, så fikk jeg nå 400 kroner, i bonus.

    Jeg vet ikke om det er en misforståelse.

    Det finnes kanskje noen regler, som sier, at kunder som blir nekta (på grunn av betalingsanmerkning) likevel skal få bonus.

    Hva vet jeg.

    Det er mulig at dette skyldes, noe surr, hos Nettbonus.no.

    Eller om det er sånn, at firmaene (som Cheap Energy) betaler, så lenge de har penger, på markedsføringsbudsjettet (som disse bonuspengene nok stammer fra).

    Men av to grunner.

    (At jeg egentlig ikke har bytta til Cheap Energy.

    Og fordi at Nettbonus.no noen ganger somler med utbetalingene).

    Så har jeg ikke tatt disse pengene, for gitt.

    (For å si det sånn).

    Men nå som jeg har fått disse pengene, så tror jeg at jeg bare betaler den regninga, fra Komplett, som jeg har krangla med Walley om.

    (Denne kranglinga (Walley nekter å sette en Komplett-faktura på Komplett-handlekontoen) har jeg blogget om de siste dagene/ukene.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når jeg bytta til Ishavskraft (etter at Cheap Energy nekta meg å bli kunde).

    Så fikk jeg forresten noe sånt som 5.000 Spenn.

    Og Spenn er en lojalitetsvaluta (som blant annet Norwegian og Strawberry bruker).

    Men jeg tror jeg chiller litt, når det gjelder å dra med Norwegian eller bo hos Strawberry.

    For det er visst sånn, at det snart skal bli mulig, å bruke Spenn, på Rema.

    Så da tenker jeg, at jeg heller bruker de Spenn-poengene (som vel er verdt cirka 500 kroner) til å handle litt ekstra julemat.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg har prøvd å komme meg bort fra PlussMobil (som ville ha det til at jeg brukte kjempemange GB, mens jeg var på danskebåten).

    Men på grunn av de nevnte betalingsanmerkningene.

    Som Nav (og også Lowell, som maser om noe gjeld, som vel må sies å være foreldet) har skaffet meg.

    Så kommer jeg meg ikke bort, fra PlussMobil.

    Så det er nesten som at de har monopol.

    (For å si det sånn).

    Men jeg har likevel fått masse bonuspoeng/bonuspenger.

    Men et ‘kjøp’ (fra Talkmore) fikk jeg _ikke_ bonuspoeng/bonuspenger for.

    (Kan det virke som).

    Så hvorfor det ‘kjøpet’ ble stoppa (og ikke de andre).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

  • Jeg sendte en e-post til Meny

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: (#28528607): Re: Din reklamasjon er ferdigbehandlet ✅
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. november 2024 kl. 22:31
    Til: kundeservice@meny.no
    Kopi: r-28528607~meny@reply.socialboards.com, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, lisa.eian@elden.no, ir@walmart.com, kine.soyland@norgesgruppen.no, stein.rommerud@norgesgruppen.no, André Tangerud <Andre.Tangerud@asko.no>, jeanett.soly@norgesgruppen.no, Bard.Gultvedt@norgesgruppen.no, post@canica.no, ica@ica.se, butikksjef.bekkestua@meny.no, press@sallinggroup.com, OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Abuse <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,

    det kan virke som at den mail-adressen jeg sendte til (r-28 osv.) er 'unmonitored'.

    For sånn var det forrige gang jeg sendte til denne mail-adressen også.

    At jeg ikke fikk noe svar, før jeg sendte til kundeservice@meny.no.

    Dette ligner ikke grisen, må jeg si.

    Dette (at dere har 'tulle-mail-adresser') må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det riktige skulle vel forresten være, at jeg ble snytt for 4 x 38.90 (det vil si 155.60) da dere var utsolgt for frosne karbonade-deig-snabber (av merket Folkets) i forrige uke.

    Og så var det 46.60 (fra da dere var utsolgt for angus-kjøttdeig).

    Og 9.90 for den hvetebollen (som noen hadde slått inn, på den selvbetjeningskassa jeg brukte, på Meny Vika).

    Og så de Danmarksturene (22.10 + 26.40).

    Så da blir det 260.60 tilsammen (får jeg det til å bli).

    Skjerpings!

    PS 2.

    Er det dere som også har Nettbonus.no.

    Jeg har prøvd å få meg nytt mobil-abonnement lenge (etter at PlussMobil bare plussa på 200 GB, for noen måneder siden, mens jeg var i København).

    Og så sender dere meg mailer om, at jeg kan få 300 kroner, hvis jeg bytter til OneCall eller Talkmore.

    Og jeg har blitt utsatt for mange nett-troll, som har bestilt 'dritt' i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så jeg må ha kreditt-sperre.

    Så jeg prøvde da først å bestille med kreditt-sperre.

    Og så uten kreditt-sperre.

    (For jeg vet ikke om OneCall sjekker om man har kreditt-sperre).

    Og jeg prøvde også å bestille både prøve-kjøp og 100 GB-abonnement.

    Og hver gang jeg bestiller fra OneCall, så går kjøpet gjennom.

    Og så (noen minutter/timer seinere) så sier de at kjøpet ikke kan godkjennes.

    Så det blir litt som mobbing, må jeg si.

    Og dere har likevel sendt meg nettbonus, for noen av disse kjøpene, tidligere i år.

    Men det kan jeg se på, som erstatning for denne mobbingen (må jeg si).

    (Noen ganger så vil ikke 'møkka-firmaene' høre på meg.

    Og jeg får inkasso/dårlig kredittscore, på grunn av ting som nett-troll har bestilt, i mitt navn).

    Men jeg kutter ut alt sånt nå.

    Det blir jo som 'Sovjetstat' og som 'Storebror ser deg' når dere har så mye sånt.

    Så jeg ønsker at dere sletter meg, fra både Trumf, Viatrumf, Meny Mer og Nettbonus.no.

    (Jeg har ikke den Kiwi Mer eller hva den heter.

    Og jeg har ikke hatt Trumf _så_ lenge.

    For jeg har vært litt skeptisk til dette 'orwelske' (personvern)-greiene.

    Må jeg si).

    Skjerpings!


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 5. nov. 2024 kl. 16:15
    Subject: Re: (#28528607): Re: Din reklamasjon er ferdigbehandlet ✅
    To: <r-28528607~meny@reply.socialboards.com>
    Cc: <kundeservice@meny.no>, <r-28528607~meny@reply.socialboards.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <lisa.eian@elden.no>, <ir@walmart.com>, <kine.soyland@norgesgruppen.no>, <stein.rommerud@norgesgruppen.no>, André Tangerud <Andre.Tangerud@asko.no>, <jeanett.soly@norgesgruppen.no>, <Bard.Gultvedt@norgesgruppen.no>, <post@canica.no>, <ica@ica.se>, <butikksjef.bekkestua@meny.no>, <press@sallinggroup.com>


    Hei,

    de 46.60 fikk jeg.

    (De brukte jeg på Kiwi Dragveien.

    Husker jeg).

    Men uka etter (blir det vel) så var det tilbud, på angus-kjøttdeig, på Meny.

    Men Meny Bekkestua var utsolgt.

    Og da kjøpte jeg to med frossen karbonadedeig istedet.

    Og da ble det 46.60 dyrere.

    Så da skylder dere meg 46.60 for den handleturen også.

    (Må man vel si).

    Og så var det sånn, at jeg dro til Danmark, den 23. oktober (var det vel).

    Og da handla jeg litt på Meny Vika.

    Og da hadde noen slått inn en hvetebolle, i min selvbetjeningskasse.

    Og siden at jeg måtte rekke ferja.

    Så bare brukte jeg den kassa likevel.

    Men det var ikke sånn, at jeg spiste noe hvetebolle.

    Det var det noen som var der fem minutter før meg (eller noe) som gjorde.

    Så da skylder dere meg 9.90 fra 23. oktober.

    Og i forrige uke, så var det 40 kroners-tilbud, på frossen karbonadedeig.

    Og det var igjen utsolgt (på Meny Bekkestua).

    Og jeg hadde tenkt å kjøpe fire sånne karbonadedeig-snabber (av merket Folkets).

    Men siden at dere var utsolgt, så måtte jeg kjøpte noen andre varer, på Extra Haslum.

    Og siden at dere var utsolgt, så sparte jeg ikke 4 x 40 kroner, det vil si 160 kroner.

    Så jeg mener at jeg da har blitt snytt for 140 kroner + 9.90 + 46.60 (to ganger, men jeg fikk Domino-poeng, hadde jeg nær sagt, for den første svindlinga, eller hva man skal si).

    Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde (noe jeg gjorde fra 1998 til 2000).

    Så hadde jeg en kassadame (Linn Korneliussen) som var litt tilbakestående (og brukte lang tid på å telle kassa).

    Hvis dere liksom aper henne.

    Da er det sikkert veldig morsomt.

    Man kan kanskje lure på hvorfor Lidl (som jeg handla hos i København) forsvant fra Norge.

    Det må ha vært noe galt med konkurrentene muligens (Norgesgruppen, Coop og Reitan-gruppen) mistenker jeg.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dere skylder meg også Trumf-poeng for to Danmarksturer.

    En jeg kjøpte i februar (det er snakk om 22 kroner og 10 øre).

    Og en jeg kjøpte i august (det er snakk om 26 kroner og 40 øre).

    Da blir det tilsammen (140 + 9.90 + 46.60 + 22.10 + 26.40).

    Det blir da 245 kroner (får jeg det til å bli).

    Skjerpings!

    PS 2.

    Lurer også på hva Orwell ville ha sagt om dette Trumf/Viatrumf-greiene.

    Det er kanskje greit med lojalitetsprogram, når man handler mat.

    Men siden at dere også har Viatrumf, så får dere jo vite om, nesten alt jeg gjør, ellers også.

    Så dette blir nesten som overvåkning.

    Jeg tror jeg må nesten be om at dere sletter min konto, når det gjelder Trumf, Viatrumf og Meny Mer.

    Skjerpings!


    tir. 5. nov. 2024 kl. 12:38 skrev MENY <kundeservice@meny.no>:
    MENYSupport sak #28528607
    Avatar
    Linn
    Nov 05, 12:38
    Hei Erik,

    Du fikk refundert 46,6 kr for karbonadedeigen da din reklamasjon ble godkjent, dette ble som skrevet før overført til ditt Trumf medlemskap.

    Dersom du ikke ønsker å bruke bonusen i butikk, kan du overføre bonusen din til din egen bankkonto.

    Denne saken lukkes og ansens som ferdig.

    Ønsker deg en fin dag.
    __________________
    Med vennlig hilsen
    Linn
    MENY Kundeservice
    Avatar
    Erik Ribsskog
    Nov 02, 00:30
    Hei,

    jeg kan ikke se å ha fått noe svar på den forrige mailen (om at dere skylder meg 46.60 fra en tidligere handletur (på Meny Bekkestua).

    Og i dag var jeg på Meny Bekkestua igjen.

    Og jeg hadde lest i kundeavisa, at det var krone-marked.

    Den samme karbonadedeigen (frossen fra Folkets) den skulle nå koste 40 kroner, stod det.

    Og jeg tenkte, at da kjøper jeg fire pakker, så har jeg en stund.

    Men det var utsolgt (i frysedisken).

    (Også for Folkets frosne kjøttdeig.

    Som også var på tilbud).

    Vanlig pris er 78.20 (unntatt når dere har hemmelig/'mystisk' tilbud, på nettstedet, til 54.90).

    Og da blir det 38.20 per pakke, som jeg da ble snytt for.

    (Jeg handla heller noen bra burgere, på Extra.

    Som jeg lager hakkebiff av, og bruker istedet for kjøttdeig.

    En vane jeg har fått siden at kjøttdeig-prisen har vært så oppblåst i Norge, de siste årene.

    Men Extra har bare tilbud på de burgerne, om sommeren, så derfor blir de litt dyre, resten av året, må jeg si).

    Og 38.20 x 4, det blir 152.80.

    Og så var det 46.60 fra den forrige mailen.

    Og 23. oktober var jeg på Meny Vika.

    Og da hadde noen slått inn en hvetebolle, i 'min' selvbetjeningskasse.

    Men jeg synes at det er så klamt/ekkelt, å stå borte ved utgangsporten, og slå inn varer.

    Så jeg valgte likevel den 'bolle-kassa'.

    (Jeg har ikke spist boller selv, i siden 90-tallet.

    Jeg har bodd mange år i England.

    Og der er de mer glad i smultringer osv., med masse fancy glasur på.

    Kanskje et tips (selv om jeg ikke kjøpte de smultringene heller, for jeg er mer glad i snacks osv.)).

    Så det blir da 46.60 + 152.80 + 9.90.

    Det blir da 209.30 som dere skylder meg (får jeg det til å bli).

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    De utgangsportene som er sånn, at man må scanne kvitteringa.

    De har jeg bare sett i Norge (sånn som jeg husker det).

    Og jeg har bodd i England og Danmark.

    Og jeg har også handla en del i Tyskland og Sverige.

    Og Norge er det eneste landet som har de scanne-utgangsportene og også ekkel/klam stikkprøve-kontroll.

    Jeg husker da jeg jobba som butikksjef på Rimi Langhus (noe jeg gjorde fra 2001 til 2002).

    Og de kameraene som var i den butikken, kunne zoome kjempemye.

    Så at dere trenger å ha stikkprøve-kontroll, det lurer jeg litt på.

    Og er dette at noen (på et kontor) trykker på en knapp (lurer jeg).

    For for eksempel hos Mega, så er det ofte stikkprøve-kontroll, og også på Rimi Bekkestua.

    Og det at man ikke kan betale med kontanter i selvbetjenings-kassene.

    Det er også sær-norsk (vil jeg si).

    Det kan man i alle de andre landa jeg har nevnt (ihvertfall i England og Tyskland) vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!


    Avatar
    Erik Ribsskog
    Nov 02, 00:30
    Hei,


    jeg kan ikke se å ha fått noe svar på den forrige mailen (om at dere skylder meg 46.60 fra en tidligere handletur (på Meny Bekkestua).



    Og i dag var jeg på Meny Bekkestua igjen.



    Og jeg hadde lest i kundeavisa, at det var krone-marked.



    Den samme karbonadedeigen (frossen fra Folkets) den skulle nå koste 40 kroner, stod det.



    Og jeg tenkte, at da kjøper jeg fire pakker, så har jeg en stund.



    Men det var utsolgt (i frysedisken).



    (Også for Folkets frosne kjøttdeig.



    Som også var på tilbud).



    Vanlig pris er 78.20 (unntatt når dere har hemmelig/'mystisk' tilbud, på nettstedet, til 54.90).



    Og da blir det 38.20 per pakke, som jeg da ble snytt for.



    (Jeg handla heller noen bra burgere, på Extra.



    Som jeg lager hakkebiff av, og bruker istedet for kjøttdeig.



    En vane jeg har fått siden at kjøttdeig-prisen har vært så oppblåst i Norge, de siste årene.



    Men Extra har bare tilbud på de burgerne, om sommeren, så derfor blir de litt dyre, resten av året, må jeg si).



    Og 38.20 x 4, det blir 152.80.



    Og så var det 46.60 fra den forrige mailen.



    Og 23. oktober var jeg på Meny Vika.



    Og da hadde noen slått inn en hvetebolle, i 'min' selvbetjeningskasse.



    Men jeg synes at det er så klamt/ekkelt, å stå borte ved utgangsporten, og slå inn varer.



    Så jeg valgte likevel den 'bolle-kassa'.



    (Jeg har ikke spist boller selv, i siden 90-tallet.



    Jeg har bodd mange år i England.



    Og der er de mer glad i smultringer osv., med masse fancy glasur på.



    Kanskje et tips (selv om jeg ikke kjøpte de smultringene heller, for jeg er mer glad i snacks osv.)).



    Så det blir da 46.60 + 152.80 + 9.90.



    Det blir da 209.30 som dere skylder meg (får jeg det til å bli).



    Dette må jeg klage på.



    Skjerpings!



    Erik Ribsskog



    PS.



    De utgangsportene som er sånn, at man må scanne kvitteringa.



    De har jeg bare sett i Norge (sånn som jeg husker det).



    Og jeg har bodd i England og Danmark.



    Og jeg har også handla en del i Tyskland og Sverige.



    Og Norge er det eneste landet som har de scanne-utgangsportene og også ekkel/klam stikkprøve-kontroll.



    Jeg husker da jeg jobba som butikksjef på Rimi Langhus (noe jeg gjorde fra 2001 til 2002).



    Og de kameraene som var i den butikken, kunne zoome kjempemye.



    Så at dere trenger å ha stikkprøve-kontroll, det lurer jeg litt på.



    Og er dette at noen (på et kontor) trykker på en knapp (lurer jeg).



    For for eksempel hos Mega, så er det ofte stikkprøve-kontroll, og også på Rimi Bekkestua.



    Og det at man ikke kan betale med kontanter i selvbetjenings-kassene.



    Det er også sær-norsk (vil jeg si).



    Det kan man i alle de andre landa jeg har nevnt (ihvertfall i England og Tyskland) vil jeg si.



    Så dette må jeg klage på.



    Skjerpings!







    This e-mail message may contain confidential or privileged information. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain, distribute, disclose, or use any of the
    information in this message.
    Avatar
    Erik Ribsskog
    Oct 19, 12:10
    Hei,

    det kan være.

    Nå er det sånn, at dette var noe jeg gjorde, på impuls.

    Jeg skulle bare sjekke, hvilken pris jeg betalte.

    Og siden at jeg er Trumf-medlem, så lagres kvitteringene mine, på 'Min Side' hos dere.

    Og så så jeg tilfeldigvis, at det var en slags link/knapp der (litt degenerert vel) som man kunne trykke på, for å klage.

    Og da var det sånn, at selv om jeg har 'Min Side'.

    Så ble ikke klagen lagret noe sted (såvidt jeg kunne se).

    Så man liksom være parat med mobil-kamera eller skjermbilder, for å huske, hva man skrev.

    Det er litt lugubert/lunefullt, synes jeg.

    Og det at man ikke får NOK (men Trumf-poeng) er også lugubert, synes jeg.

    Jeg betalte med Trumf-bonus, på Kiwi Dragveien, i forrige uke.

    Og da sa kassamannen: 'Bruke bonus?' høyt.

    Og trodde vel de andre kundene, at jeg hadde gått konkurs eller noe, tror jeg.

    Kunden før meg i køen (jeg ble pakka inn av en middelaldrene og en ung mann) gløtta ihvertfall på varene jeg kjøpte, husker jeg.

    Så det er kanskje bedre, om dere ikke spørr folk, om dette bonus-greiene.

    Det blir litt pinlig (må man vel si).

    Jeg var forresten og handla på Meny Bekkestua i går.

    Og da stod det (i kundeavisa) at det var tilbud, på fersk kjøttdeig.

    Og det var sånn, at jeg begynte å handle, i denne butikken (Meny Bekkestua) under unntakstilstanden (før det handla jeg i Oslo, siden at jeg er mer vant til å bo der).

    Og jeg gløtter noen ganger, på tilbudsaviser, som jeg får i postkassa, osv.

    Så jeg har lagt merke til, at det nesten alltid er sånn (hvis man ikke handler tidlig på dagen) at denne butikken er utsolgt, når Meny har tilbud, på fersk kjøttdeig/karbonadedeig (noe dere kanskje har, cirka en gang i måneden, som man kan se i deres kundeaviser, osv.).

    Så det ble til, at jeg kjøpte to sånne pakker, av Folkets frosne karbonadedeig igjen (til over 70 kroner).

    Og da lurer jeg på, om det ikke er sånn, at man da (når dere er utsolgt) har krav på erstatnings-vare.

    Så da burde dere muligens betale differansen.

    Og angus-kjøttdeigen som var på tilbud, den kosta også 54.90 (som den frosne karbonadedeigen, da den var på et slags 'hemmelig' tilbud, eller hva man skal si).

    Så det blir det samme beløpet igjen (46.60).

    Det er også dumt, at dere svarer, fra forskjellige avdelinger.

    Og at jeg da må forklare om det samme, fler ganger.

    Jeg har som sagt skrevet mer enn ti mailer om dette nå.

    Så jeg ønsker også en erstatning for det.

    Og jeg har også bedt spesielt om, å få svar, fra en sjef/overordnet.

    Og du er vel en sånn vanlig 'slave' som de sier.

    Så da lurer jeg på om du/dere sliter med, at dere har primadonna-nykker.

    Siden at dere ikke klarer, å holde fingrene fra fatet.

    Men dere svarer, selv om jeg har bedt, om å få svar, fra en sjef/leder/overordnet.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var også sånn, at det var lite kunder, på Meny Bekkestua i går (cirka klokka 21).

    Jeg lurte på, om det kan ha vært noe med Halloween (eller at folk hadde tatt helga, og så på gullrekka).

    Eller om det kan ha vært fordi at han senter-eieren (Gjelsten) visst har skutt kona si (på jakt-tur).

    Så det var en litt uhyggelig/rar stemning der, må jeg si.

    Jeg var den eneste kunden (mer eller mindre).

    Og to svære/unge italienere (eller tatere) med Meny-uniform (disse kunne kanskje ha vært brødre/fettere).

    De stod og teksta og 'jazza' foran selvbetjeningskassene.

    Og de beglodde meg også, når jeg gikk rundt der, og plukka varer (må jeg si).

    Så det var litt ekkelt.

    Og når jeg sto og slo inn varene, så kom en av de, og handla, i en av de nærmeste selvbetjenings-kassene (mens han andre stod der fra før).

    Så det var som noe nærgående (mer eller mindre) må jeg si.

    Det var også 'homsete'/teatralsk, på Kiwi sist (noe jeg har skrevet om i en tidligere mail).

    Jeg vet at Meny bruker Pride-flagget, på nettstedet sitt, i nesten hele sommerhalvåret.

    Men det virker også som, at Norgesgruppen er med i Pride-toget, og deler ut ansettelses-kontrakter, til alle som er med der.

    Så det er blitt litt drøyt (for oss ungkarer) må jeg si.

    Det er bedre hvis dere har noen drevne butikk-damer, i kassene (må jeg si).

    Hvis det er på grunn av sikkerhet, at dere ikke har det.

    Så kan dere kanskje heller ha en vekter der (som Tesco Walton blant annet pleide å ha).

    For det blir som å handle, i Korsika noen ganger, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    PS 2.

    Det var også sånn, at noen nett-troll sendte dere, en falsk mail, i mitt navn (i en tulle-versjon av mitt navn).

    (Det var kanskje derfor at dere drøyde, i mange dager, før dere sendte meg, de nevnte Trumf-poengene, siden at jeg hadde betalt for mye, for frossen karbonadedeig, av merket Folkets.

    Siden at dere liksom ble påvirket/bondefanget, av den nevnte tulle-mailen).

    Da lurer jeg på hvem disse nett-trollene var.

    Og hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    .
    Avatar
    Erik Ribsskog
    Oct 19, 12:10

    Hei,



    det kan være.



    Nå er det sånn, at dette var noe jeg gjorde, på impuls.



    Jeg skulle bare sjekke, hvilken pris jeg betalte.



    Og siden at jeg er Trumf-medlem, så lagres kvitteringene mine, på 'Min Side' hos dere.



    Og så så jeg tilfeldigvis, at det var en slags link/knapp der (litt degenerert vel) som man kunne trykke på, for å klage.



    Og da var det sånn, at selv om jeg har 'Min Side'.



    Så ble ikke klagen lagret noe sted (såvidt jeg kunne se).



    Så man liksom være parat med mobil-kamera eller skjermbilder, for å huske, hva man skrev.



    Det er litt lugubert/lunefullt, synes jeg.



    Og det at man ikke får NOK (men Trumf-poeng) er også lugubert, synes jeg.



    Jeg betalte med Trumf-bonus, på Kiwi Dragveien, i forrige uke.



    Og da sa kassamannen: 'Bruke bonus?' høyt.



    Og trodde vel de andre kundene, at jeg hadde gått konkurs eller noe, tror jeg.



    Kunden før meg i køen (jeg ble pakka inn av en middelaldrene og en ung mann) gløtta ihvertfall på varene jeg kjøpte, husker jeg.



    Så det er kanskje bedre, om dere ikke spørr folk, om dette bonus-greiene.



    Det blir litt pinlig (må man vel si).



    Jeg var forresten og handla på Meny Bekkestua i går.



    Og da stod det (i kundeavisa) at det var tilbud, på fersk kjøttdeig.



    Og det var sånn, at jeg begynte å handle, i denne butikken (Meny Bekkestua) under unntakstilstanden (før det handla jeg i Oslo, siden at jeg er mer vant til å bo der).



    Og jeg gløtter noen ganger, på tilbudsaviser, som jeg får i postkassa, osv.



    Så jeg har lagt merke til, at det nesten alltid er sånn (hvis man ikke handler tidlig på dagen) at denne butikken er utsolgt, når Meny har tilbud, på fersk kjøttdeig/karbonadedeig (noe dere kanskje har, cirka en gang i måneden, som man kan se i deres kundeaviser,
    osv.).



    Så det ble til, at jeg kjøpte to sånne pakker, av Folkets frosne karbonadedeig igjen (til over 70 kroner).



    Og da lurer jeg på, om det ikke er sånn, at man da (når dere er utsolgt) har krav på erstatnings-vare.



    Så da burde dere muligens betale differansen.



    Og angus-kjøttdeigen som var på tilbud, den kosta også 54.90 (som den frosne karbonadedeigen, da den var på et slags 'hemmelig' tilbud, eller hva man skal si).



    Så det blir det samme beløpet igjen (46.60).



    Det er også dumt, at dere svarer, fra forskjellige avdelinger.



    Og at jeg da må forklare om det samme, fler ganger.



    Jeg har som sagt skrevet mer enn ti mailer om dette nå.



    Så jeg ønsker også en erstatning for det.



    Og jeg har også bedt spesielt om, å få svar, fra en sjef/overordnet.



    Og du er vel en sånn vanlig 'slave' som de sier.



    Så da lurer jeg på om du/dere sliter med, at dere har primadonna-nykker.



    Siden at dere ikke klarer, å holde fingrene fra fatet.



    Men dere svarer, selv om jeg har bedt, om å få svar, fra en sjef/leder/overordnet.



    Så det må jeg klage på.



    Skjerpings!



    Erik Ribsskog



    PS.



    Det var også sånn, at det var lite kunder, på Meny Bekkestua i går (cirka klokka 21).



    Jeg lurte på, om det kan ha vært noe med Halloween (eller at folk hadde tatt helga, og så på gullrekka).



    Eller om det kan ha vært fordi at han senter-eieren (Gjelsten) visst har skutt kona si (på jakt-tur).



    Så det var en litt uhyggelig/rar stemning der, må jeg si.



    Jeg var den eneste kunden (mer eller mindre).



    Og to svære/unge italienere (eller tatere) med Meny-uniform (disse kunne kanskje ha vært brødre/fettere).



    De stod og teksta og 'jazza' foran selvbetjeningskassene.



    Og de beglodde meg også, når jeg gikk rundt der, og plukka varer (må jeg si).



    Så det var litt ekkelt.



    Og når jeg sto og slo inn varene, så kom en av de, og handla, i en av de nærmeste selvbetjenings-kassene (mens han andre stod der fra før).



    Så det var som noe nærgående (mer eller mindre) må jeg si.



    Det var også 'homsete'/teatralsk, på Kiwi sist (noe jeg har skrevet om i en tidligere mail).



    Jeg vet at Meny bruker Pride-flagget, på nettstedet sitt, i nesten hele sommerhalvåret.



    Men det virker også som, at Norgesgruppen er med i Pride-toget, og deler ut ansettelses-kontrakter, til alle som er med der.



    Så det er blitt litt drøyt (for oss ungkarer) må jeg si.



    Det er bedre hvis dere har noen drevne butikk-damer, i kassene (må jeg si).



    Hvis det er på grunn av sikkerhet, at dere ikke har det.



    Så kan dere kanskje heller ha en vekter der (som Tesco Walton blant annet pleide å ha).



    For det blir som å handle, i Korsika noen ganger, må jeg si.



    Så dette må jeg klage på.



    Skjerpings!



    PS 2.



    Det var også sånn, at noen nett-troll sendte dere, en falsk mail, i mitt navn (i en tulle-versjon av mitt navn).



    (Det var kanskje derfor at dere drøyde, i mange dager, før dere sendte meg, de nevnte Trumf-poengene, siden at jeg hadde betalt for mye, for frossen karbonadedeig, av merket Folkets.



    Siden at dere liksom ble påvirket/bondefanget, av den nevnte tulle-mailen).



    Da lurer jeg på hvem disse nett-trollene var.



    Og hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.



    Skjerpings!



    .


    This e-mail message may contain confidential or privileged information. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain, distribute, disclose, or use any of the
    information in this message.
  • Jeg sendte enda en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2024 kl. 10:26
    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Kopi: al@talkmore.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, postmottak@sivilombudet.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, post@forbrukerombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, sh@talkmore.no, sindre@talkmore.no, ag@talkmore.no, tsz@talkmore.no, postmottak@sd.dep.no
    Hei,

    jeg er offer for noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’ i mitt navn (eller tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    (Noe jeg har sendt mange mailer om, til Datatilsynet, blant annet, i årenes løp).

    Det kan da ikke være riktig, at Talkmore skal være i heia-gjengen til disse nett-trollene, og være del av problemet.

    Dette må være en misforståelse.

    Det er en grunn til at jeg sendte denne mailen til deres direktør.

    Det stod på nettstedet deres, at dere har vunnet en kundeservice-pris.

    Men da måtte jeg nesten le.

    For det virker ikke som at dere har en service-innstilling, som kan nevnes, hos dere.

    Nå har jeg jobbet som butikksjef i mange år.

    Og jeg har gått handel og kontor og NHI.

    Og jeg har lært at det er kunden alltid har rett.

    Men dette kjenner jeg ikke igjen, i Talkmore sin kundeservice.

    Så dette må jeg klage på.

    Kanskje han direktøren deres (Andreas Lindal) kan svare på om han står inne for denne mobbingen.

    For dette ligner ikke grisen, må jeg si.

    Dere er jo være en de trollene, i reklamene deres.

    Det er nesten sånn at jeg blir frika ut av dere, må jeg si.

    Og da blir det som noe bakvendt-land-greier, hvis dere mener at det er sånn det skal være.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Frida het forresten hun som jeg chatta med, om den porteringen (som dere bare tulla med) i fjor.

    Og jeg heter ikke Eirk (som dere skriver).

    Det er også litt klamt, at dere skal være så duse (må jeg si).

    Hva med å bare skrive hei (istedet for å kveme, med deres klamme dushet/bruk av fornavn.

    Skjerpings!

    lør. 15. juni 2024 kl. 10:10 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
    Hei Eirk.

    Det er korrekt at simkortet ikke virker da nummeret er terminert.
    Etter tidligere episoder og bestillinger under ditt navn, så er dette utfallet her hos Talkmore.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Jørgen ‎
    Talkmore kundesenter

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    På Sat, 15 Jun ved 6:05 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
    Hei,

    jeg fikk Deres sim-kort i posten i går.

    Og nå har jeg testa det, i to mobiler.

    Og det funker ikke.

    Det står i brevet, at sim-kortet allerede skal være aktivert.

    Men det virker ikke som at det har skjedd.

    Når jeg prøver å opprette ‘Min Side’ så står det at nummeret er ugyldig.

    Så jeg lurer på hva dere driver med.

    Det var også sånn, at jeg prøvde å portere mitt mobil-nummer til Talkmore i fjor.

    Men det var det ei Marte hos dere (eller noe lignende) som uten grunn kansellerte dette.

    Men jeg tenkte at hu kanskje hadde slutta der nå.

    Hva skal dette bety, lurer jeg.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: fre. 7. juni 2024 kl. 14:07
    Subject: Velkommen til Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>

    Talkmore
    Velkommen til Talkmore!
    Velkommen til Talkmore
    Hei Erik! Velkommen til oss i Talkmore. Vi er utrolig glade for å få nettopp deg som kunde hos oss, og vår høyeste prioritet er å gi deg en kundeopplevelse i verdensklasse.
    Nedenfor finner du en oppsummering av bestillingen din. Ta en titt og gled deg til den fantastiske mobilhverdagen som venter!
    Mobilnummer (Sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset Normal
    Bestillingsdato 07.06.2024
    Navn Erik Ribsskog
    Adresse (Sensurert av johncons-blogg)
    Postnr./-sted (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Mine Sider Logg inn her
    La oss ta en titt på hva som skjer nå!
    1. Hjemlevering eller hente selv?
    Dersom du har valgt å motta SIM-kort i posten vil SIM-kortet nå pakkes og sendes av gårde, og vil lande trygt i postkassen din innen fem virkedager. Valgte du å hente SIM-kortet selv, mottar du hentekoden din på SMS og e-post. Bestilte du et helt nytt nummer, vil SIM-kortet bli sendt til deg i posten – klart til bruk med en gang.
    2. Når kan du bruke det nye SIM-kortet?
    Vi sender deg en SMS med tidspunkt for når du kan ta i bruk det nye Talkmore SIM-kortet ditt.
    Henter du SIM-kortet selv, aktiverer du enkelt kortet i Talkmore-appen eller Mine Sider først, før vi gir vi deg aktiveringstidspunktet ditt. Du får snart en mail med mer informasjon.
    3. Last ned vår fantastiske app!
    Med Talkmore-appen har du fordeler, kontroll og oversikt rett i lomma. Følg med på dataforbruket ditt, gjør endringer på abonnementet, ha full kontroll på fakturaer og opptjente bonuspoeng. Last den ned her.
    PS: Vi sier opp abonnementet hos din tidligere mobiloperatør for deg, så du kan bare lene deg tilbake og glede deg til å ta i bruk Norges raskeste mobilnett!
    Hjertelig velkommen til oss 💚
    Dersom du angrer
    Privatkunder har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått, det vil si innen 21.06.2024. Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
    Vilkårene finner du her
    Mine Sider
    Snakk med oss
    Nettbutikk
    Last ned app
    Talkmore

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2024 kl. 06:05
    Til: al@talkmore.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, postmottak@sivilombudet.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, post@forbrukerombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, sh@talkmore.no, sindre@talkmore.no, ag@talkmore.no, tsz@talkmore.no
    Hei,
    jeg fikk Deres sim-kort i posten i går.
    Og nå har jeg testa det, i to mobiler.
    Og det funker ikke.
    Det står i brevet, at sim-kortet allerede skal være aktivert.
    Men det virker ikke som at det har skjedd.
    Når jeg prøver å opprette ‘Min Side’ så står det at nummeret er ugyldig.
    Så jeg lurer på hva dere driver med.
    Det var også sånn, at jeg prøvde å portere mitt mobil-nummer til Talkmore i fjor.
    Men det var det ei Marte hos dere (eller noe lignende) som uten grunn kansellerte dette.
    Men jeg tenkte at hu kanskje hadde slutta der nå.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: fre. 7. juni 2024 kl. 14:07
    Subject: Velkommen til Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Talkmore
    Velkommen til Talkmore!
    Velkommen til Talkmore
    Hei Erik! Velkommen til oss i Talkmore. Vi er utrolig glade for å få nettopp deg som kunde hos oss, og vår høyeste prioritet er å gi deg en kundeopplevelse i verdensklasse.
    Nedenfor finner du en oppsummering av bestillingen din. Ta en titt og gled deg til den fantastiske mobilhverdagen som venter!
    Mobilnummer (Sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset Normal
    Bestillingsdato 07.06.2024
    Navn Erik Ribsskog
    Adresse (Sensurert av johncons-blogg)
    Postnr./-sted (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Mine Sider Logg inn her
    La oss ta en titt på hva som skjer nå!
    1. Hjemlevering eller hente selv?
    Dersom du har valgt å motta SIM-kort i posten vil SIM-kortet nå pakkes og sendes av gårde, og vil lande trygt i postkassen din innen fem virkedager. Valgte du å hente SIM-kortet selv, mottar du hentekoden din på SMS og e-post. Bestilte du et helt nytt nummer, vil SIM-kortet bli sendt til deg i posten – klart til bruk med en gang.
    2. Når kan du bruke det nye SIM-kortet?
    Vi sender deg en SMS med tidspunkt for når du kan ta i bruk det nye Talkmore SIM-kortet ditt.
    Henter du SIM-kortet selv, aktiverer du enkelt kortet i Talkmore-appen eller Mine Sider først, før vi gir vi deg aktiveringstidspunktet ditt. Du får snart en mail med mer informasjon.
    3. Last ned vår fantastiske app!
    Med Talkmore-appen har du fordeler, kontroll og oversikt rett i lomma. Følg med på dataforbruket ditt, gjør endringer på abonnementet, ha full kontroll på fakturaer og opptjente bonuspoeng. Last den ned her.
    PS: Vi sier opp abonnementet hos din tidligere mobiloperatør for deg, så du kan bare lene deg tilbake og glede deg til å ta i bruk Norges raskeste mobilnett!
    Hjertelig velkommen til oss 💚
    Dersom du angrer
    Privatkunder har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått, det vil si innen 21.06.2024. Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
    Vilkårene finner du her
    Mine Sider
    Snakk med oss
    Nettbutikk
    Last ned app
    Talkmore
  • Jeg sendte en e-post til Egmont

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Russiske spioner/Fwd: Avis-artikler om min mor Karen Ribsskog
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. mai 2024 kl. 18:51
    Til: VI MENN <abo-vm@egmont.com>
    Kopi: vegar.heir@vipps.no, nb@nb.no, biblioteket@hadsel.kommune.no, VI MENN <abo-vm@egmont.com>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, post@forbrukerombudet.no, postmottak@sivilombudet.no, epost@nito.no, post@unio.no, skattsor@skatteetaten.no, POST@forsvarsombudet.no, post <post@opo1.no>, “Postmottak@fd.dep.no” <postmottak@fd.dep.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, ““inger.lise.blyverket”” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Abuse <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, ~ RBS Customer Relations <Customer.Relations@rbs.co.uk>, ““complaint.info”” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, firmapost@egmonthm.no, reception.egmontpublishing@egmont.com, per.kjellander@egmont.se, anne.mari.nordbo@egmont.com, caroline.lunde@vipps.no, kari.kjaer@vipps.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>, cap@egmont.com, “NO – EHM Administrasjonen (PF)” <firmapost.EP.oslo@egmont.com>, Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>, Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>
    Hei,

    det synes jeg at blir som noe mongo.

    (Hvis det er lov å si).

    Jeg vet ikke hva som er mest mongo, av Flipp og Vipps.

    Men nå lasta jeg ned Vipps-appen.

    Og så tasta jeg inn fødselsnummer.

    Og så prøvde jeg å taste inn både mobil-nummeret og mobil-nummeret til smart-telefonen (de skulle egentlig vært portert sammen, men ei skrulle hos Talkmore (som vel het Marte) fikk mensen, og begikk avtalebrudd).

    Men da får jeg bare en feil-melding.

    Jeg kom ikke lenger.

    Og dette skyldes at noen nett-troll, har opprettet en falsk Vipps-konto, i mitt navn, for X antall år siden.

    Og jeg prøver å klage til Vipps.

    Men de gjør ingen verdens ting.

    Og ikke har de et fysisk kundesenter heller, hvor man kunne ha klagd på dette, til noen voksne folk.

    Så det er bånn i bøtta.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det finnes mange andre betalingsmåter enn Vipps, som dere kunne hatt.

    For eksempel Visa/Nets, PayPal og Strex.

    Så det må jeg klage på.

    Dette blir som noe åndssvakt, må man vel si.

    Skjerpings!

    tor. 16. mai 2024 kl. 11:17 skrev VI MENN <abo-vm@egmont.com>:
    Hei,

    Ja, du må registrere deg med vipps

    Med vennlig hilsen

    Kundeservice

    ——— Opprinnelig melding ———

    Til: “VI MENN” <abo-vm@egmont.com>

    Dato: 16.05.2024

    Fra: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>

    Emne: Re: Russiske spioner/Fwd: Avis-artikler om min mor Karen Ribsskog

    Hei,

    er det riktig at man da må ha Vipps (for å teste Flipp)?

    Det var noen nett-troll som opprettet en falsk Vipps-konto i mitt navn, for

    X antall år siden.

    Og så har jeg sendt om det til Vipps (og Datatilsynet) blant annet.

    Men de nekter å rydde opp etter nett-trollene.

    Erik Ribsskog

    tor. 16. mai 2024 kl. 08:50 skrev VI MENN <abo-vm@egmont.com>:

    > Hei,

    >

    >

    > Du kan registrere deg på Flipp.no. Der finner du alle Vi menn og kan søke.

    > Du kan gratis teste Flipp i 1 mnd

    >

    >

    >

    > Ha en fin dag!

    >

    >

    >

    > Med vennlig hilsen

    >

    > Kundeservice

    >

    >

    >

    > Story House Egmont Norge AS

    >

    > Postboks 4980 Nydalen | 0441 Oslo

    >

    > Besøksadresse: Nydalsveien 12

    >

    > www.storyhouseegmont.no

    >

    >

    > Administrer ditt abonnement på minside.egmont.no. Se vårt utvalg av

    > blader på bladkiosken.no . Les inspirerende

    > saker på klikk.no.

    >

    > Kjøpsbetingelser, se bladkiosken.no/kjopsbetingelser

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    > ——— Opprinnelig melding ———

    >

    > Til: nb@nb.no

    >

    > Dato: 16.05.2024

    >

    > Fra: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>

    >

    > Emne: Russiske spioner/Fwd: Avis-artikler om min mor Karen Ribsskog

    >

    >

    >

    >

    >

    > Hei,

    >

    >

    >

    > nå lurer jeg på Vi Menn, fra 16. oktober 1979 (nummer 42/1979) hvor min

    >

    > grandonkel Thorleif Zachariassen klager over russiske spioner, utafor der

    >

    > han bodde, på Sand, i Svelvik.

    >

    >

    >

    > Jeg fant ikke det bladet på ‘Bokhylla’.

    >

    >

    >

    > Har dere dette i et slags magasin, eller noe lignende.

    >

    >

    >

    > Med hilsen

    >

    >

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    >

    > PS.

    >

    >

    >

    > Her er mer om dette:

    >

    >

    >

    >

    > https://www.nb.no/items/7b8d2a361b9434ca537c7fc9a1b73bc5?page=7&searchText=%22thorleif%20zachariassen%22

    >

    >

    >

    >

    >

    > ———- Forwarded message ———

    >

    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    >

    > Date: ons. 22. okt. 2014 kl. 04:34

    >

    > Subject: Avis-artikler om min mor Karen Ribsskog

    >

    > To: <biblioteket@hadsel.kommune.no>

    >

    > Cc: Postmottak Sivilombudsmannen

    >

    > ,

    >

    > Kulturdepartementet

    >

    > , <nb@nb.no>

    >

    >

    >

    >

    >

    > Hei,

    >

    >

    >

    > jeg driver med slektsforskning osv., og har søkt litt, på den såkalte

    >

    > ‘Bokhylla’, til Nasjonalbiblioteket.

    >

    >

    >

    > Og jeg har der funnet ut, at det finnes tre avis-artikler, om min mor,

    >

    > Karen Ribsskog, (som døde i 1999), oppe i Nordland.

    >

    >

    >

    > Det er en artikkel, fra Lofotposten, fra 60-tallet, og to artikler,

    >

    > fra Vesteraalens avis, fra 2011.

    >

    >

    >

    > (Se vedlegg).

    >

    >

    >

    > Jeg har ikke så mye penger, til å reise, helt opp til Nord-Norge, for

    >

    > å finne disse artiklene, på micro-film, (som det vel heter).

    >

    >

    >

    > (Jeg tror ikke at de har disse artiklene, på micro-film, på

    >

    > Nasjonalbiblioteket, her på Østlandet.

    >

    >

    >

    > Og dessuten, så er de litt kjipe der, en afrikansk Securitas-vakt, er

    >

    > litt ekkel, synes jeg, og mobber meg, og sier at jeg må henge fra meg

    >

    > jakka, før jeg får gå opp trappa der.

    >

    >

    >

    > Og den kan jo bli stjålet, for alt hva jeg vet.

    >

    >

    >

    > Og når jeg klager, så begynner de å gnåle, om noen poletter, som det

    >

    > ikke står skilt om, ved garderobeskapene.

    >

    >

    >

    > Så der er det fullt kaos, vil jeg si.

    >

    >

    >

    > Så jeg tenkte det, at jeg kunne prøve, å sende, til dere).

    >

    >

    >

    > Hadde vært veldig bra hvis dere kunne scannet disse artiklene.

    >

    >

    >

    > For jeg er litt nysgjerrig, på hva som har blitt skrevet, om min mor,

    >

    > oppi Nord-Norge der, (eller er det Hålogaland, som det heter, hvis det

    >

    > er snakk om både Lofoten og Vesterålen), da.

    >

    >

    >

    > På forhånd takk for eventuell hjelp!

    >

    >

    >

    > Mvh.

    >

    >

    >

    > Erik Ribsskog

    >

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Fwd: Chat transcript
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 29. januar 2024 kl. 00:03
    Til: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, post post@forbrukertilsynet.no, Post post@forbrukerradet.no, post post@finkn.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Post post@brukerklagenemnda.no, NKOM firmapost@nkom.no
    Hei,

    dette tror jeg må være Putins våte drøm, at vi har firmaer med så ‘russisk’ kundeservice i Norge.

    Ikke bare har jeg gått på handel og kontor og NHI.

    Jeg har også jobbet på Matland/OBS Triaden, hvor kunde-servicen var i høysetet.

    Og jeg har også jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år.

    Og hvis jeg hadde behandlet kundene, sånn som dere, så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder/administrerende direktør) om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 2. mars 2023 kl. 14:55 skrev Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no:
    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Da har jeg lest gjennom chatten og fått undersøkt terminering av ditt nummer.
    Jeg finner ikke noen som helst sted hvor min kollega har sagt noe feil eller gitt noe form av dårlig service.
    Men jeg ser at du selv har vært usaklig og sagt nedlatende kommentaren som vi ikke setter pris på.
    Eksempel :
    ” det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere “
    og

    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp”

    • var dette her rasistisk og nedlatende ment ?

    Slike samtaler setter ikke vi pris på hos oss og ser at det har vært en lignende historikk tidligere.

    Grunnet dette så vi terminert bestillingen din hos oss.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Mona
    Talkmore kundesenter

    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    På Thu, 2 Mar ved 2:20 PM , Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com skrev:
    Hei,

    dette synes jeg var et fælt eksempel på dårlig kundeservice (muligens det værste jeg har vært borti, og jeg har gått tre år handelsgymnas og jeg har også gått på NHI og jeg har også blant annet jobbet ti år som leder i dagligvarebransjen) og det er også snakk om avtalebrudd, vil jeg si.

    Dere skryter av at dere har Norges mest fornøyde kunder.

    Men det må muligens være en skrivefeil, tror jeg.

    Og at det riktige skal være Norges mest misfornøyde kunder.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: LiveChat support@livechatinc.com
    Date: ons. 22. feb. 2023 kl. 15:10
    Subject: Chat transcript
    To: eribsskog@gmail.com

    Chat transcript

    Navn: Erik Ribsskog
    Mobilnummer: (sensurert av johncons-blogg)
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Hva kan vi hjelpe med? Passord
    Velg avdeling: Privat

    You were transferred to Frida Wed, 02/22/23 02:24:11 pm Europe/Oslo

     Frida   02:24:11 pm 

    Hei!

     Erik Ribsskog   02:24:15 pm 

    Hei
    jeg bestilte nytt passord til mine sider
    men jeg har ikke fått noe mail/sms
    selv om dette er 20 minutter siden cirka at jeg bestilte nytt passord
    hallo
    ?

     Frida   02:27:53 pm 

    Hvilket nr gjelder det?

     Erik Ribsskog   02:28:04 pm 

    det jeg tasta inn
    41767056

     Frida   02:28:47 pm 

    Kunne du bekrefte din fødselsdato og adresse?

     Erik Ribsskog   02:28:58 pm 
    1. juli 1970
      (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua Frida 02:31:08 pm

    Supert takk 🙂 Jeg kan ikke se at dette nr står hos talkmore i dag

     Erik Ribsskog   02:31:51 pm 

    jeg fikk en mail av dere 10. februar
    og det er fordi at jeg bestilte nytt abonnement
    Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset data Rask
    Dato 10.02.2023
    men når jeg prøvde passordet nå (fra mailen) så funka ikke det
    jeg kom hjem fra kiel-ferja nå nettopp
    og det funka før jeg dro til kiel
    jeg har også fått to sim-kort fra dere
    blant annet

     Frida   02:34:22 pm 

    Et øyeblikk så skal jeg få sjekket opp 🙂

     Erik Ribsskog   02:34:32 pm 

    ok

     Frida   02:40:50 pm 

    Ja stemmer. Dette nummeret kan jeg se er terminert og det vil derfor ikke være mulig å logge inn på mine sider

     Erik Ribsskog   02:41:13 pm 

    terminert?
    hva skal det bety

     Frida   02:43:10 pm 

    Det betyr at dette nummeret er sagt opp

     Erik Ribsskog   02:43:59 pm 

    jeg har ikke sagt opp noe hos dere
    det må være en feil
    jeg testa å sende tekstmelding nå
    og det funka
    men det er hos Telenor
    men det skulle bli portert til talkmore
    mens jeg var i kiel

     Frida   02:44:45 pm 

    Ja så din overføring er kansellert
    Du vil fortsatt være hos operatøren du er nå

     Erik Ribsskog   02:45:08 pm 

    men hva skal det bety
    hva er det som har skjedd
    jeg har som sagt ikke sagt noe abonnement
    eller noe lignende
    jeg har bare vært med kiel-ferja, og jeg har ikke vært i kontakt med hverken dere eller telenor
    jeg har bare sett på tv osv. på lugaren (og handla i kiel)
    for å si det sånn
    jeg har ikke kontaktet hverken dere eller telenor
    det må være en feil

     Frida   02:48:20 pm 

    Dette er fordi har sendt mail tidligere, fordi du har blitt utsatt for ID tyver. Vi har derfor sperret deg for å bli kunde pga tidligere henvendelser

     Erik Ribsskog   02:48:40 pm 

    nei, det er feil
    jeg fikk mailen nevnt ovenfor 10. februar
    er det en overordnet jeg kan snakke med der

     Frida   02:50:22 pm 

    Du kan kontakte oss på mail
    Var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med?

     Erik Ribsskog   02:55:17 pm 

    hvilken mail-adresse skal jeg da sende til

     Frida   02:55:34 pm 
    https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema
     Erik Ribsskog   02:55:36 pm 

    og hvor lang tid tar det å rydde opp dette
    har dere ikke en vanlig mail-adresse (en med alfakrøll)

     Frida   02:56:25 pm 

    Om du ønsker å sende oss mail må du kontakte oss via kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:56:37 pm 

    jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å surre så mye

     Frida   02:56:54 pm 

    Som er via den linken jeg sende deg, dette er vår mail

     Erik Ribsskog   02:57:09 pm 

    abonnementet ble jo godkjent

    1. februar
      så jeg synes at dette virker veldig rart
      men jeg liker bedre å sende vanlig mail (sånn at jeg har kopi i mitt mail-program og kan kopiere til andre) Frida 02:58:32 pm

    Om det er noe mer du lurer på anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss via https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:58:35 pm 

    jeg mener å ha send vanlig mali til dere før
    er det om å gjøre å sette rekort i være hurpete
    jeg har jobba som butikksjef
    og jeg ville ikke ha ansatt deg
    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp
    makan

     Frida   03:00:41 pm 

    Om du skal bli usaklig blir jeg nødt til ende denne chatten

     Erik Ribsskog   03:00:44 pm 

    først tuller dere sånn
    og så er du vanskelig
    hva er det som er så vanskelig med å oppi en vanlig mail-adresse
    har du ikke @ på tastaturet
    makan til kåling og tull og tøys med dere

     Frida   03:01:58 pm 

    Nei, eneste mail vi har er linken jeg har sendt deg tidligere hvor du kan fylle inn din henvendelse og meldingsboks

     Erik Ribsskog   03:02:33 pm 

    jeg mener at jeg har sendt dere vanlig mail før
    jeg er ikke så glad i de kontaktskjemaene
    har du ikke en sjef dere du kan spørre

     Frida   03:03:16 pm 

    Det får jeg dessverre ikke gjort så mye med, da dette er den eneste måten du kan sende mail til oss på

     Erik Ribsskog   03:03:28 pm 

    det høres rart ut
    har du ikke en sjef du kan spørre

     Frida   03:03:59 pm 

    Min sjef sier det samme som meg

     Erik Ribsskog   03:04:31 pm 

    kan jeg få navnet på denne sjefen

     Frida   03:04:42 pm 

    Nei, det kan du ikke
    Det har jeg ikke mulighet til å gi til deg

     Erik Ribsskog   03:05:30 pm 

    det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere
    og ikke med noen som jobber med kundeservice
    det kan da ikke være mulig
    kan jeg få snakke med noen andre der

     Frida   03:08:37 pm 

    Da du ikke klarer å holde deg saklig, ender jeg chatten.

    Frida archived the chat 03:08:48 pm

    Duration: 45m 31s
    Chat started on: https://talkmore.no/kontakt/kontakt_chat

    E-mail from LiveChat

    Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?

    Svært misfornøyd
    Stort sett misfornøyd
    Hverken fornøyd eller misfornøyd
    Stort sett fornøyd
    Svært fornøyd

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. november 2023 kl. 05:24
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: ons. 22. feb. 2023 kl. 18:35
    Subject: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for din henvendelse!
    Vi vil svare deg så snart som mulig, vanligvis innen 3-5 virkedager. I travle perioder kan svartiden dessverre være noe lengre.
    I mellomtiden anbefaler vi deg å sjekke ut de ofte stilte spørsmålene på våre nettsider. Her finner du mange gode svar og forklaringer på det du kanskje måtte lure på: https://talkmore.no/kundesenter.
    Du finner også mye informasjon om ditt abonnement i Talkmore-appen og på Mine Sider. Her får du blant annet tilgang til alle dine fakturaer samt detaljert oversikt ditt forbruk. Du kan også endre abonnement, endre eier på ditt abonnement, bestille/aktivere SIM-kort, oppdatere kontaktinformasjon og legge til ulike tilleggstjenester.
    Registrert kontaktinformasjon:
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Mobilnummer: 96011576
    Kontaktnummer: 96011576
     
    Din henvendelse:
    Hu Frida hos dere er veldig flink!
    Mvh Erik Løvenbalk Ribsskog
    PS. Her er mer om dette:
     https://johncons-blogg.net/2023/02/mer-fra-talkmore.html
    Ha en fin dag!
    Hilsen
    Talkmore Kundesenter
  • Komplett Bank/Morrow sier at de ikke har mottatt min betaling for forrige måned (for en vaskemaskin jeg kjøpte på avbetaling). Og så står det lenger ned på siden, at de har fått pengene




    PS.

    Det var visst også sånn, at disse skulle bytte navn, til Morrow Bank.

    Men de kaller seg visst fortsatt Komplett Bank, her og der.

    Så det virker litt lite gjennomført.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Disse har også veldig dårlig kundeservice.

    (Vil jeg si).

    De snakker liksom ned til folk (i mailene) og begynner å formane, osv.

    (For å si det sånn).

    Det minner litt om nivået på kundeservicen til Telia (tidligere i år) etter at jeg byttet til PlussMobil (etter at Talkmore tulla med en portering, mens jeg var i Kiel).

    Det var så dårlig kundeservice, fra Telia.

    At det var som en lettelse, at saken ble sendt til et inkassobyrå (Sergel).

    Sånn at jeg kunne ha med noen voksne folk å gjøre, liksom.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Når det gjelder PlussMobil.

    Så har de forrsten nå satt opp prisen, på mitt abonnement (Fri Data Maks) fra 479 til 499 hver måned.

    (Noe sånt).

    Og prisene på sånne abonnementer (mobil/data) pleier vel å gå nedover, for tida.

    (Hvis man skal snakke om hva trenden er, liksom.

    For å si det sånn).

    Så det var litt ‘merksnodig’ (må man vel si).

    (Selv om dette vel er et par hundre mindre, enn det Telia skulle ha, for like mange gigabyte (100 GB) i måneden.

    Sånn som jeg husker det).

    Og jeg kan heller ikke se å ha fått noen mail (eller noe lignende) om denne prisøkningen (fra PlussMobil).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her står det at Fri Data Maks nå koster 499 per måned:



    https://www.plussmobil.no/fridata

    PS 5.

    Og så trykker man på linken (‘les mer’) og da står den gamle prisen der (479 per måned):



    https://www.plussmobil.no/fridata_maks

    PS 6.

    Egentlig så skulle jeg hatt ADSL/bredbånd/fiber her.

    Men Bærum kommune (og Leieboerforeningen) vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer hos Telenor.

    Så derfor har det blitt til, at jeg heller bruker mobilt bredbånd.

    Selv om det ikke har vært bra nok tidligere.

    (Vil jeg si).

    For det er også sånn, at jeg har en PC (fra 2017) som kun har Celeron-prosessor.

    Så den er moden utskifting.

    (For Windows 11 støtter for eksempel ikke denne PC-en.

    Muligens på grunn av noe med CPU-en eller RAM-minnet.

    Noe sånt).

    Så derfor er det greit, å ha en rask linje, når PC-en er så treig.

    Så derfor har jeg valgt å ha Fri Data Maks-abonnement.

    (Selv om Fri Data Basis er billigere.

    For å si det sånn).

    Og det var også sånn, at det var et lignende abonnement, som jeg hadde, hos Telia.

    (Selv om Telenor har bedre 5G-dekning her.

    Husker jeg fra i vinter/våres, da jeg en periode hadde både PlussMobil/Telenor og Telia).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7,

    Det er også sånn.
    At når jeg har vært på Kiel og København-cruise, de siste månedene.

    Så jeg har sett det, at prisene på mobil/data-abonnement, er en del lavere der, enn i Norge.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så at PlussMobil plutselig bryter en trend, og begynner å sette opp prisene (på mobil/data-abonnement).

    (Uten å si fra til kundene).

    Det kan man kanskje lure litt på.

    (Må man vel si).
    Det er muligens sånn, at PlussMobil har økte utgifter, på grunn av at krigen i Ukraina, har ført til dyrere priser, her og der.

    Men likevel.

    Å bryte en sånn trend (når det gjelder mobil/data-prisene) på grunn av en tjue-kroning.

    Det virker kanskje litt tøysete.

    (Må man vel si).

    Ihvertfall når prisene i utlandet er lavere.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Hos disse får man visst 2 TB data (2.000 GB) for under 300 norske, i måneden:



  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. juli 2023 kl. 07:33
    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>
    Hei,
    dette betydde ikke, at dere (ei Frida hos dere) skulle tulle, neste gang jeg skulle portere (i våres).
    For da hadde jeg bestilt portering av mitt ‘hoved-mobil-nummer’.
    (For jeg ville bort fra Telia.
    Som nektet meg å bytte fra et mobilt bredbånds-abonnement til et fri data-mobil-abonnement).
    Men det gikk veldig dårlig, for denne porteringen skulle skje, mens jeg var med Kiel-ferja (husker jeg).
    Men når jeg kom tilbake, så hadde ikke porteringen skjedd likevel.
    Og forklaringen deres (fra hu Frida) var så åndssvak, at jeg må si at det var som noe fra etter atomkrigen.
    (Noe sånt).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (daglig leder) om disse sakene.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 9. des. 2022 kl. 13:18 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
    Hei.
    Vi bekrefter med dette at overføring til Talkmore for tlf (sensurert av johncons-blogg) er kansellert, og du vil beholde din nåværende operatør.
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Jørgen ‎
    Talkmore kundesenter
    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
    På Fri, 9 Des ved 12:16 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
    Hei,
    jeg avbestiller denne.
    Dette var noe jeg leste om i en Gjerrigknarken Facebook-annonse (som dukket opp, når jeg skulle sjekke om jeg hadde fått noen meldinger).
    Og nå har jeg lest det med liten skrift.
    Og at velkomstilbudet (500 kroner fra Trumf) tar 2-3 måneder å få.
    Da er det ikke så fristende.
    Og jeg var litt trøtt når jeg dreiv med dette, så jeg så ikke at linja ble så treg, når man hadde brukt opp data-en (jeg syntes at det stod mbps men det stod visst kbps).
    Og det mobil-nummeret (som jeg fikk fra OneCall) er også litt rart, så jeg nå.
    Så jeg tror jeg bare dropper dette.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: tor. 8. des. 2022 kl. 20:05
    Subject: Velkommen til Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Talkmore
    Velkommen til Talkmore, Erik Ribsskog!
    Velkommen til Talkmore
    Hjertelig velkommen til oss, og takk for bestillingen din! Vi kommer til å gjøre vårt aller, aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde hos oss.
    Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Enkelt 0,5GB
    Dato 08.12.2022
    Firma
    Fornavn Erik
    Etternavn Ribsskog
    Adresse (sensurert av johncons-blogg)
    Postnr./-sted (sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Passord til Mine sider (sensurert av johncons-blogg)
    Eventuelle velkomst- eller kampanjetilbud vil du kunne se på Mine Sider eller i Talkmore-appen etter at nummeret ditt har blitt overført til oss.
    Bestillingen din er nå under behandling. SIM-kortet ditt vil du i løpet av kort tid få tilsendt til adressen oppgitt ovenfor. Dersom du har valgt SIM-kort i butikk må dette hentes og aktiveres via Mine Sider eller i Talkmore-appen.
    Bruker du BankID på mobil?
    Med nytt SIM-kort må du aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken din.
    Les mer om BankID
    Full kontroll i appen
    Full kontroll i Talkmore-appen
    På Mine Sider og i Talkmore-appen har du oversikt over forbruk og tjenester kan aktiveres. Du kan også hente PIN og PUK-koder om du skulle glemme disse.
    Last ned Talkmore-appen!
    Spørsmål?
    På nettsiden har vi samlet svar på de vanligste spørsmålene. Du kan også chatte med oss på talkmore.no eller ringe oss på 915 09 915
    Spørsmål og svar
    Dersom du angrer
    Privatkunder har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
    Vilkårene finner du her
    Mine Sider
    Snakk med oss
    Nettbutikk
    Last ned app
    Talkmore
    Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?
    Svært misfornøyd
    Stort sett misfornøyd
    Hverken fornøyd eller misfornøyd
    Stort sett fornøyd
    Svært fornøyd
  • Jeg sendte en e-post til Sergel

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Faktura fra Telia
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juni 2023 kl. 23:37
    Til: norge@sergel.com
    Kopi: Customer Relations <customerrelations@stepchange.org>, info@brukerklagenemnda.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, faktura-telia@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, allison.kirkby@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, Abuse <abuse@telia.com>, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, irene.krohn@teliacompany.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    først så lurer jeg på om det er ‘kosher’ å bare sende dette per tekst-melding (og ikke per mail/brev).
    Det blir litt ‘fjortiss-aktig’ med de SMS-ene (må man vel si).
    Jeg har også prøvd å få meg Telia X sånn at jeg fikk koblet mobil-nummeret opp mot et fri data-abonnement (og smart-telefonen) men det nektet Telia meg (selv om jeg hadde vært en fast kunde hos de, i 2-3 år).
    (Og Talkmore gjorde noe lignende.
    Når jeg skulle portere til de).
    Så jeg sender med et bilde av tekstmeldingen (som jeg fikk fra dere tidligere denne uken).
    Jeg har foreslått til Telia at jeg betaler 100 kroner per måned (av rest-gjelden, etter at jeg byttet til PlussMobil).
    (Jeg gjorde det på en lignende måte når jeg dreiv med arbeidssak i England rundt 2008.
    Da betalte jeg litt hver måned til en bailiff på the Wirral, ettersom jeg var på etterskudd med council tax-en.
    Så jeg er vant til å gjøre det sånn, fra når jeg har bodd i utlandet).
    Og det er også det, at denne gjelden var 300 og noe (etter at jeg betalte hundre kroner forrige måned) og nå er den visst tre-doblet (så det er noen ugler i mosen her, virker det som).
    Og jeg blir også angrepet av nett-troll, og da var det inklusiv i Telia sitt abonnement, å få ryddet opp i dette, med Telia svarte meg aldri (om identitetstyver) enda jeg sendte de mail hver gang (det er flere hundre angrep) dette skjedde (til deres abuse-mail-adresse).
    (Så derfor har jeg ment at jeg har betalt for en tjeneste som jeg ikke har fått.
    Og at jeg derfor burde få sluppet å betale rest-gjelden.
    For det er jo ikke riktig, å betale for tjenester som man ikke får.
    For å si det sånn).
    Og min yngre halvbror Axel, har visst jobbet for Telia/Direkte Respons Senteret, i lag med Breivik (terroristen) med flere.
    Så det kan kanskje være han som tuller (lurer jeg).
    Han har også ranet meg for arv etter min danskfødte mormor (som døde i 2009, ti år etter vår mor).
    Og jeg kjenner også Telia-direktør Pål Rune Kaalen (og hans lillesøster) litt fra oppveksten (deres far drev nærbutikken som jeg handlet i på 80-tallet, før jeg fikk meg en dataøkonomi-utvekslingselev-skoleplass i Drammen russeåret, og begynte å jobbe på CC Storkjøp der, ved siden av skolen).
    Jeg ser at dere holder til i Sandefjord, og min tidligere Larvik-bestekamerat Frode Kølner driver i samme bransje som dere, i deres naboby Tønsberg vel, men han er visst ikke medeier hos dere (han pleide å jobbe i Debet og Kreditt regnskapsbyrå/inkassobyrå, og hva de nå heter, alle firmaene hans).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 14. juni 2023 kl. 04:03
    Subject: Re: Faktura fra Telia
    To: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
    Cc: <faktura-telia@telia.no>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, <allison.kirkby@teliacompany.com>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, <daniel.barhom@telia.no>, <telia-info@telia.se>, Abuse <abuse@telia.com>, <noss@deloitte.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@brukerklagenemnda.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, <ellen.scheen@telia.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <lars.setsaa@telia.no>, <ee-skjema@telia.no>, <din-henvendelse@telia.no>, <inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, <irene.krohn@teliacompany.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, <eian@eianadvokat.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
    Hei,
    fordi at jeg tenkte, at det var mer i tiden.
    Så prøvde jeg å bytte fra mobilt bredbånd (som dere nevner) til Telia X.
    Og det nektet dere meg.
    Og så bestilte jeg en portering til Talkmore.
    Og de begynte med avtale-brudd, og porteringen ble kansellert (av et slags brødhue, må man vel si, som vel het Frida).
    Og da ble det til, at jeg istedet bytta til PlussMobil.
    (De har også bedre 5G enn dere.
    Har jeg lagt merke til.
    Og de er også en hundrelapp cirka billigere, for 100 GB, i måneden).
    Men jeg hadde mye rollover tilgode, hos Telia.
    Og den rollover-en har jeg ikke fått med meg til PlussMobil.
    Og det var også sånn, at jeg ikke brukte Telia-abonnementet, den siste måneden.
    (Siden at jeg bytta til PlussMobil).
    Så de skulle trekke fra, for en måned.
    Og den forrige måneden, så fikk jeg en regning på 400 og noe.
    Og så betalte jeg 100 kroner (ifølge en tidligere mail, hvor jeg foreslo å betale litt hver måned, siden at jeg også har PlussMobil-regning).
    Og da skulle det bli, at nå skylder dere 300 og noe.
    Men så kommer det en regning på to purre-gebyr, på egen faktura.
    Og da kunne det virke som, at det var rest-gjelden (for jeg har også klagd på, at jeg må få avslag, siden at dere ikke har tatt identitetstyveri-saker som jeg har sendt dere, selv om det skulle vært inkludert i abonnementet).
    Og så sier du at det plutselig er en restgjeld på 700 og noe.
    Og da lurer jeg på hvordan det kan endre seg fra 300 til 700, etter at jeg har sagt opp abonnementet.
    Det virker som noe lureri.
    Så det må jeg klage på.
    Det kan virke som at dere har hatt en veldig fuktig firmafest.
    Og at det har gått ut over regne-ferdighetene deres.
    Og at dere sender sånne ‘ekstra-fakturaer’ blir også som noe surr, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Dere svarer heller ikke på dette med identitetsttyveri-sakene, i deres mail.
    Ettersom jeg har forstått det, så var det inkludert i mitt abonnement, at dere skulle rydde opp i identitetstyveri-saker.
    Og jeg har sendt dere hundrevis av mailer, i forbindelse med at nett-troll begår identitetstyveri mot meg.
    Men dere har ikke svart på disse mailene.
    Og da har jeg tidligere foreslått at dere betaler tilbake alle pengene jeg har sendt dere, i årenes løp.
    Dere har sikkert en rapport om det og.
    Kan det være snakk om 20.000 kroner tilsammen, som jeg har betalt dere, i de 2-3 årene, som jeg har vært kunde hos dere?
    Dere får trekke fra 700 fra de 20.000 da.
    Og så kan dere sende 19.000.
    Det at dere ikke nevner dette temaet, i deres siste mail.
    Det blir som noe ‘fisling’ (må man vel si).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Dere får sende til han direktør Kaalen, som er fra Sand/Berger, hvor jeg vokste opp (de var vel innflyttere der, fra Vestlandet).
    Disse (Kaalen-familien) drev nærbutikken der jeg bodde.
    Så de har jeg handla mye av, i årenes løp.
    (Min far tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og derfor handla jeg mye (jeg fikk penger av min farmor) i Kaalen senior sin butikk (Prima/Micro 1000) på 80-tallet (siden at min far ikke handla for meg, annet enn i enkelte helger, han bodde hos ei Haldis, som han møtte (gjennom hennes sønn Jan, som også var med i sykkelklubben) i 1980)).
    Så om dere heller kan sende dette oppover til han Kaalen junior.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 13. juni 2023 kl. 18:12 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
    Hei Erik!
    Takk for at du tar kontakt med oss. 
    Det er et utestående beløp på kundeforholdet som du hadde med mobilt brebdånd hos oss, og det er på grunn av manglende betaling på det utestående beløpet at du har fått purregebyr nå nylig. 
    Det utestående beløpet kommer fra fakturaene med forfall 28.01.2023 og 28.02.2023. Disse var på 598.00 kr og 650.32 kr. Du sendte to betalinger, en på 100kr den 28.02.2023??????? og en annen på 400 kr den 02.03.2023. Det var dermed betalt totalt 500 kr, men det totale fakturabeløpet for de to månedene var 1248.32 ???????kr. Det var derfor igjen et restbeløp på 748.32 kr som vi ikke mottok betaling på. Du sendte en ny betaling på 100kr den 23.05.2023, som reduserte det utestående beløpet til 648.32 kr. 
    Beløpet på 648.32 kr er fortsatt ubetalt. Med purregebyr og forsinkelsesrente på til sammen 76.68 kr, er det totale beløpet å betale nå på 725.00 kr. 
    Jeg legger ved en saldorapport som viser dette på en oversiktlig måte, samt kopi av de to fakturaene det gjelder. 
    Håper dette var oppklarende, men det er bare å ta kontakt om du lurer på noe!
    Ha en fin dag.
    Jon W.
    Customer Care Representative | B2C
    Telia logo
    Telia Norge
    Tlf: +47 92405050
    kundekontakt-privat@telia.no
    www.telia.no
    Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway
    Telia Norge AS 981 929 055
    ————— Original Message —————
    From: [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 13.06.2023 04:39
    To: faktura-telia@telia.no
    Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; telia-info@telia.se; noss@deloitte.no; info@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; laurena.eid@fi.se; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; abuse@telia.com; hrwuk@hrw.org; postkasse@datatilsynet.no; ellen.scheen@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; firmapost@nkom.no
    Subject: Re: Faktura fra Telia
    Hei,
    jeg viser til min mail fra 5. juni.
    Der forklarer jeg at jeg synes at det blir feil å betale noe mer til Telia.
    Det er fordi at jeg har sendt dere mange mailer om identitetstyveri, til deres abuse-mail-adresse.
    Og de har ikke svart engang.
    Og ettersom jeg har forstått det, så var det en tjeneste som var inkludert i abonnementet.
    Så derfor har jeg betalt for en tjeneste, som jeg ikke har fått.
    Og det blir feil, synes jeg.
    Og så sender dere meg en ny regning, på to purre-gebyr (selv om jeg hele tiden har holdt dere oppdatert, i mailer, om dette abonnementet).
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Som sagt så har jeg vokst opp på samme sted (Sand/Berger) som deres direktør Kaalen.
    Så dere får hilse han, og si, at dere ikke må surre så mye med regningene.
    Selv om jeg husker lillesøstera hans best.
    Jeg dro på utestedet Snorre, i Oslo, på nyttårsaften i 1994 (det var en medsoldat, under førstegangstjenesten (Erik Solberg fra Aurskog) som hypet dette stedet).
    Og da lurer jeg på om jeg møtte deres direktør Kaalen og lillesøster.
    For jeg satt i baren (jeg skulle bare ha et sted å gjøre av meg (på nyttårsaften) for jeg hadde blitt forfremmet til assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, og det var fra 1. januar, så det var nok det jeg tenkte mest på).
    Og plutselig så var det sånn, at ei ung og sprek blondine, satt seg på fanget mitt (og ble sittende der, ganske lenge).
    Og det har jeg lurt på om kan ha vært Ann-Sofie Kaalen (men at jeg ikke kjente hu igjen).
    Og så var det kanskje broren (deres direktør Pål Rune Kaalen) som satt noen meter lenger bort, langs den samme bardisken.
    Eller om det var noen som ligna.
    Dere får be dem om å slutte å surre, ihvertfall.
    Skjerpings!
    søn. 11. juni 2023 kl. 20:46 skrev faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no> <faktura-telia@telia.no<mailto:faktura-telia@telia.no>>:
    Hei,
    Her finner du de viktigste fakturadetaljene for siste periode:
    KID:
    112200514
    Fakturanummer:
    INV0191836350
    Fakturadato:
    11.06.23
    Betalingsfrist:
    28.06.23
    Å betale:
    76,68
    Kontonummer:
    6005 06 72525
    Med Telia-appen og på www.telia.no/min-side/<http://www.telia.no/min-side/> kan du til enhver tid få oversikt over ditt abonnement.
    Dersom du ikke har opprettet eFaktura anbefaler vi deg å gjøre dette.
    Lurer du på noe om fakturaen, kan du se i vedlegget eller finne svar på www.telia.no/faktura<http://www.telia.no/faktura>.
    Hilsen oss i Telia
    ref:_00D1iUhac._5001i1Aeaom:ref
    DSC_3471.JPG
    2379K

    PS.

    Her er vedlegg: