johncons

Måned: januar 2010

  • Jeg synes det er rart at jeg ikke kommer på noen jobb-intervju, så jeg sendte en e-post om det







    Google Mail – Shop Manager LEP (WSQ 126257)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Shop Manager LEP (WSQ 126257)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 27, 2010 at 7:23 PM





    To:

    Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk>



    Hi,

    ok, the woman at the Jobcenter, at my last meeting there, thought I could apply for this job, since I had been working as a shop-manager, in a supermarket-chain, where we also had 'bake-off'. (That's the same type of products that Sayers sell).

    Could you please tell me how I should explain at the Jobcenter, why I didn't get to an interview?
    Thanks in advance for your help!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog


    On Mon, Jan 25, 2010 at 4:10 PM, Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk> wrote:

    IMPORTANT: This message is private and confidential. If you have received this message in error, please notify us and remove it from your system.

    Dear Applicant

    Many thanks for your recent application for a position at Sayers

    The Bakers Ltd. Due to the high volume of applications, and other

    candidates that more match our particular food/retail needs and profile, and level

    of experience, after careful consideration we regret to inform you that we will

    not be taking your application further on this occasion.

    Once again thank you for your interest and we wish you luck for

    the future.

    Yours sincerely

    HR Department

    Sayers The Bakers Ltd

    Sayers The Bakers Ltd is a limited company registered in England and Wales.

    Registered number: 6582290. Registered office: Sidney Street, Bolton, Lancashire, BL3 6BG

    Please note that Sayers The Bakers Ltd may monitor email traffic data and also the content of email for the purposes of security and staff training.


    This message contains confidential information and is intended only for eribsskog@gmail.com. If you are not eribsskog@gmail.com you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify chris.milroy@sayersthebakers.co.uk immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. Chris Milroy therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 20 January 2010 20:39

    To: Chris Milroy

    Subject: Shop Manager LEP (WSQ 126257)

    Hi,

    I was at the jobcenter last week, and received a client copy

    for this position.

    I've been working as a manager, in a big food-shop/supermarket-chain, Rimi, in

    Norway, and I've been working as a Shop Manager, in shops/supermarkets, with up

    to 25 employees.

    I've also graduated from a well known Upper Secondary

    Business School, (Gjerde), in Drammen, Norway.

    I have a university-level degree in IT, and I've also been

    studying business, (as part of an IT-degree), at university-level, (NHI), in

    Oslo, Norway.

    I've been working on behalft of Microsoft, in Liverpool, and I've also been

    working as self-employed here in Liverpool, (on behalf of Packaging Europe, in

    Norwich), so I'm also used with working in the UK.

    I attach my CV, and I hope to hear back from you, about the

    vacancy!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog






  • Jeg prøver å bruke stygge ord til Fylkesmannen i Vestfold, kanskje det hjelper







    Google Mail – Deres ref 2009/8185 JJA/tek







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres ref 2009/8185 JJA/tek





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 27, 2010 at 6:07 PM





    To:

    Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>



    Hei,

    jeg vil klage på at dere nekter meg Fri Rettshjelp.
    Dere sier at dere ikke gir det i pengespørsmål.
    Men dette er snakk om arv, som jeg blir snytt for, dvs. biografiene til dommer i Haag, Diderik Galtrup Gjedde Nyholm og general Anders Gjedde Nyholm.

    Dessuten ligger en koffert som er min, på Løvås Gård, som mine slektninger ikke vil sende.

    Jeg har også hevd på Løvås Gård, som de driver å selger deler av, til en marijuana-dyrker, som heter Tor Borgersen, så jeg i Østlandsposten, fra 2006.

    Jeg er en flyktning i England, fattig og arbeidsledig, og dere sier at dere ikke ser noe grunn til å gi meg støtte.
    Dere fører en restriktiv praksis.
    Dvs. at bare kvinner får fri rettshjelp, for de har så mange særordninger hos dere.

    Landet har gått til hundene og kvinnene.
    Er det fordi at tante Ellen, som lurer meg på arv, er forlovet med elitisten Johan Didrik Beichmann, og onkel Martin er ekssamboer med Grete Ingebrigtsen, datter av en etterretningsoffiser fra Moss?

    Så rotter dere dere sammen som en mafia?
    Demokratiet i Norge virker ikke, der vrir og vrenger på ting.
    Arv av et bo, blir til 'penge-krav'.
    Faens fitter er dere.

    Gå å heng dere.
    Forpulte drittsekker er dere!

    Erik Ribsskog






  • Hun Grete Ingebrigtsen, som tjente så mye på den gården Løvås, hvor jeg ble forsøkt henrettet i 2005, hun har en far som har jobbet innen etterretning

    Det kom jeg på nå.

    At han faren til Grete Ingebrigtsen, (som i 2005 jobba med noe film-studio i Moss, mener jeg), han hadde visst jobba innen etterretning, mener jeg at onkelen min Martin sa, i 2005.

    Hvis det ikke var hun Grete Ingebrigtsen som sa det.

    Jeg fikk jo hevd på gården.

    Jeg fikk lov å jobbe og bo på gården Løvås, for 500 kroner uka til mat.

    Og jeg jobba der i tre måneder, og rydda gården for skrot, (som det var mye av, for gården har vært vanskjøtt), og nedhogd skog og drenerte grøfter osv.

    Kan det at jeg blir tulla med av ambassaden i London nå, ha noe med at de Ingebrigtsen, er i noe mafia-nettverk, eller noe, innen stat og forvaltning?

    Hvem vet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sier det samme til hun Cecilie Høstland, som til advokat Elden, og alle andre, at jeg skal slette når jeg får rettighetene mine fra politiet




    Hei,

    Mellom Cecilie Høstland og Deg

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 00:16

    min oldefar, Johan Ribsskog, (far til min morfar Johannes Ribsskog, fra Skedsmo), var sønn av Johannes Olsen Ribsskog, fra Flatanger vel.

    Og også sønn av Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Jeg ser du har Ribsskog-familie fra Trøndelag, på sida di og.

    (Kari-Anne Ribsskog).

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, i Danmark, hun fortalte om Ribsskog-slekten, siden min morfar døde på 80-tallet.

    Hun sa det, at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, var så veldig inne i indremisjonen.

    Og at min oldfar Johan Ribsskog, såvidt fikk lov å dra på lærerhøgskolen.

    Stemmer dette eller?

    Er du halvt tyrkisk forresten, jeg så du hadde så mange tyrkiske sider, på Facebook-sida di.

    Jeg har jo jobba i Oslo i mange år, og også sammen med noen fra Tyrkia, i en butikk, eller to, men jeg synes ikke du så like tyrkisk ut som de men.

    Men men.

    På forhånd takk for eventuelt svar og hjelp med slektsgransking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De ble visst også sagt at han Johan Ribsskog hele livet lengtet nordover igjen, til Trøndelag, så mora hans var nok ikke så streng.

    Kona hans hadde til og med skrevet et dikt om det, hun het Helga Ribsskog født Dørumsgaard, søster av den mer kjente Asbjørn Dørumsgaard vel, som var ordfører osv.

    Bare noe jeg kom på.

    15. januar kl. 12:58 Rapporter

    Hei.
    jeg kan spørre min mamma om dette, hun kan mye mer om slekta enn jeg gjør. Men ribsskog og høstland er i slekt det vet jeg. Vi hadde slektstreff for en stund siden, så har en del bøker om dette hjemme 🙂

    Ribsskogen og Høstlandet (to plasser i Flatanger) ligger like ved hverandre. Men når jeg drar hjem i kveld, kan jeg spørre mamma mere så sender jeg deg et brev:)

    jeg er norsk, men kjæresten min er ifra Tyrkia.. Derfor jeg reiser mye til Tyrkia og ergo mange sider fra Antalya/alanya etc:)

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 14:15

    Hei du,

    mange takk for svar!

    Jeg driver med slektsforskning, skjønner du, fordi jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg lurte på om det hadde noe å gjøre med familien.

    Morfaren min Johannes, var jo sønn av Johan Ribsskog, sønn av Johannes Olsen Ribsskog og Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Og morfaren min han gifta seg med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, (min mormor, som døde i sommer).

    Og da jeg fikk testamentet, etter min mormor, så så jeg det, at hun arvet Holger baron Adeler, og jeg visste fra før, at hun var i Gjedde-adelsslekten.

    Så min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i både Gjedde og Adeler adelsslektene.

    Men det som er, er at han Cort Adeler, (en norsk sjøhelt), han kjempet for Venezia, (som da var et land), mot tyrkerne(!).

    Og da, så fikk de som var med i de krigene, de fikk et tyrkerhode(!), på våpenskjoldet.

    Og det er det på Adeler-våpenskjoldet ennå faktisk.

    Og jeg jobba sammen med noen tyrkiske/kurdiske damer, som var kanskje litt vel mye sosiale ovenfor meg, på to butikker i Oslo.

    Så kanskje det har noe med det baron Adeler-greiene å gjøre?

    For det visste ikke jeg om før i høst, det at min mormor arvet baron Adeler, for det stod såvidt nevnt i hennes testamente.

    Jeg sender med kopi av et familietre, som jeg har laget, hvor man kan se at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, er min tipp-oldemor, blir det vel.

    Det var artig å høre at Ribsskogen og Høstlandet var to plasser i Flatanger, som ligger like ved siden av hverandre.

    Han faren til Johannes, som het Johan, han var tvilling med en som het Adolf(!) Ribsskog, og som var ordfører i Steinkjer osv., og bror til Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog, altså bror til de tre kjente brødrene, som jeg har sett at de har blitt omtalt som.

    Men tusen takk for svar, det var veldig hyggelig å høre fra slekt oppe i Flatanger osv!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg lagde ferdig nå nettopp, i dag.

    Så får håpe det ble riktig, bare si fra hvis det ble noe feil!

    Vi får se.

    26. januar kl. 12:42 Rapporter

    Hei, jeg har helt glemt å svare deg. Er en del som har sjedd i det siste.

    Men jeg spurte mamma, vi fant noen av navnene du har nevt i slektstreet som ble laget til slekstreffet vårt. Så din bestefar var i slekt med oss. Men jeg tror ikke de hadde noe med tyrkere/kurdere å gjøre. Dette hadde mamma aldri hørt om, tyrkere/kurdere er veldig høflig og imøtekommende, var det ikke bare det? 🙂 De snakker faktisk til noen, uten å ha en skummel baktanke…

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 18:51

    Ja,

    det er mulig du har rett.

    Det kan være at det her at jeg har hørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', ikke har noe med de kurdiske/tyrkiske jentene på jobben, på to Rimi-er i Oslo å gjøre, i det hele tatt.

    Det er mye mulig.

    Jeg skal ikke si noe sikkert om det her i det hele tatt.

    Så det er ikke meninga å være uhøflig.

    Men jeg har problemer med at politiet ikke vil forklare for meg, hvem det er, som blir kalt 'mafian', i Oslo.

    Jeg er i slekt med en baron osv., så jeg lurer på om det kan være noe med det.

    Så jeg prøver å finne ut mer om familien min da.

    Jeg heter jo Ribsskog, etter morfaren min, (for foreldra mine ble skilt, og mora mi flytta vekk fra faren min, til Larvik, og ikke til Skedsmo, eller Trøndelag, hvor Ribsskog-familien vår er fra, av en eller annen grunn.

    Så det er tydelig at det er noe rart i familien min.

    Men mora mi døde i 1999, og jeg har hatt et hektisk liv, med mye jobbing og studier, og uten at jeg har hatt noe barndomshjem, f.eks. for faren min, Arne Mogan Olsen, solgte det, så jeg har hatt nok med å holde over vannet, så jeg har ikke fått funnet ut så mye om familien min osv.).

    Men jeg fant ut oldefaren min, het Johan Ribsskog, som var tvilling med en Adolf(!) Ribsskog, som var ordfører i Steinkjer, bl.a.

    Og han Johan døde rundt 1922, i Skedsmo, mens han Adolf(!), døde i 1945, var det vel.

    Så jeg lurer på om det var noe galt i Skedsmo, siden han oldefaren min der, døde så tidlig.

    Mormora mi sa at han lengta tilbake nordover til Trøndelag da, hele livet.

    Så sånn var det.

    Faren hans, het Johannes Olsen Ribsskog.

    Og han fant jeg i kirkebøkene, for Flatanger.

    Og han kalte seg faktisk først for Johannes Olsen Høstlandet!

    Så jeg skjønner at det er riktig det du sa, at Høstlandet og Ribsskogen, er to nabosteder, i Flatanger.

    Det var litt artig.

    Jeg skal se hva jeg fant mer om kona osv.

    Jo, kona, (som var min tippoldemor), het Marta Maria Klemetsdatter Høstlandet.

    Og faren hennes, het Klemet Pedersen, står det.

    På tippoldefaren min, så står det at han het Johannes Olsen Høstlandet, med bosted Fosland og Høstlandet.

    Så han var vel fra Fosland, mener jeg at jeg leste.

    (Selv om jeg ikke er kjent der oppe, og husker i huet, hvor det er, men jeg skal lese mer om det).

    Så nå driver jeg og prøver å finne ut om tipp-tipp-oldeforeldre.

    Og han faren til hu Marta Marie Klemetsdatter Høstlandet, het jo Klemet Pedersen, fant jeg ut, i kirkeboka.

    Og faren til Johannes Olsen Høstlandet/Ribsskog, het Ole Olsen.

    Så de må ha flyttet til Ribsskogen de da, seinere.

    Sånn at det er sånn, som det navnet oppstod.

    At det ekteparet, flytta fra Høstlandet, (og Fosland først), til Ribsskogen.

    Men tror du det er fler som het Ribsskog/Ribsskogen, eller var det bare en familie som tok navnet etter Ribsskogen, der oppe?

    Og hva med Høstlandet, det var vel bare en familie som kunne ta det navnet?

    Jeg regner med det.

    Jeg sender med kopi fra kirkeboka, for Flatanger, så kan du se det, at tippoldefaren min faktisk het Høstlandet, før han het Ribsskog, tro det eller ei.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    26. januar kl. 20:21 Rapporter

    hvorfor legger du ut det jeg skriver på din blogg?

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 20:30

    Hei,

    jeg legger ut alt som skjer på bloggen, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe mafian.

    Har jeg ikke sagt fra om det?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    27. januar kl. 06:06 Rapporter

    neei…
    ok, men jeg liker det ikke.. så kan du slette det?








  • Nå begynner jeg å bli lei av sånne trakasserende kommentarer på bloggen, så anonyme tullemeldinger, som det her, blir bare sletta med en gang, fra nå







    Google Mail – [johncons] New comment on Nå har jeg skrevet brev til han grandonkelen min i….







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [johncons] New comment on Nå har jeg skrevet brev til han grandonkelen min i….





    Anonymous

    <noreply-comment@blogger.com>





    Wed, Jan 27, 2010 at 1:47 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Anonymous has left a new comment on your post "Nå har jeg skrevet brev til han grandonkelen min i…":

    Downs

    Publish this comment.

    Reject this comment.

    Moderate comments for this blog.

    Posted by Anonymous to johncons at 27 January 2010 01:47




  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Cecilie Høstland, i Trøndelag




    Hei,

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 00:16

    min oldefar, Johan Ribsskog, (far til min morfar Johannes Ribsskog, fra Skedsmo), var sønn av Johannes Olsen Ribsskog, fra Flatanger vel.

    Og også sønn av Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Jeg ser du har Ribsskog-familie fra Trøndelag, på sida di og.

    (Kari-Anne Ribsskog).

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, i Danmark, hun fortalte om Ribsskog-slekten, siden min morfar døde på 80-tallet.

    Hun sa det, at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, var så veldig inne i indremisjonen.

    Og at min oldfar Johan Ribsskog, såvidt fikk lov å dra på lærerhøgskolen.

    Stemmer dette eller?

    Er du halvt tyrkisk forresten, jeg så du hadde så mange tyrkiske sider, på Facebook-sida di.

    Jeg har jo jobba i Oslo i mange år, og også sammen med noen fra Tyrkia, i en butikk, eller to, men jeg synes ikke du så like tyrkisk ut som de men.

    Men men.

    På forhånd takk for eventuelt svar og hjelp med slektsgransking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De ble visst også sagt at han Johan Ribsskog hele livet lengtet nordover igjen, til Trøndelag, så mora hans var nok ikke så streng.

    Kona hans hadde til og med skrevet et dikt om det, hun het Helga Ribsskog født Dørumsgaard, søster av den mer kjente Asbjørn Dørumsgaard vel, som var ordfører osv.

    Bare noe jeg kom på.

    Cecilie Høstland 15. januar kl. 12:58 Rapporter

    Hei.
    jeg kan spørre min mamma om dette, hun kan mye mer om slekta enn jeg gjør. Men ribsskog og høstland er i slekt det vet jeg. Vi hadde slektstreff for en stund siden, så har en del bøker om dette hjemme 🙂

    Ribsskogen og Høstlandet (to plasser i Flatanger) ligger like ved hverandre. Men når jeg drar hjem i kveld, kan jeg spørre mamma mere så sender jeg deg et brev:)

    jeg er norsk, men kjæresten min er ifra Tyrkia.. Derfor jeg reiser mye til Tyrkia og ergo mange sider fra Antalya/alanya etc:)

    Erik Ribsskog 15. januar kl. 14:15

    Hei du,

    mange takk for svar!

    Jeg driver med slektsforskning, skjønner du, fordi jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg lurte på om det hadde noe å gjøre med familien.

    Morfaren min Johannes, var jo sønn av Johan Ribsskog, sønn av Johannes Olsen Ribsskog og Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Og morfaren min han gifta seg med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, (min mormor, som døde i sommer).

    Og da jeg fikk testamentet, etter min mormor, så så jeg det, at hun arvet Holger baron Adeler, og jeg visste fra før, at hun var i Gjedde-adelsslekten.

    Så min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i både Gjedde og Adeler adelsslektene.

    Men det som er, er at han Cort Adeler, (en norsk sjøhelt), han kjempet for Venezia, (som da var et land), mot tyrkerne(!).

    Og da, så fikk de som var med i de krigene, de fikk et tyrkerhode(!), på våpenskjoldet.

    Og det er det på Adeler-våpenskjoldet ennå faktisk.

    Og jeg jobba sammen med noen tyrkiske/kurdiske damer, som var kanskje litt vel mye sosiale ovenfor meg, på to butikker i Oslo.

    Så kanskje det har noe med det baron Adeler-greiene å gjøre?

    For det visste ikke jeg om før i høst, det at min mormor arvet baron Adeler, for det stod såvidt nevnt i hennes testamente.

    Jeg sender med kopi av et familietre, som jeg har laget, hvor man kan se at hun Marta Marie Klemetsdatter Høstland, er min tipp-oldemor, blir det vel.

    Det var artig å høre at Ribsskogen og Høstlandet var to plasser i Flatanger, som ligger like ved siden av hverandre.

    Han faren til Johannes, som het Johan, han var tvilling med en som het Adolf(!) Ribsskog, og som var ordfører i Steinkjer osv., og bror til Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog, altså bror til de tre kjente brødrene, som jeg har sett at de har blitt omtalt som.

    Men tusen takk for svar, det var veldig hyggelig å høre fra slekt oppe i Flatanger osv!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg lagde ferdig nå nettopp, i dag.

    Så får håpe det ble riktig, bare si fra hvis det ble noe feil!

    Vi får se.

    Cecilie Høstland 26. januar kl. 12:42 Rapporter

    Hei, jeg har helt glemt å svare deg. Er en del som har sjedd i det siste.

    Men jeg spurte mamma, vi fant noen av navnene du har nevt i slektstreet som ble laget til slekstreffet vårt. Så din bestefar var i slekt med oss. Men jeg tror ikke de hadde noe med tyrkere/kurdere å gjøre. Dette hadde mamma aldri hørt om, tyrkere/kurdere er veldig høflig og imøtekommende, var det ikke bare det? 🙂 De snakker faktisk til noen, uten å ha en skummel baktanke…

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 18:51

    Ja,

    det er mulig du har rett.

    Det kan være at det her at jeg har hørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', ikke har noe med de kurdiske/tyrkiske jentene på jobben, på to Rimi-er i Oslo å gjøre, i det hele tatt.

    Det er mye mulig.

    Jeg skal ikke si noe sikkert om det her i det hele tatt.

    Så det er ikke meninga å være uhøflig.

    Men jeg har problemer med at politiet ikke vil forklare for meg, hvem det er, som blir kalt 'mafian', i Oslo.

    Jeg er i slekt med en baron osv., så jeg lurer på om det kan være noe med det.

    Så jeg prøver å finne ut mer om familien min da.

    Jeg heter jo Ribsskog, etter morfaren min, (for foreldra mine ble skilt, og mora mi flytta vekk fra faren min, til Larvik, og ikke til Skedsmo, eller Trøndelag, hvor Ribsskog-familien vår er fra, av en eller annen grunn.

    Så det er tydelig at det er noe rart i familien min.

    Men mora mi døde i 1999, og jeg har hatt et hektisk liv, med mye jobbing og studier, og uten at jeg har hatt noe barndomshjem, f.eks. for faren min, Arne Mogan Olsen, solgte det, så jeg har hatt nok med å holde over vannet, så jeg har ikke fått funnet ut så mye om familien min osv.).

    Men jeg fant ut oldefaren min, het Johan Ribsskog, som var tvilling med en Adolf(!) Ribsskog, som var ordfører i Steinkjer, bl.a.

    Og han Johan døde rundt 1922, i Skedsmo, mens han Adolf(!), døde i 1945, var det vel.

    Så jeg lurer på om det var noe galt i Skedsmo, siden han oldefaren min der, døde så tidlig.

    Mormora mi sa at han lengta tilbake nordover til Trøndelag da, hele livet.

    Så sånn var det.

    Faren hans, het Johannes Olsen Ribsskog.

    Og han fant jeg i kirkebøkene, for Flatanger.

    Og han kalte seg faktisk først for Johannes Olsen Høstlandet!

    Så jeg skjønner at det er riktig det du sa, at Høstlandet og Ribsskogen, er to nabosteder, i Flatanger.

    Det var litt artig.

    Jeg skal se hva jeg fant mer om kona osv.

    Jo, kona, (som var min tippoldemor), het Marta Maria Klemetsdatter Høstlandet.

    Og faren hennes, het Klemet Pedersen, står det.

    På tippoldefaren min, så står det at han het Johannes Olsen Høstlandet, med bosted Fosland og Høstlandet.

    Så han var vel fra Fosland, mener jeg at jeg leste.

    (Selv om jeg ikke er kjent der oppe, og husker i huet, hvor det er, men jeg skal lese mer om det).

    Så nå driver jeg og prøver å finne ut om tipp-tipp-oldeforeldre.

    Og han faren til hu Marta Marie Klemetsdatter Høstlandet, het jo Klemet Pedersen, fant jeg ut, i kirkeboka.

    Og faren til Johannes Olsen Høstlandet/Ribsskog, het Ole Olsen.

    Så de må ha flyttet til Ribsskogen de da, seinere.

    Sånn at det er sånn, som det navnet oppstod.

    At det ekteparet, flytta fra Høstlandet, (og Fosland først), til Ribsskogen.

    Men tror du det er fler som het Ribsskog/Ribsskogen, eller var det bare en familie som tok navnet etter Ribsskogen, der oppe?

    Og hva med Høstlandet, det var vel bare en familie som kunne ta det navnet?

    Jeg regner med det.

    Jeg sender med kopi fra kirkeboka, for Flatanger, så kan du se det, at tippoldefaren min faktisk het Høstlandet, før han het Ribsskog, tro det eller ei.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Cecilie Høstland 26. januar kl. 20:21 Rapporter

    hvorfor legger du ut det jeg skriver på din blogg?

    Erik Ribsskog 26. januar kl. 12:30

    Hei,

    jeg legger ut alt som skjer på bloggen, ettersom jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe mafian.

    Har jeg ikke sagt fra om det?

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Her er vedlegget:

    høstlandet

  • Onkelen min og familien hans fra Son, var ofte på besøk hos Ågot. En gang lærte fetteren min Ove meg, å skrive noe sånn her. Da lurte folka i klassen

    grafitti 2

    PS.

    Spesielt Ronald Lund, i klassen, var det som lurte da, når jeg tok med det grafitti-greiene, som Ove hadde lært meg, (fra Son), på Svelvik Ungdomsskole.

    Det var vel i 7. eller 8. klasse vel.

    (altså i 1983 eller 84, eller noe da).

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg husker at Ove og jeg, vi var i Drammen, på den tida, eller litt seinere.

    Og da skulle Ove gå rundt og se etter grafitti, i hele Drammen, husker jeg.

    Bare noe jeg kom på.

    Og vi var i Sverige, i en ferie, jeg og Ove og faren til Ove, og faren min.

    Og da kjøpte vi spraybokser.

    Også fikk vi lov å spraye ned et hus, i Son, av faren til Ove.

    Men syntes ikke det var noe lett å spraye med sprayboks.

    Så det ble helt jævlig.

    Jeg spraya vel bare noe hakekors, eller noe, bare på faenskap.

    Jeg husker ikke.

    Noe sånt.

    Men jeg var ikke nazist altså, jeg var bare sånn 13-14, eller noe, og det var bare på kødd.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Det der med grafittien, det var Ove sin greie det.

    Men jeg var nedslått fra å ha bodd aleine, siden jeg var ni år.

    Så derfor hang jeg meg på det, for jeg var så lei av å være aleine, så jeg var liksom litt sånn ‘needy’, ovenfor sosial kontakt.

    For jeg ble mye mobba på skolen og.

    Så derfor klengte jeg meg en del, til han fetteren min Ove da, når han var på besøk, og til søstra mi og stesøstra mi Christell, også på den her tida.

    For jeg var litt for ung til å bo aleine, da jeg var sånn 9-10 år.

    Så jeg led litt under det da.

    Det tæra på selvtilliten min da, for å si det sånn, å bli forlatt, for å bo alene, da jeg var så ung.

    Uten at noen forklarte meg hvorfor faren min flytta fra meg, og søstra mi også heller ville bo nede hos Haldis.

    Så sånn var det.

    Men fetteren min, var jo et par år yngre enn meg.

    Så derfor ville jeg gjerne være flinkest og tøffest da.

    Så derfor var det vel jeg tagga noen stygge greier i det fraflytta huset i Son, som han onkelen min, Runar Mogan Olsen, sa at vi fikk tagge i, sånn som jeg husker det.

    For jeg mener det var sånn, at jeg og Ove, ble egga opp, av Runar, til å tegne mye dritt i det huset.

    Så derfor var det jeg gikk berserk der, for jeg ble liksom litt sånn egga til å gå berserk, av Runar og Ove da, sånn som jeg husker det.

    Så derfor tegna jeg så mye stygge tagger, i det huset.

    Og jeg hadde også mye innestengt aggresjon, på den tida, husker jeg.

    Fra å bli mobba, av folka i klassen, og fra å bli forskjellsbehandla, av faren min, og Haldis, i forhold til Christell, for eksempel.

    Så jeg gjorde sånne ting, som å tagge ned det huset i Son, stjæle i butikker i Larvik og Drammen og Oslo, (pluss mat fra garasjen til Haldis, når jeg selv gikk tom for mat, i Leirfaret), og å skyte fugler, (og et par ekorn), med luftgevær.

    Men en gang, da jeg var sånn 17 år vel, så ble farmora mi så lei seg vel.

    Fra da jeg hadde skutt tre fugler, på hyttefeltet, Krok, het det vel.

    Det som var like ved der farmora mi bodde.

    Og de fugla ble skutt på samme stedet, så de lå i en haug.

    Så det så kanskje litt makabert ut.

    Og da skjønte jeg at farmora mi, hadde fått greie på det, at noen hadde skutt tre fugler, og lagt dem i en haug.

    Og at farmora mi skjønte det, at det var meg.

    Så da, så tenkte jeg at det var på tide å bli litt voksen.

    Så etter det, så slutta jeg med sånt da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

  • Her er en oppdatering fra min irc-kanal, #blablabla, som virker å være veldig populær i Hamar, blant annet



    02[21:23] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (http://webchat.xs4all.nl (Ping timeout) )
    03[21:28] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla

    02[22:39] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (http://webchat.xs4all.nl (EOF) )
    Session Time: Mon Jan 25 00:00:00 2010

    03[07:38] * Tjaden (~Underfrog@211.217.16.62.customer.cdi.no) has joined #blablabla
    03[07:53] * jolkipolk (Mibbit@62-63-16-1.customer.bbft.net) has joined #blablabla

    [08:01] <Tjaden> Jolkipolk!
    [08:07] <jolkipolk> tjaden
    [08:08] <jolkipolk> Ingen pæng
    [08:08] <jolkipolk> jeg vil ha kaffe!!
    [08:08] <jolkipolk> Røyk!!

    [08:17] <Tjaden> Jasså
    Session Close: Mon Jan 25 09:20:15 2010
    Session Start: Mon Jan 25 09:20:15 2010
    Session Ident: #blablabla
    02[09:20] * Disconnected

    02[09:23] * Attempting to rejoin channel #blablabla
    Session Close: Mon Jan 25 09:25:51 2010
    Session Start: Mon Jan 25 09:25:51 2010
    Session Ident: #blablabla
    02[09:30] * Attempting to rejoin channel #blablabla

    03[09:30] * Rejoined channel #blablabla
    03[13:55] * jolkipolk (Mibbit@62-63-16-1.customer.bbft.net) has left #blablabla
    03[14:03] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla

    [14:03] <Sjutten> Hei.
    [14:03] <Sjutten> To ting.
    [14:03] <Sjutten> For det første så heter jeg ikke Björn Halldórsson.
    [14:03] <Sjutten> For det andre så var det ikke jeg som tulla her i går, men en fjott som stjal nicket mitt.

    [14:07] <Tjaden> Det sier dem alle
    [14:07] <Sjutten> Så du sier det også?
    [14:08] <Tjaden> Ja, stadig vekk
    [14:08] <Tjaden> Sa det senest i går etter en bedre middag på Grand.

    [14:08] <Sjutten> Jøssenavn og kaku.
    01[18:05] Sjutten is ~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com * Bobo Bjørn
    01[18:05] Sjutten on #blablabla #Spillegal @#heskil @#brucetheman

    01[18:05] Sjutten using irc.homelien.no Who Cares
    01[18:05] sjutten End of /WHOIS list.
    01[18:07] <john_cons> det her var ip adressen din igår mener jeg:

    01[18:07] <john_cons> * Dns resolving 18.160.202.84.customer.cdi.no
    01[18:07] <john_cons> –
    01[18:07] <john_cons> * Dns resolved 18.160.202.84.customer.cdi.no to 84.202.160.18

    01[18:07] <john_cons> –
    01[18:07] <john_cons> * Dns resolving 18.160.202.84.customer.cdi.no
    01[18:07] <john_cons> –

    01[18:07] <john_cons> * Dns resolved 18.160.202.84.customer.cdi.no to 84.202.160.18
    01[18:07] <john_cons> og det her var i dag
    01[18:09] <john_cons> 01[20:32] Sjutten is ~bobo@18.160.202.84.customer.cdi.no * Bobo Bjørn

    01[18:09] <john_cons> 01[20:32] Sjutten on #Spillegal @#heskil @#brucetheman
    01[18:09] <john_cons> 01[20:32] Sjutten using irc.homelien.no Who Cares

    01[18:09] <john_cons> 01[20:32] sjutten End of /WHOIS list.
    01[18:10] <john_cons> det var igår
    01[18:10] <john_cons> og idag:
    01[18:10] <john_cons> Sjutten is ~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com * Bobo Bjørn

    01[18:10] <john_cons> Sjutten on #blablabla #Spillegal @#heskil @#brucetheman
    01[18:10] <john_cons> Sjutten using irc.homelien.no Who Cares
    01[18:10] <john_cons> sjutten End of /WHOIS list.

    01[18:10] <john_cons> og ip adresse:
    01[18:10] <john_cons> * Dns resolving 104.80-202-190.nextgentel.com
    01[18:10] <john_cons> –

    01[18:10] <john_cons> * Dns resolved 104.80-202-190.nextgentel.com to 80.202.190.104
    01[18:10] <john_cons> –
    01[18:13] <john_cons> jeg får bare poste om det her på bloggen, tenker jeg

    [18:20] <Sjutten> Ja, den første ip-adressa der er ikke min.
    [18:20] <Sjutten> Det var en som brukte nicket mitt og kødda med det.
    [18:40] <Tjaden> Første IP er fra Hamar og den andre er også fra Hamar.

    [18:40] <Tjaden> Hva er det med folk fra Hamar?
    [19:00] <Sjutten> Ikke godt å si.
    [19:24] <Tjaden> Man kan si mye rart om folk fra Hamar, men dem er god å stå på skøyter

    [19:41] <Sjutten> Er visst en kompis som har drevet og hatt det moro med nicket mitt.
    [19:41] <Sjutten> Men hvor kommer egentlig denne Björn Halldórsson inn i bildet?
    01[20:51] Tjaden is ~Underfrog@211.217.16.62.customer.cdi.no * Norge ut av Golfstrømmen

    01[20:51] Tjaden on #heskil +#rathole #Norway #blablabla +#elgolf
    01[20:51] Tjaden using irc.homelien.no Who Cares
    01[20:51] tjaden End of /WHOIS list.

    01[20:51] Sjutten is ~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com * Bobo Bjørn
    01[20:51] Sjutten on #blablabla #Spillegal @#heskil @#brucetheman

    01[20:51] Sjutten using irc.homelien.no Who Cares
    01[20:51] sjutten End of /WHOIS list.
    [21:12] <Tjaden> Godt spørsmål! Jeg skal bringe spørmålet videre opp i hierarkiet.

    [21:15] <Sjutten> Flotte greier.
    [21:55] <Tjaden> Ja, også er det jo så morsomt for barna.
    03[22:46] * carteblan (~carteblan@77.40.159.70) has joined #blablabla

    03[22:49] * carteblan is now known as nWc






    PS.

    Da jeg var på språkreise, i Brighton, i 1988, sammen med tremenningen min, Øystein Andersen.

    Og jeg var der på ferie, i 1989, aleine, og sommeren 1990, sammen med Øystein igjen.

    Da bodde vi hos en familie, som bodde i Shoreham.

    (Der hvor jeg var, like før jul, som jeg har skrevet om på reisebloggen, blant annet).

    Og han, mannen i huset der, Rick Hudson, han hadde en eksdame fra Hamar, husker jeg han sa, sist jeg pratet med han, på telefon, da han ringte meg her i Liverpool, for et par år siden.

    Så kan det være noe kobling der eller, for det var litt av hvert som foregikk, da jeg og Øystein bodde der, uten at jeg kan si at jeg har gjort noe gæernt.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog