johncons

Måned: januar 2011

  • Jeg sendte en ny e-post til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Oppdatering/Fwd: eribsskog@gmail.com has sent you a thank you ecard.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: eribsskog@gmail.com has sent you a thank you ecard.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:40 AM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>

    Date: Fri, Jan 7, 2011 at 11:45 PM
    Subject: eribsskog@gmail.com has sent you a thank you ecard.
    To: e.ribsskog@gmail.com

    Baron Erik Løvenbalk Adeler Ribsskog, den ustabile [eribsskog@gmail.com] just sent you an ecard from 123Greetings.com

    You can view it by clicking here:

    http://www.123greetings.com/send/view/01007511515545013736

    Using our new tracking feature, you can now view all the ecards received by you in the last 30 days.

    Click on the link below or copy & paste the link into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/connect/track/msg-15

    Or if you prefer, you can go to http://www.123greetings.com/ and type your ecard number (01007511515545013736) in the "Search Box" at the top right of the page.

    Your ecard is going to be with us for the next 30 days.

    Using our newly launched 123Greetings Invites, you can now create and send invitations, track RSVP and edit or delete your events. To know more click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/invites/create/msg-17

    If you need any help in viewing your ecard or any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    We hope you enjoy your ecard,

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






  • Jeg sendte en ny e-post til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Oppdatering/Fwd: ecard has been viewed by eribsskog@gmail.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: ecard has been viewed by eribsskog@gmail.com





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:37 AM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>

    Date: Fri, Jan 7, 2011 at 11:44 PM
    Subject: ecard has been viewed by eribsskog@gmail.com
    To: e.ribsskog@gmail.com

    Baron Erik Løvenbalk Adeler Ribsskog, den ustabile [eribsskog@gmail.com] has just viewed the ecard (01602611700332536437) you sent on 02-Jan-2011 from romantic-ecards.com (an affiliate of 123Greetings.com).

    Using our newly launched 123Greetings Invites, you can now create and send invitations, track RSVP and edit or delete your events. To know more click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/invites/create/msg-16

    You can use the same login credentials to explore more with 123Greetings Connect:

    -Store unlimited contacts.

    -Get birthday and event reminders.

    -Share activity feeds and stay connected.

    -Track the delivery of your ecard, step-by-step.

    -Edit the ecard, even if the ecard has been sent.

    -Delete the ecard, even if the ecard has been sent.

    Click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/connect/track/msg-4

    Check out the latest additions to our already existing gallery of over 20,000 ecards for 3,000 seasonal and everyday categories by subscribing to our RSS feed. (Click here to subscribe: http://feeds.feedburner.com/123greetings-daily-rss)

    You can schedule your ecards so you won't miss anyone's birthday or forget to greet them for the holidays.

    Plus we really value your feedback, so leave us a comment or give us a thumbs-up any time!

    Thank you for choosing 123Greetings.com

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






  • Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Anmeldelse, (det her er noen som har tulle-bestilt noe fra amerikanske myndigheter til meg, det er kanskje best at politiet ordner opp i, siden det sikkert ikke er lov i USA osv.)/Fwd: 34E9-5F20-D6F7 : REMINDER from technical-alerts







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse, (det her er noen som har tulle-bestilt noe fra amerikanske myndigheter til meg, det er kanskje best at politiet ordner opp i, siden det sikkert ikke er lov i USA osv.)/Fwd: 34E9-5F20-D6F7 : REMINDER from technical-alerts





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:18 AM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: <technical-alerts-owner@us-cert.gov>

    Date: Fri, Jan 7, 2011 at 4:20 AM
    Subject: 34E9-5F20-D6F7 : REMINDER from technical-alerts
    To: eribsskog@gmail.com

    __

    Some time ago, a confirmation token was sent to you because of the

    following request:

    "subscribe technical-alerts eribsskog@gmail.com"

    It was sent for the following reason(s):

    This request has neither been accepted nor rejected. If you want this

    action to be taken, please do one of the following:

    1. Reply to Majordomo@us-cert.gov

    with one of the following two commands in the body of the message:

    accept

    reject

    (The number 34E9-5F20-D6F7 must be in the Subject header)

    2. Reply to Majordomo@us-cert.gov

    with one of the following two commands in the body of the message:

    accept 34E9-5F20-D6F7

    reject 34E9-5F20-D6F7

    If you do not respond within 2 days, this token will expire.

    If you would like to communicate with a person,

    send mail to technical-alerts-owner@us-cert.gov.






  • Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Anmeldelse/Fwd: familøie







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse/Fwd: familøie





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:06 AM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    Hei,

    det her er faren min som sender meg e-post, enda jeg har sagt fra, at jeg ikke vil ha mer med han å gjøre.
    Han sender meg også noen e-poster, til en annen e-post adresse, som jeg nesten aldri bruker.

    Jeg har anmeldt han for omsorgssvikt og telefonterror, og dette gjør ikke dere hos politiet noe med.
    Fy til dere!
    Er det anarki dere ønsker i landet?
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: arne <arnemogan@gmail.com>

    Date: 2011/1/6
    Subject: familøie
    To: eribsskog@gmail.com

    jeg jobber med sakene.






  • Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Anmeldelse, (det her er noen som rapper av mitt materiale og bilder fra min blogg. Det er ikke bra. Det blir som at de utnytter meg, mener jeg)/Fwd: You have been invited to contribute to Baron Ribsskog Fan Club!







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse, (det her er noen som rapper av mitt materiale og bilder fra min blogg. Det er ikke bra. Det blir som at de utnytter meg, mener jeg)/Fwd: You have been invited to contribute to Baron Ribsskog Fan Club!





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 11:51 PM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Malene <no-reply@google.com>
    Date: Thu, Jan 6, 2011 at 2:19 AM

    Subject: You have been invited to contribute to Baron Ribsskog Fan Club!
    To: eribsskog@gmail.com

    The Blogger user Malene has invited you to contribute to the blog: Baron Ribsskog Fan Club!.

    To contribute to this blog, visit:
    http://www.blogger.com/i.g?inviteID=7227145388931095049&blogID=8951449755495669822

    You'll need to sign in with a Google Account to confirm the invitation and start posting to this blog. If you don't have a Google Account yet, we'll show you how to get one in minutes.

    To learn more about Blogger and starting your own free blog visit http://www.blogger.com.






  • Jeg sendte en ny e-post til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Anmeldese, (noen sender e-kort i mitt navn, det blir som identitetstyveri, mener jeg. De kaller meg også 'Frøken', det ser jeg på som en slags 'tante-trussel'. Nå fer dykk for faen fe r'va dykkar i gir, dykk gjer itte arbeidet dykkar/Fwd: Reminder: Y







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldese, (noen sender e-kort i mitt navn, det blir som identitetstyveri, mener jeg. De kaller meg også ‘Frøken’, det ser jeg på som en slags ‘tante-trussel’. Nå fer dykk for faen fe r’va dykkar i gir, dykk gjer itte arbeidet dykkar/Fwd: Reminder: Y





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 11:45 PM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>

    Date: Thu, Jan 6, 2011 at 12:20 AM
    Subject: Reminder: Your card from e.ribsskog@gmail.com is waiting for you.
    To: eribsskog@gmail.com

    You have not picked up your greeting that Frøken Erik [e.ribsskog@gmail.com] sent to you on 02-Jan-2011 from romantic-ecards.com (an affiliate of 123Greetings.com).

    Click on the following link to view your card and message:

    http://www.123greetings.com/send/view/01602611700332536436/r4

    Using our new tracking feature, you can now view all the ecards received by you in the last 30 days.

    Click on the link below or copy & paste the link into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/connect/track/msg-15

    Or if you prefer, you can go to http://www.123greetings.com/ and type your ecard number (01602611700332536436) in the "Search Box" at the top right of the page.

    Using our newly launched 123Greetings Invites, you can now create and send invitations, track RSVP and edit or delete your events. To know more click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/invites/create/msg-17

    If you need any help in viewing your ecard or any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    We hope you enjoy your ecard,

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






  • Jeg sendte en ny e-post til Arvehjelpen.no







    Gmail – Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 6:23 PM





    To:

    ps@s-law.no



    Hei,

    da jeg var ni år gammel, så flyttet jeg fra min mor, til min far.
    Da jeg bodde hos mora mi, så hadde jeg en stefar, Arne Thommasen, som var samboer med mora mi, og de fikk en sønn sammen, Axel Thomassen.

    Men jeg fikk noe 'skillsmisse-oppgjør', da jeg flytta fra mora mi til faren min.
    Har jeg rett på arv etter Arne Thomassen.
    Eller han skulle kanskje gitt til mora mi, da de skiltes?

    Seinere, så har jeg leiet et rom av Arne Thomassen, og hans nye dame, Mette Holter, i Oslo.
    Og da hadde de mye moderne kunst på veggen, av en spesiell kunstner.
    Men det var kanskje noe han hadde fått tak i seinere.

    Min søster, (som noen ganger roter med arv selv), sier at jeg ikke har rett på arv, etter min stefar.
    (Men jeg får ikke arv etter min mormor, så jeg sendte for sikkerhetsskyld etter min stefar).

    Skulle gjerne hatt dette avklart.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: pia@nfunorge.org
    Cc: post.vestfold@politiet.no

    Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.

    Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.

    Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.

    Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.
    Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.

    Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.
    Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.
    Jus er jo et eget felt det.
    Man kan jo ikke være mester i alt.

    Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.
    Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.vestfold@politiet.no
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Re: Mer om Meme
    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.
    Men men.
    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.
    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.
    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.
    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.
    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.
    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.
    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?
    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.
    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.
    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.
    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.
    Nesen som sigøynere, noen av dere.
    Sender ikke regnskap på arv osv.
    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.
    Men men.
    Du får ha mange takk for svar, uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men

    det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til

    deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.

    Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet

    sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro

    og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen

    hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg

    så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.

    Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det

    var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du

    tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Jeg sendte en ny e-post til Reed







    Gmail – CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    CV





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 5:21 PM





    To:

    rickie.woods@reed.co.uk



    Hi,

    thank you for the help in the course in CV-writing, today.
    I send my CV, like agreed.
    Some sections are missing on the CV, but I wrote a draft, at the course today:
    Key Skills:

    Management-skills.
    Budget-skills.
    Communication-skills.
    Project-skills.

    Training-skills.
    Organisation-skills.
    Language-skills: (Norwegian native, Swedish fluent, Danish good).
    Office-skills.

    Economy-skills.
    Marketing-skills.
    Prioritation-skills.
    Customer Service-skills.
    Shop runnings-skills.

    IT-skills: (Java, Pascal, Pearl, Machine-code, wed-design, HTML, CSS, Javascript, Linux, System/Network-administration, System-development, Computer-security, E-Commerce, Relation Databases, unix, data-modelling, operating-systems, expert-systems, discrete mathematics, statistics, Computer Arcitecure, algorithms and data-structures), (all from University-level).

    Adaptive.
    Academical.
    Objective:

    IT or Retail Manager.
    Thanks again for the help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog





    CV – Erik Ribsskog.doc
    31K




    PS.

    CV-en er den som står i den linken her:

    http://www.johncons-fanclub.net/cv.html

  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 4:56 PM





    To:

    pia@nfunorge.org


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.

    Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.
    Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.

    Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.
    Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.

    Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.
    Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.
    Jus er jo et eget felt det.
    Man kan jo ikke være mester i alt.

    Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.
    Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.vestfold@politiet.no
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Re: Mer om Meme
    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.
    Men men.
    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.
    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.
    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.
    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.
    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.
    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.
    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?
    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.
    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.
    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.
    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.
    Nesen som sigøynere, noen av dere.
    Sender ikke regnskap på arv osv.
    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.
    Men men.
    Du får ha mange takk for svar, uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men

    det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til

    deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.

    Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet

    sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro

    og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen

    hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg

    så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.

    Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det

    var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du

    tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 8:32 AM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Altså,

    hverken Meme eller 'tante Lete' har jo noen etterkommere, mener jeg.
    Skyldes dette tulling fra Johanitterordenen, eller andre, tror du.

    Noen tuller jo med navna, så hvem vet.

    Bare for å prøve å forklare hva jeg mener.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    jeg tenkte litt mer her Pia.
    Betyr det, at de tantene som har sånne 'tulle-navn', som Meme og 'tante Lete'.

    Betyr det at de blir tulla med av Johanitterordenen, lurer jeg.

    Han broren til Christell, fra Vestlandet, Bjørn, og kona hans, de er jo nyutmeldt av Johanitterordenen, som er relativt ny, i Norge.
    Jeg synes det er rart at jeg må lese om at folk i slekta, må man vel si, (var ikke du å besøkte han Bjørn sammen med Christell?), i Aftenpostens tekstarkiv, at de er med i en korsfarerorden.

    Bestemor Ingeborg prata med meg en gang, om hvordan Danebrog, hadde fått sitt navn.

    Og det var at et flagg falt ned fra himmelen i Estland, eller noe, og så sa danskekongen, at det skal bli Danmarks flagg.

    Derfra kommer legenden, om at 'Danebrog (det danske flagget) falt den fra himmelen'.
    Var/er det noe Johanitterordenen, på morssiden i vår familie og, tror du?
    Bestemor Ingeborg var jo fra Danmark, hvor denne ordenen vel står sterkt, siden Johanitterordenen-flagget og det danske flagget jo er nesten helt like.

    Derfor falt det flagget fra himmelen, har jeg funnet ut, foran danskekongen, for han kriga sammen med Johanitterordenen, i Baltikum, eller hva det heter.

    Så det var nok Johanitterordenen-fanen, som falt fra himmelen, og ble til danebrog, det danske flagget, vil jeg tippe.

    Bestefar Johannes het jo Johannes, som i Johanitterordenen.
    Og hans nevø, Ola Øivind Ribsskog, er i en Johannes-losje har jeg funnet ut, og i landslosjen, (sønnen av han lensmannen i Aurskog, Øivin Ribsskog, som var bestefar Johannes sin bror), innen frimureriet.

    Har du noe kjennskap til at vi har denne ordenen i slekta på enten mors og/eller farssiden.

    Si fra til han Bjørn Humblen og resten av Humblen-familien, at jeg hadde satt pris på å fått vite om sånne korsfarer-ting, og sluppet å lese det i avisene.

    Folk kan jo få sjokk av mindre.
    Christells datter heter visst også Ronja _Erika_, så jeg.
    Er det etter Erik Thorhallsson, Jan Snoghøj, Christells storebror, sin kamerat, og kamerat av faren vår og vel?

    Han er visst direktør i Oslo, i blant annet Tybring Gjedde, så jeg, selv om han er i et annet firma nå vel.
    Du har bare sagt til meg at hun heter Ronja, hun datteren til Christell.

    Det er vel ikke etter meg, at hun er oppkalt etter en som heter Erik, for da hadde vel noen sagt fra?

    Hm.
    Det blir mye på en gang, men jeg har prøvd å finne ut hva som foregår, i de siste årene, siden jeg har blitt tulla med hele livet, under oppveksten, på skole/høyere utdanning, på jobb og i militæret, virker det som.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18
    Subject: Mer om Meme
    To: pia@nfunorge.org
    Cc: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.
    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?
    Det høres jo fransk ut mener jeg.
    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?
    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.
    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.
    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.
    Men baron Adeler var jo en tittel.
    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort Adeler-jubileum.

    Hvem vet.
    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.
    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.
    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke havna jeg i Brevik.
    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.
    Men men, bare noe jeg kom på.
    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.
    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.
    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.
    Vi får se.
    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.
    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).
    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på bloggen.
    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du skjønner.
    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere har.
    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.