johncons

Det var visst sånn, at min lillesøster Pia og yngre stesøster Christell, pleide å bade på denne stranda (før skolen) på første halvdel av 80-tallet. Men jeg vet ikke om de hadde turt å gjøre det nå (som det bor padlere der)

https://www.svelviksposten.no/padlehuken-pa-berger-utsatt-for-harverk-kommunen-rydder-opp/s/5-74-246924 (bak betalingsmur)

PS.

Det er også sånn, at denne stranda heter Ulvika.

Og min hatske tremenning Øystein ‘Koreagutten’ Andersen.

Han eier eiendommen Ulviken like ved.

(Siden at begge hans adoptivforeldre (Reidun og Kai) er døde.

Og han er enebarn (i Norge).

For å si det sånn).

Så det er mulig at han mener, at han også eier denne stranda.

(Siden at den heter cirka det samme, som hans eiendom.

For å si det sånn).

Så han blir kanskje sur, hvis noen bruker denne stranda.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se Øystein ‘Koreagutten’ Andersen sin eiendom (Ulviken) i gult, og padlehuken (i Ulvika) med rød ramme:

https://www.norgeskart.no/?backgroundLayer=topo&lon=239537.94391667636&lat=6610399.600573191&rotation=0&zoom=15&sok=berger%C3%A5sen&markerLon=239667.84115640022&markerLat=6610621.232683605&showSelection=true

PS 3.

Det var forresten sånn.

At jeg var innom Bergeråsen, høsten 2014.

(Etter å ha vært innom Sande videregående (ikke så langt unna) først.

For jeg prøver å få tak i noe dokumentasjon om, at jeg fikk plass på en ‘gjev’ samarbeidsavtale (mellom Buskerud og Nordre Vestfold) i Drammen (på Gjerdes videregående) skoleåret 1988/89 (det året jeg var blåruss).

Til ingen nytte).

Og på veien tilbake, så tenkte jeg, at jeg kunne ta noen bilder til bloggen.

(For da jeg studerte ved University of Sunderland (studieåret 2004/05).

Så var det en av de tyske utvekslingstudentene (Julian fra Frankfurt) som lurte på (av en eller annen grunn) hvordan det så ut, der jeg var fra.

Og da viste jeg han vel noen bilder, fra Drammenfjorden (fra nettet) på PC-en min.

Noe sånt.

Men de bildene jeg fant (det var muligens snakk om Google Maps) de var ikke tatt fra høyden.

Og da ser det jo finere ut (må man vel si).

Selv om fjellene rundt fjordene på Vestlandet, ofte er høyere.

(For å si det sånn).

Og da jeg gikk opp for å ta noen bilder, fra toppen av Ulvikfjellet (som padlehuken ligger i skyggen av).

Så la jeg merke til, at noen hadde laget en gapahuk, oppå sjølve Ulvikfjellet også.

(Og noe sånt fantes ikke der, på 70/80-tallet.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette: