johncons

De husene rett bak Helge Høvik sitt hus har min far bygget. Og jeg ble dratt med på å jobbe på ett av de (det til høyre, eller ett som ligger til høyre for det igjen) sommeren 1991 (i ferien fra OBS Triaden)

https://www.vg.no/nyheter/i/ExaQdj/drapene-i-svelvik-hva-skjedde-i-huset-den-natten

PS.

I Min Bok 2, så har jeg tatt med om, at min far også (den samme sommeren) dro meg med for å besøke ASKO-leder Andre Tangerud (som allerede hadde flytta inn, i et av de øverste husene):

https://johncons.net/min_bok_2_jub.pdf

PS 2.

Jeg har visst glemt å nevne sjølve jobbinga (i Min Bok 2) men det var den ferien da min yngre halvbror Axel var med til Sand:

(Samme link som overfor)

PS 3.

Min far hadde egentlig planlagt å bygge SEKS nye boliger i Sandsveien (fra ‘Min Bok’):

https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 4.

Det var visst forresten sånn.

At Helge Høvik (og de) bodde i et av min far (og Svelvikbanken) sine hus (det nederste/fjerde huset).

Før de flytta til huset som brant.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mer om at Andre Tangerud (og kona) har bodd der (fra DT/BB 31. august 1990):

https://www.nb.no/items/70dd0f218d77542e23b7f5ae9fae917d?page=23&searchText=%22arne%20mogan%20olsen%22