johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Dagbladet skriver at Norge produserer barbariske våpen, fordi at oljefondet eier aksjer i et amerikansk våpenfirma

    dagbladet skriver

    dagbladet skriver 2

    http://www.dagbladet.no/2010/09/01/kultur/debatt/kronikk/vapen/vapeneksport/13212751/

    PS.

    Men det som er, er at da jeg var inne til førstegangstjeneste, i infanteriet, på Terningmoen, i Elverum, i 1992/93, så lærte vi å bruke et anti-panser våpen som het M-72.

    Og M-72, det våpenet er utviklet og produseres i Norge, av enten Raufoss Våpenfabrikk eller Kongsberg Våpenfabrikk.

    (Jeg skal sjekke opp dette, på Wikipedia etc., for å finne helt sikkert, hvilken våpenfabrikk det er snakk om).

    Og hvordan dreper M-72?

    Jo, det dreper mye på den samme måten, som det amerikanske våpenet, som Dagbladet skriver om, ovenfor.

    M-72, er en rakett, som skal skytes mot tanks eller stormpanservogner.

    (Og Rambo brukte dette våpenet, i First Blood II, mot en russer vel.

    Mener jeg vi fikk høre av en sersjant, eller noe, i militæret, under undervisning, om M-72 da.

    Og et lignende våpen var det nok ihvertfall, for jeg mener jeg husker den scenen enda, ganske på slutten av First Blood II, nede i Vietnam der, var det vel.

    Så det var vel da snakk om en russisk militær rådgiver, antagelig, mener jeg det må ha vært.

    Så sånn var nok det).

    Den raketten, har et hode, som består av flere deler.

    Først, så sprenger noe TNT, eller noe annet slags sprengstoff, et ganske lite hull i tanksen.

    Og så, så sprayer raketten inn en slags brennende væske/guffe, inn i tanksen, og den væsken/guffen, vil så brenne opp alle som er inni tanksen.

    Altså, så får jeg dette til å bli på den samme måten, som det amerikanske våpenet, i Dagbladet-artikkelen virker.

    Bare at det amerikanske våpenet, det må skyte to raketter.

    Mens med M-72, så behøver man bare skyte en rakett, som har både sprengladning og som også siden brenner opp menneskene, som er inni det kjøretøyet, som raketten treffer.

    Så jeg tror nesten dette må være snakk om den samme teknologien.

    Fra sånn jeg skjønner det i hue nå, ihvertfall.

    Men jeg skal prøve å finne mer om dette på nettet.

    Jeg skøyt selv med en sånn M-72 forresten, og traff en tanks da, som var ødelagt fra før.

    Man så ikke noe forskjell på den tanksen, på Terningmoen, på lang avstand, etter å ha skutt på den, med en M-72, eller femti.

    For den hadde nok blitt truffet mange tusen, (eller ihvertfall mange hundre), ganger tidligere, av M-72.

    Men, de våpnene lager bare et ganske lite hull, som våpenet så sprøyter brennende væske gjennom.

    Så alle inni tanksen blir grillet.

    Så at det norske M-72 våpenet, skal være mindre barbarisk, enn det amerikanske, i artikkelen ovenfor, det skjønner ikke jeg.

    Selv om det amerikanske våpenet ovenfor, er ment å brukes på hus da.

    Sånn at fler sivile sikkert vil dø på grunn av bruken av det våpenet, enn fra M-72.

    Men for de som sitter inni en sånn tanks, som blir truffet av M-72, så er nok den døden like grusom, vil jeg tippe på.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se om jeg klarer å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se, at M72, blir produsert av våpenfabrikken Nammo, i Raufoss, (Men det ble utviklet i USA, og ikke i Norge, som jeg skrev ovenfor):

    m72 wiki

    http://no.wikipedia.org/wiki/M72

    PS 3.

    Merkelig nok, så stod det ikke noe på Wikipedia, angående hvordan M72 dreper.

    Dette blir kanskje dysset ned?

    For, på bakgrunn av det vi lærte i militæret, så vil ihvertfall jeg tippe på, at også M-72, er et ‘termobarisk’ våpen, (eller ihvertfall et brannstiftende våpen), som Dagbladet kaller det, altså et våpen som dreper, ved å brenne opp, uten at de som dør, mister bevisstheten.

    Noe som blir kalt barbarisk, i artikkelen ovenfor.

    Så dette blir vel kanskje forsøkt dysset ned, av det norske og amerikanske militæret og NATO da, tipper jeg litt på nå.

    Hvem vet.

    Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en klage til the Jobcentre







    Gmail – To the superior of Mr. Brian Rimmer, Manager Jobcentre Plus, Birkenhead







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the superior of Mr. Brian Rimmer, Manager Jobcentre Plus, Birkenhead





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 2:58 PM





    To:

    CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>



    Hi,

    I think I'm being very unfairly punished by the Jobcentre, by losing my Jobseekers Allowance.

    I don't really know how complain eighter, because this case is a mess.

    I went to the Jobcentre, on a sign-on meeting, on Thursday 26. august.

    And was informed of a sanction, on my Jobseekers Allowance, which was un-fairly put on me I think.
    I went to the meeting, in co-operation with the Jobcentre, to Sencia Pall Mall.

    And when I was told, that the meeting was at another address, I imidiately called Sencia, who told me to contact the Jobcentre, for a new appointment, which I did the same day.

    So that you punish me for this, is evil of you, I think.

    This is like you are part of a conspiracy against me, I think I have to say.
    And I've already sent a complaint, to this e-mail address, last week.
    And in your letter, that I received today, I'm told to use a special form, if I want to complain.

    So this case is just a mess now, I think.
    How can you send the letter after the sign-on meeting where they told about the sanction?
    How can you make a mess out of a case like this, when this is about money I'm depending on, to pay my bills and to pay my food?

    This is pure evil by you at the Jobcentre, I think.
    I was told by a clerk at the Jobcentre, that I would get Jobseekers Allowance, untill I found a job.
    And now you tell me that I can't get this, after that you had an un-fair case against me, I think.

    And after making a mess out of the complaint process as well.
    This makes me angry and frustrated, that you can mess with peoples money like this.
    Do you want me to rob a bank?

    What's the meaning of this?

    Please tell me that this is a joke from you, or a bad dream, or something by Kafka.
    Regards,
    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Direktoratet for Sivil Beredskap







    Gmail – Henvendelse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Henvendelse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 2:08 PM





    To:

    "Svensli, Tove" <Tove.Svensli@dsb.no>


    Cc:

    bjorn.kolby@lo.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no



    Hei,

    nå viser jo jeg også til den e-posten.
    Jeg spørr om dere kan sende en kopi av jobbsøknaden?
    Hvordan kan det ha seg, at dere har sikkerhetsklareringer, uten å si fra?

    Det lukter råttent, synes jeg.
    Jeg er også i Heimevernet, så sånt kan jeg spørre om, mener jeg.
    Hva var det dere skulle med alle disse adressene egentlig?

    Arne Thomassen, han trengte ikke adressene fra da jeg bodde hos faren min, for eksempel.

    Og jeg blir kanskje tulla med, for jeg hadde jobba full uke på OBS Triaden, og kom hjem fra jobb på fredags ettermiddag.

    Ble dratt mot min vilje, vil jeg si, til Forsvarets Overkommando.
    Og måtte jobbe 30-40 timer, den helga der.
    Og på søndagen, så ble jeg satt oppå en truck.
    Enda jeg var data-student, egentlig og ikke hadde truck-sertifikat.

    Og var da stup-trøtt og kræsja da selvfølgelig inn i en dørkarm, hos Forsvarets Overkommando der.
    Men da hadde jeg jobba 70-80 timer den uka, og hadde ikke noe på en truck å gjøre.

    Men de her folka tulla med meg da.

    Jeg leide et rom av Thomassen, som er samboer med Mette Holter, som har bodd hos en amerikansk mafia-familie, ved navn Ancona, på 60 og 70-tallet vel.
    Så dette kan ha vært noe mafia-plott kanskje.

    Også har Nato tulla med meg, pga. det med den dørkarmen, seinere kanskje.
    Sionister antagelig.
    Heia New World Order!
    Så her er det noe raritet fra dere.

    Holder dere meg for narr?
    Her er det noe galt, mener jeg.
    Jeg har masse arbeidssaker, så jeg sender den her også til LO, samt til HV.

    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei

    Viser til mail fra oss i dag. Vi anser at saken med dette er

    besvart og ferdigbehandlet fra vår side.

    mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no

    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93 26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. september 2010 14:37

    Til: Svensli, Tove

    Emne: Re: Henvendelse

    Hei,

    ok, var det en sikkerhetsklarering, som ble foretatt.

    Det var jeg ikke klar over, dessverre.

    Jeg ble visst også sikkerhetsklarert, en gang i 1990, var

    det vel, som min tidligere stefar, Arne Thomassen, dro meg med på Forsvarets

    Overkommando, for å rydde et lager, for et firma han jobba i.

    For det skulle gjøres på en helg.

    Og da fortalte han meg, at jeg skulle sikkerhetsklareres, så

    det skjønte jeg.

    Og det var visst gjort på et blunk.

    Han prata med en på et kontor hos Forsvarets Overkommando

    da, ettersom jeg skjønte.

    Hvordan gikk sikkerhetsklareringen min hos dere da?

    Jeg måtte jo skrive alle mine tidligere adresser, på et

    skjema, hos dere, i forbindelse med den jobben.

    Jeg har senere fått se det, at en adresse jeg hadde da jeg

    bodde hos nettopp min tidligere stefar da, Arne Thomassen, har blitt registrert

    som Kongegata, i Larvik.

    Mens vi egentlig bodde på en hytte i Brunlanes.

    Jeg lot jo min mor se over dette, før jeg søkte jobben hos dere.

    Eller jeg pratet vel med henne på telefon.

    Men dere sjekket vel kanskje opp dette da.

    Fant dere noen uregelmessigheter, når dere sammenlignet min søknad

    og Folkeregisteret?

    Jeg lurer på om dette er noe som har blitt skrevet feil hos Folkeregisteret,

    (dette med at jeg liksom skulle ha bodd i et år, eller noe, i Kongegata i

    Larvik), jeg lurer på om dette skjedde før eller etter at jeg søkte jobb hos dere,

    i 1993.

    For dere kan vel se det, at jeg ikke skrev om Kongegata i Larvik.

    Hvis dere har søknaden min fremdeles, mener jeg.

    Folkeregisteret, de vil ikke forrandre på dette nå.

    Men hvis dere kan sende en kopi av søknaden min, så kan jeg kanskje forklare

    Folkeregisteret det, at dette ikke er noe jeg finner på nå.

    For jeg ringte jo også min mor, for å dobbeltsjekket de adressene jeg oppga til

    dere, husker jeg.

    Så kanskje jeg skrev nøyaktig hvor i Brunlanes vi bodde, (for det husker jeg

    ikke selv nemlig).

    Men kanskje min mor fortalte dette, og jeg skrev det på søknaden hos dere,

    mener jeg.

    Så kanskje jeg kunne fått oversendt en kopi av jobbsøknaden min, hos dere,

    tenkte jeg.

    Isåfall hadde det vært veldig fint!

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei Erik Ribsskog

    Viser til din henvendelse på mail av 2. mars og 13. juli 2010. Vi vil

    innledningsvis beklage den sene tilbakemelding.

    Du

    viser i din mail til forhold omkring et jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo,

    samt spørsmål som ble stilt til deg om hvor du hadde bodd i oppveksten.

    Deretter stiller du spørsmål om dette intervjuet er blitt brukt mot deg på en

    negativ måte i ettertid. Vi vil forsøke å gi deg svar på dine spørsmål.

    Når

    det gjelder jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo, i forbindelse med en stilling

    i daværende IT-seksjonen ble det gjennomført en sikkerhetsklarering etter en

    fastsatt standard. Bosted med mer var en del av spørsmålene. Alle som deltok

    under jobbintervju fikk de samme spørsmålene under sikkerhetsklareringen, og

    det var med andre ord ikke noe som gjaldt særskilt for deg. Hensikten med

    sikkerhetsklarering er å påse at de som tilsettes innehar de nødvendige

    kvalifikasjoner for å håndtere fortrolig informasjon.

    Opplysninger

    som ble mottatt i den forbindelse er oppbevart på en fortrolig måte. DSB

    kjenner ikke til at disse opplysninger om deg i ettertid har blitt benyttet på

    en negativ og uheldig måte. DSB beklager at du opplevde spørsmålene som

    ubehagelig, og det er mulig vi burde vært klarere på hvorfor det ble

    gjennomført en sikkerhetsklarering av deg.

    Vi

    håper med dette at du har fått svar på din henvendelse.

    Mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no



    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93

    26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar

    ansvar






  • Jeg sendte en ny e-post til Direktoratet for Sivil Beredskap







    Gmail – Henvendelse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Henvendelse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 1:36 PM





    To:

    "Svensli, Tove" <Tove.Svensli@dsb.no>



    Hei,

    ok, var det en sikkerhetsklarering, som ble foretatt.
    Det var jeg ikke klar over, dessverre.
    Jeg ble visst også sikkerhetsklarert, en gang i 1990, var det vel, som min tidligere stefar, Arne Thomassen, dro meg med på Forsvarets Overkommando, for å rydde et lager, for et firma han jobba i.

    For det skulle gjøres på en helg.
    Og da fortalte han meg, at jeg skulle sikkerhetsklareres, så det skjønte jeg.
    Og det var visst gjort på et blunk.

    Han prata med en på et kontor hos Forsvarets Overkommando da, ettersom jeg skjønte.
    Hvordan gikk sikkerhetsklareringen min hos dere da?
    Jeg måtte jo skrive alle mine tidligere adresser, på et skjema, hos dere, i forbindelse med den jobben.

    Jeg har senere fått se det, at en adresse jeg hadde da jeg bodde hos nettopp min tidligere stefar da, Arne Thomassen, har blitt registrert som Kongegata, i Larvik.
    Mens vi egentlig bodde på en hytte i Brunlanes.

    Jeg lot jo min mor se over dette, før jeg søkte jobben hos dere.
    Eller jeg pratet vel med henne på telefon.
    Men dere sjekket vel kanskje opp dette da.

    Fant dere noen uregelmessigheter, når dere sammenlignet min søknad og Folkeregisteret?
    Jeg lurer på om dette er noe som har blitt skrevet feil hos Folkeregisteret, (dette med at jeg liksom skulle ha bodd i et år, eller noe, i Kongegata i Larvik), jeg lurer på om dette skjedde før eller etter at jeg søkte jobb hos dere, i 1993.

    For dere kan vel se det, at jeg ikke skrev om Kongegata i Larvik.
    Hvis dere har søknaden min fremdeles, mener jeg.
    Folkeregisteret, de vil ikke forrandre på dette nå.

    Men hvis dere kan sende en kopi av søknaden min, så kan jeg kanskje forklare Folkeregisteret det, at dette ikke er noe jeg finner på nå.

    For jeg ringte jo også min mor, for å dobbeltsjekket de adressene jeg oppga til dere, husker jeg.

    Så kanskje jeg skrev nøyaktig hvor i Brunlanes vi bodde, (for det husker jeg ikke selv nemlig).
    Men kanskje min mor fortalte dette, og jeg skrev det på søknaden hos dere, mener jeg.
    Så kanskje jeg kunne fått oversendt en kopi av jobbsøknaden min, hos dere, tenkte jeg.

    Isåfall hadde det vært veldig fint!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei

    Erik Ribsskog

    Viser til din henvendelse på mail av 2. mars og 13. juli 2010. Vi vil

    innledningsvis beklage den sene tilbakemelding.

    Du

    viser i din mail til forhold omkring et jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo,

    samt spørsmål som ble stilt til deg om hvor du hadde bodd i oppveksten.

    Deretter stiller du spørsmål om dette intervjuet er blitt brukt mot deg på en

    negativ måte i ettertid. Vi vil forsøke å gi deg svar på dine spørsmål.

    Når det gjelder

    jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo, i forbindelse med en stilling i daværende

    IT-seksjonen ble det gjennomført en sikkerhetsklarering etter en fastsatt

    standard. Bosted med mer var en del av spørsmålene. Alle som deltok under

    jobbintervju fikk de samme spørsmålene under sikkerhetsklareringen, og det var

    med andre ord ikke noe som gjaldt særskilt for deg. Hensikten med

    sikkerhetsklarering er å påse at de som tilsettes innehar de nødvendige

    kvalifikasjoner for å håndtere fortrolig informasjon.

    Opplysninger som

    ble mottatt i den forbindelse er oppbevart på en fortrolig måte. DSB kjenner

    ikke til at disse opplysninger om deg i ettertid har blitt benyttet på en

    negativ og uheldig måte. DSB beklager at du opplevde spørsmålene som

    ubehagelig, og det er mulig vi burde vært klarere på hvorfor det ble

    gjennomført en sikkerhetsklarering av deg.

    Vi håper med

    dette at du har fått svar på din henvendelse.

    Mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no

    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93 26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar






  • Jeg sendte en e-post til EFTA







    Gmail – Klage på amerikanerne/Fwd: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på amerikanerne/Fwd: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 7:48 PM





    To:

    mail.bxl@efta.int



    Hei,

    kan dere se på dette?
    Jeg mener at amerikanerne her er klart proteksjonistiske, og forsvarer firmaet Microsoft, gjennom å tulle med dokumenter jeg har, om en arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato's skandinaviske Microsoft-aktivering, i Liverpool, gjennom det amerikanske firmaet Scribd.

    Sånn virker det ihvertfall for meg.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, Aug 31, 2010 at 7:19 PM
    Subject: Re: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)

    To: Support Desk <copyright@scribd.com>

    Hi,

    unfortunatly, that shit don't get passed my bullshit-detector.
    Why would you just stop letting people use the 'Group'-utility.

    And don't you inform people in advance.

    This must be just some CIA/Illuminati/Microsoft-stuff to help out Microsoft, in connection with my employment-case against them.
    How many shares have Microsoft bought with you?
    I think each and every country, (like Norway, and the UK), have to have their own services like this, because I don't think one can trust the American ones unfortunatly.
    I think politics affects decitions from companies like yours.

    The CIA mess to much around, with Europeans, when they use American services, I suspect.
    But perhaps I can ask the EU, if they can help me with this.
    Because, we are really two business-partnes, (I think one can say), you provide the publishing, and I provide the content.

    But, you change our business-agreement, just like that, for no good reason.
    So this is really a business-case, I think, so I'm going to have a re-think about this, and see what I'm going to do, regarding contacting the EU about this etc.

    We'll see.
    Good luck with continuing mixing politics in your business-stuff.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 31, 2010 at 5:06 PM, ScribdGary <notifications-copyright@scribd.com> wrote:


    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^


    Ticket #76567: Problems with uploading files on groups, on Scribd

    Your request (#76567) has been deemed solved.

    To review, comment and reopen the request, follow the link below:

    http://support.scribd.com/tickets/76567



    ScribdGary, Aug 31 09:05 am (PDT):

    Thanks for the feedback. We understand that this transition will cause some complications, and are making every effort to minimize any impact this change may have on our users.



    Erik Ribsskog, Aug 31 12:16 am (PDT):

    Hi,

    I think this is a bit in-convenient.

    I've started using the 'Groups'-function, and sent the link for the group,
    with my employment-case in it, to a lot of people.

    Is it Microsoft who has told you to do this?

    I think this has a smell to it.

    Erik Ribsskog



    ScribdGary, Aug 30 03:58 pm (PDT):

    I apologize for the delayed response. Throughout the month, Scribd will be rolling out new features that will ultimately replace our existing Groups option. As such, features previously available in Groups will be phased out. I apologize for any inconvenience this may cause in the meantime.

    As a workaround, have you tried using the new Collections option? Collections is a feature that allows you to combine your documents and other documents of similar interest within a single collection that you can display and share with others. To check out more info about Collections, please visit http://support.scribd.com/entries/118527.



    Erik Ribsskog, Aug 28 10:04 am (PDT):

    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've
    started on Scribd:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an
    error-message:

    '
    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo

    University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.

    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago,
    when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone,

    (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    This email is a service from Support Desk






  • Jeg sendte en ny e-post til Scribd







    Gmail – [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 7:19 PM





    To:

    Support Desk <copyright@scribd.com>



    Hi,

    unfortunatly, that shit don't get passed my bullshit-detector.
    Why would you just stop letting people use the 'Group'-utility.
    And don't you inform people in advance.

    This must be just some CIA/Illuminati/Microsoft-stuff to help out Microsoft, in connection with my employment-case against them.
    How many shares have Microsoft bought with you?
    I think each and every country, (like Norway, and the UK), have to have their own services like this, because I don't think one can trust the American ones unfortunatly.
    I think politics affects decitions from companies like yours.

    The CIA mess to much around, with Europeans, when they use American services, I suspect.
    But perhaps I can ask the EU, if they can help me with this.
    Because, we are really two business-partnes, (I think one can say), you provide the publishing, and I provide the content.

    But, you change our business-agreement, just like that, for no good reason.
    So this is really a business-case, I think, so I'm going to have a re-think about this, and see what I'm going to do, regarding contacting the EU about this etc.

    We'll see.
    Good luck with continuing mixing politics in your business-stuff.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 31, 2010 at 5:06 PM, ScribdGary <notifications-copyright@scribd.com> wrote:


    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^


    Ticket #76567: Problems with uploading files on groups, on Scribd

    Your request (#76567) has been deemed solved.

    To review, comment and reopen the request, follow the link below:

    http://support.scribd.com/tickets/76567



    ScribdGary, Aug 31 09:05 am (PDT):

    Thanks for the feedback. We understand that this transition will cause some complications, and are making every effort to minimize any impact this change may have on our users.



    Erik Ribsskog, Aug 31 12:16 am (PDT):

    Hi,

    I think this is a bit in-convenient.

    I've started using the 'Groups'-function, and sent the link for the group,
    with my employment-case in it, to a lot of people.

    Is it Microsoft who has told you to do this?

    I think this has a smell to it.

    Erik Ribsskog



    ScribdGary, Aug 30 03:58 pm (PDT):

    I apologize for the delayed response. Throughout the month, Scribd will be rolling out new features that will ultimately replace our existing Groups option. As such, features previously available in Groups will be phased out. I apologize for any inconvenience this may cause in the meantime.

    As a workaround, have you tried using the new Collections option? Collections is a feature that allows you to combine your documents and other documents of similar interest within a single collection that you can display and share with others. To check out more info about Collections, please visit http://support.scribd.com/entries/118527.



    Erik Ribsskog, Aug 28 10:04 am (PDT):

    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've
    started on Scribd:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an
    error-message:

    '
    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo

    University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.

    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago,
    when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone,

    (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    This email is a service from Support Desk






  • Her er noen bilder fra da jeg var på Matthew Street-festivalen igår, blant annet

    Photo 1339

    Photo 1340

    Photo 1341

    Photo 1342

    Photo 1343

    Photo 1344

    Photo 1346

    Photo 1347

    Photo 1348

    Photo 1349

    Photo 1350

    Photo 1351

    Photo 1352

    Photo 1353

    Photo 1354

    Photo 1355

    Photo 1356

    Photo 1357

    Photo 1358

    Photo 1359

    Photo 1360

    Photo 1361

    Photo 1362

    Photo 1363

    Photo 1364

    Photo 1365

    Photo 1366

    Photo 1367

    Photo 1368

    Photo 1369

    Photo 1370

    Photo 1371

    Photo 1372

    Photo 1373

    Photo 1374

    Photo 1375

    Photo 1376

    Photo 1377

    Photo 1378

    Photo 1379

    Photo 1380

    Photo 1381

    Photo 1382

    Photo 1383

    Photo 1386

    Photo 1387

    Photo 1388 1

    Photo 1389

    Photo 1390

    Photo 1391

    Photo 1392 1

    Photo 1393

    Photo 1394

    Photo 1395

    Photo 1396

    Photo 1397

    Photo 1398

    Photo 1399

    Photo 1401

    Photo 1402

    Photo 1403

    Photo 1404

    Photo 1405

    Photo 1406

    Photo 1407

    Photo 1408 1

    Photo 1409 1

    Photo 1410 1

    Photo 1411

    Photo 1412

    Photo 1413

    Photo 1414

    Photo 1415

    Photo 1416

    Photo 1417

    Photo 1418

    Photo 1419

    Photo 1420

    Photo 1421

    Photo 1422

    Photo 1424

    Photo 1425

    Photo 1426

    Photo 1427

    Photo 1428

    Photo 1429

    Photo 1430

    Photo 1431

    Photo 1432

    Photo 1433

    Photo 1436

    PS.

    Her er også noen videoer jeg tok opp, fra Matthew St.-festivalen, det er blant annet videoer fra noen ‘tribute’-band, som kopierer Coldplay, Arctic Monkeys og Lady Gaga:

  • Nå har jeg tegna på tekster, på tegningen, som Svelvik kommune sendte. Så er det kanskje lettere å forstå, hva Jensen Møbler-saken, går ut på

    jensen møbler saken

    PS.

    Faren min dreiv forresten med noe mystisk, eller ‘mystisk’, bråte-brenning, på det området, på 80-tallet.

    Så det kan være at det ligger noen rester av noen lik, eller noe, under nybygget til Jensen Møbler der.

    Hvem vet.

    Det var noen tønner, som pleide å stå utafor Strømm Trevare, som faren min fortalte meg, at jeg ikke fikk lov å røre.

    Så om det kan ha vært noen lik, opplyst i syre, eller noe, som faren min så brente restene av, på ‘Jordet til Lersbryggen’.

    Og så har Jensen Møbler bygget en svær mur-koloss, oppå der de likene ble brent, et par tiår seinere.

    Er det sånn dette henger sammen, lurer jeg på nå.

    Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog