johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Jeg har problemer med å laste opp de nye arbeidssak-dokumentene mine på ‘Arvato Services Ltd.’s MSPA’-gruppen min på Scribd

    scribd problemer

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    PS.

    Når jeg prøver å laste opp, så får jeg bare opp et skjermbilde med en feilmelding på.

    Hm.

    Her er mer om dette:

    scribd feilmelding

    PS 2.

    Jeg hadde det samme problemet, da jeg prøvde å laste opp Høgskolekandidat-graden min i Informasjonsteknologi, fra HiO IU, i en egen gruppe, på Scribd, for en del uker sider.

    Så jeg tror ikke at dette er et nytt problem heller.

    Men men.

    Det er mulig jeg tar feil.

    Jeg får se om jeg klarer å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg har også forresten prøvd å laste opp de dokumentene, med både Google Crome og også med Internet Explorer.

    Så jeg tror ikke at dette skyldes noe problem med nettleseren.

    Så det var kanskje litt rart.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Jeg sendte en klage til Scribd:







    Gmail – Problems with uploading files on groups, on Scribd







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problems with uploading files on groups, on Scribd





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Aug 28, 2010 at 6:02 PM





    To:

    support@scribd.com



    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've started on Scribd:

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an error-message:
    '


    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.
    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago, when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone, (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en ny e-post til Ambassaden i London







    Gmail – Oppdatering/Fwd: Arbeidssak mot Arvato







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Arbeidssak mot Arvato





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 27, 2010 at 3:12 PM





    To:

    Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no



    Hei igjen,

    bare la merke til en ting til.
    På et ark som jeg fikk tilbake i posten nå.
    Det var et ark jeg ga deg, for at du muligens skulle kontakte han som var kollega til Eva Joly.

    Men på det arket, så står det noen notater, som jeg skrev, under vårt møte, i lobbyen heter det vel, på Ambassaden i London, i desember 2006.
    Og der har jeg skrevet ned, noe du snakket om, nemlig å kontakte advokat i Norge, som har dette, (arbeidssaker da, eller mafiasaker), som spesialfelt.

    (Antagelig siden det var så mange norske og nordiske statsborgere involvert).
    Men har du fått gjort det eller?
    Eller har dere ombestemt dere, av noe grunn?
    Er det noe spesielt som har skjedd, siden dere eventuelt har ombestemt dere?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/27
    Subject: Arbeidssak mot Arvato
    To: Sommerstad Gunn Karin <Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no>

    Hei,

    takk for papirene i arbeidssaken jeg har mot Arvato, som jeg fikk i posten i går.

    Du skriver at du anbefaler meg å ta det med enten britisk politi eller en britisk advokat.

    Men, jeg har ikke råd til advokat.
    Og britene tuller med meg, når jeg prøver å få dekket det på 'legal aid', og det britiske politiet tuller også med meg, og kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', osv.

    Og mye annet tull.
    Dette har jeg sendt om til IPCC og Home Office og EU-kommisjonen.
    Men ingen gjør noe.
    Men nå er jeg også en flyktning, som er på flukt etter et drapsforsøk mot meg, i Larvik, (på min onkels samboer sin gård, i Kvelde, i 2005), og etter å ha overhørt i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt "mafia'n".

    Så jeg vil ikke dra tilbake til Norge, før norsk politi etterforsker hva som foregår.
    Men de bare nekter å gi meg rettighetene mine.
    Så jeg blir tullet med både i Norge og England.

    Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
    Jeg allerede prøvd å følge rådene dine, men blir bare tullet med.
    Ikke engang FN svarer meg.
    Så det er et eller annet veldig spesielt som foregår.

    Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, når britsk politi, IPCC og the Home Office og the Prime Ministers Office, tuller med meg.
    Men jeg har sendt om det til FN, men de svarer ikke.
    Kanskje dere kan høre med noen av disse eventuelt, hva de driver med, siden de ikke svarer?

    Hva kan være grunnen til at FN ikke svare, for eksempel?
    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er det arket jeg refererer til, i oppdateringen:

    img244

  • Jeg sendte en ny e-post til the Health Ombudsman og til Vernepliktsverket i Norge







    Gmail – Marybone Healt Clinic in Liverpool







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Marybone Healt Clinic in Liverpool





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 27, 2010 at 10:25 AM





    To:

    Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk


    Cc:

    vpv.kontakt@mil.no



    Hi,

    I've had a complaint against them, that has been delayed, due to that Icas didn't send the Information Pack.
    Now, that complaint has closed at the health clinic, many months ago.

    I didn't like the doctor there, who said that my frost-bite, on my ear, (that I got during my conscription service, in the army, in Norway), was from a fight, since he said that was most common in the UK.

    (And he didn't want to write a statement, to the army in Norway, about that I had an injury on my ear.
    To do with a complaint-case I have against the army in Norway).

    And there were also more problems that I don't remember the details about now.
    But, could you please just un-register me.
    So that I'm not with Marybone Health Clinic, any more.

    Since I didn't like the staff there.
    If that's possible.
    Thank you very much for your help in advance!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    PS.
    I send a copy to the Army in Norway, since I've promissed them to send a statement.
    But when I hear back from you, then I can switch to a new Health Centre per haps, and try to get a statement there.

    Hope this is alright!






  • Jeg fikk en ny e-post fra ICAS







    Gmail – Reminder/Fwd: Your email







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Reminder/Fwd: Your email





    Dawn T

    <dawnt@carersfederation.co.uk>





    Fri, Aug 27, 2010 at 9:38 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>





    Dear Mr Ribsskog

    Thank you for your email,

    I’m sorry that you have not received the Self Help

    Information Pack, I have checked our records and it appears it was sent.

    I can only apologise for any inconvenience this may have caused.

    Since our last contact we now have an electronic version of the

    Self Help Information Pack available which I have attached to this email.

    If you have any problems with this or would like a paper copy

    please let me know.

    Yours Sincerely

    Dawn

    Thomas

    Senior

    Administrator

    cid:image001.gif@01CB1931.EAB54030

    The Gateway Conference Centre, 71 London Road, Liverpool, L3 8HY


    Tel: 0151 298 3267

    Email: dawnt@carersfederation.co.uk

    Website: www.carersfederation.co.uk

    Registered

    Address: 1 Beech Avenue, Sherwood Rise, Nottingham, NG7 7LJ

    Registered Number: 3123142

    Registered Charity Number: 1050779

    This e-mail is intended solely for the named recipient(s), it

    may contain confidential or privileged information. If you are not the intended

    recipient(s) please notify us immediately and delete the e-mail without taking

    copies, storing the e-mail, printing it or disclosing the contents of the

    e-mail to any other individual. Nothing contained in this e-mail is intended to

    create binding legal obligations between us. Any views or opinions presented in

    this e-mail are solely those of the author and do not represent those of The

    Carers Federation Limited. Should you communicate with anyone at The Carers

    Federation Limited by e-mail, you consent to us monitoring and reading any such

    correspondence.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 26 August 2010 17:31

    To: Dawn T

    Subject: Reminder/Fwd: Your email


    Hi,

    I haven't received any information-pack, so I'm sending this

    reminder, (even if this was some months ago, that the correspondence about

    this, took place).

    Best regards,

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Mar 25, 2010 at 4:59 PM

    Subject: Re: Your email

    To: Dawn T <dawnt@carersfederation.co.uk>

    Hi,

    thank you very much, that sounds very fine!

    If you haven't got my address, it should be:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    L2 2AE

    Thank you very much again for the help!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    On Thu, Mar 25, 2010 at 3:38 PM, Dawn T <dawnt@carersfederation.co.uk>

    wrote:


    Dear

    Mr Ribsskog

    Thank

    you for your email.

    I

    will put a Self Help Information Pack in the post for you this afternoon.

    I

    hope this is of use to you.

    If

    you require any further assistance don’t hesitate to contact me.

    Kind

    Regards

    Dawn Thomas

    Senior Administrator

    The Gateway Conference Centre, 71 London Road, Liverpool, L3 8HY

    Tel: 0151 298 3267

    Email: dawnt@carersfederation.co.uk

    Website: www.carersfederation.co.uk

    Registered Address: 1 Beech Avenue, Sherwood Rise, Nottingham,

    NG7 7LJ

    Registered Number: 3123142

    Registered Charity Number: 1050779

    This

    e-mail is intended solely for the named recipient(s), it may contain

    confidential or privileged information. If you are not the intended

    recipient(s) please notify us immediately and delete the e-mail without taking

    copies, storing the e-mail, printing it or disclosing the contents of the

    e-mail to any other individual. Nothing contained in this e-mail is intended to

    create binding legal obligations between us. Any views or opinions presented in

    this e-mail are solely those of the author and do not represent those of The

    Carers Federation Limited. Should you communicate with anyone at The Carers

    Federation Limited by e-mail, you consent to us monitoring and reading any such

    correspondence.




    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 25 March 2010 13:55

    To: Dawn T

    Subject: Re: Your email


    Hi,

    sorry that I'm a bit late with answering.

    I was wondering if you think you could please send me a self

    information pack, that I could have look at, then maybe I can fix this myself,

    without using any valuable time for you lawyers.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    On Mon, Feb 8, 2010 at 3:00 PM, Dawn T <dawnt@carersfederation.co.uk>

    wrote:


    Dear Mr

    Ribsskog

    Thank you

    for your email.

    ICAS

    (Independent Complaints Advocacy Service) is a free, confidential service which

    is independent of the NHS. We can support people in making a complaint

    with the NHS.

    We provide

    various levels of support and can:

    1. Provide

    a Self Help Information Pack

    2. Provide

    an Advocate who can:

    • Put you in touch with other people who

      can help you
    • Help you write letters to the right

      people
    • Prepare you for and go to meetings with

      you
    • Give you the opportunity to speak

      confidentially to someone who is independent of the NHS
    • Help you to explore your options at

      every stage of your complaint
    • Answer questions to help you make

      decisions
    • Act on your direction rather than the

      wishes of others

    ICAS

    cannot however,

    • Help you to claim financial compensation

      for clinical negligence
    • Get and NHS employee Disciplined
    • Give legal advice
    • Help you with complaints about private

      medical treatment
    • Give medical advice
    • Investigate complaints

    If this

    seems like something you could benefit from, please call us on our Regional

    Helpline 0300 456 8350.

    Kind

    Regards

    Dawn Thomas

    Senior Administrator

    Error! Filename not specified.

    The Gateway Conference Centre, 71

    London Road, Liverpool, L3 8HY


    Tel: 0151 298 3267

    Email: dawnt@carersfederation.co.uk

    Website: www.carersfederation.co.uk

    Registered Address: 1 Beech Avenue, Sherwood Rise, Nottingham,

    NG7 7LJ

    Registered Number: 3123142

    Registered Charity Number: 1050779

    This

    e-mail is intended solely for the named recipient(s), it may contain

    confidential or privileged information. If you are not the intended

    recipient(s) please notify us immediately and delete the e-mail without taking

    copies, storing the e-mail, printing it or disclosing the contents of the

    e-mail to any other individual. Nothing contained in this e-mail is intended to

    create binding legal obligations between us. Any views or opinions presented in

    this e-mail are solely those of the author and do not represent those of The

    Carers Federation Limited. Should you communicate with anyone at The Carers

    Federation Limited by e-mail, you consent to us monitoring and reading any such

    correspondence.





    icas-amended-new-regs-ship-jun10.pdf
    1070K




    PS.

    Her er vedlegget:

    Icas Amended New Regs Ship Jun10

  • Jeg sendte en ny e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus







    Gmail – Oppdatering/Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 27, 2010 at 9:07 AM





    To:

    hans-j.rosjorde@fmoa.no



    Hei,

    altså, Finansklagenemda skriver jo at de behandler 'rettslige tvister'.
    Men de er vel ingen domstol.
    De skal være en klagdenemd.
    Og jeg har sendt dem en klage, som de ignorerer.

    De sier den må være 'forretningsmessig'.
    Men jeg har gått tre år handel og kontor, med gode resultater, så det er bare uhøflighet, vil jeg si.
    Dessuten, så er Finansklagdenemda en helt ny etat.

    Men, de viser ingen ydmykhet over brukerne sine.
    Og, hun første, hun svarte meg på en oppdatering og ignorerte min hovedklage.
    En klar saksbehandlingsfeil, mener jeg.

    Også får jeg bare 'bullshit', fra en advokat der, som ikke sier hvilken funksjon/rolle hun har hos dem.

    Er hun sjefen til hun første, eller hva er hun?
    Det er de som ikke skriver forretningsmessig, for da ville de ha opplyst om jobbtittel.

    Dette er bare noen sånne folk som ikke er riktig navla, og som prøver å plage meg nermest, vil jeg si.
    Jeg har også en klage på Svelvik-banken.
    Jeg vil ikke sende til de forferdelige kvinnfolka hos den nemda.

    Så jeg få la den klagen på Svelvikbanken, følge saksgangen på Nordea-klagen.
    For jeg prøver å roe det ned litt hos Finansklagenemda.
    Da jeg var 4-5 år, så var jeg på besøk, fra mora mi i Larvik, til faren min på Berger.

    Han kjørte til Svelvik, og jeg måtte opprette en konto, i Svelvikbanken, ved navn Erik Mogan Olsen, (enda mitt navn var Erik Olsen, og senere Erik Ribsskog).
    Mens faren min tok en øl på Kafeterian i Svelvik.

    Men, da behøvde man ikke ha personnummer, på kontoene.
    Og det var noen penger på den kontoen.
    Men nå har Svelvikbanken sletta den kontoen.
    Og de har blitt tatt over av DNB Nor, eller noe.

    Jeg fikk et brev om den kontoen, på begynnelsen av 90-tallet vel.
    (Sommeren 1991, mener jeg dette var).
    Og da prata jeg med ei dame, som jeg lurer på om var fru Røkås, i Svelvikbanken, for jeg besøkte farmora mi nede på Sand i Svelvik kommune, i sommerferien, og tok bussen inn til Svelvik da, for det hadde kommet et rart brev, hvor Svelvikbanken skrev de ville jeg skulle kontakte dem.

    Hun dama, (Røkås?), så nesten triumferende ut, og ville gi brevet til bankdirektøren, eller noe sånt.
    Skikkelig stolt, som om det var noe spesielt med det brevet.
    Men hun ville ikke gi meg pengene på kontoen.

    (Enda jeg gikk på fotball, på Berger IL, sammen med sønnen hennes, Anders, som gikk i en klasse over meg.
    Og som dreit seg ut i gymen en gang, for vi hadde gym med klassen over vår, av en eller annen grunn, i 3-4 klasse vel.

    Kanskje det var valgfag.
    Men men.
    Jeg skal ikke si hva han dreiv med.
    Eller, han satt der med den ståen, i gutte-garderoben, mens han nesten grein, så jeg lurer på hva som egentlig hadde skjedd da.

    Når vi andre kom inn fra gymtimen.
    Men men).
    Samma det.
    Men, jeg ville nå gjerne hatt pengene mine da, som var på den kontoen.

    Men det er visst umulig nå i våre dager.

    Så det vil jeg klage på til Finansklagenemda.
    At her har det skjedd noe feil, siden jeg fikk den kontoen, på midten av 70-tallet.
    Og det er vel nå DNB-Nor, som har den banken.
    Og da har nok de også tatt over ansvaret, for hva Svelvikbanken gjorde av feil, på 90-tallet og.
    Så da må DNB-NOR rydde opp, mener jeg.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/20
    Subject: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno
    To: hans-j.rosjorde@fmoa.no

    Hei,

    hadde det vært mulig å fått noe advokat-hjelp til det her?

    For de kvinnene i Finansklagdenemda, de virker mer som noen albanske/muslimske/feministiske mafia-tisper, som prøver å drite meg ut, mellom linjene, synes jeg.

    Og de ignorerer hovedklagen min med vilje, synes jeg det virker som.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/20
    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno
    To: Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>

    Hei,

    Bare lurte på siden du undertegner med advokat.
    Har jeg kommet til saksbehandlerens overordnede nå.
    Eller er du stab?
    For dette er også en klage på saksbehandlingsfeil, å svare på oppdatering og ikke hovedklage.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/20 Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>

    Som De er gjort oppmerksom på, behandler

    Finansklagenemnda rettslige tvister. Hvis De har en tvist med Nordea Bank Norge

    ASA, og ønsker å få den behandlet, bes den oversendet via posten. Vi ber videre

    om at klagen fremsettes i en forretningsmessig form.

    Med vennlig hilsen

    Marit Strand

    Advokat MNA




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:40

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Kopi: Marit Strand

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    du er fortsatt trakasserende.

    Jeg ber deg sende det til din sjef, og du bare fortsetter.

    Det er patronisering.

    Dere behandler folk uten respekt og som om de var barn.

    Dere er en ny etat og burde være ydmyke mot deres brukere.

    Nå vil jeg ha svar fra hun 'sjefern' din, og ikke høre mer fra deg.

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    Vi har kun mottatt en e-post fra deg den 6. juli 2010. Det er svært

    vanskelig å forstå ut fra denne e-posten hva du ønsker å klage på. Dersom du

    ønsker å få klagen din behandlet må jeg be deg om å benytte den fremgangsmåten

    jeg har skissert i min e-post, som jeg beklager at du oppfatter som ekkel og

    belærende. Hensikten var å formidle til deg hvordan du må presentere en klage

    for at den skal bli behandlet i nemnda.

    Jeg har forøvrig kopiert inn min sjef Marit i denne mailen slik at

    hun er orientert.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den

    institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt

    informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender

    og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:17

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Emne: Fwd: Deres saksnummer

    1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette kan du

    forresten sende til sjefen din, som en klage.

    For dere svarer meg på en oppdatering, og ignorerer klagen jeg sendte i juli.

    Og bruker også en

    'ekkel' og belærende tone, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/19

    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 –

    eno

    To: Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    jeg har jo sendt

    dere en klage på Nordea.

    Har dere rota bort den klagen jeg sendte?

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva

    Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei Erik Ribsskog,

    Jeg viser til diverse mailer du har sendt Aktiv Kapital med kopi

    til oss.

    Til din informasjon kan jeg opplyse at Finansklagenemnda ikke

    behandler klagesaker mot Aktiv Kapital. Dersom en klage skal tas til behandling

    må det eksistere en tvist mellom deg som forbruker og en av institusjonene som

    er medlem i Finansklagenemnda. Vi vil således evt. kunne behandle en klage mot

    Nordea Bank Norge ASA. Dersom du vil ha klagen behandlet må du sende oss kopi

    av den klagen du har sendt til Nordea, samt Nordeas svar på klagen. Sammen med

    kopiene må du legge ved en konkret beskrivelse av hvordan du mener saken bør

    løses, det eventuelle erstatningskrav du mener å ha mot banken og hvordan dette

    har fremkommet.

    Jeg gjør oppmerksom på at Finansklagenemnda er et alternativ til de

    ordinære domstoler. Saker som har vært, eller er, til behandling i domstolene

    behandles ikke.

    Hvis du ønsker ytterligere informasjon om saksbehandlingen i nemnda

    kan du gjerne ringe oss og be om å få snakke med en av våre juridiske

    saksbehandlere. Du vil forøvrig finne detaljert informasjon om nemndas formål

    og kompetanse i vedlagte kopi av Hovedavtalen.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon

    eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon.

    Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e‑posten

    og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 09:02

    Til: Liv Nyke

    Kopi: Firmapost

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette

    er en sak som er hos Finansklagenemda.

    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.

    Nå har

    jeg gitt deg e-post adressen til Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.

    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.

    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får

    dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er dumme.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531 misligholdt/overtrukket.

    Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved bruk av VMB-kort i

    England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert til banken.

    Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også orientert

    av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil alltid bli

    sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket som ikke ble

    regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer:

    1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver

    inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke

    gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd:

    Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er flyktning,

    i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i

    Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse

    parten i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne inkassosaken,

    er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte til

    Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea

    sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i forbindelse

    med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog