![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Reminder/Fwd: Problems on Dal-net/Fwd: Reminder/Fwd: Ticket #9451
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 12, 2010 at 9:22 PM | |
|
To: users@dal.net | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Reminder/Fwd: Problems on Dal-net/Fwd: Reminder/Fwd: Ticket #9451
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 12, 2010 at 9:22 PM | |
|
To: users@dal.net | ||
| ||
PS.
Ettersom jeg har Malteserordenen/Johanitterordenen i slekta, mener jeg.
Og også ettersom jeg ble tullet med på Terningmoen, da jeg var i Geværkompaniet der, under førstegangstjenesten.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om at jeg har Malteserordenen/Johanitterordenen, i slekta:
https://johncons-blogg.net/2010/05/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-bjrn_4742.html
PS 3.
Her er mer om min arbeidssak mot Forsvaret, (som jeg har sendt om til LO):
Jeg har også arbeidssaker mot Forsvaret, som under førstegangstjenesten, ga meg en datajobb, og så sparket meg, uten grunn, etter en dag.
(Den er litt drøy, også for Forsvaret, mener jeg).
https://johncons-blogg.net/2010/01/jeg-sendte-en-klage-til-leder-for.html
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 12, 2010 at 7:48 PM | |
|
To: pierre.schellekens@ec.europa.eu Cc: post@mfa.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 12, 2010 at 7:25 PM | |||||
|
To: pierre.schellekens@ec.europa.eu | ||||||
| ||||||
PS.
Ovenfor, så kan man se hvordan antallet lesere på bloggen, har utviklet seg, siden jeg startet med StatCounter-målingene, i mai 2008.
Man kan se at i forrige måned, så skjedde det et kraftig byks oppover.
Og, man kan også se det, at siden mai 2008, så har det vært over 495.000 sidevisninger, av johncons-blogg, først og fremst i Norge, men også i andre land, verden over.
Og nå ligger det på rundt 2000 sidevisninger pr. dag.
Så om et par dager, så vil johncons-blogg ha nådd milepælen 500.000 sidevisninger, i StatCounter.
Så da tror jeg nok av vi kan si det, at johncons-blogg har blitt en suksess.
Selv om resultatene kanskje lar vente litt på seg.
Men antall lesere og sidevisninger, er ihvertfall greie.
Så nå håper jeg det, at disse som tuller med rettighetene mine, i offentlig forvaltning, og andre steder, snart tar til fornuften, og skjønner det, at de ikke må tulle og tøyse så fælt, men heller gjøre jobben sin.
Var det i mai 2008, som johncons-blogg startet, lurer kanskje noen på nå.
Nei, det mener jeg var i 2007, at johncons-blogg startet.
Som et svar på, at ting jeg skrev, om en klage på Lifestyle Gym, her i Liverpool, ble slettet fra Liverpool-avisa Daily Post, sitt debattforum.
Jeg skal se om jeg klarer å finne ut på nøyaktig hvilken dato, som johncons-blogg startet igjen.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her kan man se det, at det var den 15. september 2007, at johncons-blogg startet her på Blogger, opprinnelig som en back-up blogg.
Men så ble den originale bloggen, (som vel var på en norsk server), slettet, og jeg måtte begynne å bruke Blogger backup-bloggen, som hovedblogg, for den var den eneste, (mer eller mindre), som ikke ble slettet.
Selv om http://johncons.blogspot.com/, allerede var opptatt, (av en eller annen rar grunn).
(Siden johncons jo er et nick jeg har funnet på selv mener jeg.
Så det er vel rart kanskje, at andre også bruker det).
Hvor mange som leste på bloggen fra september 2007 til mai 2008, (når StatCounter-målingene begynte), det vet jeg ikke dessverre.
Men det var nok en del trafikk da og, for jeg skrev vel en del på debattforum osv.
Og reklamerte på irc, for johncons.com osv., som var et nettstedet jeg hadde, men hos en vert, hvor det var ganske dyrt å leie, så den siden ble automatisk droppet etterhvert, en måned jeg var litt sein med å betale leia.
Men men.
Men jeg hadde jo fremdeles johncons-blogg da, så da dette skjedde, så fokuserte jeg bare mer på bloggen, istedet.
Men men.
Så 500.000 sidevisninger, det tallet er nok egentlig passert for lenge siden.
Det tror jeg nok sikkert.
Her kan man se mer, om når johncons-blogg startet:
PS 3.
johncons var jo et nick jeg begynte å bruke, (under formen john_cons), på den norske quiz-kanalen #quiz-show, på ef-net, på irc, på begynnelsen av 1997, må det vel ha vært.
(For jeg hadde litt dilla på sånne tegneserier, som var for voksne folk da.
Som Sandman, f.eks.
Jeg begynte å lese en del tegneserier (igjen), som Sin City osv., het vel den serien, i militæret, (jeg var i Geværkompaniet, Terningmoen, 1992/93), hvor tegneserie-blader, som Magnum, eller hva de het, lå og fløyt på brakka.
Så like etter militæret, var det vel, så begynte jeg å lese Sandman da, av Neil Gailman.
Og jeg leste også Ringens Herre, (altså da boka, og ikke tegneserien), da jeg var sykmeldt, etter å ha operert en korsbånd-skade i kneet, våren 1996.
Og jeg fikk internett, høsten 1996, var det vel.
Og da begynte jeg å bruke nicket Frodo.
Men i begynnelsen, så fant jeg ikke de norske chatte-stedene.
Så jeg chatta på noen amerikanske chatte-steder, og da var det noe som sa at nicket Frodo, var ‘dorky’.
Så da, så tenkte jeg det, at når jeg skulle chatte på irc.
(Noe som vel stod forklart, hvordan man kunne gjøre, i en brosjyre som fulgte med på internett-abonnementet mitt, som jeg kjøpte fra Schibsted Nett).
Så tenkte jeg det, at jeg kunne finne på et nytt nick, når mirc-programmet, spurte meg om nick.
(Jeg hadde også en kamerat, som het Frode (Kølner), fra den tida jeg bodde hos mora mi i Larvik, på 70-tallet.
Så også av den grunnen, så ville det kanskje ha blitt litt rart, å fortsette å bruke det nicket Frodo, ihvertfall når jeg skulle begynne å chatte på norske chatte-kanaler).
Og da prøvde jeg meg jo med nicket Sandman da.
Men det nicket var opptatt, dessverre.
Men, i en Sandman-episode, så var en som het John Constantine, med, i en birolle, heter det vel.
Så da Sandman-nicket ikke funka.
Så ville jeg fortsatt ikke ha Frodo-nicket, og bli kalt ‘dork’ og det som var.
Men så tenkte jeg på han som var nesten ‘i slekt’ med Sandman, (sånn som jeg tenkte på det nesten, når jeg skulle finne på et nick, mer eller mindre i full fart, før jeg fikk testet det chatte-programmet mirc), nemlig John Constantine.
Så prøvde jeg å skrive det.
Men, i en brosjyre som fulgte med internett-abonnementet mitt, i 1997, så stod det om nettiquette, og at man burde være forsiktig, med å bruke store bokstaver.
For da var jeg jo ny på nettet, og internett var fortsatt litt ‘skummelt’, og jeg ville være litt forsiktig da, så lenge jeg ikke skjønte meg så særlig på hva dette med internett var, eller kanskje heller, at jeg visste hvem de folka jeg møtte på internett, egentlig var.
Så sånn var det.
Så det var nok derfor at jeg skrev nicket med små bokstaver.
For man ble advart, i brosjyrer fra Scibsted Nett og i avisene osv., mot å bruke store bokstaver for mye.
For det ansett for å være ufint da, på nettet, kunne man lese mange steder.
Så da skulle jeg skrive john_constantine da.
Men, det var ikke plass til hele nicket, på ef-nett.
Så da ble det bare john_cons gitt.
Og da prøvde jeg å oppføre meg bra, med det nicket.
(Ihvertfall så bra som jeg klarte, mer eller mindre, ihvertfall).
Så det var aldri sånn, at det nicket ble noe særlig ‘bannet’ eller noe sånn.
Og det var heller ikke sånn, at jeg fikk mange uvenner, på irc.
(Ihverfall ikke sånn som jeg skjønte det).
Så jeg behøvde aldri å bytte nick, fra john_cons.
For det var ikke sånn, at jeg ‘ødela’ det nicket noen gang, ved å være bajas liksom.
(Ihverfall ikke sånn som jeg skjønte det selv).
Så det nicket har jeg brukt fra 1997 til dags dato.
Altså i over 13 år nå.
(Og på formen johncons, på web da, siden tegnet ‘_’, kalt ‘underscore’, kanskje ser litt dumt ut, brukt på web, synes jeg.
Det tegnet brukte jeg jo på irc, for å symbolisere mellomrom.
Men jeg brukte det som brukernavn, på web, og da synte jeg ‘john cons’, eller ‘john_cons’, ikke passa så bra.
Jeg skreiv det vel bare raskt inn, som ‘johncons’.
Når jeg registrerte meg på blogger osv.
For, jeg var ikke så glad, i å bruke mitt eget navn, på dette, mer eller mindre, skumle internettet.
De første årene jeg var på nettet.
Så derfor pleide jeg å skrive navn som ‘johncons’, eller noen ganger også tullenavn, som ‘Ante Valente’, eller ‘Vegar Beider’.
For internett, det gikk liksom for å være litt useriøst, og kanskje litt skummelt, på 90-tallet osv., syntes jeg.
Det var liksom en sånn ‘prøve seg fram’-tid og ‘bli vant til’-tid, på internett, på 90-tallet, synes jeg.
(Ihvertfall for min del).
Og som gradvis kanskje slutter, etterhvert som folk blir mer og mer vant til dette internettet.
Som jo er et nytt medium i norske og utenlandske hjem, siden det begynte å ta av, på midten eller slutten av 90-tallet.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet, når jeg tenkte at jeg skulle få meg Blogger-blogg, i 1997.
Og jeg da så at en annen ‘johncons’, hadde ‘rappet’ navnet johncons, på Blogspot, et par-tre år tidligere.
Dette lurer jeg noen ganger innimellom forsatt på om er noe lureri.
Jeg skal prøve å finne linken til den siden så kan folk eventuelt dømme selv.
Vi får se om jeg klarer det.
Vi får se.
PS 4.
Sånn her ser den bloggen ut, til han som grabba til seg johncons-navnet, på Blogger/Blogspot, før meg.
Men den bloggen her har jeg ikke noen som helst forbindelse til, i det hele tatt, bare så jeg har tatt med om det og.
I tilfelle noen skulle finne på å tro det.
Dette er nok snakk om en helt annen johncons, dessverre.
Bare så det er klart.
Her er mer om dette:
Jeg tok opp det, som hun Clare hos the Jobcentre, prata om på det forrige ‘sign on’-møtet, for fjorten dager siden.
Om jeg ønsket å forrandre noe, på ‘the Jobseekers Agreement’.
Og det så jeg jo på hjemme, i forrige uke, som jeg skrev om i denne bloggposten:
https://johncons-blogg.net/2010/08/pa-jobcentre-i-england-sa-har-de-noe.html
Og resultatet ble bra, vil jeg si.
Det ble vel akkurat sånn som jeg ville ha det, (mer eller mindre).
(Jeg måtte forklare litt da, at jeg syntes det var litt dumt med ‘Call centre’.
Siden jeg er fra Norge og ikke prater helt perfekt engelsk.
Da er det kanskje dumt å ha en jobb, hvor man må sitte å prate engelsk hele dagen, tenkte jeg.
Sånne ting.
Men men.
Og hun Clare spurte også om jeg hadde jobbet med Web Design, og da forklarte jeg at jeg har mitt eget nettsted, (http://www.johncons.org/), som jeg har designet selv, fra scratch.
Så jeg fikk det som jeg ville, til slutt, ihvertfall.
Men men).
PS.
Her kan man se hvordan den nye Jobseekers Agreement ble:
PS 2.
Og her er en jobb jeg fant selv, før møtet, på en sånn maskin, som de har hos the Jobcentre:
PS 3.
Og her er en jobb, som hun Clare fant til meg, under møtet idag:
PS 4.
Hun Clare, hun sier også, at man må ha jobbet som IT Manager, fra før, for å få jobb som IT Manager.
Det sa hun på møtet idag.
Men det blir mer sånn da, at hva kom først, høna eller egget, synes jeg.
Man må jo få den første IT Manager-jobben et sted også.
Sånn som det er nå, (på møtet idag, og for to uker siden), så finner hun Clare, kun assisterende butikksjef-jobber til meg, når hun skal hjelpe, eller ‘hjelpe’.
Forrige gang, så var det assisterende butikksjef i gullsmed-butikk.
Og idag, så var det assisterende butikksjef, i skobutikk.
Men da synes jeg, at hun nesten ignorerer, at jeg har studert data, i fire år.
(Eller egentlig fire og et halvt år, hvis man tar med tiden jeg studerte ved the University of Sunderland.
Selv om det ikke var så vellykket, grunnet mye krøll med Lånekassa og HiO IU, som først nektet å godkjenne fagene mine, osv).
Men man kan jo se det, (i det første PS-et ovenfor, i the Jobseekers Agreement der), at hun Clare, hun klarer ikke å skrive ‘IT’ engang.
Hun skriver ‘It’.
Så jeg lurer på om hun er den riktige rådgiveren for meg.
Jeg skulle gjerne hatt en rådgiver, som kunne sett hvilke ferdigheter jeg har i data, og finne jobber til meg, på bakgrunn av det.
Men hun Clare, hun tenker visst bare på erfaring.
Men jeg mener, at man kan søke jobber, med bakgrunn i utdannelse også.
Så det skal jeg ta opp neste gang, at jeg synes det virker som at hun litt ignorerer utdannelsen min.
Og det er fire år på universitetsnivå.
Så at det skal sitte en Jobcentre-medarbeider, å ignorere de fire årene.
(Enda jeg har vist henne graden min, flere ganger).
Det synes jeg blir litt dumt nesten.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 5.
Og jeg nevnte også for hun Clare, at jeg hadde drevet med mye annet forskjellig.
Sånn at det ble litt dumt, med the Jobseekers Agreement.
På den måten, at jeg ikke fikk plass til alt jeg kunne søke jobber innen, på den avtalen.
Jeg begynte å nevne, at jeg har gått tre år, på handel og kontor, og derfor kunne ha jobbet som kontormedarbeider.
Og at jeg har jobbet, som butikksjef, hvor HR, var del av jobben, (såvidt jeg kan skjønne det ihvertfall, selv om vi ikke brukte utrykket HR, i Rimi).
Og derfor kan søke på jobber som HR Assistant, etc.
Og da avbrøt hun Clare meg.
Og sa at jeg kunne søke på mange forskjellige jobber.
Men det var bare plass til tre typer jobber, på the Jobseekers Agreement.
Så det er ikke så firkanta, at man bare kan søke på de jobbene, som står på the Jobseekers Agreement.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 6.
Jeg skrev til the University of Sunderland Alumni Association, om det her:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Update/Fwd: Employment-case and more
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Aug 12, 2010 at 2:05 PM | |
|
To: alumni@sunderland.ac.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse av æreskrenkelse
PS.
Her er vedlegget: