johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Både mora og faren min, var slemme/ekle mot meg, under oppveksten

    Mora mi var sånn at hu var slem/ekkel, og mobba/erta meg, hvis hu klarte det.

    Og prata dritt om meg, og lo av meg, og sånn.

    Så hu var egentlig ikke noe hyggelig mor, vil jeg si.

    Og faren min, han var sånn, at han ikke lot meg bo der han bodde, (hos Haldis).

    Og jeg fikk heller ikke lov til å jobbe sammen med han og broren hans, Håkon, på verkstedet.

    Det var ikke sånn, at faren min lærte meg opp, til å jobbe på trevarefabrikken, som han og broren hans, Håkon, eide.

    Men faren min sa aldri hva dette kom av.

    Så mora mi var mer direkte slem/ekkel.

    Men faren min var vel sjelden det.

    (Bortsett fra en sjelden gang, i fylla).

    Men han var sånn at jeg måtte bo alene osv. da.

    Men det kan vel også ha vært onkel Håkon kanskje.

    Tja.

    Det var vel faren min som hadde ansvaret for meg.

    Men faren min var kanskje redd for onkel Håkon?

    Hva vet jeg.

    Faren min er nesten litt umoden noen ganger, vil jeg nesten si.

    Mora mi, hu var sånn, at hu sa hva hu mente hvis vi krangla.

    Og sa at jeg ikke måtte gjøre sånn og sånn.

    Men faren min, han kunne trekke seg, i diskusjoner/krangler med meg.

    Av en eller annen grunn.

    Så faren min, han ville ikke si, hva som var galt.

    Så det vet jeg fortsatt ikke.

    Han ville bare gjøre noe greier, i hemmelighet, bak ryggen min.

    Og aldri si fra til meg, hva som var galt.

    Mens mora mi, hu ville oftere klage direkte til meg da, hvis jeg gjorde noe galt.

    Men hu var også veldig streng da, så hu kunne klage for alt mulig, og overreagere, vil jeg si.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Da jeg flyttet fra mora mi i Larvik, til faren min på Bergeråsen, i 1979, så var det litt som å komme til en ny verden, for meg

    køyesenger

    PS.

    Hver dag etter skolen, så gikk jeg bort til farmora og farfaren min sitt hus, på Sand.

    Og nesten vegg i vegg, med det huset, så lå møbelfabrikken, til farfaren min.

    Den fabrikken, (Strømm Trevareindustri), den hadde farfaren min bygget selv, med hjelp av sine tre sønner.

    De tre sønnene var min far Arne, (som var eldst), og så Håkon og så Runar.

    Runar jobbet som tannlege i Ås.

    Men faren min, Arne, og onkelen min, onkel Håkon, de jobba sammen med farfaren min, Øivind Olsen, på snekkerverkstedet, eller værste’, som de kalte det.

    Så sånn var det.

    Jeg likte meg ikke så bra hos mora mi, i Larvik, for mora mi var urolig og masende, og dem var strenge og gammeldagse.

    Men, hos faren min, så trivdes jeg bra, den første tida.

    Jeg led nok litt fra oppveksten hos mora mi, så jeg var nok vanskelig, for jeg tenkte sånn at nå skulle liksom alt bli utrolig bra, siden jeg bodde hos faren min.

    Så jeg maste om godteri hele tida, og om at vi skulle få video og TV-spill osv.

    Så jeg ble nok litt bortskjemt, den første tida.

    Men jeg fikk også plikter.

    I Larvik, så stoppa morfaren min, Johannes meg, en gang jeg hadde krangla med mora mi.

    Jeg visste ikke at han var i hagen vår engang, i Jegersborggate der.

    Og jeg var sint, på mora mi, og ville raskt vekk, med sykkelen min.

    Og så spurte plutselig bestefar Johannes meg, da jeg var sånn 8-9 år da, om ikke jeg kunne ta hagearbeidet.

    Men, jeg hadde ikke fått opplæring i hagearbeid.

    Og, jeg hadde nettopp krangla med mora mi, (som jeg syntes var streng og urettferdig mot meg).

    Så jeg bare sa nei, (for jeg var nesten på gråten, eller jeg var sånn man blir etter en krangel da, at man vil være litt for seg selv, kanskje).

    Så jeg bare tok sykkelen, og trilla den opp til Jegersborggate, og sykla til noen kamerater, eller noe, da.

    Men, det var ikke fordi jeg var arbeidssky.

    Det var fordi at jeg ikke hadde fått opplæring i hagearbeid.

    Og fordi det var så stressende å bo der.

    Og fordi morfaren min var litt sånn stiv og gammeldags i formen kanskje.

    Og fordi jeg nettopp hadde krangla med mora mi.

    Og morfaren min, han var ikke så grei heller.

    En gang var jeg hos han og Ingeborg, en lørdag.

    Så spurte jeg om å få barnetime-godt.

    Men da var det ikke sånn, at han bare ga meg en femkroning, for eksempel.

    Neida, da skulle han gå sammen med meg, til den kjedeligste butikken, i Nevlunghavn.

    Også kunne jeg velge en sjokolade da.

    Så han var litt sånn gammeldags streng/kjedelig, synes jeg, han morfaren min.

    Så jeg kunne nesten tenke meg hvordan det hadde blitt, hvis jeg skulle få betalt for det arbeidet.

    Da hadde det vel knapt blitt en krone timen, tenker jeg.

    (Også hadde han sikkert pirka og pirka, på hver eneste lille ting som var feil da.

    Men men).

    Noe sånt.

    Dessuten, hvorfor gjorde ikke Arne Thomassen hagearbeidet, stefaren min?

    Det var merkelig.

    Jeg gjorde dessuten ærend for butikkdama, i Jegersborggate, fru Landhjem.

    Det hendte jeg gikk på posten, og henta pakker for henne.

    (Som oftest bare var reklameplakater.

    Altså ikke noe særlig spennende, egentlig).

    Og da ville jeg kanskje få en ispinne, til en krone da, av Fru Landhjem.

    Noe sånt.

    (Selv om det ærlig talt bare var noen få ganger, som jeg gikk på posten for Fru Landhjem, men så bodde jeg bare i Larvik, til jeg var ni år og da.

    Men men).

    Så det var ikke sånn, at jeg aldri gjorde noen plikter, i Larvik.

    Fra jeg og søstra mi bodde på Østre Halsen, da vi var 5-6 år gamle kanskje.

    Så ble vi satt til å ta oppvasken, av mora vår.

    Og vi måtte rydde rommene våre.

    Så jeg var vant til å ha plikter.

    Vi fikk nesten aldri noen leker, eller lignende, heller, så det var nesten ingen ting å holde orden på.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, men faren min lærte meg opp, til å pakke skruer, til køyesengene.

    Og til å bære små trebit-rester, fra verkstedet, og opp til huset til farmora mi, i en trillebår.

    Og der ville jeg kaste de trebitene, ned et kjellervindu, ned i kjelleren til huset til Ågot.

    Og i kjelleren var det ikke innredet, så det var som en lagerbygning, omtrent der.

    Emballasje til køyesengene osv., lå i kjelleren der.

    Noe av det.

    Det var god plass på verkstedet og, men det var kanskje snakk om noe feilbestilling.

    Som bare skulle brukes i nødsfall.

    Det lå i kjelleren til Ågot.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, også var jeg hjelpegutt, når faren min kjørte til Oslo eller Holmestrand/Tønsberg, for å levere køyesenger.

    Det var vel fra jeg var ni år vel.

    Og da ville jeg få en is og en brus.

    Og kanskje en pølse i brød, på en kiosk eller bensinstasjon, som vi stoppa på da, innimellom leveringene av køyesenger.

    (Faren min hadde en svær amerikaner.

    En Ford Lincoln Continental, som var en 6 meter lang stasjonsvogn.

    Og lignende, og andre, biler seinere).

    Og noen ganger kinamat, eller lignende, i Oslo.

    Etter at vi var ferdig å levere sengene.

    Som noen ganger skulle monteres, og da hjalp jeg med det også.

    Ikke noe vanskelig arbeid, noe av dette, egentlig.

    Det var mest rutinearbeid.

    Men på verkstedet, så fikk jeg ikke lov å jobbe, av en eller annen grunn.

    Det var sånn hele tida, til jeg flytta til Oslo, for å studere, som 19-åring.

    Men men.

    Jeg husker ikke om jeg fikk betalt for å pakke skruer, osv.

    Men jeg tror ikke jeg tok det så nøye alltid.

    For jeg fikk alltid masse godteri og lignende, i butikken.

    Og seinere, da faren min flytta ned til Haldis, så fikk jeg flere hundre kroner, hver uke, til å kjøpe mat for.

    Enda jeg spiste middag hos Ågot.

    Så jeg kjøpte jo tegneserier og løssalgsaviser og cola og godteri og sånn da.

    Og brød og juice og sånn da.

    Det ble ikke bare knekkebrød da liksom, når jeg hadde en hundrelapp å handle hva jeg ville for, 2-3 ganger i uka.

    Men men.

    Det var en veldig stor overgang for meg.

    For i Larvik, så fikk jeg aldri penger av mora mi, så og si.

    Den eneste måten jeg kunne få penger til godteri, i Larvik, det var å pante tomflasker.

    Noe en gutt, som het Morten, som var sønn av en kamerat, av stefaren min, Arne Thomassen, lærte meg opp til, en gang jeg var med stefaren min på travbanen.

    (Dette var med stefaren min sin velsignelse, sånn som jeg husker det.

    Men men).

    Så sånn var det.

    Jeg skal forklare mer om de annonsene ovenfor også.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Den køyeseng-annonsen der, hvor det står om køyesenger med sengehest og stige.

    Jeg lurer på om det kan være køyesengene til faren min og dem.

    For, faren min hadde en kamerat, fra Berger, som var faren til en ishockeyspiller, som het Rune Kraft, fra Furuset, i Oslo.

    Og det hendte vi var inne og besøkte dem, på Furuset.

    Hu ene bestemora til han Rune Kraft, bodde på Berger, og hu andre bodde i Oslo.

    Hvis jeg husker det riktig.

    Og jeg og faren min, vi besøkte også noen ganger hu bestemora, som bodde i Oslo.

    (Ei som lagde fårikål, en gang vi var der, husker jeg).

    (Faren min hadde også en annen kamerat, i Oslo, som het Atle, og de hadde en gang eid en hel bygård, i Oslo sentrum.

    Men de hadde solgt den, mora hans da vel, men de fikk beholde to leiligheter, livet ut da.

    Han Atle dreiv seinere med caravaner, på Karihaugen, hvis jeg husker riktig.

    Og faren min kjente også mange andre folk i Oslo.

    Og onkelen min Runar, bodde på Kolbotn, rundt 1980, så vi dro noen ganger og besøkte dem i Oslo og.

    Eller møtte Runar på Peppes Solli Plass osv.

    Faren min kjente masse folk, damer også.

    Så annenhver gang kanskje, som vi var i Oslo, så dro vi å besøkte noen folk faren min kjente da, i samme slengen.

    Så sånn var det.

    Og innimellom, så hadde jeg noen kamerater, på Berger.

    Og da hendte det at de også blei med, og leverte køyesenger.

    Ulf Havmo for eksempel, var med på det, mener jeg å huske.

    Og vel også Petter og Christian Grønli.

    Ihvertfall var de to siste med faren min til Oslo, en gang, mener jeg å huske.

    Faren min kjørte kanskje inn til Oslo, en kveld i uka, eller noe sånt, for å levere køyesenger, (og seinere vannsenger), eller dra på Sjølyst-messa, (båtmessa), eller andre ting.

    Men men.

    Og hu bestemora til Rune Kraft, som bodde i Oslo.

    Hu sa en gang jeg og faren min var der, at hu pleide å være telefondame, for faren min.

    Og ta imot bestillinger, på køyesenger da.

    Så jeg lurte på om den annonsen ovenfor.

    Den med Oslo-nummer, om det kunne være til hu bestemora til Rune Kraft?

    For det kan se ut som at det er køyesengene til faren min, for de hadde nemlig både stige og sengehest da, husker jeg.

    Men men, det skal jeg ikke si 100% sikkert.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Jeg har også satt ring rundt annonsen til Skumplastsenteret.

    Dem holder vel fortsatt på, ved Carl Berner der.

    Like ved der søstra mi pleide å bo, i Tromsøgata.

    De køyesengene som han solgte, de var, (ihvertfall en del av dem), fra faren min sitt verksted.

    Så faren min var der, kanskje en gang i måneden, eller noe sånt.

    Og det var en ganske trang butikk, som jeg ikke trivdes noe særlig i.

    Så jeg pleide da å balansere, på det lave gjerdet, som var utafor butikken, husker jeg.

    En gang, så var sønnen til han som dreiv Skumplastsenteret der.

    Og han, han hadde en ganske forferdelig brannskade, i trynet.

    Han hadde vært inne til førstegangstjeneste.

    Og mens han sov, så hadde knappeteltet deres tatt fyr.

    Og halve trynet hans var brannskada.

    Så sånn var det.

    Så det var ikke så artig.

    Så da reagerte både jeg og faren min, husker jeg.

    Og jeg husker at faren min spurte han som dreiv den butikken, om hva som hadde skjedd da, med han gutten hans.

    Så det var ikke så artig.

    Så derfor var det jeg ropte høyt, den gangen jeg var fyringsvakt, i militæret.

    Og det ikke var lykt der.

    Og noen hadde latt meg ta over en primus, som var helt tom nesten.

    (En på lag 2 da).

    (På en øvelse i Trøndelag, når to sersjanter fra Jegertroppen var med oss vel.

    En med et russisk navn fra Vestfold, og en annen vel).

    For da rant rødspriten ut på bakken.

    Og jeg måtte trampe på flammene.

    Men jeg hadde ikke knytt støvlene mine.

    For det var bekkmørkt i teltet.

    Det var kanskje fordi vi var i Trøndelag, og der var det mørkere enn på Østlandet, hvor man ihvertfall hadde litt lys, fra stjerner osv.

    Hva vet jeg.

    Jeg hadde ihvertfall ikke hatt det problemet der før.

    Jeg tror det kan ha vært noe plott.

    Det burde vel ha ligget en lykt, ved primusen.

    Og ikke lå det vann ved primusen heller.

    (Som det vel også skulle ha vært).

    Så det var kaos i det teltet.

    For vi var under kommando av to Jegertropp-sersjanter, som vi ikke visste hvem var.

    Og som ikke hadde kontrollen da.

    Så da ropte jeg høyt, ‘våkn opp’, når rødspriten begynte å brenne på bakken.

    Så det gikk greit da, jeg fikk slukka det, ved å trampe på flammene.

    Men skolissene på støvla mine brant opp da.

    Men på liggeunderlagene våre, så var det noen skolisser, som ble brukt til å knyte de.

    Så da tok jeg skolisser fra to liggeunderlag.

    (For man trengte strengt tatt ikke mer enn en skolisse, for hvert liggeunderlag, for å knyte disse).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Og farfaren min og dem, de abonnerte på Aftenposten.

    Og faren min leste nok den ‘SALG – KJØP – TJENESTER’-seksjonen, av Aftenposten, ganske ofte.

    Så det var sikkert der han leste, at det fantes noe som het vannsenger.

    Og så kjøpte han kanskje en vannseng, og begynte å importere vannseng-madrasser, fra USA.

    Og begynte å lage vannsenger.

    Som han solgte i tusenvis, vil jeg si.

    Selv om han og Haldis, de begynte istedet vannsengbutikk, i Drammen, etterhvert ute på 80-tallet.

    Og faren min og onkel Håkon, de bygde også huset til onkel Runar, i Son, i årene før faren min begynte med vannsengbutikk, sammen med Haldis.

    (Så jeg er ganske kjent i Drammen og også i Son, for å si det sånn).

    Så det var bare i 3-4 år, eller noe, etter at jeg flytta til faren min, at de hadde full drift der, på verkstedet, Strømm Trevare.

    For farfaren min, han fikk hjerneslag, ihvertfall to ganger, de første årene jeg bodde der.

    Og da slutta de helt å produsere elementer, til Jensen Møbler.

    Og etterhvert slutta de også med køyesenger.

    Og lagde heller vannsenger og bygde huset til onkel Runar, og andre ting.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Det kan ha vært morfaren min, Johannes Ribsskog, og nettverket hans, som har tulla med meg, mistenker jeg nå, og kanskje ikke mormora mi. Hm

    Fordi, min morfar het jo Johannes, så at han var i Johanitter-ordenen, det er kanskje ikke utenkelig.

    Og min morfars nevø, Ola Øyvin Ribsskog, (pensjonert lærer i Bærum), han er jo høyt oppe, i frimureriet, i en Johannes-losje og også i Landslosjen.

    Så min morfars familie, de er kanskje en frimurer-familie.

    Eller en ‘Døperen Johannes tilbeder’-familie.

    Og da har vi en link, til Humblen-familien.

    For min stesøster Christell Humblen, sin halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen.

    Han var i Johanitterordenen.

    Så vi har Døperen Johannes-tilbedere, både i min morfar, Johannes Ribsskog, sin familie.

    Og i min stemor Haldis Humblen sin familie.

    Så her kan det være en link.

    Og det kan kanskje ha vært sånn, at Ribsskog og Humblen-familien, hadde en sammensvergelse, mot meg.

    (Innenfor Døperen Johannes tilbeder-miljøene).

    Og at min morfar da har tatt hevn mot meg.

    Og har satt istand et plott, sånn at faren min flytta ned til Haldis.

    Og at jeg måtte bo aleine, fra jeg var ni år, på Bergeråsen, etter at jeg flytta til faren min.

    Kan det ha vært noe sånt som har foregått?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en anmeldelse, av Ole-Christian Rochmann, til Politiet i Drammen







    Gmail – Anmeldelse av Ole-Christian Rochmann







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av Ole-Christian Rochmann





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 13, 2010 at 8:42 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg vil gjerne anmelde en fyr, som heter Ole-Christian Rochmann, som systematisk terrorriserer meg, på nettet.
    Jeg har Johanitterorden i slekta, min stesøster Christell Humblen, sin halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen.

    Og jeg har sett ting, på et tracking-cookie program jeg har, som tyder på at Rochmann er frimurer-sønn.
    Og jeg tror at Johannes-losjene, innen firmureriet, kan være linket til Johanitterordenen, siden begge tilber Døperen Johannes.

    Så jeg tror at Rochmann kan være del av en sånn sammensvergelse mot meg, fra Johanitterordenen og frimureriet, som jeg også mistenker at Frydenlund, fra militæret er i.
    Og Frydenlund er politimann, i Ski.

    Så jeg skjønner det, hvis dere bare ser bort fra denne anmeldelsen, og tenker at dere må legge mer vekt på hva stor-prioren deres sier, enn på deres pliktfølelse, ovenfor jobben deres, som politi.
    Jeg skjønner det, hvis politifolk, får en rollekonflikt her.

    Det er forståelig, derfor er frimureri osv., en uting, vil jeg si.
    Dette er nok noe med rettsaken mellom Norge og Danmark om Grønland.
    Min slekting, dommen Nyholm, (en Ibsen-fan), skulle dømme, men døde like før.

    Og den norske dommeren het Beichmann, det samme som min tante Ellen, sin ektemann heter nå, i Stavern.
    Så dette var nok råttent spill, fra Danmark/Johanitterordenen, med tanke på dommen om Grønland, i Folkedomstolen i Haag.

    Min slektning, dommer Nyholm, fikk nok et giftbeger, eller noe.

    Også ble hans reserve, en annen dansk dommer, trukket inn som ny dommer, og han var sikkert i lomma på Johanitterordenen, fra før.
    Noe sånt.
    Også ønsker de ikke at jeg skal grave i dette, så har de tullet med meg hele livet, siden jeg er mye mer norsk enn dansk da, på tross av at jeg hadde en dansk mormor.

    Men jeg gikk på Østre Halsen skole, i første klasse, og lærte at Danmark var 'kjipe' mot Norge, under dansketida.
    Så sånn var det.
    Men men.
    Her er en e-post som Rochmann sender, til masse folk, for å 'advare' mot meg:

    From: Ole-Christian Rochmann

    Date: Fri, Apr 3, 2009 at 2:15 AM

    Subject: Erik Ribsskog and Translationdirectory

    To: seb.moeys@gmail.com

    You may or may not be aware, but Erik Ribsskog, the crazy guy who you

    gave an assignment to come up with Norwegian domain names

    (tusenspill.com, gratisspill.net, steffensspill.com,

    superspill.nethttp://johncons-mirror.blogspot.com/.

    Here he posts everything he does. He posted about the assignment you

    gave him, the e-mail and MSN conversation where he pulls the sum of

    $80 out of the air, and how he complained to Translationdirectory

    about how you wouldn't pay him. Tonight he pasted an e-mail from them

    where they said they've now blacklisted you. And that's just not

    right. Here's the e-mail:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/jobbsking-i-england-han-ble-banna-han.html

    You can find everything pertaining to this case on this label:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Jobbs%C3%B8king%20i%20England

    He writes some stuff in Norwegian, but nothing important.

    Me? I'm just one of many followers of Ribsskog's insanity. Because he

    IS crazy. He has paranoid psychosis (he even posted his psych case

    files on the blog) and thinks he's being followed by the Illuminati

    and some kind of made-up "mafian", who have an agenda against blonde

    people (even though Ribsskog has brown hair).

    It'll probably be a bit of a hassle, but showing these e-mails,

    conversations, hell his entire blog, to Translationdirectory should

    prove Ribsskog is not to be trusted. With anything.

    Regards,

    Ole-Christian & #sexbomb @ efnet

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/det-er-noen-plagsomme-drittunger-som.html

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender også med et skjermbilde, fra bloggen til Rochmann, hvor han er så nedlatende mot meg, så jeg mener det må være snakk om kriminell trakassering og æreskrenking.

    PS 2.
    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.
    (Har jeg blitt bedt om å skrive, i anmeldelser til dere)





    ole-christian rochmann.JPG
    196K




    PS.

    Her er vedlegget:

    ole-christian rochmann

  • Ole-Christian Rochmann, som har drevet å mobbet meg på nettet osv., er visst av jødisk slekt, (selv om det kanskje ikke behøver å ha noen sammenheng)

    ole-christian rochmann

    http://rockyblog.qualityroms.com/

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om at rochmann nok er jødisk slekt

    PS 2.

    Fra PS-et ovenfor, så kan det virke som, at Rochmann-slekten, har linker til København.

    Og det kan jo passe med det, som jeg skrev på bloggen igår, om at Johanitterordenen/danskene, nok tuller med meg.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her kan man se et eksempel, på en e-post, som Rochmann har sendt, for å ‘advare’ mot meg.

    Dette lukter av Johannitterordenen, eventuelt Johannes-losjene, (for jeg så også nå, når jeg trykket på labelen ‘Ole-Christian Rochmann’, på bloggen, at jeg tidligere har snappet opp, med StatCounter, at en Rochmann, (da vel muligens Ole-Christian), skal være ‘frimurersønn’), synes jeg:

    From: Ole-Christian Rochmann

    Date: Fri, Apr 3, 2009 at 2:15 AM

    Subject: Erik Ribsskog and Translationdirectory

    To: seb.moeys@gmail.com

    You may or may not be aware, but Erik Ribsskog, the crazy guy who you

    gave an assignment to come up with Norwegian domain names

    (tusenspill.com, gratisspill.net, steffensspill.com,

    superspill.nethttps://johncons-blogg.net/.

    Here he posts everything he does. He posted about the assignment you

    gave him, the e-mail and MSN conversation where he pulls the sum of

    $80 out of the air, and how he complained to Translationdirectory

    about how you wouldn’t pay him. Tonight he pasted an e-mail from them

    where they said they’ve now blacklisted you. And that’s just not

    right. Here’s the e-mail:

    https://johncons-blogg.net/2009/04/jobbsking-i-england-han-ble-banna-han.html

    You can find everything pertaining to this case on this label:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Jobbs%C3%B8king%20i%20England

    He writes some stuff in Norwegian, but nothing important.

    Me? I’m just one of many followers of Ribsskog’s insanity. Because he

    IS crazy. He has paranoid psychosis (he even posted his psych case

    files on the blog) and thinks he’s being followed by the Illuminati

    and some kind of made-up “mafian”, who have an agenda against blonde

    people (even though Ribsskog has brown hair).

    It’ll probably be a bit of a hassle, but showing these e-mails,

    conversations, hell his entire blog, to Translationdirectory should

    prove Ribsskog is not to be trusted. With anything.

    Regards,

    Ole-Christian & #sexbomb @ efnet

    https://johncons-blogg.net/2009/05/det-er-noen-plagsomme-drittunger-som.html

    PS 4.

    Her er det søket jeg nevnte i PS-et ovenfor, om at en Rochmann, (Ole-Christian?), skal være ‘frimurersønn’:

    rochmann frimurer sønn

    https://johncons-blogg.net/2010/07/en-rochmann-han-som-har-vrt-pa-bloggen.html

  • Jeg sendte en ny klage til the Jobcentre







    Gmail – Complaint about Gina Leydon, Customer Service Manager, Jobcentre Plus, Williamson Sq., Liverpool







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint about Gina Leydon, Customer Service Manager, Jobcentre Plus, Williamson Sq., Liverpool





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 13, 2010 at 7:41 PM





    To:

    Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk



    Hi,

    I wanted to complain about the letter I got from Leydon, today, with the date 11/8, regarding harassment from the Co-operative, against me.
    I think she's being ignorant.

    She ignores that I'm clearly being harassed, by the Co-operative, in the correspondence I've sent the Jobcentre.
    And Leydon also ignores my question, where I ask, if you at the Jobcentre, have the power, to investigate harassment from employers, in connection with vacancies that are published on your website.

    So I please want someone at the Jobcentre, to look at this.
    (But perhaps not someone on my local Jobcentre, since I have an ICE-complaint against them).
    I've overheard, that I'm being followed by some 'mafian', in Oslo, in 2003.

    And I think that vacancy from the Co-operative, was some kind of plot against me.
    And I was very harassed by the Co-operative, when I contacted them.
    The Co-operative, hired someone, within a week.

    Many weeks before the dead-line.
    I understand it if a small company do this, but the Co-opeative, they are very big, and should stick to dead-lines like that, I think.

    I think this smells of mafia-fish, (perhaps communist-mob?).

    But I understand it if you at the Jobcentre are afraid of dealing with things like this.
    But I'm sending this e-mail anyway.

    Just in case.
    Best regards,
    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny klage til JET







    Gmail – Complaint/Fwd: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint/Fwd: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 13, 2010 at 5:11 PM





    To:

    Jet@liverpool.gov.uk



    Hi,

    I mean, is it because I'm not coloured, (not black).
    Because in the first meeting, then they said there that they could sometimes send to Naric, but not before companies asked for it.

    And I've had problems with the Jobcentre giving me grief, so then I thought I could ask to get about my qualifications clearified.
    (And they didn't look at my Upper Secondary school qualifications in the first meeting).

    So I think it's strange I have to pay the £40.
    I feel a bit tricked by Mr. Carlos Pineda.
    He didn't tell me that this involved a £40 bill.
    I think he should have told me that, in the meeting at Jet job-bank, on Wednesday.

    It's like he clouded it, about this, I think.
    Therefore I think I was tricked, I think the normal procedure, in this, is that this goes through JET.
    Right?

    Best regards,

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Fri, Aug 13, 2010 at 4:55 PM
    Subject: Complaint/Fwd: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Hi,

    is it because I am not black, that I have to pay £40, for this?
    Wouldn't Jet normally have paid this?

    Regards,

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: info <info@naric.org.uk>
    Date: Fri, Aug 13, 2010 at 9:42 AM

    Subject: RE: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Dear Erik Ribsskog,

    Thank you for your email.

    UK NARIC is

    the National Agency responsible for providing information and advice about

    vocational, academic and professional skills and qualifications from all over

    the world. We provide information about the equivalency of qualifications and

    skills from overseas to the UK's

    national qualifications frameworks.

    Unfortunately we are unable to comment on qualifications or

    institutions via email or provide comparability statements by email.

    If you would like to use our services

    you can call us on (0044) (0)871 330 7033, Monday to Friday (between 9:00am and

    5:00pm), to speak to an information adviser and they will be happy to discuss

    this with you further. Detailed information on our services and the various

    steps to take can also be found here: http://www.naric.org.uk/index.asp?page=16

    and http://www.naric.org.uk/index.asp?page=22

    If you require a written statement of comparability from us

    you can apply to our organisation in two ways:

    1) You can apply online through our website: www.naric.org.uk,

    where you can fill in our online application form with your personal details

    and pay by credit or debit card. You will receive a discount for applying

    online and the total price will be £40.00 if you live outside of the EU or

    £40.00 +VAT (£47.00) if you live within the EU. The fee is per Statement, which

    can include multiple qualifications.

    You then need to forward us photocopies of all your academic

    documentation including your final transcripts and final certificates. If

    these are not in English, please include certified translations. You may send

    these to us along with a print out of your online application form to our

    address which is:

    UK NARIC

    ORIEL HOUSE

    ORIEL ROAD

    CHELTENHAM

    GLOS

    GL50 1XP

    Alternatively, you can also fax your documentation to us on

    (0044) (0)871 330 7005

    2) If you do not want to apply online you can also apply

    through the post. You need to send us photocopies of all your academic

    documentation including your final transcripts and final certificates (if these

    are not in English, please include certified translations) along with a covering

    letter, with all your contact details on it, including your name and address

    and a contact email address (if you have one) and a contact telephone number.

    Your covering letter also needs to contain a brief description of why you wish

    to apply to us.

    If you apply through the post this service will cost you £46.00

    if you live outside the EU, or £46.00 +VAT (£54.05) if you live within the EU.

    The turnaround time

    for the Statement of Comparability is 15 working days from the date of receipt

    of all required documentation and payment. Please note that this timeframe does

    not include delivery time and cannot be guaranteed. In some cases, such as

    those requiring additional research, the process may take longer and the

    applicant will be informed.

    I hope this information is of assistance to you. If you

    have any further queries please do not hesitate to contact us.

    Kind regards,

    UK NARIC

    t: +44 (0)871 330 7033

    f: +44 (0)871 330 7005

    //. www.naric.org.uk

    Oriel House, Oriel Road,

    Cheltenham, GL50 1XP

    From:

    Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 11 August 2010 18:52

    To: Customer Services

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Subject: Is it possible to convert

    Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd:

    Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    Hi,

    I was at a meeting at Jet Liverpool today, with Mr. Carlos Pineda,

    Guidance Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employability

    Project.

    We agreed, that I'd contact Naric, regarding my degrees from Norway.

    I have degrees at both level 3 and level 5/6.

    I send about this in different e-mails, first about the level 3

    degrees, then I think it's easier to keep the overviev.

    I went three years on Upper Secondary Business

    School, in Norway, from 1986 to 1989.

    For all of these three years, I got a 'vitnemål', that's a (school leaving)

    certificate.

    These I think must be at National Diploma-level.

    The first year, I graduated in 'Grunnleggende handels og kontorfag', which

    means 'Basic commerce and office-knowledge'.

    The second year, I graduated, in 'Markedføring', that's Marketing.

    The third year, I graduated in 'Informasjonsbehandling', that's Information

    Management.

    The third year, I had an optional subject, 'Matematikk', that's Maths,

    (even if we had an a bit un-structurised teacher, in that subject, I'd say, so

    I only got a 2, as a grade, but that's still a pass).

    So, since I passed in maths, as an optional subject, then I got a

    qualification, called 'generell studiekompetanse', earlier called 'examen

    artium', in Norway.

    (I think this is what you call A-levels, in the UK).

    I didn't get this in writing, from my Upper Secondary School.

    But I got matriculated, at the University

    of Oslo, in 1991.

    (Since I had a rest-year, from the Information

    Management University

    College, which I studied

    on then, NHI.

    And then I got a job in a shop, to save up money for further full time studies.

    And then I wanted to try to use my mind a bit more as well, since I only sat in

    the check out in the shop, and I was a bit curios about what 'Examen

    Philosoficum' was, at the University of Oslo, so I studied there.

    So the Univeristy of Oslo, can confirm that I have this qualificiation, (I'm

    sending a copy of their letter), called 'generell studiekompetanse'/'examen

    artium'/A-levels.

    Which that I can study at (Norwegian) universities.

    So these three years at Upper Secondary School in Norway, they gave me three

    certificates/National Diplomas and one academic qualification, (examen

    artium/generell studiekompetanse).

    So I was wondering it I could then please get these transfered to English

    degrees/qualifications.

    Because I'm not sure that e.g. the Jobcentre, understand my Norwegian degrees/qualification.

    (It would then be three National Diplomas I'd guess:

    – One in Basic Commerce and Office-knowledge/work.

    – One in Marketing.

    – One in Information Management.

    – And also an academic qualification, that means I can study at

    unversities, (A-levels?).

    I hope you have the chance to look at this!

    Thank you very much in advance, for any help!

    I'm also going to send you another e-mail, about my level 5/6

    qualifications/degrees/grades.

    But I send two different e-mails, about this, since I think it helps with

    keeping the overview, regarding this.

    Hopes this is alright!

    I enclose scanned copies of the three certificates, and the letter from

    the University of

    Oslo, regarding the

    academic qualification, 'generell studiekompetanse'/A-levels(?).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Aug 11, 2010 at 5:29 PM

    Subject: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT

    Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was at Jet job-bank today, and spoke with Mr. Carlos Pineda, Guidance

    Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employabilitiy Project.

    We discussed my complaint.

    And I explained that the Jobcentre gave me grief, because they say that my

    degree from Norway,

    is at level 4, while Jet and Direct Gov say it's at level 5.

    So we agreed I'd contact Naric, about this, (and to see if my grades

    from two University Colleges in Norway

    are enough to get a Bachelor Degree, etc).

    I appolised for that I think I perhaps over-reacted a bit in my compaint.

    It's just that I'm a bit stressed from being un-employed, and the Jobcentre are

    giving me a bit grief regarding this and other issues.

    So we agreed that this complaint was now solved, with the new information I got the meeting today.

    Thank you very much for your help with finding out which level my degrees from Norway

    are!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 6:22 PM

    Subject: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was sent by Gill, from JET in Walton, to Jet employability team, last

    month.

    They didn't want to transfer my degree, to a UK degree, so I now strugle, when I

    apply for work, and the Jobcentre says I'm at level 4, when I'm really at level

    5 or 6.

    I think I really have a level 6, (bachelor), degree.

    But Jet Employability Team, didn't want to look at my files thorowly, but were

    almost hostile, I think, (maybe because I'm white, since all of the people in

    that office were coloured).

    And they didn't want to transfer my degrees from Upper Secondary School

    eighter.

    They only wanted to look at one file, and that was it.

    But I also have a file from another University

    College, where I almost

    got a degree.

    So I think this really-really is like a Bachelor-degree.

    But I don't think the person at Jet employability team, seemed qualified to

    judge this.

    It seemed like he had enough with finding Norway on the screen.

    Is it any way I could get this looked at properly?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:47 PM

    Subject: Update/Fwd: IT Manager

    To: Lesley.Sloan@alfa.com

    Hi,

    sorry that I'm sending this many e-mails.

    But you see, I'm from Norway,

    so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal

    Profile', and 'Skills'.

    So it could be that I get my CV a bit wrong now.

    And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those

    sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write

    work-experience from the last 10-15 years.

    So I've changed the CV a lot of times now.

    But I think it's maybe best for me, to just have a very basic style of

    CV, like I've learned in Norway.

    Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one

    have lived ones life.

    As far as I understand.

    So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV,

    originally.

    And to cut out pieses of one's work-experience, on one's CV, isn't

    really true to the original nature of a CV, which means a descripiton of what

    one have done, in one's life.

    So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.

    But you have given me valueable feed-back.

    Thank you very much for the feed-back!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:05 PM

    Subject: Re: IT Manager

    To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    Hi,

    well, I've studied IT for four and a half years at university-level, so

    I think I have some skills.

    I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on

    my CV, since it's many years ago.

    But thank you anyway for your reply.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jul 28, 2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    wrote:

    Dear Erik

    Thank you for your application for the position of IT

    Manger at Alfa Aesar, Heysham.

    Unfortunately your skills and experience do not meet our

    specifications and therefore we will not be pursuing your application further.

    In the meantime I would like to thank you for your interest

    in the position and indeed Alfa Aesar and I wish you every success in securing

    suitable employment in the future

    Many Regards

    Lesley Sloan

    HR Manager

    Alfa Aesar

    A Johnson Matthey Company

    Shore Road

    Port of Heysham Industrial Park

    Heysham

    Lancs.

    LA3 2XY

    Phone 01524 862241

    Email lesley.sloan@alfa.com

    At Johnson Matthey, sustainability is key to our success.

    Social – Environment – Health & Safety

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>

    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway,

    in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in

    the UK, and I've also

    studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition

    to this.

    I also have degrees from Upper Secondary Business-school,

    in Norway,

    in Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which

    are comparable with National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway,

    for ten years, in one of Norways

    biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA),

    so I'm used with working with management and customer support.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Click here

    to report this email as spam

    If the reader of this email is not the intended

    recipient(s), please be advised that any dissemination, distribution or copying

    of this information is strictly

    prohibited. Johnson Matthey PLC has its main place of business at 40-42 Hatton Garden,

    London (020

    7269 8400).

    Johnson Matthey Public Limited Company Registered

    Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N

    8EE Registered in England

    No 33774

    Whilst Johnson Matthey aims to keep its network free

    from viruses you should note that we are unable to scan certain emails,

    particularly if any part is encrypted or password-protected, and accordingly

    you are strongly advised to check this email and any attachments for viruses.

    The company shall NOT ACCEPT any liability with regard to computer viruses

    transferred by way of email.

    Please note that your communication may be monitored

    in accordance with Johnson Matthey internal policy documentation.

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Please consider the environment before printing this email

    ________________________________________________________________________

    This e-mail, including any attachments, is intended solely for the use of the addressee, and may contain confidential information. If you are not the intended recipient of this message, you may not copy, disclose, distribute or otherwise use the information contained in it or any attachments. If you have received this message in error, please notify the sender immediately. Any opinions or views expressed in this email are those of the author and do not necessarily represent those of ECCTIS Ltd unless otherwise specifically stated.

    Whilst reasonable precautions have been taken to ensure that the contents of this email and any attached files are virus-free, ECCTIS Ltd cannot accept any liability resulting from a virus or any malicious program.






  • Jeg fikk en e-post fra Naric







    Gmail – RE: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: Is it possible to convert Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager





    info

    <info@naric.org.uk>





    Fri, Aug 13, 2010 at 9:42 AM





    To:

    "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>




    Dear Erik Ribsskog,

    Thank you for your email.

    UK NARIC is

    the National Agency responsible for providing information and advice about

    vocational, academic and professional skills and qualifications from all over

    the world. We provide information about the equivalency of qualifications and

    skills from overseas to the UK's

    national qualifications frameworks.

    Unfortunately we are unable to comment on qualifications or

    institutions via email or provide comparability statements by email.

    If you would like to use our services

    you can call us on (0044) (0)871 330 7033, Monday to Friday (between 9:00am and

    5:00pm), to speak to an information adviser and they will be happy to discuss

    this with you further. Detailed information on our services and the various

    steps to take can also be found here: http://www.naric.org.uk/index.asp?page=16

    and http://www.naric.org.uk/index.asp?page=22

    If you require a written statement of comparability from us

    you can apply to our organisation in two ways:

    1) You can apply online through our website: www.naric.org.uk,

    where you can fill in our online application form with your personal details

    and pay by credit or debit card. You will receive a discount for applying

    online and the total price will be £40.00 if you live outside of the EU or

    £40.00 +VAT (£47.00) if you live within the EU. The fee is per Statement, which

    can include multiple qualifications.

    You then need to forward us photocopies of all your academic

    documentation including your final transcripts and final certificates. If

    these are not in English, please include certified translations. You may send

    these to us along with a print out of your online application form to our

    address which is:

    UK NARIC

    ORIEL HOUSE

    ORIEL ROAD

    CHELTENHAM

    GLOS

    GL50 1XP

    Alternatively, you can also fax your documentation to us on

    (0044) (0)871 330 7005

    2) If you do not want to apply online you can also apply

    through the post. You need to send us photocopies of all your academic

    documentation including your final transcripts and final certificates (if these

    are not in English, please include certified translations) along with a covering

    letter, with all your contact details on it, including your name and address

    and a contact email address (if you have one) and a contact telephone number.

    Your covering letter also needs to contain a brief description of why you wish

    to apply to us.

    If you apply through the post this service will cost you £46.00

    if you live outside the EU, or £46.00 +VAT (£54.05) if you live within the EU.

    The turnaround time

    for the Statement of Comparability is 15 working days from the date of receipt

    of all required documentation and payment. Please note that this timeframe does

    not include delivery time and cannot be guaranteed. In some cases, such as

    those requiring additional research, the process may take longer and the

    applicant will be informed.

    I hope this information is of assistance to you. If you

    have any further queries please do not hesitate to contact us.

    Kind regards,

    UK NARIC

    t: +44 (0)871 330 7033

    f: +44 (0)871 330 7005

    //. www.naric.org.uk

    Oriel House, Oriel Road,

    Cheltenham, GL50 1XP

    From:

    Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 11 August 2010 18:52

    To: Customer Services

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Subject: Is it possible to convert

    Norwegian degrees/certificates to English degrees/certificates?/Fwd:

    Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    Hi,

    I was at a meeting at Jet Liverpool today, with Mr. Carlos Pineda,

    Guidance Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employability

    Project.

    We agreed, that I'd contact Naric, regarding my degrees from Norway.

    I have degrees at both level 3 and level 5/6.

    I send about this in different e-mails, first about the level 3

    degrees, then I think it's easier to keep the overviev.

    I went three years on Upper Secondary Business

    School, in Norway, from 1986 to 1989.

    For all of these three years, I got a 'vitnemål', that's a (school leaving)

    certificate.

    These I think must be at National Diploma-level.

    The first year, I graduated in 'Grunnleggende handels og kontorfag', which

    means 'Basic commerce and office-knowledge'.

    The second year, I graduated, in 'Markedføring', that's Marketing.

    The third year, I graduated in 'Informasjonsbehandling', that's Information

    Management.

    The third year, I had an optional subject, 'Matematikk', that's Maths,

    (even if we had an a bit un-structurised teacher, in that subject, I'd say, so

    I only got a 2, as a grade, but that's still a pass).

    So, since I passed in maths, as an optional subject, then I got a

    qualification, called 'generell studiekompetanse', earlier called 'examen

    artium', in Norway.

    (I think this is what you call A-levels, in the UK).

    I didn't get this in writing, from my Upper Secondary School.

    But I got matriculated, at the University

    of Oslo, in 1991.

    (Since I had a rest-year, from the Information

    Management University

    College, which I studied

    on then, NHI.

    And then I got a job in a shop, to save up money for further full time studies.

    And then I wanted to try to use my mind a bit more as well, since I only sat in

    the check out in the shop, and I was a bit curios about what 'Examen

    Philosoficum' was, at the University of Oslo, so I studied there.

    So the Univeristy of Oslo, can confirm that I have this qualificiation, (I'm

    sending a copy of their letter), called 'generell studiekompetanse'/'examen

    artium'/A-levels.

    Which that I can study at (Norwegian) universities.

    So these three years at Upper Secondary School in Norway, they gave me three

    certificates/National Diplomas and one academic qualification, (examen

    artium/generell studiekompetanse).

    So I was wondering it I could then please get these transfered to English

    degrees/qualifications.

    Because I'm not sure that e.g. the Jobcentre, understand my Norwegian degrees/qualification.

    (It would then be three National Diplomas I'd guess:

    – One in Basic Commerce and Office-knowledge/work.

    – One in Marketing.

    – One in Information Management.

    – And also an academic qualification, that means I can study at

    unversities, (A-levels?).

    I hope you have the chance to look at this!

    Thank you very much in advance, for any help!

    I'm also going to send you another e-mail, about my level 5/6

    qualifications/degrees/grades.

    But I send two different e-mails, about this, since I think it helps with

    keeping the overview, regarding this.

    Hopes this is alright!

    I enclose scanned copies of the three certificates, and the letter from

    the University of

    Oslo, regarding the

    academic qualification, 'generell studiekompetanse'/A-levels(?).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Aug 11, 2010 at 5:29 PM

    Subject: Update/Fwd: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT

    Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Cc: carlos.pineda@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was at Jet job-bank today, and spoke with Mr. Carlos Pineda, Guidance

    Officer, Adult Learning Service, Ethnic Minority Employabilitiy Project.

    We discussed my complaint.

    And I explained that the Jobcentre gave me grief, because they say that my

    degree from Norway,

    is at level 4, while Jet and Direct Gov say it's at level 5.

    So we agreed I'd contact Naric, about this, (and to see if my grades

    from two University Colleges in Norway

    are enough to get a Bachelor Degree, etc).

    I appolised for that I think I perhaps over-reacted a bit in my compaint.

    It's just that I'm a bit stressed from being un-employed, and the Jobcentre are

    giving me a bit grief regarding this and other issues.

    So we agreed that this complaint was now solved, with the new information I got the meeting today.

    Thank you very much for your help with finding out which level my degrees from Norway

    are!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 6:22 PM

    Subject: Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

    To: Jet@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I was sent by Gill, from JET in Walton, to Jet employability team, last

    month.

    They didn't want to transfer my degree, to a UK degree, so I now strugle, when I

    apply for work, and the Jobcentre says I'm at level 4, when I'm really at level

    5 or 6.

    I think I really have a level 6, (bachelor), degree.

    But Jet Employability Team, didn't want to look at my files thorowly, but were

    almost hostile, I think, (maybe because I'm white, since all of the people in

    that office were coloured).

    And they didn't want to transfer my degrees from Upper Secondary School

    eighter.

    They only wanted to look at one file, and that was it.

    But I also have a file from another University

    College, where I almost

    got a degree.

    So I think this really-really is like a Bachelor-degree.

    But I don't think the person at Jet employability team, seemed qualified to

    judge this.

    It seemed like he had enough with finding Norway on the screen.

    Is it any way I could get this looked at properly?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:47 PM

    Subject: Update/Fwd: IT Manager

    To: Lesley.Sloan@alfa.com

    Hi,

    sorry that I'm sending this many e-mails.

    But you see, I'm from Norway,

    so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal

    Profile', and 'Skills'.

    So it could be that I get my CV a bit wrong now.

    And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those

    sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write

    work-experience from the last 10-15 years.

    So I've changed the CV a lot of times now.

    But I think it's maybe best for me, to just have a very basic style of

    CV, like I've learned in Norway.

    Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one

    have lived ones life.

    As far as I understand.

    So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV,

    originally.

    And to cut out pieses of one's work-experience, on one's CV, isn't

    really true to the original nature of a CV, which means a descripiton of what

    one have done, in one's life.

    So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.

    But you have given me valueable feed-back.

    Thank you very much for the feed-back!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:05 PM

    Subject: Re: IT Manager

    To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    Hi,

    well, I've studied IT for four and a half years at university-level, so

    I think I have some skills.

    I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on

    my CV, since it's many years ago.

    But thank you anyway for your reply.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jul 28, 2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    wrote:

    Dear Erik

    Thank you for your application for the position of IT

    Manger at Alfa Aesar, Heysham.

    Unfortunately your skills and experience do not meet our

    specifications and therefore we will not be pursuing your application further.

    In the meantime I would like to thank you for your interest

    in the position and indeed Alfa Aesar and I wish you every success in securing

    suitable employment in the future

    Many Regards

    Lesley Sloan

    HR Manager

    Alfa Aesar

    A Johnson Matthey Company

    Shore Road

    Port of Heysham Industrial Park

    Heysham

    Lancs.

    LA3 2XY

    Phone 01524 862241

    Email lesley.sloan@alfa.com

    At Johnson Matthey, sustainability is key to our success.

    Social – Environment – Health & Safety

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>

    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway,

    in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in

    the UK, and I've also

    studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition

    to this.

    I also have degrees from Upper Secondary Business-school,

    in Norway,

    in Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which

    are comparable with National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway,

    for ten years, in one of Norways

    biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA),

    so I'm used with working with management and customer support.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Click here

    to report this email as spam

    If the reader of this email is not the intended

    recipient(s), please be advised that any dissemination, distribution or copying

    of this information is strictly

    prohibited. Johnson Matthey PLC has its main place of business at 40-42 Hatton Garden,

    London (020

    7269 8400).

    Johnson Matthey Public Limited Company Registered

    Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N

    8EE Registered in England

    No 33774

    Whilst Johnson Matthey aims to keep its network free

    from viruses you should note that we are unable to scan certain emails,

    particularly if any part is encrypted or password-protected, and accordingly

    you are strongly advised to check this email and any attachments for viruses.

    The company shall NOT ACCEPT any liability with regard to computer viruses

    transferred by way of email.

    Please note that your communication may be monitored

    in accordance with Johnson Matthey internal policy documentation.

    This message has

    been scanned for viruses by
    MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Please consider the environment before printing this email

    ________________________________________________________________________

    This e-mail, including any attachments, is intended solely for the use of the addressee, and may contain confidential information. If you are not the intended recipient of this message, you may not copy, disclose, distribute or otherwise use the information contained in it or any attachments. If you have received this message in error, please notify the sender immediately. Any opinions or views expressed in this email are those of the author and do not necessarily represent those of ECCTIS Ltd unless otherwise specifically stated.

    Whilst reasonable precautions have been taken to ensure that the contents of this email and any attached files are virus-free, ECCTIS Ltd cannot accept any liability resulting from a virus or any malicious program.






  • Dette tullet som skjer rundt meg, det går nok tilbake til Haag-domstolen, og den dommen, som sa at Danmark skulle få hele Grønland

    tull med grønland

    http://www.indiana.edu/~librcsd/nt/db.cgi?db=ig&do=search_results&details=2&ID=692&ID-opt==

    PS.

    Man kan se at i den domstolen, i Haag, som dømte i favør Danmark.

    Så satt det to slektninger av meg.

    En Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var min danske tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, sin bror.

    Og min tante Ellen, som var oldebarn av Anders Gjedde Nyholm.

    Hun er nå gift/forlovet, med en Johan Didrik Beichmann, i Stavern.

    Og sannelig satt det ikke også en Beichmann, fra Norge, og dømte i favør Danmark, i Haag, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    (Kan det ihvertfall se ut som, fra bildet ovenfor).

    Og min mormor fortalte meg, før hun døde, at min slektning, (som var en Ibsen-fan, og sikkert Norges-venn), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, døde like før, at de skulle stemme om Grønland.

    Så kanskje han Beichmann var med på leken da.

    At de helte litt gift i begeret til Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, (Ibsen-fanen).

    Og vips, så fikk de inn en ny danske der, som ikke var Norgesvenn.

    Så ble Grønland dansk.

    Var det dette som skjedde?

    Er det ikke litt rart at tante Ellen, flyttet til Norge, og ble sammen med en Beichmann.

    Når tante Ellens oldefars bror, satt sammen med en Beichmann, i Folkedomstolen i Haag.

    Er dette tilfeldig?

    Eller er det Beichmann som vil ha kontroll på Didrik Galtrup Gjedde Nyholm sine slektninger?

    Er det derfor de ikke sender meg arven min.

    For de vil at jeg skal miste kontroll, og ikke begynne å grave i dette?

    Jeg skriver nå denne bloggen på snart fjerde året.

    Og ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle nordmenn.

    De bare sitter på henda sine og leser bloggen, men dem gjør ikke noe.

    Ikke en sjel skriver i avisa, eller noenting.

    Så det er sånn at jeg nesten skammer meg litt, over å være fra Norge.

    Men men.

    Men det er kanskje noe greier som foregår, som jeg ikke vet om, som kan forklare denne handlingslammelsen, vil jeg vel kalle det, i Norge.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se det, at han danske slektningen min, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var Ibsen-fan.

    (Han som døde like før han skulle ha vært med å dømme, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    Men så ble det en annen danske, som ble med og dømte istedet, fortalte min mormor, Ingeborg Ribsskog meg, like før hun døde, ifjor sommer):

    fan av ibsen

    http://www.abebooks.co.uk/servlet/SearchResults?an=NYHOLM,+Gjedde+(1858-1931).

    PS 3.

    Og jeg fikk forresten memoarene/notatene, etter han slektningen min, den danske dommeren, i Folkedomstolen i Haag, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    De fikk jeg av min mormor, Ingeborg Ribsskog, på slutten av 80-tallet, var det vel.

    Og de la jeg i en skuff, hos min farmor, Ågot Mogan Olsen.

    For jeg disponerte noen skuffer, i reolen, i huset hennes, fra tidlig på 80-tallet, da jeg gikk til henne og min farfars hus, hver dag etter skolen, for å spise middag, siden jeg bodde hos min far.

    Men de papirene de veit jeg ikke hvor er nå.

    For de har forsvunnet, mens jeg har studert i Oslo.

    Jeg bodde bare på hybler og et år leide jeg bare et rom, av min halvbror Axels foreldre, i Oslo.

    Så jeg tenkte at de papirene og fotografiene, som jeg fikk etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og min oldefar, den danske øverstkommanderende generalen, Anders Gjedde Nyholm.

    Jeg tenkte at det lå tryggest på Sand der, hos farmora mi, siden jeg f.eks. vel ikke hadde lås på det rommet jeg leide av faren og stemora til halvbroren min Axel, i Høybråtenveien, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Men faren min, Arne Mogan Olsen, han ‘babla’ en gang, på begynnelsen av 90-tallet.

    Om at mormora mi, Ingeborg Ribsskog, hadde krevd å få tilbake de papirene.

    Og etter det, så har jeg ikke sett noe mer til de notatene/fotografiene.

    Så hva som egentlig skjedde med de, det vet jeg ikke.

    Men faren min ga det vel til mormora mi da, mest sannsynlig.

    (Uten at jeg skal si noe 100% sikkert).

    For hu mormora mi, Ingeborg fra Danmark, hu hadde visst mast noe forferdelig, om å få tilbake de notatene etc., da, som lå i en gammel, ganske fin, sort lærmappe.

    Jeg ga noen bilder av general Anders Gjedde Nyholm, til halvbroren min Axel, sommeren 1991, da han var med ut til Sand, på sommerferie.

    Men jeg lot resten ligge hos farmora mi da.

    For jeg var ikke så trygg på Axel liksom.

    Han kunne vel nesten vært troende til å ha rappa resten av de bildene og det, hvis jeg hadde tatt det med inn til Oslo.

    Han var jo født i 1978, så han var ikke fylt 13 år engang, den sommeren.

    Så sånn var det.

    Han maste seg også til noen mynter, som jeg hadde fått av farmora mi, på 80-tallet, masse gamle øre-mynter osv., 1-ører og 2-ører osv.

    Som lå i en rød blikk-‘safe’, som jeg hadde kjøpt i bokhandelen/lekebutikken, i Svelvik, på begynnelsen av 80-tallet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Men dette var jo en gave til meg.

    Så hvis de fotografiene og notatene, er/var i boet etter bestemor Ingeborg, som døde ifjor sommer.

    Så er jo det egentlig min eiendom enda, mener jeg.

    For jeg ga det ikke tilbake til bestemor Ingeborg.

    Og det var jo en gave til meg så.

    Og man kan vel ikke bare ta tilbake en gave, sånn uten videre.

    Så da faren min nevnte denne masingen for meg, så svarte jeg ikke noe.

    For jeg ville gjerne helst ha beholdt de notatene til dommer Nyholm osv.

    For det var fra Egypt og sånn, så jeg såvidt.

    Men som man ser i PS-et ovenfor.

    Så hadde dommer Nyholm, en veldig sirlig håndskrift.

    Så jeg klarte ikke uten videre, å lese hva det stod.

    Det var nesten som en roman, vil jeg si.

    Uten at jeg engang begynte å lese.

    For da måtte jeg ha sittet et sted, i ro, med godt lys.

    Og jeg tror ikke at bestemor Ågot, farmora mi, var så glad i de notatene, etter min mors slektninger.

    Så jeg prøvde aldri egentlig, å begynne å lese på de, i stua der.

    For da hadde jeg nok blitt avbrutt av noe slags klaging kanskje.

    Det ble aldri sånn, at jeg fikk roen på meg, til å lese de notatene.

    Men jeg så på de, med nesten andakts-følelse, noen ganger.

    For det var en flott skinnperm/mappe, som de lå i.

    Og det så veldig spennede og ‘important’ ut da.

    (Men jeg ville ikke ødelegge, for besøkene hos farmora mi, ved å begynne å dra fram de tingene etter min mors slektninger for mye.

    Nei, det var noe jeg så for meg, at jeg ville gjøre, etter at jeg var ferdig med studier osv.

    Men da var jo de notatene forsvunnet, fra farmora mi sitt hus, (og vel da antagelig levert tilbake til min mormor Ingeborg da, som da bodde i Stavern).

    Så det var som en ergelse for meg, at de notatene, fra dommer Nyholm, ble tatt tilbake igjen fra meg, etter at jeg først hadde fått de, et par år tidligere vel.

    Så det er en ting, som gjør meg litt trist nesten, må jeg innrømme, hver gang jeg tenker på det.

    Hadde jeg gjort noe galt eller, siden min mormor ville ha disse notatene til dommer Nyholm tilbake?

    Var dette en slags straff?

    Var det fordi jeg ga min halvbror Axel noen fotografier av hans tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, bl.a. sammen med danskekongen vel?

    Hadde min farmor Ågot, sagt noe negativt om meg, (som jeg skjønte at hun seinere gjorde antagelig, for plutselig maste hun om at jeg måtte flytte fra jobb og studier i Oslo, og flytte tilbake til Sand, for å holde henne med selskap, for hun var så ensom, etter at alle barna og barnebarna hadde forlatt redet.

    Men dette kom plutselig på meg, og jeg hadde bodd aleine siden jeg var ni år, og prøvde å få noe utdannelse osv., så jeg slo ikke til på det tilbudet dessverre.

    Det hadde nok blitt litt for ufritt, for meg, vil jeg si.

    Å plutselig fått en farmor, som skulle bestemme over meg, til alle døgnets tider, mer eller mindre.

    For hu var ganske sta osv., og det var noen ganger, at det ikke gikk ann å diskutere.

    Hu var liksom litt trangsynt noen ganger da, vil jeg kanskje si.

    Men men.

    Hvem vet hva som skjedde med disse notatene.

    Vi får se om det noen gang blir mulig å finne ut.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Noen skriver kommentar, og spør, om det er sånn, at andre i Ribsskog-familien, også blir tulla med, (på samme måte som meg).

    Jeg tror at noen i Ribsskog-familien, kanskje kan være i Malteserordenen.

    Jeg synes ihvertfall at min mormor, hintet til at det var noe ved Malteserordenen/Johanitterordenen, da hun fortalte om hvordan det sagnet, om flagget Danebrog, som falt ned fra himmelen, som jeg skrev om, i en annen bloggpost, igår.

    Men noen ganger, så ville jo min mormor likevel si til meg, over telefon, hvordan ting hang sammen.

    Så kanskje min mormor vaiet litt.

    Etter at min mor døde, så tenkte jeg det, at det var synd, at jeg ikke klarte å bli bedre kjent med henne, før hun døde.

    (Hun døde så brått av kreft.

    Og jeg vokste opp hos min far).

    Så da dro jeg med min halvbror, for å besøke min mormor, Ingeborg, i Nevlunghavn.

    (Dette var vel kanskje i år 2002, en helg på høsten.

    For jeg mener jeg gikk på HiO IU, og der begynte jeg høsten 2002.

    Etter at jeg hadde slutta som butikksjef i Rimi, men bare jobba deltid som låseansvarlig, istedet).

    Og da røyk clutch-vaieren, på bilen min, i Sinsen-krysset, før jeg fikk henta Axel, på Slemdal.

    Så vi måtte ta toget.

    Så viste jeg Axel vårt barndomshjem, (der jeg bodde hos mora mi, da Axel ble født), i Jegersborggate 16, i Larvik.

    Noe som var enkelt, siden vi måtte ta toget, (så slapp jeg å stresse med å finne parkering.

    Jeg har ikke hatt bil i så mange år, så jeg er ikke sånn ‘racer’-sjåfør, som folk er på landet osv., siden jeg har bodd mye i Oslo, og bare hatt bil i 5 år kanskje).

    Så dro vi til Ingeborg.

    (Vi tok en drosje.

    Drosesjåføren klagde på at det var problem med at albanere lagde mye krøll, i Larvik.

    Noe sånt.

    Han klagde på problem med albanere da.

    Så sånn var det).

    Og da begynte noen lokale jenter, som bodde i en sidevei til Skoleveien vel, (noen jenter i begynnelsen av tenårene).

    De begynte å ringe på døra, til bestemor Ingeborg, om kvelden.

    (Vi dro vel ned på lørdagen).

    Axel prøvde å overtale meg, til at vi istedet skulle besøke onkel Martin, i Kvelde, husker jeg.

    Jeg ble så lei av at noen hele tida ringte på.

    Men Axel og bestemor Ingeborg, de bare satt der.

    Så selv om jeg har et dårlig kne, så løp jeg ut hagedøra og ‘ferska’ en av dem.

    Så gikk den andre mot meg, da jeg skulle kjefte på hu jeg så hvor gjemte seg.

    (Hu gjemte seg i en ‘for’-hage, i en sidevei, til Skoleveien).

    Ei med Larvik Line t-skjorte vel, (var det som gikk mot meg og hu jenta som jeg så hvor gjemte seg da).

    Og da sa hu, at dem hadde sett noe TV-program, hvor noen ringte på sånn.

    Så sa jeg bare at jeg trodde dem så for mye på TV.

    Jeg kjefta ikke ordentlig, jeg bare var litt sur.

    Så slutta dem da.

    Men dette var rart syntes jeg, at Axel og Ingeborg bare satt der hele kvelden, og lot de holde på.

    Men men.

    Og på søndagen, så dukka det opp en kar, som de kalte ‘Majoren’, tror jeg.

    Som var faren til han som Axel leide et rom hos, på Slemdal.

    Så han kanskje kontrollerte Axel og Ingeborg da.

    Jeg fikk vel nok av majorer, og sånt, i militæret, så jeg orka ikke å stå opp engang, når han var på besøk, hos Ingeborg, søndag morgen.

    (Jeg var litt flau over at jeg hadde slutta som butikksjef, og begynt å studere igjen.

    Noen syntes kanskje det var litt rart.

    Men de visste jo ikke hvordan mine sjefer i Rimi var, for eksempel.

    Men men).

    Så om Axel og bestemor Ingeborg ble kontrollert av han ‘majoren’ da.

    Og at han kanskje var i Maltserordenen aka. Johanitterordenen da.

    Kan det ha vært sånn?

    Kan det ha vært sånn, at noen, (f.eks. ‘majoren’), presset min mormor, sånn at hun maste på min far, om å gi henne tilbake de memoarene, etter dommer Nyholm, som jeg egentlig fikk i gave, (i 18-års gave, var det kanskje. Noe sånt).

    Min mormor sa også det, på telefonen, i forfjor vel, at de norske myndighetene, de tullet fælt, med min tante Ellen.

    Som jo er født og oppvokst i Norge.

    Men som hadde bodd i Sveits, fra begynnelsen av 70-tallet vel, og til i 2007 eller 2008 vel.

    Da hun ble sammen med Johan Diderik Beichmann, og flyttet tilbake til Norge.

    (Denne gangen til Stavern, enda hun er fra Stokmarknes i Vesterålen og Hurum).

    Og da lagde visst norske myndigheter mye krøll for Ellen.

    Sa min mormor.

    Sånn at hun ikke fikk arbeids- og oppholdstillatelse, var det vel.

    Så hun kunne ikke ta seg arbeid.

    Så det var visst et slit og en pine for Ellen, (og også for bestemor Ingeborg, virka det som).

    Så det kan virke som at også andre i Ribsskog-familien, enten er med i, eller blir tullet med, av den ordenen da.

    Tante Ellen har jo skrevet e-poster til meg, som tyder på at hu misbruker narkotika, eller noe sånt, vil jeg si.

    Og da jeg var i militæret, så ble jeg en helg invitert, til middagsselskap, hos Johan Diderik Beichmann, tror jeg det var, på Grunerløkka.

    Dagen før vi skulle være statister i filmen ‘Secondløitnanten’.

    Og da dukket det plutselig opp en dame med råtne tenner der.

    (For jeg har litt gule tenner, siden jeg bodde aleine fra jeg var ni år, og drakk mye cola, og slurvet med tannpussing, osv).

    Så det med at hun dama med råtne tenner, plutselig dukket opp ovenfor meg, ved middagsbordet.

    Det var kanskje noe Malteserorden-mobbing, tenker jeg nå, av meg, siden jeg hadde gule tenner.

    Så kunne de som var i Malteserordenen da, i selskapet, (de fleste vel, nok inkludert min søster, som vel sa fornavnet til dama med råtne tenner vel, til meg, men ikke forklarte hvem hun var), ‘gosse seg’, i stillhet da, over meg, som hadde gule tenner.

    (Axel er jo født i 1978.

    Men han hadde vært med søstra mi på pub, dagen før dette, ble jeg fortalt.

    Axel fylte vel 14 år, omtrent på den tida, som det middagselskapet var, på Grunerløkka.

    Så søstra mi tok med Axel på pub, allerede fra han var 14 år.

    Og jeg var i militæret, som var det tøffeste i Norge, mer eller mindre, av førstegangstjenester, Oppland Regiment.

    Og jeg var en pingle, og dette var under rekruttperioden, så jeg sleit ganske mye.

    Søstra mi fortalte meg hvor jeg kunne skifte til perm-uniform, i leiligheten til Beichmann.

    Så måtte jeg ta toget, for vi skulle være på Terningmoen, før klokka 24 var det vel.

    Noe jeg ikke rakk, så jeg ble skrevet opp av militæret.

    Fordi på lørdager, så var det et tog, som ikke gikk.

    Vi var vant til å ha helgeperm, fra fredag til søndag.

    Men den helgen var det fra fredag til lørdag, pga. filminnspilling av Sekondløytnanten, i Kvikne, i Østerdalen, på søndagen.

    Så det kan vært noe Malteserorden-greier, tenker jeg nå.

    For vi var mange som tok det seine toget.

    Og noen foreslo, å gå til Politiet i Hamar da, for å ikke få refs.

    Så jeg mener at Politiet i Hamar, kjørte oss til Terningmoen.

    Kan det ha vært noe sånt?

    Vi meldte oss hos Politiet i Hamar da, siden noen foreslo det.

    Men vi kom fremdeles for seint, til Terningmoen.

    Men hele det greiene, var noe tull syntes jeg.

    Det var litt rart, syntes jeg, at det rare middagsselskapet, og den rare helgepermen, og den filminnspillinga var samme helgen.

    Og at søstra mi tok med Axel på pub samme helgen, som fremdeles 13-åring vel.

    Og at tanta mi Ellen og kusina mi Rahel, fra Sveits, var i Oslo, den helgen.

    (Vi gikk i Karl Johan, jeg og søstra mi og Axel og Rahel vel.

    Og Rahel kjøpte en rar hatt, av noen sigøynere, eller noe vel, som var gateselgere.

    Og søstra mi lurte på hvorfor hu gjorde det.

    Hu fikk vel bare et innfall da.

    Hva vet jeg.

    Og Axel ville også følge meg til toget.

    Så det så kanskje litt rart ut, at Axel, en 13-14 år gammel gutt, som da så ganske søt ut fremdeles vel, med tjukk, lys lugg, skulle følge meg til toget.

    Jeg vet ikke om folka på toget, fra militæret, skjønte at det var broren min.

    Og at vi hadde vært i middagsselskap, invitert av tante Ellen, som egentlig bodde i Sveits, hos Beichmann, var det vel kanskje, på Grunerløkka.

    Eller om dette var et plott, for å få meg til å se dum ut.

    Jeg mener at han Hermansen, som var speiderleder, og som jeg seinere så sammen med en fjortissdame, som han var leder for, og mange andre speidere, i fjortis-alderen, i Storgata vel, etter militæret.

    Og da så jeg litt stygt på han.

    Jeg mener at Hermansen så på meg og Axel, og at det blinka litt i øya hans.

    Kanskje han likte Axel.

    Mulig at han bare syntes det var artig å se lillebroren min?

    Hva vet jeg.

    Han som hadde den festen, han hadde mye av Huxley, i bokhylla, husker jeg.

    Det første året jeg bodde i Oslo, så kjeda jeg meg mye, og kjente ikke så mange, så jeg leste mye science fiction osv., som jeg lånte på hoved-Deichmann.

    Det var bl.a. Huxley/Vidunderlige nye verden, som han hadde, i bokhylla.

    Jeg sa at den boka var bra.

    Og han korrigerte meg litt, at den også var skremmende.

    Men jeg hadde bare lest den som underholdning jeg da.

    Jeg tenkte ikke på det som sannsynlig da.

    Så jeg tenkte på det som helt fjernt, den boka.

    Men jeg leste også mange andre science fiction klassikere, på den tiden.

    Så jeg hadde ikke hele boka for meg i hodet, for jeg har lest en god del sånne fremtids-dystropier, eller hva det heter, som 1984, og en som heter noe med Fahrenheit, temperaturen når papir brenner, så jeg blanda dem nok litt.

    Men jeg husker at jeg nesten slukte den boka da, Huxley/Vidunderlige nye verden.

    Så jeg var imponert, over at han hadde noen sånne bøker som jeg syntes var artige, i bokhylla si.

    Som var full av mange andre romaner også vel.

    Da jeg skulle flytte til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så var jeg hos Ingeborg, i Stavern, i sommerferien, må det vel ha vært.

    For jeg pleide å dra dit i sommerferien.

    Det kan være at Ellen var på Berger(?).

    Det skal jeg ikke si helt sikkert.

    For jeg jobba på CC Storkjøp den sommeren, sånn som jeg husker det, med unntak av en uke i Brighton, i slutten av juni.

    Men Ellen ga meg ihvertfall en lapp, sommeren 1989.

    Med en adresse til noen venner av henne, i Oslo.

    Som hun ville at jeg skulle kontakte, hvis jeg gikk tom for penger, eller noe sånt.

    Sånn skjønte jeg det, på Ellen.

    Men jeg hadde hørt det, at min farfar, fortalte meg det, på begynnelsen på 80-tallet.

    At Ellen brukte narkotika i Oslo, da hu gikk på forsøksgym.

    Og at faren hennes, (min bestefar Johannes), måtte dra inn til Oslo, og leite etter henne, fordi hu ofte forsvant, fra Forsøksgym osv. da.

    Sånn at bestefar Johannes, fikk grått hår, pga. problemer med Ellen da.

    Så jeg skygga unna de vennene til Ellen, i Oslo.

    For jeg lurte på om dem kunne hatt noe med de narkotika-problemene til Ellen, i Oslo, og at hu forsvant hele tida.

    Så de kontakta jeg aldri, de som bodde på den adressen, som var på den lappen, som jeg fikk av Ellen.

    Da gikk jeg heller på sosialen, på Ryen, i de to siste månedene, av det første studieåret mitt i Oslo, da jeg hadde vært så dum, at jeg hadde klart å bruke opp studielånet mitt for tidlig.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    Noe sånn tenker jeg, at dette var nå.

    Så jeg tror det kan være sånn, at andre i familien min, også blir tullet med, av Malteserordenen/Johanitterordenen, (men at de kanskje er så redde, at de ikke tørr å gjøre noe, eller at de har gått over til den ordenen selv da).

    Hvem vet.

    Kanskje noe sånt?

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.