johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Jan Ivar, i klassen, fra Sande VGS.







    Gmail – Hei Jan-Ivar/Fwd: Markedsføring, Sande Videregående







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hei Jan-Ivar/Fwd: Markedsføring, Sande Videregående





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 29, 2010 at 7:26 PM





    To:

    jil@pronorgruppen.no



    Jeg har prøvd å få tak i hu Monica Andersen, men ikke lykkes, enda jeg har sendt Facebook-meldinger og ringt sjefen hennes på Rema i Sande.

    (Hu var visst ikke butikksjef, som du skrev, men hu var assisterende butikksjef, hvis jeg skjønte det riktig.

    Ei fra Nord-Norge vel, var butikksjef.
    Men men).
    Jeg har også sendt en klage til Sande VGS.
    Husker du at Kristin Sola lo så mye, at jeg leste feil, på norsk muntlig, i timen til Samland?

    Og fikk dårligere karakter.
    Jeg prøver også å tak i hu Kristin Sola, men hu er visst ikke på Facebook.
    Men men.
    Du husker kanskje at jeg gikk tredje året i Drammen.

    Men husker du at jeg kom inn på en samarbeidsavtale, som fantes da, mellom Buskerud og Vestfold, hvor de ti beste søkerne, kunne få skoleplass i nabofylket?
    (For dette husker ikke Vestfold og Buskerud fylkesadministrasjon).

    Men men.
    Hvordan går det i Svelvik, vil de eldre bo oppe ved Hellum gård der?
    Er det sånn at dere jager dem dit?
    Jeg har litt hevd på farmora og farfaren min sitt hus, for de var nesten som mine foreldre, på begynnelsen av 80-tallet.

    Ved siden av Jensen Møbler der.
    For jeg disponerte noen skuffer i reolen der, så da mener jeg at jeg har bruksretten.
    Som jeg har sendt om til Drammen Tingrett.

    Og jeg har også litt hevd på kontoret, til Strømm Trevare, som det het før, siden jeg pleide å pakke skruer til møbler der som guttunge.
    Men men.
    Så jeg mener jeg har bruksretten på disse to eiendommene, og da også eiendomsretten, mener jeg.

    Siden en som heter Lersbryggen, lot min morfar bygge, på 60-tallet, og fortsatt eier tomta.
    På jordet ved siden av så leika jeg som barn.

    Så jeg mener jeg har hevd på det jordet og.

    Men der har Jensen Møbler bygd, mens jeg har jobba som butikksjef i Oslo, osv.
    Så jeg lurer på hva som har skjedd der.

    Jeg har ikke noe kontakt med min far, eller andre i min nærmeste slekt lenger.

    Etter at jeg overhørte i Oslo, at jeg skulle være forfulgt av noe 'mafian', så har jeg vært veldig skeptisk.
    Så jeg har kutta ut alle nærmeste slektninger, og prøver å finne ut hva som foregår.

    Men politiet vil ikke si hva som foregår engang.
    Men men.
    Jeg har lurt litt på å starte en matbutikk, f.eks. Kiwi, ved siden av Jensen Møbler der, (mot Høyen).
    Men men, vi får se.
    Jeg har vel også krav på kompensasjon, fra Jensen Møbler, for det jordet.
    Men vi får se hva som skjer.
    Vi gikk vel bare i samme klasse, andre året, på Sande VGS.

    Men husker du hva han matte-læreren som fikk sparken het?
    Jeg lurer på om det var noe tull, fra noe Svelvik-mafia, eller noe, med Gro-Marit osv., at de provoserte han, og gjorde seg dumme på den siste matte-prøven, for å få sparka han?

    De snakka høyt i timen om at han hadde gått konkurs osv.
    Men han var jo ikke helt god akkurat.
    Han lot seg provosere av Gro-Marit, og løp etter henne i en av timene, husker jeg, gjennom klasserommet.

    Men men.
    Hu fra Nord-Norge, Lill (Doris vel), skulle sende meg noen klassebilder, men det har hu vel ikke klart.
    Hvis du ser henne, så kan du kanskje kjefte litt?

    Jeg ville ikke mase mer på de jentene i klassen, for jeg har mast ganske mye på de.
    Så jeg tenkte jeg kunne sende en mase e-post til deg, siden du har svart før.
    Men men.
    Hva driver han Svein Hellum med da.

    Er det han som solgte eiendommen, ved Hellum gård, hvor dere bygger fælt for de eldre i Svelvik?

    På forhånd takk for eventuelt svar, og fortsatt god ferie hvis du får e-post i ferien.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/8/10
    Subject: Re: Markedsføring, Sande Videregående
    To: Jan Ivar Lindseth <jil@pronorgruppen.no>

    Hei,

    jeg tror at søstra mi, (Pia Ribsskog, som gikk et år i Sande og to år på Drammen Gym., tror jeg),

    må være i noe forbindelse med han Tom Bråten.
    Du kan jo høre med hun Lene Andersen, eller hva hun heter nå, om hun kan kontakte meg på e-post,

    ikke for å blande meg inn, men jeg synes den epoisoden med 'gratis-taxi', var rar.
    Jeg så også at hun klinte med Karl F. Fallan, en dag som søstra mi og mora mi, sendte meg bort på
    fest på Berger, når mora mi besøkte meg, på Bergeråsen, sommeren etter det skoleåret vi gikk

    markedsføring, i Sande.
    Og han Karl Fredrik Fallan, er litt spesiell, og sniffa noe spray jeg hadde på rommet, på Bergeråsen,
    for å rense videoen vel, og slo hull i døra, til soveværelset mitt, for jeg tok over faren min sitt soveværelse,

    med vannseng osv., siden faren min bodde hos Haldis Humblen da, i Havnehagen.
    Men men.
    Hvorfor sa søstra mi at hu ikke brydde seg for at faren døde?
    Det kan kanskje ha vært noe kampanje mot henne?

    For i busskuret, på Bergeråsen, så stod det om at hun var seint i puberteten osv.,
    ikke at jeg vet hvorfor noen skulle skrive det.
    Men drit i det.
    Men, Frode Vidar Holm, fra Berger, han fortalte meg, at en som var gift med Lene Andersen,

    han kjørte seg ihjel.
    En fra Holmestrand, tror jeg.
    Så det er nok noe greier med Lene Andersen, tror jeg, siden folk dør som fluer rundt henne,
    kan man nesten si.

    Men nå skal jeg ikke blande meg for mye da, men jeg prata jo ganske mye med henne, det
    året, som jeg og hu og også du, gikk på markedsføring, siden vi ikke var en så stor klasse, så

    jeg fikk kanskje med meg mer om hva som skjedde med henne, enn mange av de andre, fra
    klassen vår, som jeg begynte i, i 3. klasse, da jeg flytta til Berger, fra Larvik.
    Men men.

    Faren min kjente også faren hennes, skjønner du.
    Og da Jan Snoghøj, kræsja inn i et tre, ved Berger kirke, da han var 17 år.
    For faren min lot Jan kjøre en boble, som faren min hadde mekka på.

    Da stod Lene Andersen og familien, og så på, da Jan satt inne i vraket da.
    Jeg tror at hvis du går til Berger kirke, så er sikkert et av de trea skadet enda.
    Men men.

    Og Jan jugde til lensmanne, og sa at det var en annen, som hadde kjørt.
    Så det er mulig at faren min tuller med Jan og.
    For Jan brakk også beinet en gang, husker jeg, like etter at faren min traff

    Haldis, i 1980.
    Hvem vet.
    Det er mye rart.
    Men du får ha takk for svar ihvertfall, kanskje jeg kontakter deg igjen, hvis det
    er noe annet jeg lurer på.

    Hvordan gikk det på Sande da?

    Hadde dere samme markedsføringslæreren, i 3. klasse, som vi hadde i 2. klasse?

    Han unge, som ga så bra karakter, til hu fra parfymeriet i Sande, med mørkt hår,

    og til Lene Andersen.
    Jeg begynte jo på Gjerde.
    Og en av de første dagene, i Drammen, så møter jeg hu lave Anette, fra Selvik, som vel
    gikk i regnskapsdelen, av klassen vår.

    Så spørr hu meg, 'Ville du ikke gå på skole sammen med oss i Sande da'.
    Noe sånt.
    (Men det var jo fordi, at jeg ville jo gå datalinja, som vi ikke hadde i Sande).

    Og da svarte jeg bare 'ja'.
    Hva annet skulle jeg svare?
    Det ble jo bare dumt.
    Så gikk hu over på andre sida av broa, over til Strømsø.
    Og siden ble jeg tulla litt med, på Fremad da, (lokalet i Selvik),når stedattern til faren min,

    Christell Humblen, skulle ha med meg dit, ganske mange fredager da.
    Så jeg lurer på om hu Annette, fra Selvik, hu lave med krøllete hår, litt mørkt hår, kan ha
    tulla med meg?

    Hvem vet, det er mye rart.
    Bare noe jeg kom på.
    Kristin Sola fortalte meg, på en russekro, i Hokksund vel, at Trond Gurrik, kom inn 3. året
    i Sande og, siden jeg ikke tok plassen min, i Sande, siden jeg kom inn i Drammen og.

    (Jeg tenkte jeg skulle tulle litt med dere, siden jeg ikke skulle gå i Sande, 3. året, så jeg sa
    ikke fra, at jeg skulle gå i Drammen, så jeg ble vel ropt opp i Sande, tror jeg, mener jeg

    Kristin Sola sa?? 🙂
    Hva driver folk som Line Nilsen, Ove Reiersrud og dem med da, veit du det?
    Har du sett noe mer til de.
    Irene Lippert, i regnskapsdelen av klassen, broren hennes er visst ordfører nå, har jeg fått

    med meg.
    Jeg husker en gang, så kom jeg en time for seint, det året vi gikk markedsføring, og da
    hadde russen på Sande vgs., de hadde strippeshow.
    Og da var det bare tre gutter, som skulle strippe, og ingen jenter.

    Det var bl.a. en som het Eirik Lund, fra Berger, broren til en i klassen min som het Ronald,
    og som også jobba på CC Storkjøp, da jeg begynte å jobbe der, året etter.
    Også var det han som er ordfører i Svelvik nå, broren til Irene i klassen vår.

    Og da måtte jeg gå forbi dem, akkurat når dem hadde strippeshow, for bussen stoppa der
    dem holdt på.
    Og han ordføreren hadde jo cerebral paraese, eller hva det heter?

    Så han hadde jo sånne spasmer, eller hva det heter, så det var spesille greier.

    Men han er kanskje en flink ordfører.
    Nå fikk hu Irene igjen for at hu spionert på meg i dusjen, på ungdomsskolen, søstra til

    ordføreren.
    Mer da.
    Jo, Linda Moen, hu gikk jo også i klassen min.
    Og hu er jo tremenningen eller firemenningen min, faktisk, husker jeg at faren min sa en gang.

    Men hu gikk jeg ganske dårlig sammen med, så hu har jeg ikke kontakta.
    Familien min, de hadde snekkerverkstedet på Sand, det som er ved siden av Jensen Møbler nå,
    for Jensen Møbler pleide å være i Svelvik, ved Svelvik Kroa der, hvis den er der ennå.

    Og da hadde vi en silo, med sagflis.
    Og da pleide Linda Moen, å dukke opp der, med faren sin, for å hente flis til kaninen sin.
    Men jeg veit ikke om hu visste det, at jeg holdt til der, for jeg spiste middag da, hos farmora mi,

    etter skolen, når jeg gikk på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.
    Men når jeg gikk videregående, i Sande, da lagde jeg mest mat selv, på Bergeråsen.
    Selv om jeg noen ganger gikk av bussen på neste holdeplass da, på Sand, og besøkte farmora

    mi, sånn en eller to ganger i uka, kanskje.
    Noe sånt.
    Det var liksom hipp som happ det, om jeg gikk av gamlehjemmet, eller ved butikken på Sand.
    Så sånn var det.

    Nå skriver jeg ganske mye her.
    Men det som var rart med Linda Moen, det var at stedatteren til faren min, Christell Humblen, hun
    dukka plutselig opp, i leiligheten min, i Leirfaret, et eller to år før vi gikk markedsføring, 2. året,

    i Sande.
    Og så spørr hu plutselig, om er det sant, at Linda Moen, har barbert fittehåra sine, som en form
    av et hjerte?
    Så jeg var nesten som faren til Christell, noen ganger, kan man kanskje nesten tro.

    Jeg vet ikke.
    For faren min og mora hennes, var så uansvarlige.
    Men hun var bare to år yngre enn meg, og hun hadde jo to eldre brødre, pluss også en bror i Bergen vel,
    pluss faren min og mora hennes, også på Berger, og en far i Ålesund, og så videre.

    Så jeg tenkte jo ikke sånn da, at jeg hadde noe ansvar for henne, for hun hadde jo 8-10 voksne personer,
    som var mye nærmere henne i slekt da.
    Også søstra mi, bodde nede hos Haldis og faren min og Christell og Jan og Viggo, i Havnehagen.

    Nå skriver jeg mye her, jeg beklager det.
    Jeg tok heller med litt for mye, enn for lite, når jeg først skulle skrive, etter alle årene som har gått.
    Men du får ha igjen mange takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/8/10 Jan Ivar Lindseth <jil@pronorgruppen.no>

    Hei

    Når det gjelder Lene så er mitt inntrykk

    at hun var veldig lei seg for at faren døde så tidlig. Jeg kan heller ikke

    huske at hun gikk i bare sorte klær. Jeg husker imidlertid Lene som en veldig

    sprudlende og glad jente, og det er hun absolutt fortsatt. Hun er gift, har 2

    barn på 6 og 7 år, bor i på bondegård i Sande, og tror hun jobber med regnskap.

    Skal hilse dersom jeg møter noen fra den

    gamle klassen!

    Jan Ivar




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. august 2009 13:09

    Til: Jan Ivar Lindseth

    Emne: Re: Markedsføring, Sande

    Videregående

    Hei,

    det er kult gjort det Jan Ivar, da kontakter jeg hun Monica på

    Facebook, hvis jeg ikke hører noe,

    og jeg klarer å finne henne der.

    Forklarte jeg om Lene

    Andersen, at det året jeg gikk på skole i Drammen, året etter

    det året vi

    gikk i samme klasse, i Sande.

    Da, så var jeg på fest, hos stesønnen til faren min.

    Jan Snoghøj, faren min og Haldis og Jan, hadde kjøpt det gamle bedehuset, i

    Rødgata, på Gulskogen.

    Og der bodde Jan da, som var 7-8 år eldre enn meg, og kanskje var en av grunnen

    til at jeg ikke fikk

    bo sammen med faren min og Haldis og dem da, siden vi ikke gikk så bra

    sammen, jeg og Jan.

    På den festen, så var Tom Bråten, mener jeg det var, og noen andre fra Berger.

    Jeg var hos Jan, siden jeg fikk overnatte der, noen ganger, sånn halvveis på

    nåde, hvis jeg skulle jobbe

    lørdagene på CC, hvor jeg jobba, på CC Storkjøp, det året jeg var russ.

    Og da, så skulle jeg tilbake til Berger, den dagen, som jeg var der.

    Og da, så ringte de bare Lene Andersen, så måtte hun være gratis-taxi, og

    kjøre dit helt fra Berger.

    Jeg hadde drukket litt, (på grunn av russetida sikkert), så jeg klarte å sneipe

    en røyk, (for søstra mi

    fikk lurt meg til å begynne å røyke, i Sveits, hvor jeg var,

    sommeren før det året vi gikk i samme

    klasse, på markedsføringa, i den 'brakka' på Sande der).

    Så sneipa jeg en røyk, i fylla, i en list, bak i bilen til Lene Andersen, som måtte

    være gratis-taxi.

    Men jeg snakka ikke noe, med hu Lene Andersen, selv om vi

    jo hadde gått i klasse sammen, i

    mange år, og tok teorikurs sammen osv., der vi hadde kjøretimer, i

    Drammen, det året vi gikk på

    skole i Sande, for hu var på samme bussen som meg, inn til Drammen.

    Så jeg lurte på om noe var galt, om hun Lene Andersen var under

    kontroll, siden hun måtte være

    gratis-taxi, for Tom Bråten og dem, helt fra Berger og til Gulskogen og

    tilbake, kanskje 7-8 mil?

    Søstra mi, prata også dritt om Lene Andersen, og sa at hu dreit i om faren sin

    døde, for hun var

    så glad i å gå med svarte klær.

    Men hun gikk vel ikke bare i svarte klær, kan du huske det da?

    Noen hadde også skrevet noen stygge greier, om Lene Andersen, i

    busskuret, som var ved gamlehjemmet,

    på Bergeråsen, nedre.

    Lene Andersen

    bodde jo ved Berger kirke, hvor vi hadde avslutningsfest, hvor du sikkert

    var.

    Så det har vært noe rare greier, som har foregått, rundt henne, synes

    jeg det har virka som,

    så jeg hadde tenkt å spørre henne om noe greier og, om de her vennene,

    eller 'vennene',

    til Jan.

    Lill-Doris ja, hun traff jeg vel på Fremad en gang, tror jeg, det året jeg gikk

    på skole i Drammen,

    hun og søstra hennes kanskje, ei pen jente med lyst hår vel(?)

    Det kan ha vært venninna hennes og kanskje.

    Hva vet jeg.

    Du får hilse ihvertfall.

    Og hvis du har tid, så spørr Lene Andersen om hva det gratis taxi-greiene var,

    for han Tom Bråten,

    han tulla også med meg, på et hotell, i Geilo, i Jan og Heges (som Jan

    rota med da han var 24-25

    og hu 15, sa Tom og dem) bryllup.

    Så jeg lurer på hva det er med dem Tom Bråten og de folka der.

    Hun Line Nilsen i klassen vår, var også med i den gjengen der, tror jeg, for

    jeg traff hu og en del

    andre Berger og Svelvik-folk, også Hege Rønjom, på en russekro, ved den

    gamle brannstasjonen,

    tror jeg, på Bragernes, det året jeg gikk på skole i Drammen.

    Og da satt dem bare rett opp og ned, i et eget avlukke der, på det

    utestedet.

    Så det er mye rart.

    Men igjen takk for svar, og hils folka fra klassen, hvis du prater med noen!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/8/10 Jan

    Ivar Lindseth <jil@pronorgruppen.no>

    Hei Erik

    Vi har solgt 150 leiligheter, og 90 prosent av kjøperne har

    vært eldre så på en måte er det kanskje utnyttelse av de eldres ønske og behov

    for leilighet
    JJJ Helt enig i at det er rart å selge boliger på et så gudsforlatt

    sted som Svelvik når man kommer fra Sande, men Svelvik er hyggelige steder hvor

    det også går an å selge leiligheter. Da var det bare å
    freiste lykjenJ Leilighetene vi har

    bygget i Svelvik ligger forresten rett nedenfor gården der Svein Hellum kom

    fra. Vet imidlertid ikke om han bor der fortsatt. Det er veldig lenge siden jeg

    har sett han.

    Monica Andersen ser jeg relativt ofte – hun jobber på

    Rema 1000 i Sande. Jeg kan gi din e-postadresse med beskjed om at du ønsker å

    komme i kontakt med henne i forbindelse med en rettssak mot faren din. Du

    fortalte at du bodde alene på Berger når vi gikk på skolen, men var ikke klar

    over at du hadde bodd alene siden du var 9 år. Det må ha vært en forferdelig

    tøff oppvekst!

    Eller så er det ikke så veldig mange andre i klassen jeg har

    kontakt med foruten Lene Andersen. Vi har hatt barn i samme barnehage, men den

    yngste datteren hennes begynner nå på skole, mens mine barn har ett år igjen i

    barnehagen. Ser noen ganger Lill Doris som også fortsatt bor i Sande.

    Var på en klassefest, men det tror jeg var 10 år siden i år

    (russ 89). Det var også siste gangen jeg snakket med Kenneth, Trond og Snorre.

    Husker nesten ikke alle som gikk i klassen – begynner å bli fryktelig lenge

    siden
    J

    Kjetil Holshagen har jeg aldri hatt noe kontakt med. Husker

    han bodde i Lønneveien, men tror ikke han bor der nå.

    Googlet litt på navnet ditt når jeg leste historien din i den

    første e-posten. Jeg husker deg som en stille og rolig type, dog kanskje litt

    sarkastisk og kjapp i kjeften spesielt mot noen av lærerne. Det var litt annet

    inntrykk som ble forsøkt tegnet av deg på noen av de bloggene jeg var inne på.

    Jeg tenker at det som virker for drøyt til å være sant er som regel det! Håper

    alt er bra med deg!

    Lover å gi Monica din e-postadresse, men dersom du vil komme

    kjappere i kontakt med henne så har hun en profil på Facebook dersom du søker

    på Monica Benden.

    Lykke til med rettsaken mot faren din!

    Jan Ivar




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. august 2009 10:40

    Til: Jan Ivar Lindseth

    Emne: Re: Markedsføring, Sande

    Videregående

    Hei Jan

    Ivar,

    nei, jeg tror ikke jeg har sett deg siden 2. klasse.

    Men, det er det at jeg har den rettsaken mot faren min, og så skulle jeg hatt

    tak i Kristin Sola

    eller hun

    Monica Andersen, fra Selvik.

    Men så

    var det bare hun Lene

    Andersen, i klassen, som var fra Berger, så det er derfor jeg

    sender

    e-post

    til deg.

    Men vet du om hun venninna til Kristin Sola, ei som het Monika Andersen, eller

    noe vel, og som bodde

    i svingen

    ned mot Samvirkelaget i Selvik, vet du om hu bor i Sande enda, for hu var også

    med å holde

    meg

    igjen, etter en time, på Sande VGS.

    Jeg driter egentlig i om disse damene er gift, skilt, hva de jobber med, har

    barn og hvor de bor, jeg

    skulle

    bare ha kontaktet de angående en rettsak i forbindelse med oppveksten min, på

    80-tallet.

    Hva med Kjetil Holshagen, som også bodde på Bergeråsen, han bodde sist jeg vet

    om, i Lønnveien,

    på samme

    byggefelt som deg, har du noe kontakt med han?

    Jeg så du

    var i Drammens Tidende, angående noe bygg av noe eldreboliger, i Svelvik.

    Det er ikke noe sånn utnyttelse av pensjonister det her, håper jeg?

    Du er jo

    egentlig fra Sande, tenker jeg på, så det er kanskje litt rart at du driver å

    selger boliger

    i

    Svelvik?

    Du var vel ikke med på klassefesten der, var du det da?

    Bare fleiper, men kult hvis du har muligheten til å svare!

    Hvordan

    går det med de andre i klassen, Svein og Snorre fra Svelvik, og alle de andre?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/8/10

    Jan Ivar Lindseth

    <jil@pronorgruppen.no>

    Hei Erik

    Det var lenge siden – tror nesten ikke jeg kan huske å

    ha sett deg siden andre klasse.

    Beklager sen tilbakemelding, men det er første dag på jobben

    etter ferien i dag. Det er veldig lenge siden jeg har sett Kristin, og vet ikke

    om hun er gift, har barn, hva hun jobber med, eller hvor hun bor. Jeg har

    heller ikke noe kontakt info på henne – beklager at jeg ikke kunne hjelpe

    deg!

    Håper ting ordner seg for deg!

    Lykke til!

    Jan Ivar




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. juli 2009 20:25

    Til: jil@pronorgruppen.no

    Emne: Markedsføring, Sande

    Videregående

    Hei Jan

    Ivar,

    det er

    Erik Ribsskog her, fra Sande Videregående.

    Jeg driver

    å prøver å finne ut noe fra gamle dager, da jeg bodde på Berger, siden det

    er noe

    tull i familien min nå.

    Da jeg

    bodde på Berger, så lot faren min meg bo aleine, på Bergeråsen, fra jeg var ni

    år,

    så nå

    driver jeg med i rettsaker i forbindelse med dette og annet, siden familien

    min

    fortsetter

    å tulle med meg fremdeles.

    Jeg

    husker en gang, i et friminutt, i 1. eller 2. klasse, på Sande Videregående, så

    holdt

    hu

    Kristin Sola og Monica Andersen, het hu vel(?), venninna til 'Sola', de holdt

    meg igjen

    i et

    friminutt, og fortalte meg det, at de visste om dette, at jeg bodde der aleine,

    Bergeråsen,

    fra jeg var ni år.

    (Faren min bodde hos ei dame i en annen gate, på nedre på Bergeråsen).

    Men jeg prøver å søke etter hu Kristin Sola, på nettet, men jeg klarer ikke å

    finne henne.

    Du veit ikke om hvor hu har gjort av seg, om hu har gifta seg og fått nytt

    etternavn

    osv.

    Jeg skulle ha spurt henne, om hvordan dem visste dette her, at jeg vokste opp

    aleine.

    Så jeg

    tenkte at du kanskje hadde oversikten over dette, siden jeg så i Drammens

    Tidende,

    på nettet, at du fortsatt holdt til i Sande.

    Jeg bor i Liverpool nå, etter at jeg overhørte, da jeg jobba på Rimi Bjørndal,

    i 2003, ved

    siden av

    studier på HiO, (etter å ha slutta som butikksjef i Rimi), at jeg var forfulgt

    av

    noe de

    kalte 'mafian'.

    Men jeg skjønner ikke helt hva som foregår, inne i Oslo, med 'mafian' osv., så

    jeg syntes

    det virka

    smartest å flytte til utlandet da, siden jeg ikke har lest i avisene i Norge,

    at

    det skal

    være noe 'mafian', i Norge og Oslo da.

    Så jeg prøver å finne ut om dette kan være noe i forbindelse med problemene i

    familien

    min under

    oppveksten og seinere da.

    Så får du

    ha på forhånd takk for svar hvis du har tid å svare!

    Hadde dere

    han samme markedsføringslæreren i tredje klasse markedsføring også, eller

    forresten?

    Jeg ble

    jo russ på Gjerde, hvor jeg gikk datalinja.

    Jeg traff

    Kristin Sola på en russekro i Hokksund, og Lene Andersen, hu fikk

    noen av kameratene til

    en

    stesønn, (Jan Snoghøj), av faren min, til å kjøre vårs fra Gulskogen hvor Jan

    holdt til, til Berger,

    hvor de

    kameratene også bodde, i Opel Mantaen sin, var det vel hun hadde.

    Ellers har jeg ikke truffet noen fra den regnskap og markedsføringsklassen, i

    Sande, såvidt jeg kan

    huske.

    Men men.

    Jeg har

    jo holdt til mest i Oslo, siden 1989 så, da jeg begynte å studere på NHI, nå

    NITH, og jeg

    driver og

    krangler med de enda, om å få tilsendt en bachelor-grad, eller lignende.

    Men men, det er ikke alltid alt går på skinner.

    Men jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en e-post ihvertfall.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog






  • Ringte Rannheid Helene Bang

    Nå ringte jeg min mors kusine, Rannheid Helene Bang f. Ribsskog, som er skilt og ikke har noen barn.

    Og som er født i 1930, så hun var litt oppe i åra.

    Hu ble litt forferdet over å høre at jeg var forfulgt av noe som het ‘mafian’ og over at jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik.

    (Og at politiet ikke ville forklare hva som foregikk engang).

    Men hu sa det, at hu bare hadde sett mora mi, rett etter krigen.

    Og hun visste at hu hadde en kusine, som het Annikken Holmsen, men hu visste ikke at hu bodde i Sverige.

    Hu og broren hadde nesten ikke hatt noe med de andre i Ribsskog-familien å gjøre.

    Hu nevnte broren.

    Men jeg sa at jeg hadde lest det, at han var frimurer, så han var jeg litt skeptisk til.

    Jeg nevnte at faren, som var lennsmann i Aurskog, Øyvin Ribsskog, var på førstesida av VG ofte, når han fakka rømlinger, ute i Aurskog der.

    Jeg sa at hun Annikken hadde sagt det, at faren, (til hun jeg ringte nå, hun Rannheid Helene Bang, dvs. han het Øyvin Ribsskog), dreiv med slektsforskning.

    Men det gjorde hverken hu eller broren Ola, sa hun Rannheid Helene.

    Hu lurte på om jeg hadde noen søsken, og jeg fortalte at jeg hadde ei søster på Helsfyr, og en halvbror som drev restaurant på Torshov.

    Hu kjente nesten ikke noe til Ribsskog-familien, og hadde ikke barn selv, så hu var ikke interessert i sine slektningers barn, som hu ikke kjente foreldra til.

    Jeg sa at jeg bare lurte på om noen i slekta visste hvor mora mi var som au-pair i England.

    Men det visste hu ikke.

    Og hu var litt mistroisk ovenfor meg, og lurte på hvorfor jeg ringte og spurte om slekta, tilbake i tiden, osv.

    (Så det er nok antagelig det Noah-greiene.

    Men jeg sa ikke noe om det, siden jeg skulle spørre om det au-pair greiene).

    Jeg fortalte at min danske mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, hadde fortalt at det var noe slags splid eller motsetninger, i Ribsskog-familien, (på 80-tallet var det vel at hu fortalte det).

    (Men hu fortalte ikke om det i detalj da, så jeg vet ikke helt hva det gikk ut på).

    Jeg fortalte at jeg hadde vært butikksjef i Rimi, på Lambertseter, Langhus og Kaldbakken.

    Og at jeg tok lappen, i Frognerveien, ikke langt fra kinoen der, (i 1995 da).

    (Og da sa hu at hu hadde hatt lappen siden like etter krigen, eller noe).

    Siden hu bodde på Frogner.

    Jeg sa de måtte kjefte på gårdeierne, siden dem ikke fjerna istapper.

    For det var jo en som nesten døde der, i vinter.

    Hu sa at hu hadde ikke noe med det å gjøre, og at det var takras hele tida, så hu hadde ikke hørt om den episoden.

    Noe som vel kanskje var litt rart, siden det var om det i alle aviser, mener jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se om noen i hele verden vet hvor mora mi var, som au-pair i England.

    (Untatt de ‘røverne’ i min nærmeste familie, som jeg har kutta ut da).

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Plutselig, så sa hu også at jeg hadde masse danske slektninger.

    Og det innrømte jeg.

    Men jeg forklarte at jeg hadde prøvd å kontakte alle de, for å spørre om de forstod noe av det her ‘mafian’-greiene.

    Men at de danske ikke svarte, når jeg ringte, engang.

    Så sånn var det.

    (Altså Heegaard-familien da, som min mormor Ingeborg var fra, i Danmark.

    Men men).

  • Jeg sendte en ny e-post til Solvit Danmark







    Gmail – Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 29, 2010 at 3:11 PM





    To:

    solvit@ebst.dk



    Hei,

    kan vi ikke ta et kompromiss.
    At det blir sendt til biblioteket i Liverpool (sentrum).
    Så kopierer jeg det selv der.
    Det er nemlig mye billigere å kopiere i England.

    I Danmark koster det 20 kroner å kopiere et ark, mens i England koster det kanskje 50 øre.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/29
    Subject: Re: Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling

    To: "2 – HE Solvit (EBST)" <solvit@ebst.dk>

    Hei,

    utlandet for dere i Danmark, det er Amerika og sånn det.
    Dere er jo i EU nå.

    Så dere kan ikke si 'utlandet' om England.
    Tøysebukker!

    Jeg kan jo ikke dra til Grønland eller Danmark for å se på dette, når jeg er i England, og ikke har penger.
    Nå får dere slutte å tøyse.
    Vennligst la din overordnede se på denne klage.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/7/29 2 – HE Solvit (EBST) <solvit@ebst.dk>


    Kære Erik Ribsskog

    Tak for din henvendelse af 26. juli 2010.

    SOLVIT DK

    har vurderet, at der ikke er tale om overskridelse af EU-retten i denne

    sag. Rigsarkivets krav om forudbetaling for dokumenter bestilt fra udlandet

    gælder for alle personer og virksomheder, der henvender sig fra udlandet –

    uanset om disse er danskere eller ej. Dermed er det ikke tale om diskriminerende

    handling, der er i strid med EU-retten og princippet om fri bevægelighed i

    det indre marked. Derfor kan SOLVIT DK ikke gå ind i denne

    sag.

    Rigsarkivet i Danmark har oplyst, at det er muligt at

    benytte materialet på Landsarkivet for Sjællands læsesal (Nuuks plads 2, 2200

    Kbh. N.), eller få arkivalierne sendt til brug på en række andre

    læsesale i Danmark. I begge tilfælde vil det være gratis. Du kan læse mere

    om mulighederne her: www.sa.dk.

    Med

    venlig hilsen

    Pernille

    SOLVIT DK


    Erhvervs- og Byggestyrelsen

    Indre Marked Center/SOLVIT

    Langelinie Allé 17

    2100 København Ø

    Tlf. + 45 35 46 60

    00


    Hvad er (gør) SOLVIT?

    SOLVIT er en brugervenlig og gratis offentlig tjenesteydelse, der

    kan hjælpe borgere og virksomheder i EU/EØS med at finde hurtige og pragmatiske

    løsninger på konkrete sager i forbindelse med hindringer for den frie

    bevægelighed i det indre marked.

    Det er dog en forudsætning, at

    problemet skyldes myndighedernes ukorrekte anvendelse af

    EU-reglerne
    .

    Læs mere om SOLVIT her: http://ec.europa.eu/solvit/site/index_da.htm

    Hvad er (gør) SOLVIT ikke?

    SOLVIT behandler ikke forventede

    problemer.

    SOLVIT tager ikke rent nationale sager (dansk

    borger/virksomhed mod dansk myndighed), hvis der ikke er et element af krydsning

    af grænser i EU's Indre Marked.

    SOLVIT er en uformel løsningsmodel og bør derfor ikke anvendes, hvis der allerede er taget skridt til

    indbringelse for domstolene. Indbringelse for SOLVIT har ingen sammenhæng med

    påklage af en administrativ afgørelse, herunder overholdelse af eventuelle

    klagefrister.

    SOLVIT er ikke et

    informationsnetværk. Juridisk og anden rådgivning ydes kun i forbindelse med

    behandlingen af konkrete sager. Juridisk og anden rådgivning, som ikke har

    sammenhæng med en SOLVIT-sag, kan fås her:
    http://ec.europa.eu/citizensrights/front_end/index_da.htm

    SOLVIT behandler ikke tvister

    mellem virksomheder eller mellem virksomheder og forbrugere. Klager over EU’s

    institutioner kan indbringes for Den europæiske Ombudsmand. Læs mere her:

    (
    http://www.ombudsman.europa.eu).

    Klager over danske myndigheders behandling af sager kan indbringes for

    Ombudsmanden. Læs mere her:
    http://www.ft.dk/Folketinget/Folketingets_institutioner/Folketingets_ombudsmand.aspx#top


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 26. juli 2010 15:40
    Til: 2 – HE Solvit

    (EBST)
    Emne: Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over

    forudbetaling

    Hei,

    jeg har funnet ut, at min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, arvet

    Holger baron Adeler, i hennes testamente.

    Jeg er selv en arbeidsledig flyktning i England, etter å ha blitt forsøkt

    drept på hennes sønn, Martin Ribsskog, sin samboer sin gård, i Kvelde, i Larvik,

    i 2005, og etter å ha overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i

    Oslo, i 2003.

    Men jeg får ingen av mine rettigheter fra politiet, hverken i Norge eller

    England.

    Derfor skulle jeg gjerne likt å være baron, siden min mor, fikk den arven,

    etter baron Adeler, satt inn i et hus i Larvik.

    Så jeg lurer veldig på, hva det står i det testamentet, etter Holger

    baron Adeler, som jeg bestilte av Rigsarkivet og Landsarkivet i Danmark.

    For da kunne jeg kanskje kommet i avisen, og fått hjelp med dette med

    'mafian' i Oslo, og det drapsforsøket i Larvik, i 2005.

    Som jeg forstår hva kommer av.

    Men Rigarkivet forlanger kopi-penger.

    Som er på flere tusen, siden det var mange dokumenter, etter Holger baron

    Adeler, (som var min avdøde mormors fille-onkel, gift med hennes tante).

    Og Adelers fikk ingen barn, så jeg tror at jeg er deres nærmeste

    slektning.

    Ihvertfall som er norsk, siden Holger baron Adeler, var direkte etter

    Cort Adeler, en norsk adelsmann.

    Og Landsarkivet, de forlanger kopipenger på forskudd, fra 'utlandet'.

    Og det mener jeg er feil praksis.

    Som strider mot EØS-reglene.

    For det skal være likt i alle EØS-land.

    Det vet dere sikkert godt, dere som jobber hos Solvit.

    For jeg er arbeidsledig, så for meg, så er 3 – 4.000 kroner mange

    penger.

    Som jeg ikke har råd til å betale.

    (Enda jeg er tipptippoldebarn, av Anker Heegaard, i sin tid en av

    Danmarks rikeste menn.

    Men jeg får ingen arv etter min danskfødte mormor, som døde ifjor

    sommer.

    For hun brukte opp alle pengene etter min morfar, på å reise verden

    rundt.

    Så huset etter min morfar, de pengene brukte hun opp.

    Også min onkel Martin Ribsskog, fikk mye forskudd på arv, ettersom han

    gikk konkurs, med Fiskedammen i Spydeberg.

    Og min mor og min tante, fikk også en del forskudd på arv).

    Men min mormor eide maleri, fra slottet Højriis, på Mors.

    Hun var oldebarn av Maren Gjedde.

    Og hennes svigerinne, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, hun er etter Karl den

    Store, Gorm og Odin(!).

    Så det var vel antagelig den Gjedde-slekt, etter Ove Gjedde.

    Min mormor sa ihvertfall at de var dansk uradel, før hun døde.

    'Meget finere enn de tyske Løvenskiold og de, som kom nordover senere',

    sa hun på telefon, ca. et år før hun døde, jeg ringte her fra Liverpool.

    Selv om jeg ikke skjønte det med 'nordover senere'.

    Men men.

    Så Landsarkivet må sende det testamentet, sånn at jeg kan få se det.

    (Sånn som var avtalen.

    Det med kopipenger på forskudd, det var noe de fant på senere, sånn som

    jeg forstod det).

    Tingretten i Larvik sendte meg også testamentet etter min mormor

    gratis.

    Og Holger baron Adeler, er jo også min slekting, min oldemors

    svoger.

    Og min mormor arvet Holger baron Adeler.

    Og Holger Adeler, og min mormors tante Magna Adeler f. Nyholm, arvet min

    tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, en dansk øverstkommanderende general.

    For dette er ting jeg gjerne vil se.

    Og at det da skal stoppes pga. noen lusne kopipenger.

    Det opplever jeg som trakassering mot meg.

    Noe som noe mob/CIA har funnet på mot de nordiske?

    Jeg mener dessuten å vite det, at man ikke kan forskjellsbehandle, innenfor

    EØS-området.

    Så derfor ønsker jeg å be dere om å formå, å få

    Rigsarkivet/Landsarkivet, i Danmark, til å sende meg det testamentet, etter

    Holger baron Adeler, som jeg har bestilt og sendt skjema om.

    Og da stod det ikke noe slikt, om betaling på forskudd.

    Dette er en skam, og bare noe de har funnet på, for å mobbe meg.

    Så jeg håper at dere kan hjelpe meg, sånn at jeg får det testamentet,

    som jeg har bestilt, og alt egentlig skulle være i orden med.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Allan Vestergaard <av@ra.sa.dk>
    Date: Mon, Jul 26, 2010

    at 1:58 PM
    Subject: Klage over forudbetaling
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>







  • Jeg klagde på Lufthansa til SAS, siden jeg ikke får tak i noen av sjefene hos Lufthansa, og siden både SAS og Lufthansa er med i Star Alliance







    Gmail – Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 29, 2010 at 1:32 PM





    To:

    hege.husa@sas.no


    Cc:

    post@mfa.no



    Hei,

    den e-post adressen jeg fikk først, fra SAS sentralbord, den virka ikke.
    Det var visst ikke helt oppdatert informasjon de satt på der, skjønte jeg.
    Men det er vel typisk Star Alliance det, (hadde jeg nær sagt).

    Jeg prøver igjen ihvertfall, og videresender e-posten som ikke kom fram.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Thu, Jul 29, 2010 at 1:15 PM
    Subject: Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
    To: anne-karin.pedersen@sas.no

    Hei,

    jeg klarer ikke å få tak i noen av sjefene på Lufthansa.
    Men jeg tenkte jeg kunne sende om dette til SAS, siden dere er i Star Alliance, sammen med Lufthansa.


    Så jeg ringte SAS idag, og fikk denne e-post adressen.
    Problemet er at jeg tok en Lufthansa-flight, fra Frankfurt, til Detroit, i 2005.
    Alle på flyet, fikk innreise-lapper, til USA, untatt meg.

    Jeg sa til han som delte ut lapper, at jeg var fra Norge, og da fikk jeg ikke lapp.
    Så på flyplassen fikk jeg problemer og de sendte meg tilbake til Europa.
    Lufthansa ville heller ikke la meg kjøpe billett tilbake til Europa med de.

    Hva foregår?
    Jeg mener jeg da blir trakassert på det groveste av Lufthansa, men jeg kommer ikke fram med klagen min.
    De sier dette er lenge siden, men jeg har ikke hatt internett og sånn, hele tiden, siden 2005, for jeg har etablert meg på nytt i England, og da har jeg ikke hatt internett og fasttelefon osv., hele tiden, og har ikke fått klaget ordentlig.

    Men i 2008, var det vel, så klagde jeg første gangen til Lufthansa.
    Men nå prøver de å sleipe seg unna, med at dette er fler år siden.
    Men når jeg forklarer om grunnen til at jeg ikke har kontaktet de med en gang, så synes jeg at de burde godta den forklaringen.

    Så her mangler det velvilje til tusen, fra Lufthansa.

    Så jeg lurer på hva de har mot meg/nordmenn.
    Jeg hører at Norwegian går forbi dere.
    Kanskje det hadde vært smart av dere å kutte ut Lufthansa/Star Alliance.

    Ihvertfall distansere dere litt fra det greiene.
    For de er ikke nok ikke så hyggelige og reale mot nordmenn, tror jeg, de virker som at de har noe 3. verdenskrig på gang nå omtrent, synes jeg, tyskerne.

    Så det vil jeg gjerne klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Fri, Mar 5, 2010 at 4:55 PM
    Subject: Re: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
    To: feedback.Germany@dlh.de

    Hi,


    well, I want to please escalate this.
    I'm sure that I was harassed, on your flight, and I think this was something serious, that shouldn't be excused with, that it happened in 2005.

    So if you could please this compaint to your superiour, please.
    Thank you very much in advance!
    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Fri, Mar 5, 2010 at 3:34 PM, <feedbackGER@lufthansa-crm.com> wrote:

    Dear Mr Ribsskog

    Thank you for your email dated 11 January 2010.

    Since the flight in question took place in February 2005, we once more

    wish to enlighten that the incident is not replicable for us at this point

    of time.

    We wish to state that guests on board of Lufthansa flights generally

    receive mandatory documents if these have to be dispensed on routes to

    certain destinations. We truly regret should you not have received an

    appropriate form on your flight, anyhow, we anew point out that it is for

    the main part the traveller’s own responsibility to ensure that he is

    holding all necessary documents when entering the country of destination.

    Dear Mr Ribsskog, since your writing does not contain new aspects in this

    matter and the travel date is years ago, please understand that we regard

    the file as closed from our side and thus will not comment on this issue

    again in future.

    We truly remain committed to maintaining your trust and confidence in our

    airline.

    Yours sincerely

    i. V. Petra Zimdars

    Deutsche Lufthansa AG

    Customer Relations

    33322 Gütersloh

    Fax: 01805/838005

    Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa

    Aktiengesellschaft, Koeln, Registereintragung / Registration: Amtsgericht

    Koeln HR B 2168

    Vorsitzender des Aufsichtsrats / Chairman of the Supervisory Board:

    Dipl.-Ing. Dr.-Ing. E.h. Juergen Weber

    Vorstand / Executive Board: Wolfgang Mayrhuber (Vorsitzender / Chairman),

    Dr. Christoph Franz (Stellvertretender Vorsitzender / Deputy Chairman),

    Stephan Gemkow, Stefan H. Lauer






  • Jeg sendte en ny e-post om jobbsøking i England







    Gmail – IT Services Manager







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    IT Services Manager





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 29, 2010 at 12:20 PM





    To:

    Recruitment <Recruitment@everymanplayhouse.com>



    Hi,

    ok, I was a meeting at the Jobcentre now.
    And I told them, that I've received your e-mail.
    And they told me they would remove this vacancy from the Jobcentre website, where I read about it yesterday.

    So now it should be ok.
    I guess it's no use asking about if you have other jobs, because I guess they would be on the Jobcentre website then.

    Regards,

    Erik Ribsskog


    On Thu, Jul 29, 2010 at 10:00 AM, Recruitment <Recruitment@everymanplayhouse.com> wrote:

    Dear Erik,

    Unfortunately the closing date for

    applications was Tuesday 20th July, so we are unable to accept your application

    on this occasion.

    Please don't hesitate to contact me

    should you require any further information regarding this matter.

    Regards,

    Briony




    From: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 July 2010 15:46

    To: Recruitment

    Subject: IT Services Manager

    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway,

    in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in

    the UK.

    I also have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in

    Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which are

    comparable with National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway,

    for ten years, in one of Norways

    biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA),

    so I'm used with working with management and customer support.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog