johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Danmarks Radio







    Gmail – SV: Radioprogram om min oldemors svoger, Holger baron Adeler/Fwd: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Radioprogram om min oldemors svoger, Holger baron Adeler/Fwd: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 5, 2010 at 10:31 AM





    To:

    "Arkivsalg [FÆLLESPOSTKASSE]" <arkivsalg@dr.dk>



    Hei,

    jeg har også funnet ut at min mormor, Ingeborg Ribsskog, sin svigerinne, Unse Marie Heegaard f. Trock-Jansen, er etter Karl den Store, Gorm, Valdemar Seier, Valdemar den Store, Gange-Rolf, Lothringen, en tremenning av Olav Håkonsson, en gresk-bysantinsk keiser, osv., osv.

    Har dere noe radioprogam om henne, eller hennes mor, Ulla Marie Hostrup Trock-Jansen f. Foss?
    Ellers så kan dere jo se om dere finner noen radioprogrammer også betaler jeg når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, (oldebarn av den Anker Heegaard, industriherren, som Anker Heegaards gate i København er oppkalt etter).

    For hun døde for over et år siden, og jeg er arving, siden min mor, Karen Ribsskog, døde i 1999.
    Men jeg får ikke et øre i arv, av mine medarvinger.
    Jeg ble forsøkt drept av min onkel, Martin Ribsskog, i Kvelde, i 2005.

    Politiet gjør ingenting.
    Mulig pga. slektskap med Olav Håkonsson, i ynglingeætten, gjennom min danske grandtante, Unse Heegaard?
    Hva vet jeg.

    Håper dere finner noen radioprogram!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/5 Arkivsalg [FÆLLESPOSTKASSE] <arkivsalg@dr.dk>

    Kære Erik Ribsskog

    Jeg har søgt på de navne du har sendt os men desværre har

    jeg ikke fundet noget relevant materiale.

    At undersøge det nærmere i vores papirarkiver vil koste dig

    600+moms i timen og det er uden garanti for at finde noget.

    med venlig hilsen


    Philip Trier

    Jacobsen

    Arkivar

    Mobil: 2854 5555

    DR Arkiv & Research

    DR Oplysning
    DR

    Byen, opgang 2, 2. sal.

    Research: 3520 3900
    Åbent: man-tor 10-17 fre

    10-16
    researchbibliotek@dr.dk

    Arkiv og Research på

    Inline



    Fra: Teknikinfo [FÆLLESPOSTKASSE]

    Sendt: 30. juni 2010 10:30
    Til: Arkivsalg

    [FÆLLESPOSTKASSE]
    Emne: VS: Radioprogram om min oldemors svoger,

    Holger baron Adeler/Fwd: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar

    Johannes Ribsskog


    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 29. juni 2010

    22:25
    Til: Teknikinfo [FÆLLESPOSTKASSE]
    Emne:

    Radioprogram om min oldemors svoger, Holger baron Adeler/Fwd:

    (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes

    Ribsskog

    Hei,

    i Norge, så er det sånn, at man kan bestille radio-program, som våre

    slektninger har vært med i.

    (Bl.a. fikk jeg et radio-program tilsendt ifjor, som min morfar var med

    i, på 60-tallet).

    Jeg har også dansk slekt, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog f.

    Heegaard, (etter den kjente Anker Heegaard).

    Jeg lurer på om jeg kan bestille noen radio-program fra dere, om

    mine slektninger:

    – Holger baron Adeler, (min mormors onkel, eller det vil si

    fille-onkel).

    – L.C. Nyholm. Hofjægermester, min tipptippoldefar.

    – Maren Gjedde. Etter Ove Gjedde visstnok, min

    tipptippoldemor.

    – Anders Gjedde Nyholm. Min tippoldefar. Øverstkommanderende

    general.

    – Didrik Galtrup Gjedde Nyholm. Min tippoldefars storebror, (var nesten

    som en far for min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm). Dommer i

    Folkedomstolen i Haag, 'verdens høyesterett', skulle dømme mellom Danmark og

    Norge om Grønland, bl.a., men ble syk/døde like før.

    – Anker Heegaard, min tipptippoldefar, industri-pioneer.

    På forhånd takk for disse radio-programmene.

    De kan isåfall sendes franko Liverpool.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    (Adresse:

    Flat 3, 5 Leather Lane, Liverpool, GB-L2 2AE,

    England).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/6/29
    Subject: Re: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min

    morfar Johannes Ribsskog
    To: info@nrk.no

    Ok,

    det høres bra ut.

    Min mormor var jo fra Danmark og forresten, så det er vel kanskje

    ikke rart det egentlig da.

    Jeg får kontakte Danmarks Radio om det, tror jeg.

    Selv om vel Danmark kanskje ikke er like moderne som Norge, når det

    gjelder å sende folk radio-program osv.

    Jeg har bestilt testamente etter Holger baron Adeler, fra

    Tingretten i København, for mange måneder siden.

    Og det har de ikke sendt enda, for danskene er så gjerrige, og skal

    ha mange tusen i kopi-penger.

    Min lillebror Axel Thomassen sa en gang, at 'danske er Nordens

    jøder'.

    Og jeg har ikke helt skjønt hva han mente om det.

    Men det er kanskje at de er så gjerrige, og bare tenker på penger

    og kopi-gebyr og sånt.

    Og det er irriterende, når det gjelder slekta ens.

    For vi arva Holger baron Adeler, så jeg i min mormors testamente,

    (hun døde ifjor sommer).

    Og da hadde han et testamente på 300 sider, eller noe, fant jeg

    ut.

    Men det vil ikke danskene sende, enda han var min oldemors svoger,

    og arvet min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm.

    Og baron-paret var barnløse.

    Og han var etter Cort Adeler, den norske sjøhelten.

    Så jeg lurer på om jeg og vår familie er baroner da, etter Cort

    Adeler.

    Så sitter de sure danskene, og gnir på de danske kronene sine, ved

    Tingretten i København.

    Og jeg finner aldri ut hva som egentlig står i det testamente, enda

    jeg nok er hans nærmeste etterkommer, han Holger baron Adeler, etter Cort

    Adeler.

    Så det var artig at det enklere å få sendt ting som er om familien,

    fra Norge enn fra Danmark.

    Det er bra jobba!

    Stå på!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/29 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)

    Hei!

    Jeg finner ingen av disse i radioarkiv.

    CD med de 2 programmene

    du bestilte er under produksjon.

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no
    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice
    Per

    H. Breivik, Informasjonskonsulent
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815 65

    900
    mailto:info@nrk.no

    ————————————————————

    Erik

    Ribsskog 2010-06-29 21:00:39:
    Hei,

    har dere noe om Holger baron Adeler, forresten?

    For min mormor arvet faktisk han.

    Eller hva med Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general i

    Danmark, som er min oldefar.

    Eller Maren Gjedde, som var min mormors oldemor.

    Eller L.C. Nyholm, som var hofjægermester, I Danmark.

    Hvis ikke, så er jeg fornøyd med det dere har funnet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/6/29
    Subject: Re: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min

    morfar Johannes Ribsskog
    To: info@nrk.no

    Hei,

    ja, jeg må innrømme at det hadde vært veldig artig, å hørt noe fra

    min oldemors bror, som jeg har hørt min mormor fortelle om, f.eks.

    Det koster jo flesk, men jeg må si at det vel er verdt det.

    Jeg venter en arv fra min mormor, så det hadde vært veldig artig,

    spesielt siden det ikke var mer fra min morfar, Johannes Ribsskog, i

    arkivet deres.

    Så da bestiller jeg gjerne de opptakene, hvis det er i orden.

    Igjen takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    2010/6/29 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne

    e-posten)

    Hei!

    Jeg finner disse 2 opptakene i radioarkivet.

    "Eit liv i dikt og strid. Asbjørn DØRUMSGAARD – 80 år." Sendt

    28.2.1967. Varighet ca 20 minutter. Pris kr 300.
    "Møt Arne

    Dørumsgaard og kuriositeter fra hans musikksamling." Sendt 25.12.1984.

    Varighet ca 55 minutter. Pris kr 500.

    Vi kan selge kopi på CD av dette til privat bruk. Prisen

    er total kr 800 inkl mva for begge opptakene.
    Bestill ved å

    svare på denne e-post.
    Oppgi postadresse.

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no
    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice
    Per

    H. Breivik, Informasjonskonsulent
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815 65

    900
    mailto:info@nrk.no

    ————————————————————

    Erik

    Ribsskog 2010-06-29 18:03:39:
    Hei,

    åja, det var rart, at dere ikke hadde tatt vare på noen av de tre

    kåseriene da.

    Nå hadde jeg gledet meg til å høre mer fra min morfar.

    Men men.

    Det er vel ikke noe jeg kan gjøre med det.

    Har dere noe annet av min morfar der da, eller f.eks. av hans

    brødre Øyvin Ribsskog, (lensmann i Aurskog), eller han andre broren, som

    het Helge Ribsskog, (forst-mann).

    Eventuelt fra moren hans Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, eller

    hennes bror, Asbjørn Dørumsgaard, (romeriks-dikteren), eller min morfars

    fetter Arne Dørumsgaard, (komponisten, som levde store deler av sitt liv

    i Italia), hadde vært artig!

    Mens jeg har dere 'på tråden' liksom.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/29 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne

    e-posten)

    Hei!

    Jeg har søkt i radioarkivet, men kan ikke finne disse

    kåseriene.
    Det er dessverre ikke bevarte opptak av alt som er sendt

    på radio før 1990.

    http://www.nb.no/fag/nasjonalbibliotekets-samling/kringkasting

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no
    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice

    Per

    H. Breivik, Informasjonskonsulent
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815

    65 900
    mailto:info@nrk.no

    ————————————————————
    Erik

    Ribsskog 2010-06-27 21:59:35:
    Hei,

    jeg har søkt litt i Aftenpostens tekstarkiv, og har funnet noen

    radiokåseri, av min morfar Johannes Ribsskog, som jeg ikke har hørt

    før.

    Min morfar var rådmann i Hadsel, i Vesterålen, og var ganske

    ofte på radio, antagelig siden hans mor var Helga Dørumsgaard, søster

    av Romeriks-dikteren Asbjørn Dørumsgaard.

    Og noe av det som ble publisert i navnet til Asbjørn

    Dørumsgaard, var visst skrevet av min morfars mor Helga Ribsskog f.

    Dørumsgaard, sa min mormor, Ingeborg Ribsskog, en gang, husker

    jeg.

    Men da var min morfar død, (for han døde i 1985), så han fikk

    ikke forklart seg om det.

    Men min morfar fortalte eventyr, som han hadde skrevet selv,

    som het 'Mannen i Skogen', til meg og min søster, da vi var sånn 3-4

    år.

    Så jeg syntes det ville vært artig, å hørt noen av disse

    kåseriene, etter min morfar, som jeg fant om i Aftenpostens arkiv

    nå.

    Det var følgende kåseri, (som vi ikke klarte å finne, da jeg

    ringte dere, da fant vi bare kåseriet som het 'Hav og fjell farvel,

    fra 60-tallet, da min morfar flyttet ned til Østlandet, etter å ha

    vært rådmann i Hadsel, i Vesterålen, i 10-12 år vel. Noe sånt).

    De aktuelle radiokåseriene, er følgende:

    – Onsdag 12. juli 1967, kl. 10.30:

    'Gaupen i knivsfjellet'.

    – Fredag 24. november 1967, kl. 16.25:

    ' Den svarte elgen'.

    – Nyttårsaften, (31. desember), 1978, kl. 14.15:

    'Stigen, bålet og Don Pedros hule'.

    Dette er vel ikke sånn som dere sender i reprise akkurat.

    Men jeg husker fra 1978, at min mor, som døde i 1999, Karen

    Ribsskog, hørte på et kåseri av min morfar, og jeg kom inn i stuen og

    også hørte litt på det.

    Før jeg måtte gå, for jeg skulle et eller annet.

    Så det var spesielt, å høre stemmen til sin morfar, på

    radioen, det er helt sikkert.

    Og han var også en gang på førstesida, i lokalavisa, Nybrott,

    på den tiden, (for jeg bodde hos min mor, som flyttet til Larvik, fra

    min far i Svelvik).

    Så det hadde vært veldig fint, hvis jeg hadde fått lov å få de

    kåseriene på en CD igjen, sånn som forrige gangen.

    Dere fant jo bare et kåseri da, så det hadde jo egentlig vært

    plass til også disse kåseriene.

    Men det søkesystemet er kanskje ikke sånn at det finner like

    mye som Aftenpostens tekstarkiv gjør?

    Det er mulig.

    Artig hadde det uansett vært, å fått høre mer fra min morfar,

    for han var vel ganske savnet, når han døde, tror jeg.

    Selv om det kanskje var delte meninger om dette.

    Min onkel Martin, sa at han var en djevel, eller noe.

    Han sa at min morfar hadde sagt, da de bodde i Sætre i Hurum,

    at hvis han fikk noen småjenter gravide, så skøyt han seg.

    For da hadde han problemer med dattera Ellen, som frika ut på

    forsøksgym, under hippietida, i Oslo, så min morfar måtte leite etter

    henne i Oslo, og fikk grått hår.

    Jeg husker min morfar nesten bare fra før jeg flytta til

    faren min, på Berger i Svelvik, som niåring.

    Så var nok ikke noen menneskekjenner av rang, da jeg kjente

    han.

    Men hvis jeg skal si min mening, så syntes jeg da at han var

    artig og snill.

    Men det er mulig at jeg ikke skjønte hele karakteren hans.

    Men derfor hadde det vært artig, å fått hørt disse

    radio-kåseriene.

    For da kanskje jeg hadde fått et bedre inntrykk, eller klart

    å komme på mer, hvordan dette var.

    Så på forhånd takk for eventuell hjelp med dette.

    Og forklar også gjerne hvordan deres søkesystem ikke kunne finne

    disse kåseriene, da jeg ringte dere, for et drøyt år siden vel.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog






  • Det jeg tenker nå, er at jeg lurer på om han Erik Nevland er forbanna, nede i Fulham, eller på Vestlandet, eller hvor han er

    erik nevland

    PS.

    Her kan man se det, at Pia ikke er så kjent:

    pia ikke så kjent

    PS 2.

    Axel var heller ikke noe særlig kjent:

    axel heller ikke kjent

    PS 3.

    Christell var jo super-kjent:

    christell var jo superkjent

    PS 4.

    Så konklusjonen må bli det, at Pia og Axel må skjerpe seg, og bli flinkere til å bli kjent.

    De er ikke noe særlig flinke til å være kjent.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Problemer med tag-er på bloggen

    tager på bloggen

    PS.

    Noen har kanskje lagt merke til, at det ikke har kommet noen nye tag-er på bloggen, i de siste månedene?

    Det er fordi, at i lange perioder, så har det vært umulig for meg, å få lagd nye tag-er.

    Dette er pga. en ‘bug’, som har vært hos Blogger.

    Som jeg har opplevd to ganger, og som har vart i flere måneder, begge gangene.

    Men nå plutselig, så virker det igjen.

    Og jeg har sjekka med ganske jevne mellomrom, om det har virket igjen.

    Men det har ikke virket på mange uker og måneder, må det vel bli, nå.

    Selv om jeg ikke har tatt tida.

    Men min tremenning i Sverige, Dagny Holmsen, (som kaller seg Dagny Rose, på Facebook), hun har ikke fått noe tag på bloggen.

    Så jeg har måttet bruke morens tag, (hun som jeg fant ut, på dåpsattesten min, fra Svelvik kirke, at var min fadder), Anna Holmsen.

    Men hun har byttet navn tilbake til Annikken Holmsen nå.

    Men jeg har ikke fått lagd ny tag til henne.

    Så dette med at tag-ene ikke har virket, det går tilbake til fra før jeg pratet med hun Annikken Holmsen på telefon, og fikk brev fra henne.

    Så det er vel noen måneder siden nå, uten at jeg husker nøyaktig når det var.

    Men nå virker det igjen altså, siden igår, eller noe, ihvertfall.

    Så hva dette kommer av, det veit jeg ikke.

    Men det lukter kanskje av noe CIA, eller noe(?)

    Hva vet jeg.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Liv-Kristin Sundheim, fra Ås, er også etter Karl den Store, (gjennom sin mormors svigerinne, Unse Heegaard, fra Danmark)

    Jeg har også en kusine, (som kanskje er lett å glemme), som bor i Ås.

    Hun heter vel Liv Kristin Sundheim.

    Og hu er vel også da etter Karl den Store og Gorm osv., og en tremenning etter Olav Håkonsson, gjennom sin mormors svigerinne i Danmark.

    Hu er vel 19-20 år nå kanskje.

    Noe sånt.

    Hu pleide alltid å få toppkarakterer, mener jeg å huske, fra da jeg jobba på gården til min onkel Martin, i Kvelde, i år 2005.

    Og hun ble vel også litt dårlig behandla, mener jeg å huske, av sine stesøsken, (som var ungene til hun Grethe Ingebrigtsen, det vil si Andrea, Isa og Risto, (for de har finsk far, og min onkel Martin var deres stefar da, fram til de flytta tilbake til Østfold, i 2006 eller 2007 vel), og vel også av Martin, ble vel Liv-Kristin behandla litt dårlig.

    Men Liv Kristin er jo fra Follo der, for onkel Martin var vel aldri gift med mora hennes, Kari Sundheim.

    Hu var vel hans dame nummer to, etter Ann fra Hurum.

    Hu Kari Sundheim, hu studerte kinesisk på universitetet i Oslo, husker jeg om henne.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på nå, at kanskje ikke folk i Follo vet, at hu er etter Karl den Store og Gorm og en tremenning av Olav Håkonsson, osv., (gjennom sin grandtante i Danmark).

    Det visste ihvertfall ikke jeg før her om dagen.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hun er jo da også etter Adeler, (gjennom inngifte), og etter Gjedde, etter sin tipptippoldemor, Maren Gjedde, fra Mors.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Liv Kristin er hun til høyre på bildet der:

    til høyre på bildet

  • Jeg sendte en ny e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus, angående søknad om Fri Rettshjelp







    Gmail – Søknad om hjelp til advokat







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Søknad om hjelp til advokat





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 5, 2010 at 12:53 AM





    To:

    hans-j.rosjorde@fmoa.no



    Hei,

    jeg glemte å skrive det jeg fant på internett, for noen få dager siden.
    Min mormors svigerinne i Danmark, Unse Marie Heegaard f. Trock-Jansen.
    Hun er etter Karl den Store, Valdemar Seier, Gorm, Valdemar den Store, Pippin den Lille, Gange-Rolf, en tremenning av Olav Håkonsson, fra ynglingeætten, en gresk-bysantinsk keiser, osv., osv.

    Men dette har aldri noen fortalt meg.
    Men kanskje det er derfor jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', i Oslo, som jeg overhørte, i 2003?
    Er det derfor jeg blir tullet med av myndighetene?

    Og ikke får arven min, osv?
    Hva er det som foregår?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/5
    Subject: Søknad om hjelp til advokat
    To: hans-j.rosjorde@fmoa.no

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog, døde ifjor sommer.
    Jeg er en av arvingene, siden min mor døde i 1999.
    Men det er nå over et år siden min mormor døde, og jeg har ikke fått noen arv.

    Min mormor arvet Holger baron Adeler, i 1979, (siden han var gift med hennes tante, Magna Nyholm, og de døde barnløse).
    Min morfar, Johannes Ribsskog, rådmann i Hadsel, i 1985.
    Og min mormor var oldebarn av Maren Gjedde, (som sa var fra en gammel dansk uradel-familie).
    Og min mormor var også oldebarn av den kjente danske industriherren Anker Heegaard.

    Likevel, så har jeg ikke fått noen arv.
    Enda min mor skulle hatt en tredel av arven.
    Og jeg skulle hatt en tredel av min mors tredel.
    Og min mormor hadde masse fint innbo, dvs. malerier, tepper, empire-møbler etter baron Adeler, osv., osv.

    Og jeg er ikke på talefot, med de andre arvingene, etter at jeg ble forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels gård, i Kvelde, i 2005.
    (Noe jeg skjønner at min onkel må ha vært med på, men politiet ikke vil etterforske).

    Etter dette har jeg bodd i England.
    Jeg har søkt dere om Rettshjelp tidligere, og det har jeg eskalert til deg.
    Derfor sender jeg denne søknaden til deg.

    Jeg har tidligere sendt til Fylkesmannen i Vestfold, om dette, men ved nærmere ettertanke, så må jeg vel heller sende dette til dere, hos FMOA, siden jeg bor i utlandet.
    Håper dere kan hjelpe meg nå!

    Og vennligst skriv en 'forklarings' på hvorfor du ikke svarer.
    Er det korrupsjonen i Norge, som er så utbredt, som Dagbladet nett skrev igår?
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Her kan man se hvordan jeg er i slekt med kong Valdemar den Store, av Danmark, da



    Slektskap


    Velg kilde- og målperson og klikk på "Vis forbindelse" for å se slektskapet mellom dem

    Kildeperson:

    Målperson:

    Bakgrunn:


    Detalj:


    Vis slektskap


    Valdemar I den Store Konge af Danmark


    Født:

    14. jan 1131

    Død:

    12. mai 1182

    28.

    Far til


    Valdemar II Sejr Konge af Danmark


    Født:

    28. juni 1170

    Død:

    28. mar 1241

    27.

    Far til


    Christoffer I Konge af Danmark


    Født:

    1219

    Død:

    4. juni 1259

    26.

    Far til


    Erik V Glipping, Konge af Danmark


    Født:

    1249

    Død:

    29. nov 1286

    25.

    Far til


    Christoffer II Klipping, Konge af Danmark


    Født:

    6. okt 1276

    Død:

    10. aug 1332

    24.

    Far til


    Erik Christoffersen Løvenbalk


    Født:

    1310

    Død:

    1332

    23.

    Far til


    Niels Eriksen Løvenbalk


    Født:

    1377

    22.

    Far til


    Jens Nielsen Løvenbalk


    Født:

    1344

    Død:

    1438

    21.

    Far til


    Mogens Jensen Løvenbalk


    Død:

    1441

    20.

    Far til


    Laurits Mogensen Løvenbalk


    Død:

    1500

    19.

    Far til


    Jens Lauridsen Løvenbalk


    Død:

    29. apr 1538

    18.

    Far til


    Thøger Jensen Løvenbalk


    Født:

    1490

    Død:

    29. apr 1538

    17.

    Far til


    Peder Thøgersen Løvenbalk


    Født:

    1532

    Død:

    3. jan 1595

    16.

    Far til


    Maren Foss (born Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk)


    Født:

    1565

    Død:

    4. okt 1588

    15.

    Mor til


    Laurits Foss


    Død:

    1640

    14.

    Far til


    David Lauritsen Foss

    13.

    Far til


    Lawritz Davidsen Foss


    Født:

    aug 1643

    Død:

    1704

    12.

    Far til


    David Lauritsen Foss


    Født:

    11. nov 1677

    Død:

    21. feb 1728

    11.

    Far til


    Laurits Foss


    Født:

    23. mai 1721

    Død:

    1750

    10.

    Far til


    Holger Foss


    Født:

    8. okt 1750

    Død:

    20. jan 1818

    9.

    Far til


    Lauritz Foss


    Født:

    15. des 1787

    Død:

    13. sep 1875

    8.

    Far til


    Vilhelm Christian Daniel Foss


    Født:

    24. des 1823

    Død:

    19. apr 1862

    7.

    Far til


    Vilhelm Daniel Christian Foss


    Født:

    25. aug 1862

    Død:

    12. mai 1914

    6.

    Far til


    Ulla Marie Hostrup Trock-Jansen (born Foss)


    Født:

    1899

    Død:

    1995

    5.

    Mor til


    Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (born Heegaard)


    Født:

    13. juni 1917

    Død:

    26. juni 2009


    3.

    Bror til

    2.

    Mor til


    Erik Anker Heegaard


    Født:

    18. sep 1915

    Død:

    1993


    4.

    Hustru til


    Unse Marie Heegaard (born Trock-Jansen)


    Født:

    19. okt 1925 — København


    Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog


    Født:

    1947

    Død:

    1999

    1.

    Mor til


    Erik Ribsskog


    Født:

    25. juli 1970

    Slektskap

    Valdemar I den Store Konge af Danmark er i slekt med Erik Ribsskog [gjennom giftemål: 28 trinn]
    Her får du vite hvordan:

    1. Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog er moren til Erik Ribsskog

    2. Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (born Heegaard) er moren til Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog

    3. Erik Anker Heegaard er en bror til Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (born Heegaard)

    4. Unse Marie Heegaard (born Trock-Jansen) er konen til Erik Anker Heegaard

    5. Ulla Marie Hostrup Trock-Jansen (born Foss) er moren til Unse Marie Heegaard (born Trock-Jansen)

    6. Vilhelm Daniel Christian Foss er faren til Ulla Marie Hostrup Trock-Jansen (born Foss)

    7. Vilhelm Christian Daniel Foss er faren til Vilhelm Daniel Christian Foss

    8. Lauritz Foss er faren til Vilhelm Christian Daniel Foss

    9. Holger Foss er faren til Lauritz Foss

    10. Laurits Foss er faren til Holger Foss

    11. David Lauritsen Foss er faren til Laurits Foss

    12. Lawritz Davidsen Foss er faren til David Lauritsen Foss

    13. David Lauritsen Foss er faren til Lawritz Davidsen Foss

    14. Laurits Foss er faren til David Lauritsen Foss

    15. Maren Foss (born Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk) er moren til Laurits Foss

    16. Peder Thøgersen Løvenbalk er faren til Maren Foss (born Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk)

    17. Thøger Jensen Løvenbalk er faren til Peder Thøgersen Løvenbalk

    18. Jens Lauridsen Løvenbalk er faren til Thøger Jensen Løvenbalk

    19. Laurits Mogensen Løvenbalk er faren til Jens Lauridsen Løvenbalk

    20. Mogens Jensen Løvenbalk er faren til Laurits Mogensen Løvenbalk

    21. Jens Nielsen Løvenbalk er faren til Mogens Jensen Løvenbalk

    22. Niels Eriksen Løvenbalk er faren til Jens Nielsen Løvenbalk

    23. Erik Christoffersen Løvenbalk er faren til Niels Eriksen Løvenbalk

    24. Christoffer II Klipping, Konge af Danmark er faren til Erik Christoffersen Løvenbalk

    25. Erik V Glipping, Konge af Danmark er faren til Christoffer II Klipping, Konge af Danmark

    26. Christoffer I Konge af Danmark er faren til Erik V Glipping, Konge af Danmark

    27. Valdemar II Sejr Konge af Danmark er faren til Christoffer I Konge af Danmark

    28. Valdemar I den Store Konge af Danmark er faren til Valdemar II Sejr Konge af Danmark






  • Jeg kommenterte om atombomba, på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog sa, 1 time og 7 minutter siden:


    Atombomben eksisterer ikke.


    Det som er, er at atombomen er et plott.


    Den virker ikke, og så vil ikke amerikanerne, at folk skal finne ut dette.


    Tenk på det selv, hvordan kan verdens minste ting, (atomet), lage verdens største eksplosjon?


    Dessuten, min oldefar i Danmark, grosserer Heegaard, blir påstått å være i slekt med den danske matematiker Poul Heegaard, i hans erindringer, som ligger på nettet.


    Men, det får jeg ikke til å stemme, enda jeg er i den slekten.


    Disse erindringene må være forfalsket.


    Poul Heegaard begynte som professor ved UiO, siden han ble mer eller mindre jaget fra Danmark.


    Hvorfor?


    Jo, han var uvenn/fiende med en Bohr, som var bror av Bohr, på Manhattan-prosjektet.


    Så her ville de ha kloke Heegaard sendt til Norge, sånn at de kunne tulle-lage atombomben i fred på Københavns Universitet.


    Det er min teori.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    2

    anbefalinger


    Bjørnar Økland sa, 29 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Ehm… Ett par milloner Japanere som ville protestert på den teorien.


    Du kødder, ikke sant?



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 26 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Jeg tror kanskje at Japan må være med på det, (hvis det er sånn).


    Husk Pearl Harbour!


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Altså jeg mener,


    jeg har jo sett filmer om Pearl Harbor.


    Og da så vel amerikanerne fly på radarer osv.


    Og dette ble varslet videre.


    Men ingen beredskapshøyining foretas på Pearl Harbor.


    (Det kan nesten minne litt om da tyskerne angrep Danmark og Norge).


    Det kan virke som at noen i USA's høyere militære ledelse, beskyttet det japanske angrepets overaskelses-moment.


    Altså, dette kan ha med taoismen og jing og jang, å gjøre, mener jeg.


    Se på offiserer i alle land.


    De er nesten som japanere, med en kultur som går på underkastelse og strenge ordrelinjer, omtrent som folk i Japan, hvor ære og harakiri og slik er ganske vanlig.


    Står taoismen høyt i Japan og blant militære verden over, kan man lure.


    Er 2. verdenskrig kun et plott fra taoister/sionister/'de mørkhårede'/Østen?


    Jeg synes det burde settes mer lys på denne muligheten, at taoismen står bak et angrep på Vesten/Verden, basert i Japan, eller i Østen da.


    At den kan være linket til sionismen, på noen måte, for eksempel.


    Eller enda eldre religioner, som i det gamle Egypt.


    Man vet jo at noe forekommer, med 'skull and bones', Bilderberger-group, illuminati og frimurere, osv.


    Så her er det vel klart, at vanlige folk, ikke vet alt som foregår bak kulissene.


    Vi blir vel bare servert et manipulert og regisert bilde gjennom media.


    Sånn virker det ihvertfall for meg.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 48 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Dette kan muligens også ha noe med min grandtante, i Danmark, Unse Marie Heegaard f. Trock-Jansen, å gjøre:


    http://www.krogsgaard.name/per18009.htm#0


    Hun er etter danske konger, som Waldemar Seier, Waldemar den store.


    Og keisere som Karl den Store.


    Hun er også etter en tremenning av den norske konge i ynglinge-ætten Olav Håkonsson.


    Hun er etter Gange-Rolf og Hardeknut, og en gresk-bysantinsk keiser, osv. osv.


    Min mormor arvet også Holger baron Adeler.


    Og hennes oldemor var Maren Gjedde.


    Så det er tydelig at det er noe med denne Heegaard-slekten.


    Kan man kanskje tippe.


    Altså den min oldefar, grossereren var i.


    Etter industriherren Anker Heegaard.


    Kanskje noe for norske journalister å skrive om.


    Det ligger nok en hund, eller hundre, begravet her et sted, vil jeg tippe på.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Bjørnar Økland sa, 8 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Kan vennligst en av Dagbladets moderatorer google "Baron Erik Ribbskog". Det er nok gærninger her på forumet allerede.


    Og ja Erik; jeg er medlem av både Illuminati, New World Order, og "mafian" og dette er nok et eksempel på at vi "tuller" med deg.


    Premie til den som finner opp ett galemattias-filter til internett.


    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle


    Din varsling er registrert



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke. Valgt innlegg


    Klage sendt for personangrep.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog


    Innlegget er publisert

    Del det eller Få e-post når noen svarer








    http://www.dagbladet.no/2010/07/04/nyheter/utenriks/iran/usa/cia/12416433/?commentId=4828122#comment_4828122