johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Stressa pga. husvert-problemer

    Husverten, har igjen ikke henta husleia.

    Så da blir jeg stressa, og mister oversikten over budsjettet mitt.

    Og må fly til og fra banker som en jojo.

    Så da bruker jeg også mer penger i matbutikken, fordi stresset gjør at jeg mister litt av kontrollen over meg selv.

    Og begynner å ‘crave’ ting som pizza, for eksempel.

    Så sier sikkert husverten, at Erik aldri betaler leia i tide.

    Men det er egentlig deres feil.

    For det virker som at de bruker psykologi, for å få meg til å bruke husleia på mat.

    Jeg er ikke så ‘up-tight’ at jeg da later som at de pengene ikke eksisterer.

    Jeg er ikke noe sånn ‘up-tight’ pastor.

    Jeg er vanlige Erik.

    Og jeg synes ikke man kan forlange av vanlige folk, at man ikke skal bruke av penger, som husverten tilsynelatende ikke er interessert i.

    Hvis man er arbeidsledig og har dårlig råd, og sjelden spiser den maten man egentlig ‘craver’, for eksempel.

    Men det er kanskje sånn man gjør det her i England.

    At husverten sier en dato, og ikke dukker opp før en uke senere?

    Er dette vanlig i England?

    Hva vet jeg.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Nå tror jeg at jeg bare skal si det sånn, at han husverten ikke får noe av de pengene.

    At nå er de 365 pundene mine, siden han husverten ikke dukka opp når han sa at han skulle dukke opp.

    Og heller ikke ringte.

    For nå er jeg lei av det her tullet.

    For han bare kødder rundt med meg, han husverten.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Og nå må jo jeg gå og grue meg, hver dag, til han George plutselig dukker opp på døra mi, uanmeldt da.

    (For nå kommer det jo til å bli en krangel, om pengebeløpet).

    Det blir jo som psykisk terror, en gang i måneden.

    Fy faen.

    Nei, jeg skal si at jeg begynner å sende pengene fra banken, fra neste måned.

    For det her synes jeg blir stressende.

    Spesielt når han husverten aldri dukker opp på avtalt dag, uansett.

    Så uansett hvordan de pleier å gjøre det her i England.

    (Man er jo ekstra avhengig av en bolig, mener jeg.

    Men, man kan vel ikke bare bli kastet ut heller.

    Det er nok lover og regler, som sier at man ikke bare kan bli kastet ut.

    Får jeg håpe ihvertfall).

    Men her blir jeg terrorisert, av husverten, merker jeg nå.

    Sikkert noe Johanitterorden-greier.

    For han husverten pleier alltid å prate om _Prest_on.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 3.

    Og når jeg tenker på det.

    Så tror jeg ikke at han George har lov å komme på døra mi uanmeldt.

    Han må vel da ringe og gjøre en ny avtale?

    Det ville jeg tippe på, isåfall.

    Jeg skal fortelle han det, at jeg ikke liker at han dukker opp på døra mi uanmeldt.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Policy når det gjelder bilder jeg har copyright til osv.

    PS.

    Noen har laget en YouTube-video, med masse bilder av meg.

    Så lurer jeg nå på hva jeg skal gjøre med det.

    Skal jeg klage til YouTube med en gang på grunn av brudd på copyright-loven?

    Det ville vel vært det vanlige å gjøre.

    Men poenget med bloggen, er jo å varsle, om at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’ og ikke får rettighetene mine fra politiet, blant annet.

    Så sånne videoer hjelper kanskje å varsle?

    Jeg tror jeg må ha det her i bakhue litt, før jeg bestemmer meg hva jeg skal gjøre med det her.

    Jeg burde kanskje tenke ut en policy iforhold til videoer og bilder, som jeg publiserer på blogg osv., og som jeg har copyright til.

    Det har jeg ikke fått tenkt så mye på, hvis jeg skal være ærlig.

    Men vi får se om jeg klarer å tenke ut noe som kanskje kan være fornuftig.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg er litt treig idag.

    Men jeg tenkte litt mer her.

    Og dette er jo åpenbart noen som bare prøver å latterliggjøre meg.

    (Og som ikke prøver å hjelpe meg, å få rettighetene mine, f.eks.

    Men prøver å få meg til å se ut som en useriøs person, som bare flyr rundt å tar bilder av seg selv.

    Men grunnen til at jeg tar bildene er for å vise at jeg er en vanlig, oppegående person, som har rettigheter som alle andre.

    Og for å vise hva jeg driver med i England osv. da.

    Sånn at folk kanskje kjenner meg igjen, fra jobb som butikksjef i Rimi, i Oslo, f.eks., og kanskje lurer på hva som har skjedd, siden jeg har blitt flyktning, osv.

    At jeg prøver å skape litt oppmerksomhet da.

    Det å publisere mange bilder av meg selv, er ikke noe jeg dreiv med, før jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’, i Oslo, i 2003, enda jeg hadde kameramobil i Oslo og, og enda jeg har vært på internett siden 1996.

    Så jeg kunne sikkert ha publisert masse bilder av meg selv, i Oslo og, men det er liksom ikke noe jeg vanligvis ville ha gjort.

    Jeg er en litt mer diskret type person liksom.

    Hvis jeg ville i Oslo, så kunne jeg sikkert laget en sånn her blogg da og, men jeg hadde ikke noe ønske om å bli kjent eller bli lagt merke til.

    Dette er utelukkende pga. situasjonen som har oppstått, dvs. at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles ‘mafian’ i Norge, og jeg prøver å få oppmerksomhet om dette.

    Og jeg får ikke engang mine vanlige rettigheter, som alle folk får.

    Så dette er helt på jordet, av folk i Norge, (dvs. politiet og byråkrater osv.), som ikke skjønner at de må la folk få rettighetene sine.

    Spesielt når de er i en vanskelig situasjon som dette, når jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.

    Fra da jeg bodde i Norge, så er jeg ikke kjent for å være noen ‘linselus’, f.eks.

    (Som f.eks. Thomassen i militæret.

    Det var ikke jeg som var linselusa i militæret, f.eks., det mener jeg var han Thomassen, på lag 1.

    Bare for å prøve å forklare det på den måten).

    Jeg vet ikke helt hva som er smart å gjøre, for å få rettighetene sine.

    Men jeg tar bilder av ting som skjer da.

    For å få noe å skrive om på bloggen, for eksempel.

    Sånne ting).

    Men jeg sendte en klage på det her, for det er vel kanskje ikke for å hjelpe meg.

    Det her er vel mer sånn at det er laget _av_ noe mafia, enn _mot_ noe mafia?

    Jeg aner ihvertfall ikke hvem det er som har brukt så lang tid, og så mye arbeid, på å lage en video om meg.

    Men noe er det som foregår ihvertfall, når folk bruker så mye energi på meg.

    Uten å forklare om dette til meg, f.eks.

    Så jeg bestemte meg for å sende en klage på dette til YouTube.

    Og jeg skal prøve å bli flinkere, til å rydde opp i sånt.

    Det er bare det at det er mange ‘tullere’, og jeg har mye å gjøre, siden jeg blir så mye tulla med.

    Så når tusen personer tuller med en person, så blir det vanskelig for den som blir tulla med, å beholde kontrollen.

    ‘Mobstere’ eller ‘mob’ kalles dette i England.

    Og så leser hundrevis av folk om dette hver dag, i Norge, og ingen gjør noenting for å hjelpe meg mot mobben.

    Politiet gjør ikke jobben sin, og avisene skriver ikke.

    Norge er et feigt land, vil jeg si.

    Norge burde gå i skammekroken nå.

    Ingen hjelper folk som ikke får rettighetene sine lengre.

    Her er det alle for seg selv.

    Ingen står opp mot uretten.

    Dette er dårlig, av Norge, vil jeg si.

    Så det er sånn at man lurer på hva som foregår i Norge.

    Men men.

    Har alle mistet kontrollen?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her er den klagen til YouTube:







    Gmail – Copyright Infringement Notification Confirmation







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Copyright Infringement Notification Confirmation





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Tue, Jun 8, 2010 at 1:55 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Copyright Infringement Notification Confirmation

    Thank you for taking the time to submit your copyright complaint to YouTube. We will review your submission shortly.

    Here is the information you filled in:

    Copyright Owner Name (Company Name if applicable):

    Erik Ribsskog

    Your Full Legal Name (Aliases, usernames or initials not accepted):

    Erik Ribsskog

    Your Title or Job Position (What is your authority to make this complaint?):

    Self-employed

    Address:

    Flat 3, 5 Leather Lane

    Liverpool, Merseyside L2 2AE

    GB

    Username:

    johncons123

    Email Address:

    eribsskog@gmail.com

    Phone:

    +44 151 236 3298


    URL of allegedly infringing video to be removed:

    http://www.youtube.com/watch?v=uPo-B7cwxy8

    Where is the content at issue?

    video only

    Describe the work allegedly infringed:

    Photos/video that I took: http://farm4.static.flickr.com/3332/4613 (This is a picture I've taken, and have copyright to, and one can see it at 1.01 in the video). (There are also many pictures that have been ripped).



    Country where copyright applies:

    GB

    I, in good faith, state that:

    • I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.
    • I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and
    • This notification is accurate.
    • I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.
    • I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.

    Authorised Signature:

    Erik Ribsskog

    Sincerely,

    — The YouTube Team


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066






    PS 4.

    Og til ‘Edvaldsen’, som skriver kommentar.

    Hvis du skal blande det at jeg legger ut musikk på YouTube, med at noen mobstere mobber meg.

    Da er du så usakelig at det er verdensrekord i usaklighet, vil jeg si.

    Dette minner om noe forskrudd kristen-moral.

    Er du Roger Edvardsen i Johanitterordenen?

    Jeg skjønner at ‘saklighet’ står i fremmedordboka.

    Du blander som en gris, for å si det sånn.

    Du kan ikke blande saker sånn, for da tar du ting så ut av sammenhengen.

    Så det gir ingen mening.

    ‘Kristen-pakk’, blir jeg fristet til å kalle sånne moralister som deg.

    For dere er helt forskrudde, er min mening.

    Og det er kanskje greit hvis dere bare plager hverandre.

    Men dere forskrudde korsfarere, dere driver også å forfølger vanlige folk, som meg, pga. noe familieproblemer, da vi var unger osv.

    Sånn virker det som for meg.

    Ta pilla di, og gjør verden et bedre sted, er min oppfordring.

    Amen.

    PS 5.

    Igjen, ‘Edvaldsen’.

    Dette å legge ut musikk på YouTube, som andre har copyright til.

    Det er for å få oppmerksomhet, rundt min sak, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og at politiet nekter meg rettighetene mine.

    Dette var ikke noe sånt, som jeg drev med, da jeg bodde i Oslo f.eks.

    Og så kommer dere ‘kristen-pakket’ da, og skal straffe meg da.

    Ved å gjøre det samme mot meg.

    (En flyktning som blir forfulgt av mafia).

    Men dere har ikke noen rett til å sette dere over meg, og dømme og straffe meg.

    Da har jeg rett til å sette meg over dere da, og dømme og straffe dere.

    Da dømmer jeg dere til døden, for jeg er så jævla irritert over dere forskrudde moralister.

    Som blander dere opp i livet mitt, som dere ikke har noe med.

    Ta pilla deres, og ikke bland dere opp i andre folks liv, som dere ikke har noe med.

    Liberale-konservative som meg, blir forfulgt av korsfarer-moralister.

    Sånn tolker jeg dette.

    Dette er terrorisme.

    Dere hører hjemme i Guantanamo, som de terroristene dere er, mener jeg.

    Halleluja.

    Amen.

    PS 6.

    Edvaldsen, du er så dømmende.

    Skal du drive stråmann-virksomhet på vegne av NRK nå?

    Jeg mener det, at hvis noen prater ‘på vegne av andre’, så er det ofte noe gæernt, mener jeg.

    Da er det nok noe humbug, og noe galt.

    Så slutt å døm meg, for det har du faktisk ingen rett til.

    Helvetes-predikanter kalte man sånne som deg i gamle dager.

    Men men.

    Er du sikker på at du ikke er Roger Edvardsen, fra Berger?

    PS 7.

    Og jeg skal ikke ta noen piller.

    Jeg spiser ingen piller faktisk, ikke engang vitaminpiller.

    Nå passer jeg bare på å spise variert kost.

    Så jeg har vel ikke en eneste pille her, tror jeg.

    Kanskje med unntak av noe paracet-greier.

    Jeg tror det, at hvis man spiser for mye vitaminpiller, så merker man ikke hvor sliten kroppen egentlig er.

    Søstra mi råda meg til å spise ginseng en gang, på en tid som jeg var overarbeida.

    Men jeg tror det, at det bedre å ikke spise vitamintabletter, og heller la kroppen merke hvor sliten den er.

    For ellers så kan man slite ut kroppen på få år, mistenker jeg.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Det her er bare min personlige teori da.

    Det er ikke akkurat noe jeg har forska på.

    (Bare for å si fra om det).

    Men jeg prøver å passe på å drikke mye appelsinjuice og sånn, og få i meg mer naturlige vitaminer da, enn de som er i de vitaminpillene.

    Og å spise litt mer variert da.

    Det er mulig det er noe i det.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 8.

    Her kan man se at en fra Berger, er på kommentarfeltet, til denne bloggposten.

    Stemmer de tidspunktene med Edvaldsen sine kommentarer?

    Jeg tipper at Eldvaldsen må være Roger Edvardsen.

    (En som gikk i klassen over meg, på Berger, og som jeg egentlig ikke kjente, for jeg bodde på Bergeråsen, ca. en kilometer unna.

    Men som var slem og ekkel mot meg, og kalte meg for ‘fingersprikeren’, blant annet.

    (For jeg syntes det var så gøy å spille fotball, på Berger skole, for da jeg gikk på Torstrand skole, i Larvik, så fikk jeg ikke så ofte ballen, og en gang jeg scorte, så begynte de på nytt.

    Det kan ha vært fordi at jeg bodde på Halsen, nabo-bygda, før jeg flytta til Larvik, (og mora mi insisterte på at jeg måtte bruke en Halsen gym-bag, også etter at vi flytta til Larvik sentrum, hvor Fram og Larvik Turn, var lagene som folk holdt med, og de likte ikke Halsen, og vel heller ikke Halsen-folk, tror jeg).

    Så jeg gikk nesten inn i ekstase, når jeg fikk ballen og hadde målsjangser osv., på Berger, for jeg fortalte det her til morfaren min da, (da jeg bodde i Larvik), at de i Larvik hadde begynt på nytt, den gangen jeg scorte.

    Så jeg var litt sånn nedtrykt, når det gjaldt fotball, (eller ihvertfall fotballsparking som skjedde i skolegården).

    For de sentra vel aldri noe særlig til meg, de folka i Larvik.

    (På Torstrand skole, de folka i klassen osv.)

    Så jeg syntes det var så artig å spille fotball på Berger, hvor jeg stort sett ble behandla som alle andre, i begynnelsen, så jeg sprikte med fingra, tydeligvis, av fryd, mens jeg spilte.

    Men det la jeg ikke merke til selv.

    Men Roger Edvardsen, han hadde øynene sine retta mot meg, på en måte som virker ganske ‘klam’ for meg nå.

    Og begynte ganske raskt å kalle meg for ‘fingersprikeren’, mens vi spilte fotball, på grusbanen, på Berger skole.

    Et økenavn som vel delvis hang litt igjen seinere og.

    Men mest blant folk i klassen til Roger, tror jeg.

    Jeg hørte ikke det bli sagt mer enn 5-10 ganger kanskje.

    Så jeg tror ikke det spredde seg noe særlig til Bergeråsen, f.eks.

    Men det var et litt ekkelt økenavn, husker jeg at jeg syntes.

    Jeg skjønte ikke helt hvorfor han Roger Edvardsen hadde et horn i siden til meg da, som det heter.

    Så det tærte litt på meg, men han gikk jo i klassen over meg.

    Så jeg brydde meg ikke så særlig om det egentlig.

    Det ville vært værre, hvis det var folka i klassen min, som hadde kalt meg det, for eksempel.

    Og prøvde jeg også å bli bevisst på det, om jeg sprika med fingra, mens jeg spilte fotball.

    Så det ødela kanskje litt for spillet mitt, siden jeg begynte å tenkte på ting som om fingra mine sprika osv., mens jeg spilte.

    For jeg husker jeg scorte mye mål, i begynnelsen, på Berger skole.

    Men jeg dabba litt av, mener jeg å huske.

    Og det kan kanskje ha vært fordi at jeg måtte konsentrere meg om fingra mine osv., mens jeg spilte, pga. han Roger Edvardsen.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Så han Roger Edvardsen, overvåket fingrene mine og resten av meg, med argus-øyne, vil jeg si.

    Så han hadde nok hørt om meg, fra min mormor i Nevlunghavn kanskje.

    Og var derfor kanskje obs på meg, da jeg flytta til faren min på Berger.

    Kanskje min mormor, Ingeborg Ribsskog, (som bodde i Nevlunghavn, ca. 10 mil fra Berger), tullet med meg gjennom Roger Edvardsen?

    Var det defor han var så fiendtlig mot meg, (uten at jeg skjønte hvorfor?).

    Var begge disse i Johanitterordenen, eller et beslektet nettverk, lurer jeg.

    Hm.

    PS 9.

    Her er mer om dette:




    VISITOR ANALYSIS

    Referrer

    http://www.google.com/search?sourceid=ie7&q=johncons&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_noNO355NO355

    Search Engine Phrase

    johncons

    Search Engine Name

    Google

    Search Engine Host

    www.google.com

    Host Name

    ti0099a340-0143.bb.online.no

    IP Address

    85.165.104.143 [Label IP Address]

    Country

    Norway

    Region

    Vestfold

    City

    Berger

    ISP

    Telenor Business Solutions As

    Returning Visits

    2

    Visit Length

    7 hours 32 mins 56 secs

    VISITOR SYSTEM SPECS

    Browser

    IE 8.0

    Operating System

    Win7

    Resolution

    Unknown

    Javascript

    Enabled

    Navigation Path


    Date

    Time

    Type

    WebPage

    8th June 2010

    10:05:17

    Page View

    www.google.com/search?sourceid=ie7&q=johncons&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_noNO355NO355

    johncons-mirror.blogspot.com/


    8th June 2010

    10:23:41

    Page View

    www.mote.no/annet/off-topic/14035-snikk-snakk-2905.html

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html


    8th June 2010

    10:50:51

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    11:45:57

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    11:47:40

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

    8th June 2010

    11:48:46

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

    johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Stay%20Behind


    8th June 2010

    11:49:07

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Stay%20Behind

    johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Kvelde


    8th June 2010

    12:06:13

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    12:06:24

    Exit Link

    http://www.flickr.com/photos/37919387@N04/4680467672/

    8th June 2010

    12:06:30

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    14:10:08

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    15:13:17

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    15:15:21

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/
    johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

    8th June 2010

    15:16:37

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/
    johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

    8th June 2010

    15:59:54

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    17:37:44

    Page View

    No referring link
    johncons-mirror.blogspot.com/

    8th June 2010

    17:38:13

    Page View

    johncons-mirror.blogspot.com/
    johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

    Display Page URL not Title








    PS 10.

    Nei, den passa ikke med tidspunktene for kommentarene, den siden i PS-et ovenfor.

    Hm.

    Da må jeg prøve å finne den riktige StatCounter-personen da.

    Vi får se.

    PS 11.

    Eldvaldsen, du glemmer å være saklig.

    Du må ta en sak av gangen.

    Det er forskjell på å skyte noen i selvforsvar.

    Og på å skyte en tilfeldig person, bakfra, på gata.

    Der er det en stor forskjell.

    Men i din bok, så finnes det ingen nyanser.

    Der er begge disse sakene like.

    Siden begge handlet om personer som ble drept med skytevåpen.

    Jeg håper du innser at dette er en trangsynt tankegang.

    Det er enighet, i hele den siviliserte verden, om at saklighet er alfa og omega når det gjelder å ha en givende samfunnsdebatt.

    Så du får heller prøve å lese deg opp på Google, på hva det står hvis du søker på ‘saklighet’ der.

    Bare et forslag.

  • Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten







    Gmail – Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 11:27 PM





    To:

    annika.horten@d-ikt.no



    Hei igjen Annika,

    Christian sa at du ikke har kontakta han, angående hva stefaren hans heter.
    Jeg husker jo at du pleide å vanke aleine rundt postkassene til Haldis, (en gang jeg og søstra mi gikk fra Haldis og opp mot Leirfaret. Du sa at du skjønte at søstra mi hadde kutta ut Christell, og at Christell hadde fett hår. Hva var det om da? Pleide ikke Christell å vaske håret?).

    Og at du banka på alle vinduene og rutene mine, (sammen med Christell og søstra mi vel, en gang jeg hadde lånt videoen til Haldis.
    Hva hadde du med det å gjøre da?
    Og du var oppe hos meg i Leirfaret, (før søstra mi flytta til Berger, så i 1981 eller 82 vel), og du og Christell prata om at du hadde så firkanta tannstilling.

    Hva var det om da?
    Frode Kølner, en kamerat fra Larvik, besøkte meg sommeren 1988, jeg skulle ha 18-års fest.
    Han og søstra mi, dro meg med bort på Sandvika.

    (Enda jeg ville kjøpte øl og pizza, i butikken.
    Men det ble ikke noe av da.
    Så det var derfor den festen ble avlyst, for Kølner og søstra mi tulla med meg.
    For jeg husker du spurte seinere på kvelden, da søstra mi dro meg med over til Rødtangen, hvor Turid Sand var, og fortalte at hu lot noen fra Oslo fingre seg, mens jeg og søstra mi satt et sted der.

    Kølner ble redd for tremenningen min Øystein Andersen, fra Lørenskog, tror jeg.
    For Øystein sa at Jägermeister-flaska til Kølner var 'hostesaft'.
    Så Kølner og kamerat, dro hjem til Larvik, før festen begynte.

    Men da var det blitt så mye tull og press mot meg, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang.
    Da Christian Grønli bodde hos meg, (da Petter Grønli bodde hos han Paul), sommeren 1982, var det vel.

    (Jeg bodde jo aleine i Leirfaret, som du vel nok visste men).
    Så tok han til takke med den vanlige senga, på det første rommet mitt.
    Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg skulle låne bort vannsenga mi.

    (Jeg sier 'mi' for faren min lå aldri i den).
    Det hadde jeg ikke gjort siden den gangen søstra mi og Christell lå der, og søstra mi pissa i den.
    Det må ha vært i 1983 vel, så da søstra mi var sånn 12 år da.

    Noe sånt.
    Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg lot Kølner få vannsenga.
    Og det ville jeg ikke.
    For gjesterommet var liksom det gamle rommet mitt.

    Jeg ville ikke at kamerater skulle ha senga mi liksom, dvs. vannsenga.
    Jeg sov jo der hver natt.
    Jeg fikk nesten sjokk over at de ville ha senga mi.
    Så spurte søstra mi, frekk som hu var, hvem skulle liksom ligge der.

    Siden jeg bare var en person.
    Så sa jeg, at der skal Annika og Anne ligge.
    (Siden jeg var helt svimmel, pga. det tullet til de Larvik-folka).
    Jeg regna med det var greit å tulle litt med deg og Anne Uglum.

    Siden du pleide å la meg inspisere tenna dine, og siden hu Anne Uglum pleide å be meg om hjelp, hver gang Espen Melheim ble innpåsliten, en nyttårsaften, et par år før det her vel.
    Men det var bare tull altså.

    Men jeg måtte bare si noe, siden søstra mi og Kølner, var rimelige aggresive.
    Jeg lurte på om de planla å knulle noen Berger-jenter i senga mi.
    (Christell?).
    Siden de var så skikkelig hypp på den senga.

    Så derfor bare fant jeg på noe.
    Jeg var jo så seint i puberteten, så at jeg skulle ha to pene, unge damer, som deg og Anne Uglum i vannsenga, det var bare fleip.
    Jeg hadde ikke hatt sex engang jeg, sommeren 1988, så det var bare noe tull jeg fant på.

    Fordi søstra mi og Kølner maste så jævlig.
    Så har jeg forklart om det ihvertfall.

    For det var nesten som at søstra mi og Kølner, dreiv med noe angrep på Berger, eller noe.

    Hvem vet.

    Så jeg måtte nesten bare si noe, for jeg ville ha to Larvik-sosser i vannsenga mi liksom.
    Det var vel også litt homo, av de gutta, at de ville dele vannseng.
    Men men.

    Men hvorfor dro søstra mi og Frode Kølner meg bort på Sandvika, og kødda meg rundt, hele den dagen, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang?
    Nå har jeg ihvertfall kutta ut både søstra mi og Kølner, så noe lignende vil ikke skje igjen.

    Så jeg beklager det at jeg var sleivkjefta og uhøflig.
    Men jeg ble tulla med av søstra mi og Kølner, vil jeg si, angrepet kan kanskje kalle det, så jeg var ikke mitt vanlige selv, så jeg plumpa ut med noe tull om deg og Anne Uglum og vannsenga da, som jeg vanligvis ikke ville sagt.

    Så jeg beklager det!
    Men hvorfor sendte du ikke svar til Christian Grønli?

    Er ikke både du og Christian Grønli hard-core Bergeråsen-folk?

    Jeg har jo kjent begge dere, dere er jo så linka til min fars nye familie, f.eks., så jeg er litt nysgjerrig angående hva som foregår.

    Hvis jeg får lov til å være det.
    Hvorfor svarte du ikke han Christian Grønli, og hjalp han med å finne navnet på stefaren sin?
    Så ofte som du gikk ned til 'vårs', nedafor S-svingen, så hørte du kanskje at dem sa navnet til han Willy, når du gikk forbi huset dems, i Havnehagen 4, tenkte jeg.

    Hvem vet.
    Du får svare hvis du har mulighet.

    Da mener jeg at jeg har forklart om det meste.

    Du begynte jo også å blande deg, da du og jeg og Christell og Haldis, kjørte hjem fra jobben til Haldis, CC Elektro, en lørdag.

    Men hvorfor satt ikke du og Christell ved siden av hverandre da?
    Christell satt foran, på passasjersetet, og Haldis kjørte.
    Den dagen var vel den første dagen jeg så deg.

    Så sa du at jeg ikke skulle pelle nese.

    (Som om du var mora mi).
    Jeg trodde ikke du var så hjemme, det var jo Haldis sin bil.
    Jeg kjeda meg vel, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke hadde pelt nese, før vi dro til Drammen, men jeg er b-menneske da, og Haldis begynte vel på jobben før klokka 9.

    Men men.
    Så spurte jeg hvor du pelte nese.
    Og du sa på badet.
    Og Christell og Haldis, sa ikke noe.
    Så du har kanskje vært så mye på badet og pelt nese, at du ikke har hatt tid til å svare Christian Grønli enda?

    Jeg peller nese i stua jeg, må jeg innrømme.
    Jeg har omtrent hele livet hatt problemer med å blø neseblod, skjønner du.
    Så jeg kan ikke bruke lommetørkle og snyte meg og sånn, for mye, for da begynner jeg å blø neseblog igjen da vet du.

    Så da får jeg en stygg uvane, å pelle meg i nesa da, for da begynner det sjeldnere å blø neseblod.
    Så har jeg svart ordentlig på det, siden du begynte å grave om det, i bilen til Haldis for vel ca. 30 år siden.

    Så da har jeg fått forklart om det og.
    Så bare en rask e-post her, jeg skriver ganske raskt, så jeg bare skreiv det jeg hadde i huet.
    Håper dette er i orden, og beklager at jeg skriver så mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/31
    Subject: Fwd: Chat with christian gronli
    To: annika.horten@d-ikt.no

    Hei Annika,

    jeg sendte han Christian videre til deg jeg.

    Siden du er sånn skikkelig Berger-jente.
    Og jeg liker de vennene til Petter og Christian, dvs. Paul og dem.

    Håper det er i orden.

    Jeg skylder deg en tjeneste isåfall.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Date: 2010/5/28
    Subject: Chat with christian gronli
    To: eribsskog@gmail.com

    11:52 PM christian: er du der erik?

    det er vel bedre å snakke her en å sende alle disse spørsmålene hele tiden?
    11:55 PM er du der?

    11:56 PM Erik?






  • Christian Grønli kontaktet meg igjen på G-mail sin chat







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 9:11 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    8:46 PM christian: hei erik
    hvordan går det?
    jeg er i norge nå
    8:47 PM kl er snart 22.00 og her er det fremdeles lyst
    me: jeg har ikke funnet ut hva han stefaren din het
    har du hørt fra hun annika?
    8:48 PM christian: nei
    men det er det samme erik
    takk for hjelpen
    me: det er det samme nå plutselig
    okey
    christian: jo
    me: den er grei
    christian: jeg blr kanskje litt ivrig der og da
    me: men da har vel ikke vi mer vi skulle ha prata om da, har vi vel det?
    8:49 PM christian: men nå vet jeg ikke om jeg har lyst å møte fyren
    me: okey np
    christian: hvorfor det?
    me: vi kjente jo hverandre bare et år da vi var guttunger
    jeg sa jo det, at jeg likte ikke de kameratene dine
    paul osv
    christian: hva har han med at vi prater sammen?
    vi er voksene nå da
    8:50 PM me: nei, men du skjønner vel at jeg er litt skeptisk til deg?
    ja vi er voksne nå
    christian: hva har de kameratene med meg å gjøre nå?
    me: jeg ble litt ivrig og kontakta deg
    for noen år siden
    christian: nei, skjønner ikke det
    me: men da visste jeg ikke at du var sånn, at du hadde et rødt og et grønt øye osv
    på facebook
    du er så spesiell vet du christian
    christian: det er photoshop
    me: ja, men likevel
    christian: jeg har da ikke øyene slik
    me: bare å ha et sånt bilde som profilbilde på facebook liksom
    8:51 PM nei, men du er litt spesiell vet du
    når du har sånt bilde
    christian: bør jeg ta det som noe godt eller dårlig?
    jeg mener at du er spesiell
    me: nei, det bør du ta som en forklaring
    på hvorfor jeg sitter her og er skeptisk
    christian: forklaring på hva da?
    8:52 PM me: du har jo bodd et helt liv nesten i utlandet
    christian: jeg er spessiell og du blir skeptisk av det?
    me: jeg kjente deg, da vi var 9-10 år
    det var 30 år siden
    christian: and?
    me: mora di døde i februar 1981
    christian: ja
    me: og du og broren din flytta til mexico
    christian: og?
    me: det er 29 og et halvt år siden
    8:53 PM christian: faren min bodde der
    nei
    me: nei da kjenner vi hverandre ikke så bra da vet du
    christian: vi møttes i oslo en gang
    jeg måp si at det var morsomt
    me: vi veit ikke hvordan den andre er
    jeg kan ikke vite om du er kriminell eller ikke
    christian: er ikke det men oppdager etterhvert?
    me: jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian' i oslo
    du har bodd i oslo, har jeg skjønt
    8:54 PM christian: jo
    me: men jeg må være ekstra skeptisk nå vet du christian
    christian: i 6 år
    jasså?
    me: siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'
    dette er ikke riktig tid for meg christian
    christian: hva har det med meg å gjøre?
    me: det må bli etter at jeg har fått rettighetene mine av politiet
    nei, dette har med politiet å gjøre
    jeg har problemer med politiet
    christian: skjønner
    me: som jeg må få ordna opp i
    8:55 PM christian: men da burde du være her med en advokat
    me: ellers så hadde jeg tatt en bytur, hvis jeg hadde vært i norge
    sånn som sist
    christian: eller?
    me: jeg har prøvd å fått tak i advokat
    christian: ok
    me: jeg driver fortsatt på med det
    christian: hva skjedde?
    me: så vi får ta en pause til etter at jeg har fått rettighetene mine fra politiet, synes jeg
    hvis det er i orden for deg
    okey?
    christian: tror ikke advokatene på deg?
    me: det er lang historie
    8:56 PM christian: som du vil
    me: for lang til å ta hele leksa om nå
    åkey, den er grei
    christian: du vet hvordan du finner meg hvis du trenger noen å snakke med
    me: ja, det veit jeg
    det har jeg jo klart å finne tidligere så
    christian: jeg vet
    8:57 PM me: åkey, takk for at du viser forståelse for hvordan min situasjon er
    christian: tror du er flink å spore folk
    me: du får ha lykke til i mellomtiden da christian
    jo, jeg sitter kanskje for mye foran pc-en
    christian: dessuten har du en sinnsyk bra hukommelse
    me: ja, det er derfor jeg skriver så mye på bloggen
    jeg vet ikke hvem jeg har arva den fra
    men men
    christian: kanskje moren din?
    me: ja, muligens, jeg flytta jo fra henne da jeg var ni år
    8:58 PM christian: kanskje faren din før hn begynte å drikke for mye?
    me: så jeg husker jo ikke henne bedre enn du husker mora di, f.eks.
    ja, det er mulig
    han flytta jo ned til haldis han, da jeg var ni og et halvt
    christian: litt av begge er vel det mest logiske
    me: så jeg husker jo sikkert ikke han bedre enn du husker han willy
    stefaren din
    eller hva du kalte han
    jepp
    den er grei, da får du ha lykke til i oslo da
    8:59 PM jeg er fortsatt i england jeg
    christian: morderen til moren min?
    det er jo det han er
    me: ja, det veit jeg ikke, hva som skjedde
    han kom på døra vår
    christian: han drepte morra mi
    me: og så rar ut i trynet
    christian: det er defor jeg vil ha noen ord med han
    me: hvordan veit du det da
    ja, det skjønner jeg jo egentlig
    9:00 PM ja, jeg kan prøve mer å få tak i navnet hans
    christian: det var mystiske omstendigheter rundt det hele
    me: jeg sendte en e-post til han per furuheim
    christian: det var et glassbord som var knust
    me: vi får se om han svarer
    christian: og han mente han ikke hadde hørt noe
    en voksen mann
    litt skeptisk
    me: ja, han sa bare at tove var død
    ja det er mulig
    det rimer kanskje dårlig med hjerneblødning
    jeg skal ha det i bakhue
    9:01 PM christian: at de hadde en fight
    han dytta morra mi
    hun lanna på borde som le knust
    og dette forrosaket en hjerneblødning
    me: han willy, han var yngre enn mora di, var han ikke det?
    christian: det er det jeg tror
    me: ja, det kan det jo ha vært
    christian: jeg husker ikke det, men han var en drittsekk
    me: det var faren min som sa det med hjerneblødning
    christian: det husker jeg
    de krangla masse
    9:02 PM me: men dem kan jo ha vært korrupte, kripos
    åkey
    hvor lenge var de sammen da
    christian: men nok om det
    politiet fant jo ikke noe ut av det
    me: bodde willy der da han furuheim-gutten døde
    nei, det er mulig
    christian: tror ikke det
    me: åkey
    9:03 PM christian: det med thor var en ulykke
    me: men han willy var fra drammen, var han ikke det?
    christian: kanskje det
    me: ja, han fikk snøhula over seg, da du og petter spiste middag
    christian: jeg vet ikke hvor han kom fra
    me: var det ikke sånn da
    christian: plutselig var han der
    me: åkey
    christian: men det kan være
    me: hvordan kjente mora di faren min da
    christian: muttern jobba jo på drammens is
    9:04 PM me: ja, stemmer det
    christian: i dont know
    me: det huska jeg ikke
    åkey
    christian: på en bar eller noe
    kanskje
    me: traff hu faren min på en bar?
    bodde han faren din også på Bergeråsen?
    christian: han willy
    ikke faren din
    me: ok willy ja
    nei, men dere kjente faren min også og haldis
    9:05 PM var det gjennom willy eller
    christian: på bergeråsen
    det var jo ikke store plassen
    me: eller dere kjente jo alle der mer eller mindre
    christian: haldis var jo beste vennina til morra mi
    me: ja, begge de jobba jo i drammen
    christian: aha?
    me: ja haldis jobba jo på cc
    christian: visste ikke at haldis jobba
    9:06 PM aha
    ok
    me: hu jobba på cc elektro, het det vel
    christian: du sier noe der
    me: og seinere på hennes og mauritz
    i drammen
    nei, cubus var det
    og seinere starta hu vannsengbutikk, sammen med faren min
    på strømsø
    christian: husker den senga
    hehehe
    me: på det store rommet mitt?
    christian: men erik
    jepp
    9:07 PM me: det var da jeg bodde i leirfaret det
    du måtte ta til takke med den vanlige senga mi, på det første rommet mitt
    christian: jeg skal legge meg… har noen møter i morra
    skal tilig opp
    har nesten ikke sovet i det hele tatt
    så jeg er ganske trøtt
    9:08 PM som sagt
    me: ja, jeg synes det er litt spesielt at du skal styre så mye i samtalene
    christian: er det noe du trenger så send meg en mail eller noe
    me: det er liksom bare på dine premisser
    christian: hææææ?
    me: nei, glem det da
    du har jo bodd i utlandet i mange år vet du
    christian: jeg tror jeg lytter på deg jeg
    me: så du skjønner ikke det du
    christian: hrhr
    9:09 PM hehehe
    greit erik
    me: åkey, du får ha lykke til på møtene da
    hva du nå skal drive med
    hei og hopp!
    christian: du med mafia og politi sakene dine
    me: ok, hejdå
    9:10 PM christian: håper at du kommer tilbake til jorda en gang
    for du er jo en kul type
    men god humor
    og inteligent
    me: ja vi får håpe det da vet du
    christian: synd det som skjer med deg
    me: ja det er jeg enig i
    9:11 PM vi får håpe at politiet får ut fingeren
    christian: håper at du får fiksa de en dag
    me: som det heter
    christian: ja
    det får vi håpe på
    take care
    god natt
    me: du får ha lykke til i jakten på din mors morder
    hadetbra
    christian: ha det






  • Jeg sendte en ny e-post til min tremenning fra Færøyene, Dagny Holmsen, som bor i Sverige







    Gmail – Fadderbarn av Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Fadderbarn av Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 9:31 PM





    To:

    dagny holmsen <axlrose-666@hotmail.com>



    Hei,

    nei, jeg er ikke religiøs i det hele tatt.
    Det er mulig at min morfar, Johannes Ribsskog, som var din mors onkel vel, var religiøs, men det skal jeg ikke si sikkert.
    Adferdsvitenskap ja.
    Jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann/Microsoft, hvor de brukte 'negativ forsterkning', som metode, for å kontrollere medarbeiderne.
    Det går kanskje under det faget.

    Du bodde på Færøyene hos faren din du altså.
    Det visste jeg ikke.
    Han døde jo for noen få år siden, så jeg, fra moren din sin slektsforskning.

    Jeg har hørt at mange i Ribsskog-slekten, var i indremisjonen osv.
    F.eks. Johan Ribsskog, som var vår oldefar, hvis jeg ikke tar helt feil.
    Jeg skal finne noe om han:

    img262

    Posted by johncons at 08:55 0 comments

    Han prater om 'hjertet hos Gud osv'.
    Og hun Helga Dørumsgaard, ble visst dobbelt så gammel, som han.
    Kjenner dere noe til disse Dørumsgaard-familien eller?

    Er deres gren av slekten i indremisjonen, eller noe, eller?
    Du får igjen si tusen takk til din mor, for den fine slektsforskinga!
    Jeg har jobbet på vegne av Microsoft, i England, og jeg har en arbeidssak, fra den jobben.

    Så jeg sliter litt med å få meg nye jobber.
    Men jeg vurdere å studere fra høsten, jeg og, det er snakk om Historie, i såfall, (jeg har en grad i IT fra før, fra HiO, og har jobbet som butikksjef, i Rimi, i Oslo).

    Men jeg tenkte at jeg må finne på noe nytt nå, siden firmaene innen butikk og data tydeligvis er redde for meg nå, eller hva det kan være, siden jeg har den arbeidssaken.
    Kanskje Bertelsmann eller Microsoft sprer dritt om meg.

    Hvem vet.
    Jeg har et websted, hvor jeg har skrevet mer om en del rare ting, i familien, mm.:

    Igjen tusen takk for e-post, det var hyggelig å høre fra en tremenning, som jeg for noen tid siden ikke engang visste jeg hadde.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Du som er fra Færøyene.

    Jeg studerte i Sunderland, i 2004, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av noe 'mafian' i Oslo.
    Lånekassa tulla med studielånet mitt.
    Så det fikk jeg fire måneder forsinket.

    Så da hadde det gått ut over konsentrasjonen om studiene mine.
    Så da bestemte jeg meg, når jeg endelig fikk studielånet, å prøve å etablere meg i utlandet.

    (Som jeg fikk til, høsten 2005, i Liverpool).
    Men det funka ikke i London, og ikke hos onkel Martin Ribsskog, i Larvik, der ble jeg forsøkt drept, på gården hans, så jeg snakker ikke så mye med min gren av Ribsskog-familien.

    Men jeg bodde noen uker i Paris, etter London.
    Og der møtte jeg en pen ung dame fra Færøyene, på puben O'Sullivans, i Grand Boulevard, våren 2005 vel.
    En pen dame, med langt lyst hår, som forstod norsk.

    Hun satt stille resten av kvelden, sammen med noen dansker, (jeg bare veksla noen ord med henne i baren).
    Hun studerte kunst i Paris.
    Hun var vel i begynnelsen av 20-årene vel, (så kanskje i slutten av 20-årene nå).

    Kanskje du visste hvem det var, tenkte jeg, siden du var fra Færøyene?
    Bare nysgjerrig.
    Men men, igjen takk for svar på e-post!

    2010/6/7 dagny holmsen <axlrose-666@hotmail.com>


    Hej 🙂

    Takk for hyggelig mail. Göy å vite att jeg har en tremenning, eftersom vi ikke har så stor familie 🙂

    Vet desverre ikke vem Öystein er, men bra musikksmak har han da.. haha.. höres ut som en person som ikke er helt ok i hodet, men men…

    Har 666 på grund av Iron maiden's Number of the beast, ikke djeveldyrker nei.. tror mer på det som er bevist enn det som står i en bok..

    Kjenner ikke så mange i Oslo/akershusområdet lenger desverre..

    Er du Jehova?? ikke for att det spiller noen rolle men göy å vite..

    Litt om meg, leser siste år på videregående nå, eftersom jeg ikke var så skoleglad da jeg skulle ha gått der, må jeg ta det igjen nå. Sökt in på universitet og högskole fra hösten av, beteendevetenskap, rettssociologi, kriminologi og jura. Drömmen er å bli dommer i höyesterett 🙂

    2 barn, Freya snart 8 og Nicklas snart 6. Sambo med Herman, bodd i Sverige i 4.5 år nå ettersom att jeg ikke trivdes på Färöyene.

    Alltid hyggeligt med lange mail, selv om jeg ikke er så bra å skrive så langt tillbake..

    Har också hört om att Östby hadde no med svenskekongen å göre men vet ikke helt om jeg husker hvordan det var..

    Må stikke nå..

    Mvh

    Dagny


    Date: Tue, 1 Jun 2010 20:30:25 +0100
    Subject: Fadderbarn av Annikken Holmsen
    From: eribsskog@gmail.com
    To: axlrose-666@hotmail.com

    Hei,

    det er jeg som er fadderbarn av din mor, Annikken Holmsen.

    Jeg ble døpt i Svelvik kirke, i 1970 eller 1971, eller når det var.

    (Jeg husker ikke noe av det nå).

    Mora mi var Karen Ribsskog, datter av Johannes Ribsskog, som var bror av Dagny Ribsskog, din mormor, som du er oppkalt etter.

    Så mora mi, var kusine av mora di.

    Så da er nok vi tremenninger, vil jeg si.

    Jeg har også en tremenning, på farssiden, som er fra Lørenskog.

    Øystein Andersen, (adoptert fra Korea), født i 1972, eller noe, vel, fra Marcus Thranes vei, på Hanaborg.

    Kjenner du han eller?

    Dere har samme interresse.

    Guns and Roses og heavy.

    Er du djeveldyrker eller, siden du har 666 i e-post adressen?

    Din mormor Dagny Ribsskog, var jo barnebarn av Karen Pedersdatter Fladby.

    Og hun lurer jeg litt på om er etter Noah:

    Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg er kanskje ikke så smart da, det er mulig.

    Du får takke din mor, mange ganger, for brevet med slektsforskning, osv., som hun sendte.

    Min mor døde i 1999, og jeg har kuttet ut min far og min mors familie, så det var artig at det dukka opp en fadder i Sverige, (som jeg fant ut av, da jeg bestilte dåpsattest, fra Svelvik kirke).

    Hadde vært artig å høre om du kjente Øystein.

    De har sommerhus på Sand/Bergeråsen, i Svelvik, hvor jeg vokste opp.

    Så Øystein var ofte oppe hos meg, (min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år).

    Og vi pleide å dra på språkreise og ferie, til England, om sommerne, da vi var i tenårene.

    Men, jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, og tok meg av min søster Pia, som var hjemløs, da jeg var ferdig med militæret, i 1993.

    Og plutselig en dag senere i 1993, så dukka Øystein opp på Ungbo, og sa at han ikke ville være kameraten min lengre.

    Uten at han sa noe grunn.

    Så det var veldig spesielt.

    Så har han ønsket å møte meg seinere, men da har jeg vært skeptisk gitt.

    Som ungdom så sneipa også Øystein en sigarett, i hånda mi, så jeg har arr enda.

    Så han går jeg ikke helt god for, for å være ærlig.

    Jeg kjenner også hans kamerat Glenn Hesler, fra Skjetten.

    Men han er liksom en sånn som heller går med fjoner i trynet, istedet for å barbere seg.

    Så han er kanskje ikke helt ordentlig, han heller.

    Men han er også heavy-fan da.

    Jeg har også jobba 2-3 år på OBS Triaden, i Lørenskog, og bodd hos min halvbrors familie, på Furuset/Høybråten, så jeg er litt kjent uti der og.

    Øystein hadde ei kusine, som het Anita, som jobba på Robsrudjordet Grill, (og vi pleide å få gratis burgere der, noen ganger jeg besøkte Øystein, når jeg var på Oslo-tur, fra Berger, f.eks.).

    Du veit kanskje hvem hu Anita er?

    Hu spilte fotball for Kurland, tror jeg det var.

    Men hu er vel født i 1970 kanskje, så hu er nok litt eldre enn deg.

    Men men.

    En ting til kom jeg på.

    Østbye gård, (gården moren din ble oppvokst på vel), i Fjellhamar, der var det visst en stod opp mot svenskekongen, som bodde.

    Leste jeg på nettet, det var litt artig.

    Jeg spilte forresten bedriftsfotball, for mange lag i Oslo-området, da kneet mitt var bedre, for rundt ti år siden.

    Og jeg trente også med et lag, i Fjellhamar-hallen.

    Og spilte en omgang som keeper, på en av treningsbanene ved Åråsen vel, for det laget.

    Men jeg husker ikke hva det laget heter, det var noen som Glenn Hesler kjente.

    (Jeg jobba som butikksjef i Rimi, og kjente en som jobba på IT-akademiet, så jeg spilte på to Rimi-lag og for IT-akademiet også, så jeg husker ikke hva det Fjellhamar-laget het, for de spilte jeg bare en omgang for, og trente 2-3 ganger med, i Fjellhamar-hallen).

    Jeg fikk e-post adressen din av moren din, som skrev et brev om slektsforskning osv., som jeg mottok idag.

    Beklager at jeg skriver mye.

    Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skriver kanskje i feil tone her.

    Men jeg prøver ihvertfall å skrive noe jeg kom på her.

    Håper dette er iorden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Chatta från inkorgen. Se möjligheterna med Hotmail! Klicka här!






    PS.

    Sånn her ser Dagny Holmsen ut på Facebook.

    Hm, digger hun Michael Jackson også?

    Her er mer om dette:

    facebook dagny holmsen

  • Jeg sendte en ny klage til ICE







    Gmail – Complaint about Michael Lee/Fwd: Complaint about Mr. Temple







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint about Michael Lee/Fwd: Complaint about Mr. Temple





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 5:38 PM





    To:

    ice@dwp.gsi.gov.uk



    Hi,

    Mr. Lee called me now, at 4.50 pm, and pretended he was confused.
    I wondered why you called me outside of the business hours, on Friday.
    And now, it seemed to me, that he called me right before the end of the business-hours, as a provocation.

    He also ridiculed me, in the phone-call, and said that I couldn't speak with Mr. Temple, at 5.30.
    (Since that was after the business-hours).
    So I think I was provoced and ridiculed by Mr. Lee.

    So I wanted to complain about this.

    Best Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Fri, Jun 4, 2010 at 5:44 PM
    Subject: Complaint about Mr. Temple
    To: DWP ICE gateway team <ice@dwp.gsi.gov.uk>

    Hi,

    Mr. Temple called me now, at 5.30 pm, to discuss a Jobcentre-complaint.

    I would like to complain about, that Mr. Temple call me outside of the business-hours.
    Mr. Temple knows I'm unemployed, and then I think this should be done within the business-hours, and not on my spare-time.

    I think this must be that you are pulling my leg, and harassing me.
    Regards,
    Erik Ribsskog






  • ICE ringte igjen

    Nå ringte en som het Michael Lee, fra ICE, (the Independent Case Examiner, for Jobcentre-klager).

    Han forklarte at deres ‘business hours’, var fra 8 til 17.

    Jeg sa at det var det jeg trodde.

    Han sa noe om at de trodde jeg hadde fått meg jobb, og at det var derfor de ringte meg kl. 17.30 på fredag.

    Jeg sa noe om, at om han kunne sende dette skriftlig, hvordan de gjorde det med telefonsamtaler osv.

    Han sa at jeg hadde sagt det var greit at de ringte meg klokken 17.30, i den forrige samtalen.

    Og at dette forvirret han, etter å ha sett på e-posten jeg sendte.

    Men jeg sa det, at når de ringer folk etter ‘business hours’, så må de regne med at folk ikke gir så skjerpede og gjennomtenkte svar heller.

    Men det var jo ikke det som var hovedpoenget.

    Hovedpoenget var at jeg lurte på hvorfor han på fredag, ringte så seint.

    Det er liksom helg, klokken 17.30 på en fredag, må man vel si.

    (Og klokka var egentlig mer og, (den var vel nærmere klokken 18, mener jeg at jeg fant ut, når jeg så på klokka på mobilen, etter at jeg sendte ICE den klage e-posten, på fredag), men Windows XP-klokka, den sakker hele tida.

    Så klokka på PC-en går for sakte.

    Så jeg har enda en klage mot Microsoft).

    Men da fikk jeg ihvertfall bekreftet det, at de har ‘business hours’, fra 8 til 17.

    De sender heller ikke e-poster, men kun brev.

    Så dette setter vel the Financial Ombudsman i et heller merkelig lys, vil jeg si.

    Som sender e-poster klokken 7.30, på en søndag morgen.

    Ombudsmennenes svar på Nigeria-brevene, har jeg sagt om the Financial Ombudsman tidligere.

    Og det ser ut til å stemme fremdeles, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en klage på Liverpool City Council og the Local Government Ombudsman, til EU-kommisjonen







    Gmail – Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 3:49 PM





    To:

    SG-PLAINTES@ec.europa.eu



    Hi,

    I'm from Norway, but live in the UK.
    Here one can see how some people treats Norwegians in the UK.
    They bully me and call me 'Ms', like mobsters, and they suggest to meet foreigners at a sweaty Gym, instead of replying in writing, like I wanted.

    I think that some mobsters attacked me at the Liverpool City Council Gym and that some mobsters in the Council and at the Local Government Ombudsman covered it up.
    I guess this could be, since I'm Norway.

    And according to the EEA-agreement, I have the same rights as EU-citizens, in the UK.
    So I think you should make the Liverpool City Counil and the Local Government Ombudsman, pay me a lot of money in compensation, for all their crap, that I have to take, since I'm from Norway, or why they do this.

    Best Regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, Jun 7, 2010 at 3:36 PM
    Subject: Re: Complaint against Liverpool City Council
    To: LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk>

    Hi,

    ok, I guess it's nothing to do about that case then.

    I thought you let the Coucil get away to easy.
    I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.

    I go to the gym to work-out, not to have meetings.
    Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
    So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.

    All I wanted was a reply in writing from them.
    Which I think is the norm, if one send a written complaint.
    But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.

    I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
    All of this smells really, I think.
    But I guess it's nothing to do about this.
    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jun 7, 2010 at 3:21 PM, LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk> wrote:

    Dear

    Ms Ribsskog,

    Thank

    you for your reply.

    You

    could continue with the case that you regard more serious if you wish but the

    previous advice would still apply and you would need to provide us with

    evidence that the council’s complaints process has been completed (The council

    would normally respond in writing at each stage of a formal complaint)

    If

    the issue regarding harassment at the gym is something that we have considered

    before however we would not be able to consider it again.

    Yours

    Sincerely

    Kerry

    Anne Hartnett

    Customer

    Service Advisor
    | LGO Advice Team | DL:

    02476 820 132 | 0300 061 0614

    The

    Oaks, No 2 | Westwood Way | Westwood Business Park | Coventry |

    CV4 8JB |

    www.lgo.org.uk

    LGO 4 col SML at 70%

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 07 June 2010 15:04

    To: LGOAT Mailbox

    Subject: Re: Complaint against Liverpool City Council

    Hi,

    I don't think one phone-call like that, is something to make

    a fuss about.

    But I thought the problems with the harassment against me at the Council Gym,

    was more important.

    So I thougth that maybe I could go on with that case, since

    I didn't think it was properly sorted.

    Best Regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jun 7, 2010 at 12:08 PM, LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk> wrote:

    Dear Mr Ribsskog,

    Thank you for your email.

    I have established from searching for your details

    that you had a complaint investigated by the Local Government Ombudsman which

    was closed in February 2009. (08 000 279)

    If you have a new complaint with the council you will

    need to complete the council’s own complaints procedure before requesting that

    the Ombudsman considers your complaint for investigation

    Please also note that we do not simply tell councils

    what to do, we would only make recommendations to a council in the event that

    fault was found during a complaint investigation by the Ombudsman.

    If you would like to raise a new complaint because you

    have completed the council’s complaints procedure then please fill out the

    attached form and return it with a copy of the council’s final response to your

    complaint.

    Yours Sincerely

    Kerry Anne Hartnett

    Customer Service Advisor | LGO Advice Team | DL: 02476 820 132 | 0300 061 0614

    The Oaks, No 2 | Westwood

    Way | Westwood Business Park | Coventry |

    CV4 8JB |

    www.lgo.org.uk

    Error!

    Filename not specified.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 06 June 2010 23:46

    To: LGOAT Mailbox

    Subject: Complaint against Liverpool City Council

    Hi,

    I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I

    wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).

    You

    at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the

    gym.

    On

    28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.

    I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,

    didn't want to be part of the survey.

    But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.

    So

    it ended with me having to hang up.

    Can't

    you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get

    this case over with?

    Best

    Regards,

    Erik Ribsskog

    NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above.  If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.

    NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
    






  • Jeg sendte en ny e-post til the Local Government Ombudsman







    Gmail – Complaint against Liverpool City Council







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint against Liverpool City Council





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 7, 2010 at 3:36 PM





    To:

    LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk>



    Hi,

    ok, I guess it's nothing to do about that case then.
    I thought you let the Coucil get away to easy.
    I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.

    I go to the gym to work-out, not to have meetings.
    Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
    So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.

    All I wanted was a reply in writing from them.
    Which I think is the norm, if one send a written complaint.
    But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.

    I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
    All of this smells really, I think.
    But I guess it's nothing to do about this.
    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jun 7, 2010 at 3:21 PM, LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk> wrote:

    Dear

    Ms Ribsskog,

    Thank

    you for your reply.

    You

    could continue with the case that you regard more serious if you wish but the

    previous advice would still apply and you would need to provide us with

    evidence that the council’s complaints process has been completed (The council

    would normally respond in writing at each stage of a formal complaint)

    If

    the issue regarding harassment at the gym is something that we have considered

    before however we would not be able to consider it again.

    Yours

    Sincerely

    Kerry

    Anne Hartnett

    Customer

    Service Advisor
    | LGO Advice Team | DL:

    02476 820 132 | 0300 061 0614

    The

    Oaks, No 2 | Westwood Way | Westwood Business Park | Coventry |

    CV4 8JB |

    www.lgo.org.uk

    LGO 4 col SML at 70%

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 07 June 2010 15:04

    To: LGOAT Mailbox

    Subject: Re: Complaint against Liverpool City Council

    Hi,

    I don't think one phone-call like that, is something to make

    a fuss about.

    But I thought the problems with the harassment against me at the Council Gym,

    was more important.

    So I thougth that maybe I could go on with that case, since

    I didn't think it was properly sorted.

    Best Regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jun 7, 2010 at 12:08 PM, LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk> wrote:

    Dear Mr Ribsskog,

    Thank you for your email.

    I have established from searching for your details

    that you had a complaint investigated by the Local Government Ombudsman which

    was closed in February 2009. (08 000 279)

    If you have a new complaint with the council you will

    need to complete the council’s own complaints procedure before requesting that

    the Ombudsman considers your complaint for investigation

    Please also note that we do not simply tell councils

    what to do, we would only make recommendations to a council in the event that

    fault was found during a complaint investigation by the Ombudsman.

    If you would like to raise a new complaint because you

    have completed the council’s complaints procedure then please fill out the

    attached form and return it with a copy of the council’s final response to your

    complaint.

    Yours Sincerely

    Kerry Anne Hartnett

    Customer Service Advisor | LGO Advice Team | DL: 02476 820 132 | 0300 061 0614

    The Oaks, No 2 | Westwood

    Way | Westwood Business Park | Coventry |

    CV4 8JB |

    www.lgo.org.uk

    Error!

    Filename not specified.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 06 June 2010 23:46

    To: LGOAT Mailbox

    Subject: Complaint against Liverpool City Council

    Hi,

    I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I

    wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).

    You

    at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the

    gym.

    On

    28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.

    I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,

    didn't want to be part of the survey.

    But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.

    So

    it ended with me having to hang up.

    Can't

    you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get

    this case over with?

    Best

    Regards,

    Erik Ribsskog

    NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above.  If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.

    NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.