Noen har laget en YouTube-video, med masse bilder av meg.
Så lurer jeg nå på hva jeg skal gjøre med det.
Skal jeg klage til YouTube med en gang på grunn av brudd på copyright-loven?
Det ville vel vært det vanlige å gjøre.
Men poenget med bloggen, er jo å varsle, om at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’ og ikke får rettighetene mine fra politiet, blant annet.
Så sånne videoer hjelper kanskje å varsle?
Jeg tror jeg må ha det her i bakhue litt, før jeg bestemmer meg hva jeg skal gjøre med det her.
Jeg burde kanskje tenke ut en policy iforhold til videoer og bilder, som jeg publiserer på blogg osv., og som jeg har copyright til.
Det har jeg ikke fått tenkt så mye på, hvis jeg skal være ærlig.
Men vi får se om jeg klarer å tenke ut noe som kanskje kan være fornuftig.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg er litt treig idag.
Men jeg tenkte litt mer her.
Og dette er jo åpenbart noen som bare prøver å latterliggjøre meg.
(Og som ikke prøver å hjelpe meg, å få rettighetene mine, f.eks.
Men prøver å få meg til å se ut som en useriøs person, som bare flyr rundt å tar bilder av seg selv.
Men grunnen til at jeg tar bildene er for å vise at jeg er en vanlig, oppegående person, som har rettigheter som alle andre.
Og for å vise hva jeg driver med i England osv. da.
Sånn at folk kanskje kjenner meg igjen, fra jobb som butikksjef i Rimi, i Oslo, f.eks., og kanskje lurer på hva som har skjedd, siden jeg har blitt flyktning, osv.
At jeg prøver å skape litt oppmerksomhet da.
Det å publisere mange bilder av meg selv, er ikke noe jeg dreiv med, før jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’, i Oslo, i 2003, enda jeg hadde kameramobil i Oslo og, og enda jeg har vært på internett siden 1996.
Så jeg kunne sikkert ha publisert masse bilder av meg selv, i Oslo og, men det er liksom ikke noe jeg vanligvis ville ha gjort.
Jeg er en litt mer diskret type person liksom.
Hvis jeg ville i Oslo, så kunne jeg sikkert laget en sånn her blogg da og, men jeg hadde ikke noe ønske om å bli kjent eller bli lagt merke til.
Dette er utelukkende pga. situasjonen som har oppstått, dvs. at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles ‘mafian’ i Norge, og jeg prøver å få oppmerksomhet om dette.
Og jeg får ikke engang mine vanlige rettigheter, som alle folk får.
Så dette er helt på jordet, av folk i Norge, (dvs. politiet og byråkrater osv.), som ikke skjønner at de må la folk få rettighetene sine.
Spesielt når de er i en vanskelig situasjon som dette, når jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.
Fra da jeg bodde i Norge, så er jeg ikke kjent for å være noen ‘linselus’, f.eks.
(Som f.eks. Thomassen i militæret.
Det var ikke jeg som var linselusa i militæret, f.eks., det mener jeg var han Thomassen, på lag 1.
Bare for å prøve å forklare det på den måten).
Jeg vet ikke helt hva som er smart å gjøre, for å få rettighetene sine.
Men jeg tar bilder av ting som skjer da.
For å få noe å skrive om på bloggen, for eksempel.
Sånne ting).
Men jeg sendte en klage på det her, for det er vel kanskje ikke for å hjelpe meg.
Det her er vel mer sånn at det er laget _av_ noe mafia, enn _mot_ noe mafia?
Jeg aner ihvertfall ikke hvem det er som har brukt så lang tid, og så mye arbeid, på å lage en video om meg.
Men noe er det som foregår ihvertfall, når folk bruker så mye energi på meg.
Uten å forklare om dette til meg, f.eks.
Så jeg bestemte meg for å sende en klage på dette til YouTube.
Og jeg skal prøve å bli flinkere, til å rydde opp i sånt.
Det er bare det at det er mange ‘tullere’, og jeg har mye å gjøre, siden jeg blir så mye tulla med.
Så når tusen personer tuller med en person, så blir det vanskelig for den som blir tulla med, å beholde kontrollen.
‘Mobstere’ eller ‘mob’ kalles dette i England.
Og så leser hundrevis av folk om dette hver dag, i Norge, og ingen gjør noenting for å hjelpe meg mot mobben.
Politiet gjør ikke jobben sin, og avisene skriver ikke.
Norge er et feigt land, vil jeg si.
Norge burde gå i skammekroken nå.
Ingen hjelper folk som ikke får rettighetene sine lengre.
Her er det alle for seg selv.
Ingen står opp mot uretten.
Dette er dårlig, av Norge, vil jeg si.
Så det er sånn at man lurer på hva som foregår i Norge.
Photos/video that I took: http://farm4.static.flickr.com/3332/4613 (This is a picture I've taken, and have copyright to, and one can see it at 1.01 in the video). (There are also many pictures that have been ripped).
Country where copyright applies:
GB
I, in good faith, state that:
I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.
I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and
This notification is accurate.
I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.
I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.
Hvis du skal blande det at jeg legger ut musikk på YouTube, med at noen mobstere mobber meg.
Da er du så usakelig at det er verdensrekord i usaklighet, vil jeg si.
Dette minner om noe forskrudd kristen-moral.
Er du Roger Edvardsen i Johanitterordenen?
Jeg skjønner at ‘saklighet’ står i fremmedordboka.
Du blander som en gris, for å si det sånn.
Du kan ikke blande saker sånn, for da tar du ting så ut av sammenhengen.
Så det gir ingen mening.
‘Kristen-pakk’, blir jeg fristet til å kalle sånne moralister som deg.
For dere er helt forskrudde, er min mening.
Og det er kanskje greit hvis dere bare plager hverandre.
Men dere forskrudde korsfarere, dere driver også å forfølger vanlige folk, som meg, pga. noe familieproblemer, da vi var unger osv.
Sånn virker det som for meg.
Ta pilla di, og gjør verden et bedre sted, er min oppfordring.
Amen.
PS 5.
Igjen, ‘Edvaldsen’.
Dette å legge ut musikk på YouTube, som andre har copyright til.
Det er for å få oppmerksomhet, rundt min sak, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og at politiet nekter meg rettighetene mine.
Dette var ikke noe sånt, som jeg drev med, da jeg bodde i Oslo f.eks.
Og så kommer dere ‘kristen-pakket’ da, og skal straffe meg da.
Ved å gjøre det samme mot meg.
(En flyktning som blir forfulgt av mafia).
Men dere har ikke noen rett til å sette dere over meg, og dømme og straffe meg.
Da har jeg rett til å sette meg over dere da, og dømme og straffe dere.
Da dømmer jeg dere til døden, for jeg er så jævla irritert over dere forskrudde moralister.
Som blander dere opp i livet mitt, som dere ikke har noe med.
Ta pilla deres, og ikke bland dere opp i andre folks liv, som dere ikke har noe med.
Liberale-konservative som meg, blir forfulgt av korsfarer-moralister.
Sånn tolker jeg dette.
Dette er terrorisme.
Dere hører hjemme i Guantanamo, som de terroristene dere er, mener jeg.
Halleluja.
Amen.
PS 6.
Edvaldsen, du er så dømmende.
Skal du drive stråmann-virksomhet på vegne av NRK nå?
Jeg mener det, at hvis noen prater ‘på vegne av andre’, så er det ofte noe gæernt, mener jeg.
Da er det nok noe humbug, og noe galt.
Så slutt å døm meg, for det har du faktisk ingen rett til.
Helvetes-predikanter kalte man sånne som deg i gamle dager.
Men men.
Er du sikker på at du ikke er Roger Edvardsen, fra Berger?
PS 7.
Og jeg skal ikke ta noen piller.
Jeg spiser ingen piller faktisk, ikke engang vitaminpiller.
Nå passer jeg bare på å spise variert kost.
Så jeg har vel ikke en eneste pille her, tror jeg.
Kanskje med unntak av noe paracet-greier.
Jeg tror det, at hvis man spiser for mye vitaminpiller, så merker man ikke hvor sliten kroppen egentlig er.
Søstra mi råda meg til å spise ginseng en gang, på en tid som jeg var overarbeida.
Men jeg tror det, at det bedre å ikke spise vitamintabletter, og heller la kroppen merke hvor sliten den er.
For ellers så kan man slite ut kroppen på få år, mistenker jeg.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Det her er bare min personlige teori da.
Det er ikke akkurat noe jeg har forska på.
(Bare for å si fra om det).
Men jeg prøver å passe på å drikke mye appelsinjuice og sånn, og få i meg mer naturlige vitaminer da, enn de som er i de vitaminpillene.
Og å spise litt mer variert da.
Det er mulig det er noe i det.
Hvem vet.
Vi får se.
PS 8.
Her kan man se at en fra Berger, er på kommentarfeltet, til denne bloggposten.
Stemmer de tidspunktene med Edvaldsen sine kommentarer?
Jeg tipper at Eldvaldsen må være Roger Edvardsen.
(En som gikk i klassen over meg, på Berger, og som jeg egentlig ikke kjente, for jeg bodde på Bergeråsen, ca. en kilometer unna.
Men som var slem og ekkel mot meg, og kalte meg for ‘fingersprikeren’, blant annet.
(For jeg syntes det var så gøy å spille fotball, på Berger skole, for da jeg gikk på Torstrand skole, i Larvik, så fikk jeg ikke så ofte ballen, og en gang jeg scorte, så begynte de på nytt.
Det kan ha vært fordi at jeg bodde på Halsen, nabo-bygda, før jeg flytta til Larvik, (og mora mi insisterte på at jeg måtte bruke en Halsen gym-bag, også etter at vi flytta til Larvik sentrum, hvor Fram og Larvik Turn, var lagene som folk holdt med, og de likte ikke Halsen, og vel heller ikke Halsen-folk, tror jeg).
Så jeg gikk nesten inn i ekstase, når jeg fikk ballen og hadde målsjangser osv., på Berger, for jeg fortalte det her til morfaren min da, (da jeg bodde i Larvik), at de i Larvik hadde begynt på nytt, den gangen jeg scorte.
Så jeg var litt sånn nedtrykt, når det gjaldt fotball, (eller ihvertfall fotballsparking som skjedde i skolegården).
For de sentra vel aldri noe særlig til meg, de folka i Larvik.
(På Torstrand skole, de folka i klassen osv.)
Så jeg syntes det var så artig å spille fotball på Berger, hvor jeg stort sett ble behandla som alle andre, i begynnelsen, så jeg sprikte med fingra, tydeligvis, av fryd, mens jeg spilte.
Men det la jeg ikke merke til selv.
Men Roger Edvardsen, han hadde øynene sine retta mot meg, på en måte som virker ganske ‘klam’ for meg nå.
Og begynte ganske raskt å kalle meg for ‘fingersprikeren’, mens vi spilte fotball, på grusbanen, på Berger skole.
Et økenavn som vel delvis hang litt igjen seinere og.
Men mest blant folk i klassen til Roger, tror jeg.
Jeg hørte ikke det bli sagt mer enn 5-10 ganger kanskje.
Så jeg tror ikke det spredde seg noe særlig til Bergeråsen, f.eks.
Men det var et litt ekkelt økenavn, husker jeg at jeg syntes.
Jeg skjønte ikke helt hvorfor han Roger Edvardsen hadde et horn i siden til meg da, som det heter.
Så det tærte litt på meg, men han gikk jo i klassen over meg.
Så jeg brydde meg ikke så særlig om det egentlig.
Det ville vært værre, hvis det var folka i klassen min, som hadde kalt meg det, for eksempel.
Og prøvde jeg også å bli bevisst på det, om jeg sprika med fingra, mens jeg spilte fotball.
Så det ødela kanskje litt for spillet mitt, siden jeg begynte å tenkte på ting som om fingra mine sprika osv., mens jeg spilte.
For jeg husker jeg scorte mye mål, i begynnelsen, på Berger skole.
Men jeg dabba litt av, mener jeg å huske.
Og det kan kanskje ha vært fordi at jeg måtte konsentrere meg om fingra mine osv., mens jeg spilte, pga. han Roger Edvardsen.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på).
Så han Roger Edvardsen, overvåket fingrene mine og resten av meg, med argus-øyne, vil jeg si.
Så han hadde nok hørt om meg, fra min mormor i Nevlunghavn kanskje.
Og var derfor kanskje obs på meg, da jeg flytta til faren min på Berger.
Kanskje min mormor, Ingeborg Ribsskog, (som bodde i Nevlunghavn, ca. 10 mil fra Berger), tullet med meg gjennom Roger Edvardsen?
Var det defor han var så fiendtlig mot meg, (uten at jeg skjønte hvorfor?).
Var begge disse i Johanitterordenen, eller et beslektet nettverk, lurer jeg.
Gmail – Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jun 7, 2010 at 11:27 PM
To:
annika.horten@d-ikt.no
Hei igjen Annika,
Christian sa at du ikke har kontakta han, angående hva stefaren hans heter.
Jeg husker jo at du pleide å vanke aleine rundt postkassene til Haldis, (en gang jeg og søstra mi gikk fra Haldis og opp mot Leirfaret. Du sa at du skjønte at søstra mi hadde kutta ut Christell, og at Christell hadde fett hår. Hva var det om da? Pleide ikke Christell å vaske håret?).
Og at du banka på alle vinduene og rutene mine, (sammen med Christell og søstra mi vel, en gang jeg hadde lånt videoen til Haldis.
Hva hadde du med det å gjøre da?
Og du var oppe hos meg i Leirfaret, (før søstra mi flytta til Berger, så i 1981 eller 82 vel), og du og Christell prata om at du hadde så firkanta tannstilling.
Hva var det om da?
Frode Kølner, en kamerat fra Larvik, besøkte meg sommeren 1988, jeg skulle ha 18-års fest.
Han og søstra mi, dro meg med bort på Sandvika.
(Enda jeg ville kjøpte øl og pizza, i butikken.
Men det ble ikke noe av da.
Så det var derfor den festen ble avlyst, for Kølner og søstra mi tulla med meg.
For jeg husker du spurte seinere på kvelden, da søstra mi dro meg med over til Rødtangen, hvor Turid Sand var, og fortalte at hu lot noen fra Oslo fingre seg, mens jeg og søstra mi satt et sted der.
Kølner ble redd for tremenningen min Øystein Andersen, fra Lørenskog, tror jeg.
For Øystein sa at Jägermeister-flaska til Kølner var 'hostesaft'.
Så Kølner og kamerat, dro hjem til Larvik, før festen begynte.
Men da var det blitt så mye tull og press mot meg, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang.
Da Christian Grønli bodde hos meg, (da Petter Grønli bodde hos han Paul), sommeren 1982, var det vel.
(Jeg bodde jo aleine i Leirfaret, som du vel nok visste men).
Så tok han til takke med den vanlige senga, på det første rommet mitt.
Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg skulle låne bort vannsenga mi.
(Jeg sier 'mi' for faren min lå aldri i den).
Det hadde jeg ikke gjort siden den gangen søstra mi og Christell lå der, og søstra mi pissa i den.
Det må ha vært i 1983 vel, så da søstra mi var sånn 12 år da.
Noe sånt.
Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg lot Kølner få vannsenga.
Og det ville jeg ikke.
For gjesterommet var liksom det gamle rommet mitt.
Jeg ville ikke at kamerater skulle ha senga mi liksom, dvs. vannsenga.
Jeg sov jo der hver natt.
Jeg fikk nesten sjokk over at de ville ha senga mi.
Så spurte søstra mi, frekk som hu var, hvem skulle liksom ligge der.
Siden jeg bare var en person.
Så sa jeg, at der skal Annika og Anne ligge.
(Siden jeg var helt svimmel, pga. det tullet til de Larvik-folka).
Jeg regna med det var greit å tulle litt med deg og Anne Uglum.
Siden du pleide å la meg inspisere tenna dine, og siden hu Anne Uglum pleide å be meg om hjelp, hver gang Espen Melheim ble innpåsliten, en nyttårsaften, et par år før det her vel.
Men det var bare tull altså.
Men jeg måtte bare si noe, siden søstra mi og Kølner, var rimelige aggresive.
Jeg lurte på om de planla å knulle noen Berger-jenter i senga mi.
(Christell?).
Siden de var så skikkelig hypp på den senga.
Så derfor bare fant jeg på noe.
Jeg var jo så seint i puberteten, så at jeg skulle ha to pene, unge damer, som deg og Anne Uglum i vannsenga, det var bare fleip.
Jeg hadde ikke hatt sex engang jeg, sommeren 1988, så det var bare noe tull jeg fant på.
Fordi søstra mi og Kølner maste så jævlig.
Så har jeg forklart om det ihvertfall.
For det var nesten som at søstra mi og Kølner, dreiv med noe angrep på Berger, eller noe.
Hvem vet.
Så jeg måtte nesten bare si noe, for jeg ville ha to Larvik-sosser i vannsenga mi liksom.
Det var vel også litt homo, av de gutta, at de ville dele vannseng.
Men men.
Men hvorfor dro søstra mi og Frode Kølner meg bort på Sandvika, og kødda meg rundt, hele den dagen, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang?
Nå har jeg ihvertfall kutta ut både søstra mi og Kølner, så noe lignende vil ikke skje igjen.
Så jeg beklager det at jeg var sleivkjefta og uhøflig.
Men jeg ble tulla med av søstra mi og Kølner, vil jeg si, angrepet kan kanskje kalle det, så jeg var ikke mitt vanlige selv, så jeg plumpa ut med noe tull om deg og Anne Uglum og vannsenga da, som jeg vanligvis ikke ville sagt.
Så jeg beklager det!
Men hvorfor sendte du ikke svar til Christian Grønli?
Er ikke både du og Christian Grønli hard-core Bergeråsen-folk?
Jeg har jo kjent begge dere, dere er jo så linka til min fars nye familie, f.eks., så jeg er litt nysgjerrig angående hva som foregår.
Hvis jeg får lov til å være det.
Hvorfor svarte du ikke han Christian Grønli, og hjalp han med å finne navnet på stefaren sin?
Så ofte som du gikk ned til 'vårs', nedafor S-svingen, så hørte du kanskje at dem sa navnet til han Willy, når du gikk forbi huset dems, i Havnehagen 4, tenkte jeg.
Hvem vet.
Du får svare hvis du har mulighet.
Da mener jeg at jeg har forklart om det meste.
Du begynte jo også å blande deg, da du og jeg og Christell og Haldis, kjørte hjem fra jobben til Haldis, CC Elektro, en lørdag.
Men hvorfor satt ikke du og Christell ved siden av hverandre da?
Christell satt foran, på passasjersetet, og Haldis kjørte.
Den dagen var vel den første dagen jeg så deg.
Så sa du at jeg ikke skulle pelle nese.
(Som om du var mora mi).
Jeg trodde ikke du var så hjemme, det var jo Haldis sin bil.
Jeg kjeda meg vel, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke hadde pelt nese, før vi dro til Drammen, men jeg er b-menneske da, og Haldis begynte vel på jobben før klokka 9.
Men men.
Så spurte jeg hvor du pelte nese.
Og du sa på badet.
Og Christell og Haldis, sa ikke noe.
Så du har kanskje vært så mye på badet og pelt nese, at du ikke har hatt tid til å svare Christian Grønli enda?
Jeg peller nese i stua jeg, må jeg innrømme.
Jeg har omtrent hele livet hatt problemer med å blø neseblod, skjønner du.
Så jeg kan ikke bruke lommetørkle og snyte meg og sånn, for mye, for da begynner jeg å blø neseblog igjen da vet du.
Så da får jeg en stygg uvane, å pelle meg i nesa da, for da begynner det sjeldnere å blø neseblod.
Så har jeg svart ordentlig på det, siden du begynte å grave om det, i bilen til Haldis for vel ca. 30 år siden.
Så da har jeg fått forklart om det og.
Så bare en rask e-post her, jeg skriver ganske raskt, så jeg bare skreiv det jeg hadde i huet.
Håper dette er i orden, og beklager at jeg skriver så mange e-poster!
Og hun Helga Dørumsgaard, ble visst dobbelt så gammel, som han.
Kjenner dere noe til disse Dørumsgaard-familien eller?
Er deres gren av slekten i indremisjonen, eller noe, eller?
Du får igjen si tusen takk til din mor, for den fine slektsforskinga!
Jeg har jobbet på vegne av Microsoft, i England, og jeg har en arbeidssak, fra den jobben.
Så jeg sliter litt med å få meg nye jobber.
Men jeg vurdere å studere fra høsten, jeg og, det er snakk om Historie, i såfall, (jeg har en grad i IT fra før, fra HiO, og har jobbet som butikksjef, i Rimi, i Oslo).
Men jeg tenkte at jeg må finne på noe nytt nå, siden firmaene innen butikk og data tydeligvis er redde for meg nå, eller hva det kan være, siden jeg har den arbeidssaken.
Kanskje Bertelsmann eller Microsoft sprer dritt om meg.
Hvem vet.
Jeg har et websted, hvor jeg har skrevet mer om en del rare ting, i familien, mm.:
Igjen tusen takk for e-post, det var hyggelig å høre fra en tremenning, som jeg for noen tid siden ikke engang visste jeg hadde.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Du som er fra Færøyene.
Jeg studerte i Sunderland, i 2004, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av noe 'mafian' i Oslo.
Lånekassa tulla med studielånet mitt.
Så det fikk jeg fire måneder forsinket.
Så da hadde det gått ut over konsentrasjonen om studiene mine.
Så da bestemte jeg meg, når jeg endelig fikk studielånet, å prøve å etablere meg i utlandet.
(Som jeg fikk til, høsten 2005, i Liverpool).
Men det funka ikke i London, og ikke hos onkel Martin Ribsskog, i Larvik, der ble jeg forsøkt drept, på gården hans, så jeg snakker ikke så mye med min gren av Ribsskog-familien.
Men jeg bodde noen uker i Paris, etter London.
Og der møtte jeg en pen ung dame fra Færøyene, på puben O'Sullivans, i Grand Boulevard, våren 2005 vel.
En pen dame, med langt lyst hår, som forstod norsk.
Hun satt stille resten av kvelden, sammen med noen dansker, (jeg bare veksla noen ord med henne i baren).
Hun studerte kunst i Paris.
Hun var vel i begynnelsen av 20-årene vel, (så kanskje i slutten av 20-årene nå).
Kanskje du visste hvem det var, tenkte jeg, siden du var fra Færøyene?
Takk for hyggelig mail. Göy å vite att jeg har en tremenning, eftersom vi ikke har så stor familie 🙂
Vet desverre ikke vem Öystein er, men bra musikksmak har han da.. haha.. höres ut som en person som ikke er helt ok i hodet, men men…
Har 666 på grund av Iron maiden's Number of the beast, ikke djeveldyrker nei.. tror mer på det som er bevist enn det som står i en bok..
Kjenner ikke så mange i Oslo/akershusområdet lenger desverre..
Er du Jehova?? ikke for att det spiller noen rolle men göy å vite..
Litt om meg, leser siste år på videregående nå, eftersom jeg ikke var så skoleglad da jeg skulle ha gått der, må jeg ta det igjen nå. Sökt in på universitet og högskole fra hösten av, beteendevetenskap, rettssociologi, kriminologi og jura. Drömmen er å bli dommer i höyesterett 🙂
2 barn, Freya snart 8 og Nicklas snart 6. Sambo med Herman, bodd i Sverige i 4.5 år nå ettersom att jeg ikke trivdes på Färöyene.
Alltid hyggeligt med lange mail, selv om jeg ikke er så bra å skrive så langt tillbake..
Har också hört om att Östby hadde no med svenskekongen å göre men vet ikke helt om jeg husker hvordan det var..
Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg er kanskje ikke så smart da, det er mulig.
Du får takke din mor, mange ganger, for brevet med slektsforskning, osv., som hun sendte.
Min mor døde i 1999, og jeg har kuttet ut min far og min mors familie, så det var artig at det dukka opp en fadder i Sverige, (som jeg fant ut av, da jeg bestilte dåpsattest, fra Svelvik kirke).
Hadde vært artig å høre om du kjente Øystein.
De har sommerhus på Sand/Bergeråsen, i Svelvik, hvor jeg vokste opp.
Så Øystein var ofte oppe hos meg, (min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år).
Og vi pleide å dra på språkreise og ferie, til England, om sommerne, da vi var i tenårene.
Men, jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, og tok meg av min søster Pia, som var hjemløs, da jeg var ferdig med militæret, i 1993.
Og plutselig en dag senere i 1993, så dukka Øystein opp på Ungbo, og sa at han ikke ville være kameraten min lengre.
Uten at han sa noe grunn.
Så det var veldig spesielt.
Så har han ønsket å møte meg seinere, men da har jeg vært skeptisk gitt.
Som ungdom så sneipa også Øystein en sigarett, i hånda mi, så jeg har arr enda.
Så han går jeg ikke helt god for, for å være ærlig.
Jeg kjenner også hans kamerat Glenn Hesler, fra Skjetten.
Men han er liksom en sånn som heller går med fjoner i trynet, istedet for å barbere seg.
Så han er kanskje ikke helt ordentlig, han heller.
Men han er også heavy-fan da.
Jeg har også jobba 2-3 år på OBS Triaden, i Lørenskog, og bodd hos min halvbrors familie, på Furuset/Høybråten, så jeg er litt kjent uti der og.
Øystein hadde ei kusine, som het Anita, som jobba på Robsrudjordet Grill, (og vi pleide å få gratis burgere der, noen ganger jeg besøkte Øystein, når jeg var på Oslo-tur, fra Berger, f.eks.).
Du veit kanskje hvem hu Anita er?
Hu spilte fotball for Kurland, tror jeg det var.
Men hu er vel født i 1970 kanskje, så hu er nok litt eldre enn deg.
Men men.
En ting til kom jeg på.
Østbye gård, (gården moren din ble oppvokst på vel), i Fjellhamar, der var det visst en stod opp mot svenskekongen, som bodde.
Leste jeg på nettet, det var litt artig.
Jeg spilte forresten bedriftsfotball, for mange lag i Oslo-området, da kneet mitt var bedre, for rundt ti år siden.
Og jeg trente også med et lag, i Fjellhamar-hallen.
Og spilte en omgang som keeper, på en av treningsbanene ved Åråsen vel, for det laget.
Men jeg husker ikke hva det laget heter, det var noen som Glenn Hesler kjente.
(Jeg jobba som butikksjef i Rimi, og kjente en som jobba på IT-akademiet, så jeg spilte på to Rimi-lag og for IT-akademiet også, så jeg husker ikke hva det Fjellhamar-laget het, for de spilte jeg bare en omgang for, og trente 2-3 ganger med, i Fjellhamar-hallen).
Jeg fikk e-post adressen din av moren din, som skrev et brev om slektsforskning osv., som jeg mottok idag.
Beklager at jeg skriver mye.
Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skriver kanskje i feil tone her.
Men jeg prøver ihvertfall å skrive noe jeg kom på her.
Håper dette er iorden!
Mvh.
Erik Ribsskog
Chatta från inkorgen. Se möjligheterna med Hotmail! Klicka här!
Nå ringte en som het Michael Lee, fra ICE, (the Independent Case Examiner, for Jobcentre-klager).
Han forklarte at deres ‘business hours’, var fra 8 til 17.
Jeg sa at det var det jeg trodde.
Han sa noe om at de trodde jeg hadde fått meg jobb, og at det var derfor de ringte meg kl. 17.30 på fredag.
Jeg sa noe om, at om han kunne sende dette skriftlig, hvordan de gjorde det med telefonsamtaler osv.
Han sa at jeg hadde sagt det var greit at de ringte meg klokken 17.30, i den forrige samtalen.
Og at dette forvirret han, etter å ha sett på e-posten jeg sendte.
Men jeg sa det, at når de ringer folk etter ‘business hours’, så må de regne med at folk ikke gir så skjerpede og gjennomtenkte svar heller.
Men det var jo ikke det som var hovedpoenget.
Hovedpoenget var at jeg lurte på hvorfor han på fredag, ringte så seint.
Det er liksom helg, klokken 17.30 på en fredag, må man vel si.
(Og klokka var egentlig mer og, (den var vel nærmere klokken 18, mener jeg at jeg fant ut, når jeg så på klokka på mobilen, etter at jeg sendte ICE den klage e-posten, på fredag), men Windows XP-klokka, den sakker hele tida.
Så klokka på PC-en går for sakte.
Så jeg har enda en klage mot Microsoft).
Men da fikk jeg ihvertfall bekreftet det, at de har ‘business hours’, fra 8 til 17.
De sender heller ikke e-poster, men kun brev.
Så dette setter vel the Financial Ombudsman i et heller merkelig lys, vil jeg si.
Som sender e-poster klokken 7.30, på en søndag morgen.
Ombudsmennenes svar på Nigeria-brevene, har jeg sagt om the Financial Ombudsman tidligere.
Gmail – Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jun 7, 2010 at 3:49 PM
To:
SG-PLAINTES@ec.europa.eu
Hi,
I'm from Norway, but live in the UK.
Here one can see how some people treats Norwegians in the UK.
They bully me and call me 'Ms', like mobsters, and they suggest to meet foreigners at a sweaty Gym, instead of replying in writing, like I wanted.
I think that some mobsters attacked me at the Liverpool City Council Gym and that some mobsters in the Council and at the Local Government Ombudsman covered it up.
I guess this could be, since I'm Norway.
And according to the EEA-agreement, I have the same rights as EU-citizens, in the UK.
So I think you should make the Liverpool City Counil and the Local Government Ombudsman, pay me a lot of money in compensation, for all their crap, that I have to take, since I'm from Norway, or why they do this.
Date: Mon, Jun 7, 2010 at 3:36 PM Subject: Re: Complaint against Liverpool City Council To: LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk>
Hi,
ok, I guess it's nothing to do about that case then.
I thought you let the Coucil get away to easy.
I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.
I go to the gym to work-out, not to have meetings.
Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.
All I wanted was a reply in writing from them.
Which I think is the norm, if one send a written complaint.
But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.
I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I
wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).
You
at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the
gym.
On
28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.
I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,
didn't want to be part of the survey.
But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.
So
it ended with me having to hang up.
Can't
you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get
this case over with?
Best
Regards,
Erik Ribsskog
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
ok, I guess it's nothing to do about that case then.
I thought you let the Coucil get away to easy.
I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.
I go to the gym to work-out, not to have meetings.
Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.
All I wanted was a reply in writing from them.
Which I think is the norm, if one send a written complaint.
But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.
I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I
wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).
You
at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the
gym.
On
28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.
I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,
didn't want to be part of the survey.
But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.
So
it ended with me having to hang up.
Can't
you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get
this case over with?
Best
Regards,
Erik Ribsskog
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.