johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Nå har jeg begynt å ta bort del-knappene til Facebook og Twitter, (samt å oppdatere copyright-footeren), på johncons-web

    oppdatere footer mm

    https://johncons.angelfire.com/arkiv.html

    PS.

    Grunnen til at de del-knappene må bort.

    Det er fordi at de visst sender ip-adresser til USA.

    Og det er ikke lov ifølge EU.

    Da blir visst ikke nettstedet ‘EU-godkjent’, (ifølge GDPR, heter det vel).

    Men jeg skal seinere se om det er mulig å lage sine egne Facebook og Twitter-knapper, med bra resultat.

    Men først hadde jeg tenkt å få lastet opp noen av bøkene mine, (i Min Bok-serien), på nettstedet mitt, (i DOC-fil-utgaver, eller noe lignende).

    Men det blir etter at jeg er ferdig med å fjerne del-knotter og å oppdatere footere.

    Og det kan ta litt tid, for det må gjøres på alle nettsidene på johncons-web, mirror-nettstedet, mobil-nettstedet og mirror-nettstedet sin mobil-versjon.

    Og webdesign er bare noe jeg driver med innimellom, liksom.

    Når jeg ikke driver med mobilbilder/skildringer eller å forsvare meg, mot troll-post/troll-mailer.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når det gjelder webdesign for mobil.

    Så er visst 360 en ganske vanlig bredde.

    (Og de andre mobilene er visst bare litt breiere ofte).

    Så det kan virke som, at mobil-nettstedet, må gjennom, en slankeoperasjon, sånn at det blir 360 pixler bredt.

    Så det får jeg prøve å få ordna, etter at jeg har lagt ut for eksempel den første boka, i Min Bok-serien, (seinere i år).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    360 pixler ganske mye brukt

    http://mobiletest.me/htc_one_emulator/?u=http://www.johncons.net/mobil.html

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    mer om 360

    https://www.designrush.com/trends/website-dimensions

    PS 5.

    Det ser forresten dumt ut, at det mobil-nettstedet, er for bredt.

    Så det er mulig at jeg tar den ‘slankeoperasjonen’ først.

    Og så bøkene etterpå.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    På min mobil, så blir nettstedet skalert, både av Chrome og Opera, (men det er mulig, at for eksempel Safari, ikke skalerer, på samme måte):

    Screenshot_2021-01-10-21-43-30

    PS 6.

    Min 500/600-kroners mobil, (som Elkjøp Slependen prakket på meg, for 5-6 år siden), har visst 480, i pixel-bredde, så det er mulig, at man ikke kan stole helt, på tallene, i PS 4:

    Screenshot_2021-01-10-22-01-50 paint

    PS 7.

    Disse mener visst at 320 pixler, er riktig bredde, for smarttelefoner:

    320 pixler sier disse

    https://www.metabits.no/tjenester/mobile-nettsider/

    PS 8.

    Da må jeg nok slanke mobil-nettstedet litt.

    (For eksempel sånn at det ser greit ut på den emulatoren i PS 3).

    Da kan jeg se litt på det, før bøkene.

    I PS-et overfor, så kan man se, at disse, har fire forskjellige nettsteder.

    (Et for smarttelefoner, et for nettbrett, et for bærbare og et for stasjonære).

    Men jeg har valgt å bare ha to versjoner.

    (En versjon for mobiler/nettbrett.

    Og en versjon for bærebare/stasjonære).

    Men jeg har vel blogget om, at jeg muligens også skulle ha, en versjon, for nettbrett.

    Men med fire forskjellige versjoner, så blir det jo fire ganger så mange nettsider, å holde styr på.

    Så jeg kommer nok ikke til å lage egne nettsider, for nettbrett osv., med det første.

    Jeg har jo også mirror-nettsted, så jeg har uansett fire nettsteder liksom, å oppdatere.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Hvis jeg slanker mobil-nettstedet til 380/400 pixler.

    Så vil det se greit/lesbart ut på mobiler med (så lite som) 360 i bredde.

    (Det blir vel da bare ‘paddingen’, (på høyre side), som de ikke få sett, på skjermen.

    For å si det sånn).

    For mobiler med 320 i bredde, er visst så vanlig lenger, (kan det virke som).

    (Så de mobilene kan man muligens se litt bort fra.

    Selv om jeg også har tenkt å teste nettstedet på en sånn mobil/emulator.

    For å si det sånn).

    Men dette får jeg se mer på når jeg er ferdig med det jeg egentlig holder på med, (for tida).

    (Nemlig å ta bort Facebook/Twitter-knapper.

    Og å oppdatere footere).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Jeg tenkte litt mer på dette nå.

    Og det jeg kan gjøre.

    Det er å redusere ‘paddingen’ på sidene, på menyen, på toppen.

    Og så gjøre flagget/logoen og hovedvinduet, like smalt, som menyen da blir.

    Da blir det nok nettstedet bedre, på små mobiler.

    Og menyen skal da ikke bli noe vanskeligere, å treffe riktig på heller.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Moren i den unge familien som ble utslettet i rasulykken i Gjerdrum var visst niesen til min tidligere butikksjef-kollega Hege Grymyr (fra Rimi i Oslo). Kondolerer

    barnefamilien som døde

    PS.

    Markus Grymyr Davis, (broren til moren i den unge rasoffer-familien), blir vel da Hege Grymyr sin nevø:

    nevø av hege grymyr

    PS 2.

    Det er mulig at Hege Grymyr kanskje, har en engelsk svigerinne, (eller noe lignende).

    Siden at broren til hu rasoffer-moren også heter Davis til etternavn, (i tillegg til Grymyr).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg snakket aldri med Hege Grymyr om personlige ting, (på Rimi sine butikksjef-møter/utflukter).

    For noen dager siden så blogga jeg om et par episoder, som jeg husker Hege Grymyr fra, når det gjelder Rimi sine sosiale aktiviteter.

    Og det var også en episode til, (som jeg kom på nå).

    Og det var fra den butikksjef-turen til Dagali, (i Numedal), høsten 2000.

    (Organisert av Rimi-distriktssjef Per Øyvind Fjellhøy).

    Og da jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), høsten 1998.

    Så tok jeg opp et billån, (på cirka 30.000), hos DNB Ensjø, (på cirka den samme tida).

    Og DNB prakka også på meg Mastercard og kassakreditt, (var det vel).

    Så jeg kjøpte meg en CD-brenner, (til min selvbygde hjemme-PC).

    (På Clas Ohlson i Torggata.

    Var det vel).

    Og Glenn Hesler dro meg med til Svinsund/Strømstad, i romjula 1998, (var det vel).

    (Og en bekjent av Glenn ved navn Alex, (fra Torshov), var også med.

    For å si det sånn).

    Og jeg huska at min far Arne Mogan Olsen, (og hans yngre bror Håkon), pleide å kjøpe walkie talkie-er osv., på Svinesund, på 70-tallet.

    Så jeg tok med penger til å kjøpe en bil-stereo, (til den ‘nye’ bilen min, som var brukt Ford Sierra 86 modell).

    For jeg tenkte at sånt var billig, i Sverige.

    Og jeg fant en bra JVC-bilstereo, (med avtagbart front-panel), til et par tusen kroner, (eller noe i den duren).

    (Noe sånt.

    Min kamerat Magne Winnem hadde prakka på meg et par gamle Pioneer-bilhøytalere, (som muligens var litt sprengt).

    Høsten 1998.

    Var det vel).

    Og så klarte jeg på en eller annen måte å installere dette anlegget i bilen min, på en eller annen fridag, (jeg måtte inn på Statoil Kiellands Plass og kjøpe bil-sikringer, kanskje 3-4 ganger, før jeg fikk det riktig).

    Og så var det sånn, at jeg var mye på irc og nettet, på fritida.

    Og jeg hadde allerede i 1997 kobla stereoanlegget til PC-en.

    (For å spille mp3-er, osv.).

    For jeg samla filmer på 80-tallet, og min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen hjalp meg med å få tak i en euro/scart-kontakt, (som han vel kalte det), som vel muligens også kunne brukes, for å koble PC-en til stereo-anlegget.

    (Hvis ikke jeg kjøpte en egen ledning, på Clas Ohlson eller noe lignende.

    Noe sånt).

    Og jeg var på irc-kanaler som #mp3-Norge, osv.

    Og jeg søkte etter musikk på FTP-search.

    (For å si det sånn).

    Og jeg kjøpte en gang en CD med cirka 200 mp3-sanger, (av en dude fra irc), for 200 kroner, (var det vel), utafor Saga kino.

    Så jeg hadde en ganske stor mp3-samling.

    (Og jeg hadde også en CD-samling, fra tidligere på 90-tallet).

    Og vi som pleide å henge på min irc-kanal #blablabla.

    (Torstein ‘Tosh’ Bjørnstad, Glenn ‘Kazuya’ Hesler, Janniche ‘Cilla’ Fjellhaug og Linda ‘Zera’ Wold, osv.

    I tillegg til meg, (og David Hjort)).

    Vi pleide å sende hverandre mp3-sanger, (på irc/msg/#blablabla).

    (Nå og da).

    Så jeg kunne kanskje ha brent en ny CD, (til å høre på i bilen, på vei til jobb), hver uke, (med ny musikk på).

    (Hjemme hadde jeg en playlist, (med kanskje 30-40-50 sanger).

    Som hele tida gikk på random og repeat, (på Winamp og stereo-anlegget).

    For å si det sånn).

    Men det var vel ikke hver uke, som hadde ork til, å brenne, en ny CD.

    (Og det tok vel bare cirka ti minutter, å kjøre, til Lambertseter, fra der jeg bodde.

    Så det var egentlig mest hjemme, som jeg hørte på musikk.

    For å si det sånn).

    Men akkurat den uka/måneden, som denne butikksjef-turen, (til Per Øyvind Fjellhøy), var.

    Så hadde jeg en CD i bilen, (en CD som muligens noen ba meg om å ta med meg), med en sang, som hu Linda ‘Zera’ Wold, (fra Halden), hadde sendt meg, (på #blablabla/irc).

    Og det var Lauryn Hill, med sangen: ‘To Zion’.

    (Noe sånt).

    Og når CD-en min kom til den sangen, på stereoanlegget, (på hytta, i Dagali).

    (Dette var muligens min butikksjef-kollega Anders Hilton sitt stereoanlegg.

    Et anlegg som han overtalte meg til å dra med hjem, (etter hytteturen), av en eller annen grunn.

    Så jeg var liksom fanget i leiligheten min, (og kjeda meg), i mange timer, før min nabo, (i ‘Rimi-leder-bygget’/’Rugekassa’, på St. Hanshaugen), dukka opp, for å hente den tunge kofferten sin, (som jeg ikke hadde kikka i, kanskje det lå et lik der).

    Noe sånt.

    For han Anders Hilton var innom et eller annet sted, på veien hjem, da.

    Det er mulig at han kjørte til Dagali.

    Mens jeg tok minibuss fra Sinsen, sammen med røkla, (av vårt distrikt sine butikksjefer).

    Eller, jeg husker at jeg satt ved siden av Anders Hilton, (som var butikksjef på Rimi Manglerud), i minibussen, på vei opp til Dagali, (for det var en slags oppgave, som distriktssjef Fjellhøy, ville at vi skulle gå samme to og to, om å løse).

    Så Anders Hilton ba meg muligens om å dra med kofferten hans til ‘Rugekassa’.

    Etter at minibussen hadde kjørt tilbake igjen, til Rimi sitt hovedkontor, (på Sinsen).

    Noe sånt).

    Så begynte ambulerende butikksjef Svein Erik ‘Handyman’ Lorentzen, (var det vel), å syte og klage.

    ‘For noe møkkamusikk’ sa han, (og de andre butikksjef-karene).

    (Noe sånt).

    Og da dukka vel hu Hege Grymyr opp der, og tok ut min CD.

    Og så satt hu vel på den ‘Tocas Miracle’, med Fragma.

    (Noe sånt).

    Mens hu vel også sa noe stygt, om musikken til hu Linda ‘Zera’ Wold, (fra Halden).

    (Noe musikk, som jeg tilfeldigvis hadde på ‘bil-CD-en’ min, (som jeg hadde brent selv), den uka/måneden.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Og det var vel også sånn, på denne Dagali-turen.

    At distriktssjef Per Øyvind ‘PØF’ Fjellhøy.

    Han truet/beordret/formanet hu Hege Grymyr til å hoppe opp i boblebadet sammen med vår butikksjef-kollega, (min nabo i ‘Rugekassa’), Sophia Teigen, (som min fetter Ove en gang hadde sagt om, at var ei kjempebra negerdame, etter at han i fylla, hadde hoppa over til Sophia, (og hennes kjæreste), sin terrasse).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var forresten sånn.

    At mens jeg hadde Fjellhøy som distriktsjef.

    (Det var vel fra januar 2000 til høsten 2000.

    Da jeg begynte som butikksjef på Rimi Kalbakken).

    Så var Fjellhøy og ambulerende butikksjef Svein Erik ‘Handyman’ Lorentzen ‘alltid’ hos Hege Grymyr, på Rimi Oppsalstubben.

    Jeg/Rimi Nylænde betalte en del, (noen tusen), av Lorentzen sin lønn, hver måned.

    (For ambulerende skal liksom jobbe litt, (der det trengs), i butikkene, i et visst distrikt).

    Men sånn som jeg husker det, så jobba ikke Lorentzen et sekund, i min butikk.

    (Han var på en sånn ‘møte-seanse’ der, sammen med Fjellhøy, på begynnelsen av året.

    Men det var vel det.

    Sånn som jeg husker det).

    Det at ambulerende var først og fremst en handyman/håndverker.

    Det var vel også nytt.

    Jeg blogget jo om Irene Ottesen her om dagen.

    Og hu ble jo ambulerende butikksjef, (i et nabo-distrikt), etter å ha jobbet en del år, som assisterende butikksjef, (i Rimi), blant annet.

    Men Lorentzen var visst først og fremst en handyman, (sånn som jeg skjønte det, på Fjellhøy).

    Men jeg hadde leid inn håndverkere fra Rimi sin leverandør-liste, for å fikse ymse ting, (som gikk på butikkstandard), som ikke var greie, på Rimi Nylænde, i 1998 og 1999.

    Så jeg trengte ikke noe håndverker-hjelp, på Rimi Nylænde, (i år 2000).

    (For å si det sånn).

    Og jeg begynte å bli litt varm i trøya i den butikken, (hvor jeg også hadde jobba noen år som assistent).

    Men Grymyr trengte visst mye hjelp, (virka det som på Fjellhøy).

    Og jeg var glad til, at jeg slapp å se så mye til distriktssjefen og ambulerende.

    Selv om det gikk litt ut over lønnsbudsjettet vårt.

    At Rimi Nylænde betalte tusenvis av kroner til Lorentzen hver måned, som han jobba for, på Rimi Oppsalstubben, liksom.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her kan man se hva jeg kjøpte på Amazon i 2012

    kjøpte på amazon i 2012

    PS.

    Jeg ble jo kastet ut, (på urettmessig vis), i Liverpool, (en gang), og i Sunderland, (to ganger), mellom høsten 2011 og januar 2012.

    Og etter å ha blitt kasta ut fra Azalea Lodge, i Sunderland.

    (Av uklare grunner.

    Men det kom en brite på døra mi.

    Og han ønsket å se et nummer, på nettverkskortet, (på PC-en min).

    Og de ansatte der, (på Azalea Lodge), hadde latt han briten få lov til å gå inn hos meg, (for å sjekke dette), virka det som.

    Noe sånt).

    Og hu negerdama som var leder der, (på Azalea Lodge), kasta meg så ut, (av uklare grunner).

    Og jeg dro da tilbake til Liverpool, (med National Express-buss), hvor jeg bodde noen dager, hos den skandinaviske kirken.

    (Min svenske Team Leader/kollega Jill, fra (Bertelsmann) Arvato/Microsoft.

    Hu tipsa meg en gang om, på jobb, (høsten 2005 vel), at man kunne bo på den skandinaviske kirken, (i Liverpool).

    For å si det sånn).

    Før kirken også kasta meg ut, av uklare ‘Kafka-grunner’.

    (Etter noen få dager).

    Og så ble jeg sendt til Liverpool City Concil sitt kontor i Garston.

    (Av Liverpool City Council sitt kontor, i Dale Street/sentrum).

    Og de skaffet meg rom, i et slags bofelleskap, (drevet av Mens Accommodation and Support), i Kensington, (eller Fairfield som MAS sa).

    Og det var så grisete, på kjøkkenet, i det bofelleskapet.

    Og jeg var vant til å klare meg på cirka halve livsopphold-støtten på Azalea Lodge, (siden at jeg der måtte betale cirka halve livsopphold-støtten i matpenger, samtidig med at jeg kjøpte all maten jeg åt, i matbutikker som Tesco, (for å slippe å menge meg, med de pøblene/kriminelle, som bodde på det nevnte herberget)).

    Så de første ukene, i Rufford Road.

    Så kjøpte jeg meg en mikrobølge-ovn, (med grill-funksjon), som jeg plasserte, på rommet mitt der.

    (Sånn at jeg slapp å bruke det grisete kjøkkenet).

    Og livsopphold-støtten, (som var på bortimot 1.500 kroner), ble utbetalt hver fjortende dag.

    Og en av de første utbetalingene, brukte jeg, (brorparten av), til å kjøpe den nevnte mikrobølgeovnen.

    Og den andre utbetalingen, var det vel muligens.

    Den brukte jeg en del av for å kjøpe en printer-skanner.

    Og dette var på Clas Ohlson i Liverpool sentrum.

    (Hvor Clas Ohlson plutselig dukka opp mens jeg bodde i Leather Lane (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) også i Liverpool sentrum).

    Og den printer-skanneren kosta kanskje 25-30 pund.

    (De printer-skannerene er litt subsidierte (virker det som for meg).

    De selges billig.

    Og så selger de seinere blekket til blodpris, liksom.

    For å si det sånn).

    Men svenskene hadde ikke lagt printer-ledning oppi esken.

    Så den måtte jeg kjøpe for seg.

    (Og det var heller ikke sånn at den printer-skanneren (fra Clas Ohlson) hadde wifi (sånn som andre printer-skannere seinere har fått seg).

    Man måtte ha den nevnte ledningen for at printeren/skanneren skulle fungere.

    For å si det sånn.

    Så det var litt ‘katta i sekken’, fra Clas Ohlson.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Den nevnte Clas Ohlson-butikken har visst seinere gått konkurs, (og det er kanskje ikke så rart når de driver og selger folk katta i sekken, for å si det sånn):

    seinere gått konkurs

    https://www.liverpoolecho.co.uk/news/business/clas-ohlson-closing-liverpool-city-15511342

  • Og enda mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2011

    sunderland amazon 2011 2

    PS.

    Da jeg studerte ved University of Sunderland, i 2004/05, og bodde på campus/the Forge.

    Så måtte vi ha wifi-kort, (husker jeg).

    For student-rommene hadde ikke bredbånd/ADSL-kontakt i veggen.

    (For å si det sånn).

    Og i 2011, så hadde wifi-kortene blitt USB-baserte.

    Og de kosta ikke så mye.

    (Ihvertfall ikke på Amazon).

    Og da jeg hadde BT bredbånd, i Liverpool, noen måneder tidligere.

    Så skrøyt de av, (ovenfor sine kunder), at det fantes mange tusen ‘hotspots’, (hvor man kunne surfe gratis, via wifi), over hele England.

    Så jeg kjøpte en sånn wifi-dongle, for å sjekke, om det var noen sånne hotspots, (som egentlig var folks hjemme-nettverk, som de lot andre bruke), der hvor jeg bodde.

    Og Azalea Lodge hadde ikke passord, på sitt wifi-nettverk.

    Så jeg testa det litt.

    Selv om jeg også kjøpte en Wireless Broadband-dongle, fra T-Mobile.

    (Som heller ikke var så utrolig dyr).

    Så jeg brukte vekselsvis wifi-dongelen og T-Mobile-dongelen, mens jeg bodde, på Azalea Lodge.

    (Dette var de siste ukene/månedene.

    Etter at jeg fikk den nevnte BT-sjekken).

    Selv om de vel sa der, (på Azalea Lodge), at dette wifi-nettverket deres, kun var for briter, (eller hvordan de uttrykte det).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Enda mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2011

    sunderland amazon 2011

    PS.

    Etter at jeg måtte flykte til Sunderland, høsten 2011.

    (Etter den urettmessige utkastelsen i Liverpool).

    Så bodde jeg først hos University of Sunderland.

    Men der ble jeg også kastet ut, (av politiet), uten grunn.

    Og Sunderland City Council, (det vil si kommunen/lokalmyndighetene), skaffet meg et rom, på et herberge, (sentralt i Sunderland), for mer eller mindre lysskye individer.

    Og mens jeg bodde der, så sendte British Telecom meg en sjekk, (av en eller annen grunn).

    (Ettersom at det var prøveløslatte osv., som bodde der.

    Så åt jeg på rommet mitt, (mat som jeg kjøpte på Tesco, Asda, Aldi, Iceland og Lidl, blant annet).

    Men jeg måtte likevel betale cirka halve livsopphold-støtten min i matpenger.

    Så derfor hadde jeg dårlig råd, mens jeg bodde, på Azalea Lodge, (for jeg hadde også noen regninger, som jeg måtte betale, når det gjaldt tidligere gjeld til strøm-firmaer osv).

    Så sjekken fra BT, (på et par hundre pund), var noe lignende av, å vinne i Lotto.

    Må man vel si).

    Og da kjøpte jeg meg mye nytt, (blant annet en varm jakke, med for som ikke pustet, fant jeg etterhvert ut, (så det ble som en sauna liksom, inni jakka)).

    Og det var vel sånn, at jeg ikke fikk med meg en ledning, (til enten mobilen eller kameraet), fra Liverpool.

    (For politifolka ga meg bare noen minutter, på å pakke).

    Og derfor måtte jeg bestille denne minnekort-leseren.

    For å få noen bilder over på PC-en, (og derfra til Flickr/johncons-blogg), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2011

    digitalt kamera

    PS.

    Det var vel sånn, (muligens en jul), mens jeg bodde, i Leather Lane.

    At noen anonyme blogg-lesere, sendte meg et gavekort, til butikk-kjeden Debenhams, på cirka 50 pund.

    (Noe sånt).

    Og Debenhams sin nettbutikk, hadde tilbud, på et digitalt kamera, (fra JVC vel), på den tida.

    Så jeg brukte det gavekortet til å kjøpe det kameraet.

    Og så kjøpte jeg vel seinere dette minnekortet, til det nevnte kameraet.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Her kan man se hva jeg kjøpte på Amazon i 2011

    amazon i 2011

    PS.

    Jeg kjøpte en Toshiba laptop, på PC World, (i Aintree), på nyttårsaften, i 2005.

    Og i 2011, så var det umulig, å få tak i reservedeler til den laptopen, da vifta røyk.

    Så jeg kjøpte et sånt laptop-brett med vifter, (siden at det var umulig å få tak i ny vifte).

    Men da det kom noen og kasta meg ut, (ved hjelp av politiet), fra Leather Lane, (selv om jeg hadde en sak mot husverten, hos en lokal domstol), høsten 2011.

    Så tok jeg ikke med Toshiba-laptopen, (husker jeg).

    (Siden at den var noe gammelt skrot.

    For å si det sånn).

    Men jeg hadde kjøpt en brukt stasjonær PC, (for å blogge med osv.), for kanskje hundre pund, i en butikk, noen kvartaler unna.

    (Noen måneder tidligere).

    Så det var den PC-en jeg tok med, da jeg flytta/flykta, til Sunderland, høsten 2011.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Her kan man se hva jeg kjøpte på Amazon i 2010

    kjøpte på amazon

    PS.

    I Leather Lane, (som lå sentralt i Liverpool), så bodde jeg, fra sommeren 2006 til høsten 2011.

    Og jeg startet en arbeidssak, mot Bertelsmann/Microsoft, høsten 2006.

    Så jeg var mye hjemme, (jeg jobbet blant annet hjemmefra for et firma som het Packaging Europe, fra våren 2007 til høsten 2008), da jeg bodde, i Leather Lane.

    (Og jeg startet også en nettbutikk, (Godtebutikken.net/Posegodt), høsten 2010.

    For å si det sånn).

    Og jeg fikk et strømfirma, (Scottish Power vel), til å bytte betalings-system, fra billetter, (som man kjøpte i kiosker/butikker), til faktura, (som i Norge).

    Og da ble strømmen litt billigere.

    Og da fikk jeg kanskje råd til, å ha en varmeovn til, da.

    (Noe sånt).

    For dette var et gammelt bygg.

    (Hope Chambers het vel bygget).

    Og det var ikke dobbeltvinduer, i stua og på kjøkkenet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog