johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Mer om nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    nettmobbing 20. oktober

    https://kokkejaevel.blogg.no/jeg-svarer-pa-alt-dere-har-spurt-om.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 20. oktober 2

  • Min oldefar Johan Ribsskog krangla i avisa, angående om min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, skulle få jobb, som lærerinne. (Fra Akershus 15. juli 1920)

    oldefar krangla i avisa

    https://www.nb.no/items/80066522f7f686524ef3ecd83015528c?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Lærer Mork mente at min oldefar oppførte seg som en ‘furten smågutt’, (fra Akershus 20. juli 1920):

    oldefar kalt furten smågutt

    https://www.nb.no/items/658409767733acd29aa65f0a499f4aee?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 2.

    Min oldemor, (min morfars mor), Helga Ribsskog f. Dørumsgaard var søster av ordfører Asbjørn Dørumsga(a)rd, så hennes ansettelse som lærerinne, var kontroversiell, (fra Akershus 10. juli 1920):

    min oldemor søster av ordfører dørumsgard

    https://www.nb.no/items/acf5d34985650b24a607321541262aa6?page=1&searchText=”ribsskog”

    PS 3.

    Til min oldefars forsvar.

    Så var det sånn, (som man kan se i det øverste skjermbildet overfor), at min oldemor, hadde vært lærerinne, på den aktuelle skolen, i et halvt års tid, (som vikar).

    Men det nevnes visst ikke, av de med protesten, i PS 2.

    Så de ‘dverger’ liksom min oldemor, (i denne saken/konteksten), må man vel si.

    Og det kan kanskje være noe politisk, (i og med at min oldemors bror, var ordfører, (for Arbeiderpartiet/sosialdemokratene, som på den tida, i perioder, var mer eller mindre kommunister)).

    (Min oldefar Johan Ribsskog bytta visst parti, mellom Arbeiderpartiet og Venstre, mens han var i Skedsmo kommunestyre.

    Han var muligens høyre-sosialist, (les: Nazist), som sin mer kjente bror Ole Konrad Ribsskog, (som en stund satt på tinget, for Arbeiderpartiet).

    Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Min morfar Johannes, var jo en attpåklatt.

    (Eller ihvertfall den yngste, av fire søsken, (Dagny, Øyvin og Helge, het hans tre eldre søsken).

    For å si det sånn).

    Og min morfar, var visst ikke så populær, blant søsknene.

    (Det var mye konflikter, i Ribsskog-slekten, ifølge min mormor).

    Så det kan kanskje være sånn, at min morfar, var Per Mork sin sønn.

    Fra da min oldemor, jobba som vikar, for/sammen med Mork.

    Hm.

    (For min oldefar Johan Ribsskog, døde av polio, (eller noe sånt), i 1922, (da min morfar var 9-10 år gammel).

    Så min oldefar var muligens sykelig, de siste årene.

    Noe sånt.

    Og folk lurte jo på, hvorfor min oldemor, absolutt ville jobbe, i nabo-kommunen.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mer om denne Per Mork, (fra Romerike  1. mars 1923):

    mer om denne per mork

    https://www.nb.no/items/77621dcc4ac0f849e779508edc3c1ada?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 6.

    Mer om min oldemors sjef/kollega, (fra Akershus Arbeiderblad 22. september 1947):

    mer om oldemors sjef kollega

    https://www.nb.no/items/62ad5d8b958a8eb3a3ed422174196fb2?page=0&searchText=”per%20mork”

    PS 7.

    Fra samme avis, som i PS-et overfor, så kan det virke som, at Per Mork, ikke hadde noe avkom, (annet enn eventuelt min morfar Johannes):

    muligens ikke avkom

    https://www.nb.no/items/62ad5d8b958a8eb3a3ed422174196fb2?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 8.

    Per Mork var visst en bekjent, av min oldefar Johan Ribsskog sin tvillingbror Adolf Ribsskog, (som var ordfører i Steinkjer), kan man lese, på de øverste skjermbildene.

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at Ribsskog-folka, (oppe i Trøndelag), ikke likte, at min oldefar Johan Ribsskog flytta, til Romerike, (og gifta seg der, med min oldemor, som var romeriking, (og muligens tater/’Golfstrømmen-indianer’)).

    Og så har de muligens laget helvete for han, da.

    Ved å sende Per Mork, etter min oldefar, (fra Trøndelag til Romerike).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Bjørn Ribsskog, (som begynte med Ribsskog-slektsforskning rundt årtusenskiftet, og som sendte meg en kopi cirka ti år seinere), var direkte etterkommer, (barnebarn blir det vel), av Adolf Ribsskog, (min oldefars tvillingbror):

    bjørn ribsskog etterkommer av adolf ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Attends.no | Bestillingsnummer

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 19. oktober 2020 kl. 00:40

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: info@attends.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Hilsen, Attends <info@attends.no>

    Date: man. 19. okt. 2020 kl. 00:22

    Subject: Attends.no | Bestillingsnummer

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Takk for din bestilling av Attends vareprøver!

    Her finner du ordre-detaljene for din bestilling. Dersom noe ikke stemmer, så ta kontakt med oss ved å svare på denne e-posten eller ring 800 32 090.

    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog

    Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)

    Bekkestua – (Sensurert av johncons-blogg)

    Norway

    Bestillings-ID: 7364526

    Bestillingsdato: 19-Oct-2020

    Produkt Antall

    Pull-Ons 5XL

    1

    De mest anvendte produktene.

    Adjustable 10M Pull-Ons 5M Soft 2 Normal For Men 1

    Adjustable 10M Pull-Ons 5M Soft 2 Normal For Men 1

    Attends AS

    Klingenberggt. 7

    Postboks 1992 Vika

    0125 Oslo 800 32 090

    Man – Fre 8:00 – 16:00 Følg oss for å holde

    deg oppdatert på

    de siste nyheter!

    info@attends.no

    www.attends.no Facebook Twitter Google Plus YouTube

    Attends

    Copyright © 2016 | Attends | {tag_unsubscribe, Avmeld}

     

  • Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

    nettmobbing 19. oktober

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 19. oktober

  • Mer fra Europa

    På lørdag 19. september, så dro jeg på Kiel-cruise, med Color Fantasy.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Da jeg  gikk, gjennom en park, som ligger, like ved Gjønnes t-banestasjon.

    Så ble jeg løpt ned, av tre karer, som hadde løpekonkurranse, på gangveien, (som går gjennom parken).

    (Disse hadde en kvinnelig sekundant.

    Og de starta vel, cirka nede ved den brua, som jeg blogga om, i den forrige bloggposten.

    Noe sånt).

    Så jeg måtte gå ut i gresset, (som var fuktig, noe som ikke var så artig, siden at jeg gikk i joggesko).

    For å ikke bli løpt ned, (bokstavelig talt), av disse ‘gangvei-eierne’, (eller hva man skal kalle disse idiotene).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_111123

    PS 3.

    For et par år siden, (var det vel), så kjøpte jeg, en pimpestein, på Matas, (i/ved Vesterbrogade), i København.

    For jeg fikk så fæle træler, under føttene, da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Og min mor hadde pimpestein, (på 70-tallet), mener jeg å huske.

    Men i begynnelsen av Corona-pandemien, (var det vel).

    Så kjøpte jeg istedet, en fotfil.

    (For pimpesteinen begynte å bli litt slitt).

    Og den fotfilen hjalp litt.

    Men jeg fikk et eller annet reklame-blad, i posten, (noen uker etter at jeg kjøpte fotfilen).

    Og der stod det, at en elektronisk fotfil, funka bedre.

    Og de trælene gikk ikke helt bort, med vanlig fotfil.

    (Eller, det var vel mer sånn, at de kom tilbake.

    Noe sånt).

    Så jeg tenkte at en elektronisk fotfil, hadde kanskje vært tingen.

    Så det hadde jeg planlagt å kjøpe, på XXL, (like ved Stortorget).

    For jeg så på nettet, at de hadde sånne elektronisk fotfiler, til en billig penge der.

    (De var i fargen rosa, (og ikke i grønne, som de jeg så, da jeg kjøpte den vanlige fotfilen).

    Men det fulgte med et etui.

    Så hvem bryr seg om det, tenkte jeg.

    For de på XXL var på tilbud, til cirka halv pris.

    Noe sånt).

    Men så tenkte jeg, (på veien ned til byen), at XXL har vel flere etasjer.

    Og hvor finner man fotfiler der.

    Nei, det ble stress.

    Og så tenkte jeg, at jeg kunne heller kjøpe en sånn elektronisk fotfil, (i fargen grønn), på det apoteket, (i Stortingsgata 22), hvor jeg hadde funnet, den første fotfilen.

    Og som sagt så gjort.

    Og da hadde de ‘stenge-tilbud’, på det apoteket.

    (Viste det seg).

    Så den elektronisk fotfilen fikk jeg, til halv pris, (174.95 istedet for 349.90).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Da jeg fant fotfilen, (i hylla).

    (Inne på apoteket).

    Så stod det på den, at det var halv pris.

    Og tilslutt så sa ei dame der: ‘Værsågod’, (eller noe lignende).

    (Dette var ei degos-dame, liksom.

    For å si det sånn).

    Og vanligvis, så pleide de å mase, mye før der.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men nå gjemte de seg litt, (kunne det nesten virke som).

    Og jeg sa: ‘Er det halv pris, på denne fotfilen’.

    (Noe sånt).

    Og hva skjedde da?

    Jo, dama bak disken, (som også kan ha vært pakistansk, eller noe lignende).

    Hu svarte vel først, at de skulle legge ned.

    (Og at det var derfor, at enkelte varer, var halv pris).

    Og så føyk hu bort til hylla, for å finne refill, (til fotfilen), som hu sa.

    Men jeg hadde ikke ytret noe ønske, om å også kjøpe refill-‘slipesteiner’.

    (Det kunne jo for eksempel være, at fotfilen ikke virka så bra.

    Og at dette derfor ville ha vært bortkastede penger, (å kjøpe refill).

    For å si det sånn).

    Så hu apotek-dama, var nesten manisk, (vil jeg si).

    Hu liksom shanghaiet meg, og skulle finne en vare, som jeg ikke hadde bedt henne, om å finne.

    (For å si det sånn).

    Så det ble som noe merkelig, (må jeg si).

    Og plutselig sa apotek-dama, at de var utsolgt, for refill.

    (Som om jeg brydde meg.

    Jeg hadde jo ikke bedt dem om å finne denne varen.
    Må jeg si).

    Så det ble som noe merkelig, (må jeg si).

    Og jeg fikk heller ikke kvitteringa.

    Men jeg klarte å summe meg, når jeg hadde kommet nesten bort, til utgangsdøra.

    Og så fikk jeg spurt, om hu apotek-dama hadde kvitteringa.

    (Gudene veit hva hu skulle med den.

    Siden at hu ikke spurte meg, om jeg ville ha den.

    For å si det sånn).

    Og det var også sånn, at da jeg spurte, hva for noe rart, som det skulle bli der, i Stortingsgata 22, (dette apoteket ligger vel egentlig i sidegata Klingenberggata, (tidligere Roald Amundsens gate), for å si det sånn).

    Så klarte ikke apotek-damene, (som begge var fargede), å svare noe.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_115043

    PS 6.

    Jeg dro så innom Rema Vika, for å kjøpe med noe cola, osv.

    (Til å ha, i ferjeterminalen osv.
    For det er billigere og enklere, enn å handle, i den overfylte cafeen der.
    For å si det sånn).

    Og foran brus-kjøledisken/rommet, så var gulvet der, veldig klissete.

    Så klissete, (det var nesten som lim), at jeg kan ikke huske, å ha opplevd, noe lignende, i løpet av alle de årene, som jeg jobba, i matbutikk, (fra 1988 til 2004).

    Så dette var muligens noe tull.

    (Må jeg si).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_120535

    PS 8.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200919_120650

    PS 9.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200919_120703

    PS 10.

    Det verste var.

    At det stod ei pakkisdame, og vaska, en flekk på gulvet, et helt annet sted, (inne i butikken).

    Så det ble jo som et narrespill.

    (For butikken vaskes jo, (som regel), før eller etter stengetid.

    Så at de står sånn, og kvemer, i tolv-tida, (på formiddagen).

    Da er det noe slags teater.

    Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_121042

    PS 12.

    Color Line har begynt med, noe de kaller ‘Trygg reise’, til Kiel.

    (Noe sånt).

    Da er det ikke lov, å gå i land, i Kiel.

    (Og det ene med det andre).

    Og det er også sånn.

    (Har jeg lest på nettstedet deres).

    At de måler folk sin temperatur, når de skal gå ombord på ferja.

    Og da jeg leste det, så tenkte jeg, at jeg dropper å dra.

    (For det ble litt, som noe fra en science fiction-film, (og som noe ukonformt, og ugjennomsiktig, som kan tulles med).

    Men så tenkte jeg, at det blir kjedelig, å bare sitte hjemme.

    Og så bestemte jeg meg for å dra, likevel).

    Men siden at jeg måtte gå litt, i noe fuktig gress, (på Gjønnes/Bekkestua).

    (Som jeg forklarte om, øverst i bloggposten).

    Så bytta jeg, til tørre sokker.

    (Jeg satt helt innerst, i en krok, i avgangshallen.

    Mens de andre, (i nærheten), liksom foretrakk å sitte, nærmest gangen der.

    Jeg synes at jeg blant annet så, han kjempe-tjukke, (Jørgen Foss), som er kjent fra media, for å jobbe, for feite sine rettigheter.

    Noe sånt).

    For hvis man hadde litt feber, så ville man bli plukket ut, til en manuell kontroll.

    (Man skulle først gå forbi en ‘usynlig’ temperaturmåler.

    Som jeg ikke fikk med meg, hvor stod.

    Det var bare ei negerdame der, som skulle sjekke boarding-card-et.

    Selv om det først ble sjekka, i etasjen under, (man må scanne det, for å komme opp i avgangshallen)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Stemning fra Color Fantasy:

    IMG_20200919_130114

    PS 14.

    Sånne træler har jeg, under begge føttene, (muligens fra noen knotter, (for blinde/svaksynte), som britene har på fortauene sine), så jeg prøver å finne ut, hvordan jeg skal få de trælene til å forsvinne:

    IMG_20200919_132043

    PS 15.

    Minibaren/kjøleskapet, (på lugaren), manglet hylle, (noe som var litt upraktisk, for da måtte jeg stable brus/øl-boksene tre i høyden, siden at kjøle-elementet, står øverst i kjøleskapet):

    IMG_20200919_135117

    PS 16.

    Jeg gikk i hamburger-baren og bestilte en cheeseburger-meny, og da spurte de, (som forrige gang), om jeg mente bacon-cheeseburger-meny, (selv om cheeseburger vel er det vanligste, for å si det sånn):

    IMG_20200919_152654

    PS 17.

    Sånne burde Chinatown Expressen Eiksmarka, (hvor jeg hadde en ekstrajobb som sjåfør i 1996), ha hatt, for der var de en gang tomme for remulade, (husker jeg at den kinesiske sjefsdama sa):

    IMG_20200919_153047

    PS 18.

    Stemning fra Oslofjorden, (eller om det er Breiangen):

    IMG_20200919_155518

    PS 19.

    I tax free-butikken, så stod det, en skipsoffiser, (som muligens var homo), ved inngangen.

    Og så sjekka han vel, om folk brukte håndgele-dispenseren, osv.

    (Noe sånt).

    Og så venta han, en stund, med å slippe inn folk.

    Og når jeg skulle inn der.

    Så spurte han ‘homsen’, om det kun var meg.

    Som om det var en diskotek-kø.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    På Stena Saga, (var det vel), så stod whiskey innerst.

    Og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en flaske av en god og billig whiskey.

    (Det var vel onkel Martin som egentlig var fan av whiskey.

    Husker jeg fra 2005, (da jeg bodde noen måneder på gården Løvås).

    Men min far er også fan av whiskey.

    (Jeg kjøpte med en flaske whiskey til han, en gang, på Petter Wessel.

    Da jeg var i femtenårs-alderen, (ei ung kassadame spurte ikke om legitimasjon).

    For å si det sånn).

    Og da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), så hendte det også, at jeg noen ganger kjøpte en halvflaske whiskey, (eller vodka), til å kose meg med, på lørdagskveldene, (hvis jeg ikke hadde råd, til å gå på byen, for der fikk man en halvflaske, for femti norske cirka, for å si det sånn).

    Og da gikk jeg mot den innerste delen, av tax free-butikken.

    Og der stod det, noen MC-folk, (med Harley Davidson-skinnjakker osv.), og kvema, (må man vel si).

    Og jeg hadde en sånn handlevogn, (med slitsom ‘trykke-håndtak ned-patent’, (som jeg har begynt å bruke, siden at han ‘Brumlebass-kassamannen’ klager, hvis jeg legger opp cola-brettene, på kassabåndet, (noe jeg har blogget om tidligere))).

    Og derfor så jeg ikke, at tax free-butikken nå, hadde piler, på gulvet.

    (At man skulle gå sånn og sånn).

    Så derfor stod jeg egentlig i veien, for MC-folka, (som etterhvert ønsket å følge pilene, når de hadde sett nok på varene der).

    Men jeg så ikke pilene, og syntes, at MC-folkene brukte, så lang tid.

    (For de stod lenge, og prata, om diverse varer).

    Så det minna meg om, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, (som assisterende butikksjef), fra 1996 til 1998.

    Da måtte jeg noen ganger sitte i kassa, (for å avløse pauser osv.).

    Og da hendte det, at den lokale Bandidos-avdelingen, var innom, (i samlet flokk), kledd i Bandidos-jakker/vester/gensere, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_161322

    PS 22.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200919_163501

    PS 23.

    Det var forresten sånn, at når jeg skulle finne potetgull, (i tax free-butikken), så var det en pakkis, som elga, (og som liksom lot som, at jeg var usynlig, for å si det sånn).

    Og når jeg skulle ta det cola-brettet, ned i en pose.

    (Noe jeg gjorde, like ved pakkebordet der).

    Så var det ei dame, som falt, i trappa, (muligens på teatralsk vis).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_164418

    PS 25.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200919_164706

    PS 26.

    Det var også sånn, i burger-baren, at jeg satt, ved det innerste bordet der.

    (Som vel var det eneste bordet, som var ledig.

    Det var muligens et annet ledig, ved siden av unge.

    Noe sånt).

    Og da var det sånn, at en kar, ved nabobordet, (som satt sammen med sin mor), han begynte da å glane, på skjermen, som var rett bak meg.

    Det ble som noe uhøflig, (må jeg si).

    Og den TV-skjermen kan jeg ikke huske, å ha sett der før.

    Og det var bare, noen kjedelige reklamer-bilder, som ble visst, på den skjermen.

    Så det ble som noe ekkelt, må jeg så.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200919_180132

    PS 27.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200919_153543

    PS 28.

    Her er mer om problemet med minibaren:

    IMG_20200920_022323

    PS 29.

    Spekeskinke skal egentlig tåle, å ligge i romtemperatur, (husker jeg, fra da jeg jobba, som Rimi-leder, (noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004)).

    Men den spanske spekeskinka, (som de selger for 19.90 i tax free-en), den er jeg ikke sikker på, om er laget, på samme måte, som den norske.

    Så derfor heiv jeg den også, inn i kjøleskapet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 30.

    Det var forresten sånn, at når jeg skulle inn i avgangshallen, (i Oslo).

    Så var det tre eldre folk, som stod i kø, i en ‘scanne-port’.

    (Disse var i følge, virka det som).

    Og derfor så gikk jeg, til en ledig scanne-port.

    Og da dukka det opp, en vekter-neger der, (som minna litt om min lagfører Bricen, fra førstegangstjenesten), som et troll i eske.

    Og så sa han at de som stod etter hverandre, skulle bruke den andre porten og, (hvor jeg gikk).

    Så det var som, at han vekteren, ikke så, at jeg stod der.

    (For å si det sånn).

    Så det virka som noe slags gateteater, (eller noe lignende).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_033620

    PS 32.

    Mer om han pakkisen som elga i tax free-butikken:

    IMG_20200920_033743

    PS 33.

    Den trappa, som leder opp, fra tax free-butikken, til promenade-dekket, burde kanskje vært litt breiere, for da jeg gikk opp der, (etter å ha handla), så var det noen som sprengte meg, (som man vel sier i skisporten):

    IMG_20200920_033914

    PS 34.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_042036

    PS 35.

    Color Line er dårlige på, å tørke støv, av lugarnummer-skiltene, (kan det virke som):

    IMG_20200920_042722

    PS 36.

    Dagen etter, så var jeg igjen, i hamburger-baren, og da la jeg merke til, at de tok på sugerørene, (til å ha i brusen).

    (Istedet for å ha ‘single wrapped’-sugerør, som på for eksempel McDonalds.

    For å si det sånn).

    Så det er muligens litt uhygienisk.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 37.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_172955

    PS 37.

    Litt rart at han gubben, absolutt skulle stå helt inntill vinduet, der jeg satt, (og venta på maten min), må man vel si:

    IMG_20200920_173226

    PS 38.

    Det var også sånn, at de denne dagen, (til forskjell fra dagen før), hadde en slags skips-offiser, som liksom stod vakt, ved håndgele-dispenseren, (ved inngangen til hamburger-restauranten).

    Og han var ikke aktpågivende/oppmerksom, da jeg dukka opp der.

    (Han så bort).

    Så jeg stoppa opp.

    I tilfelle at han skips-offiseren, stod i kø.

    Men da sa han kapteinen, (eller hva han var), at: ‘Jeg bare står her og blomstrer’.

    (Noe sånt).

    Så det var jo en rimelig absurd opplevelse.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 39.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_173438

    PS 40.

    Det var også sånn, at han skips-offiseren, forsvant fra plassen sin, (uten å bestille noe), etter at han hadde kommet, med det nevnte utbruddet sitt.

    Så det var rimelig merkelig.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 41.

    Igjen så gnålte hamburger-restauranten, om jeg mente bacon-cheese-burger, (og ikke vanlig cheese-burger):

    IMG_20200920_173842

    PS 41.

    Stemning fra Kiel-ferja/Lillebælt:

    IMG_20200920_173908

    PS 42.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_173918

    PS 43.

    Det var alt for mye salat på burgeren, (må jeg si):

    IMG_20200920_175356

    PS 44.

    Maten min ble ferdig, mens ferja, kjørte under Lillebælt-broren.

    Og jeg klagde, fordi at min ‘gadget’, ikke peip.

    (Når maten var ferdig).

    Og da svarte han bak disken, (en som minna litt om min tidligere klassekamerat Ole-Christian Skjelsbek), at noen gadget-er peip, og noen blinka.

    (Noe sånt).

    Så det virker jo litt rart, at de skal ha noe så mongo der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 45.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_192251

    PS 46.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200920_173741

    PS 47.

    Mer om at det var litt mye salat på burgeren, (og at den ble plassert litt uhygienisk, på brettet):

    IMG_20200920_174105 paint

    PS 48.

    Såpe-dispenseren i dusjen var tom:

    IMG_20200921_001652

    PS 49.

    Tidligere så pleide det å ligge tax free-brosjyrer, (og til og med tjukke tax free-kataloger), inne på lugarene, på Kiel-ferjene, (og på danskebåtene).

    Men dette har visst ferjene slutta med, de siste årene.

    (Jeg husker at de hadde dette, på Color Fantasy, i januar 2015, (var det vel).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 50.

    Dagen etter, så var ferja framme i Oslo igjen.

    Og under Corona-krisen, så har Color Line begynt, med et nytt system, når man skal av og på ferjene.

    Et dekk av gangen, skal gå av.

    For da blir det lettere, å unngå ‘sild i tønne’-situasjoner, (mener Color Line).

    Men det blir jo alltid et helvetes kaos, når passasjerene, skal gå ut av lugarene.

    For dette gjør de, som på startsignal, (over høyttaler-anlegget).

    Og da jeg skulle gå ut døra, så var det, en middelaldrende/eldre gubbe, (som hadde lugaren ovenfor min), som sleit/somla veldig, når han skulle få med seg, alt pikket og pakket sitt, ut av lugaren.

    Og han gubben hadde også, en liten negerunge med seg, (som svirra rundt han, nesten som en apekatt, hvis det er lov å si), av en eller annen grunn.

    Så jeg måtte bare gå inn på lugaren min igjen.

    Til at han treige kveme-gubben, var ferdig.

    Men dette ‘stress/nazi-systemet’ til Color Line, (når det gjelder å gå i land).

    Det er det ikke, noe laidback over.

    For vaskefolka står også, på rekke rad, (klare til å smette inn på lugarene), i den samme gangen, som passasjerene skal ut i.

    (Istedet for å vente, på et tomt dekk, (på dekk 11 for eksempel, hvor passasjerene gikk av først), i noen minutter.

    For å slippe å gjøre gangen, like tettpakket, som et after-ski-utested, i Østerrike.

    For å si det sånn).

    Og derfor, (siden at det var kaos i gangen, samtidig med at det var sånn jalla liksom, (som de sa i militæret), angående at passasjerene skulle gå av ferja, (i løpet av noen få minutter), før det var dekk 9 sin tur).

    Så stod jeg bare, rett bak lugar-døra, med den på gløtt.

    Sånn at jeg kunne se/skimte, når han kjempetreige somle-gubben, endelig ble ferdig.

    Og mens jeg stod sånn og venta.

    Så dytta en vaske-neger, (med munnbind), opp døra til lugaren min, og så skreik han: ‘Hallo’.

    (Av en eller annen grunn).

    Før han gikk videre, like raskt som han dukka opp der.

    Så det var jo toppen av kransekaka, når det gjaldt frekkhet og idioti, (fra Color Line), må man vel si.

    For negeren måtte vel skjønne, at jeg venta, på at han nevnte somle-gubben, skulle bli ferdig.

    Så hva dette skulle bety, (at jeg skulle få kjeft, på grunn av ingenting), det kan man kanskje lure på.

    Så dette er et slags idioti-system, som Color Line har, når det gjelder å få passasjerene av og på ferja, (må man vel si).

    Og hvorfor de ansetter så uhøflige negere der.

    Man må vel si, at de er elendige, når det gjelder, å ansette folk.

    (Som med han nevnte ‘Brumlebassen’, i tax free-en.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 51.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_100748

    PS 52.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200921_103300

    PS 53.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200921_103407

    PS 54.

    På Nasjonalbiblioteket, (hvor jeg pleier å drive med slektsforskning, men hvor jeg ikke hadde vært, på cirka et halvt år).

    Så hadde de redusert antallet, av publikums-PC-er, (virka det som).

    Det stod ihvertfall mikrofilm-maskiner, der det tidligere stod internett-PC-er.

    Og ved de få internett-PC-ene, som jeg så der.

    Så lå det sånne våtservietter, som man pleier, å få, når det er mat/middag, på fly.

    Og det er kanskje greit, at det ligger sånne servietter der.

    Men mener de at de er obligatoriske, (eller frivillige), å bruke.

    Det stod det ikke noe om.

    Så det var dårlig informasjon, (må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 55.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_102755

    PS 56.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200921_102839

    PS 57.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200921_102918

    PS 58.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20200921_102940

    PS 58.

    Her kan man se min bonusbror Jan, (eller hva man skal kalle han), på forsida av Morgenbladet, (noe jeg også har blogga om tidligere):

    IMG_20200921_103549

    PS 59.

    Da jeg skulle gå ut, av Nasjonalbiblioteket.

    Så var det ei dame, med en barnevogn, som lagde helvete der, (må jeg si).

    Hu skulle absolutt ha med seg den øverste delen, av barnevoga, (med ungen i), inn på biblioteket.

    Og det var en ting.

    Men når det endelig ble min tur, til å gå ut.

    Så gikk jeg, inn i svingdøra.

    Og etter svingdøra, så er det, en liten gang.

    Og jeg skimta en som skulle inn.

    Akkurat da jeg kom ut, av svingdøra.

    Så da venta jeg, inne i den gangen, (bak døra).

    Og han som skulle inn.

    Han venta utafor.

    Og han ville ikke gå først.

    Han lagde en scene, (må jeg si).

    For han var liksom sånn over-galant og sydlandsk, og stod sånn med armen strukket ut, på syd-europeisk maner.

    Og jeg gikk ikke inn for å lage noe scene.

    Så jeg gikk da bare ut.

    Men det var jo veldig pinlig, med han sydlandske ‘pantomime-skuespilleren’, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 60.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_111352

    PS 61.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_111043

    PS 62.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200921_111436

    PS 63.

    Jeg skulle også ha sånn ‘Regaine’.

    For det prata jeg med ei frisørdame om, i juni.

    (Etter at ei kjempetjukk trønderdame, (på Cutters Storgata), hadde barbert bort, masse hår, ved mitt venstre øre, (mens vi snakka om Trondheim), i slutten av januar.

    Og da fikk jeg kjeft for dette, på frisørsalongen Lean, i april og juni.

    Noe sånt.

    De trodde at jeg hadde barbert bort håret selv.

    Men jeg trodde, (når det nevnte håret vokste ut igjen), at dette var noe nytt/skjemmende hår.

    (Dette var vel i slutten av februar, (da jeg var på København-cruise med Crown Seaways).

    For å si det sånn).

    Og så tok jeg bort det håret, (for jeg skjønte ikke før i juni/juli, (etter å ha fått kjeft, av ei bondsk Lean-frisørdame), at hu nevnte trønderdama, hadde skamklipt meg).

    (For jeg driver også, og fjerner hår, i nesa og i ørene, (blant annet), nokså regelmessig, (jeg pleide å gjøre dette på søndagene, (før jeg gikk ut for å kjøpe meg noe mat/snacks, på en bensinstasjon/Brustad-bu), da jeg bodde i Rimi-leder-boligene på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004)).

    Etter at jeg begynte å få hår, i nesa og i ørene, da jeg var i midten/slutten av 20-åra.

    For å si det sånn).

    Men da, (i juni), så avtalte jeg, (noe jeg har blogget om tidligere), med ei frisørdame, på Lean Barcode, at jeg skulle kjøpe sånn Regaine, (noe jeg også kjøpte, for kanskje et år siden, siden at jeg også har hatt problemer, med håravfall, på grunn av skabb-angrep, på grunn av at de ikke bytter sengetøy så ofte, på ferjer/hoteller, osv.).

    Og det tenkte jeg, at jeg skulle kjøpe igjen nå, (i september).

    (For da var den flaska, fra juli, mer eller mindre tom.

    Jeg tenkte sånn, at hvis jeg bruker 300-400, på å klippe meg, annenhver måned.

    Så kan jeg også bruke 300-400, på Regaine, annenhver måned.

    Og da blir det sånn, at jeg bruker 300-400, på håret, i måneden, liksom.

    (Som en slags fast utgift.

    For å si det sånn).

    Helt til at håret har vokst ut ordentlig igjen, etter diverse skabb-angrep, (og skam-klippinger), osv.

    For å si det sånn.

    Og jeg begynner kanskje å få litt viker igjen, osv.

    Så da kan jeg bruke Regaine mot det også.

    For å si det sånn).

    Men Regaine, (eller Recrea Forte heter den jeg kjøper, for den er ikke resept-pliktig, (Regaine er sånn man kan kjøpe, på ASDA/Tesco, i England)).

    Den var ikke halv pris, (som fotfilen), sa apotekdama, på apoteket, i Stortingsgata 22.

    For Recrea Forte, var et legemiddel, (sa hu).

    (Noe sånt).

    Og da tenkte jeg ikke på å si, at dette var noe de solgte, i hygiene-hylla, på ASDA og Tesco, i England.

    (Og som jeg hadde lest om, i For Him Magazine, (som jeg pleide å kjøpe på Narvesen hver måned), på 90-tallet.

    Hvor det pleide å stå reklamer, for denne varen.

    For å si det sånn).

    For det hadde vel ikke gjort noe forskjell, (det er vel muligens staten som definerer dette).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 64.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_112946

    PS 65.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200921_113109

  • Mer fra Bekkestua

    På fredag 18. september, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    PS.

    Ruter, (eller om det er Vy Buss), må bli flinkere til å tømme søppelkassene sine, (som her ved Nadderud stadion):

    IMG_20200918_091827

    PS 2.

    Her kan man se, hvor trangt og jævlig det er, å gå på fortauene på Bekkestua, for tida:

    IMG_20200918_092252

    PS 3.

    På Mega var det rot, (å spre varene, (utover gulvet), før man setter de inn i hylla, blir mer eller mindre regnet som en uskikk, mener jeg å huske, fra den tida jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002)):

    IMG_20200918_092435

    PS 4.

    Når det gjelder Palmolive-håndsåpe, så er det vel sånn, (for tida), at noen slag koster cirka 10 kroner, mens andre slag, (i samme type emballasje), koster over 30 kroner, så litt rart, at folk bare tar fra eskene, (for jeg så på en label der, at noen Palmolive-håndsåpe-slag, (fra de eskene som var åpna), kosta mer enn 30 kroner, (hvis ikke labelen var feil)):

    IMG_20200918_092837

    PS 5.

    Jeg blogget jo om den Palmolive-håndsåpa, i går.

    Angående at den er så billig for tida, (på Extra, Mega og Meny).

    At det blir rart, å ikke kjøpe den.

    Selv om de slagene, som er billige, er rimelig sære, (som melk/oliven osv.).

    Og den såpa skal egentlig ikke lukte oliven, (sånn som jeg har forstått det).

    Men det gjorde den såpa, som jeg kjøpte denne dagen, (mener jeg å huske).

    Så her tuller butikkene med såpa, (som også Rema Industrigata gjorde, for noen år tilbake, da deres Prima håndsåpe lukta buble-gum, (noe jeg blogga om), for å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Meny Bekkestua hadde også vare-esker på gulvet, (noe som er styggdom, må man vel si):

    IMG_20200918_094750

    PS 6.

    Her var det litt mange vogner og bur, (da bruker de butikken som lager, når de bruker fler bur/vogner enn nødvendig, (til å ha papp i), må man vel si):

    IMG_20200918_094952

    PS 7.

    Denne jekketralla hører vel hjemme på lageret, (og ikke på butikkgulvet), for å si det sånn:

    IMG_20200918_095023

    PS 8.

    Noen har også lagt en mopp, på gulvet, inntil kjøledisken, (bak jekketralla).

    Hvis en sånn kjøledisk lekker.

    Så er ofte problemet, at disken er for kald, (på grunn av at varer har vært stabla for høyt, eller disken har vært for full), sånn at det har dannet seg is, inni disken, (muligens fordi at disken da står på kjøling hele tida, på grunn av noe med en termostat).

    (Mener jeg sånn halvveis å huske, fra den tida, som jeg jobba, som Rimi-leder.

    Noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    Så da må de tine disken, (mener jeg sånn halvveis å huske).

    (Istedet for å la de ‘lugubre’ moppene ligge der.

    For å si det sånn).

    Så de burde muligens ringe, et firma, (som Norild), som er eksperter, på kjøle/fryse-anlegg.

    Sånn at de slipper å ha de ‘lugubre’ moppene liggende, på gulvet, i butikken.

    (For det ser litt merkelig ut.

    Må man vel si).

    Og hvem har lagt moppen der?

    Man må vel gå ut fra, at det er, en vaskedame, (som har lagt moppen der).

    (Siden at det oftest er et eksternt vaskefirma, (med omtrent bare nye landsmenn, som ansatte), som tar seg av gulv-vaskinga, i butikkene.

    Sånn var det ihvertfall i Rimi, (med vaskefirmaer som ISS og Kvalitetsrengjøring), mener jeg å huske).

    Eller er det en butikkleder, som har rota, i moppene, til vaskedama.

    Hm.

    (Da er det kanskje en møkkete/brukt mopp, som de har lagt der.

    Hm).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Harry-ølet er gratis, kan det virke som, (siden at det ikke står noen label der):

    IMG_20200918_095148

    PS 10.

    Da jeg skulle hjem med maten.

    Så kunne jeg heller ikke da gå over den brua, som var stengt uka før, (noe jeg blogget om i går).

    For der var det, en kvart barnehage, (eller noe lignende), som lekte Bukkene Bruse.

    (Noe sånt).

    Så det må vel ha vært noe tull/gateteater.

    (For så dumme er vel ikke folk, (at de ikke skjønner, at de ikke må lage propp, på den måten).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200918_101309

    PS 12.

    Mega hadde forresten PP-pastiller, (som en slags retro-gimmic vel), på tilbud, til ti kroner.

    (Min far pleide noen ganger å ha PP-pastiller liggende i hanskerommet, (på 70/80-tallet).

    Sånn som jeg husker det).

    Og de kjøpte jeg med, en eske av.

    (Jeg også pleide å kjøpe disse pastillene, i butikken på Sand, (for jeg fikk husholdningspenger, fra jeg var 10-12 år gammel, siden at min far flytta fra meg, og ned til sin kjæreste Haldis Humblen).

    For å si det sånn).

    Men da jeg kom hjem, så så jeg, at disse pastillene nå, var uten sukker.

    (Originalen, fra 70/80-tallet, var med sukker.

    Fant jeg ut, på nettet).

    Og jeg er litt skeptisk, til kunstige søtningsstoffer, (som Aspartam osv.).

    For hva er egentlig Aspartam?

    Det kan man kanskje lure på.

    Mens sukker, det er kjent næringsmiddel.

    (For å si det sånn).

    Jeg husker da jeg var i infanteriet, (under førstegangstjenesten), fra sommeren 1992 til sommeren 1993.

    Da ble vi rådet til, å ta med en del sjokolade, på øvelsene, (sånn som jeg husker det).

    Og det var fordi, at kroppen trenger ting som sukker/karbohydrater, for å komme seg igjen, etter å ha gått mange mil, (og også for å få energi, mens man går).

    (Noe sånt).

    Så sukker behøver ikke å være noe negativt.

    Det er jo snakk om sunn og ren mat, (må man vel si).

    (Folk under krigen, (for eksempel), kunne nok hatt godt av, å spist mer sjokolade, (og ikke mindre), for å si det sånn.

    Så det er ikke sjokoladen i seg selv, (eller sukkeret i seg selv), som det er noe galt med.

    Må man vel si.

    Selv om politikere og fanatikere, i våre dager, har demonisert denne matvaren, (sukker).

    Men sukker/sjokolade/sukkertøy/brus er bra, for utslitte folk, for eksempel.

    Må man vel si).

    Mens Aspartam, det kan man kanskje lure på hva er.

    Og det samme med Stevia.

    (For å si det sånn).

    Jeg mener å ha lest, at kunstig sukker, (som Aspertam), kan være kreftfremkallende.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200918_104815 paint

    PS 14.

    Enda mer om dette:

    pp med sukker

    http://snackstage.blogspot.com/2019/04/

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage på Fylkesmannen i Oslo og Viken/Fwd: Deres brev av 23. juli/Fwd: Deres brev av 6. juli/Fwd: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2020 kl. 02:49
    Til: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Kopi: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Hei,
    jeg har nå mottatt et svar, (på den videresendte mailen), fra Fylkesmannen, (se vedlegg).
    Jeg sendte jo om dette til Sivilombudsmannen, (og ikke til Fylkesmannen).
    Så hva de driver med, (hos Fylkesmannen i Oslo og Viken), det kan man kanskje lure på.
    Det er også sånn, at jeg har søkt Fylkesmannen, om fri rettshjelp, mot et stort troll-post/mail-angrep, som jeg blir utsatt for, (et utenlandsk nettsted ved navn Encyclopedia Dramatica oppfordrer folk til å trolle mot meg).
    Men Fylkesmannen har ikke gitt meg fri rettshjelp, (selv om jeg har sendt de hundrevis av kopier, av klager, som jeg sender til Datatilsynet, i forbindelse med dette angrepet).
    Og det er det samme, i sak etter sak.
    Jeg har søkt om fri rettshjelp angående mange saker, (jeg har lagerbod-sak, oppløsning av sameie-sak, forfatterstipend-sak, frostskade-sak, arv etter mormor-sak, pensjonsbeholdning-sak, omsorgssvikt-sak, med mere), men de gir meg aldri støtte.
    Så det må jeg klage på.
    (Man må vel mistenke at de er korrupte, eller noe i den duren.
    Og det samme må vel sies om dere hos Sivilombudsmannen.
    Som aldri gjør jobben deres, uansett hvor mange klagesaker jeg rapporterer til dere).
    Så dette blir en purring, fordi at deres hos Sivilombudsmannen, ikke har svart.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 18. sep. 2020 kl. 18:03
    Subject: Klage på Fylkesmannen i Oslo og Viken/Fwd: Deres brev av 23. juli/Fwd: Deres brev av 6. juli/Fwd: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
    Cc: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
    Hei,
    jeg viser til brev fra Fylkesmannen i Oslo og Viken, fra 18. august, (se vedlegg).
    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket.
    Jeg avtalte med min tannlege-onkel Runar, at han skulle fikse en tann, i min farmors begravelse, i 2001, (var det vel).
    Jeg ble litt forsinket, (Runar sin tannlege-praksis holder til i Ås), og ringte, da jeg var på vei ut av Oslo.
    Men Runar kunne ikke vente, (som da Kjetil Holshagen skallet av to av fortennene mine, på første halvdel av 80-tallet).
    Runar hadde begynt å bli gammel, og var kanskje så utslitt, at han måtte hjem og spise middag.
    Noe sånt.
    Og derfor skar dette seg.
    Og å gå til en annen tannlege, da ville kanskje Runar blitt vonbråten.
    (Noe sånt).
    Jeg  pleide å ha Runar som tannlege, på 90-tallet.
    Men jeg pussa tenna hver dag, så i 2001, så var det mange år siden jeg hadde vært, hos tannlegen.
    (Men 7-Eleven St. Hanshaugen hadde kun et halvt solsikkebrød igjen, da jeg skulle handle.
    Og det prakka de på meg gratis.
    Men det var noen harde frø, i det brødet, sånn at en fylling falt ut).
    Så derfor ble det sånn, at jeg ikke fikk gjort noe, med den tanna, før i 2005.
    Da bodde jeg i England.
    Og jeg fikk plutselig veldig vond i tanna, på jobb.
    Så jeg måtte bare stikke rett til en tannlege, og trekke tanna.
    (For jeg ville ikke miste jobben.
    Den jobben var alt jeg hadde nesten, på den tida.
    Det er en lang historie, som inkluderer at jeg ble jaget fra en annen onkel sin gård, i Kvelde, av noen slags kriminelle, for å si det sånn.
    Og jeg rømte da til England, hvor jeg hadde studert, noen måneder tidligere).
    Og derfor så mangler jeg en tann, nederst på høyre side.
    Og den tanna som mangler, er ikke den bakerste.
    Så derfor er det hull i tanngarden der.
    Og det hullet synes ikke så bra, (innbiller jeg meg i hvertfall).
    Så jeg har ikke kjøpt tannimplantat, til den tann-plassen, (selv om jeg var inne på tanken, da jeg arvet knappe 200.000, i 2017).
    Tannimplantat er et kirurgisk inngrep, med fare for infeksjon.
    Så det er kanskje greit, å unngå å sette tannimplantat, hvis det ikke er helt nødvendig, (har jeg tenkt).
    Derfor har jeg også tenkt, at det er dumt, å trekke en hul tann, (som jeg har i kjeften nå), på venstre side.
    Det er bedre å la den tanna få en krone, har jeg tenkt.
    For etter at jeg trakk ‘begravelse-tanna’, i 2005.
    Så har jeg for det meste spist, på venstre side.
    Og det har ikke vært noe stort problem, vil jeg si.
    Men da kan jeg ikke ha hule tenner, på venstre side.
    Da må de tennene få krone.
    Tannlegen som nevnes i Fylkemannen sitt brev, (ei fremmekulturell dame, som het Leila), hu slipte også ned, en annen tann, på venstre side.
    Så jeg kan nesten ikke tygge på venstre side nå.
    For den hule tanna, blir da fylt med mat, og liksom begynner å sprenge/gjøre vondt.
    Og på høyre side kan jeg heller ikke tygge.
    (Som forklart overfor).
    Så jeg spiser nå, for det meste havregrøt og kjøttdeig, som er stekt, i plenty av stir fry-saus.
    Hvis jeg spiser mat som Mariekjeks, pastaskruer (de billige fra Coop) og chillinøtter.
    (Eller hvis jeg bruker for lite stir fry-saus til kjøttdeigen).
    Så får jeg noen ganger forferdelig mageknip.
    Så jeg har kutta ut mange matretter.
    Og nå har jeg ikke hatt mageknip, på noen uker, (etter at jeg begynte å spise havregrøt).
    Og tanna er ikke noe vond, akkurat for øyeblikket.
    Selv om den tanna, (den nevnte hule tanna), var rimelig vondt, for en del uker siden.
    (Sånn at jeg begynte å søke om kredittkort.
    Jeg glemte at Nav vel da ikke gir sosialstøtte, hvis man har mulighet til å låne penger.
    Men jeg har jo ikke jobb, og det krever vel kreditt-kort-firmaene.
    Men dette var noe jeg søkte om, mens jeg hadde tannpine.
    Så det er ikke det helt store, å ha tannpine.
    Det er kanskje bedre å fikse den nevnte tanna, for å si det sånn).
    Jeg drakk også mye te, en stund.
    Og det fant jeg ut, av var vanndrivende.
    Så det kan ha vært en medvirkende grunn, til at jeg fikk mageknip.
    Så jeg har bytta ut teen med saft/brus/vann osv. nå.
    Sånn at jeg slipper mer av den fæle mageknipen.
    Men jeg husker fra 2005, (og årene rett før), at en sånn hul tann, den faller etterhvert sammen.
    Veggene i tanna, bøyer seg etterhvert.
    Og så faller veggene av.
    (Så tannlegen i Walton sleit skikkelig, med å få tak på tanna, i 2005.
    Husker jeg.
    Så det var et mareritt å trekke den.
    For å si det sånn).
    Og så går etterhvert tannråten, ned til rota, (eller noe sånt).
    Og da gjør det forferdelig vondt.
    Så noe må gjøres med den tanna.
    Tannlegen, (hu Leila), og jeg, diskuterte dette fram og tilbake, i fjor.
    Og hu gjorde ikke akkurat som det stod i vedtaket.
    Men det ignorerer Fylkesmannen.
    Hvis man stikker fingeren i jorda.
    Så er det sånn, at jeg nå er ferdig med tannlege-timene hos hu Leila.
    Og jeg har en hull tann i kjeften, som må gjøres noe med.
    Og det ignorerer Fylkemannen og Nav, (må jeg si).
    Så det må jeg klage på.
    I brevet fra Fylkesmannen, så skriver de også, at jeg mottar økonomisk støtte, fra Nav, til lege og medisin, blant annet.
    Men det kjenner jeg ikke igjen.
    Jeg har søkt om livsopphold til ‘normale’ ting, som mat, klær, husholdning, etc.
    Men ikke til lege og medisin.
    Så hvorfor de ramser opp dette.
    Det kan man lure på.
    De vil kanskje ha det til, at jeg er sykelig, og ikke har lenge igjen å leve.
    Men jeg har ikke levert en resept, på noe sånt som 20 år.
    Så her blir jeg stigmatisert og sykeliggjort, må jeg si.
    Jeg er 50 år, og har hatt litt jernmangel/’fot-gikt’ og træler under føttene, etter å ha blitt tulla med, av the Jobcenter i England, (etter at jeg ble arbeidsledig under finanskrisen).
    Så jeg kjøper vitaminpiller, og så har jeg også kjøpt en sånn fotfil, mot træler.
    Men ikke noe jeg trenger resept til.
    Så det kan godt hende, at jeg lever, i 30-40-50 år til.
    Og å da ikke ha ordentlige tenner.
    Det er ikke det helt store, vil jeg si.
    Jeg kan jo ikke gå på biff-restaurant, (for eksempel).
    (Jeg husker da jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken, (noe jeg jobba som i 2000 og 2001).
    Da hadde vi det første ledermøtet på Egons, i Paleet vel, (etter ønsker fra en assistent), og da åt vi biff.
    Og den middagen kunne jeg ikke vært med på nå.
    Og det samme med min fetter Tommy sitt bryllup, i Fredrikstad, sommeren 2002.
    Da fikk vi indrefilet, (selv om det stod ytrefilet, i programmet).
    Og det vet jeg ikke, om jeg kunne ha spist nå.
    Og det samme da jeg var på butikksjef-seminar, på Storefjell, som Rimi-butikksjef, i 1998 og 2000.
    Da var det servering, ved bordet, på lørdagskvelden.
    Og jeg kunne vel ikke ha bedt om havregrøt, (eller noe lignende), da.
    Så hvis jeg skal tilbake til arbeidslivet, (og/eller ha et sosial-liv/normalt liv), så burde jeg ha ordentlig tenner, vil jeg si.
    Så denne ‘nazismen’, til Fylkesmannen og Nav, den må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 4. aug. 2020 kl. 00:15
    Subject: Deres brev av 23. juli/Fwd: Deres brev av 6. juli/Fwd: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 23. juli.
    (Se vedlegg).
    Når det gjelder den aktuelle fylning-løse jekselen.
    Så har jeg hatt en lignende tann, (på motsatt side i kjeften), for 15-20 år siden.
    Og den ble plutselig kjempevond, (dette var mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).
    Og da jobbet jeg, (en nødjobb), for et firma/kontaktsenter, ved navn Bertelsmann Arvato og deres skandinaviske Microsoft-produktaktivering, (som Microsoft visst ikke ville drive selv, av en eller annen grunn).
    Så da hadde dro jeg bare til tannlegen, og trakk tanna, (for dette var en lavt betalt jobb, og dette var mens jeg var på jobb).
    Men siden at jeg nå mangler en tann, på høyre side, så pleier jeg å tygge maten, på venstre side.
    Men nå kan jeg ikke tygge, på hverken høyre eller venstre side, (for det mangler den ‘Microsoft-tanna’ på høyre side, og den aktuelle jekselen, (som er hul), på venstre side, gjør at jeg nå ikke får tygget maten, så veldig bra.
    Og når det er sånne saker, hvor det er snakk om en tann, som når som helst, kan bli veldig vond.
    Så er det vel feil, å legge den saken, i bunnen av bunken, liksom.
    Det virker som at dere er slemme/ondskapsfulle, og ønsker at jeg skal lide mest mulig, (for å si det sånn), når dere gjemmer denne saken, bak alle de andre sakene.
    Så det er inhumant, vil jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Nå kan jeg ikke menneskerettighetene på rams, men jeg lurer på om denne treneringen må være et slags brudd på de.
    Skjerpings!
    Jeg har også sendt til dere hos Fylkesmannen i Oslo og Viken, en del kopier, angående post-terror-saker.
    Og jeg har forklart, at jeg egentlig ser på disse ‘troll-post-sakene’, (som det er flere hundre/tusen av), som advokat-mat, (og terror).
    Så da skulle man vel tro, at folk ville få fri rettshjelp, til å ordne med disse sakene, (hvor firmaer med dårlige rutiner lar seg bruke som verktøy for post/pizza/mail-terrorister).
    Men dette har jeg ikke hørt et pip om, fra dere.
    Så har dere hos Fylkesmannen egentlig noe vett i hue, lurer jeg.
    Det kan man kanskje lure på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 16. jul. 2020 kl. 17:58
    Subject: Deres brev av 6. juli/Fwd: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 6. juli, (se vedlegg).
    Siden sist, så har det vært sånn, at jeg forleden dag våknet, av tannpine.
    Og at jeg da ikke fikk så mye søvn, på grunn av denne tannpinen, (som nå har gått over igjen, med det kommer blod ut gropen i tanna/jekselen, så den er veldig uthulet, for å si det sånn).
    Ettersom jeg har skjønt det, så mener Nav, at livsopphold-støtte, også skal dekke tannlege-regninger.
    Det er litt uklart for meg, hva Nav mener, at de skal dekke, og jeg skal dekke.
    Den nevnte jekselen trenger rotfylling og krone.
    Og det har ikke råd til, som kun får drøye 5000 i måneden, til livsopphold.
    Jeg har sett på tannlege-nettsider, og alle tannlegene anbefaler, å fikse tanna, istedet for å trekke den.
    Og hvis man skal jobbe som leder, (jeg søker på IT-leder-jobber blant annet), så kan man ikke ha sånne feil/mangler, som hull i tanngarden, vil jeg si.
    Så hva Nav tenker med her.
    Etter 11. september-terroren, (i 2001), så har det vært mye i media, (og på debattforum og lignende), om muslimene og deres religion.
    (Min farfar Øivind Olsen advarte meg mot, (eller skremte med), muhammedanerne, på slutten av 70-tallet.
    Nedi araber-landa så var de barbariske, fortalte han.
    Hvis man stjal, så fikk kappet de av en hånda.
    Og hvis man løy så skar de av tunga.
    Noe sånt.
    Og min klasseforstander Tore Allum, på Berger skole, (hvor jeg gikk fra 1979 til 1983).
    Han sa at religionskonflikter kom til å ta over, for den kalde krigen, når det gjaldt agendaen, i verden/vesten/Europa, i tiårene framover.
    Noe sånt).
    Og muslimene har visst noe, (i sine kalifat), som kalles: ‘Dimmi-skatt’.
    Det kan vel ikke være ille, (med all masse-invandringen), at dette fra Nav, (om at jeg/nordmenn må betale tannlege-regninger selv, fra den knappe sosial-støtten), egentlig er noe slags dimmi-skatt, som de bare legger som en byrde, på nordmenn/vantro.
    Det er vel lov å lure.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 23. mai 2020 kl. 13:52
    Subject: Deres brev fra 5. mai/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 5. mai, (se vedlegg).
    Jeg kan også informere om, at selv om det er sånn, at jeg har jobba som butikksjef osv., (i Rimi-kjeden), i mange år.
    Så får jeg kun livsopphold-støtte fra Nav, (og ikke arbeidsledighetstrygd).
    Og for cirka ti år siden, da jeg bodde i England.
    Så ba jeg Nav om å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men Nav satt seg på bakbeina, sånn at jeg ikke fikk startet mine planlagte gründer-virksomheter, (og dratt på sydenferie med engelsk dame, (Emma), osv.).
    Så det var veldig dårlig gjort.
    Og jeg hadde nok nå vært både rik og suksessfull, hvis dette ikke hadde skjedd.
    (Nå fyller jeg 50 om et år måneder.
    Men da var jeg bare cirka 40.
    Og fortsatt ung og fremadstormende, for å si det sånn).
    Så dette må jeg klage på.
    Det er også sånn, at andre ‘Sovjetstat-myndigheter’, har holdt meg nede, på lignende vis.
    (Det er snakk om Tingretten i Drammen, (i forbindelse med oppløsning av sameie-sak), Tingretten i Larvik, (i forbindelse med arv etter mormor/mor-sak), de som utdeler forfatterstipend, City Self-Storage, (som har nektet meg tilgang til mitt geniale kryssord-program og andre ting, som sølvølkrus, etter Gjedde-adelsslekten, som jeg fikk i bursdaggave, av min mormor, (som var etter dansk adel/overklasse), i 2004, og mye mer, og jeg blir også nektet rettferdsvederlag, for omsorgssvikt-sak, (min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år), osv., og frostskade-erstatningssak, (jeg fikk frostskade på øret under førstegangstjenesten.
    Jeg vet at jeg ble overført til Heimevernet, (i 1996), men betyr det at man ikke har noen rettigheter.
    Det er også lignende tilstander, i England, sånn at jeg ikke kan bo der, men må flykte tilbake til Norge, på grunn av mobbing fra Sovjetstat-myndigheter og ‘gorilla-politifolk’).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Den barnetegningen som man får med alle brevene deres, den har jeg klaget på mange ganger tidligere.
    Hva skal dette bety?
    Vil dere at nordmenn skal hackes og tas over fra Nigeria/Afrika?
    Det må da være mye sikrere med vanlig brev, enn med disse elektroniske.
    Og hva med Olga på 90 år, (som de brukte som eksempel-person, på Rimi Kalbakken, (som holdt til i et slags senter som visst het Høyres Hus), hvor jeg jobba som butikksjef, fra 2000 til 2001), som ikke skjønner noe av internett.
    Her må jeg klage på uforstand fra statsforvaltningen i deres iver etter å ‘hype’ disse lumske sky-drivene.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 1. mai 2020 kl. 10:45
    Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    nå er det sånn, at jeg må kjøpe svisker, lakris, cola og blåbærsaft osv., når jeg handler i butikkene.
    Og det er fordi at jeg nå en del ganger, har fått, veldig forstoppelse.
    Og det er fordi at jeg ikke får tygget maten ordentlig.
    Jeg tygger nå på høyre side, i kjeften.
    Og jeg måtte trekke en jeksel, i 2005, (i England), på høyre side, etter at min Ås-tannlege-onkel Runar, ikke var jovial, (og heller dro hjem til sin kone Inger, i Son), i forbindelse med å fikse en fylling som hadde falt ut, noe vi avtalte om, i min farmors begravelse, (Runar sin mor), i 2001.
    Og da jeg gikk på Svelvik ungdomsskole, på 80-tallet.
    Så ville tannlegen der, (en med dårlig ånde, som min far visste hvem var), at jeg skulle ha regulering.
    Men jeg ble en del mobba på skolen, (muligens fordi at min mor bodde i Larvik, så jeg hadde kanskje ikke så stilige klær osv.), og jeg ble også frosset ut, fra min fars nye familie, (han flyttet inn hos ei Haldis Humblen, og lot meg bo aleine i sin tidligere leilighet).
    Så jeg hadde nok å stri med, (mente jeg), så jeg sa til ungdomsskole-tannlegen, at jeg stod over det med regulering.
    For å bli mobba for regulering, på toppen av det andre, (mobbing på skolen på grunn av stygge klær osv., og utfrossing av min far og hans nye familie), det hadde blitt litt mye, forestilte jeg meg.
    Så jeg tenkte at det var bedre å heller droppe det med regulering da.
    Ellers hadde det kanskje blitt for mye for meg, av mobbing/utfrossing, osv.
    Og derfor så har jeg også, en skakk tann, (som ikke er så mye brukbar til å tygge med), nederst på høyre side.
    Så når jeg tygger på høyre side nå, så blir ofte maten dårlig knust.
    Så jeg får ofte mageknip/forstoppelse.
    Og på venstre side, så kan jeg ikke tygge nå.
    For jeg har en hul jeksel, på den sida nå.
    For hu somaliske tannlegen, (eller hvor hu var fra), på Galleri Oslo Klinikken, (het de vel).
    Hu gjorde bare noe, med de pengene, som Nav skrev rekvisisjon for.
    Men Nav ønsket ikke, å fikse alt, i kjeften min, (som tannlegen hadde foreslått).
    Så tannlegen filte ned en jeksel, øverst på venstre side, så bittet ble skjevt, (må jeg si).
    Og den tanna bak den igjen, satt hu en krone på.
    Og den krona hadde en kul, (istedet for grop).
    Så jeg fikk jo kvelningsfornemmelser nesten, i starten, (med den nye ‘kul-tanna’).
    Og tanna bak den igjen, er hul, (etter at noe midlertidig arbeid, som den nevnte tannlege-dama gjorde i fjor, har falt ut).
    Så jeg trenger egentlig tre kroner.
    En for å fikse den nedfilte tanna, og gjøre bittet/trynet mitt rett igjen.
    En, (med grop), som erstatter den ‘åndsvake’, med kul på.
    Og også en krone til den hule jekselen.
    Det var det samme som skjedde, (med den tanna fra min farmor Ågot sin begravelse), i 2005, (og i månedene før).
    Nemlig at den ble hulere og hulere.
    Og så skjedde det plutselig, (på jobb, for det engelske/tyske firmaet Arvato, i Liverpool).
    At ‘karius og baktus’, brøt seg gjennom, en slags hinne, (eller hva det kan ha vært), langt nede, i den hule jekselen.
    Og så gjorde plutselig tanna forferdelig vondt.
    Så jeg måtte bare stikke til en tannlege, og få trukket ut tanna, for den lagde en veldig fæl smerte, (for å si det sånn).
    Og det har jeg ikke lyst til, å oppleve igjen.
    Da er det nok bedre, å fikse den tanna, (og helst også de to andre), før det samme skjer igjen.
    (Selv om det er Corona nå.
    Så det er kanskje smartere å vente, til i sommer, for eksempel, med å gå til tannlegen.
    Men jeg får også problemer, med veldig vond forstoppelse/mageknip.
    Så det er kanskje enda lurer, å bare gå til tannlegen, selv om det er Corona).
    Så derfor purrer jeg på dere hos Fylkesmannen.
    Og lurer på om dere kan få Nav til å endre mening her.
    For å trekke fler tenner, i kjeften min.
    Da blir det nok bare svisker og denslags, som jeg kan spise.
    Og det er ikke noe kraftfor, for å si det sånn.
    Jeg har tidligere jobbet mye, med sjauing i matbutikker, og også som skogsarbeider, (i noen måneder i 2005).
    Så jeg veier vel noe sånt, som 110 kilo, (eller noe sånt).
    Så å bare spise svisker.
    Det er vel ikke det helt store, for å si det sånn.
    (Jeg ble faktisk kvalm av noen av de sviskene, (fra Eldorado).
    Noen var greie, men var litt vel bløte/råtne/overmodne, syntes jeg.
    Og å bare spise graut og svisker.
    Det blir veldig kjedelig i lengden, tror jeg.
    Så det er jeg ikke så veldig klar for.
    Samt at det ser dumt ut, hvis det er hull, i tanngarden.
    Hvis jeg skal på jobb-intervju, så vil kanskje folk tenke negativt om meg, hvis de ser, at jeg mangler tenner, (den jeg trakk i 2005, sitter langt bak, i kjeften, så den er det ikke så lett å se, at mangler, hvis jeg skulle tippe).
    Og var det ikke derfor, at man slå sammen arbeidsformidlingen og sosialkontoret, i sin tid, (sånn at det ble Nav).
    At man med dette ville, at de kommune-ansatte, skulle bli flinke, til å se ‘the big picture’.
    Men det virker ikke som at Nav fungerer etter hensikten.
    Her er det snus-fornuft og dumskap, (vil jeg si), fra Nav, når de ikke ønsket, å spandere ordentlig tann-behandling på meg.
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 5. okt. 2019 kl. 16:25
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    jeg var i går hos tannlegen.
    Og tannlegen, (en muslims dame, av et eller annet slag), sa nå, at de
    tennene som Nav ville trekke, var en tolv års-jeksel og en seks
    års-jeksel.
    Begge på venstre side.
    Jeg har fra før trukket tre visdomstenner, (en i militæret og to i England).
    Pluss en seks års-jeksel på høyre side nede.
    (Denne tannen avtalte jeg med min onkel Runar Mogan Olsen, (som er
    tannlege i Ås), at han skulle fikse, i begravelsen til min farmor, i
    2001.
    Men da jeg ringte Runar, og sa at jeg var på vei, så ville heller
    Runar hjem til Inger.
    Enda min far pleide å ringe sånn, når en som en som het Kjetil
    Holshagen, skallet to av tennene mine, under oppveksten, osv.).
    Og jeg har en visdomstann, øverst til venstre.
    Og hvis man da trekker tolv års-jekselen, (som tannlegen sa det het).
    Så vil det bli et hull i tannraden der.
    Og det samme under, (på venstre side).
    Der er visdomstannen trukket.
    Og Nav ønsker å trekke seks års-jekselen.
    Og da vil det bli et hull der mellom tolv års-jekselen og fortenna.
    Og kjeften vil se ut som et sjakkbrett, på venstre side.
    Og siden at jeg fra før mangler en jeksel, på høyre side, (en seks års-jeksel).
    Så spiser jeg på venstre side.
    Og med to jeksler mindre, på venstre side.
    Så vil det bare være en jeksel igjen nede.
    Og det er ikke noe særlig å spise mat med.
    Det er som at Nav er styrt av McDonalds, som tuller med meg.
    Og som kanskje prøver å få meg til å spise grøt.
    Men så mange hull i tannradene, så kan jeg nesten ikke vise meg for folk.
    Som jeg sa til den muslimske tannlege-dama og den svenske
    resepsjons-dama, (hos tannlegen, som holder til like ved en
    tannlege-vakt, som onkel Runar har ytret seg om, i en Akershus-avis).
    Så ønsker jeg ikke å kun spise grøt.
    Og jeg ønsker heller ikke å gå på jobbintervju, med mange hull i tannradene.
    Da vil nok folk bare le av meg, tror jeg.
    Og dette virka det som, at til og med den svenske resepsjonsdama forstod.
    Så at Nav ikke forstår dette, det synes jeg at høres rart ut.
    Seksårs-jekselen, som man ønsket å trekke, er den gullkrone-tanna, som
    jeg nevnte, i mailen fra onsdag.
    Og at det skal være bakterier under den tanna.
    (Som en britisk tannlege rotfylte, for noe sånt som fem år siden).
    Det høres litt rart ut.
    Men det viktigste for meg, er å ha tenner nok, sånn at jeg kan spise
    ordentlig mat, og også ute blant folk.
    Det er som at Nav ønsker å straffe meg, når de vil trekke noen av mine
    viktigste ‘biff/hamburger-tenner’, synes jeg.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg har gjort mye for mitt land, opp gjennom livet mitt.
    Og dette er takken.
    Det er en skam, vil jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Istedet for at Nav skal få ødelagt livet mitt, ved å ødelegge mine
    tenner, (ved å trekke to viktige jeksler).
    (Nav har allerede ødelagt ti år av livet mitt.
    Ved å nekte å sende meg min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England.
    Og nå vil de ødelegge resten av livet mitt, (ved å trekke tenner sånn
    at jeg ikke kan vise meg ute blant folk), kan det virke som).
    Så burde heller Nav sponse, at jeg får et implantat, der hvor jeg
    mangler en jeksel.
    (Den som onkel Runar plutselig ikke ville fikse likevel.
    Og som jeg derfor måtte trekke i England, i 2005.
    Ettersom at denne tanna da hadde råtnet bort, mer eller mindre, for å
    si det sånn.
    Og jeg var ny i arbeidslivet i England, og tenkte det var greiest, å
    trekke tanna.
    For jeg hadde rømt to ganger, fra mafia/drapforsøk, i Oslo og Kvelde.
    Og derfor så ville jeg ikke tilbake til Norge.
    Og da ville jeg ikke risikere å miste min jobb i England.
    Og jeg kjente ikke det britiske samfunnet/sikkerhetsnettet så bra.
    Så derfor tenkte jeg at det beste var å trekke tanna, (for det var
    også en lavt betalt jobb, som jeg måtte ta ‘tjuv-pause’ fra, for å
    trekke tanna, for den gjorde plutselig veldig vondt, og jeg hadde kun
    penger til å trekke tanna, og ikke råd til noe ekstra-ordinære og
    tidkrevende arbeider, på den tida).
    Så her får Nav skjerpe seg, og slutte med sin terror, må jeg si.
    Den gnålinga om røntgen-bilder.
    At de først ber om kostnadsoverslag og så gnåler om røntgenbilder,
    (uten å ha bedt om det først).
    Da er det vel sånn, at man kan si, at man kjenner lusa på gangen.
    Her er det at Nav er infiltrert, kan det virke som.
    Så dette må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, 2 Oct 2019 17:51:48 +0200
    Subject: Oppdatering/Fwd: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10.
    juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
    mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
    april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
    <lbf@lbf.no>
    Hei,
    tidligere i dag så var jeg hos tannlegen.
    Og hu hadde fått et skriv, som jeg ikke har fått kopi av, (av Nav).
    Og Nav ønsker å trekke to tenner i kjeften min.
    Men da fikk jeg sjokk, (må jeg si).
    For jeg har trukket fire visdomstenner, (i militæret og i England).
    Og også en jeksel i tillegg, (som jeg har skrevet om i den
    videresendte e-posten).
    Og så skal ønsker Nav å trekke to tenner, i kjeften min.
    (For de vil ikke spandere krone og rotfylling).
    Men det er få nok tenner i kjeften min, som det er, (vil jeg si).
    Jeg vil ikke ha det sånn, at jeg bare kan spise graut, (for å si det sånn).
    Dette må jeg klage på.
    Tannlegen var litt vag, når hu skulle vise hvilke tenner, som Nav
    ønsker å trekke.
    Jeg vet at jeg fikk en gullkrone, i kjeften min, av den engelske
    arbeidsformidlingen, for cirka ti år siden.
    Er det noen som prøver å rane det gullet, lurer jeg nesten på.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg har heller ikke hatt noe vondt, i disse aktuelle tennene.
    (Det var en tann lenger foran, som jeg hadde mistet en fylling i.
    Som var grunnen til at jeg gikk til Nav for å få tannlege-rekvisisjon).
    Jeg har tidligere bedt om å få min pensjonsbeholdning, (for nærmere ti
    år siden, da jeg bodde i England).
    Nav nektet å sendte meg disse pengene, (cirka en million).
    Og nå skal de straffe meg, på den måten, at jeg bare kan ete graut og
    snart må ha gebiss, kan det virke som.
    Dette er en skandale, vil jeg si.
    Nav går også mot råd fra tannlegen, (som har funnet disse problemene,
    som jeg ikke har merket engang).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, 22 Sep 2019 01:19:58 +0200
    Subject: Ny Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd:
    Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
    Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
    KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>, LbF Leieboerforeningen
    <lbf@lbf.no>
    Hei,
    jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).
    Jeg synes at det er rart, at Nav liksom gnåler, om noen røntgen-bilder.
    Jeg kan ikke huske, at Nav har bedt meg om, å levere dem, noen røntgen-bilder.
    Det var bare snakk om at de ville ha et kostnadsoverslag.
    Sånn som jeg husker det.
    Og at de da i ettertid, begynner å gnåle, på en sånn ‘surmulende’
    måte, om noen røntgen-bilder.
    Det blir som noe uhøvisk, (og at de ikke klarer å kommunisere), vil jeg si.
    (Noe det er mange eksempler på når det gjelder Nav Bærum.
    De ba meg forresten om å levere fakturaer i en sort postkasse der,
    (istedet for å levere dem i resepsjonen).
    Og man må da også fylle ut en ‘skjema-konvolutt’, som flyter på
    forskjellige bord der, (som oftest er okkupert av våre nye landsmenn,
    som liksom har tatt over der).
    Men kan man da også levere fakturaer, med vanlig post?
    Det har de ikke fortalt meg.
    Men de har liksom hundset meg, til å ikke bruke resepsjonen.
    Uten å samtidig forklare ordentlig om sitt ‘russiske’ system, med
    ‘krok-postkasse’ og ‘skjema-konvolutter’.
    Det hadde vært mye bedre, om de kun hadde et system, for å levere bilag.
    Nemlig en god og gammeldags resepsjon, uten noe hokus-pokus liksom.
    Da ville nok vært mindre som anarki der, for å si det sånn.
    Og Bærum kommune sitt bolig-kontor har ikke forklart meg hvordan det
    er med gressklipping, der jeg bor.
    De har gitt meg en tjukk perm om leie-forhold, men gressklipping,
    (hvem har ansvaret?), har de bevisst ikke informert om, kan det virke
    som.
    Og det er bare toppen av isfjellet, etter at de hadde en slags tøysete
    ‘bakvendtland-visning’, (med to godt voksne kommune-ansatte), flere
    dager etter kontrakt-underskrivelsen.
    Kunne de ikke bare gitt meg nøklene, når jeg underskrev kontrakten.
    Istedet for å begynne med tullet sitt, hvor de blant annet ikke førte
    opp en manglende gardinstang, på et innflyttings-skjema, som hadde
    gardinstang som eget punkt.
    Og dekoderne lå i et kles-skap, noe kommune-folka ikke visste om, så
    de ba meg hendte dette i Sandvika.
    Pluss pluss).
    Når det gjelder tannlegen.
    Så stolte jeg bare på at det hu sa, var riktig.
    Jeg har ingen erfaring i å tolke røntgen-bilder, for eksempel, så jeg
    stolte bare på det hu sa.
    (Og det ga mening for meg, som menig-mann).
    Når det gjelder tenner, så kan man jo tenke seg, at noen i et
    jobb-intervju, vil si om meg, at: ‘Han mangler en tann, han er rar’.
    Og så heller ansette noen andre.
    Jeg vet ikke om Nav tenker på dette.
    Jeg vet ikke hva de legger vekt på, i sin ‘kontroll-pirking’.
    Men det på kostnadsoverslaget, inkluderte ikke, å få en ny tann, (som
    erstatning, for den jeg måtte trekke, da jeg jobba på Arvato
    Liverpool, i 2005).
    Da klagde min sjef Marianne Høksaas på at det var den nest-bakerste
    jekselen, som de måtte trekke.
    Så noen på et jobb-intervju, (jeg søker IT-leder-jobber osv.), vil
    kanskje si det samme, og heller ansette noen andre.
    (Min onkel Runar Mogan Olsen er tannlege.
    Og han skulle egentlig fikse den manglende jekselen, i 2001.
    Men jeg har en omsorgssvikt-sak mot min ‘raggar-far’, (Runar sin
    eldste bror), så Runar kan jeg da kanskje ikke ha så mye med å gjøre,
    på grunn av slekts-konflikter.
    Men jeg er vant til at min onkel har fikset mine tenner, (og kanskje
    hatt for mye amalgam i dem).
    Så det har ikke vært så lett for meg, å fikse tenna, etter det i 2001,
    (da Runar ikke gadd å vente på at jeg kjørte fra Oslo til Ås, for han
    ville hjem til sin kone Inger, i Son).
    Så derfor endte det med at jeg bare trakk den tanna, (for jeg bodde da
    i England, og måtte tilbake på jobb, før jeg fikk sparken liksom, så
    derfor tenkte jeg at det greieste var å trekke tanna, og heller rydde
    opp seinere).
    Så at Nav da har en sur Gollum et sted, som surmuler, over det
    kostnadoverslaget og begynner å gnåle om noen røntgenbilder.
    Det synes jeg ikke at passer seg.
    Så det må jeg klage på.
    For et par-tre år siden, så var jeg hos en Bekkestua-tannlege, (som
    drev med ‘homo-aktig’ nærgåenhet/trakassering mot meg, (kanskje han
    kjenner onkel Runar)), og jeg ville derfor ha ny tannlege-rekvisisjon,
    fra Nav.
    Det ble jeg da nektet.
    (De ville at jeg skulle finne meg i snikislamisert homo/korporlig
    straff, virka det som).
    Og det er en ting.
    Men i forbindelse med tannbehandling, for et par-tre år siden, så
    nevnte ikke Nav noe om røntgen-bilder da heller.
    Så det er noe nytt de har begynt med, (virker det som).
    Og på ‘under-kommunikasjons-vis’, så har de da ikke informert
    borgerne, om sine nye rutiner.
    Og så klager de etterpå, og vil ha det til, at borgerne surrer, (kan
    det virke som).
    Men jeg har jobbet mange år som butikksjef/butikkleder, blant annet,
    (i Rimi, for det meste), og er vant til å lese mye post, og samtidig
    huske det som er viktig.
    Så her tror jeg nok at det er Nav som surrer, (og ikke meg), for å si det sånn.
    Så dette tullet fra Nav, synes jeg at jeg må klage på.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Nå fant jeg et brev fra Nav, fra 6. mai.
    Og der skriver de: ‘Ved behov for ytterligere tannbehandling må du
    levere spesifisert kostnadsoverslag fra tannlege’.
    Og det står ikke noe, om noen røntgen-bilder.
    Så er det at Nav terger meg da, når de i ettertid, begynner å klage
    på, at jeg ikke har gitt dem noen røntgen-bilder.
    Det er som at de er hatske og driver med noen unorske ‘klovne-greier’,
    må man vel si.
    Hva skal denne sære/nisse-aktige oppførselen fra Nav bety.
    Det kan man lure på.
    Og Nav har også trenert denne saken, veldig lenge.
    Det tok mange måneder, før jeg fikk fiksa tanna, etter at en fylling
    falt ut, (da jeg åt en burger, (med tortilla-chips i), på McDonalds,
    (for de tuller når man prøver å bestillle Big Mac, vil jeg si).
    Og det er bare en tilfeldighet, at jeg ikke har fått tannpine, siden
    at jeg sist var hos tannlegen, (i mai, var det vel).
    For Nav skal kontakte en ‘rådgivende tannlege’, og det bruker de år og dag på.
    Og det samme da jeg først kontaktet de, i våres, (som nevnt ovenfor).
    Da sendte de meg til tannlegen uten rekvisisjon.
    Og det var jo dømt til å mislykkes, (må man vel si).
    Så her er det sånn, at Nav, saboterer mot meg, og prøver å få meg opp
    i stry, (vil jeg nesten si).
    Det var kanskje bedre, da vi ikke hadde Nav, men istedet hadde
    Arbeidsformidlingen og Sosialkontoret.
    Dette Nav er en noe unorsk og noe ‘New Age’, kan det nesten virke som.
    Hvem var det som fant på å blande Arbeidsformidlingen og
    Sosialkontoret, og så kalle det Nav.
    Da jeg gikk på handel og kontor, (på 80-tallet), så lærte vi om personvern.
    (Organisasjonene skulle ha informasjon, (om enkeltpersoner), på en
    need to know-basis.
    Og det var ikke lov å koble to register sammen, for eksempel.
    Mener jeg å huske at vi lærte).
    Og det er klart at når man slår sammen Sosialkontoret og
    Arbeidsformidlingen, (og også Boligkontoret), så får Nav mer personlig
    informasjon, om brukerne, enn sosialkontoret og arbeidsformidlingen i
    sin tid fikk, hver for seg.
    Så hva var da meningen med alt dette pratet om personvern, som vi
    lærte om, på handel og kontor, i sin tid.
    Har dette gått i glemmeboka?
    Da har vi nok mista nok i samme slengen, (her i Norge), vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sat, 27 Jul 2019 04:29:42 +0200
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev
    av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
    april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
    henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg viser til brev fra Nav Bærum, (se vedlegg).
    Jeg synes det er merkelig, at de skal begynne å pirke, når det gjelder
    at jeg skal få fikset problemer med kjeften.
    Det er snakk om kroner osv., som jeg trenger, siden at noen
    amalgam-fylninger, (som min tannlege-onkel Runar Mogan Olsen i Follo
    satt inn, på begynnelsen av 90-tallet, muligens delvis unødvendig),
    har falt ut.
    Og en gull-krone, som min engelske tannlege satt inn, (en tannlege i
    Walton), for noen år tilbake.
    Den hadde det visst blitt en infeksjon under, (sa hu på Galleri Oslo
    Klinikken, heter de vel).
    Så da kan man kanskje lure på om den engelske tannlegen har tulla.
    Det var også noe tull, for noen år tilbake.
    Dette var mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra sommeren 2015
    til sommeren 2017).
    Da hadde jeg spist noe seigt godteri, på Pearl Seaways, (en
    DFDS-ferje), og en fylning falt ut.
    Og da visste jeg ikke, at jeg kunne velge en tannlege i Oslo, (hvor
    jeg er mest vant til å bo, det var Nav Østensjø som sendte meg til
    Bærum, da jeg flytta hjem fra England i 2014).
    Så jeg valgte en tannlege på Bekkestua, (i Bærum).
    Og den tannlegen var tilsynelatende homo.
    For han var nærgående, og støttet hodet sitt mot nakken min osv.,
    innimellom at han jobba.
    Og det syntes jeg, at var ekkelt.
    Men da ble jeg nektet en ny rekvisisjon.
    Jeg måtte gå til ‘homse-tannlegen’, eller ikke få tannlege-behandling.
    Så dette var som noe fra middelalderen, at de liksom skulle ydmyke/straffe meg.
    Noe sånt.
    Og jeg fikk så endelig noen penger for en arv fra 2005, sommeren 2017,
    (Drammen tingrett nektet meg i alle år å oppløse sameie).
    Og da flytta jeg til England, og gikk til tannlege der, (den i Walton igjen).
    Og da måtte jeg gå dit 5-6 ganger for at de skulle rotfylle den samme
    tanna som han ‘homsen’ i Bekkestua, satt en midlertidig fylning i vel.
    Og da jeg bodde i England, (fra 2004 til 2014), så nekta Nav å sende
    meg min pensjonsbeholdning, (som er på cirka en million).
    Hvis jeg hadde fått den, så hadde jeg nok fått suksess med min nettbutikk, osv.
    Og jeg ville kanskje vært etablert med familie, osv.
    Så Nav er veldig ondskapsfulle, (må man vel nesten si), mot meg.
    Så dette må jeg klage på.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Fri, 26 Jul 2019 03:20:24 +0200
    Subject: Deres brev av 10. juli/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 23.
    mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
    april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
    henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 10. juli, (se vedlegg).
    Skjønt brev.
    Det er visst egentlig snakk om et vedlegg.
    For deres egentlige brev, er visst den barnetegningen, som dere alltid sender.
    Dette har jeg klaget på tidligere, (at dere sender rare tegninger).
    Og det hører dere ikke på.
    Dere sender fortsatt den dumme tegningen.
    Det blir trakassering, (vil jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Det virker også som at dere er sponset av Apple, når dere ‘hyper’
    elektroniske postkasser.
    Husbanken har noe lignende.
    Og da må jeg ofte sitte foran PC-en, i en times tid, når jeg har fått
    mail på Husbanken sitt ‘Kafka-mail-system’.
    For Lånekassa og noen forliksråd, (i Larvik og Oslo), har tulla med
    meg, sånn at jeg har fått kredittanmerkninger.
    Så jeg får ikke ‘turbo-hastighet’, på mitt mobile bredbånd.
    Så dette at brev skal sendes til Iphoner, (og ikke til postkasser),
    det er Hitler sin våte drøm, (virker det som).
    Siden at det gjør alle med problem-økonomi, til utstøtte, (må man vel si).
    (For de har ikke råd til den nyeste Iphonen.
    Og de får heller ikke tilgang til ordentlige mobil/internett-abonnement.
    Så dere skaper nye klasseskiller, (må man vel si), med disse
    ‘Kafka-postkassene’ deres).
    Så dette ‘nazi-greiene’ må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 9 Jul 2019 00:40:08 +0200
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9.
    mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
    april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    som jeg skrev til dere i mai, så har jeg levert et kostnadsoverslag,
    fra en tannlege, til Nav.
    (Dette var noe Nav ba om.
    Sånn som jeg husker det).
    Og nå er juli, og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer fra Nav, om dette.
    Kan dere høre med Nav hva som foregår, (lurte jeg).
    For det er greit å få fiksa tenna, før det blir så ille, at jeg må ha
    gebiss, (for å si det sånn).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, 30 May 2019 21:31:03 +0200
    Subject: Deres brev av 23. mai/Fwd: Deres brev av 9. mai/Fwd:
    Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
    KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 23. mai, (se vedlegg).
    Nav sendte meg en rekvisisjon, som ikke var stor nok.
    De sa først, (i mars), at jeg kunne få tannbehandling, for opptil 8000.
    Men da ga de meg ikke rekvisisjon, så tannlegen satt seg på bakbeina.
    Og når jeg så fikk rekvisisjon, (jeg var hos tannlegen på mandag i forrige uke).
    Så holdt rekvisisjonen kun til en midlertidig fylning.
    Det var så dårlig stilt, med kjeften min, at tannlegen fant ut, at det
    vil koste over 50.000, å fikse alt.
    Og det kostnadsoverslaget leverte jeg hos Nav, på fredag, i forrige uke.
    Og jeg har fortsatt ikke fått ny rekvisisjon.
    Noe som er litt dumt, siden at jeg kun har en midlertidig fylning, i
    den aktuelle jekselen nå.
    Og den fyllingen faller litt sammen liksom, når man spiser mat.
    Og så gjør det vondt, i tanna.
    Og fylningen kommer til å falle mer sammen, (mener jeg å huske fra en
    gang jeg gikk til en tannlege i England).
    Så her haster det at Nav sender ny rekvisisjon.
    Men de somler.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg prøvde å forklare om de dårlige tennene, til Nav, i 2017.
    Men en tannlege på Bekkestua begynte da å kødde, (han la hodet sitt
    oppå nakken min, innimellom at han jobba).
    Og jeg klagde da, til tannlegeforeningen, (og Nav), osv.
    Og Nav nektet da å gi meg ny rekvisisjon, siden at jeg ikke ville være
    med på ‘homse-legene’ til denne tannlegen, på Bekkestua, (dette var en
    vestlending).
    Så her må Nav slutte å tulle.
    Jeg flytta så til England, i 2017, (for å starte opp min nettbutikk
    igjen, da jeg fikk penger for en liten del av et sameie).
    Og tannlegen der tulla også.
    Jeg måtte gå til tannlegen 5-6 ganger for å rotfylle en tann, (den som
    tannlegen på Bekkestua hadde begynt å rotfylle).
    Og så sender Nav meg til nettopp Bekkestua, (kommunal bolig), når jeg
    ble jaget tilbake til Norge, av britiske myndigheter, (noe jeg har
    informert ambassaden i London om).
    Så dette må jeg klage på.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også sånn, at mafiaen, (eller hvem det er), har sendt noe i
    mitt navn, til dere, (og flere andre fylkesmenn, for jeg fikk flere
    mailer om det, (angående noen innsynskrav osv.), nå i kveld, og jeg
    har ikke sendt noe som burde ha ‘trigget’ noen sånne svar-e-poster:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Henvendelse er mottatt
    FmOVPost <FmOVPost@fylkesmannen.no>     30. mai 2019 kl. 20:57
    Til: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>
    Vi bekrefter at din henvendelse er mottatt hos Fylkesmannen i Oslo og
    Viken og sendt videre for behandling.
    Vi gjør oppmerksom på at personsensitive opplysninger ikke bør sendes
    per e-post. Bruk heller skjemaet «Sikker melding til Fylkesmannen» som
    ligger på embetets nettside, her:
    https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/
    We confirm that your email has been received by the County Governor in
    Oslo and Viken and has been forwarded.
    We urge you not to send personal information by email. Please use the
    form «Sikker melding til Fylkesmannen» that you can find on our
    website, here:
    https://www.fylkesmannen.no/oslo-og-viken/om-oss/kontakt-oss/’.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Fri, 17 May 2019 01:34:05 +0200
    Subject: Deres brev av 9. mai/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev av 12.
    april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
    henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 9. mai, (se vedlegg).
    I mellomtiden så har Nav sendt meg, en rekvisisjon, til tannlege.
    Men som jeg sa til tannlegen på mandag.
    Så tok det lang tid.
    Jeg hadde jo veldig vond tannpine, (Paracet hjalp ikke).
    Så at de da ikke gir meg en rekvisisjon, men istedet bare lurer meg
    liksom, (og bare ber meg ta med faktura fra tannlegen, men tannlegen
    ville ha noe skriftlig fra Nav).
    Det var flaks at tannpinen likevel har gitt seg, (av ukjent grunn for meg).
    Men det kunne jo like gjerne ha vært sånn, at tannpinen hadde
    fortsatt, i mange dager/uker.
    Så dette må jeg klage på.
    Her er det byråkrati, (eller om man skal si ondskap), fra Nav, (vil jeg si).
    (Siden at de ikke ga meg en tannlege-rekvisisjon, den dagen, som dro
    til Nav Sandvika, (med fæl tannpine), for å få en sånn rekvisisjon.
    Siden at jeg kun får drøye 5000 måneden i livsopphold-støtte).
    Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).
    Så var jeg stort sett arbeidsledig, (fra slutten av 2008), under finanskrisen.
    Og jeg testa en ny tannpasta, og da ‘sprakk’ to visdomstenner, og jeg
    måtte til tannlegen.
    Og da ba tannlegen om mitt National Insurance Number, (som man får hos
    staten der, et slags personnummer, (for folk som jobber), kan man
    kanskje kalle det).
    Og så sendte de regninga til arbeidsformidlingen/the Jobcenter/staten.
    Jeg behøvde ikke å dra til arbeidsformidlingen først.
    Så det var mye mindre byråkrati.
    Så jeg må klage på at det er så mye unødvendig byråkrati, (når det
    gjelder tannlege), for arbeidsledige nordmenn.
    Dette fører til mye unødvendig lidelse.
    Når folk må gå i mange dager med tannpine, fordi at de ikke har det og
    det skrivet, fra Nav.
    Tannlegene setter seg da på bakbeina.
    Og det er vel fordi, at de er lei av å bli lurt, kanskje.
    Så her funker ikke samarbeidet mellom myndighetene og tannlegene bra i Norge.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg vet ikke hvem som er verst, av tannlegene eller arbeidsformidlingen i Norge.
    Men når de får det til i England, så burde vi vel klare å få det til her og.
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere har igjen sendt meg, en slags barnetegning.
    (Eller om det er noe, som dere har laget, i en pause).
    Og den tegningen forestiller en borger og en mobil.
    Men dere har fått størrelse-forholdet, mellom borgeren og mobilen feil.
    For borgeren ser ut som om han er på størrelse med en mus, kanskje.
    Så det må jeg klage på, at dere liksom kaller borgerne for mus.
    Det hører ingen steder hjemme, og er veldig uhøflig, vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, 28 Apr 2019 10:46:19 +0200
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11.
    april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg har nå finlest Nav sitt brev fra 11. april igjen, (se vedlegg).
    Og det står der, noe rart, (på siste side), at utgifter til lege og
    medisiner er stipulert og gjelder kun for mai, og at dersom mine
    utgifter overstiger stipulert beløp, så blablabla.
    Men det som er, er at jeg kun kjøpe vitamintabletter, på Rema eller Kiwi.
    Og det er det.
    Og jeg har derfor aldri søkt om støtte til lege eller medisiner, fra Nav.
    Så hva skal dette bety, lurer jeg.
    Prøver Nav her å sykeliggjøre meg.
    Hm.
    Dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var også sånn, at jeg var på Nav, på fredag ettermiddag.
    Og da var det to minutter, før de stengte.
    Og to svære sikkerhetsvakter, stod og hang, ved inngangen.
    Og trynene deres fulgte meg, som om de var varmesøkende kameraer, liksom.
    Så jeg stoppet opp, (for å roe ned ‘robotene’).
    Og forklarte at jeg bare skulle legge en konvolutt, oppi Nav sin
    ‘russiske’ postkasse, som de har inni en krok.
    (En Steinar hos dem, sa at jeg skulle levere strøm-regninger osv.
    sånn, for cirka et år siden der).
    Og en av vekterne sa, at jeg skulle legge konvolutten, (som var Nav
    sin interne skjema-konvolutt, som jeg hadde klart å få med meg et par
    hjem av, forrige gang jeg var der, for jeg hadde så mange søknader da,
    og fylte disse ut, i senteret, heller enn inne på Nav, for der har de
    så mange ‘svartinger’ som ‘elger’/går på meg, av en eller annen
    grunn), i en postkasse, utafor Nav.
    Men jeg har tidligere spurt de om, om det med postkassene, (for de har
    en postkasse inne og en ute).
    Og da sa ei nord-norsk dame der, at den inne, ble tømt hver time.
    Så jeg sa til vakta, at de postkassene ble tømt på forskjellig tidspunkt.
    Men begge ble tømt på sekundet klokka tre, mente vakta.
    Men jeg har jobbet som butikksjef, og vet hvordan man stenger.
    Alle som er inne før stengetid, må få lov å gjøre seg ferdig.
    Og jeg hadde også rukket å bli ferdig, før stengetid.
    Så at vakter står i døra, før stengetid.
    Det er en uting, vil jeg si.
    Her stenger Nav på russisk vis.
    Tenk om Vinmonopolet hadde stengt sånn, på påskeaften.
    Da hadde mange nordmenn blitt sure, siden at det ikke ble noe after-ski-dram.
    Så det sier seg selv da, at Nav stenger på ‘russisk vis’, (når de
    stenger før stengetid).
    Så det vil jeg gjerne klage på.
    PS 2.
    Tannlegen ville ha noe skriftlig, fra Nav, om at jeg kan få støtte.
    Og det står riktignok, (så jeg nå), nesten helt bakerst, at jeg kan få
    støtte til tannlege.
    Men det er ikke en rekvisisjon.
    Og når det står mye om medisiner og leger, i brevet fra Nav.
    Så vil vel tannlegen tro at jeg bruker mye medisiner, hvis jeg tar med
    brevet fra Nav.
    (For da vil nok tannlegen ha en kopi av det.
    Hvis jeg skulle tippe).
    Så dette må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sat, 27 Apr 2019 11:59:23 +0200
    Subject: Deres brev av 12. april/Fwd: Deres brev av 11. april/Fwd:
    KlageFwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    Jeg viser til Deres brev av 12. april, (se vedlegg).
    Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg lærte der, at
    om man ringte til en organisasjon, så skulle man få svar per telefon,
    og om man skrev brev til en organisasjon, så skulle man få svar per
    brev.
    (Noe sånt).
    Så når jeg har skrevet en skriftlig søknad, (om tannlege-rekvisisjon),
    til Nav, så burde jeg få et skriflig svar, (i posten), vil jeg si.
    Og jeg har fortsatt ikke mottatt noe brev og/eller tannlege-rekvisisjon fra Nav.
    Og den tannpinen kan komme tilbake, når som helst, (vil jeg si).
    Og den tannpinen var skummel.
    Jeg var redd for at det ikke var bra for hjertet, (for eksempel), med
    en sånn smerte, som ikke gikk bort, (selv om jeg tok mange Paracet,
    blant annet).
    Så dette må jeg klage på, at Nav fortsatt tuller/somler.
    (For å si det sånn).
    Det hører ikke hjemme noen steder.
    (Må jeg si).
    Det er ikke det, at jeg ikke liker navnet Løvenbalk.
    Det var tvert imot sånn, at jeg syntes, at dette var et artig/fint
    navn, når jeg fant dette navnet, når jeg drev med slektsforskning,
    angående min danskfødte mormor sine forfedre.
    Og jeg har lest et sted, at Johanniterordenen, (som min fars nye
    slektning Bjørn Humblen er/var i), er veldig opptatt, av de som er
    etterkommere av kong David av Israel.
    Og det var visst min danskfødte mormor, (har jeg funnet ut, ved å
    drive slektsforskning).
    Og det er liksom alltid sånn, (og har vært sånn, i mange år), at når
    jeg prøver å få mine rettigheter, (som den nevnte
    tannlege-rekvisisjonen), så har det liksom bare vært masse
    ‘kladdeføre’, for meg.
    Og jeg sendte søknad om å få hete Løvenbalk, til mellomnavn, for cirka
    ti år siden, til Skatt Sør.
    Men de har sendt svaret, til en fjern onkel av meg.
    Og så har jeg bedt Skatt Sør, om å sende meg, ihvertfall en kopi av
    det aktuelle svar-brevet.
    Men de er vrange/vanskelige, og har ikke giddet dette.
    Og jeg søkte også om å få hete Gjedde, (som min tipptippoldefar i
    Danmark), og Ribsskog-Adeler, (for min mor og mormor arvet den siste
    etterkommer etter Cort Adeler, (unntatt noen i Argentina), på
    70/80-tallet, for Holger Adeler var gift med min mormors tante Magna
    ‘Meme’ Gjedde Nyholm, og de døde barnløse).
    Men Skatt Sør har sendt alle tre svar-brevene til min nevnte ‘lugubre’ onkel.
    Og selv om jeg prøver å få kopier, (det er jo også noe som heter av
    man har innsynsrett), så nekter de å sende meg dokumentasjon.
    Så før jeg vet hva de har skrevet om Løvenbalk, Gjedde og Adeler.
    Så synes jeg ikke, at jeg kan begynne å bruke, noen av disse navnene.
    Men at Folkeregisteret gjør det.
    Det burde kanskje ikke dere ha visst om.
    For det ‘normale’ ville vel vært, å bare spurt meg, om hvilken
    adresse, som dere skulle sende svar-brevet til.
    (Istedet for å blande inn Folkeregisteret.
    På en slags ‘storebror ser deg-måte’.
    Må man vel si).
    Så dette må jeg klage på.
    Når det gjelder dette med Viken, så jeg har søkt litt på nettet, om dette.
    Og det var visst sånn, at også nazistene/Quisling, brukte dette Viken,
    som område-navn, for sin hird osv., under andre verdenskrig.
    Og så begynte vel Viken Energi, å bruke dette navnet igjen, rundt
    årtusenskiftet.
    Men da hadde vel ingen brukt det, på cirka 50 år.
    (Såvidt meg bekjent, ihvertfall).
    Det tradisjonelle norske navnet på Oslofjorden er visst Fold, (som i
    Follo, Østfold og Vestfold).
    Så det hadde kanskje vært mindre ‘nazistisk’.
    Nå skriver dere at fylkesmennene i: ‘Oslo og Akershus, Buskerud og
    Drammen’, har slått seg sammen.
    Men da nevner dere Drammen/Buskerud to ganger.
    Og glemmer Østfold.
    Og dere har visst også glemt Vestfold.
    (Som vel hører hjemme, i Viken/Fold).
    Så det må jeg klage på.
    Og om Buskerud hører hjemme, i Oslofjorden/Viken/Fold.
    Det vet jeg ikke.
    Buskerud er visst ‘bare’ oppkalt etter en bispegård, (mener jeg å ha
    lest et sted).
    Og Drammensfjorden ble visst kalt Drafn.
    Og jeg vet ikke om den er med i Fold/Viken.
    Men de har noe som heter Danvik folkehøyskole, i Drammen.
    Så jeg vet ikke om det navnet spiller på ‘Viken’.
    Og jeg har lest at Svelvikmorenen brast, i sin tid.
    Så det het kanskje Fold, fram til Svelvik, i gamle dager.
    Og så het det kanskje Drafn, mellom Svelvik og Drammen.
    Noe sånt.
    Og Bohuslen, burde kanskje også vært med.
    (Snorre brukte muligens Viken om området så langt sør).
    Ihvertfall så husker jeg at det var sånn, at da min danskfødte mormor
    ‘tvang’ meg, til å lese Snorres kongesagaer, i en sommerferie, på
    midten av 80-tallet.
    Så undret jeg meg, angående hva dette Viken var, (før jeg etterhvert
    skjønte det av sammenhengen), husker jeg.
    Og jeg hadde da bare bodd, i Larvik og Svelvik.
    Som vel må sies å være, i Oslofjorden/Drammensfjorden/Viken/Fold.
    Så hvis Viken hadde vært mye brukt, på 70/80-tallet.
    Så ville vel ha hørt dette navnet, før min mormor tvang meg til å lese
    Snorres kongesagaer, (vil jeg si).
    Og det hadde jeg ikke hørt.
    Så jeg må nesten lure på, om dette er noe, (at vi nå skal ha Viken
    fylke), som nazistene har trumfet gjennom.
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sat, 27 Apr 2019 08:31:19 +0200
    Subject: Deres brev av 11. april/Fwd: KlageFwd: Vedrørende din
    henvendelse om innboforsikring
    To: fmovpost@fylkesmannen.no
    Cc: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs”
    <sande.vgs@vfk.no>, post <post@opo1.no>
    Hei,
    Jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).
    Og det står der, at dere mottok min e-post, på 30. mars.
    Men det riktig skal vel være 9. april.
    Så jeg lurte på, om dere har hatt julebordet, på forskudd, i påsken, i år.
    Og om dere hadde julebordet, i en utvidet lunsj-pause.
    Før dere fortsatte å jobbe.
    Makan!
    Dette er heller ikke ‘beklagelser’, som dere skriver.
    Men det er klager.
    Det er
    2 vedlegg
    IMG_20201018_0001 paint.jpg
    485K
    IMG_20201018_0002 paint.jpg
    587K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20201018_0001 paint

    IMG_20201018_0002 paint