johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Mer fra Bærum

    På mandag 7. september, så gikk jeg, til Kiwi Nadderud, for å kjøpe mat.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    De hadde ikke First Price Pepperoni-pizza, (den som Kiwi skrøyt av, at de hadde satt ned prisen på, for rundt et år siden):

    IMG_20200907_212006

    PS 2.

    Man kan også se, på bildet overfor.

    At Kiwi-folka, har lagt masse papp, oppå frysedisken.

    Og det er rimelig dårlig kundeservice, (må man vel si).

    Da burde de vel heller ha en handlevogn, (eller noe lignende), til å ha pappen sin i.

    (En handlevogn, som ikke står i veien for kundene.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Stabæk IF samla inn skrot, (for gjenvinning), utafor butikken, men logo-klistremerkene, til Stabæk, så stygge ut:

    IMG_20200907_212413

    PS 4.

    På torsdag 10. september, så gikk jeg, til Extra Bekkestua, for å handle mat, og utafor Bekkestua Handelshus, så sendte jeg tilbake ‘troll-post’, til møkka-firmaene:

    IMG_20200910_211916

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200910_211939

    PS 6.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200910_211951

    PS 7.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200910_212009

    PS 8.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20200910_212042

    PS 9.

    Bekkestua Handelshus må bli flinkere, til å tømme søppelkassene sine, før de blir overfylte:

    IMG_20200910_212135

    PS 10.

    På Extra, så var det mange flekker, (fra ‘joggesko-børning’ vel), på gulvet, (så Extra er tydeligvis ikke så flinke, til å vaske/bone):

    IMG_20200910_212524

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200910_212526

    PS 12.

    Her var det lite billig håndsåpe, (noen slag Palmolive håndsåpe, har ‘plutselig’ blitt billige, under Corona-krisen, kan det virke som):

    IMG_20200910_212606

    PS 13.

    Extra var også tomme, for Coop sin billige håndsåpe, (av merket Xtra):

    IMG_20200910_212636

    PS 14.

    Det er også en vare, (den til venstre for Xtra håndsåpe sin tomme plass), som mangler label der.

    Og man må vel si, (hvis man ser på de to bildene overfor).

    At Extra kanskje burde ha hatt, to esker i høyden, av de varene, som står, på nederste hylle.

    For ellers så må man liksom stå med rumpa i været der, (i retning Mekka?), når man skal ha varer, som ikke helt nylig, er trukket fram/fylt opp.

    (For å si det sånn).

    Hvis ikke, så må Extra-folka være aktpågivende/oppmerksomme, og trekke fram varene, (det stod noe billig Palmolive håndsåpe helt innerst i hylla), når det er vanskelig, å se/ta varene, på grunn av, at hylla, har blitt bomba.

    (Som de sier).

    Det virker som at det går mye, av billig håndsåpe, for tida.

    Så da burde kanskje Extra, hatt billig håndsåpe stående, på en aktivitetsplass.

    (Sånn at kundene kan ta disse varene der, når det blir tomt, i hylla.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Her kan man se, at det stod, et brett, med billig Palmolive-håndsåpe, (som jeg lirka fram), helt innerst i hylla:

    IMG_20200910_212724

    PS 16.

    Den billige Palmolive-håndsåpa.

    Den er sånn, at det står ymse slag, hulter til bulter liksom, på brettene.

    (Kan det virke som).

    Og noen av de slagene, er med melk/oliven og melk/mandel, osv.

    (Noe sånt).

    Og det er kanskje litt snodige varer, å kjøpe.

    Men når de er så billige.

    Så er det rart, å ikke kjøpe de og.

    (Må man vel si).

    Men noen av disse håndsåpe-flaskene, har orkide-duft, osv.

    Og det er ikke det helt store, for ungkarer, (må jeg si).

    Og når disse slagene da står hulter til bulter, (på brettene).

    Så blir det vanskelig, å gjøre som Erna Solberg prekte om, (i begynnelsen av Corona-epidemien).

    Nemlig at man ikke skulle ta på varer, som man ikke skulle kjøpe.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.
    ‘Veldig kundevennlig’ av Meny Bekkestua, å sette en stabel, med brødkurver, i veien for kundene, (for å si det sånn):

    IMG_20200910_213200

    PS 18.

    Her var det lite med bæreposer, (og de burde kanskje ha ligget litt høyere, hvis ikke det er sånn, at Meny prøver på, å få fler dverger, til å handle der, for å si det sånn):

    IMG_20200910_213852

    PS 19.

    At butikker/kjøpesentre, skal ha masse ballonger overalt, er et nytt fenomen, (som jeg ikke kan huske, fra min oppvekst, på 70/80-tallet).

    Så dette er litt fremmedgjørende, (må man vel si).

    Hva er poenget med dette?

    Er det for å få fart på kondom-salget, (som ballonger minner litt om).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200910_213104

    PS 21.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200910_214048

    PS 22.

    Da jeg skulle hjem fra Meny, så hadde noen satt noen plater, foran en nybygget(?) bro, (jeg har pleid å gå en annen vei, til og fra Bekkestua sentrum, men det er så mye vei/bygnings-arbeider der nå, så jeg har begynt å gå en omvei, (når jeg skal hjem med bæreposene), for å slippe unna de trange fortauene, som har oppstått, i forbindelse med ‘kreftsvulst-veiarbeidene’, som jeg har kalt det tidligere, på bloggen):

    IMG_20200910_215023

    PS 23.

    Her kan man se, (fra dagen etter), hvor trangt og jævlig det er, når man skal gå, til Bekkestua sentrum:

    IMG_20200911_213528

    PS 24.

    Jeg sendte tilbake mer troll-post, til møkka-firmaene:

    IMG_20200911_213936

    PS 25.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200911_214007

    PS 26.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200911_214034

    PS 27.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200911_214053

    PS 28.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20200911_214120

    PS 29.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200911_214146

    PS 30.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200911_214206

    PS 31.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200911_214221

    PS 32.

    Meny Bekkestua har også overfylte søppelkasser:

    IMG_20200911_214641

    PS 33.

    På begynnelsen av Corona-epidemien.

    (Kom jeg på, når jeg ser den uprofilerte ‘krigs-skrifttype-plakaten’, (uten Meny-logo), på bildet overfor).

    Så sa de på TV, at man skulle vaske hendene, før man gikk hjemmenfra, og etter at man kom hjem, fra butikken.

    (Noe sånt).

    Og så begynte butikkene, å sette opp sånne dispensere, med handgel.

    Og disse setter de gjerne, i ‘tunnel-syn-sonen’, rett etter at man går inn i butikken.

    (Som på Extra i Sandvika.

    Hvor jeg var innom, her om dagen).

    Når man går inn i butikken, (lærte jeg om som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004)), så ser man ofte ikke de varene, som står, rett etter inngangen.

    Man får tunnelsyn, (av en eller annen grunn, (muligens på grunn av lyset)).

    Og hvorfor butikkene skal mase på folk, om å vaske henda.

    Det veit jeg ikke.

    Myndighetene sier at man skal vaske henda, (med såpe og vann), før man går ut, og når man kommer hjem.

    Men butikkene, (som på Rema Ensjø), har sine egne løsninger.

    Blant annet så var det sånn, en av de første dagene/ukene, etter at unntakstilstanden startet, (i våres).

    At en klam kassamann, (som minnet om Glenn Hesler), på Rema Ensjø.

    Han sa først til alle kundene: ‘Kvittering?’.

    Og så sa han: ‘Antibac?’.

    Og så spruta han litt handgel, i hånda, på ei dame, som var før meg i køen.

    (Noe sånt).

    Så at butikkene skal være så masete, med sitt opplegg.

    Når myndighetene sier noe annet.

    Det er litt slitsomt, (må jeg si).

    Og man kan vel ikke stå for lenge, foran en sånn handgel-dispenser heller.

    (For å prøve å forstå hvordan de virker).

    Før du får noen ‘elger’ bak deg, som liksom skal stå sånn ‘kuk i ræv’, (som de sa i militæret).

    Og på Kiel-ferja, så stod det sist, (i september), ferje-ansatte, ved handgel-dispenserne, her og der.

    (I hamburger-baren og ved inngangen til tax free-butikken).

    Men man må jo uansett fram med lommeboka og Visa-kortet, for å betale.

    (Og man må også ta på brett og lignende.

    For å si det sånn).

    Så handgel, (på hamburger-restaurant), skal brukes, før man spiser, (mens man sitter ved bordet, og har maten foran seg), mener jeg.

    (Og ikke før man går inn, på restauranten, for eksempel).

    Man må ha med seg en liten flaske Rene Hender.

    (Eller en gammeldags våtserviett.

    En sånn som man pleier å få på fly, før man skal spise.

    For å si det sånn).

    Og så må man passe seg, for å ikke putte tommelen i munnen, (for eksempel), mens man er ute og handler, (og man kanskje har tatt på dørhåndtak eller trappe-gelender osv.).

    (En uvane, som min lillesøster Pia hadde, helt til hu var et stykke opp i tenårene vel.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 34.

    Hvis man ser på ‘kildesortering-igloen’, i bakgrunnen, (på bildet i PS 32).

    Så ser man også, at det ikke står: ‘LYSRØR’.

    Men det står: ‘L SRØ’.

    (For å si det sånn).

    Så her slurver Meny, (når de ikke fikser dette).

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 35.

    Det var litt rot/kaos inne på Meny:

    IMG_20200911_214811

    PS 36.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200911_214922

    PS 37.

    Dagen etter, så skulle jeg ned til Nav i Sandvika, med en husleie-faktura, (siden at jeg går på sosialen).

    Og på veien til Haslum, (i løpet av noen få hundre meter), så ble jeg gått ned, tre ganger, av noen slags ‘nazi-ekvipasjer’, som brukte hele fortauet.

    Og da jeg kom fram til sjølve Haslum, så måtte jeg gå over gata, (og rundt en hel rundkjøring), for på fortauet, så stod det, tre klamme karer, og lagde propp, (utafor en innvandrerbutikk).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 38.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200912_154614

    PS 39.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200912_154907

    PS 40.

    Man må vel si, at det er noe slags idioti, at voksne folk, skal sykle, på fortauet:

    IMG_20200912_160323

    PS 41.

    Dette skiltet har jeg blogget om tidligere, (her bør man helst ha med seg kikkert, for å lese skiltet, hvis man ikke er en erfaren fjellklatrer, eller noe lignende):

    IMG_20200912_161640

    PS 42.

    I Sandvika, så sendte jeg tilbake noe troll-post, (som ikke gikk nedi postkassa, utafor Bekkestua Handelshus):

    IMG_20200912_163356

    PS 43.

    Fra våren 1978 til høsten 1979.

    (Pluss under en del helge/ferie-besøk.

    I årene etter dette).

    Så bodde jeg, i Larvik sentrum.

    (Hos min mor, i Jegersborggate 16.

    En hus som lå i telle-distriktet Torvet, når det var folketellinger, i Larvik, i gamle dager.

    For å si det sånn).

    Så jeg har nesten hatt Larvik sentrum, som en slags lekeplass, i en del år.

    (For jeg var ofte på helge/ferie-besøk i Larvik.

    I årene etter at jeg flytta til min far, (på Berger), høsten 1979.

    Og det var også sånn, at min mor, (og hennes samboer Arne Thomassen), ofte dro med min lillesøster Pia og meg, på kafeer og restauranter, (i Larvik og på Østre Halsen), på midten/slutten av 70-tallet.

    For å si det sånn).

    Og hvis det hadde vært vanlig, med hunkjønn, (unge eller gamle), inne på herre-toalettene, (på kafeer eller lignende).

    Så hadde jeg visst det, (vil jeg si).

    Nå var det sånn, at jeg måtte på do, (etter å ha gått, i cirka en time, for å komme meg, til Sandvika).

    Og jeg er litt kjent på Sandvika Storsenter, (etter å ha bodd på Slependen, i 2014/2015).

    Så jeg veit at det er gratis toalett der.

    Så når jeg var utafor senteret, for å sende tilbake troll-post-pakka.

    Så tenkte jeg, at jeg kunne låne dossen der, (i samme slengen).

    Men da var det vel sånn, at en far med en ung sønn, dassa foran meg.

    Og så stilte faren seg, (sånn at han lagde propp), rett utafor toalett-inngangen, (istedet for å bli med sønnen inn, eller trekke seg bort).

    Så jeg måtte gå en avstikker, bort til ved Normal der, (hvor det stod en Corona-kø utafor).

    Og så gikk jeg tilbake, (etter en stund).

    Men når jeg da var inne på dassen.

    Så var det plutselig, en pakkis med en ung datter der.

    Og det ville jeg nok huska, hvis det var vanlig, med jenter/damer, inne på herre-toalettet, på 70/80-tallet.

    Så det er et nytt fenomen, (vil jeg si).

    (Forrige gang jeg lånte dassen der.

    Så var det vel en norsk far med datter der.

    Sånn som jeg husker det.

    Og også på Tøyen-badet, (hvor jeg trente i 2016 vel).

    Så hendte det, at det fløy nakne jentunger, (både norske og pakistanske), rundt i herre-garderoben.

    Min yngre halvbror Axel, dro meg med på Tøyenbadet, (første gang jeg var der), en gang i 1990 eller 1991.

    Og på den tida, (Axel og jeg, var på Tøyenbadet, kanskje tre-fire ganger, iløpet av 90-tallet).

    Så var det ikke noen nakne jenter der, (inne i herregarderoben), sånn som jeg husker det.

    Så det er nok et nytt fenomen.

    For å si det sånn).

    Og jeg ble også pakka inn, av klamme ‘nazister’, (sånn at jeg for eksempel ikke kunne sjekke sveisen i speilet der, (på doen inne på Sandvika Storsenter), for en aggressive/innpåsliten nazisten, (som minna om min halvbror Axel), elga og var i trynet på meg liksom, når jeg skulle vaske henda).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 44.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200912_164005

    PS 45.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200912_164326

  • Min morfar Johannes Ribsskog, har visst fått en vei oppkalt etter seg, i Stokmarknes

    vei oppkalt etter seg i stokmarknes

    https://www.hadsel.kommune.no/de-nye-gatenavnene-er-bestemt-men-hvordan-skal-de-staves.6232102-328819.html

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om rådmann ribsskogs vei

    https://www.purehelp.no/m/company/details/trykkmanneiendomas/976017331

    PS 2.

    Her har min morfar skrevet om skjemavelde og byråkrati:

    morfar skrevet om skjemavelde og byråkrati

    https://www.nb.no/items/b3290f3441471f819994336022601e79?page=5&searchText=ribsskog~1

    PS 3.

    Min morfar fikk nemlig bygget en bro, ut til Børøya, (fortalte min mormor meg, da jeg ringte henne fra England, noen år før hu døde, i 2009), og da hadde han visst blitt lovet, at han skulle få en vei oppkalt etter seg:

    fikk bygget bro

    https://no.wikipedia.org/wiki/Børøybrua

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    mer om vei oppkalt etter seg

  • Mer fra Bærum

    På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for å handle mat.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var forresten sånn. 
    At jeg hadde så mye mageknip, (og forstoppelse), på den tida.
    Så jeg tenkte, at hvis jeg gikk en tur, så ville kanskje magen bli bedre.
    Og derfor gikk jeg en tur, natt til tirsdag.
    (For det husker jeg at jeg pleide å gjøre, på St. Hanshaugen, i 2004.
    Da pleide jeg å gå en tur, (på/rundt parken der), hver kveld/natt, for å få litt frisk luft, (og holde meg i form).
    Våren 2004, var vel dette.
    Noe sånt).
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Men men.
    PS 2.
    Da jeg hadde gått, i cirka fem minutter.
    Så var det sånn, at en bil, stoppa ved siden av meg, og spurte, om noe dumt.
    (Det var vel sånn, at han i bilen spurte, om det gikk bra.
    Og da lurte jeg på, hva han hadde med det å gjøre.
    Dette var den eneste bilen jeg møtte, på den første delen av gåturen.
    Og den kom kjørende, akkurat da jeg skulle gå over et fotgjengerfelt.
    Så jeg tenkte, at det blir litt dumt, å stoppe, den eneste bilen, som er ute å kjører, liksom.

    (Min mor sa vel en gang, (på 70-tallet), at om kvelden, så var det ofte, mange raringer/galninger/ungdommer, ute og kjørte.

    For å si det sånn).

    Så jeg bare chilla litt, noen meter unna fotgjengerfeltet.
    (For å vente på, at den nevnte bilen, skulle kjøre forbi).
    Men da ble sjåføren klam, og stoppa bilen, osv.
    Og jeg spurte, hvem han var, (siden at han var så frekk og klam).
    Men det ville ikke personen, (dette var vel en bergenser, som satt i mørket, inni bilen), svare på.
    For å si det sånn).
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Men men.
    PS 3.
    Her er mer om dette:

    IMG_20200901_030804

    PS 4.

    Jeg ble så forbanna, av han frekke bergenseren.

    (Som jeg seinere lurte på.

    Om kan ha vært han Arve ‘Bergen’ Nilsen.

    Fra Bergeråsen.

    Hm).

    Så gikk jeg langt opp i lia der.

    Og når jeg kom hjem, så så jeg på Google Maps.

    Og da fant jeg ut, at jeg hadde vært, like ved hytta, (Kristi Rolighed), til Einar Gerhardsen, (en tidligere statsminister, som ble kalt landsfaderen, etter krigen).

    Og nesten ved et vann, (Steinstjernet), som ble brukt, under innspillingen, av en film, som het: ‘De dødes tjern’.

    (En film som har blitt tulla med, på TV, av Harald Eia & Co., rundt årtusenskiftet.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200901_033632

    PS 6.

    Jeg lurer på om dette er en flaggermus:

    IMG_20200901_034346

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200901_034357

    PS 8.

    Her var det tomt:

    IMG_20200901_213040

    PS 9.

    Her var det også rot, (varer og labellist på gulvet):

    IMG_20200901_213042

    PS 10.

    Før jeg begynte å stige i gradene, i Rimi-kjeden, så var det sånn, at ei Hilde, (fra Trosterud/Lindeberg), en gang sa, på et personalmøte, (på Rimi Nylænde i 1994), at vi måtte være flinke til, å rydde bort vogner, som stod og fløyt, i butikken, men dette har visst ikke Meny-folka lært:

    IMG_20200901_213556

    PS 11.

    På torsdagen, (3. september), så gikk jeg, til Extra Bekkestua.

    For jeg hadde sett i kundeavisene, (til Bekkestua-butikkene), på nettet.

    Og jeg syntes, at det stod, at de hadde tilbud, på kjøttdeig, på Extra.

    Men da jeg kom til butikken, så så jeg, (i en kundeavis), at det var svine-kjøttdeig, (som inneholder mye mindre jern), som de hadde bilde av, i kundeavisa.

    Og at de der, hadde en egen seksjon, hvor de ‘hypet’ sine egne merkevarer.

    (Coop-varer og Xtra-varer om hverandre.

    For å si det sånn).

    Så de burde kanskje merke tydeligere, på pakkene, om det er snakk om svin eller okse-kjøttdeig.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200903_104327

    PS 13.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200903_104513

    PS 14.

    På bildet, i PS 12, så kan man også se, at de liksom gjemmer kjøttdeigen, i den nederste hylla.

    (Sånn at man ikke ser varene ordentlig.

    Kun den fremste biten av pakkene.

    For å si det sånn).

    Og man kan også se, at det ligger mye søppel, inni sjølve disken.

    Og da må man vel si, at de som legger opp kjøttvarene, (det stod ei ung pakkisdame der, når jeg skulle handle).

    At de mer surrer, enn jobber.

    (For å si det sånn).

    Siden at de liksom hiver papp, nedi disken, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Her har Coop Extra vann på gulvet, (som de ikke har giddi å tørka opp):

    IMG_20200903_104713

    PS 15.

    Her var det ikke lett å komme fram:

    IMG_20200903_105035

    PS 16.

    Da jeg skulle ‘tæppe-betale’, på Extra.

    Så måtte jeg slå inn koden, selv om jeg tæppa.

    Og selv om jeg bare handla, for 177 kroner.

    Så det var litt ‘merksnodig’, (må jeg si).

    Hvis det skal være som et kinder-egg liksom, (med overraskelse), å handle.

    Så er det kanskje bedre, å ikke ha den tæppinga.

    For da blir det som noe u-konformt, (og uberegnelig), må man vel si.

    Når det er liksom er bingo, om man må slå inn koden, eller ikke, (etter at man har tæppa).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Det var også sånn, at mens jeg stod og strevde, med kort-automaten.

    Så var det, en bygningsarbeider, som elga.

    Det stod en søppelkasse, mer eller mindre inni selve ‘selvbetjenings-jungelen’.

    Og den søppelkassa, (som stod like ved siden av meg), den skulle absolutt han bygningsarbeideren bruke, (på en demonstrativ måte), da.

    (For å si det sånn).

    Så det ble rimelig ekkelt/klamt, (må jeg si).

    Så Extra burde kanskje heller, sette søppelkassen sine, litt unna, der folk står, (med rumpa ut), for å ekspedere seg selv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200903_105830

    PS 19.

    Her kan man se den nevnte søppelkassa, (bak handlekurvene):

    IMG_20200903_111002

    PS 20.

    På Meny Bekkestua, så hadde de, en slags kundefiendtlig løsning, med masse ledninger, på gulvet, (som det var mer eller mindre umulig å kjøre handlevogna over):

    IMG_20200903_105900

    PS 21.

    Dagen etter, så var jeg også på Meny, og da lå det noe ugress, i handlevogna, (så Meny burde kanskje skjerpe seg litt, for sånn var det vel også forrige gang, som jeg handla der, (på mandag), at det lå mye søppel, oppi handlevognene):

    IMG_20200904_195154

    PS 22.

    Det lå også, noen gjenglemte varer, i selvbetjeningskassa, (så det kan virke som, at de er litt slappe der, etter at sjefen har gått hjem):

    IMG_20200904_195937

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Takk for at du er bøssebærer!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2020 kl. 23:01

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: tvaksjonen@wwf.no, NRK <info@nrk.no>, nrktv@nrk.no, NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, “rana.tingrett” <rana.tingrett@domstol.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: TV-aksjonen NRK <tvaksjonen@wwf.no>

    Date: ons. 14. okt. 2020 kl. 16:16

    Subject: Takk for at du er bøssebærer!

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Kjære Erik!

    Tusen takk for at du har registrert deg som bøssebærer. Ditt bidrag er uvurderlig i kampen mot plast i havet!

    For å takke deg, og for å få enda flere til å gi penger i din bøsse, har vi laget en personlig film som vi håper du vil dele med venner og familie.

    I denne ekstra nyhetssendingen hyller både Erna Solberg, kultur-Norge og mannen i gata deg! Klikk på lenken under for å se filmen, og del den med venner og familie slik at de bli inspirert til å gi penger i din bøsse.

    Erik sin personlig film

    Følg linken her.

    Ved å dele filmen i sosiale medier håper vi andre inspireres til å bli bøssebærere eller gir en ekstra slant i akkurat din bøsse!

    La oss sammen gjøre årets TV-aksjon til den beste digitale dugnaden noensinne! For oss, for havet og for framtida<3

    Hilsen TV-aksjonen NRK WWF

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Timebestilling hos Brilleland Sandvika – Sandvika Storsenter

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2020 kl. 22:56

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: brilleland@timegrip.no, info@grandvision.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Brilleland <brilleland@timegrip.no>

    Date: ons. 14. okt. 2020 kl. 12:51

    Subject: Timebestilling hos Brilleland Sandvika – Sandvika Storsenter

    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>

    Takk for din timebestilling hos Brilleland Sandvika – Sandvika Storsenter.

    Du har time 17.10.2020 kl. 10:15 hos optiker Rajvinder.

    Dersom du har Corona-relaterte symptomer, du eller en annen person i din husstand er i karantene,

    eller du har vært i kontakt med noen som er bekreftet syk eller mistenkt smittet de siste 10 dager,

    ber vi om at du tar kontakt. Dersom du har vært utenfor Norge, ber vi deg vente med å besøke oss til

    10 dager etter du har kommet hjem, eller benytte munnbind. Ta kontakt også om du har behov for

    særskilte smitteverntiltak. Velkommen til oss!

    Vennlig hilsen Brilleland

    Om du ønsker å endre timen din, kan du enkelt gjøre det ved å logge inn med mobilnummeret ditt og

    fødselsdato på brilleland.no.

    Merk: Denne eposten er automatisk utsendt fra en datamaskin og kan ikke besvares.

  • Nå har jeg lastet opp en ny sikkerhetskopi, av johncons-blogg, (på Dreamhost), og linket til denne, på johncons-web

    ny sikkerhetskopi 2

    http://johncons.angelfire.com/sikkerhetskopier.html

    PS.

    Jeg skal også se, om jeg får lagt ut, en ny backup, med bloggpostene fra desember 2019 til dags dato.

    Jeg prøvde å zippe de bloggpostene, (som jeg har lastet ned med programmet Blogger Backup Utility), men det funka ikke så bra, (når jeg skulle unzippe igjen).

    Men det er muligens fordi, at jeg lastet ned disse filene, som atomer.

    Det er også mulig, (med Blogger Backup Utility), å laste ned alle bloggpostene, (den klarer å laste ned bloggpostene som er nyere enn 2011, eller noe i den duren), i en XML-fil.

    Så jeg kan seg om jeg får lastet ned en sånn backup, (som ikke er i atomer), av bloggpostene, som er nyere enn desember 2019.

    Og så kan jeg da laste opp den filen, på Dreamhost.

    Og så linke til den backup-filen også, fra johncons-web.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om oppdatert sikkerhetskopi

    (Samme link som overfor).

    PS 3.

    Jeg har også oppdatert mobil-siden:

    oppdatert mobilside 2

    http://johncons.angelfire.com/sikkerhetskopier_mobil.html

    PS 4.

    Jeg har også oppdatert mirror-nettstedet:

    oppdatert mirror nettsted

    https://www.johncons.net/sikkerhetskopier.html

    PS 5.

    Jeg har også oppdatert mirror-nettstedet sin mobil-side:

    mirror nettsted mobil side 2

    https://www.johncons.net/sikkerhetskopier_mobil.html

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Timebestilling hos Brilleland Narvik – AMFI Narvik

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. oktober 2020 kl. 03:50

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: brilleland@timegrip.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Brilleland <brilleland@timegrip.no>

    Date: man. 12. okt. 2020 kl. 23:32

    Subject: Timebestilling hos Brilleland Narvik – AMFI Narvik

    To: eribsskog+prinsesse@gmail.com <eribsskog+prinsesse@gmail.com>

    Takk for din timebestilling hos Brilleland Narvik – AMFI Narvik.

    Du har time 13.10.2020 kl. 09:00 hos optiker Martinez.

    Dersom du har Corona-relaterte symptomer, du eller en annen person i din husstand er i karantene,

    eller du har vært i kontakt med noen som er bekreftet syk eller mistenkt smittet de siste 10 dager,

    ber vi om at du tar kontakt. Dersom du har vært utenfor Norge, ber vi deg vente med å besøke oss til

    10 dager etter du har kommet hjem, eller benytte munnbind. Ta kontakt også om du har behov for

    særskilte smitteverntiltak. Velkommen til oss!

    Vennlig hilsen Brilleland

    Om du ønsker å endre timen din, kan du enkelt gjøre det ved å logge inn med mobilnummeret ditt og

    fødselsdato på brilleland.no.

    Merk: Denne eposten er automatisk utsendt fra en datamaskin og kan ikke besvares.

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Timebestilling hos Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. oktober 2020 kl. 22:42

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: brilleland@timegrip.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Brilleland <brilleland@timegrip.no>

    Date: man. 12. okt. 2020 kl. 00:07

    Subject: Timebestilling hos Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34

    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>

    Takk for din timebestilling hos Brilleland Bekkestua – Gamle Ringeriksvei 34.

    Du har time 27.10.2020 kl. 11:00 hos optiker Thiroshona.

    Dersom du har Corona-relaterte symptomer, du eller en annen person i din husstand er i karantene,

    eller du har vært i kontakt med noen som er bekreftet syk eller mistenkt smittet de siste 10 dager,

    ber vi om at du tar kontakt. Dersom du har vært utenfor Norge, ber vi deg vente med å besøke oss til

    10 dager etter du har kommet hjem, eller benytte munnbind. Ta kontakt også om du har behov for

    særskilte smitteverntiltak. Velkommen til oss!

    Vennlig hilsen Brilleland

    Om du ønsker å endre timen din, kan du enkelt gjøre det ved å logge inn med mobilnummeret ditt og

    fødselsdato på brilleland.no.

    Merk: Denne eposten er automatisk utsendt fra en datamaskin og kan ikke besvares.