
Forfatter: Erik Ribsskog
-
Min morfars onkel Asbjørn Dørumsgaard ble visst tiltalt for valgfusk. (Fra Avisen 7. september 1926)

https://www.nb.no/items/b367035cb33fea86565636de09fa08fa?page=0&searchText=dørumsgaard
PS.
Min morfars onkel ble visst dømt til fengsel, (fra Brønnøysunds Avis 9. september 1926):

https://www.nb.no/items/742b0fbe27c04dbce1f0428cd081ff4c?page=0&searchText=dørumsgaard
PS 2.
Betinget fengsel skulle det visst være, ifølge Aftenposten, (fra Aftenposten 9. september 1926):

https://www.nb.no/items/6f797dc9d63132f440d932037dbb40a9?page=5&searchText=dørumsgaard
-
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2020 kl. 08:16
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: bonnierpublications@bonnier.dk, kundeservice@bonnier.no, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, cecilie@mediafy.com, josefin@mediafy.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: Illustrert Vitenskap <No-reply@illvit.no>
Date: søn. 27. sep. 2020 kl. 08:05
Subject: Velkommen til Illustrert Vitenskap
To: <eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com>
Velkommen til din nye verden av viten
Du har nå aktivert ditt abonnement og har fri tilgang til Nordens største tjeneste for den seriøst nysgjerrige – Illustrert Vitenskap.
Husk at ditt abonnement på Illustrert Vitenskap også gir deg adgang til vårt digitale univers. I forbindelse med din aktivering sender vi dine brukeropplysninger.
Ditt brukernavn er: eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com
Hva har jeg tilgang til? Ditt Illustrert Vitenskap abonnement gir deg adgang til alt innhold på vår hjemmeside illvit.no
Som noe helt nytt gir ditt abonnement også tilgang til Illustrert Vitenskaps app.
Android-app
iOS-app
Hva er passordet mitt? Fikk du ikke opprettet passord, eller er du i tvil om hva ditt passord er, kan du opprette det her.
OBS: Har du kjøpt et gavekort, kan du bare se bort fra denne e-posten.
God fornøyelse!
-
Mer fra Bekkestua
På lørdag 22. august, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for å handle.Så sånn var det.Bare noe jeg tenkte på.Mvh.Erik RibsskogPS.
På Meny, så var det dårlig, med vanlige handlekurver:

PS 2.
Meny var utsolgt for Angus-kjøttdeig, (som de hadde på tilbud, ifølge deres kundeavis):

PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
Enda mer om dette:

PS 5.
Hvis man ser på labelen, så kan det se ut som, at Palmolive håndsåpe, koster 15.30, men den varen gikk inn til 32.90, i kassa, (så det var lureri, må man vel si):

PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
Siden at Meny ikke hadde billig Angus-kjøttdeig, (som de hadde skrytt av, i reklamene sine).Så kjøpte jeg et par pakker First Price-kjøttdeig istedet.
Men den kjøttdeigen ble jeg ikke så imponert over.
(Jeg har pleid å kjøpe Prima-kjøttdeig, (til cirka samme pris som First Price-kjøttdeig), på Rema.
Og den har vært helt grei.
Men First Price-kjøttdeigen, syntes jeg ikke, at var noe særlig.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Av en eller annen grunn, så pleier det ofte, å stå, et tomt melkebur, (mer eller mindre i veien for kundene), ved den ene inngangen, til Bekkestua Senter:

PS 9.
Hva har skjedd her, (utafor Mega Bekkestua), kan man kanskje lure på, (siden at handlevognene har ‘mynt-løsning’, som ikke blir brukt):

PS 10.
I ‘handlevogn-skuret’ til Mega, så lå det også mye søppel på bakken, (som de ansatte ikke hadde fjerna):

PS 11.
Coop sin billige håndsåpe, (av merket Xtra), har plutselig ikke pumpe lenger, (av en eller annen grunn):

PS 12.
Man kan også se, på bildet overfor.At det ikke er så lett, å se, hva prisen er, på de nye ‘quartz-labelene’.
Så det hadde kanskje vært en ide, å gått tilbake, til vanlige papir/papp-labeler.
For disse quartz-labelene, er vel heller ikke, så utrolig smarte.
(De har vel ikke wifi.
For eksempel).
Så hva poenget egentlig er med de.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Det er mulig at de norske matvare-kjedene, har hatt store annonser, i avisene, om grunnen til at de byttet til quartz-labeler, mens jeg bodde i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).
(Hva vet jeg).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Det var noen som lagde propp i ‘selvbetjeningsjungelen’.
Så jeg kunne ikke gå dit, med handlevogna.
Selv om jeg husker at Sainsbury’s Rice Lane, en gang sa til meg, at det var lov, (da jeg spurte, siden at et middelaldrende britisk par, dro med handlevogna si, bort til selvbetjeningskassene).
(Dette var mens jeg bodde i Keith Court, i Walton.
Hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).
Så jeg ‘måtte’ gå, i en vanlig kasse.
Og jeg bestilte fire poser.
Men kassamannen, (en Magnus), la ikke opp posene, med en gang.
(Selv om han slo de inn, med en gang.
Ifølge kassalappen).
Så jeg måtte purre på de.
Og da la kassereren opp seks poser, (var det vel).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Her er mer om dette:

PS 15.
Det var også ei voksen/middelaldrende dame, som elga på meg, i pasta-hylla, (på Mega):

PS 16.
Det var også noen ungdommer, (en gjeng unge menn), som liksom snuste på meg, (og kikka ned i handlekurven min osv.), mens de gikk forbi meg, (da jeg stod ved håndsåpe-hylla), på Meny.
Og på Kiwi Bygdøy Alle, (hvor jeg var på torsdagen, før jeg dro med Kiel-ferja).
Så var det også en del folk, som elga.
Blant annet så var det ei dame, som elga eller sprengte/stressa meg, (hu var nærgående), da jeg kjøpte Rene Hender.
Og før det, så var det en middelaldrende mann, som gikk meg ned, (mer eller mindre), på vei til ostedisken.
(Dette var en som visst kun skulle ha to pakker, med skivet hvitost, (og som ikke hadde handlevogn/handlekurv).
For å si det sånn).
Og fram til ostedisken på Kiwi Bygdøy Alle.
Så er det noe sånt, som fem forskjellige veier/midtganger, som man kan gå i, (må man vel si).
Men denne ‘gubben’, skulle absolutt gå, i den midtgangen, hvor jeg stod, og så etter kulepenner, da.
(For å si det sånn).
Så dette var noe slags kødding, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Enda mer fra Facebook

PS.
‘Dangerous Liaison’ var det visst, at vi så, (på Braemar):

https://johncons-blogg.net/2009/11/siri-rognli-olsen-en-jing-og-jang-dame.html
PS 2.
Her er mer om dette:

-
Mer fra Facebook

PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Hu her hadde vi også, som forming/håndarbeid-lærerinne, i sjuende klasse, (mener jeg å huske).
Og jeg strikket en lue, (for noe sånt måtte man gjøre).
Og for at det ikke skulle bli for ukarslig.
(Jeg satt mye ved samme bord som Espen Melheim, i dette faget).
Så fant jeg ut, at jeg skulle tulle litt, og bestemte meg for, at dusken, (som skulle være med, ifølge lærerinna), skulle være, i de stygge fargene grønt og oransje.
(For vi fra Berger brukte aldri lue, (og votter/hansker), uansett.
På den tida.
Unntatt kanskje på skidagen.
Noe sånt).
Og da fikk jeg nedsatt karakter, på grunn av dårlig smak.
(Noe sånt).
Og det var også en liten feil, i strikkinga, på lua.
(Så jeg må ha vært litt umotivert, eller noe lignende.
Siden at jeg fortsatte på lua, selv om det var en liten feil, angående en maske, (sånn at det ble et hull i lua).
Men dette var på begynnelsen av strikke-arbeidet.
Og dette var før, at jeg liksom begynte å prate, med Espen Melheim, (som vel også lagde lue), om dette arbeidet.
For å si det sånn.
Det var kanskje enklere, å drive med dette, når vi liksom, var to folk, som dreiv med det samme.
Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Hu lærerinna, (Lisbeth Friberg), var også sånn.
At hu litt for ofte, (vil jeg si), prata om ‘kaste-klassa’, i norsk-timene.
(Jeg lurte på om hu da muligens mente noe, med å kaste klassen, (det vil si at hu muligens ‘dissa’ klassen, som de sier på Bjørndal).
Noe sånt).
Og vi måtte bøye sterke verb, (eller hva det heter), høyt, (i kor), i engelsk-timene.
Og hu kom engang med en kommentar, angående at vi var så flinke, til å huske: ‘Catch, caught, caught’.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.Her er mer om dette:

https://bokmal.no/radikale-bokmalsrad/a-ending-i-fortidsformer-av-verb-kasta/
PS 5.
Hu som sa ‘disse’, (som i disrespect), på Rimi Bjørndal, det var vel forresten ei Stine, (mener jeg å huske).
Så hu var veldig amerikanisert.
(Må man vel si).
Og nå lurer jeg litt på, om det kan ha vært min tremenning Stine Mogan Olsen.
Hm.
For hu har vel en far, (Kjell-Bendik Olsen), som er rimelig amerikanisert.
Og hu studerte muligens, på NHI, (i Oslo), på den tida, (pluss at hu seinere har jobba, i Europris, osv.).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg synes at hu der ligner, på hu vi hadde som klasseforstander, det andre året på handel og kontor, på Sande videregående. Hm

PS.
Hu Lisbeth Friberg har visst vært lærerinne, på Svelvik ungdomsskole.Og det kan stemme med, at vi hadde ei som ligna på henne, i engelsk og norsk, (var det vel muligens), i niende klasse.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

https://www.nb.no/items/c39533852a39f84b38949a941d5c349e?page=9&searchText=”lisbeth%20friberg”





