
https://www.nb.no/items/6a93740936cdf082c6fd3670591474c6?page=1&searchText=”a.%20o.%20dørumsgard”
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Bærum kommune, (og Ruter/Sporveien), er slappe, når det gjelder å fjerne grafitti:

PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
Lean frisør i Tollbugata hadde bytta ut ‘hjerne-pynten’ sin, fra april:

PS 4.
Det var den samme frisørdama, som i april, men hu virke mye mindre stiv, (og mye yngre).
(Hu var muligens i sjokk, i april, på grunn av Coronaen.
Hva vet jeg).
Og hu skravla, i et sett, under frisørtimen.
(For å si det sånn).
Hu hadde bada i en foss, (blant annet), sa hu.
Hu hadde vært på to Norges-ferier, (var det vel).
(Noe sånt).
Og det virka ikke som at hu trodde på meg, når jeg forklarte, at helseministeren/regjeringen, hadde gjort det sånn, at de grønne landa, (som det tidligere var lov å reise til), hadde blitt gule.
Da falt hu av, (virka det som).
(Noe sånt).
Men jeg forklarte, at jeg regna med, at sjølve Kiel-ferja var grønn, (for hu spurte vel, om jeg hadde vært på ferie, og da nevnte jeg vel det, at jeg skulle reise med Kier-ferja, rett etter frisørtimen).
Og jeg forklarte også, at jeg ikke hadde tenkt å gå i land i Kiel.
(For der måtte man uansett gå med ansiktsmaske.
Og dette var før, at dette ble vanlig, i Norge/Oslo, (under rushet, på t-banen, osv.).
For å si det sånn).
Og jeg forklarte også, at jeg hadde lest litt, på nettstedet til Color Line.
Og at det stod der, at Kiel-ferjene, var trygge, å reise med, under Corona-en.
(For de hadde et spesielt bra ventilasjons-system, blant annet.
Som bare slapp inn frisk luft, (og som ikke resirkulerte lufta).
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Frisørdama gikk, i den samme grønne ‘alve-kjolen’, som i april.
(Kunne det virke som, ihvertfall).
Og hu hadde en blomsterkrans, på hue.
(Noe som kanskje er litt rart.
Selv om hu er frisør.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Frisørdama stramma også, den kappen, som man har over seg, når man blir frisert, veldig stramt, (i halsen).
Så jeg klarte nesten ikke å prate.
Men jeg fikk ikke sagt fra om dette.
Muligens fordi at jeg lurte på, om det var den samme frisørdama, som i april, (eller ei yngre ei).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Det var nesten umulig, å gå gjennom gågata-delen av Karl Johan, etter at jeg hadde vært hos frisøren, (sånn som jeg husker det):

PS 8.
Her er mer om dette:

PS 9.
På Burger King Klingenberg, så var betjeningen slappe, når det gjaldt å rydde opp søl/søppel:

PS 10.
Kiwi Bygdøy Alle burde kanskje hatt fler skilt, på fasaden, (selv om det pusses opp der):

PS 11.
Kiwi Bygdøy Alle hadde fortsatt ‘Lene Hauge-varer’, der hvor kundene går, når de skal inn og ut av butikken:

PS 12.
Hvis jeg husker riktig, så var det sånn, at brus-skapene, stod langt unna hverandre, sånn at det ikke var så lett, å finne kald cola, (da er det kanskje bedre, å ha brus-skapene, i en ‘bolk’, for å si det sånn):

PS 13.
Denne butikken var utsolgt, for Gillette Blue 3-barberhøvler, (som egentlig er de beste barberhøvlene, på markedet nå, må man vel nesten si):

PS 14.
Oslo kommune er slappe med å fjerne ‘Moskva-aktig’ grafitti:

PS 15.
Fagforeningen til Color Line bruker passasjerne sine benker, når de skal ha møter, (kan det virke som):

PS 16.
PS 17.
Her er mer om dette:

PS 18.
Enda mer om dette:

PS 19.
Grunnen til at jeg ikke gikk til Kiwi Solli Plass, er at de nesten alltid er utsolgt, for Rene Hender, (sånn som jeg husker det).
Og derfor så gikk jeg til Kiwi Bygdøy Alle, (for de hadde plenty av denne varen, sist jeg var der).
Og jeg tenkte, at jeg kjøper to med Rene Hender, siden at den varen, er mangelvare, i de fleste butikker, for tida, (kan det virke som ihvertfall).
(Og jeg er ikke så ofte i Bygdøy Alle.
For å si det sånn).
Men nå hadde de ikke plenty, av Rene Hender.
De hadde vel bare en flaske igjen.
Så jeg måtte kjøpe en sær tyrkisk variant, istedet.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Her er mer om dette:

PS 21.
Det var også sånn, at jeg bestilte to poser, på Kiwi, men at jeg kun fikk en pose, (jeg måtte purre), selv om to poser var slått inn:

PS 22.
Kiwi var også utsolgt, for Nivea for men, (som jeg vet at Rema selger ihvertfall), og de hadde heller ikke kulepenner, (som for eksempel Kiwi Ensjø selger):

PS 23.
Når det gjelder de kulepennene, til Kiwi/Norgesgruppen.
Så husker jeg, at Meny Oslo City, selger de pennene.
Men Meny Colosseum, selger ikke de pennene, (for det spurte jeg om en gang der).
Og Meny sitt nettsted, er sånn, at man kan søke, på prisen, på Meny sine varer.
Og de kulepennene finner jeg ikke, når jeg søker der.
Og heller ikke maur-middel.
(Som Meny Bekkestua ikke hadde, i vår/sommer.
For å si det sånn).
Så hvordan Meny kan kalle seg, et supermarked.
Hvis varer som maur-middel og kulepenner, egentlig ikke er, i grunn-sortimentet.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 24.
Da jeg skulle opp på dekk, så ble jeg gått ned, av en voksen pakistaner, (med familie), så det endte med, at jeg tok noen bilder, av noen forsvarstillinger, i Drøbaksundet, (selv om jeg egentlig hadde tenkt meg opp, en trapp til vel):

PS 25.
Her er mer om dette:

PS 26.
Det er kanskje uhygienisk, at de selger boksøl, på dekk, (disse boksene ligger i en slags ‘mølje’, nedi en dunk, så jeg vet ikke om de ansatte, tar på toppen av boksene, hvor man seinere skal drikke fra):

PS 27.
Det var også noen marinejegere, (eller noe lignende), som svirra lenge rundt ferja, (i to gummibåter, var det vel):

PS 28.
Her er mer om dette:

PS 29.
Jeg vet ikke om dette er soldater, (eller hva det kan være for noe rart):

PS 30.
Det meste var åpent på ferja, (unntatt nattklubben):

Jeg har pleid å kjøpe et brett, med cola, på denne ferja.
(For det er nesten ‘harry-handel-priser’, (129 NOK for 24 bokser).
Og da slipper jeg å kjøpe dyre drikkevarer, i cafeene, osv.
For å si det sånn).
Men det er sånn, i tax free-butikken.
At de har noen gretne gamle gubber der, (en som jeg tidligere har kalt ‘Brumlebassen’, blant annet).
Og de begynner å sutre, hvis man legger, et sånt cola-brett, oppå kassabåndet.
(Selv om jeg har jobba på OBS Triaden.
Og der hadde jeg nok fått sparken, hvis jeg hadde sutra, (til kundene), på en lignende måte.
Selv om jeg hadde en kollega, som het Frank, som minst en gang beklagde seg over, at kundene la store varer, opp på kassabåndet.
Men det var inne på spiserommet, (at han Frank klagde).
For å si det sånn).
Men hvis man da bruker, en sånn handlekurv, (som de fleste bruker der).
Så kan det være kronglete, å ikke ta opp cola-brettet.
For det ligger kanskje andre varer under/ved det.
(For å si det sånn).
Og man har jo da varene, nesten nede på gulvet.
(Så å stå med rumpa i været, og streve, med å lirke fram noen varer, som ligger delvis under, et tungt cola-brett.
Det er kanskje ikke det helt store.
For å si det sånn.
Det er både slitsomt og ydmykende.
Må man vel si).
Og hvis man har handlekurv, så er det ikke så lett, å forklare om, i kassa, at man har et cola-brett.
(Man må nesten løfte det opp, og vise det, (til kassereren).
For å si det sånn.
På OBS Triaden, så hadde vi masse sladrespeil, som vi kassafolka kunne se sånt i, (om det lå igjen varer i handlevogna).
Men de sladrespeilene var beregnet, for handlevogner.
Jeg tror ikke at vi hadde en eneste handlekurv der, (selv om det var en av Norges største matbutikker).
For å si det sånn).
Men de har noen handlevogner der, (i tax free-butikken), som jeg hadde jeg lagt merke til tidligere.
Og da kommer jo varene høyere opp.
Så da kan man jo bare peke, på cola-brettet, mens man sier fra, (til kassadama/kassamannen), om at de må huske å slå inn dette.
Siden at kassafolka der, har ‘mensen’ liksom, (og ikke vil ha cola-bretta, opp på kassabåndet).
(For å si det sånn).
Når varene ligger nedi handlekurven.
Så blir det jo nesten, som et sånt pinnespill.
Man må legge opp, de øverste varene, som ikke ligger i klem, først.
Hvis man da skal la et cola-brett, bli liggende, (over/oppå de andre varene), i handlekurven.
Så blir det jo som, at man må ta de underste pinnene, i pinne-spillet først.
Og det blir jo som et helvete.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 32.
De nevnte handlevognene, (i tax free-butikken).
De trodde jeg først, at ikke virka.
Men etterhvert så skjønte jeg, at man måtte trykke ned, et håndtak.
(Noe jeg ikke har vært borti før.
Selv om jeg har handlet til min egen husholdning.
Siden før jeg ble tenåring.
For å si det sånn).
Men det var sånn, at noen klistremerker, som opprinnelig stod på disse handlevognene, (da de var nye), var nesten helt revet bort.
Så her er Color Line slappe.
Når det gjelder å bytte ut disse klistremerkene.
(Hvor det skal stå: ‘Trykk her’, (eller noe lignende).
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 33.
Her er mer om dette:

PS 34.
Med handlevogn, så blei det lettere, å lirke fram ‘pinnespill-varene’:

PS 35.
Cola-brettet liker dem ikke, at jeg legger opp på kassabåndet, så det lot jeg bli liggende, i handlevogna:

PS 36.
Dem burde hatt breiere trapp, opp fra tax-free-butikken:

PS 37.
Grunnen til at jeg kjøpte ølbokser på dekk, istedet for å kjøpe halvlitere i burger-baren, var betjeningen der, gjorde noe gris, med glassene, (til kunden før meg i køen):

PS 38.
På dekk så var det sånn, at jeg hele tida måtte flytte meg, på grunn av gubber, (blant annet en italiener vel), som elga, og det var også sånn, at jeg en gang måtte flytte meg, (da jeg satt helt bakerst på ferja), på grunn av at jeg plutselig ble sittende, midt i en strøm av eksos, (fra pipene, til ferja):

PS 39.
Her er mer om dette:

PS 40.
TV-en på lugaren, var moden for utskifting, (må man vel si):

PS 41.
Her er mer om dette:

PS 42.
Å fly rundt i Kiel, med mundbind, virka ikke noe særlig fristende, så da slappa jeg heller av, på lugaren, (og da var jeg også med på dugnaden, til Norge/regjeringen, selv om Tyskland vel egentlig var grønt, på den tida):

PS 43.
Her er mer om dette:

PS 44.
Enda mer om dette:

PS 45.
Jeg gikk opp i burger-baren, like før halv seks.
Før de stilte seg i kø, rett før meg.
Og en muslim, (muligens en albaner), var nærgående.
Han smatt plutselig bort til disken/gjennom køen, (lenge etter at han hadde bestilt), for å hente en sånn ‘maten er ferdig-gadget’.
(Som han vel skulle ha fått med en gang, (av betjeningen).
For å si det sånn).
Og da snitta han meg, (mer eller mindre).
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det står på ymse skilt, at burger-baren stenger, klokka 18.
Men hu bak disken, (som ikke stod der hele tida, sånn at tyskerne begynte å stille seg i kø, på feil sted).
(Dette var ei som minna, om Anne-Lene, fra Abildsø.
For å si det sånn).
Hu sa, at de stengte før.
Så jeg kunne ikke spise der.
Hu sa at kjøkkenet stengte før.
Så man kunne få mat, fram til klokken 18, men da måtte man ta med maten, (til lugaren eller ut på dekk).
Men det ga jo ikke noe mening.
(At kjøkkenet stengte før).
For man fikk jo lov til å bestille, fram til klokka 18.
Men man fikk ikke da lov å sitte, i restauranten.
Så det var litt ‘russisk’, (må man vel si).
De fire tyskerne, (som kom rett før meg), brukte lang tid.
(Og maten dems tok lang tid å lage).
Og derfor måtte jeg vente, i cirka 20 minutter, på maten.
Og da hadde jeg kanskje ikke rukket, å spise ferdig, før klokka 18.
I forrige uke, så var jeg også med Kiel-ferja.
Og da var det en ‘elge-kar’, (muligens en tysker), som fikk maten sin, fem på seks, (eller noe).
Og han åt maten, ved et bord der, (mens han satt og så, i min retning, selv om han like gjerne kunne ha sittet, og sett andre veien).
(For å si det sånn).
Så dette, (i august), var noe slags mobbing, av meg, (må man vel si).
Når det står at de stenger klokken 18, så betyr vel det, at man må bestille før klokken 18.
(Og at man så har en halvtime kanskje, på å spise ferdig).
Ellers så burde de ha forklart om dette, på skiltene sine, (må man vel si).
Så dette var dårlig service, fra Kiel-ferja.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 47.
Her er mer om dette:

PS 48.
Mer om de nevnte tyskerne, (som muligens var fire homser):

PS 49.
Her kan man se de nerdete gadget-ene, som Kiel-ferjene sin burger-barer, har hatt, i alle år, (for å varsle om, at maten er ferdig, inne på de små restaurantene):

PS 50.
Jeg kjøpte forresten vanlig Pepsi.
Så litt rart at man da får Pepsi Max-beger.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 51.
Her kan man se hu ‘Anne-Lene’, (som var så vrang/vanskelig):

PS 51.
Men jeg satt og venta på maten, (noe som tok lang tid, på grunn av ordrene til de nevnte tyskerne), så dukka det opp fire tyskere til, som mer eller mindre hang over meg, for å være ekle, (kunne det nesten virke som), for det var ledige sete-grupper, lenger inn, i restauranten:

PS 52.
Når jeg skulle gå ut på dekk, for å spise, så rulla gåstolen, til hu ene dama, mot meg, så det var nesten som at de prøvde å få meg til tryne, (eller noe lignende):

PS 53.
Det var også sånn, at kokken, (var det vel), smatt ut fra kjøkkenet, mens jeg satt og venta.
Og så så han liksom an åsynet mitt, (han var i trynet på meg, må man vel si), før han forsvant inn på kjøkkenet igjen.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 54.
Like før jeg gikk forbi de tantene, med gåstol.
Så stod jeg, og fant servietter og ketchup.
Noen meter bak de nevnte kjærringene, med gåstol.
Og da var det sånn, at en kar, (som kanskje minna litt om kompanisjef Isefjær, fra førstegangstjenesten), plasserte seg i veien for meg, mens han stod og ‘brifa’, (som de sier), med et norsk flagg, som han hadde på skulderen, på jakka si.
(Det er jo flere utenlandske klesmerker, som bruker norske flagg, på klærna sine.
Som Napapirji.
Og Geographical Norway
Noe sånt).
Så det var muligens noe slags gateteater.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 55.
Her er mer om dette:

PS 56.
Det var litt mye fett på burgeren:

PS 57.
Stemning fra Kiel-ferja:

PS 58.
Her er mer om dette:

PS 59.
Enda mer om dette:

PS 60.
Det var fortsatt sommer-vær, (må jeg si).
Og siden at de øl-utsalgene, på dekk, var stengt.
Så tok jeg etterhvert med noen ølbokser, og satt meg litt, på dekk.
(Dette var muligens noe jeg huska fra juni, at andre folk gjorde.
Noe sånt).
Men så huska jeg, at jeg burde ha kjøpt litt mer kildevann, i tax free-en, dagen før.
(For å kun drikke øl og brus.
Det blir litt for mye av det gode, synes jeg.
Da er det digg, med litt kildevann også.
For å si det sånn).
Og så var det sånn, på veien til tax free-butikken.
Så lå det et parfymeri.
Så jeg tenkte at jeg kunne kikke innom der.
(For jeg har vært med de nye Kiel-ferjene, noe sånt som 10-20 ganger.
Uten å ha besøkt noe parfymeri.
Selv om jeg husker at Magne Winnem og jeg, begge kjøpte dyr Boss-deospray, på ferja Petter Wessel, høsten 1988.
Men da hadde jeg muligens litt bedre råd.
For å si det sånn).
For jeg tenkte at kanskje dem solgte sånn Nivea for men der, (som dem var utsolgt for, på Kiwi Bygdøy Alle).
(For den bruker jeg, mot træler og rynker og det som er, (om natta).
For å si det sånn).
Og den varen hadde dem ikke.
Og da kikka jeg litt der, (etter å ha kommet på, at et merke, som ikke er så dyrt, og som jeg pleide å kjøpe i England/Tuebrook i 2017 blant annet, het Loreal).
Og den varen kosta 99.
Og da tenkte jeg, at jeg kunne jo kjøpe den, (for jeg huska at det merke var ganske bra, fra 2017 osv.).
Og mens jeg så meg rundt der.
Så ble jeg hefta, av tre selgere.
En middelaldrene/eldre svenske, (var det vel), som prøvde å gi meg, noen slags sugerør eller pulver, eller hva det kan ha vært.
Og ei dame som minna om Maja fra Rimi Nylænde.
Og ei yngre dame, som kanskje minna om min stekusine Isa, (med masse sminke osv.).
Og disse spurte hele tida, om jeg trengte hjelp.
Og jeg spurte om de hadde Nivea for men.
Men det hadde de ikke.
Og hu i kassa, sa at den Loreal gel-en, kosta 199.
Men det stod 99, på labelen.
(Og de var enda billigere i England.
For å si det sånn).
Så hu prøvde å rane meg, (må jeg si).
Så det var en merkelig opplevelse, å handle på dette parfymeriet.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 61.
Her er mer om dette:

PS 62.
Enda mer om dette:

PS 63.
Den marsipanen som jeg kjøpte, (på impuls).
(Og som jeg ikke la merke til der, dagen før.
Selv om jeg kjøpte noe nedsatt påskemarsipan da.
For å si det sånn).
Den kosta bare 29.90.
Og det var jo billig, for så mye marsipan-sjokolade, (må man vel si).
Men det stod ikke noe om, at det var snakk om, et tilbud.
Men da jeg smakte på sjokoladen, så begynte jeg, å lure litt.
Og det viste seg, at denne sjokoladen, nesten hadde gått ut, på dato.
Og man kunne tydelig smake, at den sjokoladen, ikke var helt bra.
Så produsenten, (Anthon Berg), burde kanskje hatt kortere holdbarhetsdato, på denne varen.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 64.

PS 65.
Hu ‘Maja’, (i parfymeriet), sa at Nivea, ikke ønsket å selge sine varer, i tax free-butikker, (så hu stigmatiserte tax free-butikker, må man vel si):

PS 66.
Den gel-en, til Loreal, som jeg kjøpte, (til 99 kroner).
Den står det på, at man skal bruke, om dagen.
Men den gel-en er jo helt rød.
Så da blir man jo seende ut, som en indianer.
(For å si det sånn).
Og i England, (da jeg bodde i Tuebrook, høsten 2017), så kjøpte jeg, en annen Loreal-gel, som var oransje.
Og en gang i København, (var det vel), så kjøpte jeg en, som var blå.
Men da blir man jo seende ut som en smurf, hvis man bruker, en sånn blå gel, om dagen.
Så disse er til å bruke om natta, (vil jeg si).
Så jeg må si at det står feil på pakningene.
(For å si det sånn).
Og de fremmedkulturelle vaskefolka, klikka vel, når de så puta mi.
(Hvis jeg skulle tippe).
De har nok har nok aldri hørt om Loreal, (for men).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 67.
Her er mer om dette:


PS 69.
Nasjonaltheateret stasjon, er kanskje litt ‘russisk’, siden at den er både en togstasjon og en t-banestasjon, så hvem som har ansvaret, for å rydde opp dette, kan man kanskje lure på:


https://www.nb.no/items/31e28dbaac9ce379744b70e60ed12c0d?page=159&searchText=”knut%20klett”
PS.
Snøve er muligens det samme som det norsk-amerikanske Sneve:

https://www.opdalingen.no/nyheter/2005/05/24/USA-slekt-besøkte-Oppdal-ungdomsskole-12468974.ece

https://www.nb.no/items/28d43e4ba0ce5a6b1ea1b54413271127?page=0&searchText=”karen%20fladeby”
PS.
Min oldemor, (Asbjørn Dørumsgard sin søster), Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.
Hu var veldig mørk.
Og det er også onkel Martin, (hennes barnebarn).
Og det må være etter hu Karen Fladeby, fra Enebakk, (min tippoldemor).
Og jeg har blogget om, (for cirka ti år siden), at de fant et mystisk skip, (som var flere hundre år gammelt), i Enebakk, på 1900-tallet.
Og det kan kanskje ha vært indianere, som har kommet ut av kurs, og blitt brakt til Norge, med Golfstrømmen, (tenkte jeg nå).
For både min oldemor Helga Dørumsgaard og onkel Martin, ser ut, som indianere nesten, (ihvertfall når det gjelder hårfargen).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Når det gjelder artikkelen øverst i bloggposten.
Så har visst Nasjonalbiblioteket kun scannet, de fire første sidene, av den avisa.
(Akershus Arbeiderblad fra 27. januar 1947).
Så resten av den artikkelen, (om min tippoldefar), er visst ikke scannet.
(Kan det virke som).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Her står det mer om min tippoldemor Karen Dørumsgaard f. Fladeby, (fra Varingen 24. oktober 1952):

https://www.nb.no/items/e1a6ff4b336619a5d458c2b011429cee?page=1&searchText=”a.%20o.%20dørumsgaard”
PS 4.
Mer om onkel Martin, (oldebarn av Karen Dørumsgaard):

PS 5.
Mer om min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, (datter av Karen Dørumsgaard):

https://www.nb.no/items/bc87d82c1d058f2a13a0cc570349feee?page=25&searchText=ribsskog
PS 6.
Mer om skytilen til min tippoldemor Karen Dørumsgaard:

https://www.nb.no/items/fc91e3da0c7adb34ccedbb69ac6e2132?page=703&searchText=
PS 6.
Jeg lurer på om det er denne artikkelen jeg husker, fra da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool:

https://web.archive.org/web/20071028190644/http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm
PS 7.
Jeg mener å huske, at Enebakk Historielag også skrev noe, om et skipsfunn.
Men det finner jeg ikke noe om nå.
Hm.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
På mandag 10. august, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.
Bare noe jeg tenkte på.

PS 4.
Det var sånn, at Mega hadde tilbud, (denne uka), på svine-kjøttdeig, til 20 kroner pakka.
Og i vår tid, når vanlig kjøttdeig er så dyrt.
Så var det et bra tilbud.
(For å si det sånn).
Men denne butikken hadde, en disk for kylling, en disk for svin, og en disk for okse-kjøtt.
(Noe sånt).
Og svine-kjøttdeigen, (som var på tilbud), fant jeg ikke noen steder.
(De hadde også en betjent ferskvare-disk der.
For å si det sånn.
Og muligens også en tilbuds-disk.
Hvor det lå karbonader, osv.).
Men det var sånn, at ei voksen blondine, dreiv og fylte på kjøtt der.
Og tilslutt, (etter å sett i alle hyllene der), så spurte jeg henne, om hvor den tilbuds-kjøttdeigen lå.
Men den var utsolgt fra Coop, (eller om hu sa NKL), svarte blondina.
(Ei blondine som seinere lurte på, om kan ha vært hu ‘Hanne-Panne’, (min tidligere OBS Triaden-kollega, som også var en tidligere klassekamerat, av min Lørenskog-tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen).
Hm).
Da jeg selv jobba som butikksjef/butikkleder.
Så bestilte vi det, til den siste leveringa, uka før.
(Sånn at vi hadde tilbuds-varene i hus, på mandag morgen.
For å si det sånn).
Så dette var uproft, av Mega.
(Må jeg si).
Og hvis det var sånn, at NKL var utsolgt.
Så tror kanskje folk, at NKL er et eller annet firma.
Men NKL er Coop sin grossist.
Så Coop og NKL er mer eller mindre det samme, da.
(For å si det sånn).
Eller, jeg så på Wikipedia nå.
Og NKL har visst bytta navn til Coop Norge.
Så det er ikke noe som heter NKL lenger, (kan det virke som).
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:

Som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).
Så lærte jeg forresten, at varene selger mer, hvis de ligger, i bolker.
Så jeg tror at Mega ville solgt mer kjøttvarer.
Hvis de hadde lagt pølsene ved siden av hverandre.
Og kjøttbollene ved siden av hverandre.
(Og de forskjellige kjøttdeig-slagene ved siden av hverandre).
Osv., osv.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Mega-folka er for slappe med å bytte label-lister, (når limet blir dårlig), kan det virke som:

Dagen etter handla jeg på Mega igjen, og da var de utsolgt, for billig håndsåpe, (av merket Xtra):

PS 9.
Meny Bekkestua, (som jeg gikk til, etter at jeg hadde vært på Mega), var utsolgt, for billig klor, (av merket First Price):

Bekkestua Senter, har vært i drift så lenge, at senile folk drar dit, (mer eller mindre automatisk), når de rømmer fra gamlehjemmet.
(Sånn var det ihvertfall, på Rimi Nylænde.
Hvor jeg jobba, fra 1993 til 1996.
Og igjen, (som butikksjef), fra 1998 til 2000.
Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her er mer om dette:

PS 12.
På torsdagen, så gikk jeg ned til Sandvika, med en faktura, (en husleie-regning vel), som Nav skulle ha, (siden at jeg går på sosialen).
Og på veien, så så jeg blant annet, et skilt, som bare lå og slang i grøfta, (og som kommunen/Veivesenet, ikke hadde giddi, å sette opp igjen).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her er mer om dette:

PS 14.
Det var et helvete å gå ned til Sandvika, på grunn av eksos, (fra biler som stod i kø), og syklister, som kjørte som gale, på fortauet:

I Sandvika, så sendte jeg tilbake troll-post, til møkka-firmaene:

PS 16.

PS 17.
Enda mer om dette:

PS 18.
Og enda mer om dette:

PS 19.
Og enda enda mer om dette:

PS 20.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 21.

Og enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 23.
Da jeg skulle gå, tilbake til Bekkestua.
(Jeg tenkte jeg skulle gå i retning av Narvestad, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).
Og så gå opp til Blommenholm togstasjon, på begynnelsen av Ramstadsletta, (heter det vel), like før Narvestad.
For å unngå han Narvestad-vaktmesteren, (som hetset meg, fordi at jeg ikke hadde arbeid, i 2017), som jeg syntes, at jeg så, utafor tidligere Narvestad, på veien til Sandvika.
For å si det sånn).
Men da jeg skulle gå ut av Sandvika.
Så var det en pakkis-gjeng, (det var vel fire gutter, i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene), som gikk inn i en park.
Og disse brukte liksom hele fortauet, (og vel så det).
(Så de var muligens ute etter bråk.
Så jeg måtte gå en annen vei.
Og det var også sånn, at det krydde, av vektere, i den nevnte parken.
(Disse kjefta muligens, på noen norske ungdommer.
Noe sånt).
Så det var kaos der, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 24.
Like ved der den parken er.
Så ligger det, en Kiwi-butikk.
(Kiwi Sandvika.
Som ligger like ved utestedet St. James.
Hvor dørvakta nekta meg å komme inn, høsten 2014, (var det vel).
Noe jeg har blogga om tidligere).
Og inne på Kiwi så var det også gateteater, (for å si det sånn).
Jeg havna liksom midt i ‘Preben-gjengen’, når jeg skulle betale.
De kjøpte alle en eller to six-pack, med mer eller mindre snål øl/rusbrus.
Og en kar, som gikk inn i butikken, (mens jeg venta på å betale), gaula til Preben-gjengen, angående om de skulle ha kondomer.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 25.
Her er mer om dette:

PS 26.
Det var forresten sånn på Kiwi.
At han som satt i kassa, (en pakistaner).
Han minna litt, om Irfan, (fra Rimi Bjørndal, den andre perioden jeg jobba der, (fra 2002 til 2003)).
Bare at han hadde fått seg ‘jihadist-skjegg’, (eller hva man skal kalle det).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
På grunn av den nevnte innvandrer-gjengen, utafor Kiwi.
Så ble det til, at jeg, (litt på måfå), gikk Gamle Drammensvei tilbake.
(Jeg hadde ikke gått den veien før, (fra Sandvika).
Men det virka som en god ide, å ikke gå for nærme de nevnte innvandrer-ungdommene og vekterne.
Som alle virka rimelig rabiate.
Må jeg si).
Så jeg trava opp en ukjent vei, (opp mot Blommenholm osv.), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 28.
Her er mer om dette:

PS 29.
Enda mer om dette:

PS 30.
Rett etter Blomenholm stasjon, (var det vel).
Så var det, en scene.
(Som ikke gå så mye mening.
Må man vel si).
Fra et hus, så kom det høy fest-musikk.
(Selv om klokka ikke var 19 enda.
For å si det sånn).
Og ei voksen dame, stod som fastfrosset, (muligens på toppen av den nevnte veien, opp fra Ramstadsletta).
(Noe sånt).
Og så var det sånn.
At to-tre tenåringsjenter, i grønne skjorter og hvite miniskjørt.
De dreiv og dro trusene sine opp og ned.
Som om det var noe slags ‘russe-skøy’, (eller noe lignende).
(Selv om jeg ikke har hørt om grønn-russ før.
Må jeg innrømme).
Og jeg gikk da over, på den andre sida av gata.
Ellers hadde det kanskje blitt, som noe slags kurs, for gynekologer, (eller noe lignende).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 31.
Noen hundre meter før Haslum t-banestasjon.
Så ligger det en restaurant.
Som tidligere het: ‘Fire årstider’, vel.
Men det har nå blitt, en slags kebabsjappe.
Og da jeg skulle gå forbi den restauranten.
Så ble jeg tvunget til å gå, på parkeringsplassen, til den nevnte kebabsjappa.
For det kom en merkelig/’russisk’ ekvipasje gående, som brukte hele fortauet.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 32.
Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Betalingspåminnelse – Medlemskontingent 2020
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2020 kl. 23:55
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: medlem@nnds.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post+norsknettverkfordownsyndrom.cvanaia@styreweb.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: StyreWeb – Norsk Nettverk For Down Syndrom <post+norsknettverkfordownsyndrom.cvanaia@styreweb.com>
Date: tor. 24. sep. 2020 kl. 23:34
Subject: Betalingspåminnelse – Medlemskontingent 2020
To: Erika Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Høsten nærmer seg, og året går mot slutten!
Det er nå en stund siden vi sendte ut medlemskontingenten for 2020. Denne har kanskje blitt glemt?
Vi håper du/dere vil være med videre
-og bidra til flere muligheter for å spre kunnskap om Down Syndrom
-og bidra til en voksende organisasjon som skal gi større gjennomslagskraft og bli mer synlig
-de siste årene har det blitt samlet mye informasjon på oppsiden.no, bli med å utvikle denne videre
I motsatt fall håper vi dere melder fra til medlem@nnds.no
Kontingenten er NOK 150,-for første medlem, og NOK 75,-pr. familiemedlem på samme adresse.
En liten pris for deg, betyr mye for oss, og samlet blir og skal en bli sterkere! Vi trenger alle sin hjelp til dette.
Gjør det enklere, spar tid for deg og oss!
Det er NÅ mulighet for “avtalegiro og eFaktura”. Opprett dette i banken din og gjør det enklere, spar tid!
NNDS -Fyller 20 år, klarer vi å nå 2020 medlemmer?
Få med foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler og andre bekjente som ennå ikke er medlem.
På denne faktura står hvem som er medlem på din adresse, mangler noen? mail
Betalingspåminnelse-1380.pdf
106K
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Unpaid item case opened for 324258873446
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2020 kl. 23:50
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: ebay@ebay.com, spoof@ebay.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: eBay <ebay@ebay.com>
Date: søn. 20. sep. 2020 kl. 16:14
Subject: Unpaid item case opened for 324258873446
To: <eribsskog+extremelyhomosexual@gmail.com>
garrobe_8 is waiting for your payment
eBay
Reminder: please pay for your item
Hi erikasuribs_0,
You haven’t paid for your item for more than 2 days so an unpaid item case has been opened. If you pay by Thu, Sep 24, 2020 16:14:30 CEST, the seller will ship it to you and the case will be closed.
Pay now
You might have just paid for the item. If so, please contact the seller so they can close the case.
CHINA FLAG SHIELD PATCH
CHINA FLAG SHIELD PATCH
Item ID: 324258873446
Sales Date: Thu, Sep 17, 2020 22:50:51 CEST
Price: $4.00
Seller: garrobe_8
Case Opened: Sun, Sep 20, 2020 16:14:30 CEST
View purchased item
When you win an auction or choose Buy It Now, it’s your responsibility to pay for the item. If you don’t pay for the item by the time the case closes, you could get an unpaid item recorded on your account. This can lead to limits or loss of buying privileges. Learn more about our unpaid item policy.
Update your email preferences
You are receiving this email based on your eBay account preferences. To change which emails you receive from eBay, go to Communication Preferences in My eBay.
Email reference id: [#b48a13046a2240128e6ca77fe8edab4f#]
We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
eBay sent this message to Erika Sutreanon Ribsskog (erikasuribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
©1995-2020 eBay Inc., 2145 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Unpaid item case closed for CHINA FLAG SHIELD PATCH
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2020 kl. 23:37
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: ebay@ebay.com, spoof@ebay.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: eBay <ebay@ebay.com>
Date: tor. 24. sep. 2020 kl. 18:33
Subject: Unpaid item case closed for CHINA FLAG SHIELD PATCH
To: <eribsskog+extremelyhomosexual@gmail.com>
The seller canceled your order
eBay
This unpaid item will be recorded on your account
Hi erikasuribs_0,
You didn’t pay for your item for the last 6 days, so the seller canceled the order and the unpaid item case is now closed. Since the case closed without you paying, we have to record an unpaid item on your account. To prevent this from happening again, please pay within 2 days of committing to buy an item.
If you already paid and feel you shouldn’t get an unpaid item recorded on your account, contact eBay below.
Contact eBay Customer Support
CHINA FLAG SHIELD PATCH
CHINA FLAG SHIELD PATCH
Item ID: 324258873446
Sales Date: Thu, Sep 17, 2020 22:50:51 CEST
Price: $4.00
Seller: garrobe_8
Case Opened: Sun, Sep 20, 2020 16:14:30 CEST
View purchased item
Our goal is to provide a safe place to buy and sell. If you ever have a transaction issue on eBay, get help from our problem-solving guidance and tools.
Update your email preferences
You are receiving this email based on your eBay account preferences. To change which emails you receive from eBay, go to Communication Preferences in My eBay.
Email reference id: [#42da8357cc8f4dc9bdbfb9a41bf0419f#]
We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
eBay sent this message to Erika Sutreanon Ribsskog (erikasuribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
©1995-2020 eBay Inc., 2145 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2020 kl. 23:13
Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, post <post@finkn.no>
Hei,
jeg viser til Deres faktura fra 14. september, (se vedlegg).
Nå må dere slutte å sende meg disse tulle-fakturaene.
Det er det samme hver gang.
Dette er snakk om troll-post, som jeg har returnert, (på samme måte, som jeg har gjort det, siden Ålesund brant, som de sier).
(Det er et nettsted, som heter Encyclopedia Dramatica, (som ble grunnlagt av en amerikansk dame ved navn Sherrod DeGrippo, i sin tid), som oppfordrer folk, til å trolle meg).
Dere må sende dette til en leder, (for eksempel hun konsernsjefen Tone Wille).
For jeg blir bare sendt rundt, som en kasteball, mellom de vanlige ansatte, på deres kontaktsenter.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 10. sep. 2020 kl. 08:27
Subject: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>
Hei,
jeg viser til Deres faktura fra 31. august, (se vedlegg).
Det er det samme igjen.
Dette er noe troll-post, som det vel kalles.
Noen kødder/jævler bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
De vanlige ansatte hos Posten Sørlandet, (hvor dere visst har kontaktsenter), nekter å sende mine klager, (angående tulle-fakturaer), oppover til en overordnet.
Så jeg er snart på fornavn med hele kontaktsenteret deres.
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 9. sep. 2020 kl. 09:31
Subject: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>
Hei,
jeg viser til Deres faktura fra 28. august.
(Se vedlegg).
Dette er også snakk om troll-post, som noen jævler/kødder har bestilt, (på nettet), i mitt navn.
Og at jeg kun returnerer dette.
Jeg skjønner at dere har det morsomt på min bekostning, når dere sender meg disse regningene, og nedlesser meg i arbeid, siden at jeg må skrive den samme forklaringen, for hver tulle-faktura.
Jeg så på Posten sitt nettsted, at det er ei Tone Wille, som er konsernsjef, hos dere.
Men det stod ikke noe mail-adresse for henne der, så jeg sender en kopi til Samferdselsdepartementet, som en klage.
(For det er også sånn, at de på gølvet hos Posten Sørlandet, (hvor mine mailer visst havner), de har flere titalls ganger nekter, å sende mine klager opp, til en leder/overordnet hos de.
Så Posten må være helt elendige, på å ansette folk, må jeg si.
Ikke bra).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 28. aug. 2020 kl. 21:46
Subject: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura fra 18. august.
(Se vedlegg).
Det er det samme her.
Det er noen jævler/troll, som har bestilt, masse ‘dritt’, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
(Antagelig for å nedlesse meg i arbeid.
Noe sånt).
Og jeg har da simpelthen bare returnert den nevnte dritten, i posten, til møkka-firmaene, (som lar seg bruke, som verktøy, av post-terrorister).
Dette er sånn jeg har gjort det, (angående dette problemet), siden Ålesund brant, liksom.
Og jeg har fått mange titalls tulle-fakturaer fra dere.
Og jeg må forklare det samme hver gang.
Nå får dere molboer, (nede på Sørlandet), se til helvete å skjerpe dere, og sende dette opp, til en leder/overordnet.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 16. jul. 2020 kl. 16:15
Subject: Klage/Fwd: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura fra 7. juli, (se vedlegg).
Det er det samme her, som når det gjelder de andre fakturaene.
At dette er kun snakk om troll-post som jeg returnerer, ettersom at jeg ikke har bestilt disse forsendelsene.
Så dere får heller sende regning til disse firmaene, som sender meg dritt, som jeg ikke har bestilt.
Jeg har blitt utsatt for post-terror, (litt i perioder), i snart ti år.
Så dette har jeg sendt tilbake, på samme måte, siden Ålesund brant, liksom.
Og som forklart tidligere, så begynte jeg å sende det sånn, da jeg bodde i England, (etter å ha snakket med folk på et postkontor i Walton).
Og britene sendte meg aldri noen lignende fakturaer, når jeg returnerte troll-post.
Så dere må slutte med tullet deres, og slutte og kaste bort tida mi, med disse tulle-fakturaene deres.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 14. jul. 2020 kl. 18:55
Subject: Re: 15914897 [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <customercare@postoffice.co.uk>
Hei,
jeg har jo sendt om det, her om dagen, at det virker som, at det er han Julius, som har tatt over, hos dere.
For sånn har jeg returnert troll-post, siden Ålesund brant, (for å si det sånn).
Og tidligere så var det vel faktura-avdelingen deres, som ryddet opp i dette.
(Etter at noen tullinger har feil-sendt fakturaer til meg.
Fakturaer som egentlig skulle vært sendt til møkkafirmaene, (med dårlige rutiner), sender denne dritten).
Jeg har tidligere forklart dere, at britene, aldri sendte meg fakturaer, (jeg bodde i England fra 2004 til 2014), når jeg returnerte terror-post, på den måten.
Og ikke bare hadde britene det første frimerke.
Men jeg har gått merkantil utdannelse, (handel og kontor), på videregående.
Og det meste av lovene omkring handel og den slags, stammer visst også, fra Storbritannia, (mener jeg å huske, at vi lærte).
Så det er dere gjør det ainsleis, på Sørlandet, (nå i det siste), det er noe slags oppvigleri, virker det som.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Dere på kundeservicen svarer forresten, på en kopi.
Dette sendte jeg til faktura-avdelingen dere, med en kopi til dere ‘hurpene’ på kundeservicen.
Som jeg har foreslått til dere tidligere, så kan man kanskje eskalere dette, litt oppover i dere organisasjon, siden at dere driver, med noe slags supperåd-surring, (må man vel si).
Skjerpings!
fre. 12. jun. 2020 kl. 14:36 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>:
Hei
Faktura gjelder manglende returporto på sendinger som er returnert.
Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.
Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.
Navn og adresse er opplyst på sendingene og faktura er sendt til adresse som er registrert i Postens adresseregister.
Med vennlig hilsen
Barbro Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no www.bring.no/www.mybring.no
12.06.2020
eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.com
Hei,
jeg viser til Deres brev av 2. juni, (se vedlegg).
Jeg sender nå også kopi til Amnesty og Human Rights Watch, siden at dette er snakk om stats-terrorisme.
Dere får heller sende regninger til møkka-firmaene som sender meg denne dritten, som jeg ikke har bestilt, i dette store mafia-angrepet, (eller hva man skal kalle det).
Dette må jeg klage på.
Dere burde hatt noe informasjon, angående hvordan stopper disse troll-post-angrepene.
Det savner jeg.
Her har posten et ansvar, siden at de leverer denne dritten til folk, (vil jeg si).
Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), så fikk jeg også ‘troll-post’, fra disse datanerdene, (eller hvem de er).
Og dette sendte jeg tilbake, på samme måte, (etter å ha snakket med en dame, på mitt lokale postkontor i Walton, da jeg var innom der, med noen brev, som postmannen hadde levert til meg, selv om denne posten var til briter, som hadde hatt leiligheten min før meg).
Og jeg fikk aldri noe faktura, (eller noe lignende), fra Royal Mail.
Så her er det Posten som surrer, (vil jeg si).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: tor. 11. jun. 2020 kl. 23:50
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>
Hei,
jeg viser til Deres brev av 29. mai, (se vedlegg).
Det er det samme med det herane.
Dette er ikke noe jeg har bestilt.
Det er ikke jeg som er avsender her.
Jeg bare sender dette i retur, siden at det er snakk om feil-sendinger.
Jeg foreslår at dere heller sender regningene til møkka-firmaene, (som har dårlige rutiner, og som lar folk bestille dritt i mitt navn).
Det blir nesten som stats-terror, (må jeg si), når dere sender meg alle disse fakturaene, (selv om jeg skriver på forsendelsene at jeg det er snakk om pakker/brev, som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor returnerer til avsender).
Jeg klusser også over adressen min, på disse brevene.
Det er fordi at ellers så sender dere bare disse forsendelsene på nytt, (selv om jeg skriver: ‘Returner til avsender’ på de), husker jeg, fra tidligere år.
Det må være, at deres maskiner, (som leser posten), er ‘pakkis’ liksom, og derfor sender dette, igjen og igjen.
(Sånn var ikke postlese-maskinen til Royal Mail, husker jeg, (fra da jeg bodde i England, noe jeg gjorde fra 2004 til 2014).
Den klarte å sende troll-posten tilbake til ‘dritt-firmaene’.
Så dere kan kanskje spørre britene om hjelp, angående å lese, hva som står skrevet, på pakker/brev.
For å si det sånn).
Da lurer jeg også på hvordan dere finner adressen min.
At dere har adressen min i huet liksom, synes jeg at blir klamt.
Jeg lurer på hvilket register som min adresse står i hos dere, og om dette registeret er godkjent av Datatilsynet.
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: lør. 6. jun. 2020 kl. 02:48
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>
Hei,
dere har også sendt meg, noen brev, som det står: ‘Melding om sending’ på.
(Se vedlegg).
Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.
Jeg har fått mange av de før, (se tidligere klager).
Og det er disse nett-trollene som bestiller masse dritt, i mitt navn.
Så her får dere slutte å tulle.
Det at dere har slått dere sammen med Rema, er heller ikke det helt store, (vil jeg si).
Jeg har jobba på Rimi Bjørndal, da det var post i butikk der, (den andre perioden jeg måtte jobbe der, fra 2002 til 2003), og de innvandrer-damene, som jobba der, (Songul og Anica), det var de verste gangster-jentene i hele Oslo, tror jeg.
(Noe sånt).
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Det er forresten lett å se, at dette er snakk om, noe tull og tøys.
For det brukes en tulle-versjon, av navnet mitt.
Så her trenger jeg ikke å åpne konvolutten engang, for å skjønne, at dette bare er, noe slags kødd/terrorisering.
For å si det sånn.
Så dette må jeg klage på.
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: fre. 5. jun. 2020 kl. 02:24
Subject: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura, fra 26. mai, (se vedlegg).
Som jeg har sagt til dere tidligere.
Så må dere få dere sterkere brilleglass.
For jeg skriver: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
På alle forsendelsene som jeg sender tilbake, til ‘dritt-firmaene’, siden at dette er snakk om noe, som jeg ikke har bestilt, (for det er en slags kampanje mot meg, (virker det som), hvor noen bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn).
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: man. 1. jun. 2020 kl. 17:12
Subject: Re: 15914897 [ ]
To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>
Cc: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>
Hei,
jeg vil gjerne at dette sendes til en leder.
For dette har jeg sendt på denne måten, (siden Ålesund brant), både i Norge og England, (siden rundt 2012 vel).
Så dere vet godt, at jeg sendte tilbake ‘troll-post’, på den måten.
For det har jeg gjort i mange år.
Og det er snakk om hundrevis av forsendelser.
Vi kan heller si det sånn, at dere må finne ut, hvem som bestiller denne dritten, i mitt navn.
Eller at dere må betale meg erstatning, for å sende meg masse dritt, som jeg ikke har bestilt.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Å legge ekstra arbeidsbyrde, (å kontakte hver jævla avsender for å få returkostnader dekket), på meg, som må håndtere, all denne dritt-posten, som noen kødder/jævler bestiller, i mitt navn.
Det er inhumant, vil jeg si.
Så det må jeg klage på.
Her må dere heller betale meg erstatning, for å sende meg, masse dritt, som jeg ikke har bestilt.
Skjerpings!
man. 18. mai 2020 kl. 07:36 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>:
Hei igjen.
Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.
Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.
Med vennlig hilsen
Barbro Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no<https://www.posten.no> www.bring.no/www.mybring.no<https://www.bring.no/www.mybring.no>
eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>
Hei,
dette er det samme, som i tidligere år.
(Se lenger ned i e-posten).
Det er noen jævelunger/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn.
Og så sender jeg dette tilbake igjen, (i bærepose-vis), ved å skrive: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’, på konvolutten/pakker.
Jeg logget meg inn på deres kode-system, og det var snakk om noen gardin-prøver, fra Danmark, som jævelungene har bestilt, i mitt navn.
Så det er som i den Elvis-sangen ‘Return to sender’.
Det er ikke jeg som er avsender.
Jeg bare returnerer noe dritt, som jeg ikke har bestilt.
På samme måte, som folk antagelig har gjort det, i hundrevis av år, (når de har fått ukurant post).
Dere må finne ut hvem som har bestilt denne dritten i mitt navn.
(Jeg har også fått mange brev som det står: ‘Melding om sending’ på.
Og jeg har ikke bestilt noe, fra nettbutikker/postordre, på år og dag.
Så dette er bare tull/faenskap).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: tir. 18. okt. 2016 kl. 08:46
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>
Hei,
jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
Dette er det samme, som de forrige gangene.
Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’.
Dette dreier seg, om såkalte ‘innsynskrav’, som noen har bestilt, i mitt navn.
Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
Og så får jeg disse tulle-regningene.
Dette må jeg klage på.
Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
Hei,
for ørtende gang, (som de sier).
Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har ‘hengt dere opp i’.
Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
Bare lurte.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: ‘Erik Gaal Ribsskog’.
Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.
Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg ‘rare’ navn).
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
Hei,
jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).
Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).
Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).
Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.
Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).
Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [
]
To: “eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>” <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Hei.
Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.
Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.
Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.
Med vennlig hilsen
Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no<https://www.posten.no><http://www.posten.no>
www.Bring.no<https://www.Bring.no><http://www.Bring.no>
eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.
Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.
Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).
Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.
Men det har jeg ikke gjort.
En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.
Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.
(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.
Så det var jo bare tull, det og).
Dette er noen røvere, som tuller med meg.
Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.
Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.
(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.
Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).
Så at dere skal sende faktura, for sånne ‘pøbel-streker’, må man vel
si, at det er.
Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.
Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.
Noe sånt.
Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>,
“customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>,
“polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
Hei,
jeg har også fått flere brev fra dere.
Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).
(Med fakturanur. 2801232521).
Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse ‘tids-tyveriene’, (må jeg kalle de).
Og der skriver jeg også, (se vedlegg): ‘Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender’.
(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.
Hurra for fremskrittet, må jeg si.
Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).
Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.
Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.
Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.
(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.
Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).
Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.
Det må da være åpenbart.
Og dette at man liksom skal betale porto for det.
Det er åpenbart feil, mener jeg.
For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.
Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.
Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).
Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.
Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).
Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.
Så dette tullet må dere slutte med.
Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).
Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive ‘No longer at this address.
Return to sender’, på brevene.
(Noe sånt).
Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: ‘I haven’t ordered this.
Return to sender’).
Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).
Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.
Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.
Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.
Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>,
“customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>,
“polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
Jeg har også kikket, på det brevet deres.
Og der står det en link.
Og den linken har jeg prøvd.
Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: ‘Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender’.
Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.
Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.
Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.
Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.
Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.
Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.
(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.
Om at de da skulle ha betaling fra meg).
Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.
Så dette er til å spy av, må jeg si.
Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.
Erik Ribsskog
PS.
Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:
http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/
Det blir noe av det samme, mener jeg.
At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.
Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.
Skal jeg liksom betale det da?
Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.
Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er ‘dauhørte’, som man sa,
i gamle dager.
Helvetes uvesen, kaller jeg dette.
________________________________
The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.
________________________________
The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
[http://posten-bring.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D20000000BwOI&esid=0182X000010sE9i]
________________________________
The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
Hei,
dette er det samme, som i tidligere år.
(Se lenger ned i e-posten).
Det er noen jævelunger/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn.
Og så sender jeg dette tilbake igjen, (i bærepose-vis), ved å skrive: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’, på konvolutten/pakker.
Jeg logget meg inn på deres kode-system, og det var snakk om noen gardin-prøver, fra Danmark, som jævelungene har bestilt, i mitt navn.
Så det er som i den Elvis-sangen ‘Return to sender’.
Det er ikke jeg som er avsender.
Jeg bare returnerer noe dritt, som jeg ikke har bestilt.
På samme måte, som folk antagelig har gjort det, i hundrevis av år, (når de har fått ukurant post).
Dere må finne ut hvem som har bestilt denne dritten i mitt navn.
(Jeg har også fått mange brev som det står: ‘Melding om sending’ på.
Og jeg har ikke bestilt noe, fra nettbutikker/postordre, på år og dag.
Så dette er bare tull/faenskap).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: tir. 18. okt. 2016 kl. 08:46
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>
Hei,
jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
Dette er det samme, som de forrige gangene.
Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’.
Dette dreier seg, om såkalte ‘innsynskrav’, som noen har bestilt, i mitt navn.
Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
Og så får jeg disse tulle-regningene.
Dette må jeg klage på.
Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>
Hei,
for ørtende gang, (som de sier).
Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har ‘hengt dere opp i’.
Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
Bare lurte.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>
Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: ‘Erik Gaal Ribsskog’.
Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.
Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg ‘rare’ navn).
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>
Hei,
jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).
Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).
Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).
Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.
Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).
Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [
]
To: “eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>” <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Hei.
Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.
Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.
Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.
Med vennlig hilsen
Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no<http://www.posten.no>
www.Bring.no<http://www.Bring.no>
eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.
Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.
Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).
Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.
Men det har jeg ikke gjort.
En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.
Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.
(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.
Så det var jo bare tull, det og).
Dette er noen røvere, som tuller med meg.
Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.
Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.
(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.
Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).
Så at dere skal sende faktura, for sånne ‘pøbel-streker’, må man vel
si, at det er.
Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.
Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.
Noe sånt.
Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>,
“customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>,
“polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>
Hei,
jeg har også fått flere brev fra dere.
Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).
(Med fakturanur. 2801232521).
Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse ‘tids-tyveriene’, (må jeg kalle de).
Og der skriver jeg også, (se vedlegg): ‘Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender’.
(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.
Hurra for fremskrittet, må jeg si.
Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).
Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.
Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.
Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.
(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.
Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).
Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.
Det må da være åpenbart.
Og dette at man liksom skal betale porto for det.
Det er åpenbart feil, mener jeg.
For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.
Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.
Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).
Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.
Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).
Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.
Så dette tullet må dere slutte med.
Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).
Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive ‘No longer at this address.
Return to sender’, på brevene.
(Noe sånt).
Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: ‘I haven’t ordered this.
Return to sender’).
Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).
Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.
Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.
Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.
Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>,
“customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>,
“polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>
Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
Jeg har også kikket, på det brevet deres.
Og der står det en link.
Og den linken har jeg prøvd.
Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: ‘Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender’.
Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.
Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.
Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.
Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.
Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.
Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.
(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.
Om at de da skulle ha betaling fra meg).
Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.
Så dette er til å spy av, må jeg si.
Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.
Erik Ribsskog
PS.
Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:
http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/
Det blir noe av det samme, mener jeg.
At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.
Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.
Skal jeg liksom betale det da?
Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.
Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er ‘dauhørte’, som man sa,
i gamle dager.
Helvetes uvesen, kaller jeg dette.
________________________________
The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.
________________________________
The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref
3 vedlegg
IMG_20200924_0001 paint.jpg
701K
IMG_20200924_0002.jpg
336K
IMG_20200924_0003.jpg
402K
PS.
Her er vedleggene:


