![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Google AdSense
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jun 18, 2008 at 10:18 AM | |
|
To: Google AdSense <adsense-uk@google.com> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Google AdSense
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jun 18, 2008 at 10:18 AM | |
|
To: Google AdSense <adsense-uk@google.com> | ||
| ||
Nettavisen, eller side2 heter det kanskje, skrev at Norwegian Wood festivalen ikke ville gi Trond Giske gratisbillett:
Fire ganger skal kulturdepartementet ha bedt om to fripass for Trond Giske på Norwegian Wood. (SIDE2:) Kulturminister Trond Giske er en ivrig festivalgjenger, og bør som Norges minister for kultur og idrett også få med seg noen festivaler hvert år. Stort sett blir han da også invitert. Men ikke til Norwegian Wood.
Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!
Norwegian Wood reagerte da kulturdepartementet på vegne av Trond Giske fire ganger ba om å få fribilletter til den pågående festivalen etter å ha fått nei første gang.
LES ALT OM TORSDAGEN PÅ WOOD HER:
Foo fela!
Levende dinosaurer
Får ikke statsstøtte
– Vi har et lite antall fribilletter. De går til forretningsforbindelser og partner, familier og venner. Trond Giske passer ikke inn under noen av disse kategoriene. Han er en vanlig konsertgjenger for oss, sier Norwegian Woods festivalledelse til VG.
Norwegian Wood arrangeres i år for 17. gang. Festivalen arrangeres uten støtte fra staten. Stabssjef Oddgeir Harildstad bekrefter at de forlangte betaling og at de tre ganger sa at det var riktig. Deretter fikk festivalsjef Jørgen Roll en telefon der en annen person spurte om de «sto på beslutningen».
– En misforståelse
Kulturminister Trond Giske sier til VG at det hele må dreie seg om en misforståelse og at departementet har kjøpt to billetter på Posten til ham.
– Jeg har ingen ledsager å ha med meg for tiden. I tilfelle ville det være snakk om statssekretær Hallvard Ingebrigtsen, sier han til VG. Giske sier han ikke vet hvem det var som ringte til Jørgen Roll, men at han underveis i forsøket på å få tak i billetter fikk beskjed om at de måtte kjøpes på posten. Det ble også gjort, sier Giske.
Norwegian Wood sier at departementet opplyste at det ikke var vanlig at kulturministeren betaler.
– Vanligvis får vi gratis billetter til slike arrangmenter. Det ville ikke Norwegian Wood og det er helt i orden, sier Giske til VG.
http://www.side2.no/musikk/article1982172.ece
Jeg gjorde noe research, på nettet, om Trond Giske, siden jeg skjønte at noe ikke var som det burde være i Norge, og jeg leste også, at noen skrev, at Giske hadde vært full på Stortinget, på noe debattforum, eller lignende.
Så da bestemte jeg meg for å søke litt på Trond Giske, en dag, i fjor, var det vel.
Da mener jeg at jeg fant noe, om at Giske faktisk hadde sånne håndtlangere, som sjekket damer for han:
Nå er det ikke akkurat Oslo jeg bor i, så det at han [Stoltenberg] kom hit til vår by burde i det minste ha vært en liten attraksjon for litt flere mennesker. For meg var det en stor opplevelse, kanskje større enn den gangen jeg tok Trond Giske i hånden. Eller det var vel heller omvendt. En av håndlangerne hans kom bort til meg på gaten “har du lyst til å hilse på Trond Giske?” Forfjamset svarte jeg ja, uten å helt vite hva jeg gikk til. Eller hvem for den saks skyld. Det er en del år siden nå, jeg var ikke like opplyst den gangen. Han tok meg iallfall i hånden, og jeg tenker ofte, vel noen ganger… på hvor høy han faktisk er i virkeligheten.
Faktisk så tror jeg at jeg har en Ap magnet på meg ett sted. Skjult, og ufrivillig.
http://www.vgb.no/26650/perma/237012
https://johncons-blogg.net/search/label/Trond%20Giske
Jeg tror at Trond Giske, på bakgrunn av den artikkelen og den blogg-posten, antagelig har en gjeng med folk, som han er ‘sjef’ for omtrent, privat og på jobb, og som gjør det han sier.
Er Giske noe slags mafia-boss?
Ikke vet jeg, men noe er det vel.
De her tingene virker litt underlige for meg i hvertfall.
Så noe må det vel være.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Spørsmål i forbindelse med klage.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jun 13, 2008 at 9:41 AM | |
|
To: kokkvold@online.no | ||
| ||

Nå har jo jeg jobbet på Rimi i Norge, i 12 år, hvorav ca. 10 år som leder.
Og jeg har også jobbet i tre år tilsammen på OBS Triaden i Lørenskog, og CC Storkjøp i Drammen.
Så jeg har jobbet ca. 15 år i dagligvarebransjen i Norge.
Jeg kjøpte noen sånne Salsa-dip glass, som smakte litt rart, forklart her:
https://johncons-blogg.net/search/label/Tull%20p%C3%A5%20Tesco
Og jeg tror noen mob, eller noe, har fulgt med på hvilke varer jeg kjøper, og tuller med de.
Som jeg forklarte i linken.
Her er situasjonen, 31. mai:
Her stiller jeg spørsmål ved hvorfor lablene er satt på høykant.
Det var også noe rare ting ved utsolgt-sitasjonen, se linken ovenfor.
Skal jeg finne bildet fra i dag, eller i går blir det vel, siden det er etter midnatt:
Her ser vi at den ene salsa-dipen nå er utsolgt.
Med en sånn lapp fra Tesco og.
At produktet skal være lenge utsolgt.
Vanligvis når produkter er utsolgt, så får den jo ikke egen label for dette.
Det er bare vanligvis tomt i hylla.
Og ikke noe spesial-label av den grunn.
Så her er det tydelig at det er noe spesiellt som har skjedd.
Har Tesco fått klage på denne dipen, og trukket den tilbake fra markedet, enten i alle Tescoer, eller bare på Tesco Metro i Liverpool?
Sånn kan det virke for meg i hvertfall, at her må det ha vært en slags tilbakekalling av produktet, eller lignende.
For at en salsa-dip skal bli langtids-utsolgt, det synes jeg høres litt rart ut, så her tror jeg nok det må ha vært noe som har foregått.
For eksempel det jeg skrev jeg mistenkte, i linken ovenfor.

Ja, nå sitter jeg å tenker her, på problemene i Liverpool osv., med politiet osv.
Nå har jeg vært på byen, omtrent hver helg de siste ukene, og hver gang jeg går på byen så sitter det en blond jente og gråter på en benk eller en trapp eller blir spanet på eller arrestert av politiet.
Sånn som hun jenta på bildet i den forrige posten:
Her for en par tre uker siden, så så jeg en kjempepen lyshåret jente, i en tynn kjole, som engelske jenter går med på byen noen ganger, det betyr ikke at de er lette på tråden nødvendigvis alltid, de har bare sånn tradisjon vel, å gå veldig lettkledd, uten at noen nødvendigvis sier at de gjør noe galt.
Og da regna det ganske lett og, og den kjolen hennes ble jo gjennomsiktig da selvfølgelig, så da så det jo ut som om hun gikk naken nesten men.
Og da kom det en politibil kjørende etter henne, nedover gata, det var vel en av gatene som går fra den utbombede kirken, og i rettning church street, high street-en/hovedgata.
Så jeg lurer litt på hva politiet driver med.
Jeg prøvde ikke å sjekke opp hun pene jenta eller noe da, siden politiet kjørte etter henne osv., i en stor gul van, var det vel.
Og etterhvert så kom det to karer med supermann-kostyme, og dro henne med tilbake igjen, opp gata igjen.
Så det er mye artig som skjer om man går på byen i England, i hvertfall i Nord-England, på lørdager kanskje spesielt.
Mange kler seg ut, i hen-nights, utdrikningslag, som nonner f.eks., marihøner, bruder, alt mulig, noen av damene kler seg ut som playboy-bunnier osv.
Men det er bare når dem er ute på byen dem kler seg sånn da, ikke på jobb f.eks., da er det strenge dress-koder oftest.
Så det er ikke som i Norge, hvor mange bare går med moteklær hele tiden, virker det som.
Men men.
Nå tror jeg at jeg skreiv meg bort litt her.
Hva var det jeg skulle skrive om da.
Jo, om det er noe krig mot blonde, eller noe.
Jeg kan fortelle om noe som skjedde i går.
Her, ble jeg nektet å komme inn, både på fredag og lørdag, av han kraftige inderen, eller hva han er, i døra, uten noen forklarlig grunn.
På fredag, så var jeg bare en kort tur nede på the Cunard Building (det er en kjent bygning, i størrelse omtrent som en katedral, nabobygningen, liver building, var visst ment å være katedral, som de ikke fikk fullført., og Cunard Building er nesten like stor. Bygningen har visst ikke vært vaska, siden toll-myndighetene flyttet ut derfra, sa en taxi-sjåfør til meg, en gang, da jeg jobba der for Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation, og det tror jeg må ha vært flere titalls år siden, vil jeg tippe, siden bygningen er veldig møkkete, mens nabobygningene, the Liver Building og the Port of Liverpool building, er ikke så møkkete, så de blir nok vaska. skal jeg se om jeg finner et bilde: trengs å vaskes: http://liverpool.stock308.com/s308-Liverpool-107_0746.htm Var vel reinere før: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Liverpool_Pier_Head.jpg (Da jeg gikk forbi der på fredag, så så jeg også at de har barneleke-park der, i hele underetasjen, i vinduene langs Water St., og det lekepark-greiene blir kalt ‘Underwater Street, som skal være et ordspill på Water Street, men jeg lurer på om det også er et ordspill på underverdenen?, så jeg ville vært litt skepisk til det stedet)) og kikka på vikingeskipet i krigs-minnesmerke der.
Det var ganske stort det skipet, jeg tror det er et vikingeskip, med endene feil vei da.
Jeg skal se om jeg finner bilde:
https://johncons-blogg.net/2008/03/verden-i-krig-betyr-dette-war-memorial.html
Jeg fant en link i hvertfall.
Monumentet, er så svært, så jeg rakk ikke opp til vikingeskipet, fra bakken, men muligens hvis jeg hadde klatra opp på sokkelen der.
Det er mulig.
Men tilbake til the Office der, som det utestedet på bildet heter.
Jeg hadde ikke drukket noe på fredag, gikk dit tilfeldigvis, og da måtte jeg ha medlemskort, sa han vakta.
Det er bare tull, det er et vanlig utested, og jeg kom inn på flere andre utesteder, uten problemer av noe slag, både fredag og lørdag.
Lørdag sa han at jeg måtte ha stempel, og da kom jeg heller ikke inn.
Men for å vise hva jeg mener, så gikk jeg rett inn på et annet sted, som het noe med ‘Suede’, eller noe, bare for å demostrere at jeg ikke var fyllik eller karusell, eller noe.
Skal jeg se om jeg finner det bilde:
Der hadde de et godt øl på fat, som var fra Liverpool, og som het noe med Crain, eller noe, (Cain var det, sa Google), og som de ikke hadde blandet ut med vann, det var litt smak i det ølet, det var ikke så tamt eller rundt, synes jeg i hvertfall da, selv om da hadde jeg jo drukket noen øl hjemme og i Matthew St., så da får man ta det med et lite forbehold.
Men jeg prøvde å gå opp i 2. etagen der, og da ble jeg nektet av en vakt.
Det var forresten innpå her, at det var nonner, som sikkert var i hen party da.
Det var en blond dame i 30-årene, som solgte meg den pinten, eller hvor mye det var.
Så stod jeg og drakk opp ølen da.
Så kom det en ung blond jente, og sa bare ‘upstairs’, og så løp hu og venninna, mer eller mindre, opp trappa.
Jeg fikk vel se hva som foregikk da, synes jeg, det er ikke så ofte jeg får kontakt med de lokale folka på utestedene her, for man bør vel helst kjenne folka, og man skal helst være fra byen, når man går ut, ofte.
Men men.
Så gikk jeg opp da, men de jentene løp jo, og jeg ville ikke følge etter dem, for dem var ganske unge, og vakta var ikke der.
Der var tekno-musikk.
På veldig høy lyd.
Jeg gikk på do, og der var det en afrikaner som jobba der, og selger deo-spray, eller after-shave, heter det vel, som jeg husker at det også var i Newcastle, på et utested der, hvor jeg var, da jeg studerte i Sunderland.
Så det må ha vært kjedelig jobb, tror jeg, fordi det var ikke så mange folk der, selv om det var lørdag kveld.
Det var noen skinnsofaer der, i en gruppe osv.
Og jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn øl til, men da fikk jeg bare kjøpe Becks på flaske, av hun blonde dama i 30-åra, eller muligens slutten av 20-åra, jeg er ikke så god til å gjette alder.
Kanskje de tulla med meg, siden jeg ikke var scouser, det er mulig, scouserne har full kontroll på byen, og de er jo kjent for å være morsomme, eller prøve å være morsomme, det er mulig.
Jeg har ikke sett så mye på det bilde fra 1. etg., men det er mulig at man kan se hun blonde bardama der, med pannelugg, hvis jeg husker riktig.
De skrudde opp teknomusikken, så høyt, at jeg måtte flytte meg, for det var vel over smertegrensen, må man vel nesten si.
Så jeg dro derfra, og fant et annet utested, litt vekk fra det området der.
Men det jeg egentlig skrev om, var om det var en slags New World Order krig mot de blonde.
Kanskje amerikanerne, er med på det.
De er så lei av tyskerne startet verdenskriger, så de bestemte seg for å slette ut de blonde, så det ikke skulle bli mer mas fra Europa, om å hjelpe dem med tyskerne.
Hvem vet.
Kan det ha vært, at dette har vært avslørt, og at det var derfor amerikanerne, dro fra Island?
Ikke vet jeg, men jeg lurer litt.
Men så har de har de lagd en ny plan, i Pentagon, eller hvor det er de holder på, og nå bare fortsetter dette?
For sånne her ting, står det jo ikke noe om i avisa.
Selv om Dagbladet, hadde en reportasjeserie, om konspirasjonsteorier, rundt juletider vel.
Var det så langt de kunne gå?
Var det dette som var sannheten?
Men avisa turte ikke å gå lengre, av en eller annen anledning?
Hvem vet.
Det blir mye spekulasjoner her.
Jeg skriver bare om hvordan jeg lurer på om dette kan henge sammen.
Det er ikke sånn at jeg sier at det er sånn her.
Og det er vel ikke sånn her som jeg synes er artigst å skrive om, eller prate om heller, men det blir vel bare sånn, at man synes man bør skrive om sånt her, hvis man mistenker, at det er noe alvorlig som er galt osv.
Jeg synes vel kanskje at det er litt feil, hvis dem skal kverke alle de blonde, å gjøre de til slaver, og tulle med de, sånn som jeg selv blir, av stort sett alle jeg kjenner, og politiet osv.
Fru Næss, lærerinna vår i samfunnsfag, på Svelvik Ungdomsskole, på 80-tallet, hun nevnte, at det var en teori i USA, som gikk på, å blande alle folkeslag, så alle skulle få en gråaktig farge.
Men den teorien var visst gått bort fra igjen, sa Fru Næss, da vi gikk på Svelvik Ungdomsskole, som var mellom 1983 og 1986.
Man har jo lest i avisene, at den siste blonde personen, skulle dø om ca. 200 år, eller noe, ifølge en fn-rapport, i Finland, var det vel.
FN, har jeg lest, er med i en New World Order agenda.
Var dette sannheten som kom ut.
At det jobbes veldig aktivt, med denne utryddelsen/slavedriften, av blonde?
Og, at de er så gode til å dekke over ting, at ikke noe kommer ut i pressen.
Og hvis noe kommer ut, så lager de dekk-historier, som jeg har merket om problemet på Arvato i Liverpool, og Liverpool City Council treningsstudioet, i Victoria St., her i sentrum av Liverpool.
https://johncons-blogg.net/search/label/Liverpool%20City%20Council
Og sjekk denne plakaten (scroll litt ned):
http://nb.xiandos.info/12._september_%28Var_det_noe_galt_med_11._september%3F%29
(Og se stort sett hele bloggen min).
Kan det være i f.eks. Pentagon, at de lager dekkhistorier, for å dekke over dette, med at FN-agendaen, eller hva det var, om at den siste blonde personen, var utryddet (New World Order agenda?), om så og så mange år, i Finland.
Jeg ringer jo mye rundt i forbindelse med jobben min, som Company Researcher, og jeg synes folk på Island virker ‘squar-e’ og ordentlige da.
F.eks., danskene, skriver sjelden navn på medarbeider i firma, på websidene.
Ofte ikke engang administrerende direktørs navn.
Mens islendingene, skriver gjerne alle som jobber i firma, med telefonnr. og e-post osv.
Hva kan denne forskjellen skyldes?
Beskytter danske firma seg mot mafia/New World Order, eller hvem vet hva, ved å ikke skrive medarbeidernes navn, telefonnr, etc?
Jeg opplever jo, når jeg prøver å få rettighetene mine, å finne ut hva som foregår, at jeg blir tullet med, av absolutt alt omtrent, av myndigheter osv., når jeg prøver å hjelp til å vite hva som foregår, angående dette, og at jeg blir tullet med i butikker osv., at noen tuller med maten jeg kjøper, og at jeg blir overvåket av noe mafia, eller hva det kan være, som prøver å beregne hvor jeg skal gå, og når jeg kommer til å kjøpe de forskjellige varene da.
Som f.eks. her:
https://johncons-blogg.net/search/label/Tull%20p%C3%A5%20Tesco
Og her er det jeg vet, som jeg prøver å få hjelp i forbindelse med:
https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html
Ja, hvor var jeg nå.
Jo, om det er en, mer eller mindre, verdensomspennende mafia, som kontrollerer byer osv.
Men ikke på Island, muligens, virker det som kanskje, siden folk skriver så mye informasjon om firmaene der, på nettet, uten tanke på at dette kan noe mafia utnytte, for å få kontroll på nøkkelpersoner, eller hva de gjør.
Og i England, f.eks., så er det så mye mafia, og lignende, så ingen bryr seg om folks rettigheter, de bare tuller med folk isteden, sånn som jeg vel må si, at jeg har opplevd.
Jeg har skrevet før, at jeg mistenker at storkapitalen, er med i dette.
At dette skjer på flere nivåer, i koordinerte angrep, på land eller byer da.
F.eks, at de varmer opp økonomien i et land, som i Norge, under jappetida.
Så, blir det krakk, og da har folk levd over evne, firmaer går konkurs, renten stiger, folk må selge huset sitt på billigsalg, som skjedde i Norge, på begynnelsen/midten av 90-tallet, da kosta leilighet i høyblokka på Lamberseter, i 1994 eller 1995, tror jeg det må ha vært, ca. 100.000.
Nå koster de vel nærmere en million(?)
Men altså, alle folka i oljerike Norge, var fattige på begynnelsen av 90-tallet, omtrent, virker det som, siden boligene var så billige.
Norge er jo et rikt land.
Jeg tror Norge må ha blitt tulla med av spekulanter, i et koordinert angrep.
Når folk er fattige, og ikke har penger til mat/bolig, da kan man jo tenke seg, at da slår mafiaen til, med passende tilbud, om å være korrupte, eller kanskje damer får tilbud om å bytte diverse tjenester e.l., når de har fortalt venninna, som kjenner noen i en bande f.eks. da, at hun klager over dårlig råd, så får hun et skreddersydd tilbud kanskje, og da er en grense passert, og da manipulerer de kanskje folk på den måten da, mistenker jeg.
Kanskje de manipulerer folk til å begynne med dop og, for å få kontroll på de.
Dette er noe jeg mistenker.
Kanskje truer de, om at de skal ta den og den personen, som er i familien med jenta f.eks.
Jeg husker jo en kar fra Bergeråsen, Dag Furuheim, vel, sønn til Ruth, han jobba på verkstedet til faren min, på Sand, og lagde elementer til vannsenger osv.
I noen måneders tid i hvertfall, mener jeg å huske.
Han sa det, at hvis du kom i bråk med noen utlendinger, inne i Oslo, han hadde funnet seg dame der, så fikk du hele slekta etter deg, onkler og fettere og det som var.
Og dette ble vel sagt, mens jeg gikk på ungdomsskolen, så det her var vel rundt 1985 eller 1986, kanskje deromkring.
Men sånn gjør jo ikke nordmenn.
Nordmenn de står for seg selv ofte vel.
Så dette systemet, som utlendingene har, ifølge Dag i hvertfall, det må vel bli som en slags mafia?
Så, det er klart, at når de har et sånt system, så kan de vel lett få kontroll, over nabolaget de bor i, f.eks., å gjøre folk til slaver og sånne ting da, kan man vel gjette på.
Jeg husker en gang, i 1989, må det vel ha vært, da dro jeg og en kamerat, Magne fra Røyken, på byen i Oslo.
Da sa en dame, at jeg skulle passe på venninna deres, for hun var litt full.
Greit sa jeg.
Ikke at jeg helt skjønte hva hun mente.
Men hvorfor vil en dame gjøre det, til en kar hun ikke kjenner?
Var hun en slave hun jenta?
Og hun ville ikke ta med en slave, dit hun skulle, for hun var flau over sånt?
Jeg er jo fra Berger i Svelvik, og har også bodd i Larvik, de årene før 1989.
Så det er mulig de har sånne ting i byene da, som jeg ikke har fått med meg.
Og også kanskje i småbyene, jeg husker jo noen damer gikk for å være horer, på Berger, og fikk dårlig rykte, venninnene til søstra mi, stort sett, mer eller mindre vel, for å være litt slem.
Så da skjønte jeg i hvertfall hvordan sånt var, på Bergeråsen, men jeg tror ikke jeg skjønte systemet helt i Oslo, og ikke her i Liverpool heller.
For det systemet er kanskje ikke like oppe i dagen, for en innflyter til Oslo eller Liverpool, som det er for en som har vokst opp, eller i allefall er fra stedet, på Berger, det er mulig.
Ja, nå har vel skrevet nok stiloppgave, jeg har jo vært inne på mange tema her nå.
Det er mulig det er noen tråder jeg glemte å knyte sammen, eller hva det heter.
Men bare skriv kommentar, hvis det er noe jeg burde forklare bedre, angående hva jeg synes det kan virke som at foregår.
Så jeg sier ikke at det er dette som foregår, men jeg ville ikke sett helt bort fra det heller.
Og hvis det er dette som foregår, så er jo dette såpass alvorlig, så da synes jeg, at jeg må skrive om det på blogg, selv om jeg ikke har pleid å skrive blogg før, f.eks., da jeg bodde i Oslo, da pleide jeg vel å holde det meste for meg selv, egentlig.
Men sånn er det.
Så får jeg se om jeg får gjort noe annet her og.
Så får vi se hva som skjer.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
3
anbefalinger
Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43
Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.
Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.
Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.
Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.
Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.
Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:
http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece
Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.
Så skrev jeg en ny kommentar:
‘Sensurposten.
Hvor ble det av kommentaren min da?
Er det Aftenposten, eller Sensurposten?
Møkkaavis!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog’.
Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.
Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.
Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?
Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.
Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.
Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.
Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?
Noen andre tolkninger ute å går?
På forhånd takk for svar!
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57
Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.
De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.
Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56
Ja, det hørtes smart ut.
Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.
Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
2
anbefalinger
RE: Det er ikke sensur alt som svikter
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25
En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.
Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.
Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.
En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.
En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.
En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.
Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50
Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.
Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?
Hvorfor angriper du meg?
Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.
Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?
Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.
Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.
Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.
RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?
Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.
Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.
Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.
Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.
Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.
‘Det er ikke sensur alt som svikter’.
Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.
Men nok om det.
Jeg får se om jeg finner den linken:
https://johncons-blogg.net/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 01:09
Synd at du avslørte meg, hehe. Det var skarpsindig av deg å avsløre at jeg var Michelin-mannen, hrmpfh.
Pent av deg å unne meg en latter. Du minner meg om en nabo som likte å sette opp morsomme lapper på dørene. En gang stod det ei tegning av en sint mann og følgende tekst: Jeg vet nok at jeg er paranoid, men behøver alle forfølge meg av den grunn?
Men jeg føler meg ikke helt trygg på at du fleiper.
Okei, jeg burte ikke ha skrevet de to innleggene ovenfor i hast. Jeg pleier å se over det jeg har skrevet før jeg poster det slik at jeg unngår unødig irritasjon og misforståelser. Det skulle jeg også ha tatt meg tid til denne gangen. Begge de ovenståene innleggene mine halter språkmessig fordi det gikk for fort.
Altså: Jeg mente ikke å angripe deg eller kritisere deg. Jeg forsøkte faktisk å være et hjelpsomt medmenneske og uten forsøk på å være det minste nedlatende. Jeg er også enig med deg i at Aftenposten burte ha kostet på seg en unnskyldmelding i forbindelse med klusset de har hatt de siste to dagene. Dersom du mistenker dem for å sensurere deg på grunn av din person kan du bare logge deg inn med annen epostadresse og annet nick. Men en helt annen sak er det at innlegg som bommer på tema blir kuttet bort. Er du opptatt av konspirasjonsteorier hadde dagbladet.no en solid serie om det temaet i romjula. Du kan sikkert søke på dagbladet.no for å hente det fram igjen.
Om jeg hadde hatt konspirative hensikter hadde jeg nok ikke giddet svare deg i det hele tatt. Det jeg skrev ovenfor var faktisk godt ment, og på grunnlag av min egen erfaring. Jeg har deltatt mye på nettdebatter og ramset bare opp problemer jeg har opplevd. Jeg syns godt du kan lese det en gang til i ro og mak, mens du forestiller deg at det kan være godt ment.
Dersom du vil bruke voldsomt med energi på å bekjempe denne konspirasjonsorganisasjonen bør du egentlig være glad for at noen gidder å spare deg for det som er villspor. Hvis dette er en sterk og farlig organisasjon vil du trenge masse krefter på å bekjempe den i stedet for å bli skremt av alt mulig annet.
Dersom du definerer alle som ondsinnede blir hele verden til fiender. Men det gidder de ikke være. Konkret kunnskap gir trygghet.
For meg ser det ut som at din frykt for konspirasjon plager deg mere enn konspirasjonene i seg selv. Akkurat nå ble jeg kanskje litt nedlatende, men også det var godt ment.
Vennlig hilsen Besserwisseren
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 01:27
Altså i min bok, folk som gir råd, som man ikke har spurt om, de oppfører seg patroniserende.
Patronisering er en form av trakassering, det er et lovbrudd.
Jeg skal ikke gå mer innpå grunnene for din interesse for meg og for å dikte unnskyldninger for Aftenposten.
Men du trenger ikke å gi meg noe råd, eller være patroniserende/nedlatende/trakasserende.
Det er ikke din business å blande deg, og gi råd som ikke er bedt om, å være nedlatende på den måten.
Så du får klage til mora di at hu ikke lærte deg noe folkeskikk din jævla klamme klegg.
Et råd til deg, hold deg unna å gi råd til folk når de ikke har bedt om råd.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 02:12
Hjertelig takk for godt råd!
Nei, forresten…det rådet hadde jeg ikke bedt om, hehe.
Jeg lånte deg min velvilje. Men dette blir bare latterlig. Jeg innser at jeg og mora mi kom til kort denne gangen.
Vennlig hilsen
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 02:48
Ja, du skjønner kanskje det, at når du irriterer folk på den måten, så blir de provoserte.
Og hvis folk blir provosert, sånn som jeg ble av deg, så blir det gjerne sånn at dem prøver å ta igjen.
Det er ikke så lett å styre hva man skriver, når folk irriterer en.
Og det var du som bragte dette over på et personlig plan.
Og dette er jo et debattforum, og ikke en chatte-tjeneste.
Så jeg skjønner jo det, at du ikke har fått den oppdragelsen du skulle ha fått, av foreldrene dine, så da må jo jeg prøve å oppdra deg litt.
Men nå har vi kanskje hatt dette på det personlige planet lenge nok.
Dette er jo et debattforum, så vi får vel heller prøve å diskutere sak.
Så får vi prøve å klare det fra nå av, på tross av denne avsporingen.
Håper dette er i orden!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43
Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.
Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.
Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.
Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.
Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.
Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:
http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece
Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.
Så skrev jeg en ny kommentar:
‘Sensurposten.
Hvor ble det av kommentaren min da?
Er det Aftenposten, eller Sensurposten?
Møkkaavis!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog’.
Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.
Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.
Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?
Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.
Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.
Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.
Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?
Noen andre tolkninger ute å går?
På forhånd takk for svar!
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57
Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.
De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.
Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56
Ja, det hørtes smart ut.
Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.
Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
RE: Det er ikke sensur alt som svikter
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25
En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.
Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.
Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.
En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.
En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.
En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.
Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50
Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.
Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?
Hvorfor angriper du meg?
Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.
Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?
Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.
Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.
Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.
RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?
Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.
Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.
Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.
Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.
Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.
‘Det er ikke sensur alt som svikter’.
Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.
Men nok om det.
Jeg får se om jeg finner den linken:
https://johncons-blogg.net/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 01:09
Synd at du avslørte meg, hehe. Det var skarpsindig av deg å avsløre at jeg var Michelin-mannen, hrmpfh.
Pent av deg å unne meg en latter. Du minner meg om en nabo som likte å sette opp morsomme lapper på dørene. En gang stod det ei tegning av en sint mann og følgende tekst: Jeg vet nok at jeg er paranoid, men behøver alle forfølge meg av den grunn?
Men jeg føler meg ikke helt trygg på at du fleiper.
Okei, jeg burte ikke ha skrevet de to innleggene ovenfor i hast. Jeg pleier å se over det jeg har skrevet før jeg poster det slik at jeg unngår unødig irritasjon og misforståelser. Det skulle jeg også ha tatt meg tid til denne gangen. Begge de ovenståene innleggene mine halter språkmessig fordi det gikk for fort.
Altså: Jeg mente ikke å angripe deg eller kritisere deg. Jeg forsøkte faktisk å være et hjelpsomt medmenneske og uten forsøk på å være det minste nedlatende. Jeg er også enig med deg i at Aftenposten burte ha kostet på seg en unnskyldmelding i forbindelse med klusset de har hatt de siste to dagene. Dersom du mistenker dem for å sensurere deg på grunn av din person kan du bare logge deg inn med annen epostadresse og annet nick. Men en helt annen sak er det at innlegg som bommer på tema blir kuttet bort. Er du opptatt av konspirasjonsteorier hadde dagbladet.no en solid serie om det temaet i romjula. Du kan sikkert søke på dagbladet.no for å hente det fram igjen.
Om jeg hadde hatt konspirative hensikter hadde jeg nok ikke giddet svare deg i det hele tatt. Det jeg skrev ovenfor var faktisk godt ment, og på grunnlag av min egen erfaring. Jeg har deltatt mye på nettdebatter og ramset bare opp problemer jeg har opplevd. Jeg syns godt du kan lese det en gang til i ro og mak, mens du forestiller deg at det kan være godt ment.
Dersom du vil bruke voldsomt med energi på å bekjempe denne konspirasjonsorganisasjonen bør du egentlig være glad for at noen gidder å spare deg for det som er villspor. Hvis dette er en sterk og farlig organisasjon vil du trenge masse krefter på å bekjempe den i stedet for å bli skremt av alt mulig annet.
Dersom du definerer alle som ondsinnede blir hele verden til fiender. Men det gidder de ikke være. Konkret kunnskap gir trygghet.
For meg ser det ut som at din frykt for konspirasjon plager deg mere enn konspirasjonene i seg selv. Akkurat nå ble jeg kanskje litt nedlatende, men også det var godt ment.
Vennlig hilsen Besserwisseren
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 01:27
Altså i min bok, folk som gir råd, som man ikke har spurt om, de oppfører seg patroniserende.
Patronisering er en form av trakassering, det er et lovbrudd.
Jeg skal ikke gå mer innpå grunnene for din interesse for meg og for å dikte unnskyldninger for Aftenposten.
Men du trenger ikke å gi meg noe råd, eller være patroniserende/nedlatende/trakasserende.
Det er ikke din business å blande deg, og gi råd som ikke er bedt om, å være nedlatende på den måten.
Så du får klage til mora di at hu ikke lærte deg noe folkeskikk din jævla klamme klegg.
Et råd til deg, hold deg unna å gi råd til folk når de ikke har bedt om råd.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
3
anbefalinger
Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43
Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.
Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.
Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.
Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.
Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.
Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.
Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:
http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece
Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.
Så skrev jeg en ny kommentar:
‘Sensurposten.
Hvor ble det av kommentaren min da?
Er det Aftenposten, eller Sensurposten?
Møkkaavis!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog’.
Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.
Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.
Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?
Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.
Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.
Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.
Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?
Noen andre tolkninger ute å går?
På forhånd takk for svar!
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57
Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.
De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.
Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56
Ja, det hørtes smart ut.
Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.
Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Det er ikke sensur alt som svikter
Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25
En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.
Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.
Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.
En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.
En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.
En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.
Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50
Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.
Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?
Hvorfor angriper du meg?
Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.
Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?
Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.
Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.
Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.
RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?
Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.
Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.
Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.
Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.
Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.
‘Det er ikke sensur alt som svikter’.
Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.
Men nok om det.
Jeg får se om jeg finner den linken:
https://johncons-blogg.net/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/05/27/536413.html?commentId=1993099#comments_container
1
anbefalinger
Skrevet av Ørnulf B. 27.05.2008 kl. 19:11
Og hvem hater det, gutta på ytre venstre som hyllet Stalin (restaurerte), Pol Pot og Mao. Inkvisisjonen drepte 65 på 300 år, kommunister langt over 100 millioner på et halvt hundre år, for å stoppe kjeften på dem som ikke passet inn. Solstad du er for Grunnloven nå??? Den skulle dere fjerne med væpna makt i vår ungdom. Kommunister har aldri likt ytringsfrihet og retten til forsamling. Det er det første de fjerner når de får makt. Vi har oppfattet deg Solstad. Det som gleder meg er at de unge har fått Internet, skapt av Amerikansk kapitalisme.
Da jeg var ung nektet NRK å spille rock, og annen musikk vi elsket, vi måtte lytte utlandet, som de måtte lytte på BBC under krigen for å fnyheter. For vår ”elite” vet hva som bør komme ut det offentlige rom til oss dødelige, og Solstad og hans venner vet hva det er. Jeg hørte nettopp en debatt på Dagsnytt Atten, den bør dere gå på nettet å lytte til. En venn av Solstad gav ham full bakking. Jeg tror 68erne har gått inn i den senile fasen, antagelig var de i den hele tiden.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Internett er FANTASTISK!!!
Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:32
Dette synes jeg var en bra kommentar, med mange gode poenger.
Det som er i tillegg, som jeg kommer på, er at nå har kommunistene/overformynderne inntatt internett også.
Så det er ikke sånn at folk får være i fred på internett lengre.
Skal jeg se om jeg finner noen linker:
https://johncons-blogg.net/search/label/Online%20trakassering.
https://johncons-blogg.net/2008/03/politiet-overvker-og-trakasserer-folk-p.html
"The ability of opponents to utilize computer bulletin boards to pass information and educate people must be met with an active program of disinformation and attack." (Codeword: Cablesplice, 1993)
http://nb.xiandos.info/Politiets_sikkerhetstjeneste
Så det er nok ikke som i gamle dager, at man kunne si hva man ville, uforstyrret, på internett.
Nå har nok Stalin-tilhengerne og 68-erne fått satt igang sine Pol Pot, eller i hvertfall Stasi, metoder her også.
Så får vi se hva som skjer i fremtiden.
For meg virker forresten også Orwell/Animal Farm (noen er likere enn andre), og New World Order (En elite, som kontrollerer massene), å være på linje.
Så om kommunismen og New World Order, egentlig er mye av det samme.
Men 68-erne, de vet nok mer enn de vil ut med, de er vel nesten som en mafia, den generasjonen der, ettersom jeg har skjønt, de bare tuller med sin foreldre-generasjon og den generasjonen som kommer etter dem, synes jeg vel nesten man må si.
Så hva som skjedde på 60/70 tallet, det lurer jeg på, men det var antagelig noe veldig sterk LSD.
Så får vi se hva som skjer.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/05/27/536413.html#comments_container

NFF har designet seg ny logo, og vil kline den på landslagsdraktene, istedet for det norske flagget.
De sier at nesten ingen land har flagg på fotballdraktene.
Jeg kunne ha skjønt det, hvis denne ormen dems, var et symbol, som NFF, hadde hatt, siden de ble grunnlagt, eller deromkring.
Men de kan vel ikke bare bytte ut flagget, med et nymotens påfunn, som ikke har noe historie eller tradisjon i det hele tatt.
Og hva med skrifttypen?
Hvorfor er det liten n, med de resterende bokstavene store?
Skulle de ikke vært stor N, og resten små bokstaver?
Hvordan skal man tolke dette?
Er det noe galt i Norge?
Siden de skriver det nORGE?
Midtgardsormen, er forresten sønn av Loke, hvis jeg husker riktig, og søsken til Fenrisulven og Hel, som var den som voktet dødsriket, hvis jeg husker riktig.
Så her har vi med symboler som er linket med underverdenen å gjøre.
Så det synes jeg var litt snodig, med alt det andre som det virker som foregår i verden for tiden.
For eksempel så får ikke jeg noe hjelp, rettighetene mine er null verdt, selv om jeg kontakter alt som heter etater i Norge og Storbritannia, så er det ingen som forteller hva som foregår, i forbindelse med dette:
https://johncons-blogg.net/search/label/Lack%20of%20openness%20from%20the%20Government.
Skal jeg se om jeg finner noe om midtgardsormen også:
Midgardsormen (norrønt Miðgarðsormr) i den norrøne mytologien er den enorme ormen som omkranser menneskenes verden (Midgard).
Midgardsormen er avlet av Loke og Angerboda, og er bror til Fenrisulven og Hel. Den het opprinnelig Jormundgand, men æsene kastet ham ut i havet som omkranser verden, fordi de ville ha mer kontroll over monstrene. Der har den ligget og spist seg større og større, og ble etterhvert så stor at den biter seg selv i halen. Dermed fikk den navnet Midgardsormen, fordi den omslutter hele Midgard.
Under Ragnarok kommer Midgardsormen opp på land, og bukter seg over åker og eng. Da skal Tor kjempe mot den, og drepe den. Tor får selv sitt banesår i denne tvekampen, og dør.
Midgardsormen er kanskje ikke så kjent nå for tiden, men da jeg var snørris, så lærte jeg at den var så svær, at den kunne slynge seg rundt hele jorden og bite seg i halen, så det er tydelig at det er Midgardsormen, som vi har med å gjøre her.
På engelsk, så blir Midgardsormen, blant annet kallt ‘the World Serpent’:
Jörmungandr [‘jœrmuŋgandr], alternately referred to as the Midgard Serpent or World Serpent, is a sea serpent of the Norse mythology, the middle child of the giantess Angrboða and the god Loki.
http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6rmungandr
Midgardsormen, husker jeg, var også med i filmen ‘Erik the Viking’, som jeg så på Eldorado, var det vel, like etter at jeg flyttet til Oslo, i 1989.
Der var Vikingene ute og seilte til England, eller noe, og da var det storm, om natten, så så de noe, som de trodde var månen.
Som lyste opp på himmelen.
Men så var det øyet til Midgardsormen.
Selv om de kaller den, ‘Dragon of the North Sea’, her da, på engelsk Wikipedia, så det var litt rart, men den må vel ha vært inspirert av midgardsormen i hvertfall:
http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_the_Viking
Her ser vi altså at britene lager filmer som heter ‘Erik the Viking’, osv., og alikevel, så tror, eller ‘tror’, Merseyside-politiet, at Erik er et jentenavn, (de skriver _Miss_ Erik Ribsskog):