johncons

Stikkord: Annika Horten

  • Jeg sendte to nye e-poster til Annika Horten, fra Bergeråsen







    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 9:29 AM





    To:

    annika.horten@d-ikt.no



    Hei Annika,

    jeg sendte han Christian videre til deg jeg.
    Siden du er sånn skikkelig Berger-jente.
    Og jeg liker de vennene til Petter og Christian, dvs. Paul og dem.

    Håper det er i orden.

    Jeg skylder deg en tjeneste isåfall.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Date: 2010/5/28
    Subject: Chat with christian gronli
    To: eribsskog@gmail.com

    11:52 PM christian: er du der erik?

    det er vel bedre å snakke her en å sende alle disse spørsmålene hele tiden?
    11:55 PM er du der?

    11:56 PM Erik?












    Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 9:19 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    9:19 AM me: Heisann Christian, hva skjer da?
    christian: ikke mye
    skal på jobb
    me: jeg sendte e-post til Annika, om hu huska etternavet til han Willy.
    husker du henne?
    9:20 AM christian: Annika?
    nope
    me: det er fridag i england i dag, Summer bank holiday, eller noe
    søstra til magnar i klassen til broren din
    christian: hvem er Annika?
    me: bodde på toppen
    christian: ok
    me: søstra til magnar som gikk i klassen din
    lyst hår, venninne av christell og søstra mi
    de gikk i samme klasse
    christian: kjente hun willy?
    9:21 AM me: jeg vet ikke, bergeråsen var ikke så stort
    christian: faren din vet nok etternavnet
    eller haldis
    me: men jeg fortalte henne, at han hadde vært sammen med en keeper på glassverket
    christian: har du noen mail til de?
    me: kanskje hu finner det ut
    christian: en telf kanskje?
    me: nei du får ringe dem
    et sec
    9:22 AM du får ringe opplysninga eller søke på nettet, jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre
    christian: har du ikke telf til dem?
    me: nei
    jeg har ikke noe med dem å gjøre
    christian: hva heter faren din?
    eller etternavnet til haldis
    så finner jeg nok dem
    me: du kan ta det med hu annika
    9:23 AM hu heter annika horten
    et sec
    christian: hvor bor de forresten?
    det er helt greit erik
    jeg kan nok spørre søstra di eller christell om dette
    hu kan nok hjelpe deg
    9:24 AM hu kjenner mange i drammen og på berger
    christian: ok
    me: men jeg er litt skeptisk til deg og broren din
    christian: takk
    me: for jeg likte ikke han kameraten deres paul
    så ta det med annika du
    hu er skikkelig berger-jente
    så hu kan sikkert ordne det
    christian: aha
    den er grei
    takk skal du ha
    me: så bare ta alle spørsmål du har med henne
    no problem
    9:25 AM da håper jeg at hun kan hjelpe deg
    ok, hadetbra da
    christian: vi snakkes
    take care
    me: ok, hejda
    ja, eller ta det med hu annika
    christian: nyt denne fridagen
    me: hei
    auf wiedersen
    farvel mener jeg
    adjø
    adjø blir det vel
    9:26 AM christian: ha det
    vi prates erik
    me: adjø ja, ta det med hu annika
    ta det med hu annika
    christian: ok
    me: ok, adjø da
    christian: den er grei
    me: ok, adjø da
    christian: adjø






  • Videoen til Christell og dem

    Annika, som jeg sendte e-post til, i den forrige bloggposten.

    Hun var en gang oppe hos meg, i Leirfaret, og banka på alle dørene og vinduene, mens hun hoia.

    Hva foregikk da, kan man lure på.

    Jo, Kjetil Holshagen, tror jeg, hadde fortalt at de hadde fått nye naboer, som hadde en film.

    Jeg tenkte, at jeg fikk være hyggelig mot de også, (som jeg var mot Kjetil og dem sine forrige naboer, Tom-Ivar Myrberg og dem.

    Jeg var egentlig ikke kamerat med Myrberg-folka, men han Tore var så umulig, så jeg ble kjent med dem, for dem lagde så mye støy på Nedre).

    Så ble jeg kjent med Kjetil Holshagen, gjennom dem.

    Og han Kjetil Holshagen, han var heller ikke så kul som de tidligere kameratene mine, synes jeg, sånn som Frode Kølner i Larvik og Petter og Christian, som dro til Mexico, osv.

    Men det her var mer noe Nedre-greier.

    For vår familie hadde liksom så mye slekt og venner på Nedre, på Bergeråsen, og jeg hadde klassekamerater osv.

    Og jeg gikk jo til faren min og Haldis, i Havnehagen, hele tida.

    Og det var liksom mitt området det, mellom Haldis sitt hus, og mitt hus.

    Ikke langt unna ihvertfall.

    Så kom det plutselig tre umulige gutter fra Nord-Norge dit, Myrberg-brødrene, og da måtte jeg bli kamerat med storebroren deres, Tom-Ivar, i min klasse, for han lot meg ikke banke Tore, selv om jeg spurte.

    Så sånn var det.

    Men men.

    Det er en litt kjedelig historie det her, så jeg får ta en pause.

    PS.

    Men for å gjøre en lang historie kort, så fikk jeg lov å låne den litt kjedelige filmen, av noe nye folk på Bergeråsen, mot å kopiere en annen film.

    Og da hadde jeg spurt Christell på forhånd.

    Var det greit at jeg lånte videoen deres, så kunne vi fått kopiert den filmen.

    Men videoen til Christell og dem virka ikke.

    Så jeg fikk ikke kopiert filmen.

    Og Christell kom opp til meg i Leirfaret, og var helt sinna, og kjefta, for hu skulle ha videoen.

    Og da ble jeg sur, for hu måtte vente til jeg hadde fått kopiert den filmen til de folka.

    Jeg hadde huset fullt av Kjetil Holshagen, Øystein Andersen osv., vel.

    Noe sånt.

    Så her kan det ha vært noe plott.

    For Kjetil Holshagen og Øystein Andersen, er jeg skeptisk til nå.

    Men men.

    Mer da.

    Så jeg bare slengte videoen oppå vannsenga, for jeg ble irritert på Christell, som ikke lot meg kopiere, før hu skulle ha tilbake videoen.

    Christell begynte å flørte, og sa at hu visste ikke at jeg kunne bli så sinna.

    (Neanderthal som hu nok er, som jeg har skrevet om tidligere på bloggen).

    Og så gikk hu igjen.

    Det neste som skjedde var at Annika og søstra mi og Christell, de kom og banka på alle vinduene og dørene, i leiligheten min.

    Dagen etter, antagelig.

    Jeg måtte gå inn på badet, for jeg orka ikke å prate med de, men jeg hadde låst alle dører og vinduer.

    Men men.

    Jeg hadde også da funnet ut at videoen ikke virka.

    Men det kan ha vært flere årsaker, sånn jeg ser det nå.

    – Videoen måtte stå på gulvet, foran videokameraet vel, i reolen på rommet mitt, (opprinnelig faren min sitt, men han brukte aldri det).

    Og da la jeg så vidt kneet oppå videoen en gang, men jeg vet ikke om det kan ha vært grunnen, (isåfall var videoen skrøpelig).

    – Jeg kasta jo videoen på vannsenga.

    Men om det var grunnen til at videoen ble ødelagt, det veit jeg ikke.

    (For vannsenga var jo veldig myk, så det skulle man ikke tro, ihvertfall).

    – Videoen kan ha vært ødelagt, nede hos Christell, av f.eks. søstra mi, som jeg husker en gang, skar noe mønster i vuggen til Axel, og hun må ødelagt noen knapper på TV-en hos mora mi, i Jegersborggate i Larvik, tror jeg, det var ikke meg ihvertfall, og nok ikke mora mi eller stefaren vår heller.

    En gang fant søstra mi en kalkulator, som en mann hadde mista, sa hu.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, dette var mens jeg gikk på ungdomsskolen.

    Og Pia og Christell gikk også på ungdomsskolen.

    Så dette var det året jeg gikk i 9. klasse.

    Altså skoleåret 1985/86.

    Muligens våren, tror jeg.

    Så la jeg en plan, som jeg fortalte til Espen Melheim i klassen, vi var mer eller mindre kamerater.

    Jeg hadde lagt planen før jeg dro på skolen.

    Jeg lot vinduet til rommet mitt stå åpen.

    Også gikk jeg av på Sand, for å gå bort til farmora mi.

    (Det var noe jeg ikke alltid gjorde, på den her tida, for det hendte jeg spiste middag hjemme og, husker jeg, da jeg gikk i 9. klasse, for jeg fikk lommepenger og penger til mat).

    Og da sa jeg hadet høyt, til Espen Melheim, på Sand.

    Sånn at Christell og Pia skulle høre at jeg gikk av bussen.

    For da regna jeg med, at de ville tørre å gå inn på rommet mitt, og hente videoen deres, som var ødelagt.

    Og da jeg kom hjem fra Ågot, så var ikke videoen til Haldis, i leiligheten min lengre.

    Så måtte jeg gå ned til de folka, som var et voksent par, (vi var jo bare ungdomsskole-elever), og fortelle dem det, at videoen ble ødelagt, så jeg fikk ikke kopiert noe film til dem.

    Og det sa de gikk greit, sånn som jeg husker det.

    Men jeg syntes jeg hadde gjort dem en tjeneste nesten, (at jeg brøyt isen litt med de, sånn at de ble litt mer varme i trøya, på Bergeråsen, siden de var nye der, og jeg hadde bodd der så lenge, og kjente noen folk der, osv).

    Men men.

    For det var jo egentlig bare kjedelige greier det her, syntes jeg.

    Men jeg hadde en tremenning, Øystein Andersen, (som ofte var på besøk fra Lørenskog), som nesten var som besatt, av å kopiere videofilmer.

    Så jeg også prøvde å interessere meg for det da.

    Men men.

    Bortsett fra kranglinga med de jentene kanskje.

    Det var vel kanskje sånn, at jeg også gjorde dette, fordi jeg lurte på hvordan det gikk med Christell og dem da.

    Siden jeg ikke var der så ofte.

    (Den filmen var liksom ikke det viktigste).

    Jeg var mest hjemme, og prata med kamerater, som Øystein Andersen, Kjetil Holshagen og Espen Melheim.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så hvordan den videoen egentlig ble ødelagt, det veit jeg ikke.

    Men Christell var så rar, hu var så oppsatt på å få videoen fort tilbake.

    Og hvorfor måtte Christell ha med Annika, og banke på vinduene og dørene mine?

    Trodde Christell at jeg var redd for Annika?

    Her var det nok noen ugler i mosen, vil jeg si.

    Tuller Annika med Christell, lurer jeg nå.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten







    Gmail – Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Petter og Christian Grønli/Fwd: en hilsen fra Barcelona





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, May 29, 2010 at 11:11 AM





    To:

    annika.horten@d-ikt.no



    Hei Annika,

    sorry at jeg skrive mange e-poster!
    Håper det greit siden vi var naboer en gang, det første stedet jeg bodde på Bergeråsen vel, (selv om ingen av oss husker dette).
    Jeg fikk e-post fra Christian Grønli, som jeg er litt skeptisk til, for han ville at jeg skulle ta bilder for han, av Munch-museet, til et litt vagt prosjekt vel, på skolen hans i Spania, like før museet ble ranet.

    Christian spørr meg hva Willy, (som bodde hos dem i Havnehagen), het til etternavn?
    Husker du det her?
    Jeg vet at han Willy var sammen med ei som var landslagskeeper på håndball-landslaget, for kvinner, i 1980, eller 1981, sa han ihvertfall.

    Jeg synes nesten jeg må prøve å finne ut hva stefaren hans het til etternavn, for mora hans var alltid greit mot meg, (hu som døde av hjerneblødning, knapt 30 år, da Petter og Christian måtte flytte til faren i Mexico).

    Så jeg synes jeg må prøve å hjelpe, for hun var nesten som en mor for meg nesten, den første tida på Bergeråsen.
    For jeg bodde jo alene, men jeg fikk lov av dem, til å være hos dem og se på TV, på kveldene.

    Kanskje du husker at jeg bodde aleine, som barn?
    Jeg prøver å få til en rettsak mot faren min.
    Håper det er greit at jeg spørr, siden du var venninne med søstra og stesøstra mi osv.

    Tror du forresten, at Christell og Jan og Viggo og Haldis, kan ha vært neanderthal?
    Husker du f.eks. at Christell kan bøye tommelen på en rar måte, som ikke vanlige folk kan, ut fra hånda, det ytterste leddet?

    Bare noe jeg tenkte litt på.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/29
    Subject: Re: en hilsen fra Barcelona
    To: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>
    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg publiserer alt, til jeg får rettighetene mine.
    Paul, det var en som var adoptert fra Asia, eller noe vel.
    Pleide ofte å gå rundt i skog og mark, og en gang bølla han med meg, da jeg gikk bort til farmora mi, på Sand, og lot meg ikke gå forbi han, så jeg måtte holde meg bak han og en kamerat, som somla.

    Han Paul gikk i klassen over meg.
    Jeg tror det var under VM-82, for jeg husker at Italia, og eller Tyskland, var i finale vel.
    Men vi syntes at finalen var kjedelig, så vi spilte heller fotball i hagen der, i Leirfaret, (det gamle huset til Gry Stenberg og de).

    Sånn mener jeg det var, ihvertfall.
    Jeg møtte aldri han Thor Furuheim jeg.
    Han døde i hagen deres i Havnehagen 4, mens jeg fortsatt bodde i Larvik vel.
    Eller om det var første året jeg bodde på Bergeråsen.

    Mora hans, Ruth, hu var i St. Hans-aften komiteen, eller Bergeråsen Vel, og da ble St. Hans-feiringa på Ulviksletta avlyst det året, (1980 vel), for hu sørga sønnen sin.

    Jeg hadde vært der før, da jeg var på ferie på Berger, mens jeg bodde i Larvik, så jeg husker jeg ble skuffa.
    Men men.
    Jeg husker vi var hos Furuheim, det var din ide, vi var sikkert innom Petter og dem, på veien.

    Men men, det er kanskje ikke så nøye.
    Jeg får sende den her e-posten til Politiet i Drammen da, siden du kan bekrefte at faren min lot meg bo alene, (for jeg har en sak mot han, for omsorgssvikt, som jeg prøver å få bekreftet).

    Jeg kan se om jeg finner ut hvem hun landslagskeeperen i håndball var, som var sammen med stefaren deres, da mora deres døde.
    Kanskje hu vet etternavnet til han Willy.
    Men jeg kommer til å publisere alt av korrespondanse, til jeg får rettighetene mine av politiet, for jeg har overhørt i Oslo i 2003 at jeg er forfulgt av noe 'mafian', som jeg ikke vet hvem er.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/5/29 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    du husker ikke at du var og besøkte meg, sommeren 1982, må det vel ha vært.
    Det er ikke korrekt, jeg bodde i Spania under VM 1982, og jeg var ikke i Norge på 14 år, så det stemmer ikke.

    Du fikk kjærestebrev av hu Aina, som sagt.
    Det kan stemme, men det må ha vært den lille stunden vi var i Norge etter Mexico. Så dro vi til Spania.

    Du bodde på det gamle rommet mitt, (og det gamle rommet til Gry Stenberg).

    Det kan nok stemme det hvis du sier det, det er bare året som ikke stemmer.
    Petter bodde hos en som het Paul, i Havnehagen vel.

    Ikke peiling, husker ikke noen Paul.

    Vi var oppe hos Per Furuheim, (av en eller annen grunn), og han ble sur på meg, (vi hadde noe vannkrig), og han tok å dusja meg med hageslangen, så alle klærna mine ble gjennomvåte.

    Er du sikker at det var med meg? Per var Petter sin kompis, ikke min. Jag var mer med Tor, broren til Per.

    (Meg jeg fikk spylt han litt først så, så jeg klarte nesten uavgjort, mot han svære karen i klassen over meg).

    Jeg har en sak mot faren min, for omsorgssvikt.
    Trist å høre.

    Du og Petter var jo ofte på besøk hos meg, i Hellinga 7B, i 1980, det året jeg fylte ti år.

    Det stemmer det, tror jeg gikk opp noen kilo der ja, haha alt for mye potet gull.

    Du husker kanskje at faren min bodde nede hos Haldis og at jeg bodde alene i Hellinga?

    Det stemmer kanskje det. Husker at vi var alene hjemme hos deg ganske ofte ja…
    Jeg synes det er rart at du ikke husker det, at dere var på Bergeråsen, en sommer, året etter at mora deres døde.

    Jo, husker noe av det ja… men det var ikke under VM 82 det er helt sikkert.

    Dere fikk hver deres LP av meg, og en del sånt.
    Aha?

    Det ble jo kjedelig for meg på Bergeråsen, etter at dere dro til Mexico.

    Du skaffet deg vel nye venner, barn er jo flinke å få seg venner.

    Katta mi døde jo også på samme tida, så jeg ble jo boende helt aleine, i Hellinga.

    Kjipt det for en liten unge på 9 år.
    Dere var jo der, husker jeg, på den tida katta forsvant.
    Hmmm?

    Men men.

    Jeg tar det på e-post og ikke på chat, hvis det er greit.
    Ok, det er greit… men selv om du mener at bloggen din er privat så kan jo hvem som helst ta å titte på den. Jeg mener at våre private samtaker kan du la vær å få dem opp på nettet. eller?


    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Fortsetter med svar i rødt:

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    ok, jeg gir nesten opp.
    Hva er du nesten gir opp?

    Hvis du finner bildene, så kan du jo sende de.

    Hvis jeg finner dem sender jeg dem.

    Det går fint å sende med gmail, har jeg testa før.
    Jeg også, finner jeg dem sender jeg dem til deg.
    Jeg husker at du og Petter pleide å dra til noe slekt i Oslo, er det i faren din sin slekt da?

    Ja, det var nok farmor og farfar som bodde på bygdøy.

    Carl-Otto, heter han ikke det?
    Det var navnet hans det.

    Dere fikk jo 10 kroner for et eksemplar av Vitseposten, husker jeg, det var jo ny rekord.
    Vitseposten, har et vagt minne om det bladet der… det med 10 kroner for et eksemplar husker jeg ikke, hehe.

    Men men.

    Husker du hu jenta på So What, som bare prata om politikk?

    Nei, var nok ganske full på det tidspunktet, men husker at det var drit varmt der nede.
    Så skulle du spandere pølse på meg, på 7-eleven.

    Hehehe… Fikk du pølsa?

    Okey, jeg pleide vel oftere å spise burger eller kebab.

    Kjip jeg var da, skulle heller ha sponsa en kebab på deg.

    Husker du da det var noe feil med telefonkiosken, på Bergeråsen.

    Nei, det husker jeg ikke.

    Og jeg og Christell og Gry Stenberg vel ringte, til dere nede i Spania.
    Hmmmm….? tja…. kanskje det? det er noe som ligger i bakhodet der ja…

    Petter hadde brekt beinet.

    Sant det, han kræsjet med moped og brakk beinet.
    Du sa du hadde sett noe på TV om en som hadde fått skjært av seg tissen.

    Hehehe, sant det, det var et tv program her som het i gode hender hvor de viste operasjoner og etter det så var det en dabatt om det. Og det var en gang det var en mann som byttet skjøn ja… heltige greier…

    Men da måtte Christell og de gå ut.

    Christell? nei, det jeg snakker om er et tv program i Spania for en god del år tilbake. Kanskje du snakker om den pornilmen vi fant på berger en gang, en dansk pornofilm på 8mm. Jeg ble kvalm å se jentene suge og greier… kanskje det er det du tenker på? husker ikke noe om noen tiss som ble kuttet av, hehehe

    Men men.

    Du var på besøk hos meg, under Fotball-VM, eller noe, mens dere bodde i Spania.
    Jasså? i 1982 var jeg i Spania, Mexico 1986 var jeg også i Spania, Italia 1990 var jeg vel også i Spania… husker ikke det.

    Og du fikk kjærestebrev av naboen min, Aina, (som vel gikk i klassen din, da du bodde på Berger).

    Jeg leste det på bloggen din, hehe husker det ikke (har dårlig hukomelse som du ser).

    Hu har flytta til Sande, husker jeg.
    Aha…

    Men jeg vet ikke hva hu driver med nå, jeg husker ikke etternavnet hennes engang.
    Jeg husker henne ikke i det hele tatt. hehe

    Jeg ga henne kjærestebrevet tilbake, en dag hu dukka opp utafor vinduet til det gamle soverommet mitt, som du bodde på.

    Snillt av deg det.
    Du kan kanskje bekrefte at jeg bodde aleine i Leirfaret, den uka du var på ferie hos meg, da vi vel ennå ikke var tenåringer.

    Husker at du var en del aleine på berger ja. Husker at Petter og jeg var hos deg og spiste potettgull (salt og pepper), drakk cola og spillte tv spill.

    Jeg så et bilde av deg på Facebook, og da hadde du et rødt og et grønt øye.

    Det er Photoshop, hehehe
    Og kjetting med hengelås rundt halsen.
    Var på en bursdag hvor vi måtte kle oss ut som heavys eller punks, jeg var en punk.

    Jeg husker du og broren din likte Kiss, da dere bodde på Berger, og prate om å male dere i trynet som de i Kiss.
    Sant det, Petter digga Kiss og jeg som lillebror likte det samme som storebror… Kiss kommer faktisk til Barcelona neste mnd, hehehe


    Men nå har du helt 'plain' stil igjen.
    Liker litt forandring, det er litt kjedelig å se den samme sveisen hele tiden. Så noen ganger har jeg bart, andre litt langt hår (ikke nå lenger, har ikke mye hår igjen, hehe), andre ganger er jeg skallet, sjegg etc…

    Blir det ikke slitsomt med disse stilskiftene?

    Nei, det blir kjedelig å se lik ut hele tiden, bare se som en blir eldre og eldre…

    Vet du hva det tegnet du viser betyr, med lillefinger og pekefinger?

    Det er eh slik heavy greie, har nok noe med satan å gjøre… hehe det sier meg ikke stort…
    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Jeg svarer i rødt under dine spørsmål:

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    ja, jeg spurte deg, hvorfor du og Petter ringte på hos folk i Larvik, (i den blokka ovenfor sykehuset), og spurte om Arne Olsen bodde her og der.
    Jeg husker ikke at det har skjedd engang, dette er over 30 år siden, men jeg tipper at det var på kødd, barnestreker

    (Så jeg ble irritert og spurte noen om Tove Grønli bodde der.

    For å ta igjen.
    Og det likte dere ikke.
    Men men).
    Hvem var det som skrev 'farvel' på graven til mora di da, var det mormora di, har dere noe kontakt med dem oppe i Nord-Norge?

    Det var nok familien fra NordNorge ja, tipper at det var mormor og mutterns søsken. Har litt kontakt ja, ikke så mye men litt. Snakket med tanta mi på FB for 2 dager siden, har litt kontakt med fettere og kusiner. Burde være flinkere en det jeg er.

    (Jeg måtte nesten ta meg en drink her, for det plutselig ganske varmt her i England, for ikke så lenge siden, så jeg prøver å kjøle meg ned litt).

    Det virker litt dumt at jeg skriver at jeg skal slutte å sende e-poster hele tida.

    Tja, hvis det er det du vil så er det ikke det, men jeg skjønner ikke at du vil ha kontakt.
    Men jeg har jo forklart om at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' osv., så jeg er litt skeptisk til folk, for tida.

    Aha… sprøtt at mafian ikke har funnet deg da, du har vel blitt forfulgt lenge nå.
    Jeg synes fortsatt det med Munch-museet hørtes rart ut.

    En tillfeldighet, jeg er ingen tjuv.

    Du ba meg bare om å ta bilder på utsiden av museet.
    Tipper at du ikke ville få lov å ta bilder inne, uansett så brukte jeg bare noen få bilder,til parkering skilt, inngangen og noen andre hvis jeg ikke husker feil.

    Men du sier at du også skulle kopiere noen skilt, som var på veggene inni museet.

    De skiltene ble designet de også, men ikke montert på noe bilde.

    Hvorfor ba du meg ikke ta bilder inne på museet da?

    Fordi jeg trodde du ikke ville få lov. Og da måtte du vel betale inngang også tipper jeg.
    Du skulle ha sendt meg bilder av prosjektet når det var ferdig, vet du.

    Skulle kanskje det, jeg visste ikke at du er så skeptisk til folk. Men jeg kan love deg at jeg var i Barcelona når det ranet skjedde.

    Men men.

    Jeg synes det virker litt rart at du ikke gjorde det.
    Jeg synes det er helt normalt jeg, men men… det er da min oppfatning. Men hadde du spurt etter oppgaven hadde jeg sendt den.

    Og du utdannet deg innen grafisk design, og jobbet på et websted for Audi eller BMW, husker jeg du sa.

    Ja, jeg er grafisk designer og jeg jobbet for DDB Barcelona, hvor jeg laget saker for Audi, VW og Skoda. Men det var ikke web, det var reklame, jeg var AD der.


    Men nå jobber du innen events.
    Jepp, har gjort det i de siste 4-5 årene.

    Fikk du ikke graden din eller?
    Joda, den har jeg… Ble bare lei av alt for lange arbeidsdager/netter, for mye stress og for dårlig betalt.

    Strøyk du på Munch-museet?

    Nei, strøyk ikke der nei, hehehe
    Var ikke bildene jeg tok bra nok kanskje, så det ble stryk-karakter og jobb i en annen bransje?

    Bildene dine var helt topp de, tror jeg har dem enda på en eller annen cd.
    Beklager hvis det blir mange spørsmål.

    No problem.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Hei!

    Hva er det du har spurt om som jeg ikke har svart deg? er det noe gammelt? bare spørr du, så skal jeg svare jeg…

    Vi snakkes Erik!

    Hilsen Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    jeg skriver om alt som skjer på bloggen.
    Det er jo min private blogg, så da kan jeg ha mine private e-poster der, mener jeg.

    Jeg har jo egentlig sagt det, at jeg ikke vil ha mer med deg å gjøre.

    Du svarer ikke heller på ting jeg spørr om.
    Så jeg skjønner at dette ikke er noe fruktbart, å fortsette å denne korrespondansen.
    Hvis du vil finne ut hvem han Willy er, så burde du ta kontakt med Norsk Håndballforbund eller Glassverket Håndballklubb, og spørre om de har en landslagskeeper, som var på kvinnelandslaget, i 1980 eller 1981.

    Jeg har ikke akkurat så mye å spørre han Willy om, som jeg kan komme på nå, men han var vel stefaren til deg og Petter, sånn som skjønte det, han bodde jo hos dere.
    Jeg har ikke noe kontakt med faren min.

    Jeg foreslår at vi setter en strek her, jeg mistenker at du er i samme liga som faren min, eventuelt, det var jo også en båt i Svelvik linket til den Nokas-saken så.
    Så da håper jeg at jeg ikke får fler e-poster fra deg nå.

    Jeg ville bare hjelpe deg å finne stefaren din.
    Nå har jeg gjort det.
    Så nå får vi si hadetbra, mener jeg.
    Så hadetbra, og takk for e-poster.

    Så kommer ikke jeg til å sende mer, av grunner jeg har forklart.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Erik!

    Du trenger ikke å legge alt det vi skriver opp på bloggen din, dette er trossalt private mails til deg og det bør du ikke legge ut på nettet på denne måten.

    Håper at du skjønner hvorfor…

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei igjen!

    Har du noe kontakt med faren din? kanskje han husker etternevnet til Willy? Hva tror du?

    Ha det!

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Ja, synd det der… men kanskje du som er flink til å lete etter folk på nettet kanskje du klarer å finne ut etternavnet til han willy. Skal faktisk sjekke ut litt selv jeg…

    Men du… er du fremdeles i Liverpool? har du tenkt å ta en tur til Norge?

    Ser du fremdeles på fotball? det var Everton du likte ikke sant? Jeg er på Camp Nou nesten hver hjemmekamp, kommer du ned en gang kan vi ta å se kamp sammen, hva synes du?

    Vi snakkes Erik!

    Take care!

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    altså, jeg synes det med det Munch-museet var veldig rart, så jeg kommer nok ikke til å slutte å være skeptisk pga. det.
    Han Willy, han dukka opp på døra, i Hellinga 7B, hvor jeg bodde.

    Jeg åpna døra, og kjente nesten ikke igjen karen, for han så så rar ut i trynet.
    Det var som spesielt, var at faren min var hjemme.
    Han bodde jo hos Haldis, siden våren 1980.

    Du husker sikkert at jeg alltid var aleine hjemme, og pleide å dra opp til dere, i Havnehagen, for å slippe å være aleine.
    Så jeg husker mora di, Tove Grønli, som en veldig hyggelig dame.
    Jeg var hos dere, under et nyttårshopprenn og under en cupfinale, blant annet.
    Cupfinalen var mellom Lillestrøm og Vålerenga, og jeg holdt med Vålerenga, og du og Petter og Willy, holdt med Lillestrøm.

    Du ble sur på meg, siden jeg holdt med Vålerenga.
    Mener jeg å huske.
    Jeg var også hos dere, under en sportssending med håndball, og da sa han Willy, at han hadde vært sammen med ei som jeg mener var landslagskeeper i Håndball, og som han vel sa var fra Glassverket.

    Så jeg vet ikke etternavnet til han Willy, for jeg så ikke han mer, etter den dagen, som han banka på hos meg, i Hellinga og sa til faren min, at mora deres var død.
    Det var den dagen som Norge vant gull, sølv og bronsje, i Skøyte-VM eller EM.

    Og faren min satt og så på det, enda han aldri pleide å se på sport, i helgene, ihvertfall ikke oppe hos meg i Hellinga.
    Så kom Kripos, og de sperra av huset deres, med sånn tape som man ser i filmer vel.

    Så sa faren min, etter noen uker, at det var hjerneblødning.
    Så sånn var det.
    Så jeg veit nok ikke etternavnet hans dessverre.
    Men jeg prøvde å finne ut når mora deres døde, (for jeg skrev om noe annet), og hu døde visst i februar 1981.

    Jeg fant graven, for noen jeg var i kontakt med, angående slektsforskning, sendte meg en link, til et nettsted, hvor man kan søke om hvor noen er begravet:


    Når du og jeg og Petter var i Larvik, på besøk hos mora mi, så ringte dere på hos folk, og spurte om Arne Olsen bodde der.


    Hva var poenget med det da.

    Var det noe faren min hadde bedt dere gjøre?


    Med hilsen


    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei igjen Erik!

    Det er kanskje ikke så rart at jeg ikke svarte når du sier ting som dette:

    Jeg stoler

    ikke helt på deg lengre, må jeg innrømme.

    Jeg tror jeg må be deg, om å ikke kontakte meg igjen.



    Jeg

    synes du skifter stil hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og det

    synes jeg blir helt feil, for en mann som er snart 40 år.




    du får ha takk for de artige par årene vi var kamerater på Bergeråsen,

    du og broren din Petter.


    Men

    jeg ønsker ikke noe mer kontakt med dere lenger nå, dessverre.

    Så tok jeg

    kontakt, når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok en tur på byen.

    Men det skjønner jeg nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg

    skjønner nå, at vi aldri egentlig har kjent hverandre så bra.




    jeg må be deg om å være grei å slutte å kontakte meg, for jeg stoler

    ikke helt på deg og familien din, og har også kutta ut faren min, (som

    var linken mellom meg og familien deres, for han kjente mora deres,

    Tove, som Kripos sa at døde av hjerneblødning, i 1981, så du og broren

    din flytta til faren deres i Mexico).


    Håper

    det er greit Christian, og takk for det kameratskapet som eventuelt

    var.


    Nå kommer

    jeg ikke til å svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som jeg også

    gjør, hvis faren min kontakter meg. Men men).


    Jeg tror ikke at du mener dette, så jeg prøver å ta kontakt med deg igjen, og håper kanskje at denne gangen vi kan holde kontakten litt lengre, eller?

    Du har helt rett i at vi ikke kjenner hverandre så sinnsykt bra, men jeg huskar jo at vi hadde det veldig kult sammen på Berger og at du var en kul type, så hvorfor skulle jeg ikke ville bli bedre kjent med deg?

    Klart at hvis du ikke vil ha noe mer med meg å gjøre så skal ikke jeg tvinge deg å være venn, men jeg håper at vi kan fortsette eller å bli venner (?)

    Det er jo en sak som er opp til deg selv.

    Ha en riktig god helg Erik!

    Håper vi holder kontakten!

    Hilsen

    Christian

    PS: Jeg vil gjerne høre litt mer om denne dagen Willy kom innom huset ditt, vet du etternavnet til han Willy forresten? Skulle gjerne ha noen ord med typen, vil ha svar på hva som hendte den dagen. Hvis du vet etternavnet hadde det vært fint om du kan gi det til meg, takk på forhånd!

    Men 2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    det var ikke det du sa da, du sa det var en oppgave om å lage en modell av hele museet, sånn som jeg skjønte det.
    Det som var med Facebook, var at du ikke svarte meg, på meldingen jeg sendte deg, i 2008.

    Som var i den samtalen her:


    hallo

    Between You and Christian Grønli

    Christian Grønli

    Add as Friend


    September 3 at 5:03pm

    Report Message

    Hei Erik!

    Long time no see… hvordan går det med deg? er du fremdeles i England eller er du tilbake til kalde Norge?

    Jeg er fremdeles i Barcelona og ble pappa for 3 mnd siden… helt utrolig!!! det er helt sinnsykt… Jeg pappa!!! hhahaha…

    Hva med deg? har du klart å fikse sakene dine? går det bedre nå? nå er det jo en stund siden….

    Fortell meg… vi snakkes Erik!

    Take care

    Hilsen

    Christian

    Erik Ribsskog

    September 3 at 5:25pm


    Hei,

    hvorfor har du sånn ugle-tegn?

    Det er vel et Illuminati, eller Bohemian Groove-tegn.

    Vil jeg si.

    Hva er det du har rota deg borti nå da?

    Snart 40 år og driver å viser djeveldyrker-tegn, eller hva det er, på Facebook?

    Mvh.

    Hva var de bildene du skulle ha av Munch-museet igjen da, de som jeg tok for deg til studiene, et års tid før Munch-museet ble rana?

    Erik

    Christian Grønli

    Add as Friend


    Today at 8:02am

    Report Message

    Hei Erik!

    Hvilket tegn? det med fingrene…? det har jo ikke noe betydning i det hele tatt. Kanskje det hadde det når jeg var 16 eller 17 år, da var jeg jo litt Heavy, men ikke nå… det var egentlig bare pga t sjorta til sønnen min, det var jo en Motorhead t sjorte Petter ga han, synes du ikke den var tøff da?

    Og du har kanskje rett, jeg er nok enda litt barnslig, men men…

    Og det med Munch-Museet, det var bare en skole oppgave jeg hadde. Vi skulle lage all skilting inne og ute av et museum, og jeg valgte Munch Museet og var så heldig at du kunne ta noen bilder for meg, noe jeg er veldig takknemelig for.

    Du tror vel ikke at jeg hadde noe med det ranet å gjøre? hehehe
    du spøker hele tiden ser jeg, det er godt at du er morsom og har god humor.

    Men… ellers da? hvis vi dropper ugletegn og munch ranet… hvordan går det med deg? Har du noe nytt å fortelle? Jeg håper at alt går fint med deg i allefall…. hvis du har tid og lyst så kan du jo fortelle litt hva du driver med fortiden…?

    Vi snakkes Erik!

    Take Care

    En varm klem fra Barcelona (selv om FC Barcelona tapte sin første kamp, hehehe)

    Erik Ribsskog

    Today at 10:44am


    Hei Christian,

    jeg synes det var litt rart likevel.

    Jeg tror det kan være noen uglemoser her noe sted, som de sier.

    Altså, hvorfor jobber du i eiendom, hvis du studerte grafisk design?

    Men men.

    Og jeg kom også på en ting du sa, sånn rundt 1980, da vi bodde på Bergeråsen.

    Du sa at du og Petter, eller en annen, hadde vært nede hos Haldis og dem, og da hadde Christell, dattra til Haldis, og Nina, var det kanskje, hoppa fra en kasse eller noe, i nattkjolen, også hadde kjolen flagra opp, også hadde de ikke hatt noe undertøy under.

    Det er mye rart som dukker opp i flashback.

    Men det var i hvertfall noe jeg huska nå.

    Jeg husker du kjente hun Tina, på Bergeråsen.

    Hun ble også heavy-fan, og fikk dårlig rykte.

    Søstra mi pleide å henge med henne, og de kallte henne for Tina Turbo.

    Men jeg husker at du og broren din, var Kiss-fan.

    Dere likte den, I was made for loving you baby, osv.

    Men men.

    Nå får det får det være nok mimring.

    Jeg synes det forresten var litt rart, da mora di døde, at Willy, skulle gå til vårt hus.

    For fattern bodde jo nede hos Haldis.

    Synes du ikke det her virka litt rart selv.

    Kanskje han hadde vært nede hos Haldis først.

    Kripos kom jo, og da sa dem at det var hjerneblødning.

    Hva het han sønnen til Ruth, som døde i snøhula, i hagen deres, da du og Petter var inne og spiste middag?

    Og husker du, at vi tre lagde snøhule, utafor huset til Ågot, på Sand, så skulle dere ha meg til å krabbe inn med hue først, i en sånn trang snøhule.

    Men det gadd jeg ikke.

    Så sånn var det.

    Hva jeg driver med for tiden.

    Jeg driver med en arbeidssak mot Arvato/Microsoft hvor jeg jobba før, og en sak mot politiet og andre i Norge, som ikke gir meg noe informasjon, iom. at jeg har blitt forsøkt drept i Norge, og hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Og jeg skriver blogg, som du kanskje har sett, siden jeg prøver å få ut hva det er som foregår, at myndighetene ikke har noen respekt for folks rettigheter.

    Så jeg sliter med å få tid til jobb, egentlig.

    Men sånn er det, man kan ikke ha tid til alt.

    Med vennlig hilsen Erik




    Jeg fikk også et rart trusselbrev, fra Spania, ifjor vel, som jeg anmeldte til politiet.


    Jeg stoler ikke helt på deg lengre, må jeg innrømme.

    Jeg tror jeg må be deg, om å ikke kontakte meg igjen.



    Jeg synes du skifter stil hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og det synes jeg blir helt feil, for en mann som er snart 40 år.


    Så du får ha takk for de artige par årene vi var kamerater på Bergeråsen, du og broren din Petter.


    Men jeg ønsker ikke noe mer kontakt med dere lenger nå, dessverre.

    Vi var jo kamerater, fra jeg flyttet til Bergeråsen, høsten 1979 og til mora deres, Tove Grønli, døde ung, i februar 1981.

    Så vi var jo bare kamerater i et drøyt år.

    Så jeg kjente jo ikke egentlig dere bra, som barn heller.


    Men faren min kjente mora di, var det vel.


    Men jeg hadde jo bodd i Larvik.

    Så tok jeg kontakt, når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok en tur på byen.

    Men det skjønner jeg nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg skjønner nå, at vi aldri egentlig har kjent hverandre så bra.


    Så jeg må be deg om å være grei å slutte å kontakte meg, for jeg stoler ikke helt på deg og familien din, og har også kutta ut faren min, (som var linken mellom meg og familien deres, for han kjente mora deres, Tove, som Kripos sa at døde av hjerneblødning, i 1981, så du og broren din flytta til faren deres i Mexico).


    Håper det er greit Christian, og takk for det kameratskapet som eventuelt var.


    Nå kommer jeg ikke til å svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som jeg også gjør, hvis faren min kontakter meg. Men men).


    Med hilsen


    Erik Ribsskog


    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei Erik!

    Hehehe… Du tenker mye på dette med Munch ranet, jeg lover at jeg ikke har "Skriket" hengende på veggen…
    Jo, det var en oppgave vi hadde på skolen, her har du linken til stedet jeg studerte: www.esdi.es

    Oppgaven var å lage all skilting som wc skilt, nødutganger, Kafeteria-skilter etc i et museum og jeg valgte Munch museet. Jeg kunne ha valgt et helt annet museum, det var bare helt tilfeldig at det ble Munch Museet.

    Oppgaven har jeg ikke lengre, dette er jo så gammelt, så det blir nok vannskelig at jeg for sendt den til deg.

    Ble vi uvenner på FB? nei… tror du det? vi var vel litt uenige i en del ting, vi snakket mye om dette med mafia greiene dine, men det å bli uvenner kan jeg ikke huske…

    Hehehe… det er helt greit det at du sender det til politiet, jeg har ikke noe med det ranet å gjøre, skulle ønske det, for da hadde jeg kanskje hatt en del penger på kontoen da, hahaha…

    Erik, bare ta det helt me ro… Jeg ville bare hilse og snakke med deg…. nå må jeg se å komme meg til barnehagen og hente sønnen min… vi får ta en prat senere eller en annen dag…

    Skriv noen orda da… er du fremdeles Everton fan? hehe… Jeg ser de fleste hejmmekampene til FC Barcelona… komer du ned en gang kan vi se en kamp… eller?

    Vi snakkes Erik!

    Take care

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei Christian,

    jeg lurer fortsatt på det, hvorfor du ville at jeg skulle ta så mange bilder av Munch-museet.
    Du sa du studerte grafisk design, og at du skulle lage et prosjekt på universitetet ditt i Spania.

    Jeg lurer litt på om det hadde noe med Munch-ranet å gjøre?
    Er det mulig å få se den seroppgaven din?
    Ble ikke vi uvenner på Facebook, for et år eller to siden?

    Hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender det til politiet i tilfelle du hadde noe med det Munch-ranet å gjøre.


    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei Erik!

    Christian Grønli her, lenge siden sist, hvordan har du det? Håper at alt går fint med deg. Her i Barcelona går alt fint, koser meg masse med sønnen min Aleksander og Andrea som er kona mi. Er du fremdeles i England? Skal kanskje en tur til Norge i juni, om du er rundt Oslo så kunne vi treffes? Alltid morsomt å møte gamle venner, det var jo gøy den gangen vi møttes i Oslo og tok noen øl på studenten (?) husker ikke helt, men husker at det var gøy å møte deg igjen, så hvis du er i Oslo i juni kunne vi møtes, eller?

    Hva driver du med for tiden? jeg har sytartet egen bedrift sammen med en kompis, det er egentlig grunnen til at jeg tar turen til Norge, må nesten se å få solgt oss litt.
    Sender deg linken så kan du se hva vi holder på med:

    www.d-versionevents.com

    Har ikke vært i Norge på en god stund, så det skal bli gøy å ta en tur. Ikke så morsomt å gå rundt å selge men det må gjøres. Skal bo hos Petter, han holder til på Eidsvoll, det blir helt topp det.

    Jeg holder på med litt jobb, send meg noen ord da…

    Ha en riktig god helg!

    Hiklsen

    Christian






  • Det jeg tenker nå, er at det er noen fascister i Norge, med Espen Melheim, fra Berger, i spissen, som tuller, for han likte ikke musikken jeg spilte

    Her er den sangen som Espen Melheim, fra klassen min, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole, ikke likte:

    Dette var en sang jeg hadde hørt på Super Channel, som vi fikk på Bergeråsen, rundt 1988 vel, og dette var vel i 1989.

    Så om jeg blir tullet med av noen fascist-mob i Norge, som ikke liker folk, som hører på musikk, som ikke er høyt nok på VG topp-20 lista?

    Noe sånt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var ikke så høyt under taket, kan man se, på Bergeråsen.

    Ihvertfall ikke på 80-tallet.

    Men Espen Melheim, hadde ei søster, Trine Melheim, som holdt tale, for at vi skulle få Super Channel, på Bergeråsen.

    Og det ble vel ca. 2/3 flertall, hos Bergeråsen Vel, for at vi skulle få Super Channel.

    (Og vi hadde også Sky Channel i begynnelsen, men den ble kutta ut).

    (Dette var det eneste vel-møte jeg var med på.

    Som var et par år før vi fikk parabolantenne vel.

    For det tok litt tid.

    Og faren min betalte ikke vel-avgifta.

    Så noen prøvde å få omvalg, siden jeg hadde vært der og stemt, hvis jeg skjønte noe jeg leste i Svelvikavisa vel, riktig.

    Fra noen kommunister da antagelig).

    Så jeg ble jo da påvirka av Super Channel.

    Som et flertall på Bergeråsen ville ha.

    Men ‘fascist-Espen’, (som jeg tror han må ha vært), reagerte, husker jeg, på musikken som jeg hadde hørt på Super Channel da, og så forstyrra ut, (han fikk liksom sjokk, og ‘frøys’ litt, som om han tenkte, at dette var noe alvorlig ‘synd’, som han måtte legge på hukommelsen, (og kanskje si videre seinere), men ikke si noe om til meg).

    Jeg tror han kan være sånn, at han tror at musikken sniker seg inn i hodet ditt, og får deg til å stemme et eller annet parti?

    Jeg vet ikke helt.

    Men jeg tror at han er litt som en nerd og.

    Og han skulle også ha meg med på en joggetur i skogen.

    For han drev med orientering.

    Men han var også sånn, at han var helt taus.

    Han bare skulle ha meg med å løpe i skogen, men han sa ikke hvorfor.

    Og jeg kunne se at han reagerte på den sangen, men han forklarte ikke hvorfor.

    Så på Bergeråsen, så kunne du bare høre på VG-lista sanger, tror jeg.

    Og knapt nok det.

    Ihvertfall hvis Espen Melheim hørte det.

    Så han tror jeg er fascist.

    Og han kjenner Christell og Annika Horten og Anne Uglum osv.

    Og det virka litt som at han kontrollerte de to siste en gang.

    Hvem vet.

    Det er mulig jeg tar feil og, og at han ikke er fascist, bare litt som en nerd, eller ‘dork’.

    Litt kjedelig må man nok si at han var, ihvertfall.

    Men jeg tenker på det her da.

    For jeg har prøvd å sende e-poster dit Espen Melheim jobber, men jeg har ikke fått noe svar.

    Det var vel et sted i Asker.

    Og lillesøstra hans, (ikke Trine, men ei som var yngre, som kontakta meg en gang, på et utested på Berger), har heller ikke svart.

    Så det kan kanskje være noe tull fra Melheim-familien.

    Vi får se.

    PS 2.

    Så Bergeråsen er nok litt som en sånn veldig kristen bygd på Sørlandet eller Vestlandet, når man ikke får lov å høre på den sangen, som var på Super Channel.

    Men dette var noe som bare skjedde en gang, som jeg kan huske.

    At Espen Melheim gura sånn.

    Det var etter at vi fikk Super Channel.

    Og noen måneder etter at dette skjedde, så flytta jeg til Oslo.

    Og faren min solgte leiligheten ‘min’.

    Så jeg fant aldri ut av hva denne rare oppførselen til Espen Melheim kom av.

    Det kan ha vært at Espen Melheim var under kontroll av Christell Humblen også, (min fars stedatter).

    Det skal man vel ikke se bort fra.

    Vi får se.

    PS 3.

    Jeg prøvde å kontakte Espen Melheim på nytt, gjennom firmaet han jobber i:







    Google Mail – Espen Melheim/Fwd: Hei







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Espen Melheim/Fwd: Hei





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 31, 2010 at 3:45 AM





    To:

    office@miros.no



    Hei,

    jeg prøver å få kontakt med en gammel klassekamerat av meg, og kamerat, eller 'kamerat', fra Bergeråsen, men han svarer ikke på em@miros.no, Espen Melheim.

    Kan dere være så snille og sende videre til han?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2008/1/11
    Subject: Hei
    To: em@miros.no

    Heisann Espen,

    jeg bare tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt osv.

    Jeg jobber som company researcher nå, og det så ut som om dette var e-post addressen din osv., så jeg

    regna med at jeg bare kunne prøve å sende en e-post til denne adressen.

    Jeg så du var på linkedin, men jeg er ikke så vant til å bruke det programmet, så jeg bare prøver å sende

    en vanlig epost.

    Det er bare angående noen ting som skjedde på Bergeråsen, som jeg lurte på osv.

    Jeg har ikke vært der så mye de siste årene.

    Jeg var der en gang på 90-tallet, sammen med fettern min Ove.

    Og da dro vi innom puben på Fossekleiva der, og da prata jeg såvidt med hu ene søstra di tror jeg det var.

    Og da sa hu at du var og studerte i Belgia eller noe.

    Og det er vel omtrent siste gangen jeg var utpå der.

    Du selv, har du noe kontakt med folk på Bergeråsen osv. enda?

    Jeg så du hadde vært i Edinburg og studert og, på det linkedin programmet.

    Stemmer det eller, fikk du professor-grad etterhvert eller?

    Håper du har tid å eventuelt svare tilbake osv.

    Mvh.


    Erik Ribsskog






  • Flashback til skoleåret 1984/85

    Dette skoleåret gikk jeg i åttende klasse.

    Og jeg husker at det var dette året, siden stesøstra mi Christell, gikk i sjette klasse, (siden hu prata om rektor Borgen, som var rektor på barneskolen).

    Jeg var satt til å bo aleine i Leirfaret.

    Mens faren min bodde nede hos Haldis Humblen og hennes datter Christell og hennes sønn Jan.

    Jeg var ensom, så jeg gikk noen ganger ned til Haldis.

    Men ikke så ofte, kanskje en gang i året, eller to ganger i året.

    (Oftest gikk jeg bort på Sand, til farmora mi, hvor jeg også spiste middag).

    Og da sa Christell, med en opprørt tone, når hun så meg der, i 1984/85.

    At rektor Borgen hadde gått inn i garderoben deres, og at Annika hadde løpt foran han, og vifta med puppene sine.

    Jenter har ofte vanskeligheter med å snakke direkte.

    At de har et slags ‘feighets-gen’ eller ‘hore-gen’, eller hva man skal kalle det.

    Det er skrevet bøker om dette, som heter ‘Kvinner er fra Venus og menn er fra Mars’.

    Og her tror jeg at Christell brukte Venus-språket.

    Nå skal jeg prøve å oversette det Christell sa til norsk.

    Venus/Christell-språk: ‘Borgen gikk inn i (6. klasse) garderoben vår’.

    Norsk: Menn i 30-40 åra liker å se på jenter i 12-års alderen.

    Venus/Christell-språk: ‘Annika løp foran Borgen og vifta med puppa’.

    Norsk: Jenter i 12-års alderen er seksuelt modne, og liker at menn i 30-40 års alderen ser på dem.

    Så det Christell egentlig sa, det var at hu og faren min hadde et seksuelt forhold.

    Og at hun ikke likte at jeg gikk ned dit.

    Men jeg hadde bodd hos mora mi i Larvik, og mora mi var ikke bra, hu var stadig hysterisk og streng og ganske slem.

    Så jeg var egentlig ikke helt rolig, da jeg flytta til Bergeråsen.

    Så jeg kunne ha trengt å sluppet å bo alene, fra jeg var ni år.

    Så jeg syntes ikke at det var så hyggelig da, å bo alene.

    Og hva skulle de med meg?

    Jo, jeg tror at enkelte nok kan se det, hvis ei jente blir brukt som hore.

    Så de trengte nok noen å skylde på.

    Så faren min brukte stesøstra mi som hore, og de har antagelig skyldt på meg etterpå, vil jeg tippe.

    Og derfor får ikke jeg rettighetene mine, osv.

    Så sånn er nok det.

    Så Christell burde kanskje vurdere å skifte navn til Christell Lolita Humblen, vil jeg si.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg lurer på om Leiv Borgen, faren min og onkelen til Nina Monsen var i noe sånn illuminati/pedo-ring, på Berger. Hvem vet







    Google Mail – Til Leiv Borgen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Leiv Borgen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Feb 22, 2010 at 12:26 AM





    To:

    mail@batformidling.com



    Hei,

    jeg er Erik Ribsskog, (sønn til din kamerat Arne Mogan Olsen, som jeg ikke har noe mer med å gjøre nå), og som begynte på Berger skole, i 3. klasse, da du var rektor der, og kona di, Sidsel, ble klasseforstanderen min, og jeg gikk i klassen til sønnen din Erland, da jeg flyttet til Berger fra Larvik, i 1979.

    Min far flytta jo fra meg, og ned til Haldis Humblen, etter at jeg hadde bodd på Berger, i et halvt år, og mens jeg fortsatt gikk i 3. klasse.
    Dattera til Haldis, Christell Humblen, hun fortalte meg en gang, på 80-tallet, at du hadde gått inn i garderoben deres, mens de dusja, og at Annika Horten hadde løpt foran deg og vifta med puppa sine.

    Det sa Christell.
    Men Annika var enig i at du hadde gått inn i garderoben deres, men nekta for det med at hu hadde vifta på puppa.
    Så sånn var det.
    Men Christell blanda jo meg inn i det her.

    Hva var den spioneringa på jentene på barneskolen om da?
    Jeg husker jo at det var sånn, at 6. klasse alltid skulle ha klasserommet ved siden av funksjonshemma-doen og bomberommet.
    Hvorfor var det sånn?

    Jeg husker jo at du så aldri så engasjert ut, som de gangene, når første klasse hadde underholdning, da våkna du opp, og sa at 'dette tror jeg at alle er enige om at var første klasses underholdning'.

    Men men.
    Du kjøpte jo en Mercedes av faren min, på 80-tallet, en mørk blå metallic E230, eller noe sånt vel.
    Som faren min hadde kjøpt i Tyskland.
    Faren min, lå og solte seg på verandaen til Haldis, og hørte på, da Christell fortalte dette, at du hadde gått inn i garderoben deres.

    Men han reagerte ikke på det Christell sa.
    Det samme skjedde da Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå, eller 'selvmord'), fortalte meg at onkelen hennes hadde tilbudt henne penger for å suge hans mer private deler.

    Da sa jeg det til faren min og Haldis, men jeg tror ikke de gjorde noe med dette.
    Så dere hadde kanskje noe sånn pedo-ring, eller noe?
    Illuminati?
    Håper du kan svare din tidligere elev på Berger skole, og hils kona di Sidsel, som var min tidligere klasseforstander, og sønnen din Erland, som jeg leste i Svelviksposten, på nettet, at ikke skal ta over firmaet ditt.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    En gang så gikk jeg og to i klassen, Hege Rønjom og Ole Christian Skjellsbekk, vi gikk rundt på Ebbestad, og solgte lodd, for vi fikk premier på kontoret ditt.

    Det med de premiene, som var sprettballer osv., var det noe som var på alle skoler, eller bare på Berger skole?

    Bare noe jeg kom på.
    På forhånd takk for eventuelt svar!






    PS.

    Som man kanskje skjønner, av denne e-posten til min tidligere rektor Borgen, fra Berger skole.

    Så lurer jeg nå litt på, om min far, og min stesøster Christell, hadde et sånt ‘Lolita-forhold’, bak ryggen på min fars nye dame Haldis, (eller med hennes velsignelse).

    Og at dette var grunnen til at Christell nevnte dette med Borgen og Annika Horten og jentegarderoben på Berger skole.

    At hun jagde meg vekk fra huset til Haldis, for hun ville ikke ha meg der, for hun var så fornøyd med faren min.

    Så jeg ble ikke bare flyttet fra, da jeg var ni år, jeg var også uønsket, i huset til Haldis, hvor faren min flytta til.

    Så sånn var det.

    Så nå lurer jeg på det, hvis Christell vil bli venner igjen, skal jeg kalle henne ‘mamma’ eller Christell da?

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg husker jo at jeg var på et sjeldent besøk, hos Humblen-familien, på Bergeråsen, en jul på 90-tallet.

    Og da begynte Christell å stelle seg bak faren min, mens Haldis hadde gått fra julemiddag-bordet, og mens jeg og faren min satt ved bordet.

    Så begynte hun å kjæle faren min på skulderne, mens det bare var oss tre der.

    Dette var vel noe sånt som jula 1993 eller jula 1994 kanskje, mens både jeg og Christell var i første halvdel av 20-årene.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Og nå har jeg jo kutta ut faren min, og driver og anmelder han for omsorgssvikt, siden han flytta fra meg da jeg var ni år, og lot meg bo alene, til jeg ble myndig.

    Og da må jeg også kutte ut hans mindreårige ‘kone’ nummer to, Christell.

    For jeg kan jo ikke ha med min fars koner å gjøre, når jeg har kutta ut faren min.

    De vil jo nesten bli som å ha kontakt med faren min.

    Og det er jo dumt når jeg har kutta han ut.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Faren min og Haldis og Christell, de bør jeg nok regne som en person.

    Og vel også søstra mi og Jan Snoghøj, sønnen til Haldis osv.

    Så sånn er nok det, dessverre.

    Så vi får se hva som skjer.

    PS 4.

    Og søstra mi, flytta også ned i Haldis-huset, (da hu flytta til Berger, fra mora vår i Larvik, i 1983, var det vel, fire år etter at jeg flyttet til Berger).

    Så hu var ikke som søstra mi, da ville hu ha flytta inn hos meg, i Leirfaret.

    Så hu blir som min fars kone nummer tre da.

    Så søstra mi blir som mora mi, og Christell blir som stemora mi, (som også Haldis da).

    Og Jan blir som en kamerat av faren min, vil jeg si.

    Sånn, nå blir det kanskje litt enklere for meg, å skjønne hvordan jeg skal forholde meg til de her folka.

    (Nemlig å ikke ha noe med dem å gjøre, siden de er så nært knyttet til faren min, og de lot meg bo alene fra jeg var ni år, til jeg ble myndig).

    Så sånn er det.

    Så nå begynner jeg å finne litt mer ut av det her.

    Jeg bodde jo i Leirfaret, og de her bodde i Havnehagen.

    Og jeg var nesten aldri nede i Havnehagen, så det er ikke så lett for meg, å skjønne hvordan den familien fungerte.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

  • Noen skriver på kommentar, at Finnskogen ikke har noe med Finland eller skogfinner å gjøre, siden det bare er to mil fra Oslo, men det er ikke riktig

    Finnskogene eller Finnskogen er navnet på et stort, spredt befolket skogområde som strekker seg langs begge sider av riksgrensen mellom Norge og Sverige. Finnskogene er et sammenhengende område. Vinger Finnskog, Brandval Finnskog, Grue Finnskog, Hof Finnskog, Åsnes Finnskog, og Våler Finnskog finnes brukt på deler av området, i henhold til tidligere kommunegrenser.

    Området ligger i kommunene Kongsvinger, Grue, Åsnes og Våler i Norge og Värmland i Sverige. Det kan grovt sett avgrenses av Glomma i vest og Klarälven i øst. Til Eidskog eller Eidskogen i sør og Trysilvegen (Rv 25) i nord. Kjerneområdet for den norske finnekulturen ligger i Grue og Åsnes kommuner.

    Det finnes også tilsvarende finnskoger eller finnemarker andre steder på Østlandet, både i Akershus og ved Drammen.

    Områdene har navn etter de finske innvandrerne, såkalte skogfinner, som bosatte seg der på 1500-tallet og 1600-tallet. Disse kom i overveiende grad fra området Savolaks i Finland.

    Skogfinner er i dag anerkjent som en nasjonal minoritet. Den årlige festivalen Finnskogdagene feirer proklameringen av Republikken Finnskogen.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Finnskogene

    PS.

    Det hører med til historien, at da faren min, på begynnelsen av 80-tallet, dro meg med på en ferietur, til Karlstad, i Sverige, av alle steder, med en overnatting på Stadshotellet der.

    Så gjorde faren min et poeng av at her ligger Grue, og her er Klara-elv, og jeg lurer på om han gjorde poeng av at sola alltid skinte i Karlstad og, det husker jeg ikke.

    Han kjøpte ihvertfall brun skinnjakke til meg, og et flagg.

    I en ‘amerikansk’ butikk.

    Først ville han kjøpe sørstatsflagget til meg, og spurte om jeg ville ha det.

    Men jeg hadde lest om det, at det var noe med rasisme, eller noe, i Vi Menn, eller noe.

    Så jeg sa jeg ville ha ‘Stars and Stripes’, istedet, og da fikk jeg det.

    Men da faren min solgte Leirfaret 4B, så flytta han, uten å si fra ordentlig til meg, (enda jeg hadde bodd der i åtte år, så jeg hadde mye ting der, og faren min hadde bodd nede hos Haldis, i alle de åtte årene, så han hadde ikke så mange ting i leiligheten, selv om han eide den), så hvor det amerikanske flagget mitt ble av, det vet jeg ikke.

    Men det vet sikkert faren min.

    Så det er mye rart.

    Vi gikk i butikken på søndagen, sånn som jeg husker det, så det var kanskje litt rart at den var åpen.

    Jeg fikk noen penger av faren min og vant på noe lodd der.

    Men det var ikke så mye å gjøre på søndagen, men faren min bare ba meg å gå rundt i Karlstad noen timer.

    Mens han skulle et eller annet.

    Så sånn var det.

    Så det her var nok noe skogfinne-greier, fra faren min, vil jeg si.

    Så sånn var nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Ferieturen til Karlstad, det var ihvertfall ikke seinere enn høsten 1982, husker jeg.

    For da mista jeg den brune skinnjakka.

    Jeg spilte fotball på Berger skole.

    På grusbanen der.

    Og da tror jeg Roger Edvartsen muligens rappa den jakka.

    Og våren etter, (vi satt i klasserommet som var musikkrommet, for 6. klasse hadde det klasserommet av vane, av en eller annen grunn. Kanskje for at rektor Borgen skulle få ha seg med dem. Det siste skal jeg ikke si sikkert men. Spørr Annika Horten.

    Men men).

    Så kom Espen Melheim, med en voksen dame vel, og spurte om noen hadde mista en jakke.

    Så tok jeg den med til faren min, så ble han sur, eller skuffa, tror jeg.

    For da var den gravd opp og med hull i.

    Så det kan ha vært en annen jakke.

    Hvem vet.

    Hm.

    PS 3.

    Hvis noen tror at jeg finne på det her, mens jeg skriver, så kan de se det, at jeg skreiv om den her Karlstad-turen, allerede i 2008, her på johncons-blogg:

    https://johncons-blogg.net/2008/11/dagens-statcounter-ii-noen-i-basel-sker.html

  • Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten







    Google Mail – Referanse/Fwd: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Referanse/Fwd: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Dec 9, 2009 at 10:39 AM





    To:

    Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>



    Ok,

    jeg får ringe de da.
    Jeg hadde ikke noe lyst til å ringe, for hu dattera deres, Turid, tulla så mye på Rødtangen, den sommernen jeg fylte 18 år, og gjorde noe tull med en kar fra Oslo, som hu fortalte om til meg og søstra mi.

    Så de gidder kanskje ikke å være referanser, hvis jeg spørr.
    Og de har også klagd på at faren min bygde hus i Sandsveien, så han fikk bare lov å bygge fire hus.
    Så jeg tenkte jeg kunne spørre den gamle nabojenta mi, (selv om vi ikke husker at vi var naboer), om hu kunne høre om det her.

    Men men.
    Jeg får gjøre det selv da.
    Takk for ikke noe!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/12/9 Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>

    Hei

    Jeg kan ikke skaffe deg referanser.

    Annika

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 9. desember 2009 10:25

    Til: Annika Horten

    Emne: Referanse/Fwd: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,

    Hei Annika,

    jeg vet du sa at jeg ikke skulle skrive til deg på jobben, men det her har med

    jobb å gjøre.

    Jeg har arbeidssaker mot alle firmaene jeg har jobba i, (for jeg har mest jobba

    i Rimi).

    Og CC Storkjøp, hvor jeg jobbet da du jobba på H&M, de

    har blitt kjøpt opp av Rimi.

    Så jeg sliter med å skaffe referanser.

    Men jeg husker at familien til Turid Sand, de sa at jeg var så flink til å

    plukke jordbær.

    Bestefaren hennes, tror jeg sa det.

    For jeg plukka bare fine bær, og det lå ikke noen dårlige bær, i bunnen av

    kurven.

    Jeg har ikke prata med de på over 20 år, kan ikke du spørre om de kan være

    referanse, faren til Turid, siden du gikk i klassen hennes?

    Jeg trenger referanse, for jeg er arbeidsledig i England, skjønner du, og jeg

    har også jobba med skogsarbeid på Løvås Gård i Larvik, så det er ikke noe tull

    der her altså, selv om det kanskje virker litt dumt.

    Vær så snill og hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg fikk brev fra Folkeregisteret, og der stod det at jeg bodde i Toppen 4, før

    Røkås-familien, så du huska nok feil der gitt!

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/16

    Subject: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,

    To: Annika.Horten@d-ikt.no

    Hei,

    bare en ting jeg glemte.

    Det var at da Frode Kølner og en kamerat av han, fra Larvik, skulle på 18-års

    dagen min, i 1988.

    Så ville søstra mi og han Frode, så gjerne, at Kølner skulle få vannsenga mi,

    den natta, bursdagsnatta mi.

    Og var det noe jeg ikke ville, så var det å gi bort vannsenga mi, (eller faren

    min sin), for den var jeg glad i.

    Jeg hadde planer om å innlosjere Frode Kølner og de, på mitt gamle rom, (Gry og

    Hege Stenberg sitt gamle rom, da de bodde i Leirfaret).

    Men søstra mi og Kølner dro meg med til Sandvika, (noe jeg ikke ville, og jeg

    ble helt svimmel for de tulla så mye med meg, at jeg glemte å kjøpe øl til og

    med, så derfor ble det ikke noe fest, og Kølner og dem dro tilbake til Larvik,

    uten å åpne Jegermeister-flaska si.

    Og søstra mi dro meg med på Rødtangen, og vi møtte deg og typen din, og du sa

    du ville på fest hos meg, og klagde fordi jeg ikke hadde 18-års fest likevel).

    På Rødtangen, så møtte vi klassevenninna di Turid Sand, som

    var på fylla.

    Hu fortalte oss at hu hadde latt en Oslo-kar fingre henne, og han var nå for å

    hente kondomer.

    Søstra mi sa at jeg ikke måtte si det til noen.

    (Men det var vel strengt tatt mellom meg og Sand).

    Søstra mi var så sjefete, og gikk alt for nærme på meg, på bursdagen min.

    Så hun, (som var lillesøstra mi), skulle liksom bestemme at Kølner fikk

    vannsenga, enda det var min leilighet, min kamerat, mitt rom, min vannseng og

    min 18 års dag.

    Så da måtte jeg bare finne på noe, på Sandvika der, så sa jeg til søstra mi og

    Kølner, at der skal jeg ha Annika og Anne Uglum, (i vannsenga), så jeg må ha

    vannsenga selv.

    (Jeg var så svimmel fordi søstra mi og Kølner overstyrte meg så mye, så jeg

    bare så noe, jeg var ikke helt meg selv, så jeg beklager det, at jeg sa noe

    galt da, men de Larvik-folka kødda så mye med meg, så jeg ble helt svimmel, og

    bare sa noe som falt meg inn).

    Så sånn var det det foregikk, hvis søstra mi har fortalt deg om du.

    Du hadde jo type og det hadde sikkert Anne Uglum og, så det var ikke akkurat

    noe seriøst, det var bare noe tull jeg fant på, for jeg ville beholde vannsenga

    mi, på bursdagen min.

    Så da ble jeg deppa, seinere, når Kølner, som liksom skulle være bestekameraten

    min, fra Larvik, tok med Jagermaister flaska si, fra fryseren til Haldis, på

    rommet mitt, og forsvant tilbake til Larvik, med kamerat.

    Så sånn var det.

    Så derfor ble jeg med søstra mi til Rødtangen, for jeg var

    litt nedfor, for jeg hadde mista han som jeg trodde var den gamle

    bestekameraten min.

    (Men han var visst mer som Pia's kamerat).

    Så sånn var det.

    Så derfor ble det ikke noe av den annonserte 18-års festen min, beklager det!

    Du sier jeg skal spørre min egen familie, men søstra mi vil ikke være venn med

    meg på Facebook, så hu stoler jeg ikke på.

    Faren min og onkel Håkon og onkel Runar, har kutta meg ut.

    Og Christell vil ikke prate om gamle dager, og jeg har kutta

    ut søstra mi, og faren min, (for han kødderingte på mobilen min hele tida), og

    halvbroren min i Oslo, Axel.

    Så jeg kutta ut Christell og, for det ble litt dumt, å ha noe med henne å gjøre

    da, siden hun kjenner jo søstra mi og faren min bedre enn meg.

    Så jeg har kutta ut eller blitt kutta ut, av min familie.

    Så derfor er det jeg må kontakte alle andre om det jeg prøver å finne ut av,

    for jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Så jeg prøver å skjønne hva det betyr, og har derfor flyttet

    til England.

    Sånn, nå har jeg fått forklart ferdig, så nå skal jeg ikke skrive mer.

    Beklager alle e-postene!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/16

    Subject: Re: Hei igjen Annika,

    To: Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>

    Hei,

    nei, jeg skal ikke sende noe mer e-post til deg.

    Du får slutte å skrive 'med vennlig hilsen' da vet du, hvis du ikke vil ha

    e-post.

    Du husker vel ikke at Christell tok med deg, for å banke på

    alle vinduene og dørene, i leiligheten min i Leirfaret heller, da jeg skulle

    kopiere en videofilm, for noen i Havnehagen, og Christell sa jeg fikk låne

    videoen deres.

    Og hva med den gangen du og Anne Uglum, gikk toppløse ned hele Havnehagen

    sammen med Espen Melheim?

    Og søstra mi og Christell hadde dratt meg med på stranda,

    mellom Teskjekjærringa og Sand, for å sole oss, (der hvor ingen soler seg

    vanligvis), og du og Anne Uglum og Espen Melheim, skulle tilfeldigvis, eller

    'tilfeldigvis', windsurfe der, to og Anne toppløse.

    Hva var det om egentlig?

    Jeg skal slutte å kontakte deg, men grunnen til at jeg

    kontaktet deg på denne e-post adressen var fordi firmaet du jobber i tulla med

    e-posten jeg sendte til Svelvik kommune.

    Kanskje du skulle ha forsatt å jobbe på Hennes og Mauritz i

    gågata i Drammen istedet?

    Hei og hopp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/16 Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>

    Jeg kan ikke huske at noen andre enn Røkås har bodd der. Du må spørre din egen familie. Det hadde vært fint om du sluttet å sende epost til meg. Dette er min jobbe adresse og jeg bruker ikke denne til privat.

     
    Med vennlig hilsen Annika Horten D-ikt
     
    --- opprinnelig melding ---

    Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
    Emne: Hei igjen Annika,

    Dato: 15. november 2009
    Klokkeslett: 12:35:52
     

    beklager at jeg skriver så mange e-poster.

    Men jeg har tenkt en stund på nå, om jeg var fra Berger eller Larvik.

    Så mener jeg å huske, fra 80-tallet, at du sa en gang, da jeg møtte deg og

    Christell, at mora di huska meg og søstra mi, fra da vi bodde på Toppen der,

    der hvor Røkås-famlien vel flytta til, mener jeg, i Toppen 4.

    Stemmer det, dere var vel naboene våre da, eller?

    Stemmer det?

    Bare noe jeg kom på, beklager at jeg sender mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten, i Drammen IKT, angående referanse







    Google Mail – Referanse/Fwd: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Referanse/Fwd: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Dec 9, 2009 at 9:25 AM





    To:

    Annika.Horten@d-ikt.no



    Hei Annika,

    jeg vet du sa at jeg ikke skulle skrive til deg på jobben, men det her har med jobb å gjøre.
    Jeg har arbeidssaker mot alle firmaene jeg har jobba i, (for jeg har mest jobba i Rimi).
    Og CC Storkjøp, hvor jeg jobbet da du jobba på H&M, de har blitt kjøpt opp av Rimi.
    Så jeg sliter med å skaffe referanser.
    Men jeg husker at familien til Turid Sand, de sa at jeg var så flink til å plukke jordbær.

    Bestefaren hennes, tror jeg sa det.
    For jeg plukka bare fine bær, og det lå ikke noen dårlige bær, i bunnen av kurven.
    Jeg har ikke prata med de på over 20 år, kan ikke du spørre om de kan være referanse, faren til Turid, siden du gikk i klassen hennes?

    Jeg trenger referanse, for jeg er arbeidsledig i England, skjønner du, og jeg har også jobba med skogsarbeid på Løvås Gård i Larvik, så det er ikke noe tull der her altså, selv om det kanskje virker litt dumt.

    Vær så snill og hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg fikk brev fra Folkeregisteret, og der stod det at jeg bodde i Toppen 4, før Røkås-familien, så du huska nok feil der gitt!

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/16
    Subject: Og forresten/Fwd: Hei igjen Annika,
    To: Annika.Horten@d-ikt.no

    Hei,

    bare en ting jeg glemte.
    Det var at da Frode Kølner og en kamerat av han, fra Larvik, skulle på 18-års dagen min, i 1988.

    Så ville søstra mi og han Frode, så gjerne, at Kølner skulle få vannsenga mi, den natta, bursdagsnatta mi.

    Og var det noe jeg ikke ville, så var det å gi bort vannsenga mi, (eller faren min sin), for den var jeg glad i.
    Jeg hadde planer om å innlosjere Frode Kølner og de, på mitt gamle rom, (Gry og Hege Stenberg sitt gamle rom, da de bodde i Leirfaret).

    Men søstra mi og Kølner dro meg med til Sandvika, (noe jeg ikke ville, og jeg ble helt svimmel for de tulla så mye med meg, at jeg glemte å kjøpe øl til og med, så derfor ble det ikke noe fest, og Kølner og dem dro tilbake til Larvik, uten å åpne Jegermeister-flaska si.

    Og søstra mi dro meg med på Rødtangen, og vi møtte deg og typen din, og du sa du ville på fest hos meg, og klagde fordi jeg ikke hadde 18-års fest likevel).
    På Rødtangen, så møtte vi klassevenninna di Turid Sand, som var på fylla.

    Hu fortalte oss at hu hadde latt en Oslo-kar fingre henne, og han var nå for å hente kondomer.
    Søstra mi sa at jeg ikke måtte si det til noen.
    (Men det var vel strengt tatt mellom meg og Sand).

    Søstra mi var så sjefete, og gikk alt for nærme på meg, på bursdagen min.
    Så hun, (som var lillesøstra mi), skulle liksom bestemme at Kølner fikk vannsenga, enda det var min leilighet, min kamerat, mitt rom, min vannseng og min 18 års dag.

    Så da måtte jeg bare finne på noe, på Sandvika der, så sa jeg til søstra mi og Kølner, at der skal jeg ha Annika og Anne Uglum, (i vannsenga), så jeg må ha vannsenga selv.
    (Jeg var så svimmel fordi søstra mi og Kølner overstyrte meg så mye, så jeg bare så noe, jeg var ikke helt meg selv, så jeg beklager det, at jeg sa noe galt da, men de Larvik-folka kødda så mye med meg, så jeg ble helt svimmel, og bare sa noe som falt meg inn).

    Så sånn var det det foregikk, hvis søstra mi har fortalt deg om du.
    Du hadde jo type og det hadde sikkert Anne Uglum og, så det var ikke akkurat noe seriøst, det var bare noe tull jeg fant på, for jeg ville beholde vannsenga mi, på bursdagen min.

    Så da ble jeg deppa, seinere, når Kølner, som liksom skulle være bestekameraten min, fra Larvik, tok med Jagermaister flaska si, fra fryseren til Haldis, på rommet mitt, og forsvant tilbake til Larvik, med kamerat.

    Så sånn var det.
    Så derfor ble jeg med søstra mi til Rødtangen, for jeg var litt nedfor, for jeg hadde mista han som jeg trodde var den gamle bestekameraten min.
    (Men han var visst mer som Pia's kamerat).

    Så sånn var det.
    Så derfor ble det ikke noe av den annonserte 18-års festen min, beklager det!
    Du sier jeg skal spørre min egen familie, men søstra mi vil ikke være venn med meg på Facebook, så hu stoler jeg ikke på.

    Faren min og onkel Håkon og onkel Runar, har kutta meg ut.
    Og Christell vil ikke prate om gamle dager, og jeg har kutta ut søstra mi, og faren min, (for han kødderingte på mobilen min hele tida), og halvbroren min i Oslo, Axel.

    Så jeg kutta ut Christell og, for det ble litt dumt, å ha noe med henne å gjøre da, siden hun kjenner jo søstra mi og faren min bedre enn meg.
    Så jeg har kutta ut eller blitt kutta ut, av min familie.

    Så derfor er det jeg må kontakte alle andre om det jeg prøver å finne ut av, for jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.
    Så jeg prøver å skjønne hva det betyr, og har derfor flyttet til England.

    Sånn, nå har jeg fått forklart ferdig, så nå skal jeg ikke skrive mer.
    Beklager alle e-postene!
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/16

    Subject: Re: Hei igjen Annika,

    To: Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>

    Hei,

    nei, jeg skal ikke sende noe mer e-post til deg.
    Du får slutte å skrive 'med vennlig hilsen' da vet du, hvis du ikke vil ha e-post.

    Du husker vel ikke at Christell tok med deg, for å banke på alle vinduene og dørene, i leiligheten min i Leirfaret heller, da jeg skulle kopiere en videofilm, for noen i Havnehagen, og Christell sa jeg fikk låne videoen deres.

    Og hva med den gangen du og Anne Uglum, gikk toppløse ned hele Havnehagen sammen med Espen Melheim?
    Og søstra mi og Christell hadde dratt meg med på stranda, mellom Teskjekjærringa og Sand, for å sole oss, (der hvor ingen soler seg vanligvis), og du og Anne Uglum og Espen Melheim, skulle tilfeldigvis, eller 'tilfeldigvis', windsurfe der, to og Anne toppløse.

    Hva var det om egentlig?
    Jeg skal slutte å kontakte deg, men grunnen til at jeg kontaktet deg på denne e-post adressen var fordi firmaet du jobber i tulla med e-posten jeg sendte til Svelvik kommune.

    Kanskje du skulle ha forsatt å jobbe på Hennes og Mauritz i gågata i Drammen istedet?
    Hei og hopp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    2009/11/16 Annika Horten <Annika.Horten@d-ikt.no>

    Jeg kan ikke huske at noen andre enn Røkås har bodd der. Du må spørre din egen familie. Det hadde vært fint om du sluttet å sende epost til meg. Dette er min jobbe adresse og jeg bruker ikke denne til privat.
    
    Med vennlig hilsen Annika Horten D-ikt
    --- opprinnelig melding ---
    Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
    Emne: Hei igjen Annika,
    Dato: 15. november 2009
    Klokkeslett: 12:35:52

    beklager at jeg skriver så mange e-poster.

    Men jeg har tenkt en stund på nå, om jeg var fra Berger eller Larvik.

    Så mener jeg å huske, fra 80-tallet, at du sa en gang, da jeg møtte deg og Christell, at mora di huska meg og søstra mi, fra da vi bodde på Toppen der, der hvor Røkås-famlien vel flytta til, mener jeg, i Toppen 4.

    Stemmer det, dere var vel naboene våre da, eller?

    Stemmer det?

    Bare noe jeg kom på, beklager at jeg sender mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog