johncons

Stikkord: Arbeiderbevegelsen

  • Norges bidrag i Melodi Grand Prix 1980. (In Norwegian).

    PS.

    Han Sverre Kjeldsberg, som skrev denne sangen, Samiid Ædnan osv., det virker ikke som om han var same selv.

    Jeg leste litt på Wikipedia osv., nå.

    Han var visst en musiker med røtter i arbeiderbevegelsen osv.

    Så det spørrs om samene ikke egentlig var ganske tilfreds med livet sitt, på Vidda osv.

    Men at arbeiderbevegelsen, fant ut at samene, trengte litt hjelp, med å lage opprør, mot Norge osv.

    Man ser jo det, på scenen i Haag, at de er ikke egentlig kamerater, de som synger, virker det som.

    Han Hætta, eller hva han heter, han marsjerer jo rett av scenen, når de er ferdige, mens han Kjeldsberg står igjen.

    Så det lukter litt uglemoser av det her, spørr du meg.

    Men det er det kanskje ingen som gjør.

    Det er mulig.

  • Jeg er i familie med en ganske kjent tidligere AP-politiker, så jeg har tatt på meg rollen, å prøve å passe litt på, de moderne politikerne. (N).







    Google Mail – VS: Til Trond Giske, eller en av assistentene/håndtlangerne.







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Til Trond Giske, eller en av assistentene/håndtlangerne.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 29, 2008 at 9:23 AM





    To:

    Trine-Synove.Larsen@kkd.dep.no



    Hei,

     

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten enda.

    Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg en forfar, med navn Ole Konrad Ribsskog, som også var stortingsrepresentant,

    for Arbeiderpartiet, og fra Trøndelag.

    Så vil si at da er jeg nesten i en sånn Arbeiderpartiet-makt familie, ala Stoltenberg, Harlem, Gerhardsen, Røed Larsen, osv.

     

    Så vår familie, må vel nesten også kvalifisere, til å være en slik Arbeiderpartiet 'mafia-klan', vil jeg si.

    Så da synes jeg nesten dere burde svare på e-postene mine!

     

    Men men.

    Videre.

     

    Siden sist, så har jeg lest på Dagbladets kommentarfunksjon, at en som kaller seg Jonassen der,

    har vært på festivaler, og observert Giske.

    Han sa at Giske var som en sexmaskin, og vel måtte ha mange avleggere, etter de her konsertene.

     

    Og at han tafset på fjortisdamene.

     

    Jeg skal se om jeg finner de sitatene.

     

    'Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:23

    Vel, regner med Giske vil få noen hundre "avleggere" etter sin rundreise.

    Fy faen, jeg var på et par festivaler hvor Giske var tilstede, og mannen er jo totalt sex-maskin, som tafser rundt å småjentene verre enn jeg har sett noen gang…'

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/bra-re-flott-mange-avleggere-ja.html

     

    'Giske er gjerne bare en liten grisegutt !!,, er han pedofil?

    Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:13

    Vel, å reise rundt på festivaler og tafse på småjenter kan vel alle gjøre om de vil. Men det er bare Trond Giske som lever ut dette.

    Fy faen, mannen må jo etter min mening være helt pervo pedofil !!.-…..'

     

    'Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:20

    ja, sorry, jeg var der, og jeg så hvordan Giske tafset seg rundt,, mannen må ha et seriøst psykologisk problem, som ikke kan la fjortisjentene være i fred.'.

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/dette.html

    'RE: Hva er galt med litt kos da ?

    Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:15

    Giske tar jo en Søviknes, hver jævla natt !!,, Mannen er jo en sex-maskin'.

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/hva-er-galt-med-litt-kos-da-skrevet-av.html

     

     

     

     

     

    Jeg har tidligere skrevet til dere, om at jeg har lest på en blogg, en ung dame skrev, at hun ble sjekket

    opp av Giskes håndtlangere, som lurte på om hun ville hilse på Giske.

     

    Så jeg synes det begyner å bli litt mye nå.

     

    Den seksuelle lavalderen i Norge, er vel 16 år.

     

    Gjelder ikke denne for Giske?

     

    Søviknes, tulla med en 17 år gammel dame, og fikk skikkelig kjeft i alle avisene, mens Giske visstnok

    'tar en Søviknes hver kveld'. (sitat fra brukeren ved navn Jonassen, på Dagbladets kommentarfunksjon).

    Hvordan kan det ha seg, at Giske slipper unna med dette?

     

    Min morfars grandonkel, Ole Konrad Ribsskog, han var leder for kirkekomiteen, på begynnelsen av forrige

    århundre.

    Og han ble ordfører i Trondheim, da han dro tilbake til Trøndelag.

    Jeg tror ikke Giske blir valgt til ordfører i Trondheim, etter å ha skjemt ut trønderne, på denne måten.

     

    Med at han driver å går på grisefylla, flere ganger i uke, som jeg har lest om på internett, og at han driver med denne, man må vel kalle det, pedofili-virksomheten, på konsertene, hvis dette personen med signaturen Jonassen, på Dagbladets kommentarsystem sa, var riktig.

     

    Så jeg synes nok at Giske nok kunne ha litt å lære av han forfaren min, Ole Konrad Ribsskog, og også av de fleste nordmenn, ville jeg tro.

     

    Så jeg ser spent frem til å motta en forklaring rundt dette, siden jeg har han tidligere Arbeiderparti-stortingsrepresentanten, Ole Konrad Ribsskog, fra Trøndelag, i familien.

     

    Med hilsen

     

    Erik Ribsskog

     

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Jul 28, 2008 11:17 AM
    Subject: Re: VS: Til Trond Giske, eller en av assistentene/håndtlangerne.
    To: Larsen Trine Synøve Lie <Trine-Synove.Larsen@kkd.dep.no>

     


    Hei,

     

    takk for svar!

     

    Men jeg synes nok jeg har lest, at Dissimilis, har invitert Giske, hvert år, men at han aldri kommer på konserten deres.

    Og, å invitere de til en pressekonferanse, det er vel ikke noe plaster på såret, at de skal stå der, som noen raringer,

    foran noen svette pressefolk?

     

    Nei, selvfølgelig ikke.

     

    Det er selvfølgelig Giske som skal underholde Dissimilis da, hvis han vil si unnskyld, og ikke omvendt.

     

    Jeg leste også at Giske var på fylla, på Aker Brygge, da han ikke gikk på Dissimilis-konsert.

     

    Så jeg synes Giske, burde slå på storetromma, og underholde Dissimilis, og si unnskyld til de, og ta de

    med på Øyafestivalen.

    Det synes jeg hadde vært det riktige.

     

    For da kan Giske vise at han ikke bare er Maria Menas, Idol-Sandras, Mira Craigs, og Marit Larsen og alle de

    pene pop-stjernenes Partyminister, men også de mongloides Partyminster, som jeg har skrevet tidligere.

    Jeg mener jeg også har lest, at Giske bruker denne betegnelsen Partyminister selv, så her er det klart at det

    er noe tull.

     

    Jeg har også lest på nettet, at folk, (en dame da), skriver om at Giske har skydd på henne i fylla, på byen.

     

    Og det var mange sånne historier på nettet.

    Så at Giske ikke er Norges uoffisielle Partyminister, den tror jeg Kulturdepartementet må dra lengre ut på landet med.

    Hvis dem er der noen gang.

    Men samme det.

     

    Jeg vil også minne om, at morfaren min sin grandonkel, Ole Konrad Ribsskog.

    Han var også representant på Stortinget, for Arbeiderpartiet, fra Trøndelag, som Giske.

    Han ble senere ordfører i Trondheim, han her forfaren min.

    Men det tror jeg ikke Giske blir, hvis han fortsetter med det fylle og party-spetakkelet sitt, mer eller

    midre hver dag i hovedstaden virker det som.

    Forfaren min, var ikke minister, men han var leder av kirkekomiteen, har jeg lest på nettet.

    Så jeg tror ikke han var så mye på fylla, som Giske.

    Så jeg tror Giske, nok kunne ha hatt noe å lære, om å oppføre seg ordentlig osv., av han forfaren min.

     

    Han hadde sikkert synes at Giske skjemte ut trønderne, det vil jeg tro, hvis jeg skal si min mening.

     

    Og det ser også ut, som at Giske lyver, og er en sleiping, han prøver å få kulturseminarer, til å

    betale for maten på bursdagen sin osv.

     

    Og hva var den klemme-episoden med Stoltenberg?

     

    Men jeg tror at han forfaren min, Ole Konrad Ribsskog, han hadde nok ikke skulka alle Dissimilis-konsertene,

    for å ha det artig isteden, sånn som Giske, så jeg synes Giske kunne sagt unnskyld til Dissimilis og landet,

    for å ha vært full på tinget osv., som jeg har lest at han har vært, og ta med Dissimilis på konsert.

    Det synes jeg er det minste han kunne gjøre.

     

    Og slutte med den sjarlatan-aktige virksomheten sin også, som jeg vil kalle det, selv om jeg er litt trøtt nå.

    Så får vi se hva som skjer.


    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     



    On 7/28/08, Larsen Trine Synøve Lie <Trine-Synove.Larsen@kkd.dep.no> wrote:

    Hei

     

    Trond Giske får hver uke rundt hundre invitasjoner til arrangementer, hvor det bes om at han skal åpne eller delta på arrangementet. Naturlig nok har han ikke anledning til å delta på alt han blir invitert til. I Dagbladets Magasinet på lørdag gjør han rede for at han hadde ansvar for datteren sin den aktuelle helgen. En statsråd skal også å ha privat fritid. Hva man ser på hva Giske deltar på i løpet av et år, så vil man se at såkalte "party" er i et absolutt mindretall, her er det klassisk kultur, moderne kultur, kirkearrangementer, lokallag og frivillige organisasjoner i skjønn forening. I månedskiftet juni/juli inviterte vi for øvrig Dissimmilis til å spille på en pressekonferanse vi avholdt, men de hadde ikke anledning. De var likevel fornøyd over å bli bedt om å spille, og det sa de også i avisen. http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/26/539294.html

     

     

     

    Med vennlig hilsen

     

    Trine Lie Larsen

    Politisk rådgiver

    Kultur- og Kirkedepartementet

    tsl@kkd.dep.no

    +47 22247804




     

     

     




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 25. juli 2008 19:48
    Til: Postmottak KKD
    Emne: Fwd: Til Trond Giske, eller en av assistentene/håndtlangerne.

    Hei,

     

    jeg kan ikke se at jeg har mottat noe svar på denne e-posten ennå, så derfor prøver jeg å sende den igjen.

     

    Håper ikke dere ble støtt av at jeg refererte til assistentene til Giske, som 'håndtlangere', men det er noe jeg

    har fra en blogg jeg leste for en stund siden, at noen håndtlangere sjekka damer for han, virka det som, så

    det er kanskje ikke riktig utrykk, når man sender e-post til departementene.


    Men det er altså bare noe jeg har fra da jeg leste på en blogg, om at assistentene til Giske, hadde kontaktet

    en dame, og spurte om hun ville hilse på Giske, så det var altså ikke ment på noen uhøflig måte.

     

    I tilfelle det er derfor jeg ikke har fått svar, mener jeg.


    Så håper jeg det er i orden at jeg sender purring, og at dere har tid å svare nå!

     

    Med vennlig hilsen


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Jun 26, 2008 2:03 PM
    Subject: Til Trond Giske, eller en av assistentene/håndtlangerne.
    To: postmottak@kkd.dep.no

     

    Hei,

     

    jeg har hørt, at Giske, dro på Aker Brygge, istedet for, å dra på Dissimilis.

     

    Og det er vel kjent, at Giske kalles for Partyminister, jeg lurer på om han ikke bruker det navnet selv og.

     

    Og jeg har jo lest, på nettet, at Giske har håndtlangere, som sjekker opp damer for han osv., så derfor

    tenkte jeg, at det var kanskje de svarte på e-post også.

     

    Men men.

     

    Men jeg lurte på dette med Dissimilis.


    Det er jo ikke riktig, at Giske bare skal være Mira Craigs, og de andre pene kvinnelige artistenes Partyminster,

    han skal jo også være de mongloides Partyminister, mener nå jeg da.

     

    Han skal jo være minster for alle i landet, og ikke bare de pene damene, mener jeg nå.

     

    Så hva om Giske ringte Dissimilis, og spurte om de ville være med han på Øya-festivalen, seinere i sommer.


    Høre hvordan musikk de liker, og hvilken konsert de har lyst til å se da.


    For da, da fikk jo Giske vist dette, at han er hele landets Partyminister, og ikke bare pene damenes, og han

    fikk også sagt ordentlig unnskyld, til Dissimilis, fordi han ikke gikk på Aker Brygge, istedet for å gå på konserten

    deres.

     

    Så jeg lurte på hva dere synes om det forslaget, for det er jo sånn, at når man følger med i nyhetene, så tenker

    man jo litt på hva som foregår.


    Nå har jeg overhørt at jeg er forfulgt av noe mafia i Norge, og noen prøvde å drepe meg, i 2005, på gården til

    onkelen min i Larvik.


    Men myndighetene, vil ikke fortelle meg, noe om hva som foregår.


    Så da skjønte jeg, at noe var galt i Norge.

     

    Så leste jeg på et debattforum, var det vel, at Giske hadde vært full/drita på Stortinget.


    Så da tenkte jeg, at jeg kunne jo prøve å gjøre noe research om Giske, for jeg skjønte jo at noe var galt i Norge,

    så jeg tenkte, at kanskje Giske var innblandet, i noen forbindelse, i dette som var galt, siden folk sa han var

    full på Stortinget osv.


    Så jeg gjorde litt research da, om Giske.


    Og da kom det fram, at han ble kallt Partyminister, og kjente Kongen, og kongefamilien, og var kamerat med

    alle i landet, virka det som, untatt Åge Aleksandersen, og de i AUF, som måtte i fengsel, for Stoltenberg og

    Giske, pga. av medlemsjukset i AUF.

     

    Han var også en autoritær leder, og en luring, som ville at et kunst-seminar, eller noe, skulle betale for maten

    på bursdagen hans.


    Og han ville at norske lisensbetalere, skulle betale dobbel lisensavgift, i januar og februar, og sånne ting da.


    Og brukte håndtlangere til å sjekke opp damer, men det skrev jeg vel.


    Jeg skal se om jeg finner linkene:

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2007/12/tittel-p-tema-trond-giske-en-edderkopp.html

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2007/12/linj-tr-enkel-grenet-tr-cons.html

     

    Dere kan jo si fra, hvis det er noe som står der, som ikke stemmer, men det skal være ordentlige kilder osv.,

    det virker i hvertfall som om det er oppriktig skrevet, for meg, det som står i kildene.


    Så hadde det vært artig å høre, om det blir noe unnskyldning til Dissimilis, eller om folk har rett i det de skriver,

    at Giske er en luring, som bare liker å gå på byen og klå på damene, og bare skal være kul Partyminister.


    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog







  • Er Stoltenberg-familien i lomma på KGB? (In Norwegian).

    AP burde fjerne Stoltenberg, og sette inn Lie, som ny statsminister, da tror jeg mye hadde ordna seg.

    Skrevet av cons 14.07.2008 kl. 19:43

    Det er bra at det i hvertfall er en fornuftig person, i Arbeiderbevegelsen da.

    Når man ser hvordan det står til med Stoltenberg-klanen.

    Jeg skal se om jeg finner en link her.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er de linken, om nevnte problemene, fra en post jeg skrev på Veggavisen, i fjor: ‘Stoltenberg familien – I lomma på KGB?’:

    https://johncons-blogg.net/2007/12/tittel-p-tema-stoltenberg-familien-i.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/14/540763.html

  • Har du medlemskort? (In Norwegian).

    Jeg jobbet jo, et par år, på OBS Triaden, i Lørenskog, del av Forbrukersamvirket, på begynnelsen av 90-tallet.

    Det het Matland, da jeg begynte der da.

    Men det var egentlig kjøpt opp av Forbrukersamvirket/NKL, de bare ventet til like før jul, med å omprofilere, til OBS da.

    På OBS, så var de veldig ‘hyppe’ på, at vi skulle ‘pushe’ sånne medlemskort.

    Jeg satt jo i kassa, for jeg trengte jobb i et friår jeg hadde fra skolen, for å prøve å spare opp noen penger osv.

    Og da måtte vi alltid spørre, ‘Har du medlemskort’.

    Og hvis ikke, så måtte vi gi de brosjyre for medlemskort.

    Så om det her var noe kommunist-kartotek virksomhet, av folka i Norge på noen måte?

    For å si det litt flåsete.

    Men hvis det er en link mellom NKL/Coop og kommunister, for eksempel, kan ikke dette meldemskartoteket, misbrukes, til å spionere på folk, av f.eks. undergrunnsnettverk, tilknyttet arbeiderbevegelsen/kommunistene?

    Jeg sier ikke at det er sånn, men jeg lurer litt da.

    Så får man håpe det er i orden.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • ‘Kontor-kiosk’, på Domus i Larvik, på 70-tallet. (In Norwegian).

    ‘Kontor-kiosk’, på Domus i Larvik, på 70-tallet. (In Norwegian).


    I går, så skrev jeg om at de på Domus-senteret, i Larvik, på 70-tallet, hadde en slags ‘kontor-kiosk’, hvor de drev noe slags kontor-arbeid, og solgte pastiller, på Domus (nå Mega eller noe slik), i Larvik.

    Dette er den bygningen som er i to etasjer vel, og har flatt tak, med parkeringsplass oppå, på venstre side, hvis du går fra torger, i rettning jernbanestasjonen.

    Nederst i en bakke der.

    Et ganske firkanta bygg, som var moderne etter krigen osv.

    Dette var da altså forbrukersamvirke, dette Domus, hvis jeg har skjønt det riktig.

    Det var mange andre matforretninger, og kafeteriaer, som det het da, i Larvik.

    Det var Torfinns matforretning, og Albert Bøe.

    Og cafeteriaer, som muttern alltid skulle på, da var det en over Narvesen, ved torget der.

    Det var en ved siden av Torfinns, borte mot Apoteket og forbi klokkeforretningen osv. der.

    Det var vel en også på Albert Bøe, tror jeg, men der dro ikke muttern så ofte.

    Også var det en kafeteria, over Domus der, og der hendte det muttern dro.

    Men hun var mest på den over Narvesen ved torget, og på den ved siden av Torfinns, ved postkontoret der.

    Og den over Narvesen, ved torget, var artig, for der hadde de kronespill.

    På Torfinns, var det også kronespill.

    Det var det også, på Domus, ved kafeteriaen der, i 2 etasje, ved heisen.

    Og, også ved siden av jernbanestasjonen, der var det også kafeteria.

    Der dro ikke muttern så ofte, der solgte de nok også øl, tror jeg.

    Men der hadde de et slags kronespill, som man skulle spille flere ganger med en krone på.

    Krona gikk en etasje ned, så fikk man spille en gang for hver etasje.

    Det var vel tre etasjer, tror jeg.

    Men det var vanskelig å vinne på det spillet, og det var ikke fra Røde Kors, så det var litt rart det spille.

    Redningsselskapet hadde vel også kronespill, mener jeg å huske, men de var liksom ikke så morsomme.

    Det var liksom ikke ordentlige kronespille det.

    I Larvik, så var det de fra Røde Kors, som var mest populære.

    Så sånn var det.

    Men det som var i den ‘kontor-kiosken’, på Domus da.

    Det var at der måtte man skrive opp navn og også adresse, mener jeg muttern måtte.

    Jeg lurer på om det var, hvis du hadde pantelapp.

    Så hvis man sier at forbrukersamvirke, det er jo noe med Arbeiderbevegelsen, som jeg ser det.

    Litt i samme gata, som Folkets Hus osv.

    Så hvis man sier at de er nesten som kommunister da, eller en slags skap-kommunister.

    Man vet at Arbeiderpartiet, ikke er demokratisk styrt, for eksempel, men at det er masse obskure valg-komiteer, og slikt, som egentlig bestemmer.

    Litt som det var i Kreml, osv.

    Så man nesten mistenke, synes jeg, at kommunistene drev noe slags overvåkning, i Larvik, i denne ‘kontor-kiosken’ sin, i 1. etasje, på Domus, på 70-tallet.

    Jeg husker muttern reagerte på denne adresse-skrivinga, eller hva det var.

    Så det synes jeg også er rart nå, at man måtte skrive adressen, var det vel, hvis jeg husker riktig, for å levere en pantelapp.

    Og jeg husker det satt en våken voksen dame der, og delte ut adresseboka, og solgte pastiller.

    Så her tror jeg det kan ha vært noe lureri, for hvis det er en vanlig rutine-jobb, så hadde det vel passa bedre for ei som var litt sløv, eller litt treg, f.eks., og ikke er som var våken og oppegående.

    Så her tror jeg det var noe overvåking, eller noe annen lureri, fra Arbeiderbevegelsen/kommunistene, eller ‘kommunistene’, på Domus i Larvik, på 70-tallet, det ville jeg nok ikke sett bort fra.

    Så det her tenkte jeg såvidt på, i underbevistheten, da jeg våkna i dag, så det tenkte jeg, at jeg kunne kanskje skrive om.

    Så det får man håpe er i orden.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Rune Gerhardsen vil døpe om Karl Johans gate. (In Norwegian).

    Vil døpe om Karl Johans gate

    Eidsvolds gate eller 17. mai-gata. Det er Gerhardsens egne forslag til nytt navn på hovedstadens paradegate. Hva synes du? Si din mening i kommentarfeltet nederst! FOTO: ROLF ØHMAN

    Rune Gerhardsen vil bytte navn på Karl Johan, hele Norges paradegate. – Hvor lenge skal landets hovedgate være oppkalt etter en okkupant? spør han.

    HILDE LUNDGAARD

    Han ville forby feiringen av 17. mai, inntok Norge med væpnet makt, kastet ut den folkevalgte kongen og overvåket Henrik Wergeland med svenske spioner. Dette er mannen vi har oppkalt selveste paradegaten etter. Altså kong Karl Johan av Sverige og Norge.

    Navnet har vært i bruk lenge nok, mener Rune Gerhardsen (Ap), som synes tiden er inne for et skifte.

    Viktig historie

    – Det er jo et enormt paradoks at vi 17. mai roper hurra mens vi går forbi statuen av den eneste som bekjempet både grunnloven og feiringen av dagen, sier Gerhardsen, som mener det er logisk å ta debatten om å hive ut Karl Johan nå i Wergelandsåret. – Så er vi kanskje klare for et navneskifte under grunnlovsjubileet i 2014.

    Han innser at de fleste som beveger seg på Karl Johan ikke aner hvem han var eller hva han sto for.

    – Men jeg mener historien bør bety noe. Og at vi skal bringe landets hovedgate i pakt med landets historie.

    – Men er det ikke ren helligbrøde å røre ved Karl Johan som innarbeidet begrep?

    – Jo! Og det er derfor jeg begrunner engasjementet med historien. Dette dreier seg faktisk om en person, ikke bare et begrep.

    Gerhardsen understreker at hans standpunkt ikke er behandlet i Oslo Ap.

    – Jeg hiver meg ikke ut fra vestre tårn i Rådhuset selv om det skulle være bred enighet om å fortsette å marsjere i Karl Johans navn. Men vi bør ta debatten.

    17. mai-gata

    Den som har startet debatten, er historiker og pensjonert Dagblad-journalist Arne Finborud. I et brev til kulturkomiteen i bystyret ber han politikerne sette navneskiftet på dagsordenen snarest.

    – Oslo må jo være eneste hovedstad i verden som hedrer og ærer en okkupant og en sviker av natur, sier Finborud, som mener det er på høy tid å fjerne navnet på en maktsyk unionskonge og erstatte det med et samlende navn med innhold. Selv foreslår han enten Eidsvolds gate eller 17. mai-gata.

    Det siste får Gerhardsens støtte.

    – Et godt navn! Mange byer oppkaller jo steder etter viktige datoer. Feiringen av 17. mai blir mer og mer viktig for folk, sier han.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/article2502056.ece

    Aftenposten skriver, at Rune Gerhardsen, som er en av Arbeiderpartiets lederfigurer, i Oslo, lurer på hvorfor de har kallt opp hovedgaten i Oslo, etter en okkupant-konge osv.

    Det synes jeg også hørtes litt rart ut.

    Og, Gerhardsen, har tidligere også markert seg, i debatten i Norge, med at han var personen, som tolk opp problematikken, at norske myndigheter, ofte var dum-snille, ovenfor innvanderere osv.

    Den såkalte ‘snillismen’.

    Så jeg lurer på om ikke Gerhardsen har mer i hodet, enn de andre luringene i AP, som Stoltenberg, Giske og Kolberg osv.

    Det er kanskje derfor han ikke når opp i Arbeiderpartiet, sentralt, for hele landet.

    Hva vet jeg, kanskje han har for få kontakter i KGB, eller hvor det er, som Giske og Stoltenberg osv., har kontakter?

    Jeg skal ikke se det her for sikkert, men jeg tror det finnes mindre vettuge politikere i Norge, enn Gerhardsen, selv om jeg ikke har fulgt alt han sier så nøye.

    Jeg har også skrevet om dette, med rytterstatuen, av Karl Johan, foran slottet.

    Hvis det er en konge på hest.

    Er ikke det når kongen er i krig da?

    Ikke vet jeg sikkert, dette er vel ting som folk visste mer om, i gamle dager.

    Men jeg synes det er noe som skurrer.

    Men men.

    Skal jeg se om jeg finner noe link her:

    https://johncons-blogg.net/2008/03/blog-post_12.html

    https://johncons-blogg.net/2008/03/etter-litt-iherdig-research-s-viser-det.html

  • Er sosialistene i Norge i krig? (In Norwegian).

    2

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Svein(sveincom) 18.05.2008 kl. 15:05

    Du høres ganske bortskjemt ut. Flytt til et annet land, der du får det bedre, sammen med de andre Frp erne. Ukrut

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    17

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av JS 18.05.2008 kl. 15:15

    Standard venstrevridd argumentasjonsrekke:

    1. Påstand om at motparten er FrPer

    2. Ukvemsord og drittslenging

    3. Og den klassiske: "Hvis du ikke liker deg her så kan du bare flytte"

    Grattis, du fikk full pott!

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    3

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av hehe 18.05.2008 kl. 16:15

    ang nr 3, sier du det til en som ikke er fra Norge, så blir man stemplet som rasist i tillegg.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    9

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Rolf 18.05.2008 kl. 15:24

    Svein.

    Jeg er glad i Norge og mine medborgere. Men, jeg blir oppgitt når det å være ”solidarisk” er å dytte mest mulig pæng i myndighetsgodkjent korrupsjon, og til bløtkakekalaser for offentlig ansatte, som tror de er en slags ”elite” fordi de har jobb i Statan.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    6

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Antisosialist 18.05.2008 kl. 15:26

    Ifølge Ap finnes det ingen viktigere enn offentlig ansatte, bortsett fra dem selv da vel og merke. Det finnes ingen Ap-er som mener en Frp-er like mye verd som vedkommende selv.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    3

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Rolf 18.05.2008 kl. 15:34

    Jeg DRITER i Ape, FRRRP, og hele fordømte røkkla. Jævler er de, alle som en.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Antisosialist 18.05.2008 kl. 15:39

    Ingen stor fan av politikere jeg heller

    Men Frp er tross alt så uendelig mye bedre enn rottene i Ap

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Per 18.05.2008 kl. 16:18

    Frp er et parti bygd av bitre undermålere som er tiltenkt en velgermasse av samme art. Frp er en politisk vampyr og det gjelder nå for oss på venstresiden å sakte men sikkert starte mobilliseringen til valget neste høst.

    Sosialdemokratiet skal seire og bestå til dommedag!

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Yngvar Spone 18.05.2008 kl. 16:42

    Ja, for all del reager på noe. Håper du ikke tror at FrP-politikkere er så totalt annerledes enn andre. Da har du tapt i utgangspunktet. Viktig er det å kjempe for lik taletid i forkant av valget, slik at RØDT får ytret seg på lik linje som alle de andre.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Antisosialist 18.05.2008 kl. 16:42

    Hør på PK-rotta

    Emn tanketom idiot som er vettskremt over andre løsninger enn Aps. En ekte tulling som mener Ap er perfekte, fielefrie, vet bedre enn alle andre. En skikkelig taoper som ringer til onkel Marton for å høre hva skal ha på brødskiva, hva han skal lese for ungene eller hva han skal se på TV. En fjott blott for egne tanker, helt uten menneskelig verdi.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av hehe 18.05.2008 kl. 16:17

    Dersom du "Driter" i politikk er du sansynligvis medskyldig i at de som styrer Norge i dag, styrer også.

    Forutsatt at du er i en alder som har stemmerett.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    4

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av Mona 18.05.2008 kl. 15:15

    Hva er det Rolf skriver som får ham til å "høres ganske bortskjemt ut"?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Begge tar feil.

    Skrevet av cons 18.05.2008 kl. 17:02

    Svein er i krig.

    Han er ikke en sivilisert person som behandler sine landsmenn på en høflig måte.

    Neida, han er i krig med sine landsmenn.

    Er sosialistene i Norge i krig?

    Hvorfor kan dem ikke oppføre seg på en sivilisert måte?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/18/535536.html

  • Svar på e-post sendt leder i Høyre, Erna Solberg, fra Marianne Fagerli, førstekonsulent, Høyres stortingsgruppe. (In Norwegian).

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.

    Fagerli Marianne <marianne.fagerli@stortinget.no>

    Tue, Apr 29, 2008 at 12:59 PM

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Tusen takk for dine tilbakemeldinger. Jeg skal bringe denne videre til Erna Solberg.

    Med vennlig hilsen

    Marianne Fagerli
    førstekonsulent
    Høyres stortingsgruppe
    tlf: 23 31 33 46
    mobil: 416 46 094

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:
    eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 25. april 2008 20:33
    Til:
    erna.solberg@hoyre.no
    Emne: Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.

    Hei Erna Solberg,

    sorry at jeg driver å skrive til deg, sånn helt uten videre.


    Men jeg ble så imponert, over det prinsipprogrammet, som du presanterte på Høyre-møte, tidligere

    denne uke, om at dere ønsker å fordele makten i samfunnet, og at dere ikke ønsker, at det skal gå

    politikk i enkeltavgjørelse, om enkeltmenneskers skjebner osv.


    Det er i hvertfall sånn jeg skjønte det.


    Og det synes jeg virker som en veldig god ide, siden det virker litt for meg, som at det er en ny elite,

    som, mer eller mindre, styrer og ‘herjer’ som de vil i landet nå, uten noe tanke i det hele tatt, for

    medborgernes universale menneskerettigheter, og sivile rettigheter.


    Jeg blir i hvertfall tullet med, av alt som heter myndigheter i landet, det vil si Kripos, Politidirektoratet,

    Justisdepartementet, Ambassaden i London, Konsulatet i Liverpool (hvor jeg bor), UD; SMK,

    Sivilombudsmannen, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Spesialenheten, og også uavhengige

    organisasjoner, som Amnesty Norge, og Norsk Røde Kors og Statsministerens Kontor.


    Pluss da i tillegg, organisasjoner i Storbritannia, som det Britiske Politiet, IPCC, Liverpool City Council,

    the Local Government Ombudsman, the Financial Ombudsman, the Citizens Advice Bureau,

    the Law Society, the Legal Services Ombudsman, the Legal Services Commission, the Ministry

    of Justice, Amnesty UK.


    Listen går bare videre og videre, det virker som at det er noe lignende, av det som er beskrevet i den

    boken, som heter ‘Mafiaen i Eiker’, hvor en enkeltperson, blir systematisk motarbeidet, av offentlige

    myndigheter, til de klarer å knuse han.

    Det virker ikke, som at det, nå for tiden, er noe som helst tanke for, hva som er rett og galt, og hva

    som er folks rettigheter.

    Jeg har ikke klart å finne noen, ikke en eneste organisasjon, som bryr seg en døyt, om hva som

    er rett og galt, og hva som er folks sivile rettigheter, og folks menneskerettigheter.


    Så jeg synes det var veldig bra å høre om det programmet dere har lagt fram nå i Høyre, hvor dere

    ønsker å motarbeide nettopp slik behandling av enkeltpersoner, fra myndighetene.


    For dette synes jeg ikke, sånn som jeg ser det, at er verdig for et demokratisk samfunn.


    Og det viker som at det er like ille, her i Storbritannia, hvor jeg måtte flykte til, ettersom, at

    jeg ble jaget fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, på 35 års dagen min, i july 2005.

    Av folk som hadde våpen og hunder, så det kan virke som at det var noe politi, eller noe,

    for meg.


    Og jeg overhørte, at de sa de ønsket å skyte meg, så det var bare flaks at jeg kom meg unna.

    Så hva det er som foregår, det vet ikke jeg.


    Jeg får ikke noe hjelp, fra noen som helst myndigheter, eller private/uavhengige organisasjoner.


    Så sånn som jeg ser det, så har verden gått helt av hengslene.


    Jeg prøver å skrive, om det skjer, på en blogg jeg har, med håp, om at noen kanskje skal reflektere,

    eller reagere, over det som foregår.


    Pressen har jeg kontaktet flere ganger, de er ikke interessert i å hjelpe meg.

    Så at pressen, er involvert, i noe samrøre, med offentlig forvaltning, og også til og med frivillige/private

    organisasjoner, i både Norge og Storbritannia.


    Det er i hvertfall sånn jeg ser det, at dette er realiteten, i dag, i min situasjon, jeg klarer ikke få noe

    som helst hjelp/råd/informasjon, om hva det egentlig er som foregår.

    Jeg har kontaktet politet i Norge og Storbritannia, veldig mange ganger, men de vil ikke fortelle hva som

    foregår, så jeg tror nok at du har rett i det du la fram, i det prinsipprogrammet, at myndighetene, nå

    for tiden, ikke bryr seg noe om folks rettigheter, men at de lar politikken sin, gå foran folks rettigheter.

    Og dette er jeg enig, som i det det stod i en nettavis, at du sa, at folks universale rettigheter blir ignorert.


    Så da kan jeg gi den tilbakemeldingen, at sånn som jeg ser det, så har du og Høyre helt skjønt hva som

    foregår.


    Så da må jeg innrømme, at jeg ble imponert, når jeg leste det prinsipprogrammet til Høyre, i en nettavis

    her, tidligere denne uken.


    Så det synes jeg var veldig bra!

    Jeg var faktisk selv, på et eller to møter, i Høires Hus, skrives det vel, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.


    Det var vel, i forbindelse med Unge Høyres program, til skolevalgene osv., i forkant, av kommunevalget, i 91.

    Og da, pratet jeg og en kamerat, i hvertfall tidligere kamerat, Magne Winnem, med noen av Unge Høyres,

    politiske strateger, eller i hvertfall, de som skulle utarbeide valgkampmateriale til Unge Høyre da.


    Så fikk vi si vår mening om det, vi var jo fra Røyken og Svelvik vi, så hadde vel kanskje et litt annet

    perspektiv, enn de fleste som var på møtet i Høires Hus der, tror jeg, for dem var nok mest fra Oslo

    Vest osv., så da kanksje vi la merke til ting, som vi trodde ville gi et dårlig inntrykk, i f.eks. i Buskerud,

    eller Vestfold da.


    Men jeg får håpe at vi ikke fikk dem til å moderere programmet for mye.

    Jeg husker ikke navna på de her nå.


    Den eneste jeg husker navnet på, det var at den var en jentene der, som het Huitfeldt vel, og det var ikke

    Anniken Huitfeldt, men ei som var datter av en Høyre politiker, eller noe tror jeg.


    Det var kameraten min, Winnem, som kjente til dette.


    Men samme det.

    Så jeg må innrømme det, at jeg ble veldig imponert, over det prinsipprogrammet, som Høyre la frem, her

    nå nettopp.

    Jeg hadde ikke tid, til å drive med politikk, på begynnelsen av 90-tallet, og jeg synes egentlig ikke, at det

    var rett av meg, som bare hadde sittet på skolebenken hele livet, til da, å bli aktiv i Unge Høyre osv.,

    og diskutere, og si at dette er best, osv., når jeg ikke hadde noe erfaring fra annet enn skolebenken selv.


    Jeg synes det ble litt dumt, og visste ikke om jeg da egentlig visste noe særlig, om de temaene, som

    ble diskutert, på møtet der osv.

    Det var vel mest at jeg gjentok det, som lærerne hadde sagt på skolen, at Norge burde satse på kunnskap,

    og forskning.

    Men jeg hadde jo ikke helt oversikten selv, jeg mener det jeg synes ikke det var noe hensikt, for meg,

    som ikke kjente så mye til verden, å drive for mye med politikk, ettersom, at jeg jo ikke egentlig hadde

    noe særlig livserfaring, og da ville det vel antagelig ikke vært så hensiktsmessig, at jeg skulle prøve,

    å finne løsninger på alt mulig forskjellige, når jeg ikke selv syntes, at jeg visste så særlig mye om

    hvordan verden var.

    Så derfor, så ble det ikke til, at jeg gikk noe mer på møter på Høires Hus osv.


    Men, i de siste årene, så har jeg jo skjønt det, at det er noe, som ikke er som det burde være, i det hele

    tatt, i Norge. (Og nok også andre land).


    Så nå skjønner jeg jo det, at det er faktisk er veldige viktige temaer, dette med maktfordeliing, og

    det som kan synes, å være samarbeid, mellom forskjellige offentlige etater etc., for å motarbeide

    enkeltpersoner.


    Det virker som at det en mafia i offentlig adminstrasjon.


    Og jeg har skrevet før, at det kan virke som at det er noe i forbindelse med noe New World Order agenda.


    At man skal ha en underklasse, som blir styrt og kontrollert helt, av den nye overklassen/den nye eliten.


    Og middelklassen, den forsvinner, så det blir bare eliten, og undersåttene igjen, så og si, kan det

    virke som, for meg.

    I hverfall så synes jeg det jeg har opplevd de siste årene, passer godt med det jeg har hørt om, angående

    de her New World Order-teoriene da.

    Men jeg vet ikke helt, jeg lurer litt på, om kanskje det hadde vært smart for meg, å for eksempel begynne

    med politikk?

    For eksempel, disse statelige og offentlige myndigheter, inkludert politiet, virker det som, de er jo i hælene

    mine hele tida, så det er ikke fred å få, må man vel si.

    Og det virker som at det er ‘Street Theater’ og ‘Group Stalking’ operasjoner, som iverksettes rundt meg,

    av noe overvåkningspoliti, eller hva det kan være.


    Enda jeg har aldri vært noe kriminell, og jeg har jobbet og betalt skatt hele livet.

    Det virker som at disse operasjonene, som er på nettet, hvis jeg diskuterer, f.eks. på Veggavisen,

    eller en Facebook diskusjonsgruppe, så dukker det opp en organsiert gjeng, som mobber og trakasserer

    meg systematisk og planlagt.

    Og dette har også skjedd når jeg går ut døra. At det virker som at politiet, eller noen andre, har en slags

    overvåkningaksjon, for å få brutt meg ned, virker det som.


    Dette går på ting som ‘Mind Control’, virker det som for meg.


    Og dette er ting, som går på, at de bryter ned folk, så de blir traumatiske, osv., og så, så får de kontroll

    på personene, og personene gjøre det, som dette nettverket vil.


    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, jeg har lest om det på nettet, og jeg kjenner igjen det som står

    beskrevet der.

    Jeg skal legge ved noen linker, til blogg osv., som forklarer mer om det jeg mener.

    Nå bor jo jeg i Storbritannia da, så jeg vet ikke om Høyre har noe regler, for at man må bo i Norge,

    hvis man har lyst til drive med politikk osv., men det går vel mye på møter osv., så da er det vel

    antagelig en fordel å bo i Norge ja.

    Men jeg, er som jeg sier, nå i det siste, etter at jeg har fått tenkt gjennom dette.


    Jeg er en flyktning fra Norge jeg nå.

    Jeg ble jagd bort fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, sommeren 2005, av noen folk med våpen

    og hunder, som jeg ikke vet hvem er, eller hvorfor de skulle ha tak i meg, og skyte meg, som jeg

    overhørte de sa, når jeg var inni skogen ved gården der.

    Så jeg har tatt kontakt med FN’s høykommisær for flyktninger, avdeling Storbritannia, for å få råd om

    hva jeg burde gjøre i forbindelse med dette.


    De sa bare, at de kunne ikke involvere seg i enkeltsaker, og ga meg to telefonnumre, til et par

    advokatfirmaer, tror jeg det var, som jeg ikke har kontaket enda, for jeg lurer på om dette ikke er

    mer generelle tema, som kanskje burde vært tatt opp med f.eks. FN da


    Jeg vil jo gjerne vite, f.eks., om jeg formelt oppfyller kravene, til å være en flyktning, for da ville kanskje

    dette hjelpe, til å få politiet i Norge, til å gi meg råd, informasjon, eller hjelp i forbindelse med den

    situasjonen, som er, at jeg blir forfulgt av noe slags kriminelt nettverk da, virker det som.


    Hvis det ikke er politiet da, som en jeg pratet med på nettet, mente det kunne være.

    For dette har holdt på, siden 2003, og det er helt umulig å få et eneste råd., eller ord omtrent, ut

    av politiet, så hva det er som foregår, det er vanskelig å si, men at noe er galt, det er nok sikkert.

    Jeg vet ikke helt hvorfor, at jeg bestemte meg for å skrive den her e-posten, men mye av grunnen,

    var vel, at jeg synes det prinsipprogrammet som dere presanterte, i avisene, tidligere denne uken,

    var veldig bra, så det virker i hvertfall som at det er noen oppegående folk igjen i landet, synes jeg,

    og det er ikke så mange andre jeg kan si det om, i forbindelse med de tingene som foregår nå,

    synes jeg det virker som.


    Så det synes jeg var veldig positivt, og jeg tror Høyres politikk, med konservatisme, osv., ikke

    vil være på langt nær så ille, som AP’s New World Order politikk, vil jeg kalle det, med en ny

    elite, som får i pose og sekk, og men en underklasse, som må stå i køer, til Aker Sykehus,

    osv., og dit ville ikke jeg dratt for å operere eller noe igjen, etter at jeg opererte kneet der,

    i 1996.

    Der var det mye rart, jeg mistenker at dette nettverket, av offentlig forvaltning, som er beskrevet,

    i den boken, ‘mafiaen i Eiker’, jeg mistenker at dette eller lignende netteverk, også har sine

    representanter, på sykehusene.


    Uten at jeg skal gå mer i detalj om det nå.

    Jeg tror, at i et samfunn med Høyres politikk, så vil det være mulig, for enkeltmennesker, å komme

    seg f.eks. over fra arbeiderklassen, eller hvilket utrykk man skal bruke nå, og oppover, til middelklassen,

    eller overklassen da, hvis de jobber og står på, uten å bli motarbeidet, av diverse jantelover, som

    kanskje egentlig er et slags nettverk da, i tillegg til de netteverkene som er i offentlig admistrasjon osv.

    Men jeg tror ikke, at folk har så særlig muligheter, til å komme seg oppover, i samfunnet, i det

    samfunnet som vi har nå, med AP’s poltitikk, med en overlegen elite, et såkalt plutokrati, som

    det skrives i avisene hele tiden.


    Jeg tror i et sånt samfunn, så er det så og si umulig, å komme seg over, fra ‘undersåttene’, til

    denne eliten, som styrer, i dette plutokratiet da.


    Som jeg selv har selv mange referanser til, i aviser osv, at Norge er egentlig et plutokrati.

    Og da mistenker jeg, at dette er samfunnet, som man får av, AP’s politikk, med overformynderi,

    en ny elite, som kan kjøpe seg forbi køene, på de dårligere og dårligere offentlige sykhusene.


    Så dette AP/New World Order/den nye eliten samfunnet, det tror jeg man burde gjøre noe med,

    hvis man har noe som helst sympati, med de mange, altså flertallet som havner i denne,

    ‘undersått’ gruppen.


    Så dette håper jeg at det er mulig å gjøre noe med, dette AP-samfunnet.

    Er 2/3 samfunnet de kaller det?

    Betyr dette, at den siste tredelen ikke har noen rettigheter, men får rettighetene sine ignorert,

    av offentlig forvaltning og non-profit organisasjoner osv.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, må jeg innrømme


    At noen av de her 2/3 av folka i samfunnet da, har bestemt seg for, at jeg er i den siste tredelen,

    og da ikke har noen rettigheter, og alle kan fritt tulle med meg.


    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.


    Hvordan dette blir organisert i detalj, det kan jeg ikke si sikkert, men det er vel muligens noe

    frimurere, eller Illuminati f.eks., inne i bildet da, uten at jeg skal si dette hundre prosent sikkert.


    Men jeg ønsker i hvertfall lykke til videre med den høyre prisippolitikken, som jeg synes virket

    veldig bra.


    Jeg tror, at hvis Høyre, klarer å forklare velgerne, kanskje litt enklere, hva dette vil si, med at

    det går politikk i enkeltsaker, og at folks universale rettigheter blir ignorert av myndighetene.


    Kanskje hvis Høyre tok fram noen eksempler, på hva som faktisk foregår, av maktmisbruk

    og det som værre er, fra myndighetene.


    For jeg tror ikke det er alle som skjønner det som står i prinsipprogrammet om universale

    rettigheter, og at avgjørelser i enkeltsaker, tas med en poltisk agenda i bakhodet, og at

    man overkjører folks sivile rettigheter, og menneskerettigheter


    Men det er kanskje ting som kommer senere, i valgkampen neste år osv?

    Men jeg får i hvertfall ønske lykke til med det nye prinsipprogrammet, og si mange takk, for

    at det i hvertfall er noen oppegående personer tilbake i Norge, for det synes jeg det bli litt

    mangelvare på nå, hvis jeg skal være ærlig, så det synes jeg var et veldig bra og fornuftig

    program, å komme med nå, fra Høyre!

    Så beklager hvis jeg skriver mye her, jeg legger med noen linker, bare i tilfelle, at noen

    har tid å lese dette.


    Da håper dette er i orden, og igjen takk for at det dukker opp noen bra nyheter i mediene.

    Så beklager jeg skrev for mye i denne e-posten, jeg bare fikk en ide, om at kunne jo prøve å

    sende, en e-post i hvertfall, så da tenkte jeg at jeg kunne jo prøve å gjøre det.

    Så da får jeg håpe, at det var i orden!

    Med vennlig hilsen


    Erik Ribsskog


    PS.


    Her er de nevnte linkene:

    https://johncons-blogg.net/ (Dette er til bloggen min, som det er ca. 1700 innlegg på nå,

    og som jeg holder på å indeksere ferdig, så dette burde forhåpentligvis være gjort innen ikke

    alt for lenge).

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html (Her er link,

    til den posten på bloggen, hvor jeg har skrevet, om det jeg vet, om hva som egentlig foregår, noe

    jeg gjerne skulle ha ønsket var mer).

    http://www.linkedin.com/pub/6/86a/455 (Her er til siden min på linkedin, som jeg nettopp har

    skaffet meg, jeg har lagt inn arbeidserfaring, så det skulle være mulig å se der, at jeg er en

    person, som har jobbet og studert hele livet, og som aldri vært kriminell, i det hele tatt, og

    som det ikke burde være noen grunn, for politiet, å tulle med).

    http://xiandos.info/Surveillance,_Psychotronics_and_(Gang-)Stalking_Operations (Her står det, om

    begreper, som ‘Street Theater’, ‘Group Stalking’, og ‘Mind Control’. Dette som står nevnt her, passer

    veldig bra, med det jeg har opplevd selv, her i Liverpool, de siste par årene. Uten at jeg vet om dette

    er styrt av noen lokale nettverk, eller om det er føderale, eller hva de kaller det i Storbritannia, som

    jeg kanskje mistenker at det også kan være, og muligens også linket til nettverk i Norge, uten at

    jeg skal påstå hvordan dette er, for sikkert).

  • E-post om problemer med maktmisbruk og korrupsjon, fra myndighetene, sendt leder i Høyre, Erna Solberg, 25. april 2008. (In Norwegian).







    Google Mail – Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.







    Google Mail


    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Apr 25, 2008 at 7:32 PM





    To:

    erna.solberg@hoyre.no



    Hei Erna Solberg,

     

    sorry at jeg driver å skrive til deg, sånn helt uten videre.

    Men jeg ble så imponert, over det prinsipprogrammet, som du presanterte på Høyre-møte, tidligere

    denne uke, om at dere ønsker å fordele makten i samfunnet, og at dere ikke ønsker, at det skal gå

    politikk i enkeltavgjørelse, om enkeltmenneskers skjebner osv.

    Det er i hvertfall sånn jeg skjønte det.

    Og det synes jeg virker som en veldig god ide, siden det virker litt for meg, som at det er en ny elite,

    som, mer eller mindre, styrer og 'herjer' som de vil i landet nå, uten noe tanke i det hele tatt, for

    medborgernes universale menneskerettigheter, og sivile rettigheter.

    Jeg blir i hvertfall tullet med, av alt som heter myndigheter i landet, det vil si Kripos, Politidirektoratet,

    Justisdepartementet, Ambassaden i London, Konsulatet i Liverpool (hvor jeg bor), UD; SMK,

    Sivilombudsmannen, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Spesialenheten, og også uavhengige

    organisasjoner, som Amnesty Norge, og Norsk Røde Kors og Statsministerens Kontor.

    Pluss da i tillegg, organisasjoner i Storbritannia, som det Britiske Politiet, IPCC, Liverpool City Council,

    the Local Government Ombudsman, the Financial Ombudsman, the Citizens Advice Bureau,

    the Law Society, the Legal Services Ombudsman, the Legal Services Commission, the Ministry

    of Justice, Amnesty UK.

    Listen går bare videre og videre, det virker som at det er noe lignende, av det som er beskrevet i den

    boken, som heter 'Mafiaen i Eiker', hvor en enkeltperson, blir systematisk motarbeidet, av offentlige

    myndigheter, til de klarer å knuse han.

     

    Det virker ikke, som at det, nå for tiden, er noe som helst tanke for, hva som er rett og galt, og hva

    som er folks rettigheter.

     

    Jeg har ikke klart å finne noen, ikke en eneste organisasjon, som bryr seg en døyt, om hva som 

    er rett og galt, og hva som er folks sivile rettigheter, og folks menneskerettigheter.

    Så jeg synes det var veldig bra å høre om det programmet dere har lagt fram nå i Høyre, hvor dere

    ønsker å motarbeide nettopp slik behandling av enkeltpersoner, fra myndighetene.

    For dette synes jeg ikke, sånn som jeg ser det, at er verdig for et demokratisk samfunn.

    Og det viker som at det er like ille, her i Storbritannia, hvor jeg måtte flykte til, ettersom, at 

    jeg ble jaget fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, på 35 års dagen min, i july 2005.

     

    Av folk som hadde våpen og hunder, så det kan virke som at det var noe politi, eller noe, 

    for meg.

    Og jeg overhørte, at de sa de ønsket å skyte meg, så det var bare flaks at jeg kom meg unna.

     

    Så hva det er som foregår, det vet ikke jeg.

    Jeg får ikke noe hjelp, fra noen som helst myndigheter, eller private/uavhengige organisasjoner.

    Så sånn som jeg ser det, så har verden gått helt av hengslene.

    Jeg prøver å skrive, om det skjer, på en blogg jeg har, med håp, om at noen kanskje skal reflektere,

    eller reagere, over det som foregår.

    Pressen har jeg kontaktet flere ganger, de er ikke interessert i å hjelpe meg.

     

    Så at pressen, er involvert, i noe samrøre, med offentlig forvaltning, og også til og med frivillige/private

    organisasjoner, i både Norge og Storbritannia.

    Det er i hvertfall sånn jeg ser det, at dette er realiteten, i dag, i min situasjon, jeg klarer ikke få noe

    som helst hjelp/råd/informasjon, om hva det egentlig er som foregår.

     

    Jeg har kontaktet politet i Norge og Storbritannia, veldig mange ganger, men de vil ikke fortelle hva som

    foregår, så jeg tror nok at du har rett i det du la fram, i det prinsipprogrammet, at myndighetene, nå

    for tiden, ikke bryr seg noe om folks rettigheter, men at de lar politikken sin, gå foran folks rettigheter.

     

    Og dette er jeg enig, som i det det stod i en nettavis, at du sa, at folks universale rettigheter blir ignorert.

    Så da kan jeg gi den tilbakemeldingen, at sånn som jeg ser det, så har du og Høyre helt skjønt hva som

    foregår.

    Så da må jeg innrømme, at jeg ble imponert, når jeg leste det prinsipprogrammet til Høyre, i en nettavis

    her, tidligere denne uken.

    Så det synes jeg var veldig bra!

     

    Jeg var faktisk selv, på et eller to møter, i  Høires Hus, skrives det vel, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Det var vel, i forbindelse med Unge Høyres program, til skolevalgene osv., i forkant, av kommunevalget, i 91.

     

    Og da, pratet jeg og en kamerat, i hvertfall tidligere kamerat, Magne Winnem, med noen av Unge Høyres,

    politiske strateger, eller i hvertfall, de som skulle utarbeide valgkampmateriale til Unge Høyre da.

    Så fikk vi si vår mening om det, vi var jo fra Røyken og Svelvik vi, så hadde vel kanskje et litt annet

    perspektiv, enn de fleste som var på møtet i Høires Hus der, tror jeg, for dem var nok mest fra Oslo

    Vest osv., så da kanksje vi la merke til ting, som vi trodde ville gi et dårlig inntrykk, i f.eks. i Buskerud,

    eller Vestfold da.

    Men jeg får håpe at vi ikke fikk dem til å moderere programmet for mye.

     

    Jeg husker ikke navna på de her nå.

    Den eneste jeg husker navnet på, det var at den var en jentene der, som het Huitfeldt vel, og det var ikke

    Anniken Huitfeldt, men ei som var datter av en Høyre politiker, eller noe tror jeg.

    Det var kameraten min, Winnem, som kjente til dette.

    Men samme det.

     

    Så jeg må innrømme det, at jeg ble veldig imponert, over det prinsipprogrammet, som Høyre la frem, her

    nå nettopp.

     

    Jeg hadde ikke tid, til å drive med politikk, på begynnelsen av 90-tallet, og jeg synes egentlig ikke, at det

    var rett av meg, som bare hadde sittet på skolebenken hele livet, til da, å bli aktiv i Unge Høyre osv.,

    og diskutere, og si at dette er best, osv., når jeg ikke hadde noe erfaring fra annet enn skolebenken selv.

    Jeg synes det ble litt dumt, og visste ikke om jeg da egentlig visste noe særlig, om de temaene, som

    ble diskutert, på møtet der osv.

     

    Det var vel mest at jeg gjentok det, som lærerne hadde sagt på skolen, at Norge burde satse på kunnskap,

    og forskning.

     

    Men jeg hadde jo ikke helt oversikten selv, jeg mener det jeg synes ikke det var noe hensikt, for meg,

    som ikke kjente så mye til verden, å drive for mye med politikk, ettersom, at jeg jo ikke egentlig hadde

    noe særlig livserfaring, og da ville det vel antagelig ikke vært så hensiktsmessig, at jeg skulle prøve,

    å finne løsninger på alt mulig forskjellige, når jeg ikke selv syntes, at jeg visste så særlig mye om

    hvordan verden var.

     

    Så derfor, så ble det ikke til, at jeg gikk noe mer på møter på Høires Hus osv.

    Men, i de siste årene, så har jeg jo skjønt det, at det er noe, som ikke er som det burde være, i det hele

    tatt, i Norge. (Og nok også andre land).

    Så nå skjønner jeg jo det, at det er faktisk er veldige viktige temaer, dette med maktfordeliing, og

    det som kan synes, å være samarbeid, mellom forskjellige offentlige etater etc., for å motarbeide

    enkeltpersoner.

    Det virker som at det en mafia i offentlig adminstrasjon.

    Og jeg har skrevet før, at det kan virke som at det er noe i forbindelse med noe New World Order agenda.

    At man skal ha en underklasse, som blir styrt og kontrollert helt, av den nye overklassen/den nye eliten.

    Og middelklassen, den forsvinner, så det blir bare eliten, og undersåttene igjen, så og si, kan det

    virke som, for meg.

     

    I hverfall så synes jeg det jeg har opplevd de siste årene, passer godt med det jeg har hørt om, angående

    de her New World Order-teoriene da.

     

    Men jeg vet ikke helt, jeg lurer litt på, om kanskje det hadde vært smart for meg, å for eksempel begynne

    med politikk?

     

    For eksempel, disse statelige og offentlige myndigheter, inkludert politiet, virker det som, de er jo i hælene

    mine hele tida, så det er ikke fred å få, må man vel si.

     

    Og det virker som at det er 'Street Theater' og 'Group Stalking' operasjoner, som iverksettes rundt meg,

    av noe overvåkningspoliti, eller hva det kan være.

    Enda jeg har aldri vært noe kriminell, og jeg har jobbet og betalt skatt hele livet.

     

    Det virker som at disse operasjonene, som er på nettet, hvis jeg diskuterer, f.eks. på Veggavisen,

    eller en Facebook diskusjonsgruppe, så dukker det opp en organsiert gjeng, som mobber og trakasserer

    meg systematisk og planlagt.

     

    Og dette har også skjedd når jeg går ut døra. At det virker som at politiet, eller noen andre, har en slags

    overvåkningaksjon, for å få brutt meg ned, virker det som.

    Dette går på ting som 'Mind Control', virker det som for meg.

    Og dette er ting, som går på, at de bryter ned folk, så de blir traumatiske, osv., og så, så får de kontroll

    på personene, og personene gjøre det, som dette nettverket vil.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, jeg har lest om det på nettet, og jeg kjenner igjen det som står

    beskrevet der.

    Jeg skal legge ved noen linker, til blogg osv., som forklarer mer om det jeg mener.

     

    Nå bor jo jeg i Storbritannia da, så jeg vet ikke om Høyre har noe regler, for at man må bo i Norge,

    hvis man har lyst til drive med politikk osv., men det går vel mye på møter osv., så da er det vel

    antagelig en fordel å bo i Norge ja.

     

    Men jeg, er som jeg sier, nå i det siste, etter at jeg har fått tenkt gjennom dette.

    Jeg er en flyktning fra Norge jeg nå.

     

    Jeg ble jagd bort fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, sommeren 2005, av noen folk med våpen

    og hunder, som jeg ikke vet hvem er, eller hvorfor de skulle ha tak i meg, og skyte meg, som jeg

    overhørte de sa, når jeg var inni skogen ved gården der.

     

    Så jeg har tatt kontakt med FN's høykommisær for flyktninger, avdeling Storbritannia, for å få råd om

    hva jeg burde gjøre i forbindelse med dette.

    De sa bare, at de kunne ikke involvere seg i enkeltsaker, og ga meg to telefonnumre, til et par

    advokatfirmaer, tror jeg det var, som jeg ikke har kontaket enda, for jeg lurer på om dette ikke er

    mer generelle tema, som kanskje burde vært tatt opp med f.eks. FN da.

    Jeg vil jo gjerne vite, f.eks., om jeg formelt oppfyller kravene, til å være en flyktning, for da ville kanskje

    dette hjelpe, til å få politiet i Norge, til å gi meg råd, informasjon, eller hjelp i forbindelse med den

    situasjonen, som er, at jeg blir forfulgt av noe slags kriminelt nettverk da, virker det som.

    Hvis det ikke er politiet da, som en jeg pratet med på nettet, mente det kunne være.

     

    For dette har holdt på, siden 2003, og det er helt umulig å få et eneste råd., eller ord omtrent, ut

    av politiet, så hva det er som foregår, det er vanskelig å si, men at noe er galt, det er nok sikkert.

     

    Jeg vet ikke helt hvorfor, at jeg bestemte meg for å skrive den her e-posten, men mye av grunnen,

    var vel, at jeg synes det prinsipprogrammet som dere presanterte, i avisene, tidligere denne uken,

    var veldig bra, så det virker i hvertfall som at det er noen oppegående folk igjen i landet, synes jeg,

    og det er ikke så mange andre jeg kan si det om, i forbindelse med de tingene som foregår nå,

    synes jeg det virker som.

    Så det synes jeg var veldig positivt, og jeg tror Høyres politikk, med konservatisme, osv., ikke

    vil være på langt nær så ille, som AP's New World Order politikk, vil jeg kalle det, med en ny

    elite, som får i pose og sekk, og men en underklasse, som må stå i køer, til Aker Sykehus,

    osv., og dit ville ikke jeg dratt for å operere eller noe igjen, etter at jeg opererte kneet der,

    i 1996.

     

    Der var det mye rart, jeg mistenker at dette nettverket, av offentlig forvaltning, som er beskrevet,

    i den boken, 'mafiaen i Eiker', jeg mistenker at dette eller lignende netteverk, også har sine

    representanter, på sykehusene.

    Uten at jeg skal gå mer i detalj om det nå.

     

    Jeg tror, at i et samfunn med Høyres politikk, så vil det være mulig, for enkeltmennesker, å komme

    seg f.eks. over fra arbeiderklassen, eller hvilket utrykk man skal bruke nå, og oppover, til middelklassen,

    eller overklassen da, hvis de jobber og står på, uten å bli motarbeidet, av diverse jantelover, som 

    kanskje egentlig er et slags nettverk da, i tillegg til de netteverkene som er i offentlig admistrasjon osv.

     

    Men jeg tror ikke, at folk har så særlig muligheter, til å komme seg oppover, i samfunnet, i det 

    samfunnet som vi har nå, med AP's poltitikk, med en overlegen elite, et såkalt plutokrati, som 

    det skrives i avisene hele tiden.

    Jeg tror i et sånt samfunn, så er det så og si umulig, å komme seg over, fra 'undersåttene', til

    denne eliten, som styrer, i dette plutokratiet da.

    Som jeg selv har selv mange referanser til, i aviser osv., at Norge er egentlig et plutokrati.

     

    Og da mistenker jeg, at dette er samfunnet, som man får av, AP's politikk, med overformynderi,

    en ny elite, som kan kjøpe seg forbi køene, på de dårligere og dårligere offentlige sykhusene.

    Så dette AP/New World Order/den nye eliten samfunnet, det tror jeg man burde gjøre noe med,

    hvis man har noe som helst sympati, med de mange, altså flertallet som havner i denne, 

    'undersått' gruppen.

    Så dette håper jeg at det er mulig å gjøre noe med, dette AP-samfunnet. 

     

    Er 2/3 samfunnet de kaller det?

     

    Betyr dette, at den siste tredelen ikke har noen rettigheter, men får rettighetene sine ignorert, 

    av offentlig forvaltning og non-profit organisasjoner osv.

     

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, må jeg innrømme.

    At noen av de her 2/3 av folka i samfunnet da, har bestemt seg for, at jeg er i den siste tredelen,

    og da ikke har noen rettigheter, og alle kan fritt tulle med meg.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.

    Hvordan dette blir organisert i detalj, det kan jeg ikke si sikkert, men det er vel muligens noe 

    frimurere, eller Illuminati f.eks., inne i bildet da, uten at jeg skal si dette hundre prosent sikkert.

    Men jeg ønsker i hvertfall lykke til videre med den høyre prisippolitikken, som jeg synes virket 

    veldig bra.

    Jeg tror, at hvis Høyre, klarer å forklare velgerne, kanskje litt enklere, hva dette vil si, med at 

    det går politikk i enkeltsaker, og at folks universale rettigheter blir ignorert av myndighetene.

    Kanskje hvis Høyre tok fram noen eksempler, på hva som faktisk foregår, av maktmisbruk

    og det som værre er, fra myndighetene.

    For jeg tror ikke det er alle som skjønner det som står i prinsipprogrammet om universale 

    rettigheter, og at avgjørelser i enkeltsaker, tas med en poltisk agenda i bakhodet, og at 

    man overkjører folks sivile rettigheter, og menneskerettigheter.

    Men det er kanskje ting som kommer senere, i valgkampen neste år osv?

     

    Men jeg får i hvertfall ønske lykke til med det nye prinsipprogrammet, og si mange takk, for

    at det i hvertfall er noen oppegående personer tilbake i Norge, for det synes jeg det bli litt

    mangelvare på nå, hvis jeg skal være ærlig, så det synes jeg var et veldig bra og fornuftig

    program, å komme med nå, fra Høyre!

     

    Så beklager hvis jeg skriver mye her, jeg legger med noen linker, bare i tilfelle, at noen 

    har tid å lese dette.

    Da håper dette er i orden, og igjen takk for at det dukker opp noen bra nyheter i mediene.

     

    Så beklager jeg skrev for mye i denne e-posten, jeg bare fikk en ide, om at kunne jo prøve å

    sende, en e-post i hvertfall, så da tenkte jeg at jeg kunne jo prøve å gjøre det.

     

    Så da får jeg håpe, at det var i orden!

     

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er de nevnte linkene:

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/ (Dette er til bloggen min, som det er ca. 1700 innlegg på nå,

    og som jeg holder på å indeksere ferdig, så dette burde forhåpentligvis være gjort innen ikke 

    alt for lenge).

     

    til den posten på bloggen, hvor jeg har skrevet, om det jeg vet, om hva som egentlig foregår, noe

    jeg gjerne skulle ha ønsket var mer).

     

    http://www.linkedin.com/pub/6/86a/455 (Her er til siden min på linkedin, som jeg nettopp har

    skaffet meg, jeg har lagt inn arbeidserfaring, så det skulle være mulig å se der, at jeg er en

    person, som har jobbet og studert hele livet, og som aldri vært kriminell, i det hele tatt, og

    som det ikke burde være noen grunn, for politiet, å tulle med).

     

    begreper, som 'Street Theater', 'Group Stalking', og 'Mind Control'. Dette som står nevnt her, passer

    veldig bra, med det jeg har opplevd selv, her i Liverpool, de siste par årene. Uten at jeg vet om dette

    er styrt av noen lokale nettverk, eller om det er føderale, eller hva de kaller det i Storbritannia, som

    jeg kanskje mistenker at det også kan være, og muligens også linket til nettverk i Norge, uten at

    jeg skal påstå hvordan dette er, for sikkert).