johncons

Stikkord: Dagbladet online. (Kommentar til artikkel).

  • Erik er i en slags unntakstilstand. (In Norwegian).

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 07:01

    Jeg innrømmer at jeg skriver mye på nettet, og er mer hyper nå, enn jeg pleier å være.

    Men det er fordi at jeg liksom er i en slags unntakstilstand, jeg nå da, etter at jeg hørte at jeg var forfulgt av ‘mafian’, på Rimi Bjørndal, i 2003, og fortsatt ikke vet hva de greiene her går ut på.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541870.html#comments_container

  • Noen på Dagbladets kommentarsystem spyr ut spydigheter og sier at jeg er sinnsyk osv. (In Norwegian).

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av Professor Schrink Van Vidd. 27.07.2008 kl. 06:38

    Hallå de.

    Jeg bare lurte på om du forvekslet den gule lille pillen med den hvite fra vitaminglasset i dag . . .

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 06:49

    Jeg lurer litt på, hvorfor det sitter så mange edru personer her, natt til søndag, som det virker som bare sitter klar til å spy spydigheter mot meg.

    Så hvis det er normalt, at det skal være en sånn aksjon mot meg, som virker organsiert.

    Hvis det er normalt, så får jeg heller være sinnsyk og ta gule piller jeg da.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Noen på Dagbladets kommentarsystem tror at jeg har venner i underverdenen. (In Norwegian).

    Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 03:46

    Jeg lurer på om politiet vi har nå for tiden, er Generasjon X-, eller Emo-, politiet?

    Det virker i hvertfall for meg som at politiet er så redd for de kriminelle, så de har brukt meg, som en såkalt ‘target guy’, og tullet rundt med meg da, ettersom de er redde for å gjøre møkkejobbene selv, virker det som.

    Så om da, dette Emo-politiet, ikke klarer f.eks. å gå opp på vidda, om vinteren, med ski og pulk osv., og fjernet disse likene.

    Slik som militæret vel ville ha gjort.

    Og de kunne vel brukt snøscooter da.

    Det er sikkert muilg å lande helikopter der og, det er sikkert bare en dårlig unnskyldning.

    Når turgåere klarer å komme seg dit, da må vel politiet klare å komme seg dit også.

    Istedet lar altså politiet møkka-arbeidet ligge, i årevis.

    De får prøve å fucke opp en vanlig person nok, til at den personen gjør det da.

    Sånn de gjør med target guys, så kan Generasjon X-politiet, bruke ‘mind control’ til å få noen vanlige sivile, til å gjøre drittjobben, sånn som det virker som at de har gjort med meg.

    Så får jeg ønske lykke til, og at jeg får håpe at jeg ikke sårer følelsene til politiet så mye, at de begynner å gråte, når jeg skriver dette.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av vidkun 27.07.2008 kl. 04:25

    ookeyy….jævla agurk-folk….

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av Søppel 27.07.2008 kl. 05:20

    Tidenes innlegg!!! Gratulerer Erik…

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av vonbert 27.07.2008 kl. 06:11

    Herr Ribsskog,

    Jeg tror ikke dine venner i underverdenen setter pris på at du poster her.

    Jeg vet kor bor do.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 06:30

    Hei,

    er dette en trusel?

    Jeg poster hvor jeg vil.

    Jeg har ikke noen venner i underverdenen.

    Jeg tror faktisk ikke jeg har noen venner i det hele tatt, hvis jeg tenker meg om.

    Det virker i hvertfall ikke sånn.

    Så det kan godt hende at dette skyldes at jeg er forfulgt av ‘mafian’ ja, som jeg overhørte, på Rimi Bjørndal i 2003.

    Hvis ikke de har tatt ned mafian nå da.

    Hva vet jeg.

    Ingen har fortalt meg noe som helst, siden jeg overhørte dette, i 2003, så hva man skal stole på, og vite hva som er reellt, og hva som eventuellt er tull, fra noe overvåkningspoliti etc., som vil holde meg i uvitenhet, det er vanskelig for meg å si.

    Men jeg minner om, at politikerne, alltid sier i taler osv., at vi lever i ‘et åpent og demokratisk samfunn’.

    Og når jeg har jobbet som butikksjef, i Rimi, så har jeg lært hva ‘åpenhet’ betyr, når det gjelder kommunikasjon/samarbeid.

    Det betyr at man skal ikke holde ting hemmelig.

    Så hvis politiet, holder ting om underverdenen hemmelig, så lever vi ikke i et åpent og demokratisk samfunn.

    Da lever vi i en politistat, eller et diktatur, da.

    Plutokrati kanskje?

    Hvem vet.

    Jeg vet i hvertfall at det er noe som foregår, bak scenen, som det ikke er åpenhet om, fra politiet og myndighetene.

    Så folk blir ført bak lyset, er min mening.

    Og politiet lar vel disse i underverdenen herje fritt, og gjør vel ikke stort annet, enn å dekke over hva som har skjedd, i ettertid.

    Det er i hvertfall mitt inntrykk.

    Og at jeg nå er offer, for en sånn tåkelegging/dekkoperasjon, og at det derfor brukes trakassering etc. mot meg, på internett osv., for å få meg til å holde kjeft om hva som har skjedd, siden det ikke passer overens med myndighetenes planer for å dekke over hva som foregår/har foregått.

    Så hvis jeg får vite hva som har foregått, og får kontroll, så skal jeg gå rettsak mot politiet og myndighetene.

    Så vi får se hva som skjer.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541870.html

  • Emo-cops? (In Norwegian).

    POPULÆRT: Rondane er et yndet turmål for turister fra inn- og utland, som inntil videre kan beskue – og plyndre – døde tyske soldater som omkom ved Midtronden under krigen.
    Foto: ØYSTEIN FLEDSBERG/CREATIVE COMMONS

    Døde tyske soldater ligger synlig ved tursti

    Styrtet med fly i 1944.

    RALF LOFSTAD
    rlo@dagbladet.no

    (Dagbladet.no): De to siste åra har turgåere på vei mellom Storronden og Midtronden kunnet beskue levningene etter to tyske soldater som omkom i en flystyrt i 1944. Nå er lokale i distriktet opprørt over at de døde soldatene ikke blir hentet ned, skriver Gudbrandsdølen Dagningens nettutgave gd.no.

    Midtronden, Norge

    Emneord

    annen verdenskrig likfunn turisme

    Midtronden, Norge

    annonse

    annonse



    – Det er sløvt av politiet ikke å hente ned levningene. Vi kan ikke sitte stille og se på at soldatene blir liggende ved turisttråkket enda en sommer, sier Paul Rindal, turistvert i Dørålen, til gd.no.

    Politiets forklaring skal ifølge Rindal være at det er for risikabelt å lande på stedet med helikopter.


    13 omkom
    Det var i november 1944 at et militærfly med 13 tyske soldater, blant dem høytstående stabsoffiserer, styrtet i Rondane. Det tok lang tid før flyet ble funnet, og først i 1964 ble sju døde fraktet ned. Flere omkomne ble ikke funnet – før nå, etter at et ras blottla de to «nye» likene.

    Også Arnfinn Brenden (76) er opprørt over at ikke noe blir gjort for å gi de døde soldatene et mer verdig siste hvilested.

    – Forsvaret har plikt til og ansvar for å ta hånd om dem som fortsatt ligger ved flyet, sier Brenden til lokalavisa.


    Likplyndring
    – I sommer må politiet ta affære. Jeg kjenner folk som har plukket våpnene av soldatene. Det er ikke noe problem å finne dem, og med dagens metoder vil det heller ikke være noe problem å identifisere dem, sier turistvert Rindal.

    Lensmann Anders Torvik på Dombås sier han ikke kjenner opplysningene om soldatene, men opplyser at de i første instans er politiets ansvar.

    – Mandag morgen vil vi drøfte saken på kontoret og finne ut hva vi eventuelt må foreta oss videre sier Torvik til gd.no.

    TIPS OSSSMS/MMS: 2400 Tlf: 2400 00 00 2400@dagbladet.no

    Top of Form


    Navn:

    Overskrift:

    Epost:


    Mobil:


    Bottom of Form

    Twingly bloggsøk

    Legg link til bloggen din her

    Slik gjør du det

    Publisert søndag 27.07.2008 kl. 02:32, oppdatert 03:36

    Oppdater, vis skjulte eller sorter:

    Top of Form


    Bottom of Form

    Kommentarer (2)

    1

    anbefalinger

    Bra!

    Emo-cops?

    Skrevet av cons 27.07.2008 kl. 03:46

    Jeg lurer på om politiet vi har nå for tiden, er Generasjon X-, eller Emo-, politiet?

    Det virker i hvertfall for meg som at politiet er så redd for de kriminelle, så de har brukt meg, som en såkalt ‘target guy’, og tullet rundt med meg da, ettersom de er redde for å gjøre møkkejobbene selv, virker det som.

    Så om da, dette Emo-politiet, ikke klarer f.eks. å gå opp på vidda, om vinteren, med ski og pulk osv., og fjernet disse likene.

    Slik som militæret vel ville ha gjort.

    Og de kunne vel brukt snøscooter da.

    Det er sikkert muilg å lande helikopter der og, det er sikkert bare en dårlig unnskyldning.

    Når turgåere klarer å komme seg dit, da må vel politiet klare å komme seg dit også.

    Istedet lar altså politiet møkka-arbeidet ligge, i årevis.

    De får prøve å fucke opp en vanlig person nok, til at den personen gjør det da.

    Sånn de gjør med target guys, så kan Generasjon X-politiet, bruke ‘mind control’ til å få noen vanlige sivile, til å gjøre drittjobben, sånn som det virker som at de har gjort med meg.

    Så får jeg ønske lykke til, og at jeg får håpe at jeg ikke sårer følelsene til politiet så mye, at de begynner å gråte, når jeg skriver dette.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541870.html

  • Problemer med kebab og pizza osv. i Oslo. (In Norwegian).

    RE: I denne ustabile verdenen,

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 23:54

    Jeg husker forresten, at jeg og broren min, Axel, var ute på byen, i Oslo, for noen år siden.

    Vi pleide å gå på byen noen ganger, selv om de ble sjeldnere de siste åra jeg bodde i Oslo.

    Og da kjøpte vi kebab, fra en kebab-tilhenger, vil jeg kalle det, som har blitt kjørt dit, av en lastebil.

    Som stod mellom Stortingsgata, og Spikersuppa.

    Og da kom den en jente, kanskje i slutten av tenårene, eller helt i begynnelsen av 20-årene, bort til oss, og spurte om vi visste at de ikke hadde innlagt vann der.

    Så hvordan de kan ha lov å selge kebab der da, det vet ikke jeg.

    Men vi ble litt stumme av hu jenta, som var så frampå, så vi sa vel ikke noe.

    Men det var kanskje ikke så artig, å spise kebab da, som hvis hu ikke hadde sagt det.

    Så sånn var det.

    Men jeg husker også, det første året, som jeg bodde i Oslo, skoleåret 1989/90.

    Da pleide jeg og en kamerat fra videregående i Drammen, Magne Winnem.

    Vi pleide å gå på byen en eller to dager i uka, høsten 89, hvis jeg husker riktig.

    Og da, pleide vi å kjøpe pizza, på Pizza-bussen, som stod på parkeringsplassen, ovenfor Oslo Spektrum der.

    Jeg tror det er noe annet enn parkingsplass der nå.

    Jeg lurer på om Gunerius ble bygget ut, eller noe.

    Eller at det ble bygget parkeringshus.

    Noe sånt.

    Men der, hos pizzzabussen, var det også sånn, at dem vel ikke hadde vann.

    Eller var det Magne som klagde på, at han ikke vaska seg på henda, etter at han hadde tatt imot pengene osv.

    Det er mulig de hadde vann der da, men det var bare en person, en svenske, var det vel, som lagde pizza.

    Og tok i mot penger.

    Så da klagde Magne, husker jeg, på at han ikke vaska seg på henda, var det vel.

    Men det er mulig de hadde vann der da, bare at dem ikke brukte det til å vaske henda hele tida.

    Men uansett, så kan det jo være noe hygenie-problemer med de her pizza og kebab bussene og tilhengerne.

    Jeg vet ikke om de har lov å selge kebab osv. hvis man ikke har innlagt vann, der man selger maten fra.

    Men det er det kanskje noen andre som vet.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html?commentId=2121442#comment_2121442

  • Harrytur med eller uten Grandiosa. (In Norwegian).

    RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

    Skrevet av Harry Bolla Fettsleik… 26.07.2008 kl. 18:13

    Alle burde bli harry. Jeg drar en gang i måneden for å handle. 18 liter melk gir en besparelse på 99 kroner,. da er bensinen dekket. Billigere bensin. Og for hver 1000 tusen lapp brukt er 300 spart . Det blir mer , bedre og sunnere mat.

    Men vi kjøper ikke 4 pølser i lompe og 4 kopper kaffe på norsk bensinstasjon;;;;250 norske kroner takk, jeg tillater meg å være Harry, også i Norge…for jeg er ikke arbeidsfør og har råd til det dere har råd til.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 23:18

    Enig,

    jeg synes folk må få lov å være harry, eller hva man skal kalle det, å dra til Sverige og andre land.

    Det er jo litt som å komme til den frie verden noen ganger, fra myndighetene hjemme i Norge.

    Selv om kanskje Sverige ikke er noe bedre, så er det i hvertfall billigere mat der.

    Og det er jo litt artig, at de har andre merker mat osv., så kan man kjøpe noen andre merker osv., enn kun dem som finnes i Norge, som vel kan bli litt kjedelig noen ganger, selv om det ofte er bedre kvalitet på den norske maten, enn den som er i england f.eks.

    I Norge, så virker det som at omtrent all maten er omtrent sånn midt på treet.

    Mens i England, så virker det som at kvaltieten varierer, fra veldig dårlig til veldig bra.

    Så jeg synes ikke det er sånn i England, som i Norge, at man kan legge omtrent alt som er i butikken oppi handlevogna, og det er bra kvalitet.

    I England selger dem mye ‘dritt’, som dem utgir for mat, har jeg inntrykk av.

    Men jeg har jo også sett at det nok er en del tull med Grandiosaene i Norge:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Grandiosa

    Hvis man f.eks. drar på ‘harrytur’ til Sverige, som jeg har gjort selv også et par ganger.

    Jeg kjørte en gang til Gøteborg, og da var jeg innom et senter i Strømstad der.

    Og, jeg har også kjørt en gang til Arvika.

    Og jeg har vært med kamerater osv., på harrytur til Strømstad og Svinesund, et par tre ganger, og også med familie et par ganger.

    Og det jeg har lagt merke til selv, er at de har Grandiosa-pizza, på matforretningene i Svinesund.

    Bl.a. på den store matbutikken, som er like ved E6, eller hva den Europaveien mellom Oslo og Gøteborg, heter igjen.

    Ved avkjøringa til Svinesund der, er det vel.

    Der har jeg sett at de har Grandiosa.

    Men de har ikke de samme slagene som i Norge.

    Selv om de har Big One importert fra Norge.

    Og selv om Grandiosa Original, importert fra Norge, ble solgt i Sverige tidligere.

    Hva kan det komme av, at Norges mest solgte pizza, ja kanskje Norges mest solgte matprodukt, ikke blir solgt i Sverige, enda Orkla eide Procordia har plass i alle kjedebutikkene i Sverige.

    Her virker det som at det er noen ugler i mosen, for meg, som har jobbet i Rimi, i 12 år.

    Så her vil jeg gjerne varsle om, at det virker som at de putter noe tull i Grandiosaen, siden jeg ikke kan skjønne at det kan være noen annen grunn til at norsk-produsert Grandiosa, ikke blir solgt i Sverige, annet enn at de er redd for, at den ikke skal bli godkjent, av svenske næringsmiddel-myndigheter.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html?commentId=2121546#comments_container

  • ‘Formyndermennesker’ ser ut til å trives på nettet. (In Norwegian).

    Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London. Valgt innlegg

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:03

    Hvis det er lov å ta det her, siden tema er Gahr Støre, så kan jeg ta med at Gahr Støre, og UD, ikke svarte på mine henvendelser, angående problemer med at ambassaden i London, heller ikke svarte på mine henvendelser.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her kan man se mer om det:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/purring-til-smk-p-manglende-svar-p.html

    Og da fikk jeg bare dette svaret fra SMK, etter purringer osv:

    https://johncons-blogg.net/2008/04/letter-from-smkthe-norwegian-prime.html

    (Jeg tulla litt med det brevet, og satt på det flagg osv., på bloggen, men jeg var litt irritert da, selv om jeg kanskje synes det ser litt dumt ut nå, det er mulig).

    Så SMK, eller statsministeren da, prøver å late som, at de ikke er ansvarlige for hva UD gjør, som sjefen til utenriksminsteren.

    Og det synes jeg er helt latterlig.

    Og Sivilombudsmannen, de bare spiller på lag med direktoratene og SMK, og hjelper de, med å dekke over tøyset, vil jeg kalle det, fra forvaltningen og departementene.

    (Det står mer på den nevnte bloggen, om de nevnte problemene).

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London.

    Skrevet av 26.07.2008 kl. 21:11

    Nei, dette rotet ditt kan du ta andre steder, makan til surr skal du lete lenge etter.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London.

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:27

    Er du et sånt formyndermenneske du, som Jens Bjørneboe fortalte om?

    En som liker å bestemme over andre?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her mer om dette:

    ‘Formyndermennesker, skriver han, er slike som «ser sin høyeste glede i å bestemme over andre menneskers tankeliv, lesning, ytringer og livsanskuelse».’.

    http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/25/541768.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London mm. (In Norwegian).

    Støre og UD, svarte ikke på mine e-poster, om problemer med ambasaden i London mm.

    Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 21:06

    Hvis det er lov å ta det her, siden tema er Gahr Støre, så kan jeg ta med at Gahr Støre, og UD, ikke svarte på mine henvendelser, angående problemer med at ambassaden i London, heller ikke svarte på mine henvendelser.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her kan man se mer om det:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/purring-til-smk-p-manglende-svar-p.html

    Og da fikk jeg bare dette svaret fra SMK, etter purringer osv:

    https://johncons-blogg.net/2008/04/letter-from-smkthe-norwegian-prime.html

    (Jeg tulla litt med det brevet, og satt på det flagg osv., på bloggen, men jeg var litt irritert da, selv om jeg kanskje synes det ser litt dumt ut nå, det er mulig).

    Så SMK, eller statsministeren da, prøver å late som, at de ikke er ansvarlige for hva UD gjør, som sjefen til utenriksminsteren.

    Og det synes jeg er helt latterlig.

    Og Sivilombudsmannen, de bare spiller på lag med direktoratene og SMK, og hjelper de, med å dekke over tøyset, vil jeg kalle det, fra forvaltningen og departementene.

    (Det står mer på den nevnte bloggen, om de nevnte problemene).

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html#comments

  • Hvordan aktivere en versjon av Windows, på flere maskiner, del 2.

    Jeg får ta med en del til, av aktiveringsskolen, for Windows.

    De som sitter å aktiverer Windows over telefon, de blir kallt agenter.

    Og jeg jobbet som en sånn agent, i nærmere et og et halvt år, dvs. fra slutten av august 2005, til desember 2006.

    Og de siste ukene, var jeg permitert, for jeg hadde varslet om noe som virket som noe mafia eller mob. i firma.

    Så ble jeg utsatt for en konstruert oppsigelse, og måtte finne meg en ny jobb.

    Det var også mye trakassering/mobbing fra ledere.

    Og det var også tull med skift-planer osv, og ulovlige ledelsesmetoder, som var offisielle, såvidt jeg forstod det, det var snakk om straff/forsterking/mobbing, som lederne ble lært opp til å bruke.

    Det virket også for meg, som at de foregikk misbruk av de damene, fra hele norden, som jobbet der.

    (Se bloggen min for mer info).

    Og denne Microsoft-aktiveringen, har ikke noe hovedmål.

    Altså, jeg jobbet i Rimi i mange år, og da fikk vi beskjed, at Rimis hovedmål, var å få fler og mer fornøyde kunder.

    For vår butikk da, Rimi Nylænde, på Lambertseter.

    Men Arvato/Microsoft sin produktaktivering, hadde ikke noe hovedmål.

    Så man visste ikke hva som var mest viktig.

    Fornøyde kunder, å bruke kort tid på samtalene, eller å stoppe flest mulige ulovlige aktiveringer.

    Dette fikk vi ikke oppgitt, så hele tiden, så kunne lederne si, at det og det var viktig, og man kunne ikke forsvare seg å si, at det viktigste var fornøyde kunder, f.eks., fordi det manglet et definert hovedmål.

    Så man var et lette bytte, for mobbing/’terror’, fra lederne.

    Og en maskin, kunne like gjerne ha gjort den jobben.

    Man kunne like gjerne satt en datamaskin, med tale-generator, til å gjøre jobben.

    Så hvorfor Microsoft, absolutt skal ha folk, mest pene, unge damer, til dette, det lurer jeg litt på.

    Vi var også lavt lønnet, ca. 55 norske kroner i timen.

    Vi var i England, i Liverpool.

    (Men vi skulle helst ikke si at vi var i Liverpool, husker jeg leder Marianne Høkås, sa, fordi vi ville ikke at noen skulle prøve å spore ‘agentene’, som hun sa, for damenes del da. Så vi fikk bare si England, men hun Marianne sa det til meg og, at jeg fikk ikke si at vi var i Liverpool, i tilfelle noen skulle prøve å spore meg opp! Så det var kanskje litt rart dette, kan det ha vært en unnskyldning av noe slag?).

    Men grunnen til at jeg skriver dette, at maskiner like gjerne kunne ha gjort dette.

    (Nå forklarer jeg dette, slik at noen kanskje kan rydde opp i hva som foregår, for jeg mistenker at noen ikke spiller med rene kort her, så kanskje man kunne ha ryddet opp i Microsoft-aktiverings problemene, som jeg har nevnt mer om på blogg).

    Alstå, når noen ringer for å aktivere Windows, så har de et installasjons-id, en rekke med tall, på skjermen.

    Fra disse tallene, så kan agenten se, hvor mange ganger, som den aktuelle lisensen har vært aktivert.

    Så hvis den har vært aktivert 100 ganger, så skjønner man at noe er feil.

    Det var firma, på Sørlandet, som solgte PC-er, med ferdig installert Windows, uten cd-er.

    Som bare brukte samme lisensen på alle pc-ene.

    De averterte i Fedrelandsvennen osv., husker jeg.

    Dette rapporterte jeg om, mange ganger, men jeg fikk aldri høre, at noen gjorde noe med det.

    Så kanskje ikke aktiverings-problematikken, var det viktigste, med Microsoft-aktiveringen?

    Kan det ha vært noe med alle de fine, unge damene, som neppe visste hva f.eks. et hovedkort var?

    Ikke vet jeg.

    Men, det som skjer, når folk ringer, så kan man se, som agent, hvor mange ganger lisensen har vært aktivert.

    Men, hvis folka sier, at den har vært aktivert på samme maskin.

    Altså at det er en, gjenninstallering, på samme maskin, pga. virus f.eks.

    Så er det ikke noe, som agenten kan si.

    Selv om agenten kan se på skjermen, at programmet har vært aktivert, 20-30 ganger tidligere, f.eks.

    Så kan ikke agenten nekte å aktivere programmet, sålenge kunden sier, at det programmet kun har vært installert på en maskin.

    Så da lurer jeg, hva er da vitsen, med å ha 10-20 folk sittende, om en ikke samtidig, men kanskje 3-10 folk sittende, å aktivere over telefon, hele dagen, hvis en maskin like godt kunne ha sjekket dette?

    Kunder, som virket oppegående, gjorde også et poeng av dette.

    Så hva er da poenget, med å ha masse pene, unge damer/jenter, for det meste, sittende, i et kontorlandskap, i den store Cunard bygningen, i Liverpool, som er omtrent like stor som en katedral, og hvor flere hundre ansatte jobbet for Arvato, som drev Microsoft-aktiveringen.

    Blant annet var det telefonsalg/service for ‘3’, mobilselskapet, som Arvato hadde, før de mistet den kampanjen, av en for meg ukjent anledning.

    Og for ‘3’, så jobbet det vel mellom 100 og 200 personer samtidig.

    I hvertfall hørtes det ut sånn, for oss som satt innimellom dem, oss skandinavene, på Microsoft-aktiveringen.

    Det må ha vært over 100 folk, på ‘3’-kampanjen, som jobbet samtidig, vil jeg tro.

    Kanksje fler.

    Så hva som var poenget med dette.

    Om poenget bare er, at noen ledere, eller Illuminati (som jeg synes det virket som var linket til bygget, det står mer på blogg), skulle ha tilbang på fine, unge damer, på et sted det ikke kunne merkes lett, at noe foregikk?

    Jeg sier ikke sikkert at det var sånn.

    Men jeg har blitt så mye motarbeidet, når jeg har prøvd å få en arbeidssak, om problemene i firma, gjennom rettsystemet, så jeg må si, at myndighetene, er innvolvert, i å dekke over hva som har foregått.

    Så da kan ihvertfall jeg prøve å gjøre min del, til å bidra til, at det som foregikk der, ble kjent, selv om jeg ikke vet annet enn det jeg så, da jeg satt der og aktiverte, og det var ikke så mye.

    Men det er tydelig at det er noe som har foregått, som myndighetene ikke vil skal bli kjent.

    Så da får vi se om det er mulig å finne ut mer om det etterhvert.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container#comments

  • Erik skriver enda mer rart på Dagbladets kommentarsystem. (In Norwegian).

    Nymoralistisk forbudslinje

    Skrevet av TT 24.07.2008 kl. 07:18

    Finnes det ikke grenser for nymorlalisisk forbudslinje på alle mulige områder? Jeg synes dette er rart – da man ellers i samfunnet ser tegn på økt egoisme og individuell tankegang – det er for så vidt greit hvis det samtidig legges opp til et invidividbasert ansvar for egne handlinger. Men det er jo ikke det som skjer: Det kommer jo stadig flere pålegg, forbud og restriksjoner. Det er noe som skurrer.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Nymoralistisk forbudslinje

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 07:30

    Helt enig.

    Det virker som at folk ikke skal ha lov til å ha en hjerne lenger, men at myndighetene, skal tenke på vegne av folk, og folk mer eller mindre skal være noen hjernedøde, tankeløse, fjernstyrte individer.

    Jeg tror dette er mye, at folk blir hjernevasket av TV, presse og reklamer osv., for å passe inn i det nye New World Order-samfunnet, hvor det finnes en ‘ny elite’, og også en flokk med kveg, eller sauer, eller goy(?), som denne nye eliten, kan meske seg med.

    Jeg mistenker også at folk som er i denne nye eliten også blir beskyttet av myndighetene, hvis de gjør noe galt.

    Så hvis dette med light-brus, osv., er noe plot, for at alle damene, skal bli flottest mulig, eller slankest mulig, sånn at denne New World Order-eliten, kan forsyne seg med hvem de vil, av et utvalg av hjernevaskede health-friker, som de norske damene vel er, hvis man skal nevne de.

    Ikke vet jeg, men jeg synes det er litt mye rart som skjer.

    Hvem er det disse damene gjør seg så fine for?

    Jeg vet at det ikke er meg, det har jeg skjønt.

    Men man kan kanskje begynne å lure litt.

    Kanskje det er noen av disse damene som kan svare på det, men de har vel sikkert ikke tid, for de skal ute å jogge, eller på ut å trene på SATS før jobben.

    Hvem vet.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541614.html