johncons

Stikkord: Dagbladet online. (Kommentar til artikkel).

  • Brusautomater kan bli forbudt. (In Norwegian).

    Brusautomater kan bli forbudt

    I alle landets militærleirer.

    Helsedirektoratet, Norges Diabetesforbund og tannlegesjefen i Forsvaret vil fjerne brusautomatene fra landets militærleirer.


    Illustrasjonsfoto: TOMM W. CHRISTIANSEN

    Emneord

    brus forbud forsvaret militæret tannhelse

    Oslo, Norge

    annonse

    annonse

    Ifølge en undersøkelse publisert i magasinet Soldatnytt har halvparten av soldatene i norske militærleirer syreskader og hull i tennene. 70 prosent av de spurte sa de drakk mer enn en halv liter brus hver dag.

    Tannlegesjef Øyvind Asmyhr i Forsvaret mener brusforbruket må ned. Det gjør også Diabetesforbundet, som foreslår å fjerne brusen fullstendig, skriver Aftenposten.

    – Det kan ikke være Forsvarets jobb å selge brus til soldatene eller å fremme brussalget. Sett heller opp vannfontener, del ut vannflasker og tilby frukt og grønt. De som vil ha brus, kan selv gå og kjøpe det i butikken. Brusdrikking fører bare til at en blir slapp og sulten, sier forbundets generalsekretær Bjørnar Allgot.

    Han sier at ingen vil ta skade av at automatene fjernes.

    Helsedirektoratet ser på forslaget hans som positivt.

    – Å fjerne brusautomatene fra militærleirene er et godt forslag. Men samtidig som man fjerner dem, bør man innføre gode vannalternativer, sier seniorrådgiver Lars Johansson i avdeling for ernæring i Helsedirektoratet.

    Men soldatene selv ser ikke på fjerning av automatene som noen løsning.

    Bottom of Form


    – Vi synes det er et interessant forslag, og flere leirer har diskutert hva de skal gjøre, men jeg er ikke for å fjerne samtlige automater i landet. Det er noe som soldatene på den enkelte leir må bestemme lokalt, sier Steffen Rogstad, landstillitsvalgt for de vernepliktige soldatene.

    (NTB)

    Twingly bloggsøk

    Legg link til bloggen din her

    Slik gjør du det

    Publisert torsdag 24.07.2008 kl. 04:32, oppdatert 05:08

    Oppdater, vis skjulte eller sorter:

    Top of Form


    Bottom of Form

    Kommentarer (15)

    Neste »

    « Forrige

    1

    2

    3

    1

    anbefalinger

    Bra!

    Cola ftw!

    Skrevet av Magnus 24.07.2008 kl. 07:08

    om vi ikke får drikke cola på leir, bør ikke soving i tjenestetid lenger være refsbart. Da kan jeg gå med på det

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    Myndigheter og organsiasjoner klager så mye på brus og sukker osv.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 06:59

    Men, jeg tror ikke vanlig brus, som Cola og Solo og Sprite osv., er så usunt.

    Det er jo mye energi i sukkeret da, som sikkert kommer bra med, i en slitsom rekrutt-tjenste osv., hvis jeg skulle gjette.

    Selv om kanskje koffeinet i colaen ikke er så gunstig, men hvis man er ung, så spiller vel ikke den koffeinen så mye rolle kanskje.

    Men Solo og Sprite, må vel være bedre, enn f.eks. den brusen som selges mye av i England nå, når jeg kikker i butikkene her.

    Hvis man ønsker å kjøpe vanlig brus og saft, så må man ofte lete ganske lenge, i hvertfall må man sjekke etiketten nøye, hvis det ikke er kjent merker som Coca-Cola og Sprite osv., for ellers, så kan man være ganske sikkert, på at brusen inneholder Aspartam, eller hva det heter, og det tror jeg ikke er så veldig bra, uten at jeg husker hva det var med det stoffet igjen, men jeg mener å huske at det er kreftfremkallende, eller noe, og muligens også tuller med stoffskifte, uten at jeg skal si det helt sikkert.

    Det er vel i hvertfall ikke så mye energi i det stoffet.

    Og det er også det samme med saft her, man må lete lenge for å finne noe saft som har vanlig sukker i seg, da heter det gjerne ‘high juice’, og har 50% frukt og bær, og resten sukker og vann da.

    Men jeg tror egentlig det er sunnere enn sånn aspartam-innholdige drikker, i hvertfall hvis man driver med ting som krever mye energi, f.eks. hvis man har en fysisk krevende jobb, eller hvis man er i militæret, under rekrutt-tjenesten f.eks.

    For sukkeret, det blir vel til fett, hvis man ikke trener, eller bruker opp energien, men det legger seg vel ikke inn i blodårene, eller er kreftfremkallende, som aspartam, så jeg tror sukkeret blir litt vel mye demonisert, sånn sett, uten at jeg skal si det for sikkert.

    Appelsinjuice, tror jeg i hvertfall er ganske bra, hvis man har en slitsom jobb f.eks., hvis ikke brus er bra nok.

    Men nå er jo ikke jeg noe ekspert på det her, så jeg skal ikke begynne å bli noe kosthold-guru, eller noe, jeg bare synes det er litt rart at britene, og kanskje det gjøres i Norge, at man skal ha Aspartam i alt mulig, når det vel er forsket på at det er kreftfremkallenede osv., hvis jeg ikke husker helt feil.

    Så det synes jeg var litt snodig.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541614.html

  • Rekkehus er vel bedre enn høyblokker osv. (In Norwegian).

    Rekkehus er vel bedre enn høyblokker osv. i Groruddalen f.eks.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 06:34

    De pleier å ha butikker og kirker og sånn innemellom, så det er ikke så kjedelig egentlig.

    Ikke som høyblokkene i drabantbyene i Groruddalen f.eks.

    F.eks. som på Furuset, med masse blokker, og så Furuset-senteret da.

    Da vil jeg si at rekkehusene er en del bedre da, da har folk egen hage og kan spille fotball og ha dyr og sånn i hagen, så det er ikke så værst egentlig.

    Jeg bodde f.eks. i Walton, i Liverpool, i noen måneder, og der var en hovedgate like ved, og puber og fotballbane, ikke minst, ikke så langt unna, så der var det ganske artig å bo, selv om de folka som delte hus med der, kanskje ikke var så artige, selv om jeg ikke skal gå i detalj om alt som skjedde der, men jeg var ikke helt sikker på de folka gitt, så jeg var mest inne på rommet mitt, så gikk jeg og lagde mat og vaska klær osv, etter at de andre folka hadde lagt seg.

    Det er litt vanskelig å forklare, men hvis du bor i et hus sammen med fire briter osv., eller engelsktalende, og de er mob, eller hva dem er, så kan det bli litt rart å bo der, særlig hvis man er ny i byen, og på flukt fra noe mafia-greier, eller hva det er, i Norge, og ikke skjønner helt hva som foregår, og heller ikke får vite noe av politiet.

    Så sånn er det.

    Måtte nesten forklare litt der, hvorfor jeg var mye inne på rommet, bak låst dør, de siste månedene jeg bodde i Walton.

    Men sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Morsomt å få livet sitt ødelagt av noen idioter i politiet. (In Norwegian).

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av anon 24.07.2008 kl. 00:46

    vi har savnet deg, du er mye morsommere en de vanlige fjottnissene her på /db/

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 02:30

    Hei,

    ja det er hyggelig hvis noen savner meg, og synes jeg er morsom.

    Men det er ikke så morsomt, å høre at man er forfulgt av ‘mafian’, og at man har blitt brukt som ‘target guy’ osv., og ikke skjønne halvparten, eller en tiendel, av hva som foregår, og lure på hva som har skjedd med kollegaer på jobben osv., hvor det var tydelig at noe foregikk.

    Og noe har vel foregått i Norge og, uten at jeg kan si nøyaktig hva som har foregått, for ingen har fortalt meg noe som helst.

    Og når man da blir sensurert, på alle debatt-foumene, i Norge og andre land.

    Og når justisdepartementet, og utenriksdepartementet, og Kripos, og Spesialenheten og Riksadvokaten, og Sivilombudsmannen osv.

    Når alle disse tuller med ens rettigheter.

    Da er det egentlig ikke så artig, synes jeg da.

    Så hva som skjedde med det demokratiske samfunnet, hvor alle var like for loven, og hadde de samme rettighetene.

    Det vet ikke jeg, men hvor det samfunnet ble av, det er det kanskje noen andre som vet.

    Men at dette er veldig morsomt, det vet jeg ikke om jeg er så enig med deg i, for jeg hadde liksom planer å få meg ny karriære osv., og bra datautdannelse osv., når dette skjedde, og hadde et år igjen på bachelor-graden min.

    Men nå sitter jeg i England, med en kjedelig rutine-jobb, og masse gjeld, og får ikke de skolene i Norge, til å sende meg noe papirer eller noe.

    Og Rimi/Ica-gruppen vil heller ikke sende meg noen papirer.

    Og ikke familien min heller.

    Så jeg tror jeg blir tulla med av noe politi, eller noe, i forbindelse med det her mafia-greiene.

    Men at det er så artig, å få livet sitt ødelagt av noen sånne tullinger i politiet, det er jeg ikke sikker på, at jeg er enig med deg, i at er så veldig morsomt.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container

  • Mer om problemene da jeg jobbet på Arvato/Microsoft. (In Norwegian).

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av tba 24.07.2008 kl. 00:39

    Jeg hadde lagt ut aktiviserings-programvaren ut Piratebay

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 02:10

    Ja, det er ikke noe program, som aktiverings-kampanjen hos Arvato hadde.

    Det er en webside, som brukes til å aktivere på, hvis jeg husker riktig.

    Også har man et script da.

    Det gikk sånn her, de siste månedene.

    Velkommen til Microsoft, skal du aktivere Windows?

    Er det første gangen du skal aktivere det programmet?

    Hvor mange maskiner er det programmet installert på?

    Har du et installasjons-id på skjermen?

    Kan du lese opp de seks første tallene?

    Har du en produkt-nøkkel?

    Den pleier å stå på et klistremerke på kabinettet til pc-en, eller under pc-en hvis det er en laptop.

    Kan du lese opp den første gruppen?

    Har du noen tomme bokser på skjermen, hvor det står A, B, C, D, osv?

    Der skal du skrive noen tall, de første tallene er.

    Blabla.

    Så å jobbe på Microsoft produktaktivering over telefon, det veldig en rutinejobb.

    Så når det dukker opp kanskje hundre danske samtaler, eller mer med de norske og svenske, om dagen, så blir det slitsomt.

    For man vil gjerne ikke, at danskene skal ringe å klage, for det var snakk om å flytte aktiveringa til Tyskland.

    Så da prøvde jeg å svare de danske samtalene på ‘dansk’ da.

    Og det var slitsomt å snakke sånn.

    Men da forsto fler dansker hva jeg sa.

    Men det ble slitsomt å sitte å prate ‘dansk’, hele dagen, med bare fem sekunder pause mellom samtalene.

    Så jeg må nesten si at det var slavedrift å jobbe der.

    Nå tok jeg med noen av spørsmålene vi spurte, bare som eksempler, men jeg tror ikke at jeg skal gå i detalj om aktiverings-reglene og prosedyrene.

    Det ville vel vært litt vel useriøst.

    Jeg har jo bare forsøkt å få tatt opp den saken her, gjennom rettsystemet og med politiet osv., i et og et halvt år.

    Så jeg får vel være litt mer tålmodig, før jeg eventuellt forklarer hvordan rutinene og prosedyrene er osv., for å vise at jeg ikke bare har funnet opp dette.

    Vi får se hvor forbanna jeg blir.

    Men, det virker for meg, som at myndighetene, må det vel være, har motarbeidet dette, at jeg skal få kontroll, og få tatt opp denne saken, med slavedrift-tilstander og ulovlige ledelsesmetoder, hos Microsoft.

    Politiet kallte meg ‘Miss Erik Ribsskog’, på et brev de skrev til meg, i forbindelse med at jeg kontaktet de, angånde dette, så hva som foregår hos politiet, det vet jeg ikke, men jeg kunne godt ha tenkt meg å tatt opp det gjennom rettsystemet også, hvis jeg får kontroll, altså får tilbake rettighetene mine, og får vite hva som har foregått.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

  • Hvorfor jeg gikk fram som jeg gjorde, i forbindelse med problemene på Arvato’s Microsoft produkt-aktivering. (In Norwegian).

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av Moppeloffen 24.07.2008 kl. 00:47

    Ha ha!! Unnskyld meg men er du lagd av kjeks eller? Du må jo lære deg å si ifra man. Vær autoritær, bank neven i bordet og spør om hva faen er det som foregår. Etter mange år i næringslivet har jeg funnet ut en ting, Skal du komme noen vei må du være tøff og sette deg i respekt. Ikke være en idiot men tøff. Lykke til videre.( Morsom historie da) 🙂

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 01:06

    Ja, men det er første jobben jeg hadde i Storbritannia også.

    Men jeg tok dette opp i møter med lederne på jobben, så jeg kan ikke si at jeg ikke har tatt det opp.

    Jeg har lært, da jeg jobbet som butikksjef i Rimi i Oslo og Ski, at man burde dokumentere sånne her ting.

    Det var også mye annet tull som skjedde der.

    Jeg skal finne en link:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Arvato-case

    Og grunnen til at jeg dro fra Norge, det var at jeg hørte, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Og dette fikk jeg ikke noe hjelp av politiet hverken i Norge eller England med.

    Det første året ca., som jeg jobba på Microsoft-aktiveringa, så var det som en vanlig jobb, og det var helt levelig å jobbe der, man fikk stort sett være i fred for sjefene.

    Men det siste halve året ca., da ble det som et slags terrorvelde der, tiden for å logge samtaler, altså pausen mellom aktiveringene, ble minsket fra 30 sekunder, til 5 sekunder, så det var som slavedrift å jobbe der.

    Jeg har også funnet ut, at kjeftning, fra team-leadere, over bordet, gjennom hele Microsoft-avdelingen, som var rutine for lederne, regnes som en straff, siden det er utskjelling ovenfor de andre som jobber der, og er en ulovlig ledelsmetode, eller også kallt mobbing da.

    Så Arvato/Microsoft hadde mobbing som en offesiell ledelses-metode.

    Og jeg ble hersjet med av sjefene der.

    (Det står i linken).

    Men jeg hadde jo hørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’ osv., og jeg kjenner ingen som jeg kan stole på, i sånne sammenhenger.

    Så jeg trengte nå den her jobben da, for å ha penger, mens jeg prøvde å få hjelp fra politiet.

    Men jeg fikk ikke noe hjelp.

    Jeg tenkte, at jeg kunne jo prøve å få pressen i Norge, til å kanskje skrive om problemene i firma, og det var også en av grunnene til at jeg valgte å ta opp problemene.

    Men også fordi at jeg ble behandlet så dårlig, og sendt så mange danske samtaler, at jeg ikke kunne ha fortsatt i jobben i lengden, for de sleit meg ut da.

    Men tilslutt så ble jeg utsatt for en konstruktiv oppsigelse der.

    Men at et firma som Microsoft, som vel er et av de støste eller rikeste firma i verden, skal ha en produktaktivering, hvor folk blir herjet med og behandlet som slaver, på den måten, det forstår jeg ikke, at ingen er interessert i å se nærmere på.

    For jeg har ikke klart å få noe hjelp med det som skjedde der.

    Men det er mulig at det er noe politi eller noe, som ødelegger for meg, for jeg har også overhørt at jeg har blitt brukt som noe ‘target guy’, da antagelig av politiet.

    Så hva som egentlig foregår, det er vanskelig å si, men jeg prøver å ta det opp på nettet osv. da, så kanksje noen forhåpentligvis legger merke til hva som foregår.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html

  • Da jeg ble arrestert for å ødelegge krigsmonumentet utenfor the Cunard Building i Liverpool. (In Norwegian).

    KJEDELIG KJØPESENTER: Men neppe Trondheim? Det understrekes at Tescobutikken på bildet ikke er den samme som er i Johnsons nabolag.
    Foto: Alessia Pierdomenico/Reuters

    – Kjedelig, som et motell i Trondheim

    Londons borgermester bruker Norge som eksempel på stygg arkitektur.

    SILJE BRYNE
    silje.bryne@dagbladet.no

    METERVIS MED KJEDELIG RØD MURSTEIN? Det vites ikke om Boris Johnson noensinne har vært i Trondheim.
    Foto: Truls Brekke / DAGBLADET

    (Dagbladet.no): Boris Johnson, som overtok som borgermester av London i mai, kommer med sterk kritikk av norsk arkitektur i spalten sin i The Telegraph.

    Trondheim, Norge

    Emneord

    arkitektur london trondheim

    Trondheim, Norge

    annonse

    annonse



    Det er i en kommentar om byggingen av et nytt kjøpesenter (Tesco) i nærmiljøet sitt at han tyr til sammenligningen.

    – Det vi endte opp med var rød murstein, metervis med kjedelig rød murstein, hvor det arkitektonisk høydepunktet var de kjedelige, firkantede vinduene. Med all respekt til Norge, men det kunne ha vært et billig motell i Trondheim eller muligens hovedkvarteret til et lite gass-selskap, skriver han.

    Arkitektonisk perle
    Fungerende ordfører i Trondheim, Knut Fagerbakke (SV), stiller seg uforstående til utsagnet til sin kollega.

    – Nei herlighet, han karen må vi umiddelbart invitere til Trondheim, sier Fagerbakke til Dagbladet.no, og legger til at han gjerne vil lære Johnson om både arkitektur og byggeskikk.

    – Byen vår er jo full av arkitektoniske perler. Man kan få et overblikk over en samlet norsk arkitekturhistorie ved å gå rundt i byen, fra vikingtida til middelalderen til moderne tid. Dessuten har vi en rekke fantastiske nye bygg, skryter Fagerbakke.

    Han mener at selv om alle byer nok har sine mindre skjønne sider, så har Trondheim en gjennomgående bra arkitektur.

    – Ikke minst det slående nye publikumsbygget ved Nidarosdomen, som står i fin kontrast til domen selv. Bygget har vunnet byggeskikksprisen, understreker Fagerbakke.

    Tidligere fadeser
    Det er ikke første gang at Boris Johnson har tråkket folk på tærne.

    For to år siden måtte han unnskylde seg overfor folket på Papua Ny-Guinea, etter å ha sammenlignet utviklingen i sitt eget politiske parti med «Papua Ny-Guinea-aktige orgier med kannibalisme og høvdingdrap.»

    Han har også måttet be om forlatelse overfor innbyggerne i
    Liverpool og Portsmouth.

    Les flere BoJo-sitater
    her.

    BØLLA BORIS HAR GJORT DET IGJEN: Men Norge har lite å føle seg fornærmet for i motsetning til folket på Papua Ny-Guinea.
    Foto: AKIRA SUEMORI / AP PHOTO/SCANPIX

    Twingly bloggsøk

    Legg link til bloggen din her

    Slik gjør du det

    Publisert onsdag 23.07.2008 kl. 23:40, oppdatert 23:46

    Oppdater, vis skjulte eller sorter:

    Top of Form


    Bottom of Form

    Kommentarer (10)

    Neste »

    « Forrige

    1

    2

    0

    anbefalinger

    Bra!

    Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

    Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 00:23

    I Liverpool har de også mye fin arkitektur.

    De har tre bygninger, som blir kallt ‘the three graces’, og som ligger ved bredden av the Mersey.

    The Cunard Building, hvor jeg jobbet for Arvato/Microsoft, er en fin bygning fra forrige århundre, i gotisk stil, og på størrelse som en katedral, må man vel si.

    Men det var så mye tull som skjedde, vi ble behandlet så dårlig, da vi jobbet for Arvato/Microsoft, i the Cunard Building da.

    Det var ulovlige ledelsesmetoder, som straff og forsterkning, hvis noen vet hva det er, det blir mye brukt til dresur av hunder og andre dyr.

    Og det var også trakassering/mobbing, fra ledere og man ble lurt, på shit-planene, med at man ikke fikk så mange fridager som man hadde krav på.

    Og jeg ble også utsatt for en konstruert oppsigelse.

    Så man ble behandlet som slaver der, når man satt å aktiverte Windows, for Microsoft, og mottok telefoner, fra alle de nordiske landene.

    Jeg tok opp disse problemene i noen møter på jobben, og her er en fil, fra et av møtene jeg hadde med sjefen min/’the line manager’ der, Live Slettvold, som også var norsk, fra Trøndelag visstnok:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/summary-meeting-311006-and-111106-line.html

    Og da prøvde jeg å få hjelp av politiet osv., for det var også mer som skjedde etter dette møte, at team-leadere fulgte etter meg, på vei hjem fra jobben, og at folk plutselig ble syke i ukesvis, uten noen forklarling, det var en ung, pen dame, som plutselig ble det.

    Og senior team-leader, løy, og sa at det ikke jobbet noen i firmaet der, med samme navn som team-leaderen som hadde fulgt etter meg hjem fra jobben.

    Så det var så mye tull der, så jeg trodde det var noe mafia/mob-greier, som hadde infiltrert firma.

    Politiet har enten ikke gjort noe, eller later som, ovenfor meg, at de ikke har gjort noe.

    Og jeg får ikke noe hjelp med den arbeidssaken min, noen steder, hverken av norske eller britiske myndigheter eller organisasjoner.

    Så jeg ble såpass forbanna her, for noen uker siden, siden jeg ble behandlet som en slave der, må jeg vel si, og ble utsatt for en konstruert oppsigelse, så da klikka det litt for meg, så jeg gikk berserk på det krigsmonumentet, for jeg tror det er et vikingeskip, og at dette her tullet på Microsoft-aktiveringa, kan ha vært noe i et ledd mot en krig mot vikingenes etterkommere, eller noe.

    Sånn tolker jeg det monumentet, og sammen med problemene på Microsoft, så mistenker jeg at dette kan ha vært del av noe Illuminati-greier.

    Her er mer om det krigsmonumentet, og hvordan det ble seende ut, etter at jeg gikk berserk på det.

    Jeg fikk bare en advarsel fra politiet, for de bokstavene var ikke festa så bra, så de første kunne jeg bare gripe tak i, og røske ut med henda, så det var kanskje egentlig ikke noe galt jeg gjorde tror jeg, siden de ikke sikret disse eiendelene deres godt nok, de burde ha festet de bokstavene ordentlig.

    Men men.

    Her er linken:

    https://johncons-blogg.net/2008/06/man-fr-ikke-mer-moro-enn-man-lager-seg.html

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html

  • Kongehuset har gjort Norge sårbare for utpressing. (In Norwegian).

    RE: Leve republikken – gratulerer med dagen til en ordinær borger!

    Skrevet av Grazy 21.07.2008 kl. 02:14

    Jeg tror at verken du, jeg andre vil noengang få se den videoen så den bekymrer meg ikke det grann.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Leve republikken – gratulerer med dagen til en ordinær borger!

    Skrevet av cons 21.07.2008 kl. 02:22

    Jo, det får vi jo håpe.

    Men hva teller ditt ord?

    Du kan vel ikke garantere dette, kan du vel?

    Eller skal landet Norge, si at dine garantier er bra nok?

    Husk at denne videoen, kan komme til å bli brukt som et pressmiddel også, mot norske myndigheter, f.eks. i en forhandlingsituasjon om delelinjen i Barentshavet.

    Hvis f.eks. KGB får tak i en kopi av denne filmen.

    Jeg er litt bekymret, over at norske myndigheter, vil se på det, som en så stor skam, å ha Norges dronning, utfoldende i noen seksuelle aktiviteter, til almenn beskuelse, i en fil på internett.

    Så da er jeg redd for at norske myndigheter heller ville valgt å gi etter i f.eks. noen forhandlinger da.

    Og da har man egentlig ‘tatt rotta på’ Norge, som dem sa i gamle dager.

    At da må man nok kunne si, synes jeg, at da ville dem hatt kontroll på Norge, hvis de hadde den filmen, under trusseler om å offentliggjøre den.

    Så det synes jeg ikke er noe særlig, at de kongelige har gjort Norge så sårbart, for utpressing.

    Da syns jeg de kongelige skulle ta konsekvensen av at de har ‘driti seg ut’, og si takk for seg.

    Det tror jeg hadde vært det beste for landet.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    http://www.kjendis.no/2008/07/20/541271.html#comments

  • Kongelige juksetroll? (In Norwegian).

    Strøm

    Skrevet av Trine 20.07.2008 kl. 21:33

    Hvordan kan de steke kanelboller når de ikke har strøm i hytta?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    1

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Strøm

    Skrevet av bisq 20.07.2008 kl. 22:18

    De stekte vel ting i verden før strømmen kom også?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Strøm

    Skrevet av cons 20.07.2008 kl. 23:23

    Har dem ikke strøm i hytta?

    Kanskje de gjorde som Ingrid Espelid Hovig gjorde da, å juksa litt.

    Hvem vet.

    Tremenningen min sa at Haakon, var en røver til å rappe vin fra vinkjelleren til faren sin.

    Og Mette-Marit har jo vært sammen med narkovrak, skrev en dame i en kommentar her.

    Og det er jo kjent at hun har brukt narkotika, og at det finnes en XXX-film, hvor hun medvirker.

    Så de folka her skal man kanskje ikke stole for mye på.

    Det er mulig.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Strøm

    Skrevet av ormen 20.07.2008 kl. 22:14

    Idiot, hørt om propankomfyr

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    RE: Leve republikken – gratulerer med dagen til en ordinær borger!

    Skrevet av Linda 20.07.2008 kl. 23:03

    "De"? Hvem er de? Hvem lager XXX videoer?

    Du får ha meg unnskyldt, men det høres ut som om "de" skal vise til kronprinsparet. Synes du ikke at du går litt over streken nå Erik Ribsskog?

    Såvidt jeg vet er idioten med videoen et narkovrak med oppmerksomhetsbehov. Ikke er det sannsynelig at han har noen video og selvom han har en video er det svært lite sannsynelig at det er med MM.

    Denne personen ble visstnok anmeldt av MM etter å ha dukket opp på døren med kniv. Han kan med andre ord fremstå som en smule ustabil og man bør kanskje ta hans uttalelser med et spadetak salt.

    http://www.kjendis.no/2008/07/20/541271.html#comments_container

  • Sensurert av Dagbladet eller politiet? (In Norwegian).

    RE: Dagbladet sensurerer meninger de ikke liker.

    Skrevet av cons 20.07.2008 kl. 19:39

    Jeg tror det må være lov å diskutere kongehuset, under en artikkel om kongehuset.

    De ville vel ikke skrevet artikkelen, hvis ikke Haakon var kronprins?

    Dagbladet skrev vel ikke en side om meg eller deg, da vi fylte 35 år?

    Selvfølgelig ikke.

    Dette er selvfølgelig en artikkel om det norske kongehuset, og derfor burde det være lov å diskutere de også.

    Lillian, her på debattsiden, skriver også om at det burde være republikk.

    Så det er nok lov å skrive om republikk.

    Hvorfor jeg blir sensurert, det vet jeg ikke.

    Men jeg har noe problemer med å få hjelp av politiet, i forbindelse med at jeg har hørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’, i Oslo i 2003.

    Jeg har også hørt, at man har brukt meg som ‘target guy’, ved hjelp av mind control osv da.

    Det kan jo være at jeg sensueres i forbindelse med en operasjon for å dekke over dette.

    At politiet overvåker internett-forbindelsen min, og prøver å dekke over feil de har gjort, og løgner de har fortalt, ved å sensurere meg, det er nok ikke umulig.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.kjendis.no/2008/07/20/541271.html#comments#comments#comments#comments

  • Bare synd at kongehuset har driti seg ut. (In Norwegian).

    35 ÅR I DAG: Prinsesse Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus var rause med kos og klemmer til pappa i anledning bursdagen.
    Foto: SCANPIX

    Bakte kanelsnurr til pappa

    Kronprins Haakon fyller 35 år i dag.

    (2) Tips venn: Del

    SOMMER PÅ HYTTA: Kronprins Haakons 35-årsdag søndag skulle feires med venner og familie på Flatholmen utenfor Risør. Kronprins Haakon, kronprinsesse Mette-Marit, prinsesse Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus stilte til fotografering på formiddagen.

    Prinsesse Ingrid Alexandra (4) og prins Sverre Magnus (2) hadde stått tidlig opp søndag for å bake kanelsnurrer til pappa’n sin, som fylte 35 år.

    BURSDAGSKLEM: Prinsesse Ingrid Alexandra gir pappa en god bursdagsklem.

    Flatholmen, Norge

    Værmelding for Flatholmen

    I dag

    I morgen

    tirsdag

    onsdag

    14°

    16°

    17°

    20°

    Full værmelding for Flatholmen

    Emneord

    kronprins haakon kronprinsparet

    Flatholmen, Norge

    annonse

    annonse

    I anledning fødselsdagen hadde kronprinsparet invitert til familiefoto på sitt nye sommerparadis Flatholmen i Risør kommune.

    Fire fotografer, to lokale og to byråfotografer, var invitert til å ta de første offisielle bildene av kronprinsfamilien på Flatholmen.

    Bildene ble tatt på det høyeste punktet på den lille øya, et godt stykke fra selve sommerhuset. Etter mye regn siste døgn, var det heldigvis opphold da fotograferingen fant sted.

    Prinsen ønsket velkommen
    Det var yngstemann i familien, prins Sverre Magnus som sammen med en venn av kronprinsparet møtte fotografene da de ankom i båt like før klokka 11 søndag.
    Prinsen, som i familien bare omtales som Magnus, kunne fortelle fotografene at han hadde det fint ute på Flatholmen.

    Flagget var heist for kronprinsen, og begge barna var svært opptatt av å fortelle at pappa hadde bursdag og at de hadde bakt kaker fra tidlig om morgenen. Ifølge fotografene var de to små også rause med kos og klemmer til pappa i anledning dagen.

    Storebror Marius var ikke til stede under fotoseansen. Han ferierer for tiden sammen med sin far og farens familie.

    Privat feiring
    Bortsett fra flagging fra alle offisielle bygninger, er det ingen offisiell markering av kronprins Haakons 35-årsdag. Dagen feires privat med familie og venner på Flatholmen, men Slottet vil ikke oppgi hvem som er invitert til fødselsdagsfeiringen.

    Ifølge fotografene var kronprinsessens mor, Marit Tjessem på vei ut til øya da båten med fotografene returnerte til Risør.

    Kronprinsparet kjøpte hytta på Flatholmen i mai for 9 millioner kroner. Hytta, som er den eneste på øya, er på rundt 60 kvadratmeter og av enkel standard, og paret har ingen planer om å bygge ut hytta foreløpig.

    Tidligere i sommer har kronprinsfamilien tilbrakt flere uker i en enkel fangsthytte på Svalbard. (NTB)

    Twingly bloggsøk

    Legg link til bloggen din her

    Slik gjør du det

    Publisert søndag 20.07.2008 kl. 15:10, oppdatert 15:29

    (2) Tips venn: Del

    Oppdater, vis skjulte eller sorter:

    Top of Form

    Bottom of Form

    Kommentarer (2)

    0

    anbefalinger

    Bra!

    Bare synd at kongehuset har driti seg ut.

    Skrevet av cons 20.07.2008 kl. 17:05

    Det eneste som er synd, er at Kronprinsen valge seg en kone, Mette-Marit, som har spillt i gruppesex pornofilm.

    Hva hvis noen får tak i denne, og sprer den på internett.

    Kan så Dronningregent Ingrid, når den tid kommer, fortelle de andre i kongehuset, hva som er riktig og galt å gjøre, hvis det finnes en pornofilm med moren hennes, på internett, hvor hun betjener opptill flere personer?

    Jeg bare spørr.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.kjendis.no/2008/07/20/541271.html#comments#comments#comments