johncons

Stikkord: Drammen

  • Jeg sendte en ny e-post til Christian Grønli







    Gmail – en hilsen fra Barcelona







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    en hilsen fra Barcelona





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, May 29, 2010 at 5:41 AM





    To:

    christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg publiserer alt, til jeg får rettighetene mine.
    Paul, det var en som var adoptert fra Asia, eller noe vel.
    Pleide ofte å gå rundt i skog og mark, og en gang bølla han med meg, da jeg gikk bort til farmora mi, på Sand, og lot meg ikke gå forbi han, så jeg måtte holde meg bak han og en kamerat, som somla.

    Han Paul gikk i klassen over meg.
    Jeg tror det var under VM-82, for jeg husker at Italia, og eller Tyskland, var i finale vel.
    Men vi syntes at finalen var kjedelig, så vi spilte heller fotball i hagen der, i Leirfaret, (det gamle huset til Gry Stenberg og de).

    Sånn mener jeg det var, ihvertfall.
    Jeg møtte aldri han Thor Furuheim jeg.
    Han døde i hagen deres i Havnehagen 4, mens jeg fortsatt bodde i Larvik vel.
    Eller om det var første året jeg bodde på Bergeråsen.

    Mora hans, Ruth, hu var i St. Hans-aften komiteen, eller Bergeråsen Vel, og da ble St. Hans-feiringa på Ulviksletta avlyst det året, (1980 vel), for hu sørga sønnen sin.

    Jeg hadde vært der før, da jeg var på ferie på Berger, mens jeg bodde i Larvik, så jeg husker jeg ble skuffa.
    Men men.
    Jeg husker vi var hos Furuheim, det var din ide, vi var sikkert innom Petter og dem, på veien.

    Men men, det er kanskje ikke så nøye.
    Jeg får sende den her e-posten til Politiet i Drammen da, siden du kan bekrefte at faren min lot meg bo alene, (for jeg har en sak mot han, for omsorgssvikt, som jeg prøver å få bekreftet).

    Jeg kan se om jeg finner ut hvem hun landslagskeeperen i håndball var, som var sammen med stefaren deres, da mora deres døde.
    Kanskje hu vet etternavnet til han Willy.
    Men jeg kommer til å publisere alt av korrespondanse, til jeg får rettighetene mine av politiet, for jeg har overhørt i Oslo i 2003 at jeg er forfulgt av noe 'mafian', som jeg ikke vet hvem er.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/5/29 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    du husker ikke at du var og besøkte meg, sommeren 1982, må det vel ha vært.
    Det er ikke korrekt, jeg bodde i Spania under VM 1982, og jeg var ikke i Norge på 14 år, så det stemmer ikke.

    Du fikk kjærestebrev av hu Aina, som sagt.
    Det kan stemme, men det må ha vært den lille stunden vi var i Norge etter Mexico. Så dro vi til Spania.

    Du bodde på det gamle rommet mitt, (og det gamle rommet til Gry Stenberg).

    Det kan nok stemme det hvis du sier det, det er bare året som ikke stemmer.
    Petter bodde hos en som het Paul, i Havnehagen vel.

    Ikke peiling, husker ikke noen Paul.

    Vi var oppe hos Per Furuheim, (av en eller annen grunn), og han ble sur på meg, (vi hadde noe vannkrig), og han tok å dusja meg med hageslangen, så alle klærna mine ble gjennomvåte.

    Er du sikker at det var med meg? Per var Petter sin kompis, ikke min. Jag var mer med Tor, broren til Per.

    (Meg jeg fikk spylt han litt først så, så jeg klarte nesten uavgjort, mot han svære karen i klassen over meg).

    Jeg har en sak mot faren min, for omsorgssvikt.
    Trist å høre.

    Du og Petter var jo ofte på besøk hos meg, i Hellinga 7B, i 1980, det året jeg fylte ti år.

    Det stemmer det, tror jeg gikk opp noen kilo der ja, haha alt for mye potet gull.

    Du husker kanskje at faren min bodde nede hos Haldis og at jeg bodde alene i Hellinga?

    Det stemmer kanskje det. Husker at vi var alene hjemme hos deg ganske ofte ja…
    Jeg synes det er rart at du ikke husker det, at dere var på Bergeråsen, en sommer, året etter at mora deres døde.

    Jo, husker noe av det ja… men det var ikke under VM 82 det er helt sikkert.

    Dere fikk hver deres LP av meg, og en del sånt.
    Aha?

    Det ble jo kjedelig for meg på Bergeråsen, etter at dere dro til Mexico.

    Du skaffet deg vel nye venner, barn er jo flinke å få seg venner.

    Katta mi døde jo også på samme tida, så jeg ble jo boende helt aleine, i Hellinga.

    Kjipt det for en liten unge på 9 år.
    Dere var jo der, husker jeg, på den tida katta forsvant.
    Hmmm?

    Men men.

    Jeg tar det på e-post og ikke på chat, hvis det er greit.
    Ok, det er greit… men selv om du mener at bloggen din er privat så kan jo hvem som helst ta å titte på den. Jeg mener at våre private samtaker kan du la vær å få dem opp på nettet. eller?


    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Fortsetter med svar i rødt:

    2010/5/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    ok, jeg gir nesten opp.
    Hva er du nesten gir opp?

    Hvis du finner bildene, så kan du jo sende de.

    Hvis jeg finner dem sender jeg dem.

    Det går fint å sende med gmail, har jeg testa før.
    Jeg også, finner jeg dem sender jeg dem til deg.
    Jeg husker at du og Petter pleide å dra til noe slekt i Oslo, er det i faren din sin slekt da?

    Ja, det var nok farmor og farfar som bodde på bygdøy.

    Carl-Otto, heter han ikke det?
    Det var navnet hans det.

    Dere fikk jo 10 kroner for et eksemplar av Vitseposten, husker jeg, det var jo ny rekord.
    Vitseposten, har et vagt minne om det bladet der… det med 10 kroner for et eksemplar husker jeg ikke, hehe.

    Men men.

    Husker du hu jenta på So What, som bare prata om politikk?

    Nei, var nok ganske full på det tidspunktet, men husker at det var drit varmt der nede.
    Så skulle du spandere pølse på meg, på 7-eleven.

    Hehehe… Fikk du pølsa?

    Okey, jeg pleide vel oftere å spise burger eller kebab.

    Kjip jeg var da, skulle heller ha sponsa en kebab på deg.

    Husker du da det var noe feil med telefonkiosken, på Bergeråsen.

    Nei, det husker jeg ikke.

    Og jeg og Christell og Gry Stenberg vel ringte, til dere nede i Spania.
    Hmmmm….? tja…. kanskje det? det er noe som ligger i bakhodet der ja…

    Petter hadde brekt beinet.

    Sant det, han kræsjet med moped og brakk beinet.
    Du sa du hadde sett noe på TV om en som hadde fått skjært av seg tissen.

    Hehehe, sant det, det var et tv program her som het i gode hender hvor de viste operasjoner og etter det så var det en dabatt om det. Og det var en gang det var en mann som byttet skjøn ja… heltige greier…

    Men da måtte Christell og de gå ut.

    Christell? nei, det jeg snakker om er et tv program i Spania for en god del år tilbake. Kanskje du snakker om den pornilmen vi fant på berger en gang, en dansk pornofilm på 8mm. Jeg ble kvalm å se jentene suge og greier… kanskje det er det du tenker på? husker ikke noe om noen tiss som ble kuttet av, hehehe

    Men men.

    Du var på besøk hos meg, under Fotball-VM, eller noe, mens dere bodde i Spania.
    Jasså? i 1982 var jeg i Spania, Mexico 1986 var jeg også i Spania, Italia 1990 var jeg vel også i Spania… husker ikke det.

    Og du fikk kjærestebrev av naboen min, Aina, (som vel gikk i klassen din, da du bodde på Berger).

    Jeg leste det på bloggen din, hehe husker det ikke (har dårlig hukomelse som du ser).

    Hu har flytta til Sande, husker jeg.
    Aha…

    Men jeg vet ikke hva hu driver med nå, jeg husker ikke etternavnet hennes engang.
    Jeg husker henne ikke i det hele tatt. hehe

    Jeg ga henne kjærestebrevet tilbake, en dag hu dukka opp utafor vinduet til det gamle soverommet mitt, som du bodde på.

    Snillt av deg det.
    Du kan kanskje bekrefte at jeg bodde aleine i Leirfaret, den uka du var på ferie hos meg, da vi vel ennå ikke var tenåringer.

    Husker at du var en del aleine på berger ja. Husker at Petter og jeg var hos deg og spiste potettgull (salt og pepper), drakk cola og spillte tv spill.

    Jeg så et bilde av deg på Facebook, og da hadde du et rødt og et grønt øye.

    Det er Photoshop, hehehe
    Og kjetting med hengelås rundt halsen.
    Var på en bursdag hvor vi måtte kle oss ut som heavys eller punks, jeg var en punk.

    Jeg husker du og broren din likte Kiss, da dere bodde på Berger, og prate om å male dere i trynet som de i Kiss.
    Sant det, Petter digga Kiss og jeg som lillebror likte det samme som storebror… Kiss kommer faktisk til Barcelona neste mnd, hehehe


    Men nå har du helt 'plain' stil igjen.
    Liker litt forandring, det er litt kjedelig å se den samme sveisen hele tiden. Så noen ganger har jeg bart, andre litt langt hår (ikke nå lenger, har ikke mye hår igjen, hehe), andre ganger er jeg skallet, sjegg etc…

    Blir det ikke slitsomt med disse stilskiftene?

    Nei, det blir kjedelig å se lik ut hele tiden, bare se som en blir eldre og eldre…

    Vet du hva det tegnet du viser betyr, med lillefinger og pekefinger?

    Det er eh slik heavy greie, har nok noe med satan å gjøre… hehe det sier meg ikke stort…
    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Jeg svarer i rødt under dine spørsmål:

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    ja, jeg spurte deg, hvorfor du og Petter ringte på hos folk i Larvik, (i den blokka ovenfor sykehuset), og spurte om Arne Olsen bodde her og der.
    Jeg husker ikke at det har skjedd engang, dette er over 30 år siden, men jeg tipper at det var på kødd, barnestreker

    (Så jeg ble irritert og spurte noen om Tove Grønli bodde der.

    For å ta igjen.
    Og det likte dere ikke.
    Men men).
    Hvem var det som skrev 'farvel' på graven til mora di da, var det mormora di, har dere noe kontakt med dem oppe i Nord-Norge?

    Det var nok familien fra NordNorge ja, tipper at det var mormor og mutterns søsken. Har litt kontakt ja, ikke så mye men litt. Snakket med tanta mi på FB for 2 dager siden, har litt kontakt med fettere og kusiner. Burde være flinkere en det jeg er.

    (Jeg måtte nesten ta meg en drink her, for det plutselig ganske varmt her i England, for ikke så lenge siden, så jeg prøver å kjøle meg ned litt).

    Det virker litt dumt at jeg skriver at jeg skal slutte å sende e-poster hele tida.

    Tja, hvis det er det du vil så er det ikke det, men jeg skjønner ikke at du vil ha kontakt.
    Men jeg har jo forklart om at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' osv., så jeg er litt skeptisk til folk, for tida.

    Aha… sprøtt at mafian ikke har funnet deg da, du har vel blitt forfulgt lenge nå.
    Jeg synes fortsatt det med Munch-museet hørtes rart ut.

    En tillfeldighet, jeg er ingen tjuv.

    Du ba meg bare om å ta bilder på utsiden av museet.
    Tipper at du ikke ville få lov å ta bilder inne, uansett så brukte jeg bare noen få bilder,til parkering skilt, inngangen og noen andre hvis jeg ikke husker feil.

    Men du sier at du også skulle kopiere noen skilt, som var på veggene inni museet.

    De skiltene ble designet de også, men ikke montert på noe bilde.

    Hvorfor ba du meg ikke ta bilder inne på museet da?

    Fordi jeg trodde du ikke ville få lov. Og da måtte du vel betale inngang også tipper jeg.
    Du skulle ha sendt meg bilder av prosjektet når det var ferdig, vet du.

    Skulle kanskje det, jeg visste ikke at du er så skeptisk til folk. Men jeg kan love deg at jeg var i Barcelona når det ranet skjedde.

    Men men.

    Jeg synes det virker litt rart at du ikke gjorde det.
    Jeg synes det er helt normalt jeg, men men… det er da min oppfatning. Men hadde du spurt etter oppgaven hadde jeg sendt den.

    Og du utdannet deg innen grafisk design, og jobbet på et websted for Audi eller BMW, husker jeg du sa.

    Ja, jeg er grafisk designer og jeg jobbet for DDB Barcelona, hvor jeg laget saker for Audi, VW og Skoda. Men det var ikke web, det var reklame, jeg var AD der.


    Men nå jobber du innen events.
    Jepp, har gjort det i de siste 4-5 årene.

    Fikk du ikke graden din eller?
    Joda, den har jeg… Ble bare lei av alt for lange arbeidsdager/netter, for mye stress og for dårlig betalt.

    Strøyk du på Munch-museet?

    Nei, strøyk ikke der nei, hehehe
    Var ikke bildene jeg tok bra nok kanskje, så det ble stryk-karakter og jobb i en annen bransje?

    Bildene dine var helt topp de, tror jeg har dem enda på en eller annen cd.
    Beklager hvis det blir mange spørsmål.

    No problem.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Hei!

    Hva er det du har spurt om som jeg ikke har svart deg? er det noe gammelt? bare spørr du, så skal jeg svare jeg…

    Vi snakkes Erik!

    Hilsen Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    jeg skriver om alt som skjer på bloggen.
    Det er jo min private blogg, så da kan jeg ha mine private e-poster der, mener jeg.

    Jeg har jo egentlig sagt det, at jeg ikke vil ha mer med deg å gjøre.

    Du svarer ikke heller på ting jeg spørr om.
    Så jeg skjønner at dette ikke er noe fruktbart, å fortsette å denne korrespondansen.
    Hvis du vil finne ut hvem han Willy er, så burde du ta kontakt med Norsk Håndballforbund eller Glassverket Håndballklubb, og spørre om de har en landslagskeeper, som var på kvinnelandslaget, i 1980 eller 1981.

    Jeg har ikke akkurat så mye å spørre han Willy om, som jeg kan komme på nå, men han var vel stefaren til deg og Petter, sånn som skjønte det, han bodde jo hos dere.
    Jeg har ikke noe kontakt med faren min.

    Jeg foreslår at vi setter en strek her, jeg mistenker at du er i samme liga som faren min, eventuelt, det var jo også en båt i Svelvik linket til den Nokas-saken så.
    Så da håper jeg at jeg ikke får fler e-poster fra deg nå.

    Jeg ville bare hjelpe deg å finne stefaren din.
    Nå har jeg gjort det.
    Så nå får vi si hadetbra, mener jeg.
    Så hadetbra, og takk for e-poster.

    Så kommer ikke jeg til å sende mer, av grunner jeg har forklart.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Erik!

    Du trenger ikke å legge alt det vi skriver opp på bloggen din, dette er trossalt private mails til deg og det bør du ikke legge ut på nettet på denne måten.

    Håper at du skjønner hvorfor…

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei igjen!

    Har du noe kontakt med faren din? kanskje han husker etternevnet til Willy? Hva tror du?

    Ha det!

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

    Ja, synd det der… men kanskje du som er flink til å lete etter folk på nettet kanskje du klarer å finne ut etternavnet til han willy. Skal faktisk sjekke ut litt selv jeg…

    Men du… er du fremdeles i Liverpool? har du tenkt å ta en tur til Norge?

    Ser du fremdeles på fotball? det var Everton du likte ikke sant? Jeg er på Camp Nou nesten hver hjemmekamp, kommer du ned en gang kan vi ta å se kamp sammen, hva synes du?

    Vi snakkes Erik!

    Take care!

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    altså, jeg synes det med det Munch-museet var veldig rart, så jeg kommer nok ikke til å slutte å være skeptisk pga. det.
    Han Willy, han dukka opp på døra, i Hellinga 7B, hvor jeg bodde.

    Jeg åpna døra, og kjente nesten ikke igjen karen, for han så så rar ut i trynet.
    Det var som spesielt, var at faren min var hjemme.
    Han bodde jo hos Haldis, siden våren 1980.

    Du husker sikkert at jeg alltid var aleine hjemme, og pleide å dra opp til dere, i Havnehagen, for å slippe å være aleine.
    Så jeg husker mora di, Tove Grønli, som en veldig hyggelig dame.
    Jeg var hos dere, under et nyttårshopprenn og under en cupfinale, blant annet.
    Cupfinalen var mellom Lillestrøm og Vålerenga, og jeg holdt med Vålerenga, og du og Petter og Willy, holdt med Lillestrøm.

    Du ble sur på meg, siden jeg holdt med Vålerenga.
    Mener jeg å huske.
    Jeg var også hos dere, under en sportssending med håndball, og da sa han Willy, at han hadde vært sammen med ei som jeg mener var landslagskeeper i Håndball, og som han vel sa var fra Glassverket.

    Så jeg vet ikke etternavnet til han Willy, for jeg så ikke han mer, etter den dagen, som han banka på hos meg, i Hellinga og sa til faren min, at mora deres var død.
    Det var den dagen som Norge vant gull, sølv og bronsje, i Skøyte-VM eller EM.

    Og faren min satt og så på det, enda han aldri pleide å se på sport, i helgene, ihvertfall ikke oppe hos meg i Hellinga.
    Så kom Kripos, og de sperra av huset deres, med sånn tape som man ser i filmer vel.

    Så sa faren min, etter noen uker, at det var hjerneblødning.
    Så sånn var det.
    Så jeg veit nok ikke etternavnet hans dessverre.
    Men jeg prøvde å finne ut når mora deres døde, (for jeg skrev om noe annet), og hu døde visst i februar 1981.

    Jeg fant graven, for noen jeg var i kontakt med, angående slektsforskning, sendte meg en link, til et nettsted, hvor man kan søke om hvor noen er begravet:


    Når du og jeg og Petter var i Larvik, på besøk hos mora mi, så ringte dere på hos folk, og spurte om Arne Olsen bodde der.


    Hva var poenget med det da.

    Var det noe faren min hadde bedt dere gjøre?


    Med hilsen


    Erik Ribsskog

    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei igjen Erik!

    Det er kanskje ikke så rart at jeg ikke svarte når du sier ting som dette:

    Jeg stoler

    ikke helt på deg lengre, må jeg innrømme.

    Jeg tror jeg må be deg, om å ikke kontakte meg igjen.



    Jeg

    synes du skifter stil hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og det

    synes jeg blir helt feil, for en mann som er snart 40 år.




    du får ha takk for de artige par årene vi var kamerater på Bergeråsen,

    du og broren din Petter.


    Men

    jeg ønsker ikke noe mer kontakt med dere lenger nå, dessverre.

    Så tok jeg

    kontakt, når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok en tur på byen.

    Men det skjønner jeg nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg

    skjønner nå, at vi aldri egentlig har kjent hverandre så bra.




    jeg må be deg om å være grei å slutte å kontakte meg, for jeg stoler

    ikke helt på deg og familien din, og har også kutta ut faren min, (som

    var linken mellom meg og familien deres, for han kjente mora deres,

    Tove, som Kripos sa at døde av hjerneblødning, i 1981, så du og broren

    din flytta til faren deres i Mexico).


    Håper

    det er greit Christian, og takk for det kameratskapet som eventuelt

    var.


    Nå kommer

    jeg ikke til å svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som jeg også

    gjør, hvis faren min kontakter meg. Men men).


    Jeg tror ikke at du mener dette, så jeg prøver å ta kontakt med deg igjen, og håper kanskje at denne gangen vi kan holde kontakten litt lengre, eller?

    Du har helt rett i at vi ikke kjenner hverandre så sinnsykt bra, men jeg huskar jo at vi hadde det veldig kult sammen på Berger og at du var en kul type, så hvorfor skulle jeg ikke ville bli bedre kjent med deg?

    Klart at hvis du ikke vil ha noe mer med meg å gjøre så skal ikke jeg tvinge deg å være venn, men jeg håper at vi kan fortsette eller å bli venner (?)

    Det er jo en sak som er opp til deg selv.

    Ha en riktig god helg Erik!

    Håper vi holder kontakten!

    Hilsen

    Christian

    PS: Jeg vil gjerne høre litt mer om denne dagen Willy kom innom huset ditt, vet du etternavnet til han Willy forresten? Skulle gjerne ha noen ord med typen, vil ha svar på hva som hendte den dagen. Hvis du vet etternavnet hadde det vært fint om du kan gi det til meg, takk på forhånd!

    Men 2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei,

    det var ikke det du sa da, du sa det var en oppgave om å lage en modell av hele museet, sånn som jeg skjønte det.
    Det som var med Facebook, var at du ikke svarte meg, på meldingen jeg sendte deg, i 2008.

    Som var i den samtalen her:


    hallo

    Between You and Christian Grønli

    Christian Grønli

    Add as Friend


    September 3 at 5:03pm

    Report Message

    Hei Erik!

    Long time no see… hvordan går det med deg? er du fremdeles i England eller er du tilbake til kalde Norge?

    Jeg er fremdeles i Barcelona og ble pappa for 3 mnd siden… helt utrolig!!! det er helt sinnsykt… Jeg pappa!!! hhahaha…

    Hva med deg? har du klart å fikse sakene dine? går det bedre nå? nå er det jo en stund siden….

    Fortell meg… vi snakkes Erik!

    Take care

    Hilsen

    Christian

    Erik Ribsskog

    September 3 at 5:25pm


    Hei,

    hvorfor har du sånn ugle-tegn?

    Det er vel et Illuminati, eller Bohemian Groove-tegn.

    Vil jeg si.

    Hva er det du har rota deg borti nå da?

    Snart 40 år og driver å viser djeveldyrker-tegn, eller hva det er, på Facebook?

    Mvh.

    Hva var de bildene du skulle ha av Munch-museet igjen da, de som jeg tok for deg til studiene, et års tid før Munch-museet ble rana?

    Erik

    Christian Grønli

    Add as Friend


    Today at 8:02am

    Report Message

    Hei Erik!

    Hvilket tegn? det med fingrene…? det har jo ikke noe betydning i det hele tatt. Kanskje det hadde det når jeg var 16 eller 17 år, da var jeg jo litt Heavy, men ikke nå… det var egentlig bare pga t sjorta til sønnen min, det var jo en Motorhead t sjorte Petter ga han, synes du ikke den var tøff da?

    Og du har kanskje rett, jeg er nok enda litt barnslig, men men…

    Og det med Munch-Museet, det var bare en skole oppgave jeg hadde. Vi skulle lage all skilting inne og ute av et museum, og jeg valgte Munch Museet og var så heldig at du kunne ta noen bilder for meg, noe jeg er veldig takknemelig for.

    Du tror vel ikke at jeg hadde noe med det ranet å gjøre? hehehe
    du spøker hele tiden ser jeg, det er godt at du er morsom og har god humor.

    Men… ellers da? hvis vi dropper ugletegn og munch ranet… hvordan går det med deg? Har du noe nytt å fortelle? Jeg håper at alt går fint med deg i allefall…. hvis du har tid og lyst så kan du jo fortelle litt hva du driver med fortiden…?

    Vi snakkes Erik!

    Take Care

    En varm klem fra Barcelona (selv om FC Barcelona tapte sin første kamp, hehehe)

    Erik Ribsskog

    Today at 10:44am


    Hei Christian,

    jeg synes det var litt rart likevel.

    Jeg tror det kan være noen uglemoser her noe sted, som de sier.

    Altså, hvorfor jobber du i eiendom, hvis du studerte grafisk design?

    Men men.

    Og jeg kom også på en ting du sa, sånn rundt 1980, da vi bodde på Bergeråsen.

    Du sa at du og Petter, eller en annen, hadde vært nede hos Haldis og dem, og da hadde Christell, dattra til Haldis, og Nina, var det kanskje, hoppa fra en kasse eller noe, i nattkjolen, også hadde kjolen flagra opp, også hadde de ikke hatt noe undertøy under.

    Det er mye rart som dukker opp i flashback.

    Men det var i hvertfall noe jeg huska nå.

    Jeg husker du kjente hun Tina, på Bergeråsen.

    Hun ble også heavy-fan, og fikk dårlig rykte.

    Søstra mi pleide å henge med henne, og de kallte henne for Tina Turbo.

    Men jeg husker at du og broren din, var Kiss-fan.

    Dere likte den, I was made for loving you baby, osv.

    Men men.

    Nå får det får det være nok mimring.

    Jeg synes det forresten var litt rart, da mora di døde, at Willy, skulle gå til vårt hus.

    For fattern bodde jo nede hos Haldis.

    Synes du ikke det her virka litt rart selv.

    Kanskje han hadde vært nede hos Haldis først.

    Kripos kom jo, og da sa dem at det var hjerneblødning.

    Hva het han sønnen til Ruth, som døde i snøhula, i hagen deres, da du og Petter var inne og spiste middag?

    Og husker du, at vi tre lagde snøhule, utafor huset til Ågot, på Sand, så skulle dere ha meg til å krabbe inn med hue først, i en sånn trang snøhule.

    Men det gadd jeg ikke.

    Så sånn var det.

    Hva jeg driver med for tiden.

    Jeg driver med en arbeidssak mot Arvato/Microsoft hvor jeg jobba før, og en sak mot politiet og andre i Norge, som ikke gir meg noe informasjon, iom. at jeg har blitt forsøkt drept i Norge, og hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Og jeg skriver blogg, som du kanskje har sett, siden jeg prøver å få ut hva det er som foregår, at myndighetene ikke har noen respekt for folks rettigheter.

    Så jeg sliter med å få tid til jobb, egentlig.

    Men sånn er det, man kan ikke ha tid til alt.

    Med vennlig hilsen Erik




    Jeg fikk også et rart trusselbrev, fra Spania, ifjor vel, som jeg anmeldte til politiet.


    Jeg stoler ikke helt på deg lengre, må jeg innrømme.

    Jeg tror jeg må be deg, om å ikke kontakte meg igjen.



    Jeg synes du skifter stil hele tiden, værre enn en tenåringsjente, og det synes jeg blir helt feil, for en mann som er snart 40 år.


    Så du får ha takk for de artige par årene vi var kamerater på Bergeråsen, du og broren din Petter.


    Men jeg ønsker ikke noe mer kontakt med dere lenger nå, dessverre.

    Vi var jo kamerater, fra jeg flyttet til Bergeråsen, høsten 1979 og til mora deres, Tove Grønli, døde ung, i februar 1981.

    Så vi var jo bare kamerater i et drøyt år.

    Så jeg kjente jo ikke egentlig dere bra, som barn heller.


    Men faren min kjente mora di, var det vel.


    Men jeg hadde jo bodd i Larvik.

    Så tok jeg kontakt, når jeg hadde internett, i Oslo, og vi tok en tur på byen.

    Men det skjønner jeg nå, at nok var dumt gjort.


    Jeg skjønner nå, at vi aldri egentlig har kjent hverandre så bra.


    Så jeg må be deg om å være grei å slutte å kontakte meg, for jeg stoler ikke helt på deg og familien din, og har også kutta ut faren min, (som var linken mellom meg og familien deres, for han kjente mora deres, Tove, som Kripos sa at døde av hjerneblødning, i 1981, så du og broren din flytta til faren deres i Mexico).


    Håper det er greit Christian, og takk for det kameratskapet som eventuelt var.


    Nå kommer jeg ikke til å svare deg mer, hvis du kontakter meg, (sånn som jeg også gjør, hvis faren min kontakter meg. Men men).


    Med hilsen


    Erik Ribsskog


    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei Erik!

    Hehehe… Du tenker mye på dette med Munch ranet, jeg lover at jeg ikke har "Skriket" hengende på veggen…
    Jo, det var en oppgave vi hadde på skolen, her har du linken til stedet jeg studerte: www.esdi.es

    Oppgaven var å lage all skilting som wc skilt, nødutganger, Kafeteria-skilter etc i et museum og jeg valgte Munch museet. Jeg kunne ha valgt et helt annet museum, det var bare helt tilfeldig at det ble Munch Museet.

    Oppgaven har jeg ikke lengre, dette er jo så gammelt, så det blir nok vannskelig at jeg for sendt den til deg.

    Ble vi uvenner på FB? nei… tror du det? vi var vel litt uenige i en del ting, vi snakket mye om dette med mafia greiene dine, men det å bli uvenner kan jeg ikke huske…

    Hehehe… det er helt greit det at du sender det til politiet, jeg har ikke noe med det ranet å gjøre, skulle ønske det, for da hadde jeg kanskje hatt en del penger på kontoen da, hahaha…

    Erik, bare ta det helt me ro… Jeg ville bare hilse og snakke med deg…. nå må jeg se å komme meg til barnehagen og hente sønnen min… vi får ta en prat senere eller en annen dag…

    Skriv noen orda da… er du fremdeles Everton fan? hehe… Jeg ser de fleste hejmmekampene til FC Barcelona… komer du ned en gang kan vi se en kamp… eller?

    Vi snakkes Erik!

    Take care

    Hilsen

    Christian

    2010/5/28 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei Christian,

    jeg lurer fortsatt på det, hvorfor du ville at jeg skulle ta så mange bilder av Munch-museet.
    Du sa du studerte grafisk design, og at du skulle lage et prosjekt på universitetet ditt i Spania.

    Jeg lurer litt på om det hadde noe med Munch-ranet å gjøre?
    Er det mulig å få se den seroppgaven din?
    Ble ikke vi uvenner på Facebook, for et år eller to siden?

    Hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender det til politiet i tilfelle du hadde noe med det Munch-ranet å gjøre.


    2010/5/28 christian gronli <christian.gronli@gmail.com>


    Hei Erik!

    Christian Grønli her, lenge siden sist, hvordan har du det? Håper at alt går fint med deg. Her i Barcelona går alt fint, koser meg masse med sønnen min Aleksander og Andrea som er kona mi. Er du fremdeles i England? Skal kanskje en tur til Norge i juni, om du er rundt Oslo så kunne vi treffes? Alltid morsomt å møte gamle venner, det var jo gøy den gangen vi møttes i Oslo og tok noen øl på studenten (?) husker ikke helt, men husker at det var gøy å møte deg igjen, så hvis du er i Oslo i juni kunne vi møtes, eller?

    Hva driver du med for tiden? jeg har sytartet egen bedrift sammen med en kompis, det er egentlig grunnen til at jeg tar turen til Norge, må nesten se å få solgt oss litt.
    Sender deg linken så kan du se hva vi holder på med:

    www.d-versionevents.com

    Har ikke vært i Norge på en god stund, så det skal bli gøy å ta en tur. Ikke så morsomt å gå rundt å selge men det må gjøres. Skal bo hos Petter, han holder til på Eidsvoll, det blir helt topp det.

    Jeg holder på med litt jobb, send meg noen ord da…

    Ha en riktig god helg!

    Hiklsen

    Christian






    PS.

    Det var kanskje litt rart, at Bergeråsen skulle ha St. Hans-feiringa si, på Ulviksletta, rett nedafor, (og i skyggen av), Ulvikfjellet.

    (Ihvertfall på slutten av 70 og begynnelsen av 80-tallet, var det sånn).

    Og ikke i selve Ulvika, nede ved Drammensfjorden.

    Der hadde det vel sett bedre ut med St. Hansbål, f.eks.

    På Berger, så hadde dem St. Hans-bål, nede ved fjorden.

    Men vi grilla kanskje bare, på Bergeråsen.

    Jeg husker ikke om det var noe St. Hans-bål der.

    Det var ihvertfall ikke nede vel fjorden, men på Ulviksletta, hvor det gikk ann å spille fotball, men den sletta hella, så det var ikke så artig alltid egentlig.

    Og det kunne være mye mygg der.

    Men det hendte vi spilte der da, ihvertfall før jeg flytta til Leirfaret, for da kunne jeg spille i hagen der, hvor det ikke var helling.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Ulvika var ikke så utrolig stor.

    Så det hadde kanskje blitt dårlig plass, hvis man skulle hatt St. Hans-feiringa der nede.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 3.

    Mora mi og stefaren min i Larvik.

    De var så strenge.

    Så jeg var mye ute, da jeg bodde i Larvik.

    Så da jeg var på ferie hos faren min, og vi dro på St. Hans-feiring, på Ulviksletta, i 1978 eller 79, eller noe, (men jeg tror ikke søstra mi var med).

    Vi var på Berger et par år før vel, (og da husker jeg søstra mi var med.

    Vi var der, fordi faren min var kamerat med faren til Rune Kraft og dem, fra Furuset.

    Og noen kasta tare på St. Hansbålet, så det lukta kvalmt av bålet.

    Bare noe jeg huska nå.

    Den lukta var så fæl, så den kan jeg nesten forestille meg enda.

    Jeg tror faren min hadde noe med det å gjøre, for han ba meg vel om å gå bort ved bålet, når den kastinga av tare, muligens fra Kraft-brødrene, skjedde.

    Jeg var også på besøk hos de her Kraft-brødrene, (som jeg vet spilte ishockey på Furuset og.

    For faren min var ofte i Oslo, for å levere køyesenger, og da hendte det at han kjørte innom han som mora til bodde på Berger, og som bodde på Furuset.

    På slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet.

    De pleide å ha Lord of the Rings-tegneserie, (med Gollum), som jeg pleide å lese.

    De hadde et ganske stort hus der, med stue i kjelleren, hvor ungene kunne være da, mens de voksne var i stua i første etasjen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Jeg mener at de Kraft-brødrene også var med en påske vi var på Pers hotell, på Gol.

    På begynnelsen av 80-tallet.

    Og ei jente fra Oslo, som foreldrene til også kjente faren min.

    De syntes det var så kult med snake og rubiks cube.

    Men jeg bodde på Berger, så jeg var ikke så oppdatert.

    Så jeg dreit meg ut og så noe sånn at man kan få kjøpt en annen type rubiks kube og.

    Og da sa hu Oslo-jenta, at ‘jeg veit det’, eller noe sånt.

    Så det var ikke så lett å være fra Berger da, for det var ingen som solgte rubiks kube og sånt på Berger.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Og jeg hadde også vært på St. Hans-feiring i Nevlunghavn, med morfaren og mora og søstra mi.

    Når vi kjørte ut med båt, til en holme der, hvor folk pleide å feire St. Hansaften.

    Så sånn var det.

    Så jeg klatra opp på toppen av Ulvikfjellet, lett som bare det.

    Så satt jeg på toppen der vel, eller stod ganske høyt opp i fjellet.

    Og da var det ingen av de andre ungene der, som turte å klarte opp høyere enn meg.

    Så jeg var i ganske bra form, da jeg var snørris.

    Det er nok ganske sikkert.

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

  • Neanderthalene er ikke så flinke til å planlegge

    For Haldis hu kjøpte alltid så mye frossenmat.

    Og Christell og Pia, de klarte bare å varme kyllingboller.

    Og Christell klarer bare å bestille pizza fortsatt, tror jeg.

    (Selv om det bare var en jul, på midten av 90-tallet, som jeg lå på sofaen hennes, da hu bodde i Drammen, ganske nærme sentrum, (ut mot Konnerud eller Gulskogen, eller noe vel), at jeg husker det fra, da hu hadde masse venner på besøk, en 2. juledag vel).

    Men men.

    Mer da.

    Jo, Haldis hu kjøpte så mye mat, i Drammen, så hu hadde til slutt seks frysere, tror jeg.

    En på kjøkkenet sitt, under kjøleskapet.

    To store frysere i garasjen sin, (neanderthalene og faren og søstra mi, de bodde i Havnehagen).

    En stor fryser på det gamle soverommet mitt, (jeg bodde i Leirfaret).

    Og en i uteboden, oppe hos meg i Leirfaret.

    Og hun hadde så mye frossenmat, (som karbonader som var gått ut på dato, osv.), at maten hennes også havna i fryseren, som var under kjøleskapet mitt(!).

    (Jeg kjøpte mest den maten jeg spiste hver dag, eller annenhver dag, og kjøpte ikke så mye frossenmat.

    Untatt Pizza Grandiosa, som jeg pleide å kjøpe.

    Men da kjøpte jeg vanligvis bare en pizza av gangen, ofte sammen med cola og potetgull.

    Annen mat jeg pleide å kjøpe, det året jeg gikk på skole og jobbet i Drammen, var Trønder-sodd på boks, og spagetti ala capri.

    Men jeg spiste mye burgere i Drammen, på Snappys, eller hva det het, osv., så det var nok den sunneste maten jeg spiste, det året, tror jeg, for det var jo salat på burgeren.

    Men jeg var jo russ, så det året tok jeg ikke alt så nøye egentlig.

    Jeg pleide noen ganger å kjøpe meg mat i Drammen, og lage det i vannsengbutikken, til faren min og Haldis.

    Og da kjøpte jeg baguette, (som var moderne da), og grilla kylling, og kanskje noen tomater, på supermarkedet, på Strømsø, ved bensinstasjonen, som er nærmest Drammen togstasjon.

    Hvis jeg ville ha variasjon, fra burgere da, og rundstykker, som jeg kjøpte mye av, på cafeer i Drammen osv.

    For skolen vår, Gjerdes VGS., lå midt på Bragernes sentrum, og skolen hadde ikke kantine, men den lå like ved gågata i Drammen, så vi gikk på cafe e.l., eller på det konditoriet, ved siden av Snappys vel, hvor det alltid var tjukt av folk, i spisefriminuttet.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på).

    Så neanderthaler, de bare kjøper masse mat, og klarer ikke å planlegge sånt.

    For bare det står ’tilbud’, så kjøper de, og de glemmer å spise det opp.

    Men kjøper ny tilbudsmat istedet.

    Som heller ikke blir spist opp.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg skrev en ny kommentar på YouTube, om Ole I’Dole-sangen ‘Hvis jeg var Gud’

    kommentar på youtube

    http://www.youtube.com/watch?v=R453zcNrGYY&feature=email

    PS.

    Her er den videoen:

    PS 2.

    Det Ole I’Dole-albumet ‘Blond og Billig’, ble gitt ut i 1983, står det her:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Blond_og_Billig

    Så dette var nok antagelig noe Cecilie Hyde kjøpte i plateforretningen på varemagasinet Lyche, i Drammen, (eller et annet sted), før hun ble ‘fjortiss’, til og med.

    (For jeg fylte 13 år i 1983, og Cecilie Hyde gikk i parallellklassen min, første året på videregående, så hun var nok også født i 1970, vil jeg tippe, som meg).

    Så hvorfor Cecilie Hyde dro med noe av Ole I’Dole, til Sand, (hvor jeg bodde hos farmora mi), i 1989, som hun antagelig kjøpte, (eller ihvertfall ble gitt ut), i 1983, altså seks år tidligere.

    Det kan man kanskje lure på.

    Var dette noe lureri av noe slag fra Cecilie Hyde, lurer jeg på nå.

    Vi får se om det er mulig å skjønne mer av dette senere.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • En luring på internett påstår at han er en Ribsskog. Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den



    Session Start: Sun May 23 18:22:29 2010
    Session Ident: #johncons
    03[18:22] * Now talking in #johncons
    03[18:22] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[18:22] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    01[18:23] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[18:23] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    03[18:40] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons
    03[18:49] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[21:49] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    Session Time: Mon May 24 00:00:01 2010

    03[00:21] * mormon_jesus is now known as PSILOCYBIN
    01[01:04] <@john_cons> Psilocybin er et psykedelisk tryptamin som finnes naturlig i mange sopper i artene Psilocybe (fleinsopper) og Panaeolus. Disse kalles derfor Psilocybinsopper.

    01[01:04] <@john_cons> Stoffet gir en LSD-lignende rus som varer i rundt 6 timer. En vanlig dose er 10-50 mg. Det gir i seg selv ikke noen rusvirkning, men metaboliseres i leveren og gjøres om til det farmakologiske aktive stoffet psilocin.

    [01:07] <PSILOCYBIN> flink du er
    02[02:20] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) Quit (Quit: autoPass )

    01[02:58] <@john_cons> og hva er poenget med det nicket, hvis man kan spørre?
    [03:06] <PSILOCYBIN> hva er poenget med ditt nick?
    01[03:44] <@john_cons> det har jeg vel forklart om på bloggen

    01[03:45] <@john_cons> hvis du skal henge her, så burde du klare å vise vanlig høflighet, synes jeg
    03[03:46] * PSILOCYBIN was kicked by john_cons (advarsel for ikke å være høflig )
    03[03:51] * PSILOCYBIN (1000@omglulzwtf.com) has joined #johncons

    [03:51] <PSILOCYBIN> du var nå ikke akkurat høffelig du heller
    01[03:52] <@john_cons> joda, jeg er jo op her vet du
    01[03:52] <@john_cons> så jeg må tenke litt på å moderere kanalen også

    01[03:52] <@john_cons> du henger jo bare her og idler
    01[03:53] <@john_cons> jeg vet ikke engang hvem du er
    01[03:53] <@john_cons> og når du ikke viser vanlig høflighet på toppen av det

    01[03:53] <@john_cons> så syntes jeg det var på plass med en advarsel
    [03:53] <PSILOCYBIN> du er så streng
    01[03:53] <@john_cons> det er min oppgave det vet du, siden jeg er op

    01[03:54] <@john_cons> jeg er gammel #quiz-show op jeg vet du
    01[03:54] <@john_cons> hvem er du forresten da, hvis det er lov å spørre?
    [03:55] <PSILOCYBIN> jeg er mormon_jesus

    01[03:55] <@john_cons> det er vel ikke noe ordentlig navn vel?
    [03:56] <PSILOCYBIN> jo, egentlig
    01[03:56] <@john_cons> nei, det er nicket ditt det
    01[03:56] <@john_cons> jeg lurte på hvem du var i RL

    [03:56] <PSILOCYBIN> hvem jeg er?
    [03:57] <PSILOCYBIN> eller hva jeg heter?
    01[03:57] <@john_cons> hva du heter og hvor du er fra og hva du jobber med
    01[03:58] <@john_cons> jeg synes nesten jeg burde vite hvem de faste her er

    01[03:58] <@john_cons> men men
    [03:58] <PSILOCYBIN> jeg heter jan øyvind ribsskog, jeg bor i oslo, jeg jobber med naturmedisin
    01[03:58] <@john_cons> kødder du?
    [03:58] <PSILOCYBIN> hvorfor skulle jeg kødde?

    01[03:59] <@john_cons> nei, jeg vet ikke
    [03:59] <PSILOCYBIN> hva heter du?
    01[03:59] <@john_cons> det var rart du ikke sa det før da
    01[03:59] <@john_cons> jeg heter jo erik ribsskog jeg vet du

    01[03:59] <@john_cons> jeg trodde det var ganske kjent
    [03:59] <PSILOCYBIN> det visste jeg ikke
    01[03:59] <@john_cons> visste du ikke det?
    01[03:59] <@john_cons> okey

    01[04:00] <@john_cons> er du også etter johan ribsskog
    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg har aldri lest på denne websiden din
    01[04:00] <@john_cons> fra flatanger?
    01[04:00] <@john_cons> okok

    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg kjenner bare til ting fra #norge
    01[04:00] <@john_cons> ja vel
    01[04:00] <@john_cons> hvem er oldefaren din da, er det johan ribsskog?
    [04:00] <PSILOCYBIN> har familie fra flatanger

    01[04:00] <@john_cons> ja, spytt ut, jeg driver med slektsforskning jeg vet du
    [04:01] <PSILOCYBIN> jeg vil helst ikke snakke så mye om slekten min på nettet
    [04:01] <PSILOCYBIN> det er så mye tull i den

    01[04:01] <@john_cons> jeg får ringe deg da, siden du er i slekta
    [04:01] <PSILOCYBIN> det kan du gjerne gjøre
    01[04:01] <@john_cons> hva er telefonnummeret ditt da?

    [04:02] <PSILOCYBIN> 99726591
    Session Start: Mon May 24 04:08:17 2010
    Session Ident: #johncons
    03[04:08] * Now talking in #johncons
    03[04:08] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[04:08] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    03[04:09] * cons is now known as Guest13006
    03[04:09] * Guest13006 is now known as cons_
    01[04:09] john_cons is ~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com * Vegar Beider

    01[04:09] john_cons on #norge @#johncons
    01[04:09] john_cons using rapport.ix.us.dal.net Waking the dead in Palo Alto all night long
    01[04:09] john_cons End of /WHOIS list.

    02[04:10] * @john_cons (~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com) Quit (Ping timeout )
    03[04:10] * cons_ is now known as john_cons

    01[04:10] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[04:10] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    [04:13] <PSILOCYBIN> skal du ikke ringe?
    03[04:14] * john_cons is now known as jc_away

    01[04:15] PSILOCYBIN is 1000@omglulzwtf.com * ~
    01[04:15] PSILOCYBIN on #johncons #norge
    01[04:15] PSILOCYBIN using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server

    01[04:15] PSILOCYBIN End of /WHOIS list.
    03[04:16] * jc_away is now known as john_cons
    01[04:16] <@john_cons> jeg får sporet ip-en din til california
    01[04:16] <@john_cons> 208.82.113.87 US UNITED STATES CALIFORNIA DANA POINT NETWORK DATA CENTER HOST INC

    01[04:17] <@john_cons> er det der du jobber med naturmedisin?
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg jobber litt for et amerikansk selskap
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg aksesserer internet via deres nettverk

    01[04:18] <@john_cons> åkey du jobber også med nettverksadministrasjon?
    [04:18] <PSILOCYBIN> egentlig ikke
    [04:18] <PSILOCYBIN> men har utdannelse innen det
    01[04:18] <@john_cons> du får gjøre meg litt klokere da vet du, på hva du jobber med

    [04:19] <PSILOCYBIN> jeg jobber hovedsaklig med naturmedisin
    01[04:19] <@john_cons> okey, det er det samme min stebror jobber med
    01[04:19] <@john_cons> det og kinesologi

    [04:19] <PSILOCYBIN> hva heter han?
    01[04:19] <@john_cons> hvis ikke det er det samme
    01[04:19] <@john_cons> han heter jan snoghøj
    01[04:19] <@john_cons> og bor i drammen, eller i nærheten

    01[04:19] <@john_cons> kjenner du han?
    [04:19] <PSILOCYBIN> kinesologi er ikke medisin, i den forstand, men det er en naturlig behandlingsform
    [04:20] <PSILOCYBIN> så det er mye av det samme

    [04:20] <PSILOCYBIN> nei, han kjenner jeg ikke til
    01[04:20] <@john_cons> åkey, hva slags arbeid gjør du for dette amerikanske firmaet da
    01[04:21] <@john_cons> og hvorfor vil du ikke prate om familien på nettet?

    [04:21] <PSILOCYBIN> jeg gjør konsulentoppdrag for dem, innenfor medisinsk forskning
    01[04:21] <@john_cons> okey, ikke dårlig
    01[04:21] <@john_cons> jeg får ta kvelden tror jeg

    [04:21] <PSILOCYBIN> sov godt
    03[04:22] * john_cons is now known as jc_away
    01[04:22] <@jc_away> du kan kanskje decapse nicket ditt forresten
    01[04:22] <@jc_away> det husker jeg de pleide å si på #quiz-show

    [04:23] <PSILOCYBIN> er det så viktig?
    01[04:23] <@jc_away> viktig og viktig, det bør jo være ordentlig, synes jeg
    01[04:23] <@jc_away> husk at du har en advarsel fra før

    [04:23] <PSILOCYBIN> er ikke dette ordentlig da?
    01[04:23] <@jc_away> men jeg er jo egentlig away
    [04:23] <PSILOCYBIN> du er jo egentlig det
    01[04:23] <@jc_away> nei, jeg er vant til at capsede nick ikke er lov, fra tiden som op på #quiz-show

    01[04:24] <@jc_away> så jeg synes den er grei å kjøre egentlig
    [04:24] <PSILOCYBIN> men nå kan du jo lage dine egne regler
    01[04:24] <@jc_away> du hadde jo ikke capset nick tidligere

    [04:24] <PSILOCYBIN> du er sjefen nå
    01[04:24] <@jc_away> ja, nemlig, jeg holder meg til quiz-show reglene
    01[04:24] <@jc_away> jeg synes de var greie
    01[04:24] <@jc_away> men men jeg skal ikke prate hele kvelden

    [04:24] <PSILOCYBIN> du burde gjøre dem kjent for alle på kanalen
    01[04:24] <@jc_away> nå står jeg jo som away så
    [04:24] <PSILOCYBIN> det er vanskelig for meg å forholde meg til regler jeg ikke kjenner

    01[04:24] <@jc_away> ja det mener jeg at jeg har gjort nå
    01[04:25] <@jc_away> ja men dette er en privat kanal, som er ganske ny, så jeg tar det litt sånn på sparket
    01[04:25] <@jc_away> det er ikke noe tvang

    [04:25] <PSILOCYBIN> dessuten synes jeg du kan la meg omgå reglene, siden vi trolig er i samme familie
    01[04:25] <@jc_away> nei, jeg gidder ikke å diskutere mer om dette nå
    01[04:25] <@jc_away> tara

    01[04:25] <@jc_away> *gone*
    03[09:20] * snadrik (~hihi@79.161.174.3) has joined #johncons
    03[09:20] * johncons-bot sets mode: +b *!*@79.161.174.3

    03[09:20] * snadrik was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[12:14] * Einstein2 sets mode: -b *!*@79.161.174.3
    03[12:17] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) has joined #johncons

    03[13:31] * bjirn (bjirn@padde.komplisert.net) has joined #johncons
    03[13:54] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons

    [13:54] <GreiOgSnill> I KISS U!
    03[13:54] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net
    03[13:54] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )

    03[16:51] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    03[16:52] * PSILOCYBIN is now known as mormon_jesus
    01[22:35] mormon_jesus is 1000@omglulzwtf.com * ~

    01[22:35] mormon_jesus on #johncons #norge
    01[22:35] mormon_jesus using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server
    01[22:35] mormon_jesus End of /WHOIS list.

    03[22:35] * johncons-bot sets mode: +b *!1000@omglulzwtf.com
    03[22:35] * mormon_jesus was kicked by johncons-bot (Banned: jeg tror ikke du er en ribsskog som du påstår )






  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Cecilia Elisabeth Strøm/Celia Elektrisk-Sire




    Hei,

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 15:25

    du er Cecilia Elisabeth Strøm, stemmer ikke det?

    Har du bytta navn?

    Hva skjedde med Arvato Liverpool sin Facebook-side da, som du styrte?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Det er ikke mitt riktige navn nei.

    Hvorfor kontakter du meg? Jeg syntes dette er ekkelt!

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 16:29

    Jeg skriver jo hvorfor jeg kontakter deg, jeg leter etter hun Cecilia Elisabeth Strøm, som styrte Facebook-gruppen til Arvato Liverpool.

    Det virker litt søkt at du skulle synes at det var ekkelt.

    Hvis du synes det er ekkelt å skrive på Facebook, så burde du ikke være på Facebook.

    Jeg kopierte jo fra samtalen vår på Arvato Liverpool sin Facebook-side, over på bloggen min.

    Og da kopierte jeg HTML-koden.

    Og hvis jeg trykker på navnet Cecilia Elisabeth Strøm, i den bloggposten, så kommer jeg til din Facebook-profil.

    Her er bloggposten:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/02/oppdatering-fra-arvato-liverpool-sin.html

    Hvis du synes det er ekkelt å få Facebook-meldinger fra meg, så skjønner jeg ikke hvorfor du svarer, for da må jo jeg svare.

    Jeg synes dette virker som trakassering.

    Jeg kan ikke skjønne at jeg gjør noe galt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Jeg ser hva du har gjort på bloggen din, vær så snill å slett det!

    Jeg har jobbet i arvato, og har ikke blitt behandlet noe bedre enn deg, så vær så snill ikke gjør dette mot meg du også.

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 16:45

    Hei,

    altså, jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian'.

    Og jeg har startet prosjektet johncons-blogg.

    Og jeg kommer ikke til å slette noe der, før jeg har fått rettighetene mine fra politiet, og før det som foregår, blir skrevet om i avisene.

    Det har jeg sagt til advokat Elden osv. og mange andre.

    Grunnen til at jeg kontaktet deg, var fordi jeg lurte på hva som hadde skjedd med Arvato Liverpool sin Facebook-gruppe, som du grunnla.

    Fordi jeg følger med på den, siden jeg har skrevet en del der om min arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation.

    I tilfelle det dukket opp noen spørsmål der, om arbeidssaken min, som var et tema på den Facebook-gruppen.

    Så jeg lurer egentlig bare på hva som har skjedd med den Facebook-gruppen.

    Og hvis du har noe å tillegge angående hva som foregikk på Arvato Liverpool sin skandinaviske produktaktivering, så er du velkommen til å fortelle om det på min blogg osv.

    Du var sjef der, (Team-Leader), da du jobbet der, stemmer ikke det?

    Er ikke du fra Drammen, jeg ser du bor i Sogndal nå?

    Kjenner du min stesøster fra Drammen, Christell Humblen, fra Konnerud?

    Jeg er fra Berger, så jeg har gått på skole og jobbet i Drammen, på Gjerdes VGS. og CC Storkjøp.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Det stemmer ikke at jeg var teamleader, jeg jobbet for Software Assurance, men jeg sluttet før det kastet oss alle på dør. Vi tok opp en sak vi også, og kontoen ble flytt til Tyskland.

    Men dette er mange mange år siden, og jeg har helst lyst til å glemme hele arbeidsstedet.

    Så vær så snill slett meg, jeg blir redd, og syntes det er skummelt at du vet hvor jeg har bodd tidligere. Jeg har bare lyst til å være i fred fra alt som heter Arvato. Jeg meldte meg ut av gruppen, og hva som har skjedd med den etter det vet jeg ikke.

    Så vær så snill, jeg ber det pent, ikke gjør dette mot meg.

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 17:03

    Altså, grunnen til at jeg husket hvor du var fra, er at jeg også er fra Drammens-området.

    Jeg bor i Liverpool enda jeg, og jeg har ingen penger og har til og med mista passet mitt.

    Og jeg er en flyktning fra Norge.

    Så du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal dukke opp i Norge.

    Jeg skriver blogg, og har fortsatt en sak mot Arvato, blant annet for at lederne brukte negativ forsterkning, for å kontrollere de ansatte.

    Jeg har publisert alt om arbeidssaken min på dette nettstedet:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    Grunnen til at jeg kontaktet deg er at jeg ikke finner den Facebook-gruppa, som jeg har holdt oversikten over, siden jeg har en arbeidssak, mot Arvato.

    Jeg fant ikke gruppen nå, så jeg lagde min egen gruppe.

    Du kan jo tenke på det.

    Hvis du forrandrer mening, og vil at jeg skal publisere hva som har foregått, på Arvato, da du jobbet der, så kan du skrive på Facebook, eller du kan sende en e-post til eribsskog@gmail.com

    Beklager at jeg forstyrrer, det var ikke meningen å skremme deg.

    Jeg bare fulgte med på den Facebook-gruppen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Find and Upload Documents from the Arvato Services Ltd.'s Microsoft Scandinavian Product Activation Group at Scribd.com

    Det er helt i orden (så lenge du sletter det jeg skrev…)

    Jeg vet dessverre ikke hvor gruppen er blitt av etter jeg sluttet som leder der, så jeg kan ikke hjelpe deg der. Jeg startet gruppen bare for gøy, og sluttet da jeg ble redd for at de kunne saksøke meg.

    Jeg tror ikke jeg forandrer mening, men noe som kan hjelpe deg i saken din er å se på hvordan de engelske ble behandlet. De ble behandlet dårligere enn alle i det firmaet.

    Særlig de unge engelske jentene uten utdanning.
    Mange ble, slik jeg så det behandlet som dritt. De ble kjeftet på om dagen av unge teamleader gutter (som virkelig kunne fornærme), og om kvelden prøvde de samme karene å sjekke dem opp. (Ikke alle var sånn, men det var flere.) Når jeg tenker tilbake får jeg litt vondt av dem, de var forsvarsløse egentlig.

    Du får ha lykke til på ferden, og håper at du sletter meg.

    hilsen celia

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 17:49

    Hei,

    ja, jeg skal slette det, så fort jeg får rettighetene mine fra politiet, som jeg har forklart til alle andre.

    Jeg ser hva du skriver, jeg så at en gjeng med engelske gutter, var på hun Anna Riski f.eks. også, fra Finland, hun lille ballett-studenten.

    Men men.

    Marianne Høksaas, jobbet vel på SA, mener jeg hun sa.

    Hun ble jo Team-Leader på Produkt-aktivering seinere.

    Hun sa at en som het Sturla, eller noe, jobbet på Arvato Liverpool, (på vegne av Microsoft), som seinere begynte på Technical Support, i Norge da.

    Hun Marianne fortalte meg at ei finsk jente, som het Taru, skulle leie ut sitt rom i bofelleskap i Walton, videre.

    For hu skulle begynne å jobbe i Irland.

    Så da havna jeg sammen med en gjeng som ikke var helt fin, synes jeg, og som begynte å skulle vite alt jeg gjorde, og spurte rare spørsmål om Norge osv.

    Så arvet jeg en grandonkel, i Holmsbu, og fikk leid meg leilighet off Dale St., i Leather Lane.

    Så ble det etterhvert værre og værre på jobben.

    Men det kan være at noen jeg er forfulgt av i Norge, fikk kontroll der.

    Så det er nok mye 'mob' involvert her.

    Men jeg får ikke noen rettigheter fra politiet, så jeg må bare gjette.

    Kjenner du hun Tone fra Trøndelag, hun gråt en gang, som vi gikk gjennom sentrum av Liverpool, en gjeng fra Arvato, husker jeg, uten at jeg skjønte hvorfor.

    Ei fra Gulskogen jobba også der, og jobber nå i Manchester vel, (ei som jobba i Rimi, hvor jeg også jobba, da jeg bodde i Oslo), Margrethe Augestad.

    Hu dro meg med på en fest hos noen svenske Abba-show jenter, som het Liljegren vel.

    Og da vekte mine 'house-mates' meg tidlig, og skulle vite hva som hadde foregått på festen.

    Så det er tydelig at det er mye spionerings osv., her i Liverpool, fra forskjellige gjenger da.

    Dette skjønner ikke jeg som Berger-kar så mye av.

    Men det er mulig at politiet skjønner det, men de forteller ikke noe.

    Så det er helt håpløst.

    Så jeg kan ikke slette noe dessverre, før jeg har mer kontroll, og vet hva som foregår.

    Så politiet og avisene får begynne å gjøre jobben sin.

    Men da skal jeg slette det så fort som mulig, når de gjør jobben sin, og det går i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 23. mai kl. 19:33

    Og en ting til,

    jeg ser du skriver at engelske jenter ble tulla med på Arvato.

    Det er mulig, jeg jobba jo på en skandinavisk avdeling, så jeg fikk ikke så mye innsyn i hva som skjedde på de engelske kampanjene.

    Men jeg bodde jo sammen med to engelske jenter, ei som het Janine England, fra Dover, og ei som het Melissa M'Betsa, fra Zimbabwe vel.

    Og hun Janine fikk jo også jobb på Arvato, etter å ha mista sin forrige jobb.

    Men det var ikke noe jeg hadde med å gjøre.

    Det var vel for '3' kanskje.

    Så begynte hun i enda en ny jobb.

    Og hun dro meg opp tidlig, for å ta meg med, når hun skulle kjøpe brunch, på søndagen etter jeg var på fest hos de Abba-jentene, som Margrethe og venninna Hege, fra Gulskogen, dro meg med på.

    (Familien min, eller min ste-familie, har eid det nedlagte bedehuset, på Gulskogen, siden 80-tallet, og jeg lå over der mye, det året jeg gikk på skole i Drammen, siden det var lang vei til jobb, i Drammen, på lørdagene, så jeg er nesten litt fra Gulskogen og, eller ihvertfall slekta mi, så jeg syntes jeg måtte bli med litt på fest og sånn, når to Gulskogen-jenter spurte.

    Men men).

    Og hun Janine England, hun hadde jo ihvertfall en kjæreste.

    Sikkert flere og, jeg så ikke så nøye på de.

    (Jeg husker det som at hun hadde forskjellige hele tida, men det er mulig jeg tar feil, som lå over hos henne osv.

    Og hun var også mye sammen med han austalieren der, Steve Norris vel.

    Og hun gjorde en gang et poeng av, til meg at hun hadde hatt en kuk i ræva si, dagen før.

    Av en eller annen grunn.

    Og hun pleide å flørte med meg, hvis jeg satt og drakk øl og så på TV, så kunne hun komme hjem, med en type, og kysse meg, uten noen grunn.

    Det samme med hun Melissa, hun kunne gå inn på rommet mitt, i undertøyet, for å kysse.

    Så det var tydelig at noe foregikk, som jeg ikke skjønte noe av.

    Men men.

    Men jeg kan jo ikke hjelpe hverken de jentene, eller de skandinaviske jentene, som ble kommandert av han Michael du kjente, fra Irland vel, som snakka svensk, til å sitte der og der, på Arvato.

    For de lovene i Norge er feministiske, vil jeg si.

    Så omtrent kun damer får Fri Rettshjelp.

    Så jeg får ikke advokat, som kan hjelpe meg å få kontroll.

    Og når jeg ikke har kontroll, så kan jo ikke jeg hjelpe noen damer, hverken engelske eller andre, som ikke har kontroll heller.

    Så her har feministene i Norge, mye av skylda, vil jeg si.

    Jeg har tenkt sånn, at feminister kanskje er damer som har vært horer, og som ikke vil at menna i landet sitt skal få kontroll, for da kan det til slutt bli avslørt at damene i landet dems egentlig har vært horer, når de har vært i utlandet osv.

    Så damene i Norge, de er sånn, at de er horer i utlandet.

    Og så gjør de seg fine, når de kommer hjem, og finner en 'rebound-guy'.

    Og da synes de plutselig det er ekkelt med Facebook-meldinger.

    Mens de fikk meldinger og det som er, både her og der, mens de var i utlandet, uten å kimse, eller hva man skal si.

    Så her er det dobbeltmoral fra ex-horene/feministene i Norge, vil jeg si.

    Hvis jeg skal få lov å si hvordan jeg synes det virker at ting er.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Her kan man se hvilke butikker jeg har jobba i, i Norge

    butikker jobba i i norge

    PS.

    Her er når jeg jobba der:

    Matland/OBS Triaden:

    Her jobba jeg heltid, (for det meste i kassa), fra ca. oktober 1990 til sommeren 1991.

    Så jobba jeg tre dager i uka, ved siden av andre året på NHI, skoleåret 1991/92.

    Rimi Karlsrud:

    Her jobba jeg som ringehjelp, (ved siden av deltidsjobber på Rimi Nylænde og Rimi Munkelia), rett etter at jeg var ferdig med militæret, høsten 1993, da Magne Winnem, som jeg kjente fra videregående i Drammen, var butikksjef der.

    Rimi Munkelia:

    Her jobba jeg annenhver lørdag, det siste halvåret jeg var i militæret, og også utover høsten 1993 og vinteren 1994, til jeg fikk mange vakter på Rimi Nylænde.

    Her jobba jeg dagen etter at jeg hadde gått tremila, og den dagen åpningssermonien for Lillehammer-OL var.

    Her jobba også han nynazisten Terje Sjølie, (selv om han vel oppførte seg bra på jobben såvidt jeg merka, selv om assistenten Leif Jørgensen, fortalte meg at han var på ‘blåbussen’, en buss som fulgte VIF og som var nynazister vel).

    Hun Ihne fra Robinsons-ekspedisjonen, jobba også her som assistent.

    (Og butikksjef var Magne Winnem, fra videregående i Drammen).

    Hu var sjefen min, den dagen etter dimmefesten i militæret, hvor jeg kom litt for seint, og var surrete i hue, siden jeg drakk for mye på dimmefesten.

    Men men.

    Rimi Nylænde:

    Her jobba jeg fra høsten 1993 vel, til våren 1996.

    Jeg begynte som deltid i kassa og på gulvet.

    Og fortsatte som låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef, (som jeg vel begynte som, i 1995, med en årslønn på 140.000, eller noe.

    Så det var ikke så veldig bra lønna, akkurat.

    Men det var nedgangstider, på den tida her, så det var ikke så lett å få f.eks. datajobber).

    Jeg begynte også som butikksjef her, høsten 1998 og jobbet som butikksjef her, til høsten år 2000.

    CC Storkjøp:

    Her jobba jeg deltid ved siden av siste året på videregående, i Drammen, skoleåret 1988/89, (så jeg begynte å jobbe der da jeg nettopp var fylt 18 år, høsten 1988, og satt for det meste i kassa).

    Rimi Langhus:

    Her jobba jeg som butikksjef, fra våren 2001 til sommeren 2002.

    Det var her jeg vant en butikkdrifts-konkurranse, som het ‘Rimi Gullårer’, (og fikk en penn og et personlig gratulasjonsbrev, fra Rimi-Hagen, hvor det stod at jeg var hardtarbeidende, og en god leder), for andre halvår 2001.

    Jeg jobbet også her som låseansvarlig, fra våren 2003 til sommeren 2004, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, og jobb som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.

    Rimi Kalbakken:

    Her jobba jeg som butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001.

    Her var det en del problemer, som jeg har tatt opp på bloggen, under en tag/etikett, kalt ‘Rimi-fella’.

    Rimi Bjørndal:

    Her jobba jeg som assisterende butikksjef, fra våren 1996 til høsten 1998, (altså i bortimot to og et halvt år).

    Her gjorde jeg mye fysisk arbeid, som å spre alle tørrvarene og legge opp alle kjølevarene.

    Men jeg var også tippeansvarlig her, og fikk frikort til tippeligakampene, siden jeg var tippeansvarlig.

    Så det hendte at jeg gikk bort til gamle Bislett stadion, på søndagene, og så Vålerenga spille, siden jeg fikk gratisbilletter, (det kortet gjaldt for to gratisbilletter til søndre sving, tror jeg det var).

    Jeg var blant annet på Bislett, og så den første kampen Drillo hadde som trener for Vålerenga, på slutten av 90-tallet, da Klanen kastet gummistøvler ut på banen, for å hedre eller eventuelt mobbe Drillo.

    Så sånn var det.

    Jeg jobba også her som låseansvarlig, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, fra sommeren 2002 til rundt juletider 2003, da jeg overhørte der, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.

    Jeg fikk også trynet ødelagt, rundt den samme tiden, (lang historie), og jeg mistenkte at det ‘mafian’-greiene, kunne være noe med noen utlendinger som jobba på Rimi Bjørndal, eller noe, så jeg slutta i den låseansvarlig-jobben, da jeg overhørte at jeg var forfulgt, og bestemte meg for å flytte til utlandet.

    Men jeg hadde ikke noe formue, så jeg måtte vente til høsten 2004, da jeg dro for å studere ved University of Sunderland, for det kunne jeg gjøre, et år, som del av utdannelsen min ved Ingeniørhøgskolen, (HiO IU).

    Men da tok jeg mange eksamener, vårsemesteret 2004, ved HiO IU, for å være berettiget, til studielån, også det neste skoleåret.

    (For hvis man er mer enn et år forsinket med studiene, så mister man rett til å få studielån).

    Så jeg tok fire eller fem eksamener, våren 2004, (selv om jeg hadde fått ødelagt trynet), og stod på alle.

    Så jeg kom meg til Sunderland, (selv om HiO Og Lånekassa forsinka studielånet mitt med fire måneder, så det fikk jeg ikke før i januar 2005).

    (Men University of Sunderland var greie, og lot meg bo der, selv om jeg ikke hadde råd til å betale leia, siden studielånet var forsinket).

    Jeg gikk til flere leger, (bl.a. en kjent hudlege, som heter Ole Fyrand, for å få hjelp med trynet, som så helt rart ut, (pga. at de tulla med meg, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen.

    Jeg hadde bare noen linjer mellom øynene og på haka, som jeg trengte noe sånt som Frownies, for å dempe, (som nesten ikke koster noen ting, noen sånne teip-biter, nesten, som jeg kjøpte da jeg flytta til Sunderland, og det funka bra.

    Jeg hadde jo tenkt å få meg karriære, i næringslivet, en toppjobb, (som f.eks. broren min Axel ville at jeg skulle få), så da tenkte jeg at det var greit å fjerne sånne skjemmende ting, (som rynker mellom øya, som var liksom midt i trynet da), og det var heller ikke bra for selvtilliten, at jeg overhørte at medarbeidere på Rimi, prata om at jeg hadde rynker, osv.

    Og det er jo mange hundre folk innom en Rimi-butikk hver dag, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre noe med noen sånne linjer jeg hadde fått mellom øynene og på haka da, i Syden bl.a.

    Men det var lettere sagt enn gjort, virka det som.

    (Men det skjønte ingen i Norge, (at jeg trengte noe lignende av sånne Frownies, og de på den hudpleiesalongen, de tok bare istedet og må ha smørt noe dritt i trynet mitt, som ødela huden, og gjorde huden veldig stram, så det så helt rart ut. Noe som først gikk bort, på begynnelsen av 2006, vil jeg si).

    Men ingen av de tre-fire hudlegene jeg gikk til, (blant annet han Ole Fyrand), skjønte noe av hva som var galt, (de trodde ikke noe var galt, sa de ihvertfall), så jeg fikk ikke noe hjelp.

    Jeg fikk ikke noe sykmelding, så jeg måtte jobbe som vanlig, på Rimi Langhus, en dag i uka ved siden av studiene.

    Og i sommerferien, så ville hu Anne Katrine Skodvin, at jeg skulle jobbe der heltid, som ansvarlig for butikken, (selv om assistenten, hva het han, Espen Sigmund Nordnes vel, hadde en høyere rang, enn meg. Jeg var bare låseansvarlig og han var assisterende butikksjef. Og han trengte også hjelp av en som het Dennis, for å jobben som var på en vanlig ledervakt. Så det var tilstander. Men men).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Det her er min tidligere butikksjef, på Rimi Bjørndal, Kristian Kvehaugen, som brukte meg som noe slags slave vel. Er appelsinene rullert?

    kristian kvehaugen

    http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=733844&op=1&o=global&view=global&subj=2263294215&id=762795502&fbid=8927535502

    PS.

    Sønnen til Kristian, Thomas, jobba også etterhvert på Rimi Bjørndal, i kassa, når han var ferdig med FN-tjeneste.

    Thomas fortalte at en gang Kristian hadde lagd hjemmebrent, så hadde han brukt noe ketchup, som hadde gått ut på dato, istedet for gjær.

    Så hjemmebrenten hadde smakt ketchup.

    Jeg og Irene, (som var assistentene til Kristian), ble bedt hjem til Kristian en gang, for å drikke, etter at vi var på biffrestaurant, på Karlsrud først.

    Kristian viste oss et bilde fra Hallingdal, tror jeg det var, hvor han var fra da, en gård der.

    Hvis jeg ikke tar helt feil.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det her tror jeg nesten må være Irene Ottesen, som var assistent på Rimi Bjørndal, sammen med meg, i 1996 og 1997:

    irene rimi bjørndal

    PS 3.

    Irene er kapittel for seg, men vi får ta en ting av gangen.

    Hun var også butikksjef, på Rimi Bjørndal, i 2002 og 2003, da jeg jobba som låseansvarlig der, ved siden av studier på Ingeniørhøyskolen.

    Men hun slutta som butikksjef, i 2003, var det vel, og en ved navn Johan, ble ny butikksjef.

    Irene er vanskelig å samarbeide med, synes jeg.

    Samtidig er hun kravstor.

    Og når hu var på ferie, i 1996 og 1997, så måtte jeg dra til Oppsal, eller hvor hun bodde, for å mate katta hennes, (uten at jeg hadde tilbudt meg å gjøre det, men Irene tvang meg nærmest).

    Hun tvang meg også nesten til å låne henne bilen min, i 1997, da hu skulle flytte, og adoptivfaren, (eller støttekontakten hennes), kjørte bilen, (og klagde på styringa, eller noe).

    Så sånn var det.

    Hu tagg seg også til å ligge over hos meg, etter Rimi Bjørndal-festen, som jeg hadde i Rimi-leiligheten min, i 1997.

    (Da sov hu på Ungbo-sofaen, som fetteren min Ove seinere ødela, som jeg har skrevet om på bloggen).

    Da lot jeg Irene ligge ifred, på den gamle Ungbo-sofaen, som jeg fant i boden, på Ungbo, før jeg flytta til St. Hanshaugen, for jeg mangla møbler, og den sofaen hadde vel stått i den boden en ti års tid, ihvertfall, så jeg tenkte at ingen trengte den.

    For jeg synes Irene er litt vanskelig, og heller ikke noe sex-bombe, i min bok.

    Hun er liksom litt sånn dundre nesten, vil jeg si.

    Litt som hun Siri Rognli Olsen kanskje, (også fra Trøndelag), som jeg har anmeldt for voldtekt, på Abildsø, i 1990.

    Så Irene er ikke helt i min smak, må jeg innrømme.

    Men hun har lurt meg til å mate kattene hennes flere ganger, når vi har vært lederkolleger, på Rimi Bjørndal.

    Jeg lurer også på om hu hadde noe på gang, med Arne Risvåg, tidligere butikksjef, Rimi Karlsrud.

    Det så nesten sånn ut for meg, sommeren 2002, som at de var et par.

    Noe sånt.

    Bare noe jeg kom på.

    Selv om som sagt, at Irene er nok et eget kapittel for seg.

    Men jeg har skrevet mer om henne tidligere på bloggen også.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 4.

    Irene og Arne Risvåg, de kjørte også meg til Ryen t-banestasjon, eller noe, en gang, som jeg hadde problem med bilen, når det var butikksjefmøte, på Rimis hovedkontor, på Sinsen.

    Og da spurte de meg, om David Hjort brukte narkotika.

    Da svarte jeg at jeg ikke visste, eller noe.

    For det var liksom som spionering, syntes jeg.

    Altså, det var vel ikke deres jobb, som butikksjef-kolleger i Rimi, å etterforske sånn, om en annen leder i Rimi?

    Men men.

    Mer da.

    Jo, Irene var også den som fortalte meg, at Thomas Kvehaugen, hadde fått sparken som butikksjef, på Rimi Munkelia, for å tulle med safen.

    Irene var også med, på butikksjeftur, med PØF’s distrikt, til Dagali, i Hallingdal/Numedal vel.

    Og da vi skulle på rafting, så begynte plutselig Irene å sippe som en liten jente, og ville ikke være med, men bare vassa i land.

    Og jeg prøvde vel å spørre henne hva den sippinga kom av, men det har jeg ikke fått noe klart svar på.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 5.

    Det her er også Irene:

    også irene

    Hun er vegetarianer.

    Man kan se at hu har en sånn pasje-klipp aktig sveis.

    (Eller ‘hore-frisyre’, som jeg tenker på det som.

    Jeg lurer på om Irene er illuminati-hore?).

    At man har panneluggen rett ned, og så klipt av.

    Stesøstra mi Christell, hadde også noe lignende frisyre av det en gang, i tenårene, som hu kom opp og viste meg, i Leirfaret.

    (For ei dame som jobba i vannsengbutikken, til faren min og Haldis, i Drammen, (og seinere i en møbelbutikk faren min var medeier i, på Billingstad, ved IKEA), hun hadde pasjeklipp, hu var i 20-åra vel, ei pen blondinne, og Christell skulle herme da).

    Men man kan se at Christell bytta tilbake igjen til vanlig frisyre, (uten pasjeklipp, eller ‘apache-klipp’ som jeg trodde hu sa):

    christell bytta tilbake

    PS 6.

    Her ser vi også, at en Hestenes, jobber på Rimi/ICA Mortensrud:

    hestenes

    Det er nok antagelig sønnen, eller noe, til han Rune Hestenes, som var min driftsdirektør, da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Kalbakken, i 2000 og 2001.

    For han Hestenes har jeg hørt, at bodde ved Mortensrud.

    Og han har visst senere blitt distriktsjef, for min tremenning, Stine Mogan Olsen, i Europris, i Drammen, (av alle ting).

    Og han Rune Hestenes, er involvert i den arbeidssaken jeg har mot Rimi, som jeg har kalt ‘Rimi-fella’, her på bloggen.

    Så om han og Kristian Kvehaugen og Irene Ottesen og andre som har tilknytning til Mortensrud eller Rimi/ICA Mortensrud, driver å tuller med meg?

    Det kan kanskje virke som at det er en link der.

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Vi får se.

    PS 7.

    Og Anne Neteland, som var distriktsjefen min, i samme jobb, (som butikksjef, på Rimi Kalbakken), hun har også jobba som butikksjef på Rimi Mortensrud, et år eller to tidligere.

    Så det er tydelig at det er noe med Mortensrud.

    Er det min gamle butikksjef, (og ‘slavedriver’), Kristian Kvehaugen som tuller?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 8.

    Det her synes jeg ligner på hu Liv, fra Rimi Karlsrud, (som siden var butikksjef, Rimi Hasle, eller Løren, eller noe vel, i Grenseveien, men jeg skal ikke si det helt sikkert.

    Jeg har ikke sett hu med så mye sminke før, ihvertfall):

    liv fra rimi karlsrud

  • Jeg skrev en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard




    (uten emne)

    Terje Dørumsgaard 21. april kl. 11:04

    Hei!
    Kunne vært artig å sett hva de skriver om far. Han hadde vel ingen fiender, men mange som mente noe om bøkene, fordi de ikke passet inn i deres verden. Stort sett svært teoretiske forståsegpåere.

    Terje

    Erik Ribsskog 21. april kl. 19:03

    Hei,

    ja, jeg skal prøve å finne det igjen, så kan jeg sende deg en link til det.

    Jeg synes det så ut, på bilder, som at han ligna litt på Noah.

    Kan det funnet, av de første menneksene i Norge, i Ytre Enebakk, der hun Karen Pedersdatter, fra Fladeby, (som var mormora til faren din vel), var fra, at det var et sted hvor Noahs ark strandet?

    Din far var så flink med dyr, (så det ut som), og jeg husker at min morfar, (din fars fetter Johannes Ribsskog), han pratet om et hus, i Nevlunghavn, hvor det bodde en mann eller dame, som hadde mange katter, (når vi gikk søndagstur, i Nevlunghavn ut forbi Oddane Sand).

    http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Funnsted og mulig boplass ved Durud, Ytre Enebakk Arkeologiske undersøkelser i området i 1999 resulterte i bemerkelsesverdige funn i dette området. Disse funnene har imidlertid aldri blitt særlig kjent, utover de arkeologiske kretser. …

    Erik Ribsskog 22. april kl. 00:31

    Hei,

    her var det jeg tenkte på:

    'Arne Dørumsgaard – ignorert her til lands, ja, bortimot utskjelt av mange av kollegene. Georg Johannesen nærast fnyste av forakt då eg nemnde Dørumsgaard for han. Og han forklarte meg kvifor – Dørumsgaard sine gjendiktingar gjekk, etter kva eg forstod, langt ut på sida av originalane, om eg forstod GJ rett.'.

    http://www.forfatterbloggen.no/roller/rage/entry/det_flyktige_livet

    Men jeg så jo nå, at du allerede hadde skrevet under der.

    Kjente du min mor Karen forresten, hun var vel din tremenning?

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Ingenting gjer tanken på livet som berre fer forbi så vond som å lesa klassisk kinesisk dikting, den nagande kjensla av kor fort og lett tilværet farer framom og vert vekke, frå den eine augneblinken til …








    PS.

    Jeg skrev til Terje Dørumsgaard, tidligere idag, (eller igår blir det vel, strengt tatt), om at min morfar en gang fortalte meg, (og de andre som gikk søndagstur), om et hus i Nevlunghavn, forbi Oddane Sand der, (hvor Knut Nerdrum har/hadde sommerhus, f.eks.), om en mann eller dame, som bodde i et hus, med mange katter.

    Og mora mi gjorde kanskje litt narr da.

    Så jeg spurte litt sånn, for å være morsom da, om det bodde masse katter der da.

    For selv om jeg da bare var 7-8 år kanskje, eller noe, så skjønte jeg jo det, at det var rart å ha så mange katter.

    Og da tror jeg at min morfar kanskje ble litt såret.

    Han var nok egentlig veldig snill, og ikke sånn, at han var avstumpet, eller kynisk, tror jeg.

    Jeg husker det var noe som plaget han, en gang jeg stoppet han, på vei hjem til skolen, så var han lei seg for noe, og var nesten ikke tilsnakkende.

    Så han fulgte nok med på hvordan jeg var.

    Og var nærtagende kanskje, noen ganger, hvis han ikke likte hvordan jeg oppførte meg, tror jeg.

    Noe sånt.

    Hva vet jeg.

    Men jeg tror det kan ha vært sånn.

    En gang, rundt det samme området, (hvor vi nesten alltid gikk tur, ihvertfall når jeg var med, dvs. ut forbi Oddane Sand der, når vi var på søndagsbesøk da, mor bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, den tiden jeg bodde hos mora mi i Larvik, på 70-tallet, fram til jeg var ni år da).

    Så var det en sjelden blomst der, som var fredet.

    En gul blomst tror jeg.

    Og jeg lurer på om det var sånn, at vår morfar, sa at vi ikke fikk lov å plukke den.

    Men at mora mi plukka den, en annen gang?

    Hvem vet.

    Hva vet jeg.

    Dette å gå søndagstur, gjerne i et par timer kanskje, virka det som ihvertfall.

    Det var nesten noe sermonielt, når vi besøkte besteforeldrene våre, i Nevlunghavn.

    Det var en mer eller mindre sermoniell søndagsmiddag, (som var like formell nesten, som om det hadde vært en middag på Slottet kanskje. Hvem vet).

    Fulgt av en nesten like sermoniell søndagstur.

    Og barn liker jo ikke sånne sermonielle søndagsturer så godt.

    Ihvertfall likte ikke jeg det.

    Så jeg måtte mobilisere alt jeg hadde av viljestyrke, og gjerne mer til, for å prøve å komme meg gjennom disse søndagene i Nevlunghavn, med noe av sjelen min inntakt.

    Nesten så ille var det, for bestemor Ingeborg, kunne være veldig slem, på en utspekulert måte, på sitt dansk, eller veldig danskpregede norsk, vil jeg si.

    (Og mora mi kunne også være utspekulert slem og sarkastisk, på en kanskje enda mer underfundig måte, enn bestemor Ingeborg.

    Selv om mora mi kanskje hadde mer humor i det, men bestemor Ingeborg, hun hadde ikke humor, som jeg klarte å merke, men hun var mer streng, som om hun var fra en militærfamlilie kanskje, som hun jo også var, fra et par danske militærfamilier, og en politiker og hofjægermester-familie, og en industriherre-familie).

    Så sånn var det.

    Veldig streng var ihverfall bestemor Ingeborg.

    Det virka som at de prata mye sammen, om meg og søstra mi, bak ryggen på oss, og så gjorde ting som å lese eventyret ‘den grimme ælling’, eller ‘den stygge andunge’, som det heter på norsk, som mormora vår leste.

    Det var vel den eneste gangen hun kom ut av kjøkkenet, for å lese for oss.

    (Det var et åpent kjøkken, så vi kunne noen ganger gå inn dit og.

    Og bestemor satt vel mer i peisestua, for å drikke te og spise horn, som hun pleide å lage, med brunost vel, som var gode de, eller i spisestua, (under middagen selvfølgelig, hvor nok hun var mest hjemme, og skjennet på meg og søsteren min, hvis vi gjorde et eller annet kryptisk, som hun syntes var galt), mens TV-stua liksom var Johannes sin stue, mener jeg å huske, ihvertfall.

    Det var også en fjerde stue, i rommet mellom spisestua og TV-stua, men i den stua, så var møblene så fine og antikke, så vi fikk ikke lov å sitte der.

    Så den stua var kanskje mer som et museum, kanskje.

    Jeg kan aldri huske at noen noengang satt der ihvertfall.

    Og TV-stua var også fin, for der var det også f.eks. et kanskje antikk sjakkbord, eller hva man skal kalle det.

    TV-stua var en stor stue, hvor vi kunne spille kinasjakk på gulvet f.eks., jeg og søstra mi.

    Og morfaren min og mora vår, kunne også bare sette eller legge seg ned på gulvet, (det var masse fine tepper der, husker jeg, og farfaren og farmora vår hadde også fine tepper, (som nok ikke var antikke, eller like fine som de som mora mi sine foreldre hadde, men dog), men de hadde det ihverfall veldig reint, men de var ikke så sermonielle, f.eks. rundt måltidene, og de gikk ikke søndagstur, det huset til min fars foreldre så ut som om det var fra en amerikansk 50 eller 60-talls reklame, omtrent. Og de hadde ikke kunst på veggen, men trykkede bilder da. De hadde det kjente amerikanske bildet, husker jeg, på veggen, av en mann og en dame vel, jeg skal se om jeg finner det. Min fars foreldre, de hadde ikke fine antikviteter og sølv, som min mors foreldre, men min fars foreldre hadde istedet kitsch da. Så de var nok ikke så fine, og snobbete, sånn sett, men de var kanskje mer som amerikanere da, så hvis min mors og fars familie møttes, så ville nok begge familier syntes at de var finest, hvis jeg skulle tippe. Noe sånt.), hvis jeg husker riktig, og spille kinasjakk.

    En gang skulle søstra mi ha meg og broren min Axel til å spille kinasjakk, en gang vi var i 20-årene, og på besøk hos bestemor Ingeborg.

    Så søstra mi kan noen ganger være litt spesiell.

    Så hva søstra mi tenkte på da, det veit jeg ikke.

    Men men).

    Hun spilte aldri spill, som jeg kan huske.

    Men bestefar Johannes, han likte å spille kinasjakk og å lære oss å spille sjakk, f.eks.

    Og han leste også fra en bok han skrev, som var en bok for barn eller ungdom, som het ‘Mannen i skogen’, som var om noen røvere, eller noe som foregikk inni skogen da, av forskjellige farer og sånn.

    Som var artig for oss å høre på, husker jeg, da vi var sånn 4-5 år vel, jeg og søstra mi.

    Bestefar Johannes var også veldig flink til å lese det han hadde skrevet, så det var veldig morsomt, husker jeg.

    Så sånn var det.

    Så bestefar Johannes, han tror jeg brydde seg om meg og søstra mi.

    Men han var to generasjoner over oss, og noe foregikk nok, siden jeg måtte flytte til faren min.

    Så jeg vet ikke om han var involvert i det.

    Hvem vet.

    Men han kunne være en veldig mild person da, til tider ihvertfall, synes jeg det kan virke som.

    Onkel Martin, (hans sønn), sier at han var en djevel, eller noe sånt.

    Men jeg kan ikke huske han sånn.

    Han var en mild person, sånn som jeg forstod det.

    Og høflig og korrekt, osv.

    Men han kunne være litt fjern, og også nedfor, husker jeg, at han var en gang.

    Han kledde seg veldig fint, og var nesten litt som en engelsk lord kanskje, noen ganger, når han gikk søndagstur, osv.

    Og da stoppet han gjerne, for å snakke litt med folk vi møtte på turen da.

    Så sånn var det.

    Men han døde, mens jeg bodde hos faren min.

    Og da så jeg bare han, en gang.

    For farfaren min, kunne ikke gå god for morfaren min, husker jeg, helt.

    (For det var noe med at han hadde stemt mot sitt eget forslag, som lokalpolitiker i Hurum, eller noe sånt, for Arbeiderpartiet).

    Så de var ikke helt på bølgelengde, tror jeg.

    Men da farfaren min døde, da jeg var 13 år vel, eller noe.

    Da ringte jeg morfaren min, bestefar Johannes, fra huset til farmora mi.

    Og da sa han kondolerer.

    Jeg bare sa at Øivind var død.

    For jeg ble litt deppa da, så fikk jeg lyst til å ringe han bestefar Johannes da.

    Som jeg da ikke hadde prata med på lenge vel.

    Og hva skjedde så.

    Jo, da ba bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, meg og søstra mi, (som da bodde hos faren vår), ned til dem, en drøy uke vel, i sommerferien.

    Mora vår var vel da på hjem tror jeg, etter at min morfar hadde satt annonse i Aftenposten, for mora vår var forsvunnet til København, eller hvordan det var.

    Så da ble vi visst bedt til bestemor Ingeborg og bestefar Johannes da.

    Men hva som foregikk da, siden mora mi rømte/forsvant.

    Hvem vet.

    Det var jo det som han ‘Nick Ewans’, om han var virkelig, eller ikke, tok opp.

    Hm.

    Men hva mora mi dreiv med da, det kan man lure på.

    En gang, så ba mora mi meg dra inn til Drammen, (fra der jeg bodde da, på Bergeråsen, nord i Vestfold).

    Og da ville hu møte meg på Globus-gården kafeteria, i 2. etasje der.

    Dette var da jeg var tenåring, kanskje siste året på ungdomsskolen, eller første året på videregående, eller noe sånt.

    Eller andre året på videregående.

    Hvem vet.

    Og da var hu visst sammen med en pakistansk innvandrer.

    Og hele kafeterian omtrent, var ganske full av pakistanske innvandrere da.

    At det var deres ‘hang-out’ i Drammen?

    Hvem vet.

    Jeg hadde vel vært på den kafeteriaen tidligere, med farmora mi, på 70-tallet.

    Men da var det vel bare norske folk der vel.

    Så jeg syntes det var litt rart, at det bare var pakistanske menn der, mer eller mindre.

    Hu som stod i kassa der, var kanskje den samme dama, men.

    Men det var litt rart at mora mi var der sammen med bare pakistanere, syntes jeg.

    Hva hadde hu havna oppi da, tro?

    Det fikk jeg vel aldri noe klart svar på.

    Så det kan man lure på.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog