johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til Agder Lagmannsrett







    Gmail – SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 8:53 AM





    To:

    "Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>



    Hei,

    jeg skjønner ikke hva som skal være meningen med det.
    Jeg har selv lest hva den loven sier.
    Men her blir jeg bare overkjørt, uten noe forklaring engang.
    Dette lukter det av, vil jeg si.

    Erik Ribsskog
    2010/7/15 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Det vises til vårt svar

    av 14. juli nedenfor, og har ikke noe mer å tilføye.

    Med vennlig

    hilsen

    Reidun

    Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010

    17:15
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: Re: Påminnelse/Fwd:

    Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven

    min.

    Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få

    arven, når jeg ikke er på talefot med de.

    Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for

    offentlig skifte.

    Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og

    flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i

    Kvelde, i 2005).

    Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette

    tilfellet, mener jeg.

    Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.

    Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei.

    Undetegnede har i dag tatt kontakt med Larvik

    tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som ble fattet av

    tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig skifte ikke

    kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i forskudd til

    dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte frist.

    Larvik tingrett har også oversendt meg kopi

    av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble underrettet om

    regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er anledning til,

    selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte innen tre

    år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort oppmerksom på

    at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til dekning av

    skifteomkostningene.

    Med vennlig hilsen

    Reidun Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Grande, Agathe Duun
    Sendt: 14. juli

    2010 10:57
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: VS:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. juli 2010

    09:49
    Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/4/12
    Subject: Klage på skifteretten i Larvik
    To: agder.lagmannsrett@domstol.no

    Hei,

    jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er

    ikke på talefot.

    Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og

    hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til

    Nobels Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre

    Anker Heegard, osv., osv.

    Så min mormor var nesten som en dronning.

    Ikke langt fra ihvertfall.

    Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt

    sånt.

    Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i

    Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.

    Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet

    malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.

    Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som

    jeg ikke er på talefot med.

    Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig

    skifte.

    Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.

    Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.

    Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg

    kan gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg

    har ikke fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.

    Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra

    Egypt osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av

    boet.

    Det er referanse 10-040915DBO-LARV

    Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på

    denne måten av rettsystemet og miste arven sin.

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog






  • Jeg sendte en e-post til Svelvik bibliotek, om noe slektsforskning, osv.







    Gmail – Spørsmål om eiendommen Rokksvoll på Sand, Strømm og Svelvik Bygdebok







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om eiendommen Rokksvoll på Sand, Strømm og Svelvik Bygdebok





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 6:01 AM





    To:

    bibliotek@svelvik.kommune.no



    Hei,

    jeg bor i England, og har som hobby å drive med slektsforskning.
    Jeg har kontaktet Larvik og Rollag bibliotek, om diverse slektsforskning, og de har sendt bilder fra bygdebøker og lokalaviser osv.

    Begge mine fars foreldre, jobba for Jebsen, på Berger.
    Farmora mi, hu sa at Jebsen hadde bestilt dram på hennes rasjoneringskort, under krigen, (for hu var tjenestepike, fra Rollag, hos Jebsen).

    Og så hadde postmann erta henne, så hadde farmora mi tatt med flaska ned til 'n Ola, og drikki opp flaska.
    Ågot Mogan Olsen het hu, og min farfar het Øivind Olsen, og var fra Holmsbu, hvor faren hans var fisker.

    Men dem måtte snekre fiskekassene og derfor ble det sånn, at farfaren min ble snekker på fabrikken til Jebsen, og snekra noe stamper.
    Så flytta de til Sand, etter krigen.
    Og starta bedriften Strømm Trevareindustri.

    Ved siden av der Jebsen Møbler ligger nå, og hvor det vel heter Berger Bil nå.
    Men eiendommen het visst Rokksvoll, mener jeg farmora mi sa.
    Og eiendommen tilhører visst den dag i dag, tror jeg, en Lersbryggen.

    (Det var vel en Lersbryggen som var på Stortinget, eller noe, mener jeg å ha lest i arkivet til Aftenposten).
    Har det vært gård på Rokksvoll før?
    Der hvor Jensen Møbler har lager-rampe nå, (så jeg på Google maps), der het det 'Jordet til Lersbryggen før'.

    Så jeg lurte på om dere tilfeldigvis hadde noe om den eiendommen, i noe bygdebøker, som dere kunne sendt, til meg i England, sånn som Rollag bibliotek gjorde.
    For det hadde vært artig, som noe suplement til slektsforskinga mi.

    Dessuten har jeg et krav på det huset til Ågot, for hu var nesten som en mor for meg, faren min lot meg bo aleine, på Bergeråsen, men jeg spiste middag hos Ågot og Øivind, hver da.
    Jeg og en i klassen som het Tom-Ivar Myrberg, vi vaska og støvsugde hos Ågot og Øivind, mens vi gikk i 6. klasse, skoleåret 1982/83, tror jeg det må ha vært.

    Eller året før.
    Så vi havna på førstesida, av Svelvik-avisa.
    (Jeg ble kalt Erik Olsen da).
    Kanskje dere har den sida i arkivet, sånn som Biblioteket i Larvik, hadde om morfaren min, som het Johannes Ribsskog, og som var kontorsjef i Sætre, før han flytta ned til Nevlunghavn, og han var også rådmann i Hadsel i Vesterålsen, før han flytta til Klokkarstua eller Holmsbu, var det vel.

    Han må jeg vel kontakte Hurum bibliotek om kanskje.
    Dem har kanskje egen lokalavis der og.
    Det finner jeg nok ut av.
    Men det hadde vært veldig artig å finne ut om det var noe steinaldergård, eller noe, der før kanskje?

    Eller hva det kan ha vært, før det ble Strømm Trevare, og industriområde.
    Der Jensen Møbler ligger, så ble det kalt 'Saga'.
    Var det noe industri der i gamle dager og?

    Og det var vel en kiosk der og, som ei som het Liv styrte, en trebygning, hvor det seinere ble Sandbu Tepper.
    Og det var også ei systue der, som søstrene til farmora mi jobba i.

    De het Margit og Anne, og de fikk seinere systue på Strømsø, husker jeg.

    Hadde vært veldig artig om dere hadde mulighet til å finne noe eventuelt om dette, for jeg tror ikke dem har bygdebok for Strømm i England.

    Selv om jeg skjønner det hvis dere ikke har tid.
    På forhånd takk uansett ihvertfall!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har nemlig overhørt at jeg er forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo.

    Så jeg har flykta til England.
    Men jeg får ingen av mine rettigheter, fra politiet i hverken Norge eller England.
    Så jeg vet ikke hva som foregår.
    Jeg var bare butikkleder i Rimi, i Oslo, og student ved ingeniørhøyskolen, i Oslo, da dette startet, i 2003, så jeg har ikke helt skjønt hva som har foregått.

    Også er jeg arbeidsledig flyktning, i England nå.
    Så da har jeg litt fritid da, så da tenkte jeg at jeg kunne drive litt med slektsforskning osv.
    Men men.
    Så sånn er det.

    Så det hadde vært veldig bra, isåfall!






  • Jeg sendte en ny e-post til the Jobcentre







    Gmail – To Mr. Winter, Jobcentre Williamson Sq./Fwd: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To Mr. Winter, Jobcentre Williamson Sq./Fwd: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 11:55 PM





    To:

    CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk



    Hi,

    thank you for your e-mail!
    You write in your e-mail that I have been adviced that the meeting with Sencia was in Hanover St.
    That isn't true.
    I told Mrs. Smart, (like I wrote in my earlier e-mail), that I chose Sencia, since it was close to my home address.

    In Leather Lane.
    And then I refered to the Sencia Pall Mall address.
    I haven't been notified about Hanover St., being the right address.
    (Not as far as I can remember at least.
    And like I've explained a couple of times:
    I made a point of that the Pall Mall-address, is close to my home address.
    I've noticed the Pall Mall-address, because my mother, Karen Ribsskog, (who died in 1999), she was an au-pair, in the UK, in the late 60's, and in the early 70's in Norway, she therefore smoked Pall Mall, and ate marmelade, and all-sorts etc, and drank tea etc).

    I haven't recieved any Employment Zone referral letter, only the folder.
    So here you are mis-informed, I am afraid.
    I'll discuss this further in the Employment Zone meeting tomorrow.

    Best regards,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>

    Date: Tue, Jul 6, 2010 at 2:03 PM
    Subject: RE: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Thank you for your email.

    I will need to forward this query to your local Jobcentre Plus District

    Manager's office for action.

    Could you please 'reply' to this email with the following information –

    your full name and date of birth, full postal address including postcode

    and/or the name of your nearest Jobcentre / Jobcentre Plus office.

    Please also advise us of the best telephone contact number.

    Due to the vast amount of emails we receive, please also attach your

    original email.

    Regards

    Paula French

    Correspondence Officer

    'Contact us'

    Jobcentre plus secretariat.

    —–Original Message—–

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 01 July 2010 13:58

    To: CONTACT-US

    Subject: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New

    review-meeting?

    Hi,

    now I was at Sencia, in Pall Mall, for the Employment-zone meeting, at

    1.30 pm.

    The only problem was, that while I tried to get the calling to work, in

    that building, in Pall Mall 30-32, then someone told me, that they've

    moved, to Hanover St.

    Then I called Sencia, on 0151 236 1204.

    And they told me, that the inductions would start in 5 minuttes, and

    that it would probably take me 10-15 minuttes, to get to their new

    address.

    So Sencia told me to contact the Jobcentre, and get a new appointment.

    So that's why I'm sending this e-mail.

    And to complain about that your Employment-zone information-pack

    litterature, should be up to date.

    I remember telling Mrs. Smart, at Jobcentre, Williamsson Sq., that I

    chose Sencia, among other things, that they were close to my address,

    (in Leather Lane).

    So I wasn't given the information about the new Sencia-address, by Mrs.

    Smart eighter.

    So this is a new complaint in the long line of complaints, that I've had

    to send about Williamson Sq. Jobcentre.

    Can you please explain how you can not have up to date litterature, in

    you information-packs, about Employment-zones, after you didn't give me

    the right information at first eighter, (like I've also complained

    about, to this e-mail address, on 20/5).

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Jul 1, 2010 at 11:22 AM

    Subject: New review-meeting?

    To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk

    Hi,

    almost a year ago, I received my university-level degree in IT, from my

    'home-university', Oslo University College.

    And I've mentioned this, from time to time, in sign-on meetings, at the

    job-centre, (Williamson Sq.).

    But, I was wondering.

    Should one have a new review-meeting, if one get a new university-level

    degree, (and a new jobseekers-agreement).

    Also, I was wondering.

    I have the internet at home.

    Do I still have to use the machines at the Jobcentre, for the

    job-search?

    (I think it's better to do at home, because then there's less noise,

    etc.).

    I haven't got a regular contact-person, at the Jobcentre, so I thought I

    could try to send an e-mail about this.

    Thank you very much for any help in advance!

    Yours Sincerely,

    Erik Ribsskog

    **********************************************************************

    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.

    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other

    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.

    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department

    for Work and Pensions.

    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us

    and then permanently delete what you have received.

    This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions' anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus free.

    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance

    with our policy on the use of electronic communications.

    **********************************************************************






  • Jeg sendte en ny e-post til Svelvik Ungdomsskole







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 6:01 PM





    To:

    Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>


    Cc:

    svelvik.ungdomsskole@svelvik.kommune.no


    Bcc:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    jeg har sender det her til svelvik.ungdomsskole@svelvik.kommune.no også, for jeg har begynt å sende om det her til rektoren deres, så jeg håper de kan sende denne e-posten til rektor, som en oppdatering.

    Jeg sender det til Sivilombudsmannen også, for jeg ble sendt til skolepsykolog, av Aakvåg, en gang, og det finnes det heller papirer for.
    Så det klagde jeg på til Kunnskapsdepartementet, på at det var rot i forbindelse med det.

    (Jeg synes også det er rart at du sitter på skolen så lenge, jeg trodde ikke dere jobba så lenge der).
    Men altså, 'det er ikke mer å informere om'.

    Marit Enger var vel ansvarlig for mobbe-saker osv., på Svelvik Ungdomsskole.
    Og det ble avholdt møter osv., med de involverte, i denne saken.
    Så da regner jeg meg, at det ble skrevet møtereferat, av Enger.

    Det er disse jeg spørr etter nå da.
    Svaret ditt, det synes jeg var dårlig norsk, så jeg må nesten be deg å svare på en måte sånn at folk skjønner hva du mener.
    Mener du at dere ikke skrev møtereferat?

    Mener du at dere har kastet disse referatene?
    Jeg skjønner ikke hva du mener, for du er litt upresis her, synes jeg.

    Mvh.
    Erik Ribsskog


    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da vil jeg be deg lese meldingen en gang til. Det er jo ikke snakk om hemmlighold, det er bare ikke mer å informere om.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 15:52

    Til: Ole Lønseth

    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

    Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.

    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth, etter niende klasse.

    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug, av en eller annen grunn).

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth


    rådgiver


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse


    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som

    vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter

    å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV,

    før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene, om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8 klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per

    Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver






  • Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Drammen







    Gmail – Noen prøver å ødelegge navnet mitt på internett







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Noen prøver å ødelegge navnet mitt på internett





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 4:58 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg så nå, at noen later som at de er meg, på Ida Wulff sin blogg.
    Og det må være for å ødelegge mitt navn og mitt rykte.
    Det ser jeg på som alvorlig, som en æreskrenkelse, (som det het i gamle dager), og som identitetstyveri.

    Et navn, har verdi, på samme måte som mye annet.
    Og hvis de tuller med navnet og bloggen min, så taper jeg penger/rykte/etc.
    Så dette er økonomisk kriminalitet og også æreskrenkelse og identetstyveri.

    Så dette håper jeg at dere tar alvorlig, og ikke bare ignorerer, som dere har gjort med mine siste henvendelser.
    Politiet må gjøre jobben sin, ellers så kan vi ikke si at vi har noe sivilisert samfunn.

    Bare et møkka-samfunn.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.

    PS 2.
    Jeg sender med vedlegg som viser hvordan jeg fant dette.





    2 attachments

    ikke meg.JPG
    195K
    ikke meg 2.JPG
    78K




    PS.

    Her er vedleggene:

    ikke meg

    ikke meg 2

  • Jeg sendte en e-post til PFU







    Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 4:23 PM





    To:

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



    Hei,

    ja det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to år, med å si fra om dette.
    Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.
    Jeg har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.

    Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse med folk, på denne måten.
    Og jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra om en avgjørelse, her er det et eller annet som ikke stemmer.

    Er dere korrupte?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt for å finne frem til

    saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at denne saken ble håndtert

    og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og saken ble forelagt utvalget

    i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen kommentarer utover de som

    fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså enig i at de innklagede

    mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er bakgrunnen for at du ikke

    har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi burde formidlet dette

    tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre forventninger til

    saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er håndtert i tråd med

    vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og ansett som avsluttet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 18:34

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei,

    takk for svar!

    Dere kan kanskje se på disse henvendelsene, som en

    oppdatering, på den klagen jeg sendte, på debattforumene til Dagbladet,

    Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008, var det vel.

    Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.

    Og sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.

    Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti

    på i hundre år snart.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Vi bekrefter med dette å ha mottatt din

    e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å

    klage inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av

    kommentarer i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre

    oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal

    kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete

    publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager

    mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at

    klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha

    oppgitt full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via

    vanlig post fra vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som

    påklages.

    Når det gjelder eksempelet du har

    vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer

    du egentlig reagerer på.

    Videre bekrefter vi å ha mottatt også

    ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist

    mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi

    kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage

    (se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juli 2010 05:29

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Klage på Dagbladet

    Hei,

    jeg

    vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.

    Jeg

    sender et eksempel her.

    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det

    som er.

    Dagbladet

    forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett

    til å bli oppført ordentlig mot.

    Dagbladet

    aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er e-brevet som jeg fikk fra PFU, (nesten to år forsinket):

    Brev Til Erik Ribsskog_14!10!2008

  • Jeg sendte en e-post til Agder Lagmannsrett







    Gmail – SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 4:15 PM





    To:

    "Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>



    Hei,

    ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven min.
    Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få arven, når jeg ikke er på talefot med de.

    Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for offentlig skifte.
    Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Kvelde, i 2005).

    Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette tilfellet, mener jeg.
    Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.
    Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei.

    Undetegnede har i dag

    tatt kontakt med Larvik tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som

    ble fattet av tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig

    skifte ikke kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i

    forskudd til dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte

    frist.

    Larvik tingrett har også

    oversendt meg kopi av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble

    underrettet om regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er

    anledning til, selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte

    innen tre år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort

    oppmerksom på at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til

    dekning av skifteomkostningene.

    Med vennlig

    hilsen

    Reidun

    Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Grande, Agathe Duun

    Sendt: 14. juli 2010 10:57
    Til: Wallevik,

    Reidun
    Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i

    Larvik

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. juli 2010

    09:49
    Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/4/12
    Subject: Klage på skifteretten i Larvik
    To: agder.lagmannsrett@domstol.no

    Hei,

    jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er ikke på

    talefot.

    Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og

    hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til Nobels

    Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre Anker

    Heegard, osv., osv.

    Så min mormor var nesten som en dronning.

    Ikke langt fra ihvertfall.

    Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt

    sånt.

    Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i

    Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.

    Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet

    malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.

    Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som jeg

    ikke er på talefot med.

    Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig

    skifte.

    Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.

    Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.

    Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg kan

    gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg har ikke

    fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.

    Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra Egypt

    osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av boet.

    Det er referanse 10-040915DBO-LARV

    Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på denne

    måten av rettsystemet og miste arven sin.

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog






  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:59 PM





    To:

    "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.
    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en e-post til Comhem







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:52 PM





    To:

    abuse@comhem.com


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei igjen,

    er det forresten mulig å få vite navn på vedkommende plageånd?
    For jeg plaget veldig på nettet, etter at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.

    Så det hadde vært greit å fått vite hvem dette var.
    (Men dere har sikkert noen regler mot dette).
    Jeg sender det til Politiet ihvertfall, siden jeg har begynt å oppdatere de.

    (Selv om de vel knapt gjør noe, enda jeg har sendt kanskje 100 e-poster).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/14
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc
    To: "Abuse@comhem.com" <abuse@comhem.com>

    Hei,

    ja, jeg har vært plaget med useriøse IRCOPS, (Badabing på Dal-net, og også en på EU-net), så jeg liker best å ta det med ISP-en.
    Så jeg bare sender det til abuse, hos de forskjellige ISP-ene, som jeg vel ble rådet, for en stund siden.

    Men det er også mulig at jeg burde sende det til politiet, for folk burde jo oppføre seg like bra på nettet, som i den vanlige verden.
    Så det synes jeg er en uting, med en slik oppførsel på nettet.

    Men det er bra at dere slår ned på det!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Abuse@comhem.com <abuse@comhem.com>

    Hej Erik.

    Vi brukar inte svara på abuse anmälningar, vi lämnar inte heller några

    användareuppgifter till 3e part.

    Jag har skickat ett varningsbrev till användaren i fråga då hot,

    trakasserier samt rasistiska uttryck strider mot vår användarpolicy.

    Du bör ta kontakt med dalnet’s IRCOPS för att få

    användaren bannad från servern.

    Med vänlig hälsning




    Davis Stefanow

    Fraud & Abusegruppen

    Com Hem AB

    Från: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 13 juli 2010 09:24

    Till: abuse@comhem.se

    Ämne: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så

    jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/26

    Subject: Trakassering på irc

    To: abuse@comhem.se

    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe

    kalt 'mafian'.

    Jeg visste ikke hvem denne 'mafian' var, så jeg flyktet, må

    man vel si, til England.

    Politiet vil ikke fortelle meg hvem denne 'mafian' er, så

    jeg skriver en blogg om min problemer med myndighetene i Norge og England, mm.,

    på denne adressen:

    Og en av deres abonnenter, har lest på bloggen min, og

    kaller seg 'mafian', som jeg skriver om da, siden jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt, og ble forsøkt drept, på min onkels gård i Larvik i 2005, og har

    blitt tulla med av Bertelsmann/Arvato, her i England, og britene lar meg ikke

    få lov å bli flyktning offisielt.

    Så jeg ville gjerne klage på denne trakasseringen fra deres

    bruker, og legger ved log.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, (dette er fra #Norge på Dal-net, på irc, fra igår og idag. Deres

    brukers ip-adresse, står nederst i loggen):

    [19:45] <Goldfish> Drakk for mye i går kveld

    [19:47] <Booey> huff da

    [19:48] <Goldfish> Ja

    [19:48] <Goldfish> Du også?

    [19:53] <Booey> nei

    [19:53] <Goldfish> Good. Det er nemlig ikke sjovt.

    [20:05] <Goldfish> Jeg kjeder meg

    [20:05] <Goldfish> Fortel noe morsomt

    [20:06] <Booey> jeg har spist is

    [20:08] <Goldfish> Og det er morsomt?

    [20:10] <Booey> ja

    [20:13] <Goldfish> Du er … anderledes 🙂

    [20:22] <@Ulvinne> cons: øl!:)

    [20:22] <Morild> Her er moro http://www.youtube.com/watch?v=WCHc1G7vdNg

    [20:22] <@Ulvinne> Booey!

    [20:23] <Goldfish> "Labbetuss"?

    [20:23] <Goldfish> Hva faen?

    [20:24] <Goldfish> Ikke engang femåringer synes det er

    underholdende, Mor!

    [20:24] <Booey> Ulvinne! 😀

    [20:24] <Morild> Goldfish: De gjør faktisk det =)

    [20:27] <Goldfish> Nei nei nei

    [20:27] <Goldfish> Det må ikke skje

    [20:28] <Goldfish> Hvor ble den tiden av, da

    børneprogrammer var laget av intelligente mennesker?

    [20:31] <Morild> Atte? Dette -er- jo gammelt

    barnetv…

    06[20:39] * NaTeLiE yawns…gtg now. Laterzzz.

    [20:42] <mafian> tispe

    02[20:45] * NaTeLiE (NaTeLiE@113.212.212.159) Quit (Quit: zzzzzzz…… kinky

    horny swedish men LOL )

    [21:06] <snadrik> tisper

    [21:10] <Booey> tispene

    [21:11] <Goldfish> Jeg trenger til massasje

    [21:11] <mafian> TISPER

    [21:12] <Goldfish> mafian, vær stille

    [21:15] <snadrik> gjesp

    [21:15] <cApSL0ck_cl0bber> om nom nom nom nom

    [21:16] <snadrik> stfu nigger

    [21:16] <cApSL0ck_cl0bber> duja!??!???

    [21:16] <snadrik> NO U

    [21:16] <cApSL0ck_cl0bber> ffffffffffuuuuuuuuuuu ); );

    ); );

    03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:17] <RagneK> Can you please help me with my school

    project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:17] <cApSL0ck_cl0bber> nigger.

    [21:19] <snadrik> lololol

    [21:19] <snadrik> sure thing matematemate

    03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:20] <RagneK> Can you please help me with my school

    project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:22] <Goldfish> Var det en bot?

    [21:22] <Goldfish> Hvorfor kalder Snadrik

    Capslock_clobber for nigger? Er Caps av afrikansk familje?

    [21:23] <snadrik> ja.

    [21:23] <snadrik> han er min egen lille negerunge, og

    jeg kan male han i hvilke farge jeg vil

    [21:25] <mafian> Goldfish, vær stille

    [21:25] <mafian> caps er amerikansk neger

    [21:26] <Booey> natta

    02[21:26] * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no)

    Quit (Quit: Yayayayyayayayayayayya! )

    06[21:26] * cApSL0ck_cl0bber er sjef for europa-avdelingen i

    GNAA

    [21:27] <cApSL0ck_cl0bber> Hafið þið heyrt nýju

    plötuna? Það besta sem hefur alltaf verið gert.

    [21:28] <mafian> ja

    [21:28] <cApSL0ck_cl0bber> bra

    [21:28] <Goldfish> GNAA?

    [21:28] <Goldfish> Gay Niggers Adolescent Association?

    [21:28] <mafian> nästan rätt

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nära skjuter ingen hare som

    Hans Scheike sade

    [21:29] <mafian> D:

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> (sen dog han)

    [21:29] <mafian> bra folke tbh

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nej, vänta, han lever

    [21:29] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:30] <mafian> arjt utseende

    [21:30] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste hielten

    [21:30] <mafian> nog

    [21:31] <mafian> Nyfiken på smisk???

    [21:31] <cApSL0ck_cl0bber> eru?

    [21:31] <mafian> lite

    [21:31] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:32] <snadrik> nå er det bare en måned igjen til

    ac/dc!!11

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> natursmisk

    [21:32] <Goldfish> Jeg tror jeg går i seng nå

    [21:32] <mafian> gubbrocken velter imot snadrik

    [21:32] <snadrik> well duh.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Smisk som ett självklart

    inslag i vardagen,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk som nyttig

    uppfostran,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i det häftiga

    mötet,

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i dess många rituella

    varianter.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> muhah

    [21:32] <mafian> nyttigheter

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Spännande och

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> vackra smiskhändelser

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> av det slaget

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> finns också i flera av

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Livslusts video.

    [21:32] <cApSL0ck_cl0bber> bra håteemel

    [21:32] <mafian> D:

    01[21:33] <cons> cApSL0ck_cl0bber: åssen går det

    pervo-aktivitetene da

    01[21:33] <cons> fortsatt op på #assrape?

    [21:33] <mafian> lvl

    [21:33] <mafian> hej cons

    [21:34] <cApSL0ck_cl0bber> hej, cons

    [21:35] <Goldfish> Dere er ikke venner?

    [21:35] <mafian> hvis mafian tar cons

    06[21:35] * mafian tar cons

    [21:35] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:36] <Goldfish> Der er en dansk film fra 1992 som

    hedder 'Gay Niggers From Outer Space".

    [21:36] <Goldfish> Dere burde se den.

    [21:36] <cApSL0ck_cl0bber> jeg har den

    [21:37] <mafian> det har vi redan

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> vcd-rip

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:37] <mafian> pervofilmen

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste

    [21:37] <mafian> NIGGERVCD

    [21:37] <cApSL0ck_cl0bber> var det inte nigger-SVCD?

    [21:37] <mafian> cons: Erik Ribsskog

    [21:38] <cApSL0ck_cl0bber> pros: mafian

    [21:38] <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:38] <mafian> cons: tycker du ska lägga ner din

    blog…

    06[21:38] * cApSL0ck_cl0bber synes cons må skrive mer

    [21:39] <snadrik> fy farao

    [21:39] <snadrik> dere er så jalla

    [21:39] <cApSL0ck_cl0bber> duja?

    [21:39] <cApSL0ck_cl0bber> *fise*

    [21:39] <mafian> jalla?

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> oroa dig inte, min herre

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> jag är från internet?

    [21:40] <mafian> oroa dig inte, min herre. jag är från

    mafian

    [21:40] <cApSL0ck_cl0bber> :<

    [21:40] <mafian> sykehuset østfold

    [21:54] <snadrik> sykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfold

    [21:54] <mafian> D:

    01[21:57] <cons> cApSL0ck_cl0bber er nok noe

    undergrunn, han sier at mine eneste rettigheter er å få en gaffel i øyet

    01[21:58] <cons> han er også op på #assrape

    [21:58] <mafian> hei cons

    01[21:58] <cons> bare for å advare

    [21:58] <mafian> erik ribsskog

    [22:00] <mafian> hur går det med bloggen cons?

    [22:10] <mafian> hei?

    03[22:16] * T_ac_S (tacs@gathering.no) has joined #norge

    02[22:22] * Goldfish (~mail@212.55.42.48) Quit (Quit: )

    03[22:24] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no)

    has joined #norge

    03[22:31] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) has

    joined #norge

    02[23:51] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no)

    Quit (Quit: )

    Session Time: Mon Apr 26 00:00:00 2010

    02[00:23] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) Quit

    (Quit: )

    02[02:51] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    Quit (Ping timeout )

    03[02:53] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    has joined #norge

    01[06:46] mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    * duja

    01[06:46] mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape

    01[06:46] mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services

    01[06:46] mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48] <cons> mafian: utrykket 'mafian' er mitt,

    vil jeg si

    01[06:48] <cons> dette har du kopiert fra min blogg

    01[06:48] <cons> 'mafian' er i sverige:

    01[06:48] <cons> mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    * duja

    01[06:48] <cons> mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape

    01[06:48] <cons> mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online

    Services

    01[06:48] <cons> mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48] <cons> ip:

    01[06:49] <cons> * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se)

    invites you to join #mafian

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> * Dns resolving c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> * Dns resolved c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    to 83.253.208.96

    01[06:49] <cons> –

    01[06:49] <cons> jeg får klage til hans svenske

    bredbåndsleverandør da


    ********* DISCLAIMER *********

    This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person







  • Jeg sendte en klage til rektor ved Svelvik Ungdomsskole







    Gmail – Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:06 PM





    To:

    postmottak@svelvik.kommune.no


    Cc:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9. klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som jeg skjønte det).

    Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor dame?), og ville ikke flytte seg.
    Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.

    Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen mer den dagen, men dro hjem til Berger.
    Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit Enger.

    Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.

    Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).

    Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.
    Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.
    Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av anonyme internett-krigere, etc.

    Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.
    Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra Odd Einar Pettersen.
    Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.

    Ifølge diverse forvaltningslover.

    Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?

    Uten å begrunne dette i lovverket?

    Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.
    Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.

    Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene på Facebook enda.
    På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse
    To: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.
    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth, etter niende klasse.
    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug, av en eller annen grunn).
    Men men.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth


    rådgiver


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som

    vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter

    å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV,

    før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene, om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8 klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per

    Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver