johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til Finanstilsynet


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Oppdatering angående klage på at Nordea brøyt avtale og sperret konto/Fwd: Henvendelser til Finanstilsynet






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Oppdatering/Fwd: Oppdatering angående klage på at Nordea brøyt avtale og sperret konto/Fwd: Henvendelser til Finanstilsynet






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Oct 17, 2013 at 5:47 AM



    To:
    post <post@finanstilsynet.no>






    Hei, i sjette klasse, så var klassen vår, (fra Berger), på Barnas Gård,
    sammen med en klasse, fra Grunerløkka. Og er i den klassen, jobber som skattejurist, i Nordea, (Berit Kvien Walby). Kanskje det er den klassen som tuller? Hvem vet. Vi hadde nemlig en rakker, i klassen vår, som het Erik Ree, som hoppa
    ut av vinduet ‘hver’ natt, og løp inn i jente-bygget, vel. Noe sånt. Så kanskje hu har blanda meg med han ‘Reka’. Hvem vet. Kan dere slutte med eventuell korrupsjon og se på dette igjen? Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/3/12
    Subject: Oppdatering angående klage på at Nordea brøyt avtale og
    sperret konto/Fwd: Henvendelser til Finanstilsynet
    To: anders.hole@finanstilsynet.no
    Cc: post <post@finanstilsynet.no>
    Hei, jeg kommer ikke til bunns i dette, som det heter. Etater bytter navn og forvirringen er total. Hvordan kan dere forklare at jeg skal sende til ‘firmapost’ når
    hverken jeg eller bankklagenemda er et firma? Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/2/2
    Subject: Re: Henvendelser til Finanstilsynet
    To: Anders Hole <anders.hole@finanstilsynet.no>
    Hei, ok, men hvordan kan de ha en generell e-post adresse som heter noe med
    ‘firmapost’? Hvis jeg sender en e-post til de som privatperson så er vel hverken
    jeg eller de noe firma. Dette er en devaluering av borgerne og bare noe tull, mener jeg. Dere kan da ikke anbefale folk å kontakte inkompetente organisasjoner som dette. Nei, dette bør Finanstilsynet se på, denne Bankklagenemda, den kan man
    få billig av meg, for å si det sånn. Den nemda er nok bare full av inkompetente tøysekopper som ikke klarer
    å få e-post-adressen sin riktig engang. Jeg synes det blir for dumt å sende til sånne inkompetente tullebukker. Er det ikke noen andre man kan sende til. Norge er jo i EØS nå, kan man bruke Bankklagenemda i andre land? Mvh. Erik Ribsskog
    2012/2/2 Anders Hole <anders.hole@finanstilsynet.no>
    >
    > Jeg kan bekrefte at Finansklagenemnda er tidligere Bankklagenemnda.
    >
    >
    >
    > Vh Anders Hole
    >
    >
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 1. februar 2012 17:05
    >
    >
    > Til: Anders Hole
    > Emne: Re: Henvendelser til Finanstilsynet
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > Bankklagenemda, er det de som heter Finansklagenemda nå?
    >
    >
    > De har e-post-adresse:  firmapost@finkn.no
    >
    >
    >
    > Virker det som.
    >
    >
    > Jeg synes nesten ikke at dere kan henvise folk til sånne organisasjoner.
    >
    >
    >
    > Firmapost, det er vel bare for firma det da?
    >
    >
    >
    > Hvordan folk er dette som ikke klarer å lage en forståelig e-post-adresse engang?
    >
    > Nei, dette var for dårlig mener jeg.
    >
    >
    > Prøv igjen!
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > 2012/2/1 Anders Hole <anders.hole@finanstilsynet.no>
    >
    > Kopi av tilsynets mail 29.3.10 t.o.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    >
    > Anders Hole
    > spesialrådgiver
    > Avdeling for finans- og forsikringstilsyn
    >
    > Direkte tlf.: 22 93 97 72
    > ash@finanstilsynet.no
    >
    >
    > _____________________________________________________
    >
    >
    > FINANSTILSYNET
    > THE FINANCIAL SUPERVISORY
    > AUTHORITY OF NORWAY
    >
    > Revierstredet 3, Postboks 1187 Sentrum, 0107 Oslo
    > Telefon: 22 93 98 00, telefaks: 22 63 02 26
    > www.finanstilsynet.no
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 1. februar 2012 13:11
    > Til: Anders Hole
    > Emne: Re: Henvendelser til Finanstilsynet
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > ja, Nordea stengte jo min norske bankkonto, enda det var avtalt at de ikke skulle stenge den.
    >
    >
    >
    > Vennligst påminn meg om hva dere mente om dette igjen.
    >
    >
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > On Wed, Feb 1, 2012 at 11:56 AM, Anders Hole <anders.hole@finanstilsynet.no> wrote:
    >
    > Ribsskog,
    >
    >
    >
    > Det  vises til dine e-poster 21. november 2011.
    >
    >
    >
    > Kredittvurderinger er en del av bankenes forretningsmessige vurderinger. Finanstilsynet hverken overprøver slike vurderinger, eller behandler klager på slike.
    >
    >
    >
    > Når det gjelder ditt spørsmål om Finanstilsynets, tidligere Kredittilsynets behandling av din tidligere klage på Nordea, er denne besvart i e-post av 29. mars 2010.
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    >
    > Anders Hole
    > spesialrådgiver
    > Avdeling for finans- og forsikringstilsyn
    >
    > Direkte tlf.: 22 93 97 72
    > ash@finanstilsynet.no
    >
    >
    > _____________________________________________________
    >
    >
    > FINANSTILSYNET
    > THE FINANCIAL SUPERVISORY
    > AUTHORITY OF NORWAY
    >
    > Revierstredet 3, Postboks 1187 Sentrum, 0107 Oslo
    > Telefon: 22 93 98 00, telefaks: 22 63 02 26
    > www.finanstilsynet.no
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    >
    > Denne e-posten er kun beregnet for den institusjonen eller personen den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon.
    > Dersom e-posten er sendt feil, bes du informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
    > Enhver bruk av informasjonen er i tilfelle ulovlig.
    >
    > This e-mail is intended solely for the use of the individual or organisation to whom it is addressed and may contain confidential information.
    > If you are not the intended recipient, please notify the sender and then delete the e-mail and any attachments transmitted with it from your system.
    > Any use of the information in the e-mail and any attachments is in such case strictly prohibited.
    >
    > Finanstilsynet (The Financial Supervisory Authority of Norway)
    > Tlf./Tel. (+47) 22 93 98 00
    > E-post/E-mail: post@finanstilsynet.no
    > www.finanstilsynet.no
    >
    >
    >
    >

  • Jeg sendte en e-post til 99 p. Stores


    Gmail – Complaint



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Complaint



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Wed, Oct 16, 2013 at 11:30 PM


    To:
    info@99pstoresltd.com

    Hi, yesterday I was at your store in St. Johns center, in Liverpool. (I buy plastic cutlery and things like that, untill I get a
    dish-washer were I live now). Your cashier Annmarie, (or something like that), asked me, (while she
    gave the customer before me a lot of coins). If I wanted to pay by notes or card. This I think was out of line. I’ve worked as a cashier in many stores, (and even a hypermarket), in Norway. I think if the cashier run out of coins, then the cashier should
    contact the duty manager, and get more change, in the cash-register. (Instead of asking customers questions like that). She even called me ‘love’, which I think is perhaps to be to personal. And a collegue of her, appeared, while I was being served in the
    check-out there. And they talked about her hair-wash, (I think it was). Also a security-guard monitored me there, right after I got into the
    store, (at around 5.30, about half an hour before you close). I was wondering if you still had the five pound limit, for paying with cards. I would have asked the cashier, but she was busy chatting with her collegue. Almost all other chains, (except Heron, I think), accept
    card-payments, for any purchase. So I think it’s a bit annoying that you have this five pound limit for
    card-payments, (for some reason). Regards, Erik Ribsskog

  • Mer om Gullik Mogan


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Angående Gullik Mogan død 2010



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Fwd: Angående Gullik Mogan død 2010



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Wed, Oct 16, 2013 at 10:54 PM


    To:
    gravreg@disnorge.no

    Cc:
    Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>

    Hei, dere må oppdatere om at Gullik også har hatt bisettelse. (På samme måte som Anna Mogan). Som kjørko i Sande skriver. Mvh. Erik Ribsskog PS. Vedlegger skjermbilder fra Dis, om dette. At Gullik har hatt bisettelse kan dykkar lese om, lenger nede, i denne
    e-posten, da kirkedama fra Sande skriver det, (selv om det ikke står
    på Dis, av en eller annen grunn).


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/10/16 Subject: Oppdatering/Fwd: Angående Gullik Mogan død 2010To: Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>
    Hei, jeg jobbet også noen måneder, på min onkels samboer sin gård, i Kvelde, i 2005. Og naboen der, het Thor Borgersen, og han var kirkegraver, i
    Nevlunghavn, (var det vel). Han dyrka forresten marijuana. Og min onkel, han dro meg med dit hele tida, når vi egentlig skulle
    jobbe, i skogen. Og jeg var i HV på den tida, så jeg ville liksom ikke at de skulle
    tro, at jeg var som en purk, så jeg tok et trekk av narkotikaen deres
    jeg og, (når de røyka), for å være sosial og høflig da, må jeg
    innrømme. Og han Borgersen, han prata noen ganger om en gravemaskin, som de
    hadde på kirkegården hans, husker jeg. For min onkel Martin prata vel om noe graving, da. Selv om jeg måtte gjøre dette, med spade. (Og jeg så aldri noe til kirkens gravemaskin). Men han Borgersen, han kjører sikkert den, hele veien, til Sande han. Det er vel bare 8-10 mil vel, fra Kvelde. Noe sånt. Det var nesten så jeg lurte på om dere hadde blitt ‘pakkiser’ nå, (som
    dem sier). Siden dere ikke vil grave i jorda, i Sande. ‘Pakkisene’ skyr visst kroppsarbeid, nemlig. Har jeg hørt av en drosjesjåfør, i Oslo, en gang, (et par år etter
    årtusenskiftet, vel). Og et av fotball-lagene deres, i Sande, har visst skifta navn, til
    Sande Liverpool. Stemmer dette? Jeg synes det er bare tull i Sande, nå for tida. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/10/16
    Subject: Re: Angående Gullik Mogan død 2010
    To: Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>
    Hei, jeg vil ikke ha noe kontakt med min slekt. De har sagt at jeg er ‘person non gratia’. Og jeg har overhørt, (på jobb i Oslo), at jeg er forfulgt, av ‘mafian’. Og jeg får ikke ting som rettigheter og arv osv., fra Norge. Har studert to år på Sande VGS., (blant annet sammen med Kristin Sola
    som ga meg skjema, for å gå russeåret, i Drammen). Har også vært med å vinne Vinn Sande Cup, som spiller for Berger IL.,
    (aldersbestemte lag). Takk for svar ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Dessuten, så har jeg ikke noe familie. Jeg er en ungkar på 43 år. Du mener vel ‘slekt’, tror jeg.
    2013/10/16 Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>:
    > Hei
    >
    > Det var bisettelse 11.02.10. Ved kremasjon hender det at urnen ikke blir satt ned før det har gått en tid, det kan være pga tele i bakken. Ønsker du nærmere opplysning må du ta kontakt med din familie.
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    > Kari Storli
    > sekretær Sande menighet
    > tlf. dir. 33 78 53 82
    > epost: kari.storli@sande.kirken.no
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 16. oktober 2013 06:46
    > Til: Post Sande
    > Emne: Angående Gullik Mogan død 2010
    >
    > Hei,
    >
    > jeg søkte etter graven til min farmor, Ågot Mogan Olsen, på Dis gravminner.
    >
    > For jeg lurte på om det hadde dukket opp bilde av den graven nå.
    >
    > For jeg leste noe i Svelvikposten.no, om at noen fra Sande skulle ta bilder, av gravene, i Svelvik.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Jeg fant da min grandonkel Gullik Mogan sin grav, i Sande.
    >
    > Og det står at han døde, (som den siste av min farmors søsken vel), i 2010.
    >
    > Men det tok mer enn tre måneder, fra han døde, til han ble begravet, så jeg.
    >
    > Han var jo nesten 90 år, da han døde.
    >
    > Det var vel ikke noe mistenkelig, ved dødsfallet?
    >
    > Eller var det fælt mye tæle, i kirkegårds-jorda.
    >
    > Sånn at det var best å vente til våren?
    >
    > Bare lurte, for jeg ble litt nysgjerrig her, for å si det sånn.
    >
    > Håper dere har mulighet til å svare om dette.
    >
    > På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog

    2 attachments
    ikke merk gullik.jpg
    122K
    merk.jpg
    135K
    PS. Her er vedleggene: ikke merk gullik merk

  • Jeg sendte enda en e-post til kirken i Sande


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Angående Gullik Mogan død 2010






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Oppdatering/Fwd: Angående Gullik Mogan død 2010






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Oct 16, 2013 at 8:40 PM



    To:
    Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>






    Hei, jeg jobbet også noen måneder, på min onkels samboer sin gård, i Kvelde, i 2005. Og naboen der, het Thor Borgersen, og han var kirkegraver, i
    Nevlunghavn, (var det vel). Han dyrka forresten marijuana. Og min onkel, han dro meg med dit hele tida, når vi egentlig skulle
    jobbe, i skogen. Og jeg var i HV på den tida, så jeg ville liksom ikke at de skulle
    tro, at jeg var som en purk, så jeg tok et trekk av narkotikaen deres
    jeg og, (når de røyka), for å være sosial og høflig da, må jeg
    innrømme. Og han Borgersen, han prata noen ganger om en gravemaskin, som de
    hadde på kirkegården hans, husker jeg. For min onkel Martin prata vel om noe graving, da. Selv om jeg måtte gjøre dette, med spade. (Og jeg så aldri noe til kirkens gravemaskin). Men han Borgersen, han kjører sikkert den, hele veien, til Sande han. Det er vel bare 8-10 mil vel, fra Kvelde. Noe sånt. Det var nesten så jeg lurte på om dere hadde blitt ‘pakkiser’ nå, (som
    dem sier). Siden dere ikke vil grave i jorda, i Sande. ‘Pakkisene’ skyr visst kroppsarbeid, nemlig. Har jeg hørt av en drosjesjåfør, i Oslo, en gang, (et par år etter
    årtusenskiftet, vel). Og et av fotball-lagene deres, i Sande, har visst skifta navn, til
    Sande Liverpool. Stemmer dette? Jeg synes det er bare tull i Sande, nå for tida. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/10/16
    Subject: Re: Angående Gullik Mogan død 2010
    To: Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>
    Hei, jeg vil ikke ha noe kontakt med min slekt. De har sagt at jeg er ‘person non gratia’. Og jeg har overhørt, (på jobb i Oslo), at jeg er forfulgt, av ‘mafian’. Og jeg får ikke ting som rettigheter og arv osv., fra Norge. Har studert to år på Sande VGS., (blant annet sammen med Kristin Sola
    som ga meg skjema, for å gå russeåret, i Drammen). Har også vært med å vinne Vinn Sande Cup, som spiller for Berger IL.,
    (aldersbestemte lag). Takk for svar ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Dessuten, så har jeg ikke noe familie. Jeg er en ungkar på 43 år. Du mener vel ‘slekt’, tror jeg.
    2013/10/16 Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>:
    > Hei
    >
    > Det var bisettelse 11.02.10. Ved kremasjon hender det at urnen ikke blir satt ned før det har gått en tid, det kan være pga tele i bakken. Ønsker du nærmere opplysning må du ta kontakt med din familie.
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    > Kari Storli
    > sekretær Sande menighet
    > tlf. dir. 33 78 53 82
    > epost: kari.storli@sande.kirken.no
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 16. oktober 2013 06:46
    > Til: Post Sande
    > Emne: Angående Gullik Mogan død 2010
    >
    > Hei,
    >
    > jeg søkte etter graven til min farmor, Ågot Mogan Olsen, på Dis gravminner.
    >
    > For jeg lurte på om det hadde dukket opp bilde av den graven nå.
    >
    > For jeg leste noe i Svelvikposten.no, om at noen fra Sande skulle ta bilder, av gravene, i Svelvik.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Jeg fant da min grandonkel Gullik Mogan sin grav, i Sande.
    >
    > Og det står at han døde, (som den siste av min farmors søsken vel), i 2010.
    >
    > Men det tok mer enn tre måneder, fra han døde, til han ble begravet, så jeg.
    >
    > Han var jo nesten 90 år, da han døde.
    >
    > Det var vel ikke noe mistenkelig, ved dødsfallet?
    >
    > Eller var det fælt mye tæle, i kirkegårds-jorda.
    >
    > Sånn at det var best å vente til våren?
    >
    > Bare lurte, for jeg ble litt nysgjerrig her, for å si det sånn.
    >
    > Håper dere har mulighet til å svare om dette.
    >
    > På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog

  • Jeg fortsetter å søke jobber. Denne gang som Web Designer

    Gmail – Web Designer
    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>

    Web Designer


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>
    Wed, Oct 16, 2013 at 7:48 PM
    To:
    gareth@tgmarketingsolutions.co.uk
    Hi,
    I read about this vacancy on the Direct Gov-website, and I wanted to
    please apply for this job.
    I have designed a lot of websites, (see CV for online portfolio),
    since the late nineties, using HTML, CSS, Javascript, PHP and SVG.
    I also have knowledge about JQuery and SQL, from when I studied IT and
    Information Management in Norway, (for a total of four years, on two
    different academies), between 1989 and 2004.
    I’ve also worked as a retail-manager, in Norwegian grocery-chain Rimi,
    (from 1994 to 2004), and have had retail manager-courses, in
    communication, and more.
    I attach my CV and hope to hear back from you!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    CV (IT) – Erik Ribsskog.doc
    40K

  • Mer fra Posegodt


    Gmail – Utgått dato






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Utgått dato






    Posegodt <post@posegodt.net>


    Wed, Oct 16, 2013 at 6:14 PM



    To:
    Stein-Øivind Ruud <stein.ruud@gmail.com>






    Hei, da har jeg sendt en ny pose med Glacier Mint, nå i dag. Så burde den være framme, en av de neste dagene. Jeg kjøpte den på Home Bargains i Lord St., i Liverpool, i går. Og den har best før-dato, langt uti 2014 la jeg merke til, da jeg
    kjøpte den, i går. Beklager at det var utgått best før-dato, på den forrige, som du fikk, i posten. Jeg skal begynne å sjekke datoene nøyere, når jeg gjør innkjøp til
    Posegodt, på Home Bargains, og i andre butikker. Jeg var også innom Home Bargains, i County Rd., her i Walton, i
    Liverpool, i dag. Og kjøpte et par poser Glacier Mints, til meg selv. (Siden jeg er en fan, av ‘hard boiled’ mint drops, må man vel si). Og de hadde også best før dato, langt uti 2014. Så det må ha vært unntaket, som bekrefter regelen, det at den posen du
    først fikk, hadde dårlig best før-dato. Jeg har handlet mye, på Home Bargains, og har ikke lagt merke til det,
    at noe jeg har kjøpt der, har gått ut, på dato. Men jeg skal sjekke dette nøyere, i fremtiden. (Før jeg sender dette, i posten, til Norge og eventuelt andre land). Beklager igjen problemene med dette. Med Posegodt-hilsen Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Posegodt <post@posegodt.net>
    Date: 2013/10/9
    Subject: Re: Utgått dato
    To: Stein-Øivind Ruud <stein.ruud@gmail.com>
    Hei, den kjøpte jeg på Home Bargains i County Rd., her i Liverpool, dagen
    før jeg postet den. Så det syntes jeg at hørtes rart ut. Men jeg får sende en ny, til uka, når får arbeidsledighetstrygd, (på tirsdag). Beklager dette! Med Posegodt-hilsen, Erik Ribsskog
    2013/10/9 Stein-Øivind Ruud <stein.ruud@gmail.com>:
    > Mottok i dag bestillingen min, og åpner den. Da jeg sjekker
    > utløpsdatoen på glacier mints posen oppdager jeg at den gikk ut for to
    > dager siden, det er jo litt stusselig å motta gammelt godteri og
    > betale full pris!
    >
    > Mvh
    >
    > Stein-Øivind Ruud
    >
    > Sent from my iPhone

  • Jeg sendte en e-post til Namsmannen i Hurum


    Gmail – Paaminnelse/Fwd: Til Høyseter/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til: Høyseter/Fwd: VS: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Paaminnelse/Fwd: Til Høyseter/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til: Høyseter/Fwd: VS: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Wed, Oct 16, 2013 at 3:36 PM


    To:
    christin.roisland@politiet.no

    Cc:
    “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>

    Hei, nå fant jeg e-post-adressen til Namsmannen i Røyken og Hurum her. Drammen Tingrett, (Høyseter, het vel hun damen jeg ble satt over til
    der, da jeg ringte, i 2011). Hun forespeilet meg at hun skulle selge sameiet, men gjorde det ikke. Og som man kan se, i de tidligere e-postene, i denne e-posten. Så svarer ikke Tingretten i Drammen på mine e-poster. Så jeg mener at de har bedratt meg. Du rådet meg i 2011, å kontakte Tingretten i Drammen, for å ordne dette. Men jeg må klage på tingretten og rådet ditt. For det skjer ingenting, i denne saken. Så Tingretten i Drammen tuller med meg, vil jeg si. Kan du kjefte litt på dem, og banke dem opp litt, (for å bruke et
    flåsete uttrykk).

    Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> Date: 2011/9/19Subject: Paaminnelse/Fwd: Til Høyseter/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til:
    Høyseter/Fwd: VS: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen
    for Hurum
    To: drammen.tingrett@domstol.no
    Hei, jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar paa denne e-posten, og
    sender derfor en paaminnelse om dette. Haaper dette er i orden! Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/9/5
    Subject: Til Høyseter/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til: Høyseter/Fwd: VS:
    Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum
    To: drammen.tingrett@domstol.no
    Cc: yk@advokatforeningen.no
    Hei, naa lurer jeg paa hvordan det gaar i Norge, med den opploesningen av
    sameie, som jeg har kontaktet dere om, i forrige maaned. Jeg ble nemlig kastet ut av min leilighet i Liverpool, (etter en
    urettferdig rettsak, i Liverpool County Court, vil jeg si), og dro saa
    til mitt gamle universitet her i England, University of Sunderland, og
    ble ogsaa kastet ut der, etter en ‘Gestapo-aktig’ behandling, fra
    universitetet, av en eller annen grunn. Saa det virker kanskje litt for meg som om noen tuller med meg. Men men. Jeg lurte paa hvordan situasjonen er naar det gjelder salget av den
    eiendommen paa Bergstoe, som jeg proever aa faa solgt, saann at jeg
    kan faa meg en ordentlig leilighet. Jeg ble naa plassert av ‘kommunen’ her i Sunderland, paa et hostell
    fult av kriminelle og junkier, saa jeg er rimelig ivrig etter aa faa
    pengene mine og faa leiet/kjoept et mer trygt sted aa bo, for aa si
    det saann, (husvertinnen sa de var toeffe og ‘veldig vennlige’ paa det
    hostellet, saa det er nok ikke det smarteste stedet aa bo for lenge,
    tror jeg). Hva har skjedd lurer jeg, er det noen nyheter om dette? Har tenkt aa flytte ned til Brighton/Hove naar jeg faar pengene, hvor
    jeg ofte var paa spraakskole, da jeg var tenaaring, paa 80-tallet. Oensker som tidligere nevnt ikke aa ha mer med slekt/familie i Norge,
    aa gjoere, etter aa ha maattet bo alene som barn, blant annet, paa
    Bergeraasen. Og min far og hans nye familie bor i Drammen, saa haaper ikke at dere
    er upartiske mot meg, paa grunn av dette, for aa si det saann. (Siden jeg ikke hoerer noe fra dere). Vennligst send korrespondanse paa e-post, siden jeg bor paa
    midlertidig adresse naa, maa jeg vel si. Haaper dette er i orden, (at jeg ber dere om en oppdatering)! Mvh. Erik Ribsskog PS. Sender en oppdatering til Advokatforeningen, siden jeg har en klagesak
    mot advokaten som har drevet paa med det boet, (en fra Hurum), siden
    han ikke har svart. ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/8/16
    Subject: Oppdatering/Fwd: Til: Høyseter/Fwd: VS: Oppløsing av sameie i
    Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum
    To: drammen.tingrett@domstol.no
    Cc: yk@advokatforeningen.no
    Hei, kan dere sende forskudd, 50.000 norske, på PayPal, til eribsskog@gmail.com? Skylder cirka 30.000 norske på husleia, her i England, og blir kasta
    ut i morgen. Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/8/12
    Subject: Til: Høyseter/Fwd: VS: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd:
    Til Namsmannen for Hurum
    To: drammen.tingrett@domstol.no
    Cc: “Liverpool County, Enquiries” <enquiries@liverpool.countycourt.gsi.gov.uk>
    Hei, jeg viser til telefonsamtale nå nettopp, og sender e-post med mer
    informasjon, om sameiet som skal tvangsoppløses. Du sa du skulle kontakte sorenskriver og dommer, og gi meg råd om
    videre fremdrift. Jeg bor som sagt i England, men kan godt søke på nettet, om
    informasjon om dette. Hvis jeg ikke blir kastet ut her, i onsdag neste uke, som Liverpool
    County Court truer meg med. Men dere kan kanskje får de til å ikke kaste meg ut? Jeg skylder husleie i England, og britene vil kaste meg ut. Men nå får jeg jo penger, når dette sameie i Holmsbu blir solgt. Håper dette er i orden! Mvh. Erik Ribsskog PS. To Liverpool County Court/the Landlord: I’m selling some co-owned property in Norway now, worth several
    million NOK, according to my father on the phone, earlier, (before he
    startet harassing me with a lot of phone-calls, so I’ve stopped having
    contact with him again now), so you will get your money, so please
    don’t throw me out, on Wednesday, next week.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Christin Røisland <christin.roisland@politiet.no>
    Date: 2011/8/12
    Subject: VS: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Cc: Postmottak Domstol Drammen tingrett <drammen.tingrett@domstol.no>
    Det vises til gårsdagens telefonsamtale samt mottatt mail. Begjæring om tvangsoppløsning av sameie skal fremmes til tingretten.
    De bes ta direkte kontakt med Drammen tingrett på telefon 32 21 16 00
    for nærmere veiledning. Vennlig hilsen Christin Røisland
    Kontorsjef Røyken og Hurum lensmannskontor —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 11.august2011 09:57
    Til: Christin Røisland
    Emne: Oppløsing av sameie i Støaveien/Fwd: Til Namsmannen for Hurum Hei, det var jeg som ringte nå nettopp, angående oppløsing av sameie i Støaveien. Min grandonkel, Idar Sandersen, bor der enda, men han ville ikke sende
    slektsforskinga og han ville ikke hete Bergstø, som eiendommen og sine
    brødre som bodde der, og nå er døde, Gunnar og Otto Bergstø. Dessuten er han Idar, han var veldig velstelt og litt damete vel, og
    jeg tror han har bedre av å bo hos en venninne, eller noe, kanskje,
    for eksempel hos hu Gerd Stenberg da. Så jeg kontakter ikke han noe mer, siden han ikke klarer å sende
    slektsforskninga engang. Håper dere har mulighet til å hjelpe med dette! Mvh. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/8/4
    Subject: Til Namsmannen for Hurum
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no
    Hei, jeg ønsker å oppløse sameie, i Støaveien, ved Holmsbu. Det er snakk om Gårdnummer 24 i Hurum, bruksnummer 22 og 27, (hvor jeg
    eier 7/216). Og bruksnummer 26, hvor jeg eier 1/18. Og bruksnummer 49, hvor jeg også eier 1/18. (Det er visst meningen at jeg skal få mer og, etter min grandonkel
    Idar Sandersen, som bor der nå, men det får vi ta når han er død,
    mener jeg, og når man ser om han har noe testamente, etc). De som jeg eier sammen med er Marit Olsen, (en kusine av min far, tror
    jeg), Håkon Olsen, (min fars yngre bror), Runar Olsen, (Håkons
    lillebror), og min søster Pia Charlotte Ribsskog, (min far, Arne Mogan
    Olsen, ville ikke eie der, men ga arven direkte til meg og min søster,
    uten å gi noen grunn). Den samlede verdien på eiendommene anslås til 1.5 millioner, i et
    brev, fra en advokat, fra 2005 vel. Men jeg har hørt at verdien er mye høyere, i markedsverdi, ‘mange
    millioner’, sa vel min far, tror jeg, og det skal også være malerier
    etter Kittelsen der, sa min far, på telefonen før jeg brøt kontakten
    igjen, pga. bølleringing, som jeg har anmeldt til dere hos politiet i
    Drammen. Jeg ønsker å kutte ut min slekt i Norge, og ønsker ikke å dele på
    bruken av de eiendommene med de. Samtidig leier jeg i England, og blir truet med utkastelse, og det som
    er, så jeg skulle gjerne kjøpt en leilighet, og prøver derfor å få
    realisert den kapitalen som jeg har i det sameiet, til å dekke
    leilighetkjøp, i mer eller mindre grad, (det kommer an på
    markedsverdien selvfølgelig). Jeg eier ‘egentlig’ 1/12, men jeg har jo selvfølgelig ikke arvet Idar
    Sandersen, som lever enda. Så hvis eiendommene er verdt 12 millioner, så er min del verdt 1 million. Og hvis det er malerier for 12 millioner der, i tillegg, så er min del
    verdt 2 millioner. (Ihvertfall hvis Idar Sandersen ikke levde, og jeg ikke var gjort arveløs. Jeg sender med papirer fra Hurum-advokaten Øvergaard, hvor dette er
    forklart mer om). Jeg ønsker eiendommene solgt til markedspris etter annonser i
    Aftenposten, Finn og Drammens Tidende. Det er mulig de andre eierne har forkjøpsrett, men jeg ønsker uansett
    at eiendommen legges ut ordentlig på det åpne markedet, for salg, sånn
    at den fulle og hele verdien av eiendommene med bo, blir realisert. Det er kanskje slemt av meg, ovenfor Idar Sandersen, men jeg er i
    økonomisk knipe i England, og han ville ikke engang selge kopi av
    slektsforskninga, så alt er nok ikke i orden der heller. Ei jeg gikk i klassen med, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole,
    Gry Stenberg, har ei farmor, Gerd Stenberg, som bor i Svelvik og
    prater hollandsk, husker jeg, kanskje Idar Sandersen kan få leie et
    rom av henne eller noe, tenker jeg. Dem finner nok ut av det. (For å tulle litt på slutten). Håper dere får ordnet opp i dette! Mvh. Erik Ribsskog PS. Sender med fire sider fra brev fra advokat Øvergaard, Hurum, angående
    dette ovenfor nevnte sameiet, som jeg krevet oppløst og solgt til full
    markedspris, som jeg har lest her, at er min rett: http://www.klikk.no/bolig/article221552.ece

    4 attachments
    bergstø 1.jpg
    360K
    bergstø 2.jpg
    282K
    bergstø 3.jpg
    217K
    bergstø 4.jpg
    179K
    PS. Her er vedleggene: bergstø 1 bergstø 2 bergstø 3 bergstø 4

  • Jeg sendte en ny e-post til Hurum kommune


    Gmail – Namsmannen i Hurum






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Namsmannen i Hurum






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Oct 16, 2013 at 3:26 PM



    To:
    “Postmottak.Rådmann / Hurum kommune” <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>






    Hei, det er jo e-post-adressen til politiet i Drammensområdet det. Jeg mener at jeg sendt til den e-post adressen tidligere, (om dette),
    uten å få svar, (hvis jeg husker riktig). Men jeg venter og ser, om jeg får svar, denne gangen. Og hvis ikke, så klager jeg, til dere, (Hurum kommune), om en måneds
    tid, (eller noe sånt). Håper dette er i orden og takk for hjelpen med dette! Mvh. Erik Ribsskog
    2013/10/16 Postmottak.Rådmann / Hurum kommune
    <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>:
    > Hei har videresendt henvendelsen til  Namsmannen for Hurum og Røyken.
    >
    > Til info.
    >
    > Namsmannen i Røyken og Hurum
    > Besøksadresse: Namsmannen i Røyken og Hurum , Røyken og Hurum lensmannskontor, Katrineåsveien 20, 3440 Røyken
    > Postadresse: Namsmannen i Røyken og Hurum, Postboks 1087, 3001 Drammen
    > Telefon: 31 29 64 00
    >
    > E-post: post.sondre.buskerud@politiet.no
    >
    >
    >
    > Mvh.
    > Einar Albertsson
    > Hurum kommune
    >
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 16. oktober 2013 01:34
    > Til: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune
    > Emne: Namsmannen i Hurum
    >
    > Hei,
    >
    > jeg ringte Namsmannen i Røyken og Hurum, for to-tre år siden, angående oppløsing av et sameie, i Holmsbu.
    >
    > De ba meg ringe Drammen Tingrett, som forespeilet meg, at de ville selge eiendommen, (der min grandonkel Idar Sandersen bor, i Støa).
    >
    > (Jeg vil ikke eie noe sammen med mine slektninger, nemlig).
    >
    > Men Høyseter har bedratt meg, (vil jeg si), og ikke solgt sameiet.
    >
    > Jeg har ikke fasttelefon her nå.
    >
    > Så jeg prøver å sende e-post.
    >
    > Kan dere sende denne e-posten videre til Namsmannen i Hurum?
    >
    > (For jeg finner ikke e-post-adressen deres, på nettet).
    >
    > Jeg må klage på Drammen Tingrett.
    >
    > Til Namsmannen i Hurum.
    >
    > Siden Tingretten ikke gjør det som Namsmannen sa at de ville gjøre, (selge sameiet), da jeg ringte de.
    >
    > På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Min morfar, Johannes Ribsskog, jobbet som kontorsjef, i Hurum kommune, på 60/70-tallet.
    >
    > Så jeg regner med at han har organisert dere ordentlig.
    >
    > Sånn at dere finner ut av dette.
    >
    > For å fleipe litt.

  • Jeg sendte en ny e-post til kirken i Sande


    Gmail – Angående Gullik Mogan død 2010






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Angående Gullik Mogan død 2010






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Oct 16, 2013 at 3:16 PM



    To:
    Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>






    Hei, jeg vil ikke ha noe kontakt med min slekt. De har sagt at jeg er ‘person non gratia’. Og jeg har overhørt, (på jobb i Oslo), at jeg er forfulgt, av ‘mafian’. Og jeg får ikke ting som rettigheter og arv osv., fra Norge. Har studert to år på Sande VGS., (blant annet sammen med Kristin Sola
    som ga meg skjema, for å gå russeåret, i Drammen). Har også vært med å vinne Vinn Sande Cup, som spiller for Berger IL.,
    (aldersbestemte lag). Takk for svar ihvertfall! Mvh. Erik Ribsskog PS. Dessuten, så har jeg ikke noe familie. Jeg er en ungkar på 43 år. Du mener vel ‘slekt’, tror jeg.
    2013/10/16 Kari Storli <kontorfullmektig@sande.kirken.no>:
    > Hei
    >
    > Det var bisettelse 11.02.10. Ved kremasjon hender det at urnen ikke blir satt ned før det har gått en tid, det kan være pga tele i bakken. Ønsker du nærmere opplysning må du ta kontakt med din familie.
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    > Kari Storli
    > sekretær Sande menighet
    > tlf. dir. 33 78 53 82
    > epost: kari.storli@sande.kirken.no
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 16. oktober 2013 06:46
    > Til: Post Sande
    > Emne: Angående Gullik Mogan død 2010
    >
    > Hei,
    >
    > jeg søkte etter graven til min farmor, Ågot Mogan Olsen, på Dis gravminner.
    >
    > For jeg lurte på om det hadde dukket opp bilde av den graven nå.
    >
    > For jeg leste noe i Svelvikposten.no, om at noen fra Sande skulle ta bilder, av gravene, i Svelvik.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Jeg fant da min grandonkel Gullik Mogan sin grav, i Sande.
    >
    > Og det står at han døde, (som den siste av min farmors søsken vel), i 2010.
    >
    > Men det tok mer enn tre måneder, fra han døde, til han ble begravet, så jeg.
    >
    > Han var jo nesten 90 år, da han døde.
    >
    > Det var vel ikke noe mistenkelig, ved dødsfallet?
    >
    > Eller var det fælt mye tæle, i kirkegårds-jorda.
    >
    > Sånn at det var best å vente til våren?
    >
    > Bare lurte, for jeg ble litt nysgjerrig her, for å si det sånn.
    >
    > Håper dere har mulighet til å svare om dette.
    >
    > På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog

  • Mer om Brunmark


    Gmail – Brunmark-navnet



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Brunmark-navnet



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Wed, Oct 16, 2013 at 7:20 AM


    To:
    kristine@brunmark.no

    Hei, jeg har funnet ut at min svenske skomaker-tippoldefar het Brumark. Jeg Googlet det navnet og fant nettstedet ditt. Du vet ikke tilfeldigvis noe om historien til det navnet? Jeg sender med kopi av slektsforskinga mi. Linda Moen, (som er min firemenning vel), fra Berger, sin far, Leif
    Moen, het også Brumark, (som fornavn vel), så jeg på Dis gravminner. På forhånd takk for eventuell hjelp! Mvh.

    Erik Ribsskog


    slektsforskning oktober 2013.jpg
    156K

    PS. Her er mer om dette: slektsforskning oktober 2013