johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til Statens Sivilrettsforvaltning


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Fullmakt/Fwd: Oppdatering/Fwd: Deres brev av 28. januar/Fwd: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Fwd: Fullmakt/Fwd: Oppdatering/Fwd: Deres brev av 28. januar/Fwd: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sun, Feb 10, 2013 at 9:51 PM

    To:
    Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Hei,

    jeg sjekka det litt mer nå.

    Det var Mellomhagen 15B, som jeg bodde i, på Østre Halsen.

    Og Østre Halsen lå i Tjølling kommune.

    (Og ikke i Hedrum kommune, som jeg skrev i den forrige e-posten.


    Men da mora mi flytta fra faren min, så flytta hu først til Vestmarka.
    Og det lå i Hedrum kommune.

    Så jeg huska litt feil).
    Beklager feilen!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/2/10
    Subject: Fullmakt/Fwd: Oppdatering/Fwd: Deres brev av 28. januar/Fwd: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 4. februar og sender herved med en fullmakt, som vedlegg i form av en skannet kopi.

    Jeg ser at jeg må si fra om alt, som har skjedd, av problemer, med en gang.


    Jeg kom på noe mer, om kanskje burde taes med.

    Jeg, (og min søster), ble faktisk kidnappet, på midten av 70-tallet, (da vi bodde hos mora vår, i Mellomhagen 15, på Østre Halsen, i daværende Hedrum kommune, som nå er del av Larvik).


    Søstera mi og meg, vi fikk ikke besøke faren vår, på noen år.

    Og plutselig en dag, (da vi var 5-7 år gamle), så ble vi kidnappet av faren min, (Arne Mogan Olsen), og min onkel, (Runar Mogan Olsen), da mora vår, (Karen Ribsskog), sendte oss ut i hagen, for å leke, (eller få frisk luft).

    Vi ble løftet opp i været, og bært inn i min onkel Runar sin oransje Mercedes coupe, (mener jeg at det må ha vært).

    Kusina vår Heidi Sundby f. Olsen, satt i midten, i baksetet.

    Og hu kalte Solo, for ‘saft’, så hu var vel bare et par år gammel.


    Og hu var født i 1975, så dette var nok sommeren 1977, (hvis jeg skulle tippe).
    Vi ble så tatt med, til min fars foreldre, på Sand i Svelvik.

    Og også på en båtferie, nedover mot Tjøme, hvor også min fars kamerat Ernest Eastwood, var med, (og hans unger Anne og Frank Eastwood).
    Men jeg tror ikke at det offentlige gjorde noe med denne kidnappingen, som satt en støkk i meg, (husker jeg).

    Jeg ble sendt tilbake til mora mi, etter en uke eller to.

    Og søstera mi ble sendt tilbake litt seinere vel.
    Men mora mi var også streng, og hu dytta meg ned trappa en gang, som en pakke, fra tante Ellen hadde dukka opp.


    Da vi bodde i Jegersborggate, i Larvik, i 1979, (da jeg var ni år gammel).
    Det var en trang trapp, med teppe i vel, så jeg falt ikke.

    Mora mi ville ikke at jeg skulle få tak i en pakke, fra tante Ellen, i Sveits, som lå under postluka, i døra, (av en eller annen grunn).


    Og da jeg flytta til faren min, noen måneder seinere.

    Og så var på besøk hos mora mi og dem, i Larvik, igjen.

    Så sa søstera mi, (Pia Ribsskog), det.

    En gang, på begynnelsen av 80-tallet.


    At mora mi hadde sagt det, at i det og det huset, (i Øvre Jegersborggate), så bodde tante Ellen, ‘og hun maner dere’.
    Ikke vet jeg om dette var sant.

    Men en annen gang, som jeg var ni-ti år, og besøkte mora mi og søstera mi, i Larvik.


    Så måtte jeg passe broren min Axel, (min halvbror), som da bare var 1-2 år gammel.

    Og jeg hadde ikke fått opplæring, i å passe Axel, siden jeg jo egentlig bodde hos faren min.

    Så jeg trodde at de mente at jeg skulle rulle vogna hans, i portrommet, ved Jegersborggate 16.

    Og jeg ble arg, for jeg ville egentlig besøke min kamerat Frode Kølner, (i Trygves gate), som jeg pleide å gjøre, når jeg dukka opp i Larvik, hver tredje til fjerde fredagsettermiddag.

    Så jeg tok i litt mye da, når jeg rulla vogna til Axel.

    Så den velta, og nabokona kom ut, og jeg henta mora mi, da.

    Og Axel måtte gå på spesialskole, så det kan ha vært fordi at han slo huet sitt, da denne vogna velta.


    Hva vet jeg.

    (Han gikk på Bogstadveien spesialskole, i Oslo.

    For mora mi mista foreldreretten, til søstera mi og Axel.
    Tre-fire år etter at jeg flytta til faren min.


    For søstra mi, hu rømte, fra mora mi, da.
    Og mora mi trodde at søstera mi hadde falt i Lågen, sa hu seinere, husker jeg).
    Men dette kan forklare litt om at det ikke var bra å vokse opp, hos mora mi, heller.


    Og da var det Østre Halsen skole, i Hedrum kommune, og Torstrand skole, i Larvik kommune, som jeg gikk på.
    I henholdsvis første og andre klasse, på barneskolen.

    (Jeg flytta til faren min, i oktober, i tredje klasse.


    Så jeg gikk de første par månedene, av tredje klasse, på Torstrand skole, i Larvik.

    Og de resterende månedene, på Berger skole, i Svelvik kommune, (hvor faren min bodde)).

    Jeg syntes jeg ble litt mobba, av den nye lærerinna, som vi hadde, på Torstrand skole, i tredje klasse.


    Så det var medvirkende årsak, til at jeg syntes det var greit å flytte, til faren min.
    For mora mi tok fra meg en plikt, nemlig å handle for henne, etter at hu fødte Axel.
    Og da ble jeg litt sur, og begynte å slenge med døra, osv.
    (Når jeg skulle ut).

    Og da sa mora mi det, en gang, at hvis jeg ikke slutta med det, så måtte jeg flytte, til faren min.


    Og det ville jeg egentlig, siden Bergeråsen jo egentlig var hjemstedet mitt.

    For der bodde foreldra mine, før de ble skilt.

    Så jeg fortsatte å slenge med døra og sånn, da.

    Og måtte flytte til faren min.


    Men tingene var ikke helt bra, hos mora mi heller.
    Hu mista jo foreldreretten, til Pia og Axel, i 1983, (var det vel).
    Så det beviser vel at det var sånn, mener jeg.
    Det ble holdt en rettsak, i Larvik Tingrett.

    Jeg fikk ikke lov å være med i rettsalen, men måtte være i gangen, under rettsaken, (av en eller annen grunn).
    Jeg har også skrevet en bok jeg har kalt ‘Min Bok’, om oppveksten min.


    Denne er på Amazon.
    Der står omtrent alt fra oppveksten min forklart i detalj.
    Og det er et bilde på coveret av den boken, hvor man kan se at jeg går i klær som er alt for små, osv.

    Så jeg fikk ikke nok nye klær, da jeg bodde hos faren min, vil jeg si.
    Og mye annet, som jeg har forklart om tidligere.

    Tenkte jeg måtte prøve å få med mer om problemene, siden dette ble forklart om, i Deres brev, at jeg burde forklare om mest mulig, med en gang.


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/2/4
    Subject: Oppdatering/Fwd: Deres brev av 28. januar/Fwd: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no
    Cc: postmottak@sivilombudsmannen.no

    Hei,

    jeg skreiv litt mye, i den forrige e-posten.
    Og det er litt seint her.


    Og det er litt flaut tema.

    Så jeg klarte å skrive etternavnet mitt feil, så jeg nå.


    Etternavnet mitt skrives Ribsskog, selvfølgelig.

    Beklager at det ble noen skrivefeil, i den forrige e-posten.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/2/4
    Subject: Deres brev av 28. januar/Fwd: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no
    Cc: postmottak@sivilombudsmannen.no

    Hei,

    jeg viser til deres brev av 28. januar, hvor dere ber meg presisere hvem innen Svelvik kommune, som jeg retter mitt krav om rettsferdsvederlag mot.

    Jeg var jo aldri i direkte kontakt, med barnevernet, i Svelvik kommune.
    Men jeg synes at de skolene jeg gikk på, mens jeg vokste opp alene, i min fars leilighet, burde ha gjort mer.
    Jeg hadde alltid mest fravær, av de i den klassen jeg gikk i, mens jeg bodde alene, i min fars leiligheter, på Bergeråsen.

    De aktuelle skolene det er:
    Berger skole:
    Her gikk jeg fra, (litt uti), 3. klasse og 6. klasse.
    Det vil si fra oktober 1979 og til juni 1983.

    Klasseforstander i tredje klasse, var Sissel Borgen, (kona til rektor Leif Borgen).
    Klasseforstander fra fjerde til sjette klasse, var Tore Allum.
    Faren min solgte en nesten ny Mercedes, til rektor Borgen, seinere på 80-tallet.


    Og Tore Allum trodde at faren min var mye på forretningsreiser, og at det var derfor jeg kom så mye for seint.

    Sannheten var at faren min bodde nede hos Haldis Humblen, på Bergeråsen.
    Og jeg ble deppa av bo alene da, (må jeg si).
    Så Allum skjønte visst ikke helt hva som foregikk.

    Men han tok dette opp, foran hele klassen, og da ble det ikke til at jeg sa noe, når Allum en gang sa dette med at faren min var mye på forretningsreiser, osv.

    Det er mulig at han blanda meg med Ditlev Castellan, sånn sett, for Ditlev Castellan bodde vel også hos faren sin, og faren hans jobba innen forsikring, husker jeg.
    Svelvik Ungdomsskole:

    Her gikk jeg fra 7. til 9. klasse.
    Klasseforstander var Jan Aakvåg.

    Aakvåg så at noe var galt, og sendte meg til skolepsykolog.
    (I åttende klasse, tror jeg at det var).


    Men det ble bare tull, siden de sa at jeg skulle til tannlegen, på skolens calling-anlegg, men tannlegen ble sur, når jeg gikk inn døra der.

    Og jeg hadde nettopp vært hos tannlegen.

    Jeg var også veldig privat og lojal, (og muligens hjernevasket, av min far), så snakket bare om problemene hos mora mi i Larvik, da jeg var hos hu psykolog-dama, en time, for jeg var ikke så glad i sosialister og kommunister og sånn da, eller hvordan jeg skal forklare det.

    Hun psykolog-dama fikk meg ikke til å fortelle sannheten ihvertfall, da.

    For jeg ville ikke på barnehjem heller, som min far hadde skremt meg med.
    Det var også en mobbeepisode, fra mine tre klassekamerater Odd Einar Pettersen, Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castellan.

    Odd Einar; (som var dobbelt så tung som meg, som var veldig spinkel), satt seg på fanget mitt, i et friminutt.

    Jeg klarte ikke å få han bort, enda jeg slo han med ranselen, etc.
    Og jeg syntes at dette var så ydmykende, at jeg tok første buss, tilbake til Bergeråsen.
    (Og jeg møtte Nina Monsen, (som da var på besøk på Bergeråsen, fra Romsås, da jeg gikk av bussen, ved Gamlehjemmet, på Bergeråsen), som seinere har tatt selvmord, i år 2000, eller noe).
    En av de neste dagene, så ville Aakvåg prate med meg, om den her ‘skulkinga’, nede på lærerværelset.

    Jeg forklarte hva som hadde skjedd, (at Pettersen hadde satt seg på fanget mitt, og at jeg ikke syntes at jeg behøvde å bli værende på skolen da, når jeg ble behandlet og ydmyket sånn.

    Jeg ville markere at jeg ikke fant meg i å bli mobbet sånn, liksom).


    Aakvåg ville ikke ha noe med dette å gjøre, (av en eller annen grunn), men sendte meg til en sosial-lærer, (eller noe), som het Marit Enger.

    Hun tok litt feil av meg, tror jeg, og var litt nedlatende, synes jeg, for hun tolket meg som at jeg drømte om å bli revisor.

    For hun spurte personlige spørsmål da, i et møte, i etterkant av denne mobbingen.


    Og jeg drømte jo om å bli rik og suksessfull, men det fortalte jeg ikke til hu Marit Enger, (husker jeg), for hu var også veldig stor, som Odd Einar Pettersen, så hu ble kanskje såret da, siden jeg klagde på ‘fettklumper’, (selv om Odd Einar jo hadde mest muskler, og ikke fett, som Marit Enger, som Odd Einar også dro meg med, for å se naken, i gym-garderoben til jentene, gjennom et nøkkelhull der, en gang, av en eller annen grunn).

    Så jeg lot hverken sosiallærer eller skolepsykolog-dama komme så nær meg, da.
    Jeg likte ikke å bli tulla med, og sett ned på.

    Og jeg syntes at jeg ble tulla med, siden jeg ble ropt til tannlegen, når jeg ikke skulle dit.

    Og jeg syntes at Marit Enger så ned på meg, når hun mente at jeg skulle bli en kjedelig revisor, osv.
    Så jeg ble mest bare forbanna, som følge av at jeg ikke likte disse folka, som liksom skulle drive og finne ut hva som var galt, da.

    Så de burde hatt flinkere sosiallærere.

    Og bedre prosedyrer, når ungdommene skulle til skolepsykologen, synes jeg.

    Så Svelvik ungdomsskole klarte ikke å finne ut hva som egentlig var galt.

    Sande Videregående.
    Her gikk jeg første klasse, handel og kontor, grunnkurs handel og kontorfag.
    Fra høsten 1986 til våren 1987.
    Klasseforstander var Thor Samland.
    Her var det kaos i mattetimene, (til en lærer som fikk sparken vel).

    Og jeg tok opp bråket på en kassett, med walkman.

    Og jeg ble sent til rekor Sigmund Stige, som satt ned ordenskarakteren min, siden jeg hadde hatt med cola, til møtet, på kontoret hans.


    Enda min kassett seinere ble brukt til å sparke denne vel rimelig inkompetente læreren, som ikke hadde kontroll, i timen.

    Han løp etter Gro Marit Fjellner, gjennom klasserommet, blant annet, i en time, (husker jeg).


    Og han var i 50-åra vel, og Gro Marit var jo 16-17.

    Så det ble litt rart, husker jeg, at jeg syntes.

    Så etter det, så begynte jeg å prøve å dokumentere alt tullet, i klasserommet, da.
    Og ei Elisabeth, fra Svelvik, var elevråd, for klassen.

    Og hu lånte kassetten min, og fikk sparket den udugelige læreren.


    Men jeg fikk bare nedsatt orden, og ikke noe skryt, siden jeg egentlig ryddet dette opp, da.
    Så det var tull, på Sande Videregående.

    Ingen tok tak i det, at jeg hadde mest fravær i klassen, for eksempel.

    Det andre året på Sande Videregående, (skoleåret 1987/88), så gikk jeg markedsføringslinja, på økonomilinja.
    Her hadde jeg igjen mest fravær, og klasseforstander var ei ung dame, (ei brunette vel), som også var vår lærerinne, i bedriftsøkonomi, husker jeg.


    Men jeg husker ikke navnet hennes lenger, for dette er jo snart 30 år siden.
    Kristin Sola og Monika Andersen, (begge fra Sande), de tok meg til side, i et friminutt, (i første klasse på Sande Videregående vel), og spurte om det var seint, at jeg bodde aleine.


    (Mens de var litt sjokkerte og sånn, må man vel si).

    Så de to jentene visste hva som foregikk da, selv om de bodde i nabobygda Sande.

    Og Kristin Sola hadde tenkt å prøve å komme inn på skole i Drammen, som de ti beste søkerne fra Vestfold, fikk lov til.


    Og jeg hadde omtrent best karakterer i klassen, på tross av at jeg bodde alene.

    For jeg hadde flinke lærere, på Østre Halsen skole, hvor jeg gikk i første klasse, på barneskolen.


    Og på Torstrand skole, i Larvik, hvor jeg gikk i andre klasse.


    Så jeg fløyt vel litt på den gode starten min, i Larvik, i de neste årene, av skolen.

    I første klasse, på Østre Halsen skole, så var jeg først ferdig med matteboka, blant annet, husker jeg.

    Og min far ville også drille meg i gange-spørsmål, før jeg begynte i første klasse.


    Når jeg var på ferie, hos han.

    (Og før jeg egentlig forstod hva ganging egentlig var.
    Men jeg pugga bare svarene da).

    Og to kamerater av faren min, (som var ganske barske).

    De kom for å teste mine gange-kunnskaper da, (husker jeg).
    Av en eller annen grunn.


    Kristin Sola ga meg et skjema, og jeg søkte da til Gjerdes videregående, som lå midt på Bragernes sentrum, i Drammen.
    Så gikk jeg der russeåret.

    For jeg var lei av markedsføring.


    Så jeg vill gå datalinja, det siste året.
    Men de hadde ikke datalinje, på Sande videregående.

    Så jeg prøvde å komme inn på den samarbeidsavtalen, mellom Nordre Vestfold og Drammen.


    Og jeg fikk en av ti plasser, skoleåret 1988/89.

    Og jeg gikk da på Gjerdes videregående, på datalinja, på økonomilinja, (VK II).

    Sammen med blant annet din kollega Magne Winnem, (IT-konsulent), i Justisdepartementet.

    Klasseforstander var Arne Karlsen.
    Han hadde nok med sine egne problemer, det året, tror jeg.

    For han var midt inne i en skillsmisse, med kona si, hvis jeg skjønte det riktig, på noen av Lier-damene i klassen.

    Noe sånt.

    Magne Winnem dro meg med på russekroer, i Oslo og også på vanlige diskoteker der, før russetida.


    Samt Danmarksturer, mm.

    Etter at jeg hadde støttet Magne Winnem, etter at han ble mobbet, av Ole Skistad, som gikk i markedsføringsdelen, av klassen vår.

    Så jeg var litt mer oppstemt, siden jeg kunne gå på skole, i Drammen sentrum.

    For da var det en kiosk, i Gågata, i Drammen, som åpna før skolen begynte.

    Og jeg var veldig godtesjuk og sånn da, så jeg trivdes bedre i byen, enn ute i skogen, i Sande, hvor det var kilometervis til nærmeste matbutikk, da.


    Så jeg prøvde da å hjelpe han som ble mobba, nemlig Magne Winnem.

    For da var ikke jeg mobbeoffer, for en gangs skyld.

    Og jeg hadde også vært i Brighton, på språkreise, (noe jeg var hele tre ganger, i tenårene, for jeg likte å komme meg bort, fra ensomheten, på Bergeråsen da, og maste om å få dra på språkreise, flere år).

    Og i Brighton så hadde jeg møtt noen jenter fra Hammerfest osv.
    Og hu ene skulle kline, osv.
    Og det skulle også ei brunette fra Oslo.

    Så jeg gikk plutselig fra å være mobbeoffer, til å bli populær, blant 16-år gamle Hammerfest og Oslo-damer, liksom.


    Og det kom helt overraskende, på meg.

    Som hadde hørt på Søren Larsen, i første klasse, på Sande videregående.

    Og vi var litt upopulære, så Søren Larsen lurte på om han noen gang kom til å bli gift, husker jeg.


    Så det var mer sånn at jeg lurte på om jeg noen gang kom til å kline med en dame igjen, (etter å ha klint med Nina Monsen, Gry Stenberg og Christell Humblen, før puberteten. Men jeg var seint i puberteten, og selvtilliten min var på bånn, på grunn av dette, og at jeg ble nedstemt, over å måtte bo alene og bli fryst ut, av slekta mi, må man vel si).


    Så jeg hadde dårlig selvtillit, på grunn av mobbing, at jeg bodde alene, og var seint i puberteten og spinkel.
    Mens jeg gikk på ungdomsskolen og de første par årene, på videregående.


    Men jeg kom i puberteten, sommeren 1987, da jeg fikk hår på tissen, (for å si det sånn), husker jeg.

    Så jeg hadde bedre selvtillit, i 1988, enn i 1986, (for å si det sånn).


    Så derfor prøvde jeg å hjelpe Magne Winnem, da han ble mobba, av Ole Skistad.


    Og selvtilliten min var litt bedre, etter å ha fått hår på tissen, og etter å ha klint med noen damer, i Brighton, sommeren før, og etter å ha fått så bra karakterer, at jeg kom inn, på den her gjeve samarbeidsavtalen da, i Drammen, siden jeg hadde bare 4-ere, 5-ere og 6-ere, fra de to første årene, på Handel og Kontor.


    Og da jeg begynte på skole i Drammen, så fikk jeg jobb, på CC Storkjøp.

    Siden jeg kjente Arnt Lund, som jobbet der.

    For han var fra Bergeråsen, og hadde gått på Gjerdes videregående, året før.


    Og han hadde hengt opp en lapp, om at han skulle selge noen skolebøker billig.

    Så da gikk jeg bort til CC-senteret, og kjøpte noen bøker av Arnt Lund.

    Og jeg spurte samtidig om de hadde noen ledige jobber, og fikk jobb der, etter et jobbintervju, med butikksjef Karin Hansen.

    Som vel lot seg imponere litt, av at faren min og Haldis Humblen, hadde vannsengbutikk, i nettopp Drammen, (selv om dette var på andre sida av Drammenselva, i bydelen Strømsø, enn der jeg gikk på skole).

    Faren min begynte da å tulle med meg, på jobben.

    For han ville da gå inn i hallen, utafor CC Storkjøp, og si til meg, at jeg måtte forte meg å telle kassa.

    For han og Haldis venta på meg, utafor CC.

    Men jeg hadde ikke bedt dem om å hente meg.

    Jeg tjente jo penger selv, så jeg kunne jo bare ta bussen hjem, (for å si det sånn).
    Så jeg ble liksom mobba av faren min da, må jeg si, under hele oppveksten.


    Og høsten 1989, så kom jeg inn på NHI, i Oslo.

    Og da flytta jeg til Oslo.

    Og det var også for å rømme, fra faren min, Haldis Humblen, og for å få mobbingen på ungdomsskolen osv., på litt mer avstand.

    Og for å få den triste oppveksten min, (da jeg bodde alene, på Bergeråsen, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B), på litt mer avstand.

    Så jeg var egentlig en flyktning, da jeg flytta til Oslo, høsten 1989.


    Og jeg brukte studiene som en unnskyldning, for å komme meg bort, fra Berger og Drammen, da.
    For jeg slutta da samtidig, i deltidsjobben, som jeg hadde, på CC Storkjøp.

    Enda jeg godt kunne ha fortsatt å jobbe der, selv om jeg bodde i Oslo.


    For toget fra Oslo til Drammen kosta vel bare cirka 50 kroner, på den her tida.

    Men jeg ville bort fra Drammen og Svelvik/Berger, da.

    For å få problemene mine, under oppveksten, på litt avstand.


    Og for å liksom begynne på nytt, da.

    Da jeg flytta til Oslo, så kontaktet jeg etter noen få måneder Folkeregisteret.

    For jeg ville ikke ha adresse, hos faren min og Haldis Humblen.


    På grunn av at jeg liksom ble mobbet av de da, (må jeg si).

    Så jeg fikk meg min adresse, som student.

    (Noe som ikke er så vanlig, såvidt jeg har forstått.

    Men jeg ville markere, at jeg ikke stolte på faren min og Haldis Humblen, da).

    Og da måtte jeg dra til Elverum, i militæret.

    Istedet for til Fredrikstad og Nord-Norge, (som egentlig var planen).

    Siden jeg bytta adresse, fra Vestfold eller Buskerud, (eller hvor det var, som faren min og Haldis Humblen, hadde registret meg, hos Folkeregisteret, siden jeg hadde samme familienummer, som faren min, før jeg fikk endret dette).

    Til Oslo, da.

    Og da studielånet mitt tok slutt, mot slutten av 1990.

    Siden NHI var en privat høgskole, så kostet det mer å studere der, enn for eksempel ved UIO.

    Så måtte jeg gå på sosialen, i noen måneder, da.


    Før jeg leide et rom, av min yngre halvbror Axel Thomassen, sin far og stemor, (Arne Thomassen og Metter Holter).

    For jeg sporet opp disse folka, etter at jeg flytta til Oslo, da.

    Ved å ringe Folkeregisteret.

    Og Mette Holter og Arne Thomassen, de tilbydde meg, å leie Mette Holter sin datter Kirsten Ancona, sitt gamle rom, hos dem, for tusen kroner, i måneden.

    Og det syntes jeg at var bedre, enn å gå på sosialen, da.

    Så jeg slo til på det.

    For det var jo mye mindre i husleie, enn de 2500 i måneden, som jeg hadde betalt, hos herr og fru Jorås, i Enebakkveien, på Abilsø, det første året, som jeg bodde, i Oslo.

    Bare for å fortelle litt mer om bakgrunnen for at jeg søker.
    Jeg vil altså si at følgende skoler er ansvarlige:

    Berger skole, (i Svelvik kommune).

    Svelvik ungdomsskole, (i Svelvik kommune).


    Sande videregående, (i Sande kommune).

    Gjerdes videregående, (i Drammen kommune).

    For disse var skolene mine, mens jeg bodde alene, på Bergeråsen.

    Og mens jeg senere ble tulla med, av søstra mi Pia Ribsskog, det siste året, (mens jeg gikk på skole i Drammen).


    For da flytta hu plutselig inn hos meg, noen måneder ut i det skoleåret.

    Og faren min solgte den leiligheten, (som min søster og jeg bodde i), i mai-måned, i 1989.

    Så jeg ble også plassert til å bo de siste månedene, av handel og kontor, på en madrass, på et rom, som jeg måtte dele med min søster, (hos min farmor, som var enke).

    Så jeg mista litt fokuset, på skolen, de siste månedene, av datalinja, på Gjerdes videregående.

    (Der jeg gikk i klasse med blant annet din kollega Magne Winnem.

    Han dro meg med på to Danmarksturer, det skoleåret.


    Og den andre Danmarksturen, den var i mai-måned, i 1989.

    Winnem hadde også dratt med en kamerat med navn Stein.

    Og vi dro med Petter Wessel, fra Larvik, som under den første Danmarksturen.


    Og da hadde jeg glemt det, at faren min hadde solgt leiligheten, som jeg hadde vokst opp i, i Leirfaret 4B.

    Så jeg ba Stein om å kjøre innom Samvirkelaget, i Selvik, i Sande.

    (På veien fra Larvik til Bergeråsen).


    For jeg tenkte at vi tre kunne spise Grandiosa, hos meg, på Bergeråsen.

    Men da vi kom fram, så kom jeg ikke inn.


    For jeg hadde glemt at faren min hadde solgt leiligheten, midt i det travle russeåret, og eksamener og russestyr, (som man nesten måtte være med på, spesielt meg som var på samarbeidsavtalen, med Vestfold, måtte nesten være med på det meste, syntes jeg).

    Og da måtte vi kjøre bort til farmora mi, på Sand.

    Men hu så så nervøs ut, i kjøkkenvinduet.

    Når bilen til Stein, rulla inn, på tunet, foran huset til bestemor Ågot.

    Så jeg turte ikke å ta med Magne Winnem og Stein, inn til bestemor Ågot.


    For Ågot var nervøs og følsom.

    Så hu hadde kanskje blitt redd for disse her to storvokste Røyken-karene, fryktet jeg.

    Så jeg måtte bare be dem kjøre.

    Så mobbinga fra faren min, (må jeg vel kalle det).

    Den gikk virkelig ut over skolegangen min, (vil jeg si).

    For faren min var utspekulert, (sånn som det virker for meg, ihvertfall), og brukte liksom psykisk terror og da, (må man vel kalle det).


    Siden jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år, osv.

    Og dette med at faren min solgte leiligheten, midt i skoleåret.

    Det fikk meg jo til å miste ansikt, ovenfor skolekamerater, (som jeg forklarte ovenfor).

    For jeg bodde jo alene, i Leirfaret 4B, fra 1981.

    Så jeg var så vant til å bo der.

    Så da faren min solgte den leiligheten, midt i et travelt russeår, (da jeg egentlig representerte Vestfold fylke litt, i Drammen, som jo ligger i Buskerud).


    Så var jeg så vant, til å bo i Leirfaret, at jeg glemte det, (etter å ha vært på dansketur, med mye øl, sikkert), at faren min hadde solgt leiligheten ‘min’, da.
    Men jeg tok ikke dette så nøye selv, siden jeg jo så fram til, å flytte, til Oslo.


    Jeg hadde jo bodd i Larvik sentrum, da jeg bodde hos mora mi, før hu sendte meg til faren mi, i 1979.

    Så jeg kjeda meg litt, på Bergeråsen, og gleda meg til å flytte inn til storbyen liksom, da.


    Men Magne Winnem og Stein, må jo ha trodd at jeg var rar, etter at jeg glemte dette, at faren min hadde solgt leiligheten.

    Og seinere, så har jeg lurt på, om Magne Winnem ser ned på meg, (og kanskje tuller med meg), på grunn av dette, at jeg glemte at faren min hadde solgt leiligheten.

    Så jeg synes det er litt rart, at nettopp Mange Winnem jobber i det samme departementet, (Justisdepartementet), som jeg sender denne søknadet til.
    Så jeg sender en kopi av denne e-posten, til Sivilombudsmannen.


    Jeg regner også med, at dere nå må skrive et nytt brev til meg, siden jeg nå har presisert, hvem jeg klager på.
    Så jeg venter til jeg har fått et nytt fullmakts-skjema, fra dere, før jeg sender dere noe tilbake, av papirer osv., i posten.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.


    Erik Ribbskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/24
    Subject: Deres brev av 18. januar/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>
    Cc: Solveig Hauge <solveig.hauge@jd.dep.no>, postmottak@jd.dep.no

    Hei,

    jeg viser til deres brev av 18.1., som jeg mottok, i dag.

    Jeg trodde at jeg hadde forklart det tidligere, at det selvfølgelig er Svelvik kommune, som jeg mener at burde ha grepet inn, da min far lot meg bo alene, (i Hellinga 7B og Leirfaret 4B, på Bergeråsen, i Svelvik kommune), fra jeg var ni år, og til jeg høsten 1989, flyttet til Oslo, for å studere, på NHI, (etter å ha bodd fra mai 1989 til august 1989, hos min farmor på Sand, etter at faren min solgte leiligheten jeg vokste opp i, i Leirfaret 4B).

    Jeg håper dere kan gjennomføre et hastevedtak, siden det er så lenge siden jeg sendte den første søknaden.

    Og siden at alle tingene mine ligger på lagerbod, i Oslo, og jeg ikke har fått dette sendt over til England enda, siden jeg er fattig arbeidsledig, i England, og har vært det, under finanskrisen.

    Jeg blir også kastet ut hele tiden, siden jeg er forfulgt av noe ‘mafian’ eller Johanitterorden, (som jeg har i min fars nye familie. Min far flyttet til en Haldis Humblen, (også på Bergeråsen), da jeg var ni år, og hennes tidligere stesønn, Bjørn Humblen, var/er i Johanitterordenen).

    Så hadde vært kjekt å hatt noen penger på bankkontoen, og muligens kjøpt eget bosted, etc.


    For jeg ble kastet ut i Sunderland, ifjor, og måtte gå rundt i Newcaslte, en hel natt, og fryse, før jeg kom meg videre til den Skandinaviske kirken i Liverpool, for Sunderland Council hadde ikke noe sted jeg kunne bo.

    Så hvis jeg hadde hatt noen penger, på bankkontoen, så hadde jeg kunne klart å hanskes med sånne urettferdige utkastelser, med mere, på en bedre måte, (sånn at jeg slipper å omtrent bo på gata, liksom, eller i diverse rare hosteller, som jeg noen ganger blir plassert på, her i England, siden jeg er en fattig arbeidsledig, og ikke alltid får rettighetene mine, men bare blir kastet ut, uten noe og om og men, av politiet, siden de har lite respekt for folk, som er arbeidsledige osv., virker det som).


    Håper dette kan løses på en rask måte.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/18
    Subject: Re: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>
    Cc: Solveig Hauge <solveig.hauge@jd.dep.no>, postmottak@jd.dep.no

    Hei,

    ok, er det Magne Winnem som har sitti og puncha hos dere, da.

    Jeg kan ikke huske å ha sendt dere noe telefonnummer og adresse, nemlig.

    Dette går vel på saksnummer.

    Og forresten.
    Hvis dere sitter der med telefonnummeret mitt og e-post-adressen, og kun ringer meg, så er dere idioter, mener jeg.

    Dere har ikke lov til å gjøre dere dumme, (som statsansatte), sånn som jeg har forstått det.

    Så jeg sender kopi av dette til Sivilombudsmannen osv., så får de kikke på det.
    Så du trenger ikke å sende mer e-poster om dette nå, (for å si det sånn).

    Dette synes jeg at vi har diskutert i det lange og det breie nå, (for å si det sånn).

    Erik Ribsskog
    2013/1/18 Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Hei,

    Viser til tidligere korrespondanse i saken.

    Korrespondanse i forbindelse med søknad om rettferdsvederlag inneholder ofte sensitive opplysninger om søker. Vi sender derfor alltid vår korrespondanse per

    post, dersom det er mulig. I denne saken har vi svart på din søknad per brev til den adressen som vi har registrert på deg i vårt system og senere til din folkeregistrerte adresse i Norge.

    Kopi av vårt svarbrev av 2.3.12 har i dag gått i posten til din adresse i England. Vi vil benytte denne adressen i vår videre korrespondanse i saken. Vi bemerker

    at vi ikke foretar noen saksbehandling per e-post.

    Med vennlig hilsen

    Anette Angelsen Haanes

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2013 11:16
    Til: Anette Angelsen Haanes
    Kopi: Solveig Hauge; postmottak@jd.dep.no; Postmottak Sivilombudsmannen
    Emne: Re: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag

    Hei,

    som jeg skrev i oppdateringene, så kan jeg ikke se her, at jeg har oppgitt hverken adresse eller telefonnummer til dere.

    Jeg sendte dette bare som en e-post.

    Og at dere sier at dere ikke kan få tak i meg, når dere har e-post adressen min.

    Nei, det blir bare som noe dumt.

    Og nå må jeg gjenta meg selv og.

    Jeg er ikke av samme oppfatning her, jeg synes dette virker som noe lureri.

    Dere har ikke prøvd å nå meg på e-post, selv om dere har hatt e-post adressen min.

    Så dere juger så det renner av dere, vil jeg si.

    Erik Ribsskog

    2013/1/18 Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Hei,

    Takk for rask tilbakemelding. Vi sender i dag ut kopi av vårt svarbrev til din nye adresse. Idet

    våre brev inneholder sensitive opplysninger kan ikke disse sendes per e-post.

    Det er beklagelig at du ikke har mottatt tidligere korrespondanse i saken.  Vi har sendt brev til

    din tidligere oppgitte adresse i England samt til din folkeregistrerte adresse i Norge.  Statens sivilrettsforvaltning er av den oppfatning at vi har forsøkt å nå deg gjennom de opplysningene som har vært tilgjengelige.

    Med vennlig hilsen

    Anette Angelsen Haanes

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2013 08:30
    Til: Anette Angelsen Haanes
    Kopi: Solveig Hauge;
    postmottak@jd.dep.no

    Emne: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag

    Hei,

    jeg ser nå at min tidligere klassekamerat, (fra russeåret), Rimi-kollega, Unge Høyre-kollega, (og som jeg også var forlover for), Magne Winnem, har begynt å jobbe, i justisdepartementet:

    Er det derfor dere har begynt å fable om oppdiktede adresser og telefonnumre, som jeg liksom skal ha sendt dere?

    Fordi at Winnem har spionert på meg og sladret med dere?

    Sovjetstaten lenge velbekomne!

    Spasiba, Perestrojka, Gru, Komosol,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/1/17
    Subject: Oppdatering/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no
    Cc: solveig.hauge@jd.dep.no

    Hei,

    jeg kikka på mine tidligere e-poster til dere nå.

    Og jeg kan ikke se at jeg har sendt dere mitt telefonnummer engang.

    Så jeg lurer på om det er teletorget dere driver og ringer, også skylder dere på meg 🙂

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er det jeg finner nå, som jeg har sendt dere:


    Bilde er fjernet av sender. Gmail



    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>





    Klage på Statens Sivilrettsforvaltning/Fwd: Ny påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag





    Erik Ribsskog


    <eribsskog@gmail.com>



    Sat, Sep 1, 2012 at 12:51 PM


    To:
    postmottak@jd.dep.no

    Hei,

    jeg ser på Wikipedia at Statens Sivilrettsforvaltning er underlagt Justisdepartementet.


    Så jeg sender en klage på Statens Sivilrettsforvaltning, til dere.


    Siden Statens Sivilrettsforvaltning ikke svare på mine e-poster.


    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/6/28
    Subject: Ny påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: post@sivilrett.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har fått noe svar fra dere, på tross av tidligere sendt e-post og påminnelse.

    Sender derfor en ny påminnelse.


    Sender også kopi til Sivilombudsmannen, siden de kanskje er interessert i dette, at etatene ikke svarer borgerne.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/3/18
    Subject: Påminnelse/Fwd: Søknad om rettferdsvederlag
    To: post@sivilrett.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2012/2/29
    Subject: Søknad om rettferdsvederlag

    To: post@sivilrett.no

    Hei,

    jeg skjønner at jeg ikke kommer noen vei, i min omsorgssvikt-sak, mot min far.


    (Politiet vil ikke etterforske, og jeg får ikke Fri Rettshjelp).

    Så jeg søker herved om rettferdsvederlag/billighetserstatning, siden min far lot meg bo alene, (på Bergeråsen, i Nordre Vestfold), fra jeg var ni

    år, til jeg ble myndig, uten at det offentlige gjorde noe.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/1/17
    Subject: Re: Søknad om rettferdsvederlag
    To: Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Hei,

    jeg har ikke hast fasttelefon siden jeg bodde i Leather Lane, for et par år siden.

    Nå har jeg bare ‘pay-as-you-go’ mobil, og det er dyrt å ringe til Norge.

    Foretrekker også at korrespondansen er skriftlig, så blir det ikke krangel om hva som er sagt.

    Min nye addresse er:

    Erik Ribsskog

    10 Keith Court

    Keith Avenue

    Liverpool

    GB-L4 5XJ

    Storbritannia

    Hvis dere ikke får tak i meg på telefon, så kan dere jo bare sende en e-post.

    Dere har jo e-post-adressen min, mener jeg.

    Jeg synes det er rart at dere ikke har prøvd det før.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/1/17 Anette Angelsen Haanes <Anette.Angelsen.Haanes@sivilrett.no>

    Hei,

    Viser til søknad om rettferdsvederlag av 29.02.12.

    Statens sivilrettsforvaltning mottok e-post 18.12.12 vedrørende status i saken. Vi forstår det slik at du ikke har mottatt svar fra oss i posten. Dette skyldes trolig feil adresse.

    Vi har gjentatte ganger prøvd å få tak i deg per telefon uten å lykkes. Vi ber derfor om at du tar kontakt med oss per telefon, på det nummer som fremgår nedenfor, slik at vi kan

    få registrert riktig adresse og telefonnummer.

    Med vennlig hilsen

    Anette Angelsen Haanes

    førstekonsulent

    Statens sivilrettsforvaltning

    Telefon 22 99 13 25

    Tenk på miljøet – ikke skriv ut denne e-posten med mindre det er nødvendig


    fullmakt.jpg
    100K

    PS.

    Her er vedlegget:

    fullmakt

  • Jeg sendte enda en e-post til the Local Government Ombudsman


    Gmail – New complaint

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    New complaint



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sun, Feb 10, 2013 at 6:51 PM

    To:
    LGOAT Mailbox <lgoatmail@lgo.org.uk>, LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk>

    Cc:
    “emb.london” <emb.london@mfa.no>

    Hi,


    I also wanted to complain to you about that I haven’t been given income support, for the years 2007 and 2008, from Liverpool City Council.

    I was self-employed, but earned less than the national minimum wage, each month.


    I’m from Norway, so I haven’t been aware of how to apply for income support, untill some years after this employment.
    (I worked on behalf of a company named Packaging Europe, (also called Positive Publications), in Norwich).

    I have later contaced Liverpool City Council, regarding if I could get income support and council tax benefit, for 2007 and 2008.

    Since I’ve got debt to Barclays and the Council and the water-company and the Landlord etc., from those years.


    But the Council just say my claim is ‘out of date’.

    Without refering to any laws or something similar.
    So I wanted to complain about this as well, since I have acumilated debt now, since I wasn’t aware of the income support-arrangement, in 2007 and 2008.


    One could say I could have contacted Citizens Advice, but they ‘messed’ with me, in an employment-case, from 2006.

    And I tried to focus on the employment-case, since I had been in contact with the Norwegian Embassy etc., about it.

    So I didn’t get to apply for income support.

    But I think I should have been given this, (and council tax benefit), now.

    Since I got a lot of debt, (like £2-3000 perhaps), in 2007 and 2008, since I didn’t get the income support and council tax benefit, which I really had the right to get, (as I understand it now).


    Hope this is alright!

    Yours sincerely,


    Erik Ribsskog
  • Jeg sendte en klage til Asda


    Gmail – RE: ASDA Contact Us

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    RE: ASDA Contact Us



    ASDA Contact Us form

    <do-not-reply@asdacustomerservices.co.uk>


    Sun, Feb 10, 2013 at 2:33 PM

    To:
    eribsskog@gmail.com

    Dear Erik  Ribsskog

    Thanks for taking the time to contact us.

    Your feedback is important to us, as it allows us to keep improving our products and services to ensure we are getting it right.

    We aim to respond to all emails within 2-3 working days.

    Regards,
    Asda Customer Services

    PS.

    Her er mer om dette:

    klage asda

  • Jeg sendte en ny e-post til Tingretten i Drammen


    Gmail – Arvesak Høyen/Fwd: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering – klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Arvesak Høyen/Fwd: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering – klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Sat, Feb 9, 2013 at 11:41 PM

    To:
    drammen.tingrett@domstol.no

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg har tenkt litt mer på den familiebedriften, som jeg mener jeg har hevd på.
    Spiserommet var jo huset til farmora mi Ågot og farfaren min Øivind.

    Så verkstedet, (Strømm Trevare), og huset, hører sammen, som en enhet, (mener jeg).


    Så det var feil at min onkel Runar Mogan Olsen fikk huset.

    Og at faren min, (Arne Mogan Olsen), og min andre onkel; (Håkon Mogan Olsen), fikk verkstedet, på deling.

    Dette burde gått til eldste sønn av eldste sønn, (nemlig meg), vil jeg si.


    Som om det var en bondegård, for eksempel.

    Siden dette var et ansvarlig selskap, før faren min gjorde det til aksjeselskap, da.
    Jensen Møbler har også ‘rappet’ en del av eiendomen, (en Humlehave vel som vi kalte for Jordet til Lersbryggen), og der er nå lagerrampe-delen, av Jensen Møbler.


    Men det jordet leika jeg på som barn, og ingen jagde meg derfra.

    Søstera mi og jeg fikk lov til å leike der, og ble oppmuntra til å fange humler der, (husker jeg).

    Og også noe eiendom, lenger bort, (ved den første lagerrampa til Jensen Møbler cirka), hørte til Strømm Trevare og ‘Ågot-huset’.


    Nemlig noe vi kalte for ‘Saga’, som var der farfaren min og en Eastwood, hadde snekret fruktkasser, (på søndagene), mens farfaren min egentlig jobba for Jebsen, med å snekre stamper, til bruk, i tekstilproduksjonen, på Berger og/eller Fossekleiva fabrikker.

    Strømm Trevare og Ågot-huset var tidligere Søndre Høyen gård, (del av en gammel storgård, som en god del av ble solgt av en Maren Bøhmer, under krigen).
    Selv om Strømm Trevare ligger på en slags haug, som det meste av Sand ligger på, så går egentlig Søndre Høyen gård helt bort til Berger gård, eller ihvertfall Sand gård, (selv om den gården ikke har bruksrett i skogen, på fjellet, lenger fra fjorden, så Sand gård var nok en husmannspost, under Søndre Høyen gård, hvis jeg skulle tippe).


    Denne haugen er kanskje en endemorene, eller noe sånt, forresten.

    Så at det skulle bli industriområde, oppå en sånn haug, på 80-tallet, da.

    Et sted, på Sand heter jo Breidablikk, og bestemor Ågot sin far, (min oldefar), fant Tråen-skatten, i Numedal.

    Og bestefar Øivind var etter Iver Huitfeldt, har min far sagt.
    Så det er nesten litt mystisk dette, synes jeg.
    Man kan lure på hva som foregår.
    Kan de bare gjøre om en gård til industriområde, på den her måten?
    Lersbryggen hadde vel kanskje en sag på gården sin.

    Men at det skulle bli industriområde av den grunn, da.
    Og farmora mi sa at hu bodde på Sand, så Søndre Høyen har liksom forsvunnet, må man vel si.
    Dette var bare noe jeg tenkte på nå.

    Men når dette var en familiebedrift, (trevarebedrift), utsprunget fra saga på en gård, og eiendommen var en gård, så burde arveoppgjørene blitt behandlet som en odel-sak, mener jeg.


    Og når det gjelder odel, så er det eldste sønn, som får odelsretten.

    Og min farfar Øivind Olsen, bygde dette huset og verkstedet.

    Og min far, Arne Mogan Olsen, var hans eldste sønn.


    Og jeg er min fars eldste sønn.

    Huset, (og muligens verkstedet), stod i navnet på farmora mi.

    Men der dette ble utsprunget, nemlig på den nenvte saga, så ble dette leiet for femti år, av farfaren min og en Eastwood, (som Frank Eastwood ikke er sikker på hvem var, når jeg nevnte navnet, på Facebook vel).

    Og å leie ut eiendom, for femti og nittini år av gangen.

    Som Maren Bøhmer gjorde, like etter krigen.
    Jeg vet ikke om det er riktig heller.

    Jeg husker ikke hvordan dette var, for verkstedet og Ågot-huset.


    Men for saga, så var det snakk om en leietid, på femti år, vel.
    Men hva med eiendommene da?

    Dette blir kanskje litt komplisert.


    Men jeg kom på det om at spiserommet, var huset til Ågot og Øivind.

    Så de hadde ikke spiserom, nede på verkstedet.

    Så hvor den innleide arbeidskraften, (som Dag Furuheim og Erik Furuheim), spiste.


    Det veit jeg ikke.

    Men ei ungdomsskole-jente, fra Svelvik, som jobba på Strømm Trevare, (da min far styrte der), hu lot en halvspist sjokolade, (som hu ikke likte, som noen hadde kjøpt til henne. En Monolitt vel), ligge oppå noe emballasje, (husker jeg), nede på verkstedet.

    Hu, (som var et år eldre enn meg vel), spurte om jeg ville ha marsipan og trøffel-laget, av den sjokoladen.

    Men jeg syntes at det ble som noe grisete, å spise den sjokoladen, som hu hadde spist av, (husker jeg).


    Så det takka jeg nei takk til, må jeg innrømme.

    Bare noe jeg tenkte på nå, så kanskje jeg kan formelt får bruksretten til denne ‘gården’, tenkte jeg.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/1/18
    Subject: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering – klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett
    To: drammen.tingrett@domstol.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg ser nå at Idar Sandersen, (som bor på Bergstø), har drevet med møbelproduksjon, inne i Oslo, ganske nylig:

    Dette har ikke jeg vært klar over, enda jeg har bodd i Oslo, fra 1989 til 2004.
    Sandersen vil ikke sende kopi av slektsforskinga, (fra faren hans osv.), fordi at han ikke hadde kopimaskin.


    Men hvis han klarer å lage møbler i Oslo, så burde han vel klare å få kopiert noen papirer, på en eller annen måte.

    (En sånne printer/scaner/copier er jo ikke så dyrt, for eksempel).

    Er han Sandersen bare gretten, eller.


    Kan det være verdier, i Sverres gate også?

    (For min far nevnte malerier etter Kittelsen.


    Selv om jeg må innrømme at jeg tar det min far sier med en liten klype salt.

    Og har brutt kontakten, etter noen få telefoner, for noen år siden.


    Etter at min tidligere klassekamerat Odd Einar Pettersen fortalte meg at faren min hadde flytta til Tønsberg-traktene.

    Noe jeg ikke har fått bekreftet.
    Er det ikke rart at han Sandersen skal bo i det store huset hvis han kan bo i leilighet i Oslo, hvor han også er kjent, da?
    Blir det noe fremdrift hos dere?

    Jeg har fortsatt ikke penger til gebyr, for oppløsing av sameie.

    Men det kan kanskje trekkes fra salgssummen?
    Hadde vært ålbings med en oppdatering.
    På korleis ståa er hos dere, mener jeg.

    Sender kopi til Sivilombudsmannen, for jeg er dessverre ikke helt overbevist om at dere ikke driver med noe tull.

    Dere skal liksom veilede borgerne, (dere statsansatte), men det har ikke skjedd her, mener jeg.

    Her må jeg søke i paragrafer over alt, hvis jeg skal få det riktig, og det burde ikke være nødvendig.


    Jeg ringte og snakka med Høysæter, og da må hu veilede meg, om hvordan jeg skal gjøre det.

    Men hu lot som om hu skulle fikse dette.

    Men det gjorde hu ikke.

    Og månedene og kvartalene fløy, noe som har ødelagt for andre arvesaker, (med tidsfrister), som jeg har hatt.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2012/10/27
    Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering – klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett
    To: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    drammen.tingrett@domstol.no

  • Jeg sendte en ny e-post til LHT


    Gmail – New complaint/Fwd: Update/Fwd: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    New complaint/Fwd: Update/Fwd: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 8, 2013 at 12:29 PM

    To:
    LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Cc:
    Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    I’ve been wondeing why I’ve been feeling a bit sea-sick lately.
    And now today, I noticed that the floor, in the lounge, isn’t straight.
    So when I sit in the lounge, in a relaxing-chair or a recliner-chair, and shift my balance in it, (in breaks from writing on my blog, etc).


    Then this is going to make me sea-sick, because the floor in the lounge isn’t flat, it seems to me now.
    It has a bulk in it, it seems.

    I just wanted to complain about this, for the record, so to speak.


    I’ll just try to place the chair, on a place on the floor, in the lounge, that seems flat.

    So I’m just comlaining for the record, so to speak, (like I’ve explained to you earlier).


    Since I have started reporting about faults like this, in the appartment.
    Since I don’t want to get the blame for these faults, if I move out.
    So I thought I should update about this problem as well, since I’ve started updating about similar problems.


    Hope this is alright!
    Best regards,

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Feb 6, 2013 at 4:34 PM
    Subject: Update/Fwd: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: runcornoffice@taroe.org
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    if I complain about how they re-send their e-mails.
    That’s something they should clean up, in their organisation.

    What’s the point in having a meeting, (incuding me), about this.


    I don’t work in LHT.

    Even if I rent from LHT, it doesn’t mean I work for them.
    If I complain in a shop, that’s their freezers doesn’t work.

    This doesn’t mean I want to go a meeting there later discussing how to solve this problem.

    That would have been something the shop would have been expected to sort themselves really, I think.
    So don’t buy this ‘meeting-stuff’ as a best practice, really.


    It’s just a waste of time for people, if they have to go to meetings, if they complain about something which is wrong.
    If one complain about simple stuff that is being done wrong, then you should expect to go to meetings to explain about simple stuff, really.

    That means there is a lack of respect for people and their time somewhere, I think.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Feb 6, 2013 at 4:12 PM
    Subject: Re: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    ok, I didn’t like the meeting part.

    Why can’t they just deal with comlaints in writing, (if the tenants wants this).


    I think that should be the people who complains preogative.

    (If it’s kept in writing then one can document what’s being said).

    And I think you should threat tenants who contact you as members, untill they’ve refused your invitation to be a member.


    Or else it’s a bit inpolite, I think.

    But thank you for your e-mails anyway!

    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 6, 2013 at 3:05 PM, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org> wrote:

    Dear Erik

    Unfortunately, we do not have the resources to have a continual dialogue with you as our members must come first.

    If you wish to complain to LHT, our final bit of advice to you, is that you should write you complaint or issues in a letter and post it to their office.

    LHT will either invite you to attend a meeting, or attend your home (your choice), with a view of resolving your issue.

    Be assured these are normal day to day occurrences and considered as best practise.

    Thank you

    TAROE

    TAROE The Tenants and Residents Organisations of England

    The Old Police Station
    Mersey Road

    Runcorn
    Cheshire

    WA7 1DF

    Tel:  01928 798120

    This message, and the associated files, is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed and may contain information that is confidential or subject to copyright. If you are not the intended recipient please note that any copying or distribution of this message, or files associated with this message, is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify us immediately. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of TAROE shall be understood as neither given nor endorsed by TAROE.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 06 February 2013 13:44
    To: enquiries@symphonyhousing.org.uk
    Cc: Runcorn Office; Lars Aasen; Info
    Subject: Conplaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,

    I wanted to complain about that when I sent an e-mail, to the Managing Director, of LHT.


    (To the LHT general enquiery e-mail address).

    Then this e-mail was just sent on, to the Neigbourhood Team Leader, (it seemed to me).

    So I wanted to complain about this.
    (Since I think I wasn’t taken seriously then.


    When I send an e-mail to the Managing Director.

    Then it should be sent to the Managing Director, I think.


    And not to someone at a much lower level, in the organisation).

    So I wanted to please complain about this.

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Feb 6, 2013 at 1:20 PM
    Subject: Re: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    Leieboerforeningen in Norway told me that the tenants-organisations in the UK, were ‘struggeling’.


    So I wasn’t sure if I was going to get a reply from you.

    So I’m very grateful that I got one, anyway.

    Thank you very much for this reply!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 6, 2013 at 12:10 PM, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org> wrote:

    Dear Mr Ribsskog

    Our many years’ experience in housing shows that housing organisations always pick the most appropriate practitioner to respond to letters in the first instance.

    If people are still unhappy, they can then progress their issue through the organisations Complaints Procedure.

    Regards

    TAROE

    TAROE The Tenants and Residents Organisations of England

    The Old Police Station

    Mersey Road

    Runcorn
    Cheshire

    WA7 1DF

    Tel:  01928 798120

    This message, and the associated files, is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed and may contain information that is confidential or subject to copyright. If you are not the intended recipient please note that any copying or distribution of this message, or files associated with this message, is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify us immediately. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of TAROE shall be understood as neither given nor endorsed by TAROE.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 01 February 2013 00:43
    To: runcornoffice@taroe.org
    Cc: Info; Lars Aasen; LHT Customer Service
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,
    do you have any advice to give regarding this problem?

    (If I send an e-mail to the Managing Director, then the Neigbourhood Team Leader replies).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Jan 31, 2013 at 5:32 PM
    Subject: Re: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Info <Info@tpas.org.uk>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    thank you for the e-mail!

    I’ve also sent to Leieboerforeningen about this, so perhaps they’ll reply.


    And I’ve also posted about this on my blog, so perhaps the Managing Director reads about this there later.

    We’ll see.


    Thanks again for the e-mail!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Thu, Jan 31, 2013 at 12:27 PM, Info <Info@tpas.org.uk> wrote:
    Dear Erik,

    Thank you for your enquiry. As I have stated in a previous email, I am continually monitoring the emails that you copy TPAS into and we will continue to do so for as long as you copy us in. Unfortunately TPAS, which stands for Tenant Participation Advisory Service, is not an organisation that handles tenants’ complaints, we specialise in issues concerning resident involvement, providing support and training to members wanting to improve this aspect of the business.

    Yours,

    Andrew Rynham

    Research Officer

    0161 868 3531 (direct line)

    TPAS promotes excellence in resident involvement & empowerment through training, advice & accreditation, representing 1900 tenant groups and 250 landlords.

    P Before printing, please think about the environment

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 29 January 2013 03:07
    To: Info
    Cc: Lars Aasen; Harry Erwin; l.kennedy@easylaw.co.uk; hv-02.kontakt
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,
    I’ve sent a complaint about the Neighbourhood Team Leader, to the Managing Director, at LHT.

    And then I get a response, to this complaint, from the person I’m complaining about.

    Then it’s something wrong at LHT, I think.

    The e-mails are being sent to the wrong people there.


    So perhaps this is a case for Tpas and/or Leieboerforeningen?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Date: Mon, Jan 28, 2013 at 5:05 PM
    Subject: Security Issues
    To: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

    Dear Mr Ribsskog,

    I write in response to your recent email dated 27 January 2013.

    I’m sorry if you feel that my previous letter was impolite, it was not intended to be. Our concern is simply to prevent inappropriate emails being sent to our employees. We have not made any reference to your account having been hacked. What we have said is that you have previously made us aware of security issues around your account. Since we are continuing to receive inappropriate emails from your account, which you now inform us were not sent by you, then I would suggest that there are indeed security issues of some sort relating to your email account. We received a further inappropriate email from your account shortly after your last email on 27 January. We would again welcome the opportunity to discuss these issues with you, but we are respectful of your wish not to attend a meeting with us.

    The most recent email was more direct in content, and constitutes nuisance behaviour directed at our employees (whether this was perpetrated by yourself or by people who are targeting you). Therefore we will be contacting the police to discuss the situation to see if there is anything we can do to resolve this. You have informed us that the emails are not sent by you and that you have informed the police of this in the past, so hopefully we will have more luck in raising these issues with them. I do not want to block your email address at this point as it is your preferred method of communicating with us, but if we can’t resolve the nuisance emails then we need to consider the best ways to prevent this.

    You have mentioned in your email that this situation is causing you distress. Please be assured that it is not our intention to cause any upset. However, I hope that you understand that we are required to follow up on suspect correspondence primarily out of a duty of care to our employees, but also to see if we can provide support to yourself if you are being targeted.

    I would like to share with you the content of the correspondence we received from your account, as I feel that you should be aware of the sort of thing that is being sent in your name. However, I do not want to do this without some assurances that you will not post these on your blog, as I do not want the officers named in the correspondence to become potential targets for the internet ‘trolls’ which appear to be targeting you.  

    I would also confirm that the letters you have received were in fact sent by Royal Mail, but we do not generally use stamps due to the number of letters we send out. We have what is known as a franking machine which keeps a record of the letters we send out and prints a code on the envelope so that Royal Mail can charge us accordingly, so please do not be alarmed by this.

    Thanks

    Allan Eveleigh

    Neighbourhood Team Leader
    Liverpool Housing Trust

    211 Walton Road
    Liverpool

    L4 4AJ
    Tel: 01928796000

    Email: csc@lht.co.uk

    Liverpool Housing Trust is part of Symphony Housing Group

    **********************************************************************
    This email and any files transmitted with it are confidential and
    intended solely for the use of the individual or entity to whom they
    are addressed. If you have received this email in error please notify
    the system manager.
    Scanned by the Clearswift SECURE Email Gateway.
    www.clearswift.com
    **********************************************************************


    TP Workers Conference: 18th-19th March 2013. The biggest event to learn about the value of tenant empowerment. www.tpas.org.uk/TP_Workers_Conference

  • Jeg sendte en klage til Kulturrådet


    Gmail – Klage på brev fra Kulturrådet

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Klage på brev fra Kulturrådet



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Feb 7, 2013 at 4:39 PM

    To:
    anne.aasheim@kulturradet.no

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg vil klage på brevet jeg fikk fra dere i dag.

    Det er fra Mari Finess.
    Men det står skrevet ‘for’ med kulepenn.

    Jeg har gått handel og kontor, og hatt fag som maskinskriving og korrespondanse og dokumentlære, (og jeg fikk karakteren ‘6’, i begge disse fagene, skoleåret 1985/86).

    Og i disse fagene, så lærte vi at det var noe som het norsk standard.

    Men jeg tviler på at denne måten å undertegne brev på, er norsk standard.

    Dette må da heller være russisk standard, (eller noe sånt).


    Finnes det noe ‘forklarings’?
    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender med det nevnte brevet, som ‘attachment’.


    brev kulturrådet.jpg
    64K

    PS.

    Her er vedlegget:
    brev kulturrådet
  • Jeg sendte en ny e-post til NFFO


    Gmail – Brev fra Kulturrådet/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>


    Brev fra Kulturrådet/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Thu, Feb 7, 2013 at 2:33 PM

    To:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>

    Cc:
    anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    nå har jeg mottatt et brev, fra Kulturrådet, (som jeg legger ved).

    Og der står det at min bok, Min Bok 3, ikke ble kjøpt inn, (av Kulturrådet), av ‘budsjettmessige hensyn’.

    Men det står ikke noe om dårlig kvalitet, eller lignende.

    Så nå burde jeg få forfatterstipend, synes jeg, sånn at jeg kan skrive ferdig Min Bok-serien, i ro og mak.

    Og uten å måtte gå på møter på arbeidsformidlingen og bli kastet ut, hele tiden.


    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/2/4
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: formand@studentersamfundet.no
    Cc: styret@studentersamfundet.no

    Hei,

    jeg sender med et bilde, hvor man kan se det, at jeg har studert ved University of Sunderland, og vært med i the Student Union der.


    Så jeg har vært en del på studentfester, i regi av the Student Union, på et utested som tidligere het Monarcy, og nå heter North Shore, i Sunderland.

    Og jeg har vært på utallige russekroer og studentkroer, på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet, da jeg var russ og student ved NHI.
    Så jeg synes ikke at det studentgreiene er så gjevt lenger, liksom.


    Det blir jo ikke som i ‘voksenlivet’, liksom.

    Hvis du skjønner hva jeg mener.

    Men ingen av mine fem søsken, har artium.

    Jeg har nemlig en helsøster, ved navn Pia Ribsskog, som ikke har artium.


    Jeg har en halvbror, ved navn Axel Thomassen, som ikke har artium.

    Og jeg har en stesøster, ved navn Christell Humblen, som ikke har artium.

    Og jeg har en stebror, ved navn Jan Snoghøj, som ikke har artium.


    Og jeg har en stebror til, ved navn Viggo Snoghøj aka. Viggo Snowhill, (den kjente bodybuilderen), som heller ikke har artium.

    Så ingen av mine søsken har studert, eller lignende.

    Selv om jeg har gått på hele akademier, (nemlig NHI, UIO, Den Polytekniske Høyskole, HiO IU og University of Sunderland).

    Så søsknene mine, de synes sikkert at sånne ‘russe-greier’, som jeg litt ser på det dere driver med som.

    Er artigere, enn det jeg synes at det er, da.

    Siden disse fem søsknene mine, sikkert alle sammen har litt komplekser, siden de ikke kom forbi videregående, noen av dem, da.


    Så de kan dere ringe og ganske lett overtale til å hjelpe dere, med tema-kveldene deres.

    (Hvis jeg skulle tippe ihvertfall).

    Lykke til fra en tidligere student!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2013/2/1
    Subject: Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: formand@studentersamfundet.no
    Cc: styret@studentersamfundet.no

    Hei,

    altså, Pia og Christell, de har jo ikke artium engang.

    Så det hadde sikkert syntes at det var morsomt, å vært med på det student-greiene der.

    Pia syntes for eksempel at det var morsomt, (husker jeg), å være statist, (sammen med venninna si Siv), på Hotell Cesar.

    Så hu ville nok syntes at en sånn skravle-kveld hos dere ville ha vært morsomt.

    Jeg selv var også på Chatau Neuf, da det het Circus der, det året jeg var russ i Drammen.

    Jeg var både på russekro og vanlig diskotek der, det skoleåret, (1989/90).

    Og mot slutten av 90-tallet, så jobba jeg som leder, på Rimi Bjørndal.
    Og to kolleger der, var i Oslo’s party-miljø.


    Nemlig David Hjort og Thor Arild Ødegård aka. DJ Toro.
    Så de dro meg med blant annet på Techno/Rave-parties, (hvor jeg vel stod på gjestelista ofte, siden jeg kjente disse to nevnte party-kjendisene da), på Chatueu Neuf.

    Så jeg har vært hos dere både som tenåring, russ, the Alarm-fotograf, (for noen fra Kolbotn ba meg ta bilde av dem sammen med the Alarm sin gitarist), og kul techno-kar.
    Halvbroren min Axel har også jobba, som kokke-lærling, på Fredrikke, nemlig kantina på UIO.


    Og jeg var og besøkte han der en gang, mens jeg jobba som leder i Rimi.

    Og har også tatt en eksamen, på Blindern, en gang.

    Jeg ble immatrikulert, ved UIO, før vår-semesteret, i 1991.


    Og jeg tok en ex-phil-eksamen, på Blindern, det semesteret.

    Jeg leste som privatist, mest for skøy, siden dette var et friår, fra NHI, (hvor jeg egentlig studerte).

    Så jeg klarte å stryke på eksamenen da, men leste egentlig mest fordi at jeg var nysgjerrig.


    Og jeg ville bevise, at jeg hadde artium, selv om jeg hadde gått økonomilinja, på handel og kontor.

    Så derfor syntes jeg at det virka lurt, å liksom bli immatrikulert, ved UIO.

    For da fikk jeg papirer på at jeg hadde generell studiekompetanse, da.


    For det fikk jeg ikke fra handel og kontor, selv om jeg hadde denne kvalifikasjonen.
    Bare som en oppdatering her.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>
    Cc: styret@studentersamfundet.no

    Hei,

    ok, jeg syntes det virka litt tullete, skjønner du.

    Siden han skreiv at han var flåsete, første gang han kontaktet meg, om noe flykninge-greier.

    Og siden han ønsket at Thomas Seltzer skulle representere meg.

    Hvis Thomas Seltzer skal være med på en kveld, om mine bøker, så må han jo representere seg selv, (mener jeg).
    Men han har jo sagt på TV, at han liker bøkene jeg har skrevet.

    Så da kan han jo si sin mening, som seg selv, tenkte jeg.

    Og min søster Pia Ribsskog og stesøster Christell Humblen, kunne kanskje likt å være med.
    De kan sikkert kontaktes gjennom Camilla Skriung, for eksempel.

    (For jeg har ikke kontakt med de, for øyeblikket, av forskjellige grunner, som jeg forklarer om i de nevnte bøkene, blant annet).
    Jeg får litt mye rare e-poster, ettersom jeg har en litt omdiskutert blogg osv., så jeg tenkte jeg kunne jo sjekke, at dette ikke var noe tull.

    Siden jeg syntes det virka litt useriøst, (på grunn av e-post-adressen og de nevnte grunnene ovenfor).

    Jeg fant heller ikke noe om kulturutvalget deres, på deres nettsider.

    (Selv om jeg bare skumleste, på nettesidene deres nå, som det vel heter).

    Men takk for svar ihvertfall.
    Han Mjelva kan kanskje undertegne e-postene sine på en litt mer konvensjonell måte også.
    For det reagerte jeg også på.


    Det hadde sikkert vært greit med ordentlig nettsted og e-post-adresser her.

    Det virker litt ullent, når vedkommende ikke står oppført, på kontakt-listen deres:

    Syntes også nettstedet deres var litt ustrukturert.

    Kontakt står nederst, (ved siden av kart).

    Men det står også øverst, (under ‘Mer’).
    Så her var det ‘surrings’.


    Men det er vel kanskje ikke noe annet å vente av et slags russestyre.
    Jeg var forresten utafor Chatau Neuf, i 1990, før en Alarm-konsert.

    Sammen med to trønder-damer, som overnatta hos meg, på Abildsø.


    For de skulle på denne konserten da, og hu ene fikk prate med vokalisten i bandet, mm.

    Har også blitt dratt med på russeprinsesse-kåring, der, (av en bekjent av min tremenning Øystein Andersen vel), samme år, (hvis jeg husker det riktig).


    Dette står det mer om i de nevnte bøkene.
    Håper dette er i orden!
    Og helst ikke la noen prate i mitt navn, på et eventuelt arrangement.

    De som er med på det, må prate for seg selv.


    Jeg gir ihvertfall ingen tillatelse, til å prate på vegne av meg, (for å si det sånn).

    Håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/2/1 Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>

    Hei!


    Ja, dette er en representant fra Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Jeg beklager at du har opplevd dette som flåsete. Hver uke arrangerer Kulturutvalget Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel hos oss på Chateau Neuf på Majorstua. Jeg tror nok denne henvendelsen kun var et ærlig ønske om å ha deg som gjest på en av deres arrangementer, og kun ment på en positiv måte. Kulturutvalget inviterer en rekke kjente nasjonale og internasjonale gjester hvert år og arrangementene er svært populære blant både studenter og akademikere. Dette var en helt seriøs henvendelse. Jeg forstår at det kan ha vært rom for feiltolkning av e-postene, men håper du velger å se på det som en interesse for deg og ditt bokprosjekt. Det er absolutt ikke ment som tull. Jeg skal også få laget en @studentersamfundet.no e-post til ham slik at avsenderadressen er riktig som representant for Studentersamfundet.



    Universitas er en uavhengig studentavis og har ingen ting med Det Norske Studentersamfund å gjøre, så vi kan dessverre ikke gjøre noe på vegne av dem.

    Håper dette var oppklarende og beklager igjen bryet. Det skal ikke gjenta seg.


    Mvh

    Silje Christine Andersen

    Formand
    Det Norske Studentersamfund


    fredag 1. februar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    er dette en som representerer dere.


    Eller er det bare noe tullball?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei, og takk for svar.

    Det er leit du ikke har anledning til å komme til Norge, men jeg forstår godt at du ikke føler at du har anledning akkurat nå. Når det er sagt bør du ikke frykte for det økonomiske, da vi dekker reise og opphold.

    Jeg skal kontakte Seltzer, og høre om han ønsker å presentere boken din på dine vegne. Greit om jeg videresender det opprinnelige svaret ditt, så han vet du tillater det?
    Ellers var nok den forrige invitasjonen et heller flåsete forsøk på å utnytte din kjendisstatus, og det beklager jeg. Jeg syntes imidlertid det kunne være interessant å trekke inn perspektivet til en som har flyktet fra Norge inn i flyktningsdebatten.

    Vi arbeider med å bli mer profesjonelle, og egne epostadresser er nok en måte å gjøre det på. Takk for tipset.

    torsdag 31. januar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    jeg bor jo som flyktning, i England, (som jeg forklarer om, på min blogg osv.), så jeg har hverken råd eller mulighet, til å dra til Oslo.

    Og du har jo tidligere invitert meg, til en debatt, om flyktningepolitikk, (så jeg på bloggen min):

    Så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment.

    Deres tidligere leder, for Universitas, (ved UIO), Camilla Skriung, er en venninne/bekjent av min søster, og Skriung var blant annet på en fest en gang, som søstera mi hadde, i den leiligheten jeg vokste opp aleine i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, til søstera mi ville flytte inn hos meg, da jeg var atten år.

    Så det er kanskje bedre å skrive, (høflig og ordentlig), om bøkene mine, i Universitas, istedet for å dra meg, (som ikke har noen penger), til Norge, (hvor jeg er flyktning fra).

    Bare et forslag.

    Thomas Seltzer har jo skrytt av bøkene mine, i underholdningsprogrammet Tweet4Tweet, (som jeg må innrømme, at jeg ikke forstod helt, her fra England, om var tull eller ikke), så kanskje han kan være med på debatten deres.


    Det er mulig.

    Jeg sender kopi av denne e-posten til NFFO og Norsk Kulturråd, så kanskje jeg kan få forfatterstipend eller få bøkene mine innkjøpt, til bibliotekene, (som jeg har søkt om).
    Men takk for interessen, selv om du kanskje burde ha e-post-adresse, som det står noe med studentersamfunnet i, (synes jeg), hvis du representerer de liksom.
    Bare for å komme med noen tilbakemeldinger, siden jeg har jobbet som butikksjef osv., for da må man klage på leverandører osv., hele tiden.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Hei!

    Mitt navn er Jørn Kløvfjell Mjelva, og jeg er med i Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Hver uke arrangerer vi Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel på Chateau Neuf i Majorstua.

    Vi har fått med oss at du arbeider på et større bokprosjekt på gang, som flere i redaksjonen har opplevd som svært spennende. Vi lurer derfor på om du vil ha anledning til å delta på et arrangement til høsten der du presenterer bokprosjektet for vårt publikum. Vi vil dessverre ikke ha anledning til å honorere deg, i og med at vi er en studentorganisasjon, men dette vil være en fin anledning for deg å avertere for boken din, og vi dekker selvsagt alle reiseutgiftene.

    Jeg håper å høre fra deg, og at du har anledning til å stille.


    Votre camarade à la guerre
    Jørn

    /div>


    Votre camarade à la guerre
    Jørn

    Med vennlig hilsen

    Silje Christine Andersen – Formand
    Det Norske Studentersamfund, Chateau Neuf
    Slemdalsveien 15

    0369 OSLO

    -Studentenes samlingssted også de neste 200 år-


    brev kulturrådet.jpg
    64K

    PS.

    Her er vedlegget:

    brev kulturrådet

  • Jeg sendte en ny e-post til Sivilombudsmannen


    Gmail – Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på ANSA/Fwd: Purring/Fwd: klage til ANSA

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på ANSA/Fwd: Purring/Fwd: klage til ANSA



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Feb 6, 2013 at 10:12 PM

    To:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    i 2009, så hadde jeg problemer med Lånekassa.
    Og jeg har klaget til Kunnskapsdepartementet.
    Men nå ser jeg at Lånekassa har en klagenemd.

    Men da burde jeg i år 2009, blitt henvist, fra Kunnskapsdepartementet, til den klagenemda, (mener jeg).


    Men det har ikke blitt gjort.

    Jeg har tidligere fått høre at forvaltningen har veiledningsplikt.

    Jeg kan ikke se at jeg har blitt veiledet her, av Kunnskapsdepartementet.

    Så dette vil jeg klage på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/9/26
    Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på ANSA/Fwd: Purring/Fwd: klage til ANSAbr>
    To: postmottak@kd.dep.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noen svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/9/14
    Subject: Klage på ANSA/Fwd: Purring/Fwd: klage til ANSA
    To: postmottak@kd.dep.no

    Hei,

    jeg ser på ANSA’s nettsider, at de får flere millioner i støtte fra den norske stat, i året, gjennom dere i Kunnskapsdepartementet og også fra Lånekassa.


    Da ble jeg litt irritert, da jeg så det, for jeg har fått slengt i trynet, av ANSA’s rådgivere, at jeg ikke var medlem der, så jeg kunne ikke forvente at de skulle yte meg noe service.


    Så etter det så har jeg lurt på hvor de fikk alle pengene fra, for det sitter 14-15 folk, på et kontor, og oppfører seg om de er et slags russestyre, vil jeg si, med masse amatørmessige feil, og dårlig kundebehandling.

    Og nå sist, så har de ikke svart meg på e-post, så jeg vil gjerne klage på dette, til dere i Kunnskapsdepartementet, siden det er dere, som gir ANSA flest millioner i året vel.

    Jeg har også noe klage mot Lånekassa, som jeg har prøvd å få ANSA til å hjelpe meg med.


    Men jeg ser at ANSA også får støtte fra Lånekassa, så disse er vel kanskje litt for nærme?

    Hvilket departement er det Lånekassa sorterer under, kan dere svare meg på det, tilfeldigvis?
    Og jeg ser gjerne at dere undersøker hvorfor ANSA ikke svarer meg, og hvorfor de slenger den i trynet, på meg, at jeg ikke er medlem, så jeg får ikke hjelp, når de får nesten alle pengene fra staten uansett.


    Og ANSA, de har jeg nesten ikke hørt om, enda jeg alltid leser aviser, Aftenposten, VG og Dagbladet, har jeg lest hele livet.

    Men er ANSA en klubb for folk fra UIO, lurer jeg på?

    Hva med de som studerte på HiO, og andre høyskoler, skal ikke de få hjelp fra ANSA?


    Hvem andre kan jeg få hjelp av, når jeg blir tullet med av Lånekassa og HiO, som jeg har blitt veldig mye tullet med av?

    Så mye at jeg vil si at det er alvorlig, og det har ødelagt hele karriæren min og min økonomi, pga. timingen, på denne tullingen fra Lånekassa og HiO.


    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/8/21
    Subject: Purring/Fwd: klage til ANSA
    To: tore.berg@ansa.no

    Hei,

    jeg minner om at jeg ikke har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, og sender derfor en purring om dette.


    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/8/4
    Subject: Fwd: klage til ANSA
    To: tore.berg@ansa.no

    Hei,

    jeg har tenkt litt mer på det her nå.
    Jeg synes at det er rart, at dere gjør sånne feil, når dere er en profesjonell organisasjon,

    med 11 heltidsansatte.

    Dette er jo som sagt en sak, hvor jeg har blitt tullet med av HiO og Lånekassa, så jeg synes

    jeg kunne fått en bedre forklaring, på hva som skjedde her.
    I tillegg, så svarte du ikke om ANSA.

    Det jeg lurer på, er hva hovedformålet med ANSA er, og hvem får dere midler fra, dette kunne
    jeg ikke finne på nettsidene deres.

    Får dere støtte av staten, eller har dere 11 personer heltidsansatt dekket av medlemsgebyr?

    På forhånd takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/8/4
    Subject: Re: klage til ANSA
    To: tore.berg@ansa.no

    Hei,

    ok, jeg får prøve det, så får jeg heller kontakte dere, eller andre, seinere, hvis jeg synes

    det virker som at de er for urimelige.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2009/8/4 <tore.berg@ansa.no>

    Hei,

    Jeg vil råde deg til å ta skriftlig
    kontakt med Lånekassen, så vil du få et skriftlig svar på hvordan du skal
    forholde deg til Lånekassen og hva som kan gjøres for å rydde opp i
    situasjonen.

    Med vennlig hilsen



    Tore C. Berg
    Generalsekretær          Tlf:
    +47 22 47 76 02
    ANSA – Association of Norwegian Students
    Abroad


    Storgata 19, 0184Oslo           Tlf:
    04544


    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 3. august 2009 22:07
    Til: Tore Christian Berg
    Emne: Re: klage til ANSA


    Hei,

    mange takk for svar!

    Hva synes du at jeg burde gjøre med problemene med Lånekassa, at de
    tuller med meg,

    og at HiO tullet med studiene mine i Sunderland, søknaden dit,
    godkjenning av fagene,

    og tre Erasmus stipend søknader, og også søknaden om studielån.



    Jeg vil gå så langt som til å si at HiO saboterte studiene mine i Sunderland,
    og de

    ødela karriæren min, for studiene gikk i vasken pga. dette, og jeg
    mistet også

    kontrollen over gjeld i Norge, mens jeg var i England.

    Og nå tuller Lånekassa på samme måten.

    Jeg burde kanskje være medlem i ANSA, for å spørre om dette, men jeg
    har studert i utlandet,

    men jeg har ikke helt fått med meg hva ANSA er, hva er hovedpoenget med
    ANSA, vil du si,

    hvis det er lov å spørre om dette?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/8/3 <tore.berg@ansa.no>

    Hei
    Erik Ribsskog,

    Jeg
    har mottatt klagen din. Jeg beklager at du har mottatt to svar fra ANSAs rådgivere.
    Det var en feil i administrasjonen av e-poster og ikke med hensikt.

    Med
    vennlig hilsen



    Tore C. Berg
    Generalsekretær          Tlf:
    +47 22 47 76 02
    ANSA – Association of Norwegian Students
    Abroad

    Storgata 19, 0184Oslo           Tlf:
    04544

  • Jeg sendte en ny e-post til Bouncer4You


    Gmail – Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Feb 6, 2013 at 5:19 PM

    To:
    Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller <info@bouncer4you.de>

    Ok,

    that’s brilliant!

    I logged into irc now, and I couldn’t find the bot #blablabot there now, so it looks ok to me.


    Perhaps I contact you later if I need an Eggdrop-bot again.


    Thanks for the good custommer-support.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 6, 2013 at 4:03 PM, Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller <info@bouncer4you.de> wrote:

    No Problem!

    Bei weiteren Fragen oder Schwierigkeiten stehen wir Ihnen jederzeit zu Verfügung.

    __

    Mit freundlichen Grüßen
    Herbert Müller

    Bouncer4You Internet Services

    Metzer Strasse 8
    D-28211 Bremen

    Tel: 01805-684306-588 (*)

    Fax: 01805-684306-538 (*)

    (*)* Der Anruf kostet 14 ct/min aus dem deutschen Festnetz. Mobilfunkhöchstpreis 42 ct/min.

    Registriergericht: Amtsgericht Bremen

    Steuernummer: 72 178 08647
    USt-IdNr: DE239542735

    Von: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Gesendet: Dienstag, 5. Februar 2013 13:16


    An: Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller
    Betreff: Re: Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid
    Hi,
    ok, that’s very fine.


    Thank you very much.
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Tue, Feb 5, 2013 at 11:33 AM, Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller <herbert@bouncer4you.de> wrote:
    Dear customer,

    as you wished, I have terminated that account.

    Bei weiteren Fragen oder Schwierigkeiten stehen wir Ihnen jederzeit zu Verfügung.

    __
    Mit freundlichen Grüßen

    Herbert Müller

    Bouncer4You Internet Services
    Metzer Strasse 8

    D-28211 Bremen

    Tel: 01805-684306-588 (*)

    Fax: 01805-684306-538 (*)

    (*)* Der Anruf kostet 14 ct/min aus dem deutschen Festnetz. Mobilfunkhöchstpreis 42 ct/min.

    Registriergericht: Amtsgericht Bremen

    Steuernummer: 72 178 08647
    USt-IdNr: DE239542735

    Von: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Gesendet: Donnerstag, 31. Januar 2013 01:12


    An: Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller
    Betreff: Re: Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid

    Hi,
    yes, that’s fine, if you terminate the product.

    I haven’t paid for this eggdrop-shell, since 2010, (I think it must be).

    So this time should have expired a long time ago, I think.


    But please terminate this product now, (since this Eggdrop has been hijacked, it seems to me).

    (And when did you recieve the latest payment, for this Eggdrop-account, please.


    Since I wonder who’s paying for this bot-account now).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jan 28, 2013 at 2:22 PM, Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller <herbert@bouncer4you.de> wrote:
    Dear customer,

    I am sorry, but a cancellation now is not possible. We can only terminate your product to the end of the booked time.

    Bei weiteren Fragen oder Schwierigkeiten stehen wir Ihnen jederzeit zu Verfügung.

    __
    Mit freundlichen Grüßen

    Herbert Müller

    Bouncer4You Internet Services
    Metzer Strasse 8

    D-28211 Bremen

    Tel: 01805-684306-588 (*)

    Fax: 01805-684306-538 (*)

    (*)* Der Anruf kostet 14 ct/min aus dem deutschen Festnetz. Mobilfunkhöchstpreis 42 ct/min.

    Registriergericht: Amtsgericht Bremen

    Steuernummer: 72 178 08647
    USt-IdNr: DE239542735

    Von: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Gesendet: Mittwoch, 23. Januar 2013 00:58
    An: Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller
    Betreff: Re: Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid

    Nei,
    Ich muchte kanselieren Eggdrop bitte.

    (2011).


    Regards,

    Erik Ribsskog
    On Tue, Jan 22, 2013 at 4:57 PM, Bouncer4You Internet Services | Herbert Müller <herbert@bouncer4you.de> wrote:

    Dear customer,

    we currently have a problem with the Eggdrop server. We hope that we can fix it until the end of the week and then you can re-install your Eggdrop so that it will work fully again.

    Bei weiteren Fragen oder Schwierigkeiten stehen wir Ihnen jederzeit zu Verfügung.

    __

    Mit freundlichen Grüßen
    Herbert Müller

    Bouncer4You Internet Services

    Metzer Strasse 8
    D-28211 Bremen

    Tel: 01805-684306-588 (*)
    Fax: 01805-684306-538 (*)

    (*)* Der Anruf kostet 14 ct/min aus dem deutschen Festnetz. Mobilfunkhöchstpreis 42 ct/min.

    Registriergericht: Amtsgericht Bremen

    Steuernummer: 72 178 08647
    USt-IdNr: DE239542735

    Von: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Gesendet: Donnerstag, 27. Dezember 2012 00:47
    An: info@bouncer4you.info
    Cc: Bouncer4You; Bouncer4You
    Betreff: Fwd: Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid
    Hi,

    I can’t see that I’ve recieved a reply to this e-mail, so I’m sending a reminder about this.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,


    Erik Ribsskog
    PS.

    The reason I’m sending this reminder is that someone on irc today made me aware of that this bot is still up and running.

    Someone have added a lot of gay-channels on it.


    (To make me look stupid, or something, it seems).

    What’s going on, I was wondering.
    I can’t see that I’ve paid for this bot-shell, in a couple of years now.

    How can it still be up and running, (and on a lot of strange channels?).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Nov 10, 2011 at 3:25 PM
    Subject: Eggdrop bot/Fwd: Bill be paid
    To: info@bouncer4you.info

    Hi,

    I want to cancel subscription for Eggrop-bot please.

    Thanks in advance for any help!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Bouncer4You <info@bouncer4you.info>
    Date: Tue, Feb 8, 2011 at 4:00 AM
    Subject: Bill be paid

    To: eribsskog@gmail.com

    Dear Customer,

    your bill (RE110112623) four our products of your account 15262 is paid.

    Your Bouncer4You Team

  • Jeg sendte enda en ny e-post til Taroe


    Gmail – Update/Fwd: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Update/Fwd: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Wed, Feb 6, 2013 at 4:34 PM

    To:
    runcornoffice@taroe.org

    Cc:
    Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    if I complain about how they re-send their e-mails.
    That’s something they should clean up, in their organisation.

    What’s the point in having a meeting, (incuding me), about this.


    I don’t work in LHT.

    Even if I rent from LHT, it doesn’t mean I work for them.
    If I complain in a shop, that’s their freezers doesn’t work.

    This doesn’t mean I want to go a meeting there later discussing how to solve this problem.

    That would have been something the shop would have been expected to sort themselves really, I think.
    So don’t buy this ‘meeting-stuff’ as a best practice, really.


    It’s just a waste of time for people, if they have to go to meetings, if they complain about something which is wrong.
    If one complain about simple stuff that is being done wrong, then you should expect to go to meetings to explain about simple stuff, really.

    That means there is a lack of respect for people and their time somewhere, I think.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Feb 6, 2013 at 4:12 PM
    Subject: Re: Complaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    ok, I didn’t like the meeting part.

    Why can’t they just deal with comlaints in writing, (if the tenants wants this).


    I think that should be the people who complains preogative.

    (If it’s kept in writing then one can document what’s being said).

    And I think you should threat tenants who contact you as members, untill they’ve refused your invitation to be a member.


    Or else it’s a bit inpolite, I think.

    But thank you for your e-mails anyway!

    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 6, 2013 at 3:05 PM, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org> wrote:

    Dear Erik

    Unfortunately, we do not have the resources to have a continual dialogue with you as our members must come first.

    If you wish to complain to LHT, our final bit of advice to you, is that you should write you complaint or issues in a letter and post it to their office.

    LHT will either invite you to attend a meeting, or attend your home (your choice), with a view of resolving your issue.

    Be assured these are normal day to day occurrences and considered as best practise.

    Thank you

    TAROE

    TAROE The Tenants and Residents Organisations of England

    The Old Police Station
    Mersey Road

    Runcorn
    Cheshire

    WA7 1DF

    Tel:  01928 798120

    This message, and the associated files, is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed and may contain information that is confidential or subject to copyright. If you are not the intended recipient please note that any copying or distribution of this message, or files associated with this message, is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify us immediately. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of TAROE shall be understood as neither given nor endorsed by TAROE.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 06 February 2013 13:44
    To: enquiries@symphonyhousing.org.uk
    Cc: Runcorn Office; Lars Aasen; Info
    Subject: Conplaint/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,

    I wanted to complain about that when I sent an e-mail, to the Managing Director, of LHT.


    (To the LHT general enquiery e-mail address).

    Then this e-mail was just sent on, to the Neigbourhood Team Leader, (it seemed to me).

    So I wanted to complain about this.
    (Since I think I wasn’t taken seriously then.


    When I send an e-mail to the Managing Director.

    Then it should be sent to the Managing Director, I think.


    And not to someone at a much lower level, in the organisation).

    So I wanted to please complain about this.

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Feb 6, 2013 at 1:20 PM
    Subject: Re: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    Leieboerforeningen in Norway told me that the tenants-organisations in the UK, were ‘struggeling’.


    So I wasn’t sure if I was going to get a reply from you.

    So I’m very grateful that I got one, anyway.

    Thank you very much for this reply!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 6, 2013 at 12:10 PM, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org> wrote:

    Dear Mr Ribsskog

    Our many years’ experience in housing shows that housing organisations always pick the most appropriate practitioner to respond to letters in the first instance.

    If people are still unhappy, they can then progress their issue through the organisations Complaints Procedure.

    Regards

    TAROE

    TAROE The Tenants and Residents Organisations of England

    The Old Police Station

    Mersey Road

    Runcorn
    Cheshire

    WA7 1DF

    Tel:  01928 798120

    This message, and the associated files, is intended only for the use of the individual or entity to which it is addressed and may contain information that is confidential or subject to copyright. If you are not the intended recipient please note that any copying or distribution of this message, or files associated with this message, is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify us immediately. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of TAROE shall be understood as neither given nor endorsed by TAROE.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 01 February 2013 00:43
    To: runcornoffice@taroe.org
    Cc: Info; Lars Aasen; LHT Customer Service
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,
    do you have any advice to give regarding this problem?

    (If I send an e-mail to the Managing Director, then the Neigbourhood Team Leader replies).

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Jan 31, 2013 at 5:32 PM
    Subject: Re: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Info <Info@tpas.org.uk>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    thank you for the e-mail!

    I’ve also sent to Leieboerforeningen about this, so perhaps they’ll reply.


    And I’ve also posted about this on my blog, so perhaps the Managing Director reads about this there later.

    We’ll see.


    Thanks again for the e-mail!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Thu, Jan 31, 2013 at 12:27 PM, Info <Info@tpas.org.uk> wrote:
    Dear Erik,

    Thank you for your enquiry. As I have stated in a previous email, I am continually monitoring the emails that you copy TPAS into and we will continue to do so for as long as you copy us in. Unfortunately TPAS, which stands for Tenant Participation Advisory Service, is not an organisation that handles tenants’ complaints, we specialise in issues concerning resident involvement, providing support and training to members wanting to improve this aspect of the business.

    Yours,

    Andrew Rynham

    Research Officer

    0161 868 3531 (direct line)

    TPAS promotes excellence in resident involvement & empowerment through training, advice & accreditation, representing 1900 tenant groups and 250 landlords.

    P Before printing, please think about the environment

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 29 January 2013 03:07
    To: Info
    Cc: Lars Aasen; Harry Erwin; l.kennedy@easylaw.co.uk; hv-02.kontakt
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,
    I’ve sent a complaint about the Neighbourhood Team Leader, to the Managing Director, at LHT.

    And then I get a response, to this complaint, from the person I’m complaining about.

    Then it’s something wrong at LHT, I think.

    The e-mails are being sent to the wrong people there.


    So perhaps this is a case for Tpas and/or Leieboerforeningen?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Date: Mon, Jan 28, 2013 at 5:05 PM
    Subject: Security Issues
    To: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

    Dear Mr Ribsskog,

    I write in response to your recent email dated 27 January 2013.

    I’m sorry if you feel that my previous letter was impolite, it was not intended to be. Our concern is simply to prevent inappropriate emails being sent to our employees. We have not made any reference to your account having been hacked. What we have said is that you have previously made us aware of security issues around your account. Since we are continuing to receive inappropriate emails from your account, which you now inform us were not sent by you, then I would suggest that there are indeed security issues of some sort relating to your email account. We received a further inappropriate email from your account shortly after your last email on 27 January. We would again welcome the opportunity to discuss these issues with you, but we are respectful of your wish not to attend a meeting with us.

    The most recent email was more direct in content, and constitutes nuisance behaviour directed at our employees (whether this was perpetrated by yourself or by people who are targeting you). Therefore we will be contacting the police to discuss the situation to see if there is anything we can do to resolve this. You have informed us that the emails are not sent by you and that you have informed the police of this in the past, so hopefully we will have more luck in raising these issues with them. I do not want to block your email address at this point as it is your preferred method of communicating with us, but if we can’t resolve the nuisance emails then we need to consider the best ways to prevent this.

    You have mentioned in your email that this situation is causing you distress. Please be assured that it is not our intention to cause any upset. However, I hope that you understand that we are required to follow up on suspect correspondence primarily out of a duty of care to our employees, but also to see if we can provide support to yourself if you are being targeted.

    I would like to share with you the content of the correspondence we received from your account, as I feel that you should be aware of the sort of thing that is being sent in your name. However, I do not want to do this without some assurances that you will not post these on your blog, as I do not want the officers named in the correspondence to become potential targets for the internet ‘trolls’ which appear to be targeting you.  

    I would also confirm that the letters you have received were in fact sent by Royal Mail, but we do not generally use stamps due to the number of letters we send out. We have what is known as a franking machine which keeps a record of the letters we send out and prints a code on the envelope so that Royal Mail can charge us accordingly, so please do not be alarmed by this.

    Thanks

    Allan Eveleigh

    Neighbourhood Team Leader
    Liverpool Housing Trust

    211 Walton Road
    Liverpool

    L4 4AJ
    Tel: 01928796000

    Email: csc@lht.co.uk

    Liverpool Housing Trust is part of Symphony Housing Group

    **********************************************************************
    This email and any files transmitted with it are confidential and
    intended solely for the use of the individual or entity to whom they
    are addressed. If you have received this email in error please notify
    the system manager.
    Scanned by the Clearswift SECURE Email Gateway.
    www.clearswift.com
    **********************************************************************


    TP Workers Conference: 18th-19th March 2013. The biggest event to learn about the value of tenant empowerment. www.tpas.org.uk/TP_Workers_Conference