johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte en ny e-post til Det Norske Studentersamfund


    Gmail – Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Fwd: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 1, 2013 at 10:45 PM

    To:
    formand@studentersamfundet.no

    Cc:
    styret@studentersamfundet.no

    Bcc:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>, anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    altså, Pia og Christell, de har jo ikke artium engang.

    Så det hadde sikkert syntes at det var morsomt, å vært med på det student-greiene der.
    Pia syntes for eksempel at det var morsomt, (husker jeg), å være statist, (sammen med venninna si Siv), på Hotell Cesar.

    Så hu ville nok syntes at en sånn skravle-kveld hos dere ville ha vært morsomt.

    Jeg selv var også på Chatau Neuf, da det het Circus der, det året jeg var russ i Drammen.

    Jeg var både på russekro og vanlig diskotek der, det skoleåret, (1989/90).

    Og mot slutten av 90-tallet, så jobba jeg som leder, på Rimi Bjørndal.
    Og to kolleger der, var i Oslo’s party-miljø.


    Nemlig David Hjort og Thor Arild Ødegård aka. DJ Toro.
    Så de dro meg med blant annet på Techno/Rave-parties, (hvor jeg vel stod på gjestelista ofte, siden jeg kjente disse to nevnte party-kjendisene da), på Chatueu Neuf.

    Så jeg har vært hos dere både som tenåring, russ, the Alarm-fotograf, (for noen fra Kolbotn ba meg ta bilde av dem sammen med the Alarm sin gitarist), og kul techno-kar.
    Halvbroren min Axel har også jobba, som kokke-lærling, på Fredrikke, nemlig kantina på UIO.


    Og jeg var og besøkte han der en gang, mens jeg jobba som leder i Rimi.

    Og har også tatt en eksamen, på Blindern, en gang.

    Jeg ble immatrikulert, ved UIO, før vår-semesteret, i 1991.


    Og jeg tok en ex-phil-eksamen, på Blindern, det semesteret.

    Jeg leste som privatist, mest for skøy, siden dette var et friår, fra NHI, (hvor jeg egentlig studerte).

    Så jeg klarte å stryke på eksamenen da, men leste egentlig mest fordi at jeg var nysgjerrig.


    Og jeg ville bevise, at jeg hadde artium, selv om jeg hadde gått økonomilinja, på handel og kontor.

    Så derfor syntes jeg at det virka lurt, å liksom bli immatrikulert, ved UIO.

    For da fikk jeg papirer på at jeg hadde generell studiekompetanse, da.


    For det fikk jeg ikke fra handel og kontor, selv om jeg hadde denne kvalifikasjonen.
    Bare som en oppdatering her.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: [Hovedstyret] Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>
    Cc: styret@studentersamfundet.no

    Hei,

    ok, jeg syntes det virka litt tullete, skjønner du.

    Siden han skreiv at han var flåsete, første gang han kontaktet meg, om noe flykninge-greier.

    Og siden han ønsket at Thomas Seltzer skulle representere meg.

    Hvis Thomas Seltzer skal være med på en kveld, om mine bøker, så må han jo representere seg selv, (mener jeg).
    Men han har jo sagt på TV, at han liker bøkene jeg har skrevet.

    Så da kan han jo si sin mening, som seg selv, tenkte jeg.

    Og min søster Pia Ribsskog og stesøster Christell Humblen, kunne kanskje likt å være med.
    De kan sikkert kontaktes gjennom Camilla Skriung, for eksempel.

    (For jeg har ikke kontakt med de, for øyeblikket, av forskjellige grunner, som jeg forklarer om i de nevnte bøkene, blant annet).
    Jeg får litt mye rare e-poster, ettersom jeg har en litt omdiskutert blogg osv., så jeg tenkte jeg kunne jo sjekke, at dette ikke var noe tull.

    Siden jeg syntes det virka litt useriøst, (på grunn av e-post-adressen og de nevnte grunnene ovenfor).

    Jeg fant heller ikke noe om kulturutvalget deres, på deres nettsider.

    (Selv om jeg bare skumleste, på nettesidene deres nå, som det vel heter).

    Men takk for svar ihvertfall.
    Han Mjelva kan kanskje undertegne e-postene sine på en litt mer konvensjonell måte også.
    For det reagerte jeg også på.


    Det hadde sikkert vært greit med ordentlig nettsted og e-post-adresser her.

    Det virker litt ullent, når vedkommende ikke står oppført, på kontakt-listen deres:

    Syntes også nettstedet deres var litt ustrukturert.

    Kontakt står nederst, (ved siden av kart).

    Men det står også øverst, (under ‘Mer’).
    Så her var det ‘surrings’.


    Men det er vel kanskje ikke noe annet å vente av et slags russestyre.
    Jeg var forresten utafor Chatau Neuf, i 1990, før en Alarm-konsert.

    Sammen med to trønder-damer, som overnatta hos meg, på Abildsø.


    For de skulle på denne konserten da, og hu ene fikk prate med vokalisten i bandet, mm.

    Har også blitt dratt med på russeprinsesse-kåring, der, (av en bekjent av min tremenning Øystein Andersen vel), samme år, (hvis jeg husker det riktig).


    Dette står det mer om i de nevnte bøkene.
    Håper dette er i orden!
    Og helst ikke la noen prate i mitt navn, på et eventuelt arrangement.

    De som er med på det, må prate for seg selv.


    Jeg gir ihvertfall ingen tillatelse, til å prate på vegne av meg, (for å si det sånn).

    Håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/2/1 Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>

    Hei!


    Ja, dette er en representant fra Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Jeg beklager at du har opplevd dette som flåsete. Hver uke arrangerer Kulturutvalget Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel hos oss på Chateau Neuf på Majorstua. Jeg tror nok denne henvendelsen kun var et ærlig ønske om å ha deg som gjest på en av deres arrangementer, og kun ment på en positiv måte. Kulturutvalget inviterer en rekke kjente nasjonale og internasjonale gjester hvert år og arrangementene er svært populære blant både studenter og akademikere. Dette var en helt seriøs henvendelse. Jeg forstår at det kan ha vært rom for feiltolkning av e-postene, men håper du velger å se på det som en interesse for deg og ditt bokprosjekt. Det er absolutt ikke ment som tull. Jeg skal også få laget en @studentersamfundet.no e-post til ham slik at avsenderadressen er riktig som representant for Studentersamfundet.


    Universitas er en uavhengig studentavis og har ingen ting med Det Norske Studentersamfund å gjøre, så vi kan dessverre ikke gjøre noe på vegne av dem.

    Håper dette var oppklarende og beklager igjen bryet. Det skal ikke gjenta seg.


    Mvh

    Silje Christine Andersen

    Formand
    Det Norske Studentersamfund


    fredag 1. februar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    er dette en som representerer dere.


    Eller er det bare noe tullball?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei, og takk for svar.

    Det er leit du ikke har anledning til å komme til Norge, men jeg forstår godt at du ikke føler at du har anledning akkurat nå. Når det er sagt bør du ikke frykte for det økonomiske, da vi dekker reise og opphold.

    Jeg skal kontakte Seltzer, og høre om han ønsker å presentere boken din på dine vegne. Greit om jeg videresender det opprinnelige svaret ditt, så han vet du tillater det?
    Ellers var nok den forrige invitasjonen et heller flåsete forsøk på å utnytte din kjendisstatus, og det beklager jeg. Jeg syntes imidlertid det kunne være interessant å trekke inn perspektivet til en som har flyktet fra Norge inn i flyktningsdebatten.

    Vi arbeider med å bli mer profesjonelle, og egne epostadresser er nok en måte å gjøre det på. Takk for tipset.

    torsdag 31. januar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    jeg bor jo som flyktning, i England, (som jeg forklarer om, på min blogg osv.), så jeg har hverken råd eller mulighet, til å dra til Oslo.

    Og du har jo tidligere invitert meg, til en debatt, om flyktningepolitikk, (så jeg på bloggen min):

    Så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment.

    Deres tidligere leder, for Universitas, (ved UIO), Camilla Skriung, er en venninne/bekjent av min søster, og Skriung var blant annet på en fest en gang, som søstera mi hadde, i den leiligheten jeg vokste opp aleine i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, til søstera mi ville flytte inn hos meg, da jeg var atten år.

    Så det er kanskje bedre å skrive, (høflig og ordentlig), om bøkene mine, i Universitas, istedet for å dra meg, (som ikke har noen penger), til Norge, (hvor jeg er flyktning fra).

    Bare et forslag.

    Thomas Seltzer har jo skrytt av bøkene mine, i underholdningsprogrammet Tweet4Tweet, (som jeg må innrømme, at jeg ikke forstod helt, her fra England, om var tull eller ikke), så kanskje han kan være med på debatten deres.


    Det er mulig.

    Jeg sender kopi av denne e-posten til NFFO og Norsk Kulturråd, så kanskje jeg kan få forfatterstipend eller få bøkene mine innkjøpt, til bibliotekene, (som jeg har søkt om).
    Men takk for interessen, selv om du kanskje burde ha e-post-adresse, som det står noe med studentersamfunnet i, (synes jeg), hvis du representerer de liksom.
    Bare for å komme med noen tilbakemeldinger, siden jeg har jobbet som butikksjef osv., for da må man klage på leverandører osv., hele tiden.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Hei!

    Mitt navn er Jørn Kløvfjell Mjelva, og jeg er med i Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Hver uke arrangerer vi Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel på Chateau Neuf i Majorstua.

    Vi har fått med oss at du arbeider på et større bokprosjekt på gang, som flere i redaksjonen har opplevd som svært spennende. Vi lurer derfor på om du vil ha anledning til å delta på et arrangement til høsten der du presenterer bokprosjektet for vårt publikum. Vi vil dessverre ikke ha anledning til å honorere deg, i og med at vi er en studentorganisasjon, men dette vil være en fin anledning for deg å avertere for boken din, og vi dekker selvsagt alle reiseutgiftene.

    Jeg håper å høre fra deg, og at du har anledning til å stille.


    Votre camarade à la guerre
    Jørn


    Votre camarade à la guerre
    Jørn

    Med vennlig hilsen

    Silje Christine Andersen – Formand
    Det Norske Studentersamfund, Chateau Neuf
    Slemdalsveien 15

    0369 OSLO

    -Studentenes samlingssted også de neste 200 år-
  • Jeg sendte enda en e-post til Det Norske Studentersamfund


    Gmail – Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 1, 2013 at 11:32 AM

    To:
    Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>

    Cc:
    styret@studentersamfundet.no

    Bcc:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>, anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    ok, jeg syntes det virka litt tullete, skjønner du.

    Siden han skreiv at han var flåsete, første gang han kontaktet meg, om noe flykninge-greier.

    Og siden han ønsket at Thomas Seltzer skulle representere meg.


    Hvis Thomas Seltzer skal være med på en kveld, om mine bøker, så må han jo representere seg selv, (mener jeg).
    Men han har jo sagt på TV, at han liker bøkene jeg har skrevet.

    Så da kan han jo si sin mening, som seg selv, tenkte jeg.

    Og min søster Pia Ribsskog og stesøster Christell Humblen, kunne kanskje likt å være med.
    De kan sikkert kontaktes gjennom Camilla Skriung, for eksempel.

    (For jeg har ikke kontakt med de, for øyeblikket, av forskjellige grunner, som jeg forklarer om i de nevnte bøkene, blant annet).
    Jeg får litt mye rare e-poster, ettersom jeg har en litt omdiskutert blogg osv., så jeg tenkte jeg kunne jo sjekke, at dette ikke var noe tull.

    Siden jeg syntes det virka litt useriøst, (på grunn av e-post-adressen og de nevnte grunnene ovenfor).

    Jeg fant heller ikke noe om kulturutvalget deres, på deres nettsider.

    (Selv om jeg bare skumleste, på nettesidene deres nå, som det vel heter).

    Men takk for svar ihvertfall.
    Han Mjelva kan kanskje undertegne e-postene sine på en litt mer konvensjonell måte også.
    For det reagerte jeg også på.


    Det hadde sikkert vært greit med ordentlig nettsted og e-post-adresser her.

    Det virker litt ullent, når vedkommende ikke står oppført, på kontakt-listen deres:

    Syntes også nettstedet deres var litt ustrukturert.

    Kontakt står nederst, (ved siden av kart).

    Men det står også øverst, (under ‘Mer’).
    Så her var det ‘surrings’.


    Men det er vel kanskje ikke noe annet å vente av et slags russestyre.
    Jeg var forresten utafor Chatau Neuf, i 1990, før en Alarm-konsert.

    Sammen med to trønder-damer, som overnatta hos meg, på Abildsø.


    For de skulle på denne konserten da, og hu ene fikk prate med vokalisten i bandet, mm.

    Har også blitt dratt med på russeprinsesse-kåring, der, (av en bekjent av min tremenning Øystein Andersen vel), samme år, (hvis jeg husker det riktig).


    Dette står det mer om i de nevnte bøkene.
    Håper dette er i orden!
    Og helst ikke la noen prate i mitt navn, på et eventuelt arrangement.

    De som er med på det, må prate for seg selv.


    Jeg gir ihvertfall ingen tillatelse, til å prate på vegne av meg, (for å si det sånn).

    Håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2013/2/1 Silje Christine Andersen <formand@studentersamfundet.no>

    Hei!


    Ja, dette er en representant fra Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Jeg beklager at du har opplevd dette som flåsete. Hver uke arrangerer Kulturutvalget Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel hos oss på Chateau Neuf på Majorstua. Jeg tror nok denne henvendelsen kun var et ærlig ønske om å ha deg som gjest på en av deres arrangementer, og kun ment på en positiv måte. Kulturutvalget inviterer en rekke kjente nasjonale og internasjonale gjester hvert år og arrangementene er svært populære blant både studenter og akademikere. Dette var en helt seriøs henvendelse. Jeg forstår at det kan ha vært rom for feiltolkning av e-postene, men håper du velger å se på det som en interesse for deg og ditt bokprosjekt. Det er absolutt ikke ment som tull. Jeg skal også få laget en @studentersamfundet.no e-post til ham slik at avsenderadressen er riktig som representant for Studentersamfundet.


    Universitas er en uavhengig studentavis og har ingen ting med Det Norske Studentersamfund å gjøre, så vi kan dessverre ikke gjøre noe på vegne av dem.

    Håper dette var oppklarende og beklager igjen bryet. Det skal ikke gjenta seg.


    Mvh

    Silje Christine Andersen

    Formand
    Det Norske Studentersamfund


    fredag 1. februar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    er dette en som representerer dere.


    Eller er det bare noe tullball?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei, og takk for svar.

    Det er leit du ikke har anledning til å komme til Norge, men jeg forstår godt at du ikke føler at du har anledning akkurat nå. Når det er sagt bør du ikke frykte for det økonomiske, da vi dekker reise og opphold.

    Jeg skal kontakte Seltzer, og høre om han ønsker å presentere boken din på dine vegne. Greit om jeg videresender det opprinnelige svaret ditt, så han vet du tillater det?
    Ellers var nok den forrige invitasjonen et heller flåsete forsøk på å utnytte din kjendisstatus, og det beklager jeg. Jeg syntes imidlertid det kunne være interessant å trekke inn perspektivet til en som har flyktet fra Norge inn i flyktningsdebatten.

    Vi arbeider med å bli mer profesjonelle, og egne epostadresser er nok en måte å gjøre det på. Takk for tipset.

    torsdag 31. januar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    jeg bor jo som flyktning, i England, (som jeg forklarer om, på min blogg osv.), så jeg har hverken råd eller mulighet, til å dra til Oslo.

    Og du har jo tidligere invitert meg, til en debatt, om flyktningepolitikk, (så jeg på bloggen min):

    Så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment.

    Deres tidligere leder, for Universitas, (ved UIO), Camilla Skriung, er en venninne/bekjent av min søster, og Skriung var blant annet på en fest en gang, som søstera mi hadde, i den leiligheten jeg vokste opp aleine i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, til søstera mi ville flytte inn hos meg, da jeg var atten år.

    Så det er kanskje bedre å skrive, (høflig og ordentlig), om bøkene mine, i Universitas, istedet for å dra meg, (som ikke har noen penger), til Norge, (hvor jeg er flyktning fra).

    Bare et forslag.

    Thomas Seltzer har jo skrytt av bøkene mine, i underholdningsprogrammet Tweet4Tweet, (som jeg må innrømme, at jeg ikke forstod helt, her fra England, om var tull eller ikke), så kanskje han kan være med på debatten deres.


    Det er mulig.

    Jeg sender kopi av denne e-posten til NFFO og Norsk Kulturråd, så kanskje jeg kan få forfatterstipend eller få bøkene mine innkjøpt, til bibliotekene, (som jeg har søkt om).
    Men takk for interessen, selv om du kanskje burde ha e-post-adresse, som det står noe med studentersamfunnet i, (synes jeg), hvis du representerer de liksom.
    Bare for å komme med noen tilbakemeldinger, siden jeg har jobbet som butikksjef osv., for da må man klage på leverandører osv., hele tiden.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Hei!

    Mitt navn er Jørn Kløvfjell Mjelva, og jeg er med i Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Hver uke arrangerer vi Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel på Chateau Neuf i Majorstua.

    Vi har fått med oss at du arbeider på et større bokprosjekt på gang, som flere i redaksjonen har opplevd som svært spennende. Vi lurer derfor på om du vil ha anledning til å delta på et arrangement til høsten der du presenterer bokprosjektet for vårt publikum. Vi vil dessverre ikke ha anledning til å honorere deg, i og med at vi er en studentorganisasjon, men dette vil være en fin anledning for deg å avertere for boken din, og vi dekker selvsagt alle reiseutgiftene.

    Jeg håper å høre fra deg, og at du har anledning til å stille.


    Votre camarade à la guerre
    Jørn


    Votre camarade à la guerre
    Jørn

    Med vennlig hilsen

    Silje Christine Andersen – Formand
    Det Norske Studentersamfund, Chateau Neuf
    Slemdalsveien 15

    0369 OSLO

    -Studentenes samlingssted også de neste 200 år-
  • Jeg sendte en e-post til Det Norske Studentersamfund


    Gmail – Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Jørn Kløvfjell Mjelva/Fwd: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 1, 2013 at 9:53 AM

    To:
    styret@studentersamfundet.no

    Cc:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>

    Bcc:
    anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    er dette en som representerer dere.

    Eller er det bare noe tullball?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-


    From: Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>
    Date: 2013/2/1
    Subject: Re: Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei, og takk for svar.

    Det er leit du ikke har anledning til å komme til Norge, men jeg forstår godt at du ikke føler at du har anledning akkurat nå. Når det er sagt bør du ikke frykte for det økonomiske, da vi dekker reise og opphold.

    Jeg skal kontakte Seltzer, og høre om han ønsker å presentere boken din på dine vegne. Greit om jeg videresender det opprinnelige svaret ditt, så han vet du tillater det?
    Ellers var nok den forrige invitasjonen et heller flåsete forsøk på å utnytte din kjendisstatus, og det beklager jeg. Jeg syntes imidlertid det kunne være interessant å trekke inn perspektivet til en som har flyktet fra Norge inn i flyktningsdebatten.

    Vi arbeider med å bli mer profesjonelle, og egne epostadresser er nok en måte å gjøre det på. Takk for tipset.

    torsdag 31. januar 2013 skrev Erik Ribsskog følgende:

    Hei,

    jeg bor jo som flyktning, i England, (som jeg forklarer om, på min blogg osv.), så jeg har hverken råd eller mulighet, til å dra til Oslo.

    Og du har jo tidligere invitert meg, til en debatt, om flyktningepolitikk, (så jeg på bloggen min):

    Så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment.

    Deres tidligere leder, for Universitas, (ved UIO), Camilla Skriung, er en venninne/bekjent av min søster, og Skriung var blant annet på en fest en gang, som søstera mi hadde, i den leiligheten jeg vokste opp aleine i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, til søstera mi ville flytte inn hos meg, da jeg var atten år.

    Så det er kanskje bedre å skrive, (høflig og ordentlig), om bøkene mine, i Universitas, istedet for å dra meg, (som ikke har noen penger), til Norge, (hvor jeg er flyktning fra).

    Bare et forslag.

    Thomas Seltzer har jo skrytt av bøkene mine, i underholdningsprogrammet Tweet4Tweet, (som jeg må innrømme, at jeg ikke forstod helt, her fra England, om var tull eller ikke), så kanskje han kan være med på debatten deres.


    Det er mulig.

    Jeg sender kopi av denne e-posten til NFFO og Norsk Kulturråd, så kanskje jeg kan få forfatterstipend eller få bøkene mine innkjøpt, til bibliotekene, (som jeg har søkt om).
    Men takk for interessen, selv om du kanskje burde ha e-post-adresse, som det står noe med studentersamfunnet i, (synes jeg), hvis du representerer de liksom.
    Bare for å komme med noen tilbakemeldinger, siden jeg har jobbet som butikksjef osv., for da må man klage på leverandører osv., hele tiden.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Hei!

    Mitt navn er Jørn Kløvfjell Mjelva, og jeg er med i Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Hver uke arrangerer vi Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel på Chateau Neuf i Majorstua.

    Vi har fått med oss at du arbeider på et større bokprosjekt på gang, som flere i redaksjonen har opplevd som svært spennende. Vi lurer derfor på om du vil ha anledning til å delta på et arrangement til høsten der du presenterer bokprosjektet for vårt publikum. Vi vil dessverre ikke ha anledning til å honorere deg, i og med at vi er en studentorganisasjon, men dette vil være en fin anledning for deg å avertere for boken din, og vi dekker selvsagt alle reiseutgiftene.

    Jeg håper å høre fra deg, og at du har anledning til å stille.




    Votre camarade à la guerre

    Jørn




    Votre camarade à la guerre
    Jørn

  • Jeg sendte en e-post til Taroe


    Gmail – Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Problems with LHT/Fwd: Problems with LHT/Fwd: Security Issues



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 1, 2013 at 12:42 AM

    To:
    runcornoffice@taroe.org

    Cc:
    Info <info@tpas.org.uk>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Hi,

    do you have any advice to give regarding this problem?

    (If I send an e-mail to the Managing Director, then the Neigbourhood Team Leader replies).

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Jan 31, 2013 at 5:32 PM
    Subject: Re: Problems with LHT/Fwd: Security Issues
    To: Info <Info@tpas.org.uk>
    Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Hi,

    thank you for the e-mail!

    I’ve also sent to Leieboerforeningen about this, so perhaps they’ll reply.


    And I’ve also posted about this on my blog, so perhaps the Managing Director reads about this there later.


    We’ll see.

    Thanks again for the e-mail!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Thu, Jan 31, 2013 at 12:27 PM, Info <Info@tpas.org.uk> wrote:

    Dear Erik,

    Thank you for your enquiry. As I have stated in a previous

    email, I am continually monitoring the emails that you copy TPAS into and we
    will continue to do so for as long as you copy us in. Unfortunately TPAS, which
    stands for Tenant Participation Advisory Service, is not an organisation that
    handles tenants’ complaints, we specialise in issues concerning resident involvement,
    providing support and training to members wanting to improve this aspect of the
    business.

    Yours,

    Andrew Rynham

    Research Officer

    0161 868 3531 (direct line)

    | Website

    TPAS promotes excellence in resident

    involvement & empowerment through training, advice & accreditation,
    representing 1900 tenant groups and 250 landlords.

    P Before

    printing, please think about the environment

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 29 January 2013 03:07
    To: Info
    Cc: Lars Aasen; Harry Erwin; l.kennedy@easylaw.co.uk; hv-02.kontakt
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,

    u>

    I’ve sent a complaint about the Neighbourhood Team Leader,

    to the Managing Director, at LHT.

    And then I get a response, to this complaint, from the

    person I’m complaining about.

    Then it’s something wrong at LHT, I think.

    The e-mails are being sent to the wrong people there.

    So perhaps this is a case for Tpas and/or Leieboerforeningen?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>
    Date: Mon, Jan 28, 2013 at 5:05 PM
    Subject: Security Issues
    To: “eribsskog@gmail.com
    <eribsskog@gmail.com>

    Dear Mr Ribsskog,

    I write in response to your recent

    email dated 27 January 2013.

    I’m sorry if you feel that my

    previous letter was impolite, it was not intended to be. Our concern is simply
    to prevent inappropriate emails being sent to our employees. We have not made
    any reference to your account having been hacked. What we have said is that you
    have previously made us aware of security issues around your account. Since we
    are continuing to receive inappropriate emails from your account, which you now
    inform us were not sent by you, then I would suggest that there are indeed
    security issues of some sort relating to your email account. We received a
    further inappropriate email from your account shortly after your last email on
    27 January. We would again welcome the opportunity to discuss these issues with
    you, but we are respectful of your wish not to attend a meeting with us.

    The most recent email was more direct

    in content, and constitutes nuisance behaviour directed at our employees
    (whether this was perpetrated by yourself or by people who are targeting you).
    Therefore we will be contacting the police to discuss the situation to see if
    there is anything we can do to resolve this. You have informed us that the
    emails are not sent by you and that you have informed the police of this in the
    past, so hopefully we will have more luck in raising these issues with them. I
    do not want to block your email address at this point as it is your preferred
    method of communicating with us, but if we can’t resolve the nuisance
    emails then we need to consider the best ways to prevent this.

    You have mentioned in your email that

    this situation is causing you distress. Please be assured that it is not our
    intention to cause any upset. However, I hope that you understand that we are
    required to follow up on suspect correspondence primarily out of a duty of care
    to our employees, but also to see if we can provide support to yourself if you
    are being targeted.

    I would like to share with you the

    content of the correspondence we received from your account, as I feel that you
    should be aware of the sort of thing that is being sent in your name. However,
    I do not want to do this without some assurances that you will not post these
    on your blog, as I do not want the officers named in the correspondence to
    become potential targets for the internet ‘trolls’ which appear to
    be targeting you.

    I would also confirm that the letters

    you have received were in fact sent by Royal Mail, but we do not generally use
    stamps due to the number of letters we send out. We have what is known as a
    franking machine which keeps a record of the letters we send out and prints a
    code on the envelope so that Royal Mail can charge us accordingly, so please do
    not be alarmed by this.

    Thanks

    Allan Eveleigh

    Neighbourhood Team Leader

    Liverpool Housing Trust

    211 Walton Road

    Liverpool

    L4 4AJ

    Tel: 01928796000

    Email: csc@lht.co.uk

    Liverpool Housing Trust is part of

    Symphony Housing Group

    **********************************************************************
    This email and any files transmitted with it are confidential and
    intended solely for the use of the individual or entity to whom they
    are addressed. If you have received this email in error please notify
    the system manager.
    Scanned by the Clearswift SECURE Email Gateway.
    www.clearswift.com
    **********************************************************************



    TP Workers Conference: 18th-19th March 2013. The biggest event to learn about the value of tenant empowerment. www.tpas.org.uk/TP_Workers_Conference

  • Jeg sendte en ny e-post til Norsk Kulturråd


    Gmail – VS: Opplysninger om kunstnerstipend til sakprosaforfatter og tegnersieskaper

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    VS: Opplysninger om kunstnerstipend til sakprosaforfatter og tegnersieskaper



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Feb 1, 2013 at 12:01 AM

    To:
    Mona Stensrud <Mona.Stensrud@kulturrad.no>

    Cc:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>

    Bcc:
    anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    ja, jeg kan jo søke på dette stipendet, hvis jeg ikke har fått forfatterstipend eller andre inntekter, innen høsten.
    Takk for e-posten om dette!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Mona Stensrud <Mona.Stensrud@kulturrad.no>

    Les mer om ordningen på

    www.kunstnerstipend.no, her vil du finne opplysninger om målgruppe og de ulike stipend vi administrerer.

    Vi har søknadsfrist én gang pr år – 15. oktober.

    Mona Stensrud

    rådgiver
    Søknadsforvaltning

    Beskrivelse: liten_k_sigantur5

    tel: +47 21 04 58 75

    www.kulturradet.no

    STATENS KUNSTNERSTIPEND

    GREV WEDELS PLASS 1
    PB 8192 Dep | 0034 OSLO

    Fra: Mari Finess

    Sendt: 31. januar 2013 12:23
    Til: Mona Stensrud
    Emne: Opplysninger om kunstnerstipend til sakprosaforfatter og tegnersieskaper

    Hei Mona!

    Kan du svare Erik Ribsskog på spørsmålet om kunstnerstipend, er du snill?

    Bhf

    Mari

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 29. januar 2013 00:42

    Har også sett, (på Kulturrådets nettsider), at det finnes noe som heter kunstnerstipend.

    Kan jeg søke på det, (jeg driver jo med utgivelser av bøker og tegneserier)?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til en i Det Norske Studentersamfund


    Gmail – Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Invitasjon til å presentere ditt bokprosjekt for Universitetet i Oslo



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Jan 31, 2013 at 10:54 PM

    To:
    Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Cc:
    Mads Liland <mads.liland@nffo.no>

    Bcc:
    anne.aasheim@kulturradet.no

    Hei,

    jeg bor jo som flyktning, i England, (som jeg forklarer om, på min blogg osv.), så jeg har hverken råd eller mulighet, til å dra til Oslo.

    Og du har jo tidligere invitert meg, til en debatt, om flyktningepolitikk, (så jeg på bloggen min):

    Så jeg vet ikke hvor seriøst dette er ment.

    Deres tidligere leder, for Universitas, (ved UIO), Camilla Skriung, er en venninne/bekjent av min søster, og Skriung var blant annet på en fest en gang, som søstera mi hadde, i den leiligheten jeg vokste opp aleine i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, til søstera mi ville flytte inn hos meg, da jeg var atten år.

    Så det er kanskje bedre å skrive, (høflig og ordentlig), om bøkene mine, i Universitas, istedet for å dra meg, (som ikke har noen penger), til Norge, (hvor jeg er flyktning fra).

    Bare et forslag.

    Thomas Seltzer har jo skrytt av bøkene mine, i underholdningsprogrammet Tweet4Tweet, (som jeg må innrømme, at jeg ikke forstod helt, her fra England, om var tull eller ikke), så kanskje han kan være med på debatten deres.


    Det er mulig.

    Jeg sender kopi av denne e-posten til NFFO og Norsk Kulturråd, så kanskje jeg kan få forfatterstipend eller få bøkene mine innkjøpt, til bibliotekene, (som jeg har søkt om).
    Men takk for interessen, selv om du kanskje burde ha e-post-adresse, som det står noe med studentersamfunnet i, (synes jeg), hvis du representerer de liksom.
    Bare for å komme med noen tilbakemeldinger, siden jeg har jobbet som butikksjef osv., for da må man klage på leverandører osv., hele tiden.

    Med hilsen


    Erik Ribsskog

    2013/1/31 Jørn Kløvfjell Mjelva <jkmjel@gmail.com>

    Hei!

    Mitt navn er Jørn Kløvfjell Mjelva, og jeg er med i Det Norske Studentersamfunds Kulturutvalg. Hver uke arrangerer vi Upopulær Aften, Onsdagsdebatten og Akademisk Vorspiel på Chateau Neuf i Majorstua.

    Vi har fått med oss at du arbeider på et større bokprosjekt på gang, som flere i redaksjonen har opplevd som svært spennende. Vi lurer derfor på om du vil ha anledning til å delta på et arrangement til høsten der du presenterer bokprosjektet for vårt publikum. Vi vil dessverre ikke ha anledning til å honorere deg, i og med at vi er en studentorganisasjon, men dette vil være en fin anledning for deg å avertere for boken din, og vi dekker selvsagt alle reiseutgiftene.

    Jeg håper å høre fra deg, og at du har anledning til å stille.


    Votre camarade à la guerre
    Jørn

  • Jeg sendte en ny e-post til Tpas


    Gmail – Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Problems with LHT/Fwd: Security Issues



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Jan 31, 2013 at 5:32 PM

    To:
    Info <Info@tpas.org.uk>

    Cc:
    Lars Aasen <lbf@lbf.no>

    Bcc:
    LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>

    Hi,

    thank you for the e-mail!

    I’ve also sent to Leieboerforeningen about this, so perhaps they’ll reply.


    And I’ve also posted about this on my blog, so perhaps the Managing Director reads about this there later.


    We’ll see.

    Thanks again for the e-mail!

    Best regards,


    Erik Ribsskog

    On Thu, Jan 31, 2013 at 12:27 PM, Info <Info@tpas.org.uk> wrote:

    Dear Erik,

    Thank you for your enquiry. As I have stated in a previous

    email, I am continually monitoring the emails that you copy TPAS into and we
    will continue to do so for as long as you copy us in. Unfortunately TPAS, which
    stands for Tenant Participation Advisory Service, is not an organisation that
    handles tenants’ complaints, we specialise in issues concerning resident involvement,
    providing support and training to members wanting to improve this aspect of the
    business.

    Yours,

    Andrew Rynham

    Research Officer

    0161 868 3531 (direct line)

    | Website

    TPAS promotes excellence in resident

    involvement & empowerment through training, advice & accreditation,
    representing 1900 tenant groups and 250 landlords.

    P Before

    printing, please think about the environment

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 29 January 2013 03:07
    To: Info
    Cc: Lars Aasen; Harry Erwin; l.kennedy@easylaw.co.uk; hv-02.kontakt
    Subject: Problems with LHT/Fwd: Security Issues

    Hi,

    I’ve sent a complaint about the Neighbourhood Team Leader,

    to the Managing Director, at LHT.

    And then I get a response, to this complaint, from the

    person I’m complaining about.

    Then it’s something wrong at LHT, I think.

    The e-mails are being sent to the wrong people there.

    So perhaps this is a case for Tpas and/or Leieboerforeningen?

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: LHT Customer Service <csc@lht.co.uk>
    Date: Mon, Jan 28, 2013 at 5:05 PM
    Subject: Security Issues
    To: “eribsskog@gmail.com
    <eribsskog@gmail.com>

    Dear Mr Ribsskog,

    I write in response to your recent

    email dated 27 January 2013.

    I’m sorry if you feel that my

    previous letter was impolite, it was not intended to be. Our concern is simply
    to prevent inappropriate emails being sent to our employees. We have not made
    any reference to your account having been hacked. What we have said is that you
    have previously made us aware of security issues around your account. Since we
    are continuing to receive inappropriate emails from your account, which you now
    inform us were not sent by you, then I would suggest that there are indeed
    security issues of some sort relating to your email account. We received a
    further inappropriate email from your account shortly after your last email on
    27 January. We would again welcome the opportunity to discuss these issues with
    you, but we are respectful of your wish not to attend a meeting with us.

    The most recent email was more direct

    in content, and constitutes nuisance behaviour directed at our employees
    (whether this was perpetrated by yourself or by people who are targeting you).
    Therefore we will be contacting the police to discuss the situation to see if
    there is anything we can do to resolve this. You have informed us that the
    emails are not sent by you and that you have informed the police of this in the
    past, so hopefully we will have more luck in raising these issues with them. I
    do not want to block your email address at this point as it is your preferred
    method of communicating with us, but if we can’t resolve the nuisance
    emails then we need to consider the best ways to prevent this.

    You have mentioned in your email that

    this situation is causing you distress. Please be assured that it is not our
    intention to cause any upset. However, I hope that you understand that we are
    required to follow up on suspect correspondence primarily out of a duty of care
    to our employees, but also to see if we can provide support to yourself if you
    are being targeted.

    I would like to share with you the

    content of the correspondence we received from your account, as I feel that you
    should be aware of the sort of thing that is being sent in your name. However,
    I do not want to do this without some assurances that you will not post these
    on your blog, as I do not want the officers named in the correspondence to
    become potential targets for the internet ‘trolls’ which appear to
    be targeting you.

    I would also confirm that the letters

    you have received were in fact sent by Royal Mail, but we do not generally use
    stamps due to the number of letters we send out. We have what is known as a
    franking machine which keeps a record of the letters we send out and prints a
    code on the envelope so that Royal Mail can charge us accordingly, so please do
    not be alarmed by this.

    Thanks

    Allan Eveleigh

    Neighbourhood Team Leader

    Liverpool Housing Trust

    211 Walton Road

    Liverpool

    L4 4AJ

    Tel: 01928796000

    Email: csc@lht.co.uk

    Liverpool Housing Trust is part of

    Symphony Housing Group

    **********************************************************************
    This email and any files transmitted with it are confidential and
    intended solely for the use of the individual or entity to whom they
    are addressed. If you have received this email in error please notify
    the system manager.
    Scanned by the Clearswift SECURE Email Gateway.
    www.clearswift.com
    **********************************************************************



    TP Workers Conference: 18th-19th March 2013. The biggest event to learn about the value of tenant empowerment. www.tpas.org.uk/TP_Workers_Conference

  • Jeg sendte en ny e-post til Wescot


    Gmail – Update/Fwd: Wescot reference: D3/49597867

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Update/Fwd: Wescot reference: D3/49597867



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Jan 31, 2013 at 1:06 PM

    To:
    contactus@wescot.co.uk

    Cc:
    contactus@cccs.co.uk

    Hi,

    today I recieved a new letter from you, (in the post), with a payment-plan-arrangement, in it.
    So you can just forget about the budget, which I sent, with my previous e-mail.


    I’m just going to follow the payment-plan, in your letter from today.
    So I’m going to pay you £1, (by card, on your web-site), before 14/2.

    And then monthly, after that.


    Hope this is alright, and thanks for agreeing on this payment-plan!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Jan 31, 2013 at 1:01 AM
    Subject: Wescot reference: D3/49597867
    To: Contact Us <contactus@wescot.co.uk>
    Cc: Q&A <contactus@cccs.co.uk>

    Hi,


    I’m refering to your letter, of 25/1, which I recieved earlier this week.


    I’ve noticed that Captial One, has sold my debt, (to Lowell, I think it was), so I’ve tried to set up a new budget and payment-proposal, on your letter/budget-form.

    I really sent Capital One one of these, in the automn, of 2011.

    (If I remember it right).

    But I’ve tried to get the budget right, for an average month.

    Even if I had to set up a new budget now, just for you.

    Since the budget I sent United Utilities, DML and Swalec, was a budget, which I set up, in 2011.

    But Capital One, told me my signature wasn’t mine.


    So this case, (Capital One/Wescot/Lowell), has been delayed, with more than a year now, due to Capital One claiming my signature wasn’t mine, when I lived in Sunderland.

    I have still now comleted this budget-form, that you sent me.

    So I hope that this is alright now, since I’ve completed two budget-forms, in connection with this case now, (if I’m not mistaking).

    Thanks in advance for accepting this payment-proposal!

    I attach the mentioned budget-form, as scans, with this e-mail.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,


    Erik Ribsskog


    wescot payment plan.jpg
    122K

    PS.

    Her er vedlegget:

    wescot payment plan

  • Jeg sendte en ny e-post til Wescot


    Gmail – Wescot reference: D3/49597867

    Gmail


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Wescot reference: D3/49597867



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Jan 31, 2013 at 1:01 AM

    To:
    Contact Us <contactus@wescot.co.uk>

    Cc:
    Q&A <contactus@cccs.co.uk>

    Hi,


    I’m refering to your letter, of 25/1, which I recieved earlier this week.

    I’ve noticed that Captial One, has sold my debt, (to Lowell, I think it was), so I’ve tried to set up a new budget and payment-proposal, on your letter/budget-form.

    I really sent Capital One one of these, in the automn, of 2011.

    (If I remember it right).

    But I’ve tried to get the budget right, for an average month.

    Even if I had to set up a new budget now, just for you.

    Since the budget I sent United Utilities, DML and Swalec, was a budget, which I set up, in 2011.

    But Capital One, told me my signature wasn’t mine.


    So this case, (Capital One/Wescot/Lowell), has been delayed, with more than a year now, due to Capital One claiming my signature wasn’t mine, when I lived in Sunderland.

    I have still now comleted this budget-form, that you sent me.

    So I hope that this is alright now, since I’ve completed two budget-forms, in connection with this case now, (if I’m not mistaking).

    Thanks in advance for accepting this payment-proposal!

    I attach the mentioned budget-form, as scans, with this e-mail.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,


    Erik Ribsskog


    2 attachments

    wescot form 1.jpg
    148K
    wescot form 2.jpg
    87K

    PS.

    Her er mer om dette:

    wescot form 1

    wescot form 2