johncons

Stikkord: Facebook

  • Facebook-samtale med Frode Vidar Holm fra Berger. (In Norwegian).


    Hallå
    Frode,

    Between
    Frode
    Vidar Holm

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:01pm

    husker
    du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle
    bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før
    krigen,hvor det stod ting som ‘du din jødelort’, osv.

    Hva
    var dette om da.

    Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller
    hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?

    Jeg har jo
    bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært
    så mye på Berger de siste 20 åra.

    Men jeg
    leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde
    blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.

    Hva var det
    da?

    Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har
    vel ikke prata så mye med deg etter det.

    Men jeg så
    du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på
    Facebook-sida mi.

    Men men.

    Men jeg tenkte jeg kunne
    sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på
    Berger og i Svelvik.

    Jeg het Erik Olsen da.

    Eller jeg
    kalte meg det.

    Men faren min glemte å forrandre navnet
    mitt hos folkeregisteret.

    Så jeg har egentlig heti Erik
    Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og
    i Svelvik og i Sande.

    Men sånn er
    det.

    Med vennlig hilsen

    Erik

     

    Frode
    Vidar Holm

    Add
    as Friend

    Today
    at 9:58pm

    Report
    Message

    Hei.
    Den episoden kan jeg ikke huske, men bøkene tror jeg var noen
    jeg hadde lånt av en fetter. Det var bøker om 2.
    verdenskrig hvis jeg ikke husker feil.
    Når det gjelder den
    jenta som ble drept var det i huset over oss.
    Jeg
    husker deg også. Hyggelig å høre fra deg.

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 10:19pm

    Hei,

    ok,
    det var det ja.

    Mens vi er inne på sånne ting,
    stemmer det at hun Nina Monsen fra Bergersåsen tok selvmord
    eller, vet du noe om det?

    Kanskje ikke så hyggelige tema
    men, jeg har ikke så mye kontakt med familie osv., så jeg
    bare hørte søstra mi sa det, i år 2000, var det
    vel.

    Men men.

    Hvordan går det med Lene Andersen
    forresten, bor hun på Berger enda eller?

    Jeg husker hun
    måtte være taxi for Tom Bråten og dem, tror jeg det
    var, i 1989, hvis jeg husker riktig, med Open Manta-en sin.


    jeg syntes det var rart, for hun virka som en av de mest ordentlige
    folka i klassen, også skulle noen sånne, mer eller
    mindre, rølpete folk, bare bruke henne som taxi, som de kunne
    ringe når de trengte noen til å hente seg i Drammen.

    Men
    det er kanskje bare jeg som synes sånt er rart.

    Jeg veit
    ikke hva som foregår på Berger så du svare på
    det du evt. har mulighet til.

    Takk for svar uansett.

    Er
    det liv i Berger-kafeen fremdeles forresten, og postkontoret?

    Hva
    med butikken på Sand og det gamle Samvirkelaget på
    Berger?

    Sorry hvis det blir mange spørsmål.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     

  • Jeg fikk Friend-request på Facebook fra Sandvika Uteliv. Det syntes jeg var litt rart, siden jeg ikke har vært ute i Sandvika på 20 år. (N).


     You

    have a friend request.

    Sandvika

    Uteliv

    You

    have no friends in common.

    PS.

    Det var Magne Winnem det, fra videregående i Drammen, Gjerdes Videregående, som dro meg med ut i Sandvika.

    Hvis jeg husker riktig, så var det vel Sandvika, som var det stedet ute i Bærum, hvor han skulle ha meg med ut på byen et par ganger.

    Men det må vel ha vært i 1989, såvidt jeg kan skjønne.

    Så det er altså 20 år siden i år.

    Og jeg hadde bilen min på EU-kontroll, på NAF, heter det vel, i Sandvika.

    Og han karen så skikkelig merkelig på meg, da han skulle teste bilen, og fant masse reelle og kanskje ikke fullt så reelle feil.

    Da tror jeg Winnem ringte og spurte om dette.

    Så det er mulig at han har hatt en finger med i spillet, og ringt NAF i Sandvika og sagt noe(?)

    Hva vet jeg.

    Han NAF-kontrolløren, så så sur ut, og ‘misbilligende’ på meg, heter det vel.

    Så det virka nesten på meg, som at noen måtte ha fortalt noe dritt om meg, til NAF-kontrolløren, før jeg dukka opp der.

    Enda jeg ikke hadde vært på NAF i Sandvika før.

    Jeg bare tenkte at Sandvika er jo i Bærum, så der er det vel ryddige forhold, i bilkontroll-bransjen.

    Men, det var faktisk mye mer ordentlige folk på et verksted ikke langt unna Kalbakken, som fiksa bilen, uten at det kosta så mye, som man egentlig skulle trodd, etter den mangellappen fra NAF i Sandvika, som nok var ganske overdrevet.

    Nå kommer jeg ikke på hva det stedet heter, men det er like ved Statoil Bjerke, mener jeg å huske.

    Det var sommeren 2000, det her, mener jeg å huske, som jeg dro ut til Sandvika, for å ta EU-kontroll på bilen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på nå.

    Det er mye rart man kommer på, hvis man tar seg tid, det er helt sikkert.

    Så de husker bra ut i Sandvika der, det må man nok si.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg har skrevet mye negativt om folk, på bloggen.

    Men et sted, hvor jeg husker dem virka ordentlige.

    Det var på det verkstedet, hvor bilen var på EU-kontroll, sommeren 2000.

    Det mener jeg var, nå etter å ha sett på Google Maps, så tror jeg det var i Haavard Martinsens vei, på Rommen.

    Der dreit de litt i den ‘tulle’-mangellappen fra NAF Sandvika, og bare fiksa bilen.

    For ifølge den mangellappen, så var det så mye rust, i ‘bærende konstruksjoner’, på bilen, at man måtte ha bytta hele bilen omtrent.

    Men, det de sa på verkstedet i Rommen der, var at det var bare overflaterust, det var ikke snakk om gjennomgående rust.

    Så han ‘luringen’ på NAF Sandvika, han har nok skrevet en mafia-påvirket mangellapp, eller hva man skal kalle det.

    Etter påvirkning av ‘mafia-luring’ Magne Winnem, mistenker jeg.

    For Winnem ringte også da skulle kjøpe bil.

    Og da dukket det opp en sånn bil jeg forklarte om til Winnem, i Aftenposten, noen dager etter.

    Så det er litt mye sånn tilfeldigheter med han der Winnem, så jeg lurer på om det ikke er noe mafia-greier med han.

    Faren min likte ikke han heller.

    Men han er jo litt spesiell han og, så jeg vet ikke hvor vekt jeg skal legge på det, men jeg kan jo ta det med.

    Hm.

    Jaja, jeg skal se om jeg finner ut hva det verkstedet på Rommen het.

    De kalte til og med bilen for noe kult nå.

    ‘Den bilen’, eller ‘konge-bilen’, eller noe sånt, når jeg kjørte den inn der.

    Den så ganske kul ut da.

    Jeg hadde ikke kjørt bilen på en stund da, og hadde mye dritt på vinduene, fra noe trær, på St. Hanshaugen, så jeg var ikke helt med.

    Jeg var nok veldig overarbeida fra Rimi, på den her tida.

    Men men.

    Så jeg fikk litt kjeft for det da.

    Skal jeg se om jeg finner navnet på det verkstedet da.

    Jeg tror det må ha vært det verkstedet her, Rommen Bil AS:

    http://www4.webon.net/wsp/am_rommen/frontend.cgi?func=frontend.show&template=main

    Jeg tror ikke det kan ha vært noen andre verksteder, for jeg mener det lå i den gata der.

    Så det verkstedet kan jeg anbefale.

    Og det hadde visst vunnet en test i VG og, så det ut som, i den linken.

    Så man kunne kanskje tro, at man ble tulla med, av bilfolk, i Oslo Øst, siden det er den fattigste bydelen.

    Og at folk i Vest, som i Sandvika, skulle være fine, siden Vest er den rikeste delen av Stor-Oslo.

    Men her må jeg si det var omvendt.

    Dem var ordentlige i Øst, og dem var slubberter, eller sjarlataner, i Vest.

    Så det er ikke alltid det er sånn det kan virke som.

    Og jeg bodde jo mange år i Oslo Øst.

    Ja, det var vel litt av hvert som skjedde der og, men jeg vet ikke om det er verre enn i Oslo Vest osv.

    Det skal jeg ikke si.

    Så man ikke bare dømme bydeler og folk osv., utifra hvor rike dem er.

    Det tror jeg ikke man kan bruke som noen regel akkurat.

    Så det er det kanskje flere som burde lært seg, at det ikke er noe automatikk i det, at dess rikere bydel eller folk, dess mindre tull med dem.

    Det skal jeg ikke si sikkert, at det er sånn.

    Så det burde kanskje også politiet f.eks. merke seg.

    For det er jeg ikke så sikker på at de har skjønt.

    Det politi-greiene går vel mest på å beskytte elitens posisjon, mistenker jeg.

    Så sånn er det.

    Bare noe greier jeg kom på.

    Så det blir spennende å se om det er mulig å finne ut hva som foregår.

    Vi får se.

  • Frode Holm fra klassen dukka opp på Erland Borgen, fra klassen, sin Facebook-side, så jeg tok kontakt med han, selv om jeg ikke kjente han så bra. (N)

    Hallå
    Frode,

    Between
    Frode
    Vidar Holm

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:01pm

    husker
    du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle
    bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før
    krigen,hvor det stod ting som ‘du din jødelort’, osv.

    Hva
    var dette om da.

    Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller
    hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?

    Jeg har jo
    bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært
    så mye på Berger de siste 20 åra.

    Men jeg
    leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde
    blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.

    Hva var det
    da?

    Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har
    vel ikke prata så mye med deg etter det.

    Men jeg så
    du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på
    Facebook-sida mi.

    Men men.

    Men jeg tenkte jeg kunne
    sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på
    Berger og i Svelvik.

    Jeg het Erik Olsen da.

    Eller jeg
    kalte meg det.

    Men faren min glemte å forrandre navnet
    mitt hos folkeregisteret.

    Så jeg har egentlig heti Erik
    Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og
    i Svelvik og i Sande.

    Men sånn er
    det.

    Med vennlig hilsen

    Erik

    PS.

    Han som jeg kaller Sten-Rune.

    Han var nok en av de som jeg må sies å ha vært uvenn med, i klassen.

    Men han var så lav, og også tynn, så det ble ikke noen konfrontasjoner, eller noe.

    Men jeg hadde nok han litt på nakken, etter at jeg i 5. klasse, eller noe, hadde en sånn konkurranse, på sånn foreldremøte, eller hva det heter.

    Klassens dag?

    Ikke spør meg.

    Men da likte ikke Sten-Rune, at mora hans måtte være med.

    Så jeg har nok hatt han litt på nakken siden det.

    Ikke umulig.

    Men men.

    Og de fleste kalte han etterhvert for Sten.

    Så jeg tror ikke han likte å bli kalt Sten-Rune.

    Jeg tror Rune kanskje var litt for norskt, for han.

    Noe var det nok.

    Da jeg var med fetteren min Ove, på besøk til farmora mi, Ågot, på Sand, på 90-tallet.

    Noe som ikke skjedde så ofte, for det var ikke så artig å være der, en helg, for hu var ganske oppe i åra.

    Og jeg var vant til å ha et hus på Bergeråsen, så jeg ble litt deppa av å bare være på Sand.

    Men men.

    Men det var den dagen han norske Ingebrigtsen, eller noe, vant VM i hopp, nede i Tyskland, eller noe(?)

    Så dro jeg og Ove bort på Berger-kroa, i Fossekleiva.

    Da så jeg Odd Einar og Sten-Rune sitte og preike.

    Jeg gikk nesten bort til dem.

    Men dem sa ikke hei.

    Så da gikk jeg tilbake der Ove satt da.

    Lillesøstra til Espen Melheim.

    Hu sa til meg, at hu skulle hilse fra Espen, som gikk på skole i Belgia.

    Jeg kjente ikke hu igjen, før hu sa hvem broren hennes var.

    Men hu var der hvor jeg og Ove satt, av en eller annen grunn.

    Så kom fetteren til meg og Ove.

    Tommy.

    Han dukka opp, og fikk noen til å kjøre meg og Ove til Svelvik.

    Vi fikk kanskje ikke lov å være der vi da.

    Hva vet jeg.

    Det var ingen som forklarte noe.

    Men noen folk kjørte vårs tilbake til Sand, etter at det stengte på ‘Terian’, i Svelvik da, på diskoteket under kafeterian og hotellet der.

    Så sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Kusina mi er visst på Bali. (In Norwegian).

    Heisann
    Heidi,

    Between
    Heidi
    Sundby

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    January
    5 at 11:11am

    hvordan
    er det på jorda rundt-reise, mye artig som skjer?

    Jeg
    lurte på om jeg kunne høre med deg, siden du er på
    Facebook-sida mi.

    Du vet at jeg har hatt en del konflikter med
    Haldis og faren min opp gjennom årene.

    Akkurat nå
    så driver jeg å tenker på at dem ikke kom i
    konfirmasjon min.

    Men jeg prøver å huske hvem
    andre som var der.

    Husker du noe fra 80-tallet?

    Jeg
    mener å huske at Ove og Tommy var der, men jeg prater ikke så
    mye med dem for tida, Ove likte ikke at jeg skrev om noe greier på
    blogg osv.

    Men husker du om du var der selv, og i såfall
    husker du eventuellt hvem andre som var der?


    forhåndt takk for svar, og fortsatt bra ferie!

    Erik

     

    Heidi
    Sundby

    Today
    at 10:59am

    Hei
    erik.

    Jeg var ikke der, sa jeg kan desverre ikke hjelpe
    deg .

    Vi har det kjempe bra, er pa Bali na og har besok av en
    venninde.

    Haper du finner ut av ting.

    Hilsen
    Heidi

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 11:11am

    Hei,

    ok,
    du var ikke der nei, jeg har litt dårlig hukommelse.

    Jeg
    husker vi spilte fotball, skjønner du, i konfirmasjonen min,
    så jeg trodde at Ove var der da, for han pleide alltid å
    være med når vi spilte fotball i hagen på Sand
    der.

    Men det er mulig at jeg husker feil, og at dere ikke dro
    over fra Vestby.

    Og at det var Tommy og dem jeg spilte fotball
    med, det er mulig.

    Ha det kult på Bali da, det er vel
    ikke det verste stedet å være, kan jeg tenke meg.

    Det
    er mulig jeg kontakter deg, hvis det er noe annet jeg ikke husker,
    hvis det er i orden.

    Med vennlig hilsen

    Erik

    PS.

    Jeg
    driver også å skriver blogg om alt mulig rart som
    foregår, det er på denne
    linken:

    www.johncons-mirror.blogspot.com

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 11:47am

    Jo,
    forresten Heidi.

    Jeg husker på 90-tallet, da jeg besøkte
    deg og broren din, Ove, da dere bodde i Gamlebyen, i
    Sweigårdsgate.

    Da begynte dere å danse ganske
    heftig plutselig, til Gypsy Kings, om om dere var et par omtrent.

    Og
    du proklamerte hele tiden at du jo var en bimbo, som du sa.

    Hva
    var det her da, lurte jeg på.

    Med vennlig hilsen

    Erik

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 12:33pm

    Og
    jeg kom selvfølgelig på enda en ting Heidi.

    Som
    ikke har med deg å gjøre, men som jeg kom på
    nå.

    Dette var nok også på 90-tallet.

    Da
    dro jeg og broren din, Ove, på besøk til søstra
    mi, Pia, i Tromsøgata, på Sofienberg.

    Og da
    sendte Ove og Pia meg avgårde med trikken, ned til en butikk i
    byen.

    De ville at jeg skulle dra til en butikk, som var et
    stykke unna, mener jeg å huske.

    Mens de var igjen sammen
    i Tromsøgata da.

    Er det Ove som liker å være
    som et par, med deg (søstra si), og Pia (kusina si)?

    Eller
    tar jeg feil nå.

    Hvorfor skulle de sende meg med trikken
    for å kjøpe øl.

    Var det for å være
    sammen alene, lurer jeg på.

    Fra trikken på vei
    tilbake, så så jeg forresten Marvin Bricen, som også
    kjente igjen meg, på utsida av trikken, med dama si.

    Det
    var laglederen min i militæret, det siste halvåret,
    broren til Silvanny Bricen, forresten, hun fra TVNorge, eller hvor
    det var.

    Han sendte meg seinere, da jeg bodde på St.
    Hanshaugen, et postkort med skisport etter en skiløper som
    hadde kælva, eller hva vi kalte det.

    Jeg var kompaniets
    dårligste skiløper, tror jeg nok ganske sikkert.

    Jeg
    hadde noen ski, i ungdommen, som ikke var så bra.

    Husker
    du, da jeg og du og Ove, gikk på ski, opp til Blindvann, og vel
    også rundt Blindvann, på Berger?

    Da ble jeg
    sliten, og måtte legge meg ned, tror jeg, enda jeg var eldst,
    og vel ikke hadde så dårlig kondis.

    Vi møtte
    Stig Melling, fra klassen, på turen, forresten.

    Men
    men.

    Men nå skriver jeg fælt her, jeg får ta
    litt pause her, vi får se om jeg kommer på noe mer å
    skrive om seinere eventuelt.

    Vi får
    se.

    Erik

  • Mer fra Facebook om Israel, Rimi og New World Order osv. (In Norwegian).

    Frame1

    Frame2

    Frame3

    Frame4

    http://www.facebook.com/group.php?gid=43031223733&ref=mf

    PS.

    Hvis norske myndigheter sjekker IQ-testene mine fra sesjonen, i militæret.

    Da vil de finne ut at jeg er veldig smart, og fikk bra resultater på alle IQ-testene.

    Jeg tror det var tre forskjellige.

    Vi fikk se de kortene, under førstegangstjenesten, på Terningmoen, i forbindelse med noe tester, eller vaksinasjon, eller noe.

    Og da husker jeg at Skjellum, på laget jeg var på, lag 2, han klagde over at han hadde dårlig score på IQ-testene.

    Men jeg så på mine, og jeg hadde kjempemye bedre resultat enn han, mener jeg, mye bedre resultat.

    Så jeg sendte en fleipete spydighet til han da, pga. det.

    Og jeg var markant bedre på IQ-testene, enn de andre folka som jeg såvidt så resultatene til og.

    Og jeg også god på språk, etter å ha bodd i England noen år, og snapper opp dansk og svensk og tysk og fransk, hvis jeg på ferie og sånn.

    Så det er klart at sånn som det er nå.

    Når jeg sitter i Liverpool, uten å ha en eneste person i verden jeg kan stole på.

    Familie og venner bare kødder med meg, for gud vet hvem.

    Da er jeg et lett bytte for dette New World Order-fenomenet, som jeg har lest om.

    Som de kaller ‘the Slaughterhouse’.

    De bruker det de har bruk for av deg.

    De bruker min evne til å ta samtaler til Norden da, betaler meg drit lav lønn, for jeg har ikke noe valg.

    Jeg er i England som EØS-borger, og kan være arbeidsledig i tre måneder.

    Jeg kan ikke dra tilbake til Norge, for jeg er forfulgt av noe ‘mafian’ der, og Kripos og myndighetene i Norge bare kødder med rettighetene mine.

    Da er jeg et lett bytte for den her New World Order-en.

    Men hva skal jeg gjøre da?

    Jeg har ikke fem øre, jeg kommer meg ikke vekk fra Liverpool.

    Alle i familien min og alle vennene mine er noen folk som ikke har ryggrad og som ikke er oppriktige ovenfor meg.

    Så det er egentlig ikke nær familie, eller nære venner.

    Jeg har ingen jeg kan stole på.

    Da må jeg få rettighetene mine, dvs. advokat og hjelp fra politiet osv.

    Hvis ikke kommer sånn suspekte folk til å utnytte meg.

    Som skjedde på Bertelsmann/Microsoft, jeg tror de nordiske damene der var horer for Illumianti.

    Og jeg ble ansatt for å få de til å føle seg litt hjemme, og bli i jobben lengre, overhørte jeg at noen briter, som ikke jobba på Microsoft-kampanjen, og var i 30-åra, og skikkelige sånne kule, ja hva skal man si, vellykkede.

    Som ikke hørte hjemme der, de sa det bak ryggen min.

    Så der ble jeg utnyttet av New World Order/Illuminati, for å få de nordiske horene dems til å føle seg hjemme, virker det som for meg.

    I den neste jobben, (alle jobbene er på luselønn), så må jeg samle informasjon, om bedrifter i emballasjeindustrien, i hele Norden, over internett og telefon.

    Nøkkelpersoner og det hele.

    På luselønn.

    Jeg måtte ha en jobb, for jeg hadde ikke noe penger, og ingen steder å dra, og ingen jeg kan stole på.

    Så det er vel ikke bra for nordisk emballasjeindustri, har jeg tenkt nå, etterhvert.

    Var det for å spionere på de, og finne svake punkter, som noe ‘mafian’, kan angripe, og kjøpe opp de og de firmaene og kanskje de og de nøkkelpersonene?

    Jeg måtte ringe Island og.

    Og de er vel ikke vant med sånt der, for de virka litt sånn gammelsdagse, sånn folk var i Norge før, at dem fortalte alt, uten å tenke seg om ofte, av informasjon.

    Mens dansker f.eks., var mer tilbakeholdne med informasjon, på websider osv.

    Og den jobben i Berlitz, lære folk å snakke norsk over internett.

    Opplæring av agenter?

    Hva vet jeg.

    Jeg søker vanlige jobber i Tesco, Barclays Bank, og alle mulige slags firmaer.

    Jeg har fyllt ut en hel bok, som man skal skrive opp hvilke jobber man søker i, og vise på the Jobcenter hver 14. dag.

    Så nå igår, så måtte jeg få ny bok.

    Men det er noe som sperrer, sånn at jeg ikke får ny jobb.

    Kanskje det er han i det forrige firmaet.

    Kanskje det er Anne-Katrine i Rimi?

    Hun sier hun ikke husker noe av meg, fra 10 år som min sjef i Rimi, av hvordan jeg gjorde jobben min.

    Da kan jo ikke jeg stole på henne.

    Jeg må jo ha minst en referanse.

    Synes jeg.

    Jeg får melde meg som flyktning da, men det er kanskje litt dumt å gjøre nå, etter at jeg har bodd her siden 2005.

    Jeg er norsk, og i Norge så får vi jo innprenta, at Norge er det beste landet i verden.

    Så å melde seg som flyktning, det var ikke noe jeg har tenkt på.

    Det er sånn folk som drar til Norge gjør, ikke folk som drar fra Norge.

    Sånn har jeg tenkt.

    Og jeg har vært litt i sjokk og, av det her ‘mafian’-greiene, og alt som foregikk på Microsoft-jobben osv.

    Jeg lurer på hva som har skjedd med kolleger osv.

    Men ingen har fortalt meg noenting, siden 2003, og knapt nok før det året heller, da jeg først overhørte at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’.

    Så har den her New World Order komplett kontroll eller?

    Hvis jeg ikke får rettighetene mine, så kommer New World Order til å fiske opp en suspekt jobb til meg igjen.

    Hva faen skal jeg gjøre da?

    Hvorfor har folk rettigheter da?

    Hva skal man med dem, hvis de ikke blir respektert?

    Det er helt idiotisk at jeg ikke får rettighetene mine av politiet i Norge og at Fylkesmannen i Oslo og Akershus ikke gir meg advokat osv.

    Familie og venner, de har jeg aldri stolt ordentlig på uansett.

    De har kødda med meg hele livet.

    Jeg var litt sjokk, derfor dro jeg tilbake til Norge, i 2005, og til onkelen min sin dames (nå eksdames) gård, i Kvelde, i Larvik.

    Og hun sa at jeg burde bli på gården der, og ikke dra inn til Oslo.

    Så vi avtalte at jeg skulle bli der og jobbe osv.

    Grethe Ingebrigtsen heter hun.

    Og bor nå i Østfold, av en eller annen grunn, så flyttet hun vekk fra onkelen min Martin Ribsskog igjen.

    Men men.

    I Askim bor vel hun.

    Så der kan det være noe galt, for han Martin stoler ikke jeg på, han har kødda med selvangivelsen min osv., i 2006, var det vel, som jeg har skrevet om på bloggen.

    Ja, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

    Jeg får høre om det er mulig å registrere meg som flyktning nå da, selv om jeg har bodd i England i over fire år, hvis jeg regner med da jeg dro til Sunderland, i 2004.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og hvis det forsøket på å bli venner, fra fetteren min Ove, her om dagen.

    Hvis det var reellt.

    Så kan han ikke bare be om tilgivelse for de tierne han stjal.

    Nei, han må oppdatere meg om alt som har foregått, og forklare hvorfor han stjal tierne, hvorfor han ødela sofaen min, hvorfor han spionerte på meg for faren sin, hvorfor han hoppa over balkongen til naboen min osv.

    Alt sånt må han forklare da, av dritt han har gjort, hvis vi liksom skal være som venner, eller fettere, igjen.

    Å ‘level’-e med, heter det på engelsk.

    Komme på bølgelengde med.

    Oppdatere heter det vel.

    Det må han gjøre da, hvis han vil bli venner igjen.

    Ikke bare fisle om et par mynter, og regne med at alt skal være greit igjen.

    Det funker bare ikke, det blir bare piss.

    Så sånn er det.

    PS 3.

    Og hvorfor måtte jeg på sesjon i Drammen.

    Det er greit at jeg gikk på Gjerde VGS, i Drammen, og kom inn på en avtale, som lot de ti beste elevene i Vestfold, som søkte, få komme inn på videregående linjer i Buskerud.

    Men jeg bodde jo på Bergeråsen, i Vestfold.

    Likevel måtte jeg på sesjon i Drammen.

    Jeg har jo aldri bodd i Drammen.

    Men hadde faren min meldt adresseforrandring til Drammen da?

    Han bodde fortsatt på Bergeråsen det året, det husker jeg, for jeg satt noen ganger på med han og Haldis, hjem fra jobben på CC.

    Så her var det mye rart.

    Bare noe jeg kom på nå.

    PS 4.

    Kanskje det er militæret som driver å kødder med meg.

    For på det kortet, som det stod IQ-en på.

    Så stod det også ‘minus på psykisk’, på meg.

    Noe sånt.

    Og det tror jeg må være fordi, at faren min, han måtte kjøre meg til sesjon.

    For det var et sted i Drammen, bort mot Mjøndalen der, og travbanen osv., som jeg ikke var kjent.

    Så jeg hadde ikke peiling på hvordan man kom dit, for det var et sted som var for langt å gå fra sentrum, omtrent, og lå langt borti høgget da.

    Selv om jeg klarte å komme meg til skoletannlegen, seinere samme året, var det vel, som også lå borti ‘høgget’ der.

    Men men.

    Men da diskuterte vi, i bilen, var det vel.

    For faren min sa alltid at mora mi var sinnsyk.

    Og jeg tror også at han sa at morfaren min, Johannes, var sinnsyk.

    (Jeg vet ikke hvor sant dette var egentlig, eller moren min ble jo lagt inn og sånn, ettersom jeg har forstått.

    Men om det kan ha vært noe mafia som kødda med henne?

    Det er jo også en mulighet.

    At hun var under mye press, fra noe ‘mafian’.

    Hva vet jeg.).

    Så da skrev jeg på skjema, at mor og morfar var sinnsyke da, etter råd fra fattern.

    Og jeg var litt sur, fordi jeg måtte borti høgget på sesjon.

    Så jeg skrev at jeg var allergisk mot ull, for det hadde jeg vært hos en lege i Svelvik, og han sa jeg hadde allergisk hud, for jeg klør av ull da, enda.

    Men men.

    Og jeg skreiv også, mest fordi jeg ikke likte det her militær-greiene, som medførte at jeg måtte få faren min til å kjøre meg borti høgget, til et sted, i Drammen, en by jeg aldri hadde bodd i, for å gjøre noe dritt med militæret.

    Som interesserte meg midt i ryggen, for å si det sånn.

    Jeg hadde nok ting å tenke på i livet fra før, for å si det sånn.

    Men men.

    Men da skrev jeg også allergisk mot fisk.

    Det var litt dumt kanskje.

    Så kanskje disse folka kødda med meg pga. det her, og sendte meg til infanteriet, enda jeg var veldig tynn.

    1.85 høy, og litt over 60 kg. kanskje, etter å ha bodd aleine fra jeg var ni år, og ikke fått i meg ordentlig med mat.

    Så det er mulig at det kan ha vært noe køddings som har foregått fra militæret.

    Siden dem skreiv minus psykisk på meg.

    At dem har brukt meg som noe ‘expendable’, sånn som Rambo i First Blood?

    Er det det som har foregått.

    Og brukt meg som spion og target-guy og sånn??

    Hva søren er det som foregår?

    De kaller inn unge folk til førstegangstjeneste, og lager surr i livet dems.

    Også klarer dem ikke å behandle dem på en ordentlig måte, når dem er der, ufrivillig ofte.

    Nei, her lurer jeg på om det er noe råttenskap gjemt.

    Det var også sånn, da jeg var i infanteriet, at jeg søkte en datajobb.

    For det var nedgangstider, i 1992, og jeg ønsket å få en ok jobb, etter militæret, for jeg hadde da gått på NHI, i to år, før jeg gikk inn i militæret.

    Så jeg hadde 33 vekttall fra datahøyskole.

    Så jeg søkte datajobb.

    Og jeg fikk en datajobb faktisk.

    En tre måneders datajobb.

    Men den hadde jeg i en dag.

    Så måtte jeg tilbake til infanteriet.

    For en annen kar, som ikke kunne være fotsoldat, han fikk jobben min da.

    Så her var det nok noe sånn råttenskap, vil jeg tro.

    For man kan vel ikke gi folk en datajobb, og så gi den til noen andre?

    Det kan man ikke i det vanlige livet ihvertfall.

    Så kan man det da i militæret?

    Jeg hadde jo ikke gjort noe galt.

    Jeg virka kanskje fornøyd, fordi jeg da ville fått noe ut av militæret, som kunne hjulpet meg etter militæret og.

    Jeg tviler på at jeg hadde jobbet 12 år på Rimi, etter militæret, hvis jeg ikke hadde blitt sparket, uten grunn, fra den datajobben.

    Da hadde jeg nok fått meg en datajobb i det sivile livet også.

    Så her var det noe råttenskap.

    Så sånn var det.

    Heia Nato, får man vel si da, eller hva man kan si.

    Jeg er jo i HV, og det er jo i Nato det og.

    Det har vært noen rare rep-øvelser i HV, det må jeg si.

    Så det er nok ikke fritt for råttenskap der heller.

    Så sånn er det.

    PS 5.

    ‘Stridende B’, stod det på det kortet.

    Minus på psykisk, er det mulig at det stod også.

    Og det hørte jeg også at sersjant Dybvig, tror jeg det var, sa til ‘Kalesj-Bjørn’, troppsjefen, en av de siste dagene i militæret, da vi hadde sånn TNT-øvelse.

    De sprengte dynamitt, noen meter fra oss.

    Men det var ikke selve poenget.

    Neida.

    Vi måtte stå på tåspissene, for da fikk vi ikke så mye juling av dynamitten.

    Nedi noen grøfter.

    Og så begynte dem å spraye tåregass, eller CS-gass, nedi grøftene.

    Og da var poenget at da skulle vi ta på gassmaska.

    Så skreiv dem opp hvem som gjorde det.

    Men jeg skjønte jo det, at dem ikke skulle sprenge dynamitt og spraye tåregass samtidig.

    Så jeg bare herma etter de andre, og de løpte opp av grøfta.

    For jeg kjeda meg så fælt, av den kommanderinga, i militæret, så ble ganske ofte kalt ‘koma’, for jeg var så sløv der, av det her monotome militærsystemet, at det alltid var en sersjant eller troppsjef eller lagleder, som tenkte for deg.

    Så jeg bare skrudde av hjernen, og gikk i koma, ganske ofte der på Terningmoen.

    Men men.

    Men jeg klarte å kaste en håndgranat riktig, seinere samme dag, så det var vel ikke så ille, selv om jeg var litt skuffet over meg selv, at jeg ikke gjorde det riktig, når det kom tåregass.

    Men jeg skjønte jo det at var bare tull.

    Men men, samme det.

    Så sånn var det.

    Men det er mye rart.

  • Og enda mer fra Nevlunghavn. (In Norwegian).

    Photos
    from Costa del Nevlunghavn

    Photo
    1 of 19
    |Back
    to Group
    |See
    All Photos

    Drag
    the corners of the transparent box below to crop this photo into your
    profile picture.

    Click
    on people’s faces in the photo to tag them.

    Added
    by you
    to the group "
    Costa
    del Nevlunghavn
    "

    Share

    Tag
    This Photo
    Edit
    This Photo
    Remove
    This Photo

    Added
    24 minutes ago

    Comment

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:13am January 17

    Her
    er meg og min morfar, Johannes Ribsskog, i Nevlunghavn, sommeren
    1983, mener jeg det var.

    Samt et brev fra bestemor Ingeborg,
    som bor i Nevlunghavn ennå, fra 2005.

    Hun skriver at
    lege Ness i Nevlunghavn sa jeg avsluttet behandlingen.

    Men,
    jeg har ikke vært til noe behandling, jeg var bare noen timer
    hos psykolog i Larvik, for å prøve å roe ned
    onkelen min, i Kvelde, Martin Ribsskog, i 2005.

    Men det var
    bare timer for å prøve å roe ned onkelen min, hvor
    jeg snakket med psykologen om hva som hadde skjedd, sånn at
    onkelen min skulle skjønne at det ikke var noe jeg hadde
    funnet på.

    Så det var ikke snakk om noe
    behandling, bare samtaler med psykolog, for å roe ned onkelen
    min.

    Bare for å gjøre det klart, jeg har ikke
    vært noe sinnsyk, eller noe, som man kanskje kan tro på
    brevet fra bestemor.

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:18am January 17

    Dette
    bildet er fra sommer 1983.

    Jeg flyttet til faren min, Arne
    Mogan Olsen, på Bergeråsen, i 1979.

    I 1980, så
    flyttet han til en dame, Haldis, også på Bergeråsen,
    og jeg ble boende i en leilighet alene.

    Jeg var ikke så
    flink til å få nye klær hver sommer, fra Arne og
    Haldis osv.

    Så jeg tror de klærna her var fra
    70-tallet, da jeg bodde hos moren min.

    Det bildet er vel fra
    sommeren jeg fyllte 13 år.

    Men jeg tror klærne var
    fra jeg var 8-9 år og bodde hos moren min i Larvik.

    De
    er nok ihvertfall fra 70-tallet, siden det er cord-fløyel
    bukse osv., og jeg mener å huske at den genseren var for kort
    på armene, men at jeg ikke fant noen andre klær i skapet,
    før vi skulle på ferie til Nevlunghavn, den
    sommeren.

    Og når jeg ser meg i speilet nå.


    har jeg gule tenner ennå.

    Og det er fra oppveksten
    aleine, hos faren min, på Berger.

    For jeg tror ikke jeg
    hadde gule tenner, da jeg flytta dit, i 1979.

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:22am January 17

    Men
    da faren min flytta til Haldis, også på bergeråsen,
    da jeg var ni år.

    Da ble jeg litt sånn giddalaus,
    som det vel heter, når det gjaldt forskjellige ting.

    Jeg
    ble litt sånn utafor, av å bo aleine.

    Så jeg
    orka ikke pusse tenna, noe regelmessig.

    Og faren min kjøpte
    alltid cola, så jeg ble avhengig av det.

    Og jeg var også
    giddaløs, når det gjaldt å gå på
    skolen og sånn, en dag uke kanksje, så orka jeg ikke å
    gå ut av senga, før i 10-11 tida kanskje.

    Og
    da satt jeg og så på skole-tv, på TV-en, før
    jeg gikk bort til farmora mi, på ettermiddagen, for å
    spise middag da.

    Sånn ca. en dag i uka, skjedde det.


    jeg var nok litt i sjokk, etter at faren min flytta til Haldis.

    Og
    mormora mi, Nevlunghavn, hun ble jeg også litt sånn
    nedbrutt av.

    Da hun tok det bildet, mener jeg å huske,
    så hadde hun kjefta og kommandert, i noen dager alt vel, så
    da begynte nervene mine å rakne, som var ganske greie før
    jeg dro ned dit.

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:26am January 17

    Og
    katta jeg hadde med, den ble også nervøs, mener jeg å
    huske.

    Jeg ville ikke at katta skulle bli borte, så den
    lot jeg bo på samme rommet som meg.

    Det gamle rommet til
    onkel Martin.

    Og der ble det luktende kattepiss, tilslutt, for
    jeg bare gleda meg til å komme tilbake til Bergeråsen da,
    for hun bestemor Ingeborg var så slitsom.

    Og jeg tror
    katta ble litt nervøs av henne og.

    Og jeg ble sånn
    giddalaus, at jeg ikke orka å bytte kattesand, eller noe, men
    bare leste bøker der da.

    Og det var derfor jeg fant de
    russiske kameraene på loftet der, for jeg og søstra mi
    hadde lest ut alle bøkene, så jeg skulle opp på
    loftet for å finne nye bøker.

    Men det var etter
    planen til bestemor og bestefar da.

    Jeg kunne ikke finne på
    sånt selv, i det huset, for de hadde så bra kontroll.

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:27am January 17

    Sånt
    kunne jeg ha gjort på eget initiativ, i huset til farmora og
    farfaren min, men ikke i huset til mormora og morfaren min, for de
    var veldig kontrollerende og påpasselige og sånn,
    ihvertfall bestemor Ingeborg.

    Så det var omtrent som å
    bo i en militærleir, å være på besøk
    der, med bestemor Ingeborg som inspiserende og kommanderende general
    da.

    Noe sånt.

    Hun er jo fra en dansk
    militærfamilie, med mange kjente danske generaler osv., så
    det er kanskje derfor det ble sånn.

    Det
    er mulig.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:31am January 17

    Og
    det med at jeg gikk til psykologen, det var fordi at jeg hadde
    overhørt i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe
    ‘mafian’.

    Men så fortalte jeg det til søsknene
    mine, og onkelen min Martin Ribsskog, i 2005.

    Og det står
    jo ikke noe i avisene, om noe ‘mafian’.

    Så da trodde han
    onkel Martin, at jeg var blitt sinnsyk, og inbilte meg dette.


    han ville at jeg skulle gå til lege og psykolog.

    Og jeg
    sa det var greit, for å roe ned han onkel Martin, sånn at
    skulle skjønne at jeg ikke tullet, med det ‘mafian’-greiene,
    men jeg ville at han skulle ta det alvorlig da.

    Det var derfor
    jeg gikk med på det.

    For jeg regnet med at da ville
    onkelen min kunne bli forklart, at det ikke var jeg som hadde klikka,
    av psykologen da.

    Mer om det ‘mafian’-greiene i denne linken
    forresten:

    https://johncons-blogg.net/2009/01/jeg-sendte-en-ny-anmeldelse-til-oslo.html

  • Enda mer fra Nevlunghavn. (In Norwegian).

    Photos
    from Costa del Nevlunghavn

    Photo
    3 of 18
    |Back
    to Group
    |See
    All Photos

    Drag
    the corners of the transparent box below to crop this photo into your
    profile picture.

    Click
    on people’s faces in the photo to tag them.

    Added
    by you
    to the group "
    Costa
    del Nevlunghavn
    "

    Share

    Tag
    This Photo
    Edit
    This Photo
    Remove
    This Photo

    Added
    May 16, 2008

    Comment

     Erik
    Ribsskog

    at
    12:52pm May 16

    Her
    er fra Nevlunghavn, sommeren 83.

    Det er bestefaren min
    Johannes, og søstra mi, og katta mi.

    Vi var fra Berger
    i Svelvik, jeg og søstra mi, men farmora mi, var ikke så
    glad i katter, så jeg tok med katta.

    Fattern lot meg bo
    aleine, fra jeg var ni osv., så det var greit å ha katt
    osv., da i det minste.

    Så fikk jeg penger til å
    kjøpe mat til katta osv., og meg selv da, hele tida da.

    Det
    var på loftet her som at de russiske kameraene lå, som
    jeg har kommentert på et annet bilde.

    Bestefaren min
    Johannes, han døde i Spania, i 85, mener jeg det må ha
    vært.

    Bestemora mi, skreiv i hvertfall at han døde
    to år etter det her, på et av bildene.

     Erik
    Ribsskog

    at
    11:45pm January 16

    Bestefar
    ser litt trist ut på det bildet her.

    Det er sikkert
    fordi at når bestemor Ingeborg skal ta bilder, da driver hun å
    manøvrer og dirigerer og maser høl i hue på folk,
    til de sitter akkurat som hun sier da.

    Så jeg husker jeg
    prøvde å roe ned katta, under bilde-takinga, for jeg var
    bekymra for at katta skulle bli vettskremt av den masinga til
    bestemor Ingeborg.

    For katta var bare vant til å bo hos
    meg i Leirfaret på Bergeråsen da.

    Mens søstra
    mi bodde i Havnehagen på Bergeråsen, sammen med faren
    vår, i huset til Haldis, dama hans, og hennes barn, Jan og
    Christell bodde også der.

    Så jeg var ikke så
    flink til å gå klær og sånn.

    Den grå
    genseren der var alt for kort på armene og sånn.

    Mens
    søstra mi er kledd i rosa, så hun var moteriktig kledd,
    ifølge 1983-moten som jeg tror dette bildet er fra.

    Sommeren
    83 antagelig.

    Da dukket det også opp en eske med
    russiske kamera opp på loftet der ja, i huset der.

     Erik
    Ribsskog

    at
    11:48pm January 16

    Det
    sa bestemor ifjor, at var fra en fyrvokter, som bodde der før
    de flytta inn, i 75 ca.

    Stefaren vår, Arne Thormod
    Thomassen, hadde rådet besteforeldrene våre å
    flytte dit fra Sætre i Hurum.

    Det er faren til Axel
    Thomassen, halvbroren min, som er kokk på resturant Oskar
    Bråten på Thorshov.

    Men Axel var ikke født
    da, i 1975.

    Og i 1983, så bodde Axel hos Arne og Mette,
    i Drammen eller på Røa eller i Parkveien, så vi
    hadde ikke så mye med Axel å gjøre da, jeg og
    søsteren min, så Axel var ikke med, han var nok i Oslo
    antagelig.

    Men men.

    Jeg har et annet bilde hvor man ser
    bedre at den genseren er for liten for en 13-åring.

    Jeg
    skal se om jeg finner det.

     Erik
    Ribsskog

    at
    11:54pm January 16

    Arne
    Thomassen pusset også opp det huset, husker jeg.

    Jeg
    husker vi var der, i 75, eller noe, da han pusset opp peisestua, som
    det het vel.

    Noe sånt.

    Bak der bestefar står,
    så var det en ekstra inngangsdør, og da kom man inn i
    det rommet, hvor jeg husker at han stefaren vår, Arne Thomassen
    dreiv og bytta gulvet, var det vel, med noen folk i firmaet hans tror
    jeg, i 1975, eller noe.

    Så sånn
    var det.

  • Mer fra Nevlunghavn. (In Norwegian).

    Photos
    from Costa del Nevlunghavn

    Photo
    17 of 18
    |Back
    to Group
    |See
    All Photos

    Drag
    the corners of the transparent box below to crop this photo into your
    profile picture.

    Click
    on people’s faces in the photo to tag them.
    Carola will be
    asked to approve all tags before others can see them.

    Added
    by
    Carola
    Edwardsen

    to the group "Costa
    del Nevlunghavn
    "

    Share

    Tag
    This PhotoReport This Photo

    Added
    April 26, 2007

    Comment

     Erik
    Ribsskog

    at
    4:00pm May 16

    I
    det gule huset der, så var matbutikk før, hvis jeg ikke
    husker helt feil.

    Jeg var hos besteforeldra mine en sommer, på
    70-tallet, tror jeg det her må ha vært.

    Og da var
    ikke søstra mi med, mener jeg å huske.

    Men da
    klarte jeg å dra med bestefattern ned bakken der da, og til den
    butikken, for da var det lørdag, og da skulle jeg ha
    lørdagsgodt.

    Men det var egentlig en ganske kjedelig
    butikk.

    Den var morsommere den som var nede ved havna
    der.

    Men bestefattern likte best den butikken der, så da
    ble det til at vi gikk dit.

    Det var egentlig en rar
    lørdag.

    Det var ingen i huset som prata, og
    bestefattern var liksom i sine egne tanker, men han hørte på
    meg, når jeg forklarte det her, med at det var lørdag,
    og da skulle jeg ha godteri osv.

    Selv om det var ikke som en
    vanlig lørdag, fordi det var en litt trykket stemning, i
    huset, husker jeg.

    Og det var ikke sånn, som hos muttern
    eller fattern eller farmora mi, at TV-en stod på alltid, så
    det var litt uvant der.

     Erik
    Ribsskog

    at
    4:01pm May 16

    Sorry
    hvis jeg skriver mange kommentarer forresten, får litt
    flashback her, jeg skal se om jeg klarer å skjerpe meg.

    Report

    Randi
    Rudskjaer

    at
    10:39pm January 16

    jeg
    har også handla i butikken der med farfar.. maste meg til en
    liten dukke 🙂 men det var slutten av 80-tallet…

     Erik
    Ribsskog

    at
    11:12pm January 16

    Ok,

    det
    var på 70-tallet det her.

    Da var det snø og is om
    vinteren.

    Så jeg og søstra mi fikk kjeft av
    mormora vår, bestemor Ingeborg, fordi vi ikke sklei ned den
    bakken der på skoa, istedet for å gå ned, for de
    lokale ungene i Nevlunghavn dem sklei ned bakken da, sa
    bestemor.

    Jeg og søstra mi var på besøk
    fra Larvik, med bussen, sånn i 1977 eller 78 eller noe vel.

    Og
    i Larvik så var dem nok flinkere til å fjerne is fra
    sånne bakker, så vi fiksa ikke det gitt.

    Jeg vet
    ikke hva det heter når man skal skli på beina ned en sånn
    bakke?

    Det heter kanskje bare skli på beina.

    Det
    er mulig.

    Med vennlig hilsen

    Erik
    Ribsskog

  • Jeg orker ikke noe mer sånn idiot-greier fra familien min, så jeg tok og blokkerte han fetteren min Ove på Facebook nå. (In Norwegian).

    tilgivelse

    Between
    You
    and
    Ove
    Christian Olsen

     

    Ove
    Christian Olsen

    Add
    as Friend

    January
    15 at 11:21pm

    Report
    Message

    Hei
    Erik.

    Jeg har tenkt veldig mye på det jeg skrev til deg
    sist vi skrev til hverandre. Jeg kalte deg en løgner osv og
    kalte deg div kjipe ting. Jeg stjal kanskje de myntene fra deg. Jeg
    var full og husker ikke. Så jeg lar deg falle tvilen til gode
    og gir deg rett. Det kan godt hende at jeg stjal de myntene, og for
    det så ber jeg om unnskylding.

    Jeg vil ta opp igjen
    kontakten hvis du vil! Kan du tilgi meg?

    Hva sier du fetter?
    Kunne du tenke deg og gjenoppta kontakten?

    Jeg vil veldig
    gjerne det!

    Hilsen Ove.

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:14am

    Ja,

    du
    stjal de myntene ja, det husker jeg enda.

    Og jeg lurer på
    hva du gjorde hos naboen i Rimi-leilighetene, på St.
    Hanshaugen, butikksjef Sofia, hun afrikanske dama eller mulattdama,
    eller hva hun var.

    For hun hadde en barsk type, som dukka opp
    på verandaen min en gang.

    Og det tok jeg opp med henne
    på julebordet, med Rimi, i 99.

    Og da sa jeg at det var
    like før jeg henta AG-en fra HV, da han typen hennes, en tøff
    kar i 30-40 åra, plutselig bare stod som en skygge, på
    verandaen min.

    Så jeg lurer litt på om de kødda
    noe med deg, da du var der, i 20-30 minutter, for han var litt tøff
    han typen til hun Sophia, butikksjef Rimi Skullerud, ihvertfall for
    noen år siden.

    Og hun sa at hvis jeg hadde henta AG-en,
    så hadde han typen hennes blitt gæern.

    Og hun
    hadde syntes synd på meg da, omtrent.

    Noe sånt.

    Hva
    slags type er det da, som er så tøff, at det synd på
    han som har maskingeværet?

    Så derfor er det en av
    de tingene jeg lurer på, som du kanskje kan svare på da,
    hvis vi skal ha noe med hverandre å gjøre.

    Jeg
    har også mange andre spørsmål til deg, for nå
    har jeg hatt noen rolige år, her i Liverpool, hvor jeg har
    tenkt over gamle dager, og underlige ting som har skjedd.

    En
    gang ba du meg til deg og hun Kristiansand-dama di, som het Lene vel,
    det samme som kusina vår, søstra til Tommy.

    Og
    da, så så vi Rosenborg-kamp, på TV.

    Og du
    brølte hver gang de scorte, enda du er fra Son, og ikke
    Trondheim.

    Men men.

    Men det som var rarest, var at du
    hadde sånne hemmelighetsfulle telefonsamtaler, med faren min,
    Runar, hvor du oppdaterte om hver minste ting jeg hadde sagt og
    gjort, og småfniste litt og sånn da.

    Så det
    var tydelig at det var noe set-up, i mine øyne.

    Og
    ettesom jeg skjønte på Susanne, i Holmsbu da han tredje
    siste grandonkelen der døde.

    Så snakker faren din
    og faren min og broren dems, Håkon.

    Dem snakker alltid
    høyt sammen.

    Runar, faren min Arne og Håkon.

    Hvorfor
    snakker dem alltid så høyt?

    Hvem er det som
    alltid snakker høyt?

    Må være noe
    mafia-greier i mine øyne, mistenker jeg.

    Så sånn
    er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 2:03am

    Jeg
    har tenkt litt mer her nå Ove.

    Det kom litt bardus på
    meg, det her med nytt Facebook friend-request fra deg, etter at jeg
    ble person non gratia, fra deg og onkel Håkon og onkel Runar,
    og faren min, i fjor.

    Men nå har jo faren min drevet og
    tullet, med å ikke ville ha kontakt, og så ha kontakt,
    osv.

    Og det utviklet seg til telefonsjikane, med at jeg fikk
    telefoner natt og dag, i et par uker vel.

    Så jeg lurer
    på det her.

    Hvor seriøs er du?

    Hvor
    oppriktig er ditt ønske om at vi igjen skulle være som
    to vanlige fettere.

    Jeg mistenker at det kan være noen
    andre i familien, f.eks. onkel Runar, som jeg vet står nærme
    deg, og omtrent kontrollerer deg, virker det som for meg, som kan stå
    bak dette.

    Og jeg orker ikke mer spetakkel nå, etter alt
    det styret med telefonsjikane fra faren min.

    Og vi vet jo
    begge at du også er litt ustabil, må man vel si.

    Du
    ypper til slåsskamp, og får bank, mens vi venter på
    nattbussen, enda du var norgesmester i amerikansk fotball, så
    lar du bare fyren du provoserte kline til deg, gjentatte ganger, mens
    du bare ser på, før du må be om unnskyldning til
    dama hans for å ha kallt han homo.

    Du hopper over til
    balkongen til naboen min på St. Hanshaugen, du stjeler tiere i
    skuffen hvor jeg har lommebok og nøkler osv., du klatrer på
    utsida av gjerdet, som er over Fossekleiva ved Berger-kafeen.

    Du
    får en fiks ide, om at vi skal samtidig sette oss ned, i sofaen
    min, på St. Hanshaugen, på en måte sånn at
    den sofaen gikk i stykker.

    Jeg tror ikke jeg orker mer av
    dette, med at det forrandrer seg hele tida om jeg er non-gratia,
    eller ikke.

    Jeg tror at når du sier at jeg er
    non-gratia, så får det også være det.

    Vi
    har ikke hatt så mye med hverandre å gjøre, siden
    80-tallet, uansett.

    Så vi får bare ha det på
    non-gratia, tenker jeg, det blir for mye tull for meg, med denne
    skiftingen mellom non-gratia og fetter, hele tiden.

    Spesiellt
    etter at faren min gjorde noe lignende.

    Og han har jeg jo
    heller ikke hatt så mye å gjøre med siden
    80-tallet.

    Så det er noe klamt over denne kontakten fra
    farsiden min av familien min nå, etter at jeg flyttet til
    Liverpool, synes jeg.

    Dere får heller bare la meg være
    i fred, tror jeg.

    Jeg orker ikke mer sånn der
    idiot-greier.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er et lite tilbakeblikk på hva som ble skrevet, ifjor, sist gang jeg skrev med Ove på Facebook:

    https://johncons-blogg.net/2008/08/vedr.html

  • Flashback til ifjor. (In Norwegian).

    Når jeg tenker på dette på den verste måten, så er ikke dette så artig å tenke på.

    Men jeg fikk flashback tilbake til ifjor, da jeg skrev om drapet på hun norske studenten i London.

    Så dukket det opp en amerikansk dame, på Facebook, som ga meg ‘inside information’, om drapsofferets familie osv.

    Men, det som er verst å tenke på nå i ettertid.

    Det var at den amerikanske damen, (som hadde et maskebilde, som Facebook-bilde), hun fortalte meg, om den ulykken på Bygdøy, med han unge gutten som var motorsport-utøver, og de to unge norske jentene som satt på med han, da han kjørte i påvirket tilstand, og kjørte av veien, og alle tre døde i ulykken.

    Kan dette ha vært noe slags plott, for å hevne seg på norske folk, fordi de ikke bare stilltiende godtar det media sa om drapet på hun norske dama i London.

    At hun liksom var en ‘sosialite’ og alt mulig annet svada, som britisk presse ‘hostet opp’.

    Hun var nok mest sannsynlig en selskapsdame, som fikk oppholdet i London sponset på noen måte, virket det som for meg.

    De hadde en treroms i en fasjonabel del av London, like ved Vicoria togstasjon, tror jeg det var.

    Og der har jeg vært selv, det er i nærheten av Trafalgar Square og Belgrave og Chelsea og Kensington.

    Det er kjempedyre bydeler å bo i.

    En treroms der koster mye mer enn man kan ha råd til, to studenter, på norsk studielån.

    Jeg søkte litt på nettet, og kom til at en treroms, der de bodde, lå på ca. 50.000 norske i måneden.

    Og hvis man får studielån av lånekassa, så får man 8-10.000 i måneden, til å leve for, maks.

    10.000 er med Erasmus-stipend.

    Men den ene damen, som het Brantzeg, eller noe vel.

    Hun sa, at hun jobbet deltid i en klesforretning, så derfor hadde de råd til den leiligheten.

    Men det er bare det, at studentjobber i England, de er betalt kanskje 50-60 kroner i timen.

    Så hun jobbet kanskje to dager i uken.

    La oss si 20 timer i uka da, for å ta i litt.

    20 ganger 50 kroner, det blir tusen kroner i uka.

    Fire tusen i måneden.

    Jeg trekker ikke fra skatt, for å være sikker på at det ikke blir for lite.

    Jeg runder opp til 5.000 siden studentjobber i London nok kan være litt bedre betalt enn i Liverpool f.eks.

    Så trekker vi fra en husleie på 50.000.

    Minus 5.000.

    Det blir 45.000 igjen.

    Og så har de 20.000 i studielån, i måneden, til sammen.

    Og dyre medlemskap i de dyreste nattklubbene i London.

    Nei, dette regnestykket går ikke opp.

    Norske folk har vært litt naive i denne saken, vil jeg si.

    Men hvordan kunne denne mystiske amerikanske damen, fra Facebook, vite dette om at denne ulykken skjedde, før det var i nettavisene.

    For det husker jeg klart og tydelig, at jeg lurte på hvilke kilder den amerikanske, norsktalende damen hadde.

    Så jeg lurer på om det var noe muffens her, og at noen hadde skrudd på bremsene eller styringa, eller noe, på bilen.

    For han var jo sånn motorsport-sjåfør han gutten som kjørte, så det var kanskje rart at han skulle miste kontrollen på bilen, selv om han hadde drukket.

    Kan det ha vært noe muffens her?

    Jeg skal se om jeg klarer å finne fram de linkene igjen, fra ifjor.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er de linkene:

    Noe må være galt i Martine-saken:

    https://johncons-blogg.net/2008/07/noe-m-vre-galt-i-martine-saken-in.html

    Den amerikanske damen på Facebook:

    https://johncons-blogg.net/2008/05/oppdatering-facebook-samtale-mary-jo.html

    https://johncons-blogg.net/2008/05/snne-luringer-som-skriver-til-en-med.html