johncons

Stikkord: Familie

  • Bestemuttern og bestefattern på Sand. (In Norwegian).

    Det må ha vært noe rart her vel.

    Begge jobba hele tida med rutinearbeid osv.

    Men fattern var vel sjefen vel.

    Fattern og Håkon fikk først 800 i lønn, og så 1000 i lønn, husker jeg.

    Men jeg vet ikke om bestefattern fikk noe lønn.

    Og det virka som om fattern var sjefen der vel.

    Bestefattern likte vel å lage elementer for Jensen Møbler.

    Mens fattern likte å lage vannsenger og sånn.

    Men det som var rart, var at sånn rundt 1980, så sa bestemuttern til meg, at hu ga melk når jeg var liten.

    Hm.

    Det må vel ha vært på flaske det da.

    Jeg sa fra til fattern da vi var i butikken, og da ble han sur.

    Og i begravelsen til bestemutter, så skulle jeg gå foran sammen med fattern, og onkla mine bakerst da.

    Og dette hadde dem sitti oppe hele natta og krangla om visstnok.

    Men jeg husker noen episoder fra da jeg var sånn 1-2 år.

    Før muttern og fattern var skilte, og vi bodde på Toppen på Bergeråsen.

    En dag satt bestemuttern barnevakt for meg.

    Jeg lurer på om det var da muttern var på sykehuset for å få Pia eller noe.

    Jeg var født for tidlig, 1.5 eller 2 mnd. for tidlig vel.

    Og måtte ligge i kuvøse, har jeg fått høre.

    Men det artig når bestemuttern var barnevakt, for da skulle jeg gjemme meg da, så skulle hu finne meg inpå leiligheten der da.

    Og det var veldig artig husker jeg.

    Da måtte jeg gjemme meg i sånne skap osv.

    Også fant hu meg, og da tror jeg hu skreik for å skremme.

    Og det syntes jeg var morsomt, så da lo jeg skikkelig jeg og, så det var morsomt.

    Så det husker var mye artigere, enn det pleide å være der.

    Jeg kunne ikke huske å ha hatt det så morsomt før.

    Så det var artig.

    Jeg fikk en sånn rød plast traktor av fattern og muttern.

    Men jeg brukte den vel aldri omtrent, jeg likte bedre å gå.

    En gang, når jeg var sånn 1-2 år, så gikk jeg ned Toppen der, og over i Olleveien er det vel.

    På sida av veien da.

    Og så snudde jeg et stykke ned i Olleveien, og gikk tilbake da.

    Men jeg skjønte at jeg måtte gå på sida av veien, for muttern hadde vel sagt fra om bilene osv. da.

    Så gikk jeg tilbake.

    Jeg regna med det var sånn at hvis man gikk samme veien tilbake, så endte man opp der man hadde starta fra.

    Og det stemte bra.

    Men det var egentlig ikke lov, å gå ned der, men ingen sa noe så, jeg tror muttern må ha drivi å ha lagd mat eller noe.

    Men da søstra mi ble gammel nok til å kjøre traktoren, så fikk hu lov til det av muttern da.

    Så spurte hu meg om det var greit da.

    Jeg kjørte jo aldri traktoren.

    Men jeg var ganske stolt over den, for jeg synes jeg var heldig, når jeg hadde fått traktoren året før.

    At foreldrene mine måtte synes jeg var flink, som fikk så fin traktor.

    Så jeg var ganske stolt av den traktoren da.

    Men jeg ble jo litt misunnelig på søstra mi da, siden muttern bare var opptatt av hu hele tida.

    Men det gikk greit.

    Men så skulle hu gi traktoren til søstra mi og.

    Og jeg sa først ja, for hu spurte så pent, og var så gira.

    Men så så jeg på traktoren da.

    Så huska jeg det da, at jeg var så stolt av traktoren, fordi jeg trodde dem synes jeg var flink da siden jeg fikk så fin traktor.

    Så da ble jeg lei meg da, når hun skulle gi traktoren til søstra mi da.

    Jeg fikk ikke så mye oppmerksomhet fra muttern, og når hu skulle gi traktoren, som jeg var stolt av, til søstra mi og.

    Da ble jeg litt trist gitt, så da begynte jeg å grine.

    Men muttern og søstra mi bare smilte og lo.

    Men da kjørte fattern meg bort på Sand, og da prata jeg med bestemuttern der osv. da.

    Og hu lurte på hvorfor jeg var så trist osv. da.

    Og onkel Håkon begynte å mobbe meg da.

    Vil du ikke at søstra di skal låne traktoren du da.

    Noe sånt.

    Jeg synes han var dust, så jeg gadd ikke å svare.

    Men bestemuttern var alltid snill da.

    En gang, når jeg var sånn 3 år, kanskje, når vi egentlig bodde i Larvik, så forklarte hu meg hvem alle søskenbarna mine var da.

    At det var Lene, og hun var døv, så hun kunne ikke prate.

    Og det var Ove, og han var ikke så flink til å prate han heller, men det var fordi han ikke hadde lært så mye å prate.

    Men jeg visste jo egentlig det her fra før da.

    Så gikk bestemuttern tur med meg og Lene, og leide vårs i hver hånd da.

    Vi gikk rund veien mot Snippen der.

    Og da kom det ei kone, og spurte hvem som var eldst.

    Om det var Lene som var eldst.

    Men jeg var eldst, jeg var noen måneder eldre vel, uten at jeg husker nøyaktig.

    Men hu kona forsvant da, så fortsatte vi gå-turen.

    Så det var hyggelig å gå tur.

    Hu var alltid snill Ågot da.

    Men etter at Øivind døde, så sa hu at han ikke var noe snill mot hu.

    Også bytta hu rom, til det som var ovenfor kjøkkenet.

    Og det ytterste rommet var rommet til fattern og Håkon og dem vel.

    Jeg sa fra til Håkon, etter at Ågot hadde sagt til meg, at Øivind ikke var noe snill.

    Så sa jeg til Håkon dette da, mens Ågot var der.

    For jeg var jo bare 12-13 år vel.

    Jeg visste ikke hvordan jeg skulle prate med bestemora mi om det.

    Men Håkon ble bare sinna og brysk i trynet, og så stygt på meg, og sa ikke noe.

    Så da skjønte jeg ikke noe.

    For han var sønnen til Ågot, og i tredveåra.

    Han burde jo klare å prate med hu om det.

    Men jeg så på hvor sinna han blei.

    Og jeg skjønte ikke hvorfor.

    Så her måtte det være noe galt tenkte jeg.

    Og Ågot var trist, og trengte trøst, det skjønte jeg.

    Men jeg visste ikke hva som var galt.

    Så jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.

    Men Håkon visste nok noe som jeg ikke visste da antagelig.

    Siden det gjorde han sinna, at hu trengte trøst, at faren hans ikke var noe snill mot mora hans.

    Men han prøvde ikke å trøste i det hele tatt, han ble bare sur og sinna, og sa ikke noe, og gikk ut.

  • Facebook, 4/3. (In Norwegian).

    Facebook, 4/3. (In Norwegian).

    My Photos – Erik Ribsskog
    Photo 41 of 42Back to AlbumPrevious
    Next
    Drag the corners of the transparent box below to crop this photo into your profile picture.
    Click on people in the photo to tag them.

    From your album:
    “Erik Ribsskog”Added 4 hours agoShare
    Rotate
    LeftRotate
    RightType any name or tag:

    or choose a person:
    Loading friends…
    Enter ‘s email address and we’ll send a link to this photo.
    Email:
    Tag This Photo
    Edit This Photo
    Delete This Photo
    Order Prints Erik Ribsskog wrote
    at 12:05am
    Her er brev fra Martin, som var på baksida av brevet fra bestemuttern.

    Han var med på det her å jage meg med folk som skulle skyte meg osv.

    For jeg hørte han prata om det til Grethe.

    Om at det var ingen mulighet for meg å slippe unna.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:05am
    Og, dagen de dro på motorsykkelferie.

    Så sa han.

    At dem fikk ikke ta’n mens han satt med ryggen til foran pc-en, eller noe.

    Så han sendte meg ut for å se etter hestene eller noe.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:06am
    Jeg fant ikke noe hester, så det var rart.

    Jeg skulle jo passe hestene, men jeg fant ikke hestene på enga der, så hvor de kan ha vært, det er vanskelig å si.

    Det her var på bursdagen min, 25. juli 2005.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:07am
    De grøftene var nede på enga der.

    Og det var ganske kjedelig på den here gården, så det var nesten artig å grave grøfter.

    Så drenerte man enga da.

    Så jeg kjente det terrenget rundt enga ganske bra, for jeg hadde rydda skog og kvist osv. der.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:08am
    Så jeg dro dit da, når de folka kom til gården da.

    Og tok pause like over bekken ved enga der da.

    Som grøftene endte i.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:08am
    Og da hørte jeg noen folk som prata.

    Både like ved der jeg var, og på gården.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:09am
    De like ved der jeg var, sa at han er inni der.

    Men han andre turte ikke å gå dit, fordi han var redd jeg hadde kniv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:10am
    Dem hørte jeg sendte tekstmeldinger.

    Og jeg sendte til Winnem og hun tyske psykolog-dama, at dem skulle få politi til å komme til gården.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:10am
    Etter en stund, så virka det som de folka fikk den meldingen.

    Og da klagde de osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:10am
    Jeg var jo litt desp, så jeg skrev en ny melding, at de skulle i hvertfall få taxi dit.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:11am
    Og da sa han med våpenet, at for det så skulle han ikke drepe meg, men bare skyte meg i balla.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:11am
    Sånn jeg skjønte det i hvertfall.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:12am
    Det kom folk dit, og prata med dem, og sa at dem hadde funnet brev fra Stein Erik Hagen der.

    Og at jeg ikke hadde rørt tablettene jeg hadde fått av hu tyske psykolog-dama.

    Noe med Rivendel eller noe.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:12am
    Men jeg følte meg egentlig bra, det var bare onkelen min som skulle ha meg til psykolog.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:13am
    Og så hørte jeg hunder.

    Og da slapp jeg posen med tøy og mat osv, for jeg hadde tenkt å sove ute, for jeg var ikke trygg.

    Fordi dem sa sånn, pass på at det ikke kommer noen banditter.

    Og at Thor nettopp var tilbake fra ferie.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:14am
    Før dem kjørte.

    Og det var midt på sommeren, så jeg synes det var tryggere ute enn på hytta da, for det virka som noe skulle skje.

    Så jeg hadde pakka en pose før jeg hørte en kar gå ut av bilen til Thor, si noen ord til han, og ned mot gården.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:15am
    Så dro jeg til forbi enga der.

    Og så slapp jeg posen og løp når jeg hørte hundene.

    Og dem banda på gården, når dem hørte hundene.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:15am
    Jeg tror kanskje hundene kan ha løpt rundt der jeg gikk, en annen vei, for å se på hestene.

    Ellers, så kan det ha vært politiet som kom, med hunder.

    Hm.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 12:17am
    Men, men, noe var det i hvertfall.

    Vi får se hva som skjer.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:07am
    Forresten, når jeg stod å gravde de nevnte grøftene.

    Så kom søstra mi på besøk en fredag til gården.

    Så onkelen min at Grethe og Pia skulle skyte etterpå.

    Og de pleide å skyte i veien like oppåfor enga.

    Så kom de da, i veien.

    Så stoppa de midt i veien.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:08am
    Så var de i synsavstand da.

    Men de nikka ikke, de vinka ikke, de hilste ikke.

    De viska/snakka lavt seg i mellom.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:08am
    De stod midt i bakken, i veien ned til enga.

    Søstra mi hadde på seg en sånn svart frakk som så ut som hun dama i Matrix.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:10am
    Og søstra mi var også på Matrix-party, ved akerselva, månefisken eller hva heter det.

    Det er i sannergata vel.

    Der hvor det er noe tv-studio osv.

    Der var hu på Matrix-party.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:10am
    Og kameraten min Magne Winnem, han skulle absolutt ha meg til å bli med å se Matrix 2 på Klingenberg.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:11am
    Så skulle han absolutt sitte på en benk, og da kom det er ei dame forbi, som gikk nærmere oss en følge sitt, og hu skulle vise fram puppa sine sa’n.

    Jeg synes det var litt rart, at vi satt der og hu gikk sånn.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:12am
    Så skulle vi kjøre sykkel-taxi.

    Da kjørte vi sykkel-taxi, med ei dame han likte da.

    Bort til Aker-brygge.

    Enda vi ikke skulle dit.

    Så vi kjørte sykkel-taxi, bare for å kjøre sykkel-taxi, siden han synes dama var fin.

    Så det kosta vel 100 kr, eller noe.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:13am
    Så skulle han gå til bilen oppe ved den amerikanske ambassaden der et sted da.

    Så jeg fulgte han dit da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:15am
    Jeg hadde jobba hele dagen, på Rimi Langhus, en lørdag fra 7 til 19 da vel.

    Men jeg pleide ofte å gå på byen, noen år før, med bruttern osv.

    Og da endte vi ofte på Studenten.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:15am
    Jeg gikk dit da.

    Og tok en øl, siden det var en sommerdag vel, det må vel ha vært i 2002.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:16am
    Taxi-sjåføren, som kjørte meg til Klingenberg, klagde på utlendinga, og at de aldri gjorde kroppsarbeid.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:16am
    De ville bare ha fine jobber som taxi og sånn som man ikke svetta av da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:17am
    Så dem skulle svette da, i følge den logikken, var vel de norske da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:18am
    Jeg havna på Studenten da, og kjøpte en øl.

    Så dukka Ingvill som hadde jobba på Rimi Langhus før opp.

    Og typen hennes tror jeg det var.

    Dem skulle studere i Bradford.

    Og de skulle studere noe mot organisert kriminalitet.

    Men det var nok bare han karen.

    Og jeg spurte om det var noe lignende av det hun Eva Joly dreiv med, og det var det.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:19am
    Så tenkte jeg, at jeg kunne vel ikke stå der hele dagen, dem ville vel antagelig være i sitt selskap.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:19am
    Så jeg sa at jeg skulle ringe bruttern, og høre om han blei med å ta noen øl, som i gamle dager.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:19am
    Men det gadd han ikke.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:20am
    Så da dro jeg likegodt tilbake til Studenten, enda jeg hadde sagt hadet.

    Så tok jeg vel et par øl til sammen med dem da.

    Så dro jeg vel hjem vel.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:28am
    Men tilbake til gården og enga.

    Søstra mi stoppa opp i veien.

    Prata på sin vanlige litt affekterte/litt småhissige måte.

    Med mye utpust, grimaser og sånne halvveis raseri-lyder antagelig.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:29am
    Eller, hu er vel ikke alltid sånn, men noen ganger.

    Jeg synes dem virka litt truende der dem stod.

    Siden de ikke hilste osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:29am
    Men tydeligvis stod og prata og diskuterte om meg da.

    Uten å ha hilst.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:30am
    De hadde jo gullpistolen til Grethe, visste jeg, for det hadde Martin sagt, at de skulle komme ned og skyte, når Pia kom til gården.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:31am
    Fra Oslo, hvor hu bodde.

    Så jeg tenkte, at dette går vel ikke ann, at man skal stå sånn, på hundre meters avstand, eller hva det var, og se hverandre, men ikke hilse, når man er søsken osv.

    Og søstra mi hadde nettopp kommet på besøk osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:32am
    Så jeg tok med spaden, for jeg synes de så litt aggressive ut faktisk.

    Og det var rart at de bare skulle prate om meg.

    Men at dem ikke skulle hilse.

    Og jeg synes søstra mi så litt vel aggressiv ut i den her matrix-frakken sin.

    Særlig når dem ikke hilste, men jeg skønte at dem prata om meg.

    Og jeg visste dem hadde våpen osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:33am
    Så jeg gikk mot dem da, så spurte jeg om det var Matrix 4.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:34am
    Så sa søstra mi, til Grethe, så jeg hørte det, ja men det er jo noe Axel kunne ha sagt det.

    Axel er broren min, eller halvbroren min da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:34am
    Så veksla vi vel noen ord da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:35am
    Så stakk dem tilbake til gården.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:35am
    Men dem glemte å skyte.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:14am
    Broren min, Axel.

    Vi pleide å gå på byen noen ganger.

    Jeg tok han med på byen en gang, når han var sånn nettopp fylt 18 eller noe sånn kanskje.

    Han ringte meg på jobben, og spurte om vi skulle møtes en gang.

    Om jeg skulle møte han og dama.

    Da var dem vel 18 eller noe da.

    Og da skulle vi møtes på Snorre.

    Det var ei advokat-student dame fra Son eller noe sånt, som bodde på Aker Brygge osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:17am
    Jeg synes det var litt rart, at vi skulle møtes på utested da.

    Men jeg tenkte kanskje at han synes det var kult osv. da.

    Etter det så ble det ofte at vi gikk ut på byen da.

    Første gang vi tok en sånn pub-runde på Majorstua, Hegdehaugsveien osv., da endte vi vel opp på Studenten i kjellern der.

    Og der var det pianobar, med ei dame som sang om Tore Tang og en annen fin Mods sang, og var ganske flink da.

    Så da var det noe hollandske flyvertinner osv der husker jeg.

    Så det var ikke så værst sted å slappe av å ta en øl osv.

    Så etter det, så ble det ofte at vi endte opp der osv.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:21am
    Men etterhvert, så ble det Baronen osv.

    Og bruttern jobber jo som kokk, eller nå jobber han vel som leder på en resturant.

    Så han var vant til å drikke.

    Så etterhvert så klarte jeg ikke å holde følge.

    Og nå sier han at han tjener 25000 i måneden eller noe, hvis det ikke var mer, men at han ikke får spart noe.

    Untatt til leilighet i Brasil, gjennom sjefen sin osv. da.

    Noe sånt.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:24am
    Og en gang på studenten, så skyldte han meg penger, fra før.

    Så ringte han, og spurte om jeg skulle være med på byen da.

    Og da sa jeg, at jeg hadde ikke så mye penger, det var vel noen dager til jeg fikk lønning da.

    Men hvis han kunne gi meg tilbake noen av penga han hadde lånt, så kunne jeg bli med.

    Så ba jeg han kjøpe en øl eller drink, jeg spurte nok om øl, for jeg drikker mest det, men det ble drink tror jeg.

    Jeg spurte om han kunne kjøpe det på kortet sitt da.

    Siden vi hadde avtalt om det da, at han skulle betale tilbake de penga.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:26am
    Men da ble han sur.

    Da krølla han sammen kvitteringa, til en ball, og tok tak i genseren og t-skjorta mi, og kasta den ballen nedi genseren osv. da.

    Og klagde, eller mumla noe om å drikke på lillebroren sin osv. da.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:27am
    Jeg sa seinere til han, at sånn aksepterte jeg ikke fra folk da.

    Og da sa han at, det var greit hvis det var han vel.

    Men jeg synes ikke det er greit selv om det er broren din, jeg synes bare at sånn oppfører man seg ikke.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:29am
    Og det må ha vært rundt sommeren 2001, så dro broren min, til faren sin i Spania.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:29am
    Og ble der et års tid vel, eller noe sånt.

    Og ingen hørte noe.

    Jeg hørte ikke noe i hvertfall.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:30am
    Og det var på den tida jeg hadde masse problemer med jobben på Rimi Kalbakken, og problemer med at jeg jobba ganske mye med frukta og alt mulig på Rimi Langhus da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:31am
    Men plutselig en dag, så ringte bruttern, eller stod på døra da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:32am
    Og da kjente jeg han nesten ikke igjen.

    Han så mye tøffere ut.

    Synes jeg i hvertfall da.

    Så det var rart husker jeg.

    Og han var ganske tøff fra før og.

    Men men.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:33am
    Og en gang like etter dette.

    Det var vinteren 2002 da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:35am
    Så hadde jeg jobba helt til kl. 3 om natta på Rimi Langhus vel.

    Jeg skulle ha en ukes ferie, i slutten av november var det vel.

    Jeg var sliten fra Kalbakken enda.

    Der var det mest slit, og jeg hadde vel egentlig ikke kommet meg helt fra Nylænde og Bjørndal heller.

    Og Langhus jobba jeg ganske mye på og.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:35am
    Så da ringte han meg, sånn i 2-3 tida kanskje.

    Og spurte om jeg kunne hente han på Bislett.

    Det var vel en fredag eller lørdag det her da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:36am
    Jeg sa jeg var der om 30-45 minutter eller noe.

    Det var mens jeg fremdeles hadde Sierraen det her.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:36am
    Så var det politikontroll, ved avkjøringa fra Langhus osv, til motorveien.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:37am
    Jeg var sliten da, jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg ble stoppa.

    Jeg skulle vel finne førerkortet, men da ble han politi-en nærvøs.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:37am
    Vognkortet var det, i hanskerommet.

    Jeg så vel ganske herja og overarbeida ut da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:38am
    Det må vel ha vært en fredag, for hvis det var lørdag, så hadde dagen blitt for lang, siden den begynner kl 7.

    Mens på fredag var det vel kl 12, eller noe.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:39am
    Så forklarte jeg det da, at jeg hadde satt opp jule-aktivitetene på aktivitets-torget da.

    Og at jeg skulle ha ferie kanskje jeg sa og.

    Og at han kunne dra innom butikken, en av de neste dagene, og sjekke juleaktivitene, så kunne han se hva jeg hadde drivi med.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:39am
    Jeg vet ikke om han gjorde det men.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:41am
    Så jeg sa muligens at jeg skulle hente bruttern i rundkjøringa på Bislett og, siden han hadde ringt.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:42am
    Så møtte jeg bruttern, og forklarte at jeg hadde jobba på Lanhus, og at det var derfor det tok litt tid.

    Han fortalte at han hadde vært på nachspiel, så hadde noen jenter kjefta på han, fordi han hadde sjekka opp ei jente dem kjente fra før, en tidligere anledning.

    Og det var noe dem ikke likte i forbindelse med det da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:43am
    Da han hørte at jeg hadde blitt stoppa av politi, og hadde jobba hele natta, da skulle han tilbake et eller annet sted, med noe eller noe sånt da.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:43am
    Noe uforklarlig noe, utenfor sammenhengen da.

    Og som han ikke forklarte ordentlig.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:44am
    Så dro vi hjem til meg vel, og tok kanskje noen øl da.

    Jeg pleide å ha øl i kjøleskapet, men dem pleide å stå der en stund.

    For jeg var ofte så overarbeida, at jeg hadde ikke lyst på øl, på en vanlig dag.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:45am
    Men hvis jeg skulle på byen eller hadde gjester f.eks., da gikk det noen øl.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:46am
    Og dagen etter, så kjørte jeg bruttern opp til Smedstad, heter det vel der.

    Ved et vann der, like ved bensinstasjonen.

    Der bodde han, og delte leilighet med sønnen til en i Nevlunghavn, som ble kallt majoren eller noe.

    Og som kjenner bestemora mi.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:47am
    Hu bor også der.

    Så satt han på Donnie Brascoe da, enda vi hadde sett den på Coloseum, på 90-tallet en gang.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:48am
    Og han prata om politien var dust osv.

    Jeg svarte vel ikke noe særlig til eller fra.

    Det er vel ikke en sånn film man ser mange ganger kanskje.

    Jeg er litt rastløs, jeg er vant til å gjøre ting, så det er ikke sånn at jeg pleier å se filmer åtte ganger osv.

    Men samme det.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:49am
    Men så hadde han noe karbonadedeig eller noe der da.

    Og lagde skikkelig middag, med 14 karbonadekaker, eller medisterkaker var det kanskje, og brødskiver osv. da.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:50am
    Så han er veldig flink kokk bruttern, det er helt sikkert.

    Så det var digg mat.

    Så det må være kult å jobbe på resturant sånn sett osv., får masse god mat gratis osv.

    Og man kjenner alle på alle utestedene osv., så da vanker det sikkert gratis mat og gratis drinker osv. da.

    Men penga forsvinner alikevel skjønner jeg.

    Men sånn er det vel.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 3:51am
    Men hva var det han dreiv med, ved rundkjøringa på Bislett der da.

    Et eller annet var det vel.

    Siden han skulle plutselig noe som han ikke forklarte osv.

    Men men, man kan vel ikke skjønne alt.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:21am
    Jaja, men da havner i hvertfall alle av familie og venner på nettet osv. da.

    Siden vi er så heldige å ha tankepoliti, og ikke vanlig politi, eller hvordan man skal forklare det, i Norge og England osv. da.

    Et eller annet er det i hvertfall som foregår.

    Som dem holder skjult for folk da.

    Jeg husker søstra mi, på Jollys, rundt 92-93 vel antagelig, mens jeg var i militæret, eller muligens litt seinere.

    Da sa hu, at politiet hjelper deg ikke noe hvis det skjer noe.

    Hm.

    Hva slags politi er det her da?

    Hvis det skjer noe, så må man vel få hjelp av politiet.

    Er det jeg som er firkanta og gammeldags eller?

    Hva er det skjer?

    Det her har dem ikke forklart om i avisa.

    Er det noe gæernt med avisene og?

    Det virker ikke som om de skriver om hva som skjer alltid.

    Eller at de skriver om alt som skjer.

    De skriver vel om det de tjener penger på da.

    Sånne kjendiser og sånn, selger kanskje mange aviser da.

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:22am
    Men da får dem kanskje slutte å kalle det nyhetene osv da.

    Hvis det ikke er hva som skjer som dem skriver om.

    Da får dem kalle det magasin eller noe da.

    Eller hva skal man kalle aviser og tv-aktualitetsprogram osv., som ikke skriver om det som skjer, men skriver om det dem tjener penger på?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:24am
    Hvems oppgave er det å fortelle folk hva som skjer?

    Pressen har vel ingen formell rolle?

    Altså, vi har vel ikke rett til å få lese hva som skjer i avisa.

    Dem er jo ikke lovpliktig å skrive hva som skjer.

    Er det noe eller noen som har som oppgave å fortelle folk hva som skjer?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:30am
    Eller, var det meg søstra mi mente?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:31am
    Jeg får ikke noe hjelp av politiet hvis det skjer noe.

    Var det det hun sa.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:31am
    Siden jeg har blondt hår, og ikke brunt som hu har?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:31am
    Illuminati er i livet med andre ord.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 4:31am
    Er det sånn det er?
    Delete

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=33632&id=1059338080&ref=mf

  • Facebook, 29/2. (In Norwegian).

    vedr. mulig anmeldelse
    Between You and Ove Christian Olsen
    Ove Christian Olsen

    Today at 9:34pm
    Hei Erik.

    Vi er samlet på hytten til Runar denne helgen. Jeg, Runar, Håkon, Arne og Øystein.

    Vi har lest alle bloggene dine og er mildt sagt sjokkert over mange av dine beskyldninger. Vi vil med denne mailen informere deg om at vi vurderer politianmeldelse av disse bloggene hvor det florerer med løgner om din nærmeste familie. Dette finner vi dypt injuerende.

    Vi ber deg om og slette disse bloggene som vi mener sprer løgner og usannheter om vår familie.

    På vegne av Runar Mogan Olsen, Håkon Mogan Olsen, Arne Mogan Olsen og Ove Christian Olsen Erik Ribsskog

    Today at 9:46pm
    Ja værsågod og anmeld da.

    Jeg kommer ikke til å slette noen blogger, det får vi ta gjennom retten.

    Og forklare litt om hvordan ting fungerer, uten å gå i detalj, og si om noe er galt eller riktig, av det som står.

    Men man kan ikke kreve at man skal slette en blogg, selv om noe som står der er feil. (Ikke det at jeg mener noe er feil, men dette er som et eksempel).

    Altså, man kan ikke kreve, at man skal brenne bibloteket, selv om det står en linje i en bok, som man er uenig i.

    Det tror jeg blir å generalisere for mye.

    Du har heller ikke forklart om den vinen som du tok med til meg når jeg bodde på St. Hanshaugen.

    Og heller ikke om hva som skjedde da du hoppa over gjerde til Sofia og typen vel, da du var hos meg og drakk.

    Og de myntene du rappa, det sier at du ikke husker.

    Og da jeg var hos deg, og så fotball, så ringte du faren din hele tida, og diskuterte i detalj hva som skjedde.

    Og en gang med søstra di, så oppførte dere dere som om dere var alt annet enn søsken, dansa og greier, når jeg var på besøk hos dere i Sweigaardsgate.

    Og hva skjedde den gangen, du villle at vi skulle besøke Ågot, men så fikk jeg med Pia, og da avlyste du det, enda vi hadde avtalt å dra dagen etter, du skulle kjøre.

    Og du kom ikke i begravelsen til Ågot.

    Jeg forteller ikke løgner, jeg forteller hva som har skjedd meg, og det er lov å fortelle hva som har skjedd en.

    Så dere må gjerne gå til rettsak.

    Norge er fritt land, så det er lov. Ove Christian Olsen

    Today at 9:56pm
    Vi sitter her og har en fornøylig aften. Alt du skriver morer oss fælt. Det eneste du oppnår med disse skriveriene ødelegger bare for deg selv og ditt forhold til din familie. Vi vil over hodet ikke ha noe mer med deg å gjøre hvis disse løgnene fortsetter. Du kan se på deg selv som en person non grata i forhold til din familie. Du er en løgner og en paranoid dust.
    Erik Ribsskog

    Today at 10:16pm
    Ok, da tar vi en pause da.

    Jeg har allerede tatt en pause med Pia og fattern.

    Så det sikkert en alright ordning.

    Det er ikke noe interessant for meg å bli kalt løgner og paranoid dust, av noen som ikke gidder å være konkrete engang, og bare kommer med beskyldninger.

    Og det er mye som har skjedd med meg de siste årene, og som ingen hjelper meg med, og heller ikke sier et knyst om, hva som foregår:

    https://johncons-blogg.net/2008/02/e-mail-to-amnesty-282.html

    Så en familie som ikke hjelper folk som er i en situasjon som dette, hva skal man med en sånn familie?

    Jeg innrømmer at jeg ikke har spurt om hjelp, men jeg har ikke stolt på noen av dere, rett og slett på grunn av de episodene som har vært gjennom årene, og som jeg har skrevet noen om på bloggen.

    F.eks. lot jo familien min meg bo aleine, i en leilighet på Bergeråsen, fra jeg var ni år.

    Og jeg flytta til Oslo, da jeg var 19, for å studere.

    Og etter det, så har jeg vel egentlig ikke hatt så mye med familien å gjøre.

    Så det er ikke for å være uhølig, men det har vært så mye tull opp igjennom årene.

    Særlig med Pia og Christells beskyldninger i Kristiansand, i 89, om at fattern hadde fingra Pia.

    Det, sammen med at jeg ble satt til å bo aleine på Bergeråsen, fra jeg var ni år.

    Og også veldig mye rar oppførsel fra Håkon, Pia sa han var tiltalt for å ha missbrukt ungene til Lene bl.a.

    Og da han, Håkon, skulle ha meg til å kjefte på en kjeltring som leide nede på verkstedet, og som ikke hadde betalt leia, rundt 94 vel, enda da hadde jeg bodd i Oslo siden 89, og var nesten aldri ute på Sand, og han kjeltringen begynte å spørre meg hvor jeg jobba osv.

    Og Runar, hva skal jeg si om han da, jeg synes det var så rart, at du han dreiv og ringte og liksom planla da, og oppdaterte hverandre, når jeg var hos deg i Sweigaardsgate, for å se på fotball, på slutten av 90-tallet vel.

    Så jeg stoler egentlig ikke på noen av dere.

    Så at det er noe tap å kutte kontakten, og være person non gratia, det er ikke for å være uhølig, men det blir mer eller mindre som vi har hatt det før.

    Men det er greit for meg, da sier vi at vi kutter kontakten helt da.

    Og så får jeg beklage hvis det ble litt direkte det jeg skreiv her.

  • Facebook, 27/2. (In Norwegian).

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:29am
    Altså, jeg skal prøve å forklare.

    Det er et eller annet som foregår, men jeg vet ikke helt nøyaktig hva.

    Her har jeg prøvd å summere opp hva jeg vet:

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    Grunnen til at jeg ikke vet nøyaktig hva som foregår, er at myndighetene, og andre som vet hva som foregår, driver å konspirerer, må vel kalle det, og vil ikke si hva som foregår.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:09pm yesterday
    Det tror jeg har vært veldig lavt de siste åra.

    Etter at jeg flytta fra gården til onkelen min, på Løvås i Kvelde i Larvik, i juli, 05.

    Det vet kanskje du hvor er Sirx3, som er fra Larvik vel?

    Onkelen min og dama leide ut ei hytte til en kar som het Thor, som dyrka Marijuana i ganske stor stil, og distribuerte til distriktet vel.

    Jeg så ikke dyrkinga, men onkelen min sa det.

    Og han skulle til han naboen hele tida, og da måtte jeg jo være sosial synes jeg, og ta et trekk da, (det var en litt rar situasjon, så jeg ville ikke skille meg ut osv.).

    Og det var litt av noe marijuana dem hadde, en gang, så var det så vidt jeg klarte å gå hjem til den lille hytta jeg bodde i når jeg jobba der.

    Og en annen gang så klarte jeg ikke å bevege meg, når han onkelen min dreiv å spurte meg om forskjellige ting som hadde skjedd osv.

    Men dette begynner å bli et par-tre år sida, så at det skal henge igjen enda, det tviler jeg litt på.

    Men sånn er det.
    Delete

    Thomas Olafsen wrote
    at 5:52pm on February 25th, 2008
    Jeg tror vi må diskutere ditt forbruk av marihuana først.
    Message – Report

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    I såfall skjønner man jo at kanalen ble mer eller mindre avsluttet.

    Den er jo der enda, men det skjer jo aldri noe der.

    Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det kanskje var grunn til å mistenke at det kunne være noe sånt, pga. at de folka oppførte seg skikkelig maskin/robot-aktige.

    Så tenkte jeg at man kanskje burde ta det opp.

    Noen andre som har noen meninger/kommentarer til dette?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    Forresten, det var jo noen folk, Chetil osv., som svarte veldig raskt, og aldri prata på kanalen.

    Og det var vel en annen som var enda raskere også.

    Noe med tuba eller noe?

    Noe sånt.

    Og en gang når han andre enn Chetil vant, så var det en annen quizzer som kommenterte, at ‘jeg har blitt slått av en maskin/robot, som aldri sier noe osv osv’.

    Så kanskje det greiene der ødela litt.

    Hva het han andre som var så rask og aldri sa noe da?

    Kan det ha vært folk som ble tulla med av noe mafia eller noe?

    At de måtte lære seg å bli superraske til å quizze, for de folka her var utrollig raske.

    At de ble straffa hvis de ikke vant eller noe sånt noe?

    Det kunne nesten virke sånn noen ganger, for dem kunne jo alle spørsmåla på rams, dem var superraske, og sa aldri noe.

    Kan det ha vært noe mafiagreier da?

    Noe folk som ble terrorrisert av noe mafiagreier på en sinnsyk måte?

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 10:06am on February 22nd, 2008
    Jeg var john_cons, og jeg var ganske mye på kanalen.

    Jeg hadde slitsom jobb, og jobba som butikksjef i Rimi blandt annet, så om kvelden og på fritida, så satt jeg mye foran pc-en for å koble av.

    Hvorfor ikke starte opp quiz-show igjen, med en bot som funker forresten, det hadde vel fortsatt vært morsomt det, å quizze litt en gang i blant, hvis man plutselig fikk lyst til å koble av litt med quizzing osv.

    Eller er irc så upopulært for tiden at ingen bruker det lengre?

    Noen som vet om hva grunnen er, til at det nesten aldri er para-runder osv. for tiden?

    http://www.facebook.com/group.php?gid=4926507261&ref=mf

  • E-mail to Arne Mogan Olsen, 16/2. (In Norwegian).

    Fwd: E-post adresse.
    16 February 2008
    00:58
    Subject
    Fwd: E-post adresse.
    From
    Erik Ribsskog
    To
    arnemogan@gmail.com
    Sent
    16 February 2008 01:00

    Heisann fattern,

    jeg har tenkt litt etter den siste samtalen, når du ringte meg her om dagen.
    Det tullet du begynte å prate om, om Co2, utenfor sammenhengen.

    Sånn Co2, eller noe, var det du sa.

    Hva var det for noe tull da?

    Du har vel aldri vært noe opptatt av Co2?

    Jeg er dritt lei sånn tull.

    Så jeg lurer på om vi bare skal ta en pause i kontakten, sånn som jeg har med f.eks. Pia.
    Jeg tror det er smartest.

    Og hva var den røde tresofaen, med lokk, som du snekra til meg, når jeg var sånn 1-2 år, på
    Toppen der på Bergeråsen.
    Var det nesten som kiste også eller.
    Eller var det bare sofa til å ha ting i?

    Samme det.

    Men hva var det når du Christell sa at Borgen hadde gått inn i garderoben dems.

    Sånn at begge vi hørte det.
    Og du bare lå på terassen der, og ikke sa noe.

    Og hva med når Christell og Nina var sånn åtte år, og dem sa til meg at onkelen til
    Nina hadde tilbudt hu 100 kr for å suge’n.

    Også sa jeg det til deg og Haldis, hva gjorde dere da?

    Og hvorfor husker jeg at muttern lå i senga deres på Toppen der, på magan, og
    grein, og var ikke tilsnakkelig?

    Det er mer dritt og, jeg kommer ikke alt sammen nå.

    Men jeg tror vi nok får ha en pause i kontaken ja.

    Jeg lurer på om det ikke er like smart.
    Så får du ha lykke til med snekker-jobber osv. da.

    Jeg har hatt nok dritt og tull nå, så jeg orker og gidder ikke mer av det.
    Mvh.
    Erik

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Feb 7, 2008 8:58 PM
    Subject: E-post adresse.
    To: arnemogan@gmail.com

    Hei,

    takk for telefon osv.

    Jeg skal si fra hvis jeg ser noe jobber osv., så skal jeg sende e-post om jobber osv.

    Igjen takk for telefon!

    Erik

  • Facebook, 12/2. (In Norwegian).

    Hallå Øystein,
    Between Øystein Andersen and You
    Erik Ribsskog

    9:26pm Feb 9th
    jeg gir meg ikke.

    Jeg har prata med Rick nå, på telefonen, og han sa at jeg skulle gi deg telefonnr. dems da.

    Og han prata også om at vi skulle ta en øl en gang i Brighton i framtida, og da sa jeg at jeg skulle si fra til deg, så kanskje du skulle være med også.

    Det må vel bli til sommeren eller sommeren etter eller noe sånt da.

    Skal jeg se om jeg finner telefonnr osv.:

    Vi prata også litt om der vi bodde før vi blei flytta over til Rick og Tina og dem.

    i King George Rd. het det vel, hvis du husker det.

    Hos hu dama, som jeg synes var sur, og som hadde ei sjukehus-seng i stua osv.

    Ikke at jeg skjønte helt hvorfor dem hadde det.

    Men dem tok deg jo med på flyshow, gjorde dem ikke det da.

    Var dem bedre da, det var kanskje bare meg dem ikke likte.

    Hva var det han karen i huset jobba med da, han jobba bare om natta gjorde’n ikke det da.

    Så fikk vi ikke nøkler, så måtte vi klatre inn vinduet eller noe, var det ikke sånn da, når vi skulle spille fotball eller hva det var.

    Hva het han karen fra Nord Norge igjen da.

    Hører du noe fra han om dagen eller, Perky eller hva søren han het.

    Sorry at det blir mange meldinger, selv om jeg ikke får noe svar, men jeg sa til han Rick da, at jeg skulle gi telefonnr. dems til deg.

    Så da ble det en melding til gitt.

    Men sånn er det.

    Så da får man håpe det er i orden.

    Mvh.

    Erik Øystein Andersen

    Today at 5:59am
    Report MessageJeg husker deler av dette her vagt Erik.

    Jeg kan dog ikke huske noe flyshow. Når det gjelder “perky” så het vel han per kristian eller noe sånt, men har ingen kontakt med han heller. Generelt har jeg vel liten eller ingen kontakt med folk jeg vanka sammen med i 14-15 års alderen.

    Folk flytter, forandrer seg, får andre prioriteringer i livet, vokser fra hverandre og prøver vel heller ikke å holde så fast fast på det som engang var. Personlig har jeg vel falt litt i den gata selv, jeg har gjort lite eller ikkeno for å holde kontakten med gamle kjente, så det er vel like mye min skyld at jeg ikke har kontakt med folk fra ungdomsåra lengre.

    Når det gjelder folka i Brigthon så hadde det sikkert vært hygglig å hilst på de en gang. Jeg vet ikke hvordan mulighetene mine blir i sommer til å reise noe som helst sted. Livet er mer komplisert idag enn da var da en var 14 liksom, en kan ikke bare slippe alt en har i henda og gjøre akkurat hva som passer en lenger uten at det mest sansynlig vil få konsikvenser, så det er vel noe jeg får se ann.

    Du får bare fortsette å skrive meldinger, så svarer jeg på de når jeg ser dehar mulighet. Jeg følger ikke med på facebook daglig liksom, så det kan hende at det vil ta noen dager før jeg svarer på post her.

    Øystein

    Erik Ribsskog

    Today at 5:29pm
    Du var vel ikke 14-15 når du var i Brighton, jeg var vel 17-18.

    Og du har jo hatt kontakt med han seinere.

    Jeg bodde jo for meg selv fra jeg var ni år jeg vet du, så det har vel ikke vært noe sånn store forrandringer i hvordan jeg har levd livet mitt siden 80-tallet.

    Men sånn er det.

    Nå kom vi vel ikke fordi de spørsmålene jeg hadde om hva som skjedde tilbake i tida, men vi får vel late som om det ikke skjedde da.

    Så har vi vel ikke noe godt vennskapsforhold, hvis vi må drive å late som om ting ikke har skjedd.

    Men men, jeg har drivi og kontakta Glenn, for å høre om han kunne låne meg en hundrelapp eller to denne måneden, men jeg har ikke fått noe svar, men jeg får prøve å ringe da.

    Her er mer som viser hva som foregår etc:

    Erik Ribsskog

    12:57am Feb 7th
    I’m just trying to contact some friends from Sunderland, and I was wondering if it wasn’t you who I met at a couple of parties at The Forge, while studying there?

    Sorry if I’m sending this message to the wrong person!

    Erik

    5:26am Feb 9th
    Report MessageHello Erik!

    I’m more than positive that we met on several occasions. I was there in 2004…is that when you were there? I lived in Flat 2. Erik Ribsskog

    6:11pm Feb 9th
    Hi,

    well it could be me who has got a bad memory I guess.

    Yes, I was there in the automn of 2004, that’s right.

    I can’t really remember which flat I lived in, but I lived with Federica, Iwo, Dorte, Rosario etc.

    But was room 168, as far as I remeber.

    I’m not sure if it was you, but if it was, then we met at some parties, and you lived in New England, somewhere I think, and used to go to Broadway etc., to the theater etc.

    But I always end up drinking to much on parties, so I guess I could got it wrong again.

    So sorry about this, in that case.

    Erik

    Today at 12:02am
    Report Messagehaha! No, I remember you now! I remember that my roomate Anja was friends with Dorte.

    What is going on with you post-Sunderland? Erik Ribsskog

    Today at 12:33am
    Hi,

    I’m sitting in from of the computer now, so I saw your answer right away.

    Well, I’ve been having some problems with some criminal networks it seems, in Norway and Britain.

    And being used as a ‘target guy’ by the American government, and as a spy by the British government it seems.

    So I think things were a bit more sivilised perhaps, in Sunderland.

    I have a picture of my passport, so you can see what the Imigration Control in Detroit wrote in my passport, so that you don’t think I’m making all this up:

    I’ve got some copies of some e-mail I’ve sent Amnesty and Human Rights Whatch, as well, if you want to read more.

    But anyway, this is a bit boring stuff, to write about.

    And now I’m working in the packaging business, with work a British company, working as self employed, with company research, from home.

    And I used to work for Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation, about a year ago, in Liverpool.

    So I’ve been mostly in Britain since Sunderland, except for a few months.

    Say hello to Anja, if you speak with her.

    Dorte, wrote on a note, on which my flat-mates had written their e-mail addresses. (For future contact after Sunderland).

    And Dorte wrote the address black_lady2@gmx.de., or something like that.

    So when the Imigration control (I was just going to America, to go on holiday for two-or three months doe, I had planned to maybe rent a car, and see a bit of the country).

    But I think the imigration-control officer, reacted when he saw Dortes e-mail address, that was something with ‘black lady’ etc.

    Maybe he thought I was racist or something, I don’t know.

    But I was sent back to Oslo, via France, and I think I maybe was lucky not to end up like Tom Hanks in The Terminal, on the airport in Paris.

    But nevermind me, it seems like things are a bit more quiet now, so it shouldn’t be a problem.

    And yourself, what are you up to these days.

    I remember I was very impressed by the party you and your flat-mates were having.

    I think it probably must be the only pary I’ve been to with free beer.

    So that I remeber I thought that was a very smart solution.

    So thanks very much for the beer-cans again.

    I’m not sure if I remembered to say thanks for all of the beer-cans I drank.

    Sorry about the boring update.

    What are you doing yourself these days?

    Thank you very much for your answer, and also thank you very much again for the beer-cans back then.

    Erik Erik Ribsskog

    Today at 1:12am
    Hi, sorry I’m writing several times.

    But something more came to mind when I was making dinner here.

    It was.

    I’m a bit old-fashioned, but I understand that people are writing a lot between the lines these days.

    Maybe, the Imigration Officer in Detroit, thought I had a slave, or something like that.

    Since it said something with ‘black_lady’ in the e-mail address on the paper-sheet from Sunderland.

    And then they made up this ‘The Terminal plot’.

    Because, when I was to go through Imigration-control in Paris, De Gaule airport, then there suddently appeard a lot of pretty 16-17 y.o. girls that one had to switch queue, a lot of times, to avoid standing right behind, since they moved from queue to queue all the time.

    So I’m suspecting a bit, that this could be some kind of plot, by eg. the CIA, to check if I was a pervert or something, due to that I had a note with an e-mail address, that it said ‘black_lady’ on etc.

    Because, I think, I have stood right behind the pretty young girls, then I think the French Imigration Control-ladies, would have looked through my passport more thorowly maybe.

    And then I think they probably would have found the lines the Detroit Imigration Control had written in my passport.

    And then I think I could have into problems, because France are in the EU, while Norway aren’t.

    And I don’t much French, but it seemed a bit to me, that the Imigration Control women there, were speaking to eachother, and said something in French, like they had been warned to check Norwegian passports thorowly.

    But they smiled, and were friendly, I think they let me go, since they thought I behavied fine in the queue.

    At least that’s how it seemed to me at the time.

    I’m not sure why I’m writing all of this to you, but it came to my mind now, so I thought I’d try to write it down, while I’m still remembering it.

    I’m publishing these two last posts on my blogg, but it doesn’t say your name or anything in it, so I reackoned that that would be alright.

    Since it seems like it something going on.

    So I hope it is alright with the blog-posts, and sorry that I didn’t ask if it was alright to put the post I’ve written on the blog.

    Erik Erik Ribsskog

    Today at 1:45am

    Erik Erik Ribsskog

    Today at 8:42pm
    Jeg så på det en gang til her.

    Jeg lagde jo databaseprogram for dere for Arcade Action, eller Action Arcade, eller hva dere kalte automatfirma, i påsken 93, når jeg fikk en ekstra fridag i tillegg til påskeferien fra militæret, for å lage det.

    Og i påsken 94 eller 95, så jobba jeg jo for dere på TG i Rykinnhallen.

    Så da var vel jeg 24 eller noe da.

    Og siste gang vi var i Brighton, så var jeg vel 20, eller noe.

    Og du gikk vel i klassetrinnet under meg, gjorde du ikke det da?

    Så at du skriver om folk du vanka med i 14-15 års alderen osv.

    Det skjønte jeg ikke helt.

    Men men, samme det.

    Det er bare så mye rart som skjer, så da hender det man leser meldinger på Facebook osv., for å prøve å se det kan hjelpe for å bli litt klokere.

    Men jeg skal ikke påstå at jeg ble så mye klokere nå, men samme det, man kan vel ikke forvente/forlange alt.

    Sånn er det.

    Beklager at det ble flere meldinger.

    Erik Erik Ribsskog

    Today at 8:54pm
    Jeg tror jeg nesten må legge deg på bloggen jeg Øystein, jeg synes det innlegget ditt var så rart.

    Og hvis du skal svare, så kan du jo svare på, hvorfor alle mp3-ene mine plutselig forsvant fra PC-en min, rundt år 2000 vel, før brebånd var vanlig.

    Og det var i forbindelse med at du hadde fått noen til å hacke seg inn på pc-en min, og slette mp3-directoriet på pc-en min, forrandre login på nt operativsystemet.

    Og den gangen jeg satt på med Glenn, og du ringte på mobilen, på midten av 90-tallet.

    En sånn mobil som var alt for stor til å ha i lomma, men som kunne stå i bilen, en gammeldags mobil.

    Så sa du at du viste jeg hadde dårlig råd, siden jeg bare hadde fått tak i deltid-jobb på Rimi etter militæret.

    Det var vel det tidspunktet.

    Også spurte du om jeg kunne låne navnet mitt, som eier, av noen pokerautomater, som dere skulle ha stående i Skedsmo et sted, var det vel.

    Men det var ulovlig da, sa du.

    Da sa jeg, at jeg ville ikke være på noe ulovlig.

    Så var visst ikke det bra nok svar.

    Du sa at, hvorfor er du så nøye med sånt, du var lei av meg som var så firkanta, med å følge lover osv.

    Så sa jeg i tilfelle jeg drar til USA f.eks., så er det jo greit å ha rent rulleblad.

    Hvis jeg hadde lyst til å dra til USA, i forbindelse med ferie eller jobb etc. senere anledning.

    Så sa du vel noe mer/klagde mer, så avslutta vi samtalen.

    Så det kan du jo se om du har tid å svare på eventuelt.

    Det er mer og, men jeg får eventuelt ta opp de andre episodene senere.

    Håper dette er i orden!

    Erik
    Erik Ribsskog

    Today at 9:41pm
    Ja,

    og når vi var hos Rick og Tina og dem, sommeren 90.

    Så var det mangelvare på rom der, så måtte vi dele en dobbelseng osv.

    Men vi var jo ganske pinglete begge to på den tida der, jeg var i hvertfall bare skinn og bein, så det var jo bra plass i mellom vårs osv., bare for å ta med det.

    Men du begynte å prate å nakne damer og pupper og hva søren det var, om natta der, når jeg hadde tenkt å sove.

    Og du nekta å stoppe, du skulle absolutt prate om nakne damer osv., enda vi delte den jævla dobbeltsenga.

    Og du ville ikke holde kjeft heller, du bare gneldra og gneldra.

    Omtrent som når vi to og Kjetil og Magne og Glenn, var i Gøteborg, på Askim Camping, året etter vel.

    Det må vel ha vært i 91.

    Du gnålte i bilen hele veien, og hele ferien.

    Jeg får jo vondt i hue enda, når jeg tenker på den turen.

    Og hva med den gangen på Bergeråsen, når jeg gikk på markedsføringslinja på handel og kontor, på Sande VGS der.

    Det må ha vært i skoleåret 87-88.

    Da brente du sånn brennmerke i hånda mi, med en røyk, i leiligheten som jeg bodde aleine i, i Leirfaret, på Bergeråsen.

    Mens søstra mi, Pia, og Kjetil Holshagen også var der.

    Jeg var vel ikke så vant til at folk brant meg med sigaretter i hånda, så blei drit forbanna, og ville ikke ha noen folk i leiligheten, så jeg heiv ut alle dere tre.

    Jeg blei litt forbanne gitt.

    Men før det, så hadde vi jo avtalt å dra til Brighton, sommeren 88.

    Men jeg gadd ikke å prate med deg på et halvt år, eller mer.

    Så tenkte jeg, greit, jeg får prøve å gi han en sjangse til da.

    Det var vel ikke så smart.

    Så ringte jeg, og hørte om du fortsatt skulle være med til Brighton.

    Jaja, men sånn er det.

    Du får se om du har tid å svare da.

    Erik

  • http://johncons.trykker.com/2008/01/22/149/#comment-32 (In Norwegian).

    johncons skrev: 7 February, 2008 klokken 16:08 e
    Pia og Christell, (og Jan), sa jo i Kristiansand i 89, sånn som jeg har skrevet om på bloggen før, at fattern hadde misbrukt Pia.
    Christell sa, i Kristiansand i 89, når vi var på bryllup der, til noen i familien til Christell, Jan og Haldis, at fattern hadde fingra Pia, var det hu sa.
    Og jeg sa, siden alle tre, Christell, Jan og Pia, var enige om det her, at da gadd ikke jeg ha så mye mer enn nødvendig med fattern å gjøre fremover osv., også fordi fattern og Haldis lot meg bo aleine fra jeg var ni osv da, på Bergeråsen der da.
    Men nå ringte fattern nå, og da sa han at han hadde ikke misbrukt Pia, han hadde bare sovet ved siden av Pia i senga, når vi var på besøk, vi bodde jo egentlig hos muttern, og trodd at hu var ei vanlig dame i søvne, sa fattern da.
    Pia sa her for noen uker siden at fattern var klåfingra.
    Christell sa i Kristiansand, i 89, at fattern hadde fingra Pia.
    Det er kanskje litt forskjell på de her fotellingene, så hva som er sant, det er vanskelig å si.
    Men det kan vel tyde på at Christell og Pia og Jan, hadde en plan eller noe da, i Kristiansand, i 89, og overdrivde skikkelig, for å få meg og fattern til å bli uvenner da.
    Og vi har jo nesten ikke hatt noe med hverandre å gjøre siden det her skjedde i 89.
    Så det klarte dem vel.
    Så det er mulig det er sånn.
    Det er mulig.

  • Facebook-conversation with Annika Horten. (In Norwegian).

    Hei Annika!
    Between Annika Horten and You


    Erik Ribsskog
    10:34pm Jan 17th
    Hei, det er Erik her, broren til Pia og mer eller mindre stebroren til Christell.Jeg har ikke så mye kontakt med Pia og Christell nå, men det virker litt for meg som om dem har kanskje drivi og jugi litt om forskjellige ting når vi bodde på Bergeråsen osv.Det er mest om familien osv., som jeg lurer på om dem har jugi om.Men det er en annen episode også, som jeg kom på, fordi jeg må innrømme at jeg stolte på Christell, og spredde det videre.Og grunnen til at jeg tar det opp nå, er at jeg prøver å finne ut om det går ann å stole på Christell og Pia når det gjelder de andre tingene dem har sagt.Så jeg prøver å finne ut hva som er sant da.Men jeg vet dette er litt dumme ting å spørre om, men jeg prøver bare å finne ut om Christell juger eller ikke.Hu sier at da dere gikk i 6. klasse, så kom Borgen inn i garderoben etter gymen og glante på dere, og da hadde du løpt foran han og vifta med fordelene osv.Jeg skjønner dette ikke er noe kult å bli spurt om, men jeg prøver likevel, siden jeg prøver å finne ut om Christell juger eller ikke.Håper dette er i orden!Erik Ribsskog

    Annika Horten
    5:55pm Jan 20th
    Report Message
    Hei ErikJeg må si at nå ble jeg litt overrasket. Jeg kan bekrefte at Borgen kom inn i gymen hos oss, men at jeg fløy og viftet med fordelene er vel litt drøyt. For det første hadde jeg vel ikke så mye “fordeler” å vifte med. Og det er ikke det første jeg ville gjort i en slik situasjon. Jeg tror det henger litt sammen med at Christel og jeg ikke var så mye sammen i 6.klasse og var kansje ikke så gode venner da. Vi var en stund “erteris” i 4.- 5. klasse, men det endret seg. Jeg var nok mest sammen med Anne Uglum og Turid Sand i den perioden. I den alderen hadde man vel en tendens til å hevde seg selv ved å snakke nedsettende om andre. Det er trist å høre at dere ikke har så mye kontakt lenger. Jeg møtte Christel for 6-7 år siden. Det var første gang siden videregående. Pia har jeg ikke møtt siden ungdomsskolen. Håper alt er bra med deg.Hilsen Annika


    Erik Ribsskog
    6:10pm Jan 20th
    Hei Annika,sorry at jeg driver å skriver rare meldinger.Jeg har litt mye å tenke på for tiden.Og jeg driver å lurer på om Pia og Christell driver å juger om en del ting med familien osv.Men det var nok å gå litt langt å drive å blande deg inn i det og.Jeg bare jobber litt mye, og tenker så det knaker osv. på det værste her, så da klikker jeg litt noen ganger tror jeg.Så beklager det!Jeg får høre med Christell etterhvert også, jeg prater ikke så mye med Pia nå, så jeg får høre om hva Christell har å si.Jeg vet ikke om jeg skal ta opp det med Borgen, det er vel ikke min business, og det er vel lenge sida, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å prate med Erland om det. Det er sånn jeg synes det er nå.Men vi får se.Jeg får prøve å ta det opp med de folka i familien det gjelder osv.Men det var veldig voksent av deg å svare ordentlig på det her.Jeg mistenker at det kan ha vært noe mer juging ute og går også, som jeg prøver å finne ut av da, som har ødelagt litt av de siste åra egentlig.Så det er ikke for moro skyld at jeg begynte å spørre om det her.Så håper at det er i orden, og mange takk igjen for at du gadd å hjelpe meg.Mvh.Erik

    Annika Horten
    6:16pm Jan 20th
    Report Message
    Hei igjenAlt i orden. Jeg må også si at selv om Borgen kom inn i dusjen til oss en gang på skolen, så er det ingen av oss som vet hvorfor – det er ikke sikkert han hadde noen baktanke med det heller. Han var aldri noe “slibrig” i andre sammenhenger. Tenåringsjenter har lett for å lage en fjær til fem høns. Jeg kan i alle fall ikke si at det var noen traumatisk hendelse eller at jeg opplevde noe ekkelt med han. Håper du kommer til bunns med de tingene du lurer på. Hilsen Annika


    Erik Ribsskog
    1:21am Jan 21st
    Hei,nei at rektor kommer inn til jentene i dusjen på barneskolen, det er sikkert helt greit.Jeg mener vel at hvis man er rektor på barneskolen, så burde man ikke gå inn i dusjen når jentene dusjer.Men det er kanskje jeg som er gammeldags.Men men, samme det.Mange takk for svar i hvertfall, så får vi se om jeg klarer å finne ut av problemene ja.Da fant vi ut at Christell ikke jugde om det i hvertfall.Men hu sagt noe om fattern og også om meg, så det er derfor jeg tar dette opp da.Så det er ikke for å snoke med hva som skjedde i jentegarderoben for så og så mange år sida.Selv om det høres rart ut å få sånne meldinger.Men jeg prøver bare å finne ut om hun juger om sånn ting eller ikke.For det er ikke så morsomt når sånne beskyldinger driver å hagler synes jeg.Så da håper jeg det var greit at jeg tok opp dette.Så det var kult gjort at du svarte i hvertfall.Mange takk igjen for det!Erik


    Erik Ribsskog
    8:53am Jan 21st
    Og forresten, jeg bare lurte på, driver du å skriver mellom linjene osv. eller?Hva er det her med til bunns, fjær og tenåringsjenter osv.Har du noe forklaring på det her eller?Hva er det som foregår?Mvh.Erik


    Erik Ribsskog
    9:34am Jan 21st
    Jeg tror jeg må putte det her på bloggen jeg, i tilfelle det er noe politi eller noe som driver å tuller med deg.Du har jo ikke gjort noe galt du, så det burde vel være greit, jeg tar skylda selvfølgelig, bare skyld på meg.Beklager det, men det virker som om det er noe som foregår, så håper ikke broren din er like tøff enda.Erik

  • Facebook-conversation with Erland Borgen. (In Norwegian).

    Ski osv.
    Between Erland Borgen and You


    Erik Ribsskog
    3:09pm Feb 4th
    Hei Erland,jeg driver ikke så mye med ski osv. Jeg har mest drivi og spilt fotball osv., før jeg klarte å ødelegge kneet litt, så jeg tror ikke den gruppa er noe for meg.Det som har vært problemet, jeg har jo hatt mye problemer med familien opp igjenom åra.Blandt annet så lot dem meg jo bo aleine på Bergeråsen, fra jeg var ni år osv., i Hellinga og Leirfaret der.Men det var også noe annet som skjedde det siste året jeg bodde på Bergeråsen, i 89 var det vel.Så sa Christell og Pia, når vi var med Haldis og fattern og Jan, på bryllup i familien til Haldis vel, i Kristiansand rundt påske/våren 89 da, så sa dem at fattern hadde misbrukt Pia osv.Og her i 2000 var det vel så var jeg og Pia og Christell ute i Oslo på 17. mai, og da Christell at jeg også hadde misbrukt Pia, men det er bare tull, det var bare noe leke-greier, det var ikke noe alvorlig, uten at jeg skal gå i detalj om det. Men jeg synes det var søstra mi som dreiv å pressa meg med på det her synes jeg da. Vi bare leika, men søstra mi egentlig pressa meg til å la det gå lengre enn jeg egentlig ville, men det var bare lek som sagt og noe som skjedde en gang, og da ville ikke jeg drive med noe mer sånt tull mer, og jeg dreiv ikke med noe misbruk i hvertfall, det var bare lek som sagt. Men i år 2000, 20 år etterpå, så sier plutselig Christell at jeg har misbrukt Pia osv. Men det stemmer ikke med min hukommelse i hvertfall.Men det som jeg begynte å lure på, var om Christell jugde om at fattern hadde misbrukt Pia.Så husker jeg at Christell sa i 84 vel, ved huset dems i Havnehagen der, at Borgen hadde gått i garderoben dems, i sjette klasse, og at Annika hadde løpt foran’n og vifta med puppa osv.Men fattern bare lå på terassen og hørte på.Men jeg ble jo sjokka og tror jeg fortalte det til Ulf og sikkert noen fler, for jeg stolte jo på Christell da.Så lurte jeg på om Christell jugde om det at fattern hadde misbrukt Pia, siden hu jugde om at jeg hadde gjort det.Christell var på Hawaii, men jeg tenkte jeg kunne spørre Annika, om Christell jugde om det med garderoben dems osv.Men Annika sa at Christell ikke jugde, når hu sa at Borgen gikk inn i garderoben dems.Men jeg har ikke fått prata mer med Christell om det, jeg får vel gjøre det.Jeg tenkte jeg måtte nesten oppdatere deg, siden du er på facebook lista mi osv.Så det er vel litt døvt at dette blir tatt opp nå, men jeg tror søstra mi må ha kommet med beskyldninger osv. mot meg, så jeg prøver å forsvare meg mot det her da, og det er derfor jeg begynt å tatt opp det her.Så jeg bare sendte en oppdatering om det her.Tenkte nesten jeg måtte gjøre det, siden jeg får invitasjoner til å bli medlem av ski-grupper osv.Men beklager de dårlige nyhetene, det er ikke meninga å lage noe problemer, jeg skal prøve å få hørt med Christell hva hu sier og.Og søstra mi har jeg kutta ut kontakten med nå.Så beklager at dette ble detalert, men jeg synes nesten jeg måtte forklare.Erik


    Erland Borgen
    3:38pm Feb 4th
    Hei Erik,Det er ikke spesielt kult at du deler såpass løse rykter om min far med meg. Dette er tydeligvis veldig lenge siden og det høres jo helt usannsynlig ut at faren din bare ville ligge på terrassen uten å bry seg hvis de hold på der inne. Er du ikke enig?Når det gjelder de andre sakene du skriver, så må jeg si at jeg aldri har noen rykter i den retning om deg og din søster. Tror ikke du skal bekymre deg for at folk går rundt og tror at du har forgrepet deg på henne.Bor du fortsatt i Liverpool og får du i så fall sett noe fotball? Var Liverpool favorittlaget ditt?mvhErland


    Erik Ribsskog
    3:49pm Feb 4th
    Nei, jeg sier bare det Annika og Christell sa.Jeg synes ikke det var noe kult selv.Grunnen til at jeg nevner det med søstra mi, var ikke at jeg var bekymret overfor hva folk trodde, men jeg skulle bare forklare sammenhengen.Synes det var mest realt å forklare det rett ut.Nei Liverpool var ikke favorittlaget mitt.Jeg har mitt å stri med.Skal jeg finne en link her:https://johncons-blogg.net/2008/01/re-inhumane-treatment-from-government.htmlFaren min lå på terrassen mens Christell fortalte meg at faren din hadde gått inn i garderoben til hu og Annika og klassen dems da.Men fattern sa ikke noe, jeg ble sjokka, og fortalte det til et par i klassen vel.Jeg tror det var Ulf og muligens en til.Så jeg tenkte det var mest realt å si fra.Grunnen til at jeg tar opp problemene med det at Christell sier jeg misbrukte søstra mi, det er fordi jeg mistenker at det kan være noe linket med problemene med organiserte kriminelle nettverk/at politet bruker meg som ‘target guy’ mot mafiaen osv.Men det Christell sa på 17. mai 2000, det er ikke riktig, jeg har ikke misbrukt noen i det hele tatt.Men jeg mistenker at dem kan ha fortalt andre løgner om meg.Og at det kan være grunn til at politiet ikke gidder å hjelpe meg, men bruker meg som ‘target guy’ mot mafiaen osv.Erik
    Mirror My Blog: Re: Inhumane treatment from the Government.
    https://johncons-blogg.net/2008/01/re-inh…
    Re: Inhumane treatment from the Government.31 January 200811:24SubjectRe: Inhumane treatment from the Government.FromErik RibsskogToHRW UKSent31 January 2008 11:25Hi,ok it says this on your website:’Human …
    share_data={max_recipients:20}


    Erik Ribsskog
    Today at 12:43am
    Hei Erland, jeg la det på bloggen jeg.Vi har vel ikke noe å skjule, jeg har i hvertfall ikke noe å skjule.Jeg forresten alle på Berger visste at jeg holdt med Everton, men samme det.Her kan du se hva Annika skreiv i hvertfall:http://johncons.blog.com/2638455/Det var forresten mer lignende ting jeg kom på.I 1980, må det vel ha vært, så leika jeg med Christell og Nina Monsen, i huset til Haldis og Christell og dem, mens fattern og Haldis var der.Og da jaga jeg vel Christell og Nina rundt i huset eller noe da.Og dem gjemte seg vel på dassen.Og jeg klarte å komme inn der etterhvert, vi bare leika, vi bare 8, 9, 10 år vel.Så slapp dem meg inn på dassen der da, så sier Christell, må det vel ha vært, at onkelen til Nina, det må vel ha vært han som bodde i huset oppafor S-svingen der, i Havnehagen.Mener jeg det var.Så sa Christell vel, at onkelen til Nina, hadde sagt at Nina skulle få hundre kroner, hvis hun gjorde noen tjenester for onkelen sin da.Jeg får vel si hva det var, suge onkelen sin, var det vel hun sa.Så da ble jo jeg sjokka, som vanlig, og sa fra til fattern og Haldis da.Men Haldis sa bare ‘nei’, og fattern sa ikkenoe.Og Christell og Nina sa ikke noe mer heller så.Så jeg bare dro hjem, mener jeg å huske, jeg snakka ikke noe mer med dem den dagen, mener jeg å huske, så jeg veit ikke hva som skjedde.Men jeg tenkte sånn at da skulle fattern ordne opp da, og få noe fornuft i onkelen til Nina Monsen da, men jeg veit ikke hva som skjedde jeg.I år 2000, var det vel, så sa Pia, mens vi kjørte opp til Geilo, til bryllupet til Jan Snoghøy, broren til Christell, og ei venninne av Christell fra Gulskogen, som heter Hege.Da sa Pia, at Nina hadde tatt sjælmord.Stemmer det eller?Jeg har ikke vært så mye ute på Bergeråsen de siste åra.Men jeg husker Nina flytta jo til Romsås vel, når hu var sånn 12 år kanskje.Da husker jeg hu og ei venninne kom tilbake til Bergeråsen i noen ferier osv., og da var dem kanskje 13-14 år eller noe, men dem virka skikkelig tøffe, må man vel si, så det er ikke umulig at dem hadde blitt misbrukt, eller hvordan dem hadde blitt så tøffe, og harry, frekke eller hva man skal si. Hu bodde vel på noe institusjon og, på Lillehammer eller noe vel.Det er mer greier om hu og, men det får jeg heller ta senere anledning.Jeg skriver det her mest for å ha på bloggen, så det er ikke meninga å skrive for mye detaljert.Pia sa forresten, nå i år, at onkelen min, Håkon, hadde vært sikta, for å misbruke ungene til Lene, kusina mi.Nei nå får det være nok.Men jeg prøver å finne ut mer om hva som har foregått, og om det har noe forbindelse med at politi absolutt vil drepe meg, eller hva det er dem vil.Så det er derfor jeg tar opp det her, men jeg lurte litt på hva som kan ha skjedd med hu Nina Monsen, og jeg synes vel det var litt rart hvis fattern ikke tok det opp.Jo, forresten, nå kom jeg på noe om Gry Stenberg og.Pia og Christell, var det vel, gjorde litt narr av hu, fordi hu ikke trodde at ‘voldtekt’ og ‘voldtatt’ var det samme, hu ville visst ikke innse at det var det samme, så man kan jo lure på om det var noe årsak til det.Og hun dere jenta med det rød håret, ei klasse over oss, nederst i Havnehagen, hu fikk onkelen min Håkon, til å ta av bh-en på bikinien,mens vi var på stranda i 80 eller 81 eller noe vel. Da var hu vel 12 år da.Og enten samme året, eller året etter, så gikk onkelen min Håkon, og Hege Stenberg, storesøstra til Gry i klassen, sammen ned Havnehagen, altså onkelen min med armen rundt hu da, til fest hos Haldis eller noe da, da var vel hu 12 eller 13 da.Og da bodde jo jeg aleine i Leirfaret, og da kom det noen unger, jeg tror det var Stefan og broren, som kom på døra mi, og prøvde å få meg til å gjøre noe vel.Dem virka litt sjokka.Men det var ikke så mye jeg kunne gjøre fant jeg ut, jeg bare flau, og tok kvelden.Så kom fattern opp, og sa at jeg måtte stå opp, og måtte ikke lage noe rabalder ut av det.Men jeg var jo flau, så alle ungene, eller Stefan og Daniell og dem, het dem vel, dem spredde at jeg bare tok kvelden da.Sånn at fattern og dem på festen fikk høre det, at jeg tok kvelden da.Så det var skikkelig sirkus på nedre.Det var kanskje mer sivilisert på øvre?Samme det, jeg skriver det her mest for å få det på bloggen.Jeg har ikke noe å skjule alikevel, og hvis det er noen i familien eller noe som sprer noe løgner eventuelt, så synes ikke jeg at jeg har gjort noe galt egentlig.Men det virker som om det er et eller annet som foregår.Og jeg klarer ikke å huske at noen sa noe negativt om deg, når jeg bodde på Berger der.Det eneste jeg synes var litt rart, var at du skulle plutselig være med bort på Sand der, og klippe vitser til Vitseposten osv., som jeg lagde.Men jeg rappa vel pornobladene til fattern, og putta de vitsene fra pornobladene i Vitseposten ja, det kan vel stemme ja.Men jeg fattern sa at ‘de kan du lese’, om pornoblad som lå framme, med naken dame osv.Så jeg hadde vel ikke noe sperrer for sånne XXX-vitsetegninger da.Som jeg tok med i Vitseposten vel.Og jeg tror nok jeg klarte å selge en av de Vitsepostene til moren din, når hu var lærerinna for klassen vår ja.Så det var kanksje derfor du dukka opp, og skulle se over det her med Vitseposten osv?Men samme det.Jeg husker du slo meg 21-0 i bordtennis i hvertfall, hjemme hos dere, det var ikke så kult.Men du skulle vel jekke meg ned for noe da?Samme det forresten, du får svare hvis du gidder.Spesielt det om Nina Monsen tok selvmord eller ikke, lurer jeg vel på om Pia har jugd om eller ikke da.Men vi får se, jeg får høre med fattern og Christell osv., jeg blir nødt til å ringe dem, og ta opp det her og.Så får vi se om det er mulig å finne ut hva som har foregått.Så beklager at jeg ødelegger med de her meldingene, men jeg mener at det er vel greit å prøve å finne ut hva som har foregått og?Selv om det kanskje er delte meninger om det.Men vi får se hva som skjer.Mvh.Erik


    Facebook-conversation with Annika Horten. (In Norwegian). « johncons
    http://johncons.blog.com/26384…

    share_data={max_recipients:20}

  • Untitled Post

    Ok, I’ll try to get some sense of this. I think on my fathers side of the family, there must have been some communist-mafia, like my uncle and grandfather maybe. And I think the house, on Sand, could have been some type of concentration-camp.

    And my steph-sister and father and sister are probably some mafia-stuff as well. It could be more than one mafia.

    And on my mothers side, it seems like my grandfather could have been a Russian spy, since he had a lot of russian 50’s/60’s cameras on the addict in the house in Nevlunghavn, and went to London buying antiques all the time, which he sold later.

    And I heard my father say he was a communist in the car when we were at my grandmothers birthday at Hotel Wasiloff, or something, in Stavern, around 1986.

    And he was a laywer during the ‘landsvike-prossessen’ in Norway after the war. That’s like the process of justice against the traitors of the country, that is the people collaborating with the Nazi’s etc.

    So my grandfather was most probably a communist and probably a russian spy then.

    And I think my uncle, Håkon, set me up so that I was followed by this mafia, after I moved to Oslo.

    And also my steph-father must have been some mafia-stuff I think, and the woman he was living with, Mette Ancona Holter.

    And I think the police and inteligence, must have tryed to get me in trouble, by using the District Manager in Rimi, Skodvin, to put me in shops together with

    Mafia.

    Like Falkenberg at Nylænde, and then at Bjørndal, with the washing-company ‘Kvalitetsrengjøring’, where I think that Viggo and May-Britt and Hava etc. must have been mafia.

    And then, when kvalitetsrengjøring was to polish the floor at Bjørndal, then the manager Kristian Kvehaugen, said that it was ok to just eat an ice-cream and drink a soda,

    without paying, when one had to work extra while the floor was polished etc.

    So it could seem that he knew the company was mafia, and wanted to get me in problems, by having them think I was gay or something then.

    Because he didn’t use to be that generous, on behalf of the shop etc.

    And he wanted me to buy a Lada once, after I had to sell the HiAce I had, because I couldn’t afford to keep it due to the low Rimi-wages, for Assisting Store Managers.

    The Lada belonged to his son Thomas, I think, who later became manager at Rimi Munkelia.

    He had inherited the Lada from some aunt or grandmother or something I think.

    But I seem to remember that the women working in the shop, made a point out of that the father and son didn’t resemble eachother.

    And Kristian thought that Stein-Erik Hagen was gay, due to the way he smiled etc.

    And I think the football-team, at IT-akademiet, with Espen as team-leader, was a plot to injure my knee.

    And someone got my face distroyed as well, in 2003, when Skodvin had got placed me back at Rimi Bjørndal, where Songül now worked, sister

    of Hava that worked at ‘Kvalitetsrengjøring’, and then Rimi Bjørndal.

    So it could seem that Skodvin, maybe representing inteligence/police, wanted me to get into problems, and being followed by the mafia.

    So that they could use me as a living target, or something, for some reason.

    Maybe to get evidence against a mafia, or just to find a clever way to get rid of me, for some reason.

    I overheard people talking about Songül being together with a mafia-guy, and trying to get information about me, to try to kill me or something.

    And I heard a woman there, probably the same that recomended the ‘Kvalitetsrengjøring’ washing-company, talk with another woman in the shop there, saying that she had heard

    that I was being followed by the mafia _as well_, probably with the intention that I should hear it.

    And it also seems that police, or someone, got me more or less bullied out of Oslo University College, when I started studying there in 2002, since there were some guys at the

    back-row having some type of campaign against me there it seemed, and also the lecturers treated me more or less like I had a serious contagous decice.

    And it seems like the police must have been using inteligence-methods, to get me to leave Oslo.

    Like they set up two people talking together at Oslo University College, when they knew I’d walk pass, so that I’d hear them talking about me, and saying things to try to scare me,

    to try to make me go abroad.

    And it could also have been police, that was trying to kill me at my uncles farm in Kvelde, outside of Larvik, July 2005.

    Then I ran abroad again, and ended up in Liverpool.

    Here I started working at Arvato.

    And neighter the Norwegian or British police has wanted to give me any help, when I contacted them

    Arvato seems to must have been under control by some local mafia maybe, and using northern women as slaves, both at work and otherwise I guess.

    And it seemed to me that something was wrong there, so I wrote some e-mails to the newspapers etc., warning about organised criminal activity etc.

    But I wasn’t really sure exactly what was going on, and I stayed at home writing some summaries etc, and I was overworked, because they me working more or less like a slave there

    the last months at Arvato, so I needed some time to recover from that.

    So I stayed at home for six or seven weeks, waiting for Arvato and the police to call, but they didn’t.

    And also since I had picked up that I was followed by some mafia, and because it seemed to me that I was being spyed on everywere in town etc.

    So I thought mabye the mafia would loose control then, if I only stayed at home, not talking to anyone.

    But I wasn’t sure if the local police was involved in some way, since they didn’t want to help me.

    And they didn’t call, like they were supposed to, so when I ran out of money, then I went to the police, asking them what to tell about Arvato, at the job-center, since I was broke.

    And I’d also told the embassy many weeks earlier, that the women at Arvato, probably were being used by some criminal network etc. Maybe like slaves.

    But the police have just been pretending like nothing has been going on, and still tell me what’s going on, or give me information, advice, etc.

    This is now more than a year ago, and I think the police aren’t allowed to do things like that.

    And I also think the police have been spying on me, and using inteligence-methods, so that some mafia would have a go at me, so that the Police would get evidence against them.

    Or something like that.

    So I’m not really sure who to trust, but it seems clear to me that the governments in Norway, and probably also Britain, has dragged me into some kind of game or war, that is really

    not my game or war, and then to sacrefice me, to try to get some evidence or something, against some mafia, or Illuminati perhaps.

    And that this war has probably been going on for years and years, but that the Government haven’t told the people what has been goving on.

    For some reason.

    And I think they have been trying to cover up what has been happening at Arvato, and maybe payed people off, not to say what has been goving on.

    And I also think that the police, have been trying to kill me, since they don’t have any use for me anymore, in this war that they keep secret, and are sacreficeing people in.

    Beacause I’ve picked up overhearing people here in Liverpool, talking to ununiformed police, following me, that what are the police doing, using people like living targets, I guess

    it was that they were complaing about.

    And then the police answered, he was supposed to be the last one.

    So this people sacreficing has propably been going on for a while.

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1059338080