johncons

Stikkord: Hm

  • Min tidligere musikklærer Blix (som også er en kjent dirigent og organist) fra Svelvik ungdomsskole (og som min stesøster Christell syntes at var så grom/flink, på 80-tallet) er visst fra Sandefjord-traktene. (Fra Sandefjords Blad 23. november 1988)

    sandar

    https://www.nb.no/items/c19b2c633128e4244dfaf5f66c867fa2?page=17&searchText=”%20Paul%20Gerhard%20Blix”

    PS.

    Som jeg har skrevet om i Min Bok.

    Så var det sånn, at Blix mer eller mindre programmerte/manet klassen vår, til å være opprørske.

    Han ba oss lytte til teksten, i sangen: ‘The Wall’ (av Pink Floyd).

    Og han ville at vi skulle være enige i, at vi ikke trengte noe ‘education’ eller ‘thought-control’.

    (Noe sånt).

    Så det var liksom på moten, å være opprørsk, på den tida som jeg vokste opp.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Blix var visst med i Sandefjord Skøyteklubb under oppveksten (fra Sandefjords Blad 19. januar 1954):

    sandefjord skøyteklubb

    https://www.nb.no/items/9307bd06b5df4701757a8cb3e524f1a5?page=7&searchText=”%20Paul%20G.%20Blix”

    PS 3.

    Nå prøvde jeg å søke gjennom Min Bok, om da Blix spilte Pink Floyd, i en musikk-time, på ungdomsskolen.

    Men det fant jeg ikke noe om, i Min Bok.

    Så dette er noe slags bonus-materiale da, til Min Bok.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Blix er likevel såvidt nevnt i Min Bok:

    blix nevnt i min bok

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 4.

    Mer om at Blix etterhvert har blitt en veldig kjent dirigent, etter å ha vært en slags ildsjel, på dette området, i flere tiår, rundt omkring i Drammens-regionen/Østlandet (fra DT/BB 11. desember 1999):

    kjent dirigent

    https://www.blix-dahle.no/humogen/family.php?tree_id=1&id=F6206&main_person=I33263

    PS 6.

    Musikklærer Blix er visst etterkommer av Benkestokk:

    benkestokk blix 2

    https://www.blix-dahle.no/humogen/

    PS 7.

    Jeg vet ikke om dette betyr at Blix sin far var tater eller om det bare betyr at de var ute på en slags bryllupsdag-feiring-reise (fra Sandefjords Blad 30. juli 1954):

    tater reise

    https://www.nb.no/items/efdafe06271c767628e9238b1b39c499?page=1&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 8.

    Faren til Blix har jobbet i Amerika (fra Nordisk Tidende 27. oktober 1932):

    usa jobbing 2

    https://www.nb.no/items/9981eb99b6b39d6b8345c5ae1db16ed0?page=7&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 9.

    ‘Handelsreisende’ skulle det visst være, selv om 37. juli vel er en dato, som kun dukker opp når det er skuddår, og ikke engang så ofte (fra Sandefjords Blad 29. juli 1954):

    handelsreisende

    https://www.nb.no/items/26bdbaee68f83d303a3465560f87a8af?page=1&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 10.

    Blix sin far var visst også fagforenings-leder (fra Sandefjords Blad 27. februar 1960):

    blix sin far fagforening

  • usukme er muligens sunburn aka. den greske landhvalen som varsler om loller. (Det står: ‘@#Loller_Is_Terrorist_Misogyn_Kolmissopi’)

    usukme

    PS.

    Det er mulig at det menes Mats Kolmisoppi (hm):

    kolmisoppi

    https://no.wikipedia.org/wiki/Mats_Kolmisoppi

    PS 2.

    Det passer forresten bedre med Peter Sunde Kolmisoppi (siden at det har blitt sagt på irc at loller bor i Tyskland):

    bosatt i tyskland

    https://no.wikipedia.org/wiki/Peter_Sunde

    PS 3.

    Det er mulig at dommen mot PirateBay-grunnleggerne var et justismord.

    De hadde jo ikke noe ulovlig, på sine servere.

    De bare linket, til der man kunne laste ned filmene, osv.

    Så det er mulig at den dommen, var litt moralistisk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Mer om at loller bor i Tyskland (fra #Norway på ef-net):

    loller tyskland

    PS 5.

    Den greske landhvalen (som hu ble kalt av ShadowDog) er muligens en sur feminist, så det er mulig at man må ta det hu sier, med en klype salt:

    PS 6.

    Den greske landhvalen, angriper i PS-et overfor hele ef-net.

    Og sier at de som chatter der er rasister, nazister og manns-sjåvinister.

    (Noe sånt).

    Hu sier at hu _tror_ at loller er (Petter Sunde) Kolmisoppi.

    Men dette er visst bare noe hu tror.

    Og hu bruker også mange stygge ord.

    Så hu virker litt ekstrem selv.

    (Må man vel si).

    Hu beskylder andre for å være ekstreme.

    Men det er vanskelig å ta henne seriøst, når hu bruker så mange seksuelle uttrykk/metaforer osv., i sin podcast/monolog.

    (For å si det sånn).

    Hu har et grovere språk enn en bryggesjauer, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var visst forresten sånn.

    At ‘den greske landhvalen’ hadde jobba, som hore, i Skandinavia.

    Og at det er derfor hu hater nordmenn/svensker.

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    hore landhval

    PS 9.

    Peter Sunde Kolmisoppi mener visst, at Norge har blitt rasistisk:

    rasistisk

    PS 10.

    Kolmisoppi mener visst at Norge er kristent samfunn.

    Men jeg har lest om dette på nettet tidligere.

    (Da jeg bodde i Liverpool sentrum.

    Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Og i Norge så er cirka 50 prosent kristne og cirka 50 prosent hedninger/ikke-religiøse.

    (Av de etnisk norske).

    Og i Sverige så er cirka 90 prosent hedninger/ikke-religiøse (av etnisk svenske).

    (Noe sånt).

    Så de er nok mer hedenske/ikke-religiøse i Sverige.

    Men bibelbeltet i Norge, ligger på Sørlandet og Vestlandet.

    Så at Oslo skal være så kristent, det veit jeg ikke.

    Oslo ligger tross alt en del mil unna Sørlandet.

    (For å si det sånn).

    Og å kalle FRP rasistisk.

    (Som han Peter Sunde Kolmisoppi gjør).

    Det er vel ikke helt riktig, det heller.

    Jeg husker at min tidligere klassekamerat Magne Winnem, hans kamerat Stein og jeg, var på Drammensmessa, sommeren 1989.

    Og da Stein spurte en på FRP sin stand, om hva FRP mente om innvandring.

    Så fikk han/vi som svar, at FRP var et liberalt/liberalistisk parti, som var for fri innvandring.

    (Noe sånt).

    Så det å bare si at FRP er rasister, det blir vel litt drøyt.

    (Må man vel si).

    Det er for eksempel danskene som har den strengeste innvandrings-politikken, i Norden.

    De har også en sånn smykke-skatt, som går ut på, at de tar fra flyktningene sine slekts-klenodier/smykker/verdisaker, osv.

    (Ettersom at jeg har forstått det).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette (fra Min Bok):

    min bok frp

    PS 12.

    Mer om det jeg nevner i PS 8 (at min lillesøster Pia muligens har vært hore i Amsterdam):

    pia amsterdam hm

  • Det er visst 20 år siden at min yngre fetter Tommy gifta seg (i Fredrikstad). Tida går fort

    tommy 20 år

    PS.

    Tommy sin svigerfar (som såvidt er nevnt i Min Bok 5, siden at han var toastmaster osv. i bryllupet) har vært ordfører i Fredrikstad, mm.:

    ordfører

    https://www.facebook.com/sfov.no/photos/basw.AbpAjl8N4FPgcq1INTX7v_X_jtohUIb6amMz9QAbwmqgof8Y10sew5YBdrFsdCrQtU5WwTRlHIJfq_N08omDNTawY-w3kSBGv5vpE82oKHfMv5j53hiH1WNskpOCMGo8PjkvBVkwJsiLRAUjPbsK6k4IGOHWnI3QCrdIHd72oEEYTg/4609514645730908/?opaqueCursor=Abo8OVulHq7WRh3kSKlJI2Zv4tWrJ4PRVY-zKwc0-L0f2fJAe0FRqJOTspuMTkIpCoR2f4iROwRchjLlTd1e1UvYBEIfDX76XXve9i_XJeiclCihlKcUS-ulidR1yuNdq7ysNIldQg4BJ7oWCMqznipiIjKswnmVVHCTrO0grqqr2bAg0XWwl8L3tpYbLfo_shUjiy1v1pK4KUlLV-CbhXY6Ah6bqD3HVf9z0eUX7bpDJ0Ho0hX1iWgWYjExgYhr–evfz3nAEiVHYmI1ydwqnomxOI_0iipDvlelFX6h_4AY5pjNvO7nGM0moz6fF1JTY3gLKvZ1DxxmfpKO14RGjBaIK_v6-yvAOr9dLlALA52rpFBgfU8mylU-4dq-NXmnirTKZm1EBqRWKjHP1cNRWfA9QYYbRG83fPVNDrmIL-8xrEG0v2ppl1RtPTZp2SF2ESOlvxZdZWu_QKFVsoIeCQSNZGmfZf-u5fXfRXm3-YURzczFBiPvHepbjFaNpOv5xoV1nGO7XuRwGYXFBE_-UOoEXz_fMbfDD5waOpZPCNW5mcG9kyjByzvOKAvWtgz7yVMpKS-sp1FXcyXkZheQ6RP4H5Pdb7XXoFZlcWUaJcG_AQt1vVkuI_F5TMVfXKiZTq4-ozD4QW-q856LV3bcw0o7dhsOU64O4w5acoYfbCsFGSb2d75MihaAL4XeMOLqEr6B0jjDCIrpKwTueFjl2FPLEQ4hNKUKWdy_9EClQUuA3ZQOXMPyKQJhyL5nW8j7KtR0hxAzHP8kuNrIruS-wR8sf3gOGDn9PTyovpJoxfzJZ0kmPM_5haNxzuuUre44qc

    PS 2.

    Det var forresten jeg som stod for noe av underholdningen i bryllupet (til Tommy og hans kone Ellen Marie).

    For jeg fikk min yngre kusine Susanne til å prate som Donald.

    (Noe hu vel egentlig dreiv mest med på 80-tallet.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Susanne er hu til høyre:

    susanne facebook

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150300942850110&set=bc.AbouqtPikIhq7qapgxIAfWRgRdVBL8qY4PWXifpwCC2zpo0gI2zHPpKbuzScGnhvqhOpP0EECD1jeu4hARQeBNRDrnhOh-HswjY9y8GqOCoyga0Wx0RqpZzbWRzydRzl8-GmqY5xg9Ku0ij7fovHWmS4&opaqueCursor=AbpEf_WNjBlT2nXLvw5qfCEROygqKw45Gd-xvXxNYYKQryqe9AAoaFPGrJpwRVD4fXZK3PRsJIadgmc_bRHZQb2SECjVQ2SNoPf-C8fcrpkHIf8JgROd4XExJopJMoNBClhAsb6VfGF3pAyLkkd-2cZzZwChSjmKGCbqDyQfm7JYLSJqafSts5eIk1d_DtgM_a6YdBbij_aEX9AIqgBzaFg8-bWXBErx0BNeBJLqh6f_ERS2E03d90EsrrSm07-2od3Dmtd5vZPq1CcuAhgukUGGIBwjww3EyjiIcLjSxfCIl4sJ2Vync6BtWlczJWGVZQA9ul8_u4ZkkGGxANriiYx5XJcMdTnsMrqqHauIPgaa2IkestB24psHuS7VMziAHWzfvh7U6mSTDZXdNSeW9OacLSbaD7rwIsvdGoYsisgtsrvw4IUVPWj-6q9onSNM2Ut0TSavKjrpWgVR1wMZbD9vQmAKuHnNGGRhPx2MUi0N7Z7q5M0q_Kqz4YsqVDl9hvmJwSm8qLM4Znh_yQyP4epSmme8YESwDYYVrpGmjv5hrzFrPGcb8fTBvRzcAZdRFhzJrbGOlR8rfnUMPgWXv4WO

    PS 4.

    Her kan man se Susanne sammen med sin danske ektemann:

    susanne ektemann

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10153815584971891&set=ecnf.604501890

    PS 5.

    Susanne (som er cirka åtte år yngre enn meg) var visst veldig populær, under oppveksten sin (i Follo).

    (Fortalte min yngre Follo-fetter Ove meg.

    En gang, på 80-tallet).

    Jentene i klassen hennes, pleide visst å stå å vente på henne i skolegården (i Son) når hu kom på skolen.

    (Som om hu var en slags prinsesse eller noe (mente visst Ove).

    Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det kan muligens virke som at disse turtelduene er skilt nå (hm):

    turtelduer skilt hm

  • Da jeg bestilte denne pakken, så stod det at den skulle leveres i dag. Men nå står det at den skal leveres i morgen. Hm

    hm instabox

    PS.

    Her er mer om dette:

    jøder som hitler ikke klarte å drepe

    PS 2.

    Jeg må si at Lyko stigmatiserer/demaskulerer menn.

    Når de kaller hårfarge for menn en: ‘Skjønnhetsleveranse’.

    Lyko er visst noen polske jøder, som Hitler ikke klarte å drepe under krigen.

    Og som så emigrerte til Sverige.

    Og de har drevet med frisør-virksomhet.

    Og de har først solgt hår og skjegg-produkter.

    Og så har de seinere også begynt med kosmetikk/sminke.

    Og når menn da bestiller hårpleie-produkter.

    Så kaller det: ‘Skjønnhetsleveranse’.

    Jeg må si at det er noe slags ‘forekling’.

    (I mangel av et ‘ordentlig’ ord).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    lyko historie

    https://lyko.com/no/info/lykos-resa-fran-koncentrationslager-till-toppmodern-e-handel

    PS 4.

    Det står vel forresten ikke, at Lyko-slekten, er jøder, i PS-et overfor.

    Men da er de muligens kommunister.

    For det var vel for det meste jøder og kommunister som nazistene satt i konsentrasjons-leire (i mange år).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    I Amerika så sier de for eksempel: ‘Grooming’.

    Og det er noe som menn gjør, at de prøver å holde utseendet sitt ved like.

    (Noe sånt).

    Men det betyr ikke at de sminker seg, for å se vakrere/penere ut.

    Det er to forskjellige ting, mener jeg.

    Men dette har visst gått Lyko hus forbi.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Grooming kan man vel forresten nesten ikke si lenger.

    For politiet bruker det ordet, om folk som chatter på en spesiell måte, med mindreårige.

    (Noe sånt).

    Det var vel noe de begynte med, over natta, tror jeg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Instabox-gründeren ser vel ikke så vestlig ut, med sitt helskjegg osv. (hm):

    vestlig

    https://martech24.com/no/selskapet-har-revolusjonert-nordisk-last-mile-mot-medgrunder-alexis-priftis/

    PS 8.

    Ifølge Dagbladet.no i dag, så var det sånn, at de som måtte sitte i konsentrasjonsleir, var jøder, romfolk, regimemotstandere og homofile:

    konsentrasjonsleir

  • Jeg sendte en e-post til Elvia

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage/Fwd: [EXTERNAL] Re: Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. juni 2022 kl. 16:57
    Til: trond.skjellerud@elvia.no
    Kopi: morten.schau@elvia.no, NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, postkasse@datatilsynet.no, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, information.requests@ofcom.org.uk, paula.vennells@postoffice.co.uk, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nhh.postmottak@nhh.no, Finn.Kinserdal@nhh.no, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, postmottak@sd.dep.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, polcustomercare@royalmail.com, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, polboard <POLBoard@postoffice.co.uk>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, “Teknikkdeler.no” <info@teknikkdeler.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, Talal@teknikdelar.se, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
    Hei,
    jeg har prøvd å ta dette med to av Elvia sine ansatte.
    Morten Schau svarer ikke.
    Og jeg chatta med ei Tine, på deres kundeservice, på onsdag.
    Og hu sa at dere kun hadde en mail-adresse, og den var til hennes kundeservice-avdeling.
    Og så søker jeg på nettet, og så står på nettstedet til et firma som heter Eidsiva, at Elvia sin direktør har den og den mail-adressen.
    Så de juger så det renner av dem, på deres kundeservice, virker det som.
    Dette er nå tredje gang som jeg forklarer om dette, til Elvia.
    Og det er to ganger for mange, mener jeg.
    Dette må dere klare å rydde opp i.
    Dere burde kanskje ha et annet navn.
    Hvis navnet deres ligner for mye på ‘Elvis’ så blir dere kanskje litt høye på pæra.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 18. jun. 2022 kl. 20:27
    Subject: Klage/Fwd: [EXTERNAL] Re: Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167
    To: <morten.schau@elvia.no>
    Cc: NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, <postkasse@datatilsynet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, <information.requests@ofcom.org.uk>, <paula.vennells@postoffice.co.uk>, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, <postmottak@sd.dep.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <polcustomercare@royalmail.com>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, polboard <POLBoard@postoffice.co.uk>, <abuse@telia.com>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, Teknikkdeler.no <info@teknikkdeler.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, <Talal@teknikdelar.se>, <morten.schau@elvia.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
    Hei, 
    jeg sender denne mailen til deg, (som er i presse-avdelingen), siden at jeg ikke fant mail-adressen til noen i drift-avdelingen, på Deres nettsted.
    Som jeg skrev i mailen til Apotek 1, så fikk jeg et brev fra dere i går.
    (Se vedlegg).
    Og i det brevet så står det en slags frist, 13. juni.
    Og det var jo på mandag.
    Og faktura-datoen var 3. juni.
    Men brevet bruker visst bortimot to uker, på å komme fram, til min postkasse.
    Dere sendte det rett før pinse, så det var kanskje derfor.
    (Eller om dere lot det ligge, til over pinse.
    Hvem vet).
    Og det står at jeg har minus 800 kroner til gode.
    Det er jo smør på flesk.
    Enten har jeg 800 til gode, eller så skylder jeg 800.
    Man kan ikke ha minus 800 til gode.
    Det blir som noe åndssvakt å si, (må jeg si).
    Og da jeg logga på ‘min side’ med bank-id.
    Så stod det noe stygt.
    Noe hadde tasta inn en ekkel mail-adresse der.
    (Se vedlegg).
    Og det må jeg klage på.
    Problemet er at noen nett-troll overførte mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi, for et år siden.
    Og så har Norgesenergi ikke ryddet opp.
    Selv om jeg har klagd flere ti-talls ganger.
    Og så prøvde jeg å ta bort denne mobbe-mail-adressen.
    Men det gikk ikke ann.
    For dere har et slags ‘russisk’ system, sånn at bare strøm-firmaer kan endre dette.
    Så det er jo som at dere jobber for Putin, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Dere kan jo bytte navn til Z-elvia, sånn at dere får med den ‘Z’-en som russerne har, på tanksene sine osv.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 17. jun. 2022 kl. 20:53
    Subject: Re: [EXTERNAL] Re: Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167
    To: NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>
    Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, <postkasse@datatilsynet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, <information.requests@ofcom.org.uk>, <paula.vennells@postoffice.co.uk>, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, <postmottak@sd.dep.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <polcustomercare@royalmail.com>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, polboard <POLBoard@postoffice.co.uk>, <abuse@telia.com>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, Teknikkdeler.no <info@teknikkdeler.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, <Talal@teknikdelar.se>, <morten.schau@elvia.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
    Hei,
    bra hvis dere kunne redegjort mer for denne pakken.
    Siden at jeg i ettertid har fått mer problemer med Posten.
    Jeg bestilte en powerbank fra Teknikkdeler.no.
    Men da jeg skulle hente den, så var postkassa tom.
    Og det var etter at Posten hadde sendt meg tekstmelding/mail om at pakken var levert.
    Og da jeg klagde, så ba de meg kontakte leverandøren, det var deres ansvar.
    Men når Posten sier at de har levert, så må man vel si, at de selv har ansvaret.
    Det hadde vært en ting, om de gjorde som i gamle dager, og leverte pakker, uten å sende folk tekstmelding/mail.
    Da kunne man kanskje sagt, at leverandøren hadde ansvaret.
    Men når de begynner med dette nymotens, at de forteller folk, på sekundet, når de har fått pakken.
    Og det så skjærer seg.
    Da blir det degenerert, må jeg si.
    (Noe også Posten sine ‘lockere’ som kun kan åpnes med Bluetooth er, vil jeg si.
    Så om hu dama, som er direktør, hos Posten, er litt uegnet til oppgaven.
    Hu har kanskje vært ute på kjøret, på sine yngre dager.
    Hva vet jeg).
    Så om dere kan forklare mer om hva grunnen er til, at dere sender pakker, som ikke går ned i postkassa.
    Var pakken ment å passe i postkassa?
    Det var noe lignende, med en elektrisk tannbørste, (også fra Teknikkdeler.no), på julaften.
    Og da stod det at pakken var levert i postkassa.
    Men så ikke.
    Så Posten sliter fælt, virker det som.
    Eller tuller de.
    Dette må jeg klage på.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også sånn, at vanlige brev, som er datert 2. juni, (fra Lowell, som har en tulle-sak mot meg, må jeg si).
    Det brevet fikk jeg, i postkassa, etter to uker cirka.
    Og da var det for sent å svare i tid.
    (Det samme gjaldt et brev fra Elvia).
    Så det kan virke som at postvesenet har blitt korrupt, og tuller med kundene.
    De har også gått ned til levering annenhver dag, under coronaen.
    Og under coronaen så tok de også bort billett-automatene til t-banen.
    (Og man må bruke smart-telefonen som billett, og da kan man ikke høre på musikk, (for man må spare på batteriet), på ‘Taliban-vis’, må man vel si.
    For å gjøre en lang historie kort).
    Så Norge går til hundene, må man vel si.
    Skjerpings!
    tir. 18. jan. 2022 kl. 13:21 skrev NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>:
    Hei igjen, 
     
    Da anser jeg pakken din som uønsket og at du har gjort deg kjent om våre kjøpsvilkår, om angrrerett. 
     
    Ønsker deg en fin dag videre. 
     
    Med vennlig hilsen
    Gina 
    Kundeservice Nettapotek
     
    APOTEK 1 GRUPPEN AS
    Skårersletta 55 – 1473 Lørenskog 
    Postboks 243 – 1471 Lørenskog
    Tlf.: 67 90 00 30
    Web: www.apotek1.no
    Åpningstider kundeservice: mandag-fredag 09.00-16.00
     
     
      ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: Ribbeskogen, Erik <eribsskog@gmail.com>;
    Mottatt: Fri Jan 14 2022 20:47:33 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
    Til: Nettapotek – Apotek 1 Gruppen AS <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; Nettapotek Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; Epost Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>;
    Kopi: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>; NKOM, NKOM <firmapost@nkom.no>; postkasse@datatilsynet.no; tr@forbrukertilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; OCCtelecoms@ofcom.org.uk; information.requests@ofcom.org.uk; paula.vennells@postoffice.co.uk; rebecca.redmond@royalmail.com; information.rights@postoffice.co.uk; Faktura.RB@posten.no; juridisk@datatilsynet.no; nhh.postmottak@nhh.no; Finn.Kinserdal@nhh.no; customercare@postoffice.co.uk; postmottak@sd.dep.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; polcustomercare@royalmail.com; postmottak@sivilombudsmannen.no; post@inkassoklagenemnda.no; post@finanstilsynet.no; post@akademikerforbundet.no; politikk@hoyre.no; info@clubcreo.com; POLBoard@postoffice.co.uk; abuse@telia.com; post@finkn.no; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; terje@aspelund.no; flagcaseadvisor@postoffice.co.uk;
    Emne: [EXTERNAL] Re: Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167
    CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe!
     
    Hei,
    det var flere grunner til at jeg ikke hentet pakken.
    Jeg bestilte munnbind fra Oda, til en rimelig penge.
    Og de fikk jeg i romjula.
    Så det har ikke vært noe krise.
    Den pakken skulle ha vært hos meg, på julaften, ifølge masser mailer og tekstmeldinger, fra Posten.
    Og jeg fikk til og med melding om at pakken var levert i postkassa mi.
    Men da jeg kikka i postkassa, så var den tom.
    Og jeg prøvde å spore pakken, på Posten sitt nettsted.
    Og da stod det, at pakken var for stor for postkassen, og at jeg måtte hente den på Rema Signaturgården.
    Og det syntes jeg, at høres rart ut.
    Dere lager vel ikke pakken for store hos Apotek 1?
    Dere tenker vel på det at disse skal inn i en postkasse, (hvis mulig)?
    Og jeg har fått mange pakker fra 123Apotek osv., som har fått plass i postkassa.
    Så jeg lurer på om postmannen har tatt en spansk en, siden at det var julaften, og liksom streika, og droppa runden sin, og dratt hjem for å drikke juleøl, gløgg og akevitt istedet.
    Det er også sånn, at Posten er vrange mot meg, når det gjelder noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Disse firmaene selger på kreditt.
    Og ikke som dere, hvor jeg hadde betalt en hundrings, på forhånd, med nett-banken).
    Og det er også sånn, at jeg kjøpte en smart-telefon, på nettet, i fjor våres.
    Og man må visst ha en smart-telefon for å bruke Posten sine ‘Instabox-bokser’.
    Så de kunne jeg ikke bruke, (siden at den forrige smart-telefonen hadde tatt kvelden, etter mange år).
    Så jeg måtte hente mobilen på Rema Signaturgården.
    Og det var ikke en hyggelig opplevelse.
    De, (det var ei mørkhuda dame blant annet), begynte bare å tulle med meg.
    Jeg fikk ikke pakken.
    Jeg måtte gå og handle på Meny først.
    Og så fikk jeg pakken, (etter at en pakistansk Rema-ansatt stod i frukta og liksom ugleså meg, når jeg kom tilbake fra Meny).
    Og da hadde jeg venta der, i en halvtime eller noe, før jeg dro på Meny.
    Og hvor var pakken?
    Den tulla de med, må jeg si.
    Så det er bedre hvis de har ordentlige postkontor, som det i Vika.
    Jeg har jobba litt i Post i butikk selv, (på Rimi Bjørndal).
    Eller, jeg fikk ikke opplæring i posten, (selv om jeg hadde jobba som butikksjef i Rimi, noe jeg da nettopp hadde slutta som).
    Men ei Songul Ozgyr henta meg, (som var butikkleder), når en tysker klagde på, at han ikke fikk pant, for tyske brus-bokser.
    Det stod null kroner på pantelappen.
    Og tyskeren var rasende.
    Og han stod ved post-disken og klagde.
    Og han kunne hverken norsk eller engelsk.
    Og jeg kan bare litt ferie-tysk, (jeg har en tante som har bodd i Sveits, som er død nå).
    Og hu Songul sa ikke hvorfor jeg måtte hjelpe han tyskeren.
    Men hu trudde kanskje at jeg kunne tysk, da.
    Så det blir bare surr med post i butikk, synes jeg.
    Det er mye bedre med vanlige post-kontor.
    Og Rema tuller kanskje med meg, siden at jeg har jobba som Rimi-butikksjef.
    (Som Rimi-butikksjef så vant jeg en gjev drifts-konkurranse som het Rimi Gullårer, (som sjef på Rimi Langhus), blant annet).
    Noe sånt.
    Kan dere bekrefte at pakken får plass i postkassen.
    Isåfall, så kan dere godt sende den igjen, (i tilfelle Coronaen varer kjempelenge).
    Ellers, så synes jeg ikke det er så særlig, å hente pakker, hos Rema Signaturgården.
    (Ihvertfall ikke nå som Omikron har kommet og.
    Og den har det stått mye forskjellig om, i nettavisene.
    Og jeg har ikke fått den booster-vaksinen enda.
    Så jeg har tenkt at jeg ikke skulle ta noen unødvendige sjanser, før jeg fikk den tredje dosen, som de vel sier).
    Og jeg har en nesten full pakke med munnbind her.
    Så dere kan kanskje gi de munnbindene til Frelsesarmeen, eller noe.
    Og så får dere skjerpe dere, og slutte å bruke for mye kartong, når dere pakker inn varene.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg bestiller vanligvis apotekvarer fra Farmasiet.
    For de er vanligvis rimeligere enn dere, på omtrent alle varer, (har jeg inntrykk av).
    Men akkurat når det gjaldt munnbind, så var de litt dyre.
    Så derfor bestilte jeg den varen fra dere, (og Oda hadde også disse, en del billigere enn Farmasiet, fant jeg ut, etter at postmannen hadde streika/tulla).
    Så dere får bli flinkere til å ha like lave priser som Farmasiet.
    De har også gratis ekspress-levering på døra, med Porterbuddy.
    Så dere får kanskje begynne med det dere og, når Posten tuller sånn.
    Skjerpings!
     
    fre. 14. jan. 2022 kl. 13:05 skrev NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>:
    Hei Erik,
    Vi har mottatt din bestilling 7892126 i retur fra Posten merket med «uavhentet». Hvis du gir oss en tilbakemelding innen én uke 21.01.2022, sender vi deg gjerne bestillingen på nytt uten at du må betale noe ekstra for dette. Vi ber deg vennligst bekrefte med riktig telefonnummer og adresse.
    Hvis vi ikke hører fra deg henviser vi til våre kjøpsbetingelser:
    Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. I disse tilfellene vil vi belaste kjøper et gebyr på inntil kr 600. Gebyrene vil aldri kunne overstige kjøpers totale utlegg. Gebyret dekker postens fraktkostnader frem til deg og tilbake til oss igjen, samt apotekets behandling av saken. Ved benyttelse av Klarna Faktura vil ikke fakturaen bli arkivert før vi får en tilbakemelding om returårsak.
    Vi gjør oppmerksom på angrerett ikke gjelder for legemidler og medisinsk utstyr.
     
    Ser frem til å høre fra deg.
     
     
     
    Med vennlig hilsen
    Helin 
    Kundeservice Nettapotek
     
    APOTEK 1 GRUPPEN AS
    Skårersletta 55 – 1473 Lørenskog 
    Postboks 243 – 1471 Lørenskog
    Tlf.: 67 90 00 30
    Web: www.apotek1.no
    Åpningstider kundeservice: mandag-fredag 09.00-16.00
     
     
     
    2 vedlegg
    IMG_20220618_0001 paint.jpg
    645K
    epost mobbing.png
    63K
  • Jeg har tidligere blogget om, at min klassekamerat Irene Lippert, (fra Svelvik ungdomsskole og Sande videregående), sin storebror Knut Erik Lippert, har sykdommen MS, eller noe lignende. Og her står det mer om dette

    sykdom

    https://www.visitdrammen.com/Byhistorie/knut-erik-lippert-jeg-har-aldri-gjemt-bort-mitt-handikapp

    PS.

    Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2.

    Så var det sånn, at min elskerinne Ragnhild von Harling aka. Ragnhild fra Stovner.

    (Som jeg var sammen med, i noen få måneder, fra høsten 1990).

    Hu fikk seg etterhvert en leieboer.

    Som jeg møtte, den siste gangen jeg besøkte henne.

    (Muligens påsken 1991.

    For det var vel sånn, at min tidligere stefar Arne Thomassen og hans partner Mette Holter.

    Som jeg da leide av, på Furuset.

    De dro bort i ferien, sammen med min yngre halvbror Axel.

    Så jeg var igjen aleine, i leiligheten dems, på Furuset.

    Og der var det ikke noe lesestoff, for eksempel, (som var vant med, fra min farmors hus).

    Så da kjeda jeg meg kanskje litt, (og ringte hu Ragnhild fra Stovner), da.

    Noe sånt).

    Og han leieboeren (til Ragnhild fra Stovner), satt og skalv, under besøket mitt der.

    (Husker jeg).

    Jeg vet ikke om det var fordi at han var redd.

    (Det var kanskje sånn, at han også, hadde ligget med hu Ragnhild.

    Og så var han redd for at jeg skulle skjønne det.

    Han trodde kanskje, at jeg da ville starte slåsskamp.

    Hva vet jeg).

    Eller om han leieboeren til Ragnhild fra Stovner, hadde den samme muskelsykdommen, som Knut Erik Lippert.

    Hm.

    Kanskje leieboeren var Knut Erik Lippert, (hvis han studerte i Oslo, en periode).

    (For han hadde jeg vel da ikke sett, på en del år.

    Og jeg hadde kanskje glemt litt, hvordan så ut, osv.

    Hm.

    Jeg jobba jo på Matland/OBS Triaden, (og på fritida så måtte jeg passe på min yngre spesialskole-halvbror Axel, som var hyperaktiv, må man vel si).

    Så det var kanskje sånn, at selv om det bare var et par måneder siden, at jeg hadde besøkt hu Ragnhild fra Stovner.

    Så virka det kanskje, som flere år.

    Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Som jeg har blogget om tidligere, så fikk jeg i går et brev fra Elvia

    IMG_20220618_0001 paint

    PS.

    Der står det noe om 13. juni.

    Så hvis jeg leverer den til Nav, til uka.

    Så sier vel Nav, at de har fått dette brevet for seint.

    Og det er jo mitt strøm-abonnement.

    (Og siden at jeg er sosial-klient, så betaler Nav mine strøm-regninger.

    Men en regning kastet de, (istedet for å betale den).

    (De har manet meg til å levere regningene i ymse postkasser.

    Istedet for i skranken, som jeg var vant til, fra da jeg bodde på vandrerhjem/hotell, våren/sommeren 2018.

    Etter at jeg ble kasta ut av Trondheim, etter at Nav begynte å tulle med meg der).

    Og da klagde jeg til departementet, (da hu Hadia Tadjik var sjef der).

    Og de betalte visst regningen to ganger.

    Til et inkasso-byrå.

    Og det inkasso-byrået skyldte jeg penger, fra 90-tallet, (fra før jeg måtte rømme fra Norge, på grunn av ymse draps-forsøk, osv.).

    Så inkasso-byrået trakk fra den doble innbetalingen, på noe gjeld, som var cirka 20 år gammel.

    Og så straffet Nav meg, ved å ikke meg støtte i april.

    Jeg skulle visst leve av at inkasso-gjelden ble mindre.

    Noe sånt.

    Selv om jeg må gjette på hva grunnen til straffen var, for Nav/Bærum kommune under-informerer konstant, når det gjelder alt mulig.

    For å si det sånn).

    Og så logget jeg inn med Bank-ID.

    (For det stod på nettsiden til Elvia, at det skulle man gjøre.

    Jeg fikk ikke noe ‘min side’ da jeg flytta inn her, (fra strøm-bransjen).

    Jeg vet ikke hva grunnen var.

    Om det var kommunen eller strøm-firmaet som var åndssvakt.

    For kommunen samhandlet, (på en eller annen måte), med Hafslund, sånn at Hafslund visste mitt navn, da jeg flytta inn her.

    For å si det sånn).

    Og hos Elvia stod det noe tull/mobbing.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    epost mobbing

    PS 3.

    Og den kødde-mail-adressen overfor.

    Den kunne ikke jeg endre.

    Det må et strøm-firma gjøre.

    (Selv om det er min profil).

    Det er jo fullstendig russisk, må jeg si.

    Og det var sånn, at det var noen nett-troll, som bytta strøm-leverandør, (i mitt navn), fra Hafslund til Norgesenergi.

    For Norgesenergi har ikke sikre løsninger.

    Sånn at de lar seg lure, av nett-troll.

    Og det hadde jeg klagd på, flere titalls ganger, til Norgesenergi.

    Men de har ikke tilbakeført abonnementet, til den riktige leverandøren, (nemlig Hafslund, som vel nå heter Fortum).

    Og strøm-bransjen har noe sånt som et halvt dusin organisasjoner, (blant annet Elklagenemnda/Elklage.no, NVE, RME, Elhub og Trygg Strømhandel), som har som ansvar, å rydde opp i sånt.

    Men _ingen_ av disse organisasjonene gjør jobben sin.

    Ingen av de tjener borgerne.

    De lider muligens av noe slags forgubbing, eller noe lignende.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Norgesenergi er visst eid av finske Fortum (som også har kjøpt Hafslund):

    norgesenergi fortum 2

  • Som jeg har blogget om tidligere, så er visst dette sønnen til min tidligere underordnede Wendy, fra Rimi Kalbakken

    sønnen til wendy

    Man må vel kanskje si at det er litt perverst av VG.
    At de absolutt skal ha den gratis-konserten sin, sentrert rundt de naken-statuene.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Wendy jobber visst nå på Meny, (som min tidligere CC Storkjøp-kollega Eirik Lund, blant annet):

    meny arbeider

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse [INC ID# 688641]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 17:04
    Til: bank.no@lowell.com
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, elklage@elklage.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, calmquist@eurojuris.no, post@elhub.no, kunde@bodoenergi.no, rolf.barmen@fjordkraft.no, post@ustekveikja.no
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 2. juni.
    (Se vedlegg).
    Jeg har vel fortalt dere mange ganger at jeg er en sosial-klient som kun får livsopphold-støtte.
    Så hva skal dette bety, lurer jeg.
    Dette gir ikke noe mening for meg, må jeg si.
    Jeg flyttet til England for å studere i 2004, og all min gjeld er pluss/minus 20 år gammel, må jeg si.
    (Ettersom at Lånekassa blant annet, begynte å tulle med meg, i forbindelse med utenlands-studier).
    Så hva skal dette bety, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Lurer også på hvordan dere sender posten.
    Jeg tar inn posten flere ganger i uka.
    Blant annet rundt 12. juni sjekka jeg postkassa, (når jeg tok ut søpla).
    Men dette brevet deres fikk jeg ikke før på onsdag, (jeg tømte posten i forbindelse med en handletur), og så har jeg den vanen at jeg lar posten ligge litt, for å ikke få corona fra postmannen osv., og så så jeg først dette tulle-brevet deres (må jeg kalle det) i dag.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 17. apr. 2022 kl. 14:36
    Subject: Re: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse [INC ID# 688641]
    To: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
    Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <kundeservice@glitreenergi.no>, <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>, <elklage@elklage.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no>, <calmquist@eurojuris.no>, <post@elhub.no>, <kunde@bodoenergi.no>, <rolf.barmen@fjordkraft.no>, <post@ustekveikja.no>
    Hei,
    jeg må nesten klage litt på denne.
    At dere ikke har sagt fra til meg, om hva dere og Nav ble enige om.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    lør. 11. des. 2021 kl. 13:06 skrev Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>:
    Hei,
    Det er greit. Da sjekker vi opp dette med Nav.
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 05.12.21 06:36
    To: kundesenter.no@lowell.com
    Cc: svc.no.nova@lowell.com;postmottak@asd.dep.no;strom.no@lowell.com;kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no;firmapost@nkom.no;marked@ge.no;politikk@hoyre.no
    Subject: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).
    Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.
    Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).
    Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.
    Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.
    Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.
    Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.
    Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.
    Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).
    Så disse gjør heller ikke jobben sin.
    Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.
    Så de gjør heller ikke jobben sin.
    Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.
    Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).
    Så derfra er det også bare tull.
    Så på grunn av disse ‘gamlehjem-kjærringene’, (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.
    Så det får dere se å gjøre nå.
    (For dere må kontakte Nav om dette.
    For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.
    Noe som er rimelig frustrerende for meg.
    Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.
    For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.
    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no
    Hei,
    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 19:35
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.
    Derfor stoppet innbetalingene.
    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.
    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.
    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 12:04
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.
    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.
    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.
    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.
    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.
    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.
    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.
    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 19. mars 2010 16:46
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.
    Så jeg hadde en klage på dette.
    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).
    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. mars 2010 15:45
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    Adresse:
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice
    Kundekonsulent
    kundeservice@aktivkapital.no
    Aktiv Kapital
    Postboks 6426 Etterstad
    0605 Oslo
    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
    www.aktivkapital.no
    Fra: Ida Halvorseth
    Sendt: 18. mars 2010 08:32
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. mars 2010 18:03
    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
    Emne: Anmerkning i kredittregister
    Hei,
    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.
    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).
    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.
    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351
    Mvh Lena
    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >
    IMG_20220617_0002 paint.jpg
    601K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220617_0002 paint