johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Instagram

    klage instragram hm

    PS.

    Nå ser jeg at Instagram sendte sin mail (om sin uforståelige feil) fra en ‘no reply’ mail-adresse.

    Og samtidig så sier de, at jeg kan kontakte de tilbake hvis det er noen problemer.

    Makan til frekkhet.

    Det er det jeg har blogget om i år og dag nå.

    At store ‘internett-firmaer’ ofte har elendig kundeservice.

    Og Instagram går visst inn for, å vise, at virkelig er sant.

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og så skriver de, at de er: ‘The Facebook Team’.

    Hva f*en skal det bety?

    Dette må være noe kødd.

    At Instagram-folka tror at de jobber for Facebook.

    Det er greit at Instagram og Facebook har samme eier.

    (Nemlig Meta).

    Men at de skal surre om sånt.

    Da er de fulle av dritt.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Hm

    jeg er visst i instagram fengsel

    PS.

    Det var forresten surr, når jeg skulle registrere en konto, i går.

    Jeg prøvde først å bruke min Facebook-konto.

    (Siden at Facebook og Instagram har samme eier.

    Nemlig Meta).

    Men det var ikke bare-bare.

    Man måtte likevel legge til mail-adresse (og et nytt passord).

    (Så det er mulig at Facebook/Meta har kjøpt opp sin konkurrent Instragram, for å legge de ned/tulle med de.

    Noe sånt).

    Og da jeg tastet inn min vanlige mail-adresse (eribsskog@gmail.com) så var den i bruk fra før.

    Så jeg prøvde en ‘reserve-mail-adresse’ som jeg har (erik.ribsskog@outlook.com), men den ble ikke godtatt.

    (Så jeg tenkte at det muligens var sånn, at noen nett-troll, hadde tulla, med den mail-adressen og.

    Noe sånt).

    Og da prøvde jeg å bruke mobil-nummeret mitt istedet.

    Og da fikk jeg registrert en konto (erikribsskog).

    (På tredje forsøk).

    Men det er jo kaos der.

    (Må jeg si).

    Siden at noen nett-troll har brukt min mail-adresse fra før der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da fikk jeg visst tilbake den kontoen (erik_ribsskog) etter å ha registrert mobil-nummeret mitt (etter å ha trykket ‘Disagree’-knappen):

    da funka den kontoen

    PS 3.

    Grunnen til at jeg prøvde å logge inn via mail-adresse (og ikke mobil-nummer).

    Det var at når jeg logga inn via mobil, så gikk det ikke an å søke (for eksempel på ‘ribsskog’).

    Så jeg prøvde å logge ut og logge inn igjen da.

    Så det som har skjedd er visst at da jeg prøvde å registrere en konto i går.

    Så ble den (erik_ribsskog) registrert.

    Men den ble med en gang merket som ‘suspended’ av Instagram.

    (Før jeg fikk begynt å bruke den.

    Til og med).

    Og så har jeg da (i kaoset) registrert en ‘mail-konto’ (erikribsskog).

    Og så har den slutta å virke (sånn at man ikke kan søke osv., (etter at jeg hadde rapportert noen klager, på nettmobbing)).

    Og så har jeg da havna inne på den første kontoen igjen (og fått åpna den).

    Så det er jo et kaos uten like.

    Og hvordan man skal klare å få noe ordentlig kundeservice der (sånn at jeg kan få en konto som er knyttet til min ‘hoved-mail-adresse’ (som nett-trollene har brukt til å opprette en konto)).

    Det kan man lure på.

    Det er nok rimelig vanskelig å få til, hvis jeg skulle tippe.

    ‘Internett-firmaer’ (som MyHeritage og Twitter osv.), har jeg veldig dårlig erfaringer med, når det gjelder kundeservice.

    Ordet ‘kundeservice’ er et fremmedord for dem.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her er det noen som har tatt et bilde, like ved der jeg bodde (i Liverpool sentrum) fra 2006 til 2011 (kan det virke som)

    stalket meg

    https://www.instagram.com/p/X2rXvnNxtp/

    PS.

    Hvorfor det er tagget med ‘illuminati’ veit jeg ikke.

    Jeg skrev om problemene med Rimi sine ‘hovedkontor-sjefer’ på VGD.

    Og så slettet VGD den aktuelle debatt-tråden.

    Og den debatt-tråden hadde jeg backup av på min blogg.

    Og den debatt-tråden het noe lignende av: ‘Norge er ikke som du tror’.

    Og da fortsatte jeg med det temaet (eller jeg blandet litt med en annen slettet tråd først, som het: ‘Hva er galt i Norge’) på min blogg.

    Og da tok jeg brainstorming (som vi lærte om på handel og kontor).

    Og noe av det som var galt i Norge (av det jeg kom på) var da noe jeg hadde lest om i Urban vel, at det var noe muffens med kjøttet på Grandiosa.

    Og så var det noe om at det fantes en Mette-Marit-video.

    Og det ene med det andre.
    Og når jeg skrev om noe av dette, på Nettavisen sitt debattforum.

    Så mente noen at Illuminati stod bak.

    Men da hadde jeg vel aldri hørt om de før.

    Så det med Illuminati er egentlig en bruker på Veggavisen sin ting.

    Det var ikke sånn, at når jeg tok brainstorming, angående hva som var galt i Norge, så tenkte jeg på Illuminati.

    Nei, de hadde jeg aldri hørt om før.

    (Noe sånt).

    Og de (Illuminati) finnes det vel ikke noe bevis på, at eksisterer.

    Men jeg ble litt kanskje nysgjerrig, på hva det Illuminati-greiene egentlig var.

    Når den nevnte Veggavisen-debattanten begynte å bable om dette, i en debatt-tråd, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    hørte om på veggavisen

    https://johncons-blogg.net/2008/12/direkte-new-world-order-referanse-i-ny.html

    PS 3.

    Jeg rapporterte også denne posten til Instagram:

    rapporterte illuminati

    https://www.instagram.com/p/X2rXvnNxtp/

    PS 4.

    Jeg blokkerte også den aktuelle Instagram-brukeren:

    blokkert fysak 2

  • Mer fra Bekkestua

    På lørdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dette glasset (som muligens er svensk surstrømming, eller noe lignende) har ligget på fortauet en stund (uten at kommunen har rydda opp):

    IMG_20220709_213707

    PS 2.
    Iceland har ikke henta handlevogna si:

    IMG_20220709_213643

    PS 3.

    Sånn her har det sett ut i Bekkestua sentrum i flere år nå:

    IMG_20220709_213953

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220709_213959

    PS 5.

    Jeg hadde bestilt noen apotek-varer fra Farmasiet.

    Og de bestilte jeg på søndag (var det vel).

    Og da skal de vanligvis leveres (jeg valgte Instabox-levering) dagen etter (det vil si mandag).

    Men pakken ble ikke levert, før på onsdag kveld.

    (Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her skriver Instabox at leveringen ble en dag forsinket, men den ble vel egentlig to dager forsinket (vil jeg si)

    IMG_20220712_043203

    PS 7.

    Det ser også litt dumt/uprofesjonelt/lugubert ut, at det ikke står: ‘Instabox’ som avsender, når man får tekstmeldinger, fra dette firmaet.

    (Må man vel si).

    Det står bare et vanlig telefonnummer (+4759447468).

    (For å si det sånn).
    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Instabox mener at de leverer en ukomplisert tjeneste, men det kan ofte være vanskelig å beregne det, sånn at leveringene deres passer med handledagene (på grunn av lunefulle forsinkelser/leveringer) vil jeg si:

    IMG_20220709_214756

    PS 9.
    På toppen av det hele, så må man trykke på et homse-flagg, for å få ut pakken:

    IMG_20220709_214808

    PS 10.

    Her var det rot (fra kaffe-baren) inne på Bekkestua Senter:

    IMG_20220709_215051

    PS 11.

    Bekkestua Handelshus hadde problemer med, at det fløyt søppel, her og der:

    IMG_20220709_215231

    PS 12.
    Narvesen har visst satt opp en plakat for ‘Brain Cooler’, men noen tror kanskje at det er Extra som har denne varen, siden at dette ikke er forklart ordentlig:

    IMG_20220709_215302

    PS 13.

    Plakaten til Narvesen (som holder til på planet overfor) er heller ikke ordentlig satt opp (i plakat-ramme eller plakat-bukk).

    Så man må vel si, at Narvesen her devaluerer merkevaren ‘Brain Cooler’ og Bekkestua Handelshus litt, med sin lugubre måte, å henge opp plakater på.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    På Extra Bekkestua, så fikk jeg igjen den handlevogna, som har delvis flatt hjul (som gjør at handlevogna humper avgårde, mens den lager en slags irriterende/pinlig/’stiletthæl-aktig’ lyd).

    (En handlevogn som jeg har blogget om tidligere.

    For å si det sånn).

    Så jeg bare satt fra meg den handlevogna.

    Og så gikk jeg for å hente en ny handlevogn.

    Og denne butikken har ganske nylig (i vinter) begynt med inngangsport.

    (Og handlevognene står utafor inngangsporten.

    Ulikt på Rimi, hvor man kunne ta handlevogner både før og etter inngangsporten.

    Sånn som jeg husker det).

    Og den inngangsporten var nå ødelagt (en av de to portene manglet).

    Og når jeg da gikk ut, for å hente en ny handlevogn.

    Så begynte det å pipe.

    Men det stod et ung par, og hang, like ved.

    Så om de kan ha gjort noe rart.

    Hm.

    For jeg var ikke borti handleporten (men Extra var treige med å få den fiksa, for å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220709_215405

    PS 16.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220709_215456

    PS 17.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20220709_215507

    PS 18.

    Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden.

    (Hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

    Så var det sånn, at min kollega Knut Hauge.

    (Knut Hauge og jeg jobba, på samme skift, i kassa.

    Jeg fikk et halvt års vikariat der (var det opprinnelig) mens jeg hadde et friår, fra NHI.

    For å si det sånn).

    Han okka seg (husker jeg) over ukurante handlevogner (som for eksempel trakk til en side, sånn at kundene ble slitne).

    Disse handlevognene pleide å bli stuet bort, inne på lageret.

    (Mente Knut Hauge).

    Men når noen så skulle rydde lageret.

    Så pleide disse handlevognene, å ende opp, inne i butikken igjen.

    Så Knut Hauge mente, at de som jobba i butikken, burde skru av hjulene, på handlevogna.

    Sånn at de på lageret skulle forstå, at denne handlevogna var ukurant.

    (Noe sånt).

    Men det å skru av sånne handlevogn-hjul, det visste ikke Knut Hauge, om var så enkelt.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og det er det vel heller ikke.

    Da jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

    (Noe jeg jobba som fra 1996 til 1998).

    Så hadde butikken problem med, at det var to ukurante handlevogner der, som ikke passa sammen med de andre handlevogene.

    (Det var muligens sånn, at noen lokale ungdommer, hadde drasset med seg en handlevogn, fra Rimi Klemetsrud (noen kilometer unna).

    Noe sånt).

    Og det endte med, at jeg kjørte disse handlevognene (en av gangen) til dynga (som lå ikke så langt unna).

    Men der måtte jeg vel kaste disse handlevognene, oppi en slags resirkulerings-container.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så det var ikke noe for gamle folk.

    (Må jeg si).

    For det ble jeg vel beordret til å gjøre selv (av noen kommune-arbeidere).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Det er forresten mulig, at det finnes andre løsninger, på problemet med å bli kvitt ukurante handlevogner.

    Dette var ikke tema (sånn som jeg husker det) da jeg jobba som Rimi-butikksjef.

    (Noe jeg jobba som fra 1998 til 2002).

    Hvis ikke så hadde jeg kanskje ringt hovedkontoret og spurt de.

    (For å si det sånn).

    Det er mulig at grossisten (som var egen-eiet) pleide å ta med ukruante handlevogner (nå og da).

    (Hva vet jeg).

    Eller om man kan ringe det firmaet, som man har kjøpt handlevogna fra (i sin tid).

    (Hva nå de heter).

    Og så bytter de kanskje det defekte hjulet, på handlevoga.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Jeg kunne kanskje bare ha kasta de ukurante handlevognene (på Rimi Bjørndal) i søpla.

    Men det er kanskje noen som drar opp ukurante handlevogner av søplekassa og.

    Og mener at de skal være ute i butikken.

    (Noe sånt).

    Og den søppeldunken (på Rimi Bjørndal) var vel fulle nok fra før.

    Det var visst noen ‘smartinger’ som gikk i den søppelkassa (om natta) og fant mat (med utgått dato).

    (Ifølge min lederkollega Irene Ottesen.

    Som nå driver dyrebutikk i Stokmarknes).

    Så de søppeldunkene skulle vel helst ikke stå på vidt gap (og reklamere med at her er det mye rart).

    (For å si det sånn).

    Og hvis kundene hadde sett, at butikken hadde kasta, en handlevogn.

    Så ville nok de ha syntes, at det var sløsing.

    (Prøv å forklare Olga på 90 år, at det er billigere å kjøpe en ny handlevogn, enn å få en gammel fikset.

    For å si det sånn).

    Og så ville kanskje butikken fått dårlig rykte/renome, her og der.

    (Må man vel si).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Det er kanskje ikke alltid sånn, at det er billigere å kjøpe en ny handlevogn, enn å få en ukruant fikset.

    Men hvis butikken har 100 handlevogner og det aldri er mer enn 50 kunder.

    (For å ta et eksempel).

    Så trenger man jo ikke, å på død og liv ha 100 handlevogner.

    Om man da kaster et par ukurante, så er vel ikke det noe krise, liksom.

    Selv om det kanskje er et tegn på, at alle handlevognene burde ha vært bytta ut.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Xtra-søppelposer (som skal stå nederst til venstre) har butikken satt i feil hylle:

    IMG_20220709_215747

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220709_215749

    PS 24.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220709_215751

    PS 25.

    Her ligger det labeler på gulvet:

    IMG_20220709_220114

    PS 26.

    Her har de ikke vaska selvbetjeningskassene siden Ålesund brant (kan det virke som):

    IMG_20220709_220233

    PS 27.

    Som på st. hansaften og uka etter.

    Så var det også denne gangen, noen som elga, i selvbetjeningskassene.

    Det var ei negerdame, med stor rumpe og veldig trang stretch-bukse.

    (For å si det sånn).

    Og hu kjøpte nesten ikke noe (som ‘Knut Hauge’ uka før).

    Og det var sånn, at når jeg skulle betale, så virka ikke tæppinga.

    Og jeg måtte istedet dytte kortet inn i kortautomaten (og så slå kode).

    Og dette fikk nok negerdama med seg.

    For selvbetjeningskassene står veldig nærme hverandre (mye nærmere enn i Tyskland for eksempel).

    (For å si det sånn).

    Så denne elginga, til negerdama, ble litt merkelig (må jeg si).

    Selv om det også var en tredje kunde (i selvbetjeningskasse-avdelingen) som stod nesten nede ved utgangsporten.

    Så det var muligens sånn, at hu negerdama nesten måtte elge, på en eller annen.

    Siden at de har tatt bort den ene rekken med selvbetjeningskasser der, siden i fjor.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    Dette tæppe-greiene til bankene er også litt lunefullt.

    (Må man vel si).

    Man må føre kortet mot kortautomaten som om man sitter ved et ouija-bord, eller noe lignende.

    Men det er liksom ikke noe konformt over dette.

    Hvor er ‘tæppe-punktet/tæppe-grensen’ liksom (hvor denne teknologien skal begynne å virke).

    Nei, den grensen er usynlig (må man vel si).

    Når man bruker den gammeldagse løsningen (å stikke inn kortet) så får man ihvertfall opp en melding på et display, før man slår koden.

    Sånn at man kan se, at kortautomaten har gjenkjent kortet.

    Men det rundt tæppinga, er mer lunefullt, må man vel si.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Det var også en scene der, rett før jeg tok bildet, i PS 26.

    Et par vietnamesiske tenåringsjenter.

    De begynte å løpe, mot den gammeldagse kassa.

    Mens de skrålte/hylte.

    Og da kom det en vietnamesisk kassamann løpende.

    Og han løp meg nesten ned.

    (Må jeg si).

    Han løp så nærme meg (det var som at han var svaktsynt og ikke så meg) at det ble som noe nærgående/klamt.

    (Må jeg si).

    Og det var også sånn, at de vietnamesiske jentene var i lag med en vietnamesisk tenåringsgutt.

    Og han tenåringsgutten ble sittende igjen der, i en stol/benk, som står i en krok der (bak den nevnte kassa).

    Og når jeg tenker tilbake, på butikken til Odmund Larsen, på Sand, på 70/80-tallet.

    Så var det ikke noe benk eller stol der, som folk skulle sitte på.

    Så denne Extra Bekkestua er muligens litt ‘trøndersk’ eller ‘russisk’.

    (Noe sånt).

    Siden at de har en sånn ‘klam’ benk/stol (som hvem som helst kan sitte på) da.

    Ingen av de butikkene, som jeg har jobba i, har hatt noe lignende.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og jeg har jobba i en butikk i Drammen (CC Storkjøp) og i en butikk på Lørenskog (Matland/OBS Triaden).

    Og i 15-20 Rimi-butikker i Oslo og Follo.

    (Rimi Munkelia, Rimi Nylænde, Rimi Karlsrud, Rimi Skullerud, Rimi Oppsalstubben, Rimi Bølerlia, Rimi Manglerud, Rimi Askergata, Rimi Nordstrand, Rimi Bjørndal, Rimi Ljabru, Rimi Ryen, Rimi Langhus, Rimi Jernbaneveien i Ski, Rimi Kalbakken og Rimi Ammerud.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 30.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220709_220745

  • Mer fra Facebook

    frisell facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    frisell facebook 2

  • Min mer eller mindre åndssvake Terningmoen-medsoldat Ove Onkli aka. Ove Grønvold har visst ikke postet noe på Facebook siden april (selv om han vanligvis pleier å skrive nye innlegg ganske ofte). Har han blir løpt ned av en elg eller har han fått corona. Hm

    ove onkli

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100009330695848

    PS.

    Det som er spesielt.

    Det er at Grønvold (som vi på Terningmoen kalte han) bor i en slags tipi, som han har bygget, i et slags fellesområde/utmark, i Follo.

    Så det kan også være sånn, at Grønvold har gått tom for ved og mat.

    Og at han ligger dau, i denne tipien sin, da.

    (For å si det sånn).

    Hvis han ikke er i fengsel (eller noe lignende).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog
    PS 2.

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 3.

    Så var det sånn, at en av de første dagene av førstegangstjenesten, på Terningmoen.

    Så satt jeg meg ned, i messa, i nærheten av en ung dame.

    (For jeg var en ung mann, på 21-22 år.

    Og jeg var nesten i pubertet enda (for jeg var den siste i klassen liksom, som kom i puberteten, må man vel si)).

    Og seinere så har jeg lurt på, om den unge damen, var Grønvold, med dame-frisyre.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    grønvold

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=3085842561736737&set=a.1378964405757903

    PS 4.

    Jeg har visst ikke fått med akkurat den episoden (fra messa, på Terningmoen) i Min Bok 3, men Grønvold er likevel nevnt der en del ganger:

    nevnt tolv ganger

    https://johncons.net/min_bok_3_jub.pdf

    PS 5.

    Det var forresten sånn.

    At noen år etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger.

    (Noe jeg gjorde høsten 1979).

    Så begynte min far og hans yngre bror Håkon (samt nåværende Bladcentralen-direktør Erik Thorhallsson, som da var min fars arbeider) å bygget et hus, for min fars yngste bror Runar (som er tannlege i Ås) i Son.

    Og det var også sånn, på den tida, at min far og de (muligens spesielt onkel Håkon) ville at jeg skulle ha som hobby, å lage små seil-båter (i isopor osv.).

    Og min far og Håkon dro meg med til Son.

    (Vi kjørte over i en fritidsbåt, fra Berger.

    Etter at Håkon hadde vraka min fars bil på Mosseveien.

    Året før, eller noe).

    Og den gangen, som jeg lagde båter, i Son.

    Så ville Håkon at jeg skulle sjøsette de, når vi var, utafor Tofte/Rødtangen.

    (Noe sånt).

    Og da vi gikk fra byggeplassen i Son og ned til båten i Son havn.

    Så var det sånn (nede ved havna).

    At en gutte-gjeng, begynte å mobbe meg, fordi at jeg hadde lagd disse båtene (etter min onkels ønske).

    (Jeg vet ikke hvorfor min far og Håkon ikke ville, at jeg skulle hjelpe de, med å bygge huset til Runar.

    De brukte meg litt som bud, og fikk meg til å kjøpe selters osv., for dem, nede i Son sentrum.

    Men det var omtrent den eneste jobben jeg hadde der.

    Sånn som jeg husker det.

    Så jeg pleide mest bare å surre rundt, på onkel Runar sin tomt, mer eller mindre i ørska (på grunn av kjedsomhet).

    Innimellom at jeg gikk på handle/kiosk-turer, ned til Son sentrum.

    Som regel mens det var 20-30 varmegrader, osv.

    Siden at dette var mye i sommerferien.

    For å si det sånn).

    Og den gutte-gjengen lurer jeg på, om kan ha vært Grønvold (og vår medsoldat Frisell) osv.

    Grønvold er visst egentlig fra Oslo.

    Og der har de visst noe som kalles ‘Oslo-tonen’ (lærte vi, på butikkleder/butikksjef-møter, da jeg jobba i Rimi).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    lage små båter

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 7.

    Det var også sånn, noen måneder før jeg skulle avtjene førstegangstjenesten, på Terningmoen.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok 2).

    At jeg noen ganger, ville være så lenge ute, på byen, i Oslo.

    (Jeg bodde da på Ungbo, sammen med ‘Våre verste år-gjengen’.

    Og de var litt harry/herda.

    Så jeg syntes vel, at det var greit, å komme meg litt bort fra dem, osv.

    Noe sånt.

    Jeg hadde jo vært veldig mye ute på byen, det første året, som jeg gikk på NHI (studieåret 1989/90) mens jeg bodde på Abildsø.

    Så det var ikke sånn, at jeg var ‘bonde i byen’, liksom.

    Selv om ‘party-dressen’ min (som jeg kjøpte mens jeg bodde på Abildsø) vel var mer eller mindre utslitt (og at jeg derfor gikk ut, i olabukse og dressjakke).

    Og da, så var det sånn, at jeg etterhvert fant ut, at hvis jeg ikke rakk den siste nattbussen.

    (Dette var på begynnelsen av ‘grunge-tida’.

    Det var nedgangstider.

    Og det var kanskje ikke så mange folk, på byen.

    Som et par år tidligere (under jappe-tida).

    For å si det sånn).

    Så kunne jeg sitte, og halvsove (det var vanlig at studenter drakk en del, på den tida, så jeg var vanligvis rimelig full, på denne tida av lørdagskvelden) i en stol, som stod, i noen korridorer, opp til der hvor tannlege-firmaet Galleri Oslo Klinikken holder til nå (eller om dette var litt lenger inn i senteret).

    Før jeg så tok den første t-banen (på søndag morgen) til Ellingsrudåsen.

    Og en natt til søndag, som jeg surra rundt sånn, på Galleri Oslo (etter utestedenes stengetid).

    Så endte jeg opp, i en krangel, med en gjeng (det var to karer og en ung dame) fra Follo muligens.

    Og jeg lurer på, om en i den gjengen (en som spytta på/etter meg) kan ha vært Grønvold.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    episode i galleri oslo

    https://johncons.net/min_bok_2_jub.pdf

    PS 9.

    Det var forresten sånn, under førstegangstjenesten.

    At Grønvold en gang begynte å rope til meg, noe om: ‘Pakkisa på Oslo City’.

    (Uten at det ga noe særlig mening.

    Må jeg si).

    Og det kan muligens ha vært sånn, at Grønvold da prøvde å minne meg på, denne episoden, på Galleri Oslo.

    (Noen måneder tidligere).

    Men at han blanda Galleri Oslo og Oslo City.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    pakkisa utafor oslo city

    https://johncons.net/min_bok_3_jub.pdf

    PS 11.

    Grønvold har visst vært etterlyst av politiet/Kripos (fra Østlandets Blad 31. januar 2002):

    problemer med politiet

    https://www.nb.no/items/6746a526ade0af25da71f31e46e020de?page=11&searchText=”ove%20grønvold”~1

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    etterlyst 2

    (Samme link som overfor).

    PS 13.

    Enda mer om dette:

    etterlyst 3

    (Samme link som overfor).

    PS 14.

    En statsadvokat ville gi Grønvold fjorten års fengsel (fra Østlandets Blad 12. februar 2002):

    fjorten års fengsel

    At Grønvold bestemte seg for å prøve å temme elgen (siden at han bor i tipi).

    (Eller at han hadde lyst på elg-steik).

    Og så har han mista mobilen sin, mens han rei avgårde på elgen.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Ove Grønvold pleide visst å bo hos han her, men Ove Grønvold er ikke nevnt i dødsannonsen (fra Akershus Amtstidende 3. februar 2015):

    grønvold sin slektning

    https://johncons-blogg.net/2013/10/dumme-grnvold-fra-gevrkompaniet-har.html

    PS 19.

    En av Grønvold sine medsammensvorne, når det gjaldt amfetamin-smuglingen, var visst David Toska sin bestekamerat Thor Kaste Dahl aka. Bård Kaste:

    kaste medsammensvorende 2

    https://www.tv2.no/a/10386471/

    PS 20.

    Jeg har forresten også funnet noen andre navn, som linkes til denne amfetamin-smugle-saken.

    (Eller ihvertfall til Bård Kaste).

    Og det var Ole Hermann Berger og Fred Berge.

    Banden i Oslo hadde fått skjenkebevilgning, for et planlagt utested i Fredrikstad (eiet av Inter Broker Holding AS).

    Og så ble det skrevet om i Fredrikstad Blad osv., at disse hadde blitt tatt for den nevnte amfetamin-smuglingen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    utested i fredrikstad

    https://www.nb.no/items/e51783d6124b7267d16291f3e7a01eba?page=5&searchText=”ib%20holding”

    PS 22.

    Enda mer om dette (fra Fredrikstad Blad 16. februar 1999):

    inter broker holding

    https://www.nb.no/items/412f164efdc685618c0e9fab2da58be5?page=5&searchText=”ole%20hermann%20berger”

    PS 23.

    Ole Hermann Berger var visst litt eldre enn smuglerne, så det er mulig at han (og Fred Berge) ikke var kriminelle, men kun jobbet for Kaste (fra Aftenposten 1. oktober 2003):

    dødsannonse

    https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/80337/34/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=”ole+hermann+berger”

    PS 24.

    Det er mulig at Fred Berge og Ole Hermann Berger er samme person, men at avisa har hatt en liten ‘trykkleif’ (fra Fredrikstad Blad 1. desember 1998):

    fred berge muligens samme person