johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Komplett

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (ejTag:2806132) Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2022 kl. 17:38
    Til: kundeservice@komplett.no
    Kopi: komplett@komplett.no, post@canica.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, support@porterbuddy.com, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    det synes jeg at høres litt drøyt ut, at jeg skal sende kontonummeret mitt til en russer.
    Det må jeg klage på.
    Jeg oppga vel alt av sånn informasjon, da jeg bestilte.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Dere har også kutta ut mail-historien.
    Og dere viser ingen vilje til å rydde opp etter de nevnte nett-trollene (som jeg forklarte om i den forrige mailen).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kan også si til deres eier Rimi-Hagen (hvis han ikke har solgt dere, siden sist jeg sjekket).
    Om han kan sende en kopi, av det skryte-brevet, som han sendte meg, i 2001, da jeg vant drifts-konkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus.
    Av den grunn at jeg har en mer eller mindre gal onkel i Kvelde, som har klart å raske til seg/stjele dette brevet, for en del år tilbake (og han/de nekter å sende det).
    Skjerpings!
    fre. 22. jul. 2022 kl. 14:10 skrev <kundeservice@komplett.no>:
     
    Hei, Erik
    Send meg gjerne kontonummer som du fraktkostnaden tilbakeført til, så skal vi ordne det. 
    Med tanke på pizzabudet har jeg dessverre ingen info.
     
    Med vennlig hilsen
    Vladimir 
    Kunderådgiver
    Komplett Kundeservice

    PS.

    Her er det nevnte pizza-budet forresten (jeg har ikke bestilt pizza på døra, siden rundt årtusenskiftet, så jeg er ikke helt sikker på hvilket firma dette er snakk om):

    budet

    PS 2.

    Det var forresten sånn, at noen (antagelig pizzabudet) ringte meg fra mobil-nummer 93943289 noen sekunder/minutter etter at jeg tok bildet overfor.

    Og det er visst en ved navn Kamil Bettin (ifølge Gule Sider).

    Men siden at han bruker sin private mobil.

    Så står det jo ikke hvilket firma det er snakk om.

    Det er mulig at de har sendt mail til min Hotmail-adresse.

    (Tenker jeg nå).

    Men den er jeg ikke så ofte innom.

    Den brukte jeg mest før jeg fikk meg Gmail, i 2004.

    (Også var det sånn, at min kusine Rahel Savoldelli (i Berlin) nekta å begynne å bruke den nye mail-adressen.

    Så jeg har også beholdt den gamle, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Det kan se litt ut som at det var et Domino-bud (men jeg kan ikke se å ha fått noen mail fra dette firmaet, i forbindelse med denne troll-bestillingen):

    domino hm

  • Jeg sendte en e-post til Komplett

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2022 kl. 20:58
    Til: kundeservice@komplett.no
    Kopi: komplett@komplett.no, post@canica.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, support@porterbuddy.com, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    jeg bestilte noen Farmasiet-varer i går.
    Og så fikk jeg en mail, om at jeg kunne da få fler varer gratis levert (fra andre firmaer) gjennom Porterbuddy.
    Og nå fikk jeg de varene på døra.
    Men dere har tatt 69 kroner i frakt-gebyr.
    Det skulle være gratis, ettersom jeg har forstått det.
    Så det må jeg klage på.
    Og noen nett-troll har også registrert en konto i mitt navn hos dere, så jeg måtte bruke min Hotmail-konto, når jeg bestilte fra dere (for man måtte ha konto, for å bestille).
    Kan dere kanskje rydde opp i det ‘troll-tullet’.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var også et pizzabud her, med to store pizzaer, cirka en halvtime før deres bud var her.
    Så dere noe til det budet?
    (Stod han på parkeringsplassen enda og styrte/ringte?).
    Hvilket pizza-firma var det ihvertfall.
    Min tremenning Øystein Andersen (som er adoptert fra Korea, så han er ikke en ekte slektning, for å si det sånn) hadde som ‘hobby’ (sa han) å bestille pizza på døra, til naboer han ikke likte, på 80-tallet (i Lørenskog).
    Kan det være han som kødder sånn enda?
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@hotmail.com>
    Date: tor. 21. jul. 2022 kl. 20:44
    Subject: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    From: Komplett.no <komplett@komplett.no>
    Sent: 21 July 2022 06:56
    To: eribsskog@hotmail.com <eribsskog@hotmail.com>
    Subject: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
     
    Komplett logo
    Hei!
    Takk for at du handler hos oss.
    Hvis du skal hente din forsendelse på Pick up Point får du en egen melding når pakken din kan hentes.
    Skal du hente din pakke i butikk eller få den levert hjem kan du spore forsendelsen ved hjelp av linken “Se pakkesporing” lenger ned i mailen.
    I linken her finner du informasjon om salgsbetingelser, angrerett og åpent kjøp.
    Vedlagt finner du også skjema for angrerett.
    Vennlig hilsen
    Komplett.no
    Ordresammendrag:
    Ordrenr.: 203053872 (Se ordrestatus)
    Bestiller: Erik Løvenbalk Ribsskog
    Betaling: CreditCard
    Levering: Hjem med Porterbuddy
    Vare Bestilt Sendt Pris Totalt
    JBL T110 kablede ørepropper, In-Ear (sor
    Varenr: 916857 1 1 97 97
    Total varer 97,00
    Frakt 69,00
    Totalt inkl. mva kr. 166,00
    Spørsmål?
    Besøk kundeservice
    Trygg E-handel
    Angrerettskjema.PDF
    488K

    PS.

    Jeg har også blogget om tidligere.

    At det har stått, i mailen man får, når man bestiller fra Farmasiet (gjennom Porterbuddy).

    At man da kan få varer kostnadsfritt levert fra Clas Ohlson i ‘samme slengen’.

    (Det er en sånn fancy mail man får.

    Og så står det, hvor mange timer man har til rådighet.

    For å rekke å få disse varene gratis samlevert (som de kaller det).

    Noe sånt).

    Men Clas Ohlson har seinere forsvunnet, fra den ‘gratis-lista’.

    Og spørsmålet er om Komplett burde stå der.

    (For å si det sånn).

    For man må vel bruke, noen slags ‘russiske ingeniører’, for å få dette til å funke (når man bestiller varer).

    (Det er meningen at det skal komme opp en slags boks, som man skal krysse av.

    Og der skal stå:

    ‘Vil du ha disse varene gratis samlevert med Farmasiet’.

    Noe sånt.

    Men dette er visst bare noe slags luftslott, som Porterbuddy har diktet opp.

    For dette funker aldri.

    Kan det virke som).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om samlevering sladdet

    PS 3.

    Enda mer om dette:

    komplett på liste

    PS 4.

    De forrige walkman-øreproppene mine.

    De kjøpte jeg forresten på Tesco Superstore Liverpool One.

    Sommeren 2017.

    Mens jeg bodde på Lord Nelson Hotel.

    (Etter å ha flytta til England, fra Høvik.

    Da jeg endelig (etter bortimot ti år) fikk en del av pengene, for min del av sameiet Bergstø.

    For å si det sånn).

    Men de øreproppene, har plutselig slutta å virke.

    Det er bare mono-lyd i de nå.

    (Det er bare den ene høyttaleren som virker.

    Fant jeg ut her om dagen).

    Og det er jo ikke like bra som stereo.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20170731_174440

  • Mer om onkel Martin sin eks Grethe Ingebrigtsen (som er en av ‘hovedpersonene’ i Min Bok 8, som handler om de månedene jeg bodde på Løvås gård i Kvelde, våren/sommeren 2005). Fra Rakkestad Avis 6. juni 2008

    IMG_20220720_141847_HDR

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220720_141953_HDR

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220720_141914_HDR

    PS 3.
    Mens jeg bodde på Løvås.

    Så var det sånn at min lillesøster Pia, noen ganger pleide å komme på helgebesøk.

    Og da pleide hu og Grethe å snakke om alt mellom himmel og jord.

    (Sånn som jeg husker det).

    De kunne til og med snakke om sex, mens jeg var der.

    De hadde en slags uteplass der, hvor de satt og røyka/drakk (og ble spist av mygg).

    Og da snakka en gang Grethe til Pia (mens jeg var der) om ei dame som hadde ‘saksa’ en mann (husker jeg).

    Og det er visst en slags sex-stilling.

    Sånn som jeg skjønte det).

    Og Grethe prøvde å få Pia, til å få sin sjef (i Norsk Forbund for Utviklingshemmede) til å kjøpe Grethe sine malerier.

    Men Pia sin sjef ville visst ikke kjøpe noen malerier.

    (Etter å ha sett bilder.

    Som Grethe ville at jeg skulle maile.

    For hu var visst ikke så god på data.

    Og de hadde ikke bredbånd der, så å maile så mange bilder i 2005 (innimellom at Grethe og Martin ville at jeg skulle gjøre alt mulig slags gårdsarbeid) var enklere sagt enn gjort.

    Må man vel si

    Selv om det funka med den Gmail-kontoen, som jeg fikk meg (via VGD-invitasjon) mens jeg bodde på student-boligkomplekset The Forge, i Sunderland).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    helgebesøk

    PS 5.

    Jeg vet ikke om det var akkurat dette Grethe mente, da hu snakka om ‘saksing’ (rundt 2005):

    saksing

    https://www.nettavisen.no/livsstil/sexordbok-dette-er-ordene-du-ikke-bor-google-pa-jobb/s/12-95-3423916546

    PS 6.

    I forbindelse med at min mor døde, i 1999.

    Så ville Pia at hu og jeg skulle besøke Martin og Grethe i Askim (som Pia kalte det).

    Og jeg pleide aldri å besøke onkel Martin.

    (Bortsett fra en helg, på første halvdel av 80-tallet.

    Da ‘beordret’ min far Pia og meg, til å besøke Martin og hans daværende kone/samboer Ann, i Sætre.

    For å si det sånn).

    Men ifølge avis-artikkelen overfor.

    Så var det visst sånn, at det het Høiekroken der (og ikke Askim).

    (For å si det sånn).

    Der bodde Martin og Grethe (og Grethe sine unger fra to tidligere forhold) på en gård (med en gammel amerikaner (som Martin viste meg) i en tidligere stall eller noe lignende).

    En gård som Grethe hadde kjøpt, for cirka 100.000 (noen år tidligere).

    (Var det vel).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.
    Motorsykkelen som Grethe har malt.

    (Rundt årtusenskiftet).

    Den er/var forresten onkel Martin sin.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Det er/var vel en japansk motorsykkel (av et eller annet slag).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Dette er en slags familievenn/bekjent av min far (sånn som jeg husker det, fra spisestedet Terian i Svelvik, på 70/80-tallet)

    familievenn

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 2.

    Ivan har visst vært med i bandet Motion:

    ivan har visst vært med i bandet motion

    PS 4.

    Det med Ivan på ‘Terian’/Kafeterian.

    (I Svelvik).

    Det var forresten midt under den kalde krigen.

    Og folk levde i frykt for vår mektige nabo Sovjetunionen og atomkrig.

    Så omtrent det siste folk ville, på den tida, var å møte en som het Ivan.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Ivan hadde forresten et klart (og nesten vilt) blikk.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og han oppførte seg muligens som en ungdom.

    (Selv om vi begge vel var i 9-10 års-alderen.

    For å si det sånn).

    Men Ivan oppførte seg ikke _så_ voksent, heller.

    (Sånn som jeg husker det).

    Det var vel ikke sånn at Ivan satt seg ned ved bordet, sammen med min far, hans kamerat og meg.

    Ivan oppførte seg muligens litt som en unge.

    Det er mulig at han skulle sette seg ned ved et bord, lenger inn i kafeteriaen.

    (Eller at han svirra litt rundt der.

    Hm)..

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Ivan bodde forresten i Svelvik sentrum (i gåavstand fra ‘Terian’).

    (Sånn som jeg forstod det).

    Så det er mulig at Ivan var innom Terian, hver dag/kveld.

    (For alt hva jeg vet).

    Mens min far og jeg bodde på Bergeråsen, 6-7 kilometer sør for Svelvik.

    Så Ivan var nok mer varm i trøya der (på Terian) enn meg.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Det var jo sånn, at jeg i mange år (fra 1973 til 1979) hadde bodd hos min mor i Larvik.

    Og ikke vært så mye i Svelvik.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mer om Ivan (som visst er et år yngre enn meg):

    mer om ivan 2013

    Så var det sånn, at min far, likte å ta seg en halvliter, på Kafeterian, i Svelvik, mens han var ungkar (etter at min mor rømte fra han, i 1973).

    (Før han traff Haldis Humblen, våren 1980.

    Etter det så gikk mest i butikk-øl, vel.

    Noe sånt).

    Kafeterian i Svelvik var nesten som en kro/pub.

    (Må man vel si).

    Og mye av omsetning var nok øl.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Selv om de også hadde en hotell/motell-del der.

    Sånn at de også tjente litt penger, på å leie ut hotell/motell-rom (i en ganske moderne bygning (til å være på 70/80-tallet) må man vel si).

    På den tida (rundt 1979/1980) så var det høyere promille-grense.

    Sånn at man kunne ta en seg en halvliter og likevel kjøre bil.

    (For å si det sånn).

    Og jeg pleide å være med min far, inn til Oslo, for å levere køyesenger.

    (Nå og da).

    Og når min far da kjørte innom Kafeteriaen (i Svelvik) på veien hjem.

    Så måtte jeg nesten være med, da.

    Selv om jeg var mer glad i cola enn øl (som 9-10-åring).

    (For å si det sånn).

    Og selv om jeg var mer glad i se på TV hjemme (og spise godteri/snacks).

    Enn å henge sammen med masse halvfulle folk (som var en generasjon eldre enn meg) på Kafeteriaen.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    mer om kafeteriaen paint

  • Mer fra Instagram

    isa insta melding 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    isa insta melding 2

  • Jeg sendte en e-post til NVE

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Svar på klager om leverandørbytte. NVEs referanse: 202204495-2
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2022 kl. 21:00
    Til: nve@nve.no
    Kopi: Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>, postkasse@datatilsynet.no, post@elhub.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no, trond.skjellerud@elvia.no, kundeservice@fortum.com, adwords-support@google.com
    Hei,
    dere ignorerer at Norgesenergi nekter å bytte tilbake til Fortum (eller Hafslund som det het før).
    (Enda det vel er sånn, at også Norgesenergi er eiet av Fortum.
    Sist jeg sjekket).
    Og nett-trollene har også registrert en ‘ekkel’ mail-adresse for meg (som jeg likevel får i min innboks, på grunn av at Gmail/Google har en bug, eller hva man skal kalle det).
    Og den mail-adressen har Elvia begynt å bruke og, for de har fått den fra et av strøm-firmaene.
    Så dette er bånn i bøtta, på alle måter.
    Hvordan nett-trollene kan vite min strøm-målers id, det veit jeg ikke.
    Det har jeg ikke brukt så mye tid på å fundere på.
    Denne nett-mobbingen har foregått i mange år, fra en tid da personnummer ikke ble sett på som så sensitivt.
    Så dette svaret deres synes jeg at var bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.
    Jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet hos dere om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg er fra en plass, som heter/het Strømm forresten (i tidligere Svelvik kommune).
    (Hvor jeg er/var en slags gjev gromgutt (på Roksvold).
    For å si det sånn.
    Jeg er eldste sønn av eldste sønn der.
    Som en min grandtante Ingeborg f. Mogan (var det vel) pleide å si).
    Så det er mulig at strøm-firmaene synes at dette er morsomt (og tuller med dette).
    Hva vet jeg.
    PS 2.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har byttet strøm-abonnement, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere/’møkka-firmaet’ skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    tir. 15. mar. 2022 kl. 10:40 skrev <nve@nve.no>:
    Til Erik Ribsskog
    Vedlagt følger dokument 202204495-2 Svar på klager om leverandørbytte fra NVE – Norges vassdrags- og energidirektorat.

    PS.

    Her er e-brevet fra NVE:

    nve ebrev

  • Mer fra Bekkestua

    I går, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Iceland har ikke giddet å hente handlevogna si:

    IMG_20220715_203004

    PS 2.

    Mer tull fra Iceland (denne plakat-bukken har vært uten plakat i flere uker nå):

    IMG_20220715_203324

    PS 3.

    Når jeg gikk bortover ‘sparkesykkel-smuget’.

    (For jeg skulle på Extra Bekkestua).

    Så kom det to unger, på sykler, liksom glidende mot meg, fra den andre enden, av smuget.

    Og akkurat da jeg skulle gå inn i butikken, så gikk de ungene (en gutt og jente) i veien for meg.

    (For de kom fram akkurat samtidig, da).

    Så det virka teatralsk, må jeg si.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_203625 rotert

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_203648

    PS 6.

    Siden at det ville blitt, som et slags opptog (eller noe lignende) hvis jeg hadde gått inn, i butikken, sammen med de ungene.

    (Som skulle ha is.

    Sa gutten til jenta.

    Disse hadde tydeligvis skulka taco-fredagen sin.

    Eller noe lignende).

    Så gikk jeg da litt forbi butikken.

    (For at det ikke skulle bli så klamt/’russisk’).

    Og når jeg da gikk inn i butikken.

    Så kom det en bøling, på 6-7 folk.

    (Blant annet tre neger-gutter).

    Som gikk inn i butikken, i samlet flokk, rett etter meg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.
    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_203759

    PS 8.

    Her var det rot:

    IMG_20220715_204256

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_204747

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220715_204755

    PS 11.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20220715_204906

    PS 12.

    Det var det samme, som på st. hansaften, uka etter og på lørdag.

    At noen ‘elga’, i den kassa som var nærmest meg.

    Selv om det var en håndfull ledige selvbetjeningskasser, lenger bort.

    (For å si det sånn).

    Folk sier at Bærum-folk er klysete.

    Og det er ikke en overdrivelse.

    (Vil jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_204954

    PS 14.

    Det var også sånn, at det ikke gikk an å kjøpe bærepose (på vanlig måte) i Extra sin ‘geniale’ kasse:

    IMG_20220715_205044

    PS 15.

    Når det gjelder Extra sin billige EMV-melkesjokolade.

    (Av merket: ‘Coop’).

    Så har de nå bytta emballasje og produsent for den.

    (Kan det virke som).

    Den har fått en mer avlang form.

    (Sånn at den kopierer Freia sine sjokolader.

    Må man vel si).

    Og den smakte nå ikke så godt, som tidligere.

    (Vil jeg si).

    Det står på pakken, at denne sjokoladen nå blir laget, på en fabrikk, ved navn Natra Oñati, i Spania.

    (Noe sånt).

    Mens den tidligere vel ble laget, i Belgia.

    (Eller noe lignende).

    Ihvertfall så blir Rema sin billige melkesjokolade laget der.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_204729

    PS 17.

    Da jeg studerte i Sunderland.

    (Noe jeg jeg gjorde fra september 2004 til januar 2005).

    Så hadde Aldi et godt slag, med billig EMV-sjokolade.

    (Husker jeg).

    Hundre gram ‘tulle-Firkløver’ kosta 40 pence/fire kroner (eller noe lignende).

    Så de kunne kanskje begynt med nøtte-sjokolade osv., i billige EMV-utgaver.

    For den billige EMV-nøtte-sjokoladen, som de hadde på Aldi, var veldig god.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.
    Aldi har visst slutta med den ‘Firkløver-kopien’ nå, og istedet så har de bytta, til noen sjokolade-slag, med kjedeligere emballasje:

    slutta med den

    Man kan se, i PS-et overfor.

    At den billigste melkesjokoladen, på Aldi i England, koster 3-4 kroner, for 100 gram.

    Mens i Norge, så er det mest snakk om 200 grams-pakninger.

    (Må man vel si).

    Og det koster 7-8 kroner, for 200 gram melkesjokolade, på Aldi, i England.

    (2 x 100 gram sjokolade).

    Mens det koster cirka det dobbelte, på Extra i Norge, for den billigste sjokoladen (som er på 185 gram).

    (Og andre kjeder, som Rema og Meny.

    De legger seg vel, på cirka samme pris (som Extra) på disse EMV-varene.

    For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Lidl har en lignende sjokolade (selv om den er ‘Fairtrade’ noe Aldi sin vel ikke var):

    lignende lidl

    https://www.lidl-ni.co.uk/p/fairtrade-products/fairtrade-chocolate/p26532

    PS 11.

    På veien hjem, så har jeg pleid, å gå gjennom Gjønnesparken.

    Og det er jo nesten som balsam for sjelen (som de sier).

    Det jo nesten som en liten sommerferie (må man vel si) å gå gjennom parken (istedet for å gå gjennom en slags ‘asfalt-jungel’) for å si det sånn.

    Og jeg tok en pause (på en benk) og åt noen tilbuds-iskrem (de koster bare tre kroner, per stykk, når man kjøper en EMV-seks-pakning) med krone-is.

    Men når jeg kom til denne ‘pervo-lekeplassen’ (som jeg har blogget om tidligere) som Høyre absolutt vil ha (et sted hvor alle må gå forbi) i Gjønnesparken (selv om ingen borgere har ytret ønske, om å ha sånn lekeplass, ifølge Budstikka).

    Så hørte jeg, noe skråling/hvining/hyling derfra.

    Og selv om det var litt skumring.

    Så syntes jeg at jeg så, en negerunge, som ble huska der.

    Og klokka var nærmere 22.

    Og jeg husker da fra min oppvekst, på 70-tallet.

    At jeg måtte legge meg, før Dagsrevyen (klokka 19.30).

    Fram til at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger (som ni-åring) høsten 1979.

    Så dette må være noe slags ‘forekling’ (i mangel av et ordentlig ord).

    At noen skulker barnas leggetid, for å liksom mane meg/ungkarer, med en ekkel drittunge, som de svinger fram og tilbake, like ved der folk må gå forbi.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Jeg ble så kvalm, av dette ‘skumrings-negerunge-fesjået’.

    (Eller hva man skal kalle det).

    At jeg gikk ut av parken og over til en litt gjemt gangvei (som går rundt hele parken, og som man nesten må være innfødt/lokalkjent, for å vite om).

    Og da ble jeg nesten kjørt ned, av en Hummer (som mer eller mindre ‘burna’, eller ihvertfall brumma).

    Og jeg måtte liksom gå, i noen ‘berg og dalbane-stier’.

    Sånn at hvis jeg hadde handla mer varer, så hadde jeg kanskje røket menisk (eller noe lignende).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220715_214331

    PS 14.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220715_214323

    PS 15.

    Det var også sånn, at tæppinga, i ‘handelvogn-selvbetjeningskassa’ (på Extra Bekkestua) ikke virka.
    (Som i forrige uke).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Mer om Natra Oñati:

    mer om natra

    https://natra.com

    PS 17.

    Natra har ganske nylig blitt kjøpt opp av en privat investor (som de bare viser logoen til):

    2019 igjen

    https://natra.com/about-us/our-history/

    PS 18.

    Det er visst de her som står bak (World Confectionary Group i Luxemburg kjøpte Natra, men de er eiet av et britisk fond, som er en del av dette London-firmaet):

    står bak

    https://www.foodprocessing-technology.com/news/worldconfectionerygroup-bid-acquire-natra/

    PS 20.

    Når det gjelder den Coop Melkesjokolade.

    Så er det mulig, at den smaker litt som Hershey’s.

    Som jeg har kjøpt en gang, vel.

    (På Asda i Sunderland.

    Den andre perioden som jeg bodde der.

    Noe som var fra høsten 2011 til januar 2012.

    Sånn som jeg husker det).

    Men jeg har som sagt bare spist Hershey’s en (eller to) gang(er).

    Men det er lite som slår Freia Melkesjokolade (og kopiene) innen sjokolade.

    Unntatt kanskje Ritter Sport marsipan.

    Og Reeses Peanut Butter Cups (selv om det muligens er mest ment å være en Halloween-vare).

    Og Toblerone, osv.

    Og Cadbury med karamell-fyll.

    Og Snickers.

    Og en del andre Freia/Nidar-varianter.

    (For å si det sånn).

    Men jeg er ikke så glad i sjokolade (må jeg si) at jeg pleier å bruke mye penger på den varen.

    Men 10-15 kroner, for en stor plate EMV-sjokolade.

    Det er jo ikke så dyrt.

    (For å si det sånn).

    Men 40 kroner for en stor plate Freia Melkesjokolade.

    Da kjøper jeg heller noe snack, lakris og/eller pizza.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    hersheys 2

  • Den nest forrige bloggposten ble stoppet av Blogger

    åndssvakt

    PS.

    Det som var innholdet i bloggposten.

    Det var at noen nett-troll, har kontaktet Pornhub, i mitt navn.

    Og så har Pornhub sendt meg en svar-mail.

    Og så har jeg rapportert den mailen (som nettmobbing/identitetstyveri) til Datatilsynet, osv.

    Og så har Blogger stoppet den bloggposten.

    (Som jeg ‘nuket’ (som det kalles).

    For å få bort firma-logoer/reklame (for disse møkka-firmaene) osv.

    For å si det sånn).

    Fordi at Blogger antagelig bruker, en slags kunstig intelligens (eller noe lignende) for å luke ut bloggposten med ‘skittent’ innhold.

    (Noe sånt).

    Men en sånn mail, som jeg har nevnt.

    (Som Blogger nekter meg å publisere).

    Det er jo en klage-sak.

    Og en slags juridisk sak.

    (Må man vel si).

    Det er verken sensitivt eller reklame.

    (Som Blogger visst vil ha det til).

    Så dette tullet til Blogger er jo åndssvakt.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog