johncons

Stikkord: Hm

  • Min bonusbror Viggo (som er en kjent bodybuilder) sin sønn Simon har visst gifta seg. Noe sånt

    viggo sin sønn

    https://www.linkedin.com/in/simon-skou-snoghøj/?originalSubdomain=dk

    PS 2.

    Som jeg vel har skrevet om i Min Bok 4 (som kommer i DOC/PDF-versjon seinere i år).

    Så har jeg bare møtt Simon en gang.

    (Noe sånt).

    Og det var julaften 1994 (eller noe i den duren).

    (I leiligheten over vannsengbutikken til min onde stemor Haldis og min far, i Drammen).

    Og da slo plutselig Simon til meg i trynet (like etter at jeg hadde satt meg ned i sofaen, etter at jeg dukka opp der fra Oslo).

    Men Simon var vel da bare 7-8 år gammel.

    (Noe sånt).

    Og han er jo dansk.

    Så det var jo vanskelig å forstå noe av dette.

    (For Simon sa ikke et ord.

    Sånn som jeg husker det.

    Han bare slo til meg, da.

    For å si det sånn).

    Men Simon sin far Viggo, sa seinere den samme dagen/kvelden, at Simon ofte trodde at folk på TV, var hans onkel Jan.

    Så det er mulig at Simon trodde at jeg var Viggo sin yngre bror Jan Snoghøj (som er cirka åtte år eldre enn meg).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Dette blogget jeg om i 2013:

    blogget om i 2013

    https://johncons-blogg.net/2013/03/det-her-er-dumme-simon-som-slo-til-meg.html

    PS 4.

    Problemet med å forstå dansk har jo vært tatt opp av Harald Eia & Co., så når Simon slo til meg, så spurte jeg ikke om hvorfor han gjorde det, for jeg hadde vel da bare fått noen rare lyder som svar (og kanskje ikke det engang) og han slo ikke så hardt (siden at han var en liten guttunge) så det var mest pinlig egentlig:

    PS 5.

    Simon har visst blitt utsatt for sykkeltyveri:

    sykkeltyveri

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. juli 2022 kl. 23:01
    Til: omfordeling@lowell.com
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 22. juli.
    (Se vedlegg).
    Dere sendte meg et lignende brev i november.
    Og det som skjedde da var at Nav straffet meg i april, og jeg fikk ikke noe støtte (til mat osv.) i tre uker.
    Og da måtte jeg leve av noen tomflasker (og en erstatning for en transportskade på en Power-fryser) i tre uker.
    Og det var bare flaks at jeg hadde tomflasker stående, og at jeg fikk de pengene fra Power.
    Nesten gang kan det gå værre.
    Så disse pengene må dere sende til meg, sånn at jeg har til mat osv., når Nav da begynner å straffe, på sin vage/uklare/’russiske’ måte.
    Send også pengene fra november (se lenger ned i mailen), for det var penger som jeg har skulle hatt, i april, og da ligger jeg litt på etterskudd siden den tid, med klær og ting til leiligheten, osv.
    Så dette må dere sende til meg snarest mulig.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 5. des. 2021 kl. 06:35
    Subject: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: <kundesenter.no@lowell.com>
    Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).
    Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.
    Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).
    Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.
    Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.
    Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.
    Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.
    Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.
    Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).
    Så disse gjør heller ikke jobben sin.
    Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.
    Så de gjør heller ikke jobben sin.
    Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.
    Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).
    Så derfra er det også bare tull.
    Så på grunn av disse ‘gamlehjem-kjærringene’, (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.
    Så det får dere se å gjøre nå.
    (For dere må kontakte Nav om dette.
    For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.
    Noe som er rimelig frustrerende for meg.
    Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.
    For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.
    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no
    Hei,
    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 19:35
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.
    Derfor stoppet innbetalingene.
    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.
    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.
    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 12:04
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.
    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.
    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.
    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.
    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.
    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.
    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.
    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 19. mars 2010 16:46
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.
    Så jeg hadde en klage på dette.
    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).
    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. mars 2010 15:45
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    Adresse:
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice
    Kundekonsulent
    kundeservice@aktivkapital.no
    Aktiv Kapital
    Postboks 6426 Etterstad
    0605 Oslo
    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
    www.aktivkapital.no
    Fra: Ida Halvorseth
    Sendt: 18. mars 2010 08:32
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. mars 2010 18:03
    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
    Emne: Anmerkning i kredittregister
    Hei,
    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.
    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).
    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.
    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351
    Mvh Lena
    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >
    IMG_20220731_0002 paint.jpg
    544K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220731_0002 paint

  • Laila Monika Nikolaisen vil ha det til at jeg forfølger henne. Dette er æreskrenkelse, vil jeg si. Jeg har som tidligere forklart ingen interesse av verken gamle eller halv-gamle kjærringer. Og jeg pleier heller ikke å forfølge folk

    forvirra 2

    https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2022/07/30/jeg-syns-det-er-sa-jaevlig-a-ha-folk-etter-meg/

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 31. juli

    PS 2.

    Jeg kjenner heller ingen Sveinung Tengelsen.

    (Det høres jo ut som et tullenavn.

    Må man vel si).

    Og som jeg har blogget om tidligere, så er visst forresten Laila Nikolaisen en tremenning av min yngre halvbror Axel Thomassen (på hans farsside).

    Så det er mulig at det er han som tuller.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Det med Olsen-navnet har jeg vel forresten skrevet om i Min Bok.

    Det var min farfar Øivind Olsen som ville at jeg skulle hete Olsen.

    (Dette var tema, på et slags slektsråd, på Roksvold/Sand, høsten 1979.

    Husker jeg).

    Men min far fulgte ikke opp dette ‘slektsråd-vedtaket’ med Folkeregisteret (kan det virke som).

    Så hos Folkeregisteret så fortsatte jeg å hete Ribsskog til etternavn.

    (Jeg het Erik Olsen hos Folkeregisteret, fra 1970 til cirka 1976.

    Men da ville min mor at jeg skulle hete Ribsskog (etter at hu hadde fått formalisert skilsmissen fra min far)).

    Men jeg forklarte til mine forskjellige klasseforstandere (i mange år) at etternavnet mitt egentlig var Olsen.

    (Jeg visste jo ikke hva min far hadde sagt til Folkeregisteret (i etterkant av det nevnte slektsrådet).

    Men jeg gikk ut fra (i mange år) at min far hadde ryddet opp i dette.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Dette med etternavnet har jeg ihvertfall skrevet om på bloggen tidligere (i 2019):

    skrevet om på blogg


    Grunnen til at jeg stod inne på kjøkkenet (under slektsrådet).

    Det var vel på grunn av, at jeg syntes litt synd på min lillesøster Pia.

    Siden at hu ble værende igjen i Larvik, hos vår strenge/gammeldagse mor Karen.


    (Vi fikk mye mer godteri/lommepenger osv. på Sand/Berger, hos min far og de.

    For å si det sånn).

    Og derfor hadde jeg lovet Pia, at jeg skulle sende henne en liten tyggis-pakke (av merket Dandy) i posten, hver dag.

    (Min mor, Pia og jeg gikk en tur i Larvik (muligens opp til Byskogen).

    Den siste dagen min der.

    Var det vel).

    Men min farmor ville ikke hjelpe meg med dette (hu gikk inn i stua, og satt seg ned der, uten å si noe).

    (Jeg prøvde å finne konvolutter og frimerker.

    Og jeg visste at det pleide å ligge noen gamle kort osv., i en skuff, på kjøkkenet.


    For jeg hadde bursdag-selskap der, sommeren før, eller noe.

    Og da fant min farmor et kort i den skuffen, som jeg skulle skrive invitasjon til Geir Arne Jørgensen på, mente hu.

    For han var den eneste jeg kjente på Sand (på den tida som jeg bodde i Larvik).


    Og Geir Arne ville ikke komme i bursdag-selskapet mitt (muligens fordi at han hadde bursdag selv, den dagen mitt bursdag-selskap skulle være (to dager forsinket, for min farmor hadde glemt min bursdag)).

    Så to unger i Nerdrum-slekten (Per-Arne og Liss-Heidi) kom i bursdagen min i stedet.

    Sammen med deres bestemor Signora, eller noe).

    Så derfor ble jeg kanskje litt mulefunken, da.

    For det hadde vel allerede gått noen dager (for det var mye nytt, på Sand/Berger, så å huske dette med tyggis-pakkene, var ikke så lett).

    Så da lurte jeg vel på, hva jeg skulle si til Pia, neste gang jeg møtte henne.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mer om det med Geir Arne Jørgensen (fra Min Bok):

    mer om det med geir arne

  • Mer fra Bærum

    På tirsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Hører nå egentlig disse el-sparkesyklene hjemme på fortauet:

    IMG_20220725_091912

    PS 2.

    Her var det rot:

    IMG_20220725_092246

    PS 3.

    På Meny Bekkestua så stod det fortsatt ikke prisen på First Price tørrmopper:

    IMG_20220725_093029

    PS 4.

    Med de nye quartz/LCD-labelene, så er det vanskelig å se prisene, på den nederste hylla:

    IMG_20220725_093201

    PS 5.

    Folk klagde på at min nettbutikk Posegodt (som jeg drev i England, fra 2010 til 2014) var dyr, når jeg tok 40-50 kroner (inklusiv frakt) for varene.

    (Dette var snakk om engelsk isbre-mint (Glacier Mints) osv.

    Varer som man ofte ikke fikk tak i, i Norge.

    For å si det sånn).

    Men på Meny så tar de over 100 kroner, for lignende varer.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220725_093711

    PS 7.

    Det har dukket opp en US-godtebutikk (Fast Candy) på et senter-torg, på Bekkestua Senter, og de bruker visst Meny sine handlekurver:

    IMG_20220725_094200

    PS 8.

    Dette firmaet (Fast Candy AS) har visst linker til Balkan og Baltikum (direktøren/styrelederen har visst et etternavn fra Balkan og eier-firmaet Clear Life Europe Ou er visst fra Estland):

    balkan baltikum

    https://www.purehelp.no/m/company/details/fastcandyas/927131919

    PS 9.

    At det ligger tompaller og slenger sånn må vel muligens kalles ghettofisering:

    IMG_20220725_094438

    PS 10.

    Søppel i handlevogna på Extra Bekkestua:

    IMG_20220725_094627

    PS 11.

    Extra hadde en del rot/skrot/søppel oppå frysediskene:

    IMG_20220725_095209

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220725_095233

    PS 13.

    Når jeg stod i ‘handlevogn-selvbetjeningskassa’.

    Så dukka det opp ei gammel kjærring, i ‘elge-selvbetjeningskassa’.

    Selv om det var mange ledige selvbetjeningskasser lenger bort.

    (Som vanlig.

    De ‘elget’ på meg der, på samme måte.

    På St. Hansaften.

    Og også de de etterfølgende handleturene.

    Noe jeg har blogget om).

    Og hu gamla, stabla varene, der handlekurven skulle stå.

    Og ikke nok med at hu gamla elga.

    (Uten noen grunn.

    Siden at det var mange andre ledige selvbetjeningskasser lenger bort).

    Det var også sånn, at en slags ‘pakkis’, som jobber der, samtidig begynte å elge, på motsatt side av meg.

    (Han skulle absolutt rydde hyller, kjempe-nærme meg (som om jeg var usynlig, eller noe lignende).

    Kunne det virke som).

    Så disse pakka meg liksom inn.

    I et ellers tomt kassa-område.

    (Dette var klokka 9-10 om morningen.

    Og det var ikke noe særlig med folk ute (det var litt regnbyger)

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220725_095823

    PS 15.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220725_095844

    PS 16.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20220725_095938

    PS 17.

    Det var så ekkelt med disse ‘elgene’, at jeg bare heiv varene oppi handlevogna, og istedet pakka utafor butikken:

    IMG_20220725_100005

    PS 18.

    Hu klengete ‘elge-kjærringa’ kom da gående forbi:

    IMG_20220725_100110

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220725_100133

    PS 20.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220725_100208

    PS 21.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20220725_100253

    PS 22.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så pleide jeg tidligere å handle, på Extra Pilestredet Park.

    (Mens jeg bodde på Høvik.

    Hvor jeg bodde fra 2015 til 2017.

    Noe husvert-firmaet Narverud manet meg til.

    Siden at de gjorde et poeng av, at den klamme vaktmesteren der handla, på den lokale Kiwi-butikken).

    Og der (på Extra Pilestredet Park) så var det vanlig, å handle, med handlevogn, i selvbetjeningskassene.

    (Som i andre butikker, som Asda og Meny).

    Virka det som.

    For de hadde større selvbetjeningskasser der (på Extra Pilestredet Park).

    (Må man vel si).

    Men denne Extra-butikken (Extra Bekkestua) har nå bygget om flere ganger, i år.

    De har fjernet en av to rader, med selvbetjeningskasser.

    Og der hvor det nå står kjeks, stod det tidligere hundemat.

    (Og den selvbetjeningskassa, som muligens var best egnet, for å handle med handlevogn i.

    Den er nå fjerna.

    For å si det sånn).

    Og det ligger nå (siden noen måneder tilbake) en annen Extra-butikk (som tidligere var Mega) et steinkast unna.

    Men der har de en skalla gubbe, som alltid går meg ned, når jeg handler.

    Så det er jo som å velge mellom pest og kolera, når man handler på Extra.

    (Må jeg si).

    Jeg kjøpte en six-pack med øl der (på Extra Bekkestua) for noen uker siden.

    Og da gikk jeg i den vanlige kassa.

    (For å slippe å få noen Extra-medarbeidere i kroppen.

    Når selvbetjeningskassa fikk ‘mensen’.

    Noe den vel antagelig får av øl-kjøping.

    Hvis jeg skulle tippe.

    Og da var det ei gammel kjærring (som var kunden etter meg i køen) i den vanlige kassa, som absolutt skulle pakke meg inn, liksom.

    Når jeg pakka varene).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Jeg hadde 5-6 bæreposer (og en bag) å drasse på.

    Så jeg tok meg en pause, i Gjønnesparken.

    Og mens jeg satt på en benk der og åt krone-is (som er på tilbud, til cirka tre kroner per stykk).

    Så kom det ei halv-gammal kjærring, med en hund, gående forbi.

    Og hu skulle absolutt hilse.

    Jeg husker at min farfar Øivind Olsen fortalte meg, rundt 1980, at i New York, så kunne man bo, hele livet, uten å hilse på naboen (i samme trappe-oppgang/bygård-etasje).

    Men i Bærum, så hilser visst de gamle kjærringene, på vilt fremmede.

    (Kan det virke som).

    Det vanlige er vel å hilse på de, som man har blitt introdusert/presentert for.

    (Skulle man vel tro).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220725_103527

    PS 25.

    Når det gjelder Extra Bekkestua.

    Så kom jeg forresten på det.

    At han blonde butikkmannen der.

    (Som sendte meg til Narvesen (som var utsolgt).

    Da jeg skulle kjøpe Telenor kontant-startpakke.

    Etter at noen nett-troll porterte mitt tidligere mobilnummer.

    For en del måneder siden).

    Han minner forresten, om min stekusine Andrea (som da var ny-komfirmert) sin elsker (fra Østfold).

    (Fra den tida da jeg bodde på Løvås gård i Kvelde.

    Hvor jeg bodde våren/sommeren 2005.

    Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 8.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    rukke facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    ida valen rukke facebook 2

  • Mer fra Facebook

    terje nilsen facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    terje nilsen facebook 2

  • Mer fra Facebook

    alexander hm 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    alexander hm 2