johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Bytte av batteri i Salto lås
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2022 kl. 20:30
    Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
    Kopi: Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@opo1.no>, Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
    Hei,
    her ber jeg om en bruksanvisning, og så sier dere at jeg kan få en ny lås.
    Det blir sånn goddag mann økseskaft, vil jeg si.
    Det virker også fullstendig Stutum-aktig, at dere først installerer en Salto/Mars-lås, mot min vilje.
    (Hu russiske som var på ‘bakvendtland-visningen’ (som var etter kontrakt-underskrivelsen) sammen med deg.
    Hu la igjen talebeskjed om Salto-lås, på begynnelsen av coronaen.
    Men hu klarte ikke å forklare hva det gjeve med Salto-lås skulle være.
    Når det gjelder dette lås-bytte-prosjektet deres.
    Som visst gjaldt alle Bærum kommune sin boliger.
    Ifølge en av de to låsesmedene).
    Og jeg har etterspurt skriv om dette.
    Men dette er visst veldig vanskelig.
    Og jeg har også etterspurt skriv/informasjon om plen-klipping-avtale og kabel-TV-avtale.
    Og dette går mange år tilbake, siden at jeg har bodd her i fire år.
    Men dette er visst vanskelig å forklare om.
    Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.
    Som kanskje er flinkere til å forklare.
    For å si det sånn.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 25. aug. 2022 kl. 14:28 skrev Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>:
     
    Hei!
     
    Hvis det er sånn at du heller ønsker vanlig lås med nøkkel kan brikkelåsen fjernes, og ny sylinder for nøkkel settes inn.
    Låssenteret har mulighet til å komme tirsdag  30/8 kl. 12.00 dersom det passer, og du er frisk.
    Fint om du gir en tilbakemelding innen mandag formiddag.
     
    Mvh Bjørn
    Booppfølging
    Bærum kommune
     
     
    Til info:
     
    E.
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: torsdag 25. august 2022 13:29
    Til: Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
    Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>
    Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås
     
    Hei,
    jeg har noe corona eller noe nå, så det passer litt dårlig denne uka.
    Og det virker som noe sløsing med penger, at dere skal sende noen for å bytte batterier.
    Dere kan bare sende en bruksanvisning, så kan jeg prøve å bytte batterier sjøl.
    Dere burde vel ikke kjøpe låser som er så ‘jålete’ at man må gå på kurs for å bytte batterier i de.
    Det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    tor. 25. aug. 2022 kl. 12:38 skrev Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>:
    Hei Erik.
    Jeg heter Håkon og jobber i Bærum Kommune.
    Jeg skal bytte batteri i Salto låsen i inngangsdøra de, og trenger å vite når du er hjemme slik at jeg kan utføre oppgaven.
     
    På forhånd takk
     
    Håkon
    Driftstekniker Bolig
    Bærum Kommune – Eiendomsdrift
    Mobil 45 87 10 79
  • Mer fra Facebook

    aziza facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    aziza facebook 2

  • Jeg sendte en e-post til Telenor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    14. august 2022 kl. 04:50
    Til: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
    Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telenor.no, telenor.klager@telenor.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,

    nå prøvde jeg å logge inn på dere kabel-TV-‘opplegg’.

    For jeg er litt lei av de kanalene som min forgjenger-leietager valgte (og som jeg har hatt i fire år, jeg vil heller ha MTV 2 enn Disney-channel, for å si det sånn).

    Og da ble det spurt om Telenor ID.

    Og den har jeg hatt problemer med før.

    Og det er noen nett-troll som bestiller masse dritt i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så jeg lurer på om de har kapra min Telenor-ID for mitt nye mobilnummer.

    For det fikk jeg ikke til å funke nå.

    Jeg har heller ikke fått svar på den forrige mailen (fra oktober i fjor) såvidt jeg kan se.

    Så om dere heller begynner med kundenummer (som primærnøkkel, som det vel kalles) for kabel-TV-geskjeften deres sin ‘Min Side’.

    Og dere har også offentliggjort mitt mobilnummer (selv om jeg valgte det motsatte på Min Side, i sin tid).

    Så om dere begynner å spørre folk, når de registrerer sitt abonnement, om de vil være i telefonkatalogen/Gule Sider, eller ikke.

    For det er ikke alle som vil ha adressen sin på Gule Sider.

    (Hvis ikke dere hadde publisert min adresse mot min vilje, så hadde jeg ikke fått mange hundre pakker (fra nettbutikker) i postkassa).

    Og Gule Sider er egentlig for firmaer tradisjonelt, og ikke for mennesker.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 16:38
    Subject: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
    To: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
    Cc: <firmapost@nkom.no>

    Hei,

    det er noen nett-troll som har portert mitt gamle mobil-nummer, (99424084), kan det virke som.

    Kan dere finne ut hvem det er?

    Og det gjelder også et annet sim-kort, (som jeg hadde i smart-telefonen), så det er snakk om en hundrelapp eller noe lignende, i ringe-saldo, som har gått tapt.

    Og jeg kommer heller ikke inn på min side, hos Telenor, (dere har et ‘russisk’ innloggings-system, som ikke virker, hvis noen porterer mobil-nummeret).

    Jeg kontaktet ei Winnie Lauritsen Lundby hos dere, om noe lignende tull, i 2010.

    Men dere gadd ikke å gi meg informasjon om navnene på nett-trollene.

    Og tullet fra nett-trollene har økt mer og mer, for hvert år.

    Så nå er det nesten det jeg driver mest med, å rydde opp i tulle-bestillinger fra nett-troll, osv.

    Så send gjerne denne mailen til Winnie sin sjef, eller noe lignende.

    For hu har jeg fått litt nok av.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Bra hvis dere får dere en ordentlig chat, (og ikke bare en robot-chat).

    Samt at dere skriver mail-adressen deres, på nettstedet.

    Så hadde dere kanskje fått klagene før.

    Skjerpings!

    ———- Forwarded message ———
    Fra: <no-reply@telenor.com>
    Date: ons. 1. sep. 2021 kl. 20:16
    Subject: Bestilling av Telenor Kontant
    To: <eribsskog@gmail.com>

            
        
    Din bestilling
    Telenor Kontant
    Med kontantkort betaler du på forhånd, og får på denne måten full kontroll på utgiftene.
        
        
    Produkt/Tjeneste     Pr.mnd     Engangspris
            
    Abonnement
    Telenor Kontant     0,-     
    Telefonnummer
    (Sladdet av johncons-blogg)
            
    Totalt å betale hver måned     0,-     
            
    Total engangspris         49,-
            
    Alltid med Telenor Kontant
    Datakontroll utenfor EU/EØS og Min Sky 5 GB
    Alltid med Telenor
    Nettvern
    Inkludert i abonnement
    Nedlastingshastighet på 300 Mbps
            
    SIM-kort sendes til
    Erik Ribsskog
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
            
        
            
            
    Dette er en automatisk generert e-post. Eventuelle svar på denne e-posten vil ikke bli lest. Har du spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte kundeservice

            angreskjema.pdf
    83K

  • Min lillesøster Pia sin venninne/elskerinne Cecilie Hyde sin mor var visst leder for Svelvik sosialkontor. (Fra Drammens Tidende 30. november 2004)

    mor cecilie hyde

    https://www.nb.no/items/30048f11267b7da5c7ba016bda3670ab?page=17&searchText=%22eli%20torres%22

    PS.

    Moren til Cecilie Hyde bodde visst på Fjell (på den tida som jeg bodde i Drammensregionen) noe som kan stemme med at Cecilie pleide å si til folk, at hu kjente Therese, som forsvant derfra (fra DT/BB 28. april 1994):

    på fjell

    https://www.nb.no/items/b2c5f78d685ebe3c50dcdd886b23d9e4?page=3&searchText=%22eli%20torres%22

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    kjente therese

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 3.

    På 80-tallet, så bodde Cecilie hos sin mormor (i Svelvik) som hu kalte ‘mor’ eller ‘moor’ (fra Svelviksposten 5. januar 2006):

    kalte mor

    https://www.nb.no/items/261a0895a4209ad83789249c0ff6d6c6?page=11&searchText=%22eli%20torres%22~1

    PS 4.

    Det var forresten sånn, at en gang (skoleåret 1988/89) som min lillesøster Pia hadde dratt meg med til Cecilie og mormoren.

    (I Svelvik).

    Så spurte jeg Cecilie om hvor mora hennes bodde.

    Og da svarte hu vel bare (etter å ha først virka litt brydd) at mora hennes bodde et sted langt borte.

    (Så jeg lurte på om det var sånn, at mora var død.

    Husker jeg).

    Så Cecilie ville visst ikke innrømme, at mora bodde på Fjell.

    (Som er en bydel i Drammen, med veldig mange innvandrere.

    For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Det var forresten sånn.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    At Cecilie og Pia sa (skoleåret 1988/89).

    At min mor var venninne med Cecilie sin mor Eli Johanne Torres f. Berger aka. Eli Johannes Hyde på 60-tallet.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Cecilie Hyde har visst en lillebror (som er halvt spansk) som hu vel ikke fortalte om (fra DT/BB 4. desember 1982):

    cecilie lillebror

    https://www.nb.no/items/e8018e4ec4d62bc7ab16fe596f568233?page=1&searchText=%22eli%20johanne%20berger%22~1

    PS 7.

    Cecilie Hyde sin stefar Miguel er visst fra Bilbao/Baskerland:

    fra bilbao