PS.
Her er vedleggene:



PS.
Her er vedleggene:




PS.
Tore er muligens Tore Westrum:

PS 2.
Det ble mye rødt i Rimi-uniformen etterhvert.
Da jeg ble forfremmet til Rimi-butikksjef i 1998, så hadde vi blå bukse, lyseblå skjorte og et blått Rimi-slips (med trykk).
(Sånn som jeg husker det).
Det var det samme på OBS Triaden og.
Da Matland bytta navn til OBS Triaden, høsten 1990.
Så fikk vi blå bukse, hvit skjorte (med blå Obs-logo), blå blazer (som jeg ikke brukte så ofte, for da kunne det bli litt varmt til tider) og rødt slips (var det vel muligens).
Men da jeg slutta der i 1992, så gikk alle rundt i røde kjeledresser.
(Av en eller annen grunn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Nils Petter jobber visst fortsatt i dagligvarebransjen:

PS.
Her er vedlegget:


PS.
Det var sånn, at både Einstein-boten, Anna-boten og IceChat falt ut samtidig.
Så da var det bare blablabot igjen, som hadde op, på irc-kanalene mine (#USA, #London og #blablatemp).
Så det er mulig at jeg burde hatt en par bot-er til.
Men i våre dager, så er det ikke så mange firmaer, som leier ut sånne bot-shell lenger.
Og dette var et prosjekt jeg begynte med, fordi at jeg kjeda meg, i fjor vår.
For Solberg-regjeringen bestemte, at de ikke var lov å dra med t-banen, Kiel-ferja og danskebåten.
Så derfor begynte jeg å chatte på irc igjen.
(På grunn av kjedsomhet.
Må jeg si).
Og så ble jeg så mobba/trakassert, på de norske irc-kanalene (som #Norway).
Og noen i Stokke (trench) hadde tatt over min tidligere irc-kanal (#blablabla).
Så jeg tok da over #USA og #London, på samme måte.
(Siden at det ikke var så mange som chatta der, under pandemien.
For å si det sånn).
Men det er klart, at det kan jo være sånn, at det blir takeover, på disse kanalene, når omtrent alt av boter faller ut.
Noen ganger drar jeg jo med Kiel-ferja osv., og da har jeg ikke med meg PC.
Så da er det like spennende hver gang, om botene har falt ut eller ikke, når jeg kommer hjem igjen.
Så jeg burde kanskje hatt et par irc-boter til.
Men å ha boter fra samme firma, er kanskje ikke noe vits.
Hvis en bot faller ut, så faller kanskje den andre ut og.
Så er det ikke så lett, som da jeg bodde i Leather Lane (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) i Liverpool.
Men de Stokka-folka får det visst til (på #blablabla).
Så det er kanskje mulig å bli flinkere med disse botene.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg lurer forresten på om det var sånn, at loller er PirateBay-grunnlegger/talsmann Peter Sunde Kolmisoppi.
(Ifølge rykter).
Og så er antiloly hun greske landhvalen (som hu ble kalt av ShadowDog på #Norway) som jager kommunister da (og som muligens har tatt rotta på cxp).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Her er mer om disse:

En del butikker (som Extra Bekkestua) har egen søndagsbutikker, som er stengt seks dager i uka.
Og det er vel ‘russisk’, å ha en butikk, som er stengt seks dager i uka.
(Må man vel si).
Og det fører muligens også til ghettoifisering.
Matbutikken slipper å ha ‘plagsomme’ nabo-butikker.
Så ingen følger med på hva de gjør.
(Noe sånt).
Og det skaper kjedeligere/dystrere/hardere bysentra.
Med disse innslagene av mørke butikk-vinduer (og ‘spøkelses-butikk-lokaler’).
Istedet for å ha en dyrebutikk (for eksempel) som er åpen seks dager i uka.
Så får vi en matbutikk #2, som er stengt seks dager i uka.
Og det blir vel også dyrere matpriser av dette.
Siden at dette er urasjonell bruk av lokaler.
(Å ha lokaler som bare brukes en dag i uka.
For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
(Ikke siden jeg bodde på Trondheim Vandrerhjem (og handla på Rema Rosenborg).
Noe jeg gjorde vinteren 2018.
For å si det sånn).
For på Extra, så vet man, hvilke varer de har.
Men på ‘søndags-Extra’, så er det vel litt sånn ‘Extra Joker Nord’, når det gjelder hvilke varer de har.
Så å skrive handlelapp, er nok dødfødt.
For de har kanskje bare halvparten av varene, som står på handlelappen.
(Eller noe i den duren).
Og de har kanskje ikke de mest økonomiske varene, som Xtra-cola.
Man må nok slå på storetromma, og kjøpe Coca-Cola (som koster tre ganger så mye).
(Hvis jeg skulle tippe).
Så det er dyrere å handle i disse søndagsbutikkene.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Ettersom jeg har lest på Facebook (eller noe).
Så er det vel sånn, at hvis de butikk-ansatte får en kos eller et pent smil.
Så kan de gå inn i ‘hverdags-butikken’, og hente en vare, som en kunde trenger, til søndagsmiddagen (hvis for eksempel svigermor eller sjefen kommer på besøk, eller hvis de skal ha konfirmasjon, eller noe lignende).
Så dette med søndags-butikker, fører kanskje til, at vi får en slags trikse/tuske-kultur.
(Med ‘bestikkelser’ til ansatte.
Og det ene med det andre).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
I England, så har de det sånn, at hypermarkedene stenger, klokka 17 cirka, på søndager.
Mens nærbutikkene (som har kanskje et par tusen varelinjer) stenger klokka 23.
Men de nærbutikkene, er da heter da for eksempel Coop (som vel bare har små butikker i England), McColls eller Tesco Local.
Og de er åpne sju dager i uka.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
La oss si at vi gjør om søndagsbutikkene til dyrebutikker, osv.
Og så kan vi heller ha ‘Brustad-buer’ (som butikker) som er åpne, 24 timer i døgner (som denne Coop-butikken i London).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:

PS 6.
Grunnen til at de har det sånn i England, at de store butikkene stenger klokka 16/17, på søndager.
Det er vel fordi at England er et kristent land (og de markerer at søndagen er en hviledag (i bibelen) for å si det sånn).
Men i Norge så kunne vi kanskje sett litt bort fra dette med bibelen, og heller la de store butikkene også ha åpent (lenge) på søndager.
(Istedet for det kaoset/tullet, som vi har nå.
For å si det sånn).
Da ville det kanskje blitt lavere matpriser (siden at butikkene får mindre husleie, når de slipper å ha egne søndagsbutikker).
Og mindre tusking/triksing.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS.
Jeg ble også litt frika ut, av at det står, at pakken er levert på Berger, fordi jeg er jo fra Berger, så jeg trodde først at noen nett-troll hadde kapret leveringen (etter jeg nevnte dette kjøpet i en Boligbistand-mail som jeg publiserte på bloggen) men det viste seg (fant jeg ut på Google) at de også har et Berger, på Skedsmokorset:

PS 2.
Det stod, på PostNord sitt nettsted, at man kunne få mer detaljert sporings-informasjon, hvis man registrerte en PostNord-konto.
Men det funka ikke først.
Det dukka opp en vag feilmelding (om at telefonnummeret var i bruk eller var ugyldig).
(For å si det sånn).
Og da trodde jeg først, at noen nett-troll, hadde opprettet en sånn konto, i mitt navn.
(Noe som skjer ganske ofte.
Og noen porterte mobil-nummeret mitt, så det har blitt krøll med PayPal og Telenor-ID.
For å si det sånn).
Men det viste seg (etter at jeg hadde tenkt en stund) at feilen var, at PostNord sitt nettsted, ikke likte, at mitt telefonnummer var fylt inn (via auto-utfylling) med lands-koden (for Norge).
Så derfor testa jeg en gang til (uten lands-kode).
Og da funka det å opprette konto.
Og da ba nettstedet meg om å igjen velge tidsluke.
Og at opplegget var dårlig forklart.
Noe sånt).
Og jeg valgte fra 17 til 22.
(For man måtte velge en annen tidsluke.
For å si det sånn.
Den første tidsluken kom ikke opp).
Men det fikk jeg ikke.
Og heller ikke når varen var levert.
Og aller først, så fikk jeg en mail om, at bedriftskunder kunne få varen, i går.
Så det var litt merkelig.
Jeg valgte først en tidsluke (8 – 17 i dag).
Så det er mulig, at jeg ville ha fått varen i går, hvis jeg ikke hadde valgt tidsluke (og registrert PostNord-konto).
(Det var ikke helt klart, hva som skjedde, hvis man ikke valgte tidsluke.
Vil jeg si.
Den informasjonen om bedriftskunder, var jo ikke så veldig relevant for meg (som er privat-kunde).
Så man fikk for mye informasjon.
Må man vel si).
De hadde tidligere (husker jeg fra i vinter osv.) et helt annet system (hvor en innvandrer-sjåfør først ringte og sa at de var på vei, og så måtte man skrive under på et skjema, selv om det var corona).
Så det er mulig at PostNord har lagd et nytt system, i hui og hast, under pandemien.
(Noe sånt).
Og så har det bare blitt tull, da.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
I PS-et overfor.
Så er det også sånn, at det er en knapp man kan trykke på, for å få mer informasjon om pakken.
Men det er også en link der.
Så det er litt for mye av det gode.
(Må man vel si).
Og jeg lurer på om det var sånn, at man kom til den samme nettsiden, uansett om man trykket på linken eller knappen.
Og det var også dette, at man i tillegg kunne opprette en PostNord-konto.
(For å få mer informasjon om sporingen.
Siden at det var en ganske lang tidsluke.
De burde kanskje heller hatt tidsluker på to timer.
Som jeg mener å huske at Argos hadde i England.
Rundt 2009/2010).
Så det ble rimelig kaotisk til slutt.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.