johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Klassekampen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Re: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. september 2022 kl. 05:37
    Til: kundeservice@klassekampen.no
    Kopi: Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Christian Wendelboe Samuelsen <christians@klassekampen.no>, post <post@finkn.no>, tr@forbrukertilsynet.no, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    jeg har fått en tekstmelding fra dere.
    (Se vedlegg).
    Det står at dere har prøvd å ringe meg, for å ønske meg velkommen, som abonnent.
    Men jeg har ikke bestilt noe fra dere.
    Som jeg har opplyst om tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 9. nov. 2020 kl. 08:48
    Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Re: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    To: Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>
    Cc: <kundeservice@klassekampen.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Christian Wendelboe Samuelsen <christians@klassekampen.no>, post <post@finkn.no>
    Hei,
    nå har jeg fått en ny faktura av dere, (som har vært innom noen av mine naboer), se vedlegg.
    Hvor mange ganger må jeg gjenta, at det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, (fra firmaer med dårlige rutiner).
    Dere lærer jo aldri.
    Dette er terror.
    Dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 31. jul. 2020 kl. 11:49
    Subject: Oppdatering/Fwd: Re: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    To: Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>
    Cc: <kundeservice@klassekampen.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, <christians@klassekampen.no>
    Hei,
    i går kveld, så skulle jeg ut med søpla, osv.
    Og da lå det to nye utgaver av Klassekampen foran døra mi.
    (Se vedlegg).
    Dette har vært et gjentagende problem, i hele vår/sommer.
    Det spiller ikke noen rolle, hvor mange ganger jeg sier fra.
    Dere stopper abonnementet.
    Og så lar dere noen troll bestille nytt abonnement.
    Igjen og igjen.
    Og jeg har aldri vært kommunist, eller noe lignende.
    (Jeg har en bakgrunn fra Unge Høyre, blant annet.
    Selv om jeg ble dratt med dit av en tidligere klassekamerat, Magne Winnem).
    Og jeg bor i landets blåeste kommune Bærum, (selv om jeg er fra Berger, i tidligere Strømm kommune).
    Så jeg får litt ‘karasjokk’, når jeg får Klassekampen på døra.
    For å blir stempla som kommunist, i Bærum, hvor jeg ikke kjenner noen folk, og hvor jeg bare bor, fordi at Nav Østensjø sendte meg hit, etter at jeg returnerte, fra England, etter å ha bodd der, i ti år, under finanskrisen, osv.
    Det er ikke det helt store.
    Så jeg lurer på om dere prøver å ødelegge ryktet mitt, eller noe sånt.
    Dette blir som terror, (må man vel si).
    Jeg har nå funnet ut, at dere administrerende direktør, heter Christian Samuelsen.
    Så jeg sender en kopi, til han også.
    Så får jeg regne med, at han, er istand til, å stoppe, denne terroren.
    For dette skjønner jeg, at dere i kundeservicen, visst er helt ute av stand, til å stoppe.
    (Hvis ikke dere gjør dette, for å være slemme/jævlige.
    Eller noe lignende).
    Jeg har aldri hatt noe til over, for kommunister og lignende.
    Så når denne terroren fra dere skjer, så er det ikke noe artig, synes jeg.
    Dere får ta den kommunismen deres, og dra, til peppern gror, (må jeg si da).
    Så får jeg håpe at han administrerende direktøren deres ikke er like udugelig, som resten av dere.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 29. jul. 2020 kl. 09:40
    Subject: Re: Re: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    To: Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>
    Cc: <kundeservice@klassekampen.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    dette virker som tomme ord, kommunister.
    For jeg var ute med søpla, i går kveld, og da lå en ny utgave av Klassekampen utafor døra.
    (Se vedlegg).
    Og dette er jo ikke første gang jeg skriver om dette.
    Og det er heller ikke andre gang.
    Eller tredje gang.
    Så hva dere kjøtthuene driver med, det kan man lure på.
    Jeg får nesten råde dere til å emigrere til Nord-Korea, eller noe lignende, for sånn driver de kanskje aviser der.
    Dere får sende dette til administrerende direktør.
    Dere får slutte å patronisere meg, i deres mailer.
    Og dere må slutte å levere Klassekampen på døra mi, (for ørtende gang), for jeg har ikke noe ønske, om å bli stempla, som kommunist, (ihvertfall ikke her i Bærum, som vel er landets blåeste kommune).
    Så dette er som terror, må jeg si.
    Det hjelper ikke hva man skriver til dere.
    Dere fortsetter likevel å levere stalinist-avisa deres på døra mi.
    Og dere skal også lage politistat, virker dere som, for dere nekter å fortelle meg, hvem som bestiller dette, (dere vil kun fortelle det til politiet, virker det som).
    Å be dere om å få bedre rutiner.
    Det har jeg bedt dere om, så mange ganger nå.
    Jeg tror jeg får heller be dere om å legge ned.
    For dere har ingen forstand når det gjelder å drive virksomheter, (må jeg si).
    Helvetes kommunister og euro-trash.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 27. jul. 2020 kl. 13:35 skrev Klassekampen <abonnement@klassekampen.no>:
    Hei, 
    Som skrevet tidligere er alt på din adresse stoppet. Vi har også sperret, slik at disse ikke starter opp igjen. 
    Som tidligere nevnt anbefaler vi deg og anmelde det til politiet, da det er noen andre som prøver å bestille i ditt navn. 
    Vi har dessverre ikke mulighet til å se hvem som har sendt inn bestillingen. 
    Med vennlig hilsen
    Klassekampens kundeservice
    kundeservice@klassekampen.no
    21 09 30 01
     
     
     
    ——— Opprinnelig melding ———
    Til: “Klassekampen” <abonnement@klassekampen.no>
    Dato: 26.07.2020
    Fra: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>
    Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
     
     
    Hei,
     
    jeg har også fått en faktura fra dere, (se vedlegg).
     
    Dere må da skjønne, at det er noe tull, når det står ‘Prompenrompen’, osv.
     
    Da lurer jeg litt på om dere jobber i hasjrus, eller noe sånt.
     
    Når dere godkjenner disse bestillingene.
     
    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i
    mitt navn.
     
    Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som
    dere skal få dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere.
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
     
    tir. 21. jul. 2020 kl. 11:59 skrev Klassekampen
    >:
     
    > Hei,
    >
    > det er veldig leit og unødvendig at noen bestiller avis i ditt navn, vi
    > anbefaler deg å anmelde dette til Politiet.
    >
    > https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/
    >
    > Alle aviser som sendes til din adresse er stoppet.
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Klassekampens kundeservice
    > kundeservice@klassekampen.no
    > 21 09 30 01
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > ——— Opprinnelig melding ———
    >
    > Til: “juridisk”
    >
    > Dato: 20.07.2020
    >
    > Fra: “Erik Ribsskog”
    >
    > Emne: Klage/Fwd: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    >
    >
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    >
    >
    >
    > (Jeg har ikke kontaktet disse).
    >
    >
    >
    > Vennligst rydd opp!
    >
    >
    >
    > Med hilsen
    >
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > PS.
    >
    >
    >
    > Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det
    > ikke
    >
    > virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    >
    > jeg).
    >
    >
    >
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———
    >
    > Fra:
    >
    > Date: fre. 10. jul. 2020 kl. 18:34
    >
    > Subject: Velkommen som abonnent på Klassekampen
    >
    > To:
    >
    >
    >
    >
    >
    > Takk for bestillingen!
    >
    >
    >
    > Du har nå tilgang til Klassekampen på nett: https://www.klassekampen.no
    >
    >
    >
    > Bestilte du papiravisa, skal den komme i løpet av to virkedager.
    >
    >
    >
    > Som leser av Klassekampen velger du selv om du vil ha papiravisa hele uka,
    >
    > bare lørdager eller ikke i det hele tatt. Digital tilgang har du uansett.
    >
    > Nyhetsbrevet er en del av abonnementet. Om det blir for mye, kan du enkelt
    >
    > melde deg av.
    >
    >
    >
    > Du kan gjøre endringer og finne nyttig informasjon på kundeservicesidene
    >
    > våre: https://ks.klassekampen.no
    >
    >
    >
    > Kontakt oss gjerne om du har tilbakemeldinger eller støter på problemer!
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    >
    > Klassekampen
    >
    > 21093001
    >
    > kundeservice@klassekampen.no
    >
    3 vedlegg
    IMG_20220901_050829.jpg
    1315K
    IMG_20220901_050859.jpg
    1226K
    IMG_20220901_050917_1.jpg
    1432K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20220901_050829

    IMG_20220901_050859

    IMG_20220901_050917_1

  • Nils Petter og Tore (hvem nå de er) er det visst som arrangerer Rimi Reunion

    nils petter og tore

    PS 2.

    Det ble mye rødt i Rimi-uniformen etterhvert.

    Da jeg ble forfremmet til Rimi-butikksjef i 1998, så hadde vi blå bukse, lyseblå skjorte og et blått Rimi-slips (med trykk).

    (Sånn som jeg husker det).

    Det var det samme på OBS Triaden og.

    (Hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

    Da Matland bytta navn til OBS Triaden, høsten 1990.

    Så fikk vi blå bukse, hvit skjorte (med blå Obs-logo), blå blazer (som jeg ikke brukte så ofte, for da kunne det bli litt varmt til tider) og rødt slips (var det vel muligens).

    Men da jeg slutta der i 1992, så gikk alle rundt i røde kjeledresser.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Nils Petter jobber visst fortsatt i dagligvarebransjen:

    fortsatt i bransjen

  • Jeg sendte en e-post til Forsvarsombudet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Forsvaret interesserer seg for min blogg/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Vedlegg til klage/Fwd: Problemer med overvåkning/Fwd: Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. august 2022 kl. 03:02
    Til: POST@forsvarsombudet.no
    Kopi: post <post@opo1.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak <Postmottak@domstoladministrasjonen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg lurer på hvorfor Forsvaret (representert ved IKT-kapasiteter, som visst er en avdeling av Forsvarsmateriell) er så interessert i min blogg.
    (Se vedlegg).
    Har de noe med å snuse på folks blogger mitt om natta, lurer jeg.
    Jeg ønsker også å purre angående min frostskade-sak (fra vinteren 1993, da jeg avtjente min førstegangstjeneste i infanteriet).
    Denne saken har igjen rent ut i sanden, kan det virke som.
    (Jeg er også midt oppi flere arve-oppgjør (hvor jeg blir ranet).
    Men jeg lurer på om det var Statens Pensjonskasse som den saken er hos nå.
    Forsvaret sender meg rundt som en kasteball (når det gjelder den frostskade-saken) så den er noen ganger hos Sivilombudet, så hos Statens Pensjonskasse og så hos Nav.
    Så det er bare surr, må jeg si.
    Det ville vært mye enklere, for meg som borger, å bare hatt med en etat å gjøre, angående denne saken.
    Istedet for å bli sendt rundt som en kasteball, hele tida).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 14. aug. 2018 kl. 11:44
    Subject: Forsvaret interesserer seg for min blogg/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Vedlegg til klage/Fwd: Problemer med overvåkning/Fwd: Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
    To: <post@opo1.no>
    Hei,
    jeg har også nå, (se vedlegg), oppdaget, (på et tracking cookie-program, på min blogg), at Forsvarets forskningsinstitutt, viser interesse, for min blogg.
    Det er også sånn, at det skjer mye rart, (såkalt ‘gate-teater’), når jeg går i butikker, osv.
    Kan dette være i regi av Forsvarets forskningsinstitutt?
    Jeg fikk en frostskade, på et øre, under førstegangstjenesten.
    Kan det være at Forsvaret tuller med meg, for å slippe å betale erstatning?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. juli 2017 kl. 06:42
    Emne: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Vedlegg til klage/Fwd: Problemer med overvåkning/Fwd: Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
    Til: post@opo1.no
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>
    Hei,
    jeg har også, en yngre halvbror, i slekta.
    Og han pleier, å dra meg ut på byen, akkurat på den dagen, som jeg har lite penger, liksom.
    Og jeg driver med slektsforskning, og jeg fant ut, at han, har en Inge M. Johansen, i slekta, som har jobba, for FLO IKT, (altså Forsvaret).
    Så jeg lurer på om de bruker noe overvåking mot meg, for å tulle med meg, eller noe lignende.
    Jeg har mange rettighetssaker og får ikke gjennomslag, i noen av de.
    Så da kan man lure, hva som er grunnen, til dette, (mener jeg).
    Jeg har også vært aktiv, (jeg ble dratt med på et møte), i Unge Høyre, i 1991.
    Så om dette kan være russere, eller noe sånt.
    Erik Ribsskog
    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 22. januar 2016 kl. 11:02
    Emne: Ny klage/Fwd: Vedlegg til klage/Fwd: Problemer med overvåkning/Fwd: Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
    Til: post@opo1.no
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>
    Hei,
    jeg fikk ikke noe svar fra dere forrige gang.
    Men nå så jeg nettopp, at Nasjonal sikkerhetsmyndighet, har vært og
    lest på bloggen min, flere hundre ganger, (se vedlegg).
    Og nå som han Berge Furre er død, så kanskje dere har fått ny ledelse,
    tenkte jeg.
    Og søkte på dere, på nettet.
    Men det var visst Lund-kommisjonen, som han var i.
    Sender åkke som.
    Hva skal dette bety, at Nasjonal sikkerhetsmyndighet, leser så mye, på
    bloggen min, lurer jeg.
    Jeg blir alltid tulla med, når jeg prøver å få mine rettigheter, (må jeg si).
    Jeg få ikke lov, av Drammen tingrett, til å oppløse sameie, på
    Hurumlandet, (som jeg eier en del av).
    Jeg får ikke ordentlig vitnemål, fra høyskoler, jeg blir bortført av
    politiet i ‘hytt og pine’, og tvangsinnlagt, på sovjetisk vis, (både i
    Norge og Danmark, i fjor).
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    (Det er også mange andre saker, for mange til å ta med om alt, det
    ville tatt hele dagen, må jeg si.
    Men det er arbeidssaker, det er at jeg ikke fikk pensjonsbeholdningen
    min, da jeg ba om det, da jeg bodde i England.
    Jeg får ikke forfatterstipend, og blir tulla med advokater, den ene
    gangen, som jeg fikk noen få timer fri rettshjelp.
    Det blir bare fler og fler saker, som jeg blir tullet med i.
    Kan det være etteretning, som liksom går rundt meg, og tuller med meg
    overalt, lurer jeg.
    Kan dere sjekke opp dette?
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Mar 15, 2009 at 11:06 PM
    Subject: Vedlegg til klage/Fwd: Problemer med overvåkning/Fwd:
    Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til
    Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems
    back in 1983
    To: post@sivilombudsmannen.no
    Hei,
    jeg sender dette som vedlegg til min tidligere klage.
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Mar 15, 2009 at 10:04 PM
    Subject: Problemer med overvåkning/Fwd: Problems between Johannes
    Ribsskog and Norwegian politicians/Fwd: Til Rune Gerhardsen om
    Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
    To: overvak@opo.as
    Hei,
    det virker som at jeg har blitt tullet med av overvåkningspolitiet
    (evt. noe ‘mafian’), pga. noe med morfaren min,
    Johannes Ribsskog.
    http://johncons.angelfire.com/ribsskog.html
    Har dere noe råd om hva jeg burde gjøre, evt. noe kjennskap til det
    som foregikk rundt min morfar?
    På forhånd takk for svar!
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Ewans Nick <ewans.nick@gmail.com>
    Date: Fri, Mar 13, 2009 at 11:03 PM
    Subject: Re: Problems between Johannes Ribsskog and Norwegian
    politicians/Fwd:  Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’
    i Oslo/Fwd: Problems  back in 1983
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    A friend of mine who works for the Norwegian government told me of the
    ancient history of Johannes Ribsskog and the elite families. According
    to the same source, it was mainly because of his communist stance he
    alienated some people who became very powerful in Norway. “The
    communist Ribsskog”, they would say, “cannot be trusted”.
    I don’t know more about your father, unfortunately.
    2009/3/13 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >
    > Hi,
    >
    > I contacted Rune Gerhardsen, Einar Gerhardsen’s son, since he is a
    > famous politician in Norway and Oslo,
    > where I used to live before I moved to Britain.
    >
    > He, said that there wasn’t any fewd between his parents and my grandfather.
    >
    > They had spoken of a ‘Ribsskog’, but they always spoke foundly of him.
    >
    > (This could honestly be another Ribsskog, like the famous pioneer in
    > teaching, Bernhof Ribsskog,
    > or maybe even Ole Konrad Ribsskog, who was a Mayor in Trondheim, well
    > this was maybe a
    > generation before).
    >
    > My grandmother, Ingeborg Ribsskog, told me once, that there wasn’t
    > that good relations between
    > our part of the Ribsskog-family, and the famous pioneer in teaching.
    >
    > If I remember correctly.
    >
    > This must have been in the 80’s that Ingeborg said this.
    >
    > But at least Rune Gerhardsen couldn’t remember his father speaking in
    > negativ terms of any
    > Ribsskog, so at least we know that.
    >
    > Where did you find about that my grandfather had insultet the
    > Stoltenbergs or Gerhardsens,
    > if it’s ok to ask.
    >
    > I’m sure more people in Norway, than me, would think this would be
    > interesting, what you’ve
    > found, also what you found about my father being part of some German
    > organisation, like
    > you wrote.
    >
    > Thanks in advance for any reply!
    >
    > Sincerely,
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Rune Gerhardsen <Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no>
    > Date: Fri, Mar 13, 2009 at 12:50 PM
    > Subject: RE: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og ‘mafian’ i
    > Oslo/Fwd:       Problems back in 1983
    > To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >
    >
    > Hei.
    > Det er svært mye du tar opp i denne mailen, og det er ikke så mye av
    > dette jeg kan forholde meg til. Jeg huskrer imidlertid godt at mor og
    > far, (særlig mor) rett som det var snakket om en “Ribsskog”, jeg
    > husker ikke noe fornavn. Det var imidlertid bare hyggelige og
    > posistive ting de sa, så det er aldeles ikke riktig at verken far
    > eller mor har sagt noe negativt om den Ribsskog de hadde kontakt med.
    >
    > God helg og gode hilsener Rune G
    mer om forsvaret.png
    299K

    PS.

    Her er vedlegget:

    mer om forsvaret

  • Mer fra #USA

    mer fra usa

    PS.

    Det var sånn, at både Einstein-boten, Anna-boten og IceChat falt ut samtidig.

    Så da var det bare blablabot igjen, som hadde op, på irc-kanalene mine (#USA, #London og #blablatemp).

    Så det er mulig at jeg burde hatt en par bot-er til.

    Men i våre dager, så er det ikke så mange firmaer, som leier ut sånne bot-shell lenger.

    Og dette var et prosjekt jeg begynte med, fordi at jeg kjeda meg, i fjor vår.

    For Solberg-regjeringen bestemte, at de ikke var lov å dra med t-banen, Kiel-ferja og danskebåten.

    Så derfor begynte jeg å chatte på irc igjen.

    (På grunn av kjedsomhet.

    Må jeg si).

    Og så ble jeg så mobba/trakassert, på de norske irc-kanalene (som #Norway).

    Og noen i Stokke (trench) hadde tatt over min tidligere irc-kanal (#blablabla).

    Så jeg tok da over #USA og #London, på samme måte.

    (Siden at det ikke var så mange som chatta der, under pandemien.

    For å si det sånn).

    Men det er klart, at det kan jo være sånn, at det blir takeover, på disse kanalene, når omtrent alt av boter faller ut.

    Noen ganger drar jeg jo med Kiel-ferja osv., og da har jeg ikke med meg PC.

    Så da er det like spennende hver gang, om botene har falt ut eller ikke, når jeg kommer hjem igjen.

    Så jeg burde kanskje hatt et par irc-boter til.

    Men å ha boter fra samme firma, er kanskje ikke noe vits.

    Hvis en bot faller ut, så faller kanskje den andre ut og.

    Og når det er litt mangelvare på irc-botshell-firmaer.

    Så er det ikke så lett, som da jeg bodde i Leather Lane (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) i Liverpool.

    Men de Stokka-folka får det visst til (på #blablabla).

    Så det er kanskje mulig å bli flinkere med disse botene.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg lurer forresten på om det var sånn, at loller er PirateBay-grunnlegger/talsmann Peter Sunde Kolmisoppi.

    (Ifølge rykter).

    Og så er antiloly hun greske landhvalen (som hu ble kalt av ShadowDog på #Norway) som jager kommunister da (og som muligens har tatt rotta på cxp).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • De særnorske søndagsbutikkene

    En del butikker (som Extra Bekkestua) har egen søndagsbutikker, som er stengt seks dager i uka.

    Og det er vel ‘russisk’, å ha en butikk, som er stengt seks dager i uka.

    (Må man vel si).

    Og det fører muligens også til ghettoifisering.

    Matbutikken slipper å ha ‘plagsomme’ nabo-butikker.

    Så ingen følger med på hva de gjør.

    (Noe sånt).

    Og det skaper kjedeligere/dystrere/hardere bysentra.

    (Må man vel si).

    Med disse innslagene av mørke butikk-vinduer (og ‘spøkelses-butikk-lokaler’).

    (Fra og med mandag til og med lørdag).

    Istedet for å ha en dyrebutikk (for eksempel) som er åpen seks dager i uka.

    Så får vi en matbutikk #2, som er stengt seks dager i uka.

    Og det blir vel også dyrere matpriser av dette.

    Siden at dette er urasjonell bruk av lokaler.

    (Å ha lokaler som bare brukes en dag i uka.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg pleier ikke å handle i søndagsbutikker.

    (Ikke siden jeg bodde på Trondheim Vandrerhjem (og handla på Rema Rosenborg).

    Noe jeg gjorde vinteren 2018.

    For å si det sånn).

    For på Extra, så vet man, hvilke varer de har.

    Men på ‘søndags-Extra’, så er det vel litt sånn ‘Extra Joker Nord’, når det gjelder hvilke varer de har.

    Så å skrive handlelapp, er nok dødfødt.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    For de har kanskje bare halvparten av varene, som står på handlelappen.

    (Eller noe i den duren).

    Og de har kanskje ikke de mest økonomiske varene, som Xtra-cola.

    Man må nok slå på storetromma, og kjøpe Coca-Cola (som koster tre ganger så mye).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det er dyrere å handle i disse søndagsbutikkene.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Ettersom jeg har lest på Facebook (eller noe).

    Så er det vel sånn, at hvis de butikk-ansatte får en kos eller et pent smil.

    Så kan de gå inn i ‘hverdags-butikken’, og hente en vare, som en kunde trenger, til søndagsmiddagen (hvis for eksempel svigermor eller sjefen kommer på besøk, eller hvis de skal ha konfirmasjon, eller noe lignende).

    Så dette med søndags-butikker, fører kanskje til, at vi får en slags trikse/tuske-kultur.

    (Med ‘bestikkelser’ til ansatte.

    Og det ene med det andre).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    I England, så har de det sånn, at hypermarkedene stenger, klokka 17 cirka, på søndager.

    Mens nærbutikkene (som har kanskje et par tusen varelinjer) stenger klokka 23.

    Men de nærbutikkene, er da heter da for eksempel Coop (som vel bare har små butikker i England), McColls eller Tesco Local.

    Og de er åpne sju dager i uka.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    La oss si at vi gjør om søndagsbutikkene til dyrebutikker, osv.

    Og så kan vi heller ha ‘Brustad-buer’ (som butikker) som er åpne, 24 timer i døgner (som denne Coop-butikken i London).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    rare søndagsbutikker

    https://www.coop.co.uk/store-finder/london?utm_source=Coop.co.uk&utm_medium=referral&utm_campaign=CoopNavLink&utm_content=Find+a+store

    PS 6.

    Grunnen til at de har det sånn i England, at de store butikkene stenger klokka 16/17, på søndager.

    Det er vel fordi at England er et kristent land (og de markerer at søndagen er en hviledag (i bibelen) for å si det sånn).

    Men i Norge så kunne vi kanskje sett litt bort fra dette med bibelen, og heller la de store butikkene også ha åpent (lenge) på søndager.

    (Istedet for det kaoset/tullet, som vi har nå.

    For å si det sånn).

    Da ville det kanskje blitt lavere matpriser (siden at butikkene får mindre husleie, når de slipper å ha egne søndagsbutikker).

    Og mindre tusking/triksing.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Bytte av batteri i Salto lås
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. august 2022 kl. 15:37
    Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
    Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>, Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@opo1.no>, Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
    Hei,
    hvis det er bestilt, så er det kanskje greit å gjøre det sånn.
    Sånn at det ikke blir så mye fram og tilbake.
    Da slipper dem og komme hit hvert år og bytte Salto-batterier.
    For å si det sånn.
    Erik Ribsskog
    fre. 26. aug. 2022 kl. 13:43 skrev Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>:
    Hei!
     
    Ved bytte av batteri må låsen oppdateres, til dette trengs et eget verktøy/instrument. Det er mao ikke bare å få en bruksanvisning. Men jeg avbestiller bytte av lås dersom du ønsker det og sender en tekniker for å fikse den istede.
     
    Bjørn
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: torsdag 25. august 2022 20:31
    Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
    Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>; Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
    Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås
     
    Hei,
    her ber jeg om en bruksanvisning, og så sier dere at jeg kan få en ny lås.
    Det blir sånn goddag mann økseskaft, vil jeg si.
    Det virker også fullstendig Stutum-aktig, at dere først installerer en Salto/Mars-lås, mot min vilje.
    (Hu russiske som var på ‘bakvendtland-visningen’ (som var etter kontrakt-underskrivelsen) sammen med deg.
    Hu la igjen talebeskjed om Salto-lås, på begynnelsen av coronaen.
    Men hu klarte ikke å forklare hva det gjeve med Salto-lås skulle være.
    Når det gjelder dette lås-bytte-prosjektet deres.
    Som visst gjaldt alle Bærum kommune sin boliger.
    Ifølge en av de to låsesmedene).
    Og jeg har etterspurt skriv om dette.
    Men dette er visst veldig vanskelig.
    Og jeg har også etterspurt skriv/informasjon om plen-klipping-avtale og kabel-TV-avtale.
    Og dette går mange år tilbake, siden at jeg har bodd her i fire år.
    Men dette er visst vanskelig å forklare om.
    Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.
    Som kanskje er flinkere til å forklare.
    For å si det sånn.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    tor. 25. aug. 2022 kl. 14:28 skrev Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>:
     
    Hei!
     
    Hvis det er sånn at du heller ønsker vanlig lås med nøkkel kan brikkelåsen fjernes, og ny sylinder for nøkkel settes inn.
    Låssenteret har mulighet til å komme tirsdag  30/8 kl. 12.00 dersom det passer, og du er frisk.
    Fint om du gir en tilbakemelding innen mandag formiddag.
     
    Mvh Bjørn
    Booppfølging
    Bærum kommune
     
     
    Til info:
     
    E.
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: torsdag 25. august 2022 13:29
    Til: Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
    Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>
    Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås
     
    Hei,
    jeg har noe corona eller noe nå, så det passer litt dårlig denne uka.
    Og det virker som noe sløsing med penger, at dere skal sende noen for å bytte batterier.
    Dere kan bare sende en bruksanvisning, så kan jeg prøve å bytte batterier sjøl.
    Dere burde vel ikke kjøpe låser som er så ‘jålete’ at man må gå på kurs for å bytte batterier i de.
    Det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    tor. 25. aug. 2022 kl. 12:38 skrev Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>:
    Hei Erik.
    Jeg heter Håkon og jobber i Bærum Kommune.
    Jeg skal bytte batteri i Salto låsen i inngangsdøra de, og trenger å vite når du er hjemme slik at jeg kan utføre oppgaven.
     
    På forhånd takk
     
    Håkon
    Driftstekniker Bolig
    Bærum Kommune – Eiendomsdrift
    Mobil 45 87 10 79
     
  • Jeg sendte en e-post til avXperten

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    avXperten: Faktura nr. N208829
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2022 kl. 22:26
    Til: avXperten Faktura <kundeservice@avxperten.no>
    Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, post <post@finkn.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>
    Hei,
    Post Nord varsla meg ikke, når pakken ble levert.
    Så den stod utafor døra mi i en halvtime (ifølge sporing-siden).
    Så det var bare flaks at ingen rappa den.
    Så dere burde kanskje finne et annet firma, å sende pakker med.
    Jeg registrerte til og med en PostNord-konto for å varsling, men jeg fikk hverken varsling per SMS eller mail.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 22. aug. 2022 kl. 07:40 skrev avXperten Faktura <kundeservice@avxperten.no>:
    Erik Ribsskog
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
    Vedlagt finner du fakturaen fra avXperten
    Viktig notering: Denne fakturaen er IKKE betalbar. Den er kun en kvittering.

    PS.

    Jeg ble også litt frika ut, av at det står, at pakken er levert på Berger, fordi jeg er jo fra Berger, så jeg trodde først at noen nett-troll hadde kapret leveringen (etter jeg nevnte dette kjøpet i en Boligbistand-mail som jeg publiserte på bloggen) men det viste seg (fant jeg ut på Google) at de også har et Berger, på Skedsmokorset:

    berger menes skedsmokorset

    PS 2.

    Det stod, på PostNord sitt nettsted, at man kunne få mer detaljert sporings-informasjon, hvis man registrerte en PostNord-konto.

    (Noe sånt).

    Men det funka ikke først.

    Det dukka opp en vag feilmelding (om at telefonnummeret var i bruk eller var ugyldig).

    (For å si det sånn).

    Og da trodde jeg først, at noen nett-troll, hadde opprettet en sånn konto, i mitt navn.

    (Noe som skjer ganske ofte.

    For eksempel så opprettet noen nett-troll en Oda-konto i mitt navn (før omikron kom, og jeg selv ønsket å bestille fra Oda).

    Og noen porterte mobil-nummeret mitt, så det har blitt krøll med PayPal og Telenor-ID.

    For å si det sånn).

    Men det viste seg (etter at jeg hadde tenkt en stund) at feilen var, at PostNord sitt nettsted, ikke likte, at mitt telefonnummer var fylt inn (via auto-utfylling) med lands-koden (for Norge).

    Så derfor testa jeg en gang til (uten lands-kode).

    Og da funka det å opprette konto.

    Og da ba nettstedet meg om å igjen velge tidsluke.

    (Dette var muligens en misforståelse.

    Og at opplegget var dårlig forklart.

    Noe sånt).

    Og jeg valgte fra 17 til 22.

    (For man måtte velge en annen tidsluke.

    For å si det sånn.

    Den første tidsluken kom ikke opp).

    Og da skulle jeg få SMS når bilen kjørte.

    Men det fikk jeg ikke.

    Og heller ikke når varen var levert.

    Og aller først, så fikk jeg en mail om, at bedriftskunder kunne få varen, i går.

    Så det var litt merkelig.

    Jeg valgte først en tidsluke (8 – 17 i dag).

    Så det er mulig, at jeg ville ha fått varen i går, hvis jeg ikke hadde valgt tidsluke (og registrert PostNord-konto).

    (Det var ikke helt klart, hva som skjedde, hvis man ikke valgte tidsluke.

    Vil jeg si.

    Den informasjonen om bedriftskunder, var jo ikke så veldig relevant for meg (som er privat-kunde).

    Så man fikk for mye informasjon.

    Må man vel si).

    De hadde tidligere (husker jeg fra i vinter osv.) et helt annet system (hvor en innvandrer-sjåfør først ringte og sa at de var på vei, og så måtte man skrive under på et skjema, selv om det var corona).

    Så det er mulig at PostNord har lagd et nytt system, i hui og hast, under pandemien.

    (Noe sånt).

    Og så har det bare blitt tull, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    for mye informasjon

    PS 4.

    I PS-et overfor.

    Så er det også sånn, at det er en knapp man kan trykke på, for å få mer informasjon om pakken.

    Men det er også en link der.

    Så det er litt for mye av det gode.

    (Må man vel si).

    Og jeg lurer på om det var sånn, at man kom til den samme nettsiden, uansett om man trykket på linken eller knappen.

    Og det var også dette, at man i tillegg kunne opprette en PostNord-konto.

    (For å få mer informasjon om sporingen.

    Siden at det var en ganske lang tidsluke.

    De burde kanskje heller hatt tidsluker på to timer.

    Som jeg mener å huske at Argos hadde i England.

    Rundt 2009/2010).

    Så det ble rimelig kaotisk til slutt.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.