johncons

Stikkord: Hm

  • Og enda enda enda en e-post til Eian Advokatfirma

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. september 2022 kl. 02:06
    Til: eian@eianadvokat.no
    Hei,
    her er mer om det nevnte avtale-bruddet fra Nordea/Aktiv Kapital.
    Jeg skulle sende noen hundrelapper hver måned, fra min engelske konto til min norske konto.
    (For å sende snaue halvparten til Aktiv Kapital.
    Og resten til City Self-Storage).
    Men så kom pengene i retur, for Nordea hadde brutt en avtale, og slettet min konto.
    Og det var en ting, at pengene kom i retur.
    Men da forlangte Barclays noe sånt som 400-500 i gebyr.
    Og dette var under finanskrisen, og jeg jobba mye med arbeidssaker/rettighetssaker ved siden av jobb.
    Og Nordea nekta å gi meg kontoen tilbake, når jeg klagde.
    Så det funka ikke så bra med den avtalen som jeg forhandlet fram (på grunn av avtale-brudd fra Aktiv Kaptal og Nordea).
    Og det var sånn at jeg hadde dårlig råd i perioder i England.
    (Det ble vanskeligere og vanskeligere for ikke-briter å få seg jobb der.
    I forbindelse med finanskrisen, osv.).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 13. jan. 2016 kl. 02:40
    Subject: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
    To: <namsfogd.askerogbaerum@politiet.no>
    Cc: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, <rene.davidsson@conecto.no>, <conecto@conecto.no>, Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <post@finkn.no>, post <post@finanstilsynet.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, <firmapost@nkom.no>, With, Kim <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, <post@forbrukerradet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, <post@inkassoklagenemda.no>, post@sivilombudsmannen.no <arkiv@sivilombudsmannen.no>, <Postmottak@domstoladministrasjonen.no>, hv-02.kontakt <hv-02.kontakt@mil.no>, drammen.tingrett <drammen.tingrett@domstol.no>
    Hei,
    dette har jeg klaget på, til Finanstilsynet, i 2010.
    Her brøt Nordea/Aktiv Kapital en avtale.
    Jeg skulle sende penger til min konto hos Nordea, hver måned, men
    pengene kom i retur, (til Barclays, hvor jeg fikk meg konto, da jeg
    studerte i Sunderland, i 2004/05), med beskjed om, at kontoen min,
    (hos Nordea), var slettet.
    Så dette er dobbeltspill av dimensjoner, fra Nordea/Aktiv Kapital, vil jeg si.
    Jeg har heller ikke vært et sekund, i Norge, mellom 2005 og 2014.
    Likevel så har blitt holdt møte, hos Tingretten i Larvik, som jeg ikke
    har blitt informert om, i 2010.
    Jeg fikk ikke meldt adresse-forandring, (til England), hos
    Folkeregisteret, for man skulle skrive, når man kom til å flytte
    tilbake, til Norge.
    Og det visste jeg ikke, for dette var avhengig av, når jeg fikk
    rettighetene mine, fra politiet, i forbindelse med det, at jeg hadde
    overhørt, at jeg var forfulgt, av ‘mafian’, på Rimi Bjørndal, i 2003.
    Og så får jeg dette fra politiet nå.
    En skam.
    Det var kjent fra min blogg, (som jeg startet, i 2007), og fra NRK
    sitt program Tweet 4 Tweet, (i 2012), at jeg bodde, i England.
    Så her er det verdenshistoriens største narrespill, som har foregått, mener jeg.
    Jeg fikk ikke så bra lønn i England, og kontaktet Nordea Tveita, (ei
    dame der), høsten 2006, (var det vel), i forkant av at jeg overtrakk
    Nordea-kontoen i en minibank i Liverpool sentrum, for jeg hadde en
    arbeidssak og ikke penger.
    Og Nordea nektet å gi meg lån, på min eiendom, (jeg eier en del av et
    sameie på Hurumlandet), av uklare årsaker.
    Og Drammen Tingrett nekter å la meg selge min del der, på det åpne
    markedet, (gjennom min rett til å foreta oppløsning av sameie).
    Så dette er historens verste tater-streker fra kvemete nordmenn, vil jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010-03-23 23:41 GMT+01:00
    Subject: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
    To: post@finanstilsynet.no
    Hei,
    jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.
    Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv
    Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.
    Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.
    Og da ble det kronglete for meg å betale.
    Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var
    Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.
    Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt,
    og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge,
    sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å
    slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet
    mitt.
    Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt ‘mafian’ i Oslo,
    i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå
    til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.
    Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde,
    men hun gjorde ikke noe.
    Så hun sosionomen overtok den jobben.
    Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra
    sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.
    Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.
    Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no
    Hei,
    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var
    bare å overføre til.
    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og
    sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank,
    til dere og City Self Storage.
    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som
    Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to
    regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og
    ikke 200 i måneden.
    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke
    råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så
    pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55
    i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at
    de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer,
    mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal
    medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke
    har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    >
    > En overtrukket konto blir alltid sperret for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Mvh
    >
    >
    >
    >
    >
    > Kundeservice
    >
    > Aktiv Kapital
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 22. mars 2010 19:35
    >
    >
    > Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    > Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i Nordea, uten varsel ble sperret.
    >
    >
    > Derfor stoppet innbetalingene.
    >
    >
    > Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg skulle få beholde kontoen.
    >
    >
    >
    > Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
    >
    >
    > Mvh.
    >
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > 2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
    >
    >
    >
    > Men som sagt har du  mulighet til å be om oppfriskning av dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere betalingsanmerkningen.
    >
    >
    >
    > Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Mvh
    >
    >
    >
    >
    >
    > Kundeservice
    >
    > Aktiv Kapital
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 22. mars 2010 12:04
    >
    >
    > Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    > Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > ja, fordi avtalen var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
    >
    >
    > Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
    >
    >
    > Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg hadde overhørt i Oslo.
    >
    >
    >
    > Så dere skal ha fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske situasjon.
    >
    >
    >
    > Jeg får ikke forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
    >
    >
    > Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det nekter de å gjøre.
    >
    >
    > Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og de sender det ikke videre.
    >
    >
    > Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare sitter på bakendene sine, dessverre.
    >
    >
    > Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den avtalen.
    >
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > 2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    >
    > Hei,
    >
    > Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK 300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg 17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august via Nordeas  konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de to sakene.
    >
    > Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank 1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005. Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
    >
    > Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte adresse der.
    >
    > Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun & Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du føler at det er hensiktsmessig.
    >
    >
    >
    > Mvh
    >
    >
    >
    > Kundeservice
    >
    > Aktiv Kapital
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 19. mars 2010 16:46
    >
    >
    > Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    > Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > jeg har sett på det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og Nordea.
    >
    >
    > Så jeg hadde en klage på dette.
    >
    >
    >
    > Og dere visste godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy Breivik hos Nordea om dette).
    >
    >
    > Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
    >
    >
    > Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
    >
    >
    >
    > Mvh.
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > 2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så fremtidige brev vil bli sendt til England.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Mvh
    >
    >
    >
    >
    >
    > Kundeservice
    >
    > Aktiv Kapital
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 18. mars 2010 15:45
    > Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    > Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > ja, men har jeg ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
    >
    >
    >
    > Dere kan ikke kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender posten videre til meg.
    >
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    > Adresse:
    >
    >
    >
    > Flat 3
    >
    > 5 Leather Lane
    >
    > Liverpool
    >
    > GB-L2 2AE
    >
    > Storbritannia
    >
    >
    >
    > 2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
    >
    > Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble avsagt i Forliksrådet.
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen,
    >
    >
    >
    > Kundeservice
    > Kundekonsulent
    > kundeservice@aktivkapital.no
    >
    > Aktiv Kapital
    > Postboks 6426 Etterstad
    >
    > 0605 Oslo
    > Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
    > www.aktivkapital.no
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Ida Halvorseth
    > Sendt: 18. mars 2010 08:32
    > Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    > Emne: VS: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > ________________________________
    >
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 17. mars 2010 18:03
    > Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
    > Emne: Anmerkning i kredittregister
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    >
    >
    > jeg fikk et brev fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    >
    >
    > Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    >
    >
    >
    > Men jeg har vel gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg få gjeldsrådgiver hos dem.
    >
    >
    > I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her i England).
    >
    >
    > Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt på dette.
    >
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    16 vedlegg
    img137.jpg
    290K
    img138.jpg
    189K
    img139.jpg
    263K
    img140.jpg
    273K
    img141.jpg
    511K
    img142.jpg
    217K
    img143.jpg
    222K
    img144.jpg
    153K
    img145.jpg
    185K
    img146.jpg
    158K
    img147.jpg
    185K
    img148.jpg
    140K
    img149.jpg
    190K
    img150.jpg
    311K
    img151.jpg
    188K
    img152.jpg
    197K
  • Og enda enda en e-post til Eian Advokatfirma

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. september 2022 kl. 01:52
    Til: eian@eianadvokat.no
    Hei,
    jeg har også prøvd å sende mail til den øverste lederen (er det vel) i Selvaag-gruppen (som eide City Self-Storage).
    Men denne lederen (Olav Hindahl Selvaag) svarte aldri.
    Av en eller annen grunn.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 14. des. 2016 kl. 08:14
    Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: <ohs@selvaag.no>
    Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <post@forbrukerradet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, <post@finkn.no>
    Hei,
    jeg kan ikke se, å ha mottatt, noe svar, på denne e-posten, så jeg sender, en påminnelse, om dette.
    Håper dette er i orden!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-11-20 7:01 GMT+01:00
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: ohs@selvaag.no
    Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, post@finkn.no
    Hei,
    jeg leste i Dagbladet.no, tidligere i helgen, at du representerte Selvaag-gruppen utad, (i en sak, om et ‘kunst-hus-prosjekt’, på/ved Ekeberg.
    Jeg fant også din e-post-adresse, i denne linken:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nTAfvbwxsh0J:www.newsweb.no/newsweb/attachment.do%3Fname%3DPressemelding%2Bfra%2BSelvaag%2BGruppen.pdf%26attId%3D86510+&cd=11&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=opera
    Jeg har hatt store problemer, med dine kolleger, i Selvaag-gruppen og City Self-Storage.
    Jeg har leid en lagerbod hos dere, (på Colusseum, Majorstua), siden 2004.
    Da jeg ringte, fra Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, så ble jeg satt over, til en brå og ‘mannevond’ person, (vil jeg si), som begynte å legge på husleia, over telefonen, (istedet for å holde seg til temaet, som jeg ringte om).
    (For det var sånn, at Nordea sletta min konto, som jeg skulle overføre penger til, fra England.
    Og derfor ble det krøll med betalingene).
    Jeg flyttet tilbake til Norge, i 2014, og dro til den samme City Self-Storage-avdelingen, (på Majorstua), som i 2004.
    En ved navn Daniel, (sa han at han het ihvertfall), sa at han ikke fant meg, på dataen.
    (Dette var en storvokst kar, i 30-årene.
    Sånn som jeg husker det).
    Siden har jeg sendt nye e-poster, uten å få svar, (se videresendt e-post).
    Og det som er/var i lagerboden, er blant annet fine slekts-klenodier, foto-samlingen min, gamle kjærestebrev, osv., osv.
    Dette er ting, som har mest verdi for meg, (i forhold til verdien for andre).
    Siden at det er snakk om treskjæring etter min morfar, og slekts-klenodier etter min mormor og også ting etter min farfar, og ting fra militæret, russekort, og alt mulig.
    (Samt ting fra HV, og etter min mor, osv.).
    Dette er personlige ting, og som er mest interessante/verdifulle, for meg.
    Men jeg tok ikke med meg mye, av lignende ting, til England, så det er veldig ergerlig, for meg, hvis disse tingene, blir borte.
    Det er umulig, å få noe ordentlig svar, over hva som har skjedd, med disse tingene.
    Det blir bare noe ‘goddagmann-økseskaft’-greier, vil jeg si.
    Kan du, (som leder/en av lederne, i Selvaag-gruppen), klare å finne ut hvor disse tingene mine er, og si når jeg kan hente de?
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-10-07 17:19 GMT+02:00
    Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: sg@selvaag.no
    Cc: fmn@fmn.dk
    Hei,
    dette er en sak, som jeg har vært i løpende kontakt med dere om, i alle år.
    Likevel så har dere bare gitt bort tingene mine.
    Dette er uerstattelige ting, vil jeg si.
    Hva i helvete har dere gjort?
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Date: 2010-08-09 10:38 GMT+02:00
    Subject: RE: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
    Da her jeg snakket med Heimevernet. HV og politiet har hentet utstyret ditt.
    For mer informasjon kan du kontakte Buer i Heimevernet/HV02 evt politiet.
    Vennlig hilsen
    Astrid
    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 5. august 2010 04:26
    To: Astrid Holte Østbye
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no
    Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Hei,
    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din, igår.
    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr.
    e-post gjerne.
    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer
    komfortabel med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg
    innrømme.
    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er
    nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.
    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.
    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde ‘tulle’ med disse
    tingene mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Hei,
    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.
    Men jeg fikk bare personsvareren din.
    Jeg vet ikke hva du mener med at ‘dette er en gammel sak’.
    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert
    meg ordentlig om hva som har foregått.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Hei Erik,
    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg på 2313 7000 så tar vi en samtale.
    Vennlig hilsen
    Astrid
    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 2. august 2010 13:19
    To: Astrid Holte Østbye
    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Hei,
    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.
    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
    ‘mafian’ der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og
    kontakte politiet osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia
    som de mente, engang).
    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det
    da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.
    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å
    ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.
    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.
    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen,
    (sølvkrus fra 1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.
    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og
    arvet Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og
    hennes oldefar, L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes
    morfar var øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).
    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for
    det var så gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut,
    (selv om det var dansk da).
    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man
    har med masse annet også.
    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i
    Norge eller England, av en eller annen grunn.
    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’, (og
    jeg ble også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer
    sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005).
    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan
    vel lure kanskje.
    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.
    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles ‘target guy’,
    men jeg forstår ikke hva dette betyr.
    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.
    Hva vet jeg.
    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått
    betalt regning til dere for.
    Hvordan står det til med tingene mine?
    Er de fortsatt hos dere?
    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.
    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det
    HV-ting der, mm.
    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på, uansett.
    Min mormor døde ifjor sommer.
    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.
    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger
    slutter å tulle med arven min.
    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.
    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde
    få meg jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.
    Det er kanskje politiet som tuller.
    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post
    adressen, til City Self-storage.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4
    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com
    Hei,
    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/15
    Subject: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com
    Hei,
    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.
    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å
    studere i England.
    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for
    tingene som jeg har der.
    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en
    del på leia hos dere.
    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke
    tok med, da jeg skulle studere i England.
    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov
    å ha i boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking
    og det hele, så jeg anså boden hos dere som sikker.
    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en
    gave fra danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i
    2004.
    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine
    slektninger i Norge holder tilbake.
    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en
    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og
    tante har fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.
    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og
    mange års erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO’s
    lederforum, blant annet, så jeg må vel sies å være en av eliten nå, så
    jeg regner med at jeg kan få en jobb, med lønn mellom 500.000 og en
    million i året.
    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her
    i Liverpool.
    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av
    noe som blir kalt ‘mafian’, i Oslo, det var derfor jeg dro til
    England.
    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så
    jeg har litt problemer med myndighetene her og.
    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på
    hvordan det går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i
    Oslo, for noen av de tingene er ganske viktige for meg, av sentimental
    verdi da, og HV-tingene burde ingen andre enn meg røre, for det er
    militære ting.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Hm

    hm

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om dette india

    PS 2.

    Det kan virke som at Google i India driver og sletter fælt, på bloggen min.

    Så jeg får begynne å ta backup oftere.

    For jeg får ikke noen mailer (eller noe lignende) om dette, fra Blogger/Google.

    Så hva dette skal bety, det veit jeg ikke.

    Hvis dette ikke slutter, så får jeg eventuelt prøve, å sette opp en mirror-blogg, med blogg-postene fra johncons-blogg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra #USA

    usa 4

    PS.

    brix er et helt ukjent trolle-nick (må man vel si).

    Og det er snakk om en slags feig horunge (av et eller annen slag) kan det virke som.

    Som visst brorparten av nordmenna har blitt.

    (Kan det virke som).

    På slutten av 90-tallet, så hadde jeg en irc-kanal (#blablabla) hvor jeg kunne ta opp masse ting (hver dag/kveld) med et nettverk, av folk, som jeg visste hvem var.

    Men nå har visst alle nordmenn blitt noen slags motbydelige f*tter (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    #USA er også en kanal, som har USA/Amerika som tema.

    Det er ikke sted for bortskjemte norske horunger, med oppblåste ego-er, som skal hevde seg.

    Og det på _min_ bekostning.

    (Og på _min_ irc-kanal).

    Det er et forsøk på å kanselere meg (overfor de engelsk-talende på kanalen) kan det virke som.

    Så det er vel noe russiske greier.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    loller (som visstnok er PirateBay-talsmann Kolmisoppi (eller om han heter Sunde)).

    Han begynner da også å angripe (han følger opp angrepet fra nett-trollet) kan det virke som.

    (Han bruker både ‘caps’ og ‘flood’ der.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Ifølge Wikipedia så bruker Peter Sunde nicket brokep, så loller er muligens en annen person (som noen/’den greske landhvalen’, har spredd rykter om, at er Peter Sunde):

    brokep paint

    PS 5.

    Da jeg var #quiz-show-op.

    (Noe jeg var 1997 til cirka 2004.

    Må det vel ha vært).

    Så pleide jeg ikke å gjøre noe forskjell, på Hanne Krogh sin sønn Sverre, og de andre ‘idiotene’ der.

    Jeg tror at en op burde følge de samme reglene, uansett om det er snakk om en kjent person eller ikke.

    Så jeg tror at jeg banner loller fra #London også.

    Siden at han han driver med noe slags faenskap/oppvigleri.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    loller bannet london

  • Min tidligere Rimi-kollega Morten Jenker ble visst konfirmert på Blakstad sinnsykehus (hvor jeg ble urettsmessig tvangsinnlagt i 2015) kan det virke som. (Fra Asker og Bærums Budstikke 4. mai 1979)

    IMG_20220922_110707

    PS.

    Her kan man se noe jeg ikke har sett før (selv om jeg var i 30 års-laget til Morten Jenker, på første halvdel av 90-tallet) nemlig Morten Jenker med hår (fra Asker og Bærums Budstikke 29. mai 1986):

    IMG_20220922_110815 paint

    PS 2.

    Morten Jenker har visst vært god i bedrifts-bowling (fra Asker og Bærums Budstikke 17. november 1992):

    IMG_20220922_110903

    PS 3.

    Morten Jenker har visst tre brødre, kan det virke som (fra Asker og Bærums Budstikke 7. august 2003):

    IMG_20220922_111050

    PS 4.

    Morten Jenker har vunnet en halv gris i Selvik, som er et av nabostedene til Berger, hvor jeg vokste opp (fra Sande Avis 16. desember 2004):

    IMG_20220922_111118

    PS 5.

    Morten Jenker har muligens slekt fra Telemark, kan det virke som (fra Telemarksavisa 16. januar 2019):

    IMG_20220922_111157

  • Mer fra Instagram

    maria voss 1 2

    PS.

    Mer om Maria:

    mer om maria

    https://www.svelviksposten.no/maria-43-kjopte-enveisbillett-til-rhodos-jeg-matte-vekk/f/5-74-151091

    PS 2.

    Enda mer om Maria:

    maria 2

    (Samme link som overfor).

    PS 3.

    Og enda mer om Maria:

    maria 3

    (Samme link som overfor).

    PS 4.

    Og enda enda mer om Maria:

    maria 4

    (Samme link som overfor).

    PS 5.

    Og enda enda enda mer om nettmobbing:

    maria 5

    (Samme link som overfor).

    PS 6.

    Det står i intervjuet overfor.

    At Maria og de bodde i Kirkegata/Kirkestredet, i Svelvik.

    Og jeg husker ikke akkurat hvor det var, at Pia dro meg med.

    Men det kan muligens ha vært der.

    (Jeg har også vært på en klassefest en gang, i Svelvik.

    Dette var mens jeg gikk det andre året på Sande videregående (handel og kontor).

    Og det glemmer jeg også noen ganger hvor var.

    Det var i et nokså lite forsamlingslokale i retning Ebbestad (ikke samfunnshuset).

    For å si det sånn.

    Jeg er mest kjent i ‘hovedgata’ i Svelvik.

    Dess lenger unna fjorden/Svelvikstrømmen man kommer.

    Dess mindre kjent er jeg der.

    Må jeg si

    Og når det gjaldt oss som spilte fotball, så var det en del rivalisering (Svelvik-folka kjempa/streba fælt i kampene) mellom Berger og Svelvik, på den tida.

    Og det samme var det på ungdomsskolen (må man vel si).

    Så jeg syntes at det var veldig rart, at min mor bodde i Svelvik (hos noen folk jeg ikke kjente).

    Husker jeg).

    Det er jo nærmere 40 år siden nå, at min mor bodde i Svelvik (og ble tvanginnlagt).

    Jeg husker at sommeren 1987, så hadde min danskefødte mormor, et 70 års-selskap, i Stavern.

    (På Hotel Wasilliof).

    Og da kjørte min far innom min mor, på veien.

    Og min mor bodde da på et sinnsykehus, i midtre Vestfold.

    (Noe jeg har funnet en avis-artikkel om).

    Men da min mor ble tvangsinnlagt, så gikk jeg på ungdomsskolen (mener jeg å huske).

    Og der gikk jeg fra høsten 1983 til våren 1986.

    Så min mor hadde nok vært tvangsinnlagt, i et år eller to, da min far (og lillesøster Pia og ste/bonus-mor Haldis) besøkte henne (sommeren 1987).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Hvis ikke hu ble tvangsinnlagt sommeren 1986.

    Noen uker før jeg begynte på videregående.

    Hm.

    Min mor ble ihvertfall tvangsinnlagt, etter å ha bodd, i X antall måneder, hos de Voss-folka, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 7.

    Granli Senter het det der min mor ble tvangsinnlagt etter å ha bodd hos Voss-folka i Svelvik (fra Tønsbergs Blad 20. juni 1987):

    granli senter

    https://www.nb.no/items/77f2652dff4447bbb55a6330ebf16adf?page=21&searchText=%22karen%20ribsskog%22~1

    PS 8.

    Akkurat hvorfor min mor bodde hos Voss-folka.

    Og akkurat hvorfor min mor ble tvangsinnlagt.

    Det veit jeg ikke.

    Men jeg var litt i opposisjon, til min mor, på den tida.

    Jeg flytta jo fra henne (som da bodde i Larvik) høsten 1979.

    For å bo hos min far (og de) på Berger.

    Så da ble det litt rart for meg, at min mor, liksom skulle flytte etter meg, til Berger/Svelvik.

    Men min mor hadde jo slekt, fra Mors, i Danmark.

    Og jeg har nylig funnet ut, at Mors, var litt som Australia.

    At de satt i land kriminelle, på Mors (i gamle dager) for at de skulle bli drept av bjørner og ulver.

    Men noen av de kriminelle klarte seg.

    Og de bygde etterhvert opp et lite samfunn (som nå har blitt til Mors).

    Så det er mulig at min mor var streng/herda/tøff, fordi at hu hadde forfedre fra Mors.

    Og så har jeg syntes, at det var hyggeligere hos min far og de, da.

    (Noe sånt).

    Og det jo sånn, at jeg protesterte, da min mor dro meg med (som tre-åring) på sin flukt, fra min far/Bergeråsen.

    Så jeg var egentlig i opposisjon, til min mor, etter det.

    Og min far hadde jo foreldre-retten, da min mor ble tvangsinnlagt.

    Og jeg har omsorgssvikt-sak mot min far.

    Og det er fordi at han tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år gammel.

    Og derfor fikk jeg bare høre noen halvkvedede viser (fra min lillesøster Pia) om min mors tvanginnleggelse (og opphold hos Voss-familien).

    (Det var mest Maria sin mor Eva, som sa noe, da Pia dro meg med, til Maria og de.

    Og jeg visste ikke hvem hu Eva var.

    Og min mor hadde vært tvangsinnlagt tidligere på 80-tallet også.

    Så allerede før hu bodde på Granli Senter så var folk litt oppgitt over henne.

    For å si det sånn).

    Men min lillesøster Pia, var også stjålet fra meg (av Humblen/Snoghøj-familien, som også stjal min far).

    Så jeg snakka ikke så mye med Pia heller, på den tida.

    Jeg åt middag hver dag, hos min farmor Ågot, på Sand.

    Men det var vel mest på første halvdel av 80-tallet.

    Etterhvert så begynte jeg vel å lage Pizza Grandiosa noen ganger (ihvertfall i helgene) på Bergeråsen.

    Så det er mulig at det var mine tidligere kamerater Kjetil Holshagen og ‘Seoul-Øystein’ som jeg snakka mest med, på den tida, som min mor ble tvangsinnlagt.

    (Eller om det var min klassekamerat Ulf Havmo som jeg hang mest sammen med, på den tida.

    Hm).

    Og de visste vel minimalt om dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Noen år før min mor flytta til de nevnte Svelvik-folka, så hadde hu også vært etterlyst (og da visste ingen hvor hu holdt til, i mange måneder) så det at hu plutselig bodde hos noen ukjente folk i Svelvik, var liksom ingenting, mot den nevnte forsvinningen hennes, må man vel si (fra Arbeiderbladet 25. november 1983):

    forsvinning

  • Jeg sendte en e-post til Scribd

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    New update/Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. september 2022 kl. 03:05
    Til: Support Desk <copyright@scribd.com>
    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Hi,
    I’m trying to bring up this again.
    There were also problems to with that you removed the ‘Group’-functionality, 10-15 years ago (and my employment-case agains Bertelsman/Microsoft suffered because of that, since I had posted the files in an own Scribd-group’.
    Now the problem is that my Scribd-account has been hijacked.
    I have some links on my blog to my Scribd-account.
    My Employment Case Against Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation – The Indexed Files | PDF | Business | Police (scribd.com)
    And when I press the link (on my blog) then it says on Scribd that the account belongs to someone named Daut Kadriovski (an Albanian mafia-leader or something, according to Google).
    What has happened here, I was wondering.
    Something similar happend to my webshop, that was on a One.com-shell, 10-15 years ago.
    Then One had let someone hijack my webshop.
    What has happened here, I was wondering.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 14. feb. 2014 kl. 15:12
    Subject: Update/Fwd: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>
    Hi,
    I now tried to log into my Scribd-account, to upload a new document.
    It seems my account has been tempered with.
    First my password didn’t work.
    And when I wanted to try to reset it, then it says ‘alluah akbar’, instead of my nick/username, when I tried to log
    What’s going on, I was wondering.
    Regards,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Feb 2, 2014 at 3:35 PM
    Subject: Re: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>
    Hi,
    is this some kind of sabotage?
    Don’t you understand that I’m Erik Ribsskog?
    This is a book that I have written and own the copyrights for.
    I uploaded it to Scribd so to have a back-up there.
    Because this is my memoirs that I want to stay on the web, because I try to warn about different employment-cases, etc.
    This seems very odd to me.
    Is this some kind of false flag-operation?
    Erik Ribsskog
    On Sun, Feb 2, 2014 at 2:33 PM, Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com> wrote:
     Scribd: Publish To Millions. Share With Friends. Search Billions of Words.
    Hello, johncons —
    We have removed your document “Erik Ribsskog – Min Bok 3” (id: 96236971) because our text matching system determined that it was very similar to a work that has been marked as copyrighted and not permitted on Scribd.
    Like all automated matching systems, our system is not perfect and occasionally makes mistakes. If you believe that your document is not infringing, please contact us at copyright@scribd.com and we will investigate the matter.
    As stated in our terms of use, repeated incidents of copyright infringement will result in the deletion of your Scribd.com account and prohibit you from uploading material to Scribd.com in the future. To prevent us from having to take these steps, please delete from scribd.com any material you have uploaded to which you do not own the necessary rights and refrain from uploading any material you are not entitled to upload. For more information about Scribd.com’s copyright policy, please read the Terms of Use located at http://www.scribd.com/terms.
    Best regards,
    Scribd Support Team
    Questions? http://scribd.com/faq
    P.S. You can unsubscribe from this notification or manage your email preferences.
    Scribd Inc., 539 Bryant Suite 200, San Francisco, CA 94107, USA
  • Mer om filmen Lykke-Per, hvor det visst er sånn, at hovedpersonen er basert på min tipptippoldefar L. C. Nyholm

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om lykke per

    https://arkivthy.dk/images/Hanstholm/Paludan/HenrikPontoppidanLykkePerogingenirkunsten.pdf

    PS 2.

    Her ser man forresten min tipptippoldefar L. C. Nyholm og min tipptippoldemor Maren Nyholm f. Gjedde:

    tippoldeforeldre

    http://www5.kb.dk/images/billed/2010/okt/billeder/object486388/en/

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    mer om tipptipp

    (Samme link som overfor).

    PS 4.

    De memoarene som jeg fikk av min mormor Ingeborg (via min lillesøster Pia) skoleåret 1988/89.

    Det kan ha vært L. C. Nyholm sine memoarer (tenker jeg nå).

    Jeg har tatt det for gitt (de siste årene) at de var den eldste sønnen (Didrik Nyholm) sine memoarer.

    For det stod om Egypt i de (husker jeg) og Didrik Nyholm jobbet som dommer, i Egypt.

    Men faren, L. C. Nyholm, var jo også i Egypt.

    (Han var med på å bygge Suez-kanalen.

    For å si det sånn).

    Så det kan ha vært L. C. ‘Lykke-Per’ Nyholm sine memoarer, som jeg hadde/eide, i et par års tid (på 80/90-tallet).

    (Dette var noe jeg hadde liggende, i en reol-skuff, hos min farmor Ågot, på Sand/Roksvold.

    Hvor jeg var gromgutt (og eldste sønn av eldste sønn).

    For å si det sånn).

    Dette var noen gamle memoarer, som var skrevet med sirlig håndskrift (på dansk).

    Og jeg var jo tenåring, på den tida.

    Og jeg hadde ikke hørt så mye om L. C. Nyholm, på den tida.

    (For å si det sånn).

    Og jeg var ikke så ofte hos min farmor, på den tida (på grunn av slektskonflikt/omsorgssvikt-sak osv.).

    (Jeg flytta til Oslo, for å studere, høsten 1989.

    Og sommeren før, så jobba jeg mye, på CC Storkjøp (i Drammen).

    For å si det sånn).

    Så jeg tok bare fram disse papirene, nå og da.

    Og min farmor styrte jo huset der.

    Så å lese noe som ikke var lettlest, mens min farmor skulle vaske, eller noe lignende.

    Det var ikke så fristende (husker jeg fra da jeg bodde der, mens jeg skulle lese til muntlig eksamen, da jeg var data-russ).

    Så det var ikke sånn at jeg fikk lest de nevnte memoarene, fra perm til perm.

    Men jeg husker at det stod noe om Egypt i de.

    (På en av de første sidene).

    Og disse papirene lå i en svart skinnmappe.

    (Husker jeg).

    Sammen med fotosamlingen til Anders Gjedde Nyholm (min tippoldefar som var forsvarssjef i Danmark).

    (Var det vel muligens).

    Og jeg vet ikke hvor disse tingene ble av.

    Min far sa at min mormor ville ha de tilbake.

    (En gang i 1991 eller 1992.

    Noe sånt).

    Men min mormor nevnte aldri noe om dette.

    Så om/når hu fikk dette tilbake, det veit jeg ikke.

    (Jeg har også blitt nekta arv etter min mormor/morfar (av min mors slektninger) etter dette igjen.

    Selv om min mor døde ti år før min mormor (som døde i 2009).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Det kan forresten virke som.

    At bildet i det øverste PS-et.

    Er det samme bildet, som i PS 2.

    Bare at de har snudd bildet (sånn at det er speilvendt).

    Og så har de fjerna min tipptippoldemor Maren Nyholm f. Gjedde.

    (Kan det virke som).

    Og så har brukt en del flid (i Photoshop, eller noe lignende) for å fikse bakgrunnen.

    (Kan det virke som).

    Hva nå dette skulle være godt for.

    (Å fjerne min tipptippoldemor, på den måten.

    For å si det sånn).

    Hm.

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg tror at dette må være min stesøster Christell som besøker sin datter Ronja i Australia. Noe sånt

    christell i australia

    Christell fyller forresten femti i november.

    Selv om hu er den yngste, av de forskjellige avkommene, til min far (Arne Mogan Olsen) og hennes mor (Haldis Humblen).

    (Min far og Haldis ble aldri gift.

    Men de var samboere i mer enn 40 år.

    Fra våren 1980 til i våres, da Haldis døde.

    Og meg tvang de til å bo aleine, fra jeg var ni år (våren 1980).

    Så jeg har både omsorgssvikt-sak og arve-sak mot disse nå.

    For å si det sånn.

    Og man ser jo hva pengene/arven går til.

    Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Christell (og min lillesøster Pia) sa forresten, på midten av 90-tallet, at Christell hadde jobba på en strippebar (med å servere) i Australia.

    (Som del av en jorda rundt reise.

    Som Christell og Hege Snoghøj f. Lund dro på.

    Var det vel).

    Så det er mulig at det er døtrene sin tur nå, til å drive med noe sånt.

    (Hva vet jeg).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Nå har jeg forresten ikke hatt så mye med Christell å gjøre, siden 80-tallet.

    (Vi skulle liksom søsken, en stund, sommeren 1980.

    Etter at Christell, Haldis, min far og jeg, hadde vært på sommerferie i Jugoslavia.

    En ferie som ble foreslått av min far yngste bror Runar (som er sosialist) vel).

    Så det var ikke sånn at jeg fikk noe postkort fra Australia.

    (For å si det sånn).

    Og jeg har heller ikke sett noen ferie-bilder derfra (på 90/00-tallet).

    Så dette med den nevnte jorda rundt-reisen, kan godt ha vært noe tull.

    (For alt hva jeg vet).

    Men Christell fortalte også, at hu og Hege hadde cruisa rundt i Los Angeles, i den bilen, som hadde vært med, i svenskene sin fotball-VM-heiasang, det året.

    (Noe sånt).

    Så det var antagelig sånn, at dette hadde skjedd.

    (Siden at Christell kom med masse detaljer.

    Hu hadde sett Norge-Irland-kampen (i fotball-VM 94) på en bar i USA.

    Og hu hadde blitt så flau, over det norske spillet.

    Fortalte hu.

    Og hu fortalte også, at de (noen måneder tidligere vel) hadde ridd på noen kameler, gjennom en ørken (som del av en karavane, eller noe lignende).

    Og da hadde de måttet bruke venstre-hånda som toalett-hånd (fortalte Christell).

    Og så hadde de dratt til Singapore, etter dette igjen, og da var Christell så vant til, å bruke toalett-hånd.

    At hu fortsatte med dette, selv om de bodde på et flott hotell, med kjempemykt dopapir, osv.

    For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det var også sånn.

    At da Christell gikk i niende klasse.

    (Skoleåret 1987/88).

    Så kom hu opp til meg.

    (Der jeg bodde aleine.

    I Leirfaret).

    For hu ville at jeg skulle føre inn hennes særoppgave, på en Casio skrivemaskin (som jeg hadde kjøpt meg, for stipendet fra Lånekassa, siden at jeg gikk på handel og kontor).

    Og den særoppgaven var om Australia.

    (Husker jeg).

    Så Christell syntes at Australia var et artig land/kontinent, allerede på ungdomsskolen.

    (Kunne det virke som).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var også sånn, at Christell sa.

    (Dette var ting Christell sa, mens Pia også var der.

    Dette må vel ha vært hjemme hos Christell (og Hege) i Konnerudgata (hvor jeg lå på sofaen, et par netter, i forbindelse med julefeiring, i 1994)).

    At hu ikke syntes at det var noe stas/imponerende, med de høye byggene på Manhattan, osv.

    (Noe sånt).

    Hu syntes at det var helt vanlig/ordinært der.

    (Var det vel).

    Og det var også sånn, at hu syntes, at det var så kjedelig i Los Angeles.

    (Siden at det var så store avstander der.

    Man måtte liksom kjøre (fra sted til sted) hele tida (uansett hva man skulle).

    For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.