johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra irc

    [12:18.24] * You have joined #USA
    [12:18.24] Topic: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002342413044&set=pb.1059338080.-2207520000..&type=3
    [12:18.24] Channel Topic Set by: john_cons!~IceChat95@telia-59088d-52.connect.netcom.no on 03:34 05.07.2021
    [12:18.24] Channel modes for #USA are :+tn
    [12:18.24] Channel Created on: 17:55 15.04.2021
    [12:19.17] * blablabot sets mode +o john_cons for #USA
    [19:17.06] * doc (~doc@45.92.228.118) has joined channel #USA
    [19:17.44] <doc> Hei, john_cons. Kan jeg få personnummeret ditt? Da slipper jeg å google det
    [19:20.17] * john_cons sets mode +b *!~doc@45.92.228.118 for #USA
    [19:20.18] * doc was kicked by blablabot(~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net)  – Reason (Banned)
  • Jeg sendte en e-post til Telio

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. oktober 2022 kl. 12:45
    Til: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, NKOM <firmapost@nkom.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no, eian@eianadvokat.no
    Hei,
    i mars-måned så kontaktet jeg dere (se mail-historie) og forklarte at det er noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’ i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og nå har visst noe lignende skjedd igjen.
    For nå har jeg fått en ny faktura fra dere.
    (Se vedlegg).
    Jeg gjentar at jeg ikke har bestilt noe fra dere.
    Og jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 1. mar. 2022 kl. 01:09
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    siden jeg sendte den forrige mailen, så har jeg blant annet mottatt en ny faktura fra dere. (Se vedlegg).
    Som jeg har fortalt dere tidligere, så har jeg ikke bestilt noe fra dere.
    Det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker nå, å få svar, fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 24. feb. 2022 kl. 10:44
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til deres brev/faktura fra 15. februar. (Se vedlegg).
    Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg forklarte om i den forrige mailen, så er det noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 23. feb. 2022 kl. 20:11
    Subject: Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 15. februar. (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har sagt fra om til dere tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 21. nov. 2021 kl. 23:36
    Subject: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Date: tor. 26. aug. 2021 kl. 19:10
    Subject: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: <eribsskog+lail-ni@gmail.com>
    Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.
    For information in English, please read further down.
    Ditt saksnummer er 371656191 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.
    For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
    Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.
    Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/
    Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
    Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.
    Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.
    Med vennlig hilsen
    Telio Kundeservice
    www.telio.no
    Du skrev:
    Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.
    Mvh
    Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 Oslo
    Tlf 91587593
    Saksnummer: 371656191
     
    Engelsk tekst:
     
    In English:
    Thank you for contacting Telio Customer Services.
    Your ticket number is: 371656191. Please, find your message enclosed below.  
    In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
    Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.
    You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.
    As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via “Min side”(My Page).
    To log on to “Min side”, please go to www.telio.no.
    Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.
    Yours sincerely,
    Telio Customer Services
    www.telio.no
    You wrote:
    Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.
    Mvh
    Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 Oslo
    Tlf 91587593
    Saksnummer: 371656191
     
    2 vedlegg
    IMG_20221023_0001 paint.jpg
    649K
    IMG_20221023_0002.jpg
    582K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20221023_0001 paint

    IMG_20221023_0002

  • Jeg fikk et brev fra Telio

    IMG_20221023_0001 paint

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221023_0002

  • Min mors tremenning Terje Dørumsgaard har klaget på støy fra Bø-rånerne (som har vært tema i NRK sin TV-serie Rådebank). Og en dame som heter Gro Haugerud Johansen-Thorbjørnsen (som muligens er mongo) mener visst at min mors tremenning står i ledtog med en mystisk bøtteballett. (Fra Bø Blad 15. september 2022)

    IMG_20221020_162352

    PS.

    Grunnen til at jeg lurer på om hu Gro Haugerud Johansen-Thorbjørnsen er mongo.

    Det er fordi at hu kaller min mors tremenning for: ‘Mr. Dørumsgaard’.

    Men han er da ikke britisk.

    (For å si det sånn).

    Og hun sier at hu forrige gang nevnte: ‘Bøtteballetten’.

    Men det ordet fant jeg ikke i noen andre utgaver, av Bø Blad.

    (Annet enn at det ordet nevnes, en gang i 2018 (og en gang i 2013).

    Men det er vel lenge før denne krangelen startet.

    For å si det sånn).

    Så det virker ikke som at hu er så etterettelig.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer om min mors tremenning Baard Ribsskog Schøyen. (Fra Adresseavisen 31. desember 1998)

    IMG_20221020_161145

    PS.

    Her er det en par ting å sette fingeren på.

    De skriver Ribsskog med en ‘s’.

    Og hvor de har det fra, det kan man lure på.

    (Må man vel si).

    Dette er muligens en skrivefeil.

    Hm.

    Min mor pleide å si (på telefonen på begynnelsen av 80-tallet) at etternavnet hennes ble skrevet med ‘b’ og to ‘s’-er.

    Så det er et litt vanskelig navn å stave.

    (Det er visst en forvansking/fordansking av ordet Resskog (ress-skog).

    Som en prest i Flatanger en gang bestemte angående, at man istedet skulle uttale og skrive Ribsskog.

    For å si det sånn).

    Min firemenning Nils (som har bodd på Bogstad Camping, og som muligens er sigøyner etter sin mor Evelyn Nygård, har jeg lurt på).

    Han heter jo Ribsskog som mellomnavn (etter sin farmor vel).

    Så at han bommer litt på farmorens etternavn, kan vel skje, hvis han er stressa.

    Han Nils (hvis det var han som ringte inn dødsannonsen) heter jo Schøyen til etternavn, som sin far.

    (Og han heter også Nygård til etternavn, etter sin mor.

    Hans fulle navn er vel Nils Nygård Ribsskog Schøyen.

    Ettersom jeg har forstått det).

    Og det navnet skrives jo noen ganger Skøyen (om stedsnavnet) i Oslo.

    Så da er det to vanskelige etternavn (eller tre med Nygård, som vel også kan skrives Nygaard) som han Nils har.

    Og at han får et av de feil, kan vel da være forståelig.

    (Noe sånt).

    Men man kan også se, at den ukjente datteren Christine Leborg f. Wangberg (som kontaktet meg på MyHeritage, for et par år siden, gjennom sin ektemann Trond) ikke er nevnt, i dødsannonsen.

    Så det er jo muligens som en slags solskinnshistorie (må man vel si) for han Nils (hvis man lever enda).

    At han plutselig har fått en søster (eller halvsøster).

    Det er vel en sånn historie som avisene kanskje kunne ha skrevet om.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er også sånn.

    At Bjørn Ribsskog (i sin slektsforskning) skrev Baard Ribsskog Schøyen sitt fornavn, med ‘å’ (Bård).

    Og det er også sånn.

    At min mors tremenning Baard Ribsskog Schøyen har skrevet en ‘haug’ av artikler/leserbrev, i Morgenbladet.

    Så neste gang jeg er på Nasjonalbiblioteket, så skal se om jeg klarer å finne noen av de aktuelle avis-skriveriene.

    (Det hadde kanskje vært litt interessant, å sett, hva denne Baard (med den ukjente datteren) skrev.

    For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg ble kicket (og muligens bannet) med en veldig vag begrunnelse, fra #USA på undernet

    [17:20.21] * You were kicked from #usa by X ((yoshi) Your behavior is not wanted here [id: 3301])
    [18:09.32] ->> yoshi is yoshi@yoshi.users.undernet.org (psycho’s lil dinosaur *rawr*)
    [18:09.32] ->> yoshi is on: #usa-politics #arendelle @#usa 
    [18:09.32] ->> yoshi using *.undernet.org (The Undernet Underworld)
    [18:09.32] ->> yoshi is logged in as yoshi
    [18:09.32] ->> yoshi 21 mins 31 secs seconds idle, signon time 19:30 14.10.2022
    [18:09.32] ->> yoshi :End of /WHOIS list.

    PS.

    Dette var også mange timer, etter at jeg sa noe på kanalen.

    (For jeg begynte å jobbe med Adeler-prosjektet, osv.).

    Så man må vel si at jeg har blitt frosset ut derfra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da banna jeg Anser fra min #USA-kanal (på ef-net) siden at han ikke sier noe der:

    [18:16.00] ->> Anser is vigilant@i.mooo.you.mooo.com (Anser Quraishi)
    [18:16.01] ->> Anser is on: #egghelp +#political +#LRH #phat +#IRC30 #2600 #computers #pakistan #usa @#WWWNET 
    [18:16.01] ->> Anser using irc.underworld.no (Underworld EFnet Client Server)
    [18:16.01] ->> Anser actually using host 2a04:601::10
    [18:16.01] ->> Anser 25 days 6 hrs 46 mins 24 secs seconds idle, signon time 09:29 22.09.2022
    [18:16.01] ->> Anser :End of /WHOIS list.
    [18:17.45] * john_cons sets mode +b *!vigilant@i.mooo.you.mooo.com for #USA
    [18:17.45] * Anser was kicked by LykkePer(johncons@unix.shellsource.org)  – Reason (Banned)

    PS 3.

    Så hvis dette med karma da virker.

    Så skal yoshi da få merke dette, på en eller annen måte.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Man kan også se, i PS 2.

    At Anser, har idlet, i mer enn 25 dager.

    (For å si det sånn).

    Og det betyr, at han ikke har sagt noe (ihvertfall ikke på vanlige irc-kanaler) på den tida.

    Så det er kanskje litt rart.

    Eller om det er irc som har blitt litt usosialt.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Anser er fra Pakistan og bor i USA:

    anser bor i usa

  • Mer fra Facebook

    facebook tom ivar samboer 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    tom ivar samboer 2