johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Instagram

    maja lyngstad insta 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    maja lyngstad insta 2

  • Mer fra Facebook

    johan facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    butikksjef johan 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    johan facebook 3

  • De ansatte på Rimi Bjørndal var så tøffe, at de skremte vettet av ranerne. (Fra Nordstrands Blad 16. mai 2003)

    skremte vettet

    https://www.nb.no/items/ccb013cad5c72f009fa60b22c1d05a8e?page=5&searchText=”rimi%20bjørndal”~9

    PS.

    Jeg jobba på Rimi Bjørndal på den tida.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok 5).

    Dette var ved siden av heltidsstudier på HiO sin ingeniørutdanning (i Vika).

    Og jeg jobba to leder-vakter der (som låseansvarlig) i uka.

    (Etter at jeg slutta som butikksjef på Rimi Langhus.

    Noe jeg gjorde sommeren 2002).

    Og det var vel først tirsdager og torsdager.

    Men så bytta jeg til torsdager og lørdager.

    (For å få mer driv over studiene.

    Da var jeg på HiO IU på begynnelsen av uka.

    Og så jobba jeg i Rimi på slutten av uka.

    For jeg jobba også en ledervakt på Rimi Langhus, på fredagene).

    Men jeg kan ikke huske at noen nevnte dette ransforsøket.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    ivan facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    ivan facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    ivan facebook 3

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. august 2022 kl. 21:08
    Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk
    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.
    Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.
    Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette ‘fenomenet’ skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.
    Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.
    Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.
    Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en ‘demon’ på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra ‘dimmi-skatt-depositum’, eller noe i den duren).
    Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.
    Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.
    Det høres litt drøyt ut, synes jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.
    .
  • Mer fra Facebook

    wenche ungbo hm 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    wenche ungbo hm 2

    PS 2.

    Mer om ‘Ungbo-Wenche’ (fra Min Bok 2):

    mer om ungbo wenche

  • Valen/Dørumsgaard-slekten tror at Arne Thomassen var min far. Men det er feil, han var min stefar fra 1974 til 1979 (da jeg flytta til min far Arne Mogan Olsen på Berger)

    stefar

    https://gw.geneanet.org/hvaala?n=ribsskog&oc=&p=erik

    PS.

    Min mor rømte fra min far i 1973, og så dro hu min lillesøster Pia og meg ned til Vestmarka utafor Larvik, og så begynte hu å gå ut på byen i helgene (hu var i midten av 20-åra) og sånn traff hu Arne Thomassen:

    larvik

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 2.

    Jeg sjekka på MyHeritage nå.

    Og Arne Thomassen var født i 1936.

    Og min mor var født i 1948.

    Så Arne Thomassen var tolv år eldre, da.

    Og det var vel sånn, at min mor begynte å klage litt (til sine Larvik-venninner) når Arne Thomassen kom opp i 40-åra.
    For da var min mor fortsatt i 20-åra.

    (For å si det sånn).

    Men min mors venninne (muligens moren til Thor Herman Christensen) sa da, at Arne Thomassen var i sine beste år.

    (For 40-åra var mannens beste år, mente hu visst.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Hu som sa at Arne Thomassen var i sin beste alder (når han var i 40-åra).

    Det kan også ha vært mora til Aleksander.

    (Eller Aleksander Filibombombom som min kamerat Frode Kølner vel kalte han.

    Noe sånt).

    Eller om det kan ha vært mora til Cathrine Gran.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Min yngre halvbror Axel Thomassen.

    Han sa forresten i 2017.

    At min mor og Arne Thomassen møtte hverandre på Grand Hotel (eller ‘Grang’ som Axel vel sa) i Larvik.

    (Antagelig på nattklubben der, hvis jeg skulle tippe.

    Noe sånt).

    Men min mor pleide også å gå ut en del på Hansemann.

    Blant annet så var det sånn den helgen (i 1980) som Petter og Christian Grønli (fra Berger) var med for å besøke mora mi (og de) i Larvik.

    At min mor sendte oss opp til utestedet Hansemann, for å hente veska hennes.

    Som hu visst hadde glemt igjen der, dagen før (eller noe) ifølge min mor.
    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    hansemann veske

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 6.

    Det var forresten ikke sånn, at min far kjørte til Larvik, da Petter og Christian var med.

    For jeg husker nå, at vi tulla, med noen engangs-glass, som stod, ved en vann-karaffel, som alle togvogner på Vestfoldbanen hadde, på 70-tallet.

    (Og jeg kjøpte også en slags ‘microbølgeovn-pirog’ (som var nytt på den tida) på bensinstasjonen ved siden av Vinmonopolet i Nansetgata, husker jeg.

    For jeg gikk innom der, etter at vi gikk av toget.

    Av en eller annen grunn.

    Jeg skulle muligens vise Petter og Christian den brus-automaten, som Jarle Kristiansen mente at det var mulig å fiske brus-flasker ut fra.

    Noe sånt).

    Men det var også en gang, at Petter og Christian satt på, med min far (og meg) til Larvik.

    (Husker jeg).

    For vi så noen pønkere, utafor lekebutikken ved Larvik Torg.

    (Som Christian vel kommenterte om.

    Sånn som jeg husker det).

    Det kan ha vært sånn, at vi bare skulle hente min lillesøster Pia (den gangen som vi så pønkerne).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Min foreldre møttes ikke på Grand.

    De møttes i Holmsbu, på midten av 60-tallet (snaue ti år tidligere).

    (Må det vel ha vært).

    Min far (Arne Mogan Olsen) bygde sine egne fritidsbåter, på/ved min farfars snekkerverksted.

    Og så var han over i Holmsbu (en reise på et par kilometer, med båt).

    Og så satt han kanskje og tok en halvliter, på et av serveringsstedene der (Privaten eller Badet, eller hva de nå heter).

    (Eller om han besøkte sine onkler som bodde like ved (i/ved kunstnerkolonien) i Støa.

    Hvor hans far Øivind var fra.

    For å si det sånn).

    Og så møtte han min mor Karen.

    Min mor var eldste datter av Hurum sin kontorsjef Johannes Ribsskog.

    De hadde nettopp flytta ned fra Hadsel/Vesterålen (hvor min morfar var rådmann).

    Og de første månedene/årene etter dette, så bodde de i Holmsbu.

    Og mine foreldre traff antagelig hverandre, nede i Holmsbu havn.

    Min mor og de hadde utsikt ned til fjorden (har jeg funnet ut ved å drive slektsforskning).

    Så de kan kanskje ha sett hverandre, på lang avstand (når min far kom kjørende med båten).

    (Hva vet jeg).

    Og min mor var også au-pair i England, på andre halvdel av 60-tallet.

    Det er mulig at min far (og hans yngre bror Håkon) besøkte min mor der.

    For Håkon hadde visst vært i bilulykke i England (han hadde tråkka på gassen istedet for bremsen).

    Men den ferie-turen kan også ha vært seinere.

    Hm.

    Og så fant min mor ut (etter at min lillesøster Pia og jeg var født) at min far hadde andre kvinner (muligens Margrete Surlien, søster av tidligere minister Rakel Surlien) i Oslo.

    Og så rådet min mormor Ingeborg (som var danskfødt) min mor, til å skille seg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Min morfar hadde visst klagd på sin tjeneste-bolig i Holmsbu.

    (I et lukket kommunestyre-møte).

    Det var noe farlig, ved å bo der.

    Kan det ha vært, at min morfar mente, at folk spionerte på ungene hans (min mor Karen, hennes yngre søster Ellen og deres yngre bror Martin) når de stod på terrassen/balkongen.

    Og så begynte de å henge utafor der de bodde.

    Hm.

    Det er kanskje litt drøyt å si, at det var sånn.

    Men dette må ihvertfall sies å være et mysterium.

    Siden at det ikke kommer fram hva som var farlig/skummelt ved det å bo i den aktuelle boligen i Holmsbu.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette (fra DT/BB 13. august 1965):

    mysterium

    https://www.nb.no/items/63ad05cfbe9cbfc922985954caeb721d?page=7&searchText=ribsskog~1

    PS 10.

    Det med ‘Villa Einbo’ kan ha vært at det var dårlig lys der:

    lite lys der

    PS 11.

    Da min morfar og de bodde på Klokkarstua (i funksjonærboligen som er nevnt i PS 9).

    Så ble min mor nesten en Svelvik-jente.

    (Må man vel si).

    De hadde Svelvik-telefonnummer.

    (Og min mor visste meg (og Pia og Arne Thomassen) en av de mest populære badeplassene (Skjæra) i Svelvik.

    Rundt 1980.

    Da min mor og Arne Thomassen kjørte meg hjem (til Berger) etter et feriebesøk hos dem.

    Da de bodde på Stenseth Terrasse (i Krostadelva).

    Hvor de bodde fra 1979 til 1980.

    Var det vel).

    Og de bodde kun et par kilometer unna Svelvik-ferja, som er landets korteste ferje-tur.

    Og så ble min mor venninne med Cecilie Hyde sin mor.

    Og disse dro vel over til England sammen, for å jobbe som au-pair.

    (Noe sånt).

    Og mora til Cecilie Hyde fikk vel en datter der (nemlig Cecilie) da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Mer om Villa Einbo (fra Fremtiden 26. mai 1965):

    IMG_20220802_123142

    PS 13.

    Enda mer om Villa Einbo (fra Fremtiden 13. august 1965):

    IMG_20220802_123301

    PS 14.

    Og enda mer om Villa Einbo (fra Fremtiden 22. april 1966):

    IMG_20220802_123519

    PS 15.

    Mer om artikkelen overfor:

    IMG_20220802_123523

    PS 16.

    Enda mer om artikkelen overfor:

    IMG_20220802_123525

    PS 17.

    Min morfar og de, bodde visst i Holmsbu, i fjorten måneder (ifølge artikkelen overfor) fram til desember 1965.

    Så de flytta inn der høsten 1964.

    (Noe sånt).

    Og min mor var født i 1948.

    Så hu var seksten år, på den tida.

    Og hennes yngre søster Ellen feira 50 års-dag, i 2001 (sånn som jeg husker det).

    Så hu var tre år yngre.

    Så hu var cirka tretten år, på den tida.

    Mens den yngste av de, nemlig Martin.

    Han feira 50 års-dag, i 2005.

    (Husker jeg).

    Så han var 9-10 år gammel, da de bodde Holmsbu.

    (Noe sånt).

    Så min mor og hennes yngre søsken vokste opp i Stokmarknes, Holmsbu og Klokkarstua, da.

    (Noe sånt).

    Og Martin er den eneste som lever av de nå.

    (Min mor døde i 1999.

    Og Ellen døde for et par år siden (var det vel).

    Noe sånt).

    Og det var forresten sånn, at min mor og Ellen.

    De bodde noen år i Nittedal (før min morfar ble rådmann i Hadsel).

    Så min mor og Ellen vokste også opp litt i Nittedal (hvor min morfar var kontorsjef).

    Mens Martin vel ble født i Stokmarknes (noen måneder etter at de flytta opp dit).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Martin har også vokst opp i Sætre, forresten.

    For min morfar fikk seg etterhvert sitt eget hus der, på begynnelsen av 70-tallet.

    Og der hadde Martin (som er yngstemann) sitt eget rom (husker jeg).

    For jeg fikk låne dette rommet, en gang, i 1974 eller 1975 (må det vel ha vært) som min mor og Arne Thomassen dro med Pia og meg, til Sætre.

    En helg (var det vel).

    Og da fant jeg et kronestykke og en femti-øring, under senga til Martin (jeg bodde på rommet til Martin, siden at han var på skogbruksskole-internat eller noe).

    Og da spurte jeg min danskfødte mormor, om jeg kunne få de myntene (som jeg fant under senga) husker jeg.

    Men da vi skulle kjøre tilbake igjen til Vestmarka (eller om det var det neste stedet vi bodde, huset i Storgata på Østre Halsen).

    Så fikk min mor Arne Thomassen til å stoppe, i kiosken (like ved Grytenesfeltet, hvor min morfar hadde hus).

    Og da var det to ungjenter, bak disken.

    Og de spurte ikke meg, om hva jeg skulle ha.

    Og dette var tydeligvis en populær kiosk.

    For jeg ble stående der, i kanskje et kvarter, mens Sætre-væring etter Sætre-væring sneik forbi meg i køen.

    Så min mor måtte etterhvert gå inn i kiosken, og kjefte på tenåring-jentene.

    Og jeg var muligens ikke det samme mennesket, da jeg satt meg inn i bilen igjen.

    Som jeg var da jeg gikk inn i kiosken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.