johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg kunne kanskje ha spurt de her, om de ville bytte de svikefulle søstrene mine, mot en kamel. Men de har kanskje ikke plass til kameler i flyet. Hm

    bytte

    https://www.aftenposten.no/verden/i/g6Kjv0/taliban-er-i-flyet-paa-vei-til-oslo-paa-hjemmebane-fortsetter-arrestasj

    PS.

    Det er forresten mulig, at Christell og Pia, ikke er verdt mer, enn en dromedar eller et esel.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Nå begynner jo forresten både Pia og Christell, å dra på åra.

    (Pia fylte 50 i fjor.

    Og Christell fyller 50 i år).

    Så det er kanskje vanskelig, å få noe mer, enn en geit, to høner eller et egg, for de.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bekkestua

    Nå var Oda her med fire esker med varer.

    Og ikke nok med at de liksom skin-leverte.

    Ved at de kjørte for kort.

    (De stoppet foran leiligheten til en av naboene.

    For å si det sånn).

    Men budet gikk også gjennom hagen, til neger-naboen, med de første eskene.

    (Istedet for å gå på den kommunale veien).

    Så det var jo som ny verdensrekord, i molbo, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220121_174520_HDR

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220121_175122_HDR

    PS 3.

    Oda var forresten utsolgt for Coca-Cola, i de mest solgte/økonomiske variantene, (fire-pakning halvannen-litere og ti-pakning med bokser):

    oda utsolgt cola paint

    PS 4.
    Oda var også utsolgt for det billigste ketchup-slaget:

    utsolgt ketchup paint

    PS 5.

    Forrige gang, så kjøpte jeg to-liter med krokan-is, (fra Diplom-is), av Oda.

    Den kosta bare 30-40 kroner.

    Men den varen var tilgriset, i bunnen, av iskrem, (fra en pakke som det hadde gått hull på, (så Rema/Oda har antagelig vært uforsiktige med iskrem-varene)).

    (Noe jeg blogget om).

    Og den Royal-iskremen, (0.9 liter), som var på tilbud, til en snau femtilapp, i jula.

    Den koster nå 69.90.

    Men Oda har noe som heter: ‘Mathall’, (som jeg lurte på hva var).

    Og da kjøpte jeg en liter italiensk tiramisu-iskrem, (jeg måtte søke på nettet, for å finne ut hva det var).

    For krokan-isen smakte ikke som i gamle dager, (jeg vet ikke om det var skummet-melken jeg smakte).

    Men Royal-isen smakte kjempegodt.

    Og det samme gjorde tiramisu-isen, (selv om den også er laget av skummet-melk).

    Og den tiramus-isen kosta bare, en drøy femtilapp, (for en liter).

    Så det er jo bakvendt-land, at den norske kvalitets-isen, (Royal), skal være dyrere, enn den italienske.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220121_181238_HDR

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220121_181543_HDR

    PS 8.

    Og enda mer om dette:

    italiensk iskrem

    PS 9.

    Royal-isen er 15-20 kroner dyrere, selv om den er norsk-produsert, og har mindre pakning:

    royal isen dyrere

  • Nå fikk jeg en pakke fra Farmasiet/Porterbuddy

    klikk for å bekrefte

    PS.

    Jeg har lest et eller annet sted, at Corona-tester ikke tåler kulde.

    Men det var lille julaften, at jeg kjøpte Corona-test.

    Men likevel måtte jeg bekrefte mottak, i dag.

    Og hvorfor skal man bekrefte mottak?

    Havner man på en slags svarteliste, hvis man ikke bekrefter mottak?

    Hm.

    Dette virker merkelig, (for meg som har gått på handel og kontor og lært om personvern osv.), må jeg si.

    Og budet tok også et bilde, av pakken.

    Men bildet stod nesten på hodet.

    (Det var vridd 90 grader til venstre.

    For å si det sånn).

    Og dessuten, hvis man tar inn varene, i samme sekund nærmest, som budet har gått.

    Så vil det vel fremdeles være, en del ‘Omikron-basilusker’, i lufta, (hvis budet har Corona).

    Så det lønner seg vel, å vente litt.

    Og så skal Porterbuddy absolutt vite, på sekundet, når man tar inn hydrokortison-krem og fotvorte-penn.

    Det virker veldig rart, (må jeg si).

    Er virkelig hydrokortison-salve sånn, at den blir ødelagt, av å stå utafor døra, i fem minutter?

    Nei, det tror jeg må være noe tull.

    Porterbuddy har kanskje prøvd å lage denne funksjonaliteten, (å bekrefte mottak), for Corona-tester.

    (Selv om det også virker rart/fjernt.
    Må man vel si.

    Ringer de da fastlegen ens, hvis man venter to minutter med å ta inn Corona-testen, (for å varsle om at du bruker en Corona-test som ikke virker).

    Hva skal dette bety, liksom.

    Eller, hva skal dette være godt for.

    Og hva bruker de denne informasjonene, (angående når man tar inn pakken), til.

    Hm).

    Og så har ingeniørene deres, gjort en feil.

    Sånn at alle _alle_ må svare på, angående når de tar inn pakker.

    (Selv om man for eksempel kjøper samme type medisin, som Amundsen hadde med seg til Sydpolen, (hvis han hadde med noe).

    Kan det virke som).

    Så her tuller Porterbuddy/Farmasiet.

    (Må man vel si).

    Og jeg stod og venta, i 5-10 minutter, på budet.

    (Kart-sporinga til Porterbuddy virka ikke.

    Og budet kjørte en omvei.

    Kunne det virke som.

    Selv om man ikke kunne se ordentlig, at budbilen kjørte bortover.

    Sånn som man kunne i fjor.

    For å si det sånn).

    Og så venta jeg fem minutter, (eller noe), på å ta inn varen.

    (I tilfelle budet hadde Corona, og det fortsatt var ‘basilusker’ fra budet, i lufta rundt pakken.

    For å si det sånn).

    Og da stod det et par, (muligens en datter og far eller to venninner), som plutselig skravla, (i den stille kvelden), på en gangvei like ved.

    Så det var nesten som at de luska, eller noe.

    Så man må være nybarbert, bare for å ta inn en pakke, (som står utafor døra ens), i Bærum, (kan det virke som).

    (Jeg vet ikke om dette paret kan ha vært nysgjerrige på hvem Porterbuddy-budet var.

    Eller om de bare gikk en kveldstur, og liksom tilfeldigvis dukka opp i åsynet på meg.

    (Eller jeg hørte bare stemmene deres, for de stod på en ubelyst gangvei, mens jeg selv hadde satt på utelampa, for budet.

    Så da følte jeg meg litt beglodd.

    Må jeg si.

    For det var liksom som at de stod og manet meg, (på samisk vis).

    Som min lillesøster Pia pleide å si, på 70/80-tallet).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er også sånn.

    At Porterbuddy spør på forhånd, om de skal banke på døra, (eller ikke).

    Når de leverer kontaktløst, (noe de nå gjør som standard).

    Og dette er snakk om apotekvarer, (som hydrokortison-krem), som man må være myndig, for å kjøpe.

    Men likevel så kan Porterbuddy levere sånn.

    Men når jeg bestiller noen ølbokser fra Oda.

    Så sier Oda at de ikke kan levere kontaktløst.

    Så her henger ikke ting på greip, (må jeg si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    porterbuddy eksempel banker ikke på paint

    PS 4.

    Det står også, (i PS-et overfor).

    At man kan legge til varere, fra andre firma.

    Men dette prøvde jeg, på lille julaften, (var det kanskje).

    Og det fikk jeg ikke til å funke.

    Så det er kanskje en overdrivelse, å si, at det går an.

    Det var ikke sånn at det kom opp spørsmål, om jeg ville samlevere Clas Ohlsson-varene, (eller hva det var), med Farmasiet-varene.

    (Jeg lurer på om det var en elektrisk tannbørste, som jeg prøvde å få samlevert.

    Men den samme varen, var på tilbud, på Extra.

    Så det ble nesten dobbelt så dyrt, (å kjøpe fra Clas Ohlsson), når det ble surr med frakten, (som vel da skulle ha vært gratis, siden at det var snakk om en samlevering)).

    Så det endte med at jeg droppa å bestille flere varer, (fra andre firma).

    Siden at jeg da måtte ha betalt ekstra frakt, (selv om de varene ble levert med det samme budet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    I England så sier man, (sånn som jeg husker det), at ting som man må opplyse om, til firmaer/organisasjoner, skal være på en ‘need to know-basis’.

    Og trenger virkelig Porterbuddy å vite, på sekundet, angående når folk tar inn pakkene sine, lurer jeg.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det står også i PS 3.

    At man skal få SMS-melding, før og etter, at pakken er levert.

    Men jeg fikk ikke en eneste tekstmelding, (i dag), fra Porterbuddy.

    Så det går litt på halv tolv hos dem, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det kan forresten virke som, at Porterbuddy nå, har fjerna Clas Ohlsson, fra sin samlevering-nettside.

    Men jeg mener å huske, at Clas Ohlsson stod på den listen, i desember.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Telenor står forresten oppført to ganger, på samlevering-listen, (så de surrer fælt der, hos Porterbuddy, må jeg si):

    telenor 1

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    telenor 2

    PS 10.

    Og disse varene tålte liksom ikke kulde, (det er vel heller sånn, at Farmasiet/Porterbuddy sine ingeniører, har gjort en dårlig jobb, (og så later de som, at alle varer, er Covid-tester)):

    IMG_20220120_222108_HDR

    PS 11.

    Det er visst sånn, at det er det gamle mobilnummeret mitt, som står, på min Farmasiet-profil.

    Men de burde kanskje ha sjekka, at det nummeret er riktig, når man bestiller.

    (Eller eventuelt latt folk bestille som gjest.

    Som det vel heter, nå for tida.

    Hvis man ikke har profil/konto).

    For det er jo noen som har portert, det gamle nummeret.

    Så jeg måtte kjøpe et nytt sim-kort, (i fjor), fra Telenor.

    (Noe jeg har blogget om).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    gammelt nummer

    PS 13.

    Jeg har forresten klagd, på den nevnte porteringen, (og flere titalls tulle-bestillinger, av mobil-abonnement, i mitt navn), til Brukerklagenemnda og NKOM, (som det vel heter).

    Men det virker som at disse myndighetene, er i noe slags ‘Sovjetstat-modus’, (som Datatilsynet og Sivilombudsmannen og resten av byråkratiet), og aldri gjør jobben sin.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Da min lillesøster Pia sa det om maning, (i Larvik).

    (Hu sa at vår mor hadde sagt:

    ‘Ikke gå forbi det huset i Øvre Jegersborggate.

    For der bor tante Ellen og hun maner dere’.

    Noe sånt.

    Dette var en gang skoleåret 1979/80, (eller noe i den duren).

    Og Ellen hadde da bodd i Sveits, i noe sånt som ti år.

    Og hu flytta ikke tilbake til Norge, før i 2007.

    For å si det sånn).

    Så var det vel sånn, at min lillesøster Pia manet meg.

    For hu stod liksom og venta på meg, på fortauet.

    Og når jeg kom forbi, (jeg hadde kanskje vært hos min kamerat Frode Kølner).

    (Dette var vel en gang som jeg var på helgebesøk hos min mor, (og Pia og Axel).

    Etter at jeg hadde flytta til min far, (og de), på Berger.

    Noe jeg gjorde høsten 1979).

    Og jeg mener også, at jeg så, (en gang før jeg flytta til min far), at min lillesøster Pia, ga en gutt noen mynter, for å stå rett opp og ned, (og se dum ut), i hagen vår, (i Jegersborggate, i Larvik).

    (Muligens for å få naboene, (Gundersen-famillien), til å tro, at det var meg.

    Og at det var noe gæernt med meg.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det står forresten på fotvorte-pennen.

    At den skal oppbevares, mellom 15 og 25 grader.

    Men at man av den grunn skal rapportere til Porterbuddy, angående når man åpner døra.

    Det høres litt rart ut.
    Da kunne de kanskje heller bare sendt en tekstmelding, (eller en mail), om dette.

    Istedet for å at de skal lage en slags ‘Stasi-database’, angående når folk går ut døra.

    Og hvorfor forklarer de ikke, angående hvilke varer, som ‘trigger’ denne mottaks-bekreftelses-boksen.

    Da er det sånn, at kundene blir fremmedgjort.

    Når de ikke informerer om dette.

    (Vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det finnes forresten en vorte-medisin, som heter Bazoka, i utlandet.

    Og den er visst ekstra sterk.

    Så det hadde kanskje vært noe for meg, som snart har brukt en liten formue, på fotvorte-medisin.

    Men vortene er bare sånn halvveis borte.

    Og jeg har brukt forskjellige slag fotvorte-medisin, (hver måned), siden i sommer.

    Og jeg har funnet ut, at Scholl sine varer, (både fryse-medisin og vorte-penn), har bra kvalitet.

    (Selv om vortepennen er litt udrøy.

    Så den må jeg kjøpe oftere.

    Kan det virke som).

    Fotvortene blir gradvis bedre, hver måned, (vil jeg si).

    Jeg har søkt på nettet nå.

    Og det er fortsatt en del slag, (både i Norge og i utlandet), som jeg ikke har prøvd ennå.

    Så jeg kommer til å fortsette, å liksom krige, mot fotvortene, (som jeg har 4-5 av, under hver fot), for å si det sånn.

    Og ammunisjonen er jo da penger som man kan kjøpe fotvorte-medisin for.

    Men det er kanskje litt sånn ‘Sovjetstat/formynderstat’ at man ikke har lov til å kjøpe reseptfri medisin, fra utlandet.

    Det at Norge er med i EU sitt indre marked.

    Det blir jo noen ganger som en vits.

    (Må man vel si).

    Det er jo også sånn, at for noen år siden, så kunne man handle, for 200-300 kroner, fra utlandet, uten å betale toll/avgifter.

    Men den regelen har jo Høyre endret, til det ugjenkjennelige.

    Og det er fullstendig kaos rundt det å handle fra utlenlandske nettbutikker nå.

    (Vil jeg si).

    For de utenlandske nettbutikkene kan registrere seg, i et norsk register, (som kalles VOEC).

    Og da slipper man unna, med færre avgifter/gebyrer, (som kunde), er det vel.

    Men dette kan muligens bli litt sånn ‘tryne-faktor’, (selv om postmannen kanskje ikke veit hvordan folk ser ut, men det kan kanskje gå på om postmannen liker navnet ditt, eller ikke).

    For det er nå et så stort kaos, (vil jeg si), når det gjelder å handle fra utenlandske nettbutikker, (og angående om disse er med i VOEC eller ikke, (og man har også overgangsordninger, og man har også forskjellige toll-satser, for forskjellige varegrupper, som klær, (for eksempel), som vel har minst avgifter/gebyrer)).

    At jeg er redd for, at vi med norske navn, må betale gebyr, som noe slags ‘dimmi-skatt’, (som noen kaller det).

    Mens de med utenlandske navn, kanskje slipper unna.

    (Hva vet jeg).

    Så dette ‘tullet’, som Høyre har gjort, (de tok en usving, for de skulle egentlig la folk importere så mye de ville, (uten avgifter/gebyrer/VOEC), sa ihvertfall FRP noen år tidligere, så det å skrote tollfri-regelen, (som Høyre/FRP gikk til valg på), fikk plutselig en slags motsatt betydning, (siden at de satt ned fri-beløpet til null, (hvis man kjøper fra ikke-VOEC-firmaer), istedet for å øke det til uendelig, som de først hadde tenkt til))).

    Så dette kan muligens være noe slags snik-islamisering, (som FRP pleide å prate om, da Siv Jensen fortsatt styrte dem).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Amedia

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppsigelse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. januar 2022 kl. 10:47
    Til: abo@amedia.no
    Hei,
    jeg prøvde å si opp mitt Nettavisen-abonnement, (jeg lurer på om det var fra Black Friday), på deres nettsted.
    Men det funka ikke.
    Så derfor sender jeg denne mailen.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det stod at man også skulle oppgi mobil-nummer, (av en eller annen grunn).
    Dere bruker kanskje det som kundenummer.
    Isåfall så er det (Sladdet av johncons-blogg).
  • Tom ‘Fuchenberg/Fuckers’ Fachenberg aka. Foxx/Foxxx pleier å skrive enkelte ord, med store bokstaver. Kanskje det er han som tuller på #London. Hm

    capser

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om tull london

    PS 2.

    Tom Fachenberg er forresten min tremenning Øystein ‘Adopert fra Korea’ Andersen sin kamerat.

    Og en gang, på 80-tallet.

    (Mens jeg fortsatt bodde på Berger).

    Så var jeg med Øystein, (som er fra Hanaborg/Lørenskog), til Fuckers, (som Øystein kalte han).

    Og da bodde Fachenberg på Lambertseter, (i/ved Lambertseterveien, like ved Rimi Nylænde), hvis jeg ikke tar helt feil.

    Og da fortalte Øystein, at på Bryn, så måtte han pigge som faen, for å rekke t-banen.

    (Han løp vel til Høyenhall t-banestasjon, (med meg på slep).

    Noe sånt).

    Og t-banene gikk jo hvert kvarter.

    Så jeg har seinere lurt på, hvorfor Øystein, gadd å stresse så fælt, for å rekke den første t-banen.

    Men det kan ha vært fordi at, (tenker jeg nå), at det er mye nasjonalister/nazister osv., rundt Høyenhall/Bryn.

    Og at Øystein, (som er adoptert fra Korea, og som ser veldig unorsk ut), derfor ikke likte, å stå lenge og vente, på t-banen, i det distriktet.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Grunnen til at Øystein skulle til ‘Fuckers’.

    (Den gangen på andre halvdel av 80-tallet).

    Det var fordi at begge var video-baroner.

    (Ihvertfall så var Øystein det).

    Så Øystein skulle levere en videokassett, (eller flere), til Fuckers, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det kan jo også være sånn.

    At noen har sett hvordan Fuckers skriver, på bloggen min, (for eksempel).

    Og så har de liksom apet han, på irc, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Britene mener at det ikke går an å oversette det jeg har skrevet på johncons-web, med Google Translate. Men det blir vel bortimot forståelig, ihvertfall. Hm

    briter tull

    PS.

    Her er mer om dette:

    bortimot forståelig

    PS 2.

    Når det gjelder den irc-eren overfor.

    (Cujo-).

    Så skriver han/hun en del, med store bokstaver, (caps).

    Og det er egentlig kicke-grunn.

    (Sånn som jeg husker det, fra rundt årtusenskiftet).

    Men irc-eren stakk, før jeg så at vedkommende capsa.

    Og siden at irc-eren ikke følger reglene for nettikette så nøye.

    (Og siden at domene-navnet bare er en IP-adresse, som hos de tidligere mobberne.

    Samt at han/hun har en ‘generell’ ident, (hello)).

    Så er det mulig, at dette, kan være en fortsettelse av angrepet mot meg, på #Danmark og #Drammen.

    (Og fra #Oslo, #Norway og #Norge).

    Og at disse pøblene prøver å få meg kansellert, (som noen sier), i London/England (også).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg fikk det også til å bli sånn her, (ved å paste linken inn i tekst-feltet på Google Translate, og så trykke på linken):

    taste nettadressen inn i google translate

    https://johncons-angelfire-com.translate.goog/flyktatilbaketilnorgeigjen.html?_x_tr_sl=no&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-GB

    PS 4.

    Man kunne kanskje sagt.

    At Google Translate, burde hatt en funksjon, (som var mer enkel/tydelig/intuitiv/brukervennlig), hvor man bare kunne ha tastet/pastet inn en link.

    Og så fått den aktuelle nettsiden oversatt.

    Men Google driver kanskje, med litt mange ting.

    Sånn at de ikke alltid får det helt riktig, (når det gjelder brukervennlighet osv.).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Dette er visst Laila Monica Nikolaisen sin mystiske bekjente ‘Anarkisten’, som visst har påstått, at han kjenner meg. Hm

    mystisk bekjent

    https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/75063/22/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=”Tengelsen”

    PS.

    Anarkisten ligner forresten på min tidligere kamerat Kjetil Holshagen, (fra Bergeråsen).

    Så det er mulig at Laila Monica Nikolaisen også har rota seg borti Kjetil Holshagen (på byen), og trodd at det var Anarkisten.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    ligner på kjetil holshagen

    Og Anarkisten er visst Amiga-frik.

    (Han kaller seg visst Pixeleyes, i Amiga-miljøet.

    Noe sånt).

    Og Kjetil Holshagen var også Amiga-frik, på 80-tallet.

    (Husker jeg.

    Han kalte seg vel: ‘CIA’.

    Siden at hans kamerat, (min tremenning), Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen kalte seg: ‘KGB’.
    Noe sånt).

    Og Kjetil Holshagen har seinere blitt C64-frik.

    (Har jeg lest på nettet).

    Men det at Kjetil Holshagen bytta tilbake, fra Amiga til C64, det har ikke jeg fått med meg, (fra Kjetil Holshagen selv).

    (Må jeg innrømme).

    Jeg har vel ikke prata med Kjetil Holshagen, mer enn en gang, etter at jeg flytta til Ungbo, (høsten 1991).

    Han var vel vant med, at jeg hadde et kult rom, (egentlig min fars rom), på Bergeråsen.

    (Et rom med stor vannseng.

    Og kule/fine plakater.

    Og datamaskin, TV og stereoanlegg, osv.).

    Og så syntes han kanskje, at mitt Ungbo-rom, (i Skansen Terrasse 23), var stusselig, (kunne det virke som, på han, (min tremenning Øystein kjørte han vel dit, sånn som jeg husker det)).

    For det var avrevet tapet, på veggen, (som jeg etterhvert klistra mange postkort osv. over, (som jeg fant, en gang jeg skulle til Drammen/Sand, (et eller to år tidligere), som noen gateselgere antagelig, hadde glemt, på Galleri Oslo)), husker jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Jeg husker forresten ei dame, som kan ha vært Laila Monica Nikolaisen, fra utestedet Studenten, rundt årtusenskiftet.

    Studenten var min yngre halvbror Axel sitt stamsted, (og delvis mitt, selv om jeg også likte å gå på steder som So What og Head On).

    Og en gang, så måtte jeg på dass.

    Og det måtte visst Axel og.

    Og på herre-dassen da, så stod det plutselig, ei høy blondine, som dreiv og tok noen sånne øyendråper, (muligens fra USA), mot rødt i øynene.

    Og da lurte jeg på, hva hu gjorde, inne på herre-dassen.

    Hu var ikke sjenert, (virka det som).

    Men jeg sa vel ikke noe.

    Det var vel antagelig sånn, at det var kjempemange damer, inne på dame-doen.

    (Noe sånt).

    Og hvis det var Laila Monica Nikolaisen, så er jo det Axel sin tremenning.

    Men Axel nevnte ikke noe om, at han var i slekt, med hu ‘øyendråpe-dama’.

    (For å si det sånn).

    Så det var vel antagelig bare ei som ligna.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Hvis jeg søker på etternavnet mitt på Twitter, så dukker Laila Nikolaisen sin ‘tulle-babling’ opp:

    nikolaisen anarkisten