johncons

Stikkord: Hm

  • Det kan virke som at min mors kusine Liv-Karin sin ektemann er fra Ulvøya

    ulvøya

    PS.

    Som jeg vel har skrevet om i Min Bok.

    Så var det sånn, at min mors samboer Arne Thomassen, en periode leide, på Ulvøya.

    (I forbindelse med jobbing i Oslo).

    Og så skulle han flytte tilbake igjen, til min mor, i Larvik.

    (Dette var etter at jeg flytta til min far på Berger, (noe jeg gjorde høsten 1979).

    Men jeg måtte da besøke min mor og de, i Larvik, en gang i måneden cirka.

    Var det vel).

    At Arne Thomassen tok da med min lillesøster Pia og meg, på en biltur, (fra Larvik), til Ulvøya.

    (Må det vel ha vært).

    Og da vi kom til Ulvøya, så fikk han tingene sine, av husvert-kona.

    Men på veien tilbake til Larvik.

    (Mens vi fortsatt var i Oslo).

    Så vrengte han bilen, (en HiAce, eller noe lignende), ut på et jorde.

    Og så kjørte han bortover jordet, (i en del titalls meter), og så inn på en annen vei, lengre fremme.

    (Var det vel).

    Og han sa ikke noe om dette.

    (Han bare så morsk ut.

    Må jeg si).

    Så det er mulig at dette var med vilje.

    Så jeg lurer litt på, om min stefar, har leiet, av min mors kusine, (eller noe lignende), på Ulvøya.

    Og at det så gikk skeis.

    Og at han da ville hevne seg, på Pia og meg.

    (Ved å kjøre ut bilen.

    Og skremme oss.

    For eksempel).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var også en annen gang, som min stefar kjørte i Oslo.

    Da var også min mor med.

    (I tillegg til Pia og meg).

    Og da kjørte min stefar, mot noe sånt, som 8-10 røde lys, (husker jeg).

    (For det var et stort kryss.

    Og det var trafikklys, (to ved siden av hverandre), på begge sider av veien, (og vel også over veien), blant annet).

    Men det gikk bra.

    Det kom ingen biler, fra noen av sidene.

    Men hva min stefar dreiv med da.

    Det kan man lure på.

    (For å si det sånn).

    Og det var visst sånn, at han en gang hadde sovna, ved rattet.

    (Hvis jeg husker riktig.

    Fra 70/80-tallet).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Vipps

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. februar 2022 kl. 19:16
    Til: kjetil.boe@vipps.no
    Kopi: vegar.heir@vipps.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, ~ RBS Customer Relations <Customer.Relations@rbs.co.uk>, “complaint.info” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>
    Hei,
    jeg tenkte at jeg skulle begynne å vipse.
    (For det var tilbud hos Amedia.
    Og de godtok bare Vipps).
    Men når jeg skulle registrere konto, så stod det noe om, at det fantes en Vipps-konto, med mitt navn/personnummer, fra før.
    Men jeg kan ikke huske å ha vipset før.
    (Jeg har egentlig aldri syntes, at det har vært noe fristende, å betale med mobil.
    Må jeg si).
    Så hva har skjedd her, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg prøvde også å chatte med dere, på deres nettsted.
    Men det funka ikke.
    Man måtte ha Vipps-konto.
    Så det må jeg klage på.
    Det var heller ikke noen e-post-adresse der, for generelle henvendelser.
    Men jeg så på nettet, at Vipps har kjøpt opp Bank Axcept og Bank ID.
    (Selv om dette kanskje virker litt, som noe samrøre.
    Jeg bodde mange år i England.
    Og der hadde alle bankene sine egne løsninger, for å logge inn, på nettbanken.
    Barclays hadde en kort-leser, og RBS Hadde en kodebrikke.
    Sånn som jeg husker det).
    Skjerpings!
    høres rart ut.png
    41K

    PS 2.

    Her er vedlegget:

    høres rart ut

  • Dette høres rart ut. Jeg kan ikke huske å ha vipset før, ihvertfall. Hm

    høres rart ut

    PS.

    Man må visst ha Vipps-konto for at deres chat skal virke:

    logg inn med vipps

  • Dette hærverket hadde min far ørten bilder av, husker jeg. (Fra Aftenposten 19. mai 1970)

    foto skap

    PS.

    Aftenposten forklarer ikke, hvor mye skum det ble, (utover torget).

    Men det husker jeg, at jeg så, på min fars fotografier, fra denne dagen.

    (Hvis ikke dette ble gjort flere ganger, på 60/70-tallet.

    Og at min fars bilder, var fra et annet år.

    Hm).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min fars fotografier, (og ferdighetsmerker fra militæret, osv.).

    De disponerte jeg, på nesten hele 80-tallet, (fra våren 1980 til våren 1989), husker jeg.

    For min far, ble jo stjålet, av Haldis Humblen, (og hennes unger).

    Og da bodde jeg aleine, i min fars leiligheter, (han bytta firma-leilighet, iløpet av disse årene).

    Og min far hadde minst en reol-skuff, med fotografier.

    (De lå litt hulter til bulter.

    Muligens fordi at jeg hadde sett litt gjennom de.

    I årenes løp).

    Og min far hadde også bikini-bilder, av bortimot ti brunetter, (som alle var i 20-åra deromkring).

    (Hvis ikke det var den samme brunetta, som ble eldre, eller noe.

    Hm).

    Men da min far, (og onkel Håkon), solgte den siste firma-leiligheten.

    Så mista jeg kontroll, på min fars bilder, osv.

    (Og jeg mista også, mye av mine egne ting, (som jeg hadde hatt, på et eget rom der).

    Blant annet leker/fotball-trofeer fra oppveksten.

    (Folk synes vel at det er artig, å ta vare på, noen av lekene sine, (og denslags), fra oppveksten.

    Blant annet, så tok min farmor vare på, mange av Hardy-bøkene osv., til min far og hans brødre.

    Husker jeg).

    Afrikanske sverd, som jeg hadde fått av Haldis, (som hadde tilhørt hennes sønner Jan og Viggo, (de hadde muligens fått disse i gave, av deres Amerikalinje-kaptein-stefar Oddbjørn Humblen, som de hatet)).

    Norsk/nynorsk-stiler, (som jeg var mer eller mindre kry av).

    Vitseposten-blader, (jeg var gründer, for en vitseavis, i 1980 deromkring, som 9/10-åring).

    Skoleavisa, (som jeg hadde vært med på å lage, på Berger skole, (ledet av lærer ‘Namibia-Winters’)).

    Fotball-autografer av Andy Gray, (som var Everton-spiller, i en periode, på 80-tallet, (jeg sendte fotball-kort til Everton FC., og fikk de tilbake, med Andy Gray sin autograf, (jeg hadde tenkt å starte en norsk Everton supporter-klubb, (noe som rant ut i sanden), og hadde tenkt å bruke disse autografiene, som konkurranse-premier)).

    Russelua mi, (lå vel også på det minste soverommet mitt der).

    En tinnsoldat, (som jeg fikk av min morfar Johannes, i bursdaggave, mens jeg bodde i Mellomhagen,  (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), hos min mor og stefar).

    En teddybjørn, (som min mor sa het Bamse Brakar, (og som hu ville at jeg skulle drasse rundt på)), som jeg visst hadde fått i dåpsgave, fra Magna ‘Meme’ Adeler f. Nyholm, (min mormors tante). Denne bamsen manglet forresten et øre, for vår hund Rex hadde blitt sjalu på Bamse Brakar, (mens jeg drassa rundt på bamsen), en gang, mens jeg bodde i Hvattum/Brunlanes, (hvor vi bodde, fra 1975 til 1976), hos min mor og stefar.

    Og det lå vel også et luftgevær der, (som jeg kjøpte av Arnt og Eirik Lund, det siste året på ungdomsskolen).

    Og en luftpistol, (fra Hobbex-katalogen).

    Og noen ninja-kniver, (som Kjetil Holshagen og ‘Lille-Oddis’ prakka på meg, (for Lille-Oddis hadde arbeidsuke/praksisplass, hos en sportsforretning, i Globusgården, i Drammen)).

    Tegneserieblader, (for eksempel førsteutgave av Ernie, (på norsk), vel).

    Osv., osv.

    (Av min far, så fikk jeg blant annet, Lego til julegave, et år, (det første året hos min far, (jula 1979), så fikk jeg kjemi-sett).

    Det var togbane og togstasjon, (to Lego-sett som ble solgt for seg).

    De Lego-lekene kosta vel noe sånt, som 500-1000 kroner tilsammen, (på begynnelsen av 80-tallet).

    (Noe sånt.

    Onkel Runar, (som var den som la ut for disse lekene, fikk bakoversveis, husker jeg).

    Jeg ønska meg egentlig fjernstyrt bil, (en Mercedes som hadde stått i katalogen, (som vi fikk i posten), til Thors Bokhandel, (som hadde lekebutikk i andre etasje), i Svelvik).

    Og da min far og jeg dukka opp der, (på begynnelsen av 80-tallet).

    Så var de utsolgt for den bilen.

    Og fru Røkås, (en bankdame, som hadde kjøpt huset vårt, i Toppen 4, etter at mine foreldre skilte seg, og min mor rømte til Larvik).

    Hu var innom lekebutikken, da.

    Og hu hadde sladret, til sin sønn Anders.

    Og han dreit meg ut, (på skolen/skoleveien), siden at jeg hadde blitt molefonken, siden at de ikke hadde, denne kule bilen, da.

    Og da ble det Lego-togsett, (fra den samme katalogen, men innkjøpt på Lyche varemagasin i Drammen), istedet.

    Noen leker som ikke var like artige.

    Min far hadde tidligere gitt meg bilbane, (mens jeg bodde hos min mor i Larvik, så den bilbanen, (noen utbyttbare ‘metall-børster/ledere’ under bilene), var utslitte, da jeg flytta til Berger, for min far og hans kamerat Atle, var to ungdommelige raggare, som likte å drive med barnslige ting, som bilbane, (hvis ikke det var min fars kamerat Viggo Engebretsen sin stesønn Rune Kraft, og hans lillebror, som hadde lekt der)).

    Og jeg fikk også Märklin-togbane, (en jul/bursdag), av onkel Martin, (min mors lillebror).

    Dette var mens vi bodde i Mellomhagen, (etter at min stefar hadde pusset opp der, sånn at trappa ble så luftig, at det var skummelt, for unger, å gå fra andre etasje og ned til leke-kjelleren, på de nylakkerte tre-trappetrinnene)).

    Så restene av Lego-togbane, bilbane og Märklin-togbane, lå også i den nevnte leiligheten, (som ble ‘tulle-tømt’).

    Og mye mer).

    Og alle disse tingene, forsvant sporløst, det året jeg var russ.

    Min far fikk hjelp, (våren 1989), av nåværende Bladcentralen-direktør Erik Thorhallsson, med å flytte ut, fra Leirfaret 4B, (hvor jeg hadde bodd aleine, fra 1981 til 1988, (da min lillesøster Pia også flytta inn der)).

    Og etter det, så veit ikke jeg, hvor disse tingene mine ble av.

    (Og Erik Thorhallsson, svarer meg ikke, på Facebook, osv.

    Sånn som jeg husker det.

    Og min far har vært som han Manuel, i Hotel i Særklasse.

    Sånn: ‘I know nothing’, liksom.

    Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Den slemme Rune Kraft, (som tyvlånte bilbanen min, må man vel si), har spilt hockey, sammen med blant annet Ole Eskild Dahlstrøm, (fra Arbeiderbladet 13. mars 1985):

    slem kraft

  • Jeg sendte en e-post til Glitre Energi

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. februar 2022 kl. 21:38
    Til: “kundeservice@glitreenergi.no” <kundeservice@glitreenergi.no>
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg har aldri hatt noe med deres firma å gjøre.
    Så dette må klage på.
    Det virker som at dette er tungt for dere.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 1. feb. 2022 kl. 20:36 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
    Hei Erik.
    Den første SMS’n vi sendte deg var denne:
    Fra:        -26166
    Til:          47(Sladdet av johncons-blogg)
    Dato:     26.01.2022 17:01
    Melding: Hei Erik Løvenbalk Ribsskog. Vi har forsøkt å sende deg noe på en e-postadresse som vi får beskjed om er ugyldig. Oppdater e-postadressen din her e-url.no/fpl-7636G0YRL5. OBS! Dersom du har hatt faktura på e-post må du gå inn på Min side og legge inn det på nytt. Mvh Glitre Energi Strøm
    Årsaken til at vi sendte deg denne er fordi vi ikke hadde registrert din epostadresse fra før. Nå som du har sendt oss en epost har vi jo det, så takk 🙂
    Den andre SMS’n vi sendte deg var vedr. din strømavtale, som du har prisvarsel på:
    Fra:        -26166
    Til:          47(Sladdet av johncons-blogg)
    Dato:     01.02.2022 16:53
    Melding: Hei, prisene på strømbørsen Nord Pool er på vei ned og vi reduserer derfor prisen på Glitre Forutsigbar. Prisen endres til 189 øre/kWh f.o.m 15.02.22. Les mer på glitreenergi.no/strom/min-side. Mvh Glitre Energi Strøm
    Det at du har fått to SMS’er såpass tett er en ren tilfeldighet. 
    Ønsker deg en fin kveld videre. 
    Med vennlig hilsen
    Kjersti
    Kunderådgiver
    Glitre Energi Strøm AS
    •Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
    •Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
    Les mer på glitreenergi.no/strom
    —–Opprinnelig melding:—–
    Fra: eribsskog@gmail.com
    Sendt: 01.02.2022 18:55
    Til: kundeservice@glitreenergi.no
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,”post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,”inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Emne: [EKSTERN] Tekstmeldinger
    Hei,
    dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: ‘Min Side’, osv.
    Hva skal dette bety?
    Erik Ribsskog
  • Jeg sendte en e-post til Glitre Energi

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Tekstmeldinger
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. februar 2022 kl. 18:55
    Til: kundeservice@glitreenergi.no
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: ‘Min Side’, osv.
    Hva skal dette bety?
    Erik Ribsskog
    3 vedlegg
    IMG_20220201_184426.jpg
    1133K
    IMG_20220201_184517.jpg
    1295K
    IMG_20220201_184547.jpg
    1176K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20220201_184426

    IMG_20220201_184517

    IMG_20220201_184547

  • Amedia godtar visst nå bare Vipps som betaling

    kun vipps

    PS.

    Vipps har jeg sett på, som å være, litt degenerert.

    Så jeg har ikke skaffet meg den betalings-løsningen.

    Og det er som med Rema sitt lojalitets-konsept ‘Æ’.

    Man må installere det, på mobilen.

    (Man kan ikke bruke PC/Windows.

    Det er bare laget for Android og Apple-mobiler.

    For å si det sånn).

    Og det er heller ikke som med PayPal, som man kan bruke via web, for eksempel.

    (Nå har noen portert mine mobil-nummer.

    Så jeg kan ikke bruke PayPal, uten videre.

    Da må jeg først ringe de, (for å åpne kontoen).

    For på grunn av noen EU-regler, så kan de ikke gi meg til tilgang til kontoen, (siden at jeg ikke lenger har det samme mobil-nummeret).

    Selv om kontoen også er knyttet til min mail-adresse.

    Og selv om kontoen også har passord-løsning.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er også sånn.

    At da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Langhus.

    (Noe jeg jobba som fra våren 2001 til sommeren 2002).

    Så var det en underordnet, som fortalte meg, at han hadde mista mobilen sin i do, (husker jeg).

    Og ei Malena fra Drammen, fortalte meg, at det var vanlig å ta med andre folk sine mobiler, hjem fra fester.

    (Noe sånt).

    Og hvis man ikke har fingeravtrykk-leser eller ansikts-gjenkjennelse på mobilen.

    Så er det kanskje ikke så trygt, å ha Vipps på den.

    Da kan vel folk, som eventuelt finner/stjeler mobilen, drive og vipse fælt med den, (skulle man vel tro).

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det er også sånn, at på grunn av Google sitt store ‘sentraliserings/samordnings-prosjekt’.

    (Tidligere så hadde man forskjellige brukernavn/passord, på nettsteder som Blogger, YouTube og Gmail.

    Men så ble disse liksom ‘samkjørte’.

    Disse endringene, (fra Google), foregikk mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Sånn som jeg husker det).

    Så er det sånn, at hvis jeg er logget inn, på Google Play, (for eksempel), for å laste ned en app.

    Så er da alt jeg har på Google, logget inn på den mobilen.

    Det vil si alt av blogger, osv.

    Så hvis noen rapper mobilen min.

    (Og den er logget inn, på Google-kontoen min).

    Så kan de eventuelle slette alle bloggene mine.

    Og på grunn av dette, (og siden at jeg vant til å ha PC hjemme).

    Så har jeg ikke brukt smart-telefonen, til alt mulig.

    Jeg har mest brukt den som kamera og mp3-spiller.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Og det var sånn, at jeg hadde smart-telefon, (en Mio), før alle andre liksom, (i 2006).

    Og da syntes jeg, at det var noe pirk, med den lille skjermen, (og den pinnen, som man da skulle bruke).

    Så jeg ble egentlig litt lei, av smart-telefoner, før alle andre fikk de.

    Og da jeg flytta tilbake, (fra England), til Norge, (i 2014).

    Så var det vel sånn, at folk, (som var ansatt hos Nav Østensjø), ‘messet’ om disse smart-telefonene, (og at jeg måtte få meg det).

    (Eller om det var om, at jeg måtte sende mailer fra de.

    Noe sånt).

    Og så hadde jeg egentlig blitt litt lei av de smart-telefonene, bortimot ti år tidligere.

    (Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Og hvis jeg skal ha sånt som Vipps på smart-telefonen, og bruke den til Gmail, osv.

    Så må jeg nesten forske på, hvordan man kan beskytte mobilen, (med passord osv.), i tilfelle den blir stjålet, (for eksempel).

    Sånn at ikke folk kan slette alle bloggene mine.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Jeg mener at det var sånn tidligere.

    (Enten i Norge eller i England).

    At jeg har måttet taste en pin-kode, (muligens koblet til sim-kortet), for å bruke mobilen.

    Det hadde kanskje vært en start.

    Selv om det kanskje bare er å ta ut sim-kortet.

    Og så sette inn et nytt.

    Og så kan man eventuelt tulle/vipse, osv.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jeg ser nå på nettet.

    At det er egentlig bare, å bytte skjermlås, fra sveip til passord, (for eksempel), på min Android-mobil, (fra Alcatel).

    (Noe sånt).

    Og så er det kanskje sikkert, å ha Vipps, på smart-telefonen.

    (Når man har en mer avansert skjermlås.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jeg har en del backup-er, av johncons-blogg.

    Selv om bloggen nå er så stor, at det ikke er bare-bare å eksportere/importere den.

    Så det kan være kronglete, å gjenopprette johncons-blogg, hvis den blir slettet.

    Så derfor er ikke det noe ønske-situasjon, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Jeg pleier jo også å ta en del mobilbilder.

    Og hvis det skjer noe.

    Så er det jo dumt, å måtte taste passord, for å ta bilde.

    Nå vet ikke jeg hvordan Vipps funker.

    (For man må først laste det ned.

    Siden at det ikke er nett-tjeneste.

    For å eksempel).

    Men jeg kan kanskje installere Vipps.

    Og så gjør jeg det sånn, at jeg fjerner bank-kortet, for hver gang, som jeg bruker det.

    (Sånn at andre ikke kan bruke mine penger.

    Hvis de finner/stjeler min mobil).

    Men en gang, så var det, ei dame, (som hadde samisk aksent vel), på Kiwi Solli Plass.

    Og hu spurte meg, (inne i butikken), om jeg hadde Vipps.

    (Jeg vet ikke hva hu så for seg.

    Hu ville vel at jeg skulle sende henne penger.

    Av en eller annen grunn).

    Men hvis man da ikke har lagt inn kortet, og ikke pleier å ha sim-kort i mobilen.

    Hva skal man svare da?

    Jeg har Vipps, men jeg har ikke sim-kort og sånn i mobilen, (for jeg har to mobiler, en smart-telefon og en gammeldags mobil, som jeg pleier å ringe med).

    Da tror de vel at man er rar.

    Hm.

    (Selv om det vel er de som er rare.

    Som maser på fremmede folk.

    Om de har Vipps, osv.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min døve kusine Lene Therese Løff Olsen er her på feriekoloni, på 70-tallet. (Fra Tønsbergs Blad 20. juli 1977)

    lene døv

    https://www.nb.no/items/c68d2e2e2bb1c3376fc5d5f0df37b397?page=11&searchText=”olsen%20berger”~1

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om lene

    (Samme link som overfor).

    PS 2.

    Det står i artikkelen overfor.

    At døve barn ofte er litt bortskjemte og stae.

    Og det er en ting.

    Men det er muligens sånn, at min lillesøster Pia og min yngre stesøster Christell, har begynte å ape etter sin eldre kusine Lene.

    Og så har de blitt like stae og vanskelige, som de døve, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog