







PS.
Jeg trodde at mine klassekamerater, (fra grunnkurs-klassen, på handel og kontor), Rose og Mette Tjernet var to Sande-venninner, men Rose er visst fra Ringshaug/Tønsberg, (fra Tønsbergs Blad 9. mars 1985):

PS 2.
Ringshaug er visst oppkalt etter Sigurd Ring (som jeg er direkte etterkommer av):

PS 3.
Her er mer om dette, (MyHeritage mener at det er et konsistensproblem knyttet til dette, men det må man ha Premium-konto for å se, og det har jeg ikke hatt råd til, de siste åra, må jeg innrømme):

Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:

PS 3.
Nå var det jo sånn.
At jeg bestilte en elektrisk tannbørste, fra Teknikkdeler.no, i romjula.
Men postmannen var visst lat, og han gadd ikke å gå runden sin, på nyttårsaften.
(Noe sånt).
For en sånn tannbørste, skal vel gå greit, i postkassa.
(Vil jeg si).
Og så hadde det akkurat da, dukka opp noe nytt, som het Omikron.
Og som jeg lurte litt på hva var.
Det var visst veldig smittsomt, (leste jeg et sted).
Og derfor så gadd jeg ikke, å risikere å få, denne da ukjente sykdommen.
Ved å gå ned til Rema Signaturgården, for å hente pakken.
(De bølla også med meg, da jeg kjøpte en ny smart-telefon, (fra Computersalg), i fjor vår.
Noe jeg har blogget om).
Så den pakken ble nok sendt tilbake igjen, (til Sverige), etterhvert.
På samme måte som noen munnbind, som postmannen skulle ha levert, på julaften.
(Da var det også sånn, at jeg istedet endte opp med å kjøpe en lignende vare, fra Oda.
For å si det sånn).
Og når det gjaldt munnbindene, så sendte Apotek1 meg en mail.
Hva skulle de gjøre med munnbindene, (som de hadde fått i retur), lurte de.
Og jeg skrev, (for fleip), at de kunne gi de til Frelsesarmeen.
Men egentlig så ville jeg jo ha de.
(Eller pengene tilbake).
Men de slutta å svare.
Og når postmannen tuller sånn, (eller om Apotek1 brukte en for stor innpaknings-eske).
Så blir man jo litt oppgitt.
(For å si det sånn).
Men når det gjelder den første Braun-tannbørsten, (den fra Teknikkdeler.no).
Så har ikke de sendt meg noe mail, (som Apotek1).
Så hvor den tannbørsten har blitt av, (det var snakk om en litt dyrere sensitiv-variant, (til cirka 500 kroner), for de var utsolgt for det vanlige slaget).
Det kan man lure på.
(For å si det sånn).
Jeg kjøpte den Teknikkdeler.no-tannbørsten, (fra romjula/nyttårsaften), på kreditt.
Men jeg må jo likevel betale for den varen.
Det er ikke sånn, at det svenske firmaet, (som Teknikkdeler.no vel er), har slettet dette beløpet, (selv om de muligens har fått tilbake varen).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det var forresten sånn.
At forrige gang Oda var her.
(Forrige lørdag).
Så satt jeg ut noen tomesker og en av Oda sine spesielle pante-poser, (med tomflasker/tombokser for mellom 50 og 100 kroner i).
Og da skal den panten krediteres, på min konto.
(Sånn som jeg har forstått det).
Men nå er dette mer enn en uke siden.
Og det står fortsatt at jeg aldri har levert noe pant til de.
(For å si det sånn).
Så her har jeg muligens blitt ranet, (kan det virke som).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jeg sendte en klage på det med panten:

PS 6.
Det var også sånn, i går.
At jeg satt ut to tomesker, før budet var her.
Og så står det jo på nettet, (på min konto-side hos Oda), hvor budet/budene er på ruten.
Og jeg fikk en tekstmelding, rett før Oda-bilen var her.
Så jeg fulgte litt med på dem, fra bak kjøkkenvinduet.
(Det er en corona-vane, som jeg har.
Og først banka budet på døra.
Og så henta han eskene.
Og så banka han på døra igjen.
Men når det står esker der, når de kommer.
(Som er helt tørre, osv.).
Så skjønner de vel, at de har blitt tatt imot, liksom.
(Så da behøver de vel ikke, å banke på).
Budet bare dytta/sparka bort tomeskene litt.
(Muligens i forakt).
Det var som at budet aldri hatt sett tomme Oda-esker før.
(Må jeg nesten si).
Han oppførte seg, som om det var noe, som ikke skulle stå der, liksom.
(Kunne det virke som).
Når han sparka bort eskene.
Og budet holdt på å glemme eskene.
(Kunne det virke som).
Jeg måtte liksom nikke, mot de tomeskene, fra kjøkkenvinduet.
(For jeg regna med at budet ikke var fornøyd, før jeg hadde hilst på det, (fra vinduet).
Siden at jeg handla øl.
Og da pleier de noen ganger å ringe, og si: ‘I have to see you’.
(Det gjorde de 2. februar).
Selv om jeg kun kjøpte to six-pack med Bare-øl.
Og så i tillegg matvarer/husholdningsvarer/Clas Ohlson-varer for mer enn 2.000.
(For jeg kjøpte jo Ikea-sofa forrige måned.
Så det begynte å bli litt tomt, i skuffer og skap, da.
For å si det sånn).
Da er det ikke noen tenåringer som prøver å handle øl, før de er gamle nok.
(For å si det sånn).
Og politikerne burde kanskje ha laget litt avslappede regler, for salg av øl, under pandemien.
Og media burde kanskje ha forklart folk, om hvordan disse reglene er.
For å si det sånn).
For at budet skulle huske å ta med disse eskene.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Det var også sånn, at budet ikke gikk på den opptråkkede stien.
(Vaktmesteren, (eller om det er Bærum kommune), har liksom hatt ‘mensen’ i år.
Og ikke måkt/strødd utafor der jeg bor.
Av en eller annen grunn).
Men budet gikk istedet, gjennom hagen, og lagde nye spor der.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Det var også sånn, at budet i går, kun bar en eske av gangen.
Og ikke 3-4 som det forrige budet.
(Han fra 2. februar, osv.
Var det vel).
Så det er mulig, at noen av disse budene, er på amfetamin, (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Jeg kjøpte et par Go’ Morgen-yoghurt.
(Som min lagfører Bricen hypet.
Men den skjea som de har bytta til.
(Etter dette muligens moralistiske forbudet mot plast-bestikk).
Den var alt for liten.
(Noe de vel har skrevet om i media, forresten.
Sånn som jeg husker det).
Så jeg er glad for at jeg også bestilte, noe tre-bestikk.
(Siden at det er lite varmtvann her, (og siden at jeg er litt vant med oppvask-maskin).
For å si det sånn).
Og da kan jeg klage, på Kiwi/Norgesgruppen.
For jeg testet også deres tre-bestikk.
For noen måneder/år tilbake, (da plast-bestikk ble forbudt).
Og Norgesgruppen sitt tre-bestikk smakte, som om treet var behandlet, med noe lakk/lut, (eller hva det kan ha vært).
(Må jeg si).
Mens Rema/Oda sitt, ikke hadde noen bi-smak.
(Som jeg kunne merke).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:

PS 11.
Det var også sånn, at mens jeg tok inn maten.
Så kom det en gubbe og to guttunger gående forbi.
Og de så ut som at de hadde vært i en begravelse.
(De så bare ned.
For å si det sånn).
Og det er masse andre veier her og.
Så de som går forbi her, de går muligens en omvei.
(For å si det sånn).
Men likevel, så kommer det ofte folk forbi, når jeg skal ta inn varer, (fra Oda eller Porterbuddy).
Så det kryr av folk i Bærum.
(Må man vel si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Og jeg hadde valgt tidsluken 19.30 til 21.30.
Men budet var på døra mi, litt før dette.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg fikk en tekstmelding, fra Porterbuddy, klokka 19.22.31.
(Og at jeg måtte åpne døren.
Hvis jeg delte inngang med andre.
Noe sånt).
Og så tre sekunder seinere.
(Klokka 19.22.34).
Så fikk jeg en ny tekstmelding, om at varen var levert.
Så de bruke visst tre sekunder, fra forrige kunde, og til meg.
Det må vel være snakk om ny verdensrekord.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Og så er det nå sånn, (som jeg har blogget om tidligere).
At man må bekrefte, at man har tatt inn varene.
Men med omikron, så er det jo sånn, at det er veldig smitsomt.
Så ‘basilusker’, fra bud, (og andre), blir liksom hengende i luften, til de blåser bort.
(Noe sånt).
Så å ta inn varene, med en gang, er kanskje ikke så smart.
Men Porterbuddy trenger å vite, at/når jeg har tatt inn varen.
Men hvorfor trenger de å vite dette?
Jeg prøvde å se på deres FAQ-side.
(For å si det sånn).
Jeg vet at det sies, at covid-tester ikke tåler kuldegrader.
Men hvorfor er Porterbuddy opptatt, av hva kundene gjør, med sine egne varer, (som de har betalt for og alt i orden).
Men kunne de ikke har forklart om dette, på sitt nettsted.
(Hva grunnen er til.
For hvis Porterbuddy skal vite på sekundet, når folk tar inn varene.
Så kan det muligens kræsje litt, med personvernet.
Innhenting av informasjon, (fra firmaer), skal være på en: ‘Need to know basis’.
Trenger Porterbuddy virkelig å vite, på sekundet, når folk tar inn varene.
Er ikke det folks egen sak?
Og hvorfor trenger de å vite dette, isåfall.
Og går de ut fra at alle glaner ‘non-stop’ på smart-telefonen, i tidsluken.
Eller er det lov å trykke på den nevnte knappen, etter at man har satt seg ned foran PC-en, (og Porterbuddy sin sporingsside), igjen.
Hm.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Men men.
Og Total/’Mars’-søppelkassa, var låst.
Det er to luker, for vanlig søppel der, (eller restavfall, som man sier nå).
Men det funka ikke.
Ingen av de to lukene åpna seg.
Så jeg måtte bruke et ‘triks’, som jeg kom på, i fjor, (eller når det kan ha vært).
Jeg måtte åpne den nærmeste luken for matavfall.
Og så slang jeg søppelposene over i riktig dunk, (inni ‘Mars-søppelkassa’).
Så det er jo en skandale, hvordan disse Total/’Mars’-søppelkassene er laget.
(Vil jeg si).
Total er visst et firma fra Fredrikstad.
Og at de klarer å lage noe sånn dritt, (hadde jeg nær sagt).
(Med nøkkelbrikke-låser som nekter å åpne seg).
Det var kanskje bedre, i gamle dager, når det ikke var lås på søppelkassene.
(For å si det sånn).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det var også noen som hadde lagt en ball i hagen min, (som jeg la oppi en sandkasse, som borettslaget eier):

Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Jeg hadde valgt tidsluken 19-21.
Og det var sånn, at Oda-bilen var her, klokka 18.40 cirka.
Og de banka på døra cirka 18.45.
Så det var bare flaks, at jeg ikke var i dusjen, (eller noe lignende).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var også sånn, at jeg satt ut tom-esker og en pose tomflasker, (man må forresten betale for disse posene), til Oda.
(For jeg fikk en tekstmelding, fem minutter før de var her.
Og jeg fulgte med på PC-en.
Så jeg visste tilfeldigvis, at de var tidlig ute.
For å si det sånn).
Men likevel, så banka budet på døra.
(Selv om han vel må ha skjønt, at de eskene, nettopp var satt ut).
Og ikke nok med det, budet stilte seg også opp, og venta, noen meter fra døra.
(Selv om jeg ikke hadde kjøpt øl, denne gangen, (da pleier de å ringe, og si, at de må se meg).
Siden at det er slutten av måneden liksom, (jeg får bostøtten rundt den attende).
For å si det sånn).
Så det var som at Oda-budet, var innpåslitent, (må jeg nesten si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Jeg er vant med kontaktløs levering, fra Porterbuddy, (når det gjelder apotek-varer fra Farmasiet).
Men ingen hos Oda, har hørt kontaktløs levering, (eller corona), kan det virke som.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Igjen så fikk jeg håndsåpe med sensuell duft.
(Som jeg har blogget om tidligere.
Så kan man ikke velge, hvilken duft, man vil ha, på disse håndsåpene.
Oda velger for en.
Og nesten hver gang, så leverer de håndsåpe med sensuell orikide-duft, da.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
Disse papp-tallerkenene var ‘vindskeive’, (av en eller annen grunn):

PS 8.
Det var sånn, at når budet var her, så stod jeg ved kjøkkenvinduet, (som jeg har pleid å gjøre, når Porterbuddy leverer varer her).
(For jeg pleier å ta inn varene ganske raskt.
Jeg vil ikke at noen skal rappe de.
For å si det sånn).
Og da gløtta jeg bare, fra bak gardinene, (for å prøve å følge med litt, på hva som foregikk).
Og det var litt mørkt.
Men det kunne nesten se ut som, at budet var han skjeggete araberen, som myrda hu norske dama, i London, for 10-15 år sida.
(Men det er mulig at jeg blingsa.
Siden at det var ganske mørkt.
Og siden at jeg ikke glante ut av vinduet hele tida heller.
For å si det sånn).
Og det var også sånn, at plutselig hørte jeg noe musikk, fra utafor vinduet.
Så det var antagelig, at budet fikk en telefon, (og at han hadde en mp3-sang, som ringetone).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.