
Stikkord: Hm
-
Mer fra irc
Session Start: fre. mar 11 12:12:40 2022Session Ident: #oslo[00:12.40] <john_cons> det settes på meg at rettighetssakene på mitt nettsted ikke går fremover[00:12.47] <john_cons> men det nettstedet er jo ingen hyttebok[00:12.52] <john_cons> det er jo på kveven[00:13.01] <john_cons> man kan se det over hele verden[00:13.10] <john_cons> så hva med media[00:13.14] <john_cons> har ikke de et ansvar[00:13.19] <john_cons> og hva med de gode nordmennene[00:13.26] <john_cons> dette må da være midt i blinken for de[00:13.33] <john_cons> å være med på å nøste opp disse sakene[00:13.40] <john_cons> her misser man poenget, må jeg si[00:19.40] <john_cons> skorpion hadde den samme bakstreberske måten (må man vel kalle det) å tenke på, husker jeg[00:20.29] <john_cons> så chim og skorpa har en del felles (må man vel si)[00:20.39] <john_cons> de har kanskje vært på samme tegne-kurs, eller noe[00:20.40] <john_cons> hvem vet[00:46.21] <Kris77> selvmord er min vei[00:50.02] <john_cons> pia vil ha sin cricri vet du[00:50.09] <john_cons> dere har sikkert en framtid sammen[00:50.26] <john_cons> hvis du ikke klarer å ta deg sammen og gå videre selv[00:50.29] <john_cons> for å si det sånn[00:54.40] <john_cons> nordmenn er mest glad i polakker[00:54.48] <john_cons> for de bruker dem til å gjøre arbeid på huset[00:55.01] <john_cons> og til å plukke jordbær osv[00:55.14] <john_cons> så hvis du sier du er polakk, så blir du sikkert mer populær[00:55.17] <john_cons> for å si det sånn[00:56.16] <Kris77> tvangsbeltersenga er hvor du skal snart[00:56.37] <Kris77> ved statens tvangsinnleggelse[00:56.49] <john_cons> sovjetstaten tenker jeg vi sier[00:56.52] <Kris77> i Jørpeland mental sykehus[00:56.53] <john_cons> dere helvetes ossier[00:57.26] <john_cons> ikke at rart at putin tørr å bevege på seg[00:57.28] <john_cons> må man vel si[00:57.28] <Kris77> i Jørpeland mental sykehus skal du oppleve helvete[00:57.39] <john_cons> z[00:57.58] <Kris77> Z er helveten i hodet ditt[00:58.07] <john_cons> det sier putin og[00:58.33] <Kris77> du skal suge Putin for mat[00:58.41] <Kris77> for russisk suppe[00:58.42] <john_cons> på seg selv kjenner man andre[00:58.52] <john_cons> din frekke lille rumenske fitte[00:59.04] <Kris77> du skal kjenne russerne i Norge[00:59.34] <john_cons> får håpe de ukrainerne får mer fly osv[00:59.45] <john_cons> og bomber russerne tilbake der de kom fra[01:00.06] <john_cons> for noen skrulling3r[01:01.13] <Kris77> du skal elske russer[01:01.33] <Kris77> innvandring[01:02.18] <john_cons> jeg kjemper fortsatt mot sovjetstat og mot korrupt byråkrati[01:02.30] <john_cons> russerne kan pelle seg tilbake der de kom fra[01:02.36] <john_cons> for å si det sånn[01:03.54] <john_cons> jeg er etterkommer av løvenbalk-slekten[01:04.03] <john_cons> og de har samme farger (gul og blå) som ukraina[01:04.12] <john_cons> så jeg står nok på ukraina sin side der[01:04.14] <john_cons> for å si det sånn[01:16.07] <Kris77> jævla dust[01:16.16] <Kris77> hjernevasket av NATO[01:19.48] <john_cons> da[01:19.54] <john_cons> kriz77[01:20.02] <john_cons> OTAN[01:22.34] <john_cons> jeg burde ha skjønt at du egentlig var russer, når du begynte med den grisepratinga di[01:22.41] <john_cons> for å si det sånn[01:29.51] <john_cons> du er som krutsjov som stod på fn sin talerstol og banka skoa si hardt i bordet[01:30.06] <john_cons> for å få folk til å være stille[01:30.09] <john_cons> litt udannet[01:30.10] <john_cons> må man vel si[01:36.19] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/Shoe-banging_incident[01:49.05] <john_cons> putin tror han er zorro[01:49.07] <john_cons> for å si det sånn[01:53.37] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mark_of_Zorro_(1974_film)[02:06.34] <john_cons> valgerd svartstad haugland ble kulturminister høsten 2001[02:06.51] <john_cons> så det må ha vært etter det, at david hjort okka seg over dette (i regjerningskvartalet)[02:06.54] <john_cons> for å si det sånn[02:07.18] <john_cons> jeg vet ikke akkurat hva det var david hjort ikke likte[02:07.44] <john_cons> det var kanskje det at valgerd svartstad haugland var i krf[02:07.54] <john_cons> og da ville det kanskje gå ut over utelivet i oslo[02:07.56] <john_cons> hva vet jeg[02:14.12] <john_cons> kulturminister er vel kanskje en slags ‘maskott-stilling’[02:14.22] <john_cons> de drar rundt over alt og er med på masse skøy[02:14.25] <john_cons> for å si det sånn[02:22.32] <john_cons> david hjort hadde en kamerat som het roger, som leide ut diskotek-utstyr som røykmaskiner osv[02:22.37] <john_cons> roger fra sagene[02:23.01] <john_cons> så det er mulig at david hjort var litt påvirket av sine bekjente som jobbet i utelivsbransjen[02:23.03] <john_cons> noe sånt[03:57.21] <john_cons> jeg var forresten grunnlegger av action arcade (det var jeg som kom med ideen til denne virksomheten på slutten av studieåret 1989/90)[03:58.20] <john_cons> så det var kanskje derfor, at jeg fikk være med på tømme-runde, i follo og på bislett, rundt 1994[03:58.37] <john_cons> av bevis og butthead #2[03:59.17] <john_cons> bevis og butthead #2 ville også at jeg skulle jobbe med å drive gatekjøkken for de i området kolbotn/follo, langs mosseveien vel[03:59.29] <john_cons> på rundt den samme tida vel[03:59.42] <john_cons> men jeg satset heller på leder-karriære i rimi osv.[03:59.45] <john_cons> for å si det sånn[04:20.33] <john_cons> disse ville også at jeg skulle stå som ansvarlig for noen ulovlige poker-automater i lillestrøm (en gang studieåret 1991/92)[04:20.41] <john_cons> men det sa jeg også nei til[04:21.09] <john_cons> men jeg jobbet noen øker for de (som penge-veksler/spillehall-ansvarlig) på tg 94, i rykkinn-hallen[04:21.14] <john_cons> for å si det sånn[04:22.27] <john_cons> jeg lagde også et regnskaps-data-program for de (i dataease) påsken 1993[04:22.37] <john_cons> mens jeg hadde påske-perm fra førstegangstjenesten[04:23.35] <john_cons> og så fikk de låne min toyota hiace mens jeg hadde kne-operasjon, på aker sykehus, våren 1996[04:23.37] <john_cons> var det vel[04:23.58] <john_cons> for deres egen firmabil var det noe feil med da (og firmaet gikk dårlig økonomisk)[04:24.00] <john_cons> noe sånt[08:27.12] <Chimera> Fredag, ikke ille[08:28.16] <Chimera> ikke nevnt Magne Winnem på et døgn. Er du syk eller noe john_cons?[08:48.07] <john_cons> en gang før magne winnem ble gift (noe som var sommeren 1993), så fortalte winnem, at når han lå med hu elin som seinere ble kona hans[08:48.18] <john_cons> så sprakk noen ganger kondomen[08:48.25] <john_cons> (dette var mens de bodde på nordstrand)[08:48.42] <john_cons> og da råkjørte magne winnem ned til det døgnåpne apoteket på jernbanetorget[08:48.54] <john_cons> og så kjøpte han glidemiddel med sæddrepende krem[08:49.05] <john_cons> og så satt han en kondom på tørkerull-holderen dems[08:49.20] <john_cons> og så smørte han inn kremen fra apoteket på kondomen[08:49.43] <john_cons> og så begynte han å jokke elin med den trøkerull-holderen osv[08:49.49] <john_cons> sånn at det ikke skulle bli unger[08:49.50] <john_cons> noe sånt[08:57.58] <john_cons> så magne winnem er kreativ[08:58.00] <john_cons> må man vel si[09:01.28] <Chimera> yes. Han fikk til noe i livet 😛[09:18.08] <john_cons> han skulle jo dø ung og bli et vakkert lik[09:18.12] <john_cons> (sa han på 80-tallet)[09:18.21] <john_cons> så han stod vel på mer enn vanlig for å få til noe[09:18.26] <john_cons> var mitt inntrykk ihvertfall[09:35.56] <Kris77> faren din burde brukt condom[09:35.59] <Kris77> Erik[09:37.18] * Chimera (~Henning@Chim3ra.users.undernet.org) Quit (Quit: stop!)[09:37.24] * X sets mode +l 11 for #oslo[09:39.42] <Kris77> Under det kaoset man ser nå, hvem vet. Russerne kan gjøre samme feil igjen, sier Pry, som mener Sverige har gjort en klok avgjørelse i å sette all oppskytning på pause inntil videre.[09:51.29] Kris77 added to ignore list[09:51.38] <john_cons> [09:51.29] Kris77 added to ignore list[13:33.29] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::7980:8e0a:3d9c:9701) has joined channel #oslo[15:25.58] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::7980:8e0a:3d9c:9701) Quit (Ping timeout)[17:15.33] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::4537:1f06:d623:bac5) has joined channel #oslo[22:21.30] * Kris77 (m_kraus@2001:470:dcae:a1::f34c) has left #oslo ()[22:22.15] * RibbeSkog (m_kraus@2001:470:dcae:a1::f34c) has joined channel #oslo[22:22.24] <RibbeSkog> hvor er Erik ?[22:22.44] <RibbeSkog> john_cons: bor du alene ?[22:39.41] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::4537:1f06:d623:bac5) Quit (Read error: Connection reset by peer)[23:33.11] RibbeSkog added to ignore list[23:33.23] <john_cons> [23:33.11] RibbeSkog added to ignore list -
Denne gården har visst vært eiet av min fars slekt

PS.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2014/02/ved-kikke-i-strmms-historie-sa-har-jeg.htmlPS 2.
Det står i Svelviksposten-artikkelen overfor.
At den gården ble bygget i 2004.
Så hvordan det kan henge sammen.
Det kan man kanskje lure på.
Det er mulig at de rev de gamle bygningene og bygget nytt.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Mer om denne gården, (fra boka Strømms Historie, bind II):

-
Jeg sendte en e-post til Cort Adeler Selskabet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Adeler-skifte-dokument 76 – 100/Fwd: Adeler-skifte-dokument 51 – 75/Fwd: Adeler-skifte-dokument 26 – 50/Fwd: Cort Adeler sin 400 års-dagErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. mars 2022 kl. 02:03Til: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>Kopi: brevikhistorielag@gmail.com, mailbox@sa.dkHei,nå har jeg sagt til hu Bjørg (min mors tremenning), at det kom til å bli sånn god mat og god drikke osv., som i 1972.Så det var litt dårlig.Men det er kanskje sånn at det bare er dere i Cort Adeler Selskabet som får mat.Hvis jeg skulle tippe.Også rart at dere bruker dansk skrivemåte i ordet: ‘Selskabet’.Dere er visst stiftet i 2012, hvis jeg forstår det riktig.Men men.Da kommer dokumentene 126 – 150.Erik Ribsskogsøn. 6. mar. 2022 kl. 23:22 skrev Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>:Takk for dokument.Det vil ikke bli sendt ut noen offisiell invitasjon til andre enn noen ambassadører samt ordføreren i Porsgrunn. Arrangementene er åpne for alle.Mvh,Rune Engen-Glug+47 95962020On 6 Mar 2022, at 20:39, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,her kommer Adeler-skifte-dokument 76 – 100.Erik RibsskogPS.Jeg skrev i den første mailen at Magna Adeler f. Nyholm jobbet _som_ kammeradvokat.Men det riktige skal være _hos_ kammeradvokat.(Som kontordame vel).Sa han Erling Fin Poulsen, (som var hennes nevø), rundt 2013.(Da jeg ringte om slektsforskning fra England).Han Poulsen sa også at Magna Adeler og min mormor Ingeborg var som venninner, (for Magna Adeler, (som var min mormors tante), var en attpåklatt da).Og Poulsen sin mor var også med i venninne-gjengen, (samt delvis min mor Karen), sa han vel.(Noe sånt).———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 6. mar. 2022 kl. 18:17Subject: Adeler-skifte-dokument 51 – 75/Fwd: Adeler-skifte-dokument 26 – 50/Fwd: Cort Adeler sin 400 års-dagTo: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>Cc: <brevikhistorielag@gmail.com>, <mailbox@sa.dk>Hei,her kommer Adeler-skifte-dokument 51 – 75.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 6. mar. 2022 kl. 17:22Subject: Adeler-skifte-dokument 26 – 50/Fwd: Cort Adeler sin 400 års-dagTo: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>Cc: <brevikhistorielag@gmail.com>, Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>, <mailbox@sa.dk>Hei,her kommer Adeler-skifte-dokument 26 – 50.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 6. mar. 2022 kl. 16:31Subject: Re: Cort Adeler sin 400 års-dagTo: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>Cc: <brevikhistorielag@gmail.com>, Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>, <mailbox@sa.dk>Hei,når det gjelder de skifte-dokumentene etter Magna og Holger Adeler så er det snakk om 271 dokumenter.Og så har jeg også noen adelsbrev.For han Bartholdy hos danske myndigheter/riksarkiver sendte meg et par Adeler-adelsbrev da jeg bodde i Liverpool sentrum (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).Men en liten lokal domstol klikka helt og heiv meg ut av leiligheten høsten 2011, og da ble de adelsbrev-kopiene liggende.(For britiske myndigheter ga meg bare ti minutter eller noe, på å flytte).Og de adels-brevene var for store for scanneren min, på den tida.For de var i A3-format eller noe.Så når scanneren bare var i A4-format, så fikk jeg ikke scannet disse dokumentene helt.Men det er mulig at danskene kan sende de på nytt.Mvh.Erik RibsskogPS.I 1972 så var det visst en sånt stivt middags-selskap hvor sikkert ordføreren var, osv.(Virka det som fra Porsgrunns Dagblad:https://www.nb.no/items/e78a177e75198ed89d288b96428e991f?page=11&searchText=”ripskog”).Hvor folk satt i smoking, osv.Man skulle kanskje tro at 400 års-jubileet var enda større enn 350 års-jubileet.Så kanskje litt rart hvis dere kutter ned på sånne ‘snobbe-greier’.Jeg prøver å sende 25 av de nevnte skifte-dokumentene av gangen.Så blir det spennende å se om det funker, (eller om det blir for mye, for mail-servere osv.).For å si det sånn.søn. 6. mar. 2022 kl. 09:40 skrev Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>:Hei Erik Ribsskog.Du kan se litt om etterkommere etter Cort Adeler på vår hjemmeside cortadelerselskabet.no og selskabet har medlemmer som både er etterkommere og andre interesserte. Det er mange arrangement i jubileums året. Det viktigste er den 18 Juni der Marinemusikken vil spille i Brevik.Vi har mye stoff (invitasjoner etc) fra 300-års jubileet i 1922, men jeg har ikke sett noe fra 350-års jubileet. Du må gjerne scanne og maile meg det du evt. har.Mvh,<BBRUK 2.jpg>Rune Engen-Glug+47 95962020On 5 Mar 2022, at 23:50, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,jeg har i dag chattet med min mors tremenning Bjørg på Facebook, om dette.For jeg har lest i Porsgrunds Dagblad, (på ‘Bokhylla’), at: ‘Familien Ripskog fra Hurum’ var invitert til Cort Adeler sin 350 års-dag, i 1972.Og da var jeg bare to år.Så det husker ikke jeg noe av.Og det er vanlig, at Ribsskog-navnet blir feilstavet.Så det er vel det som har skjedd her og, tenker jeg.Min mors foreldre Ingeborg f. Heegaard og Johannes bodde ihvertfall på Hurumlandet, på 60/70-tallet, husker jeg.(Jeg bodde noen ganger hos de, på Grytnesfeltet i Sætre, når min mor Karen og stefar Arne Thormod var på charter-ferie, til Syden.Og min mor holdt 17. mai-tale, på 60-tallet, i Filtvet, var det vel.Og min morfar Johannes jobba som kontorsjef i Hurum kommune, fra midten av 60-tallet til midten av 70-tallet.Og de bodde på Klokkarstua og Holmsbu, før de fikk seg eget hus, på Sætre).Min mormors tante/moster var Magna Adeler f. Nyholm, (datter av den danske forsvarssjef Anders Gjedde Nyholm).Og hun var gift med Holger Adeler.Min mor sa bare ‘Meme’.Jeg har snakket med Magna Adeler sin nevø Erling Fin Poulsen fra Klampenborg, på telefon, da jeg bodde i England.Og han fortalte at hu Magna Adeler ikke klarte å si Magna som barn, men at hu sa ‘Meme’ og så ble hu seinere kalt dette.Hu hadde jobbet som kammeradvokat, (sa Poulsen).Og hu møtte Holger Adeler på lokaltoget, (inn til København), i godt voksen alder, (etter at hu Magna Adeler ikke kunne få barn lenger).De var begge veldig gammeldagse, når det gjaldt oppførsel: ‘Very old style’, (sa Poulsen).(Noe sånt).Jeg har også fått sendt skifte-papirene etter Magna og Holger Adeler fra et statsarkiv i Danmark.(Dette var for rundt ti år siden.For jeg begynte med slektsforskning etter at min mormor døde).Så dette kan jeg eventuelt printe ut, eller maile, hvis dere er interessert i det.(Jeg har også tenkt til å hive dette opp på mitt nettsted igjen.Og da passer det kanskje å gjøre dette i år, siden at det er Adeler-jubileum).For nå er min mormor Ingeborg død, og min morfar Johannes død.Og min mor Karen er død, og min mors søster Ellen er død.Og min mors lillebror Martin er ikke så glad i sånne konforme/snobbete ting, husker jeg at han sa, i 2005.Så jeg lurte på om det er meninga at vi i Ribsskog-slekten skal være med på Adeler-jubileum denne gangen også.Jeg kan ta med de nevnte papirene, (til deres museum), hvis ikke dere har de fra før.Og min mors tremenning Bjørn Ribsskog Kjendlie oppe i Trøndelag, har hatt lyst til å møte meg, (sa hu ihvertfall for noen måneder siden).Så da kanskje hu kunne fått en billett til dette, så kunne vi skravla om slektsforskning også, innimellom Adeler-greiene, tenkte jeg.På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog<076.jpg><077.jpg><078.jpg><079.jpg><080.jpg><081.jpg><082.jpg><083.jpg><084.jpg><085.jpg><086.jpg><087.jpg><088.jpg><089.jpg><090.jpg><091.jpg><092.jpg><093.jpg><094.jpg><095.jpg><096.jpg><097.jpg><098.jpg><099.jpg><100.jpg>25 vedlegg126.jpg108K127.jpg77K128.jpg122K129.jpg116K130.jpg50K131.jpg106K132.jpg73K133.jpg90K134.jpg157K135.jpg103K136.jpg78K137.jpg132K138.jpg97K139.jpg157K140.jpg154K141.jpg116K142.jpg139K143.jpg104K144.jpg65K145.jpg137K146.jpg78K147.jpg122K148.jpg144K149.jpg108K150.jpg103KPS.
Her er vedleggene:

























Jeg sendte en e-post til Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av TelioErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. mars 2022 kl. 01:09Til: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.noHei,siden jeg sendte den forrige mailen, så har jeg blant annet mottatt en ny faktura fra dere. (Se vedlegg).Som jeg har fortalt dere tidligere, så har jeg ikke bestilt noe fra dere.Det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Så det er nok det som har skjedd her også.Jeg ønsker nå, å få svar, fra en overordnet, om dette.(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tor. 24. feb. 2022 kl. 10:44Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av TelioTo: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>Hei,jeg viser til deres brev/faktura fra 15. februar. (Se vedlegg).Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.Som jeg forklarte om i den forrige mailen, så er det noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Så det er nok det som har skjedd her og.Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: ons. 23. feb. 2022 kl. 20:11Subject: Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av TelioTo: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>Hei,jeg viser til Deres brev fra 15. februar. (Se vedlegg).Dette er ikke noe jeg har bestilt.Som jeg har sagt fra om til dere tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.Så det er nok det som har skjedd her også.Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 21. nov. 2021 kl. 23:36Subject: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av TelioTo: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>Date: tor. 26. aug. 2021 kl. 19:10Subject: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av TelioTo: <eribsskog+lail-ni@gmail.com>Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.For information in English, please read further down.Ditt saksnummer er 371656191 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.Med vennlig hilsenTelio Kundeservicewww.telio.noDu skrev:Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.MvhLaila Monica Vedumprompen Nikolaisen RibsskogChristian Krohgs gate 43A0186 OsloTlf 91587593Saksnummer: 371656191Engelsk tekst:In English:Thank you for contacting Telio Customer Services.Your ticket number is: 371656191. Please, find your message enclosed below.In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via “Min side”(My Page).To log on to “Min side”, please go to www.telio.no.Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.Yours sincerely,Telio Customer Serviceswww.telio.noYou wrote:Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.MvhLaila Monica Vedumprompen Nikolaisen RibsskogChristian Krohgs gate 43A0186 OsloTlf 91587593Saksnummer: 3716561912 vedleggIMG_20220301_0001 paint.jpg761KIMG_20220301_0002.jpg349KPS.
Her er vedleggene:








