johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-epost til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev av 17. mars/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2022 kl. 17:25
    Til: pd.no@lowell.com
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 17. mars, (se vedlegg).
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Som jeg tidligere har opplyst, så er jeg en sosialklient, som må klare meg på livsopphold-støtte.
    Så det virker som at dere har tatt julebordet litt tidlig, når dere skriver: ‘Viser til innbetaling’.
    Det gir ikke noe mening for meg.
    Jeg husker at det var noe surr med strøm-regningene, (som Nav somlet med å betale, enda jeg hadde levert de i tide).
    Dette var i fjor.
    Men den gjelden dere lister opp nå, er fra 90-tallet, så denne burde muligens vært kalt foreldet, og slettet, (som jeg vet er praksisen andre steder).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dette skriver også: ‘Hvis ikke restkravet betales innen frist i sist sendte brev’.
    Hva skal dette bety?
    Hvilket brev fabler dere om her?
    Her har dere røyka fleinsopp liksom, (som folk sier), kan det virke som.
    Det må jeg klage på.
    Det siste jeg fikk fra dere, var vel en tekstmelding, fra 22. mars.
    Og da stusset jeg, (husker jeg).
    Sender man virkelig forretningsbrev, i tekstmeldinger, i våre dager.
    Eller har dere hatt noen ungdomsskole-elever utplassert der, lurer jeg.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 5. des. 2021 kl. 06:35
    Subject: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: <kundesenter.no@lowell.com>
    Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).
    Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.
    Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).
    Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.
    Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.
    Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.
    Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.
    Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.
    Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).
    Så disse gjør heller ikke jobben sin.
    Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.
    Så de gjør heller ikke jobben sin.
    Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.
    Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).
    Så derfra er det også bare tull.
    Så på grunn av disse ‘gamlehjem-kjærringene’, (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.
    Så det får dere se å gjøre nå.
    (For dere må kontakte Nav om dette.
    For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.
    Noe som er rimelig frustrerende for meg.
    Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.
    For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
    Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.
    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no
    Hei,
    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 19:35
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.
    Derfor stoppet innbetalingene.
    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.
    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.
    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 12:04
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.
    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.
    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.
    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.
    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.
    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.
    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.
    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 19. mars 2010 16:46
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.
    Så jeg hadde en klage på dette.
    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).
    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. mars 2010 15:45
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    Adresse:
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice
    Kundekonsulent
    kundeservice@aktivkapital.no
    Aktiv Kapital
    Postboks 6426 Etterstad
    0605 Oslo
    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
    www.aktivkapital.no
    Fra: Ida Halvorseth
    Sendt: 18. mars 2010 08:32
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. mars 2010 18:03
    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
    Emne: Anmerkning i kredittregister
    Hei,
    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.
    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).
    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.
    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351
    Mvh Lena
    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >
    IMG_20220328_0001 paint.jpg
    645K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220328_0001 paint

  • Jeg sendte en e-post til Brukerklagenemnda

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. mars 2022 kl. 22:27
    Til: Tirill Selnes Bjørnson-Langen <tirill@brukerklagenemnda.no>
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no, “Storjord,Lars Edvard” <lars.edvard.storjord@nkom.no>, firmapost@nkom.no, postmottak@sd.dep.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, Post <post@forbrukerradet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no
    Hei,
    dette at borgere ikke får lov å sende, det må jeg si, at høres nazistisk ut, (i mangel av et bedre ord).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg har gått på handel og kontor, (i sin tid), og der lærte jeg, at det var borgeren/kunden sitt privilegium, å velge korresponanse-metode.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 29. nov. 2021 kl. 12:21 skrev Tirill Selnes Bjørnson-Langen <tirill@brukerklagenemnda.no>:
    Hei,
     
    Viser til mottatte henvendelser til info@brukerklagenemnda.no. Vi gjør oppmerksom på at denne epostadressen er forbeholdt offentlige myndigheter. Ved fremtidige henvendelser kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema på Kontakt oss.
     
    Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon (heretter Brukerklagenemnda) er et nøytralt klageorgan som avgjør tvistesaker mellom brukere (privatpersoner og småbedrifter med inntil 10 årsverk) og tilbydere av elektroniske kommunikasjonstjenester (mobiltelefoni, bredbånd og TV).
     
    Saksbehandlingen i Brukerklagenemnda er skriftlig, hvilket betyr at våre vurderinger baserer seg på den skriftlige dokumentasjonen som er fremlagt i de aktuelle sakene. For at vi skal kunne vurdere din henvendelse nærmere, må du først fylle ut vårt klageskjema og fremlegge nødvendig dokumentasjon.
     
    Slik jeg forstår dine henvendelser riktig, har det blitt opprettet flere mobilabonnement hos ulike tilbydere i ditt navn.
     
    Dersom det blir aktuelt med en klage i Brukerklagenemnda, må du først fylle ut vårt klageskjema og fremlegge nødvendig dokumentasjon. Merk hver enkelt tilbyder må klages inn separat, da saksbehandlingen i BKN ikke åpner for å klage inn flere tilbydere samtidig i én og samme klage.
     
    Om klageadgangen til Brukerklagenemnda:
     
    Alle forhold som du ønsker at Brukerklagenemnda skal ta stilling til, må først ha blitt skriftlig påklaget til den part som fakturerer deg. Det er et absolutt krav for å få klage til Brukerklagenemnda at du først har påklaget forholdet skriftlig til din mobiloperatør, som også vil være innklaget part i en klage til oss.
     
    Du kan bringe forholdet inn for Brukerklagenemnda dersom mobiloperatøren din ikke har
    (1) imøtekommet ditt krav, eller
    (2) skriftlig orientert om forventet behandlingstid innen to uker etter at de mottok klagen din, eller
    (3) gitt et endelig skriftlig svar på klagen innen rimelig tid.
     
    Brukerklagenemndas eget klageskjema må i alle tilfeller fylles ut. Klageskjemaet finner du her: Brukerklagenemndas klageskjema. Skjemaet fylles ut elektronisk, eller skrives ut og sendes til oss per post. Vi anbefaler førstnevnte, av hensyn til vår saksbehandlingstid. 
     
    Det er avgjørende for vår registrering av din klage at du sammen med ditt utfylte klageskjema kan fremlegge følgende dokumentasjon:
    – Din skriftlige klage til din mobiloperatør
    – Eventuelt skriftlig avslag (og øvrig korrespondanse)
    – Kopi av fakturaer du måtte klage på, herunder fakturaspesifikasjon
     
    All dokumentasjon lastes opp i det elektroniske klageskjemaet på våre nettsider. Dokumentasjon som mot formodning ikke kan lastes opp, sendes til oss per post.
     
    Vennligst gå inn på våre nettsider for mer informasjon om saksgangen. Du er også velkommen til å ta kontakt med oss per telefon på hverdager mellom klokken 09:00 og 12:00.
     
    Vi gjør oppmerksom på at svar til denne e-postadressen verken vil bli lest eller besvart. Ved fremtidige henvendelser kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema på Kontakt oss.
     
     
    Med vennlig hilsen
     
    Tirill Selnes Bjørnson-Langen
    Juridisk saksbehandler                               
    Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon
     
    _____________________________________________
    Brukerklagenemnda
    Lilleakerveien 4A
    0283 Oslo
    Telefon: 22 13 32 20
    E-post: tirill@brukerklagenemnda.no
    Web:    www.brukerklagenemnda.no
    _____________________________________________
  • Jeg sendte en e-post til Forsvaret

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 8. mars/Fwd: Saksdokument fra Forsvarsdepartementet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. mars 2022 kl. 11:30
    Til: “Postmottak@fd.dep.no” <postmottak@fd.dep.no>
    Kopi: postmottak@spk.no, calmquist@eurojuris.no, post@advokatforeningen.no, Forsvaret <forsvaret@mil.no>, presse@spk.no, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, “fpvs.kontakt” <fpvs.kontakt@mil.no>, post@ombudsmann.no, sfovpost@statsforvalteren.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, oholter@mil.no, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, postmottak@sivilombudet.no, fko@mil.dk, post <post@finkn.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    jeg viser til brev fra Ridehuset i Hamar, fra 8. mars, (se vedlegg).
    Jeg får hele tiden også brev/mailer, fra Forsvarsdepartmentet i Oslo.
    Så det blir litt ekko her liksom, (som de sier).
    Så det må jeg klage på.
    Kan dere hos Forsvaret klare å samle dere litt, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere sier i annenhvert brev, at Nav og Statens Pensjonskasse, skal behandle saken.
    Men, (som jeg har skrevet tidligere), så er det Forsvaret jeg klager på, (siden at dette skjedde under førstegangstjenesten).
    Så jeg må si at dere surrer fælt her, (og sender meg rundt som en kasteball).
    Jeg har også fått en mail, (som jeg ikke har rukket å svare på enda), hvor de skriver, at Sivilombudsmannen, (som de het før), skulle se på det.
    Men de har jeg oppdatert hele tida.
    Så det er jo bare surr, må jeg si.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 11. mar. 2022 kl. 23:04
    Subject: Re: Saksdokument fra Forsvarsdepartementet
    To: Postmottak@fd.dep.no <postmottak@fd.dep.no>
    Cc: <postmottak@spk.no>, <calmquist@eurojuris.no>, <post@advokatforeningen.no>, Forsvaret <forsvaret@mil.no>, <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <oholter@mil.no>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <fko@mil.dk>, post <post@finkn.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>
    Hei,
    som jeg tidligere har forklart om til Statens Pensjonskasse, så er det ikke jeg som er skyld i foreldelse her.
    Jeg klagde allerede på dimme-dagen i juni 1993, på at jeg hadde skade under førstegangstjenesten.
    (Dette var på et skjema som vi skulle levere til ei kantinedame den siste dagen på Terningmoen.
    Og jeg husker at jeg drøftet dette litt, med medsoldat Bøe, (fra Skotbu), siden at han tilfeldigvis stod ved siden av meg, ved kantina sin disk).
    Så jeg har har gjort mine ting i tide her.
    Men Forsvaret har somlet, (de har aldri kontaktet meg tilbake om dette).
    Så å bebreide meg for dette, det er bakvendt-land-aktig å gjøre, vil jeg si.
    Da er det tull og tøys, må jeg si.
    Det er også sånn at dere sender meg rundt som en kasteball.
    Dette skjedde under førstegangstjenesten, og jeg klager derfor til Forsvaret.
    Men dere sender meg til Statens Pensjonskasse og Nav.
    Det er litt uverdig, må jeg si, å blir sendt rundt sånn som en kasteball.
    Sånn behandler man ikke kunder/borgere, vil jeg si.
    Forsvaret har helt klart kompetanse til å behandle sånne klager selv.
    Her tuller man, vil jeg si.
    De skal ihvertfall ikke sende folk rundt som en kasteball.
    For å si det sånn.
    Man leverer klagen en gang, til Forsvaret.
    Og det burde holde.
    At man så skal levere klagen en andre gang, til Statens Pensjonskasse.
    Og så en tredje gang til Nav.
    Det blir som noe i Sovjet, må man vel si.
    Ikke rart at Putin tørr å røre på seg, når det er så ‘russisk’ i Vesten.
    Skjerpings!
    Min lillesøster Pia har også en lignende klage.
    Om somrene på andre halvdel av 80-tallet, så pleide Pia og jeg å dra på sommerferie-besøk, til vår mormor Ingeborg, (som da var enke), i Stavern.
    Og Ingeborg og Pia ville at Pia og jeg skulle dra på diskotek, nede ved havna.
    Og dette var muligens den sommeren jeg fylte atten, (sommeren 1988).
    Og Pia ville plutselig gå en tur med en soldat.
    Og så rundt årtusenskiftet, så forteller Pia meg, at da hadde hu fått herpes.
    (Jeg tror det heter munn-herpes.
    Hu forklarte at hu hadde noen stygge sår på leppene, som kom tilbake).
    Så her har min lillesøster Pia også en klage-sak mot Forsvaret, (at hu mer eller mindre ble voldtatt av en eldre soldat/vernepliktig, og fikk herpes, sommeren 1987 eller 1988).
    Så her får dere hoste opp en erstatning til henne og, i samme slengen da.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 21. feb. 2022 kl. 09:51 skrev Postmottak@fd.dep.no <Postmottak@fd.dep.no>:
    Forsvarsdepartementet
    Vår ref:      2022/296 – 2
    Dato:         18.02.2022
    Erstatning etter forskrift om verneplikt og heimevernstjeneste – klage
    Hilsen
    Forsvarsdepartementet,
    postmottak@fd.dep.no
    IMG_20220327_0001 paint.jpg
    523K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220327_0001 paint

  • Her har jeg vært litt treig. Dressmann hadde Black Friday-tilbud, (halv pris), på alle olabukser. Og jeg bestilte en, (for jeg hadde bare den buksa fra Rewe, som var brukanes, må man vel si). Og jeg bestilte regular, men fikk easy fit. Noe sånt

    treig

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211124_232445

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211124_232553

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20211124_232648

    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20211124_232915

    PS 5.

    Denne buksa var litt for stor, (må man vel si), da jeg fikk den.

    (Jeg var nok litt stressa.
    Siden at jeg ikke klagde, over det med størrelsen.

    Eller, størrelsen var riktig, (38/32).

    Men jeg fikk feil modell, (den for tjukkaser/bønder/hip hop-ere liksom).

    For å si det sånn).

    Men etter omikron, (da jeg begynte å handle fra Oda), så har den buksa passa bedre.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    stålsett 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    stålsett 2

  • Mer fra Bekkestua

    Nå var Porterbuddy her, med et par pakker.
    Som jeg har blogget om tidligere, så leste jeg om noe som het Regaine, i For Him Magazine, på slutten av 90-tallet.

    Og det hjelper mot høyt hårfeste, osv.

    Og det pleide jeg å bruke, mens jeg jobba som butikksjef.

    (For min kollega/underordnede Jan Henrik.

    Han manet meg, (på Burger King Grensen, en gang David Hjort dro meg med dit), til å tro, at jeg hadde begynt å miste håret, da.

    Eller om han hadde nerve-sammenbrudd.

    Noe sånt).

    Og da måtte man ha resept, for å kjøpe dette.

    Noe jeg fikk på Bentsebrugata Legesenter, (som min søsters venninne Cecilie Hyde hadde anbefalt meg, før jeg flytta til Oslo, høsten 1989).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Like før jeg flytta tilbake til Norge, (høsten 2014).

    Så begynte frisørene i Liverpool, (en asiater som hadde slekt på Fjell), å skamklippe meg, (må jeg si).

    Og jeg lurer på om jeg fikk noe skabb, (noe som det ikke fantes mye av i Norge i gamle dager), på Kielferja/danskebåten og på Rønningen Vandrerhjem, (i 2018).

    Og jeg har også blitt skamklipt, på Cutters, (av ei kjempetjukk trønderdame), osv.

    (Noe jeg har blogget om).
    Og siden at jeg flytta tilbake til Norge, i 2014.

    Så har jeg ikke trengt resept, for å kjøpe Regaine.

    For apotekene har nå fått en svensk vare, som heter Recrea Forte, som man ikke trenger resept, for å kjøpe.

    Men denne varen, (som er laget av et firma i Solna), er utsolgt, ved hver våronn/mikkelsmess liksom, i X antall uker/måneder.

    (Noe sånt).

    Og da forsvinner poenget litt, med å bruke dette middelet.

    (For det må man bruke hver dag, (eller bortimot hver dag).

    For å si det sånn).

    Og sosser i Oslo, må da dra ut på bygda, for å handle Recrea Forte der.

    For apotekene i Oslo, blir utsolgt, med en gang.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Nå fikk jeg Farmasiet-varer, her om dagen.

    Men de var utsolgt for Recrea Forte.

    Men jeg fant ut, (ved å søke her og der), at Apotek 1 hadde en lignende vare, som het Minoksidil Norfri.

    (Noe sånt).

    Og den kunne jeg bestille.

    Men jeg har bestilt Recrea Forte, fra 123Apotek, (på Sørlandet).

    Og da fikk jeg den i postkassa, (husker jeg).

    Men det valget, var umulig å velge, for Minoksidil Norfri, (hos Apotek1).

    Så man måtte velge for eksempel Porterbuddy, (eller å hente på postkontoret).

    Så da betalte jeg 29 kroner ekstra, (Farmasiet pleier å ha gratis Porterbuddy-levering), for å få den varen levert, på døra.

    Og når jeg har bestilt Recrea Forte, fra Farmasiet.

    Så har Porterbuddy levert den varen kontaktløst, (og uten noe knussel liksom).

    Men Apotek1 forlanger at man viser legitimasjon.

    (Av en eller annen grunn).

    Så de er mer firkanta, enn Farmasiet.

    (Må man vel si).

    Enda det er snakk om akkurat samme type vare, etc.

    Så jeg måtte vise legitimasjon, (og en lapp med en leverings-kode), til budet.

    (En ung mann, med en svart-lakkert bybil, (uten Porterbuddy-logo).

    Og med caps vel).

    Og budet glodde lenge på førerkortet mitt.

    (Som jeg viste fra kjøkkenvinduet.

    På grunn av corona-pandemien, osv.).

    Lenger tid, enn jeg pleide å bruke, på å sjekke sjekker.

    (Noe jeg gjorde, på CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og i X antall Rimi-butikker.

    For å si det sånn).

    Så det lurte jeg litt på.

    Og mens budet glodde på førerkortet mitt.

    Så pekte han på meg, med en mobil, med tre kamera-linser.

    Så det var litt spesielt, (må jeg si).

    Kanskje dette iPhone-hysteriet har tatt av litt vel mye.

    En smart-telefon, (og en PC), kan man bruke, til X antall forskjellige ting.

    Så det blir kanskje litt russisk, (noen ganger).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220323_183713

    IMG_20220323_183820

    IMG_20220323_183843

    IMG_20220323_183907

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    mer om våronn

    https://hårtapsnett.no/diskusjon/threads/selger-noen-recrea-forte.63882/

    PS 5.

    I PS-et overfor.

    Så skriver noen, at man kan kjøre Recrea Forte, på eBay.

    Men det er vel egentlig ikke lov, ifølge de nokså nyinnførte ‘Nord Korea-reglene’, til Erna Solberg & Co.

    Men kan bare kjøpe apotek-varer i/fra Norge.

    (For å si det sånn).
    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    For Him Magazine aka. FHM var noe av det kuleste, i bladhylla på Narvesen, på 90-tallet.

    (Syntes jeg).

    Her kunne man oppdatere seg på (britisk) musikk, film, herre-mote og livsstil osv., for mindre enn en hundrelapp.

    Så det bladet pleide jeg å lese, hver måned, (i tillegg til gratismagasinet Natt & Dag).

    (Husker jeg).

    Så jeg var nokså urban, på slutten av 90-tallet, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Og jeg bodde også på St. Hanshaugen, (i gåavstand fra Karl Johan osv.), fra januar 1996.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    fhm