Stikkord: Hm
-
Jeg sendte en e-post til Bisnode
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>SV: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241]Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. april 2022 kl. 17:58Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>Kopi: soknad@365direkte.no, postkasse@datatilsynet.no, database@no.experian.com, ksdb.no@bisnode.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>Hei,da har jeg fjerna kredittsperren midlertidig, (mens jeg søker om lån).(Det er noen nett-troll som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.Så derfor måtte jeg sette på kredittsperre i fjor.For uansett hvor mye jeg klage til Datatilsynet.Og til Statsforvalteren (for å få fri rettshjelp), osv.Så gjøre ingen noe).Kan dere da si fra til bankene som har kontaktet dere, om at dette nå er i orden?Også eventuelle betalingsanmerkninger er på grunn av de nevnte nett-trollene, (jeg får hundrevis av tulle-mailer/bestillinger hver måned).Så det kan dere kanskje opplyse om til bankene, (eller på min kreditt-fil).Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det er også dumt at dere også bruker dnb som nett-sted navn.Da kan det blandes med den norske banken dnb, som er den største i Norge, sist jeg sjekka.Skjerpings!man. 4. apr. 2022 kl. 12:16 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:Hei,Når man trenger et nytt abonnement, søker om lån eller bestiller nytt kredittkort, velger selskapet eller banken å ta en kredittvurdering. Dersom man har en frivillig kredittsperre vil de ikke kunne hente ut kredittinformasjon.Dette gjør man ved å logge seg inn med bankID på linken under.https://soliditet.no/privatpersoner/auth1Der kan du logge deg inn med MOBIL BankID eller BankID (Velg BankID dersom mobil BankID ikke fungerer)Velg KREDITTSPERRE og SLÅ AV/PÅCecilieEvaluation ConsultantBisnodeA Dun & Bradstreet CompanyNumber: 22459340E-mail: ksp.no@dnb.comVisiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, NorwayPostal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norwaybisnode.comFra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: søndag 3. april 2022 21:36Til: soknad@365direkte.noKopi: postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.noEmne: Fwd: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Hei,jeg får penger av Nav hver måned, (ihvertfall i teorien), men det kan man vel ikke se på selvangivelsen.Det er noen nett-troll, (som jeg rapporterer om til Datatilsynet), som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet.Så jeg får kredittanmerkninger hele tiden, (for det er vanskelig å få med seg alt).Og Nav er like ille.Nå forlanger de at jeg skal klare meg uten penger fram til 20. april.Og vaskemaskinen har røket.Jeg har avtale med mine kreditorer (fra 90-tallet) om at jeg skal betale gjelden, når jeg har fått meg en ny jobb.Men i mellomtiden så trenger jeg et lån, (som får første-prioritet), på kanskje 5.000 eller 10.000, til ny vaskemaskin og mat.Så det er det jeg søker om.Og om det er et kredittkort eller lån, det er ikke så nøye.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: kundeservice@365direkte.no <kundeservice@365direkte.no>Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 21:23Subject: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568To: <eribsskog@gmail.com>Søknad om 365Privat MasterCardVi kan dessverre ikke innvilge din søknad om 365 Privat MasterCard.Vi har en automatisk behandling av alle våre søknader som baserer seg på tidligere års ligningstall, eiendomsregisteret og kredittopplysninger hentet fra Bisnode Credit ASVi begrunner ikke avslag, men dersom du mener avslaget er feilaktig kan vi gjennomføre en manuell vurdering av din søknad. For å kunne gjøre dette trenger vi kopi av siste års selvangivelse samt siste måneds lønnslipp.Dokumenter kan sendes per fax til 85407961 eventuelt skannes og sendes til soknad@365direkte.no.Merk dokumentene “revurdering søknad 365Privat”.Du kan ikke svare direkte på denne e-posten.Med vennlig hilsen365Direkte – en enhet i Danske Bank -
DNB-surr
Bisnode har blitt kjøpt opp av Dun & Bradstreet, (et amerikansk firma).Og de har nettstedet dnb.com.
(Det står vel da for: D ‘n’ B.
For å si det sånn).
Mens DNB har nettstedet dnb.no.
Så her er det muligens duket for en del forviklinger.(Må man vel si).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

-
Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>KlageErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2022 kl. 18:52Til: post <post@finkn.no>Kopi: “dnb.no” <04800@dnb.no>, “dnbnor.no” <04800@dnbnor.no>, dnbeu-resepsjonen@dnb.com, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>Hei,jeg viser til et brev fra DNB, (se kopi), som jeg fikk, i forrige måned.Jeg prøvde å chatte med DNB sin chat-bot, men den nektet å la meg prate med en person, (man måtte ha nettbank, virker det som).Og jeg fant ikke noe mail-adresse til DNB, på deres nettsted.Så jeg vet ikke om de har noen mail-adresser som virker for tida.Så jeg tenkte at jeg klager til dere, (og så kan DNB også svare, for jeg fant noen gamle e-post-adresser til de, i mitt mail-program, (selv om de kanskje bare virka i gamle dager)).Jeg har fått et sånt brev, som jeg si, at minner om noe, fra Nazi-Tyskland.Det er jo så mye opplysninger som banken skal ha.Så det virker som at EU er en fortsettelse, (mer eller mindre), av Nazi-Tyskland, (for meg), når jeg får noe sånt i posten.Så det må jeg klage på.En annen ting, er at jeg ikke har DNB-konto.Jeg hadde det før.Men jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.Og da jeg flytta tilbake, så fikk jeg meg brukskonto hos Nordea, (for de hadde kontor, like ved City Self-Storage Colosseum, for jeg skulle sjekke ståa for min lagerbod, som jeg fortsatt ikke har fått tilgang til, enda jeg har mye kult/verdifullt/viktig der).Men jeg hadde DNB-konto, da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (DNB Ensjø hadde hengt en plakat på butikken jeg jobba i før jeg ble butikksjef sitt kontor, i samarbeid med Rimi vel), og jeg fikk billån osv. av de, og bytta da også brukskonto til DNB).Men Lånekassa tulla med meg, for jeg har arbeidssak, og begynte å studere heltid på HiO IU, høsten 2002, og da jeg flytta/flykta til Sunderland, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004, så tulla Lånekassa med meg, og jeg måtte overtrekke min DNB-konto, for å ha til mat, (jeg leide av University of Sunderland, på et sted som het The Forge).Og etter dette, (dette var høsten 2004), så har jeg ikke brukt den DNB-kontoen.Men jeg har forklart DNB, (fra England), hva som har skjedd.Men at jeg har den kontoen enda, det har jeg ikke fått med meg.For jeg hadde konto i Nordea også, og den kontoen var jeg vant til å bruke, som en reserve-konto, (da min mor døde i 1999, så havnet livsforsikringen/arven på Nordea-kontoen, for jeg huska det kontonummeret i huet, 6065.10.61531).Så studielånet havna også på Nordea-kontoen, (for jeg huska det kontonummeret i huet, for det hadde jeg som lønnskonto, fra begynnelsen av 90-tallet, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden).Så jeg har ikke brukt DNB-kontoen siden 2004.Og jeg husker ikke kontonummeret.Og jeg har ikke nettbank hos DNB.Så hva DNB driver med, det lurer jeg.Det var sånn før coronaen vel, at man måtte dra til Nordea, å opplyse om noe lignende.Så det virker som noe nazi/’1984’/’Storebror ser deg’-greier, må jeg si.Så det må jeg klage på.De skal jo vite hver minste detalj og kundene.Og de drar de til bankene, for dette har tilbakevirkende kraft.Det oser av Nazi-parti, synes jeg.Ikke rart at Putin rører på seg.Dette må jeg klage på.Samtidig så har vaskemaskinen røket, og Nav nekter meg støtte, før 20. april.Så jeg kunne godt ha bytta til DNB, hvis de kunne gitt meg en kassa-kreditt, (noe Nordea nektet meg tidligere i dag, å gi meg).Da kunne jeg godt ha bytta brukskonto til DNB.Men de er jo umulig å få tak i, per mail/chat, (kan det virke som).Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Jeg kunne ha ringt DNB sitt call-senter.Men jeg har jobbet på call-senter i England, (på vegne av Microsoft og Arvato), i 2005 og 2006.Jeg husker at enkelte kolleger, (ei Karianen Kynbråten), gikk bort fra instruksen, og nektet folk å aktivere, hvis de ringte litt seint.Og ei dansk, (Stine Ingersvang), gikk rundt å delte ut lapper.Hvis det og det telefonnummeret ringte, så skulle man se bort fra instruksen, og nekte de å aktivere.Så jeg vet hvordan ‘tøser’ er på call-senter.Hvis det ringer en voksen mann, så blir de kanskje for umodne.Så da er det bedre å ta det skriftlig, (for da får man ihvertfall bevis for tullet).Og mens jeg jobba i den jobben, så nekta Nordea meg lån på en brøkdel av eiendom, som jeg arvet, etter en barnløs grandonkel.(Noe jeg har klaget på til dere før.Dette var Nordea Tveita, og min yngre halvbror Axel forgudet Tveita-gjengen sin far, Kvalen, eller noe, på 90-tallet, husker jeg).Så da måtte jeg overtrekke i minibanken der, (min Nordea-konto), for jeg måtte ha nok mat, sånn at jeg orket å fullføre min arbeidssak.Og nå bruker Nordea dette som unnskyldning for å ikke gi meg kassakreditt.Og det må kanskje dere ta på deres kappe.For uansett hvor mye Nordea tuller med meg.Så nekter dere å stramme opp Nordea.Så dette har vært bånn i bøtta, i mange år, (måten hos Finansklagenemda behandler mine klager).Så det må jeg klage på.Skjerpings!6 vedleggIMG_20220403_0001 paint.jpg774KIMG_20220403_0002.jpg623KIMG_20220403_0003.jpg754KIMG_20220403_0004.jpg708KIMG_20220403_0005.jpg671KIMG_20220403_0006.jpg615KPS.
Her er vedleggene:






Chat-boten til DNB var litt vanskelig
Dialogen lagres for å lære chatboten å bli bedre. Husk å ikke oppgi personlig informasjon i denne chatten. Les mer her:personvernerklæring.3. apr. 2022, 17:51:52God ettermiddag 😊 Du snakker nå med chatboten Aino.Skriv med noen få ord hva du trenger hjelp til, for eksempel «åpne ny brukskonto».17:52:10kan jeg få snakke med en person17:52:08Så hyggelig at du vil snakke med en av våre rådgivere.Velg hvilket emne du vil ha hjelp med, så gir jeg deg åpningstid og kontaktinformasjon.17:52:21Andre henvendelser17:52:18Vil du snakke med en rådgiver om dagligbank og andre henvendelser, kan du logge inn i nettbanken og starte en ny chat, eller ringe oss på telefon 📞 915 04800.Kundeservice har åpent:Alle dager: 7–23Jeg sendte en melding til Nordea

PS.
Her er meldingen fra Nordea:

PS 2.
Her er chatten som dette begynte med:
PS 3.
Hu jeg chatta med kalte seg Mariann.
(Sånn som jeg husker det).
Men nå står det bare: ‘Nordea’.
Så det er litt rart, (at de endrer på loggen).(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 4.
Det var også sånn.
At det ikke gikk an, å svare, på Nordea sin melding.
Man måtte trykke på: ‘Ny melding’.
(Noe sånt).
Og jeg fant heller ikke noe mail-adresse, (til Nordea), på Nordea sitt nettsted.
Så det ble til at jeg bare sendte ny melding, fra nettbanken.
(Istedet for å sende en mail, med kopi, til Finansklagdenemda/Bankklagenemnda, (som jeg tidligere har klaget på Nordea til).
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Jeg bestilte et par skolisser, på nettet, for et par uker siden. Men er dette bra kundeservice eller mas, lurer jeg. Hm

PS.
De har også stavet firmanavnet feil, (den siste ‘u’-en mangler), i mail-overskriften, (som vel er den samme, (mer eller mindre), for hver gang, så alle mailene har vel da denne skrivefeilen, skulle man vel tro).
Så det er jo sånn, at man kan lure på, om det er noe tull.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
Jeg sendte en e-post til Power
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Ticket [11494] – Transportskade – 1901 – 213113139Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. april 2022 kl. 03:57Til: elizabeth.gill@power.noKopi: kjededrift@homeandcottage.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,kan du stramme opp de ‘skrullingene’ på kundeservicen deres litt, lurte jeg.Nå har jeg sendt de helt fine bilder, (av en transport-skade), fra en mobil, som er mindre enn et år gammel.Og likevel så vil de ha det til, at det ikke er bra nok.Og da lurer jeg på om dere har noe sånn bedriftshelse-tjeneste, som kan sjekke synet, til disse folka.(Istedet for at de skal plage kunder/forbrukere som meg).Det er også sånn, at budene skulle ha vært her, mellom 13 og 17.Men de ringte 17.10.Og så var de her 17.25.Og det er jo gørr kjedelig å vente på de budene.Og ikke virka sporinga heller, for varene kom ikke med Postnord, (som deres nettsted skryter av).Det var lite, lokalt bud-firma.Og det var også hull i esken til barbermaskinen.Så det virka som at det hadde gått hardt for seg, under turen.Og det eldste budet, (han som ringte, klokka 17.10), han sa: ‘Nå er vi snart hos dere’.Men jeg er en ungkar.Så det ble veldig rart, at budet liksom skulle fiske, angående om det bodde fler enn meg her.Så jeg har fått de budene deres litt i vrangstrupen.Og jeg bestilte en Phillips-TV fra dere ifjor.Og da slapp jeg å signere.(Det er jo corona nå).Og da budene var her, så ba jeg de, (på mobil), om å bare sette varene utafor døra, (sånn som Porterbuddy og Oda gjør).Men nei, budet tvang meg til å gå ut, for å signere et skjema, (og muligens få corona da, for den omikronen er visst veldig smitsom).Så at det skal gå an å være så firkanta, i coronaens tid, hadde jeg nær sagt.Det må jeg klage på.Og også de ansatte dere har som svarer på mailer, har primadonna-nykker, kan det virke som.Og chatt-en deres stenger kanskje litt tidlig.Jeg prata først med en Osman, og da gikk PC-en litt treigt, på grunn av at nettstedet deres er litt stort/tungt, blant annet, (med de bilde-karusellene osv.).Så samtalen ble brutt, og da jeg logga på igjen klokka 20, så de først velkommen, og så sa de at det var stengt.Så den chatten deres kunne kanskje vært åpen litt lenger, tenkte jeg.Og dagen etter leveringsdagen, så chattet jeg med en Mons.Og vi avtalte at jeg skulle få avslag i prisen, (siden at jeg var lei av å ha med de budene deres å gjøre).Jeg skulle bare sende en mail, (den mail-adressen deres, står på ‘Om’-siden, det riktige ville vel vært ‘Kontakt-siden’, da hadde jeg antagelig sendt en mail med en gang, og droppa chatten).Og så skulle det ikke være noe problem.Men de driver og kvemer hos kundeservicen deres, (noen folk der, (ei Marte), som bare hundser, virker det som, som også han Osman, som skulle ha både bilde og ordrenummer. Når man starter chatten så skriver man jo navn og mail-adresse, så at de ikke klarer å få opp ordre-nummeret selv da, det høres kanskje litt rart ut. Og så skal man finne bilder og ordre-nummer og det ene med det andre, mens man skriver i det lille chatte-vinduet, på det treige/store nettstedet deres, det er kanskje ikke så artig, for å si det sånn).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tor. 31. mar. 2022 kl. 15:26Subject: Re: Ticket [11494] – Transportskade – 1901 – 213113139To: POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette høres ut som noe tullball.Dere må få dere nye briller, tror jeg.Dette må jeg klage.Vennligst send dette til en overordnet.Erik Ribsskogtor. 31. mar. 2022 kl. 14:59 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:Hei Erik,Takk for din henvendelse.Det er kjedelig å høre at det bulk på den nye fryseren din.Det er vanskelig for oss å se bulkene på bildene du sendte.Flott om du kan sende nye bilder som er tydeligere slik at vi finner riktig kompensasjon for dette.Hører fra deg.MvhMartePOWER Kundeservicehttps://www.power.no/kundeservice/+4721004000Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng – få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/<eribsskog@gmail.com>March 31st, 2022 13:45AttachmentsIMG_20220330_173337.jpg IMG_20220330_173337.jpg (1.5 MB)IMG_20220330_191830.jpg IMG_20220330_191830.jpg (1.4 MB)Hei,jeg har chattet med en som heter Mons, (blant annet), på deres web-chat.Det var angående en fryser, som jeg fikk levert i går.Det viste seg, at det var et par bulker, i fryseren.Og siden at de budene var forsinket, så er jeg litt lei av å vente i mange timer på de.Så vi avtalte at jeg skulle få et avslag i prisen, istedet for ny vare.Jeg sender bilder av de nevnte bulkene.Mvh.Erik RibsskogPS.Ordrenummeret er: (Sladdet av johncons).Mer fra Bærum kommune. (Fra i går)
12:37Du snakker nå med VeiledningstorgetVelkommen til Veiledningstorget. Hva kan vi hjelpe deg med?Vi besvarer ikke spørsmål om korona; test, vaksine eller karantenereglerhttps://www.baerum.kommune.no/korona/NB. Chatsamtale vil automatisk lukkes etter 7 minutter uten aktivitet.Welcome to Bærum municipality/Veiledningstorget How can we help you?We do not answer questions regarding Corona; test, vaccine or quarantinehttps://www.baerum.kommune.no/korona/om-korona-pa-flere-sprak-about-corona-in-other-languages/For your information – the chat will close automatically after 7 minutes of inactivity.12:37Hei12:37Hei12:38jeg leier av bærum kommune12:38i (Sladdet av johncons-blogg)12:38og så er det en vannlekasje på badet12:38jeg lurer på om det er en pakning som har gått12:38det blir mer og mer for hver dag12:38så jeg lurer på om en rørlegger burde ha sett på det12:38jeg tenkte jeg skulle prøve å fikse det selv med noe teip12:39sånn rørlegger-teip12:39Vennligst ring 67507500, vi setter deg over til en booppfølger for videre bistand.12:39ok jeg får prøve det12:39det er ingen som svarer hos booppfølger12:43hallo12:44PS.
Det var ingen som svarte, etter at mobil-linja ble død.
(Jeg ringte først 67507500, og så havnet jeg hos Veiledningstorget, (siden at Boligbistand ikke svarte), og så prøvde Veiledningstorget, (ei thai-dame muligens, ihvertfall ei med litt aksent), å sette meg over til booppfølger, (hva nå det egentlig er), men ingen svarte).
Så jeg starta da en ny chat.
Og så ba de meg om å prøve å ringe det samme nummeret, (67507500), på nytt.
Og da hørtes det ut som at hu Anita fra Nav var der, (hos Boligbistand, som holder til et steinkast unna Nav).
Og hu satt meg over til en såkalt booppfølger ved navn Bjørn Eide.
Og han ba meg sende bilde av lekkasjen.
Så han tok det for gitt, at jeg ringte, fra en smart-telefon.
(Som jeg har blogget om tidligere, så bruker jeg av flere grunner ikke smart-telefonen, til alt mulig.
Jeg bruker den mest som kamera og mp3-spiller.
For jeg har masse blogger, (og mobilbilder), som jeg ikke vil miste, ved at de blir sletta, hvis noen finner/rapper smart-telefonen min, (mens den er logget inn på min Google-konto for eksempel, (selv om jeg har satt på en pin-kode-skjermlås nå, så det er mulig at jeg begynner å bruke smart-telefonen til fler forskjellige ting etterhvert, (som Vipps), og muligens får tak i en powerbank, (hvis man kan ha de i lomma))).
Og jeg vil ha muligheten til å ringe, (til for eksempel nød-nummerne), hvis noe skjer, (muligens en vane jeg har, fra da jeg var Rimi-butikksjef, (og alltid hadde en trådløs telefon pluss min mobil på meg), osv.).
Og da er gammeldagse mobiler bedre.
For de har lenger batteri-tid, enn smart-telefoner, (som jeg noen ganger har klart å tømme batteriet på, (før coronaen), ved å ta mange mobilbilder, (hos Nasjonalbiblioteket for eksempel), og/eller høre mye på musikk/mp3-er/walkman).
(Jeg har et par ganger traska rundt i London, (en gang mens jeg bodde i Oslo og en gang mens jeg bodde i Liverpool), for å prøve å finne et sted å lade opp mobilen, (på dagsturer/ferier), og hvis man har gjort det, så blir man mer glad i mobiler med lang batteritid, for å si det sånn).For å si det sånn).
Men jeg ringte fra den ‘vanlige’ mobilen.
Så jeg måtte da skrive opp vedkommende sin mail-adresse, og så sende en mail, etter at jeg hadde tatt bilder, av lekkasjen.
Og så skriver booppfølgeren, (i en mail), at det kunne ta flere dager, før rørleggeren tok kontakt.
Og det hørtes litt rart ut.
(Syntes jeg).
Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Liverpool.
Så var det et par lekkasjer, på badet mitt, (som var mindre enn lekkasjen i dag, for nå rant det en bekk, (må man vel nesten kalle det), over badegulvet mitt, og vaskemaskinen har muligens kortslutta, (eller noe lignende), på grunn av alt vannet).
Og da kom det rørlegger med en gang, (bestilt av Liverpool Housing Trust), husker jeg.
Så dette stusset jeg litt over, (som jeg nevnte for rørleggeren, som kom etter at en Håkon, (med en mappe med Bærum sitt kommunevåpen på), var her).
Selv om Bjørn Eide sa at rørleggeren skulle ringe, for å avtale tidspunkt.
(Bjørn Eide nevnte ikke noe om han Håkon, (som dukket opp som et slags troll i eske her).
For å si det sånn).
Men planene, (til Bjørn Eide), ble visst endra, bak min rygg, (sånn at jeg liksom ble tatt litt på senga, av noe kommunal banking, på inngangsdøra), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var også sånn.
At rørleggeren heller ikke avtalte.Så plutselig, (cirka en time seinere), så ble det igjen banka på døra mi, (av noen som ikke hadde avtale).
Men da var det muligens sånn, at han Håkon, hadde dramatisert litt, sånn at rørleggeren ikke rakk å ringe, før han dro hit.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er de bildene jeg mailet han bo-oppfølgeren (som det visst heter) i går:


PS 4.
Det viste seg at det var en pakning som hadde gått.
Og det var muligens på grunn av varmt-vannet, (som hadde gravet seg gjennom pakningen).
(Jeg ringte kommunen, når den plastplata begynte å bøye seg.
For å si det sånn.
For jeg ville helst ikke ha noen kommune-ansatte osv. her.
Så jeg hadde tenkt å kjøpe noe sånn rørlegger-tape fra Clas Ohlson/Porterbuddy.
For jeg trodde at jeg kom til å få penger fra Nav i dag.Jeg visste ikke at Nav hadde ranet meg for disse pengene.
For å si det sånn).
Og da fortalte jeg rørleggeren, at varmtvanns-berederen var dårlig.
Og at jeg derfor hadde skrudd opp temperaturen, på varmtvannsberederen.
Men rørleggeren mente at Oso var et bra varmtvannsbereder-merke.
Men jeg kan ikke huske å ha bodd noe sted, med så lite varmtvann.
(Og jeg har bodd i X antall leligheter.
Og på X antall hotellrom.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2014/05/mer-fra-england_30.htmlPS 6.
Da han norske rørleggeren dreiv og jobba.
Så holdt jeg meg litt unna.
(Bak et hjørne).
For jeg huska han engelske, (fra 2014).
(En som minna litt om Ungbo-Per.
Må man vel si).
For han engelske rørleggeren hadde en skikkelig rørlegger-sprekk, da.
(For å si det sånn).
Så noe lignende ønsket jeg ikke å se igjen.
(Må jeg si).
Eller om jeg blander med han rørleggeren, som var der, året før, (eller noe).
For det var to lekkasjer der, (på badet), mens jeg bodde, i Keith Court.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Jeg husker også, fra Arvato Liverpool, (på deres avdeling som aktiverte for skandinaver, (over telefon), på vegne av Microsoft).
Så var det, en del unge damer.
(Marianne Høksaas, Emelie Wallin og hu danske Dechia).
Som pleide å sitte, (noen ganger i førsten der), og vise fram rørlegger-sprekkene sine.
(Husker jeg).
Men det blir litt annerledes, når det er flotte blondiner.
(Må man vel si).
Enn når det er snakk om karer/homser.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Jeg sendte en e-post til Arbeids og Inkluderingsdepartementet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Oppdatering/Fwd: KlageErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. april 2022 kl. 19:16Til: postmottak@aid.dep.noKopi: postmottak@sivilombudet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post@baerum.kommune.no, nav.baerum@nav.noHei,sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er en aprilsnarr.Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg, (kan det virke som).Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.På forhånd takk for hjelp med Nav.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38Subject: KlageTo: <postmottak@aid.dep.no>Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>Hei,jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på kontoen i dag.Men så kom det ikke noen penger.Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.(Fra 7. mars).Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.Men det skal være 1. april.(Som for husleie osv.).Så de har snytt meg for en måned.Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.Så jeg har bare noen tomflasker her.Så det må jeg klage på.Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).Så det må jeg klage på.Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.Skjerpings!Erik Ribsskog4 vedleggIMG_20220401_0001 paint.jpg719KIMG_20220401_0002.jpg442KIMG_20220401_0003.jpg542KIMG_20220401_0004.jpg571KPS.
Her er vedleggene:










