



PS.
Jeg ansatte Christina, (etter ‘mas’ fra Anders Karlsson), husker jeg, (antagelig like etter at hu hadde fylt atten år).
Men Ingvill jobba der, da jeg begynte der, (våren 2001), husker jeg.
Men hvis hu var tretten år, i 1997.
Så var hu vel søtten, i 2001.
(Da jeg begynte som butikksjef der).
Og da jeg var på et sånt ‘dummy-run’ dit, (som det kalles i England), en uke eller to før jeg begynte som butikksjef der.
Så satt det ei ung/smellvakker blondine i kassa, (som muligens het Anita), husker jeg.
Og hvis jeg husker riktig, så ble det vel sagt, at hu egentlig var for ung, til å sitte i kassa.
(Hu Anita, (som var på min forgjenger-butikksjef ‘Trainee-Thomas’ sin avskjedsfest hos Sølvi Berget), hu slutta der, dagen før jeg begynte der, eller noe i den duren.
I likhet med ei ung asiatisk/vietnamesisk ei, (som begynte på Rimi Jernbaneveien i Ski, (hvor Stian Eriksen, som jeg hadde lært opp som leder på Rimi Nylænde, (et par år tidligere), var butikksjef)).
Noe sånt).
Og det er mulig at Ingvill også var for ung, da.
Hm.
Nå er ikke jeg så interessert i håndball.
(Det var litt morsomt, på andre halvdel av 80-tallet, da håndball-jentene begynte å bli flinke.
For det var før Drillos, osv.
Så det var ikke vanlig, at norske lag/landslag, gjorde det bra, i store turneringer.
For å si det sånn).
Men artikkelen overfor, var fra januar 1997.
Og jeg begynte vel, på Rimi Langhus, i mai 2001.
Så hvis Ingvill Storø har bursdag, i februar, for eksempel.
Så er det mulig, at hu ikke var for ung, til jobbe der, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det:
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
David Ulriksen, (innflytter fra Narvik), ansatte jeg, for å vaske hyller der, (og han ble visst seinere butikksjef for den nye butikken).
Og etter at jeg slutta som butikksjef.
(Sommeren 2002).
Så jobba jeg først som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.
(Ved siden av heltidsstudier ved HiO IU.
I Vika).
Og da jobba Fredrik Karlsen på gølvet der, (med å stable varer).
(Sånn som jeg husker det).
Muligens ansatt av min ‘etterfølger-butikksjef’.
(Som vel het noe med Ola.
Eller om det var hans ‘etterfølger-butikksjef’ Thomas Bruun, som ansatte Fredrik.
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette, (fra Østlandets Blad 15. oktober 2002):

PS 4.
Da jeg studerte ved University of Sunderland.
(Hvor jeg studerte fra høsten 2004 til januar 2005).
Så satt jeg en gang, (høsten 2004), i kantina der, (på St. Peters Campus, ved elven Wear).
Og så ringte butikksjefen, på Meny Langhus.
(En som en gang fikk mye kjeft i avisa, (har jeg funnet ut seinere).
For han hadde hatt så mye varer, med utgått dato, på fryselageret.
Noe sånt).
Og han fra Meny Langhus lurte på, hva jeg mente, om David Ulriksen.
For David Ulriksen hadde søkt jobb, (muligens som låseansvarlig), på Meny.
Og da hørte vel alle der, (som satt i kantina), at jeg ikke var engelsk.
(For å si det sånn).
Men jeg sa ikke noe negativt, om David Ulriksen.
(For det er visst ikke lov, å si noe negativt, når noen ringer sånn.
Mener jeg å ha hørt, en gang.
Men det var kanskje fordi at han egentlig ikke likte, å vaske hyller.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Det var antagelig han Finn Halvorsen som ringte, mens jeg spiste lunsj, i Sunderland, (fra Østlandets Blad 28. november 2002):
En av de siste ukene/månedene, som jeg jobba, som butikksjef.
(Noe jeg slutta som, sommeren 2002).
Så var han Finn Halvorsen innom, på Rimi Langhus.
(Husker jeg).
Og det var vel sånn, at han hadde med, noe kremfløte.
For det hadde han fått låne, av min assistent Sølvi Berget, uka før.
(Noe sånt).
Og det tror jeg ikke at ville ha skjedd i Oslo.
(At Rimi og Meny samarbeida.
For å si det sånn).
Men både Sølvi og Finn Halvorsen mente, at sånt var vanlig, på landet.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Rimi var Norges største matbutikk-kjede, på den tida jeg jobba der, så selv om jeg var butikksjef, så var det høyt opp til Rimi-Hagen, (over meg så var det blant annet distriktssjef, regionsjef, driftsdirektør og kjededirektør), så det var aldri sånn, at jeg snakka med Rimi-Hagen, ansikt til ansikt, for å si det sånn, (fra Østlandets Blad 23. august 1996):

PS 8.
Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool.
(Husker jeg).
Og der kosta, en pizza, noe sånt som en femkroning.
(Husker jeg).
Og det samme med kylling-nuggets.
Og en stor flaske cola kosta 2-3 kroner.
Så de prisene, på Rimi sine EMV-varer, var kanskje ikke så mye, å skryte av.
(For å si det sånn).
Og som jeg har skrevet om, i Min Bok 5.
Så hadde jeg litt dårlig råd, på innflyttingsfesten min, (på St. Hanshaugen), på nyåret, i 1996.
Så da kjøpte jeg vel bare to sånne Grandama-pizzaer, (som min tidligere butikksjef Elisabeth Falchenberg hadde anbefalt, (noen måneder tidligere), for de ble laget, der hu kom fra, mente hu)).
Så hvordan kjøtt det var i de pizzaene.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevdes-a-spre-russisk-propaganda-kari-jaquesson-medeier/75772256
PS.
Mer om Vanja Bergersen, (som vel er adoptert fra Korea, som min tremenning Øystein):

PS 2.
Vanja ble sendt med flypost til Norge, for å fleipe litt, (fra Østlendingen 16. juni 1978):

PS 3.
Vanja ble visst forlatt på en bru, da hu var tre uker gammel, (fra Glåmdalen 18. mars 1978):

PS 4.
Og jeg jobba også sammen med en tredje koreansk ‘oppsamlingshjem-person’, i England, (på Arvato Liverpool), i 2006.
Nemlig Lise Mikkelsen fra Tønsberg.
Og jeg lurer også på om SirSirSir, (aka. Thomas ‘Kongebonge’ Olafsen), fra #quiz-show, også er, fra et aller annet koreansk oppsamlingshjem.
(Noe sånt).
Så jeg kjenner antagelig fire koreanske ‘oppsamlingshjem-folk’, da.
(For å si det sånn).
Dette er fra jobb (to personer), fra slekt (en person), og fra #quiz-show (en person).
Og her kan man kanskje finne svaret på, hvorfor min fars kusine Reidun, ville adoptere en gutt, (nemlig Øystein), fra Korea.
Vanja sine norske foreldre, ville visst ha en hjertevenn #2, (ved siden av sin ektefelle).
(Noe sånt).
Så å adoptere fra Korea, er kanskje noe folk gjør, hvis de har et dårlig/kjedelig/tomt ekteskap, (og/eller ikke kan få barn).
(For å si det sånn).
Eller kanskje de prøver å hjelpe, de som har dårlig råd, i den tredje verden.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Man kan kanskje lure på, hva grunnen var til, at Vanja bodde på Bjørndal, (et par steinkast unna butikken, (ikke langt fra Tibet-buddhist-tempelet Karma Tashi Ling)), når hennes norske foreldre var fra Innlandet.
Si det.
Man må vel gå ut fra, at Vanja sine norske foreldre, flytta inn til Oslo, en gang på 80/90-tallet.
Da jeg begynte som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.
Det var våren 1996, (husker jeg).
Og Vanja hadde vel da ganske nylig, fylt atten år.
Så hu hadde vel da bare jobba i butikken, i noen få uker/måneder, (hvis jeg skulle tippe).
(Noe jeg ikke visste om, på den tida.
For å si det sånn.
Jeg satt en del i kassa, den første tida der.
For jeg måtte komme meg litt, etter en kne-operasjon.
Husker jeg.
Og da satt Vanja ofte i kasse 4, og jeg satt i kasse 3, (husker jeg).
Og disse kassene var vendt mot hverandre.
Så jeg husker godt Vanja, fra den første tida, på Rimi Bjørndal.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Vanja har jobbet for AstraZeneca, (et firma som min stesøster Christell, klagde på vaksinen til, da hu var på TV ifjor):

Vanja jobbet 17 år i AstraZeneca, (men sluttet et par år før pandemien dukka opp):

PS 9.
Vanja slutta etterhvert på Rimi Bjørndal for å begynne på 7-Eleven, (ved siden av studier), husker jeg.
(Hu flytta også til en hybel/leilighet, i bydelen Uranienborg, (bak Slottet).
Sånn som jeg husker det).
Jeg traff henne fortsatt noen ganger på bussen, (ned til Oslo sentrum).
Og hu nevnte at hu syntes at det var artig, å være med, på: ‘Kick off’, (eller hva hu kalte det), med 7-Eleven.
(Hu mente kanskje noe lignende av juleøl-smaking.
Som vi i Rimi hadde.
Bare at de i 7-Eleven smakte på nye yogurt-is-slag osv., istedet.
For å si det sånn).
Vanja hadde også lyst til, å bli med meg, å skyte, med AG-en min, (som jeg hadde fått, siden at jeg hadde blitt overført til Heimevernet, noen år etter førstegangstjenesten).
Men jeg nekta, for jeg pleide aldri å bruke den AG-en, hvis det ikke var i forbindelse med en øvelse.
(Og det var ikke sånn, at jeg kjente, de andre HV-folka, så bra.
Det området jeg var i, (støtte-området), hadde folk spredt rundt i hele Oslo/Akershus, (og ikke kun fra St. Hanshaugen, hvor jeg bodde).
Og det var heller ingen jeg kjente fra førstegangstjenesten/’Min Bok 3-tida’, som var i samme HV-område som meg.
For å si det sånn).
(Vil jeg si).
Men hvis jeg hadde pleid å øvelses-skyte med AG-en, (noe man hadde lov til å gjøre, sånn som jeg husker det), så kunne jeg nok ha dratt med Vanja.
Men når jeg aldri pleide å gjøre det ellers.
Så hadde det blitt litt rart.
(Vil jeg si).
Og Vanja ville også, at min yngre halvbror Axel og jeg, skulle dukke opp, der hu jobba som aerobic-instruktør, (på Aker Brygge), og være med, på en av hennes aerobic-timer.
Men jeg hadde vel ledd litt av min yngre fetter Ove, (som var Norgesmester, (eller noe), i aerobic).
Så det nekta jeg å være med på.
Det var ikke så veldig aktuelt.
(Må jeg si).
Da lurte jeg litt på om Vanja prøvde å drite meg ut.
(Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Det kan muligens ha vært i denne kampen at jeg scorte, (jeg scorte ihvertfall en gang mot Glassverket, (blant annet), husker jeg), selv om jeg spilte mest på midtbanen, i et ganske fastlåst system, så det var mest fra cornere osv., (som det nevnte målet var fra), at jeg kunne score, (fra DT/BB 29. august 1984):

PS 2.
Jeg scorte også en gang, mot et svensk lag, (Floda BOIF), også etter en corner vel.
(Trener Tov Egil Skjelsbek kjente en svensk trener.
Og vi spilte til sammen fire vennskaps-kamper, (to på Berger og to i Sverige), mot et litt yngre svensk lag, da.
For å si det sånn).
Og så scorte jeg mot et lag fra ‘Dalom’, i en vennskapskamp, (muligens for å innvie Bergerbanen sine nye benker/tribuner).
(Noe sånt).
Og jeg ble muligens turneringens beste spiller, i Vinn Sande-cup, på rundt den samme tida, (midten av 80-tallet).
(Jeg lurer på om det var noe sånt som ble sagt, av Knut Th. Gleditsch, (var det vel muligens), mens jeg var i kiosken.
Hm).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

Også BN Bank begynte med EU sine ‘nazi-spørsmål’, når det gjaldt kundeforholdet.
De lurte på om jeg skulle sende betalinger, til utlandet.
Og jeg betaler Photobucket-regning, Flickr-regning og Dreamhost-regning, hver måned, (til USA).
(Pluss noen små-regninger, for irc-botene).
Og nå for et par uker siden, så handla jeg skolisser, fra Danmark, (for jeg har begynt å handle mer på nettet, under coronaen).
(Og Teknikkdeler.no sin kreditt-samarbeidspartner, (som har latt meg handle en del gadget-er på kreditt, det siste halvåret), holder til i Sverige.
Noe sånt.
Og tidligere har jeg leid irc-bot-shell fra Tyskland, (og Romania), for å spre disse shellene litt geografisk.
For å si det sånn).
Men man kunne bare velge et land.
Så det var jo åndssvakt, (må jeg si).
Mange folk handler nok en del varer/tjenester, (på nettet), fra flere forskjellige land.
(Hvis jeg skulle tippe).
Så dette var bånn i bøtta.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det viste seg forresten, at denne banken, (BN Bank), har veldig stygge bankkort, (som er helt røde).
Så det er mulig at jeg heller bytter til en tredje bank.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
I Nordea sin nye nettbank, så står det heller ikke: ‘Svar’.
Det står: ‘Skriv inn meldingen’.
Så det virker som at det er noen idioter som har lagd den nye nettbanken.
(Noe sånt).
Og det skal liksom være mulig å bruke den gamle nettbanken.
Men de byttet knapper, sånn at hvis man trykket som vanlig, (på den øverste knappen), så havnet man i den nye nettbanken.
Og den gamle nettbanken har nå sluttet å virke, (kan det virke som).
(Selv om den fortsatt har sin egen knapp.
Kan det virke som).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

Jeg vil ikke ha ei kone på 50-60.
Kanskje hvis hu hadde vært 20 år yngre.
Men når kvinnfolka er i den alderen, (50-60-åra), så får de sånn helvetes-ild osv., (som min farmor Ågot kalte det, på slutten av 70-tallet, (hu mente vel da muligens overgangsalderen)).
Og da er den for gamle til å få unger, osv.
Jeg vil ha et vanlig liv, med en ung/fruktbar kone, (og alt det andre som hører med, som jobb/karriere/bil/båt/hytte osv.).
(For å si det sånn).
Og ikke en gammel bestemor.
(Eller hva man skal si).
Jeg er egentlig ikke så glad i unger.
(Andre nordmenn slutter i jobben, for å tilbringe mer tid med ungene.
Selv om det kanskje er dårlig unnskyldning.
Etter at man har fått sparken.
Men en gammel bestemor kan jeg ikke godta.
Men kanskje en ung kone som kunne tatt seg av oppdragelsen av eventuelle unger, osv.
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
