johncons

Stikkord: Hm

  • Hva min tidligere klassekamerat Odd Einar Pettersen, (fra Svelvik ungdomsskole), driver og sier om meg, har vært tema, på irc, ganske nylig, og her kan man se hva han skrev til meg, på Facebook, for drøye tretten år siden

    odd einar facebook tretten år siden

    https://johncons-blogg.net/2011/07/jeg-sendte-en-ny-facebook-melding-til_2890.html

    PS.

    Odd Einar skriver at jeg skjenket han, på sats, på 16. mai, (i 1985 eller 1986).

    Men det kjenner jeg ikke igjen.

    Min far hadde vin-laging, som hobby.

    (Jeg fant om på ‘Bokhylla’, at han har hatt en virksomhet, som solgte kosmetikk og vin, på første halvdel av 70-tallet.

    Så det kan være, at han hadde noen rester, fra den tida, liggende strødd her og der, på 80-tallet.

    Noe sånt).

    Og jeg ble jo tvunget til å bo aleine, fra jeg var ni år gammel.

    Og Sten Rune Nilsen, (var det vel), lurte på om jeg skulle være på å feste, (utafor/ved ungdomsskolen), dagen før 17. mai, i 1984.

    (Noe sånt).

    Dette sa han i klasserommet, (på Svelvik ungdomsskole), i et friminutt.

    (For å si det sånn).

    Og året etter, (var det vel muligens).

    Så prøvde jeg å få et av min fars gjenglemte vinsett, til å funke.

    Men jeg hadde tulla med de vinsettene, da jeg var noen år yngre.

    Og pose 6 og pose 9, så like ut.

    (For jeg hadde revet de fra hverandre, noen år tidligere.

    Tre og tre ‘vinsett-pulver-poser’ hang egentlig sammen.

    Sånn som jeg husker det).

    Og så stoppa muligens ikke den vinen, å gjære.

    (Jeg vaska vel heller ikke vinballongen, (som stod i en av ‘mine’ tre boder, så nøye).

    For å si det sånn).

    Så den vinen gjorde folk veldig drita.

    Og Halvor Tuv, kjøpte en flaske, (jeg helte vinen på tomflasker, sammen med min klassekamerat Espen Melheim), av meg.

    Og jeg solgte egentlig ikke vin.

    (For jeg fikk husholdningspenger.

    Så jeg hadde egentlig ikke dårlig råd.

    For å si det sånn).

    Men noen, (muligens Espen Melheim), hadde spredd rykte, om at jeg hadde mye vin, (på 16. mai, utafor Svelvik ungdomsskole), da.

    Men at jeg skjenka sats, til Odd Einar Pettersen.

    Det er en slags røverhistorie/skrøne, må jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Høsten 2014.

    Så dro jeg jo en tur innom Sande videregående.

    (For å prøve å få tak i noe dokumentasjon, om at jeg ‘vant’ en plass, på en utvekslingselev-samarbeidsavtale-ordning, i Drammen, skoleåret 1988/89).

    Og på veien tilbake til Oslo/Bærum.

    Så dro jeg innom Bergeråsen.

    (For å ta noen bilder, sånn at bloggleserne, kunne se, hvordan det var der, osv.

    For å si det sånn).

    Og da gikk jeg forbi min far og Haldis sitt hus, i Havnehagen.

    Og det så helt falleferdig ut, (spesielt verandaen).

    (Må jeg si).

    Så at noen bruker det huset, som feriebolig.

    Det høres litt rart ut, (må jeg si).

    Og jeg har ikke sett min far, siden sommeren år 2000.

    Men at han bor i Sandefjord, det høres litt rart ut.

    For hvis man søker, på Gule Sider, så ser man, at min far bor, i Drammen.

    Og da jeg arvet noen grandonkler, i Holmsbu, i 2017.

    Så fikk jeg vel et brev, fra Drammen tingrett, hvor det stod, at min far bodde, i Drammen.

    (For å si det sånn).

    Så Odd Einar har røyka sokka sine, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    De folka som Odd Einar nevner.

    Nemlig Frode Vidar Holm, Sten Rune Nilsen og Ronald Lund.

    De pleide jeg bare, å ha noe med, på skolen.

    Det er mulig at Odd Einar, hadde en del med disse å gjøre, på fritida.

    Men jeg var enkelte ganger, på besøk, hos klassekamerater, som Ole Christian Skjelsbek, Erland Borgen, Espen Melheim, Carl Fredrik Fallan og Ulf Havmo.

    (Samt Odd Einar og Ole Tonny.

    Og en mørkhåret gutt på Øvre, som kun gikk i vår klasse, i noen få måneder.

    Mens jeg gikk på Berger skole).

    Men de tre Odd Einar nevner, var jeg aldri på besøk hos.

    (For å si det sånn).

    Så hvorfor Odd Einar nevner de.

    Det kan man kanskje lure på.

    (Må jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Enda mer fra irc

    01[23:09] <john_cons> handlevogna mi hadde også grå pakketeip der hvor reklamen skulle stå
    01[23:10] <john_cons> så det var litt som noe fra sovjet, må jeg si
    01[23:10] <john_cons> på meny lå det en øl-sick-pack-emballasje, i min selvbetjenings-kasse
    01[23:11] <john_cons> og den falt ned, (og inn i køen, til en betjent kasse, som hadde sin kø, fem centimeter bak min selvbetjeningskasse)
    01[23:11] <john_cons> så meny var ikke flinke til å rydde, i selvbetjenings-jungelen sin, (må jeg si)
    01[23:12] <john_cons> handlevogna til meny, var også trå/vanskelig
    01[23:12] <john_cons> og reklame-plakat-holderne på meny sine handlevogner, er ofte slitt i stykker
    01[23:13] <john_cons> så meny burde ha enten tatt service på sine handlevogner, eller kjøpt nye
    [23:13] <cxp> mental sykdom
    [23:13] <cxp> skaff deg hjelp snart
    Session Time: Sat Mar 20 00:00:00 2021
    03[01:53] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    [01:59] <cxp> skorpion: tegn min død
    03[02:52] * skorpa_ (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    02[02:54] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit (Read error: Operation timed out)
    Session Start: Sat Mar 20 03:12:07 2021
    Session Ident: #quiz-show
    03[03:12] * Now talking in #quiz-show
    03[03:17] * skorpa_ is now known as skorpion
    [05:00] <skorpion> AnyWhere driver visst fremdeles med nettmobbing, ser jeg på bloggen
    [05:00] <skorpion> Hva er poenget a, AnyWhere?
    02[05:41] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    02[05:51] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Read error: Operation timed out)
    03[06:01] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined #quiz-show
    05[07:12] -blablabot- I am blablabot, running eggdrop v1.8.4: 1 user  (mem: 109k).
    03[10:03] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    02[10:28] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Read error: Connection timed out)
    03[10:29] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    02[11:13] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Ping timeout: 1230 seconds)
    03[11:17] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    [12:54] <skorpion> Heisan, svensken
    02[13:51] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [13:52] <AnyWhere> trist at Erik tar sånn på vei. Han omtaler jo alle nedlatende på sin blogg og burde tåle samme neskrivelse som han gir alle andre
    [13:53] <AnyWhere> b*
    [13:56] <AnyWhere> Men med blodet som renner i årene, direkte etter Jesus, Profeten, de gamle faraoer og gud vet hva mer så burde man kanskje vise mer respekt?
    [13:57] <AnyWhere> Tror det er enklere enn som så. Hans mor endte opp på sinnsykehuset hylene i tvangstrøya. Som mor som sønn
    [13:59] <AnyWhere> Merkelig med hans søster Pia som er et hyggelig og inkluderende menneske helt uten fordommer
    [13:59] <AnyWhere> Et normalt menneske rett og slett
    01[13:59] <john_cons> AnyWhere: latterlig, det er forskjell på å skrive memoarer (som knausgård for eksempel), og å juge, som du gjør
    [13:59] <AnyWhere> Er det mange som har sendt deg e-post og sagt at de er glade for å bli omtalt på bloggen din?
    01[14:00] <john_cons> pia er som en gnom, så det synes jeg er rart å høre, at hu er så grom
    [14:00] <AnyWhere> Og hva vet du om hennes liv der du gjemmer deg i NAV leiligheten uti Bærum?
    01[14:00] <john_cons> AnyWhere: hvordan det, er det mange som har sendt knausgård sånne mailer (etter å ha blitt omtalt i memoarene hans)
    01[14:01] <john_cons> AnyWhere: du mangler evnen til å se det store bildet, og begynner med kvasi-moralisme og flisespikking
    [14:01] <AnyWhere> Hva er det store bildet?
    [14:01] <AnyWhere> fortell
    01[14:02] <john_cons> AnyWhere: pia fyller 50 i desember, og har muslimsk mann og voksen mulatt-sønn, så vi er ikke samme kohort, som de sier, jeg har ikke sett henne siden 2005
    [14:02] <AnyWhere> Og det er et store bildet?
    01[14:02] <john_cons> nei, det er ikke det store bildet
    [14:02] <AnyWhere> Pia har en familie
    01[14:02] <john_cons> det er om pia, som du hyllet ovenfor
    [14:02] <AnyWhere> høres bra ut mener jeg
    01[14:02] <john_cons> ja, pia har en familie
    [14:02] <AnyWhere> Hva har du da Erik?
    [14:03] <AnyWhere> annet enn bloggen din?
    01[14:03] <john_cons> det er sikkert bra, hu har hatt seg med litt mange negre, mente hennes far og stemor en jul på midten av 90-tallet
    01[14:03] <john_cons> (de likte ikke at hu var partner med negre)
    01[14:03] <john_cons> pia er nå som en gangster-negresse
    [14:03] <AnyWhere> Så det er din jobb å dømme henne?
    01[14:03] <john_cons> (ihvertfall rundt årtusenskiftet)
    01[14:04] <john_cons> AnyWhere: det var du som begynte å chatte om pia, og hylle henne, er det din jobb å hylle henne?
    [14:04] <AnyWhere> Hylle?
    01[14:04] <john_cons> Merkelig med hans søster Pia som er et hyggelig og inkluderende menneske helt uten fordommer
    [14:04] <AnyWhere> Er det å hylle å si at hun er et hyggelig menneske?
    01[14:04] <john_cons> [13:59] <AnyWhere> Merkelig med hans søster Pia som er et hyggelig og inkluderende menneske helt uten fordommer
    01[14:04] <john_cons> ja, det kan man vel kanskje si, at er å hylle henne
    [14:04] <AnyWhere> et normalt menneske man kan snakke med uten at det renner inne med mafia ditt og datt?
    [14:05] <skorpion> Er vel ikke normalt for en hvit å gifte seg med en neger
    [14:05] <AnyWhere> stakkers meg. Samfunnet må rydde opp
    01[14:05] <john_cons> AnyWhere: det virker som at du har mye som du trenger å få ut
    [14:06] <skorpion> Det blir vel som med Harry og Meghan Markle
    01[14:06] <john_cons> AnyWhere: du hopper også veldig mye fra tema til tema, så det blir som noe kaos å chatte med deg
    [14:06] <skorpion> Det blir oppstyr fordi det er unormalt og folk blir bekymra for hvordan ungen kommer til å se ut, vel
    01[14:06] <john_cons> AnyWhere: du må si unnskyld for rompis-anklager, for det var som noe lite koselig jug, må jeg si
    01[14:07] <john_cons> AnyWhere: det blir som noe brudd på folkeskikken, må jeg si
    [14:07] <skorpion> AnyWhere er kanskje homofob
    [14:07] <AnyWhere> på samme måte som du sier unnskyld til alle de du omtaler med stygge ord?
    [14:07] <skorpion> Siden han anklager folk for å være homo
    [14:07] <AnyWhere> Jeg mener det er min rett i norge å si hva jeg vill
    01[14:08] <john_cons> AnyWhere: det blir litt kjedelig å gjenta seg, jeg skriver memoarer, og du juger
    [14:08] <AnyWhere> yttringsfrihet
    01[14:08] <john_cons> det er to forskjellige ting
    01[14:08] <john_cons> yttringsfrihet betyr ikke at man kan dikte opp ting
    [14:08] <AnyWhere> hehe
    01[14:08] <john_cons> du fabler og dikter
    [14:08] <AnyWhere> pass deg for noe “mafian”
    01[14:09] <john_cons> AnyWhere: sleip som en ål
    [14:09] <AnyWhere> har du hørt om TV Serien Sopranos?
    [14:09] <cxp> skorpion: tegn Døden
    [14:09] <cxp> døden min, døden din
    [14:10] <cxp> Ari’s selvmord
    01[14:10] <john_cons> AnyWhere: har du hørt om den tv-serien som het min kjære herr mor, om en mann som ville være en dame
    01[14:10] <john_cons> AnyWhere: det minner meg om deg, med ditt kjønnsnøytrale nick
    [14:10] <skorpion> Haha
    [14:10] <AnyWhere> nah, kunne være deg som var med da
    01[14:10] <john_cons> AnyWhere: tenker det
    [14:10] <AnyWhere> Gale Erik fra Berger
    [14:10] <skorpion> Er du dame, AnyWhere?
    [14:10] <AnyWhere> eller bare Erik “rompis” Olsen
    [14:11] <AnyWhere> skorpion: spiller det noen rolle?`
    [14:11] <skorpion> Ja
    [14:11] <AnyWhere> forklar
    [14:11] <skorpion> Nei
    [14:11] <AnyWhere> Jeg er lillesøstra til Ole Tonny Bergum
    01[14:11] <john_cons> really?
    [14:11] <AnyWhere> ifg Erik
    [14:12] <skorpion> Jeg spør deg
    [14:12] <skorpion> Men du nekter å svare
    [14:12] <skorpion> Noe som er mystisk
    [14:12] <skorpion> Burde være et ukontroversielt spørsmål
    01[14:12] <john_cons> AnyWhere: du vil ikke si om du er mann eller dame og juger til den store gullmedaljen, du er som cxp som har tatt ørten norsk-kurs
    [14:12] <AnyWhere> cxp er flink
    01[14:12] <john_cons> AnyWhere: ja dere er radar-paret
    [14:12] <AnyWhere> Norsken er god!
    [14:13] <AnyWhere> Erik: Er det mange som har sendt deg e-post og sagt at de er glade for å bli omtalt på bloggen din?
    01[14:14] <john_cons> AnyWhere: og så ror du til fiskeskjær hele tida
    [14:14] <skorpion> AnyWhere: Er du transkjønnet?
    [14:14] <AnyWhere> Erik: Er det mange som har sendt deg e-post og sagt at de er glade for å bli omtalt på bloggen din?
    [14:14] <AnyWhere> Vanskelig å svare på skjønner jeg
    [14:14] <AnyWhere> Ja/Nei
    [14:14] <AnyWhere> hva passer?
    01[14:15] <john_cons> AnyWhere: jeg tror du må være en slags basket-case, som det er umulig å forklare ting til, med din forkvaklede moralisme
    [14:15] <AnyWhere> Erik: Er det mange som har sendt deg e-post og sagt at de er glade for å bli omtalt på bloggen din?
    [14:15] <skorpion> AnyWhere, du forlanger svar fra andre, men vil ikke svare på noe selv
    01[14:15] <john_cons> AnyWhere: det som passer er at dine foreldre får en klage på dårlig oppdragelse av avkom (manglende folkeskikk)
    [14:15] <AnyWhere> skorpion: Og hvem er du?  Pls legg ut all info så Erik kan omtale deg på bloggen
    [14:16] <AnyWhere> tror han trenger noe nytt han kan saumfare for å finne ut av
    [14:16] <AnyWhere> alt har henger selvfølgelig sammen med nød & rettighet
    01[14:17] <john_cons> AnyWhere: jeg innrømmer at jeg noen ganger kjeder meg og begynner å blogge om ditt og datt, men jeg blir holdt undertrykket, når jeg blir nektet mine rettigheter, av sovjetstat-myndighetene, må jeg si
    [14:18] <AnyWhere> og du kan mye om russere/sovietstat?`
    01[14:18] <john_cons> AnyWhere: det er irriterende at mine tidliger nettverk-bekjente og kamerater/klassekamerater/slektninger ikke hjelper meg, med disse korrupte byråkratene
    [14:19] <AnyWhere> ingen grunn til å la seg irritere.
    [14:19] <AnyWhere> De har forlengst skjønt at du er mental syk
    [14:20] <AnyWhere> Jeg tror muligens det er litt trist at det har blitt sånn
    [14:20] <skorpion> AnyWhere: Har allerede blitt omtalt på bloggen. Null problem
    [14:20] <AnyWhere> for de fleste sier at de kun prøvde å være hyggelig, inkludere
    01[14:21] <john_cons> AnyWhere: veldig morsomt, det er mulig at de er litt bondske sånn sett, og at de synes at det blir som noe tabu, å ha med meg å gjøre, (på grunn av at jeg ble urettmessig tvangsinnlagt i 2015), men det kan også være, at mine slektninger er kyniske (pia er jo nå som en gangster-negresse), og vil rane meg for min del i diverse arvesaker osv
    [14:21] <AnyWhere> Så når man i neste åndedrag finner rare beskrivelser av seg selv via google tror jeg de gir opp ganske snart
    [14:21] <AnyWhere> som f.eks “pattene til Cecilie Hyde”
    [14:22] <AnyWhere> vanskelig å forstå hva dette har med Næd & rettighet å gjøre
    01[14:22] <john_cons> pattene til cecilie hyde er også et sitat
    [14:22] <AnyWhere> selvfølgelig
    01[14:22] <john_cons> det var litt beathe nilsen som sa at hu ikke hadde pupper med patter, husker jeg
    [14:22] <AnyWhere> når noen andre har sagt det kan man ukritisk bruke det
    01[14:22] <john_cons> det var litt beathe nilsen som sa at hu ikke hadde pupper men patter, husker jeg
    01[14:23] <john_cons> det kan være noe viktig
    01[14:23] <john_cons> for det peker på at cecilie hyde er flatbanker
    [14:23] <AnyWhere> ja det er viktig å omtale pattene til Cecilie Hyde?
    01[14:23] <john_cons> at hun er lesbisk, (de banker visst puppene flate, for å fremstå som mer maskuline)
    [14:23] <AnyWhere> da skjønner “nordmannen” som leser blogge at her må det tas action?
    01[14:24] <john_cons> da kan det ha vært sånn at min søster pia og cecilie hyde hadde et seksuelt forhold
    [14:24] <AnyWhere> Sist gang jeg pratet med Cecilie var hun gidt med 2 kids
    01[14:24] <john_cons> (pia sa forresten i 1993 til min mor, at cecilie hyde var lesbisk)
    [14:24] <AnyWhere> gift*
    01[14:24] <john_cons> AnyWhere: kanskje en sak for barnevernet, hvis hu har døtre
    [14:25] <AnyWhere> jaha?
    [14:25] <AnyWhere> fordi noe sa noe om Cecilie for 30-40 år siden?
    01[14:25] <john_cons> AnyWhere: hu var veldig interessert i tenåringsjentene i svelvik husker jeg, (ei som jobba i en butikk i alleen som hadde blitt kiosk osv), husker jeg
    01[14:25] <john_cons> (dette var skoleåret 1988/89)
    [14:25] <AnyWhere> Erik: Hva er årstallet nå?
    01[14:25] <john_cons> Og også tenåringsjentene i depeche-gjengen i drammen
    01[14:26] <john_cons> AnyWhere: at cecilie hyde har byttet legning fordi at hu har blitt eldre?
    [14:26] <AnyWhere> 1990?
    [14:26] <skorpion> Pattene til Cecilie Hyde, det innlegget husker jeg at jeg har lest
    [14:26] <skorpion> For VELDIG lenge siden
    01[14:26] <john_cons> AnyWhere: det vet jeg ikke, det er kanskje en sak for sexologene
    [14:26] <AnyWhere> Erik: Hva er årstallet nå?
    [14:26] <AnyWhere> Erik: Hva er årstallet nå?
    [14:26] <AnyWhere> Erik: Hva er årstallet nå?
    01[14:26] <john_cons> hehe
    01[14:26] <john_cons> jeg har kommentert om årstallet, og det er også ti år siden jeg skrev den bloggposten
    01[14:27] <john_cons> jeg er ikke overbevist om at cecilie går fra å være ei narsisitisk lesbe til å bli en husmor-type, fordi at årene går liksom
    01[14:27] <john_cons> men det er også det at jeg forteller min historie
    [14:27] <AnyWhere> nei, vanskelig å holde seg informert når man gjemmer seg i NAV-leiligheten
    01[14:27] <john_cons> (i min bok)
    01[14:28] <john_cons> gjemmer meg?
    01[14:28] <john_cons> jeg har ikke noe bolig på berger, som jeg kan benytte
    01[14:28] <john_cons> hvis det er det du mener
    01[14:28] <john_cons> det var nav østensjø som sendte meg til bærum, i 2014, jeg trives egentlig best i oslo
    [14:28] <AnyWhere> gjør du ikke?  Når det å gå ut med søpla resulterer i lange og mange bloggposter
    01[14:28] <john_cons> (jeg bodde i oslo fra 1989 til 2004)
    [14:28] <AnyWhere> ja, før du klikke helt det
    [14:29] <AnyWhere> Den gangen du ble sett på som en normal fyr
    [14:29] <AnyWhere> som stod på
    01[14:29] <john_cons> AnyWhere: at jeg gjemmer meg? 
    01[14:29] <john_cons> det er du som gjemmer deg, du vil ikke engang si om du er mann eller dame
    [14:30] <AnyWhere> Jeg er gutt og heter Ole Olsen
    [14:30] <AnyWhere> bedre?
    [14:31] <AnyWhere> Du burde muligens hente ut denne loggen og sende til datatilsynet:  “Vennligst rydd opp”
    01[14:31] <john_cons> AnyWhere: mange av de andre her er veldig oppriktige, når man chatter med de, men du er full av dritt, virker det som
    [14:31] <AnyWhere> mange?
    [14:32] <AnyWhere> Er det mange her?
    [14:32] <AnyWhere> du er 2 med eggdropbooten din
    01[14:32] <john_cons> AnyWhere: du vrir og vrenger på hvert eneste tema, til den store gullmedaljen, det blir som en uting, må jeg si
    [14:33] <AnyWhere> si hva du vil
    [14:33] <AnyWhere> Kan jeg hoppe til et annet emne, Baron Erik?
    01[14:34] <john_cons> jeg vet ikke, du har glemt det rompis-greiene, du maser jo som et lokomotiv, som de sier på tv
    [14:34] <AnyWhere> ok
    [14:34] <skorpion> Schnurp igjen schmella di
    [14:34] <AnyWhere> Kan jeg hoppe til et annet emne, Rompis/gale Erik
    [14:34] <AnyWhere> Sånn da
    01[14:34] <john_cons> AnyWhere: hopp fra noe høyt du, (hadde jeg nær sagt)
    01[14:35] <john_cons> hehe
    [14:35] <skorpion> Lål
    [14:35] <AnyWhere> Er det irc som skal oppleve dine “skildringer” fra butikken?
    01[14:35] <john_cons> faen til frekke og uoppdratte folk på irc
    01[14:35] <john_cons> er det mulig
    01[14:35] <john_cons> AnyWhere: jeg tror jeg har hatt nok av dritten din
    01[14:35] <john_cons> jeg setter deg på ignore
    [14:35] <AnyWhere> bra :;)
    01[14:35] AnyWhere is ~test@185.236.42.205 * Peter Hanson
    01[14:35] AnyWhere on #quiz-show #efnet 
    01[14:35] AnyWhere using irc.choopa.net Injected with a poison
    01[14:35] AnyWhere End of /WHOIS list.
    [14:36] <skorpion> Eriks butikkskildringer er jo konge
    [14:36] <AnyWhere> ja, enig
    03[14:36] * Added *!~test@185.236.42.205 to ignore list
    01[14:36] <john_cons> * Added *!~test@185.236.42.205 to ignore list
    [14:36] <skorpion> Og jeg kjenner meg godt igjen i irritasjonen over ansatte som går i veien hele tiden
    [14:36] <skorpion> I-landsproblemer…åh herre
    [14:37] <skorpion> Hva slags besteborgelighet er det du kommer fra
    [14:37] <skorpion> Som bruker uttrykket “I-landsproblemer”
    [14:38] <skorpion> Du forstår ikke Eriks kreative natur
    [14:38] <skorpion> Fordi du er så lite kunstnerisk og kreativ selv
    [14:39] <skorpion> Du kommer fra et besteborgelig, politisk korrekt A4-hjem
    [14:39] <skorpion> Tydeligvis
    [14:39] <skorpion> Eller, vent, er det kanskje du som er Cecilie Hyde?
    [14:40] <skorpion> Rart at du husket AKKURAT det blogginnlegget som ble skrevet for 10 år siden
    [14:40] <skorpion> Er du her for hevne deg pga. den puppekommentaren?
    [14:41] <skorpion> Hvor kom minnet om den kommentaren fra liksom
    [14:41] <skorpion> Gang på gang? Den er vel bare nevnt en gang tror jeg
    [14:41] <skorpion> Og dette satt friskt i ditt minne
    [14:41] <skorpion> HM
    [14:42] <skorpion> Noen skrev et blogginnlegg hvor de kalte puppene sine for patter
    [14:42] <skorpion> For 10 år siden
    [14:42] <skorpion> Og nå er du her for å hevne deg
    [14:42] <skorpion> *dine
    [14:45] <skorpion> Du juger så det renner snørr, av både patter og dåse
    [14:46] <skorpion> https://www.youtube.com/watch?v=gcvznlrquQM
    [14:47] <skorpion> Ja, hvorfor skulle jeg ikke det
    [14:48] <skorpion> Husker ikke
    [14:48] <skorpion> Fort
    [14:49] <skorpion> Ja, det er vel ikke så uvanlig
    [14:49] <skorpion> Har du prøvd å nuke meg eller noe, siden du spør?
    [14:50] <skorpion> Jeg merker aldri noe når noen prøver å nuke meg
    [14:50] <skorpion> Så lykke til
    [14:51] <skorpion> Siden du virker å være en møkkamann
    [14:51] <skorpion> Så er du dame eller mann?
    [14:52] <skorpion> Nei, jeg skjønner at du ikke har det, men du må huske på at jeg har vært i samme konsern som Erik
    [14:52] <skorpion> Så jeg blir kanskje litt i forsvarsposisjon, på hans vegne, når du kommer her og er frekk
    03[15:04] * AnyWhere (~test@185.236.42.205) has left #quiz-show
  • Bank-nerdenes tull

    Mens jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton.

    Så var det sånn.

    At fra en dag til den neste.

    Så gikk det fra å ta tre dager, å overføre, fra PayPal til RBS-kontoen min.

    (Eller om det var tre timer).

    Til å ta tre sekunder.

    (Eller noe i den duren).

    Dette var mens jeg drev nettbutikk, som en slags deltidsjobb.

    (For å si det sånn).

    Og det lurer jeg på, om er på grunn av, at bankenes IT-avdelinger, har satset på, å bruke ‘Google-Hightower’ sine uansvarlige sky-driver, (kalt kubernetes).

    Nå deler muligens alle bankene den samme virtuelle serveren, (hos Google).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og for å skjule dette tullet, så har Nordea, laget noen spesielle tidspunkter.

    Som pengene blir overført på, (fem ganger per dag, eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    For jeg mener å ha lest, på Nordea sin Facebook-side, at hvis man vil ha pengene overført med en gang, så kan bare ticke en boks et sted.

    (Eller noe lignende).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Mer om ‘Google-Hightower’:

    mer om google hightower i artikkel

    https://www.hashicorp.com/resources/hashinetes-combining-kubernetes-hashicorp-kelsey-hightower

    PS 3.

    Mer om straksbetalinger, (som det visst heter):

    mer om straksbetalinger

  • Enda mer fra irc

    mystiske irc 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    mystiske irc 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    irc mystisk 3

  • Mer fra irc

    bærum handletur tatere

    PS.

    ‘Hermetiske’ tomater utsolgt på Extra Bekkestua:

    IMG_20210315_141304_HDR

    PS 2.

    Det samme med billige kylling-nudler:

    IMG_20210315_141315_HDR

    PS 3.

    ‘Mongo’ handlevogner på Meny:

    IMG_20210315_142500_HDR

    PS 4.

    Igjen var det helvete i potetgull-midtgangen, (som på fredag):

    IMG_20210315_143041_HDR

    PS 5.

    Disse ‘uniform-folka’ brukte hele fortauet, (istedet for å folde seg inn bak hverandre), sånn at jeg måtte gå midt i veien, (da jeg møtte de):

    IMG_20210315_140147

    PS 6.

    De ‘hermetiske’ tomatene, fra det øverste PS-et.

    De pleide min yngre halvbror Axel sin stemor Mette Holter å handle, så og si hver dag, på begynnelsen av 90-tallet, (husker jeg).

    (Jeg leide et rom av Mette Holter og min tidligere stefar Arne Thomassen.

    Fra høsten 1990 til sommeren 1991.

    For å si det sånn).

    Så den varen, har vært en klassiker, i norske butikker, i ihvertfall 30 år.

    (Ihvertfall når det er det snakk om budsjett-butikker, (med forenklet sortiment).

    Som Extra er et eksempel på). 

    Og jeg har aldri sett den varen utsolgt før, i noen norsk butikk, (må jeg si).

    (Fra da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    Så husker jeg, at dette var en vare, som vi ihvertfall ikke skulle bli utsolgt for.

    For å si det sånn.

    Og den varen selger også ganske jevnt og trutt.

    Sånn som jeg husker det.

    Eller den selger ganske mye, (kanskje 10-20-30 bokser hver dag, litt avhengig av butikkens størrelse).

    Men den selger ikke i rykk og napp, liksom.

    For å si det sånn).

    Så jeg må si at dette, var en slags besynderlig utsolgt-situasjon.

    (Noe sånt).

    De hadde jo de dyrere tomatene, med basilikum, osv.

    Men nå får jeg penger, (fra husbanken), på fredag.

    Så det var slutten av måneden liksom, for meg, i dag.

    Så derfor ble denne utsolgt-situasjonen også upraktisk, (i tillegg til å være besynderlig), siden at det var på slutten av måneden liksom, (for meg).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    I Rimi så hadde vi to slag hermetiske tomater, uten krydder, (i prisklassen cirka fem kroner), husker jeg.

    (På 90/00-tallet).

    Og det var hele tomater og hakkede tomater.

    (For å si det sånn).

    Og det kan muligens virke som, at Extra har kutta ut, de hele tomatene.

    Men isåfall, så er det enda viktigere, at de ikke går tom, for hakkede tomater, (vil jeg si).

    For da har de jo allerede lagd helvete.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Da jeg jobba som Rimi-butikksjef, på slutten av 90-tallet.

    Så mener jeg å huske, at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin sa.

    At hvis butikken var utsolgt, for en vare.

    (Det var vel da snakk om tørrvarer med fast hylleplass.

    Men dette gjaldt også hvis vi var utsolgt for kjente/populære kjøle/frys/meieri/frukt-varer.

    For å si det sånn).

    Så skulle vi ringe en av nabo-butikkene.

    Og så få en drosje, til å hente den varen, som vi var utsolgt for.

    (For å si det sånn).

    Så Extra har egentlig ingen unnskyldning, (for å være utsolgt, for tørrvarer, med fast hylleplass).

    (Vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Man kan se på bildet, i det øverste PS-et.

    At de har hakkede tomater, (uten basilikum osv.), fra Änglamark, (et slags hippie-merke, må man vel si).

    Men de boksene, koster dobbelt så mye cirka, som billig-merket.

    Og de selger også, mye mindre, enn klassikeren.

    (Det kan man se, på hvor mye plass, som de forskjellige varene, har fått, i hylla.

    Klassikeren står på bånnhylla, (i gamle dager ville den kanskje ha stått på kvartpall, i enkelte budsjett-butikker).

    Mens ‘hippie-varen’ kun har fire faceinger.

    Og ingen har kjøpt den nevnte ‘hippie-varen’, siden forrige gang de shinet hylla.

    Noe som nok var en del timer siden, (det kan man blant se på at ‘basilikum-tomatene’ har solgt noen pakker)).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Nå har jeg fått min eggdrop-bot, (blablabot), til å dukke opp, på kanalen #quiz-show, (på irc), selv om jeg ikke har fått helt dreisen på alt ennå

    [05:19] <skorpion> https://www.bitchute.com/video/2JuiQamFkU2w/
    02[07:02] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit
    03[16:03] * blablabot (~lamest@159-32-81-51.sisrv.net) has joined #quiz-show
    05[16:03] -blablabot- Rehashing…
    05[16:04] -blablabot- Rehashing…
    05[16:14] -blablabot- Rehashing…
    05[16:15] -blablabot- Rehashing…
    03[16:29] * AnyWhere (~test@217.138.207.188) has joined #quiz-show
    02[16:30] * blablabot (~lamest@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Quit: bbl)
    [16:31] <AnyWhere> du leste ikke docs for eggdropp ser jeg
    [16:31] <AnyWhere>  blablabot (~lamest@   <- fy
    [16:32] <AnyWhere> god lørdag. Starte på middag
    03[16:32] * AnyWhere (~test@217.138.207.188) has left #quiz-show
    03[16:33] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined #quiz-show
    02[16:45] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Quit: bbl)
    03[16:46] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined #quiz-show
    05[16:47] -blablabot- You already have a password set.
    05[16:47] -blablabot- No help available on that.
    01[17:10] <john_cons> ragnhild fra sørlandet #2 det der
    03[17:27] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    02[18:29] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    03[18:29] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    02[18:55] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [20:03] <skorpion> Jøss, blablabot er oppe
    [20:03] <skorpion> Ikke dårlig
    03[20:08] * AnyWhere (~test@217.138.207.188) has joined #quiz-show
    03[20:09] * AnyWhere (~test@217.138.207.188) has left #quiz-show
    01[20:13] <john_cons> jeg ser på den boten som et langtidsprosjekt egentlig, har hatt litt problemet med shellet, men i dag så funka det, men jeg har ikke drevet med boter på ti år, så får se hvordan den funksjonerer osv
    01[20:14] <john_cons> lurer på hvem anywhere er
    01[20:14] <john_cons> kommer med røverhistorie-bonanza fra 80-tallet
    01[20:14] <john_cons> men men
    [20:39] <skorpion> Ja, det er vel greit å ha litt teknisk å pusle med
    [20:39] <skorpion> Artig iblant
    [20:40] <skorpion> Aner ikke hvem AnyWhere er
    [20:40] <skorpion> Tror han må være ganske ny her, evt. at han har byttet nick
    01[20:53] <john_cons> ok, jeg trodde kanskje det var en dame
    01[20:54] <john_cons> og tu er så glad i tøyen-cola, jeg jobba på tøyen en gang, på hageselskapets lager
    01[20:54] <john_cons> du
    01[20:54] <john_cons> er du fra groruddalen, eller var det sånn at faren min ble drept der
    01[20:54] <john_cons> eller var det på romerike?
    01[20:55] <john_cons> faren din ble drept der
    01[20:55] <john_cons> han velte-petter
    01[20:58] <john_cons> bbl
    [21:12] <skorpion> Jeg tror ikke at jeg kan si at jeg er fra hverken Groruddalen eller Romerike. Vi flytta mye rundt da jeg var barn
    [21:12] <skorpion> Vil vel si at jeg er fra Østkanten bare
    [21:13] <skorpion> Faren min ble drept på gamle Fontana brusfabrikk på Sagene
    [21:13] <skorpion> Liket ble funnet på Lørenskog
    [21:13] <skorpion> Eller Furuset var det vel kanskje
    [21:14] <cxp> DU drepte faren din
    [21:15] <cxp> det var deg
    01[21:15] <john_cons> å faen
    01[21:15] <john_cons> det hørtes ikke bra ut
    [21:16] <skorpion> cxp: Stfu
    [21:17] <cxp> men hvorfor
    01[21:24] <john_cons> det var en skorpa på #quiz-show/irc-games i gamle dager
    01[21:24] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2017/04/er-dette-skorpion-fra-retro-quizzen-tro.html
    01[21:24] <john_cons> men han heter magnus
    01[21:24] <john_cons> du heter olav, gjør du ikke
    [21:26] <skorpion> Olav Pettersen ja
    01[21:27] <john_cons> ok
    01[21:27] <john_cons> og din far ble kalt rp?
    01[21:27] <john_cons> «HYSJ-AGENT BAK RP-DRAPET: En 47-åring som er siktet for drapet på spritsmugleren Rolf Pettersen, også kalt RP, har tidligere samarbeidet nært med norsk overvåkingspoliti, etter det Dagbladet får opplyst.
    [21:27] <skorpion> skorpa er mitt alt nick
    01[21:27] <john_cons> ok
    01[21:27] <john_cons> det var en skorpa, som var registrert på irc-games i sin tid, (i linken overfor)
    01[21:27] <john_cons> men det kan være to med samme nick
    [21:28] <skorpion> Når var dette da?
    01[21:28] <john_cons> https://www.ravn-roede.net/20-13-politiets-klienter-stiller-villig-opp/
    01[21:28] <john_cons> det var visst i 2004 ser det ut som, (det ligger på wayback machine)
    [21:29] <skorpion> Ok, da var nok jeg på Undernet
    [21:29] <skorpion> Mener jeg å huske
    01[21:29] <john_cons> jepp, du hadde sikkert kalt deg skorpion der, (hvis du hadde registrert deg)
    01[21:29] <john_cons> tenkte at du kanskje brukte skorpa mer som nick, på den tida
    01[21:30] <john_cons> en agent som drepte din far, (kan det se ut som)
    01[21:30] <john_cons> ikke bra
    01[21:31] <john_cons> er du hans døve sønn?
    01[21:34] <john_cons> dette var bare mellom “RP og søn-nen. “RP” hadde orden på papirer.Sønnen reiste til Oslo for å delta isorgen etter at “RP” ble drept. Men altdreide seg bare om verdiene “RP”had-de etterlatt seg. Stemningen var ek-kel. Sønnen brøt kontakten med de
    01[21:35] <john_cons> http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ZeI2BVF1LVAJ:www.ndhs.no/wp-content/uploads/dt/DT1995-5.pdf+&cd=3&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=opera
    01[21:37] <john_cons> Rolf’RP” Pettersen sier athan hadde et nært forhold til og varstolt av prestasjonene til sin døve sønn,”RP” snakket døvespråk. “RP” fortal-te sønnen at det lå papirer på et advo-katkontor som bekreftet at han varden virkelige eieren av villaen.
    01[21:38] <john_cons> (samme link som overfor).
    01[21:39] <john_cons> OSLO: SKULLE ARVE ALTPå døvespraket fortalte 26-åringen iOslo byrett at hans far ønsket at hanskulle arve alt. Spritkongens formueeranslatt til 30 millioner kroner. -Jeglo av det og sa at han tullet, forteller26-åringen til Dagbladet. Samtale
    01[21:39] <john_cons> det var visst en artikkel fra 1995
    01[21:40] <john_cons> så det stemmer vel ikke med din alder
    01[21:40] <john_cons> sa du ikke noe om at du var ung da crystal pepsi var i butikkene
    01[21:41] <john_cons> at du var liten da crystal pepsi var i butikkene
    01[21:41] <john_cons> men det var jo på midten av 90-tallet, og da var RP sin sønn 26 år står det
    01[21:41] <john_cons> men du har kanskje en døv bror
    [21:41] <cxp> fortell meg ting som er ikke så bra om Norge
    [21:42] <cxp> jeg vet de gode ting
    01[21:44] <john_cons> her er det lettere å lese
    01[21:44] <john_cons> https://www.nb.no/items/44c5ffbf98474bcf6dcf0a601d63d32e?page=17&searchText=pettersen
    [21:46] <skorpion> Ja, det er min bror
    [21:46] <skorpion> Holy shit, du er ram på å finne ting
    01[21:46] <john_cons> ok
    [21:46] <skorpion> Den artikkelen der har jeg ikke lest selv engang
    01[21:46] <john_cons> nei, det var ikke noe vanskelig
    01[21:46] <john_cons> det ligger vel mye på ‘bokhylla’ nå, osv
    01[21:46] <john_cons> og google er jo kjent
    01[21:46] <john_cons> det ligger veldig mye på ‘bokhylla’ nå, osv
    [21:48] <skorpion> Men jeg skjønner ikke hvorfor de refererer til min far som “RP”
    [21:48] <skorpion> Det var et kallenavn jeg aldri hørte
    [21:48] <skorpion> Han ble kalt Velte-Petter som regel
    [21:48] <skorpion> Eller bare Rolf
    [21:48] <skorpion> Noen ganger Rolfern
    [21:48] <skorpion> Eller Rolfen
    01[21:48] <john_cons> okey, kanskje det var politiet som sa RP, og så har pressen begynt å bruke det
    01[21:49] <john_cons> who knows
    [21:49] <skorpion> Grunnen til at han ble kalt Velte-Petter, var at han pleide å velte bruspaller over folk på gamle Fontana brusfabrikk
    [21:49] <skorpion> Hver gang det var noe slags uenighet om ting da
    01[21:49] <john_cons> jeg har en døv kusine forresten, så jeg var på døvekurs på 80-tallet, men jeg glemte alltid å lese, (pleide å gjøre de vanlige leksene på skolen)
    01[21:50] <john_cons> husker du sa noe om det med pallene for cirka it år siden og (det står i en logg på bloggen)
    01[21:50] <john_cons> de som fikk pallene over seg var ikke guds beste barn de heller
    [21:50] <skorpion> Nei, ingen av dem var nok det
    [21:50] <skorpion> Han var sterk som en okse, og ble veldig fort sinna
    [21:50] <skorpion> Så da fløy pallene
    01[21:51] <john_cons> ja de stabler kanskje pallene høyt, på sånne brus-fabrikker
    01[21:51] <john_cons> sikkert ikke noe artig å få høye stabler over seg
    01[21:51] <john_cons> det kan man tenke seg
    01[21:51] <john_cons> artig historie
    [21:51] <skorpion> Riktig
    01[21:51] <john_cons> kanskje de burde ha laget film om det
    01[21:51] <john_cons> (i samme stil som olsenbanden liksom)
    [21:52] <skorpion> Min far var nok langt mer kynisk enn Egon Olsen
    [21:52] <skorpion> Dessverre
    01[21:52] <john_cons> men det er kanskje ikke så kult når det ikke ender så bra
    01[21:52] <john_cons> såpass ja
    01[21:53] <john_cons> da så, bare tenkte at når de lager norske versjoner av tsjekkiske filmer (tre nøtter til askepott), så kunne de kanskje ha lagd noe mer norskt og
    01[21:53] <john_cons> men men
    01[21:53] <john_cons> olsenbanden var vel ikke norsk den heller
    [21:53] <skorpion> Fins det norsk versjon av den?
    [21:53] <skorpion> Visste jeg ikke
    [21:53] <skorpion> Men jeg følger ikke så godt med på film
    01[21:53] <john_cons> de skal lage en norsk versjon med hu astrid s som askepott
    [21:53] <skorpion> Ah
    01[21:53] <john_cons> det stod i nettavisene
    01[21:54] <john_cons> derfor jeg så det
    01[21:54] <john_cons> olsenbanden finnes jo i sverige og (jønson-ligaen vel), og også i danmark
    01[21:54] <john_cons> jeg lurer på om de norske er kopi av de danske filmene eller noe
    01[21:54] <john_cons> hm
    01[21:54] <john_cons> eller om de kan være engelske
    01[21:55] <john_cons> Serien bygger på en dansk filmserie med samme navn.
    01[21:55] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Olsenbanden_(Norge)
    [21:58] <skorpion> Ja, det var vel noen dansker involvert i den norske produksjonen også
    [21:58] <skorpion> Mener jeg å huske
    01[21:59] <john_cons> ok, det er mulig, jeg har ikke pugga rulletekstene, eller noe lignende
    01[21:59] <john_cons> din far hadde villa på nesøya står det i en avis
    [22:00] <skorpion> Men ja, det er jo en scene fra en av Olsen-banden-filmene som finner sted på en eller annen pilsfabrikk
    [22:00] <skorpion> Tenker alltid på fattern når jeg ser den
    01[22:00] <john_cons> https://www.nb.no/items/601e3f1f75ce102cc866229f644d1213?page=3&searchText=rp%20pettersen
    01[22:00] <john_cons> ok
    01[22:00] <john_cons> de drakk ihvertfall alltid øl, husker jeg
    01[22:00] <john_cons> hjemme hos a valborg, osv
    [22:01] <skorpion> Ja
    01[22:01] <john_cons> bjørnunger som de sier
    01[22:01] <john_cons> men men
    01[22:01] <john_cons> jeg bodde like ved nesøya i 2014 og 2015
    01[22:02] <john_cons> jeg gikk en tur ut der, en dag og, for å få litt luft/mosjon
    01[22:02] <john_cons> det var bare ti minutter å gå dit, eller noe lignende
    01[22:02] <john_cons> og så var det mye rart på ‘russer-brakka’ der jeg bodde
    01[22:02] <john_cons> så da var det digg å gå en tur nå og da
    01[22:02] <john_cons> bodde på slependen
    01[22:03] <john_cons> man måtte gå over en slags bro, for å komme ut dit, var det vel
    01[22:03] <john_cons> men men
    [22:03] <skorpion> Ja, jeg pleide å kjøre forbi der hver dag til jobb
    01[22:03] <john_cons> ok, så du har ikke vokst opp der?
    [22:03] <skorpion> Tenkte på å stikke innom og hilse på, men så tenkte jeg at det kanskje hadde blitt kleint pga. fagforeninga osv.
    [22:04] <skorpion> Nei
    [22:04] <skorpion> Jeg er vokst opp på østkanten
    01[22:04] <john_cons> hehe
    [22:04] <skorpion> Stort sett
    01[22:04] <john_cons> ja stemmer, du sa det
    [22:04] <skorpion> Var det ikke ved det gamle hotellet du bodde?
    [22:04] <skorpion> Ved bensinstasjonen der?
    [22:04] <skorpion> Eller motellet
    01[22:04] <john_cons> ja det var på høvik, fra sommeren 2015
    01[22:04] <john_cons> tidligere thon hotell høvik
    01[22:05] <john_cons> men fra høsten 2014 til februar 2015 så bodde jeg på slependen
    [22:05] <skorpion> Ah
    01[22:05] <john_cons> axbo het det vel, det firmaet jeg leide av, (nav anbefalte dem, og jeg ikke hadde ikke så mange andre valg)
    01[22:05] <john_cons> det var noen svensker som drev det firmaet, (de hadde også dekk-butikk og pizza-buss), ikke langt fra ikea
    01[22:06] <john_cons> slependveien var vel adressen
    01[22:07] <john_cons> du hadde visst sendt noe slektsforskning-greier dit, (som jeg ikke hadde bedt om), sa du her om dagen
    [22:07] <skorpion> Ja, jeg sendte deg en ørliten julepresang
    [22:07] <skorpion> Det var en jul du hadde mye problemer
    [22:07] <skorpion> Så jeg syntes litt synd på deg da
    [22:07] <skorpion> Så tenkte jeg skulle muntre deg opp litt
    [22:07] <skorpion> Men den kom tydeligvis aldri frem
    01[22:08] <john_cons> der jeg bodde på slependen, var i et av nabo-byggene til noe som heter pizza-gutta
    01[22:08] <john_cons> en pizza-buss
    01[22:09] <john_cons> mye problemer, det vet jeg ikke
    01[22:09] <john_cons> da går jeg bare en tur, (og får litt frisk luft), så blir det bedre
    [22:09] <skorpion> Ja, jeg husker ikke helt. Husker bare at jeg leste om mye vansker med NAV osv. på bloggen
    [22:09] <skorpion> Og at du ble tvangsinnlagt
    01[22:09] <john_cons> ja, det var jo selvfølgelig kjipt
    01[22:10] <john_cons> men den hybelen min på slependen ble tømt av noen, (muligens min far), mens jeg var tvangsinnlagt
    01[22:10] <john_cons> så det gikk ikke an å flytte tilbake dit
    01[22:10] <john_cons> for å si det sånn
    [22:10] <skorpion> Fikk du tilbake tinga da?
    01[22:10] <john_cons> så jeg fikk meg heller den hybelen på høvik istedet
    01[22:11] <john_cons> nei, jeg har ikke fått tilbake de tingene
    01[22:11] <john_cons> det er det samme som i 2004 og 2011, (og 1989), osv
    [22:11] <skorpion> Kjedelige greier
    01[22:11] <john_cons> sant nok
    01[22:11] <john_cons> jeg prøver fortsatt å få tilbake de tingene fra 2004, (hos city selfstorage)
    01[22:11] <john_cons> min far var involvert i 1989 og
    01[22:12] <john_cons> (da han solgte min leilighet på bergeråsen, og tømte den sammen med erik thorhallsson i fylla, og heiv alle mine fine/kule ting, men det er kanskje sånn foreldre er)
    [22:12] <skorpion> Såpass
    01[22:12] <john_cons> hehe
    [22:12] <skorpion> Hørest ut som vi har gærne fedre begge to
    01[22:13] <john_cons> min far var aldri i fengsel, og han brant litt hjemmebrent nå og, men var vel ikke en stor kjeltring, tror jeg, (han var jo en slags fabrikkdirektør osv., for vårt slektsfirma strømm trevare)
    01[22:13] <john_cons> nå og da
    01[22:14] <john_cons> han brant hjemmebrent sammen med sin yngre bror håkon, (sånn som jeg husker det)
    01[22:14] <john_cons> de var/er raggare
    01[22:14] <john_cons> heter det vel
    01[22:14] <john_cons> så de er kanskje litt uansvarlige og lure osv., da
    01[22:14] <john_cons> noe sånt
    [22:14] <skorpion> Hehe
    [22:15] <cxp> men er dere gale?
    [22:15] <cxp> bare dere to her
    [22:15] <cxp> skrivende i timevis
    [22:15] <cxp> med ren dritt