johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til InCharge

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mars 2021 kl. 15:31
    Til: kundservice@goincharge.com
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, laddkort@beincharge.se, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev, (uten dato).
    (Se vedlegg).
    Dere kaller meg ‘kunde’ i brevet deres.
    Men jeg har aldri vært kunde hos dere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Og jeg har sagt fra om dette tidligere, (se mail-historie).
    Så hvorfor dere ikke rydder opp ordentlig i dette, (i deres kunde-register blant annet), det kan man lure på, (vil jeg si).
    Jeg ønsker også å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 15:58
    Subject: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <ladekort@goincharge.com>, <kundservice@goincharge.com>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <ladekort@goincharge.com>
    Date: tir. 8. sep. 2020 kl. 07:22
    Subject: Din bestilling fra InCharge
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Din bestilling er på vei!
    Snart kan du lade elbilen på tusenvis av stasjoner i Sverige og rundt i Europa.
    Har du spørsmål får du gjerne kontakte oss på
    227 30 100 eller kundservice@goincharge.com
    IMG_20210324_0017 paint.jpg
    556K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210324_0017 paint

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

     

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mars 2021 kl. 13:34

    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 7. januar.

    (Se vedlegg).

    Jeg blir utsatt for noe slags ‘troll-post-angrep’, så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.

    Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.

    Jeg klager da ikke på brev-malen.

    Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.

    Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.

    Så hva skal dette bety, lurer jeg.

    Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.

    Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).

    Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).

    Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).

    En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).

    Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.

    Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.

    Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.

    Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.

    Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).

    Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.

    Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.

    Dette må jeg klage på.

    Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.

    Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.

    (Dette polet er visst et ‘pilot-pol’, har jeg seinere funnet ut.

    Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).

    Og ingenting virka.

    Scanninga gikk greit.

    Men tæppinga virka ikke.

    Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å ‘elge’.

    Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket ‘bankkort’ vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i ‘selvbetjeningsjungler’, på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).

    Og det kom opp en ‘russisk’ meny, på kortautomaten.

    (Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.

    Det var tre forskjellige valg).

    Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).

    Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et ‘pilot-pol’.

    Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt ‘pilot-løsning’.

    Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.

    Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: ‘Har do monnbinn’.

    Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.

    Og hu hadde ikke munnbind.

    Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).

    Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).

    Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.

    Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med ‘pilot’, vil jeg si.

    Det får være måte på tullball.

    Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.

    Dette må jeg klage på.

    Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).

    Så dette må jeg klage på.

    De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.

    Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.

    Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).

    Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).

    Så dette må jeg klage på.

    Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette ‘konflikt-polet’.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

    Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.

    Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
    Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,

    jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.

    Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.

    Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et ‘sandwich-år’, fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.

    Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.

    Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.

    Så da er du inhabil, mener jeg.

    Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.

    Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).

    Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).

    (Dette var det om i media, for noen år tilbake.

    Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).

    Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.

    Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    Vår ref 2020/2837

    Vennlig hilsen
    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no


    2 vedlegg
    IMG_20210324_0015 paint.jpg
    426K
    IMG_20210324_0016 paint.jpg
    576K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20210324_0015 paint

    IMG_20210324_0016 paint

  • Mer fra Facebook

    ronald lillesøster facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    ronald lillesøster facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    ronald lillesøster facebook 3

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    ronald lillesøster facebook 4

  • Mer fra Bekkestua

    I dag, så gikk jeg, ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Etter at jeg hadde gått forbi ‘Mars-søppelkassene’ og igloene.
    Så ble jeg nesten gått ned, av to unge kvinnfolk, som stod, på fortauet, langs hovedveien.

    De stod og prata der, og som på signal, så gikk de plutselig, rett mot meg.

    (For å si det sånn).

    Så det virka rimelig teatralskt, må jeg si.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    På Meny Bekkestua så stod det en kjøleskap-dør åpen, (så hva betjeningen drev med, det kan man kanskje lure på):

    IMG_20210322_214355

    PS 3.

    Etter å ha vært på Meny, så var det sånn, at jeg hadde, noe ‘troll-post’, i bagen min.

    Som jeg skulle sende tilbake, til ‘møkka-firmaene’.

    (Vanligvis så sender jeg tilbake ‘troll-posten’, før jeg går på butikken.

    Men i dag, så var jeg litt seint ute, til Meny, som stenger klokka 22.

    Og Extra stenger klokka 23.
    Så jeg hadde ganske god tid, før Extra stengte.

    Så da tenkte jeg, at jeg sender ‘troll-posten’ tilbake, før jeg går på Extra.

    Ellers ble det mye å drasse på, liksom.

    For å si det sånn).

    Men foran Extra, (som jeg skulle gå fordi, for å komme meg til ‘rutebilstasjon-postkassa’, (for jeg liker ikke å gå forbi Vestkanten Pizza & Kebab, for i den sjappa, så er det mange nysgjerrige jihadister, (eller noe), som noen ganger rabler/klikker fælt)).

    Foran Extra, så stod det, en mann og en dame, og lagde propp, mens de skravla/skrålte høyt.

    (Klokka ti om kvelden.

    For å si det sånn).

    Man kunne skjønne, at disse folka, antagelig manglet oppdragelse/folkeskikk.

    For de stod og breia seg mest mulig, liksom.

    Uten tanke på, at det skulle være mulig, for andre folk, å komme seg forbi de.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.


    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_215719

    PS 5.

    Mens jeg stod der, og lurte på, om jeg skulle gå forbi ‘propp-Extra’ eller ‘jihadist-kebab-sjappa’, (som å velge mellom pest og kolera, må man vel muligens si).

    Så kom plutselig hu ‘skråle-dama’ syklende, i full fart, (man må nok kalle det råkjøring), på en el-sparkesykkel.

    Hu kjørte så raskt, at jeg ikke rakk å ta bilde av henne.

    Så det var bare flaks, at jeg ikke ble kjørt ned, (av denne villstyrlige dama, som kom som skutt ut av en kanon), må jeg si.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_215758

    PS 7.

    Her kan man se han nevnte ‘skravle-gubben’, (som stod og lagde propp, mens han chatta, med ‘skråle-dama’):

    IMG_20210322_215814

    PS 8.
    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-fimaene:

    IMG_20210322_220140

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_220157

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210322_220303

    PS 11.

    Dette paret hadde skulka mandagsfilmen, og stod og dreiv med noe slags ablegøyer, i inngangspartiet, på Extra, (må jeg si at det virka litt som):

    IMG_20210322_220634

    PS 12.

    Extra var igjen utsolgt for billige nudler.

    Dette ble som i filmen Groundhog Day, (må jeg si).

    For for noen år tilbake, så slutta Extra (Pilestredet Park), å selge, noen gode og billige nudler, (av et annet merke), som jeg pleide å kjøpe, på den tida.

    (Dette var muligens noen slags nudler, med noen slags grønn emballasje.

    Noe sånt).

    Og nå tuller de med sin egen merkevare Coop.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_220746

    PS 14.

    Jeg stod og så etter Pepsi, i brus-hylla.

    Og da ble jeg nesten overfalt, av en gammel gubbe, (uten handlevogn/handlekurv), som plutselig skulle ha cola istedet for vørterøl, liksom.

    (Dette var muligens den samme gubben, som stod, og lagde propp, ved inngangen, (da jeg gikk inn i butikken).

    Men han hadde splitta seg opp, fra thai-kona si.

    Kunne det muligens virke som.

    Og det var ikke noen andre kunder, i mils omkrets, liksom.

    For å si det sånn).

    Og det var noe lignende, på Meny.

    En gammel gubbe, (de holder seg vel som regel hjemme om kvelden), gikk meg ned, (mer eller mindre), da jeg tok handlevogn, og han lagde også propp, en eller to ganger seinere, mens jeg handla.

    Det var en veldig rask/sterk gubbe, (må jeg si).

    Så han var muligens på amfetamin, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_221032

    PS 16.

    Jeg klarte ikke å finne noe Pepsi, i denne hylla:

    IMG_20210322_221104

    PS 17.

    Bak den hvite isbit-fryseren.

    (Eller hva det er).

    Så stod det heller ikke Pepsi, (husker jeg).

    Men det stod Coca Cola Lemon der.

    Og de vanlige Coca-flaskene, står det ‘Pant meg igjen’, (eller noe), på.

    Så jeg tenkte, at jeg kjøper, en flaske Coca Cola Lemon.

    Men da holdt jeg på å ta feil, (Coca Cola Lemon uten sukker).

    Så ris til Coca Cola, siden at vanlig Coca Cola Lemon og sukkerfri Coca Cola Lemon, ser nesten like ut.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    I selvbetjeningskassa, så var det sånn, at den gikk i ‘vranglås’, når jeg skulle betale.

    Jeg trykte betal med kort, (må det vel ha vært).

    Og selvbetjeningskassa fikk ‘mensen’, til den store gullmedaljen.

    Så det var tydeligvis noe slags gremlins der, (som de sier).

    Og Extra hadde en klam kassamann der, (i 20/30-årene).

    Som begynte å elge, på meg.

    Selv om jeg ikke hadde bedt om hjelp.

    Jeg så på mobilen, (ikke smart-telefonen, men ‘ringe-mobilen’ ala år 2000, liksom).

    Og da sa Extra-karen: ‘Virker det med Coop Pay’.

    (Enda jeg hadde en sånn ‘Nokia 3210-aktig’ mobil, som jeg kikka på da.

    For å si det sånn).

    Jeg svarte, at jeg bare skulle sjekke hva klokka var.

    Så Extra-karen var nærgående, (og skulle absolutt pønske på, hva jeg kikka på, på mobilen min, kunne det virke som).

    Og han Extra-karen virka litt tafatt, (må jeg si).

    Så jeg forklarte tilslutt, at jeg bare tok med meg varene, til en annen selvbetjenings-kasse, og slo de inn på nytt der.

    (Og det måtte _jeg_ si.

    Som var kunden.

    På grunn av at han Extra-karen var så tafatt.

    For å si det sånn).

    Og akkurat det hadde jeg nok gjort automatisk.

    Hvis det ikke hadde dukka opp noe betjening der.

    (Jeg hadde ikke bedt om hjelp.

    For å si det sånn.

    Så innpåslitne pleide de aldri å være på Extra Pilestredet Park.

    Sånn som jeg husker det.

    Der handla jeg, en god del, (i selvbetjenings-kassene), mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_221823

    PS 20.


    På veien hjemover, så tenkte jeg, at det var noe tull, med han Coop Extra-medarbeideren.

    Så jeg tenkte, at jeg går en omvei, forbi Extra igjen, og prøver å ta et bilde, av han ‘tafatt-elge-medarbeideren’.

    Men da jeg gikk forbi Extra, så var det ingen folk, (hverken kunder eller ansatte), å se.

    Så det var kanskje litt merkelig.

    (Det stod bare en ‘Kjøbenhavn-sykkel’, (med et slags baggasjerom foran), utafor butikken, (ved siden av det enorme påskelilje-stativet, (eller hva det er), som man kan skimte, i PS 4).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210322_222642

    PS 22.

    Det var også sånn, (på Extra).

    At mens jeg stod og kikka, i nuddel-hylla, (hvor de igjen var utsolgt, for de billige og gode nudlene, som jeg pleier å kjøpe).

    Så var det sånn.

    At Clark Kent liksom, kom gående, gjennom den nokså trange ‘nuddel-midtgangen’.

    Og jeg satt da handlevogna foran meg.

    (For at det ikke skulle bli en sånn ‘nærkontakt av tredje grad-seanse’, ut av dette krumspringet, til denne karen, (som hverken hadde handlevogn eller handlekurv)).

    Og han Clark Kent, skulle visst finne noe, som var bak meg.

    Så jeg måtte la han slippe forbi handlevogna.

    Og hva skjedde.

    Jo Clark Kent gikk gjennom hele ‘nuddel-midtgangen’, uten å kikke, på en eneste vare.

    Så han skulle bare lage helvete, for meg, (kunne det virke som).

    Og elge på meg, (istedet for å gå en av de tre-fire andre veiene, som han kunne ha gått, for å komme seg bort til frukta, eller hvor han skulle, (eller om han var en lommetyv, (eller noe lignende), for han gikk helt mot alle kundestrømmer, og han hadde hverken handlevogn eller handlekurv, for å si det sånn)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Er ikke dette min tidligere klassekamerat Erland Borgen tro, (selv om han hadde mer hår før)

    erland borgen hm

    https://www.svelviksposten.no/jubler-for-helt-ny-utbedrings-mulighet-det-skal-bli-bra/s/5-74-106609?&session=f369124a-7edc-4f82-905b-f061cd1026b2

    PS.

    Artikkelen overfor, er bak betalingsmur, og A-pressen mener visst, at jeg har kjøpt for mange prøve-tilbud, (de siste månedene/årene), så jeg får visst ikke lov til, å kjøpe et nytt prøvetilbud, for tida.

    (For å si det sånn).

    Men jeg lurer på om den artikkelen, er noe, om Berger småbåthavn.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er en lignende artikkel, fra i fjor:

    mer om erland borgen

    https://www.dagsavisen.no/fremtiden/nyheter/2020/04/24/et-steg-naermere-gjestehavn-med-plass-til-opp-mot-100-bater/#16163872138841&{“sender”:”offer-0-GRzqw”,”displayMode”:”modal”,”recipient”:”opener”,”event”:”loaded”,”params”:{“width”:735,”height”:0,”iframeId”:”offer-0-GRzqw”}}

    PS 3.

    Min far, (og hans samboer Haldis Humblen), leide forresten båtplass, fra min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen og dem.

    (På Sand, som Øystein sin adoptivmor Reidun, (min fars kusine), sa.

    Selv om noen kanskje mener, at den eiendommen, (som visst heter Ulvika), lå på Bergeråsen, (for huset dems ligger liksom nederst i Havnehagen, (etter det huset som tidligere var eiet av Solveig ‘Teskjekjærringa/Theodorsa’ Theodorsen)).

    Sjølve Ulvika, (en fellesareal/friområde-sandstrand), lå ihvertfall på Berger/Bergeråsen, (og ikke på Sand), for å si det sånn.

    Men Øystein og dem har også et ‘svaberg-strøk’, hvor de leier/leide ut båtplasser.

    Nærmere Sand, (på motsatt side av Ulvikfjellet fra den nevnte sandstranden).

    For å si det sånn).

    Så vi hadde ikke båt, nede i Bergerbukta, (hvor Erland Borgen driver og styrer).

    Men min klassekamerat Carl Fredrik Fallan og dem hadde båt der, (en liten jolle nærmest, med en 9.9 hesters påhengsmotor vel).

    (Og min klassekamerat Espen Melheim og dem hadde også en slags jolle/småbåt, (uten påhengsmotor), der.

    Husker jeg).

    Og Carl fortalte en gang, (muligens på vei hjem fra en idrettsdag, som pleide å være, på/ved Bergerbanen).

    At det var mye styr, med dugnader osv., når man hadde båt, i Bergerbukta.

    Og ordet ‘dugnad’, var det vel aldri noen som nevnte, da jeg bodde i Larvik, (hos min mor), fra 1973 til 1979. 

    (Sånn som jeg husker det).

    Så det var et nytt ord for meg, (må jeg si).

    Men jeg skjønte fra Carl, at da var det noen ‘idioter’, som ba deg om å gjøre masse stressende arbeidsoppgaver, som ingen av dere egentlig hadde noe greie på.

    (For å si det sånn).

    Så det med å ha båt i Bergerbukta, virka litt svett, for meg.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.