
Stikkord: Hm
-
Min bonusbror Viggo Snoghøj/Snowhill, (den kjente bodybuilderen), sier i et intervju, (som jeg publiserte på bloggen i 2017), at han ble født på Hotell Vedbæk. Men det kan muligens virke som, at det riktige skal være Rosenlund Hotell

PS.
Det er mulig at min grandtante Unse, (som bodde i Vedbæk Strandvej 477), solgte huset sitt for billig.
For Rosenlund er visst Danmarks dyreste hus.
Og det ligger også i Vedbæk Strandvej.
(Så Unse og min bonusmor Haldis, var muligens naboer, på begynnelsen av 60-tallet.
Selv om de hadde kanskje 50 hus mellom seg.
Noe sånt).
Så sånn er visst det.Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
https://sn.dk/Ugebladet-Hoersholm/Se-billederne-Kaempe-palaeejendom-staar-til-at-blive-aarets-dyreste-hushandel-og-tangere-prisrekord/artikel/1339346PS 2.
Unse bodde antagelig ved den øverste rammen, (ikke langt fra Kameruns konsulat), på begynnelsen av 60-tallet, og Haldis bodde muligens ved den nederste rammen, (på begynnelsen av 60-tallet):

PS 3.
Rosenlund ble visst drevet som hotell fram til 1961:

http://slektsdata.no/arne_rasset_ekteskap2.htm
PS 4.
Viggo er født 4. januar 1961.
Og hans lillebror Jan, er født i 1962.Og Jan ble født på Fyn, (ifølge det nevnte intervjuet med Viggo), fordi at faren Søren Snoghøj ble hotell-direktør der.
Så det kan stemme med, at de bodde på Rosenlund, i et års tid, før hotellet ble lagt ned.
Og så ble de en slags kjernefamilie på fire, etter at de tok over et nytt hotell, i Årup, (utenfor Odense), en gang i 1961.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jan og Viggo er treningsnarkomane, (Haldis sin andre ektemann Oddbjørn Humblen var en voldelig alkoholiker), så de vokste tidlig fra sin danske hotelldirektør-far:
PS 6.Som jeg tidliger har blogget om.
Så hadde Haldis en særegen måte, å servere øl på.
Min far pleide å drikke øl, foran TV-en, om kvelden, (nede hos Haldis).
Og min far fortalte, at Haldis pleide å skjenke mer øl i glasset, før det ble tomt.
Så man mistet tellingen over hvor mye man drakk.
(Så min far).
Min far syntes kanskje, at øl, var godt/forfriskende.
Og så mistet han tellinga, på hvor mye han drakk, (siden at Haldis helte oppi før glasset ble tomt, hele tida).
Så min far ble muligens nesten forhekset, av Haldis sin serverings-kunst.
Og denne måten å servere øl på, (på en kvikk måte, før glasset ble tomt).
Det var kanskje noe Haldis hadde lært, på for eksempel Rosenlund Hotel, (mens hu var gift med Søren Snoghøj).
Det var kanskje sånn, at Haldis måtte jobbe, hvis noen var syke, for eksempel.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Haldis jobba jo forresten, som frisørdame, (før hu gifta seg, med Søren Snoghøj).
Så det var kanskje derfor, at hu var så god på, å gå nærme innpå folk, og hele mer øl i glassene deres.
Før de fikk summa seg, liksom.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Hotellet som Jan ble født på, var kun en-stjernes, (så Haldis ville heller ha kaptein Humblen i Amerikalinjen):

https://www.nb.no/items/7aab593c51078334650cfe2bbfe75289?page=175&searchText=”årup%20hotel”
Jeg visste ikke at min tidligere klassekamerat Magne Winnem, (som jeg var forlover for sommeren 1993), var en Dass

https://www.nb.no/items/4056106d24eb231eda9dc19570402430?page=177&searchText=”magne%20winnem”
PS.Det står forresten, at Magne Winnem sin kone Elin, er født, i 1981.
Men det riktige skal være 1971, (vil jeg si).
(For hu var eldre enn tolv år, i deres bryllup, sommeren 1993.
Vil jeg si.
Jeg lånte blant annet en Hamsun-bok av henne, (‘Pan’), mens Magne og Elin bodde sammen, i Oberst Rodes vei, (på Nordstrand), før de ble gift.
For å si det sånn.
Og Elin var også med, i Magne Winnem sin bursdag, (med etterfølgede pub til pub-runde), på Lambertseter, i januar 1992.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Hu Ragna Johanne Marie Dundas (Dass).
Det var forresten moren til Magne sin farfar.
(Får jeg det til å bli).
Og Dundas/Dass var visst også etterkommere etter Falkener, (og også etter Harald Hårfagre da, siden at de visst er etterkommere etter Falkener sin svigerdatter Gunhild Sevaldsdatter Smør sin datter Margrethe Pedersdatter Falkener), som meg.
(Noe sånt).Så sånn er visst det.Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:

Jeg sendte en e-post til Arvato
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendtErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. april 2021 kl. 04:54Til: kundeservice@arvato.comKopi: kundeservice@norisma.no, post@sprekereliv.no, homenet.no@arvato.com, post.no@arvato.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, CRMSE@arvato.co.ukHei,jeg viser til Deres faktura/inkassovarsel fra 22. mars.(Se vedlegg).Dette er ikke noe jeg har bestilt.Som jeg har forklart dere tidligere, så er det noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Så det er nok det som har skjedd her også.Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite hvordan dere har tenkt til å forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre kunder).Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Lisa W. <kundeservice@norisma.no>Date: tor. 7. jan. 2021 kl. 13:37Subject: Re: Klage/Fwd: Din vare er sendtTo: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Hej,Tack för ditt mail och beklagar sent svar, ditt mail hamnade tyvärr i fel inkorg hos oss och har därför inte behandlats i tid.Jag ser att vi mottog en beställning på Coffee Zero och Betakaroten Premium 09.11.2020 och det sändes då ut startpaket av vardera produkt. Vi har sedan dess mottagit dessa i retur och fakturorna har då krediterats.Det finns alltså inget utestående att betala och vi har spärrat kundeforholdet för framtida beställningar.Ha det bra!—MvhLisa W.Kundeservice / ProduktspesialistNorisma ASSe alle våre produkter på norisma.noSent from FrontOn November 10, 2020, 7:32 PM GMT+1 eribsskog@gmail.com wrote:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Norisma AS <kundeservice@norisma.no>Date: man. 9. nov. 2020 kl. 10:48Subject: Din vare er sendtTo: Erik <eribsskog@gmail.com>Hei Erik,Takk for at du har bestilt Betakaroten Premium hos oss, varen din er nå postlagt og vil leveres direkte til din postkasse i løpet av 5-10 dager avhengig av hvor i landet du bor. Vedlagt i mailen finner du din ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Om du har noen spørsmål om produktet du har bestilt, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med våre dyktige rådgivere på kundeservice@norisma.no eller per telefon 21 56 09 80.Har du bestilt flere produkter fra oss vil du motta separate ordrebekreftelser for disse.Mens du venter på din forsendelse kan du lese mer om våre produkter på www.norisma.noHa en fortsatt trivelig dag!Med vennlig hilsenNorisma ASIMG_20210404_0001 paint.jpg583KPS.
Her er vedlegget:

Jeg har vel skrevet om, i Min Bok, at jeg en gang, (på ungdomsskolen), slo sjakk/bordtennis-valgfag-læreren i sjakk. Og det tror jeg nå, at må ha vært Oddvar Kvalsund. (Fra DT/BB 22. januar 1986)
https://www.nb.no/items/cbcbc6f954abe71ee72cc08e864bcc48?page=27&searchText=”cecilie%20hyde”PS.
Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok.
Så var det sånn, at læreren spurte meg, om jeg ville spille et parti sjakk, (mot slutten av en time).Og så spilte vi, i kanskje 5-10 minutter.
Og så ringte det ut.
Og da sa læreren, at jeg vant.
Så det var ikke sånn, at jeg satt læreren sjakk matt.
(Vi kom ikke så langt, i det hele tatt.
For å si det sånn).
Men læreren må vel ha visst, hvor lenge det var igjen, av timen.
(Da han spurte meg, om jeg ville spille et parti).
Så hva læreren dreiv med, (siden at han ville spille et parti sjakk, når det var igjen fem minutter av timen liksom).
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Etter dette, så spilte jeg mest bordtennis, (i gymsalen/aulaen), i sjakk/bordtennis-valgfag-timene.
(For å si det sånn).
Jeg var vel ikke, i ‘sjakk-klasserommet’, så mye som et minutt, etter dette.
(Sånn som jeg husker det).
For jeg syntes vel, at dette sjakk-partiet, (mot læreren), var litt snodig, da.
(For å si det sånn).
For det var også sånn, at noen andre elever, begynte å rope ut, i gangene der, (på ungdomsskolen), om at jeg hadde slått læreren i sjakk.
(Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
PS 4.Mer om Oddvar Kvalsund:
https://www.sjakknytt.no/rating/spiller/13441PS 5.
Oddvar Kvalsund er visst fra Sunnmøre, (som min stesøster Christell sin far):
http://www.pymisjon.com/Guarani/kvaldund_1976.htmPS 6.
Oddvar Kvalsund har en datter, som er med i Jesus Revolution Army, (fra Drammens Tidende 22. februar 2002):

PS 7.
Dette er visst den yngste dattera:

Min tidligere klassekamerat Magne Winnem, (som jeg var forlover for sommeren 1993), var visst i hardt vær, i sin stilling som hovedtillitsmann i Forsvaret. (Fra Ringerikes Blad 28. juli 1990)

https://www.nb.no/items/f8986a7984c83d2fd576656c35cf4bad?page=9&searchText=”magne%20winnem”~1
PS.
Her er mer om dette, (fra Ringerikes Blad 23. juli 1990):

https://www.nb.no/items/8c202cbe154e588257158b5c5790caf9?page=1&searchText=”magne%20winnem”~1
PS 2.
Enda mer om dette, (fra Ringerikes Blad 26. juli 1990):

https://www.nb.no/items/cb4d6fff3824618e5cda4f339c22a882?page=5&searchText=”magne%20winnem”~1
PS 3.
Når det gjelder artikkelen i PS-et overfor.Så står det 26. juni, på sjølve avisa.
Men hos ‘Bokhylla’, så står det 26. juli.Og 26. juli passer med datoen på de to øverste avis-artiklene.
Så det er nok riktig dato.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 4.
Og i bryllupet til Magne Winnem, (og Elin fra Skarnes), sommeren 1993.
Så var det ikke lov, å drikke cola engang.
(Magne, (eller Mags som han kalte seg), er/var ‘Coca-coliker’.
Og han beordret meg, til å kjøpe et beger cola til han, på en bensinstasjon, (etter at brudepar-bildene hadde blitt tatt).
Men hans mor stod i døra, (til festlokalet).
Og hu nekta meg, å ta med colaen, inn døra.
For å si det sånn).
Og alkohol kunne man ikke nevne engang.
Magnes far hadde en leder-stilling i Buskerud KRF, (var det vel).
Og mora var også svært religiøs.
(Noe sånt).
Men Magne Winnem hadde, en slags ateist/hedonist-fase, som muligens startet, under russetida.
Han sang høyt, på sangen: ‘Blasphemous Rumors’, (med Depeche Mode), og fortalte, at han skulle dø ung og bli et vakkert lik.
(Noe sånt).
Selv om Magne muligens gikk inn i en slags ‘tøffel-fase’, etter at han gifta seg med Elin.
Og denne tøffel-fasen kom samtidig med, at han fikk vondt i huet, av å drikke øl.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var vel det.Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.Magne Winnem nevner dette vervet, på sin CV, (som han mailet meg i 2005):

PS 6.
Noe som er rart/irriterende.
Det er at Magne Winnem blir omtalt, som ‘Håkon Magne Winnem’, i avisene.
Men dette ‘Håkon’ brukte han aldri selv.
(Sånn som jeg husker det).
Og hverken lærere eller medelever på Gjerdes videregående, (hvor vi var russ sammen, skoleåret 1988/89), brukte dette ‘Håkon’.
(Sånn som jeg husker det).
Og heller ingen i Rimi, (vi jobbet begge i samme Rimi-butikk/distrikt, i en del år, på 90-tallet), brukte dette ‘Håkon’.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her er mer om dette:

PS 8.
Jeg har tidligere lurt på, om Magne Winnem var hovedtillitsvalgt, for hele forsvaret.
Men etter å ha lest avisartiklene overfor.
Så tror jeg, at det nok må ha vært snakk om, kun militærleiren Hvalsmoen, (i/ved Hønefoss).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Magne Winnem var også klassens tillitsmann, det året jeg var russ, i Drammen, (skoleåret 1988/89).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Jeg ble forresten også valgt, til tillitsmann, et år, på barneskolen.
(Dette kan kanskje ha vært i femte klasse.
Espen Melheim startet en kampanje, (blant gutta i klassen), for å få meg valgt, (sånn som jeg husker det).
Og jeg fikk fire stemmer, (inkludert min egen, for å jeg pleide å stemme på meg selv, for det var vel lov, sånn som jeg husker det, (og jeg ville liksom være best i alt da, siden at jeg hadde en elitisk mor, blant annet)).
Og fire stemmer holdt akkurat, til å bli valg til tillitsmann, det året.
Sånn som jeg husker det).
Men klasseforstander Tore Allum manet meg, (eller hva man skal si), til å likevel ikke være tillitsmann.
Jeg ble så frika ut, av lærerens oppførsel, at jeg sa meg enig med han i, at jeg ikke skulle være tillitsmann likevel.
(Noe sånt).
Det er mulig at alle på Berger/Bergeråsen/Sand visste, at jeg var, fra en slags industriherre-slekt.
(Min farfar hadde møbelfabrikk på Sand).
Og de liksom mente, at det var feil, at direktøren skulle være tillitsmann, liksom.
(Noe sånt).
Og at dette tullet fra Allum, var noe med klasse-motsetninger, osv.
(Eller noe lignende).
Og at de mente at jeg var fra overklassen, og at jeg derfor ikke passet som underklassen/middelklassen sin representant.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Men det var ikke sånn, at det var Magne Winnem, som da ble klassens tillitsmann, (etter at jeg avstod fra dette vervet, etter å ha blitt manet av klasseforstander Allum, (som muligens var etterkommer av Berger/Jebsen sine britiske arbeiderklasse-folk)).
For Magne Winnem bodde, i Røyken, noe sånt som fem mil unna Berger.
Og Røyken lå på den tida, i et annet fylke.
(Røyken lå i Buskerud.
Og Berger lå i Vestfold.
For å si det sånn).
Så det var ingen på Berger, som hadde hørt om Magne Winnem engang, (på den tida).
(Tørr jeg nesten å påstå).
Men det er mulig at de snakket om denne episoden, i elevrådene rundt omkring.(Og at Magne Winnem kanskje kan ha visst hvem jeg var, på grunn av dette.
Hm.
Eller kanskje gjennom KRF som både Allum og Winnem sin far var med i.
For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Magne Winnem sin kone Elin, er forresten også med i KRF.
Så det kan kanskje være KRF som tuller.(Etter Allum sin ‘mongo-oppførsel’, (eller hva man skal si), på begynnelsen av 80-tallet).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Jeg lagde jo Vitseposten, (etter en ide av Frode Kølner).
Rett etter at jeg flytta tilbake til Berger, (fra min mor i Larvik), høsten 1979.
Og disse avisene solgte jeg, på Berger skole osv., for en krone.
Og i tredje klasse, så var det Sidsel Borgen, (rektor Borgen sin kone), som var vår klasseforstander.
Og hu kjøpte en utgave av Vitseposten av meg, (en gang), i skolegården, (husker jeg).
Men noen Visteposten-utgaver, var det porno-vitser i, (fra min fars mannfolkblader), husker jeg.
(Hvis jeg jobbet med Vitseposten på Bergeråsen, (hvor jeg bodde), så ble det porno-vitser.
Men hvis jeg jobbet med Vitseposten på Sand, (jeg spiste middag hos min farmor hver dag etter skolen), så ble det mer tørre vitse-tegninger.
For min farmor hadde ikke pornoblader, (kun vanlige ukeblader), for å si det sånn).
Og så fikk vi Allum, (en kristen kar), som lærer, året etter.
Og Erland Borgen, (Sidsel Borgen sin sønn), insisterte på, å bli med meg bort til min farmor, (på Sand), for å hjelpe meg, med å finne vitser, til Vitseposten, (i ukeblader), og snoke om dette.
(Selv om Erland Borgen og jeg, vanligvis ikke hang sammen.
Erland bodde på Øvre, og jeg bodde på Nedre.
Og Ole Skjelsbek var før Erland, i ‘Øvre-kamerat-køen’, (etter at Ole dro meg med hjem, etter skolen en gang, allerede høsten 1979).For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Min kusine Rahel Savoldelli, (datter av min mors yngre søster Ellen og sveits-italieneren Reto Savoldelli), driver som vanlig, med noe uforståelige greier
PS.
Her er Reto også med:
PS 2.
Rahel pleier noen ganger, å surre rundt naken, i disse videoene sine, men denne gangen var hu flinkere, (må man vel si):
Min tidligere klassekamerat Espen Melheim, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), har visst flytta til Apenes, (kan det virke som). Noe sånt
PS.Mer om Apenes, (fra Gjengangeren 25. februar 1927):

https://www.nb.no/items/8d758c9c01f434f3d9d6b7de284ded6b?page=1&searchText=”apenes”
PS 2.
Grunnen til at det heter Apenes.
Det kan kanskje ha vært fordi, at vikingene, tok med seg apekatter, hjem fra Afrika.
Og så dannet disse en koloni i Horten, da.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Bydelen Apenes har navnet sitt etter Apenes gård, (fra Gjengangeren 28. september 1968):

https://www.nb.no/items/a4a78fcfbc8b41438a0bcb110e52d70b?page=1&searchText=apenes
PS 4.
Apenes gård lå under Falkensten, fra Ida Langes dager:

https://borreminne.com/issue/9#dflip-df_borreminne/7/
PS 5.
Horten-folka er visst ikke sikre på hvorfor det heter Apenes, (fra Gjengangeren 6. september 1948):

Enda mer fra Bekkestua
I dag, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle mat.Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
En Oslo-drosje, stod åndssvakt parkert, (mens sjåføren satt inni bilen), og to far og sønn-par, (var det vel), dreiv også å lagde helvete, på hver sin side av drosjen, (de skulle kikke på brannbiler osv.):
PS 2.
Jeg sendte tilbake troll-post til møkka-firmaene:

PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
Enda mer om dette:

PS 5.
Og enda mer om dette:
PS 6.
Extra var utsolgt for svine-kjøttdeig, (som det stod om i kundeavisa, at var på tilbud):
PS 7.
Her var det rot:

PS 8.
Da jeg skulle gå inn på Extra, så var det ei middelaldrende trønder-dame, som stod og hang, utafor butikken, (ved påskelilje-stativet), og like før jeg skulle gå inn, så rykket hu fram til døråpningen, og begynte å skrike noe om en panteflaske, til en Sigmund, (eller noe lignende).
Og det var også sånn, at oppi handlekurven min.
Så lå det, en bærepose, som så ut som, at den hadde vært brukt, en god del ganger.(Antaglig av ei gammel kjærring.
For det er visst de som pleier å ta med seg brukte bæreposer til butikken.
Ifølge noe en Rimi Nylænde-kunde sa, rundt årtusenskiftet, (da jeg spurte om han skulle ha bæreposer).
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Her er mer om dette:

PS 10.
Da jeg skulle ha de billige nudlene, (som de alltid har kjempefå pakker i hylla av).
Så var det ei slags heks, (eller hva man skal si), som muligens bare stod og hang, ved nudlene, (kunne det virke som).
Og da jeg kikka inn i midtgangen, så gikk hu bortover, (med en sånn ‘hjul-handlekurv’).
Og så bråsnudde hu, og gikk meg ned.
(For å si det sånn).
Så det var som at hu var gal, (eller noe lignende).
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her er mer om dette:
PS 12.
Her, (på Meny Bekkestua), var det også rot:

PS 13.Meny sine butikk-arkitekter gjorde ferdig arbeidet på julebordet:

PS 14.
Her har noen lagt fra seg en pakke gjær, (eller gjer som Extra sier, i PS 7):

PS 15.
Meny var også utsolgt, for en del varer.
For eksempel så var nuddel-pakken, (som man kan se i handlevogna mi, på bildet i PS 13).
Det var den siste pakken, i hylla.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.
Da jeg kom hjem, så møtte jeg, en svart bil, like etter postkassene.
Så da måtte jeg nesten gå inn, på eiedommen, til noen av naboene, (i dette multi-kulturelle strøket).
For å ikke blir kjørt ned.
Og det er visst bare lov, å kjøre til eiendommene, hvis det er syketransport eller vare-levering.
(For å si det sånn).
Men det gir visst de fleste faen i, (kan det virke som).
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 17.
Som man kan se, på bildet, i PS 13.
Så har Norgesgruppen, (eieren til Meny og Kiwi osv.), nå endret emballasjen, på sine First Price-varer, (Norgesgruppen sine billige EMV-varer).
De har nå fått rosa emballasje.
Så jeg vet ikke om det er, for å gjøre narr, av kundene, som kjøper disse varene.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.



